MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 363 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Miercuri, 28 mai 2003
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 189 din 13 mai 2003 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 90 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicată
Decizia nr. 190 din
13 mai 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative
de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile
publice, aprobată si modificată prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si
completările ulterioare
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
542. - Hotărâre
pentru aprobarea Normelor de utilizare a sistemului electronic de colectare a
datelor statistice si aprobarea listei cercetărilor statistice incluse în
sistemul electronic
543. - Hotărâre
privind trecerea unui imobil din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului de Interne în domeniul privat al municipiului
Alexandria si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Alexandria,
judetul Teleorman
546. - Hotărâre
privind trecerea unei suprafete de teren din domeniul public al statului si din
administrarea Companiei Nationale “Institutul National de Meteorologie,
Hidrologie si Gospodărire a Apelor” - S.A. în domeniul public al judetului
Dâmbovita si în administrarea Consiliului Judetean Dâmbovita
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
218. - Ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor pentru aprobarea normelor
privind modul de acordare a cheltuielilor finantate de la bugetul de stat pentru
întretinerea patrimoniului genetic national de cabaline
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 13 mai 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 90
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor
active bancare, republicată
Costică Bulai - presedinte
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent sef
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 din Legea nr. 409/2001 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri
premergătoare privatizării băncilor, exceptie ridicată de Atlantis Caraibe
Entreprises Inc. în Dosarul nr. 649/2002 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a
V-a comercială.
La apelul nominal se prezintă Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Bancare, prin avocatul Lucia Căpusan, si
Societatea Comercială “Mara Investments” - S.A. din Bucuresti, prin consilierul
juridic Valentin Marinescu. Lipsesc autorul exceptiei si celelalte părti, fată
de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare solicită respingerea exceptiei de
neconstitutionalitate. În acest sens arată că textul de lege criticat
reglementează raporturi juridice de natură civilă si comercială care nu pot
aduce atingere drepturilor si libertătilor cetătenesti. Acest text derogă în
mică măsură de la dispozitiile dreptului comun în materia insolventei tocmai
pentru că reglementează o situatie specială, finalitatea urmărită fiind
realizarea cu celeritate a diminuării datoriei publice si apărarea interesului
public.
Reprezentantul Societătii Comerciale “Mara
Investments” - S.A. din Bucuresti, arătând că sustine exceptia de
neconstitutionalitate asa cum a fost invocată de autor, solicită admiterea
acesteia.
Reprezentantul Ministerului Public,
apreciind că dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor
constitutionale invocate, pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 4 iulie 2002,
pronuntată în Dosarul nr. 649/2002, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V-a
comercială a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 din Legea nr. 409/2001 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri
premergătoare privatizării băncilor. Exceptia de neconstitutionalitate a
fost ridicată de Atlantis Caraibe Entreprises Inc. cu ocazia solutionării
cererilor de recurs declarate împotriva Încheierii din 15 februarie 2002,
pronuntată de Tribunalul Bucuresti - Sectia comercială în Dosarul nr.
4.622/1998.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că
dispozitiile legale criticate aduc atingere prevederilor constitutionale ale
art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) si (2), art. 49 si ale art. 54. În acest
sens arată că dispozitiile art. 32 din Legea nr. 409/2001, în baza cărora
judecătorul-sindic a dispus administratorului judiciar să predea în posesie, în
vederea valorificării, creditoarei AVAB, hotelul “Holiday Inn Resort” din
Sinaia, “s-au încălcat drepturile celor 26 de creditori care s-au înscris în
masa credală”. În continuare arată că, prin acordarea bunului imobil unui
singur creditor, acesta a fost favorizat în detrimentul celorlalti creditori
care, la rândul lor, au de recuperat creante importante. În aceste conditii
dispozitiile Legii nr. 409/2001 încalcă drepturile celorlalti creditori care,
în urma valorificării hotelului de către AVAB, nu vor mai avea de unde să îsi
recupereze creantele, creându-se astfel cadrul pentru a actiona fără
bună-credintă, în detrimentul celorlalti creditori.
Instanta de judecată apreciază
că textul de lege criticat nu contravine prevederilor constitutionale invocate.
Arată că, în realitate, critica vizează modul în care instanta de fond a
aplicat legea, iar nu constitutionalitatea textului de lege criticat.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1)
din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate invocată este neîntemeiată, întrucât
dispozitiile art. 32 din Legea nr. 409/2001 au în vedere obiectul declarat în
art. 1 al legii, si anume valorificarea unor active ale băncilor la care statul
este actionar si accelerarea procedurilor de recuperare de către AVAB a
creantelor cesionate. În spetă, tratamentul juridic al creditorilor nu poate fi
egal sau identic, având în vedere atât natura diferită a creantelor, cât si
faptul că nu toate creantele sunt garantate prin instituirea unui drept de
ipotecă asupra imobilului în cauză, asa cum este garantată creanta AVAB. De
altfel, si în art. 106 din Legea nr. 64/1995, republicată, se prevede că
“fondurile obtinute din vânzarea bunurilor din averea debitorului, constituite
ca ipoteci sau ca alte garantii reale în favoarea creditorilor, vor fi
distribuite” pentru “creantele creditorilor garantati”, deci nu se poate pune
problema egalitătii de tratament a tuturor creditorilor, indiferent de natura
creantelor.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului
nu au comunicat punctele lor de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul
de vedere al Guvernului, raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor,
sustinerile părtilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal
sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din
Constitutie si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 32 din Legea nr. 409/2001
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele
măsuri premergătoare privatizării băncilor, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 398 din 19 iulie 2001. Ulterior sesizării Curtii
Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate, Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 a fost republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, schimbându-se numerotarea articolelor,
astfel încât dispozitiile art. 32 au fost cuprinse în art. 90, cu următoarea
redactare: “În vederea executării silite a bunurilor urmărite AVAB poate
solicita judecătorului-sindic luarea în posesie a acestora. Judecătorul-sindic
va dispune ca administratorul sau, după caz, lichidatorul să predea AVAB bunul
afectat garantiei, în vederea valorificării”.
În sustinerea neconstitutionalitătii
acestui text de lege, autorul exceptiei invocă încălcarea următoarelor
prevederi constitutionale:
- Art. 15 alin. (2): “Legea dispune
numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile.”;
- Art. 16 alin. (1) si (2): “(1)
Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii
si fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.”;
- “Art. 49. - (1) Exercitiul unor drepturi
sau al unor libertăti poate fi restrâns numai prin lege si numai dacă se
impune, după caz, pentru: apărarea sigurantei nationale, a ordinii, a sănătătii
ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor cetătenilor;
desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamităti
naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrângerea trebuie să fie
proportională cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta
dreptului sau a libertătii.”;
- “Art. 54. - Cetătenii români,
cetătenii străini si apatrizii trebuie să-si exercite drepturile si libertătile
constitutionale cu bună-credintă, fără să încalce drepturile si libertătile
celorlalti.”
Examinând exceptia, Curtea constată că argumentele
autorului exceptiei nu pot fi primite. Astfel, textul de lege criticat nu
contine în sine nici o dispozitie care ar putea să pună în discutie
retroactivitatea. În realitate critica vizează modul de aplicare a legii de
către instanta de fond, textul de lege criticat fiind cu aplicabilitate
imediată de la data publicării actului normativ în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
În legătură cu celelalte argumente aduse
în motivarea exceptiei, precum înfrângerea art. 16 alin. (1), care consacră
egalitatea în drepturi a cetătenilor, a art. 49, referitor la restrângerea
exercitării unor drepturi sau libertăti cetătenesti, si a art. 54, care vizează
exercitarea drepturilor si libertătilor cetătenesti, Curtea constată că aceste
prevederi constitutionale nu sunt aplicabile tezei cuprinse în norma juridică a
cărei neconstitutionalitate se sustine.
AVAB este o institutie a autoritătii
publice centrale, care, prin dispozitiile legale criticate, nu încalcă
drepturile si libertătile cetătenesti.
Potrivit dispozitiilor Legii nr. 409/2001,
AVAB este nu numai creditor garantat, ci si creditor privilegiat, detinător al
unei creante a statului, care se execută înaintea tuturor celorlalte drepturi,
cu exceptia salariilor sau a altor privilegii legale. Pe cale de consecintă,
pentru recuperarea creantelor neperformante, AVAB are obligatia să folosească
toate mijloacele puse la dispozitia sa de lege, inclusiv să solicite preluarea
în posesie a bunurilor afectate garantiilor, în vederea executării silite,
potrivit art. 32 din Legea nr. 409/2001. Privilegiul acordat de lege creantei
AVAB este în strânsă legătură cu datoria publică internă si cu obligatia
statului, prin institutiile sale, de a asigura protejarea interesului national
în activitatea economico-financiară.
Pentru considerentele expuse, în temeiul
art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13
alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6) si al art. 25 alin. (1) si (3)
din Legea nr. 47/1992, republicată, cu majoritate de voturi,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 90 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind valorificarea unor active bancare, republicată, exceptie ridicată de
Atlantis Caraibe Entreprises Inc. în Dosarul nr. 649/2002 al Curtii de Apel
Bucuresti - Sectia a V-a comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de
13 mai 2003.
PRESEDINTE,
prof. univ. dr. COSTICĂ BULAI
Magistrat-asistent sef,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 13 mai 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7
din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice,
aprobată si modificată prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările
ulterioare
Costică Bulai - presedinte
Constantin Doldur - judecător
Kozsoká Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent sef
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată si modificată prin
Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările ulterioare, exceptie
ridicată de Consiliul Local al Municipiului Hunedoara în Dosarul nr. 71/2002 al
Curtii de Conturi - Colegiul jurisdictional Hunedoara.
La apelul nominal, pentru autorul
exceptiei, răspunde Demis Marius Spărios. Lipsesc celelalte părti, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul autorului exceptiei arată
că instantele Curtii de Conturi sunt instante judecătoresti si solicită
admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, deoarece textul de lege criticat
contravine art. 119 si 120 din Constitutie.
Reprezentantul Ministerului Public, în
temeiul art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibilă.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările
dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 10 octombrie 2002,
pronuntată în Dosarul nr. 71/2002, Colegiul Jurisdictional Hunedoara al
Curtii de Conturi a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei
publice si institutiile publice, aprobată si modificată prin Legea nr.
247/2002, cu modificările si completările ulterioare, exceptie ridicată de
Consiliul Local al Municipiului Hunedoara.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că
dispozitiile art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 aduc atingere
prevederilor constitutionale ale art. 119 si ale art. 120 alin. (1). În acest
sens arată că se aduce atingere principiului constitutional al autonomiei
locale, întrucât plafonarea nivelului cheltuielilor lunare pentru telefoane ar
trebui aprobată prin hotărâre de către consiliul local care are competenta
exclusivă a aprobării bugetului local.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1)
din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază
că exceptia este inadmisibilă, deoarece instantele Curtii de Conturi nu pot
sesiza Curtea Constitutională.
Presedintii celor două Camere ale
Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul
de vedere al Guvernului, raportul în cauză întocmit de judecătorul-raportor,
sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 1 alin.
(1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizată.
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 7 din Ordonanta
Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritătile administratiei publice si institutiile publice, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, aprobată si
modificată prin Legea nr. 247/2002, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 304 din 9 mai 2002, astfel cum acestea au fost modificate prin
Ordonanta Guvernului nr. 68/2002, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 649 din 31 august 2002, si Ordonanta Guvernului nr. 25/2003,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 1 februarie
2003.
Aceste dispozitii legale au următoarea
redactare:
“Art. 7. - (1) Cheltuielile anuale
pentru convorbiri telefonice se reduc cu 10% pentru toate autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, comparativ cu media anuală a
acestor cheltuieli efectiv realizate în anul 2001. Cheltuielile privind
convorbirile telefonice vor putea fi majorate în raport cu evolutia indicelui
inflatiei.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică
autoritătilor si institutiilor publice prevăzute la art. 1 alin. (3),
Ministerului Afacerilor Externe si misiunilor diplomatice ale României,
Ministerului Administratiei Publice, Agentiei Nationale de Presă ROMPRES,
Centrului National pentru Programul de Formare Profesională ÇLeonardo da VinciČ
si Agentiei Nationale ÇSocratesČ.”
În
sustinerea neconstitutionalitătii acestui text de lege, autorul exceptiei
invocă încălcarea următoarelor prevederi constitutionale:
- “Art. 119. - Administratia publică
din unitătile administrativ-teritoriale se întemeiază pe principiul autonomiei
locale si pe cel al descentralizării serviciilor publice.”;
- Art. 120 alin. (1): “Autoritătile
administratiei publice, prin care se realizează autonomia locală în comune si
în orase, sunt consiliile locale alese si primarii alesi, în conditiile legii.”
Examinând exceptia, Curtea constată că
aceasta este inadmisibilă, deoarece, în temeiul dispozitiilor art. 23 din Legea
nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
republicată, sesizarea legală a acesteia se poate dispune printr-o încheiere
doar de instanta judecătorească în fata căreia s-a ridicat exceptia de
neconstitutionalitate.
Faptul că instantele Curtii de Conturi nu
sunt instante judecătoresti rezultă din prevederile constitutionale ale art.
139, care nu fac parte din cap. VI din Constitutie, intitulat “Autoritatea judecătorească”.
De altfel, referitor la problema
învestirii sale, Curtea Constitutională, prin Decizia Plenului nr. II din 15
februarie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47
din 13 martie 1995, a statuat că, în temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie,
exceptiile privind neconstitutionalitatea legilor si ordonantelor se pot ridica
numai în fata instantelor judecătoresti stabilite de Legea nr. 92/1992 si de
Legea nr. 54/1993, în baza art. 125 alin. (1) din Constitutie.
Deoarece fată de pozitia adoptată de
Plenul Curtii Constitutionale prin Decizia nr. II din 15 februarie 1995 nu au
intervenit elemente noi care să justifice o eventuală schimbare a practicii
jurisdictionale a Curtii, urmează ca exceptia de fată să fie respinsă ca inadmisibilă,
Curtea Constitutională nefiind legal sesizată.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) din Constitutie, precum si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă, exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată si modificată prin
Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările ulterioare, exceptie
ridicată de Consiliul Local al Municipiului Hunedoara în Dosarul nr. 71/2002 al
Curtii de Conturi - Colegiul jurisdictional Hunedoara.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de
13 mai 2003.
PRESEDINTE,
prof. univ. dr. COSTICĂ BULAI
Magistrat-asistent sef,
Doina Suliman
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Normelor de utilizare a sistemului electronic de
colectare a datelor statistice si aprobarea listei cercetărilor statistice
incluse în sistemul electronic
În temeiul art. 107 din Constitutie si al
art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 19/2003 privind obligativitatea utilizării
sistemului electronic de colectare a datelor statistice,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Normele de utilizare a
sistemului electronic de colectare a datelor statistice, prevăzute în anexa nr.
1.
Art. 2. - În etapa de implementare, prin intermediul
sistemului electronic vor fi colectate date statistice privind indicatorii
societătii informationale.
Art. 3. - Lista institutiilor raportoare
obligate să utilizeze sistemul electronic de colectare a datelor statistice în
anul 2003 este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 4. - În vederea pregătirii colectării
datelor statistice prin sistemul electronic pentru anii următori, anual, până
la data de 31 octombrie a fiecărui an, dacă este necesar, prin hotărâre a
Guvernului, se vor actualiza:
a) normele de utilizare a sistemului
electronic de colectare a datelor statistice;
b) lista cercetărilor statistice incluse
în sistemul electronic;
c) lista categoriilor de institutii
publice obligate să utilizeze sistemul electronic de colectare a datelor
statistice în anul următor.
Art. 5. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei,
Dan Nica
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
17 mai 2003
Nr.
542.
ANEXA
Nr. 1
NORME
de utilizare a sistemului electronic de
colectare a datelor statistice
1. Institutiile administratiei publice
centrale si locale, precum si alte categorii de institutii publice (învătământ,
sănătate, cultură), denumite în continuare institutii raportoare, sunt
obligate să răspundă chestionarelor statistice incluse în sistemul electronic
prin utilizarea acestuia în scopul raportării datelor statistice.
2. În vederea utilizării sistemului
electronic, institutiile raportoare sunt obligate să se înregistreze si să
obtină identificare electronică. Identificarea electronică se atribuie
institutiei raportoare în vederea asigurării accesului la sistemul electronic
si garantează confidentialitatea datelor raportate.
3. Obtinerea identificării eletronice se
face după procedura următoare:
- Inspectoratul General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei atribuie identificarea electronică;
- înregistrarea institutiilor raportoare
din lista aprobată în vederea obtinerii identificării electronice se va face
prin prezentarea către Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei a formularului de înregistrate “Sistem Electronic pentru Date
Statistice - SEDS 1” completat:
- Inspectoratul General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei va opera înregistrarea si va preda solicitantului
identificarea electronică;
- Inspectoratul General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei va pregăti si va transmite către Institutul National
de Statistică lista completă a celor înregistrati în sistemul electronic.
4. În cazul în care institutia raportoare,
mentionată în lista aprobată, nu detine mijloace tehnice de acces la Internet,
aceasta va completa formularul de înregistrare “Sistem Electronic pentru Date
Statistice - SEDS 1” cu mentiunea “Lipsă conexiune Internet”.
5. În cazul unei reorganizări sau
desfiintări de institutii, solicitarea desfiintării unui identificator
electronic deja atribuit se va face prin formularul SEDS 2:
- Inspectoratul General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei va opera anularea identificatorului electronic;
- Inspectoratul General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei va pregăti si va transmite către Institutul National
de Statistică, periodic, lista completă a celor dezalocati de la sistemul
electronic.
Atribuire identificator
Denumirea institutiei …………….. Codul fiscal …….... (CUI)
Adresa: localitatea …………., sectorul
......, judetul ....., str. .... nr. ......, tel. .……………….
Solicitare identificator electronic
(bifati) o DA
o NU
Dacă DA - indicati adresa e-mail de lucru
cu sistemul electronic:
Dacă NU - indicati cauzele (bifati):
o lipsă conexiune Internet o lipsă
dotare tehnică
Data estimată a conectării la sistemul
electronic …
Numele si prenumele solicitantului …
Functia în cadrul unitătii …
Semnătura si stampila …
Data solicitării …
Solicitarea atribuirii identificatorului
electronic se face de către conducătorul institutiei.
Formularul “Sistem Electronic pentru
Date Statistice 2 - SEDS 2” - Anulare identificator electronic pentru acces
la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de
mai jos:
Anulare
identificator
Denumirea institutiei …………………. Codul fiscal …………….. (CUI)
Adresa:
localitatea …………., sectorul ......, judetul ....., str. .... nr. ......, tel.
.……………….
Cauza:
o desfiintare unitate (fără continuator)
o desfiintare prin divizare
o desfiintare prin fuziune
Actul normativ de desfiintare …………….
Numele si prenumele solicitantului
……………...
Functia în cadrul unitătii …………………………
Semnătura si stampila ……………
Data solicitării ……………………
Solicitarea anulării identificatorului
electronic se face de către conducătorul institutiei.
Formularul “Sistem Electronic pentru
Date Statistice 1 - SEDS 1” - Atribuire identificator electronic pentru
acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform
modelului de mai jos:
6. Categoriile de institutii raportoare prevăzute de
prezenta hotărâre vor solicita obtinerea identificatorului electronic de la
Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei în termen de
60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Identificatorul electronic o dată obtinut,
rămâne valabil pe parcursul întregii perioade de functionare a sistemului
electronic sau până la aprobarea unui act normativ care anulează valabilitatea
identificatorilor electronici atribuiti pentru sistemul electronic.
În cazul înfiintării unei noi institutii
publice din categoriile prevăzute de prezenta hotărâre, aceasta va solicita
obtinerea identificatorului electronic în termen de 30 de zile de la data înfiintării
institutiei.
În cazul desfiintării unei institutii
raportoare care a detinut identificator electronic, persoana care a îndeplinit
functia de conducător al institutiei este obligată să solicite Inspectoratului
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei anularea identificatorului
electronic prin completarea formularului SEDS 2 în termen de cel mult 5 zile de
la aprobarea actului normativ de desfiintare a institutiei.
7. Institutul National de Statistică va
asigura pregătirea sistemului electronic pentru lansarea cercetărilor
statistice incluse în sistem prin încărcarea:
- listei institutiilor raportoare;
- descrierii metodologiei cercetărilor
statistice;
- instructiunilor de completare a
chestionarului;
- listei persoanelor de contact din cadrul
Institutului National de Statistică si adreselor electronice pentru explicatii;
- ghidului de utilizare a sistemului.
8. Perioada de colectare este cuprinsă
între data transmiterii notificării si termenul precizat în notificare
referitor la data expirării perioadei de colectare. Notificarea institutiilor
raportoare se va face de către sistem cu cel putin 30 de zile înainte de
expirarea perioadei de colectare a datelor.
Notificarea va cuprinde:
- denumirea, obiectivele si perioada de
referintă a cercetărilor statistice pentru care se solicită raportarea;
- termenul final de raportare a cercetării
statistice si termenele intermediare de atentionare de către sistem;
- descrierea modalitătii de conectare la
sistem;
- explicatii privind accesul la Ghidul de
utilizare a sistemului;
- lista persoanelor de contact din
Institutul National de Statistică si adresele electronice pentru explicatii
suplimentare.
9. Institutiile raportoare vor accesa
sistemul electronic numai pe baza identificatorului electronic.
10. În perioada de colectare a datelor,
cuprinsă între momentul transmiterii notificării si termenul final de
raportare, institutiile raportoare pot accesa sistemul pentru următoarele
operatiuni:
- studierea Ghidului de utilizare a
sistemului;
- studierea instructiunilor de completare
a chestionarelor si a Metodologiei cercetărilor statistice;
- completarea datelor pe chestionarul
electronic chiar si partial, pe etape;
- listarea chestionarului;
- listarea erorilor de completare, dacă
este cazul;
- confirmarea completitudinii
chestionarului si a corectitudinii datelor completate.
11. Sistemul electronic permite accesul
unei institutii raportoare doar la chestionarul personalizat dedicat acesteia.
12. Pe parcursul perioadei de colectare
institutiile raportoare vor lua în considerare notificările transmise de
Institutul National de Statistică prin sistemul electronic în vederea
îmbunătătirii calitătii datelor raportate.
13. După expirarea perioadei de completare
a chestionarului unei cercetări statistice, sistemul va transmite institutiilor
raportoare care au refuzat să răspundă notificarea privind cuantumul sanctiunii
si modalitatea de plată. Accesul la chestionarul electronic precizat în
notificare va fi suspendat.
14. Responsabilitatea privind corectitudinea
si completitudinea datelor individuale raportate prin chestionarele statistice
incluse în sistemul electronic revine integral institutiilor raportoare.
15. Pentru institutiile raportoare care au
răspuns chestionarelor statistice incluse în sistem, sistemul va transmite
automat către acestea publicatia electronică realizată pe baza rezultatelor
cercetării statistice respective, după omologarea acestor rezultate de către
Institutul National de Statistică.
ANEXA
Nr. 2
LISTA
institutiilor raportoare
1. Ministerul Educatiei si Cercetării:
- inspectorate scolare judetene
- universităti, institute de învătământ de
stat
- institute nationale de cercetare si
documentare
- cluburi sportive studentesti
- case de cultură studentesti
- casele universitarilor
- Consiliul National al Bibliotecilor
- biblioteci centrale universitare
- Centrul National pentru Programul de
Formare Profesională “Leonardo da Vinci”
- Agentia Natională “Socrates”
- Oficiul National pentru Administrare si
Operare a Infrastructurii de Comunicatii de Date ROEDUNET
- Oficiul Român Tempus
- Agentia Spatială Română
- Centrul European UNESCO pentru
Învătământul Superior (CEPES)
- Agentia Natională pentru Energie Atomică
- Agentia Natională a Taberelor si
Turismului Scolar din România
2. Ministerul Culturii si Cultelor:
- directiile judetene pentru cultură si
patrimoniul cultural national
- muzee nationale
- centre de cultură subordonate direct
ministerului
- Biblioteca Natională a României
- Centrul National al Cinematografiei
- Oficiul Român pentru Drepturile de Autor
- Institutul de Memorie Culturală din
Bucuresti
- publicatii în subordinea ministerului
- Centrul pentru Formare, Educatie
Permanentă si Management în Domeniul Culturii din Bucuresti
- Centrul National de Conservare si
Valorificare a Traditiei si Creatiei Populare
- Institutul de Studii Orientale “Sergiu
Al. George” - Oficiul National pentru Protejarea Patrimoniului Culturii
3. Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor:
- directiile generale pentru agricultură
si alimentatie judetene
- Agentia Natională Sanitar Veterinară
- Agentia Natională Fitosanitară
- Inspectoratul de Stat pentru Calitatea
Semintelor si Materialului Săditor
- inspectoratele teritoriale de regim
silvic si cinegetic
- Agentia Natională de Consultantă
Agricolă
- Agentia SAPARD
- Institutul pentru Resurse Agroalimentare
- Academia de Stiinte Agricole si Silvice “Gheorghe Ionescu-Sisesti”
4. Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului:
- agentiile de protectia mediului judetene
- Comisia Natională pentru Controlul
Activitătilor Nucleare
- Institutul National de Cercetare
Dezvoltare pentru Protectia Mediului
5. Ministerul Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei:
- inspectoratele în constructii judetene
- Autoritatea Rutieră Română - ARR
- Autoritatea Feroviară Română - AFER
- Inspectoratul Navigatiei Civile
- Agentia Natională pentru Locuinte
- Casa Asigurărilor de Sănătate a
Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei
- spitale în subordinea directă a ministerului
- centre de medicină preventivă
6. Ministerul Finantelor Publice:
- directiile generale ale finantelor
publice judetene
- Garda financiară
- Directia Generală a Vămilor
- Oficiul Concurentei
7. Ministerul Industriei si Resurselor:
- Inspectia de Stat pentru Controlul
Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR
- Comisia Natională pentru Reciclarea
Materialelor
- Agentia Română pentru Conservarea
Energiei
- Autoritatea Natională de Reglementare în
Domeniul Energiei - ANRE
- Autoritatea Natională de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale - ANRGN
- Agentia Natională pentru Resurse
Minerale
8. Ministerul Justitiei:
- tribunale judetene
- curti de apel
- Directia Generală a Penitenciarelor
- Institutul National al Magistraturii
- Institutul National de Expertize
Criminalistice
9. Ministerul Muncii si Solidaritătii
Sociale:
- Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei
de Muncă
- Inspectia Muncii
- directiile de muncă si solidaritate
socială judetene
- Casa Natională de Pensii
- Institutul National de Expertiză
Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă
- Institutul National de Cercetare
Stiintifică în Domeniul Muncii si Protectiei Sociale
- Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii
10. Ministerul Sănătătii si Familiei:
- directiile de sănătate publică judetene
- casele de asigurări sociale de sănătate
judetene
- institute de sănătate publică
- spitale, clinici, institute subordonate
direct ministerului
- Agentia Natională a Medicamentului
- Agentia Natională a Sângelui
- Statia Centrală de Salvare
- Statia de Verificare si Întretinere a
Aparaturii Medicale
11. Ministerul Tineretului si
Sportului:
- directiile pentru tineret si sport
judetene
- federatii sportive nationale
- Complexul Sportiv National “Lia Manoliu”
- Centrul de Cercetări pentru Probleme de
Sport
12. Ministerul Turismului:
- Centrul National de Învătământ Turistic
- Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Turism
13. Ministerul Administratiei Publice
- Oficiul National de Cadastru, Geodezie
si Cartografie
14. Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei
- Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Informatică
- Institutul National de Studii si
Cercetări pentru Comunicatii
- Inspectoratul General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei
15. Ministerul Dezvoltării si Prognozei
16. Ministerul Informatiilor Publice
17. Ministerul Integrării Europene
18. Ministerul pentru Întreprinderile
Mici si Mijlocii si Cooperatie
- Centrul de Formare si Management pentru
Comert
19. Ministerul Apărării Nationale
20. Administratia Prezidentială
21. Secretariatul General al Guvernului
22. Ministerul de Interne
23. Ministerul Afacerilor Externe
- Fundatia Culturală Română
- Institutul Român de Studii
Internationale “Nicolae Titulescu”
24. Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului
25. Institutul National de Statistică
26. Academia Română
27. Autoritatea Natională pentru
Protectia Consumatorilor - oficiile judetene pentru protectia
consumatorilor
28. Autoritatea Natională pentru
Protectia Copilului si Adoptie
29. Autoritatea Natională pentru
Persoanele cu Handicap
30. Biroul Român de Metrologie Legală
31. Curtea de Conturi a României
32. Agentia Natională a Functionarilor
Publici
33. Agentia Natională de Presă
“Rompres”
34. Asociatia de Standardizare din
România
35. Oficiul de Stat pentru Inventii si
Mărci
36. Departamentul de Comert Exterior –
Centrul Român de Comert Exterior
37. Consilii judetene
38. Consilii municipale, orăsenesti
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unui imobil din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului de Interne în domeniul privat al municipiului
Alexandria si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Alexandria,
judetul Teleorman
În temeiul art. 107 din Constitutie si al
art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea
Guvernului României si a ministerelor,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unui imobil
situat în municipiul Alexandria, judetul Teleorman, compus din blocul de
locuinte G, scara A, obiectiv în curs de executie, si terenul aferent,
identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului de Interne în
domeniul privat al municipiului Alexandria si în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Alexandria, judetul Teleorman.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului
care se transmite potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
Art. 3. - La darea în folosintă a blocului
prevăzut la art. 1, în baza unui nou protocol, Ministerul de Interne
redobândeste dreptul de administrare asupra unui număr de apartamente având o
suprafată locuibilă proportională cu ponderea valorii actualizate a lucrărilor
executate prin buge- tul propriu, din valoarea finală a obiectivului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
17 mai 2003.
Nr.
543.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din domeniul privat al
statului si din administrarea Ministerului de Interne în domeniul privat al
municipiului Alexandria si în administrarea Consiliului Local al Municipiului
Alexandria, judetul Teleorman
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
imobilului |
Municipiul Alexandria, Blocul G, scara A, zona Modern, str. Ion
Creangă, judetul Teleorman |
Statul român Ministerul de Interne |
Municipiul Alexandria Consiliul Local al Municipiului Alexandria,
judetul Teleorman |
Număr de apartamente = 18 Niveluri = P+6 Scări = 1 Suprafata construită = 338,40 m2 Suprafata desfăsurată = 2.368,80 m2 Terenul aferent = 343 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unei suprafete de teren din domeniul public al statului
si din administrarea Companiei Nationale “Institutul National de Meteorologie,
Hidrologie si Gospodărire a Apelor” - S.A. în domeniul public al judetului
Dâmbovita si în administrarea Consiliului Judetean Dâmbovita
În temeiul art. 107 din Constitutie, al
art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea din domeniul
public al statului si din administrarea Companiei Nationale “Institutul
National de Meteorologie, Hidrologie si Gospodărire a Apelor” - S.A. în
domeniul public al judetului Dâmbovita si în administrarea Consiliului Judetean
Dâmbovita a terenului în suprafată de 700 m2,
identificat conform datelor prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenului
transmis potrivit art. 1 se va face pe bază de protocol încheiat între părtile
implicate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apelor si protectiei
mediului,
Ion Bazac,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
17 mai 2003.
Nr.
546.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului care se transmite din domeniul
public al statului si din administrarea Companiei Nationale “Institutul
National de Meteorologie, Hidrologie si Gospodărire a Apelor” - S.A. în
domeniul public al judetului Dâmbovita si în administrarea Consiliului Judetean
Dâmbovita
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
imobilului |
Municipiul Târgoviste, Sos. Natională Câmpulung nr. 121, judetul Dâmbovita |
Statul român, Ministerul Apelor si Protectiei Mediului - Compania Natională“Institutul National de Meteorologie, Hidrologie si Gospodărire a Apelor” - S.A. |
Judetul Dâmbovita Consiliul Judetean Dâmbovita |
- Suprafata terenului = 700 m2; Anexa
nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 45/2003: - nr. M.F.P. 62768; - cod de clasificare: 8.05.01 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru aprobarea normelor privind modul de acordare a cheltuielilor
finantate de la bugetul de stat pentru întretinerea patrimoniului genetic
national de cabaline
Având în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 96/1999 privind modul de finantare a cheltuielilor pentru
întretinerea efectivelor de cabaline care sunt proprietate publică a statului
si pentru trecerea la turma de bază a cabalinelor necesare pentru împrospătarea
acesteia, aprobată prin Legea nr. 531/2001,
având în vedere prevederile art. 6 alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 139/2002 privind desfiintarea Societătii
Nationale “Cai de rasă” - S.A. si preluarea patrimoniului acesteia de către
Regia Natională a Pădurilor, aprobată si modificată prin Legea nr. 24/2003,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si
pădurilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modul de acordare a
cheltuielilor finantate de la bugetul de stat pentru întretinerea patrimoniului
genetic national de cabaline prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă normele de cheltuieli
finantate de la bugetul de stat pentru întretinerea patrimoniului genetic
national de cabaline, potrivit calculatiilor de fundamentare prevăzute în
anexele nr. 2-5.
Art. 3. - Anexele nr. 1-5 fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă orice alte dispozitii contrare.
Art. 5. - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Pădurilor si Regia Natională a Pădurilor vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si
pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
20 martie 2003.
Nr. 218.
ANEXA
Nr. 1
privind modul de acordare a cheltuielilor finantate de
la bugetul de stat pentru întretinerea patrimoniului genetic national de
cabaline
Potrivit prevederilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 96/1999 privind modul de finantare a cheltuielilor
pentru întretinerea efectivelor de cabaline care sunt proprietate publică a
statului si pentru trecerea la turma de bază a cabalinelor necesare pentru
împrospătarea acesteia, aprobată prin Legea nr. 531/2001, si ale art. 6 alin.
(1) si (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 139/2002 privind
desfiintarea Societătii Nationale “Cai de rasă” - S.A. si preluarea
patrimoniului acesteia de către Regia Natională a Pădurilor, aprobată si
modificată prin Legea nr. 24/2003, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor asigură, din prevederile bugetare aprobate prin legea anuală a
bugetului de stat, titlul “Transferuri”, cheltuielile pentru întretinerea
armăsarilor pepinieri, iepelor mamă si armăsarilor de montă publică.
Actiunea de întretinere a efectivelor de
cabaline care sunt proprietate publică a statului, patrimoniu genetic national,
se desfăsoară în cadrul Regiei Nationale a Pădurilor prin Directia de crestere,
exploatare si ameliorare a cabalinelor, care coordonează activitatea celor 4
depozite de armăsari si 12 herghelii, ferme de elită, sectii ale directiilor
silvice din cadrul Regiei Nationale a Pădurilor.
În vederea încasării sumelor acordate de
la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor aferente întretinerii
cabalinelor de reproductie, se va proceda după cum urmează:
- lunar, în termen de 5 zile de la
expirarea lunii respective, directiile silvice vor întocmi decontul pentru
acoperirea cheltuielilor cu întretinerea armăsarilor pepinieri, iepelor mamă si
armăsarilor de montă publică, al cărui model este prezentat în anexa nr. 1a) la
prezentele norme, pe care îl supune spre verificare si avizare directiilor
controlului fiscal de stat din cadrul directiilor generale ale finantelor
publice;
- la verificare se vor prezenta organelor
de control documentele justificative, miscarea zilnică a efectivelor de
cabaline de reproductie aflate în depozite si herghelii si contractele de
custodie pentru armăsarii de montă publică din statiuni, pentru perioada
respectivă;
- după verificarea si avizarea
deconturilor, directiile silvice vor înainta două exemplare vizate de
directiile controlului fiscal de stat la Regia Natională a Pădurilor;
- pe baza deconturilor primite de la
directiile silvice, Regia Natională a Pădurilor va întocmi deconturile
centralizatoare potrivit modelelor prezentate în anexele nr. 1b), 1c) si 1d) la
prezentele norme, pe care le va înainta Ministerului Agriculturii, Alimentatiei
si Pădurilor;
- Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor va prezenta lunar Ministerului Finantelor Publice, împreună cu
cererea de deschidere de credite bugetare prevăzute la cap. 67.01 “Agricultură
si Silvicultură”, un centralizator si un exemplar din deconturile justificative
pentru încasarea de la bugetul de stat a sumelor pentru acoperirea
cheltuielilor de întretinere a cabalinelor din patrimoniul genetic national;
- Ministerul Finantelor Publice deschide
credite bugetare pe seama Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor
la cap. 67.01 “Agricultură si Silvicultură”, titlul de cheltuieli
“Transferuri”;
- Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, în calitate de ordonator principal de credite, virează sumele
alocate cu ordin de plată Regiei Nationale a Pădurilor, în contul deschis pe
seama acesteia la Trezoreria Statului;
- Regia Natională a Pădurilor va vira
directiilor silvice care au în subordine depozite de armăsari si herghelii,
prin ordin de plată, sumele cuvenite, conform deconturilor primite.
La stabilirea necesarului de cheltuieli
pentru întretinerea cabalinelor din patrimoniul genetic national, Regia
Natională a Pădurilor va utiliza norme de cheltuieli diferentiate pentru
armăsari, iepe mamă si armăsari de montă publică, în statiuni si în depozit.
Normele cuprind elementele de cheltuieli
prevăzute la art. 6 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
139/2002, necesare acoperirii cheltuielilor cu salariile îngrijitorilor de bază
si auxiliari, C.A.S., cheltuielilor pentru furaje, materiale si obiecte de
inventar, serviciilor prestate de terti, cheltuielilor indirecte, corespunzător
calculatiilor de fundamentare prevăzute în anexele nr. 2-5.
Anual, în functie de rata inflatiei a
anului precedent, calculatiile privind cheltuielile pentru întretinerea
cabalinelor din patrimoniul genetic national se vor actualiza, cu conditia
încadrării în prevederile bugetare aprobate cu această destinatie, cuprinse în
legea bugetului de stat anuală.
ANEXA
Nr. 1a)
la
norme
DIRECTIA
SILVICĂ
Depozitul
de armăsari (herghelia) ….
Judetul ...
ANEXA
Nr. 1b)
la
norme
DECONT CENTRALIZATOR
Nr. ............
ANEXA
Nr. 1c)
la
norme
privind
cheltuielile cu întretinerea armăsarilor de montă publică pe luna ….. 2002
ANEXA
Nr. 1d)
la
norme
DECONT CENTRALIZATOR Nr. ............
- Patrimoniu
genetic national -
ANEXA
Nr. 2)
la
norme
privind cheltuielile
pentru întretinerea armăsarilor pepinieri
ANEXA
Nr. 3)
la
norme
privind cheltuielile pentru
întretinerea iepelor mamă
ANEXA
Nr. 4)
privind cheltuielile
pentru întretinerea armăsarilor de montă publică în depozit
ANEXA
Nr. 5)
privind cheltuielile pentru întretinerea armăsarilor de montă publică în statiuni