MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 385 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 4 iunie 2003
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 168 din 6 mai 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 alin. 1 si 2 din Codul comercial
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
572. - Hotărâre privind
transmiterea unui imobil proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Finantelor Publice - Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Ilfov în administrarea Agentiei Nationale pentru Locuinte
573. - Hotărâre privind
transmiterea unui teren din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în proprietatea publică a
municipiului Galati si în administrarea Consiliului Local al Municipiului
Galati, pentru Episcopia Dunării de Jos
575. - Hotărâre privind
transmiterea unui teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor - Regia Natională a
Pădurilor - în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru
Universitatea “Transilvania” din Brasov, si trecerea fără plată a obiectivului
de investitii “Păstrăvăria Gârcin” din patrimoniul Regiei Nationale a Pădurilor
în patrimoniul Universitătii “Transilvania” din Brasov
576. - Hotărâre privind
transferul, cu titlu gratuit, al pachetului majoritar de actiuni la Societatea
Comercială “Venus” - S.A. Tulcea, din proprietatea privată a statului în
proprietatea privată a municipiului Tulcea, judetul Tulcea
578. - Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 247/2003 privind întocmirea
si completarea registrului general de evidentă a salariatilor
580. - Hotărâre privind aprobarea
unui consum de carburanti al Ministerului Justitiei pentru realizarea
activitătilor specifice
581. - Hotărâre privind
schimbarea titularului dreptului de proprietate si de administrare asupra unor
terenuri situate în municipiul Botosani, judetul Botosani
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 mai 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 alin. 1 si 2 din
Codul comercial
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsoká Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Florentina Baltă - procuror
Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 alin. 1 si 2 din Codul comercial,
exceptie ridicată de Societatea Comercială “Eurosac” - S.R.L. în Dosarul nr.
2.526/C/2002 al Curtii de Apel Oradea - Sectia comercială.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată,
sustinând că textul de lege criticat nu contravine prevederilor constitutionale
privind protectia proprietătii private, întrucât în materia dreptului comercial
extinderea prezumtiei de solidaritate a codebitorilor si asupra fidejusorilor
care garantează obligatia comercială poate fi înlăturată prin dispozitie
contrară cuprinsă în contractul de garantie. Astfel, rămâne la latitudinea
părtilor să păstreze sau să înlăture prezumtia de solidaritate instituită de
textul de lege criticat.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 22 octombrie 2002, pronuntată în
Dosarul nr. 2.526/C/2002, Curtea de Apel Oradea – Sectia comercială a
sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 42 alin. 1 si 2 din Codul comercial, exceptie ridicată
de Societatea Comercială “Eurosac” - S.R.L.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că art. 42 alin. 1 si 2 din Codul comercial încalcă principiul potrivit
căruia nimeni nu poate fi privat, în mod arbitrar, de dreptul său de
proprietate. În cauza dedusă în fata instantei de judecată, autoarea exceptiei
contestă hotărârea arbitrală prin care s-a dispus instituirea sechestrului
asigurător asupra unui bun aflat în proprietatea sa, bun cu care o altă
societate comercială garantase o datorie fată de un partener de afaceri. Se
arată că, din punct de vedere legal, măsura asigurătorie are caracter accesoriu
fată de obligatia principală, astfel încât numai dacă debitorul obligatiei de
plată se dovedeste insolvabil se va putea valorifica si executa măsura
asigurătorie instituită. Or, prin hotărârea arbitrală s-a dat posibilitatea
crditorului de a se îndrepta direct împotriva societătii comerciale proprietare
a bunului adus în garantie, fără a se încerca o executare împotriva debitorului
pentru recuperarea sumelor datorate. Astfel, prevederile art. 42 din Codul
comercial încurajează rău platnicii, oferindu-le mecanisme de eludare a
îndeplinirii obligatiilor asumate, încălcând în acest mod obligatiile prevăzute
de art. 135 alin. (1) din Constitutie. De asemenea, textul de lege criticat
aduce atingere dreptului de proprietate, această restrângere nefiind
justificată de existenta vreuneia din situatiile prevăzute de art. 49 din
Constitutie privind restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor
libertăti.
Curtea de Apel Oradea - Sectia comercială,
exprimându-si punctul de vedere, consideră exceptia de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemaiată. Se arată că în materie comercială
legea instituie o prezumtie de solidaritate a codebitorilor, în scopul
înlăturării dificultătilor pe care le implică diviziunea datoriei, însă această
prezumtie este relativă, astfel încât poate fi înlăturată prin stipulatie
contrară. Atunci când obligatia este garantată de fidejusori, legiuitorul a înteles
să extindă această prezumtie de solidaritate si asupra acestora, întrucât, dată
fiind natura juridică a fidejusiunii, fidejusorul se obligă fată de creditor să
execute însăsi obligatia, în cazul în care debitorul nu o îndeplineste. Prin
urmare, instanta apreciază că textul de lege criticat nu contravine
prevederilor constitutionale invocate, cu atât mai mult cu cât obligatia
asumată de fidejusor izvorăste dintr-un contract care exprimă vointa părtilor,
exercitată în limitele legii.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula
punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Guvernul arată că prezumtia de solidaritate
a debitorilor si fidejusorilor, reglementată de Codul comercial, conferă
creditorului o garantie eficace a executării obligatiei de către debitori. În
cazul fidejusorilor din cadrul raporturilor obligationale comerciale, acestia
răspund solidar cu debitorul principal, fără a se putea apăra împotriva
pretentiilor creditorilor prin invocarea beneficiului de discutiune sau a celui
de diviziune, specifice fidejusiunii din raporturile obligationale reglementate
de Codul civil. În consecintă, se apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este nefondată.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 1 alin. (1), ale
art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia
de neconstitutionalitate
cu care a
fost sesizată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie art. 42 alin. 1 si 2 din Codul comercial, text de lege care are
următorul continut:
- Art. 42 alin. 1 si 2: “În obligatiunile
comerciale codebitorii sunt tinuti solidariceste, afară de stipulatiune
contrarie.
Aceeasi presumptiune există si contra fidejusorului,
chiar necomerciant, care garantează o obligatiune comercială.”
Textele constitutionale invocate de autorul exceptiei
ca fiind încălcate au următoarea redactare:
- Art. 1 alin. (3): “România este stat de drept,
democratic si social, în care demnitatea omului, drepturile si libertătile
cetătenilor, libera dezvoltare a personalitătii umane, dreptatea si pluralismul
politic reprezintă valori supreme si sunt garantate.”;
- Art. 41 alin. (1) si (2): “(1) Dreptul de
proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si
limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
(2) Proprietatea privată este ocrotită în mod egal de
lege, indiferent de titular. Cetătenii străini si apatrizii nu pot dobândi
dreptul de proprietate asupra terenurilor.”;
- Art. 49: “(1) Exercitiul unor drepturi sau al
unor libertăti poate fi restrâns numai prin lege si numai dacă se impune, după
caz, pentru: apărarea sigurantei nationale, a ordinii, a sănătătii ori a
moralei publice, a drepturilor si a libertătilor cetătenilor; desfăsurarea
instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamităti naturale ori ale
unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrângerea trebuie să fie proportională cu
situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a
libertătii.”;
- Art. 135 alin. (1) si (6): “(1) Statul ocroteste
proprietatea. [É]
(6) Proprietatea privată este, în conditiile legii,
inviolabilă.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
retine cele ce urmează:
Acceptând postura de fidejusor, de neconceput fără
acordul exprimat în acest sens, persoana în cauză este prezumată că a cunoscut
reglementarea legală aplicabilă în materie, potrivit principiului “nemo
censetur ignorare legem”, si, prin urmare, ea si-a asumat în cunostintă de
cauză riscurile pe care le antrena o asemenea calitate, anume cele care decurg
din prezumtia de solidaritate în executarea obligatiilor pe care s-a angajat să
le garanteze, prezumtie instituită prin textul de lege criticat.
Culpa sa este cu atât mai evidentă cu cât dispozitia
legală cuprinsă în art. 42 din Codul comercial nu are caracter imperativ,
oferind posibilitatea, atât codebitorilor, cât si fidejusorilor, de a înlătura
prezumtia de solidaritate pe calea unei stipulatii contrare. Asa fiind,
fidejusorul unei obligatii comerciale este în măsură ca, printr-o clauză
cuprinsă în contractul de garantie, să facă inoperantă prezumtia de
solidaritate, lipsa lui de diligentă sub acest aspect, cu consecintele drastice
pe care este tinut să le suporte, neputând constitui motiv de critică a
reglementării legale aplicabile.
Curtea constată că, întrucât incidenta reglementării
criticate este subsecventă acordului de vointă intervenit între toate părtile
contractante, nu există nici un temei în raport de care să se poată retine că
aceasta ar contraveni art. 41 alin. (1) si (2) si art. 135 alin. (1) si (6) din
Constitutie. O atare concluzie se impune dacă se are în vedere faptul că
dreptul de proprietate implică prerogativa dispozitiei, a cărei exercitare, în
limite legale, inclusiv în sensul renuntării la respectivul drept, nu poate fi
anihilată prin invocarea faptului că dreptul de proprietate este ocrotit si
garantat prin Constitutie, aceste norme de protectie fiind, evident, inoperante
împotriva vointei titularului.
Fată de obiectul de reglementare al normei deduse
controlului de constitutionalitate si în raport cu sustinerile autorului
exceptiei, Curtea constată că art. 1 alin. (3) si art. 49 alin. (1) si (2) din
Constitutie nu au relevantă în sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.
144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1, 2,
3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea
nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 42 alin. 1 si 2 din Codul comercial, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Eurosac” - S.R.L. în Dosarul nr. 2.526/C/2002 al Curtii
de Apel Oradea - Sectia comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 6 mai 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Finantelor Publice - Directia Generală a Finantelor Publice a
Judetului Ilfov în administrarea Agentiei Nationale pentru Locuinte
În temeiul
art. 107 din Constitutie si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea imobilului –
constituit din clădire corp C si terenul aferent - proprietate publică a
statului, identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din administrarea
Ministerului Finantelor Publice - Directia Generală a
Finantelor Publice a Judetului Ilfov în administrarea Agentiei Nationale pentru
Locuinte, institutie de interes public care functionează sub autoritatea
Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Patrimoniul Ministerului Finantelor Publice
- Directia Generală a Finantelor Publice a Judetului Ilfov se diminuează cu
valoarea de inventar a imobilului de la data transmiterii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 572.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
părtii de imobil, proprietate publică a statului, care se transmite din
administrarea Ministerului Finantelor Publice - Directia Generală a Finantelor
Publice a Judetului Ilfov în administrarea Agentiei Nationale pentru Locuinte,
institutie de interes public care functionează sub autoritatea Ministerului
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului si nr. de
inventar al acestuia conform Hotărârii Guvernului nr. 45/2003 |
Municipiul
Bucuresti, str. Lucretiu Pătrăscanu nr. 10, sectorul 3 |
Ministerul
Finantelor Publice - Directia Generală a Finantelor Publice a Judetului Ilfov
Anexa nr. 11, Nr. inventar M.F.P. 34.053, cod clasificare 8.29.06 |
Agentia
Natională pentru Locuinte |
1.
Clădire corp C: - regim
de înăltime = S + P + 9 E - aria
construită = 260 m2 - aria
construită desfăsurată = 3.667 m2 2.
Terenul aferent constructiei = 350 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui teren din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în proprietatea publică a municipiului
Galati si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Galati, pentru
Episcopia Dunării de Jos
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 9 alin.
(1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea terenului,
identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
din proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului Apărării
Nationale în proprietatea publică a municipiului Galati si în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Galati, pentru Episcopia Dunării de Jos.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenului prevăzut la
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 573.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
terenului care se transmite din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în proprietatea publică a
municipiului Galati si în administrarea Consiliului Local al Municipiului
Galati, pentru Episcopia Dunării de Jos
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice |
Municipiul Galati, judetul Galati, |
Statul român, din
administrarea Ministerului
Apărării Nationale |
Municipiul Galati,
în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Galati, pentru Episcopia Dunării de Jos |
Imobil 3.006 partial Cod 8.29.09, Nr.
M.F. 107.027 |
Suprafata totală a terenului = 1.819
m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor - Regia Natională a Pădurilor
- în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea
“Transilvania” din Brasov, si trecerea fără plată a obiectivului de investitii
“Păstrăvăria Gârcin” din patrimoniul Regiei Nationale a Pădurilor în
patrimoniul Universitătii “Transilvania” din Brasov
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12
alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul
juridic al acesteia, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea terenului,
proprietate publică a statului, având datele de identificare prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor - Regia Natională a
Pădurilor - în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru
Universitatea “Transilvania” din Brasov.
Art. 2. - Se aprobă trecerea fără plată a obiectivului
de investitii “Păstrăvăria Gârcin”, identificat potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din patrimoniul Regiei Nationale a Pădurilor
- Institutul de
Cercetări si Amenajări Silvice - Ocolul Silvic Săcele
în patrimoniul Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Universitatea
“Transilvania” din Brasov.
Art. 3. - Cheltuielile de investitii determinate de
finalizarea obiectivului de investitii se vor suporta din veniturile proprii
ale Universitătii “Transilvania” din Brasov.
Art. 4. - Predarea-preluarea terenului prevăzut la
art. 1, precum si a obiectivului prevăzut la art. 2 se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 575.
DATELE DE IDENTIFICARE
a
terenului, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor - Regia Natională a
Pădurilor - în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru
Universitatea “Transilvania” din Brasov, si a obiectivului de investitii care
se transferă fără plată din patrimoniul Regiei Nationale a Pădurilor în
patrimoniul Universitătii “Transilvania” din Brasov
Nr. crt. |
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite |
Persoana juridică la care se transmite |
Caracteristici
tehnice |
1. |
Câmpul Gârcinului,
judetul Brasov |
Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor - Regia Natională a Pădurilor |
Ministerul Educatiei
si Cercetării, pentru Universitatea “Transilvania” din Brasov |
-Suprafata
totală a terenului = 1,2 ha - Nr.
M.F. = 1.365; |
2. |
Localitatea Săcele,
C.F. nr. 1 Turches, nr. topo 4344 - Câmpul Gârcinului, judetul Brasov |
Institutul de
Cercetări si Amenajări Silvice - Ocolul Silvic Săcele |
|
- Obiectiv
de investitii în executie - “Păstrăvăria
Gârcin |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transferul, cu titlu gratuit, al pachetului majoritar de actiuni la Societatea
Comercială “Venus” - S.A. Tulcea, din proprietatea privată a statului în
proprietatea privată a municipiului Tulcea, judetul Tulcea
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 21
alin. (2) din Legea serviciilor publice de gospodărie comunală nr. 326/2001, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transferul, cu titlu gratuit, al
pachetului majoritar de 80,789% actiuni din capitalul social al Societătii
Comerciale “Venus” - S.A. Tulcea, reprezentând un număr de 11.090 actiuni
nominative în valoare de 25.000 lei fiecare, din proprietatea privată a
statului si din administrarea Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului în proprietatea privată a municipiului Tulcea, judetul
Tulcea, si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tulcea.
Art. 2. - (1) Municipiul Tulcea exercită, prin
consiliul local, toate drepturile si execută toate obligatiile ce decurg din
calitatea de actionar la Societatea Comercială “Venus” - S.A. Tulcea.
(2) Reprezentantii municipiului Tulcea în adunarea
generală a actionarilor a Societătii Comerciale “Venus” - S.A. Tulcea sunt
numiti si revocati prin hotărâre a consiliului local, iar membrii consiliului
de administratie sunt numiti si revocati prin hotărâre a adunării generale a
actionarilor.
Art. 3. - Predarea-preluarea pachetului de actiuni
transferat potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 576.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 247/2003 privind întocmirea si completarea registrului general
de evidentă a salariatilor
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 247/2003
privind întocmirea si completarea registrului general de evidentă a
salariatilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din
14 martie 2003, se modifică si se completează după cum urmează:
1. După alineatul (2) al articolului 2 se introduc
două noi alineate, alineatul (3) si alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(3) Angajatorii care au înfiintate sucursale,
agentii, reprezentante sau alte asemenea unităti fără personalitate juridică,
cărora le-au delegat competenta încadrării personalului prin încheierea de
contracte individuale de muncă, pot delega acestora si competenta înfiintării
registrului.
(4) Nu au obligatia înfiintării registrului de
evidentă a salariatilor misiunile diplomatice, oficiile consulare străine cu
sediul în România, precum si reprezentantele din România ale persoanelor
juridice străine pentru perioadele în care contractele individuale de muncă
încheiate cu cetătenii români se înregistrează la Oficiul Muncii.”
2. După articolul 9 se introduce un nou articol,
articolul 91, cu următorul cuprins:
“Art. 91. -
Unitătile fără personalitate juridică care au competenta înfiintării
registrului îl înregistrează la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui
rază teritorială îsi au sediul si îndeplinesc obligatiile prevăzute de prezenta
hotărâre referitoare la completarea, păstrarea, înregistrarea unui nou registru
în cazurile prevăzute la art. 9 alin. (1), depunerea acestuia la încetarea
activitătii, precum si la eliberarea copiilor dosarului personal si a filelor
din registru.”
Art. II. - Termenul de 60 de zile
calendaristice până la care angajatorii, respectiv sucursalele, agentiile,
reprezentantele sau unitătile fără personalitate juridică ale acestora, sunt
obligati să înfiinteze registrele se prorogă până la data de 1 septembrie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 578.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea unui consum de
carburanti al Ministerului Justitiei pentru realizarea activitătilor specifice
În temeiul art. 107
din Constitutie si al art. 5 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001
privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei
publice si institutiile publice, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 247/2002, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - În vederea realizării activitătilor
specifice, se aprobă un consum de carburanti de maximum 400 litri/lună pentru
vehiculul tip microbuz marca Volkswagen 7DB/Caravelle, aflat în dotarea
Institutului National al Magistraturii din subordinea Ministerului Justitiei.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stănoiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 580.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
schimbarea titularului dreptului de proprietate si de administrare asupra unor
terenuri situate în municipiul Botosani, judetul Botosani
În temeiul art. 107
din Constitutie, al art. 10 alin. (2) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unui teren din
domeniul public al statului si din administrarea Ministerului de Interne în
domeniul privat al municipiului Botosani si în administrarea Consiliului Local
al Municipiului Botosani.
Art. 2. - Se aprobă darea în administrare Ministerului
de Interne pentru Inspectoratul Judetean de Politie Botosani a terenului situat
în municipiul Botosani, trecut din domeniul public al municipiului Botosani în
domeniul public al statului în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului
Botosani nr. 250 din 31 octombrie 2002.
Art. 3. - Datele de identificare a terenurilor
prevăzute la art. 1 si 2 sunt cuprinse în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 4. - Predarea-preluarea terenurilor transmise
potrivit art. 1 si 2 se face pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 mai 2003.
Nr. 581.
ANEXĂ
a terenurilor care fac obiectul schimbării titularului
dreptului de administrare
Nr. crt. |
Locul unde este situat terenul |
Persoana juridică de la care se transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
Codul de clasificare atribuit de M.F.P. |
|
Municipiul Botosani,
judetul Botosani |
Statul român - Ministerul de
Interne |
Municipiul Botosani, în administrarea Consiliului Local
al Municipiului Botosani |
Suprafata terenului
= 6,36 ha Parcelele
cadastrale: - A 295 = 5,86 ha; - F 296 = 0,50 ha |
Cod imobil 8.29.10 Nr. M.F.P. 111.882 |
|
Municipiul Botosani,
judetul Botosani |
Municipiul Botosani, în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Botosani |
Statul român - Ministerul de
Interne |
Suprafata terenului
= 6,36 ha Ps 271 |
|