MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 4
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 8 ianuarie 2003
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.508/2002. - Hotărâre privind constituirea
Comitetului Executiv pentru Integrare Europeană
1.517/2002. - Hotărâre privind înfiintarea
Comitetului interministerial de monitorizare a Sistemului de sustinere si
promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat
1.519/2002. - Hotărâre privind schimbul de imobile
- clădiri si terenul aferent - situate în municipiul Dej, judetul Cluj, între
Ministerul Finantelor Publice si Societatea Comercială “Alpa” - S.A.
ACTE ALE FONDULUI ROMÂN
DE DEZVOLTARE SOCIALĂ
15/XI/2002.
- Hotărâre privind aprobarea modificării Procedurii de dobândire a
personalitătii juridice de către grupurile din comunitătile rurale sărace si
grupurile productive provenite din comunitătile sărace
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare Europeană
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se constituie Comitetul Executiv pentru Integrare
Europeană, organism fără personalitate juridică, care functionează în
subordinea directă a primului-ministru.
(2) Presedintele Comitetului Executiv pentru Integrare Europeană este
primul-ministru al României.
(3) Obiectivul principal al Comitetului Executiv pentru Integrare
Europeană îl constituie asigurarea coordonării procesului de pregătire pentru
aderare, în planul pregătirii sectoriale, al demersurilor politico-diplomatice
si al strategiei de comunicare internă si externă.
(4) Comitetul Executiv pentru Integrare Europeană are următoarele
atributii principale:
a) propune politici si măsuri pentru derularea procesului de pregătire a
aderării României la Uniunea Europeană si desfăsurarea negocierilor;
b) analizează si armonizează pozitiile pe care România le sustine în
negocierile de aderare;
c) monitorizează si evaluează stadiul pregătirilor pentru aderare si al
negocierilor;
d) evaluează gradul de armonizare a legislatiei românesti cu acquisul
comunitar si propune măsuri în consecintă;
e) coordonează aplicarea strategiei de comunicare internă si externă
privind aderarea României la Uniunea Europeană;
f) solutionează diferentele de pozitii interministeriale în domeniul
măsurilor de aplicare a politicilor de pregătire pentru aderarea României la
Uniunea Europeană;
g) stabileste pozitiile si armonizează demersurile politico-diplomatice
efectuate la nivelul membrilor Guvernului si al structurilor din subordinea
acestuia.
Art. 2. - (1) Comitetul Executiv pentru Integrare Europeană este format
din ministrul afacerilor externe, ministrul integrării europene, ministrul
finantelor publice, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului si negociatorul-sef al României cu Uniunea Europeană.
(2) În functie de problemele aflate în dezbatere, la sedintele
Comitetului Executiv pentru Integrare Europeană pot participa ministri cu
atributii sectoriale.
Art. 3. - Comitetul Executiv pentru Integrare Europeană se întruneste
săptămânal sau ori de câte ori este necesar.
Art. 4. - (1) Pentru informarea si consilierea operativă a
primului-ministru în toate situatiile ce tin de activitatea Comitetului
Executiv pentru Integrare Europeană, se constituie un grup de lucru al
primului-ministru, format din specialisti si experti în domeniul integrării si
afacerilor europene.
(2) Secretariatul General al Guvernului asigură conditiile logistice si
resursele financiare necesare functionării grupului de lucru.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Bucuresti, 18
decembrie 2002.
Nr. 1.508.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
înfiintarea Comitetului interministerial de monitorizare a Sistemului de
sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 4 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de sustinere si
promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiintează Comitetul interministerial de monitorizare
a Sistemului de sustinere si promovare a exportului cu finantare de la bugetul
de stat, denumit în continuare Comitetul interministerial, ca organism
fără personalitate juridică pe lângă Departamentul de Comert Exterior, în
scopul urmăririi modului de aplicare a mecanismelor de sustinere si promovare a
exportului.
(2) Componenta Comitetului interministerial este prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Comitetul interministerial are următoarele atributii:
a) analizează propunerile ministerelor de resort privind strategiile de
dezvoltare a exportului de produse industriale si de produse agroalimentare, în
vederea:
- cresterii ponderii exportului de produse cu valoare adăugată ridicată
si de produse agroalimentare biologice certificate;
- îmbunătătirii structurii calitative a productiei pentru export si a
exportului prin promovarea sectoarelor si produselor cu potential competitiv în
comertul international;
- extinderii exportului pe piete de interes;
b) monitorizează modul de realizare si eficienta programelor de
promovare si sustinere a exportului specifice fiecărui minister de resort cu
atributii în administrarea acestora;
c) evaluează activitatea desfăsurată în domeniul sustinerii si
promovării exportului si face propuneri Guvernului pentru îmbunătătirea si
dezvoltarea instrumentelor de stimulare si promovare a exportului, în corelare
cu reglementările în domeniu;
d) analizează propunerile ministerelor de resort, stabilite prin
consultări cu patronatele si asociatiile profesionale, privind fondurile bugetare
care urmează a fi incluse în bugetul de stat anual pentru sustinerea si
promovarea exportului;
e) evaluează necesarul de fonduri bugetare pe termen mediu si face
propuneri de repartizare a acestora pe instrumente de stimulare, pe baza
propunerilor ordonatorilor principali de credite;
f) promovează parteneriatul public-privat în vederea îmbunătătirii
activitătii de aplicare a Sistemului de sustinere si promovare a exportului.
Art. 3. - (1) Conducerea Comitetului interministerial este asigurată de
secretarul de stat coordonator al Departamentului de Comert Exterior, în
calitate de presedinte, iar secretariatul, de către Asociatia Natională a
Exportatorilor si Importatorilor din România.
(2) În lipsa presedintelui conducerea Comitetului interministerial este
asigurată de către un membru al Comitetului interministerial desemnat de
presedinte.
(3) Nominalizarea reprezentantilor în Comitetul interministerial se va
face în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri,
de către conducătorii institutiilor prevăzute în anexă.
Art. 4. - (1) Comitetul interministerial îsi desfăsoară activitatea în
baza regulamentului propriu de organizare si functionare, pe care îl aprobă în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) La lucrările Comitetului interministerial pot participa ca invitati
reprezentanti ai organizatiilor profesionale, patronale si ai Consiliului
Concurentei.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Departamentul de Comert Exterior
Eugen Dijmărescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18
decembrie 2002.
Nr. 1.517.
ANEXĂ
COMPONENTA
Comitetului interministerial de monitorizare a Sistemului de sustinere
si promovare a exportului cu finantare de la bugetul de stat
1. Presedinte - secretar de stat, coordonatorul Departamentului de
Comert Exterior
2. Membri:
- secretar de stat la Ministerul Finantelor Publice;
- secretar de stat la Ministerul Dezvoltării si Prognozei;
- secretar de stat la Ministerul Industriei si Resurselor;
- secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor;
- secretar de stat la Ministerul pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii
si Cooperatie;
- secretar de stat la Ministerul Integrării Europene;
- presedintele Băncii de Export-Import a României - S.A. (Eximbank);
- secretarul general al Asociatiei Nationale a Exportatorilor si
Importatorilor din România.
privind
schimbul de imobile - clădiri si terenul aferent - situate în municipiul Dej, judetul
Cluj, între Ministerul Finantelor Publice si Societatea Comercială “Alpa” -
S.A.
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 4, art. 5 alin. (2), art.
8 alin. (1), art. 10 alin. (2) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul
privat al statului a imobilului aflat în administrarea Ministerului Finantelor
Publice, situat în municipiul Dej, str. 1 Mai nr. 5, judetul Cluj, având datele
de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - (1) Se aprobă schimbul imobilului prevăzut la art. 1 cu partea
din imobilul situat în municipiul Dej, piata Lupeni nr. 3, judetul Cluj, aflată
în proprietatea Societătii Comerciale “Alpa” - S.A., având datele de
identificare prevăzute în anexă, si trecerea acestuia în domeniul privat al
statului.
(2) Schimbul de imobile se va efectua fără plata diferentei valorii de
circulatie a imobilului.
Art. 3. - Imobilul preluat prin schimb de către statul român conform
prevederilor art. 2 trece din domeniul privat al statului în domeniul public al
statului si în administrarea Ministerului Finantelor Publice, ca sediu al
Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Dej.
Art. 4. - Predarea-preluarea imobilelor se face în termen de 30 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18
decembrie 2002.
Nr. 1.519.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
privind
schimbul de imobile situate în municipiul Dej, judetul Cluj, între Ministerul
Finantelor Publice si Societatea
Comercială “Alpa” - S.A.
Nr. crt. |
Locul unde sunt situate imobilele care se transmit |
Persoana juridică de la care se transmit imobilele |
Persoana juridică la care se transmit imobilele |
Caracteristicile tehnice ale imobilelor |
Numărul de identificare atribuit de Ministerul Finantelor Publice |
1. |
Municipiul Dej, str.
1 Mai nr. 5, judetul Cluj |
Ministerul Finantelor
Publice |
Societatea Comercială
“Alpa”-S.A. |
Clădire cu
suprafata construită desfăsurată = 153 m2 Teren = 359 m2 |
107.769 |
2. |
Municipiul Dej, piata
Lupeni nr. 3, ap. 1, judetul Cluj |
Societatea Comercială
“Alpa”-S.A. |
Ministerul Finantelor
Publice |
Imobil cu suprafata
construită desfăsurată = 405 m2 Teren în cotă
indiviză = 23,9 m2 |
Urmează să fie
atribuit după adoptarea prezentei hotărâri |
FONDUL ROMÂN DE
DEZVOLTARE SOCIALĂ
CONSILIUL DIRECTOR
privind
aprobarea modificării Procedurii de dobândire a personalitătii juridice de
către grupurile din comunitătile rurale sărace si grupurile productive
provenite din comunitătile sărace
În conditiile art. 17 si ale art. 18 alin. (1)-(3) din Legea nr.
129/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Fondului Român de Dezvoltare
Socială, republicată,
Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială hotărăste:
Art. 1. - Se aprobă modificarea Procedurii de dobândire a personalitătii
juridice de către grupurile din comunitătile rurale sărace si grupurile
productive provenite din comunitătile sărace, ce constituie anexa nr. II la
Manualul de operare
al Fondului Român de Dezvoltare Socială. Procedura de dobândire a
personalitătii juridice formează obiectul anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - În
conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 129/1998,
republicată, documentul prevăzut la art. 1 va fi publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Presedintele Consiliului director
al Fondului Român de Dezvoltare Socială,
Romeo Postelnicu
Bucuresti, 25 noiembrie
2002.
Nr. 15/XI.
ANEXĂ
(ANEXA Nr. II
la Manualul de operare
al Fondului Român de
Dezvoltare Socială)
PROCEDURA DE DOBÂNDIRE
a
personalitătii juridice de către grupurile din comunitătile rurale sărace si
grupurile productive provenite din comunitătile sărace
I. Dispozitii generale
1. - Pentru a beneficia de dispozitiile Legii nr. 129/1998 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Fondului Român de Dezvoltare Socială
(FRDS), republicată, grupurile din comunitătile rurale sărace si grupurile
productive provenite din comunităti sărace, definite la art. 2 alin. 1 lit. b)
si d) din lege, trebuie să obtină personalitate juridică în conditiile
prevăzute de prezenta procedură.
2. - Grupul din comunitatea rurală săracă si grupul productiv provenit
din comunitatea săracă se constituie printr-un proces-verbal încheiat de cel
putin 10 persoane fizice cu capacitate juridică1) si cu domiciliul în localitatea respectivă, care vor
constitui grupul de initiativă. În cazul grupului productiv provenit din
comunitatea săracă asociatii pot fi atât producători agricoli, mestesugari si
artizani, cât si alte persoane care doresc să practice în conditiile prevăzute
de lege aceste îndeletniciri.
II. Convocarea adunării constitutive
3. - Adunarea constitutivă este stabilită în mod liber de către grupul
de initiativă, fiind aduse la cunostintă membrilor comunitătii problemele care
urmează să fie discutate, precum si data si locul tinerii adunării.
Pentru a asigura reprezentarea tuturor categoriilor sociale -
minorităti, femei, tineri, bătrâni, indiferent de convingerile politice sau
religioase -, membrii comunitătii care alcătuiesc grupul de initiativă pot
încuraja si determina si alte persoane din cadrul comunitătii să facă parte din
adunarea constitutivă pentru a identifica, ierarhiza si elabora un proiect în
functie de nevoile comunitătii.
III. Competenta adunării constitutive
4. - Adunarea constitutivă alege un presedinte din rândul
participantilor, care va conduce sedinta.
5. - În cadrul adunării constitutive se va încheia un proces-verbal de
constituire a grupului ca persoană juridică (anexa nr. 1), care va cuprinde
data si locul adunării constitutive, participantii prezenti, discutiile
adunării, în rezumat, hotărârile adoptate si, la cererea participantilor,
declaratiile făcute de ei în sedintă.
6. - Procesul-verbal va contine următoarele:
a) hotărârea de a constitui o persoană juridică, denumirea si sediul
persoanei juridice;
b) prioritătile identificate de grupul comunitar;
c) stabilirea contributiei asociatilor la realizarea proiectului pentru
care se solicită finantare de la FRDS;
d) numele membrilor care alcătuiesc comitetul de conducere a proiectului
si care vor reprezenta2)
comunitatea în relatiile cu autoritătile si cu alte persoane fizice si juridice.
7. - Procesul-verbal de constituire se semnează de toti participantii
care, în urma dezbaterii continutului sau/si a propunerilor de îmbunătătire,
l-au votat.
IV. Acte juridice si formalităti ulterioare adunării constitutive
8. - Comitetul de conducere a proiectului solicită primarului comunei
înregistrarea procesului-verbal de constituire a grupului ca persoană juridică.
În urma examinării cererii primarul va dispune înregistrarea
procesului-verbal de constituire într-un registru special al primăriei.
Dispozitia de înregistrare (anexa nr. 2) va reda cuprinsul procesului-verbal de
constituire.
9. - Asociatii care s-au angajat să contribuie cu bunuri si/sau cu bani
la constituirea patrimoniului initial le/îi vor transmite, respectiv vărsa, în
conditiile stabilite de adunarea constitutivă, după aprobarea finantării
proiectului de către FRDS.
10. - Grupul din comunitatea săracă, respectiv grupul productiv provenit
din comunitatea săracă, este persoană juridică de la data înregistrării
procesului-verbal de constituire în registrul special al primăriei.
De personalitatea juridică astfel dobândită grupul va beneficia numai în
raporturile juridice născute în legătură cu aplicarea Legii nr. 129/1998,
republicată.
1) Are capacitate
juridică orice persoană care a împlinit 18 ani si poate să decidă singură
asupra actelor si faptelor sale.
2) Reprezentarea se
realizează conform regulilor mandatului civil, procesul-verbal de constituire a
grupului comunitar reprezentând si procură specială în conditiile Legii nr. 129/1998,
republicată.
de constituire ca persoană juridică
Art. 1. - Persoanele mentionate mai jos, care la data de ............ au
luat parte la adunarea de constituire a Grupului din comunitatea rurală
săracă/Grupului productiv provenit din comunitatea săracă ..............”
(denumirea grupului) si au votat
continutul prezentului proces-verbal, înteleg să se asocieze si să constituie o
persoană juridică, în conditiile prevăzute de Legea nr. 129/1998 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Fondului Român de Dezvoltare Socială
(FRDS), republicată.
Nr. crt. |
Numele de familie si prenumele |
Seria si numărul buletinului/cărtii de identitate |
Semnătura |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10. |
|
|
|
11. |
|
|
|
12. |
|
|
|
13. |
|
|
|
14. |
|
|
|
15. |
|
|
|
16. |
|
|
|
17. |
|
|
|
18. |
|
|
|
19. |
|
|
|
20. |
|
|
|
Art. 2. - Denumirea persoanei juridice este Grupul din comunitatea
rurală săracă/Grupul productiv provenit din comunitatea săracă .............”1).
Art. 3. - Sediul persoanei juridice este în ........... 2).
Art. 4. - Scopul persoanei juridice îl constituie ...........3).
Art. 5. - Proiectul propus de persoana juridică este denumit ............4) si se referă la .........5).
Art. 6. - La data constituirii asociatii se angajează să contribuie cu
bunuri ..........6) si/sau
cu bani ..........6) la
constituirea patrimoniului initial pe care le/îi vor transmite, respectiv
vărsa, după aprobarea finantării proiectului de către FRDS.
Art. 7. - Pe toată perioada asocierii prevăzută la art. 9 raporturile
dintre asociati trebuie să se caracterizeze prin bună-credintă si grijă pentru
interesele comunitătii.
Asociatii vor urmări împreună realizarea scopului pentru care s-au
asociat.
Adunarea membrilor persoanei juridice functionează după următoarele
reguli: .........7).
Art. 8. - Comitetul de conducere a proiectului (CCP) este compus din: ..........................................8).
Membrii CCP, împreună, au ca principale atributii administrarea cu grijă
si bună-credintă a fondurilor destinate proiectului, precum si a tuturor
intereselor persoanei juridice, informând grupul si răspunzând cu privire la
stadiul implementării proiectului. Când există neîntelegeri între acestia, cu
privire la executarea proiectului, oricare dintre ei trebuie să convoace, în
cel mai scurt timp, adunarea membrilor comunitătii, care va decide cu
majoritatea membrilor prezenti.
Art. 9. - Persoana juridică se constituie pe durata de executare a
proiectului.
Art. 10. - Dizolvarea persoanei juridice are loc în următoarele cazuri:
- trecerea duratei prevăzute la art. 9 si realizarea proiectului;
- imposibilitatea realizării proiectului.
Actul s-a încheiat astăzi, ...........9), la .........10).
Semnăturile asociatilor: ......... |
Semnăturile membrilor Comitetului de conducere a proiectului: ......... |
1) Poate fi denumirea
satului ori a asezării izolate în care domiciliază asociatii sau orice altă
denumire care, în conditiile respectării ordinii publice, individualizează
persoana juridică.
2) Sediul poate fi
stabilit la domiciliul unui asociat sau la sediul unei institutii publice
(scoală, primărie, casă de cultură sau altele asemenea), cu conditia să existe
certitudinea că prin punerea la dispozitie a unui spatiu institutia publică
respectivă nu poate influenta (de exemplu, prin stabilirea unei chirii prea
mari) activitatea comunitătii constituite ca persoană juridică.
3) Scopul constă în
rezolvarea unor nevoi specifice, care pot fi enumerate, prin realizarea unui
proiect ce urmează să fie supus spre aprobare FRDS.
4) Denumirea proiectului
trebuie să fie scurtă, indicând obiectul acestuia.
5) Trebuie realizată o
descriere scurtă a proiectului.
6) Se trec contributiile
asociatilor, constând eventual în:
- bunuri mobile si
bunuri imobile care pot intra în folosinta comunitătii, cu conditia ca acestea
să nu facă obiectul unei/unui judecăti/proces;
- prestarea unui
anumit serviciu (zidărie, zugrăveală, tâmplărie etc.) care aduce foloase
comunitătii;
- sume de bani care
intră în proprietatea comunitătii.
Asociatiile trebuie,
cu aproximatie, să stabilească valoarea în lei a contributiilor în natură si a
celor în muncă.
7) Regulile trebuie să
privească: modul de convocare a adunării, termenele la care se convoacă
adunarea, problemele asupra cărora urmează să se decidă, modul în care se
votează si altele asemenea.
8) Se mentionează numele
de familie, prenumele si functia membrilor comitetului. Semnăturile acestora
vor fi certificate/legalizate în conformitate cu prevederile legale.
9) Data.
10) Localitatea.
ANEXA Nr. 2
Primăria Comunei .
Judetul ...
DISPOZITIA Nr. ../
- Model orientativ -
Având în vedere:
- solicitarea de înregistrare a comunitătii rurale sărace ... ca
persoană juridică;
- prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Fondului Român de Dezvoltare Socială,
republicată, si ale art. 8 din Procedura de dobândire a personalitătii juridice
de către grupurile din comunitătile rurale sărace si grupurile productive
provenite din comunitătile sărace, în temeiul prevederilor art. 71 alin. (1)
din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, primarul comunei .
dispune:
Art. 1. - Se aprobă înregistrarea în registrul special al Primăriei
Comunei.., judetul..., a Procesului-verbal de constituire ca persoană juridică
(anexa nr. 1) a Grupului din comunitatea rurală săracă din localitatea ... .
Art. 2. - De personalitatea juridică astfel dobândită grupul mentionat
la art. 1 va putea face uz numai în raporturile juridice născute în legătură cu
aplicarea prevederilor Legii nr. 129/1998 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Fondului Român de Dezvoltare Socială, republicată.
Art. 3. - Secretarul comunei va duce la îndeplinire prevederile prezentei
dispozitii.
Primar,
...