MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 216
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 2 aprilie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
315. - Hotărâre pentru aprobarea Protocolului de
colaborare în domeniul învătământului dintre Ministerul Educatiei si Cercetării
din România si Ministerul Învătământului si Stiintei din Ucraina pe anul de
învătământ 2002-2003, semnat la Kiev la 17 septembrie 2002
Protocol de
colaborare în domeniul învătământului între Ministerul Educatiei si Cercetării
din România si Ministerul Învătământului si Stiintei din Ucraina pe anul de
învătământ 2002-2003
316. - Hotărâre pentru aprobarea Amendamentului
convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la
Bucuresti la 3 si, respectiv, 18 martie 2003, la Acordul de împrumut dintre
România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind
Proiectul cadastrului general si publicitătii imobiliare, în sumă de 25,5
milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 23 ianuarie 1998
Amendament la Acordul de împrumut
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
73. - Ordin al ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei privind unele măsuri referitoare la utilizarea
frecventelor radioelectrice
74. - Ordin al ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei pentru modificarea Ordinului ministrului comunicatiilor
si tehnologiei informatiei nr. 365/2002 privind procedura de autorizare a
difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale
384. - Ordin al ministrului finantelor publice
pentru transmiterea în format electronic a formularului “Declaratie privind
obligatiile de plată la bugetul de stat”, cod 14.13.01.01
385. - Ordin al ministrului finantelor publice
pentru aprobarea modelului si continutului formularului “Declaratie privind
impozitul pe venitul din activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară
si extrajudiciară”, cod 14.13.01.13/3i
386. - Ordin al ministrului finantelor publice
privind aprobarea modelului si continutului formularului “Declaratie privind
taxa de dezvoltare cuprinsă în tariful energiei electrice si termice”, cod
14.13.01.14
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
3.104.
- Ordin pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea,
verificarea si centralizarea situatiilor financiare anuale ale societătilor
comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si
ale brokerilor de asigurare pe anul 2002
3.105. - Ordin pentru aprobarea Precizărilor
privind unele măsuri referitoare la încheierea exercitiului financiar pe anul
2002 la societătile comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare,
precum si la societătile de intermediere în asigurări care, potrivit
prevederilor Legii contabilitătii nr. 82/1991, republicată, au obligatia să
întocmească situatii financiare anuale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Protocolului de colaborare în domeniul învătământului dintre
Ministerul Educatiei si Cercetării din România si Ministerul Învătământului si
Stiintei din Ucraina pe anul de învătământ 2002-2003, semnat la Kiev la 17
septembrie 2002
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 5 alin. 1 din Legea nr.
4/1991 privind încheierea si ratificarea tratatelor, cu completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Protocolul de colaborare în domeniul învătământului
dintre Ministerul Educatiei si Cercetării din România si Ministerul
Învătământului si Stiintei din Ucraina pe anul de învătământ 2002-2003, semnat
la Kiev la 17 septembrie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20 martie
2003.
Nr. 315.
PROTOCOL
de colaborare în domeniul învătământului între Ministerul Educatiei si Cercetării
din România si Ministerul Învătământului si Stiintei din Ucraina pe anul de
învătământ 2002-2003
În conformitate cu art. 15 din Întelegerea de colaborare în domeniul
învătământului dintre Ministerul Învătământului din România si Ministerul Învătământului
din Ucraina, semnată la 25 august 1995 la Bucuresti, Ministerul Educatiei si
Cercetării din România si Ministerul Învătământului si Stiintei din Ucraina,
denumite în continuare părti, au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Părtile îsi vor acorda, pe bază de reciprocitate:
- până la 5 burse de studii, pentru învătământul preuniversitar;
- până la 6 burse de studii, pentru învătământul superior;
- până la 6 burse de studii, pentru învătământul post-universitar -
masterat si doctorat;
- până la 20 de luni/burse, burse de stagiu pentru perioade de la 3 la 9
luni fiecare.
ARTICOLUL 2
Pentru perfectionarea cunostintelor de limbă si literatură română si,
respectiv, de limbă si literatură ucraineană părtile vor acorda, pe bază de
reciprocitate:
- până la 15 burse de stagiu pentru perioade de câte o lună fiecare
pentru educatori, învătători si profesori din învătământul preuniversitar;
- până la 5 burse de stagiu pentru perioade de câte o lună fiecare
pentru cadre didactice din institutiile de învătământ superior.
ARTICOLUL 3
În scopul
monitorizării implementării prevederilor prezentului protocol, precum si al
negocierii textului protocolului pentru anul de învătământ următor, părtile vor
înfiinta o comisie mixtă, formată din câte 5 persoane din fiecare parte.
Întâlnirile de lucru ale comisiei mixte se vor desfăsura de două ori pe an, pe
o perioadă de 3 până la 5 zile, alternativ în orasele Bucuresti si Kiev.
ARTICOLUL 4
Părtile vor acorda, pe bază de reciprocitate, câte 5 burse pentru
participarea la cursurile de vară de limbă, literatură si civilizatie română
si, respectiv, de limbă, literatură si civilizatie ucraineană.
ARTICOLUL 5
Părtile vor acorda, pe bază de reciprocitate, în institutiile de
învătământ de stat din cele două state, cetătenilor români de origine
ucraineană si, respectiv, cetătenilor ucraineni de origine română:
- până la 15 burse de studii în licee si scoli profesionale din România
si, respectiv, pentru scoli profesionale si institutii de învătământ superior
de primul si al doilea grad de acreditare în Ucraina;
- până la 50 de burse pentru studenti în institutiile de învătământ
superior din România si institutiile de învătământ superior de al treilea si al
patrulea grad de acreditare din Ucraina;
- până la 6 burse de studii, pentru învătământul post-universitar -
masterat si doctorat;
- până la 40 de luni/burse de cercetare pentru perioade de la 3 la 9
luni fiecare.
Părtile pot propune burse suplimentare, în conformitate cu
posibilitătile părtii primitoare si cu necesitătile părtii trimitătoare.
Părtile îsi vor comunica, în scris, după cum urmează:
- numărul suplimentar al burselor;
- specializările posibile.
ARTICOLUL 6
Părtile vor sprijini activitatea institutiilor de învătământ din cele două state, unde predarea are loc în limba română si, respectiv, în limba ucraineană, precum si acele institutii în care limbile mentionate sunt discipline de studiu.
Părtile vor face schimb de literatură de specialitate în domeniul
metodicii si pedagogiei, în domeniul tehnico-stiintific, al literaturii
beletristice, în conformitate cu legislatia în vigoare din cele două state.
ARTICOLUL 7
În scopul sprijinirii studiului limbii materne si al altor discipline în
limba maternă de către cetătenii români de origine ucraineană si, respectiv, de
către cetătenii ucraineni de origine română, părtile vor sprijini, pe bază de
reciprocitate, efectuarea următoarelor schimburi, în conformitate cu
necesitătile lor:
a) până la 30 de educatori, învătători si profesori de limba română si,
respectiv, de limba ucraineană, pentru a lucra în institutiile de învătământ cu
limba de studiu sau de predare română si, respectiv, ucraineană;
b) până la 30 de profesori de limba română si alte discipline care se
predau în această limbă în Ucraina si, respectiv, de limba ucraineană si alte
discipline care se predau în această limbă în România, la cursuri de
perfectionare pentru perioade de până la o lună;
c) până la 15 studenti la filologie care studiază limba română în
Ucraina si, respectiv, limba ucraineană în România, la cursurile de vară de
limbă, literatură si civilizatie română si, respectiv, de limbă, literatură si
civilizatie ucraineană, pentru perioade de până la o lună;
d) până la 10 profesori de limba română si alte discipline care se predau în limba română în Ucraina si, respectiv, în limba ucraineană în România, pentru schimb de experientă pe perioade de până la 10 zile.
ARTICOLUL 8
Părtile vor sprijini înfiintarea de licee cu predare în limba română în
localitătile Novoselivka, raionul Sărata, regiunea Odessa, si Crasnoilsc,
raionul Storojinet, regiunea Cernăuti, în Ucraina, si, respectiv, reînfiintarea
liceelor cu predare în limba ucraineană în localitătile Siret, judetul Suceava,
si Tulcea, judetul Tulcea, în România.
ARTICOLUL 9
Părtile vor sprijini introducerea liniilor de predare în limba română la
Universitatea Natională din Cernăuti “Iuri Fedcovici” si, respectiv, în limba
ucraineană la Universitatea “Stefan cel Mare” din Suceava a stiintelor exacte
(matematică, fizică, biologie, chimie etc.) si a stiintelor socioumane
(sociologie, filozofie, istorie, economie etc.), în scopul pregătirii de cadre
didactice.
Pentru asigurarea procesului de predare părtile vor realiza schimburi de
cadre didactice, în functie de necesitătile de studiu al disciplinelor
mentionate.
ARTICOLUL 10
Personalul misiunilor diplomatice si al altor reprezentante de stat,
precum si membrii familiilor lor (sot, sotie si copii) pot studia în statul
părtii primitoare, pe perioada mandatului, la toate formele de învătământ, în
institutii de învătământ de stat, fără plata taxelor scolare.
ARTICOLUL 11
Părtile vor sustine stabilirea de legături directe între institutiile de
învătământ, între inspectoratele scolare judetene din România si directiile de
învătământ ale administratiilor de stat regionale din Ucraina, precum si
efectuarea de cercetări stiintifice pe probleme de interes comun.
ARTICOLUL 12
Părtile vor sustine efectuarea schimbului de profesori (lectori) de
limbă, literatură si civilizatie română la universitătile din orasele Kiev, Cernăuti,
Ujgorod si Ismail si respectiv, de limbă, literatură si civilizatie ucraineană
la universitătile din orasele Bucuresti, Cluj-Napoca, Suceava si Galati, în
conformitate cu necesitătile universitătilor mentionate.
ARTICOLUL 13
Părtile vor înfiinta o comisie mixtă de experti pe probleme de pregătire
a manualelor de limbă si literatură, istorie, geografie, cultură si
civilizatie, formată din câte 3 experti din fiecare parte, ale cărei întâlniri
vor avea loc nu mai putin de două ori pe an, alternativ în orasele Bucuresti si
Kiev, pe perioade de 3 până la 5 zile.
Părtile vor contribui la finantarea de la bugetele celor două ministere
si din alte surse pentru elaborarea si publicarea manualelor pentru
disciplinele sus-mentionate, pentru institutiile de învătământ cu limba de
predare română în Ucraina, respectiv ucraineană în România.
ARTICOLUL 14
Părtile vor contribui la efectuarea de schimburi de elevi (până la 50 de
persoane) si studenti (până la 25 de persoane), inclusiv cetăteni români de
origine ucraineană si cetăteni ucraineni de origine română, însotiti de 1 sau 2
învătători ori profesori, în tabere, în timpul vacantelor, precum si la
schimbul de elevi si studenti, însotiti de 1 sau 2 profesori însotitori, pentru
participarea la olimpiade internationale, concursuri, festivaluri si competitii
sportive, organizate în fiecare dintre cele două state.
ARTICOLUL 15
Partea primitoare va sprijini înregistrarea cetătenilor statului
celeilalte părti, care sosesc la studii, în institutia consulară a statului părtii
trimitătoare.
ARTICOLUL 16
Selectia candidatilor la studiile prevăzute la art. 1 se face de către
partea trimitătoare.
Preselectia candidatilor la studiile prevăzute la art. 5 se face de
către o comisie mixtă compusă din maximum 4 reprezentanti din fiecare parte, pe
baza unui interviu cu candidatul, a mediei care rezultă din actele oficiale de
studii si a setului de documente care include:
- cerere de înscriere;
- copii legalizate de pe diplomele de studii obtinute si de pe foile
matricole;
- copie legalizată de pe certificatul de nastere;
- copie legalizată de pe cartea de identitate;
- certificat medical, inclusiv testul HIV;
- fotografie 3/4.
Părtile au obligatia de a se informa cu două săptămâni înainte asupra
perioadei si locului desfăsurării preselectiei.
Selectia se va face de către institutiile de învătământ ale statului
părtii primitoare.
ARTICOLUL 17
Părtile vor face schimb de informatii, în scris, cu privire la numărul de locuri în institutiile de învătământ si la oferta suplimentară, cu mentionarea specializărilor si a formelor de studii, pentru candidatii la studii, conform art. 5.
Documentele candidatilor la studii, conform art. 1, vor fi transmise
părtii primitoare până la 25 iulie 2002 si, conform art. 5, până la 15 august
2002, în traducere în limba statului părtii primitoare.
Părtile vor prezenta, cu două săptămâni înainte de începerea anului de
studiu, lista celor admisi la toate formele de învătământ, precum si lista
celor exmatriculati.
În caz de necesitate, candidatii vor fi înscrisi la curs pregătitor de
limbă, pe o perioadă de până la un an. Persoanelor admise la studii li se va
elibera o adeverintă oficială de către partea trimitătoare si acestea se vor
prezenta la studii la termenele stabilite de partea primitoare (în Ucraina,
până la 1 septembrie pentru elevi si studenti si până la 1 octombrie pentru
doctoranzi; în România, până la 15 septembrie pentru elevi si până la 1
octombrie pentru studenti si doctoranzi).
ARTICOLUL 18
Pentru efectuarea schimburilor prevăzute de prezentul protocol, partea
trimitătoare va suporta cheltuielile de transport până la locul de destinatie
si înapoi; de asemenea, aceasta va suporta cheltuielile de cazare si diurna
pentru reprezentantii săi în comisiile mixte.
ARTICOLUL 19
Partea primitoare asigură, în conformitate cu legislatia internă în
vigoare:
a) cazare gratuită în cămine studentesti si plata burselor, pentru
elevi, studenti, masteranzi, doctoranzi si persoane care urmează stagii de
specializare conform art. 1, 2 si 5;
b) cazare gratuită, masă si o sumă de bani pentru cheltuieli diverse,
pentru persoanele care participă la schimburile prevăzute la art. 4, art. 7
lit. c) si d) si art. 14;
c) cazare gratuită, în conditii corespunzătoare, si salariul pentru
participantii la schimburile prevăzute la art. 7 lit. a) si b), art. 9 si 12;
d) acordarea asistentei medicale persoanelor participante la actiunile
prevăzute de prezentul protocol.
ARTICOLUL 20
Prezentul protocol nu exclude realizarea altor actiuni comune convenite
în prealabil de părti.
ARTICOLUL 21
Prezentul protocol intră în vigoare la data ultimei notificări scrise a
părtilor, pe canale diplomatice, cu privire la îndeplinirea procedurilor
interne necesare pentru intrarea în vigoare a acestui protocol.
Semnat la Kiev la 17 septembrie 2002, în două exemplare, fiecare în
limbile română si ucraineană, ambele texte fiind egal autentice.
Pentru Ministerul Educatiei si Cercetării din România, Ecaterina
Andronescu |
Pentru Ministerul Învătământului si Stiintei din Ucraina, Vasîli Kremeni |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Amendamentului convenit între Guvernul României, prin Ministerul
Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
prin scrisoarea semnată la Bucuresti la 3 si, respectiv, 18 martie 2003, la
Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare privind Proiectul cadastrului general si publicitătii imobiliare,
în sumă de 25,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 23 ianuarie
1998
În temeiul art. 107 din Constitutia României si al art. 5 din Ordonanta
Guvernului nr. 21/1998 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România
si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul
cadastrului general si publicitătii imobiliare, în sumă de 25,5 milioane dolari
S.U.A., semnat la Washington la 23 ianuarie 1998, aprobată prin Legea nr.
132/1998,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Amendamentul convenit între Guvernul
României, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Bucuresti la 3 si,
respectiv, 18 martie 2003, la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul cadastrului
general si publicitătii imobiliare, în sumă de 25,5 milioane dolari S.U.A.,
semnat la Washington la 23 ianuarie 1998, ratificat prin Ordonanta Guvernului
nr. 21/1998, aprobată prin Legea nr. 132/1998.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul afacerilor externe,
Bucuresti, 20 martie
2003.
Nr. 316.
BANCA MONDIALĂ
BANCA INTERNATIONALĂ
PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
ASOCIATIA PENTRU DEZVOLTARE
INTERNATIONALĂ
3 martie 2003
Excelentei sale
Mihai Nicolae
Tănăsescu, ministrul finantelor publice
Ministerul Finantelor
Publice
Bucuresti, România
România: Împrumutul
nr. 4.258 - RO (Proiectul cadastrului general si publicitătii imobiliare)
AMENDAMENT LA ACORDUL DE ÎMPRUMUT*)
Excelentă,
Facem referire la Acordul de împrumut aferent Proiectului mai sus
mentionat dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare (Banca), datat 23 ianuarie 1998, amendat în 26 septembrie
2001 si 13 august 2002 (acordul) si la scrisorile dumneavoastră datate
25 septembrie 2002 si 27 ianuarie 2003, prin care se solicită anumite
modificări la acord. Prin prezenta ne exprimăm acordul privind cele solicitate
de dumneavoastră si, ca atare, acordul se amendează după cum urmează
(modificările sunt evidentiate în mod distinct cu caractere italice aldine):
*) Traducere.
1. Sectiunea 1.02. b) se modifică si se va citi după cum urmează:
“Sectiunea 1.02. - Numai dacă din context nu se întelege altfel, cei
câtiva termeni definiti în Conditiile generale si în preambulul acestui acord
au respectivele întelesuri si următorii termeni aditionali au următoarele
întelesuri:
a) Legea cadastrului înseamnă Legea cadastrului general si a
publicitătii imobiliare nr. 7, din tara Împrumutatului, din 13 martie 1996;
b) Hotărârea nr. 1.038 înseamnă Hotârârea Guvernului nr. 1.038 din
28 octombrie 1996, abrogată prin Hotărârea Guvernului nr. 590 din 21 iunie
2001, prin care a fost înfiintat ONCGC în subordinea MAP (asa după cum este
definit în cele ce urmează);
c) MJ înseamnă Ministerul Justitiei al Împrumutatului si include
orice succesor al acestuia;
d) MAP înseamnă Ministerul Administratiei Publice si include orice
succesor al acestuia;
e)ONCGC înseamnă Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie al Împrumutatului si include orice succesor al acestuia;
f) GCP înseamnă Grupul de coordonare al Proiectului, alcătuit
dintr-un director si un director economic din fiecare UMP (asa după cum este
definit în cele ce urmează);
g) UMP/ONCGC înseamnă Unitatea de Management al Proiectului
înfiintată în cadrul ONCGC; la UMP/ONCGC si UMP/MJ (asa după cum sunt definite
în cele ce urmează) se face referire în mod generic ca fiind UMP;
h) UMP/MJ înseamnă Unitatea de Management al Proiectului
înfiintată în cadrul MJ; la UMP/ONCGC si UMP/MJ (asa după cum sunt definite în
cele ce urmează) se face referire în mod generic ca fiind UMP;
i) contul special A si contul special B înseamnă conturile
la care se face referire în sectiunea 2.02. b) a acestui acord, iar la contul
special A si contul special B se face referire ca fiind în mod comun conturi
speciale; si
j) servicii tehnice înseamnă servicii pentru control geodezic,
fotografiere aeriană, cartografiere (incluzând sistemele de cartografiere
digitală), sisteme de înregistrarea pământului si de informatii cadastrale,
baze de date privind cadastrul, topografieri cadastrale urbane si rurale si
intrări de date, conversie de date, campanie publicitară, tipărire de materiale
publicitare si formulare tipizate.”
2. Paragraful 1 al anexei nr. 1 “Tragerile din împrumut” la acord
este înlocuit cu tabelul prezentat în anexa la această scrisoare, iar
paragraful 2c) se amendează si se va citi după cum urmează:
“c) termenul costuri operationale înseamnă salariile personalului
UMP (altele decât salariile functionarilor publici), echipament
de birou si alte materiale si aprovizionările necesare utilizate de UMP
în realizarea Proiectului.”
3. Anexa nr. 2 “Descrierea Proiectului” se amendează după cum
urmează:
Partea C se amendează si se va citi după cum urmează:
“Partea C: Consolidarea institutională
Furnizarea de servicii de către consultanti si servicii tehnice în
scopul sprijinirii Împrumutatului în consolidarea capacitătii de implementare a
Proiectului a: (i) GCP; (ii) UMP/ONCGC; si (iii) UMP/MJ.”
4. În anexa nr. 5 “Programul de implementare”, paragraful 1 se
amendează si se va citi după cum urmează:
“1. Responsabilitatea pentru aducerea la îndeplinire a Proiectului va fi
asumată de către:
a) responsabilitatea pentru îndeplinirea părtii A a Proiectului va
apartine ONCGC si, în acest scop, Împrumutatul se va asigura că, în decursul
implementării părtii A a Proiectului, ONCGC va mentine UMP/ONCGC cu
un număr suficient de personal calificat, resurse adecvate si termeni de
referintă satisfăcători pentru Bancă;
b) responsabilitatea pentru îndeplinirea părtii B a Proiectului va
apartine MJ si, în acest scop, Împrumutatul se va asigura că, în decursul
implementării părtii B a Proiectului, MJ va mentine UMP/MJ cu un
număr suficient de personal calificat, resurse adecvate si termeni de referintă
satisfăcători pentru Bancă; si
c) responsabilitatea pentru îndeplinirea părtii C a Proiectului va
apartine UMP/ONCGC, UMP/MJ si GCP, cu supervizarea unui comitet
coordonator.”
Cu referire la posibilitatea extinderii datei de închidere a
Proiectului, asteptăm rezultatele actiunilor ce urmează să se întreprindă pe
parcursul lunii aprilie 2003, convenite între Împrumutat si Bancă si care au
drept scop îmbunătătirea implementării activitătilor, si după aceea vă vom
comunica decizia cu privire la extinderea datei de închidere.
Vă rugăm să confirmati acordul dumneavoastră cu privire la amendamentul
de mai sus prin semnarea, datarea si returnarea către noi a copiei acestei
scrisori, atasată la prezenta. Acest amendament va intra în vigoare după
primirea de către noi a copiei contrasemnate a scrisorii de amendare.
Cu stimă,
Andrew N. Vorkink,
director
Unitatea de Tară pentru Europa Centrală si de Sud Regiunea Europa si
Asia Centrală
Confirmat România
De către:
Reprezentant autorizat
Mihai Nicolae Tănăsescu,
ministrul finantelor publice
Data:
ANEXĂ
(ANEXA Nr. 1)
1. Tabelul de mai jos prezintă categoriile care urmează a fi finantate
din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum si
procentul de cheltuieli care urmează a fi finantate în cadrul fiecărei
categorii:
Categoria |
Suma alocată (exprimată în dolari S.U.A.) |
Procent (%) din cheltuieli care urmează a fi finantate |
1.Lucrări: |
|
50% |
a) În cadrul părtii
A a Proiectului |
100.000 |
|
b) În cadrul părtii
B a Proiectului |
760.000 |
|
2. Bunuri: |
|
100% din
cheltuielile externe,100% din cheltuielile interne (cost ex-factory) si 70%
din cheltuielile interne pentru alte articole achizitionate pe plan local |
a) În cadrul părtii
A a Proiectului |
2.045.000 |
|
b) În cadrul părtii
B a Proiectului |
1.350.000 |
|
c) În cadrul părtii
C (i) a Proiectului |
22.000 |
|
3. Servicii
tehnice: |
|
80% |
a) În cadrul părtii
A a Proiectului |
13.703.000 |
|
b) În cadrul părtii
B a Proiectului |
2.947.000 |
|
c) În cadrul părtii
C (ii) a Proiectului |
90.000 |
|
d) În cadrul părtii
C (iii) a Proiectului |
90.000 |
|
4. Servicii de
consultantă si instruire: |
|
100% |
(i) Servicii de
consultantă: |
|
|
a) În cadrul părtii
C (ii) a Proiectului |
1.250.000 |
|
b) În cadrul părtii
C (iii) a Proiectului |
1.250.000 |
|
(ii) Instruire: |
|
|
a) În cadrul părtii
A a Proiectului |
140.000 |
|
b) În cadrul părtii
B a Proiectului |
375.000 |
|
5. Costuri
operationale: |
|
100% |
a) în cadrul părtii
C (ii) a Proiectului |
386.000 |
|
b) în cadrul părtii
C (iii) a Proiectului |
386.000 |
|
6. Nealocate: |
|
|
a) în cadrul părtii
A a Proiectului |
306.000 |
|
b) în cadrul părtii
B a Proiectului |
300.000 |
|
TOTAL: |
25.500.000 |
|
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
privind
unele măsuri referitoare la utilizarea frecventelor radioelectrice
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.337/2002 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, în temeiul prevederilor art. 13-15 si 62 din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 591/2002,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite prezentul
ordin.
Art. 1. - (1) Prevederile referitoare la drepturile si obligatiile
asociate utilizării frecventelor radioelectrice cuprinse în licentele eliberate
în temeiul Legii telecomunicatiilor nr. 74/1996, cu modificările ulterioare,
continuă să producă efecte juridice până la data revizuirii licentelor
respective de către Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, dar
nu mai târziu de data de 30 aprilie 2003.
(2) Prevederile cuprinse în licentele existente, mentionate la alin.
(1), vor fi incluse, în măsura în care nu contravin actelor normative în
vigoare, în noile licente eliberate în conformitate cu procedura stabilită de
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de
reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 591/2002.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Bucuresti, 10 martie
2003.
Nr. 73.
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
pentru
modificarea Ordinului ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
365/2002 privind procedura de autorizare a difuzării sau
retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.337/2002 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei,
în temeiul prevederilor art. 52 alin. (2), art. 59 alin. (1) si ale art.
73 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, modificată prin Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicatiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 591/2002,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite prezentul
ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
365/2002 privind procedura de autorizare a difuzării sau retransmisiei
serviciilor de programe audiovizuale, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 921 din 17 decembrie 2002, se modifică după cum
urmează:
1. În tot cuprinsul anexelor nr. 2, 4 si 7 se înlocuieste sintagma
“Secretariatul de Stat pentru Comunicatii” cu sintagma “Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei”.
2. În tot cuprinsul anexelor nr. 2, 4 si 7 se înlocuieste sintagma
“secretar de stat pentru comunicatii” cu sintagma “ministrul comunicatiilor si
tehnologiei informatiei”.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Bucuresti, 10 martie
2003.
Nr. 74.
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
pentru transmiterea în format electronic
a formularului “Declaratie privind obligatiile de plată la bugetul de stat”,
cod 14.13.01.01
În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 4 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind
procedura de întocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Declaratia privind obligatiile de plată la bugetul de stat,
cod 14.13.01.01, se depune după cum urmează:
a) pe formularul tipărit pus la dispozitie gratuit de Ministerul
Finantelor Publice prin unitătile fiscale subordonate;
b) pe formularul editat de contribuabil, prin folosirea programului de
asistentă elaborat de Ministerul Finantelor Publice si pus la dispozitie
gratuit de unitătile fiscale subordonate sau descărcat de pe serverul de web al
Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro
. Formularul editat, semnat si stampilat, conform legii, va fi însotit de
formatul electronic al acestuia. Declaratia în format electronic va fi
transmisă pe dischetă 3 1/2 inch, 1.440 MB, compatibilă MS-DOS.
Art. 2. - Contribuabilii mari, definiti potrivit reglementărilor în
vigoare, au obligatia să depună Declaratia privind obligatiile de plată la
bugetul de stat, potrivit art. 1 lit. b).
Art. 3. - Directia generală de proceduri fiscale, Directia generală a
tehnologiei informatiei, Directia generală de administrare a marilor
contribuabili din municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov, directiile
generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum
si, după caz, directiile interesate din cadrul Ministerului Finantelor Publice
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 26 martie
2003.
Nr. 384.
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
pentru
aprobarea modelului si continutului formularului “Declaratie privind impozitul
pe venitul din activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară”,
cod 14.13.01.13/3i
În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare, în baza prevederilor art. 2 alin. (2)
din Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire si depunere
a declaratiilor de impozite si taxe, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 68 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001
privind impozitul pe venit, aprobată si modificată prin Legea nr. 493/2002, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul si continutul formularului “Declaratie
privind impozitul pe venitul din activităti de expertiză contabilă, tehnică
judiciară si extrajudiciară”, cod 14.13.01.13/3i, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Formularul prevăzut la art. 1 se completează si se depune
potrivit instructiunilor prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Declaratia prevăzută la art. 1 se depune în format hârtie,
după cum urmează:
a) pe formularul tipărit pus la dispozitie gratuit de Ministerul
Finantelor Publice prin unitătile fiscale subordonate;
b) pe formularul editat de contribuabil, prin folosirea programului de
asistentă elaborat de Ministerul Finantelor Publice si pus la dispozitie
gratuit de unitătile fiscale subordonate sau descărcat de pe serverul de web al
Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. Formularul editat,
semnat si stampilat, conform legii, va fi însotit de formatul electronic al
acestuia. Declaratia în format electronic va fi transmisă pe dischetă 3 1/2
inch, 1.440 MB, compatibilă MS-DOS.
Art. 4. - Contribuabilii mari, definiti potrivit reglementărilor în
vigoare, au obligatia să depună Declaratia privind impozitul pe venitul din
activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară,
potrivit art. 3 lit. b).
Art. 5. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare si
păstrare a formularului “Declaratie privind impozitul pe venitul din activităti
de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară”, cod
14.13.01.13/3i, sunt prezentate în anexa nr. 3.
Art. 6. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - Directia generală de proceduri fiscale, Directia generală a
tehnologiei informatiei, Directia generală de administrare a marilor
contribuabili din municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov, precum si
directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 26 martie
2003.
Nr. 385.
ANEXA Nr. 1*)
Declaratie
rectificativă
Se completează cu X numai în cazul
declaratiilor rectificative
Cont bancar
Cod de înregistrare
fiscală
ANEXA Nr. 2
INSTRUCTIUNI
de completare a formularului “Declaratie privind impozitul pe venitul
din activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară”,
cod 14.13.01.13/3i
1. Declaratia se completează si se depune lunar, până la data de 25 a
lunii următoare lunii la care se referă, de către plătitorii de venit din
activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară, care au
obligatia calculării si retinerii impozitului pe venit de la beneficiarii de
venit.
2. Declaratia în format hârtie tipărit se completează înscriindu-se cu
majuscule, citet si corect, toate datele prevăzute în formular, utilizându-se
pix cu mină de culoare neagră. Dacă este posibil, declaratia va fi completată
la masina de scris sau la imprimantă.
ATENTIE: În căsutele care rămân necompletate nu se va înscrie nici un semn grafic
care să semnifice lipsa datelor (-, x, / etc.), spatiul rămânând gol.
Formularul se completează în două exemplare:
- originalul se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se
află sediul plătitorului de venit sau la care acesta este luat în evidentă
fiscală, după caz;
- copia se păstrează de plătitor.
Declaratia în format hârtie editat de contribuabili, semnată si
stampilată, potrivit legii, va fi însotită de formatul electronic al acesteia,
rezultat prin folosirea programului de asistentă pus la dispozitie de
Ministerul Finantelor Publice.
Declaratia în format electronic va fi transmisă pe dischetă 3 1/2 inch,
1.440 MB, compatibilă MS-DOS.
3. În cazul în care plătitorul corectează declaratia depusă initial,
declaratia rectificativă se întocmeste pe acelasi model de formular,
înscriindu-se “X” în spatiul special prevăzut în acest scop.
ATENTIE: Sumele înscrise în declaratie nu cuprind diferentele de impozite si taxe
stabilite prin actele de control.
4. Completarea formularului se face astfel:
Luna: “Nume lună” pentru care se completează declaratia se înscrie cu
majuscule, iar “Nr. lună” se înscrie cu cifre arabe (de exemplu: Nume lună:
FEBRUARIE, Nr. lună: 2).
Anul pentru care se completează declaratia se înscrie cu cifre arabe, cu 4
caractere (de exemplu: 2003).
Caseta “Nr.” nu se completează de către plătitori.
A. Datele de identificare ale plătitorului
Adresa - se completează adresa sediului plătitorului de venit.
Cod de înregistrare fiscală - se înscrie codul de înregistrare fiscală
atribuit plătitorului de venit. În cazul în care acesta este plătitor de taxă
pe valoarea adăugată, codul de înregistrare fiscală va fi precedat de litera
“R”.
Cont bancar - se completează de către plătitorii care au cont
bancar, indiferent de tipul contului.
B. Denumire indicator
Impozit pe venitul din activităti de expertiză contabilă, tehnică
judiciară si extrajudiciară
Datorat pentru perioada de raportare - se completează de
către plătitorii de venituri din activităti de expertiză contabilă, tehnică
judiciară si extrajudiciară cu suma calculată si retinută potrivit art. 21 din
Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobată si
modificată prin Legea nr. 493/2002, cu modificările si completările ulterioare.
ANEXA Nr. 3
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE , MODUL DE DIFUZARE ,
UTILIZARE SI PĂSTRAREA FORMULARULUI
Denumire: Declaratie privind impozitul pe venitul din activităti de
expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară
1. Cod: 14.13.01.13/3i
2. Format: A4/t1
3. U/M: seturi
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreste pe o singură fată
- se poate utiliza si echipament informatic pentru completarea si
editarea declaratiei
5. Se difuzează: gratuit
6. Se utilizează la: declararea impozitului pe venitul din activităti de
expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară.
7. Se întocmeste în două exemplare de toti plătitorii de venituri din
activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară.
8. Circulă: - originalul la organul fiscal competent;
- copia la plătitorul de venit din activităti de expertiză contabilă,
tehnică judiciară si extrajudiciară.
9. Se arhivează: la dosarul fiscal al plătitorului de venit din activităti de expertiză contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară.
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
privind
aprobarea modelului si continutului formularului “Declaratie privind taxa de
dezvoltare cuprinsă în tariful energiei electrice si termice”, cod 14.13.01.14
În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare, în baza prevederilor art. 2 alin. (2)
din Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire si depunere
a declaratiilor de impozite si taxe, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. X alin. (2) din Ordonanta Guvernului
nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscală,
ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul si continutul formularului “Declaratie
privind taxa de dezvoltare cuprinsă în tariful energiei electrice si termice”,
cod 14.13.01.14, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Formularul prevăzut la art. 1 se completează potrivit
instructiunilor prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Declaratia prevăzută la art. 1 se depune în format hârtie,
după cum urmează:
a) pe formularul tipărit pus la dispozitie gratuit de Ministerul
Finantelor Publice prin unitătile fiscale subordonate;
b) pe formularul editat de contribuabil, prin folosirea programului de
asistentă elaborat de Ministerul Finantelor Publice si pus la dispozitie
gratuit de unitătile fiscale subordonate sau descărcat de pe serverul de web al
Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. Formularul editat,
semnat si stampilat, conform legii, va fi însotit de formatul electronic al
acestuia. Declaratia în format electronic va fi transmisă pe dischetă 3 1/2
inch, 1.440 MB, compatibilă MS-DOS.
Art. 4. - Contribuabilii mari, definiti potrivit reglementărilor în
vigoare, au obligatia să depună Declaratia privind taxa de dezvoltare cuprinsă
în tariful energiei electrice si termice, potrivit art. 3 lit. b).
Art. 5. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare si
păstrare a formularului “Declaratie privind taxa de dezvoltare cuprinsă în
tariful energiei electrice si termice”, cod 14.13.01.14, sunt prezentate în
anexa nr. 3.
Art. 6. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - Directia generală de proceduri fiscale, Directia generală a
tehnologiei informatiei, Directia generală de administrare a marilor
contribuabili din municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov, precum si
directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 26 martie
2003.
Nr. 386.
ANEXA Nr. 1*)
Declaratie
rectificativă
Se completează cu X numai în cazul
declaratiilor rectificative
Cont bancar
Cod de
înregistrare fiscală
ANEXA Nr. 2
INSTRUCTIUNI
de completare a formularului “Declaratie privind taxa de dezvoltare
cuprinsă în tariful energiei electrice si termice”, cod 14.13.01.14
1. Declaratia se completează lunar, până la data de 25 a lunii următoare
celei în care taxa de dezvoltare cuprinsă în tariful energiei electrice si termice
se încasează, de către agentii economici producători de energie electrică si
termică prevăzuti la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 privind
constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului
energetic, cu modificările si completările ulterioare, cu sumele reprezentând
taxa de dezvoltare calculată potrivit art. 2 din aceeasi ordonantă.
2. Declaratia în format hârtie tipărit se completează înscriindu-se cu
majuscule, citet si corect, toate datele prevăzute în formular, utilizându-se
pix cu mină de culoare neagră. Dacă este posibil, declaratia va fi completată
la masina de scris sau la imprimantă.
ATENTIE: În căsutele care rămân necompletate nu se va înscrie nici un semn grafic
care să semnifice lipsa datelor (-, x, / etc.), spatiul rămânând gol.
Formularul se completează în două exemplare:
- originalul se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se
află sediul plătitorului sau la care acesta este luat în evidentă fiscală, după
caz;
- copia se păstrează de plătitor.
Declaratia în format hârtie editat de contribuabili, semnată si
stampilată, potrivit legii, va fi însotită de formatul electronic al acesteia,
rezultat prin folosirea programului de asistentă pus la dispozitie de
Ministerul Finantelor Publice.
Declaratia în format electronic va fi transmisă pe dischetă 3 1/2 inch,
1.440 MB, compatibilă MS-DOS.
3. În cazul în care plătitorul corectează declaratia depusă initial,
declaratia rectificativă se întocmeste pe acelasi model de formular,
înscriindu-se “X” în spatiul special prevăzut în acest scop.
ATENTIE: Sumele înscrise în declaratie nu cuprind diferentele de impozite si taxe
stabilite prin actele de control.
4. Completarea formularului se face astfel:
Luna: “Nume lună” pentru care se completează declaratia se înscrie cu
majuscule, iar “Nr. lună” se înscrie cu cifre arabe (de exemplu: Nume lună:
FEBRUARIE,
Nr. lună: 2).
Anul pentru care se completează declaratia se înscrie cu cifre arabe, cu 4
caractere (de exemplu: 2003).
Caseta “Nr.” nu se completează de către constribuabili.
A. Datele de identificare ale plătitorului
Adresa - se completează adresa sediului plătitorului.
Cod de înregistrare fiscală - se înscrie codul de înregistrare fiscală
atribuit plătitorului. În cazul în care acesta este plătitor de taxă pe
valoarea adăugată, codul de înregistrare fiscală va fi precedat de litera “R”.
Cont bancar - se completează de către plătitorii care au cont
bancar, indiferent de tipul contului.
B. Denumire indicator
Datorat pentru perioada de raportare - se completează cu suma reprezentând taxa de
dezvoltare cuprinsă în tariful energiei electrice si termice, datorată de
agentii economici, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru perioada de
raportare.
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, MODUL DE DIFUZARE, UTILIZARE SI PĂSTRAREA
FORMULARELOR
Denumire: Declaratie privind taxa de dezvoltare cuprinsă în tariful
energiei electrice si termice
1. Cod: 14.13.01.14
2. Format A4/t1
3. U/M: seturi
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreste pe o singură fată
- se poate utiliza si echipament informatic pentru completarea si
editarea declaratiei
5. Se difuzează: gratuit
6. Se utilizează la: declararea taxei de dezvoltare cuprinse în tariful
energiei electrice si termice.
7. Se întocmeste în două exemplare de toti plătitorii taxei de
dezvoltare cuprinse în tariful energiei electrice si termice.
8. Circulă: - originalul la organul fiscal competent;
- copia la plătitorul taxei de dezvoltare cuprinse în tariful energiei
electrice si termice.
9. Se arhivează: la dosarul fiscal al plătitorului taxei de dezvoltare
cuprinse în tariful energiei electrice si termice.
A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE
SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
pentru
aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea, verificarea si
centralizarea situatiilor financiare anuale ale societătilor comerciale de
asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si ale brokerilor
de asigurare pe anul 2002
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) din Legea nr. 32/2000 privind
societătile de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu modificările si
completările ulterioare, potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor din data de 19 februarie 2003, prin care s-au
adoptat Normele metodologice privind întocmirea, verificarea si centralizarea
situatiilor financiare anuale ale societătilor comerciale de asigurare, de
asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si ale brokerilor de asigurare
pe anul 2002,
presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea, verificarea
si centralizarea situatiilor financiare anuale ale societătilor comerciale de
asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si ale brokerilor
de asigurare pe anul 2002, cuprinse în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Directia reglementări contabile din cadrul Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor,
Nicolae Eugen Crisan
Bucuresti, 26
februarie 2003.
Nr. 3.104.
COMISIA DE
SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
pentru
aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la încheierea
exercitiului financiar pe anul 2002 la societătile comerciale de asigurare, de
asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si la societătile de
intermediere în asigurări care, potrivit prevederilor Legii contabilitătii nr.
82/1991, republicată, au obligatia să întocmească situatii financiare anuale
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) din Legea nr. 32/2000 privind
societătile de asigurare si supravegherea asigurărilor, cu modificările si
completările ulterioare, potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor din data de 19 februarie 2003, prin care s-au
adoptat Precizările privind unele măsuri referitoare la încheierea exercitiului
financiar pe anul 2002 la societătile comerciale de asigurare, de
asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si la societătile de
intermediere în asigurări care, potrivit prevederilor Legii contabilitătii nr.
82/1991, republicată, au obligatia să întocmească situatii financiare anuale,
presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Precizările privind unele măsuri referitoare la
încheierea exercitiului financiar pe anul 2002 la societătile comerciale de
asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare, precum si la societătile
de intermediere în asigurări care, potrivit prevederilor Legii contabilitătii
nr. 82/1991, republicată, au obligatia să întocmească situatii financiare
anuale, cuprinse în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia reglementări contabile din cadrul Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Nicolae Eugen Crisan
Bucuresti, 26
februarie 2003.
Nr. 3.105.
*) Anexa se publică ulterior.