MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 689 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 1 octombrie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.112. - Hotărâre privind aprobarea Memorandumului de
întelegere pentru cooperare în cadrul proiectului privind energia nucleară
dintre Ministerul Economiei si Comertului din România si Ministerul Comertului,
Industriei si Energiei din Republica Coreea, semnat la Seul la 21 iulie 2003
Memorandum de întelegere pentru cooperare în cadrul
proiectului privind energia nucleară între Ministerul Economiei si Comertului
din România si Ministerul Comertului, Industriei si Energiei din Republica
Coreea
1.123. - Hotărâre privind
aprobarea finantării unor cheltuieli aferente organizării si desfăsurării, în
perioada 8-10 octombrie 2003, a Conferintei de afaceri a regiunii dunărene
1.124. - Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut
în bugetul de stat pe anul 2003, pentru înlăturarea unor efecte ale
calamitătilor naturale produse în judetele Gorj si Mehedinti
1.125. - Hotărâre privind acordarea unui ajutor umanitar constând în materiale de constructii si reparat case pentru populatia sinistrată din judetele Arad, Dolj, Iasi, Suceava, Vaslui, ca urmare a fenomenelor meteorologice produse în perioada iunie-septembrie 2003
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
298. - Ordin al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei privind procedura de acordare a
avizelor necesare pentru înfiintarea si functionarea asociatiilor si
fundatiilor
566. - Ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului pentru aprobarea Documentului de
referintă privind cele mai bune tehnici disponibile (BAT) pentru industria
producătoare de ciment si var
727/6.843. - Ordin al ministrului sănătătii si al secretarului de stat al Autoritătii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie privind prevenirea intrării copiilor în dificultate sau în situatie de risc si ameliorarea situatiei medicale a copiilor protejati în centrele de plasament
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Memorandumului de întelegere pentru cooperare în cadrul proiectului
privind energia nucleară dintre Ministerul Economiei si Comertului din România
si Ministerul Comertului, Industriei si Energiei din Republica Coreea, semnat
la Seul la 21 iulie 2003
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 5 alin.
1 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea si ratificarea trata-
telor, cu
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Memorandumul de întelegere
pentru cooperare în cadrul proiectului privind energia nucleară dintre
Ministerul Economiei si Comertului din România si Ministerul Comertului,
Industriei si Energiei din Republica Coreea, semnat la Seul la 21 iulie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Bucuresti,
25 septembrie 2003.
Nr.
1.112.
MEMORANDUM DE ÎNTELEGERE
pentru cooperare în cadrul proiectului privind energia
nucleară între Ministerul Economiei si Comertului din România
si Ministerul Comertului, Industriei si Energiei din
Republica Coreea
Ministerul Economiei si Comertului din România,
denumit în continuare MEC, si Ministerul Comertului, Industriei si
Energiei din Republica Coreea, denumit în continuare MCIE,
având în vedere că industria nucleară română a pus în
functiune Unitatea 1 de la Centrala Nucleară Cernavodă încă din anul 1996 si a
început recent lucrările pentru finalizarea Unitătii 2 de la Centrala Nucleară
Cernavodă,
având în vedere că Guvernul României a aprobat
finalizarea Unitătii 3 de la Centrala Nucleară Cernavodă în cadrul structurii
Strategiei nationale pentru dezvoltarea nucleară din România,
având în vedere că industria nucleară coreeană a
acumulat experientă si tehnologie în constructia, functionarea si întretinerea
centralelor nucleare, incluzând patru (4) unităti de centrale nucleare CANDU,
dintre cele optsprezece (18) unităti care sunt în functiune si zece (10)
unităti care sunt în curs de constructie cu ajutorul sprijinului acordat de
industriile nucleare bine organizate,
având în vedere că MEC reprezintă industria nucleară
română, si anume Societatea Natională “Nuclearelectrica” - S.A. (denumită în
continuare SNN), o companie producătoare de energie nucleară detinută de
statul român, si Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare (denumită în
continuare RAAN), o companie română detinută de stat, si având în vedere
că MCIE reprezintă industria nucleară coreeană, si anume Compania Coreeană
pentru Energie Hidro si Nucleară (denumită în continuare KHNP), o
companie producătoare de energie nucleară detinută de statul coreean, Compania
Coreeană pentru Inginerie Energetică (denumită în continuare KOPEC), o
companie de proiectare si inginerie în domeniul energiei, precum si alte
companii din mediul privat de productie si constructie de echipamente,
drept care, luând în considerare prevederile continute
în acesta, MEC si MCIE (denumite în continuare părti) au convenit să
coopereze în cadrul proiectului privind energia nucleară, după cum urmează:
ARTICOLUL 1
Domeniul cooperării
Părtile vor coopera în cadrul următoarelor sectoare de
activitate, fără a se limita la acestea:
1.1. Unitătile 3, 4 si 5 de la Cernavodă
Partea română a decis să continue proiectele de
constructii referitoare la unitătile 3, 4 si 5 de la Cernavodă (denumite în
continuare proiectele) pe o bază progresivă, în conformitate cu
Strategia natională pentru dezvoltarea nucleară în România.
Ca primă etapă, partea română va implementa un studiu
de fezabilitate pentru finalizarea si punerea în functiune a Unitătii 3,
împreună cu companii străine, încă din cursul anului 2003 si, în special,
doreste să coopereze cu industria nucleară coreeană pentru finalizarea cu
succes a proiectelor.
Partea română recunoaste pe deplin importanta introducerii si adoptării unei structuri de proiect eficiente în cadrul proiectelor, care să fie diferită de cea a unitătilor 1 si 2 de la Cernavodă.
Părtile, ca parteneri principali în executarea
proiectelor, convin să dezvolte proiectele pe o bază comună încă de la
începutul acestora si să găsească solutii pentru cele mai competitive mecanisme
financiare pentru aceste proiecte.
Partea română va invita reprezentantii industriei
nucleare coreene să aplice experienta si tehnologiile lor în executarea
proiectelor si să adopte structura de proiect eficientă si/sau schema de
contract care se referă la cele ale centralelor Wolsong CANDU, astfel încât
industria nucleară coreeană să poată juca un rol cheie în executarea
proiectelor.
1.2. Unitătile 1 si 2 de la Cernavodă
Partea coreeană va furniza industriei nucleare române
servicii de consultantă, servicii de suport tehnic si de pregătire în ariile de
functionare ale Unitătii 1 si de constructie ale Unitătii 2, în baza unui acord
comun, incluzând, dar nelimitându-se la următoarele:
1. servicii de consultantă pentru constructie si
punere în functiune;
2. suport tehnic pentru functionare si întretinere;
3. pregătire în ariile de functionare si întretinere,
management de proiect, constructie si punere în functiune etc.
1.3. Alte domenii de cooperare
În afara domeniului cooperării mentionat la
paragrafele 1.1 si 1.2, părtile pot coopera în alte sectoare de activitate, cum
ar fi apa grea etc.
ARTICOLUL 2
Metoda de implementare
2.1. Reprezentantii părtilor se vor consulta reciproc
pentru a înregistra progrese si pentru a realiza obiectivul cooperării
mentionat la art. 1.
2.2. Atât organizatiile române, cât si cele coreene, care au legătură cu problematica nucleară, pot participa la activitătile de cooperare desfăsurate în baza prezentului memorandum de întelegere.
2.3. Fiecare parte poate vizita cealaltă parte pentru
o perioadă predeterminată. Anterior oricărei vizite, părtile vor conveni asupra
numărului membrilor delegatiei, duratei si scopului vizitei.
ARTICOLUL 3
Cheltuieli
Dacă nu se convine altfel, fiecare parte îsi va
suporta propriile cheltuieli apărute în cursul îndeplinirii prezentului
memorandum de întelegere.
ARTICOLUL 4
Notificarea
4.1. Toate notele si informatiile care sunt cerute în
scopul schimbului dintre părti vor fi scrise în limba engleză.
4.2. Notele si informatiile care au legătură cu
prezentul memorandum de întelegere vor fi adresate următorilor:
Pentru partea română:
Directia generală de politică energetică
Ministerul Economiei si Comertului
Adresa: Calea Victoriei nr. 152, Bucuresti, România
Pentru partea coreeană:
Divizia Industrie Energie Nucleară
Ministerul Comertului, Industriei si Energiei
Adresa: Chungang-dong nr. 1, Kwachon-si, Kyongki-do
427-760, Coreea
ARTICOLUL 5
Confidentialitatea
5.1. Toate informatiile si experienta obtinute în cadrul aplicării prezentului memorandum de întelegere vor rămâne proprietatea părtii care le-a furnizat.
5.2. Nici MEC si nici MCIE nu vor dezvălui informatii
confidentiale sau în proprietatea celeilalte părti, primite de la aceasta în
baza prezentului memorandum de întelegere, fără consimtământul prealabil, în
scris, al celeilalte părti.
ARTICOLUL 6
Dispozitii finale
6.1. Prezentul memorandum de întelegere intră în
vigoare la data primirii de către partea coreeană a notificării părtii române
privind îndeplinirea tuturor procedurilor legale interne necesare pentru
intrarea în vigoare a acestuia.
6.2. Prezentul memorandum de întelegere se încheie pe
o perioadă de 3 ani si se va prelungi automat pe noi perioade de câte 3 ani,
dacă nici una dintre părti nu va notifica intentia sa de a-l denunta, cu cel
putin 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate.
6.3. Fără a încălca prevederile pct. 6.2, prevederile
art. 5 vor rămâne valabile si după încetarea memorandumului de întelegere.
Semnat la Seul la 21 iulie 2003, în două exemplare originale, în limbile română, coreeană si engleză, toate textele fiind egal autentice. În cazul unor divergente de interpretare, textul în limba engleză va prevala.
Pentru Ministerul Economiei si Comertului din
România, Andrei Grigorescu, secretar de stat |
Pentru Ministerul Comertului, Industriei si
Energiei din Republica Coreea, Bae, Sung-Ki, ministru adjunct pentru politica energetică
si resurse |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea finantării unor cheltuieli aferente organizării si desfăsurării, în
perioada 8-10 octombrie 2003, a Conferintei de afaceri a regiunii dunărene
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. III alin.
(11) lit. k) si alin. (111) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 364/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă finantarea cu suma de 4.684.260
mii lei a unor cheltuieli aferente desfăsurării si organizării, sub coordonarea
Ministerului Afacerilor Externe, a Conferintei de afaceri a regiunii dunărene,
în perioada 8-10 octombrie 2003.
Art. 2. - Finantarea actiunii prevăzute la art. 1, aprobată prin Hotărârea Consiliului interministerial pentru imagine externă nr. 31 din 25 septembrie 2003, se asigură prin suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Externe cu suma de 4.684.260 mii lei si diminuarea corespunzătoare a bugetului Secretariatului General al Guvernului, de la capitolul 72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a imaginii României”, titlul “Transferuri”.
Art. 3. - Cu sumele rămase neutilizate se diminuează
bugetul Ministerului Afacerilor Externe si se suplimentează bugetul
Secretariatului General al Guvernului la capitolul 72.01 “Alte actiuni”,
subcapitolul 13 “Programe de infor- mare si prezentare a imaginii României”,
titlul “Transferuri”, până la data de 30 noiembrie 2003.
Art. 4. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările ce rezultă din aplicarea prevederilor prezentei
hotărâri în bugetele Secretariatului General al Guvernului si Ministerului
Afacerilor Externe pe anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
25 septembrie 2003.
Nr.
1.123.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut
în bugetul de stat pe anul 2003, pentru înlăturarea unor efecte ale
calamitătilor naturale produse în judetele Gorj si Mehedinti
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 30 alin.
(4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările
ulterioare, precum si al art. 19 lit. b) din Legea bugetului de stat pe anul
2003 nr. 631/2002, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă alocarea sumei de 1.389,5 milioane
lei din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2003, în vederea înlăturării unor efecte ale calamitătilor
naturale produse în judetele Gorj si Mehedinti, pentru acordarea unor ajutoare
financiare asociatiilor de proprietari/chiriasi si populatiei ale căror
gospodării au fost afectate, potrivit anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Cu suma prevăzută la art. 1 se
suplimentează bugetele unitătilor administrativ-teritoriale respective pe anul
2003 la capitolul “Venituri cu destinatie specială”, subcapitolul “Venituri din
fondul de interventie”, respectiv la capitolul “Cheltuieli cu destinatie
specială”, subcapitolul “Cheltuieli din fondul de interventie”, iar utilizarea
sumei se face de către ordonatorii principali de credite, potrivit prevederilor
legale, din sumele puse la dispozitie prin organele teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice.
(2) Repartizarea sumelor pe fiecare asociatie de
proprietari/chiriasi sau gospodărie afectată se va face prin dispozitie emisă
de primar, în limita fondurilor repartizate.
(3) Autoritătile administratiei publice locale vor
verifica modul de utilizare a sumelor repartizate.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat pe
anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministru delegat pentru administratia publică,
Gabriel Oprea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 25
septembrie 2003.
Nr.
1.124.
ANEXĂ
LISTA
unitătilor administrativ-teritoriale care beneficiază
de ajutoare financiare ce se acordă asociatiilor de proprietari/chiriasi si
populatiei pentru gospodăriile afectate, în judetele Gorj si Mehedinti
Nr. crt.
|
Unitatea administrativ-teritorială |
Suma alocată - milioane lei - |
|
TOTAL din care: |
1.389,5 |
1. |
Judetul
Gorj |
1.200,0 |
|
Municipiul
Târgu Jiu |
800,0 |
|
Municipiul
Motru |
300,0 |
|
Orasul
Bumbesti-Jiu |
100,0 |
2. |
Judetul
Mehedinti |
189,5 |
|
Comuna
Hinova |
189,5 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind acordarea unui ajutor umanitar constând în materiale de constructii si reparat case pentru populatia sinistrată din judetele Arad, Dolj, Iasi, Suceava, Vaslui, ca urmare a fenomenelor meteorologice produse în perioada iunie-septembrie 2003
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 8 alin.
5 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicată, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se acordă un ajutor umanitar cu titlu
gratuit, în limita sumei de 1.980 milioane lei, populatiei sinistrate din
judetele Arad (300 milioane lei), Dolj (130 milioane lei), Iasi (1.250 milioane
lei), Suceava (50 milioane lei) si Vaslui (250 milioane lei), ca urmare a
fenomenelor meteorologice produse în perioada iunie-septembrie 2003, constând
în materiale de constructii si reparat case, potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Administratia Natională a Rezervelor de
Stat va scădea din gestiune la pretul de înregistrare, prin conturile
“Finantarea din bugetul de stat privind anii precedenti si alte surse”,
“Finantarea din bugetul de stat privind anul curent”, respectiv “Venituri proprii
din anii precedenti si alte surse”, după caz, cantitătile de produse aprobate a
fi scoase din rezervele de stat, potrivit prezentei hotărâri, pe baza avizelor
de expeditie si a proceselor-verbale de predare-primire semnate de
împuternicitii desemnati de prefecturi.
(2) Finantarea reîntregirii stocurilor cu cantitătile
acordate conform prevederilor art. 1 se asigură din bugetul de stat în anul
2004.
Art. 3. - (1) Transportul produselor până la locurile
indicate de prefecturi se va efectua cu mijloace auto din dotarea unitătilor
teritoriale din subordinea Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat sau cu
mijloace ale unor societăti comerciale angajate de acestea, precum si pe calea
ferată, prin grija Societătii Nationale de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R.
Marfă” - S.A.
(2) Cheltuielile legate de ambalarea si transportul
produselor se suportă de către Administratia Natională a Rezervelor de Stat din
venituri proprii, conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. e) din normele de
aplicare aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.411/2002 privind aprobarea
înfiintării pe lângă Administratia Natională a Rezervelor de Stat a unei
activităti finantate integral din venituri proprii.
(3) Distribuirea produselor către populatia sinistrată
se va face de prefecturi, prin persoane anume împuternicite.
(4) Schimbarea sub orice formă a destinatiei
produselor acordate ca ajutor din rezervele de stat este interzisă si atrage,
după caz, răspunderea disciplinară, civilă, contraventională sau penală.
Art. 4. - (1) Prefecturile judetelor vor justifica
distribuirea produselor scoase din rezervele de stat în conditiile prezentei
hotărâri, conform prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 371/1993
privind acordarea, în primă interventie, a ajutoarelor umanitare populatiei sinistrate,
ca urmare a unor situatii exceptionale.
(2) Documentele justificative privind distribuirea vor
fi păstrate la sediile prefecturilor în vederea punerii lor la dispozitia
organelor de control abilitate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministru delegat pentru administratie publică,
Gabriel Oprea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 25
septembrie 2003.
Nr.
1.125.
ANEXĂ
LISTA
materialelor de constructii si reparat case ce se
acordă ca ajutor umanitar populatiei sinistrate din judetele Arad, Dolj, Iasi,
Suceava si Vaslui ca urmare a fenomenelor meteorologice produse în perioada
iunie-septembrie 2003copyrightdsc.net
Nr. crt. |
Produsul |
U.M. |
Cantitatea totală |
Judetul Arad |
Judetul Dolj |
Judetul Iasi |
Judetul Suceava |
Judetul Vaslui |
1. |
Ciment |
t |
130,55 |
- |
- |
102,15 |
20 |
8,4 |
2. |
Tigle |
buc. |
43.762 |
15.000 |
9.145 |
14.617 |
- |
5.000 |
3. |
Coame |
buc. |
675 |
400 |
- |
- |
- |
275 |
4. |
Cărămidă |
buc. |
10.000 |
6.000 |
4.000 |
- |
- |
- |
5. |
Geam |
m2 |
1.037 |
- |
- |
1.037 |
- |
- |
6. |
BCA |
m3 |
119 |
- |
- |
100 |
- |
19 |
7. |
Tablă zincată |
t |
18 |
4 |
- |
10 |
- |
4 |
8. |
Otel beton |
t |
2,7 |
- |
- |
- |
- |
2,7 |
9. |
Carton bitumat |
m2 |
13.690 |
- |
- |
13.690 |
- |
- |
|
TOTAL: |
milioane lei |
1.980 |
300 |
130 |
1.250 |
50 |
250 |
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
privind
procedura de acordare a avizelor necesare pentru înfiintarea si functionarea
asociatiilor si fundatiilor
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei,
tinând cont de dispozitiile art. 7 si 401 din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii,
modificată si completată prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Secretarul de stat pentru relatia cu
Parlamentul este competent să acorde avizul în vederea dobândirii de
personalitate juridică sau înregistrării în Registrul asociatiilor si
fundatiilor ori, după caz, în Registrul federatiilor a modificărilor aduse
actului constitutiv si/sau statutului.
Art. 2. - Avizul se eliberează după cum urmează:
a) în cazul constituirii
asociatiei/fundatiei/federatiei, la solicitarea scrisă a persoanei sau a
persoanelor împuternicite prin actul constitutiv să desfăsoare procedura de
dobândire a personalitătii juridice;
b) în cazul înregistrării modificărilor aduse actului
constitutiv si/sau statutului ori în cazul constituirii filialei, la
solicitarea scrisă a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin
proces-verbal al adunării generale ori, după caz, al consiliului director.
Art. 3. - Se aprobă lista documentelor solicitate
asociatiilor, fundatiilor si federatiilor în vederea acordării avizului,
cuprinzând următoarele:
- cerere de eliberare a avizului (original);
- actul constitutiv, statutul si, după caz,
procesul-verbal al adunării generale/consiliului director (legalizate);
- actele doveditoare ale sediului si patrimoniului
initial (copii xerox);
- în cazul în care se solicită avizul pentru
constituirea filialei, hotărârea adunării generale sau, după caz, a consiliului
director privind constituirea filialei (autentificată).
Art. 4. - Se aprobă modelul avizului prevăzut la art.
1, prezentat în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - În vederea eliberării avizului, secretarul
de stat pentru relatia cu Parlamentul va solicita, după caz, în functie de
domeniile de activitate prevăzute în statut, punctele de vedere ale
compartimentelor de specialitate din cadrul ministerului.
Art. 6. - Evidenta asociatiilor, fundatiilor,
federatiilor si filialelor cărora li s-a acordat aviz favorabil se va tine
într-un registru special.
Art. 7. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Bucuresti,
24 septembrie 2003.
Nr. 298.
ANEXĂ
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
Către: ………..
(denumirea asociatiei/fundatiei care solicită avizul)
Ca urmare a cererii dumneavoastră înregistrate sub
nr. si după analizarea documentatiei
depuse ………....(act constitutiv, statut, copie de pe dovada de
rezervare a denumirii asociatiei/fundatiei, acte doveditoare ale sediului si
patrimoniului initial, avizul pentru constituirea filialei) în
conformitate cu dispozitiile art. 7 alin. (2) lit. d) din Ordonanta Guvernului
nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificată si completată prin
Ordonanta Guvernului nr. 37/2003, emitem următorul
de înfiintare si functionare/modificare a actului
constitutiv si/sau a statutului asociatiei/fundatiei ……….. (denumire
rezervată conform dovezii nr. eliberate
de Ministerul Justitiei), cu sediul în ……………, având ca scop …………………
Emitem prezentul aviz pentru a fi folosit la instanta
de judecată, în vederea:
- dobândirii personalitătii juridice si înscrierii
asociatiei/fundatiei în Registrul asociatiilor si fundatiilor; sau
- înregistrării modificărilor aduse actului
constitutiv si/sau statutului
Secretar de stat pentru relatia cu Parlamentul,
……………………………
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
pentru aprobarea Documentului de referintă privind cele mai bune tehnici disponibile (BAT) pentru industria producătoare de ciment si var
În temeiul prevederilor art. 3 din Legea protectiei
mediului nr. 137/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
si ale art. 3 alin. (1) lit. g) si h) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
34/2002 privind prevenirea, reducerea si controlul integrat al poluării,
aprobată si modificată prin Legea nr. 645/2002,
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Documentul de referintă privind
cele mai bune tehnici disponibile pentru industria producătoare de ciment si
var, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Anexa continând Documentul de referintă
privind cele mai bune tehnici disponibile pentru industria producătoare de
ciment si var se pune la dispozitie celor interesati pe pagina de web a
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, la adresa
www.mappm.ro, de către Directia de prevenire si management al fenomenelor
periculoase.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, cu exceptia anexei*).
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Bucuresti,
1 septembrie 2003.
Nr. 566.
*) Anexa
se comunică persoanelor interesate.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII Nr. 727 din 28 iulie 2003 |
AUTORITATEA NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI
ADOPTIE Nr. 6.843 din 10 aprilie 2003 |
privind
prevenirea intrării copiilor în dificultate sau în situatie de risc si
ameliorarea situatiei medicale a copiilor protejati în centrele de plasament
Văzând Referatul de aprobare al Serviciului pentru
mamă si copil din cadrul Ministerului Sănătătii si al Directiei politici,
programe din cadrul Autoritătii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie
si în temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
743/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, precum si
ale art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie,
ministrul sănătătii si secretarul de stat al
Autoritătii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie emit prezentul
ordin.
Art. 1. - În fiecare maternitate de nivelurile II si
III îsi va desfăsura activitatea zilnic, cu program întreg, un asistent social,
iar în maternitătile de nivelurile I si 0, o persoană, cadru mediu sau alt tip
de personal administrativ, desemnată de medicul sef de sectie, care va
îndeplini următoarele atributii:
a) sesizarea imediată, telefonic si în scris, a
formatiunii de evidentă informatizată a populatiei si a serviciului public
specializat pentru protectia copilului în a cărui unitate
administrativ-teritorială se află maternitatea, cu privire la internarea unei
parturiente fără acte de identitate, precum si cu privire la nasterea unui
copil de către o mamă fără acte de identitate;
b) sesizarea în scris, în termen de 48 de ore de la
nasterea copilului, a medicului de familie pe a cărui listă de pacienti se află
mama, în vederea înscrierii nou-născutului pe această listă;
c) anuntarea medicului de familie în momentul
externării mamei si a copilului pentru a permite efectuarea primei vizite a
medicului de familie în termen de 24 de ore de la externare;
d) sesizarea în scris, în termen de 48 de ore de la
nasterea copilului, a casei judetene de asigurări de sănătate si a primăriei în
a cărei unitate administrativ-teritorială îsi are domiciliul sau resedinta
mama, în vederea înscrierii acesteia si a nou-născutului pe lista unui medic de
familie, în cazul nasterii unui copil de către o persoană care nu este înscrisă
pe lista unui medic de familie.
Art. 2. - (1) Medicul sef de sectie sau, în absenta
acestuia, medicul sef de gardă asigură conditiile necesare si urmăreste
îndeplinirea corespunzătoare a atributiilor prevăzute la art. 1 de către
persoanele responsabile potrivit prevederilor prezentului ordin.
(2) Medicul sef de sectie sau, în absenta acestuia,
medicul sef de gardă răspunde de întocmirea, în termen de 24 de ore de la
nastere, a certificatului medical constatator al nasterii.
(3) Medicul sef de sectie sau, în absenta acestuia,
medicul sef de gardă răspunde de anuntarea imediată si de sesizarea în scris a
serviciului public specializat pentru protectia copilului în a cărui unitate
administrativ-teritorială se află maternitatea, pentru a se dispune plasamentul
în regim de urgentă, în termen de cel mult 24 de ore, în cazul părăsirii
copilului în maternitate de către mamă, dacă nou-născutul este externabil din
punct de vedere medical.
Art. 3. - Asistentul social prevăzut la art. 1 este
angajat al serviciului public specializat pentru protectia copilului, al
primăriei în a cărei unitate administrativ-teritorială se află maternitatea sau
al unui organism privat autorizat să desfăsoare activităti de protectie a
copilului, potrivit legii, si va fi detasat să lucreze conform prevederilor
art. 1.
Art. 4. - Dispozitiile cuprinse în art. 1-3 se aplică
si în cazul sectiilor de pediatrie.
Art. 5. - În cazul în care nasterea unui copil a avut
loc la domiciliu, nefiind eliberat certificatul medical constatator al nasterii,
medicul de familie pe a cărui listă de pacienti se află înscrisă mama copilului
răspunde de întocmirea certificatului medical constatator, în maximum 24 de ore
de la nastere sau de la data la care acesta a luat la cunostintă de producerea
nasterii.
Art. 6. - În cazul în care nasterea unui copil a avut
loc la domiciliu, nefiind eliberat certificatul medical constatator al
nasterii, iar mama copilului nu se regăseste pe nici o listă a medicului de
familie, asistentul social de la primărie sau, în lipsa acestuia, un asistent
social de la serviciul public specializat pentru protectia copilului va sesiza
în scris casa de asigurări de sănătate si primăria în a căror unitate
administrativ-teritorială domiciliază sau îsi are resedinta mama copilului, în
vederea înscrierii acestora pe lista unui medic de familie si a întocmirii
certificatului medical constatator al nasterii.
Art. 7. - Se interzice medicului de familie să refuze
înscrierea pe lista proprie a unei femei gravide sau a unui copil în
următoarele situatii:
a) la solicitarea femeii gravide sau a mamei
copilului;
b) la sesizarea de către casa de asigurări de sănătate
sau de către primăria în a cărei unitate administrativ-teritorială domiciliază
ori îsi are resedinta mama copilului;
c) la solicitarea serviciului public specializat
pentru protectia copilului cu privire la copiii ocrotiti în sistemul de
protectie.
Art. 8. - (1) Intensificarea controlului activitătii
medicului de familie în domeniul asistentei medicale acordate gravidei si
copilului mic se realizează de către echipe mixte ale directiei de sănătate
publică judetene, casei judetene de asigurări de sănătate si colegiului
judetean al medicilor.
(2) În cazul constatării de către serviciul public
specializat pentru protectia copilului a unor abateri de la obligatiile
prevăzute în prezentul ordin sau de la prevederile contractului-cadru va fi
sesizată în scris casa judeteană de asigurări de sănătate cu care medicul este
în relatie contractuală si dacă se ridică suspiciuni de abateri medicale va fi
sesizat si colegiul judetean al medicilor, cu informarea Ministerului
Sănătătii.
Art. 9. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii, Mircea Beuran |
Autoritatea Natională pentru Protectia Copilului si
Adoptie, Gabriela Coman, secretar de stat |