MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
171 (XV) - Nr. 921 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 22 decembrie 2003
SUMAR
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
191. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport
privind aprobarea Conditiilor minime pentru ocuparea functiei publice vacante
de director executiv al directiei pentru sport judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti
311. - Ordin al ministrului economiei si comertului pentru
aprobarea Prescriptiei tehnice PT C 10/1-2003, editia 1, “Cerinte tehnice
privind montarea, instalarea, exploatarea, repararea si verificarea conductelor
de abur si de apă fierbinte sub presiune”
1.156/887. - Ordin al ministrului sănătătii si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei si al presedintelui
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 22/14/2003 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile
acordării asistentei medicale spitalicesti, îngrijirilor la domiciliu,
serviciilor medicale de urgentă si transport sanitar, precum si a serviciilor
de recuperare a sănătătii, în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate, cu modificările si completările ulterioare
5.442. - Ordin al ministrului educatiei, cercetării si
tineretului privind aprobarea Metodologiei de autorizare, suspendare si anulare
a autorizatiei de functionare a parcului stiintific si tehnologic si a
Procedurii de admitere în parcul stiintific si tehnologic a agentilor economici
ACTE
ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
13. - Norme pentru modificarea si completarea Normelor Băncii
Nationale a României nr. 3/2002 privind standardele de cunoastere a clientelei
14. - Norme privind investitiile permise institutiilor emitente
de monedă electronică
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU SPORT
privind aprobarea
Conditiilor minime pentru ocuparea functiei publice vacante de director executiv
al directiei pentru sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti
Având
în vedere Referatul nr. 761 din 14 noiembrie 2003, întocmit de Directia
programe ale institutiilor publice pentru sport,
în baza prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei,
tinând
cont de prevederile art. 1 alin. (2) si ale art. 6 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 759/2003 privind
organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Sport,
presedintele
Agentiei Nationale pentru Sport emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Conditiile minime pentru ocuparea functiei publice vacante de
director executiv al directiei pentru sport judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Prezentul ordin se difuzează prin grija Serviciului informare si relatii
publice, petitii, secretariat,
protocol:
-
Directiei generale programe sportive;
-
Directiei programe ale institutiilor publice pentru sport;
-
directiilor pentru sport judetene si a municipiului Bucuresti;
-
Compartimentului resurse umane.
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Sport,
Octavian
Morariu
Bucuresti, 9 decembrie 2003.
Nr. 191.
ANEXĂ
CONDITII
MINIME
pentru
ocuparea functiei publice vacante de director executiv al directiei pentru
sport judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti
1. Să
îndeplinească conditiile prevăzute de art. 49 din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, cu modificările si completările ulterioare
2. Să
îndeplinească cerintele specifice prevăzute în fisa postului
3. Să
aibă minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării
functiei publice
4. Să
aibă studii superioare de specialitate de lungă durată, de specialitate
sportivă, absolvite cu diplomă de licentă sau echivalentă, sau studii
superioare de lungă durată, de altă specialitate, absolvite cu diplomă de
licentă sau echivalentă, si să îndeplinească cel putin una dintre următoarele
conditii:
a)
categoria a III-a de antrenor;
b) să
fi făcut parte ca sportiv dintr-un lot national de seniori;
c)
clasarea pe locurile I-III la finalele campionatelor nationale de seniori;
d) să
fi detinut minimum 3 ani o functie de organizare si conducere din domeniul sportului.
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
pentru aprobarea
Prescriptiei tehnice PT C 10/1-2003, editia 1, “Cerinte tehnice privind
montarea, instalarea, exploatarea, repararea si verificarea conductelor de abur
si de apă fierbinte sub presiune”
În
aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si
functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune si Instalatiilor de Ridicat, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Comertului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003,
având
în vedere referatul de aprobare prezentat,
ministrul
economiei si comertului emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Prescriptia tehnică PT C 10/1-2003, editia 1, “Cerinte tehnice
privind montarea, instalarea, exploatarea, repararea si verificarea conductelor
de abur si de apă fierbinte sub presiune”, cuprinsă în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
Bucuresti, 5 decembrie 2003.
Nr. 311.
*) Anexa se publică ulterior în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 bis în afara abonamentului,
care se poate achizitiona de la
Centrul pentru
relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos.
Panduri nr. 1.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII Nr.
1.156 din 12 decembrie 2003 |
CASA
NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr.
887 din 12 decembrie 2003 |
privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 22/14/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordării asistentei medicale spitalicesti, îngrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgentă si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sănătătii, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările si completările ulterioare
În
temeiul prevederilor:
-
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si
functionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările si
completările ulterioare;
-
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 48/2003 privind unele măsuri în vederea
întăririi disciplinei financiare si a cresterii eficientei utilizării
fondurilor în sistemul sanitar, precum si modificarea unor acte normative;
-
Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii;
-
Hotărârii Guvernului nr. 1.511/2002 pentru aprobarea Contractului-cadru privind
conditiile acordării asistentei medicale spitalicesti, îngrijirilor la
domiciliu, serviciilor medicale de urgentă si transport sanitar, precum si a
serviciilor de recuperare a sănătătii, în cadrul sistemului de asigurări
sociale de sănătate;
-
Hotărârii Guvernului nr. 1.387/2003 privind diminuarea cheltuielilor si
deficitului bugetului de stat si suplimentarea cheltuielilor si deficitului
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate pe anul 2003,
ministrul
sănătătii si presedintele
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art.
I. - Anexa nr. 2
la Ordinul ministrului sănătătii si familiei si al presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 22/14/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordării
asistentei medicale spitalicesti, îngrijirilor la domiciliu, serviciilor
medicale de urgentă si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare
a sănătătii, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 si 78 bis din 6 februarie 2003,
cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. Ultima
teză de la punctul 1 al literei b) de la articolul 7 se completează astfel:
“pentru trimestrul IV 2003, tariful
pe caz ponderat este cel negociat. Tariful pe caz ponderat pentru trimestrul IV
2003 se stabileste de către
fiecare spital în functie de particularitătile fiecăruia, negociat cu casele de
asigurări de sănătate, după caz, având ca bază de negociere anexa nr. 9 la
ordin, cu încadrarea în bugetul stabilit si aprobat pe titluri, articole si
alineate de cheltuieli din Fondul national unic de asigurări sociale de
sănătate. Casele de asigurări de sănătate încheie cu furnizorii de servicii
medicale spitalicesti cu care au negociat tarife pe caz ponderat, altele decât
cele prevăzute în anexa nr. 9 la ordin, acte aditionale la contractele de
furnizare de servicii medicale spitalicesti pentru anul 2003.”
2. Ultima
teză de la punctul 2 al literei b) de la articolul 7 se completează astfel:
“Tariful pe caz ponderat negociat
pentru trimestrul IV 2003, pentru diferenta de cazuri între numărul de cazuri externate,
raportate si validate pentru întreg anul 2003 si numărul de cazuri externate,
raportate si validate la regula- rizarea trimestrului III 2003.”
Art.
II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul sănătătii, Vasile Cepoi, secretar
de stat |
p.
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, Liliana Lukacs, director
general |
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETĂRII
SI TINERETULUI
privind aprobarea Metodologiei
de autorizare, suspendare si anulare a autorizatiei de functionare a parcului
stiintific si tehnologic si a Procedurii de admitere în parcul stiintific si
tehnologic a agentilor economici
În
temeiul art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea si
functionarea parcurilor stiintifice si tehnologice, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 50/2003,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
educatiei, cercetării si tineretului emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se aprobă Metodologia de autorizare, suspendare si anulare a autorizatiei
de functionare a parcului stiintific si tehnologic, prevăzută în anexa nr. 1
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Se aprobă Procedura de admitere în parcul stiintific si tehnologic a
agentilor economici, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art.
3. - Compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului, persoanele fizice si juridice prevăzute la art. 1
alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 50/2003, vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art.
4. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile
Ordinului ministrului educatiei si cercetării nr. 3.589/2002 pentru aprobarea
Metodologiei de autorizare si reconfirmare periodică a parcului stiintific si
tehnologic si a Procedurii de admitere în parcul stiintific si tehnologic a
agentilor economici, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
531 din 22 iulie 2002.
Art.
5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
educatiei, cercetării si tineretului,
Alexandru
Athanasiu
Bucuresti, 11 noiembrie 2003.
Nr. 5.442.
ANEXA Nr. 1
METODOLOGIE
de
autorizare, suspendare si anulare a autorizatiei de functionare a parcului
stiintific si tehnologic
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. - (1) Autorizarea, suspendarea si anularea autorizatiei de functionare a
parcului stiintific si tehnologic se realizează în conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea si functionarea
parcurilor stiintifice si tehnologice, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 50/2003, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 70 din 3 februarie 2003, denumită în continuare ordonantă, si
ale normelor prevăzute în prezenta metodologie.
(2)
Obiectivele urmărite prin constituirea parcurilor stiintifice si tehnologice
sunt cele prevăzute la art. 2 din ordonantă.
Art.
2. - (1) Initiativa constituirii parcului stiintific si tehnologic apartine
persoanelor juridice si fizice mentionate la art. 1 alin. (4) din ordonantă,
denumite în continuare asociati, care încheie un contract de asociere în
participatiune.
(2)
Unul dintre asociati este în mod obligatoriu o institutie de învătământ
superior acreditată si/sau o unitate de cercetare-dezvoltare.
Art.
3. - Contractul de asociere în participatiune cuprinde clauze cu privire la:
a)
obiectul contractului de asociere în participatiune si durata asocierii;
b)
aportul asociatilor constând în:
(i)
clădiri cu specificatia destinatiei acestora: laboratoare, spatii de productie,
birouri, utilitare si altele asemenea;
(ii)
terenuri cu specificatia destinatiei acestora: constructii, drumuri, poduri,
parcări, de cultură si altele asemenea;
(iii)
instalatii si utilităti: aductii, canalizări, energetice, comunicatii si altele
asemenea;
(iv)
dotări specifice importante;
(v)
alte valori aduse în participatiune: capital depus, investitii în derulare si
altele asemenea;
c)
conducerea si administrarea asocierii în participatiune, realizate printr-un
consiliu format din persoanele împuternicite de fiecare asociat, precum si
atributiile consiliului;
d)
obiectivele si activitătile specifice ale parcului stiintific si tehnologic, cu
nominalizarea domeniilor abordate: echipamente si sisteme de telecomunicatii,
echipamente de măsură si control, biotehnologie medicală si altele asemenea,
precum si a activitătilor specifice: cercetare stiiintifică, dezvoltare
tehnologică, învătământ, consultantă tehnologică, preluarea si aplicarea
rezultatelor cercetării de către agentii economici care îsi desfăsoară
activitatea în parcul stiintific si tehnologic, inclusiv realizarea, utilizarea
în regim de microproductie sau comercializarea modelelor experimentale,
prototipurilor sau a produselor obtinute si altele asemenea.
În
cazul mai multor domenii si tipuri de activităti se mentionează ponderile
acestora în activitatea globală a parcului stiintific si tehnologic;
e)
dotările initiale si prevederile investitionale, cu precizarea, pe categorii de
suprafete construite, a necesarului lucrărilor pentru amenajare si finalizare, astfel
încât să poată fi utilizate pentru destinatia dată. Se mentionează investitiile
pe care fiecare asociat le are în derulare si cele prevăzute pentru viitor,
precum si sursele pentru realizarea acestora cu destinatie specifică pentru
parcul stiintific si tehnologic. Se precizează politica asocierii în
participatiune privind participarea agentilor economici din parcul stiintific
si tehnologic la amenajarea si dotările spatiilor închiriate;
f)
desemnarea societătii comerciale a cărei activitate exclusivă este
administrarea parcului stiintific si tehnologic, denumită în continuare administrator,
conform art. 1 alin. (5) din ordonantă. Între administrator si asociati se
încheie un contract care cuprinde obligatoriu clauze cu privire la drepturile
si obligatiile administratorului, modul în care acesta îndeplineste obligatiile
prevăzute în art. 9 din ordonantă, sursele de venituri, cheltuielile
previzionate, pe capitole si etape, corelate cu planul de afaceri al parcului
stiintific si tehnologic, precum si alte clauze;
g)
repartizarea beneficiilor sau a pierderilor, clauze legate de încetarea
contractului, forta majoră, notificări, solutionarea litigiilor, alte clauze
finale.
CAPITOLUL
II
Autorizarea
parcului stiintific si tehnologic
Art.
4. - (1) Cererea de autorizare si documentatia necesară autorizării parcului
stiintific si tehnologic, care sunt întocmite conform ordonantei si avizate de
fiecare asociat, se depun de administrator la Ministerul Educatiei, Cercetării
si Tineretului, organul de specialitate al administratiei publice centrale în
domeniul parcurilor stiintifice si tehnologice.
(2)
Documentatia necesară autorizării parcului stiintific si tehnologic va
cuprinde:
a)
opis al documentelor prezentate;
b) formular de prezentare a parcului stiintific si tehnologic, conform anexei la prezenta metodologie, la care se vor anexa documentele justificative;
c)
copie de pe contractul de asociere în participatiune, ca act constitutiv al
asocierii în participatiune, cu anexe, conform art. 3 din prezenta metodologie;
d)
copie de pe contractul încheiat între asociati si administrator;
e)
copie de pe certificatul de înregistrare a societătii administrator, eliberat
de oficiul registrului comertului;
f)
copie de pe actul constitutiv al societătii administrator, cu eventualele
modificări ulterioare;
g)
planul de afaceri pentru functionarea parcului stiintific si tehnologic;
h)
copie de pe titlurile de proprietate sau de pe alte documente care atestă
legalitatea cedării valorilor imobiliare în folosinta parcului stiintific si
tehnologic;
i)
declaratiile asociatilor privind îndeplinirea conditiilor prevăzute la art. 4
din ordonantă pentru terenul aferent parcului stiintific si tehnologic.
(3) La
documentatia depusă în vederea autorizării parcului stiintific si tehnologic,
administratorul poate anexa orice alte înscrisuri pe care le consideră
necesare.
(4)
Documentatia trebuie îndosariată si tehnoredactată, iar paginile numerotate.
Copiile trebuie să fie lizibile.
Art.
5. - Administratorul va prezenta o evaluare a facilitătilor de care poate
beneficia parcul stiintific si tehnologic, precum si a facilitătilor de care
pot beneficia agentii economici care îsi desfăsoară activitatea în parcul
stiintific si tehnologic, mentionate la art. 10, respectiv la art. 11 din
ordonantă, cu specificarea surselor estimate si a valorilor aferente.
Art.
6. - (1) În scopul autorizării parcului stiintific si tehnologic se constituie
în cadrul Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului o comisie de
autorizare si evaluare a parcurilor stiintifice si tehnologice, denumită în
continuare Comisia de autorizare, alcătuită din 5 membri specialisti,
personalităti competente în domeniul de activitate al parcului stiintific si
tehnologic, care analizează si evaluează cererea de autorizare si documentatia
depuse, si o comisie de solutionare a contestatiilor, formată din 3 membri.
(2)
Comisiile sunt asistate de un secretariat tehnic.
(3)
Membrii comisiilor si secretariatul tehnic sunt numiti prin ordin al
ministrului educatiei, cercetării si tineretului.
Art.
7. - (1) Cererea de autorizare si documentatia pentru autorizarea parcului
stiintific si tehnologic se depun la secretariatul tehnic al Comisiei de
autorizare, asigurat de Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului, prin
directia ce are atributii în domeniul infrastructurii de inovare si transfer
tehnologic.
(2)
Comisia de autorizare analizează si evaluează documentatia prezentată în
vederea autorizării parcului stiintific si tehnologic si stabileste dacă
aceasta îndeplineste cumulativ conditiile prevăzute la art. 6 alin. (2) si (3)
din ordonantă.
(3) În
cazul în care Comisia de autorizare constată că documentatia prezentată este
incompletă, solicită administratorului completarea acesteia în termen de 10
zile.
Art.
8. - (1) În urma analizei si evaluării documentatiei, Comisia de autorizare
prezintă ministrului educatiei, cercetării si tineretului, în termen de 20 de
zile de la primirea documentatiei complete, un referat detaliat privind
rezultatele analizei efectuate, prin care se propune aprobarea sau respingerea
cererii de autorizare a parcului stiintific si tehnologic.
(2)
Respingerea cererii de autorizare a parcului stiintific si tehnologic are la
bază unul dintre următoarele motive:
a) la
solicitarea Comisiei de autorizare de completare a documentelor lipsă si/sau
neconforme, administratorul nu a prezentat în termen documentele solicitate;
b) nu
sunt îndeplinite cumulativ conditiile mentionate la art. 6 alin. (2) si (3) din
ordonantă.
(3)
Propunerea de respingere a cererii de autorizare a parcului stiintific si
tehnologic se comunică de către Comisia de autorizare, în scris,
administratorului, care are drept de contestatie în termen de 10 zile de la
data comunicării. Se stabileste ca dată a comunicării data postei de pe
confirmarea de primire la care propunerea de respingere a fost primită de
administrator.
Art.
9. - (1) Contestatiile se depun la secretariatul tehnic al Comisiei de
solutionare a contestatiilor.
(2)
Analizarea si solutionarea contestatiilor se fac de către Comisia de
solutionare a contestatiilor.
(3)
Rezultatul contestatiei este prezentat ministrului educatiei, cercetării si
tineretului spre avizare si se comunică administratorului în termen de maximum
30 de zile de la data depunerii acesteia.
(4)
Decizia de respingere a contestatiei este finală si nu sunt admise contestatii
ulterioare.
Art.
10. - Ministrul educatiei, cercetării si tineretului acordă, prin ordin,
autorizatia de functionare a parcului stiintific si tehnologic, în termen de 60
de zile de la data depunerii cererii de autorizare si a documentatiei complete.
CAPITOLUL
III
Suspendarea
si/sau anularea autorizatiei de functionare a parcurilor stiintifice si
tehnologice
Art. 11. - (1) La interval de 2 ani sau atunci când se consideră necesar, Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului, prin Comisia de autorizare, evaluează activitatea desfăsurată în parcul stiintific si tehnologic. Evaluarea se bazează pe raportul de activitate întocmit de administratorul parcului stiintific si tehnologic si avizat de consiliul de conducere al asocierii în participatiune si rezultatele constatărilor Comisiei de autorizare în parcul stiintific si tehnologic. Administratorul trebuie să ofere toate informatiile solicitate.
(2)
Vizitele Comisiei de autorizare vor fi anuntate în scris administratorului, cu
cel putin 10 zile înainte. Data stabilită poate fi modificată o singură dată.
Art.
12. - Evaluarea activitătii parcului stiintific si tehnologic se referă la
mentinerea la nivelul aprobat la autorizare si respectarea criteriilor
prevăzute în documentatia depusă pentru obtinerea autorizatiei de functionare a
parcului stiintific si tehnologic, urmărindu-se:
a)
stabilitatea structurii asocierii în participatiune, inclusiv a aportului
participativ; se vor analiza schimbările în structura asocierii în
participatiune si în patrimoniul asociat, diminuări sau cresteri, precum si
respectarea conditiilor de modificare a componentei asocierii în participatiune
prevăzute la art. 13 alin. (3) din ordonantă;
b)
îndeplinirea cantitativă si calitativă a obiectivelor economico-sociale
prevăzute în documentatia de autorizare;
c)
asigurarea corespunzătoare a locatiilor si dotărilor;
d)
situatia economică a administrării parcului stiintific si tehnologic, prin
analiza evolutiei financiare;
e)
corectitudinea aplicării Procedurii de admitere în parcul stiintific si
tehnologic a agentilor economici;
f)
numărul de agenti economici care îsi desfăsoară activitatea în parcul
stiintific si tehnologic.
Art.
13. - Comisia de autorizare întocmeste, în termen de 10 zile de la data la care
s-a efectuat vizita în parcul stiintific si tehnologic, un raport privind
rezultatul evaluării, în concluzia căruia se propune: mentinerea autorizatiei
de functionare, suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a parcului
stiintific si tehnologic.
Art.
14. - (1) Comisia de autorizare propune în raportul de evaluare pe care îl
prezintă ministrului educatiei, cercetării si tineretului anularea autorizatiei
de functionare dacă, în urma evaluării activitătii desfăsurate în parcul
stiintific si tehnologic, constată absenta din asocierea în participatiune a
institutiei de învătământ superior si/sau a unitătii de cercetare-dezvoltare.
(2)
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului decide, prin ordin, anularea autorizatiei
de functionare a parcului stiintific si tehnologic, cu respectarea termenului
prevăzut la art. 13 din ordonantă.
Art.
15. - În cazul anulării autorizatiei de functionare, patrimoniul parcului
stiintific si tehnologic, precum si cotele-părti din beneficiile si/sau
pierderile acestuia se suportă de către parteneri, în conformitate cu clauzele
din contractul de asociere în participatiune.
Art.
16. - (1) Comisia de autorizare propune în raportul de evaluare pe care îl
prezintă ministrului educatiei, cercetării si tineretului suspendarea
autorizatiei de functionare pentru o perioadă de 6 luni, dacă, în urma
evaluării activitătii desfăsurate în parcul stiintific si tehnologic, constată
îndeplinirea partială a criteriilor mentionate la art. 12 din prezenta
metodologie.
(2)
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului decide, prin ordin, suspendarea
autorizatiei de functionare a parcului stiintific si tehnologic pentru o
perioadă de 6 luni, cu respectarea termenului prevăzut la art. 13 din
ordonantă.
Art.
17. - (1) Cu 15 zile înainte de data la care expiră perioada de suspendare,
Comisia de autorizare reia procesul de evaluare a activitătii parcului
stiintific si tehnologic, conform art. 11, 12 si 13 din prezenta metodologie.
(2)
Dacă activitatea desfăsurată în parcul stiintific si tehnologic îndeplineste
criteriile mentionate la art. 12 din prezenta metodologie, Comisia de
autorizare propune în raportul de evaluare pe care îl prezintă ministrului
educatiei, cercetării si tineretului mentinerea autorizatiei de functionare.
(3)
După avizarea raportului de către ministrul educatiei, cercetării si
tineretului, Comisia de autorizare comunică administratorului, în termen de 5
zile de la data avizării, mentinerea autorizatiei de functionare.
(3)
Dacă activitatea desfăsurată în parcul stiintific si tehnologic nu îndeplineste
nici la sfârsitul perioadei de suspendare criteriile mentionate la art. 12 din
prezenta metodologie, Comisia de autorizare propune anularea autorizatiei de
functionare, conform procedurii mentionate la art. 14 si 15 din prezenta
metodologie.
CAPITOLUL
IV
Dispozitii
finale
Art.
18. - Orice comunicare, solicitare sau notificare între Ministerul Educatiei,
Cercetării si Tineretului si administrator se realizează sub formă de document
scris.
ANEXĂ*)
la metodologie
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de
admitere în parcul stiintific si tehnologic a agentilor economici
Art.
1. - Prezenta procedură s-a elaborat în conformitate cu prevederile art. 7 lit.
c) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea si functionarea
parcurilor stiintifice si tehnologice, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 50/2003, denumită în continuare ordonantă, si
reglementează modalitătile de admitere în parcul stiintific si tehnologic a
agentilor economici.
Art.
2. - Agentii economici admisi în parcul stiintific si tehnologic pot fi
persoane juridice, indiferent de forma de proprietate si de forma de
organizare, investitori români sau străini, care doresc să desfăsoare
activităti specifice profilului parcului stiintific si tehnologic.
Art.
3. - Îndeplinesc criteriile generale de admitere în parcul stiintific si
tehnologic toti agentii economici mentionati la art. 2, care nu se află în una
dintre următoarele situatii:
a)
sunt declarati, conform legii, în stare de încetare de plăti;
b)
plătile/conturile le sunt blocate conform unei hotărâri judecătoresti;
c) se
fac vinovati de declaratii inexacte, cu rea-credintă, cu privire la
informatiile solicitate de administrator, în vederea admiterii în parc;
d) au încălcat
în mod grav, cu rea-credintă, prevederile unui alt contract comercial încheiat
anterior cu alt partener.
Art.
4. - Criteriile specifice pe care trebuie să le îndeplinească agentii economici
pentru admiterea în parcul stiintific si tehnologic sunt:
a) să
desfăsoare activităti specifice sau complementare, conexe profilului parcului
stiintific si tehnologic, conform art. 1 alin. (2) din ordonantă si în acord cu
domeniile tehnologice pentru care functionează parcul;
b) să
dispună de capacitatea calificată a personalului angajat si atras în colaborare
pentru domeniile si obiectivele în care va actiona;
c) să
aibă un plan de afaceri elaborat în care să se regăsească activităti specifice
parcului stiintific si tehnologic.
Art.
5. - Documentatia necesară admiterii agentilor economici în parcul stiintific
si tehnologic se depune la administrator si va cuprinde:
a)
cerere semnată de reprezentantul legal al agentului economic;
b)
fisa de admitere în parcul stiintific si tehnologic a agentilor economici,
conform anexei la prezenta procedură;
c)
actul de înfiintare a societătii comerciale;
d)
statutul societătii comerciale;
e)
dovada înscrierii la registrul comertului;
f)
planul de afaceri;
g)
bilantul contabil sau ultima raportare economico-financiară;
h)
declaratie pe propria răspundere că nu se află în una dintre situatiile
prevăzute la art. 3 din prezenta procedură.
Art.
6. - (1) În parcul stiintific si tehnologic pot fi admise societăti comerciale
înfiintate prin initiativa unei persoane fizice sau a unui colectiv care are
experienta activitătii de cercetare, fabricatie sau servicii în domeniul în
care activează parcul si care vor să desfăsoare activităti economice conforme
cu prevederile ordonantei.
(2)
Pentru admiterea societătii comerciale în parcul stiintific si tehnologic,
initiatorul va prezenta administratorului documentatia mentionată la art. 5 din
prezenta procedură.
Art.
7. - În cazul în care documentatia este incompletă, administratorul va solicita
completarea acesteia în termen de 10 zile.
Art.
8. - Administratorul analizează documentatia prezentată si selectează
solicitările agentilor economici de admitere în parcul stiintific si
tehnologic, conform criteriilor de eligibilitate generale si specifice
mentionate la art. 3 si 4 din prezenta procedură.
Art.
9. - Fiecare solicitare a agentilor economici de a fi admisi în parcul
stiintific si tehnologic, selectată de administrator conform art. 9 lit. c) din
ordonantă, se evaluează si se analizează separat de către o comisie formată
din:
a)
directorul si directorul economic ai administratorului parcului stiintific si
tehnologic;
b)
reprezentantul fiecărui asociat.
Art.
10. - Rezultatul evaluării comisiei, admis sau respins, va fi comunicat în
scris agentului economic, în termen de 30 de zile de la depunerea documentatiei
complete.
Agentilor
economici respinsi li se vor comunica si motivele neadmiterii în parcul
stiintific si tehnologic.
Art.
11. - Agentii economici respinsi pot depune contestatie la administrator în
termen de 5 zile, urmând ca solutionarea acesteia să se facă de către comisie
în termen de 10 zile.copyrightdsc.net
Art. 12. - Administratorul va încheia cu fiecare agent economic admis un contract care va cuprinde obligatoriu clauze privind asigurarea terenului, spatiilor, dotărilor si serviciilor necesare desfăsurării activitătii acestuia, precum si obligatiile mentionate la art. 9 lit. d) si facilitătile mentionate la art. 11 din ordonantă.
ANEXĂ 1)
la procedură
A AGENTULUI ECONOMIC ÎN PARCUL STIINTIFIC SI TEHNOLOGIC
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea
Normelor Băncii Nationale a României nr. 3/2002 privind standardele de
cunoastere a clientelei
În
temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 26 alin. (2) din Legea nr.
101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a României, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 2, 45, 55, 621 alin.
4 si ale art. 836 alin. 1 din Legea nr. 58/1998
privind activitatea bancară, cu modificările si completările ulterioare,
prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 541/2002 privind economisirea si
creditarea în sistem colectiv pentru domeniul locativ si prevederile art. 105
lit. g), ale art. 284 alin. 2 si art. 285 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 200/2002, cu modificările ulterioare,
Banca
Natională a României emite prezentele norme.
Art.
I. - Normele
Băncii Nationale a României nr. 3/2002 privind standardele de cunoastere a
clientelei, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 4
martie 2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatul
(1) al articolului 1 va avea următorul cuprins:
“Art.
1. - (1) Prezentele norme se aplică băncilor, organizatiilor cooperatiste de
credit, caselor de economii în domeniul locativ si institutiilor emitente de
monedă electronică, denumite în continuare institutii de credit, si
reprezintă un cadru general pentru elaborarea de către acestea a politicilor si
procedurilor proprii de cunoastere a clientelei, ca parte esentială a unei
gestiuni prudente a riscului si a unor sisteme eficiente de control intern.”
2. După
litera d) a alineatului (2) al articolului 3 se introduce litera e) cu
următorul cuprins:
“e) orice persoană sau entitate
care utilizează ori beneficiază de un serviciu sau de un produs oferit de o
institutie de credit, fie că operatiunea implică ori nu deschiderea unui cont.”
3. Alineatul
(2) al articolului 12 va avea următorul cuprins:
“(2)
Institutiile de credit nu vor deschide si opera conturi anonime pentru care
identitatea titularului nu este cunoscută si evidentiată în mod corespunzător
si nici conturi sub nume fictive.”
4. După
alineatul (2) al articolului 12 se introduce alineatul (3) cu următorul
cuprins:
“(3)
În situatia în care după deschiderea unui cont apar probleme legate de
verificarea identitătii beneficiarului si/sau de provenienta fondurilor, care
nu pot fi solutionate, institutia de credit trebuie să închidă contul si să
restituiebanii sursei de la care i-a primit, cu respectarea tuturor
obligatiilor instituite prin legislatia privind combaterea si sanctionarea
spălării banilor.”
5. După
articolul 17 se introduce articolul 171 cu următorul cuprins:
“Art.
171. - (1) La realizarea unui
transfer de fonduri institutiile de credit vor include în instructiunile de
transfer informatii referitoare la numele ordonatorului, adresa si, după caz,
numărul de cont al acestuia.
(2) La
primirea unui transfer de fonduri institutiile de credit vor acorda o atentie
specială în cazurile în care informatiile privind ordonatorul transferului nu
sunt complete si vor lua măsurile corespunzătoare pentru obtinerea tuturor
informatiilor prevăzute la alin. (1) si, după caz, pentru restituirea
fondurilor către sursa de la care le-a primit, cu respectarea tuturor
obligatiilor instituite prin legislatia privind combaterea si sanctionarea
spălării banilor, în cazul în care aceste informatii nu pot fi obtinute.”
6. Articolul
34 va avea următorul cuprins:
“Art. 34. - (1) Institutiile de credit trebuie să obtină suficiente informatii despre institutiile de credit cu care au relatii de corespondent pentru a întelege în întregime natura activitătii acestora. La stabilirea relatiilor de corespondent institutiile de credit trebuie să aibă în vedere anumiti factori, care includ:
a)
informatii despre managementul institutiei de credit corespondente, despre
activitatea de bază, unde este localizată si eforturile acesteia în prevenirea
si detectarea faptelor de spălare a banilor;
b)
scopul pentru care este deschis contul de corespondent;
c)
identitatea oricărei terte părti care va utiliza serviciile bancare de
corespondent;
d)
conditiile reglementărilor si supravegherii în tara de origine a institutiei de
credit corespondente.
(2)
Institutiile de credit trebuie să stabilească relatii de corespondent numai cu
institutii de credit din străinătate care sunt supravegheate în mod eficient de
către autoritătile competente si care dispun de programe eficiente de
cunoastere a clientelei. Institutiile de credit trebuie sărefuze să intre în
relatii de corespondent sau să continue asemenea relatii cu o altă institutie
de credit care este înregistrată într-o jurisdictie în care aceasta nu are o
prezentă fizică, respectiv conducerea activitătii si evidentele institutiei nu
sunt situate în acea jurisdictie, si să acorde o atentie specială atunci când
continuă relatii de corespondent cu o institutie de credit situată într-o
jurisdictie în care nu există reglementate cerinte privind cunoasterea
clientelei sau care a fost identificată ca nefiind cooperantă în lupta
împotriva spălării banilor.”
7. Alineatul
(2) al articolului 45 va avea următorul cuprins:
“(2)
Deosebit de obligatia de a raporta autoritătilor competente operatiunile în
cazul cărora suspectează că fondurile provin din, au legătură cu sau urmează să
fie utilizate în scopul săvârsirii de infractiuni, institutiile de credit vor
raporta operatiunile suspecte si Băncii Nationale a României - Directia
supraveghere, în situatia în care aceste operatiuni pot afecta în mod
semnificativ situatia financiară si/sau reputatia institutiei de credit ori
reprezintă o operatiune de valoare semnificativă în raport cu volumul
activitătii institutiei de credit. Raportarea va cuprinde elemente de
identificare a clientului, sumele implicate în operatiune, justificarea
operatiunii oferite de client, motivele pentru care operatiunea solicitată este
considerată suspectă si orice alte informatii considerate relevante de către
institutia de credit.”
Art.
II. - (1) În tot
cuprinsul Normelor nr. 3/2002, astfel cum au fost modificate si completate prin
prezentele norme, termenul bancă si derivatele acestuia vor fi înlocuite
cu sintagma institutii de credit sau derivatele acesteia.
(2)
Sintagma control intern din cuprinsul art. 23 alin. (2), art. 44 lit.
a), art. 48 alin. (1), (2) si (4) si art. 49 alin. (2) se va înlocui cu
sintagma audit intern.
Art.
III. - În termen
de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentelor norme, casele centrale ale
cooperativelor de credit vor adopta programe unitare de cunoastere a
clientelei, care vor fi implementate la nivelul fiecărei organizatii
cooperatiste de credit din retea în termen de 3 luni de la adoptarea acestora.
Până la implementarea programului unitar la nivelul retelei, organizatiile cooperatiste
de credit vor asigura identificarea clientilor existenti si întocmirea
evidentelor corespunzătoare în conformitate cu standardele cuprinse în Normele
nr. 3/2002, astfel cum au fost modificate si completate prin prezentele norme.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României,
Mugur
Isărescu,
guvernator
Bucuresti, 15 decembrie 2003.
Nr. 13.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind investitiile
permise institutiilor emitente de monedă electronică
În temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) lit. a) si ale art. 50 alin. (1) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a României, cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 833 din
Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară, cu modificările si completările
ulterioare,
Banca
Natională a României emite prezentele norme.
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. - Prezentele norme se aplică institutiilor emitente de monedă electronică
persoane juridice române si reglementează investitiile permise acestora.
Art.
2. - (1) Sintagma institutie emitentă de monedă electronică are
semnificatia prevăzută de Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară, cu
modificările si completările ulterioare.
(2)
Sintagmele zona A, institutii de credit din zona A si expuneri mari au
întelesul prevăzut de Normele privind supravegherea solvabilitătii si
expunerilor mari ale institutiilor de credit.
(3)
Sintagma perimetru de consolidare are întelesul prevăzut de Normele
Băncii Nationale a României nr. 8/2002 privind elaborarea situatiilor
financiare consolidate de către institutiile de credit.
CAPITOLUL
II
Investitii
permise institutiilor emitente de monedă electronică
Art.
3. - (1) Institutiile emitente de monedă electronică vor detine în permanentă
plasamente de o valoare cel putin egală cu valoarea existentă în sold a
obligatiilor financiare aferente monedei electronice emise, în următoarele
categorii de active:
a)
numerar si elemente echivalente;
b)
depozite la vedere constituite la institutii de credit din zona A;
c)
creante cu grad mare de lichiditate asupra sau garantate în mod direct, expres,
irevocabil si neconditionat de către administratii centrale sau bănci centrale
din tările din zona A sau de către Comunitătile Europene;
d)
instrumente de datorie cu grad mare de lichiditate, neincluse la lit. a) si c),
emise de entităti care nu au calitatea de actionar semnificativ al institutiei
emitente de monedă electronică sau care nu fac parte din acelasi perimetru de
consolidare cu aceasta.
(2)
Sunt incluse în categoria instrumentelor de datorie prevăzute la alin. (1) lit.
d) elementele de activ cărora le este asociată o pondere de risc de credit de
cel mult 20%, conform Normelor privind supravegherea solvabilitătii si
expunerilor mari ale institutiilor de credit.
Art.
4. - Categoriile de active prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c) si d) sunt
considerate active cu grad mare de lichiditate, dacă îndeplinesc, cumulativ,
următoarele conditii:
a)
institutia emitentă de monedă electronică poate obtine, în orice moment, o
ofertă fermă de pret pentru vânzarea/cumpărarea activelor respective, de la
persoane care nu au calitatea de actionar semnificativ al institutiei emitente
de monedă electronică sau care nu fac parte din acelasi perimetru de
consolidare cu aceasta si care intentionează si au capacitatea de a
tranzactiona aceste active la preturile oferite;
b)
activele sunt tranzactionate în mod curent;
c)
lichiditatea activelor este comparabilă, din punct de vedere al volumului tranzactionat
si al numărului participantilor la piată, cu lichiditatea titlurilor emise de
administratiile centrale ale tărilor din zona A pe piata principală de
tranzactionare a acestora;
d)
institutia emitentă de monedă electronică poate cumpăra/vinde activele pe o
piată care are un regim strict reglementat privind intervalul de timp pentru
decontarea tranzactiilor.
Art.
5. - În scopul aplicării prevederilor art. 3, la evaluarea activelor la care
acesta face referire se va lua în considerare minimul dintre pretul de
achizitie si valoarea de piată.
Art.
6. - Valoarea totală a investitiilor în categoriile de active prevăzute la art.
3 alin. (1) lit. b) si d) nu va putea depăsi de 20 de ori nivelul fondurilor
proprii ale institutiei emitente de monedă electronică, aceste investitii
urmând a fi supuse si limitelor privind expunerile mari, conform prevederilor
cuprinse în Normele privind supravegherea solvabilitătii si expunerilor mari
ale institutiilor de credit.
Art.
7. - (1) Dacă valoarea activelor prevăzute la art. 3 scade sub valoarea
existentă în sold a obligatiilor financiare aferente monedei electronice emise,
Banca Natională a României va impune institutiei emitente de monedă electronică
măsurile pe care le consideră necesare pentru remedierea situatiei.
(2)
Pentru realizarea acestui scop, în situatii exceptionale si pentru o perioadă
limitată de timp, Banca Natională a României poate permite, la solicitarea
institutiei emitente de monedă electronică, ca o parte din valoarea
obligatiilor financiare prevăzute la alin. (1) să fie acoperită cu alte active
decât cele prevăzute la art. 3, cu conditia ca această valoare să nu depăsească
minimul dintre valoarea totală a fondurilor proprii ale institutiei emitente de
monedă electronică si 5% din valoarea existentă în sold a obligatiilor
financiare aferente monedei electronice emise.
Art.
8. - (1) Institutiile emitente de monedă electronică vor raporta lunar Băncii
Nationale a României – Directia supraveghere situatia obligatiilor financiare
aferente monedei electronice emise, precum si situatia investitiilor în
categoriile de active prevăzute la art. 3, eligibile pentru acoperirea
acestora, pe baza datelor existente în sold la sfârsitul lunii pentru care se
întocmeste raportarea.
(2)
Formularul de raportare prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentele norme, completat conform prezentelor norme, se va transmite prin
intermediul retelei de comunicatii interbancare, în termen de cel mult 17 zile
calendaristice de la sfârsitul lunii pentru care se întocmeste raportarea, si
în formă letrică, în termen de cel mult 20 de zile calendaristice de la
sfârsitul lunii pentru care se întocmeste raportarea.
CAPITOLUL
III
Art.
9. - Nerespectarea prevederilor prezentelor norme atrage aplicarea sanctiunilor
si/sau a măsurilor prevăzute la art. 69 si 70 din Legea nr. 58/1998, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
10. - Prezentele norme intră în vigoare începând cu data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României,
Mugur
Isărescu,
guvernator
Bucuresti, 15 decembrie 2003.
Nr. 14.
ANEXĂ
Denumirea institutiei emitente de monedă
electronică ..........................................
Data raportării: [//]
Fonduri proprii (mii lei)
.............................................................................................
Obligatii financiare aferente monedei
electronice emise (mii lei) .........................
- mii lei -
Categoriile
de active |
Numărul
rândului |
Valoarea
activelor*) |
Gradul de
acoperire a
obligatiilor**) |
I
|
II |
III |
IV |
Creante garantate în mod direct, expres,
irevocabil si neconditionat de către Banca Europeană de Investitii |
10 |
|
|
Creante garantate în mod direct, expres,
irevocabil si neconditionat de către băncile de dezvoltare multilaterală |
11 |
|
|
Creante asupra administratiilor regionale
sau locale din tările din zona A |
12 |
|
|
Creante garantate în mod direct, expres,
irevocabil si neconditionat de către administratiile regionale sau locale din
tările din zona A |
13 |
|
|
Creante asupra institutiilor de credit din
tările din zona A, dar care nu constituie fonduri proprii ale acestor
institutii |
14 |
|
|
Creante cu scadentă reziduală mai mică sau
egală cu un an asupra institutiilor de credit din zona B, dar care nu
constituie fonduri proprii ale acestor institutii |
15 |
|
|
Creante garantate în mod direct, expres,
irevocabil si neconditionat de către institutii de credit din tările din zona
A |
16 |
|
|
Creante cu scadentă reziduală mai mică sau
egală cu un an si care sunt garantate în mod direct, expres, irevocabil si neconditionat
de către institutii de credit din zona B |
17 |
|
|
Creante garantate, în mod adecvat în opinia
Băncii Nationale a României, cu colateral sub formă de titluri emise de Banca
Europeană de Investitii sau de băncile de dezvoltare multilaterală |
18 |
|
|
Total instrumente de datorie prevăzute la
art. 3 alin. (1) lit. d) (rd.
5 la rd. 18) |
19 |
|
|
Total investitii prevăzute la art. 3 alin.
(1) lit. b) si d) (rd. 2 +
rd. 19) |
20 |
|
|
Verificarea conditiei prevăzute la art. 6 (rd. 20 col. III/20) |
21 |
|
|
Total investitii (rd. 1 la rd. 4 + rd. 19) |
22 |
|
|
*) Se va determina potrivit prevederilor art.
5.
**) Se va calcula ca procent din valoarea
totală a obligatiilor aferente monedei electronice emise.
Întocmit de:
Numele si
prenumele ....................................
Telefon/interior
.................................................
Conducătorul institutiei emitente de monedă
electronică, ....................................................................................
(numele, prenumele si semnătura) |
Conducătorul
compartimentului financiar-contabil, ........................................................................ (numele, prenumele si semnătura) |