MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 721 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 3 octombrie 2002
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 213 din 11 iulie 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 241/2001
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
96. -
Ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială ‘‘UPRUC RAMA” - S.A. Făgăras
97. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială ‘‘UPRUC POL” -
S.A. Făgăras
98. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială ‘‘UPRUC CTR” -
S.A. Făgăras
99. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială ‘‘PISCICOLA SALOS”
- S.A. Slatina
627/PL. - Ordin al ministrului apelor si protectiei
mediului privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru concesionarea
bunurilor din domeniul public al statului ce alcătuiesc obiectivul de
investitii “Acumulare Lac Văcăresti” si a modului de calcul al redeventei
minime de concesionare
1.281. - Ordin al ministrului finantelor publice
pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.003/2002
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
38. - Circulară privind nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna octombrie 2002
din 11 iulie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 lit. b) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999
privind
protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de
locuinte, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 241/2001
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Ioan Vida - judecător
Gabriela Ghită - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 13 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999
privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu
destinatia de locuinte, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
241/2001, exceptie invocată de Dan Anghel în Dosarul nr. 4.817/2001 al Judecătoriei
Sectorului 1 Bucuresti.
La apelul nominal se prezintă Dan Anghel, personal si asistat de
avocatii Marin Popa si Andrei Dumitru, cu împuterniciri depuse în sedintă,
lipsind celelalte părti fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită.
Avocatii autorului exceptiei de neconstitutionalitate solicită admiterea
exceptiei, arătând că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile
constitutionale ale art. 41 alin. (1) si ale art. 135 alin. (1) si (6),
sustineri care au fost consemnate si în încheierea de sesizare a Curtii
Constitutionale. Pe lângă aceste argumente, se invocă direct în fata Curtii si
încălcarea principiului neretroactivitătii legii, prevăzut de art. 15 alin. (2)
din Legea fundamentală, pe motiv că legiuitorul sanctionează chiriasii printr-o
dispozitie legală adoptată în anul 1999, pentru acte încheiate înainte de
intrarea în vigoare a acesteia. Se sustine că ridicarea direct în fata Curtii a
unui nou motiv de neconstitutionalitate se bazează pe dispozitiile art. 20
alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, potrivit cărora ‘‘Dezbaterea
are loc în plenul Curtii Constitutionale, cu participarea judecătorilor Curtii,
pe baza sesizării, a documentelor si a punctelor de vedere primite, atât asupra
prevederilor mentionate în sesizare cât si asupra celor de care, în mod necesar
si evident, nu pot fi disociate”. Se arată că, dacă nu se au în vedere
aceste dispozitii, părtile pot reitera aceeasi exceptie în aceeasi cauză,
într-o altă fază procesuală. Se mai arată că în acest sens s-a pronuntat Curtea
Constitutională prin Decizia nr. 70/1999. În sustinerea celor arătate sunt
depuse note scrise.
Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea exceptiei de
neconstitutionalitate, ca fiind inadmisibilă, apreciind că invocarea, direct în
fata Curtii, si a altor motive de neconstitutionalitate decât cele ridicate în
fata instantei de judecată si consemnate în încheierea acesteia contravine
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 12 alin. (2)
si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si
functionarea Curtii Constitutionale, republicată. În ceea ce priveste
argumentarea apărătorilor autorului exceptiei, referitoare la invocarea direct
în fata Curtii a unui nou motiv de neconstitutionalitate, bazată pe
dispozitiile art. 20 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicată,
reprezentantul Ministerului Public arată că aceste dispozitii trebuie
coroborate cu cele ale art. 25 alin. (2) din aceeasi lege.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 8 octombrie 2001, pronuntată în Dosarul nr.
4.817/2001, Judecătoria Sectorului 1 Bucuresti a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13
lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia
chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 241/2001, exceptie
ridicată de Dan Anghel într-o cauză civilă având ca obiect o actiune în
evacuare.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia
sustine că dispozitiile legale criticate sunt contrare prevederilor art. 41
alin. (1) privind protectia proprietătii private si ale art. 135 alin. (1) si
(6) din Constitutia României, sustineri care sunt consemnate si în încheierea
de sesizare a Curtii Constitutionale.
Instanta de judecată apreciază că dispozitiile criticate nu încalcă
prevederile constitutionale ale art. 41 alin. (1) si ale art. 135 alin. (1) si
(6), deoarece “legiuitorul a înteles să excepteze de la protectia instituită
prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999 o categorie de chiriasi, si
anume pe cei care sunt totodată si proprietari ai unei locuinte corespunzătoare
sau care au înstrăinat o locuintă corespunzătoare după 1 ianuarie 1990”.
Totodată instanta consideră că prin această exceptare nu se încalcă dreptul de
proprietate al chiriasului, ci doar se limitează dreptul la prelungirea
contractului de închiriere pentru o anumită categorie de chiriasi.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate invocată este
neîntemeiată, deoarece dispozitiile constitutionale invocate se referă la
garantarea dreptului de proprietate si nu la garantarea drepturilor locative
ale chiriasilor. Totodată consideră că doar legiuitorul este cel care, în
cazuri justificate, poate să aprecieze exceptarea unor categorii de chiriasi de
la măsurile de protectie instituite prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
40/1999.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144
lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si
23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate cu care a fost sesizată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art.
13 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia
chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 8 aprilie
1999, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 241 din 16 mai 2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 23 mai 2001.
Ca urmare a acestor modificări, dispozitiile criticate de autor ca fiind
neconstitutionale au următorul continut:
- Art. 13 lit. b): ‘‘Prelungirea contractelor de închiriere nu se
aplică: [...]
b) în cazul contractelor de închiriere pentru spatiile cu destinatia de
locuinte proprietate particulară, prevăzute la art. 1-7, ai căror titulari de
contract sau membri de familie mentionati în contract sunt proprietari ai unei
locuinte corespunzătoare ori au înstrăinat o locuintă corespunzătoare, după
data de 1 ianuarie 1990, în aceeasi localitate. Fac exceptie contractele de
închiriere ai căror titulari sau membri de familie mentionati în contract au
redobândit, ca fosti proprietari sau mostenitori ai acestora, locuinte care
sunt efectiv ocupate de chiriasi persoane fizice, de una dintre persoanele
juridice prevăzute la art. 1 sau de o institutie publică;”
În sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia
apreciază că prin dispozitiile criticate sunt încălcate următoarele prevederi
constitutionale:
- Art. 41 alin. (1):
“Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt
garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.”;
- Art. 135 alin. (1) si (6):
“(1) Statul ocroteste proprietatea. [...]
(6) Proprietatea privată este, în conditiile legii, inviolabilă.”
Cu privire la exceptia ridicată Curtea retine următoarele:
I. În ceea ce priveste invocarea, direct în fata Curtii, cu ocazia
dezbaterilor în sedintă publică, a motivului de neconstitutionalitate referitor
la retroactivitatea dispozitiilor legale criticate, Curtea constată că nu este
legal sesizată, deoarece nici în cererea prin care s-a ridicat exceptia de
neconstitutionalitate în fata instantei si nici în încheierea de sesizare a
Curtii Constitutionale nu a fost invocată încălcarea acestor dispozitii, iar
potrivit art. 144 lit. c) din Legea fundamentală, Curtea se pronuntă numai ‘‘asupra
exceptiilor ridicate în fata instantelor judecătoresti privind
neconstitutionalitatea legilor si a ordonantelor”. Totodată, conform art.
23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si
functionarea Curtii Constitutionale, republicată, ‘‘Sesizarea Curtii
Constitutionale se dispune de către instanta în fata căreia s-a ridicat
exceptia de neconstitutionalitate, printr-o încheiere care va cuprinde punctele
de vedere ale părtilor, opinia instantei asupra exceptiei, si va fi însotită de
dovezile depuse de părti [...]”.
În consecintă, Curtea va examina exceptia controlând conformitatea
dispozitiilor art. 13 lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999
cu prevederile art. 41 alin. (1) si ale art. 135 alin. (1) si (6) din Constitutie.
II. În ceea ce priveste încălcarea dispozitiilor constitutionale ale
art. 41 alin. (1) si ale art. 135 alin. (1) si (6), Curtea retine următoarele:
Finalitatea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 214/2001, este aceea de a reglementa
raporturile dintre chiriasi si proprietari, de a oferi solutii juridice
situatiilor litigioase ivite în procesul aplicării Legii nr. 112/1995, prin
utilizarea unor mijloace juridice, asigurându-se totodată posibilitatea pentru
proprietar de valorificare a atributelor dreptului său de proprietate si, în
acelasi timp, protectia chiriasilor împotriva unor eventuale abuzuri.
Totodată Curtea observă că dispozitiile criticate nu încalcă prevederile
constitutionale invocate de autor, care se referă la protectia proprietătii
private, deoarece neprelungirea contractelor de închiriere pentru o anumită
categorie de chiriasi nu afectează dreptul de proprietate al acestora.
De altfel, Curtea s-a mai pronuntat prin numeroase decizii cu privire la
constitutionalitatea dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
40/1999, statuând că acestea nu contravin prevederilor Legii fundamentale (de exemplu Decizia nr. 88 din 4 mai 2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 21 august
2000; Decizia nr. 266 din 19 decembrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 176 din 6 aprilie 2001; Decizia nr. 89 din 27 martie
2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 din 6 iunie
2001).
Considerentele acestor decizii îsi mentin valabilitatea si în prezenta
cauză, neexistând elemente noi de
natură a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii.
Fată de cele mai sus arătate, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicată, cu
majoritate de voturi,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 lit. b) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 241/2001, exceptie ridicată de Dan Anghel în Dosarul nr. 4.817/2001
al Judecătoriei Sectorului 1 Bucuresti.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 11 iulie 2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Maria Bratu
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
‘‘UPRUC RAMA” - S.A. Făgăras
În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri
pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28
martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si
functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială ‘‘UPRUC RAMA” - S.A. Făgăras,
ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “UPRUC RAMA” - S.A. Făgăras, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Făgăras, str.
Negoiu nr. 1, judetul Brasov, înmatriculată la Oficiul registrului comertului
sub nr. J8/1.093/1999, începând cu data de 30 septembrie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
p. Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului,
Gheorghe Musliu,
secretar de stat
Bucuresti, 27
septembrie 2002.
Nr. 96.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “UPRUC
POL” - S.A. Făgăras
În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28
martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si
functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “UPRUC POL” - S.A. Făgăras,
ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “UPRUC POL” - S.A. Făgăras, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Făgăras, str.
Negoiu nr. 1, judetul Brasov, înmatriculată la Oficiul registrului comertului
sub nr. J8/1.092/1999, începând cu data de 30 septembrie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum
si ale autoritătilor administratiei
publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii
bugetare pentru datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
p. Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Gheorghe Musliu,
secretar de stat
Bucuresti, 27
septembrie 2002.
Nr. 97.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
‘‘UPRUC CTR” - S.A. Făgăras
În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28
martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si
functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială ‘‘UPRUC CTR” - S.A. Făgăras,
ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “UPRUC CTR”-S.A. Făgăras, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Făgăras, str.
Negoiu nr. 1, judetul Brasov, înmatriculată la Oficiul registrului comertului
sub nr. J8/1.094/1999, începând cu data de 30 septembrie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin
al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
p. Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Gheorghe Musliu,
secretar de stat.
Bucuresti, 27 septembrie
2002.
Nr. 98.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“PISCICOLA SALOS” - S.A. Slatina
În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28
martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si
functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială ‘‘PISCICOLA SALOS” - S.A. Slatina,
ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “PISCICOLA SALOS” - S.A. Slatina, denumită
în continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Slatina,
str. Milcov nr. 4, judetul Olt, înmatriculată la Oficiul registrului comertului
sub nr. J28/29/1991, începând cu data de 30 septembrie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii comerciale,
cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante,
în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
p. Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Gheorghe Musliu,
secretar de stat
Bucuresti, 27
septembrie 2002.
Nr. 99.
MINISTERUL APELOR SI
PROTECTIEI MEDIULUI
privind
aprobarea Studiului de oportunitate pentru concesionarea bunurilor din domeniul
public al statului ce alcătuiesc obiectivul de investitii ‘‘Acumulare Lac
Văcăresti” si a modului de calcul al redeventei minime de concesionare
Având în vedere:
- solicitările persoanelor juridice pentru concesionarea bunurilor din
domeniul public al statului ce alcătuiesc obiectivul de investitii ‘‘Acumulare
Lac Văcăresti”;
- prevederile art. 33 alin. (1) din Legea apelor nr. 107/1996, cu
modificările ulterioare;
- Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor si Hotărârea
Guvernului nr. 216/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice-cadru de
aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor,
ministrul apelor si protectiei mediului emite următorul
ordin:
ARTICOLUL 1
Ministerul
Apelor si Protectiei Mediului, cu sediul în municipiul Bucuresti, Bd.
Libertătii nr. 12, sectorul 5, aprobă, în conditiile prevederilor cap. II art.
6 alin. (1) si (2) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
216/1999, Studiul de oportunitate întocmit în conformitate cu prevederile art.
7 si ale art. 9 alin. (2) din Legea nr. 219/1998 de firma de consultantă
independentă Societatea Comercială “BC INTERNATIONAL EU” - S.R.L. Bucuresti,
pentru concesionarea bunurilor din domeniul public al statului mentionate în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, în vederea realizării si
exploatării unui complex cultural-sportiv.
ARTICOLUL 2
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului aprobă modul de calcul al
redeventei minime de concesionare a bunurilor mentionate în anexa la prezentul
ordin.
ARTICOLUL 3
Studiul de oportunitate, precum si modul de calcul al redeventei minime de concesionare se vor constitui în anexe la dosarul concesiunii.
ARTICOLUL 4
Prezentul ordin intră în vigoare de la data publicării lui în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Bucuresti, 9 iulie
2002.
Nr. 627/PL.
ANEXĂ
Bunurile din domeniul public al statului ce alcătuiesc obiectivul de investitii
‘‘Acumulare Lac Văcăresti”, care se concesionează în vederea realizării unui
complex cultural-sportiv
Bunurile din domeniul public al statului ce alcătuiesc obiectivul de
investitii |
Descriere |
Caracteristici |
Teren aferent
obiectivului de investitii“Acumulare Lac Văcăresti” |
Situat în
Municipiul Bucuresti, sectorul 4, “Acumulare Lac
Văcăresti” între malul drept al râului Dâmbovita, calea Vitan, calea
Văcăresti si Sos. Oltenitei |
Suprafată = 182,99
ha |
Lucrări de
gospodărire a apelor existente, aferente obiectivului investitii “Acumulare
Lac Văcăresti” |
1. Drum tehnologic
betonat din zona de terasei 2. Dig de pământ în
lungime de 5.412 ml 3. Taluz interior
betonat al digului 4. Două debarcadere
din beton armat 5. Trei rampe de
scară pe zona râului Dâmbovita 6. Cascada si
podul, situate la intersectia cu sos. Vitan-Bârzesti 7. Cascada cu
trepte situate în zona cu terasă a digului |
Nr. cod. cadastral:
8.18. 02 Nr. pozitie
Ministerul Finantelor Publice, conform anexei nr. V la Hotărârea Guvernului nr.
1.326/2001 pentru aprobarea inventarelor bunurilor din domeniul public al
statului: 64.109 |
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
pentru
modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.003/2002
În baza Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si completările
ulterioare, având în vedere prevederile Legii datoriei publice nr. 81/1999, ale
Ordonantei Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate
prin trezoreria statului, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul finantelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.003/2002 privind
prospectul de emisiune al certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie cod 1063 îsi prelungeste aplicabilitatea astfel încât vânzarea
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie se efectuează si în
zilele de 2, 3, 4, 9, 10 si 11 octombrie 2002, cu termen de răscumpărare în
zilele de 31 martie, 1, 2, 7, 8 si 9 aprilie 2003.
Operatiunea de vânzare a certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie se închide în ziua de 11 octombrie 2002, ora 14,00.
Art. 2. - Subscrierile la certificatele de trezorerie cu dobândă pentru
populatie se pot efectua si prin virare de către persoanele fizice, din
conturile curente personale deschise la bănci si la Casa de Economii si
Consemnatiuni C.E.C. - S.A. în contul curent general al trezoreriei statului.
Dobânda se calculează din ziua în care suma a fost înregistrată în
contul curent general al trezoreriei statului.
Art. 3. - Dobânda acordată la certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie se mentine la 23% pe an pentru o perioadă de subscriere de 180
de zile si se calculează după formula:
D = VN x 23 x 180/360 x 100
în care:
D = suma dobânzii;
VN = valoarea nominală a certificatelor de trezorerie.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 1
octombrie 2002.
Nr. 1.281.
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în
luna octombrie 2002
Având în vedere prevederile Legii nr. 101/1998 privind Statutul Băncii
Nationale a României si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare
recente,
Banca Natională a României h o t ă r ă s t e:
Pentru luna octombrie 2002 nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii
Nationale a României este de 23,8% pe an.
p. GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
EMIL IOTA GHIZARI
Bucuresti, 1
octombrie 2002.
Nr. 38.