MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 566
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 6 august 2003
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 315
din 17 iulie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139
alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1 si ale art. 156 din Codul de procedură
penală, precum si a prevederilor art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 pentru
organizarea judecătorească, republicată, si a prevederilor art. 8 alin. (1) si
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul
National Anticoruptie
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
48. - Ordonantă
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind
transportul naval
872. - Hotărâre
privind înfiintarea pe lângă Ministerul Justitiei a unei activităti finantate
integral din venituri proprii
876. - Hotărâre
privind garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor credite
externe, în valoare totală de maximum 130 milioane dolari S.U.A., contractate
de Societatea Natională de Gaze Naturale “Romgaz” - S.A., Societatea Comercială
“Distrigaz Sud” - S.A. si Societatea Comercială “Distrigaz Nord” - S.A. pentru
plata achizitiilor de gaze naturale necesare în vederea functionării Sistemului
national de gaze naturale
877. - Hotărâre
privind garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor împrumuturi
externe în valoare de maximum 40 milioane dolari S.U.A. pentru Societatea
Comercială de Producere a Energiei Electrice si Termice “Termoelectrica” -
S.A., respectiv de maximum 160 milioane dolari S.U.A. pentru filiala Societatea
Comercială “Electrocentrale Bucuresti”
- S.A., în vederea completării finantării achizitiilor de resurse energetice
din tară si din import pentru iarna 2003-2004 si a livrărilor din perioada
iulie-septembrie 2003 pentru constituirea stocurilor aferente
878. - Hotărâre
privind transmiterea fără plată a unei părti dintr-o clădire si a unor terenuri
din domeniul privat al statului si din administrarea Institutului de Cercetări
Chimice “ICECHIM” în patrimoniul Societătii Comerciale “Electrocentrale
Bucuresti” - S.A.
882. - Hotărâre
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de
119,978 miliarde lei din Fondul la dispozitia Guvernului României pentru
relatiile cu Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru
finantarea retransmisiei emisiunilor Programului 1 al Societătii Române de
Televiziune pe teritoriul Republicii Moldova, pentru care ordonator principal
de credite este Societatea Română de Televiziune, si 89,978 miliarde lei pentru
finantarea unor proiecte de integrare economică si culturală între România si
Republica Moldova
883. - Hotărâre
privind acordarea unor ajutoare de urgentă
884. - Hotărâre
privind alocarea unor surse financiare pentru lucrări de dragaj la confluenta
cu Dunărea a Canalului Dunăre-Marea Neagră si în bieful I al acestuia
885. - Hotărâre
privind modificarea sumelor alocate din credite externe Ministerului Economiei
si Comertului si Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2003
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
24. - Circulară
privind nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României
valabil în luna august 2003
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 17 iulie 2003
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 136 alin. 2 teza a
doua, art. 1371 alin. 2, art. 139 alin.
3, art. 146, art. 151 alin. 1 si ale art. 156 din Codul de procedură penală,
precum si a prevederilor art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 pentru
organizarea judecătorească, republicată, si a prevederilor art. 8 alin. (1) si
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul
National Anticoruptie
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Nicoleta Grigorescu - procuror
Florentina Geangu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139
alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1 si ale art. 156 din Codul de procedură
penală, precum si a prevederilor art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992,
republicată, si a prevederilor art. 8 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 43/2002, exceptie ridicată de Fănel Pavalache în Dosarul nr.
1.676/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a II-a penală.
La apelul nominal se prezintă autorul exceptiei, asistat de avocat
Aurelian Pavelescu, procedura de citare fiind legal îndeplinită.
Cauza fiind în stare de judecată, reprezentantul autorului exceptiei
pune concluzii de admitere, sustinând oral motivele de neconstitutionalitate a
textelor de lege criticate, expuse în notele scrise depuse la dosar.
Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere jurisprudenta Curtii
Constitutionale, precum si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului,
solicită respingerea exceptiei ca fiind neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 20 mai 2003, pronuntată în Dosarul nr. 1.676/2003, Tribunalul
Bucuresti - Sectia a II-a penală a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139
alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1 si art. 156 din Codul de procedură penală,
precum si a prevederilor art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 pentru
organizarea judecătorească, republicată, si a prevederilor art. 8 alin. (1) si
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul
National Anticoruptie, exceptie ridicată de Fănel Pavalache, inculpat în
dosarul mentionat.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arată, în esentă,
următoarele:
- prevederile art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139
alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1 si ale art. 156 din Codul de procedură
penală sunt contrare dispozitiilor art. 11 si 20 din Constitutie, precum si ale
art. 5 paragraful 3 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, deoarece procurorul, fiind subordonat ministrului justitiei, nu
are calitatea de magistrat si, prin urmare, nu are dreptul să dispună măsura
arestării preventive;
- totodată, în opinia autorului exceptiei, prevederile art. 40 alin. 2
din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, încalcă
dispozitiile constitutionale ale art. 130, 131 si art. 133 alin. (1),
coroborate cu cele ale art. 15 alin. (1), prin aceea că numirea în functie a
procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie, la
propunerea ministrului justitiei, si posibilitatea acestuia din urmă de a da
procurorilor dispozitii obligatorii constituie o imixtiune a executivului în
sfera puterii judecătoresti, fapt de natură să înlăture garantiile de
impartialitate instituite pentru procurori;
- de asemenea, autorul exceptiei sustine că prevederile art. 8 alin. (1)
si (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul
National Anticoruptie sunt contrare dispozitiilor art. 133 alin. (1),
coroborate cu cele ale art. 130 si 131 din Constitutie, întrucât prin
reglementarea numirii în functie a procurorilor Parchetului National
Anticoruptie de către ministrul justitiei, la propunerea procurorului general
al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie, “este abolit rolul
constitutional al Presedintelui României si al Consiliului Superior al
Magistraturii”.
În opinia Tribunalului Bucuresti - Sectia a II-a penală, exceptia de
neconstitutionalitate invocată este nefondată, deoarece prevederea de la art.
23 alin. (4) din Constitutie, conform căreia “arestarea se face în temeiul unui
mandat emis de magistrat”, acoperă si situatia magistratului care este
procuror.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, în conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul consideră ca fiind neîntemeiată critica privind neconstitutionalitatea
art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139 alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1
si a art. 156 din Codul de procedură penală, în ceea ce priveste “luarea
măsurii arestării preventive de către procuror”, respectiv “dreptul
procurorului de a emite mandatul de arestare”, deoarece, potrivit art. 23 alin.
(4) din Constitutie, arestarea se face în temeiul unui mandat emis de
magistrat, iar din dispozitiile constitutionale cuprinse în cap. VI -
Autoritatea judecătorească, rezultă că procurorul are calitatea de magistrat.
De asemenea, Guvernul arată că sunt neîntemeiate si criticile de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992,
republicată, si ale art. 8 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 43/2002, în raport cu dispozitiile art. 133 alin. (1) din
Constitutie, întrucât în toate cazurile numirea în functiile de judecător si
procuror, cu exceptia celor stagiari, se face cu respectarea prevederilor
acestui articol, iar numirea ulterioară în functiile de conducere mentionate,
respectiv în functia de procuror în cadrul Parchetului National Anticoruptie,
se face cu respectarea principiilor prevăzute în art. 131 alin. (1) din
Constitutie.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile legale criticate sunt
constitutionale, iar exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În
acest sens, arată că prevederile art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139
alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1 si ale art. 156 din Codul de procedură
penală, care reglementează conditiile arestării preventive, sunt în concordantă
cu dispozitiile art. 5 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale. Afirmatiile autorului exceptiei, în sensul că
procurorul nu ar avea calitatea de magistrat, care să poată dispune arestarea
preventivă si trimiterea în judecată a inculpatului, sunt contrazise de
dispozitiile art. 42 din Legea nr. 92/1992, care prevăd că procurorul are
calitatea de magistrat. Totodată, în procesul penal din România, procurorul
actionează ca apărător al intereselor generale ale societătii, dar si ale
părtilor din proces, în spiritul legalitătii, măsura arestării preventive
putând fi dispusă de procuror în conditii strict determinate de lege, astfel
încât nu se poate vorbi despre influenta executivului asupra activitătii judiciare.
Pe cale de consecintă, procurorul corespunde notiunii de “alt magistrat
împuternicit prin lege cu exercitarea atributiilor judiciare”, prevăzută de
art. 5 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale.
În ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicată, si ale art. 8 alin. (1) si
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002, Avocatul Poporului arată
că aceasta este neîntemeiată, întrucât, potrivit dispozitiilor art. 133 din
Constitutie, numirea magistratilor, din a căror categorie fac parte si
procurorii, se face, ca regulă generală, de presedintele României, la
propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, dar în conditiile legii. Rezultă
că Legea fundamentală permite ca propunerea pentru functia de procuror,
respectiv numirea în functia de procuror, să fie făcută, pe cale de exceptie,
si de alte autorităti (ministrul justitiei), în conditiile stabilite de lege,
în spetă, de Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002. Totodată,
dispozitiile ministrului justitiei, date procurorului în mod direct sau prin
procurorul general, nu sunt neconstitutionale, ci, dimpotrivă, sunt strict
circumscrise dezideratului social general, exprimat de acelasi text prin
formula “în vederea respectării si aplicării legii”. Privită astfel, relatia
ministrul justitiei-procuror nu implică politica si politizarea, ci ea este
subordonată respectării si aplicării legii de către ambii subiecti.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au transmis
punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si
Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1),
art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia
de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile
art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139 alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1
si ale art. 156 din Codul de procedură penală, precum si dispozitiile art. 40
alin. 2 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată,
si ale art. 8 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie.
I. Autorul exceptiei, desi invocă neconstitutionalitatea mai multor
texte cuprinse în Codul de procedură penală, arată că fondul criticii de
neconstitutionalitate este acelasi, în sensul că procurorul magistrat nu are
legitimitatea de a emite mandatul de arestare preventivă.
Examinând această critică, Curtea constată că dispozitiile Codului de
procedură penală referitoare la luarea de către procuror a măsurii arestării
preventive au mai făcut obiectul controlului de constitutionalitate. Astfel
Curtea, prin Decizia nr. 28 din 15 februarie 2000, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 3 iulie 2000, a constatat că:
- în sistemul procesual penal românesc procurorul corespunde notiunii de
“alt magistrat împuternicit prin lege cu exercitarea atributiilor
judiciare”, la care se referă art. 5 paragraful 3 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Astfel, însăsi
Constitutia, când prevede în art. 23 alin. (4) că “Arestarea se face în
temeiul unui mandat emis de magistrat [...]”, acoperă si situatia
magistratului care este procuror;
- cap. VI al titlului III din Constitutie, referitor la autoritătile
publice, capitol intitulat “Autoritatea judecătorească”, prevede, pe
lângă sectiunea 1, intitulată “Instantele judecătoresti”, si sectiunea a
2-a, denumită “Ministerul Public”, iar în sectiunea a 3-a, în art. 133
alin. (1), printre atributiile Consiliului Superior al Magistraturii, se
prevede competenta acestuia de a propune presedintelui României numirea în
functie a judecătorilor si a procurorilor, cu exceptia celor stagiari, în
conditiile legii, în considerarea calitătii de “magistrati” a procurorilor;
- procurorii îndeplinesc o importantă functie judiciară în procesul
penal, întrucât întreaga fază a urmăririi penale se desfăsoară prin activitatea
sau sub supravegherea lor. În cadrul urmăririi penale, în afara activitătii de
strângere a probelor privind existenta faptei si a vinovătiei făptuitorului, au
loc si acte procesuale de o importantă hotărâtoare pentru dinamizarea
procesului penal, si anume punerea în miscare a actiunii penale sau trimiterea
în judecată a inculpatului, precum si măsuri procesuale necesare efectuării
urmăririi penale, între care se află si măsurile preventive privative sau
restrictive de libertate;
- procurorul este un “alt magistrat împuternicit prin lege cu
exercitarea atributiilor judiciare”, în sensul art. 5 paragraful 3 din
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale,
precum si în sensul art. 23 alin. (4) din Constitutie;
- jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului pune în discutie
independenta procurorului, si anume prin hotărârea pronuntată în cauza “Schiesser
contra Elvetiei”, 1979, Curtea a decis că nu s-au încălcat prevederile art.
5 paragraful 3 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale, deoarece procurorul de district a actionat exclusiv
ca organ de instructie, examinând dacă trebuie să îl inculpe pe cel vinovat si
să îl plaseze în detentie provizorie si apoi, efectuând instructia dosarului,
si-a respectat obligatia de a cerceta cu aceeasi grijă atât faptele în favoarea
acuzării, cât si cele împotriva acesteia, fără a suporta nici o ingerintă
exterioară, ci exercitându-si astfel propria putere de decizie pe care i-o
atribuie legea.
Curtea Constitutională constată că, ulterior sesizării sale,
dispozitiile art. 136, în ansamblul lor, art. 1371 alin. 2, art. 139 alin. 3, art. 146 si 156 din Codul
de procedură penală au fost modificate si completate prin Legea nr. 281/2003,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din 1 iulie 2003.
În noile reglementări procurorul nu mai poate lua, în principiu, măsura
arestării preventive. În mod exceptional, procurorul poate dispune, în
conditiile legii, măsura arestării preventive provizorii a învinuitului (art.
146) sau a inculpatului (art. 1491) pe durată maximă de 3 zile, cu obligatia ca, în
termen de 24 de ore de la emiterea mandatului, procurorul să prezinte dosarul
cauzei instantei căreia i-ar reveni competenta să judece cauza, cu propunerea
de luare a măsurii. Instanta de judecată poate admite sau respinge propunerea
de arestare preventivă provizorie prin încheiere motivată. În consecintă, în temeiul
dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, potrivit
cărora “Curtea Constitutională decide asupra exceptiilor ridicate în fata
instantelor judecătoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau
ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonantă în vigoare
[...]”, rezultă că exceptia de neconstitutionalitate a devenit inadmisibilă
si urmează să fie respinsă.
2. În ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 40 alin. (2) din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească,
republicată, si ale art. 8 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 42/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, Curtea constată
că solutionarea cauzei autorului exceptiei nu depinde de aceste dispozitii
legale. Potrivit prevederilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, “Curtea Constitutională decide asupra exceptiilor ridicate în
fata instantelor judecătoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau
ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonantă în vigoare,
de care depinde solutionarea cauzei”, prevederi coroborate cu cele ale
alin. (6) al aceluiasi articol [.Dacă exceptia este inadmisibilă, fiind
contrară prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanta o respinge printr-o
încheiere motivată, fără a mai sesiza Curtea Constitutională.”], rezultă că
exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibilă si urmează să fie respinsă.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), art. 23 alin. (3) si (6) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
1. Respinge, ca devenită inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 136 alin. 2 teza a doua, art. 1371 alin. 2, art. 139
alin. 3, art. 146, art. 151 alin. 1 si art. 156 din Codul de procedură penală,
exceptie ridicată de Fănel Pavalache în Dosarul nr. 1.676/2003 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a II-a penală.
2. Respinge, ca inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate
prevederilor art. 40 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicată, si ale art. 8
alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 43/2002, exceptie
ridicată de acelasi autor în acelasi dosar.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 17 iulie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Florentina Geangu
ORDONANTE S I HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 42/1997
privind transportul naval
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 1 pct. II.12 din Legea
nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Articol unic. - Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul
naval, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 29
august 1997, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 412/2002, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. După alineatul (3) al articolului 2 se introduce un nou alineat,
alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(4) Persoanele juridice române care au în proprietate sau operează nave
fluviale care au obtinut dreptul de arborare a pavilionului român, în
conformitate cu prevederile art. 24 alin. (2), si la care participarea
capitalului românesc este sub 51% nu vor fi autorizate să efectueze
activitătile de transport public fluvial de persoane si/sau de mărfuri
prevăzute la alin. (1) lit. a).”
2. Articolul 21 va avea următorul cuprins:
“Art. 21. - Constituirile ori transmiterile de drepturi reale asupra
navelor, precum si stingerea acestor drepturi, care nu sunt transcrise în
registrele prevăzute la art. 18 si 181, nu sunt opozabile tertilor.”
3. Literele a), b) si d) ale alineatului (2) al articolului 24 vor
avea următorul cuprins:
“a) navelor maritime si fluviale proprietate a persoanelor juridice sau
fizice române;
b) navelor maritime proprietate a persoanelor fizice străine cu
domiciliul în România sau a filialelor din România ale persoanelor juridice
străine;
………………………………………………..
d) navelor maritime
sau fluviale proprietate a persoanelor juridice sau fizice străine, închiriate
prin contracte de tip bare-boat ori leasing, pe perioade mai mari de un an, de
persoane juridice sau fizice române.”
4. Literele c) si e) ale alineatului (2) al articolului 24 se abrogă.
5. Partea introductivă a articolului 431 va avea următorul
cuprins:
“Art. 431.
- În cazul în care navele care arborează pavilionul român se află în afara
apelor nationale navigabile ale României, raportul comandantului privind
evenimentele prevăzute la art. 43 alin. (1) se depune după cum urmează:”
6. Alineatul (1) al articolului 1032 va avea următorul
cuprins:
“Art. 1032.
- (1) Până la data de 31 decembrie 2003, proprietarii navelor se vor prezenta
la căpităniile de port pentru reconfirmarea actelor de nationalitate prevăzute
la art. 183.”
7. Alineatul (1) al articolului 1035 va avea următorul
cuprins:
“Art. 1035.
- (1) Certificatele de clasă si certificatele care atestă conformitatea navelor
maritime cu prevederile acordurilor si conventiilor internationale la care
România este parte, eliberate de Regia Autonomă “Registrul Naval Român”, sunt
valabile până la data expirării lor, dar nu mai târziu de 1 septembrie 2003.
Toate celelalte certificate eliberate navelor si companiilor de navigatie de
către minister, de Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C. sau de Regia
Autonomă “Registrul Naval Român” rămân valabile până la data expirării lor, dar
nu mai târziu de 31 decembrie 2003.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 48.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
înfiintarea pe lângă Ministerul Justitiei a unei activităti finantate integral
din venituri proprii
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 67 din Legea nr. 500/2002
privind finantele publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Începând cu anul 2003 se aprobă înfiintarea pe lângă
Ministerul Justitiei a activitătii finantate integral din venituri proprii
privind organizarea concursurilor si examenelor pentru admiterea în
magistratură sau pentru încadrarea în unitătile de justitie, potrivit art. 46
alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, denumită în continuare activitatea.
(2) Din veniturile proprii realizate prin activitatea prevăzută la alin.
(1) se asigură:
a) cheltuielile corespunzătoare organizării concursurilor sau
examenelor, stabilite prin ordin al ministrului justitiei;
b) plata cu ora a membrilor comisiilor de organizare a examenelor sau
concursurilor, a supraveghetorilor si a persoanelor care corectează lucrările
candidatilor ori care solutionează contestatiile, numiti prin ordin al
ministrului justitiei.
(3) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de
organizare a examenelor sau concursurilor si a supraveghetorilor se face
luându-se în considerare, după caz, salariul de bază brut lunar, indemnizatia
de încadrare brută lunară sau solda lunară brută a functiei în care este
încadrat cel în cauză.
(4) Membrii comisiilor de examinare si ai comisiilor de solutionare a
contestatiilor pentru examenul de admitere în magistratură sunt remunerati prin
plata cu ora, luându-se în calcul indemnizatia brută lunară a functiei de
judecător la Curtea Supremă de Justitie.
(5) Membrii comisiilor
de examinare si ai comisiilor de solutionare a contestatiilor pentru celelalte
concursuri sau examene organizate pentru încadrarea în unitătile de justitie
sunt remunerati prin plata cu ora, luându-se în calcul salariul de bază brut
lunar sau indemnizatia de încadrare brută lunară a functiei în care este
încadrat cel în cauză.
Art. 2. - Activitatea
prevăzută la art. 1 se încadrează la acelasi capitol bugetar la care este
încadrat si ordonatorul de credite care o organizează.
Art. 3. - (1) Finantarea activitătii se realizează integral din venituri
proprii.
(2) Veniturile proprii ale activitătii se constituie din:
a) sumele rezultate din taxele percepute pentru înscrierea la examenele
sau concursurile organizate pentru încadrarea ori admiterea în unitătile de
justitie, stabilite prin art. 46 alin. 3 din Legea nr. 92/1992 pentru
organizarea judecătorească, republicată, cu modificările si completările
ulterioare;
b) donatii, legate sau sponsorizări de la persoane fizice ori juridice,
din tară ori din străinătate;
c) alte venituri legale.
(3) Cheltuielile curente si de capital ce se efectuează pentru
realizarea activitătii se finantează integral din veniturile proprii prevăzute
la alin. (2).
Art. 4. - (1) Bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitatea
finantată integral din venituri proprii, prevăzută la art. 1, se aprobă o dată
cu bugetul Ministerului Justitiei, conform prevederilor Legii nr. 500/2002
privind finantele publice.
(2) Excedentul anual rezultat din executia bugetului de venituri si
cheltuieli se reportează în anul următor si se utilizează cu aceleasi
destinatii.
(3) Executia de casă a bugetului de venituri si cheltuieli al
activitătii se realizează prin Trezoreria statului, conform prevederilor legale
în vigoare.
(4) Raportarea executiei de casă a bugetului de venituri si cheltuieli
al activitătii se efectuează în conformitate cu instructiunile emise de
Ministerul Finantelor Publice.
Art. 5. - Ministerul Justitiei poate utiliza si personal de specialitate
atras pentru realizarea activitătii, în conditiile legii.
Art. 6. - În relatiile contractuale activitatea este reprezentată de
persoanele autorizate din Ministerul Justitiei.
Art. 7. - Contractele aflate în derulare la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, care au ca obiect actiuni ce se desfăsoară în cadrul
activitătii, se vor derula în continuare în conditiile prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Cristina Iulia Tarcea,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 872.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor credite externe, în
valoare totală de maximum 130 milioane dolari S.U.A., contractate de Societatea
Natională de Gaze Naturale “Romgaz” - S.A., Societatea Comercială “Distrigaz
Sud” - S.A. si Societatea Comercială “Distrigaz Nord” - S.A. pentru plata
achizitiilor de gaze naturale necesare în vederea functionării Sistemului
national de gaze naturale
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 35 alin. (1) si al art. 37
alin. (4) din Legea datoriei publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
contractarea unor împrumuturi externe, în valoare totală de maximum 130
milioane dolari S.U.A., pentru plata achizitiilor de gaze naturale necesare
mentinerii în stare de functionare a Sistemului national de gaze naturale,
completării finantării achizitiilor de gaze naturale din import pentru iarna
2003-2004, precum si asigurării consumurilor curente ale populatiei si ale
agentilor economici cu necesarul de gaze naturale pentru trimestrul IV al
anului 2003 si trimestrul I al anului 2004, de către: Societatea Natională de
Gaze Naturale “Romgaz” - S.A., în valoare de maximum 62 milioane dolari S.U.A.,
Societatea Comercială “Distrigaz Sud” - S.A., în valoare de maximum 40 milioane
dolari S.U.A., si Societatea Comercială “Distrigaz Nord” - S.A., în valoare de
maximum 28 milioane dolari S.U.A.
Art. 2. - Prin derogare de la prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 293/1992 pentru aprobarea atributiilor, competentelor si modului
de functionare ale Comitetului Interministerial de Garantii si Credite de
Comert Exterior, precum si a conventiilor-cadru pentru derularea activitătii de
finantare si asigurare a creditelor de comert exterior în numele si contul
statului, cu modificările ulterioare, se autorizează Comitetul Interministerial
de Garantii si Credite de Comert Exterior să aprobe garantarea în proportie de
100% a unor credite externe, în valoare de maximum 62 milioane dolari S.U.A.,
contractate de Societatea Natională de Gaze Naturale “Romgaz” - S.A., de
maximum 40 milioane dolari S.U.A., contractate de Societatea Comercială
“Distrigaz Sud” - S.A., si de maximum 28 milioane dolari S.U.A., contractate de
Societatea Comercială “Distrigaz Nord” - S.A., precum si a dobânzilor, primelor
de asigurare, comisioanelor si altor costuri aferente împrumuturilor externe
prevăzute la art. 1.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice garantează în proportie de 100%
împrumuturile externe prevăzute la art. 1, precum si dobânzile, primele de
asigurare, comisioanele si alte costuri aferente.
Art. 4. - Rambursarea împrumuturilor externe prevăzute la art. 1 si
plata dobânzilor, primelor de asigurare, comisioanelor si altor costuri
aferente se vor efectua din resursele financiare proprii ale Societătii
Nationale de Gaze Naturale “Romgaz” - S.A., ale Societătii Comerciale
“Distrigaz Sud” - S.A. si ale Societătii Comerciale “Distrigaz Nord” - S.A.
Art. 5. - Parametrii referitori la tipul împrumutului, scadenta si
perioada de gratie a împrumutului se vor stabili cu avizul consultativ al
Ministerului Finantelor Publice.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 876.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor împrumuturi externe în
valoare de maximum 40 milioane dolari S.U.A. pentru Societatea Comercială de
Producere a Energiei Electrice si Termice “Termoelectrica” - S.A., respectiv de
maximum 160 milioane dolari S.U.A. pentru filiala Societatea Comercială
“Electrocentrale Bucuresti” - S.A., în vederea completării finantării
achizitiilor de resurse energetice din tară si din import pentru iarna
2003-2004 si a livrărilor din perioada iulie - septembrie 2003 pentru
constituirea stocurilor aferente
În temeiul art. 107
din Constitutie, precum si al art. 35 alin. (1) si al art. 37 alin. (4) din
Legea datoriei publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă contractarea unor împrumuturi externe în valoare
totală de maximum 200 milioane dolari S.U.A. în vederea completării finantării
achizitiilor de resurse energetice din tară si din import pentru iarna
2003-2004 - păcură si gaze naturale - si a livrărilor din iulie-septembrie 2003
pentru constituirea stocurilor aferente, de către Societatea Comercială de
Producere a Energiei Electrice si Termice “Termoelectrica” - S.A., în valoare
de maximum 40 milioane dolari S.U.A., si de filiala Societatea Comercială
“Electrocentrale Bucuresti” - S.A. în valoare de maximum 160 milioane dolari
S.U.A.
Art. 2. - Prin derogare de la prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 293/1992 pentru aprobarea atributiilor, competentelor si modului
de functionare ale Comitetului Interministerial de Garantii si Credite de
Comert Exterior, precum si a conventiilorcadru pentru derularea activitătii de
finantare si asigurare a creditelor de comert exterior în numele si contul
statului, cu modificările ulterioare, se autorizează Comitetul Interministerial
de Garantii si Credite de Comert Exterior să aprobe garantarea în proportie de
100% a unor împrumuturi externe în valoare de maximum 40 milioane dolari
S.U.A., contractate de Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice
si Termice “Termoelectrica” - S.A., respectiv de maximum 160 milioane dolari
S.U.A., contractate de filiala Societatea Comercială “Electrocentrale
Bucuresti” - S.A., precum si a dobânzilor, primelor de asigurare, comisioanelor
si altor costuri aferente împrumuturilor externe prevăzute la art. 1.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice garantează în proportie de 100%
împrumuturile externe prevăzute la art. 1, precum si dobânzile, primele de
asigurare, comisioanele si alte costuri aferente.
Art. 4. - Rambursarea împrumuturilor externe prevăzute la art. 1 si
plata dobânzilor, primelor de asigurare, comisioanelor si altor costuri
aferente se vor efectua din resursele financiare proprii ale Societătii
Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice “Termoelectrica” - S.A.
si ale filialei Societatea Comercială “Electrocentrale Bucuresti” - S.A.
Art. 5. - Parametrii referitori la tipul împrumutului, scadenta si
perioada de gratie a împrumutului se vor stabili cu avizul consultativ al
Ministerului Finantelor Publice.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 877.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea fără plată a unei părti dintr-o clădire si a unor terenuri din
domeniul privat al statului si din administrarea Institutului de Cercetări
Chimice “ICECHIM” în patrimoniul Societătii Comerciale “Electrocentrale
Bucuresti” - S.A.
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 11 lit. m) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea fără plată a unei părti din clădirea
situată în municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202, sectorul 6, în
suprafată totală de 3.844 m2, împreună cu terenul aferent, în suprafată de 900 m2, precum si a unui
teren în suprafată de 6.240 m2, situat la aceeasi adresă, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, din domeniul privat al statului si din administrarea Institutului de
Cercetări Chimice “ICECHIM” în patrimoniul Societătii Comerciale
“Electrocentrale Bucuresti” - S.A.
Art. 2. - Predarea-preluarea părtii din clădire si a terenurilor prevăzute
la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Patrimoniul Institutului de Cercetări Chimice “ICECHIM” se
diminuează cu valoarea corespunzătoare părtii transferate din clădire si din
terenurile prevăzute la art. 1, iar capitalul social al Societătii Comerciale
“Electrocentrale Bucuresti” - S.A. se majorează cu aceeasi valoare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 878.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a părtii din clădire si a terenurilor care se transmit fără plată din
administrarea Institutului de Cercetări Chimice “ICECHIM” în patrimoniul
Societătii Comerciale “Electrocentrale Bucuresti” - S.A.
Locul unde sunt situate clădirea si terenurile |
Persoana juridică de la care se transmit clădirea si terenurile |
Persoana juridică la care se transmit clădirea si terenurile/ |
Caracteristicile tehnice ale clădirii si terenurilor |
Municipiul
Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202, sectorul 6 |
Institutul de
Cercetări Chimice “ICECHIM” |
Societatea
Comercială Electrocentrale Bucuresti” - S.A. |
Imobil: Clădire - Compusă din aripa
B: S+P+3E si partial etajele 3 si 4 din corpul principal A, având suprafata
desfăsurată = 3.844 m2 (din care suprafata birourilor = 1.276 m2) - Suprafata
terenului aferent = 900 m2 Teren în suprafată
de 6.240 m2 (din care: 1.026 m2 căi de acces) Societatea
Comercială “Electrocentrale Bucuresti” - S.A. si Institutul de Cercetări
Chimice “ICECHIM” au drept de folosintă comună asupra drumurilor interioare,
parcării si portilor de acces. |
pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978
miliarde lei din Fondul la dispozitia Guvernului României pentru relatiile cu
Republica Moldova pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finantarea
retransmisiei emisiunilor Programului 1 al Societătii Române de Televiziune pe
teritoriul Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este
Societatea Română de Televiziune, si 89,978 miliarde lei pentru finantarea unor
proiecte de integrare economică si culturală între România si Republica Moldova
În temeiul art. 107 din
Constitutie si având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 334/2003
privind trecerea Institutului National Român de Tracologie din Bucuresti din
subordinea Ministerului Educatiei si Cercetării la Academia Română, ca Centru
de Tracologie, în cadrul Institutului de Arheologie “Vasile Pârvan”,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea
Guvernului nr. 266/2003 privind alocarea sumei de 119,978 miliarde lei din
Fondul la dispozitia Guvernului României pentru relatiile cu Republica Moldova
pe anul 2003, din care: 30,0 miliarde lei pentru finantarea retransmisiei
emisiunilor Programului 1 al Societătii Române de Televiziune pe teritoriul
Republicii Moldova, pentru care ordonator principal de credite este Societatea
Română de Televiziune, si 89,978 miliarde lei pentru finantarea unor proiecte
de integrare economică si culturală între România si Republica Moldova,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 25 martie
2003, se modifică după cum urmează:
1. Literele b), j) si o) ale alineatului (2) al articolului 1 vor
avea următorul cuprins:
- miliarde lei -
“b) Ministerul Afacerilor Externe 13,602
..................................................................................................................................................................................
j) Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului 4,427
..................................................................................................................................................................................
o) Academia Română 0,405”
2. Punctele 3, 4, 5, 7 si 9 din anexă vor avea următorul cuprins:
Nr. crt. |
Proiectul |
Valoarea proiectului - (Total miliarde lei) |
Din care: (miliarde lei) |
Ordonator principal de credite |
“3. |
Sprijinirea
învătământului preuniversitar si universitar, pregătirea si perfectionarea de
cadre în diverse domenii, continuarea programului de dotare cu lucrări din
«Biblioteca Scolarului», trimiterea de manuale |
5,045 |
0,927 3,227 0,420 0,421 0,050 |
Ministerul
Educatiei, Cercetării si Tineretului Ministerul
Afacerilor Externe Ministerul
Administratiei si Internelor Ministerul
Justitiei Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului |
4. |
Încurajarea
prezentei si difuzării presei de limbă română în Republica Moldova |
3,000 |
3,000 |
Secretariatul
General al Guvernului |
5. |
Promovarea culturii
românesti si a istoriei României prin continuarea cercetărilor arheologice,
organizarea de muzee, difuzarea revistelor de istorie, manifestări culturale
comune, expozitii de artă plastică, gale ale filmului românesc |
1,815 |
0,300 0,300 0,815 0,400 |
Ministerul
Afacerilor Externe Academia Română Ministerul Culturii
si Cultelor Ministerul
Administratiei si Internelor |
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
||||
7. |
Sprijinirea
cooperării în domeniile stiintei, tehnologiei si protectiei mediului |
4,095 |
3,200 1,250 0,175 0,470 |
Ministerul
Educatiei, Cercetării si Tineretului Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului Ministerul
Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului Ministerul
Economiei si Comertului |
9. |
Program de
asistentă umanitară si de modernizare a serviciilor medicale primare din
mediul rural din Republica Moldova |
0,525 |
0,525 |
Secretariatul
General al Guvernului” |
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Alexandru Athanasiu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 882.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
acordarea unor ajutoare de urgentă
În temeiul art. 107
din Constitutie si al art. 28 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul
minim garantat, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă acordarea unor ajutoare de urgentă în valoare
totală de 2.128 milioane lei, din creditele bugetare aprobate cu această
destinatie în bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei pe
anul 2003, familiilor prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, pentru refacerea locuintelor distruse de incendii, inundatii
si alunecări de teren.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 883.
ANEXĂ*)
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind alocarea unor surse financiare
pentru lucrări de dragaj la confluenta cu Dunărea a Canalului Dunăre-Marea
Neagră si în bieful I al acestuia
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 27 din Ordonanta
Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor si a căilor navigabile,
precum si desfăsurarea activitătilor de transport naval în porturi si pe căi
navigabile, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă utilizarea sumei de 97,2 miliarde lei pentru
finantarea de la bugetul de stat a lucrărilor de dragaj la confluenta cu
Dunărea a Canalului Dunăre-Marea Neagră si în bieful I al acestuia, apartinând
domeniului public al statului si concesionat Companiei Nationale “Administratia
Canalelor Navigabile” - S.A. Constanta, în vederea asigurării accesului navelor
din canal în senalul navigabil al Dunării si a prelevării debitelor de apă
necesare functionării Centralei Nuclearelectrice Cernavodă si a apei necesare
pentru irigatii si alte folosinte.
(2) Executia lucrărilor prevăzute la alin. (1) se va efectua pe o
perioadă de 2 ani, începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 2. - Fondurile necesare pentru executia lucrărilor prevăzute la
art. 1 vor fi asigurate în anul 2003 din surse proprii ale Companiei Nationale
“Administratia Canalelor Navigabile” - S.A. Constanta si, în completare, din
prevederile bugetare aprobate pe anul 2003 Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului.
Art. 3. - Sumele necesare pentru executia dragajului vor fi prevăzute
anual în bugetele Companiei Nationale “Administratia Canalelor Navigabile” -
S.A. Constanta si Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Art. 4. - Elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru executarea
lucrărilor de dragaj si contractarea lucrărilor se va face de către Compania
Natională “Administratia Canalelor Navigabile” - S.A. Constanta, aflată sub autoritatea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, conform
reglementărilor legale privind achizitiile publice.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 884.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea sumelor alocate din
credite externe Ministerului Economiei si Comertului si Ministerului Culturii
si Cultelor pe anul 2003
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 35 din Legea bugetului de
stat pe anul 2003 nr. 631/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă
diminuarea sumelor alocate din credite externe Ministerului Economiei si
Comertului în bugetul pe anul 2003 cu suma de 58.000.000 mii lei, prevăzute la
capitolul 66.14 “Industrie”, articolul 38 “Transferuri”.
Art. 2. - Se aprobă majorarea sumelor alocate din credite externe
Ministerului Culturii si Cultelor în bugetul pe anul 2003 cu suma de 58.000.000
mii lei, prevăzute la capitolul 59.14 “Cultură, religie si actiuni privind
activitatea sportivă si de tineret”, articolul 38 “Transferuri”.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă
modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetelor pe anul 2003
ale Ministerului Economiei si Comertului si Ministerului Culturii si Cultelor.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 29 iulie
2003.
Nr. 885.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în
luna august 2003
Având în vedere prevederile Legii nr. 101/1998 privind Statutul Băncii
Nationale a României si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare
recente,
Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna august 2003 nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii
Nationale a României este de 18,2% pe an.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti, 1 august
2003.
Nr. 24.