MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 276 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Sâmbătă, 19 aprilie 2003
SUMAR
LEGI SI DECRETE
149. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitării semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit
225. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 141/2002 privind
reglementarea depozitării semintelor de consum, regimul certificatelor de
depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru
certificatele de depozit
150. - Legea creditului agricol
pentru productie
226. - Decret privind promulgarea
Legii creditului agricol pentru productie
158. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si
completarea unor acte normative în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
61/1998
235. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 113/1999 pentru
modificarea si completarea unor acte normative în baza Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 61/1998
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 99 din 6 martie 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 392 alin.
4 din Codul de procedură penală
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
126. - Ordin al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei pentru modificarea unor anexe la
Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002
privind procedura de autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de
programe audiovizuale
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
3.106. - Ordin pentru modificarea
si completarea Normelor privind limita minimă a capitalului social vărsat,
respectiv a fondului de rezervă liberă vărsat al asigurătorilor, puse în
aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
6/2002
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea
depozitării semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru
acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 141 din 17 octombrie 2002 privind reglementarea depozitării
semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si
constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, cu
următoarele modificări si completări:
1. Literele b) si f) ale articolului 4 vor avea
următorul cuprins:
“b) depozit - constructie terestră sau
plutitoare, ansamblu de constructii, inclusiv siloz, împreună cu dotările
tehnice aferente, situate într-o incintă sau acvatoriu, aflate în proprietate
sau administrate de un agent economic si utilizate special pentru depozitarea
semintelor de consum;
.………………………..
f) certificat de depozit - documentul care
constituie titlu de credit negociabil, reprezentativ al mărfii, la ordin sau la
purtător, emis de depozitar în schimbul primirii semintelor de consum de la
deponent si care poate fi transmis, după caz, prin gir;”
2. Alineatul (1) al articolului 6 va avea următorul
cuprins:
“Art. 6. - (1) Licenta de depozit se eliberează contra
unei taxe care se face venit la bugetul de stat.”
3. Articolul 14 se abrogă.
4. Articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art. 16. - (1) Depozitarul va păstra semintele de
consum separat, în functie de gradul înregistrat pentru fiecare certificat de
depozit emis, astfel încât restituirea să se facă în limitele de calitate
corespunzătoare gradului atribuit la receptie.
(2) Pe perioada depozitării semintelor de consum,
scăzămintele si perisabilitătile se stabilesc pe baza normelor metodologice
aprobate prin hotărâre a Guvernului.”
5. Articolul 17 va avea următorul cuprins:
“Art. 17. - Agentii economici care prestează servicii
de depozitare sunt obligati să accepte în mod nediscriminatoriu semintele de
consum aduse spre depozitare, în conditiile prevăzute în manualul de gradare,
până la capacitatea maximă pentru care s-a acordat licenta de depozit.”
6. Alineatul (3) al articolului 18 va avea
următorul cuprins:
“(3) Comisia Natională de Gradare a Semintelor de
Consum este formată din reprezentanti ai ministerului de resort, ai
patronatelor si ai organizatiilor profesionale pe produs sau grupe de produse
în domeniul productiei, depozitării, procesării, comercializării si
standardizării semintelor de consum.”
7. Alineatul (3) al articolului 20 va avea
următorul cuprins:
“(3) Manualul de gradare a semintelor de consum poate
fi modificat sau completat prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei
si pădurilor la propunerea Comisiei Nationale de Gradare a Semintelor de
Consum.”
8. Alineatele (1), (2) si (4) ale articolului 23
vor avea următorul cuprins:
“Art. 23. - (1) Certificatul de depozit constituie
titlu de credit negociabil reprezentativ al mărfii, la ordin sau la purtător,
transmisibil, fără limite sau restrictii, în lipsă de stipulatie contrară,
inserată în titlu la cererea detinătorului de certificat de depozit.
(2) Certificatul de depozit este titlu executoriu atât
pentru valoarea semintelor de consum depozitate pentru care acesta s-a emis,
cât si pentru sumele si dobânzile garantate cu acesta.
.………………………..
(4) Pentru depozitarea semintelor de consum peste
termenul prevăzut la alin. (3) depozitarul eliberează un nou certificat de
depozit.”
9. Articolul 24 va avea următorul cuprins:
“Art. 24. - Certificatul de depozit poate fi utilizat
la constituirea unei garantii reale mobiliare asupra semintelor de consum
depozitate, în conditiile prevăzute de lege.”
10. Alineatul (2) al articolului 26 va avea
următorul cuprins:
“(2) Registrul si certificatele de depozit vor fi
păstrate în conditiile legii.”
11. Articolul 28 va avea următorul cuprins:
“Art. 28. - La cererea detinătorului certificatului de
depozit si în schimbul acestuia, depozitarul este obligat să predea, în termen
de maximum 7 zile, semintele de consum depozitate, în conditiile de cantitate
si calitate specificate în certificatul de depozit, după îndeplinirea
obligatiilor scadente de plată a contravalorii serviciilor de depozitare,
calculate până la data restituirii. Costurile expedierii se suportă de către
detinătorul certificatului de depozit.”
12. Alineatul (5) al articolului 29 va avea
următorul cuprins:
“(5) Depozitarii cărora li s-a acordat licenta de
depozit au obligatia să depună în contul Fondului o cotă reprezentând 0,5% din
valoarea de piată a semintelor de consum pentru care s-au emis certificate de
depozit, în termen de 30 de zile de la emiterea acestora.”
13. Alineatele (1), (3), (5) si (6) ale articolului
30 vor avea următorul cuprins:
“Art. 30. - (1) Scopul Fondului este de a garanta
rambursarea valorii semintelor de consum înscrise în certificatele de depozit,
emise de depozitarii cărora li s-a acordat licenta de depozit, deponentilor
si/sau creditorilor.
.………………………..
(3) În sensul prezentei ordonante de urgentă,
depozitele sunt considerate indisponibile în momentul în care se constată de
către ministerul de resort că depozitarul nu este în măsură să livreze
semintele de consum, conform conditiilor legale si contractuale aplicabile, sau
în situatia în care lichidatorul, numit în conditiile Legii nr. 64/1995 privind
procedura reorganizării judiciare si a falimentului, republicată, confirmă
inexistenta sau indisponibilitatea stocurilor înscrise în certificatul de
depozit.
.………………………..
(5) Ministerul de resort va proceda la stabilirea
contravalorii certificatului de depozit indisponibil, calculată la pretul
pietei, în termen de maximum 30 de zile de la data sesizării de către deponenti
si/sau creditori.
(6) În termen de 30 de zile de la stabilirea
pierderilor, Fondul va despăgubi deponentii si/sau creditorii, în conformitate
cu prevederile prezentei ordonante de urgentă si ale normelor metodologice
pentru aplicarea acesteia.”
14. Alineatele (1), (2), (4) si (8) ale articolului
31 vor avea următorul cuprins:
“Art. 31. - (1) Depozitarii sunt obligati să participe
la constituirea resurselor financiare ale Fondului, pentru asigurarea
intereselor financiare ale deponentilor si/sau creditorilor.
(2) Contributiile la bugetul Fondului vor avea ca
unică utilizare protejarea intereselor financiare ale deponentilor si/sau
creditorilor în situatia în care depozitele devin indisponibile, conform art.
30 alin. (3).
.………………………..
(4) Resursele financiare prevăzute la alin. (3) lit.
e) si f) vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor curente ale Fondului.
(8) Cheltuielile curente ale Fondului nu pot depăsi
veniturile prevăzute la alin. (3) lit. e) si f).”
15. După alineatul (8) al articolului 18 se
introduce alineatul (9) cu următorul cuprins:
“(9) Fondul este scutit de orice impozite si taxe
privind activitatea sa.”
16. La capitolul VI - Dispozitii tranzitorii si finale,
după articolul 31 se introduce articolul 311 cu
următorul cuprins:
“Art. 311. - (1) Înstrăinarea de către
depozitar a semintelor de consum din depozit fără consimtământul proprietarului
de drept se pedepseste potrivit prevederilor art. 213 din Codul penal.
(2) Deteriorarea semintelor de consum în timpul
depozitării, cauzată de păstrarea, gestionarea si manipularea acestora, se
pedepseste conform legilor în vigoare.”
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
27 februarie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 25 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti, 14
aprilie 2003.
Nr. 149.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea
depozitării semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru
acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea
depozitării semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru
acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit
si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
11 aprilie 2003.
Nr. 225.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
creditului
agricol pentru productie
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. - Creditul agricol pentru productie este
un instrument economico-financiar de politică agricolă prin intermediul căruia
se sustin activitătile curente de productie agricolă, stabilite prioritar de
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
Art. 2. - Prin activitătile curente de productie
agricolă se întelege actiunile care vizează:
a) înfiintarea, întretinerea si recoltarea culturilor
agricole, precum si întretinerea si recoltarea plantatiilor;
b) achizitionarea din productia internă sau producerea
puilor de pasăre pentru carne si ouă, a purceilor pentru îngrăsat, precum si a
tineretului ovin si bovin pentru îngrăsat;
c) aprovizionarea, procesarea hranei, asigurarea
medicamentelor si tratamentelor medicale pentru animale, a cheltuielilor
curente pentru întretinerea si functionarea adăposturilor, utilajelor si
instalatiilor aferente;
d) asigurarea culturilor si plantatiilor împotriva
efectelor dăunătoare ale factorilor de risc natural, precum si asigurarea
efectivelor de animale împotriva efectelor dăunătoare ale factorilor de risc
natural, a bolilor si a accidentelor.
Art. 3. - (1) De facilitătile oferite de prezenta lege
pentru productie beneficiază:
a) producătorii agricoli, persoane fizice sau
juridice, care exploatează, în conditiile legii, terenuri agricole sau efective
de animale, în scopul obtinerii productiei agricole destinate comercializării,
dacă angajează credite;
b) persoane fizice si juridice autorizate, care detin
tehnica si specializarea în executarea de servicii pentru obtinerea productiei
agricole, dacă angajează credite în vederea prestării serviciilor pentru
activitătile prevăzute la art. 2 lit. a);
c) categoriile de integratori stabilite de Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, care achizitionează si procesează
productia agricolă, dacă angajează credite în vederea finantării activitătilor
prevăzute la art. 2 lit. a), conform obligatiilor asumate prin contractele
încheiate cu producătorii agricoli.
(2) Pentru aceleasi lucrări agricole prevăzute în
tehnologiile specifice pe filiera de productie nu se pot acorda alocatii decât
unui singur beneficiar.
Art. 4. - (1) Activitatea curentă de productie poate
fi finantată din fonduri proprii ale producătorului si din credite bancare.
Băncile comerciale vor acorda creditele cu respectarea prevederilor Legii
bancare nr. 58/1998 si a normelor proprii de creditare.
(2) Creditele acordate în baza prezentei legi pot fi
garantate de Fondul de Garantare a Creditului Rural sau de alte societăti
comerciale de profil, precum si de împrumutat prin: gaj fără deposedare pe
culturi, animale sau masini si utilaje agricole, asigurate la societăti de
asigurări, ipotecă asupra clădirilor si terenurilor agricole sau alte garantii
agreate de băncile creditoare.
Art. 5. - Beneficiarii creditelor sunt obligati să
ramburseze creditul în maximum 360 de zile de la acordare, termenele de
rambursare a ratelor de împrumut si de plată a dobânzilor aferente urmând să
fie convenite în functie de tehnologiile agricole specifice, corelate cu
perioada de valorificare a productiei.
Art. 6. - (1) Beneficiarii care rambursează creditele
si plătesc dobânzile la termenele scadente prevăzute în contractele de împrumut
beneficiază de o alocatie bugetară calculată la nivelul ratelor de împrumut
rambursate.
(2) Nivelul alocatiei bugetare este de până la 30% din
volumul creditului si se va stabili diferentiat, în fiecare an, prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
Art. 7. - (1) Fondurile necesare alocatiilor bugetare,
potrivit prevederilor prezentei legi, se asigură din bugetul de stat prin
bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
(2) Anual, prin hotărâre a Guvernului, se va stabili nivelul
alocatiei pentru fiecare cultură, plantatie si specie de animale.
Art. 8. - La solicitarea beneficiarilor de credite,
băncile comerciale vor elibera documente privind utilizarea si rambursarea
creditului în vederea obtinerii de către acestia a alocatiilor bugetare.
Art. 9. - Specialistii directiilor generale pentru
agricultură si industrie alimentară judetene si a municipiului Bucuresti au
obligatia de a verifica, la producătorii agricoli, respectarea destinatiei
creditelor acordate în conditiile prezentei legi.
Art. 10. - Acordarea de alocatii bugetare
beneficiarilor care nu îndeplinesc conditiile legale constituie infractiunea de
înselăciune contra avutului public si se pedepseste cu închisoare de la 6 luni
la 5 ani.
Art. 11. - În termen de 30 de zile de la publicarea
prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor va elabora normele metodologice de
aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
17 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
GHEORGHE BUZATU
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 25 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
14 aprilie 2003.
Nr. 150.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii creditului agricol pentru productie
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea creditului agricol
pentru productie si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
11 aprilie 2003.
Nr. 226.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si
completarea unor acte normative în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
61/1998
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 113 din 30 iunie 1999 pentru modificarea si completarea unor
acte normative în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 61/1998,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 30 iunie
1999, cu următoarele modificări:
1. Articolul I se abrogă.
2. La articolul II punctul 1, articolul 1 va avea
următorul cuprins:
“Art. 1. - (1) Toti plătitorii, persoane juridice sau
fizice, române si străine, cărora le revin, potrivit legii, obligatii fiscale
către bugetul de stat si bugetele locale, trebuie să întocmească si să depună
declaratii sau deconturi de impunere, denumite în continuare declaratii de
impozite si taxe.
(2) Declaratiile de impozite si taxe sunt documente
prin care se declară:
a) impozitele si taxele datorate, în cazul în care,
potrivit legii, obligatia de a calcula impozitele si taxele revine
plătitorului;
b) bunurile si veniturile impozabile, în cazul în
care, potrivit legii, stabilirea impozitului si a taxei se face de organul
fiscal;
c) impozitele colectate prin stopaj la sursă, în cazul
în care plătitorul are obligatia de a calcula, de a retine si de a vărsa
impozite si taxe.
(3) Declaratia de impozite si taxe se întocmeste prin
completarea unui formular pus la dispozitie plătitorilor, în mod gratuit, de
Ministerul Finantelor Publice.
(4) Ministerul Finantelor Publice poate transmite
contribuabililor formularele de declarare a impozitelor si taxelor, precum si
plicurile preadresate, cu suportarea contravalorii corespondentei referitoare
la trimiterea si primirea declaratiilor, din sumele cu această destinatie
prevăzute în bugetul Ministerului Finantelor Publice.
(5) Declaratiile de impozite si taxe se întocmesc si
se depun, potrivit reglementărilor în vigoare, precum si prezentei ordonante,
la unitatea subordonată Ministerului Finantelor Publice, în a cărei rază
teritorială plătitorul îsi are sediul sau domiciliul, după caz, sau unde este
luat în evidentă fiscală, denumită în continuare organ fiscal competent.”
3. La articolul II punctul 3, articolul 17 va avea
următorul cuprins:
“Art. 17. - Constatarea faptelor prevăzute la art. 13
si 14 si aplicarea penalitătilor si amenzilor se efectuează de către organele
fiscale competente prin documente de constatare sau de verificare.”
4. La articolul III punctul 1, articolul 4 va avea
următorul cuprins:
“Art. 4. - În sensul prezentei ordonante, prin impozite
se întelege sumele datorate, potrivit legii, bugetului de stat si bugetelor
locale, precum si orice alte sume care constituie venituri de natură fiscală, a
căror administrare revine Ministerului Finantelor Publice sau, după caz,
autoritătilor administratiei publice locale.”
5. Articolul IV se abrogă.
6. Articolul VI se abrogă.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
17 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 25 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
16 aprilie 2003.
Nr. 158.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
113/1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative în baza
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 61/1998
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 113/1999 pentru modificarea si
completarea unor acte normative în baza Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
61/1998 si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
14 aprilie 2003.
Nr. 235.
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 martie 2003
referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 392 alin. 4 din Codul de procedură
penală
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Nicoleta Grigorescu - procuror
Florentina Geangu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 392 alin. 4 din Codul de procedură
penală, exceptie ridicată de Claudiu Stroe în Dosarul nr. 3.355/2002 al Curtii
Supreme de Justitie – Sectia penală.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând în
acest sens jurisprudenta Curtii în materie.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 12 noiembrie 2002, pronuntată în
Dosarul nr. 3.355/2002, Curtea Supremă de Justitie - Sectia penală a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 392 alin. 4 din Codul de procedură penală, exceptie ridicată de
Claudiu Stroe, contestator recurent în dosarul mentionat.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate invocate
se arată că dispozitiile art. 392 alin. 4 din Codul de procedură penală, care
nu prevăd calea de atac a recursului împotriva unei decizii prin care se
respinge contestatia în anulare, contravin prevederilor art. 21 si 49 din
Constitutie, care statuează liberul acces la justitie, respectiv principiul
nerestrângerii acestui drept, prevederilor art. 24 din Legea fundamentală, care
reglementează dreptul la apărare, precum si dispozitiilor art. 128 din
Constitutie, care asigură dreptul părtilor de a exercita căile de atac, în
conditiile legii, împotriva hotărârilor judecătoresti. De asemenea, autorul
exceptiei consideră că sunt încălcate si prevederile art. 20 alin. (1) din
Constitutie cu raportare la reglementările din art. 1, art. 6 paragraful 1 si
art. 13 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, privind obligatia de a respecta drepturile omului, referitoare la
dreptul la un proces echitabil, public, desfăsurat într-un termen rezonabil, în
fata unei instante independente si impartiale, respectiv dreptul la un recurs
efectiv.
Curtea Supremă de Justitie - Sectia penală consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, deoarece liberul acces
la justitie nu presupune si accesul la toate mijloacele procedurale prin care
se înfăptuieste justitia, iar instituirea unor reguli de procedură pentru
desfăsurarea procesului si reglementarea căilor de atac sunt de competenta
exclusivă a legiuitorului. Se mai arată că textul de lege criticat este în
concordantă si cu dispozitiile art. 6 paragraful 1, precum si cu cele ale art.
13 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si formula punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, în conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea
nr. 35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Presedintele Camerei Deputatilor consideră
că dispozitiile art. 392 alin. 4 din Codul de procedură penală sunt
constitutionale. Se argumentează că accesul liber la justitie nu presupune
accesul la toate mijloacele procedurale prin care se înfăptuieste justitia, iar
stabilirea procedurii de judecată, inclusiv reglementarea căilor de atac, este
de competenta exclusivă a legiuitorului ordinar. Instituirea unor reguli
speciale, inclusiv cu privire la căile de atac, nu este contrară principiului
egalitătii cetătenilor sau dreptului la apărare, atâta timp cât se asigură egalitatea
cetătenilor în utilizarea lor.
Guvernul apreciază că exceptia ridicată este
neîntemeiată, deoarece contestatia în anulare este o cale extraordinară de
atac, iar ratiunea sa este aceea de a asigura remedierea erorilor ce s-ar putea
produce în activitatea instantelor judecătoresti. Întrucât contestatia în
anulare, ca toate căile extraordinare de atac, reprezintă o prelungire a
procesului penal, aceasta trebuie să fie folosită sub un strict control
judecătoresc. Se arată că, în jurisprudenta sa, Curtea Constitutională a
statuat că accesul la justitie nu presupune accesul la toate mijloacele
procedurale si la toate căile de atac. De asemenea, se apreciază că
dispozitiile de lege criticate nu sunt contrare nici prevederilor art. 20 alin.
(1) din Constitutie raportate la dispozitiile Conventiei pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, în spetă cele ale art. 6
paragraful 1 si ale art. 13, deoarece nu aduc atingere în nici un fel dreptului
de a se adresa justitiei sau elementelor care caracterizează un proces
echitabil.
Avocatul Poporului consideră că dispozitiile art. 392
alin. 4 din Codul de procedură penală sunt constitutionale.
Referitor la neconstitutionalitatea acestor dispozitii
în raport cu art. 1, 6 si 13 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului
si a libertătilor fundamentale, se apreciază că între acestea nu există
contradictii. În acest sens, se arată că practica europeană a statuat că
prevederile art. 6 din conventie nu sunt aplicabile căilor extraordinare de atac,
iar conceptul de “proces echitabil” nu implică în mod necesar existenta mai
multor grade de jurisdictie, deci a unor căi de atac împotriva hotărârilor
judecătoresti, inclusiv cele extraordinare, si posibilitatea exercitării lor de
către toate părtile din proces. Dreptul la recurs, prevăzut în art. 2 din
Protocolul nr. 7 aditional la conventie, poate fi exercitat de orice persoană
declarată vinovată de către o instantă, dar nu pentru toate hotărârile ce se
pot da în cursul procesului penal. Totodată, se invocă jurisprudenta Curtii
Constitutionale referitoare la textul de lege criticat.
Presedintele Senatului nu a
transmis punctul său de vedere asupra exceptiei.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională constată că a fost legal
sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din
Constitutie si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 392 alin. 4 din Codul de procedură penală, care au
următorul cuprins: “Sentinta dată în contestatie este supusă apelului, iar
decizia dată în apel este supusă recursului.” Aceste dispozitii legale
privesc căile de atac ce pot fi folosite împotriva hotărârilor judecătoresti
date în solutionarea contestatiei în anulare.
Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine că
acest text contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 21, art. 20 alin.
(1), cu referire la art. 6 paragraful 1 si art. 13 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, ale art. 24, 49 si
ale art. 128 din Legea fundamentală, deoarece nu prevede nici o cale de atac
împotriva deciziei date de instanta de recurs în solutionarea contestatiei în
anulare.
Analizând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
constată că aceasta este neîntemeiată.
Asupra constitutionalitătii dispozitiilor art. 392
alin. 4 din Codul de procedură penală, precum si asupra argumentelor invocate
în sustinerea acestei exceptii, Curtea Constitutională s-a pronuntat prin mai
multe decizii, dintre care mentionăm Decizia nr. 261 din 5 decembrie 2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 5 aprilie
2001, si Decizia nr. 171 din 23 mai 2001, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 387 din 16 iulie 2001. Prin aceste decizii Curtea
Constitutională, respingând exceptiile ridicate, a subliniat netemeinicia
argumentelor invocate în sustinerea lor.
Astfel, în Decizia nr. 261/2000, cu privire la
contrarietatea dispozitiilor art. 392 alin. 4 din Codul de procedură penală în
raport cu art. 21 din Constitutie, Curtea a retinut că în activitatea sa
jurisdictională anterioară a examinat semnificatia principiului liberului acces
la justitie. Astfel, prin Decizia Plenului nr. 1 din 8 februarie 1994,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 16 martie
1994, Curtea a statuat că liberul acces la justitie nu presupune si accesul la
toate mijloacele procedurale prin care se înfăptuieste justitia, iar
instituirea regulilor de desfăsurare a procesului în fata instantelor
judecătoresti, deci si reglementarea căilor ordinare si extraordinare de atac,
este de competenta exclusivă a legiuitorului. Această solutie decurge din
dispozitiile art. 125 alin. (3) din Constitutie, potrivit cărora “Competenta
si procedura de judecată sunt stabilite de lege”, precum si din cele ale
art. 128 din Constitutie, conform cărora “Împotriva hotărârilor
judecătoresti, părtile interesate si Ministerul Public pot exercita căile de
atac, în conditiile legii”.
În considerentele aceleiasi decizii s-a retinut că
semnificatia art. 21 alin. (2) din Constitutie, potrivit căruia accesul liber
la justitie nu poate fi îngrădit, este aceea că nici o categorie sau grup
social nu poate fi exclus de la exercitiul drepturilor procesuale prevăzute de
lege. Însă legiuitorul poate institui, în considerarea unor situatii deosebite,
reguli speciale de procedură, astfel încât accesul liber la justitie nu
înseamnă accesul la toate structurile judecătoresti si la toate căile de atac.
Lipsa posibilitătii de a exercita o cale de atac împotriva încheierii de
respingere în principiu a contestatiei în anulare nu împiedică accesul la
justitie, în conditiile în care calea de atac a contestatiei în anulare poate
fi promovată numai după ce au fost exercitate toate căile ordinare de atac
prevăzute de lege [în cazurile prevăzute la art. 386 lit. a)-c) din Codul de
procedură penală], partea beneficiind de toate gradele de jurisdictie prevăzute de lege.
Curtea a constatat, de asemenea, că dispozitiile
legale criticate sunt în concordantă si cu prevederile art. 6 si 13 din
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Aceste considerente sunt valabile si în cauza de fată.
În ceea ce priveste critica referitoare la încălcarea
dispozitiilor art. 24 din Constitutie, Curtea constată că imposibilitatea
legală de a exercita o cale de atac împotriva încheierii de respingere în
principiu a contestatiei în anulare nu este de natură să aducă atingere
dreptului la apărare, deoarece nu afectează modul în care partea îsi exercită
mijloacele procesuale pentru apărarea sa.
Referitor la sustinerea că prevederile art. 392 alin.
4 din Codul de procedură penală contravin dispozitiilor art. 49 din
Constitutie, Curtea constată că aceasta nu poate fi retinută, deoarece prin
reglementarea legală supusă controlului de constitutionalitate nu se restrânge
exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti.
În sfârsit, Curtea constată că este nefondată si
sustinerea potrivit căreia textul de lege criticat contravine dispozitiilor
art. 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, deoarece continutul dispozitiilor legale nu are nici o legătură
cu obiectul de reglementare al acestei norme juridice internationale.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si (6) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 392 alin. 4 din Codul de procedură penală, exceptie ridicată
de Claudiu Stroe în Dosarul nr. 3.355/2002 al Curtii Supreme de Justitie -
Sectia penală.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 6 martie
2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
pentru
modificarea unor anexe la Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei nr. 365/2002 privind procedura de autorizare a difuzării sau
retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale
În temeiul prevederilor art. 52 alin. (2), ale art. 59
alin. (1) si ale art. 73 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată
prin Legea nr. 591/2002 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.337/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite
prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002 privind procedura de
autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 17 decembrie
2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Anexa nr. 4 se modifică si va avea cuprinsul din
anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
2. Anexa nr. 6 se modifică si va avea cuprinsul din
anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
3. Anexa nr. 7 se modifică si va avea cuprinsul din
anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Bucuresti,
14 aprilie 2003.
Nr. 126.
ANEXA Nr.
1
(Anexa nr.
4
la Ordinul
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002)
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
în temeiul prevederilor art. 59 din Legea audiovizualului
nr. 504/2002, modificată prin Legea nr. 591/2002 pentru aprobarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicatiilor,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.337/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei,
având în vedere prevederile Ordinului ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002 privind procedura de
autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale,
având în vedere cedarea Licentei de emisie pentru
comunicatia audiovizuală/Licentei audiovizuale nr. ....../........., operatiune
juridică constatată prin Contractul de cesiune nr. ...............,*)
având în vedere preschimbarea licentei pentru
comunicatia audiovizuală nr. ............/............*),
emite prezenta
........................................................................................................................................ (persoana
fizică/juridică), având sediul/domiciliul în .......................................................................................................................................................,
(adresa
completă, inclusiv telefon si fax) înmatriculată/înregistrată la Oficiul
registrului comertului sub nr. ........................................................
(în cazul persoanelor juridice - numărul de înregistrare/codul unic de
înregistrare), cod fiscal ...................................................................,
(după caz), / identificat(ă) prin .........................................
(în cazul comerciantilor - persoane fizice sI asociatii familiale - actul de
identitate: seria, numărul si emitentul si codul numeric personal), având
autorizatia de functionare nr. .........................................,
eliberată de ........................................, înregistrat(ă) la
Oficiul registrului comertului sub nr. ................................ (în
cazul comerciantilor - persoane fizice si asociatii familiale), cod fiscal ....................................,
(după caz), reprezentat(ă) legal prin ......................................,
domiciliat(ă) în ……..................., (numele si prenumele) (adresa
completă, inclusiv telefon) identificat(ă) prin ........................................................................, a obtinut licenta de emisie pentru statie (actul de
identitate: seria, numărul si emitentul, si codul numeric personal) de emisie ................................................
de ........................................................................................
(aria
de acoperire: locală/regională/natională) (tipul serviciului de
audiovizual: televiziune/radiodifuziune) pe canalul/frecventa .............................................................................................................,
cu următorii parametri tehnici:
- P.A.R. max.:
- Hef.:
- Polarizare:
Titularul licentei de emisie are obligatia de a plăti
către Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei un
tarif de utilizare a spectrului conform legislatiei în vigoare.
Prezenta licentă de emisie s-a eliberat în baza
Licentei audiovizuale nr. ............................., eliberată de Consiliul
National al Audiovizualului.
Termenul de valabilitate a licentei de emisie este de
9 ani de la data emiterii autorizatiei tehnice de functionare.
Emiterea pe altă frecventă sau nerespectarea datelor
tehnice, a zonei ori a parametrilor tehnici prevăzuti în prezenta licentă sau
în autorizatia tehnică de functionare, anexă la prezenta licentă, constituie
contraventie, în cazul în care nu este sanctionată conform legii ca
infractiune, si se sanctionează potrivit dispozitiilor art. 90 alin. (2) din
Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată prin Legea nr. 591/2002.
Difuzarea, emiterea sau retransmisia unui serviciu de
programe audiovizuale fără a detine autorizatie tehnică de functionare
constituie contraventie, în cazul în care nu este sanctionată conform legii ca
infractiune, si se sanctionează potrivit dispozitiilor art. 90 alin. (2) din
Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată prin Legea nr. 591/2002.
Licenta de emisie se retrage în următoarele situatii:
a) titularul nu obtine, din motive care îi sunt
imputabile, autorizatia tehnică de functionare în termen de 12 luni de la data
obtinerii licentei de emisie;
b) titularul nu obtine, din motive care îi sunt
imputabile, decizia de autorizare audiovizuală în termen de cel mult 60 de zile
de la data obtinerii autorizatiei tehnice de functionare;
c) pentru încălcarea obligatiilor prevăzute în licenta
de emisie;
d) ca urmare a retragerii licentei audiovizuale;
e) titularul nu depune la Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, în termen de 45 de zile de la scadenta obligatiei
anuale de plată, dovada achitării tarifului de utilizare a spectrului, aferent
anului respectiv;
f) titularul nu depune la Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, în termen de 6 luni de la data aplicării unei amenzi,
dovada achitării acesteia;
g) la cererea titularului;
h) încetează să mai emită mai mult de 45 de zile,
pentru motive de natură tehnică, si mai mult de 96 de ore, din orice alte
motive.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Nr. ..................
Data ...............
*) Se
aplică numai în situatia în care licenta de emisie se eliberează/se modifică în
urma cesionării/preschimbării licentei pentru comunicatia audiovizuală/licentei
audiovizuale.
NOTĂ:
În functie de caracteristicile specifice ale statiilor
de emisie, licenta de emisie va contine si alte date tehnice si juridicerelevante.
ANEXA Nr.
2
(Anexa nr.
6
la Ordinul
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002)
Buletin
de măsurători pentru statii de televiziune
(Antetul
directiei teritoriale a Inspectoratului General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei)
Nr. ............/............
1. Titularul licentei de emisie:
2. Adresa completă:
3. Licenta de emisie:
4. Proiectul tehnic al statiei de emisie:
5. Avizul favorabil (după caz): Emitent:
6. Licenta de utilizare a frecventelor radioelectrice
(după caz):
7. Autorizatia tehnică de functionare (în cazul
modificării parametrilor tehnici ai statiei de emisie):
Date tehnice verificate:
1. Zona de serviciu:
2. Amplasamentul statiei de emisie (adresa completă):
3. Canalul alocat:
4. Offset:
5. Norma:
6. P.A.R”(max.):
7. Restrictii privind P.A.R. (P.A.R. în W/sectorul
azimutal restrictionat):
8. Hef.max.: pe azimutul:
9. Echipament
9.1. Tipul:
9.2. Fabricantul:
10. Sistemul radiant
10.1. Tipul:
10.2. Fabricantul:
10.3. Orientarea antenelor:
11. Polarizare:
12. Hsist.rad.:
13. Feeder
13.1. Tipul: 13.2. Lungimea:
Rezultatul verificărilor si măsurătorilor efectuate
este prezentat în cuprinsul anexelor la buletinul de măsurători.
CONFORM REZULTATELOR VERIFICĂRILOR SI MĂSURĂTORILOR,
CONDITIILE TEHNICE SI PARAMETRII TEHNICI AI STATIEI DE EMISIE:
- SE ÎNCADREAZĂ ÎN LIMITELE PREVĂZUTE ÎN LICENTA DE
EMISIE SI PROIECTUL STATIEI ...... ¨
- NU SE ÎNCADREAZĂ ÎN LIMITELE PREVĂZUTE ÎN LICENTA DE
EMISIE SI PROIECTUL STATIEI .... ¨
IGCTI directia teritorială |
Director directia teritorială |
Data |
Buletin
de măsurători pentru statii de radiodifuziune
(Antetul
directiei teritoriale a Inspectoratului General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei)
Nr. ....../......
1. Titularul licentei de emisie:
2. Adresa completă:
3. Licenta de emisie:
4. Proiectul tehnic al statiei de emisie:
5. Avizul favorabil (după caz): Emitent:
6. Licenta de utilizare a frecventelor radioelectrice
(după caz):
7. Autorizatia tehnică de functionare (în cazul
modificării parametrilor tehnici ai statiei de emisie):
Date tehnice verificate:
1. Zona de serviciu:
2. Amplasamentul statiei de emisie (adresa completă):
3. Frecventa alocată:
4. Clasa de emisie (functie de tipul emisiunii, mono/stereo):
5. P.A.R”(max.): 6. Restrictii privind P.A.R.
(P.A.R. în W/sectorul azimutal restrictionat):
7. Hef. max.: pe azimutul:
8. Echipament
8.1. Tipul:
8.2. Fabricantul:
9. Sistemul radiant
9.1. Tipul:
9.2. Fabricantul:
9.3. Orientarea antenelor:
10. Polarizare:
11. Hsist.rad.:
12. Feeder
12.1. Tip:
12.2. Lungimea:
Rezultatul verificărilor si măsurătorilor efectuate
este prezentat în cuprinsul anexelor la buletinul de măsurători.
CONFORM REZULTATELOR VERIFICĂRILOR SI MĂSURĂTORILOR,
CONDITIILE TEHNICE SI PARAMETRII TEHNICI AI STATIEI DE EMISIE:
- SE ÎNCADREAZĂ ÎN LIMITELE PREVĂZUTE ÎN LICENTA DE
EMISIE SI PROIECTUL STATIEI ..... ¨
- NU SE ÎNCADREAZĂ ÎN LIMITELE PREVĂZUTE ÎN LICENTA DE
EMISIE SI PROIECTUL STATIEI . ¨
IGCTI directia teritorială |
Director directia teritorială |
Data |
Buletin
de măsurători pentru retele de telecomunicatii
(Antetul
directiei teritoriale a Inspectoratului General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei)
BULETIN DE MĂSURĂTORI
Nr. ......../......
1. Titularul licentei audiovizuale/avizului de
retransmisie:
2. Adresa completă:
3. Licenta audiovizuală/avizul de retransmisie:
4. Proiectul tehnic al retelei de telecomunicatii:
5. Avizul favorabil (după caz): Emitent:
6. Licenta de utilizare a frecventelor radioelectrice
(după caz):
7. Autorizatia tehnică de functionare (în cazul
modificării parametrilor tehnici ai retelei de telecomunicatii):
Date tehnice verificate:
1. Amplasamentul statiei centrale:
2. Tipul de echipament al statiei centrale:
3. Numărul de canale utilizate în retea:
4. Licentele de utilizare a frecventelor (când este cazul):
5. Proiectul tehnic în baza căruia s-a realizat
reteaua:
6. Zona acoperită de reteaua construită:
Punctele de măsură, parametrii tehnici măsurati si
rezultatele măsurătorilor sunt prezentate în anexele la buletinul de
măsurători.
CONFORM REZULTATELOR VERIFICĂRILOR SI MĂSURĂTORILOR,
CONDITIILE TEHNICE SI PARAMETRII TEHNICI AI RETELEI DE TELECOMUNICATII:
- SE ÎNCADREAZĂ ÎN LIMITELE PREVĂZUTE DE
SPECIFICATIILE TEHNICE STABILITE DE LEGISLATIA ÎN VIGOARE ......... ¨
- NU SE ÎNCADREAZĂ ÎN LIMITELE PREVĂZUTE DE
SPECIFICATIILE TEHNICE STABILITE DE LEGISLATIA ÎN VIGOARE ........ ¨
CONFORM REZULTATELOR VERIFICĂRILOR SI MĂSURĂTORILOR,
ZONA DE SERVICIU MĂSURATĂ:
- CORESPUNDE PROIECTULUI TEHNIC AL RETELEI ....... ¨
- NU CORESPUNDE PROIECTULUI TEHNIC AL RETELEI ........
¨
IGCTI directia teritorială |
Director directia teritorială |
Data |
NOTĂ:
În functie de caracteristicile specifice ale statiilor
de emisie/retelelor de telecomunicatii, buletinele de măsurători vor contine si
alte date tehnice relevante.
ANEXA Nr.
3
Anexa nr.
7
la Ordinul
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002)
Autorizatie
tehnică de functionare pentru difuzarea de servicii de programe audiovizuale
pe calea
unei frecvente radioelectrice terestre
Anexă la
licenta de emisie nr. ..../.....
Titular
.......
I. Începând cu data prezentei autorizatii se
autorizează utilizarea statiei de emisie pentru radiodifuziune/televiziuneîn
următoarele conditii:
1. Licenta audiovizuală
2. Licenta de emisie:
3. Zona de serviciu:
4. Denumirea în eter a statiei (semnal de identificare):
5. Tipul serviciului:
6. Amplasamentul statiei de emisie
6.1. Adresa completă:
6.2. Coordonatele geografice:
6.3. Cota de teren:
6.4. Cota centrului radiant fată de teren:
7. Amplasamentul sursei de program (studioul)
7.1. Adresa:
7.2. Tipul liniei de program:
8. Caracteristicile tehnice de emisie
8.1. Frecventa de emisie/Canal de emisie:
8.2. Puterea aparent radiată: maxim
8.3. Înăltimea efectivă a antenei: maxim
8.4. Emitătorul
8.4.1. Tipul:
8.4.2. Seria:
8.4.3. Fabricantul:
8.5. Puterea de iesire în radiofrecventa necesară
pentru asigurarea P.A.R. aprobat:
8.6. Antena:
8.7. Câstigul:
8.8. Polarizare:
9. Programul de functionare al statiei (zilnic):
II. Durata de valabilitate a autorizatiei tehnice de
functionare este de ... de la emitere.
III. Titularului autorizatiei îi revine întreaga
responsabilitate pentru eliminarea perturbatiilor ce pot apărea datorită
utilizării statiei de emisie (interferente, intermodulatii etc.).
IV. Titularul autorizatiei are obligatia de a asigura
blocarea internă a dispozitivelor de reglaj al puterii de radiofrecventă pentru
obtinerea valorii de maximum... la borna de iesire a emitătorului.
V. Titularul autorizatiei are obligatia de a asigura
functionarea statiei de emisie în conformitate cu datele înscrise în prezenta
autorizatie si în specificatiile tehnice prevăzute de legislatia în vigoare
privind emitătoarele de radiodifuziune/televiziune si de a respecta
reglementările în vigoare din domeniul comunicatiilor electronice. Parametrii
tehnici obligatorii prevăzuti de legislatia în vigoare privind emitătoarele de
radiodifuziune/televiziune fac parte integrantă din prezenta autorizatie.
VI. Nerespectarea datelor tehnice, a zonei de serviciu
ori a parametrilor tehnici prevăzuti în autorizatia tehnică de functionare
constituie contraventie si se sanctionează potrivit dispozitiilor art. 90 alin.
(2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată prin Legea nr. 591/2002.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Nr. ..................
Data ...............
MINISTERULUI
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
în temeiul prevederilor art. 73 din Legea
audiovizualului nr. 504/2002, modificată prin Legea nr. 591/2002 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general
de reglementare a comunicatiilor,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.337/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei,
având în vedere prevederile Ordinului ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002 privind procedura de
autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale,
având în vedere cedarea Licentei de emisie pentru
comunicatia audiovizuală/Licentei audiovizuale nr.../..., operatiune juridică
constatată prin Contractul de cesiune nr. ..,*)
având în vedere preschimbarea Licentei pentru
comunicatia audiovizuală nr. ./...*), emite prezenta
.......................................................................,
având sediul/domiciliul în
......................................................................., (persoana
fizică/juridică) (adresa completă, inclusiv telefon si fax) înmatriculată/înregistrată
la Oficiul registrului comertului sub nr. ............................... (în
cazul persoanelor juridice - numărul de înregistrare/codul unic de
înregistrare), cod fiscal ..............., (după caz),/identificat(ă)
prin .................... (în cazul comerciantilor - persoane fizice si
asociatii familiale - actul de identitate: seria, numărul si emitentul, si
codul numeric personal),
având autorizatia de functionare nr. ........................, eliberată
de ......................., înregistrat(ă) la Oficiul registrului comertului
sub nr. ...................................... (în cazul comerciantilor -
persoane fizice si asociatii familiale), cod fiscal ........................,
(după caz), reprezentat(ă) legal prin
......................................., domiciliat(ă) în
............................................., (numele si prenumele)
(adresa completă, inclusiv telefon) identificat(ă) prin ................................................................................................,
începând cu data prezentei este autorizat (actul de identitate: seria, numărul si
emitentul, si codul numeric personal) să utilizeze reteaua de telecomunicatii pentru
difuzarea serviciilor de programe audiovizuale, în următoarele conditii:
1. Licenta audiovizuală:
2. Zona de serviciu:
3. Semnal de identificare:
4. Amplasamentul echipamentului cap de retea (adresa
completă):
5. Amplasamentul sursei de program (studioul)
5.1. Adresa completă:
5.2. Tipul liniei de program:
6. Echipamentul cap de retea
6.1. Tipul:
6.2. Fabricantul:
7. Numărul de canale utilizate pentru transmiterea
programului propriu:
Durata de valabilitate a autorizatiei tehnice de
functionare este de .. de la emitere.
Titularului autorizatiei îi revine întreaga
responsabilitate pentru eliminarea perturbatiilor ce pot apărea datorită
utilizării retelei.
Titularul autorizatiei are obligatia de a asigura
functionarea retelei în conformitate cu datele cuprinse în prezenta autorizatie
si cu conditiile si parametrii tehnici prevăzuti de Ordinul ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 366/2002 privind calitatea
retelelor de distributie prin cablu pentru semnale de televiziune si radiodifuziune.
*) Se
aplică numai în situatia în care autorizatia tehnică de functionare se
eliberează se modifică în urma cesionării/preschimbării licentei pentru
comunicatia audiovizuală/licentei audiovizuale.
Conditiile si parametrii tehnici prevăzuti de Ordinul
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 366/2002 fac parte
integrantă din prezenta autorizatie.
Nerespectarea datelor sau a conditiilor tehnice
prevăzute în prezenta autorizatie ori a conditiilor si parametrilor tehnici
prevăzuti de Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
366/2002 constituie contraventie si se sanctionează potrivit dispozitiilor art.
90 alin. (2) sau ale art. 91 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată
prin Legea nr. 591/2002.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Nr. ..................
Data ...............
NOTĂ:
În functie de tipul retelei de telecomunicatii
utilizate pentru difuzarea serviciilor de programe audiovizuale, autorizatia
tehnică de functionare va cuprinde si alte date tehnice relevante.
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
în temeiul prevederilor art. 73 din Legea
audiovizualului nr. 504/2002, modificată prin Legea nr. 591/2002 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general
de reglementare a comunicatiilor,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.337/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, având în vedere prevederile Ordinului ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 365/2002 privind procedura de
autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale,
având în vedere cedarea Licentei de emisie pentru
comunicatia audiovizuală/Avizului de retransmisie nr.../..., operatiune
juridică constatată prin Contractul de cesiune nr. …,*)
având în vedere preschimbarea Licentei pentru
comunicatia audiovizuală nr. .../...,*) emite prezenta
........................................................................ (persoana
fizică/juridică) (adresa completă, inclusiv telefon si fax), având sediul/domiciliul în
.................................................................., înmatriculată/înregistrată
la Oficiul registrului comertului sub nr. ............................... (în
cazul persoanelor juridice - numărul de înregistrare/codul unic de
înregistrare), cod fiscal ........................., (după caz),/identificat(ă)
prin .................... (în cazul
comerciantilor - persoane fizice si asociatii familiale - actul de identitate:
seria, numărul si emitentul si codul numeric personal),
având autorizatia de functionare nr. ........................, eliberată
de ..........................., înregistrat(ă) la Oficiul registrului comertului
sub nr. ........... (în cazul comerciantilor - persoane fizice si asociatii
familiale), cod fiscal ........................, (după caz),
reprezentat(ă) legal prin .........................................................,
domiciliat(ă) în
..............................................................., (numele si prenumele)
(adresa completă, inclusiv telefon) identificat(ă) prin
........................................................................................................,
începând cu data prezentei este autorizat
(actul
de identitate: seria, numărul si emitentul, si codul numeric personal) să utilizeze reteaua
de telecomunicatii pentru retransmisia serviciilor de programe audiovizuale, în
următoarele conditii:
1. Avizul de retransmisie:
2. Zona de serviciu:
3. Amplasamentul echipamentului cap de retea (adresa
completă):
4. Echipamentul cap de retea
4.1. Tipul:
4.2. Fabricantul:
5. Numărul de canale utilizate în retea:
Durata de valabilitate a autorizatiei tehnice de
functionare este de de la emitere.
Titularului autorizatiei îi revine întreaga
responsabilitate pentru eliminarea perturbatiilor ce pot apărea datorită
utilizării retelei.
Titularul autorizatiei are obligatia de a asigura
functionarea retelei în conformitate cu datele cuprinse în prezenta autorizatie
si cu conditiile si parametrii tehnici prevăzuti de Ordinul ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 366/2002 privind calitatea retelelor
de distributie prin cablu pentru semnale de televiziune si radiodifuziune.
Conditiile si parametrii tehnici prevăzuti de Ordinul
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 366/2002 fac parte
integrantă din prezenta autorizatie.
Nerespectarea datelor sau a conditiilor tehnice
prevăzute în prezenta autorizatie ori a conditiilor si parametrilor tehnici
prevăzuti de Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
366/2002 constituie contraventie si se sanctionează potrivit dispozitiilor art.
90 alin. (2) sau ale art. 91 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată
prin Legea nr. 591/2002.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Nr. ..................
Data ...............
NOTĂ:
În functie de tipul retelei de telecomunicatii
utilizate pentru retransmisia serviciilor de programe audiovizuale, autorizatia
tehnică de functionare va cuprinde si alte date tehnice relevante.
pentru
modificarea si completarea Normelor privind limita minimă a capitalului social
vărsat, respectiv a fondului de rezervă liberă vărsat al asigurătorilor, puse
în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
nr. 6/2002
În temeiul art. 4 alin. (27) din Legea nr. 32/2000
privind societătile de asigurare si supravegherea asigurărilor, potrivit
Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 16
aprilie 2003, prin care s-a dispus modificarea si completarea Normelor privind
limita minimă a capitalului social vărsat, respectiv a fondului de rezervă
liberă vărsat al asigurătorilor,
presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite
următorul ordin:
Articol unic. - Normele privind limita minimă a
capitalului social vărsat, respectiv a fondului de rezervă liberă vărsat al
asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2002, publicate în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 554 din 29 iulie 2002, se modifică după cum urmează:
- Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - Asigurătorii autorizati la data intrării în
vigoare a prezentelor norme vor proceda la majorarea capitalului social la
nivelul prevăzut la art. 1, cu respectarea prevederilor art. 6 din Normele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 2/2001, până la data de 15 mai
2003”.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Nicolae Eugen Crisan
Bucuresti,
17 aprilie 2003.
Nr. 3.106.