MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 382 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 3 iunie 2003
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
491/180.- Ordin al ministrului sănătătii si familiei si al ministrului muncii si solidaritătii sociale pentru aprobarea Grilei de evaluare medico-socială a persoanelor care se internează în unităti de asistentă medico-sociale
ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
197. - Decizie privind concentrarea
economică realizată de către Societatea Comercială “TENDER” - S.A. Timisoara
prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii Comerciale “VULCAN” -
S.A. Bucuresti
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 491 din 23 mai 2003 |
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITĂTII SOCIALE Nr. 180 din 27 mai 2003 |
pentru
aprobarea Grilei de evaluare medico-socială a persoanelor care se internează în
unităti de asistentă medico-sociale
Având în vedere prevederile art. 3, 21 si 28 din Legea
nr. 705/2001 privind sistemul national de asistentă socială, ale art. 5 din
Legea nr. 17/2000 privind asistenta socială a persoanelor vârstnice, ale art. 5
alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitătilor
sanitare publice de interes judetean si local, ale art. 1 din Hotărârea
Guvernului nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei nationale de evaluare a
nevoilor persoanelor vârstnice, precum si ale art. 1 alin. (3) din Normele privind
organizarea, functionarea si finantarea unitătilor de asistentă medico-sociale,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 412/2003,
văzând Referatul de aprobare al Directiei generale
asistentă medicală si programe din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei
nr. DB 4.624 din 23 mai 2003 si Referatul de aprobare al Directiei generale
asistentă socială din cadrul Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale nr.
161 din 27 mai 2003,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu modificările si completările ulterioare, si ale Hotărârii Guvernului nr.
4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritătii
Sociale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii si familiei si ministrul
muncii si solidaritătii sociale emit următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă Grila de evaluare
medicosocială a persoanelor care se internează în unităti de asistentă
medico-sociale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
(2) Grila de evaluare medico-socială prevăzută la
alin. (1) este redactată sub forma unei fise standard structurate pe componenta
medicală si componenta socială si reprezintă instrumentul în baza căruia se
realizează internarea în unitătile de asistentă medico-sociale.
Art. 2. - Directia generală asistentă medicală si
programe din Ministerul Sănătătii si Familiei, Directia generală asistentă
socială din Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale, directiile de sănătate
publică judetene si a municipiului Bucuresti, serviciile publice de asistentă
socială de la nivel judetean si local, unitătile sanitare si unitătile de
asistentă medico-sociale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei, Daniela Bartos |
Ministrul muncii si solidaritătii sociale, Marian Sârbu |
a persoanelor care se internează în unităti de
asistentă medico-sociale
Serviciul public de asistentă socială din localitatea …….
sat o comună o oras o municipiu o sector o
Judetul …..
Nr. fisei ……
Data evaluării ..
Anchetă socială efectuată de ... (numele,
prenumele, functia)
I. Date de identificare a persoanei evaluate
1. Numele (cu initiala tatălui) ...
2. Prenumele ……….
3. Data si locul nasterii
4. Vârsta
5. Domiciliul stabil: localitatea ........., judetul
(sectorul) ........., cod postal ......., str. ...... nr. ......, bl. ......,
sc. ......, ap. ......, nr. telefon fix ........, nr. telefon mobil ........,
e-mail .......
6. Profesia .
7. Ocupatia
8. Studii: fără o primare o gimnaziale o liceale o universitare
o
9. Carte (buletin) de identitate seria ........ nr. ........
10. Cod numeric personal .........
11. Sex F o M o
12. Religie ........
13. Cupon de pensie (dosar de pensie) nr. ........ (se
precizează tipul de pensie: de vârstă, de invaliditate, de nevăzător, de
veteran si altele asemenea)
14. Certificat de încadrare într-un grad de handicap:
nr. ....... gradul ......
15. Carnet de asigurări de sănătate seria ....... nr. .......
16. Starea civilă: necăsătorit(ă) o căsătorit(ă) o data
....... văduv(ă) o data ...... divortat(ă) o data ........ despărtit(ă) în fapt
o concubinaj o
17. Copii: DA o NU o
Dacă DA, se vor înscrie numele, prenumele, adresa,
telefonul copiilor:
............II. Reprezentantul legal
1. Numele ... prenumele .
2. Calitatea: sot/sotie o fiu/fiică o rudă o alte
persoane o
3. Locul si data nasterii .
4. Adresa de domiciliu ......
5. Nr. telefon la domiciliu ..., la serviciu …………, nr.
telefon mobil ………, nr. fax ..., e-mail ...
III. Persoana de contact în caz de urgentă
1. Numele .. prenumele .
2. Adresa de domiciliu .
3. Nr. telefon la domiciliu ., la serviciu .., nr.
telefon mobil ..., e-mail ..., nr. fax
IV. Evaluarea medicală
A. Starea prezentă (date anamnestice, examinare
clinică pe aparate si sisteme) ............
B. Rezultate ale investigatiilor paraclinice ......
C. Diagnostic …....
D. Evaluarea functională a capacitătii de
autoîngrijire
1. Autonomie păstrată: DA o NU o
2. Necesită: supraveghere o asistare o îngrijire o tratament o
E. Recomandări ....
F. Concluzii:
- necesită internare într-o unitate sanitară cu paturi
o necesită tratament la domiciliu o
- necesită internare într-o unitate de asistentă
medico-socială o
V. Evaluarea situatiei socioeconomice
A. Locuinta:
1. Casă o apartament la bloc o alte situatii o
2. Situată: la parter o la etaj o ascensor DA o NU o
3. Componenta: nr. camere . bucătărie o baie o dus o W.C.
o situat în interior o situat în exterior o
4. Încălzire: fără o centrală o cu lemne/cărbuni o gaze
naturale o combustibil lichid o altele o
5. Apă curentă: DA o NU o rece o caldă o alte situatii
o
6. Iluminare: suficientă o insuficientă o
7. Umiditate: nivel normal o nivel crescut o
8. Stare de igienă: corespunzătoare o necorespunzătoare
o
9. Locuinta este prevăzută cu: aragaz, masină de gătit
o frigider o masină de spălat o aparat radio/televizor o aspirator o
10. Concluzii privind riscul ambiental (conditii de
locuit si facilităti)
……………………………
B. Reteaua de familie:
1. Persoana evaluată trăieste: singur/singură o de la
data ...
- cu sot/sotie o de la data .
- cu copiii o de la data ...
- cu alte rude o de la data ...
- cu alte persoane o de la data .
2. Persoana/persoanele cu care locuieste (numele,
prenumele, calitatea, vârsta), dacă este compatibil - se întelege bine - cu
acestea:
.. Este compatibil DA o NU o
.. Este compatibil DA o NU o
.. Este compatibil DA o NU o
.. Este compatibil DA o NU o
.. Este compatibil DA o NU o
.. Este compatibil DA o NU o
3. Una dintre persoanele cu care locuieste:
este bolnavă o prezintă un handicap o este dependentă
de alcool/droguri o
4. Este ajutat/ajutată de familie: DA o NU o cu bani o
cu alimente o activităti de menaj o
5. Relatiile cu familia sunt: bune o cu probleme o fără
relatii o
6. Există risc de neglijare: DA o NU o abuz: DA o NU o
Dacă DA, se vor face precizări: …………………
C. Retea de prieteni si vecini
1. Are relatii cu prietenii si vecinii: DA o NU o vizite
o relatii de întrajutorare o
relatiile sunt: permanente o ocazionale o
2. Frecventează: un grup social o biserica o altele o
Precizări: …………………………
3. Este ajutat/ajutată de prieteni, vecini pentru:
cumpărături o activităti de menaj o deplasare în exterior o
4. Participă la: activităti ale comunitătii o activităti
recreative o
5. Comunitatea îi oferă un anumit suport: DA o NU o
Dacă DA, se va preciza modalitatea: …………....
D. Situatia economică - venituri
1. Venit lunar propriu reprezentat de:
Pensie de asigurări sociale o în valoare de
Pensie pentru agricultori o în valoare de
Pensie pentru persoană cu handicap o în valoare de
Pensie I.O.V.R. o în valoare de
2. Alte venituri: a) alocatii, indemnizatii, ajutoare
acordate conform legii: ............ în valoare de ……………… ;
b) venituri din alte surse ………………...... în valoare de ……………….
3. Venitul global declarat pentru impozitare .…………………
4. Bunuri mobile si imobile aflate în posesie…………………..
VI. Evaluarea autonomiei persoanei
Realizează activitătile curente ale vietii de zi cu
zi: singur o cu ajutor o
Se va preciza pentru care activităti necesită ajutor
(toaleta propriei persoane, alimentare si hidratare, mobilizare si deplasare în
interiorul locuintei, deplasare în exteriorul locuintei, utilizarea mijloacelor
de comunicare la distantă - telefon, alarmă si altele asemenea, efectuarea
menajului, efectuarea cumpărăturilor, gestionarea si administrarea bunurilor
proprii, utilizarea mijloacelor de transport, activităti recreative,
respectarea indicatiilor privind tratamentul medical):
VII. Date privind asigurarea serviciilor medicale
si sociale
1. Este înscris la un medic de familie: DA o NU o
Dacă DA, se vor preciza: numele si prenumele
medicului, adresa si numărul de telefon ale cabinetului medical individual: ...
2. Tratamentul si îngrijirea medicală necesară se pot
realiza la domiciliul persoanei: DA o NU o
Dacă NU, se vor preciza cauzele:
3. Serviciile de îngrijire sociomedicale pentru
realizarea activitătilor curente ale vietii zilnice sunt disponibile pentru a
mentine persoana la domiciliul propriu: DA o NU o
Dacă DA, care sunt acestea si de cine sunt acordate:
..
VIII. Concluzii si recomandări
Se vor avea în vedere afectiunile cronice pe care le
prezintă persoana evaluată, precum si situatiile de dificultate datorate unor
cauze de natură economică si socială care pot conduce la aparitia riscului
marginalizării sau excluderii sociale.
Persoana evaluată:
De acord cu datele si concluziile evaluării: DA o
NU o
A fost informat/informată asupra conditiilor necesare
pentru internarea într-o unitate medico-socială: DA o NU o
Doreste să se interneze într-o unitate medico-socială:
DA o NUo
Data
Semnătura persoanei evaluate .………………
Reprezentantul legal, după caz:
De acord cu datele si concluziile evaluării: DA o NU o
A fost informat asupra conditiilor necesare pentru
internarea într-o unitate de asistentă medico-socială: DA o NU o
Acceptă recomandarea privind internarea persoanei
evaluate într-o unitate de asistentă medico-socială: DA o NU o
Data
Semnătura reprezentantului legal al persoanei evaluate
………..
Evaluarea medicală în vederea internării
domnului/doamnei într-o unitate de asistentă medico-socială a fost efectuată
de:
Numele si prenumele .. ……………
Specialitatea ……………, functia
Institutia (unitatea) la care este angajat ...
Adresa institutiei (unitătii) .
Nr. telefon ..., nr. fax ……, e-mail
Semnătura ..
Ancheta socială reprezentând componenta socială de
evaluare în vederea internării domnului/doamnei ... într-o unitate de asistentă
medico-socială a fost efectuată de:
Numele si prenumele ...
Profesia ….., functia ..
Institutia (unitatea) la care lucrează
Adresa institutiei (unitătii) .
Nr. telefon ., nr. fax .., e-mail .
Semnătura
Alte persoane care au participat la evaluare, după
caz: ………………..
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de către Societatea Comercială “TENDER” - S.A.
Timisoara prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii Comerciale
“VULCAN” - S.A. Bucuresti
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si
procedură al Consiliului Concurentei, cu modificările ulterioare;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor
economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei
relevante, în scopul stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor
date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu
privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice înregistrate cu
nr. RS-70 din 4 martie 2003 la Consiliul Concurentei;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-70
din 4 martie 2003;
9. Notei Departamentului bunuri industriale cu privire
la concentrarea economică notificată,
având în vedere următoarele:
1. operatiunea de concentrare economică s-a realizat
ca urmare a încheierii Contractului de vânzare-cumpărare de actiuni nr. 41 din
13 decembrie 2002 între Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului si Societatea Comercială “TENDER” - S.A. Timisoara,
aceasta din urmă achizitionând un pachet de actiuni reprezentând 83,15923% din
capitalul social al Societătii Comerciale “VULCAN” - S.A. Bucuresti;
2. societatea achizitoare are ca obiect principal de
activitate servicii si cercetări tehnice geologice, geofizice si alte tipuri de
cercetări conexe care furnizează informatii despre structura subsolului;
localizarea zăcămintelor de petrol, gaze naturale, minerale si minereuri,
precum si a apelor subterane; servicii de cartografie si activităti conexe (cod
CAEN 7420);
3. se mentionează faptul că Societatea Comercială
“TENDER” - S.A. Timisoara mai detine actiuni la alte societăti comerciale, însă
nici una dintre acestea nu activează pe pietele relevante definite;
4. societatea achizitionată, Societatea Comercială
“VULCAN” - S.A. Bucuresti, are ca obiect principal de activitate proiectarea,
producerea si comercializarea cazanelor energetice si industriale (cod CAEN
2830);
5. pietele relevante aferente concentrării economice
analizate au fost definite ca fiind:
- piata cazanelor si a părtilor specifice pentru
cazane;
- piata echipamentului nuclear;
- piata pieselor de schimb,
pe întregul teritoriu al României;
6. segmentele detinute de Societatea Comercială
“TENDER” - S.A. Timisoara pe pietele relevante sunt de fapt cotele de piată
detinute de Societatea Comercială “VULCAN” - S.A. Bucuresti pe aceste piete,
anterior realizării concentrării economice;
7. prin concentrarea economică realizată, segmentele
de piată detinute de Societatea Comercială “VULCAN” - S.A. Bucuresti pe pietele
relevante definite nu se modifică deoarece, anterior realizării acestei
concentrări economice, Societatea Comercială “TENDER” - S.A. Timisoara si nici
o altă societate detinută de aceasta nu au fost prezente pe aceste piete;
8. pe pietele relevante, oferta este reprezentată de
Societatea Comercială “VULCAN” - S.A. Bucuresti, alături de alti producători
interni si de importatori;
9. cererea pe pietele relevante este reprezentată de
consumatorii care îsi desfăsoară activitatea în industria nucleară si energetică;
10. prin realizarea operatiunii de concentrare
economică, structura pietelor nu suferă modificări cu efecte anticoncurentiale;
11. realizarea operatiunii de concentrare economică va
conduce la ridicarea calitătii produselor realizate de Societatea Comercială
“VULCAN” - S.A. Bucuresti, ca urmare a realizării programului de investitii;
12. întrucât, anterior dobândirii controlului,
Societatea Comercială “TENDER” - S.A. Timisoara si nici o altă societate
detinută de aceasta nu au fost prezente pe pietele relevante definite,
operatiunea de concentrare economică realizată de Societatea Comercială
“TENDER” - S.A. Timisoara, prin dobândirea controlului la Societatea Comercială
“VULCAN” - S.A. Bucuresti, nu creează si nu consolidează o pozitie dominantă si
nu are ca efect restrângerea, împiedicarea sau denaturarea concurentei;
13. analizând această concentrare economică, se
constată că nu se întrevăd posibile efecte cu caracter anticoncurential pe
piată,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51
alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si ale pct. 124 lit. b) din
partea a II-a cap. II din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor
economice, se autorizează concentrarea economică realizată, constatându-se că,
desi operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a
fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, prevăzută la art. 33
alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, este de 267.558.855 lei si se va
plăti cu ordin de plată tip trezorerie la bugetul de stat, în contul nr.
361280036300, deschis la Banca Natională a României - Sucursala judetului
Timis, beneficiar Directia Trezorerie si Contabilitate Publică Timis, cu
mentiunea “Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de
functionare”. Pe versoul ordinului de plată, în rubrica “Cod cont”, se va
înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 de zile
de la data comunicării prezentei decizii. O copie a ordinului de plată va fi
transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la
data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi
atacată, conform dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea concurentei nr.
21/1996, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti,
Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin.
(1) din Legea concurentei nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
“TENDER” - S.A. Timisoara.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si
Secretariatul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică, de către
Secretariatul general al Consiliului Concurentei, la:
Partea achizitoare:
Denumirea: Societatea Comercială “TENDER” - S.A.
Timisoara
Sediul: municipiul Timisoara, spl. Nicolae Titulescu
nr. 8, judetul Timis
Telefon: 0256/29.44.61
Fax: 0256/29.44.60
Reprezentant legal: dl Ovidiu Lucian Tender, presedintele
consiliului de administratie
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti,
9 mai 2003.
Nr. 197.