MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 309 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 7 aprilie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 132 din 18 martie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 32 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind
reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national,
modificată si completată prin Legea nr. 75/2002, republicată, si a
dispozitiilor art. 98 alin. 3 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
210.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului privind
modificarea Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002
pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de
emitere a acordului de mediu
497.
- Ordin al ministrului finantelor publice privind prospectul de emisiune al
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1080
498.
- Ordin al ministrului finantelor publice privind prospectul de emisiune al
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1081
DECIZII ALE
CONSILIULUI CONCURENTEI
85.
- Decizie privind concentrarea economică realizată de către Societatea
Comercială GINGER GROUPE INGINERIE EUROPE-S.A. din Franta prin dobândirea
controlului unic direct asupra Societătii Comerciale CAMUSAT ROM
TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 18
martie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 32 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind
reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national,
modificată si completată prin Legea nr. 75/2002, republicată, si a
dispozitiilor art. 98 alin. 3 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Iuliana Nedelcu -
procuror
Florentina Geangu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 alin.
(3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998 si ale art. 98 alin. 3 si 4 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic,
exceptie ridicată de Ilie Nicolae în Dosarul nr. 5.265/2003 al Tribunalului
Bihor.
La apelul nominal
lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public, având cuvântul pe fond, pune concluzii de respingere a
exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând jurisprudenta în
materie a Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 22 octombrie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 5.265/2003, Tribunalul
Bihor a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 31 alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, modificată prin Legea nr.
75/2002, si ale art. 98 alin. 3 si 4 din Legea nr. 26/1996 - Codul
silvic. Exceptia a fost ridicată de Ilie Nicolae, inculpat în dosarul
mentionat.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine că dispozitiile criticate sunt contrare
prevederilor art. 72 alin. (3) lit. f) [în prezent art. 73 alin. (3) lit. h)]
din Constitutie, potrivit cărora infractiunile, pedepsele si regimul executării
acestora se reglementează prin lege organică. În acest sens arată că un element
de calificare a infractiunii prevăzute de art. 31 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr.
96/1998, modificată prin Legea nr.
75/2002, constând în “tăierea sau scoaterea din rădăcini, fără drept, de
arbori, puieti sau lăstari din fondul forestier national, indiferent de forma
de proprietate, de către proprietari, detinători sau de către oricare altă
persoană...”, respectiv a infractiunii prevăzute de art. 98 alin. 1 din
Legea nr. 26/1996,
constând în “furtul de arbori doborâti sau rupti de fenomene naturale, ori
de arbori, puieti sau lăstari care au fost tăiati ori scosi din rădăcini, cu
sau fără drept, din fondul forestier national sau de pe terenurile cu vegetatie
forestieră...”, si anume paguba în functie de care se face încadrarea în
formă simplă sau agravată a infractiunii, este stabilit printr-un act administrativ
cu caracter normativ (ordin al ministrului), ceea ce este inadmisibil,
reglementarea pagubei trebuind să se facă prin lege organică. Totodată arată că
initial Ordonanta Guvernului nr.
96/1998 avea o formulare legală, potrivit căreia calificarea infractiunii
se făcea în raport cu volumul masei extrase care trebuia să fie de peste 5
metri cubi, deci exista un criteriu obiectiv de determinare a pagubei. Or, în
prezent, se prevede un criteriu subiectiv si aleatoriu, putând fi schimbat
chiar lunar, ceea ce este neconstitutional.
Tribunalul
Bihor arată că exceptia este
neîntemeiată, întrucât, din examinarea dispozitiilor art. 107 alin. 1 din Legea
nr. 26/1996, rezultă că
atât elementele constitutive ale infractiunilor prevăzute în art. 97 si 98 din
Legea nr. 26/1996, cât
si criteriile si cuantumurile, potrivit cărora acestea se determină, sunt
reglementate de lege, astfel încât nu pot fi considerate ca neconstitutionale.
În conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea,
potrivit dispozitiilor art. 181 din Legea nr.
35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului,
cu modificările ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al acestei
institutii.
Guvernul precizează mai întâi că, în urma republicării
Ordonantei Guvernului nr.
96/1998, modificată, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122
din 26 februarie 2003, art. 31 a devenit art. 32. Cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (3) si (4) din Ordonanta
Guvernului nr.
96/1998, republicată, Guvernul arată că este neîntemeiată, întrucât, chiar
dacă aceste dispozitii sunt cuprinse într-o ordonantă a Guvernului, ele au fost
introduse prin Legea nr.
141/1999 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
96/1998 (art. 322) si apoi modificate prin Legea nr.
75/2002 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
96/1998. Ambele legi au fost adoptate cu respectarea art. 74 alin. (1) [în
prezent art. 76 alin. (1)] din Constitutie, care reglementează conditiile de
adoptare a legilor organice.
Referitor la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 98 alin. 3 si 4 din
Legea nr. 26/1996,
Guvernul apreciază, de asemenea, că este neîntemeiată, întrucât această lege a
fost adoptată ca lege organică, potrivit art. 73 alin. (3) lit. h) din Constitutie,
si cu respectarea dispozitiilor art. 74 alin. (1) [în prezent art. 76 alin.
(1)] din Constitutie.
Avocatul
Poporului consideră că
exceptia este neîntemeiată, întrucât textele criticate prevăd elementele
constitutive ale infractiunilor pe care le reglementează, fiind în concordantă
cu prevederile art. 73 alin. (3) lit. h) din Constitutie, potrivit cărora prin
lege organică se reglementează infractiunile, pedepsele si regimul de executare
a acestora. De asemenea, faptul că pretul mediu al unui metru cub de masă
lemnoasă pe picior este stabilit, în baza art. 107 alin. 1 din Codul silvic, de
către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, respectiv
Ministerul Agriculturii, Pădurii, Apelor si Mediului, nu încalcă prevederile
constitutionale invocate, deoarece pretul mediu nu reprezintă un element
constitutiv al infractiunii, ci numai un criteriu pentru determinarea pagubei
de care depinde incriminarea.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Autorul exceptiei
contestă, astfel cum rezultă din notele scrise depuse la dosarul instantei de
judecată, constitutionalitatea dispozitiilor art. 31 alin. (3) si (4) din
Ordonanta Guvernului nr.
96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului
forestier national, modificată prin Legea nr. 75/2002, precum si a
dispozitiilor art. 98 alin. 3 si 4 din Legea nr. 26/1996 - Codul
silvic.
Examinând
prevederile criticate, Curtea constată că, în baza art. III din Legea nr.
75/2002, Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, modificată si completată, a fost republicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 122 din 26 februarie 2003, dându-se textelor o nouă
numerotare, în care art. 31 a devenit art. 32, asa încât critica de
neconstitutionalitate nu poate viza art. 31 alin. (3) si (4) din Ordonanta
Guvernului nr.
96/1998, modificată prin Legea nr.
75/2002, ci art. 32 alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, republicată. Totodată, Curtea observă că, desi sunt indicate ca
obiect al exceptiei de neconstitutionalitate, alineatele (3) si (4) ale art. 32
din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, republicată, respectiv alineatele 3 si 4 ale art. 98 din Legea nr. 26/1996, din motivarea
exceptiei rezultă că autorul critică doar prevederile alineatului (3) al art.
32 din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, republicată, respectiv prevederile alineatului 3 al art. 98 din
Legea nr. 26/1996,
alineatul 4 al acelorasi articole nefiind vizat prin motivele de
neconstitutionalitate invocate.
Asa fiind,
obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie, pe de o parte,
dispozitiile art. 32 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, republicată, potrivit cărora: “Când fapta a avut ca urmare o
pagubă în valoare de peste 50 de ori mai mare decât pretul mediu al unui metru
cub de masă lemnoasă pe picior, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.”,
iar pe de altă parte, dispozitiile art. 98 alin. 3 din Legea nr. 26/1996 - Codul
silvic, conform cărora: “Când fapta a avut ca urmare o pagubă în valoare de
peste 50 de ori mai mare decât pretul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă
pe picior, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 10 ani”.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se invocă încălcarea, prin dispozitiile
criticate, a prevederilor constitutionale ale art. 72 alin. (3) lit. f) care,
ca urmare a revizuirii si republicării Constitutiei, au dobândit o nouă numerotare,
si anume art. 73 alin. (3) lit. h), fără a fi însă modificate, având următorul
continut: “Prin lege organică se reglementează [...]
h)
infractiunile, pedepsele si regimul executării acestora”.
Autorul exceptiei
sustine că textele de lege criticate sunt neconstitutionale, întrucât
conditionează existenta infractiunilor silvice reglementate de art. 32 alin.
(3) din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, republicată, respectiv de art. 98 alin. 1 din Codul silvic, de
pretul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, prin care se
determină valoarea pagubei de care depinde existenta infractiunii, atât în
varianta simplă, cât si în varianta agravată a acesteia, pret care se
stabileste prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
deci printr-un act administrativ, contrar principiului constitutional potrivit
căruia, în materie de infractiuni si pedepse, se reglementează prin lege
organică.
Examinând sustinerile autorului exceptiei de neconstitutionalitate, Curtea constată că s-a mai pronuntat în jurisprudenta sa cu privire la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 98 alin. 3 din Legea nr. 26/1996, în raport de aceleasi dispozitii constitutionale si fată de aceleasi critici ca si în cazul exceptiei de fată. Astfel, prin Decizia nr. 102 din 29 iunie 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 26 iulie 1999, Curtea Constitutională a respins exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 97 si 98 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic (asadar, implicit a dispozitiilor ce fac obiectul exceptiei de fată), retinând în esentă că, chiar dacă pretul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior este stabilit, în baza art. 107 alin. 1 din Codul silvic si art. 5 din Legea nr. 81/1993 privind determinarea despăgubirilor în cazul unor pagube produse fondului forestier, vegetatiei forestiere din afara fondului forestier situate pe terenurile proprietate publică si privată si economiei vânatului, de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, această determinare se face în baza unei împuterniciri date prin lege organică, iar evaluarea pagubelor are la bază criterii stabilite de lege (anexa nr. 1 la Legea nr. 81/1993, referitoare la evaluarea pagubelor cauzate prin tăierea, scoaterea din rădăcini, distrugerea, degradarea sau sustragerea arborilor, puietilor sau lăstarilor, în cazul în care prejudiciul este produs prin fapte care, potrivit legii, constituie contraventii sau infractiuni). Asadar, determinarea pretului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior se realizează în baza unor criterii obiective si legale, cu înlăturarea oricăror elemente subiective sau discretionare ce ar putea duce la încălcarea principiului legalitătii incriminării.
De altfel,
aceleasi considerente se regăsesc si în Decizia nr. 27 din 23 februarie 1999,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 7 iunie 1999,
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 97 alin.
1, 2 si 4 si a prevederilor art. 98 alin. 1, 2 si 4 din Legea nr. 26/1996 - Codul
silvic, precum si în Decizia nr.
57 din 6 februarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 175 din 20 martie 2003, referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 97 alin. 1 si ale art. 98 alin. 1 din acelasi act
normativ. Întrucât nu au intervenit elemente noi care să determine schimbarea
jurisprudentei Curtii Constitutionale, solutiile si considerentele cuprinse în
deciziile mentionate îsi mentin valabilitatea si în cauza de fată, asa încât
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 98 alin. 3 din Legea nr. 26/1996 urmează să fie
respinsă.
În ceea ce
priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (3)
din Ordonanta Guvernului nr.
96/1998, republicată, Curtea urmează să o respingă ca neîntemeiată pentru
aceleasi considerente, având în vedere că criticile formulate au aceeasi
motivare si vizează aceleasi aspecte ca si în cazul exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 98 alin. 3 din Codul silvic.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (3) din Ordonanta
Guvernului nr.
96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului
forestier national, republicată, si a dispozitiilor art. 98 alin. 3 din Legea nr. 26/1996 - Codul
silvic, exceptie ridicată de Ilie Nicolae în Dosarul nr. 5.265/2003 al
Tribunalului Bihor.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 18 martie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI
MEDIULUI
privind modificarea Ordinului ministrului apelor
si protectiei mediului nr. 860/2002 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a
impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu
În temeiul
prevederilor Legii protectiei mediului nr. 137/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
în baza
prevederilor art. 18 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului
asupra mediului si pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private
supuse acestei proceduri,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului, cu modificările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite următorul ordin:
Art. I. - Procedura de evaluare a impactului asupra
mediului si de emitere a acordului de mediu aprobată prin Ordinul ministrului
apelor si protectiei mediului nr.
860/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din
30 ianuarie 2003, se modifică după cum urmează:
1. La articolul
5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - (1)
Solicitarea acordului de mediu este obligatorie pentru proiecte de investitii
noi si pentru orice modificare sau extindere care poate avea efecte
semnificative asupra mediului, inclusiv pentru proiectele de dezafectare,
aferente activitătilor stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.
918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului
asupra mediului si Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
34/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
645/2002.”
2. La articolul
14 alineatul (1) litera d), sintagma “în termen de 5 zile” se înlocuieste cu
sintagma “în termen de 15 zile lucrătoare”.
3. La articolul
23 alineatul (1), sintagma “În termen de 10 zile” se înlocuieste cu sintagma
“În termen de 20 de zile lucrătoare”.
4. La articolul
25 alineatul (1), sintagma “În termen de 3 zile” se înlocuieste cu sintagma “În
termen de 20 de zile lucrătoare”.
5. La articolul
29 alineatul (1), sintagma “În termen de 10 zile” se înlocuieste cu sintagma
“În termen de 40 de zile lucrătoare”.
6. La articolul
30 alineatul (1), sintagma “în termen de 5 zile” se înlocuieste cu sintagma “în
termen de 30 de zile lucrătoare”.
7. La articolul
31 alineatul (1), sintagma “În termen de 3 zile” se înlocuieste cu sintagma “În
termen de 10 de zile lucrătoare”.
8. La articolul
31 alineatul (2), sintagma “În termen de 15 zile” se înlocuieste cu sintagma
“În termen de 20 de zile lucrătoare”.
9. La articolul
32 alineatul (1), sintagma “în acelasi interval de 3 zile” se înlocuieste cu
sintagma “în termen de 10 de zile lucrătoare”.
10. La
articolul 35, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
“(2) Autoritatea
publică pentru protectia mediului identifică publicul interesat si angajează un
dialog direct cu acesta pe durata procesului decizional reglementat prin
Hotărârea Guvernului nr.
918/2002 si Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
34/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
645/2002.”
11. La
articolul 38 alineatul (1), sintagma “În termen de 5 zile” se înlocuieste cu
sintagma “În termen de 20 de zile lucrătoare”.
12. La
articolul 38 alineatul (3), sintagma “în termen de 5 zile” se înlocuieste cu
sintagma “în termen de 10 de zile lucrătoare”.
13. Articolul
39 va avea următorul cuprins:
“Art. 39. - După
efectuarea evaluării impactului asupra mediului si realizarea raportului la
studiul de evaluare a impactului asupra mediului, titularul proiectului,
folosind metodele de informare mentionate mai sus, aduce la cunostintă
publicului, cu 30 de zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru sedinta
de dezbatere publică, următoarele informatii:
a) locul si data
dezbaterii publice;
b) locul si data
la care este disponibil, spre consultare, raportul la studiul de evaluare a
impactului asupra mediului;
c) adresa
autoritătii publice pentru protectia mediului la care se transmit propunerile
justificate ale publicului privind raportul la studiul de evaluare a impactului
asupra mediului.”
14. La
articolul 39 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
“(2) Anuntul
privind dezbaterea publică se afisează pe pagina de web a autoritătii
competente pentru protectia mediului si a autoritătilor pentru protectia
mediului în a căror competentă teritorială există public interesat, conform
prevederilor alin. (1).”
15. La
articolul 46 alineatul (1), sintagma “În termen de 3 zile” se înlocuieste cu
sintagma “În termen de 5 zile lucrătoare”.
16. La
articolul 47 alineatul (1), sintagma “În termen de două zile” se înlocuieste cu
sintagma “În termen de 10 zile lucrătoare”.
Art. II. - În tot cuprinsul Ordinului ministrului
apelor si protectiei mediului nr.
860/2002 termenul “zile” se înlocuieste cu sintagma “zile lucrătoare”.
Art. III. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 25 martie 2004.
Nr. 210.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind prospectul de emisiune al certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1080
În baza Hotărârii
Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, având în vedere
prevederile Legii datoriei publice nr. 81/1999 si ale Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr.
146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria
statului, Ministerul Finantelor Publice lansează o emisiune de certificate de
trezorerie cu dobândă pentru populatie prin Trezoreria Statului, începând cu
data de 6 aprilie 2004.
Trezoreria
Statului este abilitată să lanseze emisiuni de certificate de trezorerie pentru
populatie, scop în care ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
ARTICOLUL 1
Forma si
codul emisiunii
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie se emit în formă nominală si cuprind
cuponul (matca) si certificatul de trezorerie propriu-zis.
Codul emisiunii
este 1080.
ARTICOLUL 2
Data
emisiunii
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie se pun în vânzare în numerar si prin
virament din conturile personale deschise la bănci si la Casa de Economii si
Consemnatiuni - C.E.C. - S.A., pe o perioadă de 90 de zile, cu subscriptie în
zilele de: 6, 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 23, 27, 28, 29 si 30 aprilie
2004. Termenul de răscumpărare a certificatelor de trezorerie este în zilele
de: 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28 si 29 iulie 2004.
ARTICOLUL 3
Valoarea
nominală a emisiunii
Emisiunea de
certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie reprezintă suma încasată
până în ultima zi de subscriptie.
ARTICOLUL 4
Valoarea
nominală a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie
Emisiunea de
certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se efectuează prin
certificate de trezorerie cu o valoare nominală de 1.000.000 lei, 5.000.000
lei, 10.000.000 lei, 20.000.000 lei, 50.000.000 lei si 100.000.000 lei, pe
termen de 90 de zile calendaristice.
La cumpărare,
titularii certificatelor de trezorerie pot împuternici si o altă persoană
pentru răscumpărare.
ARTICOLUL 5
Rata
dobânzii
Dobânda aferentă
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie este de 15% pe an,
pentru o perioadă de subscriere de 90 de zile calendaristice, calculată după
formula:
D = VN x 15 x
90/360 x 100,
în care:
D = suma dobânzii;
VN = valoarea
nominală a certificatului de trezorerie.
ARTICOLUL 6
Data
scadentei
Scadenta emisiunii
de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se stabileste începând
cu ziua încasării contravalorii acestora si până la data împlinirii termenului
de 90 de zile calendaristice inclusiv.
ARTICOLUL 7
Închiderea
emisiunii
Operatiunea de
închidere a emisiunii de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie
are loc în data de 30 aprilie 2004, la ora 14,00.
ARTICOLUL 8
Răscumpărarea este operatiunea prin care unitătile
Trezoreriei Statului rambursează la termenul stabilit valoarea nominală a
certificatelor de trezorerie prezentate de către persoanele fizice care au subscris
la emisiunile de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie, la
aceeasi unitate a Trezoreriei Statului.
O dată cu
răscumpărarea la scadentă a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie, unitătile Trezoreriei Statului plătesc persoanelor respective si
dobânzile aferente.
Răscumpărarea certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie se poate efectua si prin subscrierea de către titular a sumelor la noua emisiune de certificate de trezorerie care se lansează în zilele respective, cu posibilitatea de a încasa dobânda aferentă sau subscrierea acesteia pe certificate de trezorerie, după caz.
Operatiunile
privind răscumpărarea certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie
si plata dobânzilor se efectuează prin ghiseele casieriilor Trezoreriei
Statului.
Data răscumpărării
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie este prima zi
lucrătoare după împlinirea a 90 de zile calendaristice inclusiv.
Titularii pot
prezenta certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie pentru
răscumpărare si înaintea datei de răscumpărare, situatie în care, pentru
perioada de subscriere, care se calculează din ziua încasării sumei si până în
ziua prezentării pentru răscumpărare exclusiv, se acordă dobânda la vedere.
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie neprezentate pentru răscumpărare în ziua
stabilită (ziua scadentei) se transformă în depozite la Trezoreria Statului.
Nivelul dobânzii
la termen se mentine la 15% pe an. Ele se răscumpără de către Trezoreria
Statului în ziua prezentării lor la ghiseele acesteia, astfel:
a) Certificatele
de trezorerie prezentate Trezoreriei Statului în maximum 30 de zile de la data
scadentei (titularul se prezintă în a 31-a zi, certificatele de trezorerie
rămân în depozit la vedere maximum 30 de zile) vor fi răscumpărate astfel:
- pentru perioada
subscrisă, 90 de zile calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada
de maximum 30 de zile, stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv
si până în ziua prezentării la ghiseul casieriei Trezoreriei Statului exclusiv,
se plăteste pentru suma subscrisă dobânda la vedere.
b) Certificatele
de trezorerie prezentate în termen de peste 30 de zile de la data scadentei
(titularul se prezintă în a 32-a zi, certificatele de trezorerie rămân în
depozit la termen 31 de zile) vor fi răscumpărate cu dobânda capitalizată
astfel:
-
pentru perioada subscrisă, 90 de zile calendaristice, se achită suma nominală a
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada
în care certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie sunt în
depozit, stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv si până în ziua
prezentării titularului la ghiseul casieriei Trezoreriei Statului exclusiv, se
plăteste dobânda calculată prin aplicarea procentului de dobândă la termen
asupra sumei rezultate din valoarea nominală si dobânda aferentă perioadei
subscrise.
ARTICOLUL 9
Regimul
fiscal
Dobânzile încasate
de către populatie din subscrierea la certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie nu sunt supuse impozitării.
Prezentul ordin
intră în vigoare la data semnării acestuia.
p. Ministrul
finantelor publice,
Enache
Jiru,
secretar de
stat
Bucuresti, 31 martie 2004.
Nr. 497.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind prospectul de emisiune al certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1081
În baza Hotărârii
Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, având în vedere
prevederile Legii datoriei publice nr. 81/1999 si ale Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr.
146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria
statului, Ministerul Finantelor Publice lansează o emisiune de certificate de
trezorerie cu dobândă pentru populatie prin Trezoreria Statului, începând cu
data de 7 aprilie 2004.
Trezoreria Statului este abilitată să lanseze
emisiuni de certificate de trezorerie pentru populatie, scop în care ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
ARTICOLUL 1
Forma si
codul emisiunii
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie se emit în formă nominală si cuprind
cuponul (matca) si certificatul de trezorerie propriu-zis.
Codul emisiunii
este 1081.
ARTICOLUL 2
Data
emisiunii
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie se pun în vânzare în numerar si prin
virament din conturile personale deschise la bănci si la Casa de Economii si
Consemnatiuni - C.E.C. - S.A., pe o perioadă de 180 de zile, cu subscriptie în
zilele de: 7, 8, 9, 14, 15, 16, 21, 22, 23, 28, 29 si 30 aprilie 2004. Termenul
de răscumpărare a certificatelor de trezorerie este în zilele de: 4, 5, 6, 11,
12, 13, 18, 19, 20, 25, 26 si 27 octombrie 2004.
ARTICOLUL 3
Valoarea
nominală a emisiunii
Emisiunea de
certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie reprezintă suma încasată
până în ultima zi de subscriptie.
ARTICOLUL 4
Valoarea nominală
a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie
Emisiunea de
certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se efectuează prin
certificate de trezorerie cu o valoare nominală de 1.000.000 lei, 5.000.000
lei, 10.000.000 lei, 20.000.000 lei si 50.000.000 lei, pe termen de 180 de zile
calendaristice.
La cumpărare,
titularii certificatelor de trezorerie pot împuternici si o altă persoană
pentru răscumpărare.
ARTICOLUL 5
Rata
dobânzii
Dobânda aferentă
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie este de 15,5% pe an,
pentru o perioadă de subscriere de 180 de zile calendaristice, calculată după
formula:
D = VN x 15,5
x 180/360 x 100
în care:
D = suma dobânzii;
VN = valoarea
nominală a certificatului de trezorerie.
ARTICOLUL 6
Data
scadentei
Scadenta emisiunii
de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se stabileste începând
cu ziua încasării contravalorii acestora si până la data împlinirii termenului
de 180 de zile calendaristice inclusiv.
ARTICOLUL 7
Închiderea
emisiunii
Operatiunea de
închidere a emisiunii de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie
are loc în data de 30 aprilie 2004, la ora 14,00.
ARTICOLUL 8
Conditiile
de răscumpărare si de plată a dobânzii
Răscumpărarea este operatiunea prin care unitătile
Trezoreriei Statului rambursează la termenul stabilit valoarea nominală a
certificatelor de trezorerie prezentate de către persoanele fizice care au
subscris la emisiunile de certificate de trezorerie cu dobândă pentru
populatie, la aceeasi unitate a Trezoreriei Statului.
O dată cu
răscumpărarea la scadentă a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie, unitătile Trezoreriei Statului plătesc persoanelor respective si
dobânzile aferente.
Răscumpărarea
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie se poate efectua si
prin subscrierea de către titular a sumelor la noua emisiune de certificate de
trezorerie care se lansează în zilele respective, cu posibilitatea de a încasa
dobânda aferentă sau subscrierea acesteia pe certificate de trezorerie, după
caz.
Operatiunile
privind răscumpărarea certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie
si plata dobânzilor se efectuează prin ghiseele casieriilor Trezoreriei
Statului.
Data răscumpărării
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie este prima zi
lucrătoare după împlinirea a 180 de zile calendaristice inclusiv.
Titularii pot
prezenta certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie pentru
răscumpărare si înaintea datei de răscumpărare, situatie în care, pentru
perioada de subscriere, care se calculează din ziua încasării sumei si până în
ziua prezentării pentru răscumpărare exclusiv, se acordă dobânda la vedere.
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie neprezentate pentru răscumpărare în ziua
stabilită (ziua scadentei) se transformă în depozite la Trezoreria Statului.
Nivelul dobânzii
la termen se mentine la 15% pe an. Ele se răscumpără de către Trezoreria
Statului în ziua prezentării titularului la ghiseele acesteia, astfel:
a) Certificatele
de trezorerie prezentate Trezoreriei Statului în maximum 30 de zile de la data
scadentei (titularul se prezintă în a 31-a zi, certificatele de trezorerie
rămân în depozit la vedere maximum 30 de zile) vor fi răscumpărate astfel:
- pentru perioada
subscrisă, 180 de zile calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada
de maximum 30 de zile, stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv
si până în ziua prezentării la ghiseul casieriei Trezoreriei Statului exclusiv,
se plăteste pentru suma subscrisă dobânda la vedere.
b) Certificatele
de trezorerie prezentate în termen de peste 30 de zile de la data scadentei
(titularul se prezintă în a 32-a zi, certificatele de trezorerie rămân în
depozit la termen 31 de zile) vor fi răscumpărate cu dobânda capitalizată
astfel:
- pentru perioada
subscrisă, 180 de zile calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada
în care certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie sunt în
depozit, stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv si până în ziua
prezentării titularului la ghiseul casieriei Trezoreriei Statului exclusiv, se
plăteste dobânda calculată prin aplicarea procentului de dobândă la termen
asupra sumei rezultate din valoarea nominală si dobânda aferentă perioadei
subscrise.
ARTICOLUL 9
Regimul
fiscal
Dobânzile încasate
de către populatie din subscrierea la certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie nu sunt supuse impozitării.
Prezentul ordin
intră în vigoare la data semnării acestuia.
p. Ministrul
finantelor publice,
Enache
Jiru,
secretar de
stat
Bucuresti, 31 martie 2004.
Nr. 498.
CONSILIUL CONCURENTEI
privind concentrarea economică realizată de către
Societatea Comercială GINGER GROUPE INGINERIE EUROPE-S.A. din Franta prin
dobândirea controlului unic direct asupra Societătii Comerciale CAMUSAT ROM
TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni
Presedintele
Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr.
57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
2. Legii
concurentei nr. 21/1996,
cu modificările si completările ulterioare;
3. Regulamentului
de organizare, functionare si procedură al Consiliului Concurentei, cu
modificările ulterioare;
4. Regulamentului
privind autorizarea concentrărilor economice;
5. Instructiunilor
cu privire la definirea pietei relevante, în scopul stabilirii părtii
substantiale de piată;
6. Instructiunilor
date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr.
21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor
economice;
7. Notificării
concentrării economice, înregistrată cu nr. RS-444 din 17 decembrie 2003 la
Consiliul Concurentei;
8. actelor si
lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-RS-444 din 17 decembrie 2003;
9. notei
Departamentului bunuri industriale cu privire la concentrarea economică
notificată, având în vedere următoarele:
1. Concentrarea
economică s-a realizat prin încheierea, în data de 10 iunie 2002, a
contractului de cesiune de actiuni, semnat între actionarii Societătii
Comerciale CAMUSAT ROM TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni si Societatea Comercială
GINGER GROUPE INGINERIE EUROPE-S.A. din Franta, aceasta din urmă achizitionând
99,91% din capitalul social al Societătii Comerciale CAMUSAT ROM
TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni.
Notificarea a
devenit efectivă la data de 9 februarie 2004.
2. Societatea
achizitionată, Societatea Comercială CAMUSAT ROM TELECOMUNICATII-S.R.L.
Otopeni, are ca obiect principal de activitate constructii metalice si părti
componente (cod CAEN 2811), asamblarea acestora pentru infrastructura de
telefonie mobilă.
3. Societatea
achizitoare, Societatea Comercială GINGER GROUPE INGINERIE EUROPE-S.A. din
Franta, are ca obiect principal de activitate achizitionarea sau subscrierea de
părti ori de actiuni de la societătile pe actiuni comerciale sau necomerciale,
administrarea acestor participări, revânzarea si plasarea veniturilor pe care
le generează.
4. A fost definită
ca piată relevantă aferentă operatiunii de concentrare economică piata
asamblării si comercializării pilonilor pentru telefonia mobilă pe întregul
teritoriu al României.
5. Segmentul de
piată detinut de către Societatea Comercială GINGER GROUPE INGINERIE
EUROPE-S.A. din Franta pe piata relevantă definită este de fapt cota de piată a
Societătii Comerciale CAMUSAT ROM TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni, anterior
realizării operatiunii de concentrare economică, întrucât anterior dobândirii
controlului, societatea achizitoare nu a fost prezentă pe piata relevantă
definită. Valoarea cotei de piată în anul 2002 a fost de circa 3% pe piata
asamblării si comercializării pilonilor pentru telefonia mobilă.
6. Pe piata relevantă
definită cererea este reprezentată de agentii economici care îsi desfăsoară
activitatea în domeniul telefoniei mobile.
7. Pe piata
relevantă oferta este reprezentată de Societatea Comercială CAMUSAT ROM
TELECOMUNICATII - S.R.L. Otopeni, alături de alti producători interni si de
importatori.
8. Analizând
această concentrare economică se constată că nu se întrevăd posibile efecte cu
caracter anticoncurential pe piata asamblării si comercializării pilonilor
pentru telefonia mobilă.
9. Prin urmare, ca
efect al operatiunii de concentrare economică, pozitia Societătii Comerciale
CAMUSAT ROM TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni nu se modifică, segmentele de piată
rămânând aceleasi datorită faptului că societatea achizitoare nu a fost
prezentă pe această piată relevantă.
10. Operatiunea de
concentrare economică analizată nu are ca efect înlăturarea, restrângerea sau
denaturarea concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În
conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările ulterioare, si ale pct. 124 lit. b) cap. II partea
a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se
autorizează concentrarea economică realizată, constatându-se că, desi
operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a fi
refuzată.
Art. 2. - Taxa de
autorizare, prevăzută la art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările ulterioare, este de 179.380.244 lei si se va plăti
cu ordin de plată tip trezorerie la bugetul de stat, în contul nr. 361280041300,
deschis la Banca Natională a României, beneficiar Directia Trezorerie si
Contabilitate Publică a Municipiului Bucuresti, cu mentiunea “Taxe si tarife
pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul
ordinului de plată, în rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr.
20.17.01.03.
Taxa de autorizare
se va plăti în termen de 30 de zile de la data comunicării prezentei decizii. O
copie a ordinului de plată va fi transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta
decizie devine aplicabilă de la data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia
Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform dispozitiilor art. 52 alin.
(4) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările ulterioare, în termen de 30 de zile de la
comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În
conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările ulterioare, prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
CAMUSAT ROM TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni.
Art. 6. -
Departamentul bunuri industriale si Secretariatul general vor urmări ducerea la
îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta
decizie se comunică de către Secretariatul general al Consiliului Concurentei
la:
Partea
achizitionată:
Denumirea:
Societatea Comercială CAMUSAT
ROM
TELECOMUNICATII-S.R.L. Otopeni
Sediul:
Localitatea Otopeni, str. Ghiocei nr. 5, judetul Ilfov
Telefon: 236 12 60
Fax: 236 12 69
Reprezentant
legal: Nicolae Caplan, director general.
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Mihai
Berinde
Bucuresti, 9 martie 2004.
Nr. 85.