MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
XIV - Nr. 757 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
16 octombrie 2002
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
548.
- Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 77/2002
privind trecerea unor institutii de cultură în subordinea Ministerului Culturii
si Cultelor
797.
- Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 77/2002 privind trecerea unor institutii de cultură în
subordinea Ministerului Culturii si Cultelor
552.
- Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2002
pentru asigurarea fondurilor necesare elaborării proiectelor aferente
Programului SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si îmbunătătirea infrastructurii
rurale”
801.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborării
proiectelor aferente Programului SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si
îmbunătătirea infrastructurii rurale”
554.
- Lege privind respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 60/2002
pentru modificarea art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
76/2001 privind simplificarea unor formalităti administrative pentru
înregistrarea si autorizarea functionării comerciantilor
803.
- Decret pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 60/2002 pentru modificarea art. 16 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalităti
administrative pentru înregistrarea si autorizarea functionării comerciantilor
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 233 din 10 septembrie 2002 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 alin. (2) lit. d) teza a treia
din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările
ulterioare, si ale art. 58 din Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele
locale,
republicată, cu modificările ulterioare
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
472.
- Ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului pentru modificarea art. 12 alin. (1) din Metodologia de finantare si
selectare a proiectelor din cadrul programelor de interes national în domeniul
protectiei copilului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului nr. 186/2002
1.350.
- Ordin al ministrului finantelor publice privind prospectul de emisiune al
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1064
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 77/2002
privind trecerea unor institutii de cultură în
subordinea Ministerului Culturii si Cultelor
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 77 din 13 iunie 2002 privind
trecerea unor institutii de cultură în subordinea Ministerului Culturii si
Cultelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 27
iunie 2002.
Această lege a
fost adoptată de Senat în sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN
TĂRĂCILĂ
Această lege a
fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 23 septembrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL
HREBENCIUC
Bucuresti, 14 octombrie 2002.
Nr. 548.
privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 77/2002 privind trecerea
unor institutii de cultură în subordinea
Ministerului Culturii si Cultelor
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele
României d e c r e t e a z
ă:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 77/2002
privind trecerea unor institutii de cultură în subordinea Ministerului Culturii
si Cultelor si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 10 octombrie 2002.
Nr. 797.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborării
proiectelor aferente Programului SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si
îmbunătătirea infrastructurii rurale”
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 73 din 13 iunie 2002 pentru
asigurarea fondurilor necesare elaborării proiectelor aferente Programului
SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si îmbunătătirea infrastructurii rurale”,
publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 435 din 21 iunie 2002.
Această lege a
fost adoptată de Senat în sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN
TĂRĂCILĂ
Această lege a
fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 23 septembrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL
HREBENCIUC
Bucuresti, 14 octombrie 2002.
Nr. 552.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborării proiectelor aferente Programului SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si îmbunătătirea infrastructurii rurale”
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele
României d e c r e t e a z
ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 73/2002 pentru asigurarea fondurilor necesare elaborării proiectelor aferente Programului SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si îmbunătătirea infrastructurii rurale”, si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 10 octombrie 2002.
Nr. 801.
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind respingerea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 60/2002 pentru modificarea art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76/2001
privind simplificarea unor formalităti administrative pentru înregistrarea si
autorizarea functionării comerciantilor
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
respinge Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 60 din 30 mai 2002 pentru
modificarea art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76/2001
privind simplificarea unor formalităti administrative pentru înregistrarea si
autorizarea functionării comerciantilor, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 369 din 31 mai 2002.
Această lege a
fost adoptată de Senat în sedinta din 17 iunie 2002, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN
TĂRĂCILĂ
Această lege a
fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 23 septembrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL
HREBENCIUC
Bucuresti, 14 octombrie 2002.
Nr. 554.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind respingerea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 60/2002 pentru modificarea art. 16 alin.
(1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea
unor formalităti administrative pentru înregistrarea si autorizarea
functionării comerciantilor
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele
României d e c r e t e a z
ă:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
60/2002 pentru modificarea art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalităti administrative
pentru înregistrarea si autorizarea functionării comerciantilor si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 10 octombrie 2002.
Nr. 803.
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 10
septembrie 2002
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 38 alin. (2) lit. d) teza a treia din Legea administratiei
publice locale nr. 215/2001, cu modificările ulterioare, si ale art. 58 din
Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale, republicată, cu
modificările ulterioare
Nicolae Popa -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Gabriela Ghită -
procuror
Gabriela Dragomirescu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 38 alin.
(2) lit. d) teza a doua din Legea nr. 215/2001 si ale art. 58 din Legea nr.
27/1994, republicată, cu modificările ulterioare, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Delikat” - S.R.L. din Timisoara în Dosarul nr.
5.656/CA/2001 al Curtii de Apel Timisoara - Sectia comercială si de contencios
administrativ.
La apelul nominal
se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate,
întrucât cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor art. 38 alin. (2)
lit. d) teza a treia din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu
modificările ulterioare, si ale art. 58 din Legea nr. 27/1994 privind
impozitele si taxele locale, republicată, cu modificările ulterioare, Curtea
Constitutională s-a mai pronuntat, de exemplu, prin Decizia nr. 195 din 19
iunie 2001.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 2 aprilie 2002, pronuntată în Dosarul nr. 5.656/CA/2001, Curtea de Apel
Timisoara – Sectia comercială si de contencios administrativ a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 38
alin. (2) teza a doua din Legea nr. 215/2001 si ale art. 58 din Legea nr.
27/1994, republicată, cu modificările ulterioare. Exceptia de
neconstitutionalitate a fost ridicată de Societatea Comercială “Delikat” - S.A.
din Timisoara într-o cauză având ca obiect recursul declarat de Consiliul Local
al Municipiului Timisoara împotriva Sentintei civile nr. 126/PJ/2001,
pronuntată de Tribunalul Timis, prin care s-a dispus anularea unei hotărâri a
consiliului privind modificarea tarifelor de bază la chiriile pentru spatiile
cu altă destinatie decât locuinte.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că, “prin lipsa de preciziune”, textele criticate “oferă
posibilitatea consiliilor locale si judetene de a stabili impozite si taxe
nelimitate si în domenii sau activităti la libera lor alegere cu efecte
negative asupra dezvoltării economice si de protectie socială”, ceea ce încalcă
prevederile art. 43 alin. (1) din Constitutie.
Curtea de Apel
Timisoara - Sectia comercială si de contencios administrativ apreciază că textele de lege criticate sunt
în sensul prevederilor constitutionale ale art. 138 alin. (2), iar art. 43 din
Constitutie, invocat ca fiind încălcat, “nu are incidentă cu măsura adoptată de
consiliul local prin hotărârea atacată în contencios administrativ”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, cu
modificările ulterioare, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. Astfel, cât priveste critica
referitoare la prevederile art. 38 alin. (1) din Legea nr. 215/2001, se arată
că acestea sunt aproape identice cu cele ale art. 138 alin. (2) din
Constitutie, iar cele ale art. 58 din Legea nr. 27/1994, republicată, cu
modificările ulterioare, stabilesc indexarea anuală a impozitelor si taxelor
locale, în limitele si în conditiile legii si în functie de un criteriu
obiectiv de indexare, ceea ce nu contravine textului constitutional invocat. Se
mai arată că prevederile art. 43 alin. (1) din Constitutie nu sunt incidente în
cauză.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 1 alin. (1), ale art.
2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate, astfel cum este formulat de autorul acesteia, îl
constituie prevederile art. 38 alin. (2) lit. d) teza a doua din Legea nr.
215/2001 si ale art. 58 din Legea nr. 27/1994, republicată, cu modificările
ulterioare.
În realitate,
critica priveste dispozitiile art. 38 alin. (2) lit. d) teza a treia din Legea
administratiei publice locale nr. 215/2001, dispozitii care prevăd: “Consiliul
local are următoarele atributii principale: […] d) aprobă bugetul local,
împrumuturile, virările de credite si modul de utilizare a rezervei bugetare;
aprobă contul de încheiere a exercitiului bugetar; stabileste impozite si taxe
locale, precum si taxe speciale, în conditiile legii”, precum si ale art.
58 din Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale, republicată,
astfel cum a fost modificat prin pct. 24 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 62/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din
30 decembrie 1998, care dispune: “Impozitele si taxele locale, stabilite în
sume fixe, valorile impozabile prevăzute în anexa nr. 1, precum si amenzile se
indexează anual, prin hotărâre a consiliilor locale sau judetene, până la data
de 30 noiembrie a fiecărui an fiscal, pe baza indicelui de inflatie aferent
unei perioade de 12 luni care sfârseste la 1 noiembrie a aceluiasi an si numai
când cresterea acestuia depăseste 5%.”
În opinia
autorului exceptiei de neconstitutionalitate aceste dispozitii din lege, “prin
lipsa de preciziune”, “oferă posibilitatea consiliilor locale si judetene de a
stabili impozite si taxe nelimitate si în domenii sau activităti la libera lor
alegere”, cu efecte negative asupra dezvoltării economice si a protectiei
sociale, ceea ce încalcă art. 43 alin. (1) din Constitutie, care prevede:
- Art. 43 alin.
(1): “Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică si de
protectie socială, de natură să asigure cetătenilor un nivel de trai decent.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, Curtea Constitutională constată că
prevederile art. 38 alin. (2) lit. d) teza a treia din Legea nr. 215/2001,
precum si cele ale art. 58 din Legea nr. 27/1994, republicată, cu modificările
ulterioare, au mai făcut obiectul controlului de constitutionalitate, în
esentă, pentru aceleasi motive ca si în prezenta cauză si prin raportare tot la
dispozitiile art. 43 alin. (1) din Constitutie. Prin Decizia nr. 110 din 2
aprilie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din
13 iunie 2002, Curtea, respingând exceptia de neconstitutionalitate, a
constatat că dispozitiile art. 43 alin. (1) din Constitutie, referitoare la
obligatia statului de a lua măsuri de dezvoltare economică si de protectie
socială, de natură să asigure cetătenilor un nivel de trai decent, nu sunt
incidente în cauză.
Întrucât nu au
fost aduse în dezbatere elemente noi, de natură să justifice schimbarea
solutiei anterior pronuntate, cele statuate prin Decizia Curtii Constitutionale
nr. 195 din 19 iunie 2001 îsi mentin
valabilitatea si în prezenta cauză.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din
Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si
al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a prevederilor art. 38 alin. (2) lit. d) teza a treia
din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările
ulterioare, si ale art. 58 din Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele
locale, republicată, cu modificările ulterioare, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Delikat” - S.R.L. din Timisoara în Dosarul nr.
5.656/CA/2001 al Curtii de Apel Timisoara - Sectia comercială si de contencios
administrativ.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 10 septembrie 2002.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Gabriela
Dragomirescu
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
pentru modificarea art. 12 alin. (1) din
Metodologia de finantare si selectare a proiectelor din cadrul programelor de
interes national în domeniul protectiei copilului, aprobată prin Ordinul
ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului nr.
186/2002
În temeiul
prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 347/2002 pentru
aprobarea programelor de interes national în domeniul protectiei drepturilor
copilului si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 900/2001 pentru
organizarea si stabilirea atributiilor Secretariatului General al Guvernului,
ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite următorul ordin:
Articol unic. - Alineatul (1) al articolului 12 din
Metodologia de finantare si selectare a proiectelor din cadrul programelor de
interes national în domeniul protectiei copilului, aprobată prin Ordinul
ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului nr.
186/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 21
mai 2002, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“Art. 12. - (1) Virarea
sumelor prevăzute în contractul de finantare încheiat în conditiile art. 10 se
va face în transe, la cererea OPA, după prezentarea rapoartelor prevăzute în
contract. Prima transă se înaintează în termen de 30 de zile de la începerea
prestării serviciilor de către OPA.”
Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului,
Petru
Serban Mihăilescu
Bucuresti, 15 octombrie 2002.
Nr. 472.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind prospectul de emisiune al certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1064
În conformitate cu
prevederile Legii datoriei publice nr. 81/1999, ale Ordonantei Guvernului nr.
66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria
statului, republicată, cu modificările ulterioare, Ministerul Finantelor
Publice lansează o emisiune de certificate de trezorerie cu dobândă pentru
populatie prin trezoreria statului, începând cu data de 16 octombrie 2002.
Prin acest sistem
statul protejează economiile populatiei de riscurile inflatiei si ale pietei
bancare si contribuie la consolidarea încrederii în moneda natională, garantând
rambursarea la scadentă si plata dobânzilor aferente.
Trezoreria
statului este abilitată să lanseze emisiuni de certificate de trezorerie pentru
populatie, scop în careministrul finantelor publice emite următorul ordin:
ARTICOLUL 1
Forma si
codul emisiunii
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie se emit în formă nominală si cuprind
cuponul (matca) si certificatul de trezorerie propriu-zis.
Codul emisiunii
este 1064.
ARTICOLUL 2
Data
emisiunii
Certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie se pun în vânzare în numerar si prin virament din conturile personale deschise la băncile comerciale si la Casa de Economii si Consemnatiuni - C.E.C. - S.A., pe o perioadă de 180 de zile, cu subscriptie în zilele de: 16, 17, 18, 23, 24, 25, 30 si 31 octombrie 2002. Termenul de răscumpărare a certificatelor de trezorerie cu dobândă este în zilele de: 14, 15, 16, 21, 22, 23, 28 si 29 aprilie 2003.
ARTICOLUL 3
Valoarea
nominală a emisiunii
Emisiunea de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie reprezintă suma încasată până în ultima zi de subscriptie.
ARTICOLUL 4
Valoarea
nominală a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie
Emisiunea de
certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se efectuează prin
certificate de trezorerie cu o valoare nominală de 1.000.000 lei, 5.000.000
lei, 10.000.000 lei, 20.000.000 lei si 50.000.000 lei, pe termen de 180 de zile
calendaristice.
La cumpărare
titularii certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie pot
împuternici si o altă persoană pentru răscumpărare.
ARTICOLUL 5
Rata
dobânzii
Dobânda aferentă certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie este de 22% pe an, pentru o perioadă de subscriere de 180 de zile calendaristice, calculată după formula:
D = VN x 22 x
180/360 x 100,
în care:
D = suma dobânzii;
VN = valoarea
nominală a certificatului de trezorerie.
ARTICOLUL 6
Data
scadentei
Scadenta emisiunii
de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se stabileste începând
cu ziua încasării contravalorii acestora si până la data împlinirii termenului
de 180 de zile calendaristice inclusiv.
ARTICOLUL 7
Închiderea
emisiunii
Operatiunea de
închidere a emisiunii de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie
are loc în data de 31 octombrie 2002 la ora 14,00.
ARTICOLUL 8
Conditiile
de răscumpărare si de plată a dobânzii
Răscumpărarea este operatiunea prin care unitătile
trezoreriei statului rambursează la termenul stabilit valoarea nominală a
certificatelor de trezorerie prezentate de către persoanele fizice care au
subscris la emisiunile de certificate de trezorerie cu dobândă pentru
populatie, la aceeasi unitate a trezoreriei statului.
O dată cu
răscumpărarea la scadentă a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie unitătile trezoreriei
statului plătesc persoanelor respective si dobânzile aferente.
Răscumpărarea
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie se poate efectua si
prin subscrierea de către titular a sumelor la noua emisiune de certificate de
trezorerie care se lansează în zilele respective, cu posibilitatea de a încasa
dobânda aferentă sau subscrierea acesteia pe certificate de trezorerie, după
caz.
Operatiunile
privind răscumpărarea certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie
si plata dobânzilor se efectuează prin ghiseele casieriilor trezoreriei
statului. Data răscumpărării certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie este prima zi lucrătoare după împlinirea a 180 de zile calendaristice
inclusiv.
Titularii pot
prezenta certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie pentru
răscumpărare si înaintea datei de răscumpărare, situatie în care pentru
perioada de subscriere, care se calculează din ziua încasării sumei si până în
ziua prezentării pentru răscumpărare exclusiv, se acordă dobânda la vedere de
10% pe an.
Certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie neprezentate pentru răscumpărare în ziua
stabilită (ziua scadentei) se transformă în depozite la trezoreria
statului.
Nivelul dobânzii
la termen se modifică începând cu data de 16 octombrie 2002 la 22% pe an.
Certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie se răscumpără de către
trezoreria statului în ziua prezentării titularului la ghiseele trezoreriei
statului, astfel:
a) Certificatele
de trezorerie prezentate trezoreriei statului în maximum 30 de zile de la data
scadentei (titularul se prezintă în a 31-a zi, certificatele de trezorerie
rămân în depozit la vedere maximum 30 de zile) vor fi răscumpărate
astfel:
- pentru perioada
subscrisă, 180 de zile calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada
de maximum 30 de zile, stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv
si până în ziua prezentării la ghiseul casieriei trezoreriei statului exclusiv,
se plăteste pentru suma subscrisă dobânda la vedere de 10% pe an.
b) Certificatele
de trezorerie prezentate în termen de peste 30 de zile de la data scadentei
(titularul se prezintă în a 32-a zi, certificatele de trezorerie rămân în depozit
la termen 31 de zile) vor fi răscumpărate cu dobânda capitalizată astfel:
- pentru perioada
subscrisă, 180 de zile calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada
în care certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie sunt în
depozit, stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv si până în ziua
prezentării titularului la ghiseul casieriei trezoreriei statului exclusiv, se
plăteste dobânda calculată prin aplicarea procentului de dobândă la termen
asupra sumei rezultate din valoarea nominală si dobânda aferentă perioadei subscrise.
ARTICOLUL 9
Regimul
fiscal
Dobânzile încasate
de către populatie din subscrierea la certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie nu sunt supuse impozitării.
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 15 octombrie 2002.
Nr. 1.350.