MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 568 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 7 august 2003
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
61. - Ordin al
ministrului economiei si comertului privind instituirea procedurii de
administrare specială si de supraveghere financiară la Societatea Comercială
“Uzina Termoelectrica Midia” - S.A.
502. - Ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului privind contractul-tip
de vânzare-cumpărare a tutunului brut
503. - Ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului privind autorizarea
unitătilor prim-procesatoare de tutun
508. - Ordin al
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului pentru aprobarea
componentei si atributiilor comisiei de verificare si avizare a documentatiilor
în vederea aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 865/2003, din cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului
682. - Ordin al
ministrului sănătătii pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe
anul 2003 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate
Bucuresti
4.636. - Ordin
al ministrului educatiei, cercetării si tineretului privind aprobarea bugetelor
de venituri si cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare pe
anul 2003
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
8. - Norme privind
modificarea Normelor Băncii Nationale a României nr. 8/1999 privind limitarea
riscului de credit al institutiilor de credit, cu modificările si completările
ulterioare
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
ECONOMIEI SI COMERTULUI
privind instituirea procedurii de administrare specială si de
supraveghere financiară la Societatea Comercială “Uzina Termoelectrica Midia” -
S.A.
În temeiul prevederilor art. 16 din
Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie
2002, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 180 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor
comerciale, cu modificările si completările ulterioare, si ale Legii nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 434 din 21 iunie 2002, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Economiei si Comertului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 485 din 7 iulie 2003,
în vederea stabilirii modului de
administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru
accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Uzina
Termoelectrica Midia” - S.A.,
ministrul economiei si comertului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se instituie procedura
de administrare specială si de supraveghere financiară în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Uzina Termoelectrica Midia” - S.A., cu
sediul în localitatea Năvodari, DJ 226Km 23, judetul Constanta, având numărul
de înregistrare din Registrul comertului J 13/2072/2001, denumită în continuare
societate comercială, începând cu data publicării prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării
speciale si a supravegherii financiare în perioada de privatizare
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
prin ordin al ministrului economiei si comertului.
(2) Continutul mandatului special prevăzut
la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea,
următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare,
gestionare si supraveghere financiară a societătii comerciale, cu accent pe: -
convocarea adunării generale a actionarilor, ori de câte ori este necesar;
- situatia îndeplinirii principalilor
indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate
care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii
comerciale, precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care
societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care
grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi
revendicate;
b) întocmirea unui grafic împreună cu
societatea comercială pentru îndeplinirea de către aceasta a obligatiei de a
efectua toate plătile către creditorii bugetari, furnizorii de utilităti, alti
furnizori, creditorii financiari si alti creditori, inclusiv către institutiile
publice implicate, în scopul reducerii gradului de îndatorare;
c) notificarea tuturor creditorilor
bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare specială si
supraveghere financiară în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
d) notificarea tuturor creditorilor,
furnizorilor, clientilor, partenerilor sau tertilor privind instituirea
procedurii de administrare specială si de supraveghere financiară în sensul că
toate actiunile judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva societătii
comerciale înainte sau după instituirea supravegherii financiare se suspendă pe
perioada cuprinsă între data instituirii supravegherii financiare si data
încheierii contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de actiuni, dar nu
mai mult de 6 luni de la data instituirii supravegherii financiare. Pe durata
supravegherii financiare se suspendă orice termene de prescriptie a actiunilor
prevăzute mai sus;
e) solicitarea organelor teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte
ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale,
pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare conform prevederilor legale specifice în vigoare, aplicabile
societătii comerciale în perioada de privatizare;
f) solicitarea furnizorilor de servicii
pentru întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
g) respectarea disciplinei
economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare
specială si supraveghere financiară în perioada de privatizare încetează la
data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătilor comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului economiei si comertului.
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
Bucuresti,
30 iulie 2003.
Nr.
61.
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
privind contractul-tip de vânzare-cumpărare a tutunului brut
Văzând
Referatul de aprobare al Directiei generale de implementare si reglementare nr.
127.270 din 15 iulie 2003,
având în vedere prevederile art. 12 alin.
(1) si ale art. 13 din Legea nr. 236/2003 privind organizarea pietei tutunului
brut în România,
având în vedere prevederile Reglementării (CEE) nr. 2.075/1992 si ale Reglementării (CE) nr. 2.848/1998,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului,
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă contractul-tip de
vânzare-cumpărare a tutunului brut, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Contractul-tip aprobat este
valabil pentru recolta anului 2004.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
4 august 2003.
Nr.
502.
ANEXĂ
de vânzare-cumpărare a tutunului brut
Nr. …., încheiat în data ..
Părtile contractante
1. Cumpărător:
Denumirea ……………………………………………..
Sediul: strada ……………. nr. ..., localitatea
………….. Tara …………….
Înregistrat la registrul comertului cu nr. ……………., cod unic de înregistrare nr. ……………, telefon ..., reprezentat de doamna/domnul ... în calitate de director, denumit în continuare cumpărător.
2. Vânzător (producătorul agricol):
Numele si prenumele/denumirea societătii
..., cu domiciliul/sediul în localitatea …………..., judetul …….., carte de
identitate seria …….. nr. ../înregistrat la registrul comertului sub nr. ………….,
nr. cont de virament .……… deschis la Banca ………..., care s-a înfiintat si
functionează potrivit legislatiei statului …………., reprezentată legal de …………,
având functia de ………...., cetătean ………………..., posesor al actului de
identitate/pasaport ..., în calitate de …………... vânzător, denumit în continuare
vânzător,
au convenit să încheie prezentul contract.
Precizări:
1. Obiectul contractului
Vânzătorul se obligă să furnizeze si
cumpărătorul să achizitioneze tutunul contractat din recolta anului 2004
(campania 2004-2005).
Când vânzătorul este membrul unei
asociatii de producători, contractul este însotit de lista nominală a
producătorilor si de lista cu suprafetele respective, însotită de documentele
originale ale deciziilor de asociere ale acestora.
2. Cantităti si suprafete
Tutunul contractat este din varietatea ..,
grupa .. Cantitatea de tutun contractată este de …….... kg. Suprafata si
coordonatele parcelei cultivate sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul
contract. În conditii normale de climă se realizează o productie medie de ...
kg/ha.
3. Sământă si răsaduri
Vânzătorul (producătorul agricol)
utilizează, în vederea respectării prezentului contract, seminte selectionate
si răsaduri de tutun furnizate de cumpărător.
4. Vânzătorul (producătorul agricol) se
obligă să furnizeze cumpărătorului în totalitate tutunul contractat.
Cumpărătorul se obligă să achizitioneze în
totalitate tutunul contractat de pe suprafata la care se referă prezentul
contract. Vânzătorul declară pe propria răspundere că nu a încheiat un alt
contract care se referă la suprafata si productia corespunzătoare prezentului contract.
5. Livrarea si receptia productiei
Livrarea tutunului de la vânzător la
cumpărător se efectuează conform programului de livrări stabilit pe varietăti,
prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul contract. Calendarul livrărilor pe soiuri
este transmis în formă scrisă Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului si Comisiei de monitorizare cu cel putin 20 de zile lucrătoare înainte
de începerea livrărilor.
În cazul interventiei unor situatii de
fortă majoră Comisia de monitorizare se întruneste până la data de 10 august
2004 pentru a negocia schimbarea perioadelor de livrare.
6. Obligatiile cumpărătorului
Cumpărătorul se obligă să plătească pentru
tutunul preluat preturile negociate de contractanti pe clase de calitate,
conform tabelului următor:
Soiul |
Clasa de calitate |
Pretul (lei/kg) |
|
Superior |
|
|
I |
|
|
a-II-a |
|
|
a-III-a |
|
|
a- V-a |
|
7. Obligatiile producătorului/vânzătorului
Vânzătorul (producătorul agricol) se
obligă:
a) să predea întreaga cantitate produsă,
în conditiile de calitate prevăzute de standardele române;
b) să reînsământeze suprafata pentru producerea răsadului, afectată, până la data de 20 aprilie, si să planteze suprafata afectată în câmp până la data de 15 iunie a anului de recoltă, în cazul producerii unor calamităti naturale.
8. Plata tutunului se face după receptia
tutunului, prin transfer bancar, pentru persoane juridice sau prin mandat
postal, pentru persoane fizice, în termen de 30 de zile calendaristice de la
efectuarea receptiei.
9. Înregistrarea contractului
Cumpărătorul înregistrează prezentul
contract la directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală din judetele în
a căror rază teritorială se află localitatea de cultură a tutunului.
10. - (1) Controlul, monitorizarea si
solutionarea incidentelor care derivă din exercitarea prezentului contract se
realizează prin Comisia de monitorizare.
(2) Componenta, atributiile si
functionarea Comisiei de monitorizare se aprobă prin ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului.
11. Părtile contractante se vor adresa
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului si Comisiei de
monitorizare pentru solutionarea diferendelor cu privire la interpretarea
calitătii tutunului.
12. Calitatea tutunului trebuie să
corespundă prevederilor standardelor în vigoare SR 4895/1994, SR 13334/1996 si
SR 13335/1996.
13. Receptia cantitativă si calitativă a
tutunului se face la locul stabilit de cumpărător, comunicat vânzătorului si
Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului cu cel putin 20 de
zile înainte de începerea livrărilor.
14. Tutunul uscat, clasificat pe categorii
si împachetat pe baloti, se transportă în mijloace de transport adecvate la
locul de receptie stabilit. Pe durata transportului tutunul este protejat
împotriva factorilor de climă care pot afecta calitatea tutunului.
15. Controlul culturii
Vânzătorul facilitează efectuarea
controlului de calitate de către membrii organismelor oficiale de control, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Pe perioada de vegetatie cumpărătorul,
împreună cu vânzătorul, monitorizează cultura tutunului si participă la
prelevarea mostrelor.
Cumpărătorul consemnează rezultatele
monitorizărilor în rapoarte oficiale care se înscriu în registrul de evidenta
culturilor.
16. Părtile contractante pot conveni si
asupra altor clauze care vor fi anexate la prezentul contract.
17. Prezentul contract se completează cu
dispozitiile Codului civil si ale Codului comercial român.
18. Prezentul contract a fost încheiat în
limba română în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantă,
astăzi ......, data semnării.
Cumpărător, |
Vânzător, |
ANEXA
Nr. 1
la
contract
Specificatie |
U.M. |
|
Soiul |
|
|
Suprafata cultivată |
ha |
|
Parcela |
|
|
Cantitatea contractată |
tone |
|
Cumpărător, |
Vânzător, |
la
contract
Program
de livrări
Soiul (varietatea)/grupa |
Anul |
Luna/decada |
Cantitatea - kg - |
Virginia |
|
|
|
Burlei |
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
Cumpărător, |
Vânzător, |
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
privind autorizarea unitătilor prim-procesatoare de tutun
Văzând
Referatul de aprobare al Directiei generale de implementare si reglementare nr.
127.271 din 15 iulie 2003,
având în vedere prevederile art. 12 alin.
(1) si ale art. 13 din Legea nr. 236/2003 privind organizarea pietei tutunului
brut în România,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului,
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Pot să încheie contracte de
vânzare-cumpărare a tutunului cu producătorii agricoli si să desfăsoare
activitatea conform Legii nr. 236/2003 unitătile prim-procesatoare autorizate.
(2) Autorizatia unitătilor pentru
activitatea de prim-procesare a tutunului se eliberează de Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului.
(3) Înainte de data de 30 octombrie a
anului anterior anului de recoltă unitatea prim-procesatoare solicită în scris
acordarea autorizatiei de prim-procesare a tutunului. Solicitarea scrisă este
însotită de documentatia care atestă îndeplinirea conditiilor de autorizare.
(4) În termen de 60 de zile de la data
depunerii solicitării, Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului
decide asupra acordării autorizatiei de prim-procesare a tutunului.
Art. 2. - (1) Pentru acordarea
autorizatiei unitatea prim-procesatoare a tutunului trebuie să îndeplinească
următoarele conditii:
a) să probeze experienta în domeniul de
activitate;
b) să prezinte un plan de contractare cu
producătorii de tutun, pe soiuri si regiuni;
c) să prezinte un plan de îmbunătătire a
calitătii tutunului la producătorii agricoli;
d) să probeze capacitatea de procesare a
tutunului în:
- capacităti proprii de productie;
- capacităti închiriate pe o perioadă de
minimum 2 ani sau contracte de procesare încheiate pe o perioadă de minimum 2
ani cu terte unităti;
e) să precizeze procesele tehnologice,
utilajele si echipamentele utilizate în procesul de procesare, precum si
standardele de calitate folosite;
f) să dispună de capacitate financiară
corespunzătoare cumpărării si procesării tutunului contractat;
g) să probeze existenta unor potentiali
cumpărători ai tutunului procesat.
(2) Caracteristicile unitătii
prim-procesatoare sunt mentionate în documentele de control la care se anexează
planurile corespunzătoare ale instalatiilor si clădirilor.
Art. 3. - Se retrage autorizatia de
prim-procesare a tutunului în următoarele situatii:
a) la solicitarea scrisă a unitătii;
b) când se constată că unitatea
prim-procesatoare nu îndeplineste una sau mai multe conditii de autorizare
prevăzute la art. 2.
Art. 4. - Ministerul Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului detine Registrul general de prim-procesare a
tutunului în care se înscriu întreprinderile autorizate.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
4 august 2003.
Nr.
503.
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
pentru aprobarea componentei si atributiilor comisiei de verificare si
avizare a documentatiilor în vederea aplicării prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 865/2003, din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor,
Apelor si Mediului
Având
în vedere prevederile alin. (3) al art. 11 din Hotărârea Guvernului nr.
865/2003 privind sprijinul direct al statului acordat producătorilor agricoli,
în anul 2003, pentru construirea de adăposturi de vaci de lapte, precum si
pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice si pentru aprobarea
normelor metodologice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 549 din 30 iulie 2003, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 739/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului,
ministrul agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se stabilesc componenta si
atributiile comisiei de verificare si avizare a documentatiilor în vederea
aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 865/2003 privind sprijinul
direct al statului acordat producătorilor agricoli, în anul 2003, pentru
construirea de adăposturi de vaci de lapte, precum si pentru achizitionarea de
juninci si instalatii zootehnice si pentru aprobarea normelor metodologice, din
cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
5 august 2003.
Nr.
508.
ANEXĂ
1. Componenta comisiei de verificare si
avizare a documentatiilor în vederea aplicării prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 865/2003 privind sprijinul direct al statului acordat
producătorilor agricoli, în anul 2003, pentru construirea de adăposturi de vaci
de lapte, precum si pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice
si pentru aprobarea normelor metodologice, din cadrul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului, denumită în continuare comisie:
Petre Niculae - presedinte;
Dorin Zaharescu - membru;
Mircea Bălan - membru;
Dan Dărăban - membru;
Viorel Gît - membru.
2. Atributiile comisiei sunt următoarele:
a) Având în vedere legislatia sanitară veterinară
în vigoare, solicitantul depune la directiile pentru agricultură si dezvoltare
rurală judetene sau a municipiului Bucuresti, împreună cu documentele
solicitate la art. 11 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 865/2003, avizul
sanitar veterinar de principiu privind respectarea conditiilor sanitare
veterinare pentru adăpostul de vaci, eliberat de directiile sanitare veterinare
judetene sau a municipiului Bucuresti.
b) Directiile pentru agricultură si
dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti, după verificarea
încadrării studiului de fezabilitate în cerintele prevăzute în anexa nr. 2 din
Hotărârea Guvernului nr. 865/2003, a conformitătii dosarelor si aprobarea
cererilor, înaintează comisiei din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor,
Apelor si Mediului dosarele solicitantilor pentru verificare, aprobare si
avizare.
c) Comisia va deschide un registru special
în vederea monitorizării solicitărilor, care va cuprinde: numele si prenumele
solicitantului, datele de identificare ale solicitantului, sesiunea de depunere
a dosarelor, suma ce i se cuvine ca sprijin, numărul de înregistrare al
dosarului la directia pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a
municipiului Bucuresti, punctajul si avizul obtinute în urma verificării de către
comisie.
d) Comisia verifică documentatiile si
acordă punctajul fiecărui solicitant, conform criteriilor de selectare a
producătorilor agricoli pentru acordarea sprijinului, prevăzute în anexa nr. 1
din Hotărârea Guvernului nr. 865/2003.
e) Comisia transmite directiilor pentru
agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti avizele
pentru fiecare solicitare, în termen de 10 zile de la data încheierii fiecărei
sesiuni de depunere a dosarelor.
f) În termen de 15 zile de la data încheierii
sesiunii de depunere a dosarelor, solicitantul va fi înstiintat de directiile
pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti
asupra avizării dosarului.
g) După emiterea avizului favorabil de
către comisie si transmiterea acestuia producătorului agricol, prin directia
pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului Bucuresti,
beneficiarul va elabora proiectul tehnic si detaliile de executie, cu
antemăsurători pe cantitătile de lucrări, caiet de sarcini pentru executia
adăpostului, în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare pentru
institutiile publice. Durata maximă de realizare a adăpostului este de 120 de
zile de la data când solicitantul este înstiintat că a obtinut avizul
favorabil.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti
În
temeiul prevederilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 292/2002 privind stabilirea
modalitătilor de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli ale
institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, ale art. 24 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea
tehnologică si ale Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii,
având în vedere Referatul de aprobare al
Directiei generale buget si achizitii nr. 31.160 din 18 iulie 2003,
ministrul sănătătii emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri si
cheltuieli pe anul 2003 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în
Sănătate Bucuresti, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale
aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri si cheltuieli al
institutului, prevăzut la art. 1, reprezintă limita maximă si nu poate fi
depăsit decât în cazuri justificate si numai cu aprobarea Ministerului
Sănătătii, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si
al Ministerului Finantelor Publice.
(2) În cazul în care în executie se înregistrează depăsiri sau nerealizări ale veniturilor aprobate, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti va putea efectua cheltuieli în functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art. 3. - Nerespectarea prevederilor
prezentului ordin atrage răspunderea contraventională în conditiile legii.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Mircea Beuran
Bucuresti,
18 iulie 2003.
Nr.
682.
*)
Anexa se transmite institutiilor implicate.
MINISTERUL
EDUCATIEI, CERCETĂRII SI TINERETULUI
privind aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutelor
nationale de cercetare-dezvoltare pe anul 2003
Având
în vedere Referatul de aprobare nr. 684 din 16 aprilie 2003 privind aprobarea
bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutelor nationale de
cercetare-dezvoltare pe anul 2003, în temeiul art. 2 alin. (3) din Legea nr.
292/2002 privind stabilirea modalitătii de aprobare a bugetelor de venituri si
cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, în temeiul art.
24 alin. (1) si al art. 25 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind
cercetarea sfiintifică si dezvoltarea tehnologică,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 741/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetării si
Tineretului,
ministrul educatiei, cercetării si
tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă bugetele de venituri
si cheltuieli pe anul 2003 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare
din coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, prevăzute în
anexele nr. 1-17*) care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Cheltuielile totale aferente
veniturilor înscrise în bugetele de venituri si cheltuieli prevăzute la art. 1
reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăsite decât în cazuri bine justificate
si numai cu aprobarea Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului, cu
avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si al
Ministerului Finantelor Publice.
(2) În cazul în care în executie se
înregistrează depăsiri sau nerealizări ale veniturilor aprobate, institutele
nationale de cercetare-dezvoltare vor efectua cheltuieli în functie de
realizarea veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art. 3. - Nerespectarea prevederilor
prezentului ordin atrage răspunderea contraventională în conditiile legii.
Art. 4. - Directia generală buget finante
va comunica bugetele de venituri si cheltueili institutelor nationale de
cercetare-dezvoltare sus-mentionate, pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educatiei, cercetării si
tineretului,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti,
24 iulie 2003.
Nr.
4.636.
*)
Anexele nr. 1-17 se comunică institutelor nationale de cercetare-dezvoltare
mentionate la art. 1.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind modificarea Normelor Băncii
Nationale a României nr. 8/1999 privind limitarea riscului de credit al
institutiilor de credit, cu modificările si completările ulterioare
Având în vedere prevederile art. 26
alin. (2) lit. a) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a
României, cu modificările si completările ulterioare, ale art. 38 alin. (1) si
ale art. 45 lit. d) din Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul dispozitiilor art. 50
alin. (1) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a României,
cu modificările si completările ulterioare,
Banca Natională a României emite
prezentele norme.
Articol unic. -
Normele Băncii Nationale a României nr. 8/1999 privind limitarea riscului de
credit al institutiilor de credit, cu modificările si completările ulterioare,
publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 1 iunie 1999,
se modifică după cum urmează:
1. Articolul 11 va avea următorul
cuprins:
“Art. 11. - Suma totală a
împrumuturilor nete acordate de o institutie de credit (cu exceptia caselor
centrale ale cooperativelor de credit, care, potrivit prevederilor Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de
credit, aprobată si modificată prin Legea nr. 200/2002, nu pot acorda credite
persoanelor fizice) personalului propriu, inclusiv familiilor acestuia, nu
poate depăsi 6,5% din fondurile proprii ale acesteia.”
2. Anexa nr. 4 va
avea cuprinsul prezentat în anexa la prezentele norme.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti,
1 august 2003.
Nr.
8.
ANEXA
Nr. 4
SITUATIA
împrumuturilor nete acordate persoanelor
aflate în relatii speciale cu institutia de credit, personalului propriu,
precum si familiilor acestuia
Denumirea
institutiei de credit: .......................................................
Data raportării: [ / / ]
- mii lei -
Fonduri proprii (FP) |
6,5% din fondurile proprii |
20% din fondurile proprii |
|
|
|
Nr. crt. |
Grupul |
Expunere brută |
Expunere netă |
% din fondurile proprii col. 7= col. 6* 100/FP |
||||
din elemente de activ bilantiere |
din elemente evidentiate în afara bilantului |
Total col. 3. = col. 1+2 |
din elemente de activ bilantiere |
din elemente evidentiate în afara bilantului |
Total col. 6. = col. 4+5 |
|||
A |
B |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Persoane
aflate în relatii speciale, prevăzute, după caz, la: -art. 11 alin. 4
lit. p) pct. 5-12; -art. 11 alin. 4
lit. q) pct. 1 si 5-10; -art. 11 alin. 4 lit. r) pct. 5-12. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Personalul propriu si familiile cestuia |
|
|
|
|
|
|
|
Conducătorul băncii/casei centrale, .............................................. (numele, prenumele, semnătura) |
Conducătorul compartimentului financiar-contabil, .............................................. (numele, prenumele, semnătura) |
Întocmit de: Numele: ....................................... Telefon/Interior: ........................... |