MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 736 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 8 octombrie 2002
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
4. - Decizie a Comisiei centrale fiscale pentru
aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe
valoarea adăugată si accizele
253. - Ordin al ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei privind desemnarea Companiei Nationale “Posta Română” -
S.A. ca persoană juridică de drept privat responsabilă cu îndeplinirea
obligatiilor care decurg din ratificarea de către România a Conventiei Uniunii
Postale Universale, a Aranjamentului serviciilor de plată ale postei si a
regulamentelor lor de aplicare
394. - Ordin al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor pentru aprobarea procedurii de eliberare a
pasaportului fitosanitar si a pasaportului fitosanitar de înlocuire, folosite
pentru circulatia anumitor plante, produse vegetale sau articole reglementate
pe teritoriul României
720/264. - Ordin al ministrului sănătătii si
familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate privind
conditiile acordării medicamentelor gratuite în cadrul Programului social pe
perioada 2002-2003
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
COMISIA CENTRALĂ
FISCALĂ
pentru
aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe
valoarea adăugată si accizele
Se aprobă solutiile
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie, referitoare
la aplicarea unitară a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr.
3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000 privind
taxa pe valoarea adăugată, cu modificările ulterioare, Legea nr. 345/2002
privind taxa pe valoarea adăugată si din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
158/2001 privind regimul accizelor, adoptate de Comisia centrală fiscală
constituită în baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.349/2001, în
sedinta din data de 18 iulie 2002.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23
septembrie 2002.
Nr. 4.
ANEXĂ
SOLUTII
referitoare la aplicarea unor prevederi privind taxa pe valoarea
adăugată si accizele
TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ
Art. 17 lit. B.a) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe
valoarea adăugată, republicată, astfel cum a fost modificată prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 215/1999 privind modificarea si completarea unor
reglementări referitoare la taxa pe valoarea adăugată
1. Pentru transportul si prestările de servicii legate direct de
exportul bunurilor, efectuate în perioada 1 ianuarie-14 martie 2000, se aplică
cota zero a taxei pe valoarea adăugată, conform art. 17 lit. B.a) din Ordonanta
Guvernului nr. 3/1992, republicată, astfel cum a fost modificată prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 215/1999, în situatia în care
contravaloarea acestora este inclusă în pretul extern al bunurilor exportate,
potrivit conditiei de livrare INCOTERMS.
2. Pentru transportul mărfurilor exportate la destinatie în străinătate,
aplicarea cotei zero se justifică astfel:
În cazul transportului auto, cu următoarele documente:
a) documentul de transport international având confirmarea
destinatarului privind receptia mărfii pentru transportator sau copia de pe
acesta pentru casele de expeditie;
b) polita de asigurare si/sau de reasigurare pentru transportator sau
copia de pe aceasta pentru casele de expeditie;
c) dovada încasării contravalorii transportului în valută, în conturi
bancare deschise la bănci autorizate de Banca Natională a României.
În cazul transporturilor combinate, legate direct de exportul bunurilor,
cu următoarele documente:
a) documentul specific de transport;
b) copie de pe declaratia vamală de export vizată de organele vamale;
c) dovada încasării contravalorii transportului în valută, în conturi
bancare deschise la bănci autorizate de Banca Natională a României.
În cazul transportului feroviar, cu următoarele documente:
a) documentul de transport international pe căile ferate, care să poarte
stampila statiei de expeditie pentru transportator, sau copia de pe acesta
pentru casele de expeditie;
b) documentul de transmitere a vagonului la calea ferată vecină, care să
confirme iesirea mărfii din tară pentru transportator;
c) dovada încasării contravalorii transportului în valută în conturi
bancare deschise la bănci autorizate de Banca Natională a României.
În cazul transportului fluvial, maritim, aerian, cu următoarele
documente:
a) documentul specific de transport;
b) copie de pe declaratia vamală de export vizată de organele vamale;
c) dovada încasării contravalorii transportului în valută în conturi
bancare deschise la bănci autorizate de Banca Natională a României.
3. Pentru alte prestări de servicii legate direct de exportul bunurilor
justificarea cotei zero de taxă pe valoarea adăugată se face cu:
a) contractul încheiat cu unitatea exportatoare;
b) documentele prezentate de exportatori, din care să rezulte că
operatiunile în cauză sunt direct legate de exportul de bunuri;
c) dovada încasării contravalorii prestării de servicii în valută în
conturi bancare deschise la bănci autorizate de Banca Natională a României.
4. Pentru exporturile realizate prin comisionari, în perioada 1
ianuarie-14 martie 2000, comitentul justifică cota zero de taxă pe valoarea
adăugată cu documentele prevăzute la pct. 9.12 din Normele pentru aplicarea
Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 512/1998, si cu dovada încasării contravalorii
exportului în valută în conturi bancare deschise la bănci autorizate de Banca
Natională a României sau cu dovada încasării valutei în contul comisionarului,
cu copie de pe extrasul de cont sau cu copie de pe declaratia de încasare
valutară, după caz. Copia de pe extrasul de cont sau copia de pe declaratia de
încasare valutară, după caz, va fi transmisă în mod obligatoriu de către
comisionar comitentului, certificată pentru autenticitate cu stampila
societătii comisionare si cu semnătura persoanelor sau persoanei autorizate
legal să angajeze societatea comisionară. În situatia în care comitentul face
dovada încasării contravalorii exportului în valută în conturi bancare deschise
la bănci autorizate de Banca Natională a României, nu trebuie să facă dovada
încasării valutei în contul comisionarului. Comisionarul beneficiază de cota
zero a taxei pe valoarea adăugată pentru comisionul încasat în lei de la
comitent, în situatia în care comitentul încasează în valută în conturi bancare
deschise la bănci autorizate de Banca Natională a României contravaloarea
exportului, inclusiv comisionul societătii comisionare.
Art. 17 lit. B.n) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000
privind taxa pe valoarea adăugată
De la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 962/2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a
prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru
Locuinte, constructiile de locuinte realizate prin această institutie de
interes public beneficiază de aplicarea cotei zero de taxă pe valoarea
adăugată, conform prevederilor art. 17 lit. B.n) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 17/2000, fără a fi necesară îndeplinirea conditiilor prevăzute
de Ordinul ministrului finantelor nr. 1.026/2000 privind aplicarea cotei zero a
taxei pe valoarea adăugată pentru constructia, extinderea, consolidarea si
reabilitarea locuintelor, precum si pentru constructia de lăcasuri de cult
religios. Aplicarea cotei zero de taxă pe valoarea adăugată se realizează
conform procedurii prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul
ministrului finantelor nr. 1.026/2000, respectiv prin facturarea lucrărilor
executate de constructori fără taxă pe valoarea adăugată, cu exercitarea
dreptului de deducere a taxei aferente intrărilor.
Art. 2 alin. (4) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea
adăugată
Pentru tarifele de utilizare a drumurilor nationale din România,
încasate pentru activitatea de administrare a drumurilor nationale,
Administratia Natională a Drumurilor din România nu este considerată persoană
impozabilă si nu datorează taxă pe valoarea adăugată.
Art. 17 lit. C.i) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicată, cu
modificările ulterioare, respectiv art. 17 lit. B.i), astfel cum a fost
modificat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 215/1999, si art. 17 lit.
B.i) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000
Pentru serviciile efectuate de Compania Natională “Posta Română” - S.A.,
constând în preluarea si distribuirea pe teritoriul României a trimiterilor
postale din străinătate, contractate cu beneficiari din străinătate, se aplică
cota zero de taxă pe valoarea adăugată.
ACCIZE
Art. 59 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 158/2001 privind
regimul accizelor
Comercializarea alcoolului obtinut de persoanele juridice, prin
executare silită, de la agenti economici producători, în baza unor hotărâri
judecătoresti, se poate efectua numai cu aprobarea Ministerului Finantelor
Publice, prin comisia constituită special în acest scop la nivel central, si
numai către agenti economici legal autorizati, în calitate de producători de
alcool. În acest caz se va efectua o singură livrare, pentru care vânzătorul va
utiliza o factură fiscală specială procurată de la agentul economic cumpărător.
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
privind
desemnarea Companiei Nationale “Posta Română” - S.A. ca persoană juridică de
drept privat responsabilă cu îndeplinirea obligatiilor care decurg din
ratificarea de către România a Conventiei Uniunii Postale Universale, a
Aranjamentului serviciilor de plată ale postei si a regulamentelor lor de
aplicare
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 20/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, cu modificările ulterioare, precum si prevederile art. 65 din
Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se deleagă Companiei Nationale “Posta Română” - S.A.
îndeplinirea obligatiilor care decurg pe plan national si international din
ratificarea de către România a Conventiei Uniunii Postale Universale, a Aranjamentului
serviciilor de plată ale postei si a regulamentelor lor de aplicare privind
activitătile comerciale si operationale referitoare la toate serviciile postale
prevăzute în aceste acte.
Art. 2. - Compania Natională “Posta Română” - S.A. participă în această
calitate la lucrările organismelor si organizatiilor internationale
specializate în domeniul postal si asigură conditiile de integrare a
serviciilor postale române în cadrul serviciilor postale internationale si de aliniere
la standardele tehnologice si de calitate ale acestor servicii, recunoscute pe
plan mondial.
Art. 3. - Compania Natională “Posta Română” - S.A. îsi va desfăsura
activitatea internatională în baza legislatiei postale în vigoare, având
competenta de a încheia acorduri operationale cu alti operatori care participă
la exploatarea si dezvoltarea serviciilor postale.
Art. 4. - În functie de evolutia care se va înregistra în cadrul
serviciilor postale, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei va
putea desemna o altă persoană de drept public sau privat responsabilă cu
îndeplinirea obligatiilor ce decurg din ratificarea de către România a actelor
Uniunii Postale Universale.
Art. 5. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul ministrului comunicatiilor nr. 227/1997 privind desemnarea Regiei
Autonome “Posta Română” ca entitate responsabilă cu îndeplinirea obligatiilor
ce decurg din aprobarea de către România a Conventiei si a aranjamentelor
Uniunii Postale Universale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 305 bis din 10 noiembrie 1997.
Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, si va fi dus la îndeplinire de Compania Natională “Posta
Română” - S.A.
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Radu Cernov,
secretar de stat
Bucuresti, 16
septembrie 2002.
Nr. 253.
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru aprobarea procedurii de eliberare
a pasaportului fitosanitar si a pasaportului fitosanitar de înlocuire, folosite pentru
circulatia anumitor plante, produse vegetale sau articole reglementate pe
teritoriul României
În baza prevederilor art. 10 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
136/2000 privind măsurile de protectie împotriva introducerii si răspândirii
organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în
România, aprobată si modificată prin Legea nr. 214/2001,
în baza prevederilor art. 18 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
1.030/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei
Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protectie împotriva introducerii si
răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor
vegetale în România,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă procedura de eliberare a pasaportului fitosanitar si
a pasaportului fitosanitar de înlocuire, folosite pentru circulatia anumitor
plante, produse vegetale sau articole reglementate pe teritoriul României,
conform art. 10 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 136/2000 privind
măsurile de protectie împotriva introducerii si răspândirii organismelor de
carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România.
Art. 2. - (1) Pasaportul fitosanitar este eliberat de directiile
fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, conform art. 10
alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 136/2000, respectiv art. 18 alin. (1)
din
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 136/2000
privind măsurile de protectie împotriva introducerii si răspândirii
organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în
România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001.
(2) Pasaportul fitosanitar se prezintă sub forma unei etichete oficiale,
cuprinde informatiile prevăzute în anexa nr. 6 la Normele metodologice de
aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protectie
împotriva introducerii si răspândirii organismelor de carantină dăunătoare
plantelor sau produselor vegetale în România, este de unică folosintă, se confectionează
din material impermeabil si poate fi adeziv.
(3) Pasaportul fitosanitar se atasează plantelor, produselor vegetale
sau articolelor reglementate prevăzute la art. 18 alin. (2) din Normele
metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile
de protectie împotriva introducerii si răspândirii organismelor de carantină
dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, ambalajelor sau
mijloacelor de transport ale acestora, astfel încât să nu poată fi refolosit, si
atestă că au fost respectate reglementările fitosanitare în vigoare.
Art. 3. - (1) Pasaportul fitosanitar poate fi înlocuit ulterior cu un
pasaport fitosanitar de înlocuire, în conformitate cu prevederile art. 18 alin.
(3) din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 136/2000
privind măsurile de protectie împotriva introducerii si răspândirii
organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în
România.
(2) Necesitatea înlocuirii pasaportului fitosanitar este stabilită de
directiile fitosanitare judetene sau a municipiului Bucuresti.
(3) În cazul pasaportului fitosanitar de înlocuire se foloseste modelul
prevăzut în anexa nr. 6 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei
Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protectie împotriva introducerii si
răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor
vegetale în România, indicând la rubrica “PI” (pasaport de înlocuire) numărul
de înregistrare al persoanei fizice sau juridice din pasaportul fitosanitar
initial.
(4) Pasaportul fitosanitar de înlocuire se completează conform art. 6.
Art. 4. - (1) Eliberarea pasaportului fitosanitar sau a pasaportului
fitosanitar de înlocuire se face la solicitarea persoanelor fizice sau juridice
înregistrate în registrul oficial, conform prevederilor art. 16 alin. (1) din
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 136/2000 privind
măsurile de protectie împotriva introducerii si răspândirii organismelor de
carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România.
(2) Pasaportul fitosanitar se eliberează numai dacă sunt îndeplinite
prevederile art. 18 alin. (1) si ale art. 19 alin. (2) din Normele metodologice
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de
protectie împotriva introducerii si răspândirii organismelor de
carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România.
(3) Pasaportul fitosanitar nu se eliberează în cazurile prevăzute la
art. 19 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului
nr. 136/2000 privind măsurile de protectie împotriva introducerii si
răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor
vegetale în România.
(4) Cu cel putin 3 zile înainte de expedierea plantelor, produselor
vegetale sau a articolelor reglementate, proprietarul sau producătorul
înaintează directiei fitosanitare judetene sau a municipiului Bucuresti, de pe
a cărei rază teritorială urmează să fie expediate plantele, produsele vegetale
sau articolele reglementate, o cerere pentru efectuarea controlului fitosanitar
în vederea eliberării pasaportului fitosanitar.
Art. 5. - (1) Pasaportul fitosanitar atasat pe unitatea de ambalaj sau
pe bucată, după caz, pentru tuberculii de Solanum tuberosum L.,
destinati plantării, plantele din genurile Cydonia Mill, Malus Mill, Prunus
L, Pyrus L, Vitis L, Fragaria L, destinate plantării, este reprezentat prin
eticheta oficială eliberată conform legislatiei în vigoare privind regulile si
normele tehnice pentru producerea în vederea comercializării, prelucrarea,
controlul, certificarea calitătii si comercializarea semintelor de cartof,
material săditor pomicol si viticol.
(2) Inspectoratul teritorial pentru calitatea semintelor si materialului
săditor sau Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului
Săditor eliberează eticheta oficială pentru plantele prevăzute la alin. (1)
numai după obtinerea procesului-verbal de control fitosanitar, eliberat de
directia fitosanitară judeteană sau a municipiului Bucuresti, prin care se atestă
conformitatea cu reglementările fitosanitare în vigoare.
Art. 6. - (1) Pasaportul fitosanitar se completează de către autoritatea
emitentă, cu majuscule, prin imprimare sau dactilografiere.
(2) Denumirea botanică a plantelor sau a produselor vegetale va fi
indicată în limba latină.
(3) Modificările neautorizate sau stersăturile invalidează pasaportul
fitosanitar.
Art. 7. - (1) În cazul plantelor, produselor vegetale sau articolelor
reglementate pe care persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 4 alin.
(1) intentionează să le expedieze într-o zonă protejată, directia fitosanitară
judeteană sau a municipiului Bucuresti stabileste dacă acestea au relevantă
pentru respectiva zonă protejată.
(2) Persoanele fizice sau juridice prevăzute la alin. (1) trebuie să
anunte directia fitosanitară judeteană sau a municipiului Bucuresti despre
această intentie înaintea expedierii, în vederea efectuării controlului
fitosanitar, în intervalul de timp prevăzut la art. 4 alin. (4), si să solicite
totodată eliberarea pasaportului fitosanitar.
(3) În cazul plantelor, produselor vegetale sau al articolelor
reglementate, destinate zonei/zonelor protejate, codul zonei/zonelor protejate
se mentionează în pasaportul fitosanitar la rubrica “ZP” (zonă protejată).
(4) Pasaportul fitosanitar pentru zona/zonele protejate se completează
conform art. 6.
Art. 8. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, si va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2004, cu
exceptia art. 5 care va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 2
septembrie 2002.
Nr. 394.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 720 din 30 septembrie 2002 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 264 din 1 octombrie 2002 |
privind
conditiile acordării medicamentelor gratuite în cadrul Programului social pe
perioada 2002-2003
În temeiul prevederilor:
- Hotărârii Guvernului nr. 811/2002 pentru aprobarea Programului social
pe perioada 2002-2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 611 din 19 august 2002;
- Hotărârii Guvernului nr. 1.331/2001 pentru aprobarea
Contractului-cadru privind conditiile acordării medicamentelor cu si fără
contributie personală în tratamentul ambulatoriu si a Contractului-cadru
privind conditiile acordării dispozitivelor medicale destinate corectării si
recuperării deficientelor organice sau functionale si corectării unor
deficiente fizice, în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate;
- Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările si completările ulterioare;
- Statutului Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin
Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 37/2001,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 29 martie
2001, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. DB 10.904/ET 4.812 din 1
octombrie 2002,
ministrul sănătătii si familiei si presedintele Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă lista cuprinzând denumirile comune internationale
(DCI), precum si denumirile comerciale corespunzătoare medicamentelor din
productia internă, de care beneficiază pensionarii cu venituri de până la
1.400.000 lei pe lună, prezentată în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Medicamentele prevăzute în anexă se eliberează pe bază de
prescriptie medicală în tratamentul ambulatoriu, fără contributie personală.
Art. 3. - (1) Prescrierea medicamentelor se poate face atât de medicul
de familie, cât si de medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate,
aflati în relatii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, în baza următoarelor
documente:
- talonul de pensie;
- actul de identitate.
(2) Prescriptia medicală va contine în antet, pe lângă datele
obligatorii prevăzute de actele normative în vigoare, si mentiunea “Program
social”.
(3) Persoanelor incluse în Programul social pe perioada 2002-2003 li se
poate elibera o singură prescriptie medicală pe lună, cuprinzând 1-3
medicamente, cu respectarea prevederilor din actele normative în vigoare
privind conditiile prescrierii, eliberării si decontării medicamentelor în
sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
Art. 4. - Eliberarea medicamentelor prescrise în cadrul Programului
social pe perioada 2002-2003 se va face de orice farmacie aflată în relatie
contractuală cu casele de asigurări de sănătate.
Art. 5. - Medicamentele care fac obiectul prezentului ordin se
decontează de casele de asigurări de sănătate din Fondul de asigurări sociale
de sănătate, în baza unor borderouri întocmite în mod distinct de farmaciile care eliberează medicamentele din
prescriptiile respective.
Art. 6. - Persoanele care beneficiază de medicamente în cadrul
Programului social pe perioada 2002-2003 îsi mentin celelalte drepturi ce
decurg din calitatea de asigurat privind asistenta cu medicamente în
tratamentul ambulatoriu.
Art. 7. - Ministerul Sănătătii si Familiei si Casa Natională de
Asigurări de Sănătate, prin directiile si departamentele implicate, ministerele
cu retea sanitară proprie, casele de asigurări de sănătate si furnizorii de
servicii medicale si farmaceutice vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei, Daniela Bartos |
Presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, Eugeniu Turlea |
LISTA
medicamentelor din Programul social pe perioada 2002-2003