MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 358 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 22 aprilie 2004
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
491. - Hotărâre pentru aprobarea Normelor privind
functionarea si componenta Comisiei de eliberare a autorizatiei de functionare
a localurilor în care se prezintă programe de strip-tease sau erotice, a
spatiilor de comercializare a publicatiilor cu caracter pornografic si a
spatiilor destinate închirierii sau vânzării de filme pornografice, precum si
procedura de eliberare a acestei autorizatii
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
137. - Ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 423/2003 privind categoriile de
frecvente radioelectrice a căror utilizare este liberă si regimul armonizat de
utilizare a acestora
484. - Ordin al ministrului finantelor publice privind intrarea
în vigoare a Conventiei dintre România si Republica Azerbaidjan pentru evitarea
dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe
venit si pe capital
527. - Ordin al ministrului finantelor publice pentru
modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.
1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special,
comune pe economie, si a Ordinului ministrului finantelor publice nr. 171/2004
pentru aprobarea unor formulare financiar-contabile, comune pe economie,
privind taxa pe valoarea adăugată
528. - Ordin al ministrului finantelor publice pentru
aprobarea Normelor privind restituirea taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor, persoane fizice, care nu sunt stabiliti în România
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
Normelor privind functionarea si componenta Comisiei de eliberare a
autorizatiei de functionare a localurilor în care se prezintă programe de
strip-tease sau erotice, a spatiilor de comercializare a publicatiilor cu
caracter pornografic si a spatiilor destinate închirierii sau vânzării de filme
pornografice, precum si procedura de eliberare a acestei autorizatii
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 19 din Legea
nr.
196/2003 privind prevenirea si combaterea pornografiei,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Normele privind functionarea si componenta Comisiei de eliberare a
autorizatiei de functionare a localurilor în care se prezintă programe de
strip-tease sau erotice, a spatiilor de comercializare a publicatiilor cu
caracter pornografic si a spatiilor destinate închirierii sau vânzării de filme
pornografice, precum si procedura de eliberare a acestei autorizatii, prevăzute
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Ioan
Rus
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Sergiu
Sechelariu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 1 aprilie 2004.
Nr. 491.
ANEXĂ
NORME
privind
functionarea si componenta Comisiei de eliberare a autorizatiei de functionare
a localurilor în care se prezintă programe de strip-tease sau erotice, a
spatiilor de comercializare a publicatiilor cu caracter pornografic si a
spatiilor destinate închirierii sau vânzării de filme pornografice, precum si
procedura de eliberare a acestei autorizatii
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art. 1. - (1) Comisia
de eliberare a autorizatiei de functionare a localurilor în care se prezintă
programe de strip-tease sau erotice, a spatiilor de comercializare a
publicatiilor cu caracter pornografic si a spatiilor destinate închirierii sau
vânzării de filme pornografice, denumită în continuare Comisia, având
sediul în clădirea Ministerului Culturii si Cultelor, este organismul de
specialitate care eliberează autorizatii necesare pentru:
a)
functionarea localurilor în care se prezintă programe de strip-tease sau
erotice, în conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr.
196/2003 privind prevenirea si combaterea pornografiei;
b)
functionarea spatiilor de comercializare a publicatiilor cu caracter
pornografic, în conformitate cu prevederile art. 5 din Legea nr.
196/2003;
c)
functionarea spatiilor destinate închirierii sau vânzării de filme
pornografice, în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 196/2003.
(2)
Comisia este formată din reprezentanti ai Ministerului Culturii si Cultelor,
Ministerului Administratiei si Internelor si Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului.
CAPITOLUL
II
Atributiile
Comisiei
Art.
2. - Comisia are următoarele atributii:
a)
examinează cererile si documentele necesare eliberării autorizatiilor prevăzute
la art. 1 alin. (1) si decide eliberarea autorizatiei sau, după caz,
respingerea cererii de eliberare a acesteia;
b)
suspendă sau anulează autorizatiile de functionare în cazurile prevăzute în
prezentele norme.
Art.
3. - Termenul de valabilitate a autorizatiei de functionare este de un an, cu
posibilitatea prelungirii anuale.
CAPITOLUL
III
Organizarea
Comisiei
Art.
4. - (1) Comisia este compusă din 4 persoane, după cum urmează:
a) un
presedinte, la nivel de secretar de stat, din cadrul Ministerului Culturii si
Cultelor, cu drept de vot, care asigură conducerea acesteia;
b) 3
membri desemnati, unul de Ministerul Culturii si Cultelor, unul de Ministerul Administratiei
si Internelor si unul de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului.
(2)
Reprezentantii ministerelor prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt desemnati de
conducătorii acestora si sunt numiti prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
(3)
Deciziile Comisiei se adoptă cu votul majoritătii simple.
În caz
de paritate de voturi, votul presedintelui este hotărâtor.
(4)
Functia de secretar al Comisiei este îndeplinită de un functionar public
desemnat prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
Art.
5. - (1) Pierderea calitătii de membru al Comisiei are loc în următoarele
situatii: revocare, demisie, absentă nejustificată la 3 sedinte succesive sau
la 6 sedinte pe an, precum si în cazul decesului.
(2)
Revocarea membrilor Comisiei se face la propunerea presedintelui acesteia, prin
ordin al ministrului culturii si cultelor.
(3) În
cazul în care există unul sau mai multe locuri vacante în Comisie, presedintele
acesteia, în termen de 15 zile, propune numirea unor noi membri, în conditiile
art. 4, prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
CAPITOLUL
IV
Functionarea
Comisiei
Art.
6. - (1) Comisia se întruneste în sedinte ordinare si extraordinare.
(2)
Sedintele ordinare se desfăsoară lunar sau ori de câte ori sunt de analizat cel
putin 6 cereri de eliberare a autorizatiei.
(3)
Sedintele extraordinare au loc la solicitarea ministrului culturii si cultelor
sau a presedintelui Comisiei.
(4)
Ordinea de zi si data sedintelor ordinare se stabilesc de presedintele
Comisiei.
(5)
Ordinea de zi si data sedintelor extraordinare se stabilesc de presedintele
Comisiei sau, după caz, de ministrul culturii si cultelor.
(6)
Convocarea sedintelor Comisiei se face de presedinte, prin intermediul
secretarului.
(7)
Comisia este legal întrunită în prezenta a cel putin 3 membri, din care unul
este, în mod obligatoriu, presedintele acesteia.
CAPITOLUL
V
Procedura
de eliberare a autorizatiei de functionare
Art. 7. - (1) Pentru obtinerea autorizatiei de functionare, agentul economic solicitant va depune la secretarul Comisiei o cerere de autorizare care trebuie să contină următoarele elemente, după caz:
a)
denumirea agentului economic, forma de organizare si sediul acestuia;
b)
codul fiscal al agentului economic solicitant;
c) datele personale
ale persoanei care angajează legal agentul economic, respectiv: numele,
prenumele, data si locul nasterii, domiciliul actual, functia detinută.
(2)
Cererea va fi semnată de persoanele care angajează legal agentul economic
solicitant si va fi însotită de următoarele documente, în copie sau în
original, după caz:
a)
actele constitutive ale persoanei juridice, în copie, sau, după caz,
autorizatia pentru desfăsurarea de către persoane fizice a unor activităti
economice în mod independent ori autorizatia de înfiintare si functionare a
asociatiei familiale, în copie;
b)
certificatul de cazier judiciar eliberat reprezentantului legal al agentului
economic solicitant;
c)
date cu privire la spatiul pentru care se cere eliberarea autorizatiei,
respectiv: amplasarea, suprafata, reprezentarea grafică;
d)
documente prin care se face dovada dotării cu aparate de marcat electronice
fiscale, precum si numărul avizului de utilizare/distribuire eliberat de
Comisia de avizare a distributiei si utilizării aparatelor de marcat
electronice fiscale, în copie;
e)
acordul pentru desfăsurarea activitătii, dat de detinătorul legal al spatiului
în care se va desfăsura activitatea, în copie;
f)
contractul de închiriere a terenului pe care va fi amplasată constructia sau a
clădirii ce va fi utilizată cu scop comercial, după caz, în copie;
g)
autorizatia de construire eliberată de autoritatea competentă, după caz, în
copie;
h)
documente care atestă îndeplinirea conditiilor prevăzute de art. 4 alin. (2)
din Legea nr.
196/2003, după caz.
(3)
Secretarul Comisiei verifică actele depuse la dosar în termen de cel mult 10
zile de la data depunerii acestuia. În cazul în care dosarul este incomplet, în
termen de 5 zile de la data verificării, secretarul Comisiei solicită în scris
completarea acestuia.
(4)
Verificarea conditiilor prevăzute de art. 4 alin. (2) din Legea nr.
196/2003 se poate realiza si la fata locului de către 2 membri ai Comisiei,
desemnati de presedintele acesteia.
Art.
8. - (1) În cazul în care dosarul prezentat de agentul economic este complet,
conform dispozitiilor art. 7, secretarul îl transmite presedintelui Comisiei.
Dosarul va fi supus analizei membrilor Comisiei în cadrul sedintei ordinare.
(2) În
termen de 5 zile de la examinare Comisia comunică agentului economic solicitant
decizia de eliberare a autorizatiei de functionare sau de respingere a cererii,
după caz.
Art.
9. - (1) Comisia eliberează agentilor economici ale căror cereri au fost
declarate admise, prin decizie, autorizatia de functionare, conform modelului
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme.
(2) O
copie de pe autorizatia de functionare împreună cu documentatia ce a stat la
baza eliberării acesteia se arhivează la Comisie.
(3)
Cererile si copiile de pe autorizatiile emise se vor înscrie în registre de
evidentă speciale ale Comisiei.
(4) În
vederea prelungirii anuale a autorizatiei de functionare, agentul economic
depune la secretarul Comisiei, cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de
valabilitate anterior de un an, o cerere completată conform art. 7 alin. (1) si
însotită de documentele prevăzute la art. 7 alin. (2).
Art.
10. - Agentul economic a cărui cerere a fost respinsă poate ataca decizia
Comisiei în conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990.
Art.
11. - (1) Autorizatia de functionare se suspendă, prin decizie motivată a
Comisiei, în următoarele situatii: a) când împotriva titularului autorizatiei
sau, după caz, a reprezentantului său legal a fost începută urmărirea penală
pentru o infractiune dintre cele prevăzute de Legea nr.
196/2003;
b) ca
urmare a săvârsirii de către titularul autorizatiei, respectiv de către
reprezentantul său legal, a unei contraventii dintre cele prevăzute de Legea nr.
196/2003, care a fost constatată, respectiv sanctionată, de organele
abilitate printr-un act rămas definitiv, caz în care organul de politie care a
aplicat sanctiunea are obligatia de a înstiinta Comisia cu privire la măsura
aplicată, în termen de 24 de ore de la data rămânerii definitive a acesteia;
c)
când organele competente au constatat desfăsurarea de către titularul
autorizatiei a altor activităti decât cele pentru care a fost eliberată
autorizatia.
(2)
Suspendarea produce efecte de la data comunicării deciziei adoptate de Comisie.
(3)
Suspendarea îsi încetează efectele după cum urmează:
a)
pentru cazul prevăzut la alin. (1) lit. a), la data luării uneia dintre
măsurile prevăzute la art. 11 din Codul de procedură penală sau, după caz, la
data rămânerii definitive a hotărârii judecătoresti de condamnare;
b)
pentru cazul prevăzut la alin. (1) lit. b), după 6 luni de la data rămânerii
definitive a actului de constatare si sanctionare a contraventiei;
c)
pentru cazul prevăzut la alin. (1) lit. c), la data încetării activitătilor
desfăsurate de titularul autorizatiei, care excedează obiectului acesteia.
Art.
12. - (1) Autorizatia de functionare se anulează, prin decizia motivată a
Comisiei, în următoarele cazuri:
a) în
baza cererii de renuntare, formulată de titular sau, după caz, de
reprezentantul său legal;
b) în
cazul în care una dintre conditiile de acordare a autorizatiei nu mai este
îndeplinită;
c) în
cazul în care se constată, pe parcursul desfăsurării activitătii, că titularul
autorizatiei nu îndeplineste toate conditiile prevăzute de lege la data
eliberării autorizatiei;
d) ca
urmare a săvârsirii de către titularul autorizatiei, respectiv de către
reprezentantul său legal, într-un interval de timp de 6 luni, a două sau mai
multe contraventii dintre cele prevăzute de Legea nr.
196/2003, care au fost constatate, respectiv sanctionate, de organele
abilitate, printr-un act rămas definitiv;
e) ca
urmare a condamnării titularului autorizatiei, respectiv reprezentantului său
legal, prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru săvârsirea unei
infractiuni dintre cele prevăzute de Legea nr.
196/2003.
(2)
Cererea de renuntare la autorizatie se adresează în scris Comisiei de către
titular sau, după caz, de către reprezentantul său legal si se solutionează în
termen de 30 de zile de la data înregistrării.
Art.
13. - (1) Persoana căreia i-a fost anulată autorizatia ca urmare a aplicării
unei sanctiuni contraventionale poate solicita eliberarea unei noi autorizatii
numai după expirarea unui an de la data comunicării măsurii de anulare, rămasă
definitivă.
(2) Persoana căreia i-a fost anulată a doua oară autorizatia ca urmare a aplicării unei sanctiuni contraventionale poate solicita eliberarea unei noi autorizatii numai după expirarea a 3 ani de la data comunicării ultimei măsuri de anulare, rămasă definitivă.
ANEXĂ
la norme
Nr. ..................................
Data
...............................
ROMÂNIA
MINISTERUL
CULTURII SI CULTELOR
Comisia
de eliberare a autorizatiei de functionare a localurilor în care se prezintă
programe de strip-tease sau erotice, a spatiilor de comercializare a
publicatiilor cu caracter pornografic si a spatiilor destinate închirierii sau
vânzării de filme pornografice
Comisia
de eliberare a autorizatiei de functionare a localurilor în care se prezintă
programe de strip-tease sau erotice, a spatiilor de comercializare a
publicatiilor cu caracter pornografic si a spatiilor destinate închirierii sau
vânzării de filme pornografice, în conformitate cu prevederile art. 6 din Legea
nr.
196/2003 privind prevenirea si combaterea pornografiei si cu Decizia nr.
................ din data de ..................., autorizează agentul economic
..............., având codul unic de înregistrare la Oficiul Registrului
Comertului ............................................, cu sediul în
localitatea ................................, str. ......................., nr.
............., judetul/sectorul ...................., să desfăsoare următoarele
activităti:
..........................................................................
Presedintele
Comisiei,
.....................................................
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
VIZĂ ANUALĂ ........./20......... |
ACTE ALE ORGANELOR DE
SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI
TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
423/2003 privind categoriile de frecvente radioelectrice a căror utilizare este
liberă si regimul armonizat de utilizare a acestora
În temeiul art. 13 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002, si al Hotărârii Guvernului nr.
88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de
telecomunicatii si recunoasterea mutuală a conformitătii acestora, cu modificările
ulterioare,
având
în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei,
ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite prezentul ordin.
Art.
I. - Anexa la
Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
423/2003 privind categoriile de frecvente radioelectrice a căror utilizare
este liberă si regimul armonizat de utilizare a acestora, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 890 din 12 decembrie 2003, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Punctul
1 va avea următorul cuprins:
“1.
Dispozitive cu rază mică de actiune destinate aplicatiilor nespecifice:
Banda
de frecvente |
Interfata
radio |
6765-6795
kHz |
RO |
13553-13567
kHz |
RO |
26957-27283
kHz |
RO |
40,660-40,700
MHz |
RO |
138,20-138,45
MHz |
RO |
433,050-434,790
MHz |
RO |
868,000-868,600
MHz |
RO |
868,700-869,200
MHz |
RO |
869,400-869,650
MHz |
RO |
869,700-870,00
MHz |
RO |
2400-2483,5
MHz |
RO |
5725-5875
MHz |
RO |
24,05-24,25
GHz |
RO |
2. Punctul
11 va avea următorul cuprins:
“11.
Radiomicrofoane:
Banda
de frecvente |
Interfata
radio |
30,01-30,3
MHz |
RO-IR 011 |
30,5-32,15
MHz |
RO-IR 011 |
32,45-33,1
MHz |
RO-IR 011 |
174,5-175
MHz |
RO-IR 011 |
182-183
MHz |
RO-IR 011 |
190-191
MHz |
RO-IR 011 |
198-199
MHz |
RO-IR 011 |
206-207
MHz |
RO-IR 011 |
214-215
MHz |
RO-IR 011 |
646-647
MHz |
RO-IR 011 |
654-655
MHz |
RO-IR 011 |
662-663
MHz |
RO-IR 011 |
670-671
MHz |
RO-IR 011 |
678-679
MHz |
RO-IR 011 |
686-687
MHz |
RO-IR 011 |
694-695
MHz |
RO-IR 011 |
702-703
MHz |
RO-IR 011 |
710-711
MHz |
RO-IR 011 |
718-719
MHz |
RO-IR 011 |
726-727
MHz |
RO-IR 011 |
734-735
MHz |
RO-IR 011 |
742-743
MHz |
RO-IR 011 |
750-751
MHz |
RO-IR 011 |
758-759
MHz |
RO-IR 011 |
863-865
MHz |
RO-IR 011” |
Art.
II. - Ordinul
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
423/2003, cu modificările si completările aduse prin prezentul ordin, se va
republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Bucuresti, 6 aprilie 2004.
Nr. 137.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind intrarea în
vigoare a Conventiei dintre România si Republica Azerbaidjan pentru evitarea
dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe
venit si pe capital
În baza art. 10 alin.
(6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 30 din Conventia
dintre România si Republica Azerbaidjan pentru evitarea dublei impuneri si
prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
semnată la Baku la 29 octombrie 2002, ratificată prin Legea nr.
366/2003,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
1. - Începând cu data de 1 ianuarie 2005 se aplică prevederile Conventiei
dintre România si Republica Azerbaidjan pentru evitarea dublei impuneri si
prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
semnată la Baku la 29 octombrie 2002, ratificată prin Legea nr.
366/2003, ca urmare a intrării în vigoare a acesteia la data de 29 ianuarie
2004, prin îndeplinirea procedurii stipulate la art. 30 din conventie.
Art.
2. - Directia generală de politici si legislatie privind veniturile bugetului
general consolidat, Directia generală de administrare a marilor contribuabili
si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 martie 2004.
Nr. 484.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.849/2003 privind
personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, si a
Ordinului ministrului finantelor publice nr. 171/2004 pentru aprobarea unor
formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea
adăugată
În temeiul art. 10
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările
ulterioare,
în
baza prevederilor art. 155 alin. (4) si al art. 159 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
I. - Articolul 1
din Ordinul ministrului finantelor publice nr.
1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special,
comune pe economie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 25
din 13 ianuarie 2004, se completează cu un nou alineat, alineatul (4), cu
următorul cuprins:
“(4)
După data intrării în vigoare a prezentului ordin, pe facturile fiscale
întocmite pe formularele personalizate, la rubrica “furnizor”, sub datele
personalizate, se înscriu:
a)
numele si adresa persoanei stabilite în străinătate, în cazul facturii fiscale
emise prin autofacturare, conform prevederilor art. 155 alin. (4) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal si pct. 60 de la titlul VI din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr.
44/2004;
b)
numele persoanei stabilite în străinătate pe care o reprezintă si codul de
identificare fiscală atribuit pentru persoana stabilită în străinătate, în
cazul facturii fiscale emise de reprezentantul fiscal, conform prevederilor
pct. 54 alin. (7) lit. b) de la titlul VI din Normele metodologice de aplicare
a Legii nr.
571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
44/2004.”
Art.
II. - Ordinul
ministrului finantelor publice nr.
171/2004 pentru aprobarea unor formulare financiar-contabile, comune pe
economie, privind taxa pe valoarea adăugată, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 73 din 28 ianuarie 2004, se modifică după cum urmează:
1. La
anexa nr. 1 punctul 2, primul alineat va avea următorul cuprins:
“2. Se
întocmeste pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de calcul, cu
respectarea modelului formularului tipizat, în 3 exemplare, având paginile
numerotate, la livrarea bunurilor supuse executării silite, de către executorul
emitent, pe baza avizului de însotire a mărfii sau a altor documente si se
semnează de executorul emitent, furnizor (debitor/garant) si cumpărător
(adjudecatar).”
2. La
anexa nr. 2 punctul 2, primul alineat va avea următorul cuprins:
“2. Se
întocmeste într-un exemplar, pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de
calcul, cu respectarea modelului formularului tipizat, având paginile
numerotate, în care se înregistrează, fără stersături si spatii libere,
elementele necesare pentru determinarea corectă a T.V.A. colectate.”
3. La
anexa nr. 3 punctul 2, primul alineat va avea următorul cuprins:
“2. Se
întocmeste într-un exemplar, pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de
calcul, cu respectarea modelului formularului tipizat, având paginile
numerotate, în care se înregistrează, fără stersături si spatii libere, elementele
necesare pentru determinarea corectă a T.V.A. deductibile, pe baza documentelor
prevăzute la art. 145 alin. (8) si (9) din Codul fiscal.”
4. La
anexa nr. 4 punctul 1, prima liniută va avea următorul cuprins:
“- ca
document de centralizare zilnică a vânzărilor (încasărilor) pentru care nu se
emite factură fiscală sau alte documente legal aprobate, potrivit art. 155
alin. (9) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, si numai în situatia în care unitătile
respective nu au obligatia, conform legii, să utilizeze aparate de marcat
electronice fiscale;”
5. La
anexa nr. 4 punctul 2 va avea următorul cuprins:
“2. Se
întocmeste într-un exemplar, pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de
calcul, cu respectarea modelului formularului tipizat, având paginile
numerotate, de compartimentul financiar-contabil, pe baza monetarelor sau a
documentelor de centralizare a vânzărilor (încasărilor) pe unităti.”
6. La
anexa nr. 5 punctul 2 va avea următorul cuprins:
“2. Se
întocmeste într-un exemplar, pe formulare tipizate sau cu ajutorul tehnicii de
calcul, cu respectarea modelului formularului tipizat, având paginile
numerotate, de compartimentul financiar-contabil, pe baza datelor din
contabilitate.”
Art.
III. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 9 aprilie 2004.
Nr. 527.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea
Normelor privind restituirea taxei pe valoare adăugată cumpărătorilor, persoane
fizice, care nu sunt stabiliti în România
În temeiul art. 149
alin. (9) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal si al Hotărârii Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările
ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 143 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
571/2003,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Normele privind restituirea taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor, persoane fizice, care nu sunt stabiliti în Româna, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia generală de
administrare a marilor contribuabili si administratiile finantelor publice ale
sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire
a prevederilor prezentului ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 9 aprilie 2004.
Nr. 528.
ANEXĂ
NORME
privind
restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor, persoane fizice, care nu
sunt stabiliti în România
CAPITOLUL
I
Prevederi
generale
Art.
1. - (1) Conform prevederilor art. 143 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată
livrările de bunuri expediate sau transportate în afara României de
cumpărătorul care nu este stabilit în România sau în contul său, cu exceptia
bunurilor transportate de cumpărătorul însusi si folosite la echiparea ori
aprovizionarea ambarcatiunilor de agrement si avioanelor de turism sau a
oricărui mijloc de transport de uz privat. Scutirea de taxa pe valoarea
adăugată se realizează, în conformitate cu prevederile art. 149 alin. (9) din
Legea nr.
571/2003, prin restituirea taxei pe valoarea adăugată către cumpărătorii
care nu sunt stabiliti în România, în conditiile prevăzute de prezentele norme,
cu respectarea conditiilor si limitelor prevăzute de reglementările vamale în
vigoare.
(2) În
aplicarea prevederilor alin. (1) se consideră cumpărător care nu este
stabilit în România persoana fizică, indiferent de nationalitate, al cărei
domiciliu stabil sau resedintă nu se află în România. În întelesul prezentei
prevederi domiciliu stabil sau resedintă este locul mentionat pe cartea
de identitate, pasaport sau alt document recunoscut ca atare de statul român.
Cumpărătorul care nu este stabilit în România este denumit în continuare cumpărător
străin.
(3)
Dovada exportului se face pe baza facturii fiscale vizate de organele vamale.
CAPITOLUL
II
Conditii
de restituire si autorizare
Art.
2. - (1) Restituirea taxei pe valoarea adăugată poate fi efectuată în cazul în care
sunt îndeplinite cumulativ următoarele conditii:
a)
cumpărătorul să nu fie stabilit în România;
b) bunurile să fie expediate sau transportate în afara României înainte de a se încheia cea de-a treia lună următoare celei în cursul căreia s-a făcut achizitionarea bunurilor;
c)
valoarea globală a bunurilor achizitionate, inclusiv taxa pe valoarea adăugată,
să depăsească contravaloarea în monedă natională a 2,5 milioane de lei;
d)
bunurile să nu fie prohibite sau restrictionate la scoaterea din tară, potrivit
reglementărilor legale;
e)
bunurile să fie cumpărate de la magazinele din reteaua de vânzare cu amănuntul
autorizate să efectueze vânzări de bunuri care conferă cumpărătorilor străini
dreptul de a solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată;
f) scoaterea
din tară a bunurilor să fie efectuată prin birourile vamale care functionează
în incinta aeroporturilor internationale.
(2) Dreptul de
restituire a taxei pe valoarea adăugată este limitat pentru bunurile
achizitionate de la acelasi magazin, a căror valoare globală, inclusiv taxa pe
valoarea adăugată, conform facturii fiscale, este superioară sumei de 2,5
milioane lei. Cumpărătorul străin poate solicita restituirea taxei pe valoarea
adăugată aferente mai multor facturi fiscale, dacă suma globală a fiecărei
facturi este superioară sumei de 2,5 milioane lei.
Art.
3. - (1) Pentru livrările de bunuri către cumpărătorii străini, care depăsesc
suma de 2,5 milioane lei, magazinul autorizat are obligatia:
a) să
emită factură fiscală si să încaseze de la cumpărătorul străin contravaloarea
bunurilor, inclusiv taxa pe valoarea adăugată;
b) să
emită si să completeze în două exemplare formularul “Document de restituire a
taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini”, prezentat în anexa nr. 1 la
prezentele norme. Originalul documentului de restituire a taxei pe valoarea
adăugată împreună cu originalul facturii fiscale vor fi înmânate cumpărătorului
străin, iar cel de-al doilea exemplar va rămâne la unitatea autorizată.
Unitatea autorizată poate fi ori magazinul, dacă este o unitate comercială de
sine stătătoare, ori unitatea comercială care are mai multe magazine ca puncte
de lucru.
(2)
Pentru a beneficia de restituirea taxei pe valoarea adăugată în momentul
scoaterii din tară a bunului, cumpărătorul străin prezintă organelor vamale
bunurile cumpărate, însotite de originalul facturii fiscale, documentul care
atestă achitarea contravalorii bunurilor si originalul documentului de
restituire a taxei pe valoarea adăugată.
(3)
Organele vamale verifică:
a)
concordanta dintre datele prevăzute în documentul de restituire, referitoare la
cumpărător, si datele din actele de identificare a persoanei care se prezintă
la organele vamale;
b)
concordanta dintre datele prevăzute în documentul de restituire, factura
fiscală si bunurile prezentate;
c)
încadrarea în termenul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b).
(4)
Certificarea iesirii bunurilor din tară poate fi refuzată de organele vamale
dacă:
a)
formularul nu este completat corespunzător normelor legale în vigoare de către
vânzător;
b)
bunurile nu sunt prezentate la cererea organului vamal sau nu corespund cu
bunurile mentionate în factura fiscală;
c)
valoarea bunurilor din factura fiscală emisă de vânzător nu depăseste 2,5
milioane lei;
d)
datele din documentul de restituire nu corespund cu datele din actele de
identificare a cumpărătorului străin si cu datele din factura fiscală.
(5)
După verificare organele vamale vizează documentul de restituire a taxei pe
valoarea adăugată si factura fiscală, pe care le returnează cumpărătorului
străin.
(6)
Restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini poate fi
efectuată de:
a)
unitătile autorizate să restituie taxa pe valoarea adăugată în punctele de
trecere a frontierei de stat ale aeroporturilor internationale. Acestea vor retine
din suma de restituit un comision în lei de până la 30% din taxa pe valoarea
adăugată solicitată a fi restituită. Comisionul este scutit de taxa pe valoarea
adăugată cu drept de deducere, conform art. 143 alin. (1) lit. b) si p) din
Legea nr.
571/2003, si se recuperează prin decontul de taxă pe valoarea adăugată
conform prevederilor art. 8;
b)
magazinele autorizate care au efectuat vânzarea bunurilor. Restituirea se poate
efectua atât către cumpărătorul străin, cât si către orice altă persoană care
prezintă documentele prevăzute la alin. (7). Magazinele nu pot efectua
restituirea taxei pe valoarea adăugată decât pentru bunurile vândute în propria
unitate. Magazinele vor efectua restituirea taxei pe valoarea adăugată integral
către cumpărătorii străini, fără a se retine comision.
(7)
Documentele pe baza cărora se poate solicita restituirea taxei pe valoarea
adăugată sunt:
a)
documentul de restituire, vizat de organele vamale care functionează în incinta
aeroporturilor internationale;
b)
factura fiscală vizată de organele vamale, însotită de documentul care atestă
achitarea contravalorii bunurilor.
(8)
Taxa pe valoarea adăugată se restituite în lei.
Sumele
restituite în lei, reprezentând taxa pe valoarea adăugată, pot fi:
a)
scoase din România în limitele prevăzute în reglementările privind operatiunile
valutare;
b)
depuse la organele vamale, contra chitantei de consemnare, pentru acele sume
care depăsesc limitele legale de scoatere din tară conform reglementărilor în
vigoare;
c)
convertite în valută la punctele de schimb valutar existente în punctele de
control pentru trecerea frontierei de stat. Convertirea sumelor se face în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
CAPITOLUL
III
Procedura
de autorizare a magazinelor care efectuează vânzarea si, după caz, restituirea
taxei pe valoarea adăugată
Art.
4. - Autorizarea magazinelor care efectuează vânzarea de bunuri cumpărătorilor
stabiliti în străinătate si restituirea taxei pe valoarea adăugată aferentă
bunurilor vândute în propria unitate, precum si autorizarea unitătilor în
vederea restituirii taxei pe valoarea adăugată în punctele de trecere a
frontierei de stat ale aeroporturilor internationale se realizează de către
directiile generale ale finantelor publice judetene în a căror rază teritorială
sunt înregistrate ca plătitori de impozite si taxe sau, după caz, de către
Directia generală de administrare a marilor contribuabili si administratiile
finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, în cazul în care
unitătile solicitante sunt înregistrate ca plătitori de impozite si taxe la
acestea. Autorizatiile emise sunt valabile 2 ani calendaristici începând cu
data obtinerii autorizării. După expirarea acestui termen unitătile care doresc
să fie autorizate trebuie să solicite o altă autorizatie.
Art.
5. - (1) Magazinele din reteaua de vânzare cu amănuntul trebuie să fie
autorizate atât pentru vânzarea de bunuri pentru care se acordă dreptul de
restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini, cât si pentru
restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente acestor vânzări. Magazinele,
dacă sunt unităti de sine stătătoare, sau unitatea comercială care are mai
multe magazine ca puncte de lucru trebuie să depună o cerere de autorizare la
organele fiscale prevăzute la art. 4, conform modelului prezentat în anexa nr.
2 la prezentele norme.
(2)
Cererea va fi semnată de persoanele care angajează legal unitatea solicitantă
si va fi însotită de:
a)
copie de pe documentul care atestă calitatea de plătitor de taxă pe valoarea
adăugată;
b)
copie de pe documentul de înregistrare fiscală a unitătii care solicită
autorizarea;
c)
copie de pe documentul de înregistrare la organul fiscal în a cărui rază
teritorială se află magazinul pentru care se solicită autorizarea;
d)
copie de pe documentele de achizitionare si înregistrare în evidenta unitătii a
aparatelor de marcat electronice fiscale, pentru fiecare magazin pentru care se
solicită autorizarea.
(3) În
situatia în care unitătile comerciale care au mai multe magazine ca puncte de
lucru doresc să autorizeze si alte magazine, trebuie să solicite pentru acestea
o altă autorizare, conform procedurii descrise în prezentul articol.
(4) Pe
baza cererii si a documentelor anexate, organele fiscale pot aproba si emite
autorizatii conform modelului din anexa nr. 3 la prezentele norme. Termenul de
solutionare a cererilor este de 30 de zile de la data depunerii.
Neprezentarea
documentelor prevăzute la alin. (2) atrage respingerea cererii, care va fi
comunicată unitătii solicitante.
(5)
Autorizatiile emise magazinelor se înregistrează într-un registru al cărui
model este prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme. Acest registru va fi
completat, parafat, numerotat si păstrat de organul fiscal.
(6)
Directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia generală de
administrare a marilor contribuabili si administratiile finantelor publice ale
sectoarelor municipiului Bucuresti, care au eliberat autorizatii, vor transmite
în termen de 3 zile de la autorizare organelor fiscale interesate, în a căror
rază teritorială se află amplasate magazinele apartinând unitătii autorizate,
lista cuprinzând unitătile comerciale si magazinele care au fost autorizate,
conform modelului din anexa nr. 5 la prezentele norme.
(7)
Documentul de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini va
fi tipărit de Compania Natională “Imprimeria Natională” - S.A. pe bază de
comenzi scrise aprobate de organele fiscale. Modelul comenzilor este prezentat
în anexa nr. 6 la prezentele norme. Distribuirea formularelor comandate se face
contra cost de Compania Natională “Imprimeria Natională” - S.A., cu alocarea
unei plaje speciale de serii si numere pentru fiecare unitate autorizată.
Evidenta documentelor de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor
străini se tine cu ajutorul documentului ale cărui model este prezentat în
anexa nr. 7 la prezentele norme.
(8) O
nouă comandă de formulare va fi conditionată de justificarea utilizării
formularelor achizitionate anterior, prin prezentarea evidentei întocmite
conform anexei nr. 7, vizată de organele fiscale care emit autorizatiile
conform prezentelor norme.
(9)
După obtinerea autorizatiei magazinul va afisa la loc vizibil sigla “TAX FREE”, conform modelului prezentat în
anexa nr. 8 la prezentele norme. Sigla va avea dimensiunea de minimum 20 x 20
cm. În mijlocul siglei se înscriu cuvintele “TAX FREE” cu majuscule având înăltimea de minimum 5 cm.
CAPITOLUL
IV
Procedura de autorizare a unitătilor în vederea restituirii taxei pe valoarea adăugată în punctele de trecere a frontierei de stat ale aeroporturilor internationale
Art.
6. - (1) Conform prevederilor art. 3 alin. (6) lit. a), restituirea taxei pe
valoarea adăugată poate fi efectuată în punctele de trecere a frontierei de
stat ale aeroporturilor internationale de către unitătile autorizate în acest
sens.
(2) În
vederea solicitării autorizării unitătile trebuie să îndeplinească următoarele
conditii:
a) să
fie înregistrate ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată de cel putin 12
luni;
b) să
nu aibă obligatii bugetare restante, reprezentând taxe, contributii, inclusiv
contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu
exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plată, înainte de depunerea
cererii de autorizare;
c) în
obiectul de activitate să fie mentionată si activitatea de restituire a taxei
pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini.
(3) Cererea de
autorizare, al cărei model este prezentat în anexa nr. 9 la prezentele norme,
se depune de către unitatea solicitantă la organele fiscale prevăzute la art. 4
si este însotită de următoarele documente:
a)
copie de pe statutul unitătii sau de pe actul constitutiv al acesteia;
b)
copie de pe documentul care atestă calitatea de plătitor de taxă pe valoarea
adăugată;
c)
certificat de atestare fiscală.
(4) Pe
baza cererii si a documentelor anexate, organele fiscale pot aproba si emite
autorizatia pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor străini, conform modelului prezentat în anexa nr. 10 la
prezentele norme, în punctele de trecere a frontierei de stat ale
aeroporturilor internationale.
(5)
Autorizatiile emise se înregistrează într-un registru, al cărui model este
prezentat în anexa nr. 11 la prezentele norme. Acest registru va fi completat,
parafat, numerotat si păstrat de organul fiscal care a emis autorizatia.
(6)
Unitătile autorizate pot efectua restituirea de taxă pe valoarea adăugată atât
prin puncte de lucru proprii situate în punctele de trecere a frontierei de
stat ale aeroporturilor internationale, cât si prin alte unităti mandatate care
au puncte de lucru în punctele de trecere a frontierei de stat ale
aeroporturilor internationale. În întelesul prezentei prevederi, unitătile
mandatate sunt persoanele juridice mandatate pe baze contractuale de către
unitătile anterior autorizate, pentru ca acestea să efectueze restituirea taxei
pe valoarea adăugată în punctele de trecere a frontierei de stat ale
aeroporturilor internationale, în numele unitătilor anterior autorizate.
CAPITOLUL
V
Art.
7. - (1) Unitătile autorizate conform prevederilor cap. III si IV au obligatia
să întocmească semestrial Situatia privind restituirea taxei pe valoarea
adăugată, efectuată cumpărătorilor străini, conform modelului prezentat în
anexa nr. 12 la prezentele norme.
(2)
Situatia va fi transmisă organului fiscal care a emis autorizatia, până la data
de 15 a lunii următoare încheierii semestrului în cauză.
Art.
8. - (1) În vederea restituirii taxei pe valoarea adăugată în punctele de
trecere a frontierei de stat ale aeroporturilor internationale cumpărătorilor
străini, unitătile autorizate prevăzute la cap. IV vor evidentia taxa pe
valoarea adăugată efectiv restituită cumpărătorilor străini si comisionul
perceput pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată în formularul “Decont
privind taxa pe valoarea adăugată”, la rândul 16, indiferent dacă restituirea
este efectuată prin puncte de lucru proprii sau prin alte unităti mandatate.
Sumele înscrise în decont se justifică cu documentele prevăzute în prezentele
norme.
(2) Unitătile
mandatate nu reflectă în decontul propriu de taxă pe valoarea adăugată sumele
care fac obiectul restituirii taxei. Acestea sunt obligate să transmită
unitătilor autorizate, în termen de 5 zile lucrătoare de la sfârsitul fiecărei
luni, documentele în original ce fac obiectul restituirii de taxă pe valoarea
adăugată si un borderou cu plătile efectuate în cursul fiecărei luni. Unitătile
mandatate vor păstra o copie de pe documentul de restituire a taxei pe valoarea
adăugată în evidenta proprie. Activitatea desfăsurată de unitătile mandatate
constituie prestare de servicii, iar veniturile obtinute din această activitate
nu sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată.
(3)
Magazinele autorizate, prevăzute la cap. III, vor înscrie în decontul de taxă
pe valoarea adăugată, la rândul 16, taxa efectiv restituită cumpărătorilor
străini, pe care o justifică cu documentele de restituire a taxei pe valoarea
adăugată, prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b).
Art.
9. - Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1
la norme
DOCUMENT
de
restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini*)
Nr............................
data....................
1.
Valoarea bunurilor din factura fiscală nr. ................ din data
.................
2.
Valoarea taxei pe valoarea adăugată de restituit
1 CUMPĂRĂTOR |
2 VÂNZĂTOR |
1. Numele si prenumele: |
1. Denumirea societătii: |
2. Data si locul nasterii: |
2. Adresa: |
3. Tara de domiciliu: |
3. Numărul de înregistrare
fiscală: |
4. Numărul pasaportului/documentului
de identitate: |
4. Data vânzării: |
5. Data emiterii
pasaportului/documentului de identitate: |
5. Organul fiscal la care este
înregistrat vânzătorul: |
|
Semnătura si stampila .......................................... |
3 CONFIRMAREA DE CĂTRE AUTORITATEA
VAMALĂ A SCOATERII DIN TARĂ A BUNURILOR Biroul vamal: Codul biroului vamal: Numărul si data înregistrării: Semnătura si stampila ................................................. |
|
4 UNITATEA AUTORIZATĂ SĂ EFECTUEZE
RESTITUIREA TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ 1. Denumirea unitătii: 2. Adresa: 3. Numărul de înregistrare
fiscală: 4. Organul fiscal la care este
înregistrată unitatea: 5. Data restituirii: |
|
Semnătura
si stampila unitătii ...................................... |
Semnătura
pentru primirea sumei, ..................................... |
*) Instructiuni de completare a
anexei nr. 1 intitulate “Document de restituire a taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor străini”
1. Formularul “Document
de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini” se emite si
se completează în două exemplare de către unitatea autorizată. Originalul
documentului de restituire a taxei pe valoarea adăugată împreună cu originalul
facturii fiscale vor fi înmânate cumpărătorului străin, iar cel de-al doilea
exemplar va rămâne la unitatea autorizată. Unitatea autorizată poate fi ori
magazinul, dacă este o unitate comercială de sine stătătoare, ori unitatea
comercială care are mai multe magazine ca puncte de lucru.
2.
Punctele 1 si 2 din anexă se completează de către unitatea vânzătoare.
3.
Casetele nr. 1 si 2 se vor completa si se vor semna de către unitatea
vânzătoare, care dă dreptul cumpărătorilor străini la restituirea taxei pe
valoarea adăugată în urma achizitionării unor bunuri.
4. Caseta nr.
3 va fi completată de către organele vamale.
5.
Autoritatea vamală poate refuza certificarea iesirii bunurilor dacă:
-
formularul nu este completat corespunzător de către vânzător, respectiv pct. 1
si 2 si casetele nr. 1 si 2 din anexa în cauză (nu este admisă completarea
ulterioară);
-
bunurile nu sunt prezentate la cererea organului vamal sau nu corespund cu
bunurile mentionate în factura fiscală;
-
valoarea bunurilor din factura vânzătorului nu depăseste 2,5 milioane lei;
-
datele din documentul de restituire nu corespund cu datele din actele de
identificare a cumpărătorului străin si cu datele din factura fiscală;
-
bunurile nu sunt expediate sau transportate în afara României înainte de a se
încheia cea de-a treia lună următoare celei în cursul căreia s-a făcut
livrarea.
6. Caseta
nr. 4 va fi completată de către unitatea autorizată sau, după caz, de magazinul
autorizat să efectueze restituirea taxei pe valoarea adăugată. În această
casetă semnează atât unitatea autorizată/magazinul să efectueze restituirea
taxei pe valoarea adăugată, cât si persoana care primeste suma restituită.
ANEXA Nr. 2
la norme
de
autorizare a magazinelor pentru vânzarea de bunuri pentru care se acordă
dreptul de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini,
precum si pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente acestor
vânzări
...................................................... (persoana juridică), cu sediul în
........................., judetul/sectorul ..............., str.
............................ nr. ........, codul postal ..................,
telefon ....................., telex/fax ....................., număr de
înregistrare fiscală
........................,
reprezentată prin ......................................., domiciliat în
....................................., str. .................................
nr. .........., posesor al
...................................... (actul de identitate) seria .............. nr. .............., eliberat de
................................., având functia de ..............................,
solicit eliberarea autorizatiei pentru magazinele/unitătile comerciale din
............................,
judetul/sectorul
...................., str. .............................. nr. ......., codul
postal .............., telefon .............., telex/fax ............... .
........................................
(semnătura si
stampila)
Data
..................
ANEXA Nr. 3
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generală a finantelor
publice a judetului ..................................
Directia generală de administrare
a marilor contribuabili
Administratia finantelor publice a sectorului ................................
AUTORIZATIE
Nr.
.......... din ........................
(ziua,
luna, anul)
Se
autorizează ........................................................................................................,
(persoana juridică)
cu sediul în
......................, str. ................................ nr. ........,
judetul/sectorul ......................, codul postal .................,
telex/fax
......................., număr de înregistrare fiscală
..........................., să efectueze vânzări de bunuri cumpărătorilor
care nu sunt stabiliti în
România, care beneficiază de restituirea taxei pe valoarea adăugată, si să
restituie taxa pe
valoarea adăugată aferentă
acestor vânzări prin următoarele magazine:
.........................................................…....................
............................................................................................................................................................................
(se vor
mentiona denumirea si adresa exactă a fiecărui magazin apartinând unitătii care
a solicitat autorizatia)
Autorizarea
s-a făcut în baza cererii nr. ............... din ...................... si a
documentatiei prezentate, înregistrată la Directia generală a finantelor
publice a judetului ............................../Directia generală de
administrare a marilor contribuabili/Administratia finantelor publice a sectorului
.................... .
Termen
de valabilitate: 2 ani calendaristici de la data eliberării
Director
executiv/Sef al Administratiei finantelor publice a sectorului .........,
.......................................................................................................................
ANEXA Nr. 4
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generală a finantelor
publice a judetului ......................
Directia generală de administrare
a marilor contribuabili
Administratia finantelor publice
a sectorului ....................
REGISTRUL
pentru evidenta autorizatiilor emise unitătilor comerciale care efectuează atât vânzări de bunuri cumpărătorilor străini care pot solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată, cât si restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente acestor vânzări către cumpărătorii străini
Autorizatia |
Unitatea
comercială autorizată |
Numărul
magazinelor autorizate |
Magazinul
autorizat |
|||||||||||
Nr. |
Data |
Denumirea |
Sediul |
Nr.
de înregistrare fiscală |
Organul
fiscal la care este înregistrată |
Denumirea |
Sediul |
|||||||
Localitatea |
Str. |
Nr. |
Judetul/
sectorul |
Localitatea |
Str. |
Nr. |
Judetul/
sectorul |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezentul registru contine ............................... pagini numerotate de la 1 la .................., fiecare filă fiind parafată/stampilată în data de .......................... .
Director
executiv/Sef al Administratiei finantelor publice a sectorului .........,
..............................
(semnătura
si stampila)
ANEXA Nr. 5
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generală a finantelor
publice a judetului ..................
Directia generală de administrare
a marilor contribuabili
Administratia finantelor publice a sectorului
...........................
LISTA
cuprinzând
unitătile comerciale si magazinele care au fost autorizate să efectueze vânzări
pentru care se acordă restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor
străini
Autorizatia |
Unitatea
comercială autorizată |
Numărul
magazinelor autorizate |
Magazinul
autorizat |
|||||||||||
Nr. |
Data |
Denumirea |
Sediul |
Nr.
de înregistrare fiscală |
Organul
fiscal la care este înregistrată |
Denumirea |
Sediul |
|||||||
Localitatea |
Str. |
Nr. |
Judetul/
sectorul |
Localitatea |
Str. |
Nr. |
Judetul/
sectorul |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director
executiv/Sef al Administratiei finantelor publice a sectorului ..............,
...........................................................................................................................
ANEXA Nr. 6
la norme
NOTĂ
DE COMANDĂ Nr. ........../....................
pentru
Documentul de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini
Denumirea
unitătii autorizate
......................................................................................
Numărul
de înregistrare fiscală
..................................................................................
Numărul
autorizatiei/data
.............................................................................................
Sediul:
localitatea .............................., str. ..............................
nr. ....., sectorul .....,
judetul
...................., telefon ....................
Cantitatea
solicitată |
U.M. |
Pretul
unitar |
Valoarea
totală |
T.V.A. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
................................................ (semnătura si stampila
solicitantului) |
Aprobat Directia generală a finantelor
publice a judetului ..................../ Directia generală de
administrare a marilor contribuabili/ Administratia finantelor
publice a sectorului .......................... Data aprobării comenzii
........................................................... Numărul documentelor aprobate
............................................. Seria
......................................................................................... Modalitatea de plată
................................................................ |
...............................
(semnătura
si stampila)
ANEXA Nr. 7
la norme
EVIDENTA
achizitionării
si utilizării documentelor de restituire a taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor străini, în luna .................... anul ..........
Denumirea unitătii autorizate ..............................
Data
..............................
Sediul:
localitatea .............................., str. ..............................
nr. .........., sectorul .........., judetul ...................., numărul de
înregistrare fiscală .............................
Nr. crt. |
Explicatii |
Numărul
documentelor de restituire |
1. |
Stoc la începutul lunii |
|
2. |
Achizitii în cursul lunii |
|
3. |
TOTAL I (rândul 1 + rândul 2) |
|
4. |
Cantitatea utilizată în cursul
lunii |
|
5. |
Cantitatea anulată în cursul
lunii |
|
6. |
TOTAL II (rândul 4 + rândul 5) |
|
7. |
Stoc la sfârsitul lunii (rândul
3-rândul 6) |
|
Semnătura
si stampila unitătii
........................................
Data
..............................
Verificat
de organul fiscal
Semnătura
..............................
Data
..............................
ANEXA Nr. 8
la norme
MODELUL SIGLEI
TAX
FREE
|
ANEXA Nr. 9
la norme
de
autorizare a activitătii de restituire a taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor străini la punctele de trecere a frontierei de stat ale
aeroporturilor internationale
...................................... (persoana juridică), cu sediul în ...............................,
judetul/sectorul ....................., str. ..............................,
nr. ............, codul postal ........................, telefon
................................, telex/fax
..................................., număr de înregistrare fiscală
........................., reprezentată prin ...............................,
domiciliat/domiciliată în ...................., str.
................................. nr. ......., posesor/posesoare al/a
.................................... (actul de identitate)seria ..................... nr. ................., eliberat
de ...................................,
având functia de .........................., solicit eliberarea
autorizatiei pentru efectuarea restituirii taxei pe valoarea adăugată
cumpărătorilor străini la punctele de trecere a frontierei de stat ale
aeroporturilor internationale ............................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................
(se va mentiona
punctul de control pentru trecerea frontierei de stat unde este situat fiecare
punct de lucru pentru care se solicită autorizarea)
Data
.................
.................................
(semnătura
si stampila)
ANEXA Nr. 10
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generală a finantelor
publice a judetului ....................
Directia generală de administrare
a marilor contribuabili
Administratia finantelor publice
a sectorului ..............................
Nr.
................... din ..............................
(ziua,
luna, anul)
Se
autorizează .............................................................. (unitatea), cu sediul în
......................................................................., str.
............................... nr. ......, judetul/sectorul
....................., codul postal .................., telex/fax
.................., număr de înregistrare fiscală ..................., să
efectueze restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini la
punctele de trecere a frontierei de stat ale aeroporturilor internationale din
......................, începând cu data de .................., cu
obligativitatea respectării reglementărilor în vigoare privind taxa pe valoarea
adăugată.
Autorizarea
s-a făcut în baza cererii nr. ................ din .................... si a
documentatiei prezentate, înregistrată la Directia generală a finantelor
publice a judetului .................../Directia generală de administrare a
marilor contribuabili/Administratia finantelor publice a sectorului ........ .
Termen
de valabilitate: 2 ani calendaristici de la data eliberării
Director
executiv/Sef al Administratei finantelor publice a sectorului .........,
.....................................................................................................................
ANEXA Nr. 11
la norme
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generală a finantelor
publice a judetului ...............
Directia generală de administrare
a marilor contribuabili
Administratia finantelor publice
a sectorului ........................
REGISTRUL
pentru evidenta autorizatiilor emise unitătilor care restituie taxa pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini la punctele de trecere a frontierei de stat ale aeroporturilor internationale
Autorizatia |
Unitatea
comercială autorizată |
Numărul |
Punctele de
lucru care efectuează restituirea*) |
|||||||
Nr. |
Data |
Denumirea |
Sediul |
Nr.
de înregistrare fiscală |
Organul
fiscal la care este înregistrată |
|||||
Localitatea |
Str. |
Nr. |
Judetul/
sectorul |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezentul
registru contine ..................... pagini numerotate de la 1 la
................, fiecare filă fiind parafată/stampilată în data de
..................... .
Director
executiv/Sef al Administratiei finantelor publice a sectorului ................
,
................................................................................
(semnătura
si stampila)
*) Se va mentiona si dacă punctele
de lucru sunt ale unitătii autorizate sau ale unitătilor mandatate de aceasta.
la norme
Unitatea autorizată
......................................................
Numărul de înregistrare fiscală
..................................
Organul fiscal
.............................................................
SITUATIE
privind
restituirea taxei pe valoarea adăugată, efectuată cumpărătorilor străini în
semestrul ...... anul .........
Nr. crt. |
Cumpărător |
Document
de restituire |
Document
de vânzare |
Valoare |
Taxa
pe valoarea adăugată |
|||||
Numele
si prenumele |
Tara |
Numărul pasaportului |
Număr |
Data |
Număr |
Data |
Restituită |
Comision*) |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se va completa numai de către
unitătile autorizate conform cap. IV din norme.
Director
general,
................................................
Data
..........................................