MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 663 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 6 septembrie 2002
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
8. - Hotărâre pentru alegerea
vicepresedintilor Senatului în a doua sesiune a anului 2002
9. - Hotărâre pentru alegerea
secretarilor Senatului în a doua sesiune a anului 2002
10. - Hotărâre pentru alegerea
chestorilor Senatului în a doua sesiune a anului 2002
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
15. - Hotărâre pentru alegerea
vicepresedintilor, secretarilor si chestorilor Camerei Deputatilor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
908. - Hotărâre privind atestarea
domeniului public al judetului Vrancea, precum si al municipiilor, oraselor si
comunelor din judetul Vrancea
917. - Hotărâre privind
modificarea anexei nr. 12 la Hotărârea Guvernului nr. 1.116/2001 privind
aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente programelor care se
experimentează si se finantează din bugetul Ministerului Dezvoltării si
Prognozei în anul 2001
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
56. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Electronica” - S.A. Bucuresti
57. - Ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Faur” - S.A. Bucuresti
58. - Ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Electroputere” - S.A. Craiova
59. - Ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Alprom” - S.A. Slatina
60. - Ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Terom” - S.A. Iasi
609. - Ordin al ministrului
sănătătii si familiei pentru aprobarea Normelor de autorizare si functionare a
laboratoarelor care efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
34. - Circulară privind nivelul
ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna
septembrie 2002
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru
alegerea vicepresedintilor Senatului în a doua sesiune a anului 2002
În temeiul prevederilor art. 61 alin. (2) si (5) din
Constitutia României si ale art. 26 si 27 din Regulamentul Senatului,
republicat,
Senatul h o t ă r ă s t e:
Articol unic. - Se aleg în functia de vicepresedinte
al Senatului următorii senatori:
1. Alexandru Athanasiu - Grupul parlamentar P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
2. Doru Ioan Tărăcilă - Grupul parlamentar P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
3. Buzatu Gheorghe - Grupul parlamentar P.R.M.;
4. Păcuraru Paul - Grupul parlamentar P.N.L.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti,
2 septembrie 2002.
Nr. 8.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru
alegerea secretarilor Senatului în a doua sesiune a anului 2002
În temeiul prevederilor art. 61 alin. (2) si (5) din
Constitutia României si ale art. 26 si 27 din Regulamentul Senatului,
republicat,
Senatul h o t ă r ă s t e:
Articol unic. - Se aleg în functia de secretar al
Senatului următorii senatori:
1. Nicolescu Constantin - Grupul parlamentar P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
2. Ungheanu Mihai - Grupul parlamentar P.R.M.;
3. Puskás Valentin Zoltán - Grupul parlamentar
U.D.M.R.;
4. Hanganu Romeo Octavian - Grupul parlamentar P.D.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti,
2 septembrie 2002.
Nr. 9.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
pentru
alegerea chestorilor Senatului în a doua sesiune a anului 2002
În temeiul prevederilor art. 61 alin. (2) si (5) din
Constitutia României si ale art. 26 si 27 din Regulamentul Senatului,
republicat,
Senatul h o t ă r ă s t e:
Articol unic. - Se aleg în functia de chestor al
Senatului următorii senatori:
1. Apostolache Victor - Grupul parlamentar P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
2. Badea Dumitru - Grupul parlamentar P.R.M.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti,
2 septembrie 2002.
Nr. 10.
HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
pentru
alegerea vicepresedintilor, secretarilor si chestorilor Camerei Deputatilor
În temeiul prevederilor art. 61 alin. (2) din
Constitutia României si ale art. 23 si 24 din Regulamentul Camerei Deputatilor,
republicat,
Camera Deputatilor adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aleg în functia de vicepresedinte al
Camerei Deputatilor următorii deputati:
- Viorel Hrebenciuc - Grupul parlamentar al P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
- Ovidiu Cameliu Petrescu - Grupul parlamentar al
P.S.D. (Social-Democrat si Umanist);
- Corneliu Ciontu - Grupul parlamentar al P.R.M.;
- Puiu Hasotti - Grupul parlamentar al P.N.L.
Art. 2. - Se aleg în functia de secretar al Camerei
Deputatilor următorii deputati:
- Tudor Mohora - Grupul parlamentar al P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
- Constantin Nită - Grupul parlamentar al P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
- Nicolae Leonăchescu - Grupul parlamentar al P.R.M.;
- Lászlö Borbély - Grupul parlamentar al U.D.M.R.
Art. 3. - Se aleg în functia de chestor al Camerei
Deputatilor următorii deputati:
- Alexandru Lăpusan - Grupul parlamentar al P.S.D.
(Social-Democrat si Umanist);
- Nicolae Vasilescu - Grupul parlamentar al P.R.M.;
- Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz - Grupul parlamentar
al P.D.;
- Miron Ignat - Grupul parlamentar al minoritătilor
nationale.
-
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti, 2 septembrie 2002.
Nr. 15.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
atestarea domeniului public al judetului Vrancea, precum si al municipiilor,
oraselor si comunelor din judetul Vrancea
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se atestă apartenenta la domeniul
public al judetului Vrancea, precum si al municipiilor, oraselor si comunelor
din judetul Vrancea a bunurilor cuprinse în anexele nr. 1-65*) care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 908.
*) Anexele
nr. 1-65 se publică ulterior.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea anexei nr. 12 la Hotărârea Guvernului nr. 1.116/2001 privind
aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente programelor care se
experimentează si se finantează din bugetul Ministerului Dezvoltării si
Prognozei în anul 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Punctul 8 din anexa nr. 12 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.116/2001 privind aprobarea structurii, indicatorilor
si fondurilor aferente programelor care se experimentează si se finantează din
bugetul Ministerului Dezvoltării si Prognozei în anul 2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 29 noiembrie 2001, se
modifică si va avea următorul cuprins:
“8. Alte informatii:
- Programul este implementat de Ministerul Dezvoltării
si Prognozei, iar la nivelul regiunii de dezvoltare, de agentiile pentru
dezvoltare regională constituite potrivit Legii nr. 151/1998 privind
dezvoltarea regională în România, cu modificările ulterioare. Relatia dintre
aceste institutii pentru realizarea prezentului program se asigură prin
contract de prestări de servicii. Programul se încheie la data de 31 decembrie
2005.
- Programul finantează:
- asistenta tehnică pentru implementarea programului
(cheltuieli de personal, materiale si servicii), destinată Ministerului
Dezvoltării si Prognozei si agentiilor pentru dezvoltare regională;
- investitii în bunuri si servicii ale
administratorilor parcurilor industriale, stiintifice si tehnologice, în
vederea constituirii si dezvoltării infrastructurii aferente acestor parcuri.
- Procentul maxim de cofinantare asigurat
beneficiarilor prin acest program de la bugetul de stat este de 50% din
valoarea de achizitie a bunurilor si serviciilor.
- Potentialii beneficiari: societăti comerciale,
persoane juridice române, având ca obiect de activitate administrarea
parcurilor industriale, stiintifice si tehnologice.
- Pentru parcurile stiintifice si tehnologice Comisia
de evaluare a proiectelor este compusă din 5 membri votanti, dintre care 3
reprezentanti ai Ministerului Dezvoltării si Prognozei, un reprezentant al
Ministerului Educatiei si Cercetării si un reprezentant al Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
- Implementarea programului necesită realizarea unor
studii, analize si campanii de promovare (inclusiv externe) care se
contractează cu agenti economici specializati si se finantează din bugetul
programului ca actiuni de asistentă tehnică. Prima etapă a programului, până în
trimestrul I al anului 2002, este destinată acestor tipuri de activităti.
- Suma acordată actiunilor de asistentă tehnică în
perioada 2001-2005 este de 40 miliarde lei din bugetul total al programului.
- Procedurile de implementare se stabilesc de Ministerul Dezvoltării si Prognozei, se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării si prognozei si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 917.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Electronica”
- S.A. Bucuresti
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Electronica” - S.A.
Bucuresti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Electronica” -
S.A. Bucuresti, denumită în continuare societate comercială, cu sediul
în municipiul Bucuresti, bd. Dimitrie Pompei nr. 5-7, sectorul 2, înmatriculată
la Oficiul registrului comertului sub nr. J40/263/1991, începând cu data de 12
august 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 56.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Faur”
- S.A. Bucuresti
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Faur” - S.A. Bucuresti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Faur” - S.A.
Bucuresti, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
municipiul Bucuresti, bd. Basarabia nr. 256, sectorul 3, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J40/13/1991, începând cu data de 12 august 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 57.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Electroputere”
- S.A. Craiova
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Electroputere” - S.A.
Craiova,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Electroputere” -
S.A. Craiova, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
municipiul Craiova, calea Bucuresti nr. 144, judetul Dolj, înmatriculată la
Oficiul registrului comertului sub nr. J16/12/1991, începând cu data de 12
august 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 58.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Alprom”
- S.A. Slatina
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Alprom” - S.A.
Slatina, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
municipiul Slatina, str. Milcov nr. 1, judetul Olt, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J28/11/1991, începând cu data de 12 august 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada
privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul
special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 59.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Terom”
- S.A. Iasi
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Terom” - S.A. Iasi,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Terom” - S.A.
Iasi, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
municipiul Iasi, Calea Chisinăului nr. 29, judetul Iasi, înmatriculată la
Oficiul registrului comertului sub nr. J22/263/1991, începând cu data de 12
august 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 60.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI
pentru aprobarea Normelor de autorizare si functionare a laboratoarelor care efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu
Ministrul sănătătii si familiei,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările
si completările ulterioare, si al Legii asigurărilor sociale de sănătate nr.
145/1997, cu modificările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare al Directiei generale de
sănătate publică nr. DB/9.449/2002,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind autorizarea si
functionarea laboratoarelor care efectuează analize medicale în sistem
ambulatoriu, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Lista cuprinzând investigatiile paraclinice
care pot fi efectuate de laboratoare de analize medicale în sistem ambulatoriu
este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Lista cuprinzând dotările minimale ale
laboratoarelor care efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu este
prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 5. - Directia generală de sănătate publică,
directiile de sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti, precum si
ministerele cu retea sanitară proprie vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 6. - De la data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă orice dispozitie legală contrară prevederilor acestuia.
Art. 7. - Prezentul ordin va intra în vigoare la 30 de
zile de la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti,
12 august 2002.
Nr. 609.
ANEXA Nr.
1
NORME
privind autorizarea si functionarea laboratoarelor
care efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Laboratorul de analize medicale este
unitatea apartinând sistemului public sau privat, cu sau fără personalitate
juridică, furnizoare de servicii medicale de laborator, constând în examinarea
produselor provenite din organismul uman, în scopul stabilirii, completării sau
confirmării unui diagnostic.
Art. 2. - Laboratorul care efectuează analize în
system ambulatoriu poate fi organizat ca un cabinet medical independent sau ca
parte componentă a ambulatoriului de specialitate, conform prevederilor legale
în vigoare.
Art. 3. - Laboratoarele care efectuează analize în
sistem ambulatoriu sunt reprezentate de:
1. laboratoare clinice de analize medicale;
2. laboratoare anatomopatologice.
Art. 4. - Laboratorul clinic care efectuează analize
în sistem ambulatoriu îsi desfăsoară activitatea având o structură functională
divizată în unul sau mai multe dintre următoarele compartimente:
a) biochimie clinică;
b) hematologie:
- morfologie;
- hemostază;
- imunohematologie;
c) serologie;
d) imunologie;
e) microbiologie;
f) parazitologie;
g) toxicologie;
h) genetică.
Art. 5. - Serviciile medicale ale laboratorului care
efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu se realizează după cum
urmează:
1. în laboratorul clinic serviciile medicale se vor
efectua de către medici cu studii în specialitatea medicină de laborator
(laborator clinic, microbiologie, medicină de laborator), de alt personal cu
studii superioare autorizat să lucreze în domeniul medical (biologi, biochimisti
si chimisti) si de personal mediu sanitar;
2. în laboratorul de anatomie patologică serviciile
medicale se vor efectua de către medici având specialitatea de
anatomopatologie, de alt personal cu studii superioare autorizat să lucreze în
domeniul medical si de personal mediu sanitar.
Art. 6. - Functia de sef de laborator este îndeplinită în mod obligatoriu de un medic având una dintre specialitătile enumerate la art. 5.
CAPITOLUL II
Organizarea si functionarea laboratorului care
efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu
SECTIUNEA 1
Personalul laboratorului de analize
medicale
Art. 7. - (1) În laboratorul care efectuează analize
medicale în sistem ambulatoriu lucrează doar personal autorizat conform
legislatiei în vigoare.
(2) Biologii, biochimistii si chimistii îsi desfăsoară
activitatea în cadrul laboratorului clinic care efectuează analize în sistem
ambulatoriu, doar în domeniul pentru care au urmat pregătire de specialitate
postuniversitară, atestată cu documente corespunzătoare, si numai în subordinea
unui medic cu specialitatea medicină de laborator.
Art. 8. - Medicul anatomopatolog, medicul specialist
de laborator cu competentă sau curs de specializare în domeniu, precum si
biologul care a urmat cursuri de specializare de minimum 3 luni, cu
obligativitatea pregătirii periodice o dată la 2 ani, pot efectua examenul
citologic Babes-Papanicolau.
Art. 9. - Pregătirea profesională a personalului care
îsi desfăsoară activitatea în laboratorul de analize medicale trebuie
monitorizată în mod continuu de către seful de laborator, care este direct
răspunzător de întreaga activitate medicală ce se desfăsoară în unitatea pe
care o conduce, inclusiv de efectuarea si rezultatele controlului intern si
extern de calitate privind laboratorul.
Art. 10. - Seful laboratorului de analize medicale
este obligat si direct răspunzător de efectuarea si rezultatele controlului
intern si extern de calitate privind laboratorul.
Servicii medicale efectuate în cadrul
laboratorului de analize
medicale în sistem ambulatoriu
Art. 11. - În cadrul laboratorului de analize medicale
pot fi efectuate următoarele servicii medicale de laborator:
1. în laboratorul clinic se pot efectua servicii de:
biochimie clinică, hematologie (morfologie, hemostază, imunohematologie),
imunologie, serologie, microbiologie, parazitologie, toxicologie si genetică,
corespunzătoare fiecărui compartiment din structura laboratorului;
2. în laboratorul de anatomopatologie se pot efectua
servicii de: citologie, histopatologie si imunohistochimie.
Art. 12. - (1) Serviciile medicale de laborator care
pot fi efectuate în sistem ambulatoriu în cadrul laboratorului sunt prevăzute
în anexa nr. 2 la ordin.
(2) Serviciile medicale de laborator care pot fi
efectuate de laboratoarele institutelor nationale si ale centrelor de referintă
sunt cuprinse în liste de analize proprii, diferite de cele mentionate în
prezenta anexă.
(3) Serviciile prevăzute la alin. (1) reprezintă totalitatea serviciilor medicale de laborator care pot fi efectuate de laboratorul de analize medicale în sistem ambulatoriu, fiecare laborator de analize medicale putând opta pentru executarea totală sau partială a acestora.
SECTIUNEA a 3-a
Circuitele functionale din cadrul
laboratorului
de analize medicale în sistem ambulatoriu
Art. 13. - (1) Laboratorul de analize medicale trebuie
să fie astfel structurat si dotat încât să prevină riscul contaminării
accidentale si să poată efectua activitate fluentă.
(2) Principiile care stau la baza atingerii acestui
obiectiv sunt următoarele:
a) construirea laboratorului pe principiul plan fără
întoarcere: fluxul activitătii laboratorului să fie unidirectional, sectorul de
lucru cu pacientii să fie complet separat de sectoarele de lucru ale
laboratorului;
b) realizarea secventială a procedurilor, cu luarea
măsurilor de precautie adecvate pentru integritatea probelor;
c) separarea activitătilor în timp sau spatiu;
d) probele de sânge care părăsesc spatiul aferent activitătii de recoltare trebuie să parcurgă un circuit diferit de cel al celorlalte produse recoltate. În caz contrar transportul probelor trebuie să se realizeze în mod obligatoriu în recipiente de transport adecvate sau după un program care să permită separarea timpilor de transport.
SECTIUNEA a 4-a
Spatiul necesar laboratorului de analize
medicale
în sistem ambulatoriu
Art. 14. - Laboratorul de analize medicale trebuie să
fie astfel stucturat încât să asigure un nivel calitativ superior serviciilor
efectuate pentru populatie.
Art. 15. - Laboratorul clinic trebuie să dispună de
intrare separată cu acces direct, având următoarea compartimentare obligatorie:
a) sală de asteptare cu o suprafată de minimum 8 m2, cu
respectarea normelor de suprafată de 1 m2/persoană (adult) si de minimum 1,5
m2/persoană (copil si însotitor);
b) spatiu de recoltare subcompartimentat în spatii cu
destinatia de recoltare de sânge si produse patologice pentru microbiologie, cu
o suprafată totală de minimum 12 m2;
c) spatiu de lucru diferentiat astfel:
- hematologia, biochimia, serologia si imunologia pot
coexista în aceeasi încăpere cu o suprafată totală de minimum 16 m2, iar în
cazul în care aceste activităti se desfăsoară în încăperi diferite, spatiul
aferent fiecărei activităti trebuie să măsoare cel putin 8 m2;
- microbiologia necesită spatiu de lucru separat, în
suprafată de minimum 12 m2, precum si o cameră pentru
pregătirea materialelor si mediilor, în suprafată de minimum 8 m2;
- parazitologia necesită spatiu de lucru separat cu o
suprafată de minimum 8 m2;
- toxicologia nu necesită spatiu de lucru separat în
cazul în care există compartiment de biochimie; în situatia în care acest
compartiment este de sine stătător, spatial cu această destinatie va avea o
suprafată de minimum 12 m2;
- genetica necesită spatiu de lucru separat,
reprezentat de două încăperi cu o suprafată minimă de 12 m2/
încăpere;
d) spatiul destinat sterilizării trebuie să contină
minimum o autoclavă si să aibă o suprafată care să permită circulatia
materialului. Se recomandă utilizarea a două autoclave, una destinată
materialelor infecte si alta destinată produselor sterile, dar când nu există
această posibilitate se vor respecta următoarele:
- efectuarea sterilizării cu aceeasi autoclavă, în
cicluri alternative, fără a se amesteca materialele infecte cu cele destinate a
fi sterile;
- afisarea si însusirea de către personal a etapelor
si procedurilor de sterilizare;
- utilizarea lămpilor cu raze ultraviolete pentru
sterilizarea între activităti;
- stabilirea unui program de lucru adaptat
activitătilor desfăsurate;
e) spatii-anexe:
- spatiu pentru depozitarea materialelor sanitare;
- vestiar si sală pentru personal;
- două grupuri sanitare, unul destinat personalului
din laboratorul de analize medicale si altul destinat pacientilor,
iar pentru cazurile în care nu este posibilă existenta
a două grupuri sanitare, laboratorul de analize medicale va fi dotat cu un grup
sanitar cu două compartimente: unul destinat personalului din laborator si
altul destinat pacientilor.
Art. 16. - Laboratorul de anatomie patologică trebuie
să dispună de intrare separată cu acces direct, având următoarea
compartimentare minimă obligatorie:
- două încăperi destinate prelucrării probelor, cu o
suprafată minimă de 20 m2/încăpere, ventilate în mod
corespunzător;
- o încăpere destinată examinării, cu o suprafată
minimă de 12 m2.
Art. 17. - (1) Laboratoarele de analize medicale care
au în structură compartiment de microbiologie si care functionează în imobile
ce cuprind si spatii cu destinatia de locuintă trebuie să beneficieze de
intrare separată de cea a locatarilor.
(2) Laboratoarele de analize medicale care au în
structură compartiment de microbiologie trebuie să aibă în dotare, în mod
obligatoriu, hotă de lucru.
(3) În cazul în care laboratorul functionează în
clădiri care cuprind si spatii cu destinatia de locuintă, laboratorul clinic
care cuprinde compartiment de microbiologie trebuie să aibă în dotare, în mod
obligatoriu, hotă cu flux laminar vertical.
Art. 18. - (1) Spatiul si mobilierul laboratorului de
analize medicale trebuie astfel concepute încât să nu permită contaminarea
mediului si a personalului.
(2) Podelele, peretii, tavanele si suprafetele de
lucru trebuie să aibă suprafată netedă, lavabilă, neabsorbantă, rezistentă la
actiunea agentilor dezinfectanti, usor de curătat si de dezinfectat.
(3) Unghiurile dintre pereti si podea trebuie să fie
concave (rotunjite).
(4) Articolele si echipamentele specifice activitătii
de laborator trebuie depozitate în dulapuri suspendate, fără folosirea lemnului
neslefuit si negeluit, astfel încât să permită curătarea cu usurintă.
Art. 19. - (1) Spatiul laboratorului de analize
medicale trebuie să fie aerisit corespunzător, natural, artificial sau prin
folosirea instalatiei de aer conditionat, cu respectarea conditiilor pentru
reducerea riscului de contaminare.
(2) În timpul lucrului usile si ferestrele rămân în
permanentă închise.
Art. 20. - Igiena în cadrul laboratorului de analize
medicale face obiectul programului de igienizare întocmit, coordonat si
controlat de către conducătorul medical.
SECTIUNEA a 5-a
Dotarea necesară functionării
laboratorului de analize medicale în sistem ambulatoriu
Art. 21. - (1) Laboratorul de analize medicale trebuie
să dispună de o dotare minimă obligatorie pentru a-si putea desfăsura
activitatea în bune conditii.
(2) Dotarea laboratorului de analize medicale se
realizează pe compartimente de activitate.
(3) Dotarea minimă obligatorie necesară autorizării
functionării laboratorului de analize medicale, indiferent de compartimentele
care intră în alcătuirea acestuia, este prevăzută în anexa nr. 3 la ordin.
Art. 22. - (1) Aparatura din dotarea laboratorului de
analize medicale si reactivii pentru analize medicale trebuie să corespundă
legislatiei în vigoare.
(2) Aparatura laboratorului de analize medicale
trebuie să fie verificată de Biroul Român de Metrologie Legală.
(3) Obligatia prezentării spre verificare a aparaturii
laboratorului de analize medicale revine furnizorului acesteia.
(4) Laboratorul de analize medicale trebuie să încheie contract de service pentru întretinerea si repararea aparaturii medicale, iar furnizorul acestor servicii este obligat să procedeze la verificarea periodică a acesteia, verificările efectuându-se după un plan prestabilit, care se consemnează în fisele echipamentelor respective, conform legislatiei în vigoare.
SECTIUNEA a 6-a
Îndepărtarea reziduurilor rezultate din
activitatea laboratorului
de analize medicale în sistem ambulatoriu
Art. 23. - Laboratorul de analize medicale trebuie să
fie racordat la reteaua de canalizare a orasului sau să detină instalatii
proprii de colectare, tratare si evacuare a apelor uzate, fără a se produce
poluarea solului, apei si aerului, conform legislatiei mediului în vigoare.
Art. 24. - Depozitarea, evacuarea si neutralizarea
deseurilor rezultate în urma desfăsurării activitătii medicale în laboratorul
de analize medicale se fac în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 25. - (1) Laboratorul de analize medicale trebuie
să aibă în dotare:
a) recipiente corespunzătoare, cu capac, pentru
depozitarea deseurilor contaminate, în vederea sterilizării si apoi, după caz,
a incinerării;
b) recipiente cu capac, din materiale care să permită
spălarea si decontaminarea lor, în vederea colectării, depozitării intermediare
si a transportării deseurilor menajere;
c) recipiente acoperite, rezistente, pentru
depozitarea exterioară a deseurilor menajere până la evacuare.
(2) Laboratorul de analize medicale trebuie să încheie
cu societăti specializate un contract de colectare si neutralizare a deseurilor
sau să detină în dotare un sistem propriu de neutralizare a deseurilor,
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 26. - Organizarea colectării si evidentei gestiunii deseurilor rezultate în urma desfăsurării activitătii medicale se realizează în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.
SECTIUNEA a 7-a
Asigurarea calitătii. Controlul intern si
extern de calitate al laboratorului de analize medicale în sistem ambulatoriu
Art. 27. - (1) Managementul calitătii se realizează
prin implementarea sistemului de asigurare a calitătii, care reprezintă un
ansamblu de functiuni prestabilite si sistematice necesare pentru a demonstra
faptul că serviciile oferite (analize medicale) satisfac exigentele referitoare
la calitate.
(2) Asigurarea calitătii trebuie să demonstreze că se
realizează managementul calitătii si trebuie să verifice prin audit (actiune
prestabilită si sistematică) că sistemul corespunde cu cerintele asigurării
calitătii si că activitătile se desfăsoară asa cum a fost stabilit.
(3) Implementarea sistemului de asigurare a calitătii
se realizează în conformitate cu standardele europene în domeniul acreditării
laboratoarelor de analize medicale.
Art. 28. - Executarea controlului intern de calitate
(element important al asigurării calitătii) este responsabilitatea sefului de
laborator si se realizează în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.
Art. 29. - (1) Solicitarea controlului extern de
calitate se poate face de către seful de laborator, care se va adresa unor
institutii interne sau internationale care furnizează servicii de evaluare
externă de calitate.
(2) Institutiile care furnizează servicii de evaluare
externă de calitate trebuie să fie acreditate pentru acest domeniu de
activitae.
(3) Rezultatele controlului extern de calitate vor fi consemnate în registrul special de control al calitătii al laboratorului de analize medicale, în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.
SECTIUNEA a 8-a
Măsuri de pază si protectie a
laboratorului de analize medicale în sistem ambulatoriu
Art. 30. - (1) Securizarea laboratorului de analize
medicale se realizează în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.
(2) Conducătorul laboratorului de analize medicale
este obligat să asigure instituirea măsurilor de pază a laboratorului prin
introducerea sistemelor de alarmă împotriva efractiei, corespunzătoare
importantei si specificului obiectivelor si bunurilor ce trebuie păzite.
Art. 31. - În laboratorul de analize medicale cu
compartiment de microbiologie culturile de referintă si culturile stoc se
păstrează în spatii securizate - confectie metalică -, prevăzute cu încuietori
ce pot fi accesate numai de persoane autorizate, conform legislatiei în
vigoare.
Art. 32. - (1) Accesul în spatiul de lucru al
laboratorului de analize medicale este permis doar personalului autorizat care
îsi desfăsoară activitatea în cadrul laboratorului, în timpul programului de
lucru.
(2) În situatii speciale, când se impune sau este
necesară prezenta unor persoane din afara laboratorului, accesul se efectuează
numai cu aprobarea medicului care conduce activitatea de laborator, pe o
perioadă determinate si numai în prezenta unui angajat al laboratorului.
(3) Este strict interzis accesul unor persoane din
afara laboratorului neînsotite de o persoană din cadrul acestuia.
(4) Accesul pacientilor în spatiul destinat recoltării probelor este permis numai în timpul programului de recoltare.
SECTIUNEA a 9-a
Autorizatia de functionare a laboratorului
de analize medicale
în sistem ambulatoriu
Art. 33. - Autorizarea sanitară a laboratorului de
analize medicale în sistem ambulatoriu se realizează în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
Art. 34. - Ministerul Sănătătii si Familiei, prin
structurile sale specializate, controlează la locul de amplasare si functionare
a laboratorului dacă unitatea îndeplineste conditiile de autorizare.
Art. 35. - În autorizatia sanitară de functionare trebuie să se mentioneze toate compartimentele si subcompartimentele pentru care se eliberează autorizatia.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 36. - Autorizatiile sanitare de functionare valabile la data emiterii prezentului ordin îsi păstrează valabilitatea pe perioada pentru care au fost emise.
ANEXA Nr.
2
LISTA
cuprinzând investigatiile paraclinice care pot fi
efectuate de laboratoare de analize medicale în sistem ambulatoriu
I. LABORATOR CLINIC:
A. Biochimie clinică
- Uree serică
- Acid uric seric
- Creatinină serică
- Ionogramă (Na, K)
- Calcemie serică (totală, ionică)
- Magneziemie
- Fosfor seric
- Sideremie
- Glicemie
- Hemoglobină glicozilată
- Colesterol seric total
- Trigliceride serice
- HDL, LDL
- Lipide serice totale
- Proteine serice totale
- Transaminaze (TGO, TGP)
- Fosfatază alcalină
- Fosfatază acidă
- Fibrinogen
- Gamma GT
- LDH
- Bilirubină directă si totală
- Amilazemie
- Electroforeza: - proteinelor serice
- lipidelor serice
- Teste de disproteinemie
- Feritină
- Transferină
- Reactia de serologie a sifilisului VDRL sau RPR si
confirmare TPHA
- Test Guthrie
- CK
- CKMB
- Colinesterază
- Electroforeza hemoglobinei
- Analiza calculilor
- Albuminemie
- Determinări biochimice urinare
- Iontoforeză pilocarpinică
- IDR la PPD
B. Hematologie
b1) Morfologie:
- hemoleucogramă completă:
- hemoglobină
- hematocrit
- numărătoare eritrocite
- numărătoare leucocite
- numărătoare trombocite
- numărătoare reticulocite
- formula leucocitară
- indici eritrocitari
- concentrat leucocitar
- examen citologic al frotiului sanguin (frotiu
colorat May Grumwald-Giemsa)
- citodiagnosticul punctiei medulare
- FAL si peroxidază
- alte examinări citoenzimochimice sânge periferic
- rezistentă globulară
- test Hamm si testul la sucroză
- test de autohemoliză
- VSH
- celule lupice
b2) Hemostază:
- timp de sângerare
- timp de coagulare
- timp Howell
- timp partial de tromboplastină
- timp Quick, activitate de protrombină sau INR
- APTT
- dozări factori ai coagulării
- AT III
- D-dimeri sau proceduri de degradare fibrină b3)
Imunohematologie:
- grupa sanguină ABO si Rh
- anticorpi specifici anti-Rh
- testul Coombs direct si indirect (anticorpi
antiglobulinici)
- anticorpi antitrombocitari
C. Imunologie
- Ac. antinucleari
- Factor reumatoid
- Proteina C reactivă
- Imunogramă: IgG, IgM, IgA, IgE
- Imunofixare
- Crioglobuline
- Complement seric
- Depistare Ac. antiparazitari
- Depistare Ac. Ag. chlamidia
- Testare HIV (depistare si confirmare)
- Boli infectioase:
- Ac. Ag. în hepatite de tip A, B, C, D – VHA IgM, Ag.
HBs, Ag. HBs confirmare, Ac. HBc, Ac. HBc IgM, Ag. Hbe, Ac. Hbe, Ac. HBs, Ac.
HCV, Ag. VHD, Ac. VHD IgM
- determinări virus citomegalic: IgM si IgG
- Ac. antirubeolă
- Ac. heterofili virus Epstein Barr si IgG, IgM
- determinări virus rujeolic: IgG si IgM
- HIV 1/HIV 2 Ac.
- HIV 1/HIV 1 Test rapid
- determinări virus herpetic I si II: IgM si IgG
- Ac. antiparazitari
- Markeri tumorali:
- α fotoproteină
- CEA
- Ag. carcinoembrionar
- cancer de prostată (PSA free PSA si PSA liber)
- cancer de sân (CA 15-3)
- cancer de ovar (CA 125)
- cancer gastrointestinal (CA 19-9)
- Hormoni:
- T3, T4, FT4, TSH
- Ac. antitiroglobulină
- Ac. antitiroid peroxidază
- hormoni de fertilitate
- LH - Progesteron
- FSA - MCG
- Prolactină - Testosteron
- Proteine de fază acută: CRP, alfa-1,
antitripsină, alfa-2-macroglobulină,
alfa-1-glicoproteină acidă, ceruloplasmină, feritină
- Beta-2-microglobulină serică si urinară
- Neopterină
- Imunelectroforeză sau Imunofixare pentru
identificarea proteinelor monoclonale din ser
- Imunelectroforeză sau Imunofixare urinară pentru
identificarea lanturilor usoare libere de imunoglobulină din urină (proteine
Bence-Jones)
- Crioaglutinine
- Examen imunologic al LCR: Albumină, IgG si
identificarea de benzi oligoclonale de imunoglobuline în LCR, prin imunofixare
- ASLO
- Complexe imune circulante
- Determinare de HLA
- Boli autoimune - boli reumatismale, colagenoze si
vasculite:
- factor reumatoid (FR - Latex si/sau FR -
Waaler-Rose)
- anticorpi antinucleari (AAN sau Factor antinuclear
FAN)
- anticorpi anti-ADNds (dublu spiralat sau dublu
catenar)
- antigene nucleare extractibile (ENA)
- anticorpi anti-Sm
- anticorpi anti-Ro/SS-A
- anticorpi anti-La/SS-B
- anticorpi anti-Jo-1
- anticorpi antinucleosomi
- anticorpi antiribosomali P
- anticorpi anticardiolipină (IgG si IgM)
- anticorpi anti-Beta-2-glicoproteina I (IgG si IgM)
- lupus anticoagulant
- anticorpi ANCA si/sau anti-MPO (ELISA), anti-PR3
(ELISA)
- anticorpi antimembrană bazală glomerulară
- Enteropatie glutenică:
- anticorpi antigliadină
- anticorpi antiendomisium
- anticorpi antitransglutaminază tisulară
- Boli inflamatorii intestinale:
- anticorpi anti-Saccharomices cerevisiae
- determinări Ac. Helicobacter pylory
- Boli hepatice autoimune:
- anticorpi antimitocondriali
- anticorpi antimuschi neted
- anticorpi anti-LKM
- anticorpi antiasialoglicoreceptor
D. Microbiologie
- Exsudat nazal
- Exsudat faringian
- Exsudat lingual
- Examen bacteriologic al sputei
- Examen bacteriologic - secretii plăgi, fistule,
abcese
- Examen sumar de urină
- Urocultură cantitativă
- Coprocultură (medii conventionale, cu cărbune, cu
splină, LOEFLER)
- Hemocultură
- Secretie vaginală (bacterioscopie, culturi,
determinare antigene)
- Ureoplasmă cultură
- Mycoplasma hominis + Ureaplasma
- Secretii conjuctivale
- Citodiagnostic secretie vaginală
- Citodiagnostic coloratie Papanicolau
- Secretii otice
- Antibiogramă (aerobi)
- Izolare, identificare fungi
- Antifungigramă
- Examen micologic piele si anexe
- Diagnostic bacteriologic anaerobi
- Antibiogramă anaerobi
- Izolare Candida
- Exsudat gingival
- Spermocultură
- Examen secretie sant balanopreputial
- Determinări virale regăsite la pct. C si determinări
cantitative virale virusuri hepatitice
E. Parazitologie
- Examen direct + probă concentrare (3 probe în 10
zile)
- Probă concentrare fenol-eter
- Examen microscopic lamă si lamelă, frotiu picătură
groasă
- Amprentă anală (oxiurază)
- Toxoplasmoză IgM IF
- Toxoplasmoză IgG IF
- Cisticercoză ELISA
- Hidatioză ELISA
- Trichineloză ELISA
- Trichineloză IgM ELISA
- Toxocaroză ELISA
- Toxocaroză IgM ELISA
- Toxoplasmoză IgG ELISA
- Reactia de precipitare larvară (trichineloză)
- Examen spută pentru Pneumocystis carinii
- Coproantigene
- Examen macroscopic fragmente parazitare
- Frotiu si coloratii speciale fecale în parazitologie
F. Toxicologie: teste rapide, determinări
calitative si cantitative ale următoarelor produse toxice:
- alcool
- amoniac
- cupru
- zinc
- plumb
- Medicamente:
- carbamazepină
- digoxină
- fenobarbital
- fenitoină
- gentamicină
- N-acetilprocainamidă
- procainamidă
- teofilină
- tobramicină
- valproic acid
- Droguri:
- alcool
- amfetamine
- metaamfetamine
- barbituricebenzodiazepine
- methadona
- phencyclidina
- cocaină
- marijuana
- opiu
- heroină
- morfină
G. Genetică
- cromatografie aminoacizi urinari, plasmatici
- cromatografie glucide urinare
- cariotip
- test Barr
- tipul de mutatie (in mucoviscidoza)
- tehnica PCR
- tehnici de restrictie enzimatică
II. ANATOMIE PATOLOGICĂ
- prelucrare specimene biopsice si citologice
- investigatii aditionale (histochimie,
imunofluorescentă, imunohistochimie)
- elaborare diagnostic histopatologic
- elaborare citodiagnostic.
NOTĂ:
Alte determinări care nu sunt cuprinse în prezenta anexă se pot executa cu acordul Ministerului Sănătătii si Familiei - Directia generală de sănătate publică.
ANEXA Nr.
3
LISTA
cuprinzând dotările minimale ale laboratoarelor care
efectuează analize medicale în sistem ambulatoriu
I. LABORATOR CLINIC
A/B. Hematologie si biochimie
Dotare:
- Microscop binocular
- Centrifugă 6.000 x g
- Baie termostat
- Termostat
- Aparat de distilat apă
- Frigider
- Analizor semiautomat
- Analizor electroliti
- Aparat electroforeză
- Agitator magnetic
- Bec Bunsen
- Sită azbest
- Trepied
- Stative eprubete
- Eprubete
- Lame, lamele
- Pipete diverse
- Pahare Berzelius, Erlenmayer
- Capilare
- Seringi
- Garou
- Cutii Petri
- Camera Burker Turk - Fuks Roshent
- Stative, pipete Westergreen
- Stative lame, lamele
- Reactivi
- Solutii de spălare
C. Imunologie
Dotare:
- Sistem complet pentru electroforeză si/sau
imunofixare
- Spectrofotometru
- Microscop cu fluorescentă
- Centrifugă cu refrigerare
- Sistem de citire ELISA
- Vortex
- Agitator magnetic
- Pipete automate
- Frigider, congelator
- Balantă analitică
D. Microbiologie
Dotare:
- Hotă de lucru sau nisă cu flux laminat vertical
- Lampă UV
- Balantă farmaceutică
- Termostat (cu temperatură reglabilă si prevăzut cu
încuietoare)
- Microscop
- Frigider
- Congelator (prevăzut cu încuietoare)
- pH-metru sau indicator pH
- Becuri Bunsen
- Lupă laborator
- Anse
- Bisturie
- Stative
- Pense
- Etuvă
- Mese
- Sticlărie (cilindri, baloane)
- Pipete automate
- Consumabile de unică folosintă
E. Parazitologie
Dotare:
- Microscop
- Lame, lamele
- Stativ lame
- Pipete
Indiferent de compartimentele existente în componenta
unui laborator, acesta trebuie să aibă în dotarea obligatoriu o autoclavă.
F. Toxicologie
Dotare:
- Analizor biochimie; sau/si
- ELISA; sau
- Chemoiluminiscentă;
G. Genetică
Dotare:
- Microscop
- Nisă sterilă
- Aparat de fotografiat
- Computer
- Cromatograf pe strat subtire si/sau cromatograf pe
fază lichidă
- Echipament de electroforeză
- Termostat
- Etuvă
- Sticlărie
- Aparat de întins plăci.
II. LABORATOR ANATOMOPATOLOGIE
Dotare:
- Microscop
- Termostat cu temperatură reglabilă
- Trusă de coloratie
- Reactivi si materiale necesare realizării
preparatelor histologice definitive prin incizionare în parafină.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în
luna septembrie 2002
Având în vedere prevederile Legii nr. 101/1998 privind
Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile
macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională a României h o t ă r
ă s t e:
Pentru luna septembrie 2002 nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României este de 25,6 % pe an.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti,
2 septembrie 2002.
Nr. 34.