MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 389
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 5 iunie 2003
SUMAR
DECRETE
339. - Decret privind conferirea Ordinului national Steaua
României în grad de Comandor
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 153 din 17 aprilie 2003 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 din Ordonanta
Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările ulterioare
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
607. - Hotărâre privind modificarea si completarea
Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.
152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 962/2001
608. - Hotărâre privind alocarea unei sume din
Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2003, pentru înlăturarea efectelor produse de alunecările de teren si a
potentialului de risc în zona DN 1A Măneciu-Cheia, judetul Prahova
609. - Hotărâre pentru completarea Hotărârii
Guvernului nr. 1.017/2002 privind transmiterea unor imobile, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Sănătătii si Familiei - Institutul
National de Gerontologie si Geriatrie “Ana Aslan” Bucuresti în administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
611. - Hotărâre privind transmiterea unor imobile,
proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării
Nationale în administrarea Ministerului Justitiei, pentru Directia Generală a
Penitenciarelor
Rectificări la: Legea nr. 623/2002
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
conferirea Ordinului national Steaua României în grad de Comandor
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia
României, precum si ale art. 3 alin. (3), ale art. 6 lit. A pct. I si ale art.
11 alin. (1) pct. I.1 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de
decoratii al României, cu modificările ulterioare, pentru sprijinul constant
acordat în promovarea imaginii reale, în mediile politice si economice
internationale, a transformărilor democratice petrecute în România după
Revolutia din Decembrie 1989, pentru sustinerea eforturilor tării noastre de
integrare în structurile euroatlantice,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se conferă Ordinul national Steaua României în
grad de Comandor :
- domnului Corrado Gabrieli Balacco, Republica Italiană;
- domnului Constantin Iancu, România;
- domnului Alfred Koska, Republica Federală Germania;
- domnului Robert O. Ralston, Statele Unite ale Americii;
- domnului Friedrich Wilhelm Schmidt, Republica Federală Germania;
- domnului Robert W. Woodward, Statele Unite ale Americii.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti, 29 mai
2003.
Nr. 339.
DECIZII ALE CURTII
CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 17 aprilie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 din Ordonanta
Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările ulterioare
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gáor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Florentina Baltă - procuror
Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent sef
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 din
Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările ulterioare, exceptie
ridicată de Societatea Comercială “Ernestin Impex” - S.R.L. din Arad în Dosarul
nr. 1.871/2002 al Tribunalului Arad - Sectia comercială si contencios
administrativ.
La apelul nominal răspunde consilier juridic Stefan Popescu pentru
Biroul Român de Metrologie Legală, constatându-se lipsa autorului exceptiei,
fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul părtii prezente pune concluzii de respingere a exceptiei
de neconstitutionalitate, întrucât apreciază că dispozitiile art. 20 din
Ordonanta Guvernului nr. 20/1992, aprobată si modificată prin Legea nr.
11/1994, cu modificările si completările ulterioare, sunt în deplină
concordantă cu prevederile art. 16, 49 si ale art. 134 alin. (2) lit. a) din
Constitutie.
Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea exceptiei de
neconstitutionalitate, sens în care arată că dispozitiile de lege criticate nu
sunt contrare textelor din Constitutie invocate ca fiind încălcate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea nr. 1.871 din 24 septembrie 2002, pronuntată în Dosarul
nr. 3.412/2002, Tribunalul Arad - Sectia comercială si contencios
administrativ a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 din Ordonanta Guvernului nr.
20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 11/1994, cu modificările ulterioare, exceptie
ridicată de
Societatea Comercială “Ernestin Impex” - S.R.L. din Arad într-o cauză de
contencios administrativ.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că
prevederile art. 20 din Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 încalcă, în ordinea
invocării lor, prevederile art. 134 alin. (2) lit. a), art. 16 alin. (1) si ale
art. 49 din Constitutie, prin aceea că deschid calea arbitrarului si creării
unor abuzuri sau a unor acte de concurentă nelegală.
Tribunalul Arad -
Sectia comercială si contencios administrativ apreciază că exceptia
de neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele Camerei Deputatilor apreciază că prevederile art. 20 din Ordonanta
Guvernului nr. 20/1992, cu modificările si completările ulterioare, sunt
constitutionale. În acest sens arată că Biroul Român de Metrologie Legală poate
delega exercitarea unor categorii de control altor laboratoare autorizate în
conformitate cu prevederile instructiunilor de metrologie legală, ceea ce nu
contravine prevederilor constitutionale ale art. 134 alin. (2) lit. a),
referitoare la concurenta loială, si nici ale art. 49 din Constitutie, întrucât
“articolul criticat nu reglementează restrângerea exercitiului unor drepturi
sau a unor libertăti cetătenesti”.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate ridicată este
neîntemeiată. În acest sens arată că din economia dispozitiilor Ordonantei
Guvernului nr. 20/1992 reiese faptul că în domeniul metrologiei competenta de a
exercita activităti de control apartine statului, prin Biroul Român de
Metrologie Legală, iar delegarea acestor activităti unor laboratoare autorizate
se face în conditiile legii, si anume în conformitate cu instructiunile de
metrologie legală. Arată că sustinerea referitoare la încălcarea prevederilor
art. 16 alin. (1) din Constitutie nu poate fi retinută “dat fiind că principiul
egalitătii cetătenilor în fata legii si a autoritătilor publice nu are
incidentă în spetă”, iar prin “neacordarea autorizatiei nu este restrâns
exercitiul unor drepturi si libertăti ale cetătenilor, activitatea de
metrologie fiind, în principiu, o activitate specifică statului”, astfel că
nici art. 49 din Constitutie nu este încălcat. Textul de lege criticat nu
reprezintă o restrângere a concurentei loiale, de vreme ce activitatea de
control metrologic este de competenta statului, fiind, asadar, în concordantă
cu prevederile constitutionale ale art. 134 alin. (2) lit. a) si f).
Presedintele Senatului nu a comunicat punctul său de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui
Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 1 alin.
(1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile
art. 20 din Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările si completările
ulterioare, prevederi care au următorul cuprins:
- Art. 20: “Controlul metrologic al statului asupra mijloacelor de
măsurare se exercită de către Biroul Român de Metrologie Legală prin personal
propriu împuternicit.
În cazul în care Biroul Român de Metrologie Legală nu poate asigura
executarea tuturor activitătilor de control prevăzute la art. 16 lit. d)-g),
acesta poate delega exercitarea acestor categorii de control unor laboratoare
autorizate în conformitate cu prevederile instructiunilor de metrologie
legală.”
În opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste
dispozitii de lege contravin, în ordinea invocării lor, art. 134 alin. (2) lit.
a), art. 16 si 49 din Constitutie, care prevăd:
- Art. 134 alin. (2) lit. a): “(2) Statul trebuie să asigure:
a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului
favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;”;
- Art. 16: “(1) Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor
publice, fără privilegii si fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.
(3) Functiile si demnitătile publice, civile sau militare, pot fi
ocupate de persoanele care au numai cetătenia română si domiciliul în tară.”;
- Art. 49: “(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate
fi restrâns numai prin lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea
sigurantei nationale, a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertătilor cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamităti naturale ori ale unui sinistru
deosebit de grav.
(2) Restrângerea trebuie să fie proportională cu situatia care a
determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertătii.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate ridicată, Curtea
Constitutională retine următoarele:
Art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de
metrologie stabileste că “Politica statului în domeniul metrologiei se
realizează de Guvern prin Biroul Român de Metrologie Legală, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, subordonat acestuia”, iar
în ceea ce priveste controlul metrologic al statului asupra mijloacelor de
măsurare, art. 20 din ordonantă, criticat ca fiind neconstitutional, prevede la
alin. 2 că Biroul Român de Metrologie Legală poate delega exercitarea unor
categorii de control laboratoarelor autorizate în conformitate cu prevederile
instructiunilor de metrologie legală.
Autorul exceptiei sustine că încredintarea atributiei de control în
domeniul metrologiei unui organ al statului, Biroul Român de Metrologie Legală,
precum si posibilitatea ca acesta să delege exercitarea ei unor laboratoare
specializate sunt neconstitutionale prin aceea că lasă la îndemâna Biroului
acordarea “doar când doreste a unor autorizatii” si “deschide calea
arbitrarului si posibilitatea creării unor abuzuri sau mai rău a unor acte de
concurentă nelegală”. Se consideră că, în felul acesta, se încalcă prevederile
constitutionale ale art. 16, 49 si ale art. 134 alin. (2) lit. a).
Din analiza acestor sustineri, Curtea constată că, potrivit
dispozitiilor ordonantei criticate, astfel cum a fost aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările si completările ulterioare,
controlul metrologic al statului se exercită de către Biroul Român de
Metrologie Legală în conditiile prevăzute de instructiunile de metrologie
legală si numai mijloacele de măsurare care corespund acestor instructiuni
devin mijloace de măsurare legală, pe când cele care sunt necorespunzătoare
instructiunilor nu dobândesc această calitate, utilizarea lor fiind interzisă.
Asadar, refuzul acordării calitătii de mijloc legal de măsurare în
exercitarea atributiilor sale de către Biroul Român de Metrologie Legală sau de
către laboratoarele autorizate cărora li s-a delegat această atributie, în conditiile
stabilite de lege, nu contravine prevederilor constitutionale invocate si nu
deschide, asa cum sustine autorul exceptiei, calea arbitrarului, abuzurilor si
concurentei neloiale. Asa fiind, Curtea constată că art. 20 din ordonanta
criticată nu contine dispozitii din care să rezulte încălcarea prevederilor
constitutionale ale art. 16, referitoare la egalitatea în drepturi a
cetătenilor în fata legii si a autoritătilor publice, si nici ale art. 49,
privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti. Tot
astfel, Curtea nu poate retine nici contrarietatea dintre prevederile ce
formează obiectul exceptiei de neconstitutionalitate si art. 134 alin. (2) lit.
a), care dispune cu privire la obligatia statului de a asigura protectia
concurentei loiale, ci, dimpotrivă, constată concordanta acestora, atâta vreme
cât pe piată sunt admisi doar agentii economici care respectă conditiile
prevăzute de lege.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 din
Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările ulterioare, exceptie
ridicată de Societatea Comercială “Ernestin Impex” - S.R.L. din Arad în Dosarul
nr. 1.871/2002 al Tribunalului Arad – Sectia comercială si contencios
administrativ.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 17 aprilie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent sef,
Gabriela Dragomirescu
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a
prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru
Locuinte, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. II din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 185/2002 pentru modificarea Legii nr. 152/1998 privind
înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii
nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
“(2) Terenurile care apartin unitătilor administrativ-teritoriale si pe
care se amplasează locuintele ce se realizează prin Agentia Natională pentru
Locuinte se asigură cu utilităti si dotări tehnico-edilitare prin obiective de
investitii promovate de către consiliile locale, potrivit legii si în corelare
cu programele de constructii de locuinte derulate de agentie.”
2. După alineatul (2) al articolului 2 se introduc două noi alineate,
(21) si (22), cu următorul cuprins:
“(21) Pe terenurile aflate în proprietate publică sau privată a statului ori
a unitătilor administrativ-teritoriale, utilitătile si dotările
tehnico-edilitare se pot realiza si prin promovarea si finantarea de către
Agentia Natională pentru Locuinte a unor obiective de investitii distincte
si/sau prin includerea acestora în obiective de investitii publice privind
constructia de locuinte.
(22) Pentru asigurarea corelării programelor de investitii prevăzute la
alin. (2) Agentia Natională pentru Locuinte va încheia conventii cu
autoritătile administratiei publice locale prin bugetul cărora se aprobă
programul de investitii publice pentru realizarea de utilităti si dotări
tehnico-edilitare.”
3. După alineatul (1) al articolului 16 se introduce un nou alineat,
(11), cu următorul cuprins:
“(11) În aplicarea prevederilor art. 61 alin. (4) din Legea nr. 152/1998, cu modificările
ulterioare, constructiile de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, se
amplasează pe terenuri primite în folosintă pe perioada realizării
investitiilor de către Agentia Natională pentru Locuinte conform prevederilor
alin. (1), precum si pe terenuri proprietate publică sau privată a statului, transmise
în administrarea agentiei conform prevederilor Legii nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu completările
ulterioare, ori prin legi speciale.”
4. După alineatul (1) al articolului 17 se introduc două noi alineate,
(11) si (12), cu următorul
cuprins:
“(11) Pentru realizarea
unor constructii de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, pe terenuri
proprietate publică sau privată a statului transmise în administrarea Agentiei
Nationale pentru Locuinte conform art. 16 alin. (11), agentia va
achizitiona studii de fezabilitate care vor fi supuse aprobării potrivit legii.
(12) Finantarea
studiilor prevăzute la alin. (11) se asigură din alocatii de la bugetul de stat
prevăzute cu această destinatie prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, aprobat în conditiile legii.”
5. La articolul 19 alineatul (3), partea introductivă va avea
următorul cuprins:
“(3) În protocolul de preluare a studiilor de fezabilitate si/sau a
terenurilor aferente constructiilor se vor preciza si următoarele:”
6. După alineatul (3) al articolului 19 se introduce un nou alineat,
(31), cu următorul cuprins:
“(31) Pentru obiectivele de investitii promovate direct de Agentia Natională
pentru Locuinte, conform prevederilor art. 17 alin. (11), amplasate pe
terenuri care nu fac parte din domeniul public sau privat al unitătilor
administrativ-teritoriale, agentia va încheia cu consiliile locale conventii în
care se vor cuprinde, după caz, precizările de la alin. (3) lit. a)-e).”
7. Articolul 20 va avea următorul cuprins:
“Art. 20. - În baza datelor transmise de consiliile locale conform art.
18 si a obiectivelor de investitii aprobate conform legii, în conditiile art.
17 alin. (11), Agentia Natională
pentru Locuinte va întocmi si va supune aprobării Ministerului Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei lista cuprinzând locuintele pentru
tineri, propuse a fi finalizate în anul următor, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 2, document care va sta la baza întocmirii listei obiectivelor de
investitii privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate
închirierii, si la fundamentarea alocatiilor bugetare necesare în vedere
finantării acestora, conform prevederilor legale în vigoare.”
8. Alineatele (3) si (4) ale articolului 21 vor avea următorul
cuprins:
“(3) În promovarea obiectivelor de investitii se pot avea în vedere
transformarea, modernizarea si/sau reabilitarea unor constructii aflate în
diferite stadii de executie, în conditiile legii.
(4) Includerea în programul de constructii de locuinte pentru tineri,
destinate închirierii, a obiectivelor de investitii prevăzute la alin. (3) se
va efectua de către Agentia Natională pentru Locuinte, cu avizul Ministerului
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei.”
9. Anexa model nr. 2a) la normele metodologice se înlocuieste cu
anexa la prezenta hotărâre.
10. Textul referitor la obiectivul prevăzut în coloana 1 de la
numărul curent 4 din anexa nr. 3 la normele metodologice va avea următorul
cuprins: “Preluarea terenurilor de constructie, elaborarea si aprobarea
studiilor de fezabilitate”
Art. II. - Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii
nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificările si
completările ulterioare si cu cele aduse prin prezenta hotărâre, vor fi
republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o
nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 mai
2003.
Nr. 607.
ANEXĂ
[Anexa model nr. 2a)
la normele
metodologice]
LISTA
cheltuielilor
de capital necesare realizării obiectivelor de investitii privind constructia
de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, defalcate pe surse de
finantare
Cheltuielile de capital necesare realizării obiectivelor de investitii
sunt evidentiate, pe capitole de cheltuieli, în devizul general al investitiei,
conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru
obiective de investitii si lucrări de interventii, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.179/2002.
A. Consiliile locale si agentii economici pot finanta următoarele
cheltuieli:
1. Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului (obtinerea
terenului, amenajarea terenului si amenajări pentru protectia mediului)
2. Cheltuieli pentru asigurarea utilitătilor necesare obiectivului
3. Cheltuieli pentru proiectare si asistentă tehnică privind: elaborarea
studiilor de teren; obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor;
elaborarea studiului de fezabilitate;
consultantă pentru managementul investitiei.
B. De la bugetul de stat si din alte surse garantate de stat se pot
finanta numai cheltuieli pentru constructia de locuinte, si anume:
1. Cheltuieli pentru proiectare si asistentă tehnică privind: elaborarea
proiectului tehnic si detalii de executie; organizarea procedurilor de
achizitii publice pentru executia lucrărilor; consultantă pentru administrarea
contractului de executie; asistentă tehnică
2. Cheltuieli pentru investitia de bază, respectiv pentru: executia
clădirii si a instalatiilor interioare aferente acesteia (electrice, sanitare,
de încălzire, de alimentare cu gaze naturale, telefonie, radio-Tv, PSI);
procurarea si montarea utilajelor functionale; procurarea dotărilor PSI
3. Alte cheltuieli, după caz, pentru: organizare de santier; comisioane,
taxe si cote legale; costul creditului 4. Cheltuielile efectuate de Agentia
Natională pentru Locuinte, prevăzute la art. 25 alin. (5) din normele
metodologice si cuprinse la cap. 3 nr. crt. 3.6 din devizul general al investitiei.
NOTĂ: Pentru obiectivele de investitii promovate în conditiile art. 2 alin. (21) si/sau ale art. 17
alin. (11) si (12) din normele
metodologice, cheltuielile prevăzute la lit. A se pot finanta prin Agentia
Natională pentru Locuinte, din alocatii de la bugetul de stat si din surse
garantate de stat constituite cu această destinatie conform legii, dacă prin
conventiile încheiate conform prevederilor art. 2 alin. (22), respectiv ale art.
19 alin. (31) din normele
metodologice nu se prevede altfel.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut
în bugetul de stat pe anul 2003, pentru înlăturarea efectelor produse de
alunecările de teren si a potentialului de risc în zona DN 1A Măneciu-Cheia,
judetul Prahova
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutie, al art. 30 alin. (4)
din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice si al art. 19 lit. b) din
Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă alocarea din Fondul de interventie la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, a sumei de 4 miliarde lei
pentru finantarea unor lucrări urgente în vederea înlăturării efectelor produse
de alunecările de teren si a potentialului de risc în zona DN 1A Măneciu-Cheia,
judetul Prahova.
Art. 2. - Cu suma prevăzută la art. 1 se suplimentează bugetul
Consiliului Judetean Prahova pe anul 2003 la capitolul “Venituri cu destinatie
specială”, subcapitolul “Venituri din fondul de interventie”, respectiv la
capitolul “Cheltuieli cu destinatie specială”, subcapitolul “Cheltuieli din
fondul de interventie”, iar utilizarea sumei se face de către ordonatorul
principal de credite, potrivit prevederilor legale, din sumele puse la
dispozitie prin organele teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.
Art. 3. - Elaborarea documentatiilor tehnico-economice si executia
lucrărilor se vor contracta de către beneficiar prin ordonatorul principal de
credite, avându-se în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 212/2002, aplicabile în situatie de fortă majoră.
Art. 4. - (1) Până la aprobarea documentatiei tehnico-economice, potrivit
legii, se aprobă deschiderea finantării si începerea executiei lucrărilor pe
bază de liste de lucrări estimate cantitativ si valoric.
(2) Decontarea lucrărilor executate se va face pe baza situatiilor de
lucrări executate si însusite de beneficiar.
(3) Elaborarea si aprobarea documentatiilor tehnico-economice se vor
face în termen de maximum 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 5. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat pe anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 29 mai
2003.
Nr. 608.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.017/2002 privind transmiterea unor imobile, proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului Sănătătii si Familiei - Institutul National de Gerontologie si Geriatrie “Ana Aslan” Bucuresti în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 1.017/2002 privind transmiterea
unor imobile, proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului
Sănătătii si Familiei - Institutul National de Gerontologie si Geriatrie “Ana
Aslan” Bucuresti în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 693 din 20 septembrie 2002, se completează cu un nou articol, articolul 6,
cu următorul cuprins:
“Art. 6. - Se abilitează Regia Autonomă «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat» să suporte, din surse proprii, suma de 8.291.555.042 lei, inclusiv T.V.A., reprezentând contravaloarea lucrărilor de investitii realizate până la data preluării, la corpul B - tronson I si II - din imobilul situat în municipiul Bucuresti, str. Mănăstirea Căldărusani, sectorul 1.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 mai
2003.
Nr. 609.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unor imobile, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în
administrarea Ministerului Justitiei, pentru Directia Generală a
Penitenciarelor
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea imobilelor, proprietate publică a
statului, situate în localitatea Alexeni, judetul Ialomita, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului
Justitiei, pentru Directia Generală a Penitenciarelor.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 se
face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 60 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stănoiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 mai
2003.
Nr. 611.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor, proprietate publică a statului, situate în localitatea
Alexeni, judetul Ialomita, care se transmit din administrarea Ministerului
Apărării Nationale în administrarea Ministerului Justitiei, pentru Directia
Generală a Penitenciarelor
Locul unde sunt situate imobilele care se transmit |
Persoana juridică de la care se transmit imobilele |
Persoana juridică la care se transmit imobilele |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilelor |
Comuna Alexeni, sos. Bucuresti-Slobozia, judetul Ialomita |
Ministerul Apărării Nationale |
Ministerul Justitiei, pentru Directia Generală a Penitenciarelor |
- imobil 669 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103.672 |
Suprafata
construită = 17.837 m2 Suprafata desfăsurată
= 26.830 m2 Pistă
decolare-aterizare si căi de rulare = 34.400 m2 Suprafata totală a
terenului, inclusiv constructiile = 344,7830 ha |
Comuna
Alexeni, sos Bucuresti-Slobozia, judetul Ialomita |
Ministerul Apărării Nationale |
Ministerul Justitiei, pentru Directia Generală a Penitenciarelor |
- imobil 5.005 - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103.673 |
Suprafata terenului
- 3,0000 ha |
Comuna
Alexeni, sos. Bucuresti-Slobozia, judetul Ialomita |
Ministerul Apărării Nationale |
Ministerul Justitiei, pentru Directia Generală a
Penitenciarelor |
- imobil 5.006 - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103.674 |
Suprafata terenului
= 5,2000 ha |
În Legea nr. 623/2002 pentru ratificarea Conventiei internationale
privind reprimarea finantării terorismului, adoptată la New York la 9 decembrie
1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 26
noiembrie 2002, se fac următoarele rectificări:
- în textul conventiei, la art. 9 paragraful 5, în loc de “... lit b) a paragrafului 1 ...” se va citi: “... lit. c) a paragrafului 1 ...”, iar în loc de: “... lit. b) a paragrafului 2 ...” se va citi: “... lit. d) a paragrafului 2 ...”.