MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
171 (XV) - Nr. 885 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 12 decembrie 2003
SUMAR
Decizia nr. 377 din 14 octombrie 2003 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22, art. 23 lit. b), c)
si i) si ale art. 231 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizării
judiciare si a falimentului, republicată, cu modificările ulterioare
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
490. - Ordin al directorului general al Oficiului Registrului
National al Informatiilor Secrete de Stat privind aprobarea Ghidului pentru
instalarea echipamentelor electronice destinate prelucrării informatiilor
clasificate - DS 6
491. - Ordin al directorului general al Oficiului Registrului
National al Informatiilor Secrete de Stat pentru aprobarea Normelor
metodologice privind protectia informatiilor clasificate în cadrul
activitătilor contractuale NATO
920. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului pentru aprobarea Regulamentului de navigatie pe lacul Snagov
1.351/EN. - Decizie a presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Comunicatii privind conditiile si procedura de desemnare a
furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor postale
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din
14 octombrie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22, art. 23 lit. b),
c) si i) si ale art. 231 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare
si a falimentului, republicată, cu modificările ulterioare
Nicolae
Popa - presedinte
Costică
Bulai - judecător
Nicolae
Cochinescu - judecător
Constantin
Doldur - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Serban
Viorel Stănoiu - judecător
Lucian
Stângu - judecător
Ioan
Vida - judecător
Paula
C. Pantea - procuror
Mădălina
Stefania Diaconu - magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
22, art. 23 lit. b), c) si i) si ale art. 231 din Legea nr. 64/1995 privind
procedura reorganizării judiciare si a falimentului, republicată, cu
modificările ulterioare, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Negravic
Com“ - S.R.L. din Suceava în Dosarul nr. 56/F/2002 al Tribunalului Suceava.
La
apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare
este legal îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate
ca fiind neîntemeiată. Arată că textele criticate pentru neconstitutionalitate,
care permit substituirea, prin dispozitia judecătorului-sindic, a
administratorului unei societăti comerciale cu un lichidator, nu încalcă
dreptul de proprietate, care trebuie exercitat cu bună-credintă si în limitele
stabilite de lege.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
Încheierea din 24 martie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 56/F/2002, Tribunalul
Suceava a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 22, art. 23 lit. b), c) si i) si ale art. 231
din Legea nr. 64/1995 privind
procedura reorganizării judiciare si a falimentului, republicată, cu
modificările ulterioare, exceptie ridicată de Societatea Comercială
“Negravic Com“ - S.R.L. din Suceava într-o cauză având ca obiect procedura
falimentului.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că dispozitiile art. 22 si art. 23
lit. b), c) si i) din Legea nr. 64/1995, care
permit substituirea, prin dispozitia judecătorului-sindic, a administratorului
unei societăti comerciale cu terte persoane, respectiv cu lichidatori, lezează
“dreptul legitim la asociere si la ocrotirea proprietătii private“. Arată că
lichidatorul, ca mandatar al debitorului, nu a fost desemnat ca atare de către
adunarea generală a asociatilor si actionează contrar vointei debitorului. Art.
231 din lege prevede autentificarea prin încheierea judecătorului-sindic a
actelor încheiate de lichidator, desi, potrivit Legii nr. 36/1995, “singurele
persoane îndrituite în autentificarea actelor juridice în formele prescrise de
legiuitor“ sunt notarii publici.
Consideră
că dispozitiile legale criticate sunt contrare prevederilor art. 21, 51, art.
134 alin. (2) lit. a) si ale art. 135 alin. (1), (2), (3) si (6) din
Constitutie, precum si reglementărilor din art. 6 paragrafele 1 si 2 din
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale si
din art. 1 din Primul protocol aditional la această conventie.
Tribunalul
Suceava apreciază
că exceptia ridicată nu este întemeiată, întrucât “desemnarea administratorilor
judiciari ori a lichidatorilor, altii decât administratorii societătii, este
realizată în scopul satisfacerii cererilor creditorilor, care nu au fost
realizate de către conducerea societătii“, iar autentificarea de către
judecătorul-sindic a actelor încheiate de lichidator este prevăzută tocmai în
beneficiul debitorului, pentru ca bugetul acestuia să nu fie grevat si cu
taxele si comisioanele notariale.
În
conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului pentru a-si formula punctele de
vedere cu privire la exceptia ridicată.
Presedintele
Camerei Deputatilor consideră că sustinerile autorului exceptiei nu sunt întemeiate,
deoarece ridicarea dreptului de a-si conduce activitatea se dispune fată de
debitorul aflat într-o situatie în care nu există posibilitatea de realizare a
unui plan rational de activitate, iar desemnarea unui lichidator se impune “tocmai
pentru înscrierea în normele constitutionale menite să asigure îndeplinirea
obligatiei statului de a ocroti libertatea comertului, concurenta loială si
conditiile necesare pentru
valorificarea tuturor factorilor de productie, prevăzute la art. 134
alin. (2) lit. a) din Constitutia României“; dispozitiile legale criticate nu
contravin prevederilor art. 135 din Constitutie, având în vedere că “dreptului
de proprietate apartin‚nd debitorului îi corespunde si obligatia corelativă a
exercitării lui cu bună-credintă, iar nu în dauna creditorilor“; accesul la
justitie este asigurat, chiar si hotărârile judecătorului-sindic putând fi
atacate cu recurs; măsurile pe care le poate dispune judecătorul-sindic nu sunt
contrare reglementărilor art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale ori ale art. 1 din Primul
protocol aditional; autentificarea prin încheierea judecătorului-sindic a
actelor lichidatorului este o atributie legală prevăzută de art. 10 alin. (1)
lit. i) din Legea nr.
64/1995, fără a fi contrară vreunei norme constitutionale.
Guvernul
apreciază că
sustinerile autorului exceptiei sunt vădit neîntemeiate. Arată, în acest sens, că
scopul principal al Legii nr. 64/1995 vizează
acoperirea datoriilor pe care debitorul le-a acumulat fată de creditorii săi,
reglementând o procedură de executare silită la care participă toti creditorii.
Lichidatorul este desemnat în momentul în care se constată că nu mai există
“anse de redresare a activitătii debitorului si că este nevoie de transformarea
în lichidităti a bunurilor din averea sa, iar “efectuarea operatiunilor de
valorificare a bunurilor din averea societătii debitoare de către conducerea
acesteia ar reprezenta o primă de încurajare pentru conducerile care au dat
dovadă de calităti defectuoase în administrarea societătii si, prin urmare, ar
agrava situatia creditorilor, prin scăderea sumelor pe care ace.tia trebuie să
le obtină“.
Prin
dispozitiile legale criticate nu este încălcat dreptul de proprietate, drept
care trebuie exercitat cu bună-credintă si în limitele stabilite de lege, ceea
ce debitorul nu a făcut.
Aceste
dispozitii legale nu contravin nici prevederilor constitutionale privind
caracterul de economie de piată al economiei României, ci sunt menite să
întărească acest caracter. Atributia judecătorului-sindic de a autentifica
anumite acte nu este contrară prevederilor constitutionale, ci este prevăzută
pentru asigurarea scăderii la minimum a cheltuielilor legate de administrarea
procedurii.
Presedintele
Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor si Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie următoarele dispozitii ale
Legii nr. 64/1995 privind
procedura reorganizării judiciare si a falimentului, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, modificată si
completată prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002:
- Art.
22: “(1) În cazul în care dispune trecerea la faliment, judecătorul-sindic
va desemna un lichidator, aplicându-se, în mod corespunzător, art. 17, 19, 20,
21 si art. 69 alin. (4).
(2)
Atributiile administratorului încetează la momentul stabilirii atributiilor
lichidatorului de către judecătorul-sindic.
(3)
Poate fi desemnat lichidator si administratorul desemnat anterior.“;
- Art.
23: “Principalele atributii ale lichidatorului, în cadrul prezentei legi,
sunt: […]
b)
conducerea în tot sau în parte a activitătii debitorului;
c)
introducerea de actiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de
debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum si a unor transferuri cu
caracter patrimonial, a unor operatiuni comerciale încheiate de debitor si a
constituirii unor garantii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia
drepturile creditorilor; […]
i)
vânzarea bunurilor din averea debitorului în conformitate cu prevederile
prezentei legi;“;
- Art.
231: “(1) Actele încheiate de lichidator, pentru a căror
validitate este necesară forma autentică, vor fi supuse autentificării
judecătorului-sindic.
(2)
Judecătorul-sindic va pronunta o încheiere de autentificare, în baza căreia
actul va putea fi înscris în registrele de publicitate.“
Potrivit
sustinerilor autorului exceptiei, dispozitiile legale criticate sunt contrare
următoarelor prevederi constitutionale si reglementări internationale:
- Art.
21: “(1) Orice persoană se poate adresa justitiei pentru apărarea
drepturilor, a libertătilor si a intereselor sale legitime.
(2)
Nici o lege nu poate îngrădi exercitarea acestui drept.“;
- Art.
51: “Respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este
obligatorie“;
- Art.
134 alin. (2) lit. a): “(2) Statul trebuie să asigure:
a)
libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil
pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;“;
- Art.
135 alin. (1), (2), (3) si (6): “(1) Statul ocroteste proprietatea.
(2)
Proprietatea este publică sau privată.
(3)
Proprietatea publică apartine statului sau unitătilor
administrativ-teritoriale. […]
(6)
Proprietatea privată este, în conditiile legii, inviolabilă.“;
- Art.
6 paragrafele 1 si 2 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil, ratificată de
România prin Legea nr. 30/1994, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 135 din 31 mai 1994;
- Art.
1 din Primul protocol aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului
si a libertătilor fundamentale, referitor la protectia proprietătii.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate si dispozitiile legale criticate, cu
raportare la prevederile constitutionale si la reglementările internationale
invocate, Curtea retine următoarele:
Potrivit
prevederilor art. 22 alin. (1) din Legea nr. 64/1995,
desemnarea lichidatorului are loc după trecerea la faza falimentului, după ce
s-a constatat că debitorul nu a putut prezenta nici un plan viabil si
acceptabil de redresare economico-financiară, pentru a redeveni solvabil si
pentru a satisface creantele creditorilor.
Lichidatorul,
în exercitarea atributiilor sale legale, trebuie să apere, deopotrivă,
interesele legitime atât ale creditorilor, cât si ale debitorului,
desfăsurându-si activitatea sub controlul judecătorului-sindic si în mod
transparent, cu participarea părtilor din proces.
Preluarea
de către lichidator a conducerii, în tot sau în parte, a activitătii
debitorului se impune pentru că acesta s-a dovedit incapabil de a-si conduce
activitatea în mod eficient, cât si pentru prevenirea producerii de noi pagube
sau pierderi, în detrimentul satisfacerii creantelor creditorilor.
În
cazurile în care se constată că debitorul, cu reacredintă, a încheiat acte
frauduloase, transferuri cu caracter patrimonial sau alte operatiuni
comerciale, susceptibile de a prejudicia drepturile creditorilor, anularea
acestor acte trebuie cerută în justitie pentru reîntregirea patrimoniului în
scopul satisfacerii creditorilor, titularul unor asemenea actiuni neputând fi
altul decât lichidatorul.
Dacă
debitorul, anterior deschiderii procedurii falimentului, nu a vândut bunurile
din patrimoniul său pentru achitarea datoriilor acumulate, această vânzare
trebuie făcută de lichidator, în conditiile legii, lichidarea patrimoniului
mergând până la satisfacerea integrală a creantelor.
Liberul
acces la justitie nu poate fi considerat îngrădit, întrucât este evident că
procesul, în care debitorul este parte, este în curs, acesta având si dreptul
să atace cu recurs hotărârile judecătorului-sindic.
Obligatia
constitutională a statului de a ocroti proprietatea, indiferent de titular si
indiferent de forma acesteia, este una general valabilă, atât pentru
proprietatea debitorului, cât si pentru proprietatea si creantele creditorilor.
Nimeni nu-si poate exercita dreptul de proprietate în mod abuziv, în paguba
altora. În acest sens, art. 54 din Constitutie prevede că “Cetătenii români,
cetătenii străini si apatrizii trebuie să-si exercite drepturile si libertătile
constitutionale cu bună-credintă, fără să încalce drepturile si libertătile
celorlalti“.
Obligatia
statului de a asigura “libertatea comertului, protectia concurentei loiale,
crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de
productie“ este, de asemenea, o obligatie generală, ce trebuie îndeplinită
fără privilegii si fără discriminări. Astfel, legea trebuie să apere si
interesele legitime ale creditorilor.
Nici o
dispozitie constitutională nu prevede dreptul sau competenta exclusivă de a
autentifica anumite acte, legiuitorul fiind în drept de a deroga printr-o lege
de la reglementările cuprinse într-o altă lege. Pe de altă parte, dreptul
judecătorului-sindic de a autentifica prin încheiere actele încheiate de
lichidator, prevăzut de art. 231 din Legea nr. 64/1995, este
instituit tocmai în interesul debitorului, pentru a evita grevarea
patrimoniului acestuia cu noi cheltuieli pentru taxe si onorarii.
Curtea
constată că nici una dintre dispozitiile legale criticate nu împiedică
îndeplinirea, în cadrul procedurii falimentului, a cerintelor unui proces
echitabil, prevăzute de art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Cât priveste paragraful 2 al
art. 6 din acelasi act normativ, acesta se referă la prezumtia de nevinovătie
în cauzele penale si nu are, asadar, incidentă în cauza de fată.
Fată
de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din
Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si
(3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În
numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22, art. 23 lit. b), c) si i) si ale art. 231 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare si a falimentului, republicată, cu modificările ulterioare, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Negravic Com“ - S.R.L. din Suceava în Dosarul nr. 56/F/2002 al Tribunalului Suceava.
Definitivă
si obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 14 octombrie 2003.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof.
univ. dr. Nicolae Popa
Magistrat-asistent,
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
GUVERNUL ROMÂNIEI
OFICIUL REGISTRULUI NATIONAL AL INFORMATIILOR SECRETE
DE STAT
privind aprobarea
Ghidului pentru instalarea echipamentelor electronice destinate prelucrării
informatiilor clasificate - DS 6
În
temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) lit. b) si g) si ale art. 3 alin. (6) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
153/2002 privind organizarea si functionarea Oficiului Registrului National
al Informatiilor Secrete de Stat, aprobată prin Legea nr.
101/2003,
directorul
general al Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se aprobă Ghidul pentru instalarea echipamentelor electronice destinate
prelucrării informatiilor clasificate - DS 6, prevăzut în anexa*) care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - (1) Ghidul prevăzut la art. 1 este elaborat în conformitate cu cerintele
politicii de securitate NATO si cu directivele Oficiului Registrului National
al Informatiilor Secrete de Stat privind domeniul INFOSEC si stabileste
politicile, responsabilitătile si procedurile care guvernează instalarea
echipamentelor electrice pentru procesarea informatiilor NATO clasificate.
(2)
Ghidul prevăzut la art. 1 stabileste cerintele de instalare a echipamentelor de
prelucrare, stocare sau transmisie a informatiilor clasificate, pentru
prevenirea interceptării neautorizate, prin radiatii electromagnetice
compromitătoare.
Art.
3. - Continutul ghidului prevăzut la art. 1 va fi revizuit periodic, în vederea
armonizării normelor nationale cu reglementările NATO referitoare la domeniul
INFOSEC.
Art.
4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
5. - Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat urmăre.te
îndeplinirea prevederilor prezentului ordin.
Directorul
general al Oficiului Registrului National
al
Informatiilor Secrete de Stat,
Marius
Petrescu,
secretar
de stat
Bucuresi, 21 noiembrie 2003.
Nr. 490.
*)
Anexa se comunică unitătilor si institutiilor de drept public si privat
îndreptătite.
GUVERNUL ROMÂNIEI
OFICIUL REGISTRULUI NAT.IONAL AL
INFORMATIILOR SECRETE DE STAT
pentru
aprobarea Normelor metodologice privind protectia informatiilor clasificate în
cadrul activitătilor contractuale NATO
În
temeiul:
- art.
1 alin. (4) lit. b) si k) si al art. 3 alin. (6) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
153/2002 privind organizarea si functionarea Oficiului Registrului National
al Informatiilor Secrete de Stat, aprobată prin Legea nr.
101/2003;
- pct.
5 din Normele privind protectia informatiilor clasificate ale Organizatiei
Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
353/2002,
directorul
general al Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se aprobă Normele metodologice privind protectia informatiilor clasificate
în cadrul activitătilor contractuale NATO, prevăzute în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
3. - Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Directorul
general al Oficiului Registrului National
al
Informatiilor Secrete de Stat,
Marius
Petrescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 21 noiembrie 2003.
Nr. 491.
*) Anexa se comunică unitătilor
si institutiilor de drept public si privat îndreptătite.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUC.IILOR SI TURISMULUI
pentru
aprobarea Regulamentului de navigatie pe lacul Snagov
În conformitate
cu prevederile Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările ulterioare, si ale
Hotărârii Guvernului nr.
245/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei
Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval,
în
temeiul prevederilor art. 12 lit. j) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997
privind transporturile, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind
transportul naval, aprobată
cu
modificări si completări prin Legea nr. 412/2002,
cu modificările ulterioare, ale art. 1 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
1.300/2000 privind reconstructia ecologică a râului Ialomita si afluenti,
în judetul Ilfov, si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de navigatie pe lacul Snagov, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Autoritatea Navală Română - A.N.R. va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art.
3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul
ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei nr.
1.096/2001 pentru aprobarea Regulamentului de navigatie pe lacul Snagov,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 2 noiembrie
2001.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, si va intra în vigoare la 30 de zile după publicare.
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Ileana
Tureanu,
secretar
de stat
Bucuresti, 27 noiembrie 2003.
Nr. 920.
ANEXĂ
REGULAMENT
de
navigatie pe lacul Snagov
Art. 1.
- Activitătile de agrement si cele sportive, precum si cele având ca scop
deservirea populatiei, care se efectuează pe lacul Snagov, se vor desfăsura
respectându-se Regulamentul de navigatie pe Dunăre, aprobat prin Ordinul
ministrului transporturilor nr. 494/1992, si regulile specifice stabilite prin
prezentul ordin.
Art.
2. - (1) Activitătile prevăzute la art. 1 se vor efectua cu nave ce vor
respecta caracteristicile tehnice de functionare si prevenirea poluării
mediului si vor fi conduse de personal calificat si brevetat pentru a presta
această activitate, în conformitate cu legislatia în vigoare.
(2)
Proprietarii navelor sunt direct răspunzători de starea tehnică, functionarea
corespunzătoare si dotarea cu personal calificat si brevetat corespunzător.
(3)
Fac exceptie de la prevederile alin. (1) persoanele care conduc ambarcatiuni
mici destinate competitiilor sportive (schif, caiac, canoe, windsurfer),
hidrobiciclete, alte ambarcatiuni propulsate cu vâsle.
Art.
3. - (1) Pentru desfăsurarea în sigurantă a navigatiei, evitarea accidentelor,
protejarea zonei ecologice si păstrarea lini.tii pentru populatia din zonă si
persoanele aflate la odihnă si agrement, pe lacul Snagov se stabilesc
următoarele zone:
a)
zona I, care cuprinde zona dintre extremitatea lacului Tâncăbesti - pod DN 1
până în dreptul pontonului Oficiului de Căpitănie Snagov, unde viteza maximă de
deplasare este de 20 km/oră;
b)
zona a II-a, care cuprinde zona dintre pontonul Oficiului de Căpitănie Snagov
până la promontoriul Liceul “Mihail Kogălniceanu“ Snagov, unde viteza maximă
este de 40 km/oră;
c)
zona a III-a, care cuprinde zona dintre promontoriul Liceul “Mihail
Kogălniceanu“ Snagov până la extremitatea lacului Silistea Snagovului - pod
deversor, zonă fără limită de viteză si în care se permite practicarea schiului
nautic, mai putin în zona Complexului Astoria.
(2) În
zona I si în zona a II-a este interzisă practicarea schiului nautic.
(3) Pe
tot cuprinsul navigabil al lacului Snagov conducătorii navelor de agrement au
obligatia ca în caz de necesitate să reducă viteza până la limita evitării
oricărui accident.
Art.
4. - Delimitarea zonelor de navigatie si asigurarea desfăsurării în sigurantă a
navigatiei se fac prin balize, indicatoare de semnalizare si inscriptii de
avertizare instalate de Administratia Natională “Apele Române“, denumită în
continuare Administratia, si avizate de Autoritatea Navală Română (A.N.R.)
- Oficiul de Căpitănie Snagov, denumită în continuare Căpitănia.
Art.
5. - Delimitarea zonelor si locurilor pentru înot, pentru activităti sportive
sau alte activităti de agrement se face prin balize, indicatoare de semnalizare
si inscriptii de avertizare instalate de agentii economici care desfăsoară
aceste activităti, cu avizul Administratiei si al Căpităniei.
Art.
6. - (1) În zonele prevăzute la art. 3 navigatia se face de-a lungul malurilor,
păstrăndu-se o zonă de sigurantă de cel putin 50 m fată de mal.
(2)
Conducătorii navelor vor naviga în asa fel încât malul cel mai apropiat al
lacului să se afle în dreapta, în sensul de deplasare al navei.
(3)
Sensurile de navigatie se stabilesc astfel:
a)
pozitia amonte este zona Tâncăbesti - pod DN 1, iar pozitia aval este zona
Silistea Snagovului - pod deversor;
b)
malul drept este definit de conturul din dreapta lacului dinspre Tâncăbesti -
pod DN 1 spre Silistea Snagovului - pod deversor;
c)
malul stâng este definit de conturul din stânga lacului dinspre Tâncăbesti -
pod DN 1 spre Sili.tea Snagovului - pod deversor.
(4)
Harta lacului Snagov, cu zonele de navigatie, este prezentată în anexa nr. 1.
Art.
7. - Schimbarea sensului de deplasare sau traversarea lacului se face numai în
conditii de sigurantă a navigatiei si fără a se perturba buna desfăsurare a
celorlalte activităti.
Art.
8. - (1) Concursurile nautice se organizează numai cu avizul Căpităniei si al
Administratiei, care vor stabili măsurile necesare în vederea asigurării
sigurantei navigatiei si protectiei persoanelor.
(2)
Asigurarea măsurilor prevăzute la alin. (1) revine în exclusivitate
organizatorilor.
(3)
Căpitănia emite avize pentru informarea celor interesati în legătură cu
organizarea concursurilor nautice si cu măsurile stabilite.
Art.
9. - (1) Antrenamentul sportivilor cu ambarcatiuni se desfă.oară pe baza unui
program avizat de Căpitănie si adus la cunostintă celor interesati.
(2)
Sportivii vor fi însotiti de antrenori, cu ambarcatiuni cu motor, în vederea
supravegherii lor si a interventiei rapide în caz de accident.
Art.
10. - Conducătorii navelor de agrement care navighează în zonele în care se
antrenează sportivii, individual sau în grup, au obligatia evitării acestora
prin trecerea la o distantă corespunzătoare si reducerea vitezei până la limita
prevenirii oricărui pericol.
Art.
11. - (1) Pistele de canotaj, precum si orice amenajări si constructii, inclusiv
indicatoarele de semnalizare si inscriptiile de avertizare, se vor executa cu
avizul prealabil al Administratiei si al Căpităniei.
(2)
Pistele pentru canotaj instalate vor fi demontate imediat după terminarea
concursurilor nautice.
(3)
Proprietarii oricăror piste de canotaj, amenajări si constructii instalate la
data prezentului ordin trebuie să se conformeze dispozitiilor prevăzute la
alin. (1) si (2).
Art.
12. - Suportii troliilor pentru întinderea cablurilor pistelor pentru canotaj
vor fi vopsiti cu vopsea reflectorizantă galben/negru, în dungi alternative. Pe
timpul noptii vor fi semnalizati cu o lumină albă, continuă, vizibilă din toate
părtile.
Art.
13. - Semnele de navigatie sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 si vor fi
instalate de Administratie, cu avizul Căpităniei.
Art.
14. - Supravegherea sigurantei navigatiei si controlul modului de aplicare a
prevederilor prezentului regulament se fac de către A.N.R., prin Căpitănie.
Art.
15. - Nerespectarea dispozitiilor prezentului regulament, precum si a
celorlalte prevederi legale în vigoare privind siguranta navigatiei si
protectia mediului se sanctionează conform reglementărilor în vigoare.
la regulament
LOCURILE
în
care se vor instala semnale care servesc reglementării navigatiei pe lacul
Snagov
ZONA I
Extremitate
lac spre Tâncăbesti - pod DN 1 - localitatea Ciofliceni
Platforma
Tâncăbesti, următoarele semnale văzute dinspre uscat (mal):
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita vitezei de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
Mal
drept
1.
Zonă traversare linie electrică
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(0 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 0 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
2.
Ponton Căpitănie
a)
următoarele semnale văzute din amonte:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
b)
următoarele semnale văzute din aval:
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
Mal
stâng
1.
Scoala Tâncăbesti
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic vizavi de str. Despot Vodă
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
3.
Benzinărie lac
a)
următoarele semnale văzute din amonte:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord următoarele
semnale văzute din aval:
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
ZONA a
II-a
Localitatea
Ciofliceni - localitatea Snagov
Mal
drept
1.
Ponton Căpitănie
•
următoarele semnale văzute din amonte:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord următoarele
semnale văzute din aval:
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
2.
Club Dinamo
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
3.
Promontoriu Coada Lintii
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
4.
Vila 23
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
5.
Promontoriu Liceul "Mihail Kogălniceanu“ Snagov următoarele semnale văzute
din amonte:
- E 11
- sfârsitul unei interziceri sau al unei obligatii valabile pentru un singur
sens al navigatiei sau sfârsitul unei restrictii
- E 17
- permiterea de a practica schiul nautic
- E 21
- zonă permisă pentru navigatia cu viteză mare a ambarcatiunilor mici de sport
sau de agrement următoarele semnale văzute din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
Mal
stâng
1.
Benzinărie lac
•
următoarele semnale văzute din amonte:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B 3-b
- obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
următoarele
semnale văzute din aval:
- B 6
(20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
2.
Restaurant “Pacea“
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h)
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
3.
Complexul Sportiv National "Nicolae Navasart“
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
4.
Strand Snagov Parc
•
următoarele semnale văzute din amonte si din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B 3-b
- obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
5.
Promontoriu Zonă Palat Snagov
•
următoarele semnale văzute din amonte:
- E 11
- sfârsitul unei interziceri sau al unei obligatii valabile pentru un singur
sens al navigatiei sau sfârsitul unei restrictii
- E 17
- permiterea de a practica schiul nauticcopyrightdsc.net
- E 21
- zonă permisă pentru navigatia cu viteză mare a ambarcatiunilor mici de sport
sau de agrement
b)
următoarele semnale văzute din aval:
- B 6
(40 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 40 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
- B
3-b - obligatia de a tine partea senalului situat la tribord
ZONA a
III-a
Localitatea
Snagov - extremitatea lacului spre Silistea Snagovului - pod deversor
Mal
drept
Intrare
canal spre Complex Astoria, pe ambele maluri ale canalului
a)
următoarele semnale văzute dintre Mănăstirea Snagov:
a) - B
6 (20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
a) - A
14 - interzicerea practicării schiului nautic
•
următoarele semnale văzute dinspre Complexul Astoria:
- E 11
- sfârsitul unei interziceri sau al unei obligatii valabile pentru un singur
sens al navigatiei sau sfârsitul unei restrictii
- E 17
- permiterea de a practica schiul nautic
- E 21
- zonă permisă pentru navigatia cu viteză mare a ambarcatiunilor mici de sport
sau de agrement
Mal
stâng
1.
Debarcader vechi palat Snagov
a)
următoarele semnale văzute dinspre Complexul Astoria:
a) - B
6 (20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
- A 14
- interzicerea practicării schiului nautic
b)
următoarele semnale văzute dinspre Complexul Sportiv National Snagov:
- E 11
- sfârsitul unei interziceri sau al unei obligatii valabile pentru un singur
sens al navigatiei sau sfârsitul nei restrictii
- E 17
- permiterea de a practica schiul nautic
- E 21
- zonă permisă pentru navigatia cu viteză mare
b) a
ambarcatiunilor mici de sport sau de agrement)
2.
Insula Snagov - ambele capete ale insulei
•
următoarele semnale văzute dinspre Complexul Astoria:
2. a)-
B 6 (20 km/h) - obligatia de a respecta limita de viteză de 20 km/h
2. a)-
A 14 - interzicerea practicării schiului nautic
•
următoarele semnale văzute dinspre Complexul Sportiv National Snagov:
- E 11
- sfârsitul unei interziceri sau al unei obligatii valabile pentru un singur
sens al navigatiei sau sfârsitul unei restrictii
- E 17
- permiterea de a practica schiul nautic
- E 21
- zonă permisă pentru navigatia cu viteză mare a ambarcatiunilor mici de sport
sau de agrement
Semnale care servesc reglementării navigatiei pe
lacul Snagov
AUTORITATEA NATIONALĂ DE
REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
privind
conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în
domeniul
serviciilor
postale
În
temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) si (5) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002, precum si ale art. 6 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
31/2002 privind serviciile postale, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
642/2002,
având
în vedere Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
225/2003 pentru aprobarea Documentului de politică si strategie privind
implementarea serviciului universal în sectorul serviciilor postale,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii emite prezenta decizie.
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. - Prezenta decizie stabileste conditiile si procedura de desemnare a unui furnizor
de servicii postale ca furnizor de serviciu universal, astfel cum acesta este
definit în Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
642/2002, denumită în continuare Ordonanta privind serviciile postale.
Art.
2. - Poate fi desemnat ca furnizor de serviciu universal numai un furnizor de
servicii postale incluse în sfera serviciului universal care asigură
îndeplinirea conditiilor prevăzute în Ordonanta privind serviciile postale
pentru prestarea serviciilor postale din sfera serviciului universal.
Art.
3. - (1) Desemnarea unui furnizor de servicii postale ca furnizor de serviciu
universal se realizează de către Autoritatea Natională de Reglementare în
Comunicatii, denumită în continuare ANRC, la cerere sau din oficiu, în
conditiile prevăzute de Ordonanta privind serviciile postale si de prezenta
decizie.
(2) În
aplicarea prevederilor prezentei decizii, ANRC va urmări atingerea obiectivelor
prevăzute la art. 49 alin. (1) din Ordonanta privind serviciile postale si va
actiona în vederea limitării posibilelor efecte negative determinate de
furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal asupra concurentei,
precum si a asigurării protectiei intereselor utilizatorilor, cu respectarea
prevederilor Ordinului ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
225/2003 pentru aprobarea Documentului de politică si strategie privind
implementarea serviciului universal în sectorul serviciilor postale.
CAPITOLUL
II
Desemnarea
la cerere
Art.
4. - (1) Orice furnizor de servicii postale incluse în sfera serviciului
universal, care intentionează să fie desemnat ca furnizor de serviciu
universal, va transmite ANRC, la sediul central sau la oficiul teritorial în a
cărui rază îsi are sediul, o cerere cu privire la această intentie, având
formatul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
(2)
Termenul în care furnizorii de servicii postale pot transmite cererea prevăzută
la alin. (1) este de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii.
(3) Cererea se depune împreună cu celelalte documente necesare,
personal de către reprezentantul solicitantului, sub luare de semnătură, sau
prin serviciul de trimitere recomandată cu confirmare de primire.
Art.
5. - (1) Cererea de desemnare ca furnizor de serviciu universal va cuprinde
următoarele informatii:
a)
datele de identificare a solicitantului;
b)
serviciile incluse în sfera serviciului universal pentru care se solicită
desemnarea;
c)
localitătile pentru care se solicită desemnarea;
d)
data propusă pentru începerea activitătii în calitate de furnizor de serviciu
universal si perioada pentru care se solicită desemnarea.
(2)
Cererea de desemnare ca furnizor de serviciu universal va fi însotită de
următoarele documente:
a)
certificat constatator emis de oficiul registrului comertului privind
inexistenta unei proceduri de dizolvare voluntară, judiciară ori ca urmare a
aplicării procedurii reorganizării judiciare sau a falimentului;
b)
certificate privind achitarea obligatiilor de plată către bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sÎnătate,
bugetele fondurilor speciale si a oricăror alte obligatii bugetare;
c)
situatiile financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru toată perioada
scursă de la înfiintare, în cazul în care aceasta este mai mică de 3 ani,
depuse la unitătile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice;
d) o
descriere detaliată a mijloacelor prin care solicitantul garantează respectarea
cerintelor esentiale privind furnizarea serviciilor postale din sfera
serviciului universal pentru care solicită desemnarea;
e)
cerintele de calitate a căror îndeplinire este garantată de solicitant, precum
si o descriere a tehnologiilor folosite si a măsurilor necesare pentru
îndeplinirea acestor cerinte;
f)
justificarea eventualelor pierderi determinate de furnizarea serviciilor din
sfera serviciului universal, precum si măsurile propuse de solicitant în
vederea acoperirii acestora;
g) o
listă cu amplasamentul tuturor punctelor de acces în reteaua postală proprie pe
care solicitantul garantează că le va utiliza în vederea furnizării serviciilor
postale din sfera serviciului universal pentru care solicită desemnarea.
Art.
6. - (1) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
decizii, presedintele ANRC va stabili, prin decizie, o comisie de evaluare a
cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal.
(2)
Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) va fi formată din speciali.ti în
domeniile economic, tehnic si juridic si va avea ca atributii:
a) verificarea
îndeplinirii conditiilor de formă ale cererilor de desemnare ca furnizor de
serviciu universal, prevăzute la art. 5 alin. (1) si (2);
b)
verificarea îndeplinirii conditiilor de eligibilitate si a criteriilor
referitoare la capacitatea tehnică si economico-financiară a solicitantilor,
asa cum acestea sunt prevăzute la art. 7-10 din Ordonanta privind serviciile
postale;
c)
redactarea proiectului deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu
universal sau de respingere a cererii de desemnare ca furnizor de serviciu
universal.
(3)
Comisia de evaluare poate cere solicitantilor orice documente, informatii
suplimentare sau clarificări, necesare pentru solutionarea cererilor, indicând
si termenul în care acestea trebuie depuse.
Art.
7. - În analiza cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal,
comisia de evaluare va lua în considerare următoarele:
a)
gradul de acoperire a teritoriului national garantat de solicitanti, inclusiv
densitatea punctelor de acces în retelele postale publice;
b) experienta
anterioară în furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului universal sau
a altor servicii postale;
c)
datele prezentate privind cifra de afaceri, profitul realizat, situatia
patrimoniului si numărul de salariati;
d)
capacitatea de a asigura un nivel uniform al tarifelor pentru serviciile din
sfera serviciului universal pe întreg teritoriul tării;
e)
alte date relevante prezentate de solicitanti.
Art.
8. - (1) Termenul de solutionare a cererilor de desemnare ca furnizor de
serviciu universal este de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
decizii.
(2)
ANRC va supune proiectul deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu
universal sau de respingere a cererii de desemnare ca furnizor de serviciu
universal, după caz, procedurii de consultare prevăzute la art. 50 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de
reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002, astfel încât termenul prevăzut la alin. (1) să fie respectat.
(3) În
cazul în care, potrivit dispozitiilor art. 6 alin. (3), unui solicitant îi sunt
cerute documente, informatii suplimentare sau clarificări, termenul prevăzut la
alin. (1) se suspendă până la primirea acestora sau până la expirarea
termenului de depunere stabilit de comisia de evaluare.
CAPITOLUL
III
Desemnarea
din oficiu
Art.
9. - (1) ANRC va putea desemna din oficiu un furnizor de servicii postale din
sfera serviciului universal ca furnizor de serviciu universal în următoarele
cazuri:
a)
dacă nici o persoană nu a depus cerere de desemnare ca furnizor de serviciu universal
în termenul prevăzut la art. 4 alin. (2);
b)
dacă nici una dintre persoanele care au depus cerere de desemnare ca furnizor
de serviciu universal în termenul prevăzut la art. 4 alin. (2) nu a fost
desemnată furnizor de serviciu universal după parcurgerea procedurii prevăzute
în cap. II;
c) dacă după parcurgerea procedurii prevăzute la cap. II nu au fost
desemnati furnizori de serviciu universal pentru toate serviciile incluse în
sfera serviciului universal sau pentru întreg teritoriul tării.
(2) Desemnarea
din oficiu se realizează prin decizie a presedintelui ANRC, care se elaborează
pe baza propunerilor comisiei de evaluare prevăzute la art. 6 si se supune
procedurii de consultare prevăzute la art. 50 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 79/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002.
(3) Propunerile comisiei de evaluare vor contine persoana propusă a fi desemnată ca furnizor de serviciu universal, motivele pentru care este necesară desemnarea din oficiu, precum si celelalte date ce urmează a fi incluse în decizia de desemnare.
CAPITOLUL
IV
Art.
10. - (1) Decizia de desemnare ca furnizor de serviciu universal conferă furnizorului
de serviciu universal drepturi si obligatii specifice, suplimentare fată de
cele conferite prin licenta individuală.
(2)
Decizia de desemnare a furnizorului de serviciu universal va contine, după caz,
următoarele:
a)
serviciile pentru care a fost desemnat furnizorul de serviciu universal;
b) perioada pentru care a fost desemnat ca furnizor de serviciu
universal, aceasta neputând depăsi data de expirare a licentei individuale de
care beneficiază furnizorul de serviciu universal;
c)
dreptul de prioritate la închirierea spatiilor necesare în vederea desfăsurării
activitătii de transport al trimiterilor postale si mandatelor postale;
d)
dreptul de prioritate la efectuarea transportului trimiterilor postale si
mandatelor postale de către societătile comerciale, societătile nationale,
companiile nationale si regiile autonome cu obiect de activitate în domeniul
transporturilor publice rutiere, feroviare, maritime, fluviale si aeriene,
precum si dreptul de acces cu prioritate în mijloacele de transport aflate în
proprietatea sau în administrarea acestora;
e)
dreptul de acces cu prioritate la punctele de frontieră si la organele vamale;
f)
dreptul de a instala, întretine, înlocui si de a muta, cu titlu gratuit, cutii
postale pe imobilele aflate în proprietatea publică a statului sau a unitătilor
administrativteritoriale;
g)
dreptul de a actiona în relatiile internationale în calitate de furnizor de
serviciu universal si de a încheia acorduri operationale în această calitate,
precum si de a utiliza formularele internationale specifice, prevăzute în
acordurile internationale la care România este parte;
h)
dreptul de a emite timbre si efecte postale;
i)
drepturile de care beneficiază furnizorul de serviciu universal pentru a-si
acoperi pierderile determinate de furnizarea serviciilor pentru care a fost
desemnat, sub formă de mecanism de compensare sau drepturi rezervate;
j)
obligatia de a asigura cel putin o colectare de la fiecare punct de acces si
cel putin o livrare la locuinta fiecărei persoane fizice si la sediul fiecărei
persoane juridice, în fiecare zi lucrătoare, dar nu mai putin de 5 zile pe
săptămănă, cu exceptia cazurilor sau conditiilor geografice considerate
exceptionale de ANRC, în fiecare localitate în care prestează serviciile din
sfera serviciului universal pe care are obligatia să le furnizeze;
k)
obligatiile de respectare a cerintelor esentiale, de nediscriminare, de
furnizare în mod neîntrerupt a serviciilor pentru care a fost desemnat si de
dezvoltare;
l)
obligatia de publicare a informatiilor privind caracteristicile serviciilor
pentru care a fost desemnat;
m)
obligatia de a asigura accesul la retea al utilizatorilor în conditii de
transparentă, obiectivitate si nediscriminare, precum si obligatia de a asigura
accesul la retea al altor furnizori de servicii postale;
n)
obligatia de a supune aprobării ANRC tarifele practicate pentru serviciile
pentru care a fost desemnat, precum si de a le publica;
o)
obligatii privind tinerea evidentei contabile separate;
p)
obligatii privind regulile aplicabile serviciilor postale pentru care a fost
desemnat;
q)
standardele de calitate pe care furnizorul de serviciu universal este obligat
să le respecte;
r)
obligatii privind supunerea spre aprobare de către ANRC a contractului-cadru,
în temeiul căruia se desfăsoară relatiile furnizorului de serviciu universal cu
utilizatorii;
s)
obligatii privind supunerea spre aprobare de către ANRC a codului postal;
t)
alte drepturi si obligatii relevante în ceea ce priveste furnizarea serviciilor
postale pentru care a fost desemnat.
CAPITOLUL
V
Dispozitii
speciale
Art.
11. - (1) Furnizorul de serviciu universal desemnat în conditiile si potrivit
procedurii reglementate de prezenta decizie va putea depune la ANRC o cerere privind
modificarea unora dintre conditiile stabilite prin decizia de desemnare după
trecerea unui an de la data la care a început activitatea în calitate de
furnizor de serviciu universal.
(2) În
situatii exceptionale cererea se va putea depune si înainte de expirarea
termenului prevăzut la alin. (1).
(3)
Cererea va contine motivele pentru care furnizorul de serviciu universal
solicită modificarea conditiilor prevăzute în decizia de desemnare si va fi
însotită de documentele justificative.
(4) În
termen de 10 zile de la primirea unei astfel de cereri, presedintele ANRC va
desemna, prin decizie, o comisie de evaluare, având componenta prevăzută la
art. 6 alin. (2).
(5)
Cererea se va solutiona prin decizie a presedintelui ANRC în termen de 60 de
zile de la înregistrare.
(6)
Dispozitiile art. 6 alin. (3) si ale art. 8 alin. (3) se aplică în mod
corespunzător.
Art.
12. - Calitatea de furnizor de serviciu universal poate fi retrasă, prin
decizie a presedintelui ANRC, în cazul în care furnizorul de serviciu universal
se face vinovat de nerespectarea, în mod grav si repetat, a obligatiilor,
conditiilor, standardelor, regulilor, procedurilor si termenelor prevăzute prin
decizia de desemnare.
Art.
13. - (1) Calitatea de furnizor de serviciu universal încetează în următoarele
cazuri:
a) ca
urmare a încetării existentei furnizorului de serviciu universal;
b) ca
urmare a declansării împotriva furnizorului de serviciu universal a procedurii
reorganizării judiciare si a falimentului, în conditiile Legii nr. 64/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare;
c) la
expirarea perioadei pentru care a fost desemnat;
d) ca
urmare a retragerii acestei calităti de către ANRC în conditiile prevăzute la
art. 12.
(2) În
termen de 15 zile de la data încetării calitătii de furnizor de serviciu
universal, ANRC va face publică prin intermediul paginii sale de Internet si
prin publicare în cel putin un cotidian de mare tiraj data de la care începe să
curgă un nou termen de 30 de zile în care furnizorii de servicii postale din sfera
serviciului universal pot transmite cererea prevăzută la art. 4 alin. (1), în
scopul desemnării unui alt furnizor de serviciu universal pentru serviciile si
zonele în cauză. În această situatie, conditiile de desemnare si etapele
procedurii de desemnare prevăzute de prezenta decizie se aplică în mod
corespunzător.
Art.
14. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii,
Ion
Smeeianu
Bucuresti, 27 noiembrie 2003.
Nr. 1.351/EN.
ANEXĂ*)