MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 574 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 11 august 2003
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 307
din 10 iulie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997 privind
protectia copilului aflat în dificultate, republicată
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
886. - Hotărâre
privind aprobarea participării României în anul 2003 la Programul comunitar
privind stimularea dezvoltării si utilizării continutului digital european în
retelele globale si promovarea diversitătii lingvistice în Societatea
Informatională (e-Content), precum si plata contributiei financiare aferente
participării în anul 2003 la acest program
887. - Hotărâre
pentru aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României si Banca
Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de împrumut - Programul
de dezvoltare a utilitătilor municipale, etapa a II-a, dintre România si Banca
Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august 1997
888. - Hotărâre
privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului
a unei constructii aflate în administrarea Serviciului Român de Informatii
889. - Hotărâre
privind desemnarea membrilor Comitetului de coordonare a restructurării,
constituit potrivit art. 26 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind valorificarea unor active bancare, republicată
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
644. - Ordin al
ministrului sănătătii privind Criteriile de includere în program a pacientilor
în vederea automonitorizării, precum si a femeilor gravide si copiilor care vor
beneficia de pompe de insulină
1.023. - Ordin
al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru aprobarea
Reglementării Aeronautice Civile Române RACR-APAN AUN/Atestarea personalului
aeronautic navigant - piloti de aeronave ultrausoare nemotorizate
2.671. - Ordin
al ministrului culturii si cultelor privind clasarea Sinagogii ortodoxe situate
în municipiul Oradea, str. Mihai Viteazul nr. 4, judetul Bihor
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
din 10 iulie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 26/1997 privind protectia copilului aflat în
dificultate, republicată
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Aurelia Popa - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent sef
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997
privind protectia copilului aflat în dificultate, republicată, exceptie
ridicată din Comisia pentru protectia copilului Galati în Dosarul nr.
3.762/C/2002 al Tribunalului Galati - Sectia civilă.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere
jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale, pune concluzii de respingere
a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările
dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 18 decembrie
2002, pronuntată în Dosarul nr. 3.762/C/2002, Tribunalul Galati - Sectia
civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997 privind
protectia copilului aflat în dificultate, republicată. Exceptia a fost
ridicată de Comisia pentru protectia copilului Galati într-o cauză civilă.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că dispozitiile art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 26/1997, republicată, contravin art. 48 alin. (2) din Constitutie, precum
si principiului separatiei puterilor în stat. În esentă, arată că textul de
lege criticat creează posibilitatea atacării actelor emise de Comisia pentru
protectia copilului potrivit normelor de drept comun, iar nu în conditiile si
limitele stabilite de Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, ca lege
organică, actele acestei comisii, ca autoritate a administratiei publice, fiind
acte administrative. De asemenea, autorul exceptiei sustine că art. 34 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997, republicată, înfrânge principiul
constitutional al separatiei puterilor de stat, deoarece permite instantei de
drept comun ca, substituindu-se comisiei pentru protectia copilului, să
stabilească măsuri de ocrotire care sunt de competenta organului administrativ.
Instanta de judecată apreciază că exceptia
de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În acest sens arată că prevederile
art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997, republicată, nu
numai că asigură accesul părtii interesate la căile de atac împotriva
hotărârilor comisiei pentru protectia copilului, dar si creează o cale mai
lesnicioasă de realizare a intereselor copilului. În sprijinul acestui punct de
vedere este invocată si jurisprudenta Curtii Constitutionale, concretizată prin
Decizia nr. 282/2002.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, iar în
conformitate cu art. 181 din Legea nr. 35/1997, cu modificările
ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul
Poporului.
Guvernul, apreciind exceptia de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată, arată că “prin posibilitatea atacării
actelor administrative emise de Comisie, la instanta judecătorească de drept
comun, nu se poate vorbi despre limitarea dreptului persoanei vătămate de o
autoritate administrativă de a se adresa justitiei”, atâta vreme cât “acest drept
este continut de însusi textul legal a cărui neconstitutionalitate se invocă”.
În acest sens face trimitere si la solutiile Curtii Constitutionale pronuntate
în Decizia nr. 282/2002 si în Decizia nr. 38/2003. De asemenea, consideră că
scopul controlului judiciar exercitat de instanta de drept comun “este tocmai
acela al anulării unui act administrativ care prejudiciază interesele unei
persoane”, astfel că apar ca eronate sustinerile autorului exceptiei de
neconstitutionalitate. De asemenea, apreciază că asigurarea prin textul de lege
criticat a principiilor accesului la justitie si controlului judecătoresc
asupra actelor unui organ administrativ nu poate fi interpretată ca aducând
atingere separatiei puterilor în stat, deoarece, “pe de o parte, acestea sunt,
la rândul lor, principii constitutionale, iar, pe de altă parte, ceea ce în mod
clasic este denumit separatie a puterilor în stat înseamnă, de fapt,
echilibrul acestor puteri, controlul reciproc si nicidecum lipsa
interdependentei, a oricărui control, arbitrariu”.
Avocatul Poporului consideră că exceptia
de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În acest sens arată că, “pentru a
forma obiectul unei actiuni în contenciosul administrativ, este necesar ca
actul prin care o persoană fizică sau juridică se consideră vătămată într-un
drept al său să întrunească două conditii: să fie un act administrativ si legea
să nu prevadă o altă cale judiciară de atac [...], or, potrivit Legii nr.
108/1998 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/1997,
hotărârea comisiei poate fi atacată potrivit normelor de drept comun”. În
sustinerea acestui punct de vedere sunt invocate Decizia nr. 282/2002 si
Decizia nr. 38/2003 prin care Curtea Constitutională s-a pronuntat asupra
dispozitiilor legale criticate, precizând că acestea nu încalcă prevederile
statuate în art. 48 din Constitutie.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului si cel al institutiei Avocatul Poporului, raportul întocmit în cauză
de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art.
1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
26/1997 privind protectia copilului aflat în dificultate, republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 24 iulie 1998, dispozitii
ce au următoarea redactare: “Hotărârea comisiei poate fi atacată la
judecătoria teritorială competentă, potrivit normelor de drept comun.”
În sustinerea neconstitutionalitătii acestui text de
lege autorul exceptiei invocă încălcarea următoarelor prevederi constitutionale
ale art. 48 alin. (2): “Conditiile si limitele exercitării acestui drept se
stabilesc prin lege organică.” De ase- menea, invocă încălcarea
principiului constitutional al separatiei puterilor în stat.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
constată că prevederile art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
26/1997 privind protectia copilului aflat în dificultate, republicată, au mai
făcut obiectul controlului de constitutionalitate în temeiul art. 144 lit. c)
din Constitutie.
Astfel, prin Decizia nr. 282 din 29 octombrie 2002,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 12 decembrie
2002, Curtea Constitutională a statuat că aceste dispozitii nu contravin
prevederilor art. 48 din Constitutie. Cu acel prilej instanta constitutională a
retinut că, spre deosebire de art. 29 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
26/1997 (în redactarea initială), care prevedea că “Hotărârea Comisiei
pentru protectia copilului poate fi atacată în conditiile Legii contenciosului
administrativ”, în art. 34 aceeasi ordonantă (în redactarea dată prin Legea
nr. 108 din 2 iunie 1998) s-a prevăzut că “Hotărârea comisiei poate fi
atacată la judecătoria teritorială competentă, potri- vit normelor de drept
comun”. Acest fapt însă nu a fost considerat ca aducând atingere
prevederilor art. 48 din Constitutie. În acest sens, Curtea a retinut că “noua
optiune a legiuitorului asigură accesul părtii interesate la căile de atac împotriva
hotărârilor Comisiei pentru protectia copilului”. Mai mult, tot cu acel prilej,
s-a arătat că folosirea căilor de atac în procedura de drept comun asigură o
cale mai lesnicioasă de realizare a intereselor copilului.
Deoarece în spetă nu au intervenit elemente noi care
să justifice schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, cele statuate
prin decizia mentionată îsi mentin valabilitatea si în prezenta cauză.
De asemenea, Curtea consideră că nu sunt întemeiate
nici argumentele autorului exceptiei care privesc încălcarea de către
prevederile legale criticate a principiului separatiei puterilor în stat.
Într-adevăr, prin art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997,
republicată, se asigură accesul la justitie si controlul judecătoresc asupra
actelor unui organ administrativ, principii constitutionale ce nu fac însă
decât să dea expresie principiului separatiei puterilor în stat, care cuprinde
în esenta sa ideea de echilibru si control reciproc între autorităti, iar nu
separarea rigidă a atributiilor acestora.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 26/1997 privind
protectia copilului aflat în dificultate, republicată, exceptie ridicată de
Comisia pentru protectia copilului Galati în Dosarul nr. 3.762/C/2002 al
Tribunalului Galati - Sectia civilă.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 10 iulie
2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent sef,
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea participării României în anul 2003 la Programul comunitar privind
stimularea dezvoltării si utilizării continutului digital european în retelele
globale si promovarea diversitătii lingvistice în Societatea Informatională
(e-Content), precum si plata contributiei financiare aferente participării în
anul 2003 la acest program
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă participarea României în anul 2003
la Programul comunitar privind stimularea dezvoltării si utilizării
continutului digital european în retelele si promovarea diversitătii
lingvistice în Societatea Informatională (e-Content).
Art. 2. - Se aprobă plata contributiei financiare a
României pe anul 2003 la bugetul Uniunii Europene, în limita echivalentului în
lei al sumei de 168.000 euro, în vederea participării la programul prevăzut la
art. 1.
Art. 3. - Suma prevăzută la art. 2 se suportă din
bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pe anul 2003 si
din fonduri alocate în acest scop prin Programul national PHARE, astfel:
a) echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro din
bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pe anul 2003,
capitolul 68.01 “Transporturi si comunicatii”, titlul 38 “Transferuri”;
b) echivalentul în lei al sumei de 68.000 euro din
fonduri PHARE.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei,
Adriana Ticău,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina, secretar de stat
Bucuresti,
29 iulie 2003.
Nr. 886.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României si Banca Europeană
pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de împrumut - Programul de
dezvoltare a utilitătilor municipale, etapa a II-a, dintre România si Banca
Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august
1997
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 8 alin.
1 din Ordonanta Guvernului nr. 37/1997 pentru ratificarea Acodrului de împrumut
- Programul de dezvoltare a utilitătilor municipale, etapa a II-a, dintre
România si Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la
Bucuresti la 4 august 1997, aprobată prin Legea nr. 186/1997,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă
amendamentele convenite între Guvernul României si Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de împrumut - Programul de dezvoltare a
utilitătilor municipale, etapa a II-a, dintre România si Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august 1997, ratificat
prin Ordonanta Guvernului nr. 37/1997, aprobată prin Legea nr. 186/1997, după
cum urmează:
- Apendicele la anexa nr. 2 “Categorii si trageri”
la acordul de împrumut se modifică si va avea cuprinsul din anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Ileana Tureanu, secretar de stat
Bucuresti,
29 iulie 2003.
Nr. 887.
ANEXĂ
(Apendice
la anexa nr. 2 la acordul de împrumut)
Nr. crt. |
Categoria |
Suma alocată din împrumut (dolari) |
% de cheltuieli care va fi finantat (% din valoarea
contractului, exclusiv taxe si impozite locale) |
1. |
Bunuri
pentru Partea 1 (Arad) |
1.673.868,89 |
100,00 |
2. |
Lucrări
pentru Partea 1 (Arad) |
2.097.131,11 |
100,00 |
3. |
Bunuri
pentru Partea 2 (Bacău) |
3.650.100,00 |
100,00 |
4. |
Lucrări
pentru Partea 2 (Bacău) |
299.900,00 |
45,78 |
5. |
Bunuri
pentru Partea 3 (Bistrita), cu exceptia celor pentru Partea 3 (iii) (B) |
297.409,00 |
100,00 |
6. |
Bunuri
pentru Partea 3 (iii) (B) (Bistrita) |
3.937.591,00 |
75,14 |
7. |
Bunuri
pentru Partea 3 (Bistrita) |
0,00 |
0,00 |
8. |
Bunuri
pentru Partea 4 (Botosani) |
1.661.264,86 |
100,00 |
9. |
Lucrări
pentru Partea 4 (Botosani) |
712.735,14 |
100,00 |
10. |
Bunuri
pentru Partea 5 (Brăila) |
2.508.948,92 |
100,00 |
11. |
Lucrări
pentru Partea 5 (Brăila) |
2.759.051,08 |
100,00 |
12. |
Bunuri
pentru Partea 6 (Cluj) |
2.365.655,00 |
100,00 |
13. |
Lucrări
pentru Partea 6 (Cluj) |
15.059.345,00 |
100,00 |
14. |
Bunuri
pentru Partea 7 (Constanta) |
6.721.473,71 |
100,00 |
15. |
Lucrări
pentru Partea 7, cu exceptia celor pentru Partea 7 (iii) (D) (Constanta) |
6.685.316,56 |
100,00 |
16. |
Lucrări
pentru Partea 7 (iii) (D) (Constanta) |
3.634.209,73 |
64,00 |
17. |
Bunuri
pentru Partea 8 (Focsani) |
2.442.011,90 |
100,00 |
18. |
Lucrări
pentru Partea 8 (Focsani) |
3.368.988,10 |
100,00 |
19. |
Lucrări
pentru Partea 9 (i) (A) (Oradea) |
1.933.000,00 |
48,70 |
20. |
Lucrări
pentru Partea 9 (i) (B) (Oradea) |
3.125.000,00 |
60,30 |
21. |
Bunuri
pentru Partea 9 (i) (A) (Oradea) |
3.569.000,00 |
100,00 |
22. |
Lucrări
pentru Partea 9 (Oradea), cu exceptia celor pentru părtile 9 (i) (A) si 9 (i)
(B) 1.0 |
24.000,00 |
29,57 |
23. |
Bunuri
pentru Partea 10 (Târgoviste) |
2.442.000,00 |
100,00 |
24. |
Lucrări
pentru Partea 10 (Târgoviste) |
3.032.000,00 |
100,00 |
25. |
Servicii
pentru Partea 11 (Generală) |
0,00 |
|
26. |
Nealocate
pentru Partea 1 (Arad) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 2 (Bacău) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 3 (Bistrita) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 4 (Botosani) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 5 (Brăila) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 6 (Cluj) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 7 (Constanta) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 8 (Focsani) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 9 (Oradea) |
0,00 |
|
|
Nealocate
pentru Partea 10 (Târgoviste) |
0,00 |
|
TOTAL: |
|
75.000.000,00 |
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unei
constructii aflate în administrarea Serviciului Român de Informatii
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 10 alin.
(2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere
din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc
domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale,
aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al
statului în domeniul privat al statului a unei constructii aflate în
administrarea Serviciului Român de Informatii, amplasată în incinta imobilului
situat în municipiul Bucuresti, sos. Odăi nr. 20, sectorul 1, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Trecerea în domeniul privat al statului a
constructiei prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din functiune si
demolării acesteia.
Art. 3. - După scoaterea din functiune si demolarea
constructiei, Serviciul Român de Informatii îsi va actualiza în mod
corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Directorul Serviciului Român de Informatii,
Vasile Iancu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
29 iulie 2003.
Nr. 888.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
ale constructiei care se trece din domeniul public în
domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din functiune si demolării
Locul unde este situat imobilul |
Constructia din cadrul imobilului, propusă pentru
desfiintare |
Numărul de identificare al constructiei, atribuit de
Ministerul Finantelor Publice |
Caracteristici tehnice ale constructiei |
Valoarea de inventar a constructiei (lei) |
Municipiul
Bucuresti, sos. Odăi nr. 20, sectorul 1 |
Clădire anexă P |
144.741 |
Suprafata
construită = 208 m2 Suprafata
desfăsurată = 208 m2 |
195.193.244 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
desemnarea membrilor Comitetului de coordonare a restructurării, constituit
potrivit art. 26 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind
valorificarea unor active bancare, republicată
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 26
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind
valorificarea unor active bancare, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se desemnează ca membri ai Comitetului de
coordonare a restructurării, constituit potrivit art. 26 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare,
republicată, următoarele persoane:
a) Liliana Mitre, reprezentant al Ministerului
Finantelor Publice;
b) Georgel Călin, reprezentant al Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului;
c) Nicolae Vulpescu, reprezentant al Băncii Nationale
a României.
Art. 2. - Atributiile principale ale Comitetului de
coordonare a restructurării sunt prevăzute la art. 26 alin. (2) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 51/1998, republicată.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Presedintele Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Mugur Isărescu
Bucuresti,
29 iulie 2003.
Nr. 889.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
privind
Criteriile de includere în program a pacientilor în vederea automonitorizării,
precum si a femeilor gravide si copiilor care vor beneficia de pompe de insulină
Având în vedere prevederile art. 4 alin. (3) din
Ordinul ministrului sănătătii si familiei si al presedintelui Casei Nationale
de Asigurări de Sănătate nr. 248/149/2003 pentru aprobarea subprogramelor de
sănătate în anul 2003,
văzând Referatul de aprobare al Directiei generale de
asistentă medicală si programe si al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate
nr. 483 din 2 iulie 2003,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Criteriile de includere în program
a pacientilor în vederea automonitorizării, precum si a femeilor gravide si
copiilor care vor beneficia de pompe de insulină, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directiile implicate din cadrul Ministerului
Sănătătii si al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Bucuresti,
2 iulie 2003.
Nr. 644.
ANEXĂ
de includere în program a pacientilor în vederea
automonitorizării, precum si a femeilor gravide
si copiilor care vor beneficia de pompe de insulină
Criteriile de includere în program a pacientilor în
vederea automonitorizării:
1. Diabet zaharat tip I la copii si adolescenti
2. Diabet zaharat tip I, indiferent de vârstă, cu:
- insulinoterapie în prize multiple (4 sau mai multe
prize de insulină);
- autoajustarea zilnică a dozelor de insulină în
functie de automonitorizare;
- educatie terapeutică si aderentă la programul
terapeutic.
3. Gravidele cu diabet zaharat (automonitorizarea se va
asigura pe perioada sarcinii si ulterior dacă se încadrează în celelalte
categorii)
4. Diabet zaharat tip II, cu:
- insulinoterapie în prize multiple (4 sau mai multe
prize de insulină);
- autoajustarea zilnică a dozelor de insulină în
functie de automonitorizare;
- educatie terapeutică si aderentă la programul
terapeutic.
5. Diabet zaharat tip I, cu insulinoterapie
conventională (2-3 prize de insulină)
6. Diabet zaharat tip II, cu insulinoterapie
conventională
Criteriile de includere în program a femeilor gravide
si a copiilor care vor beneficia de pompe de insulină:
Tratament permanent
1. Copii cu diabet zaharat tip I, la care nu se poate
realiza controlul glicemic prin insulinoterapie intensivă corect aplicată
2. Copii cu diabet zaharat tip I labil
3. Copii cu diabet zaharat tip I si hipoglicemii
recurente
4. Copii cu diabet zaharat tip I si cu
insulinorezistentă marcată, la care nu se poate realiza controlul glicemic prin
insulinoterapie intensivă (prezenta fenomenului “dawn” si persistenta
hemoglobinei glicate Alc la valori de peste 8%)
Tratament temporar
1. Gravide cu diabet zaharat tip I
2. Diabet zaharat gestational sau gravide cu diabet
zaharat tip l si insulinoterapie, la care nu se poate realiza controlul
glicemic prin insulinoterapie intensivă
3. Orice tip de diabet zaharat, cu labilitate
glicemică, care nu poate fi controlat prin insulinoterapie intensivă Criterii
de decizie a pacientului: motivatie, aderentă la programul de monitorizare si
control (autoîngrijire, automonitorizare si autoajustarea dozelor de insulină),
capacitate si abilităti de utilizare a pompei, suport familial.
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru
aprobarea Reglementării Aeronautice Civile Române RACR-APAN AUN/Atestarea
personalului
aeronautic navigant - piloti de aeronave ultrausoare nemotorizate
În temeiul prevederilor art. 12 lit. f) din Ordonanta
Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, ale art. 4 lit. m) si ale art. 5 din Ordonanta Guvernului nr.
29/1997 privind Codul aerian, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 130/2000, republicată, si ale art. 4 pct. 4.15 din Regulamentul de
organizare si functionare a Autoritătii Aeronautice Civile Române, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiintarea Autoritătii Aeronautice
Civile Române, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Reglementarea Aeronautică Civilă
Română RACR-APAN AUN/Atestarea personalului aeronautic navigant - piloti de
aeronave ultrausoare nemotorizate, prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Procedurile specifice de aplicare a
Reglementării Aeronautice Civile Române RACR-APAN AUN/Atestarea personalului
aeronautic navigant - piloti de aeronave ultrausoare nemotorizate vor fi emise
de către Aeroclubul României, cu avizul Regiei Autonome “Autoritatea
Aeronautică Civilă Română”, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare după 30 de zile de la
data publicării.
Art. 4. - Directia generală aviatie civilă din cadrul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Regia Autonomă “Autoritatea
Aeronautică Civilă Română” si Aeroclubul României vor lua măsuri pentru ducerea
la îndeplinire a prezentului ordin.
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat
Bucuresti,
1 iulie 2003.
Nr. 1.023.
*) Anexa se
pune la dispozitie celor interesati de către Regia Autonomă “Autoritatea
Aeronautică Civilă Română” si Aeroclubul României.
MINISTERUL
CULTURII SI CULTELOR
privind clasarea Sinagogii ortodoxe situate în municipiul Oradea, str. Mihai Viteazul nr. 4, judetul Bihor
În temeiul prevederilor art. 12 alin. (1) pct. 2 lit.
a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice,
în baza art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
28/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor,
cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere Dosarul de clasare înregistrat la
Directia monumentelor istorice cu nr. 71.759 din 28 aprilie 2002, precum si
Avizul Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice nr. 195 din 16 mai 2002,
ministrul culturii si cultelor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Sinagoga ortodoxă situată în municipiul
Oradea, str. Mihai Viteazul nr. 4, judetul Bihor, se clasează în lista
monumentelor istorice în grupa B.
Art. 2. - Directia Judeteană pentru Cultură, Culte si
Patrimoniul Cultural National Bihor va îndeplini procedurile de comunicare
către proprietar în termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii
prezentului ordin, conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 422/2001.
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Bucuresti,
3 iunie 2003.
Nr. 2.671.