MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 832 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 19 noiembrie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
614. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 54/2002 privind înfiintarea Centrului National pentru
Reducerea Riscului Seismic
910. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 54/2002 privind înfiintarea
Centrului National pentru Reducerea Riscului Seismic
615. - Lege privind respingerea
Ordonantei Guvernului nr. 57/2000 pentru abrogarea Ordonantei Guvernului nr.
99/1999 privind atestarea agentilor economici producători de bunuri materiale
destinate comercializării si acordarea permisului de operare
911. - Decret pentru promulgarea
Legii privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 57/2000 pentru abrogarea
Ordonantei Guvernului nr. 99/1999 privind atestarea agentilor economici
producători de bunuri materiale destinate comercializării si acordarea
permisului de operare
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 276 din 24 octombrie
2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 145
si 147 din Codul penal
Decizia nr. 291 din 5
noiembrie 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001 privind unele măsuri
pentru diminuarea consecintelor încetării răscumpărării de unităti de fond de
către Fondul National de Investitii
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.253. - Hotărâre privind
aprobarea Actului aditional nr. 1 la acordul de concesiune a 225 perimetre de
dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră, încheiat între Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si Societatea Natională a Petrolului “Petrom” - S.A.
1.254. - Hotărâre privind
garantarea unor credite externe si/sau interne pentru Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, necesare pentru finantarea Programului
de reabilitare a statiilor de cale
ferată din orasele resedintă de judet
1.255. - Hotărâre privind
transmiterea unui imobil proprietate publică a statului din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului Muncii si
Solidaritătii Sociale, pentru Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă
1.257. - Hotărâre pentru
modificarea pct. 51 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind
unele drepturi si obligatii ale personalului român trimis în străinătate pentru
îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar
1.260. - Hotărâre privind
aprobarea Strategiei de privatizare a Societătii Nationale de Telecomunicatii
“Romtelecom” - S.A
1.261. - Hotărâre privind
acordarea de către România de asistentă cu titlu gratuit pentru ajutorarea
Afganistanului
1.262. - Hotărâre privind
trecerea unui imobil proprietate publică a statului din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului de Interne,
pentru Jandarmeria Română
1.263. - Hotărâre pentru
trecerea unui imobil din patrimoniul Societătii Comerciale “Rocar” - S.A. în
domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Educatiei si
Cercetării, pentru Academia Natională de Educatie Fizică si Sport din Bucuresti
1.264. - Hotărâre privind
aprobarea acoperirii cheltuielilor de transport international si cazare pentru
un invitat al Ministerului Afacerilor Externe
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
523. - Ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
141/2002 privind aprobarea Programului pentru sprijinirea fermierilor privati
în vederea achizitionării de animale de reproductie, crestere si îngrăsare, din
speciile taurine si porcine, si procurării de utilaje noi specifice
activitătilor din zootehnie, cu acordarea de mijloace financiare din Fondul
“Dezvoltarea agriculturii românesti”
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 54/2002 privind înfiintarea Centrului
National pentru Reducerea Riscului Seismic
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului
nr. 54 din 16 august 2002 privind înfiintarea Centrului National pentru
Reducerea Riscului Seismic, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.10 din Legea nr.
411/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 27 august 2002, cu
următoarea modificare:
- Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - Se înfiintează Centrul National pentru
Reducerea Riscului Seismic, denumit în continuare centru, institutie
publică de interes national, organ de specialitate cu personalitate juridică în
subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei.”
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 23 septembrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
24 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti,
13 noiembrie 2002.
Nr. 614.
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 54/2002
privind
înfiintarea Centrului National pentru Reducerea Riscului Seismic
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 54/2002 privind înfiintarea Centrului National pentru
Reducerea Riscului Seismic si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
12 noiembrie 2002.
Nr. 910.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
respingerea Ordonantei Guvernului nr. 57/2000 pentru abrogarea Ordonantei
Guvernului nr. 99/1999 privind atestarea agentilor economici producători de
bunuri materiale destinate comercializării si acordarea permisului de operare
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se respinge Ordonanta Guvernului nr.
57/2000 pentru abrogarea Ordonantei Guvernului nr. 99/1999 privind atestarea
agentilor economici producători de bunuri materiale destinate comercializării
si acordarea permisului de operare, emisă în temeiul art. 1 lit. C pct. 5 din
Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41 din 31 ianuarie
2000.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 1 octombrie 2002, cu respectarea art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
24 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti,
13 noiembrie 2002.
Nr. 615.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 57/2000 pentru
abrogarea Ordonantei Guvernului nr. 99/1999 privind atestarea agentilor
economici producători de bunuri materiale destinate comercializării si
acordarea permisului de operare
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind respingerea
Ordonantei Guvernului nr. 57/2000 pentru abrogarea Ordonantei Guvernului nr.
99/1999 privind atestarea agentilor economici producători de bunuri materiale
destinate comercializării si acordarea permisului de operare si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti,
12 noiembrie 2002.
Nr. 911.
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 24 octombrie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 145 si 147 din Codul
penal
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Cristina Nicoară - procuror
Florentina Geangu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145 si 147 din Codul penal, exceptie
ridicată de Dumitru-Octavian Rădulescu în Dosarul nr. 582/2002 al Curtii de
Apel Bucuresti - Sectia I penală.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de
care procedura de citare este legal îndeplinită.
Magistratul-asistent informează completul de judecată
că la dosarul cauzei s-a depus o cerere din partea apărătorului autorului
exceptiei, prin care se solicită amânarea judecării cauzei, deoarece se află în
imposibilitate de a se prezenta, fiind bolnav.
Reprezentantul Ministerului Public nu se opune cererii
formulate.
Curtea, cu majoritate de voturi, respinge cererea de
amânare a judecării cauzei, întrucât la data de 12 septembrie 2002 s-a acordat
deja termen pentru pregătirea apărării.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată, invocând în acest sens
jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 17 mai 2002, pronuntată în Dosarul
nr. 582/2002, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penală a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145
si 147 din Codul penal, exceptie ridicată de Dumitru-Octavian Rădulescu,
inculpat în dosarul mentionat pentru săvârsirea în concurs a infractiunilor de
fals intelectual si de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia arată că notarii publici, ca de altfel si alti profesionisti (avocati,
doctori, arhitecti) nu pot fi calificati ca functionari publici, întrucât,
potrivit art. 3 din Legea nr. 36/1995, notarul exercită o functie autonomă si
nu este în serviciul vreunei organizatii dintre cele mentionate în art. 145 din
Codul penal. Autorul exceptiei mai arată că dispozitiile legale criticate
încalcă prevederile legii fundamentale, care reglementează în titlul III
Autoritătile publice (art. 58-133), iar notarii publici nu sunt mentionati.
Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penală apreciază
exceptia de neconstitutionalitate ca fiind nefondată. În acest sens se arată că
notiunile de functionar public si functionar sunt de domeniul legii. Ele sunt
definite în art. 147 din Codul penal si în Legea nr. 188/1999 privind Statutul
functionarilor publici, deosebirile dintre cele două reglementări nu constituie
o problemă de contencios constitutional, ci una de aplicare a legii, fiind de
competenta instantelor judecătoresti. Numai judecătorul poate stabili
conditiile în care se poate angaja răspunderea penală pentru infractiunile de
serviciu, atât a functionarilor publici, cât si a altor functionari. Ca urmare,
si notarul public poate fi subiect al infractiunilor de serviciu. Cu privire la
critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145 din Codul penal,
instanta arată că legiuitorul nu si-a propus o explicare a notiunii de
proprietate publică si a termenului “public” raportat numai la notiunea de
proprietate, ci si la tot ce priveste autoritătile publice, institutiile
publice sau alte persoane juridice de interes public, serviciile de interes
“public”. În categoria de persoană juridică, în sensul arătat, se înscrie si
notarul public.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si formula punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, în
conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr. 35/1997, s-a
solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
Presedintele Camerei Deputatilor consideră
că prevederile legale criticate sunt constitutionale. Se arată că, din
continutul Legii notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995,
rezultă că notarul public este învestit să îndeplinească un serviciu de interes
public, iar actul notarial are forta probantă si caracterul unui act de
autoritate publică.
Termenul “public” definit în art. 145 din Codul penal
are o cuprindere mai mare decât acela de “proprietate publică”.
Termenul nu se raportează numai la notiunea de
proprietate, ci si la alte institutii si servicii de interes public, care pot
avea la bază proprietatea privată. În sprijinul ideii că activitatea notarială
implică exercitarea unei functii publice se invocă dispozitiile art. 5, 12 si
13 din Legea nr. 36/1995, care prevăd că activitatea notarială este defăsurată
si de alte organe si institutii, cum sunt secretarii consiliilor locale,
misiunile diplomatice si oficiile consulare din străinătate, unele institutii
si agenti economici. În baza art. 4 din Legea nr. 36/1995, actul îndeplinit de
notarul public, purtând sigiliul si semnătura acestuia, este de autoritate
publică si are forta probantă prevăzută de lege.
Denumirea de notar public evocă sugestiv continutul
functiei publice pe care o exercită.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145 si 147 din Codul penal este
neîntemeiată. Notiunile de functionar public si functionar, asa cum sunt
definite în Codul penal, nu încalcă o prevedere expresă a Constitutiei,
întrucât aceste notiuni nu au primit o definitie constitutională. Atât Codul
penal, cât si Legea nr. 188/1999 sunt legi organice, iar neconcordanta dintre
art. 147 din Codul penal si dispozitiile Legii nr. 188/1999, invocată de
autorul exceptiei, nu ridică o problemă de ordin constitutional, ci una de
interpretare juridică. De altfel, Curtea Constitutională s-a pronuntat în
sensul că dispozitiile art. 145 si 147 din Codul penal sunt conforme cu
prevederile Constitutiei.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile art. 145
si 147 din Codul penal nu contravin Constitutiei, deoarece, potrivit art. 3 din
Legea notarilor publici si a activitătii notariale nr. 36/1995, “Notarul
public este învestit să îndeplinească un serviciu de interes public si are
statutul unei functii autonome.” Totodată, art. 4 din aceeasi lege prevede
că “Actul îndeplinit de notarul “public”, purtând sigiliul si semnătura
acestuia, este de autoritate publică si are forta probantă prevăzută de lege.”
Prin art. 145 din Codul penal, legiuitorul si-a propus
să explice întelesul termenului “public”, raportat atât la notiunea de proprietate,
cât si la tot ce priveste autoritătile publice, institutiile publice,
institutiile sau alte persoane juridice de interes public, administrarea,
folosirea sau exploatarea bunurilor proprietate publică, serviciile de interes
public, precum si bunurile de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes
public. Din aceste prevederi rezultă că legiuitorul stabileste întelesul
termenului “public” si în raport cu serviciile de interes public. Întrucât
Constitutia României nu defineste notiunile de functionar public si de
functionar, rămâne în sarcina exclusivă a legiuitorului să le definească. Este
ceea ce face Codul penal, ca lege organică - art. 72 alin. (3) lit. f) din
Constitutie - . Tot de competenta exclusivă a legiuitorului tine si stabilirea
infractiunilor săvârsite de functionari publici si functionari, asa cum
estecazul infractiunilor de serviciu.
Întelesul notiunilor de functionar public si
functionar este stabilit, pe de o parte, de art. 147 din Codul penal, iar pe de
altă parte, de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
Deosebirile dintre cele două reglementări nu reprezintă o problemă de
constitutionalitate, ci una din interpretare si de aplicare a legilor, care
exced competentei Curtii Constitutionale, deoarece Curtea nu se poate pronunta
asupra modului de interpretare si aplicare a legii, ci numai asupra întelesului
său contrar Constitutiei.
Curtea Constitutională a solutionat numeroase exceptii
de neconstitutionalitate având ca obiect dispozitiile art. 145 si 147 din Codul
penal. Solutionarea acestor exceptii se bazează pe teza că notiunile de
functionar public si functionar sunt de nivelul legii, astfel încât intră în
competenta exclusivă a legiuitorului atât definirea acestor notiuni, cât si
stabilirea răspunderii penale pentru infractiunile săvârsite de persoanele
având această calitate.
Presedintele Senatului nu a
comunicat punctul de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si prevederile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională constată că a fost legal sesizată
si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie,
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 145 si 147 din Codul penal, care au următorul
cuprins:
- Art. 145: “Prin termenul «public» se întelege tot
ce priveste autoritătile publice, institutiile publice, institutiile sau alte
persoane juridice de interes public, administrarea, folosirea sau exploatarea
bunurilor proprietate publică, serviciile de interes public, precum si bunurile
de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes public.”;
- Art. 147: “Prin «functionar public» se întelege
orice persoană care exercită permanent sau temporar, cu orice titlu, indiferent
cum a fost învestită, o însărcinare de orice natură, retribuită sau nu, în
serviciul unei unităti dintre cele la care se referă art. 145.
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile de lege
criticate sunt neconstitutionale, fără să indice vreo dispozitie sau un
principiu al Constitutiei care să fie încălcat prin aceste dispozitii legale.
Se afirmă că dispozitiile criticate contravin prevederilor art. 58-133 din
Constitutie, care, referindu-se la autoritătile publice, nu mentionează printre
acestea si notarii publici. Referirea este însă nesemnificativă, pe de o parte,
pentru că se are în vedere o omisiune presupusă a Legii fundamentale, iar pe de
altă parte, pentru că aceasta înseamnă că notiunile de functionar public, notar
public si altele nu sunt de domeniul Constitutiei, reglementarea lor fiind de
competenta exclusivă a legiuitorului. În esentă, autorul exceptiei, care a fost
trimis în judecată pentru săvârsirea infractiunilor de abuz în serviciu contra
intereselor persoanelor si de fals intelectual, săvârsite în calitate de notar
public, sustine că notarii publici nu pot fi asimilati cu functionarii publici
sau cu functionarii si că răspunderea penală a liber-profesionistilor, cum
sunt, în opinia sa, si notarii publici, ar trebui să fie reglementată special,
fără să se recurgă la asimilări fortate cu functionarii publici.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
constată că aceasta este neîntemeiată, deoarece dispozitiile art. 145 si 147
din Codul penal nu aduc atingere nici unei dispozitii si nici unui principiu
din Constitutie. Potrivit art. 3 din Legea notarilor publici si a activitătii
notariale nr. 36/1995, notarul public este învestit să îndeplinească un
serviciu de interes public si are statutul unei functii autonome, iar art. 4
din aceeasi lege prevede că actul îndeplinit de notarul public, purtând
sigiliul si semnătura acestuia, este de autoritate publică si are forta
probantă prevăzută de lege.
Din cuprinsul dispozitiilor art. 145 din Codul penal
rezultă că legiuitorul stabileste întelesul termenului “public” si în raport cu
“serviciile de interes public”. Întrucât Constitutia nu defineste notiunile de
functionar public si de functionar, rămâne în sarcina legiuitorului să le
definească, ceea ce Codul penal, care este o lege organică, face prin
dispozitiile art. 147. Tot legiuitorul stabileste si infractiunile săvârsite de
functionari publici si functionari, cum sunt infractiunile de serviciu sau
falsul intelectual, săvârsite de notarul public cu prilejul întocmirii
înscrisului oficial.
Asupra exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 145 si 147 din Codul penal Curtea Constitutională s-a
pronuntat prin mai multe decizii, dintre care mentionăm, cu privire la art. 145
din Codul penal, Decizia nr. 139 din 5 octombrie 1999, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 4 noiembrie 1999, iar cu privire la
art. 147 din Codul penal, Decizia nr. 257 din 20 septembrie 2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 842 din 28 decembrie 2001. Prin toate
aceste decizii Curtea Constitutională a respins exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 145 si 147 din Codul penal, pornind
de la teza că notiunile de functionar public si functionar sunt de nivelul
legii. În consecintă, legiuitorul este singurul competent să definească aceste
notiuni si să stabilească infractiunile care pot fi săvârsite de functionari
publici sau functionari.
Considerentele si solutiile adoptate prin deciziile
citate îsi păstrează valabilitatea si în prezenta cauză, neexistând elemente
noi care să determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si
al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 145 si 147 din Codul penal, exceptie ridicată de
Dumitru-Octavian Rădulescu în Dosarul nr. 582/2002 al Curtii de Apel Bucuresti
- Sectia I penală.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 24 octombrie
2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Florentina Geangu
din 5 noiembrie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea
nr. 333/2001 privind unele măsuri pentru diminuarea consecintelor încetării
răscumpărării de unităti de fond de către Fondul National de Investitii
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Aurelia Popa - procuror
Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001
privind unele măsuri pentru diminuarea consecintelor încetării răscumpărării de
unităti de fond de către Fondul National de Investitii, exceptie ridicată de
Mircea Crăciunoiu în Dosarul nr. 10.194/2000 al Tribunalului Bucuresti Sectia
comercială.
La apelul nominal răspunde Societatea Comercială
“SOVINVEST” - S.A., reprezentată prin avocat Gabriel Tutoiu, constatându-se
lipsa autorului exceptiei si a Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Bancare, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Curtea dispune a se face apelul si în Dosarul nr.
215C/2002, având ca obiect aceeasi exceptie, ridicată de Societatea Comercială “EUROGIL”
- S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr. 10.195/2000 al Tribunalului Bucuresti -
Sectia comercială. La apelul nominal răspunde Societatea Comercială “SOVINVEST”
- S.A., reprezentată prin avocat Gabriel Tutoiu, constatându-se lipsa autorului
exceptiei si a Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită. Curtea, din oficiu, pune în
discutie conexarea dosarelor. Reprezentantul părtilor prezente si
reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea dosarelor.
Curtea, în temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992
privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicată,
raportat la art. 164 din Codul de procedură civilă, dispune conexarea Dosarului
nr. 215C/2002 la Dosarul nr. 213C/2002.
Reprezentantul părtilor prezente solicită respingerea
exceptiilor de neconstitutionalitate pentru considerentele expuse în notele
scrise depuse la dosare.
Reprezentantul Ministerului Public solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, întrucât, cu privire la
constitutionalitatea prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001,
Curtea Constitutională s-a pronuntat prin mai multe decizii. Se mentionează, în
acest sens, Decizia nr. 28 din 30 ianuarie 2002.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarelor,
constată următoarele:
Prin încheierile din 22 ianuarie 2002, pronuntate în
dosarele nr. 10.194/2000 si nr. 10.195/2000, Tribunalul Bucuresti - Sectia
comercială a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001. Exceptia a fost
ridicată de Mircea Crăciunoiu si de Societatea Comercială “EUROGIL” - S.R.L.
din Bucuresti în cadrul unor dosare având ca obiect plata contravalorii
unitătilor de fond pe care acestia le detin.
În motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate, al
căror continut este identic, se sustine că textul de lege criticat încalcă art.
21 si art. 20 alin. (2) din Constitutie, prevederile art. 6 pct. 1 din
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale,
precum si art. 1 din Protocolul aditional la Conventie, fără să se arate însă
în ce constă această încălcare.
Tribunalul Bucuresti - Sectia comercială apreciază
că dispozitiile art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2002 nu contravin textelor
din Constitutie invocate ca fiind încălcate.
Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. În acest sens, se arată că
dispozitiile textului de lege criticat nu îngrădesc accesul liber la justitie,
“câtă vreme cauza în care reclamantul a ridicat această exceptie îsi urmează
cursul, doar locul unuia dintre pârâti fiind luat de către Oficiul pentru
Recuperarea Creantelor Bancare”. Pentru aceleasi argumente se consideră că nu
sunt încălcate nici prevederile art. 6 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Cu referire la
contrarietatea dintre art. 14 alin. (2) din lege si art. 1 din Protocolul
aditional la Conventie, opinează că acest articol “nu aduce atingere dreptului
statului de a adopta legile pe care le consideră necesare pentru a reglementa
folosinta bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata
impozitelor ori a altor contributii sau a amenzilor”.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie prevederile art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001 privind unele
măsuri pentru diminuarea consecintelor încetării răscumpărării de unităti de
fond de către Fondul National de Investitii, potrivit căruia “Oficiul pentru
Recuperarea Creantelor Bancare se subrogă în toate drepturile si obligatiile
procesuale ale Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. S.A. si dobândeste
calitatea procesuală pe care aceasta o are, la data intrării în vigoare a
prezentei legi, în toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor
judecătoresti, indiferent dacă este vorba de faza de judecată sau de executare
silită”.
În opinia autorilor exceptiilor de
neconstitutionalitate, acest text de lege contravine dispozitiilor
constitutionale ale art. 21 referitoare la “Accesul liber la justitie” si
ale art. 20 alin. (2) privind prioritatea reglementărilor internationale
ratificate de România, ale art. 6 din Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale, care consacră “Dreptul la un proces
echitabil”, precum si ale art. 1 “Protectia proprietătii” - din
Protocolul aditional la Conventie, fără însă să se formuleze vreun argument din
care să rezulte în ce constă această contrarietate.
Examinând exceptiile de neconstitutionalitate
ridicate,
Curtea Constitutională observă că nici din continutul încheierilor de sesizare, nici din cererile prin care exceptiile au fost invocate în fata instantei de judecată nu rezultă motivele pentru care autorii acestora consideră că art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001 încalcă textele din Constitutie mentionate. Or, din art. 12 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicată, care stabileste că orice sesizare trebuie motivată, coroborat cu prevederile art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si cu cele ale art. 23 din aceeasi lege, potrivit cărora Curtea se pronuntă asupra constitutionalitătii dispozitiei legale criticate numai în limitele sesizării, rezultă că exceptiile ridicate în aceste dosare urmează a fi respinse. Altminteri ar însemna ca jurisdictia constitutională să se substituie părtii în ceea ce priveste invocarea motivului de neconstitutionalitate, exercitând astfel, sub acest aspect, un control din oficiu, ceea ce este inadmisibil, câtă vreme de esenta controlului pe calea exceptiei de neconstitutionalitate este exercitarea acestuia la sesizarea subiectelor prevăzute de lege.
În acest sens a statuat Curtea Constitutională în
jurisprudenta sa, din care mentionăm, de exemplu, Decizia nr. 96 din 27 martie
2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 31 mai
2001. Această jurisprudentă îsi păstrează valabilitatea si în prezenta cauză,
deoarece în cursul dezbaterilor nu au rezultat elemente noi de natură să
justifice schimbarea ei.
Pe de altă parte, cu privire la constitutionalitatea
prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001, prin raportare la
dispozitiile art. 20 din Constitutie, ale art. 6 pct. 1 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale si ale art. 1 din
Protocolul additional la Conventie, Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr.
28 din 30 ianuarie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 152 din 1 martie 2002, iar cele statuate, de asemenea, îsi mentin
valabilitatea.
În sfârsit, invocarea încălcării, prin textul de lege
criticat, a prevederilor constitutionale ale art. 21, privind accesul liber la
justitie, nu poate fi retinută, de vreme ce acest drept este confirmat prin
solutionarea cauzei de către instanta de judecată, precum si prin solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate de către Curtea Constitutională.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1)
lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, cu majoritate de voturi,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 333/2001 privind unele măsuri
pentru diminuarea consecintelor încetării răscumpărării de unităti de fond de
către Fondul National de Investitii, exceptie ridicată de Mircea Crăciunoiu si
de Societatea Comercială “EUROGIL” - S.R.L. din Bucuresti în dosarele nr.
10.194/2000 si nr. 10.195/2000 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 5 noiembrie 2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Gabriela Dragomirescu
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Actului aditional nr. 1 la acordul de concesiune a 225 perimetre de
dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră, încheiat între Agentia
Natională
pentru
Resurse Minerale si Societatea Natională a Petrolului “Petrom”-S.A.
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 13
alin. 4 din Legea petrolului nr. 134/1995, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Actul aditional nr. 1 la acordul
de concesiune a 225 perimetre de dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră,
încheiat între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de
autoritate competentă, si Societatea Natională a Petrolului “Petrom”-S.A., în
calitate de titular, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Actul aditional la acordul de concesiune a
225 perimetre de dezvoltare-exploatare si exploatare petrolieră, aprobat
potrivit art. 1, intră în vigoare la data publicării prezentei hotărâri în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.253.
*) Anexa
se comunică Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
privind
garantarea unor credite externe si/sau interne pentru Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, necesare pentru finantarea Programului
de reabilitare
a
statiilor de cale ferată din orasele resedintă de judet
În temeiul art. 107 din Constitutie, precum si al art.
27, al art. 35 alin. (1) si al art. 37 alin. (4) din Legea datoriei publice nr.
81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă contractarea de către Ministerul
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei a unor credite externe si/sau
interne în valoare totală de 60 milioane dolari S.U.A., destinate finantării
Programului de reabilitare a statiilor de cale ferată din orasele resedintă de
judet.
Art. 2. - Se aprobă garantarea de către Ministerul
Finantelor Publice a unor credite externe si/sau interne în valoare totală de
60 milioane dolari S.U.A., precum si a primelor de asigurare, dobânzilor,
comisioanelor si a altor costuri aferente, în vederea asigurării resurselor
financiare pentru realizarea Programului de reabilitare a statiilor de cale
ferată din orasele resedintă de judet.
Art. 3. - Reabilitarea statiilor de cale ferată din
orasele resedintă de judet, mentionată la art. 1, se va efectua în conformitate
cu prevederile cuprinse în cap. III pct. 3.3.6 din Programul de guvernare pe
perioada 2001-2004.
Art. 4. - Valorile lucrărilor de reabilitare a
statiilor de cale ferată din orasele resedintă de judet, pe categorii de
importantă, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 5. - Rambursarea creditelor garantate potrivit
art. 2, precum si plata primelor de asigurare, a dobânzilor, comisioanelor si a
altor costuri aferente vor fi efectuate din fondurile ce se alocă anual de la
bugetul de stat cu această destinatie, prin bugetul Ministerului Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.254.
ANEXĂ*)
cu valorile lucrărilor de reabilitare a statiilor de
cale ferată din orasele resedintă de judet,
pe categorii de importantă
*) Anexa
este reprodusă în facsimil.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil proprietate publică a statului din administrarea
Ministerului
Apărării Nationale în administrarea Ministerului Muncii si Solidaritătii
Sociale,
pentru
Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12
alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul
juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă transmiterea unui imobil
proprietate publică a statului, situat în municipiul Bucuresti, identificat
potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului Muncii si
Solidaritătii Sociale, pentru Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de
Muncă.
(2) Imobilul prevăzut la alin. (1) va fi utilizat
pentru servicii tip incubator de afaceri, în beneficiul personalului
disponibilizat din armată si din industria de apărare.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 alin. (1) se face pe bază de protocol între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
George Cristian Maior,
secretar de stat
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Petre Ciotlos,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.255.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului proprietate publică a statului, care se
transmite din administrarea Ministerului Apărării Nationale în administrarea
Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale, pentru Agentia Natională pentru
Ocuparea Fortei de Muncă
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul locurilor aflate în administrarea M.Ap.N., care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului care se transmite |
Municipiul
Bucuresti Sos. Oltenitei nr. 225 A, sectorul 4 |
Ministerul
Apărării Nationale |
Ministerul
Muncii si Solidaritătii Sociale/Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de
Muncă |
-
Pavilionul I, corp A - din imobilul 2400 (partial) - cod
8.29.09 - nr.
M.F. 103.600 - |
Suprafata
construită = 835 m2 -
Suprafata desfăsurată = 3.004 m2 -
Suprafata totală a terenului
= 1.500 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea pct. 51 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind
unele drepturi si obligatii ale personalului român trimis în străinătate pentru
îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Punctul 51 din anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului
român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter
temporar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 19
iulie 1995, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“Nr. crt. |
Tara |
Valuta |
Categoriile de diurnă |
Plafoanele de cazare |
||
I |
II |
A |
B |
|||
51. |
Elvetia |
franc
elvetian |
62 |
100 |
220 |
440” |
Art. II. - În anul 2002 fondurile necesare
în vederea acoperirii majorării nivelurilor
plafoanelor de cazare stabilite conform prezentei hotărâri se suportă
din bugetul aprobat unitătilor trimitătoare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.257.
privind
aprobarea Strategiei de privatizare a Societătii Nationale de Telecomunicatii
“Romtelecom”
- S.A.
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 41 alin. (2)
lit. b) si d) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind
privatizarea societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se mandatează Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei să implementeze, în conditiile legii, Strategia de
privatizare a Societătii Nationale de Telecomunicatii “Romtelecom” - S.A.
(denumită în continuare societate), prevăzută în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Se mandatează reprezentantii statului în
cadrul organelor de conducere ale societătii să actioneze pentru modificarea
actelor constitutive ale acesteia în sensul eliminării statutului de “societate
natională”, ca urmare a transformării Societătii Nationale de Telecomunicatii
Romtelecom” - S.A. în societate comercială cu capital majoritar privat.
Art. 3. - Se aprobă suportarea de către societate a
cheltuielilor legate de plata onorariilor pentru consultanti, aferente
majorării de capital, în conformitate cu strategia de privatizare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.260.
*) Anexa
se comunică Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si
Ministerului Finantelor Publice.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
acordarea de către România de asistentă cu titlu gratuit pentru ajutorarea
Afganistanului
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă acordarea unei asistente cu titlu
gratuit pentru ajutorarea Afganistanului, în valoare de 3.181.802 dolari
S.U.A., conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Transportul extern la destinatie al
bunurilor prevăzute în anexă va fi asigurat de Ministerul Apărării Nationale,
cheltuielile aferente fiind suportate din bugetul aprobat acestei institutii.
Art. 3. - (1) Cheltuielile determinate de aplicarea
prezentei hotărâri, inclusiv cele privind ambalarea, manipularea si transportul
pe teritoriul României al bunurilor, se suportă din bugetele aprobate pentru
fiecare institutie publică, în conditiile legii.
(2) Bunurile care se transmit cu titlu gratuit se scad
din evidentele institutiilor publice implicate, pe baza procesului-verbal de
predare-primire semnat de împuternicitii autoritătilor afgane.
Art. 4. - Ministerul Afacerilor Externe va întreprinde
pe cale diplomatică demersurile necesare în vederea preluării ajutorului la
destinatie.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.261.
ANEXĂ
CONTRIBUTIA
voluntară a României de ajutorare a Afganistanului
Nr. crt. |
Institutia |
Obiectul ofertei gratuite |
Valoarea (lei; dolari S.U.A.) |
1. |
Ministerul
Sănătătii si Familiei |
-
Medicamente si substante perfuzabile din rezerva pentru situatii speciale,
conform specificatiei aferente |
2.546
milioane lei = 76.000 dolari S.U.A. |
2. |
Ministerul
Educatiei si Cercetării |
- 6
burse de studii complete, din care: 3 specialitatea inginerie civilă si 3
specialitatea electrice/ ca lculatoare |
2.010
milioane lei = 60.000 dolari S.U.A. |
|
|
Bursierii
vor beneficia de: - bursă
integrală pe toată perioada anului, plus o lună după terminarea studiilor,
pentru definitivarea lucrării de licentă; |
|
|
|
-
cazare gratuită în cămine studentesti; |
|
|
|
- hrană
gratuită în cantine studentesti; |
|
|
|
-
transport gratuit pe mijloace de transport în comun; |
|
|
|
- transport
extern la începerea si finalizarea studiilor. |
|
3. |
Ministerul
Industriei si Resurselor |
-
Studii tehnico-comerciale si de fezabilitate pentru realizarea de obiective
complexe (fabrici de ciment, linii de înaltă tensiune (circa 5% din valoarea
obiectivelor si distributie de energie electrică, microhidrocentrale, forare
complexe avute în vedere) si captare de resurse de apă, linii de asamblare
tractoare si autovehicule) |
97.071,7
milioane lei = 2.897.324 dolari S.U.A. |
|
|
- 2
tractoare tip U 530 sub formă de CKD-uri. |
88,3
milioane lei = 2.676 dolari S.U.A. |
4. |
Ministerul
Apărării Nationale, Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor |
-
Îmbrăcăminte militară si corturi |
586,6
milioane lei = 17.502 dolari S.U.A. |
5. |
|
- Cereale, făină, ulei, zahăr, conserve din carne |
950 milioane lei = 28.300 dolari S.U.A. |
6. |
Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei |
-
Servicii de consultantă, studii tehnico-comerciale si de fezabilitate pentru
refacerea si dezvoltarea sistemelor de comunicatii din Afganistan |
3.350
milioane lei = 100.000 dolari S.U.A. |
TOTAL: |
106.592,6
milioane lei = 3.181.802 dolari S.U.A. |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
trecerea unui imobil proprietate publică a statului din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului de Interne,
pentru Jandarmeria Română
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unui imobil proprietate
publică a statului, situat în municipiul Bacău, judetul Bacău, identificat
potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului de
Interne, pentru Jandarmeria Română.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
George Cristian Maior,
secretar de stat
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.262.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului proprietate publică a statului, care se
transmite din administrarea MinisteruluiApărării Nationale în administrarea
Ministerului de Interne, pentru Jandarmeria Română
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea M.Ap.N., care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului care se transmite |
Municipiul
Bacău, Cazarma 2367 Bacău(partial), str. Constantin Musat f.n., judetul Bacău |
Ministerul
Apărării Nationale |
Ministerul
de Interne, pentru Jandarmeria Română |
Cod:
8.29.09 M.F.: 106.916 |
Suprafata
terenului = 115.017,20 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
trecerea unui imobil din patrimoniul Societătii Comerciale “Rocar” - S.A. în
domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Educatiei si
Cercetării, pentru Academia Natională de Educatie Fizică si Sport din Bucuresti
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 15 alin.
(1) din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea
privatizării, al art. 7 lit. f) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică
si regimul juridic al acesteia, cu modificările ulterioare, si al art. 166
alin. (1) din Legea învătământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea fără plată a imobilului
bază sportivă, respectiv stadion cu anexele aferente -, situat în municipiul
Bucuresti, Str. Prasilei nr. 34, sectorul 4, din proprietatea Societătii
Comerciale “Rocar” - S.A., cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Ostrov nr.
3-5, sectorul 5, în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Academia Natională de Educatie
Fizică si Sport din Bucuresti.
Art. 2. - Capitalul social al Societătii Comerciale
“Rocar” - S.A. se diminuează cu valoarea imobilului prevăzut la art. 1, din
cota detinută de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului.
Art. 3. - Predarea-preluarea imobilului se face pe
bază de protocol încheiat între Ministerul Educatiei si Cercetării si
Societatea Comercială “Rocar” - S.A., în termen de 3 zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu,
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.263.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea acoperirii cheltuielilor de transport international si cazare pentru
un invitat al Ministerului Afacerilor Externe
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă acoperirea cheltuielilor
ocazionate de invitarea în România a domnului Page Reffe, membru al Comitetului
S.U.A. pentru NATO, expert în organizarea evenimentelor internationale cu
participare americană, pentru consultări cu institutiile românesti cu atributii
în pregătirea vizitei în România a domnului George W. Bush, Presedintele Statelor
Unite ale Americii.
Art. 2. - Cheltuielile ocazionate de prezenta în
România a invitatului, respectiv transport international si cazare, în sumă de
188.904.000 lei, se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe pe anul
în curs, conform devizului prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 noiembrie 2002.
Nr.
1.264.
*) Anexa
se comunică Ministerului Afacerilor Externe.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru
modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si
pădurilor nr. 141/2002 privind aprobarea Programului pentru sprijinirea
fermierilor privati în vederea achizitionării de animale de reproductie,
crestere si îngrăsare, din speciile taurine si porcine, si procurării de
utilaje noi specifice activitătilor din zootehnie, cu acordarea de mijloace
financiare din Fondul “Dezvoltarea agriculturii românesti”
Având în vedere prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu modificările si completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 626/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001,
văzând Referatul de aprobare nr. 146.449 din 7
noiembrie 2002 al Directiei generale de implementare, reglementare si de
management al resurselor biotehnologice,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite
următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor nr. 141/2002 privind aprobarea Programului pentru
sprijinirea fermierilor privati în vederea achizitionării de animale de
reproductie, crestere si îngrăsare, din speciile taurine si porcine, si
procurării de utilaje noi specifice activitătilor din zootehnie, cu acordarea
de mijloace financiare din Fondul “Dezvoltarea agriculturii românesti”,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 222 din 2 aprilie
2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Capitolul 3 “Beneficiari” din Program va avea
următorul cuprins:
“Beneficiari ai prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 168/2001 privind punerea în valoare a constructiilor zootehnice
dezafectate, destinate cresterii, îngrăsării si exploatării animalelor, precum
si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 387/2002, si ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 102/2002
privind unele măsuri pentru stimularea cererii de atribuire a folosintei
gratuite si a investitiilor în imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 168/2001, persoane fizice sau juridice, care sunt crescători
de animale din speciile taurine si porcine si care detin sau realizează în baza
acestui program exploatatii agricole, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. B
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 108/2001 privind exploatatiile
agricole, aprobată cu modificări prin Legea nr. 166/2002.”
2. Punctul 1 de la litera B a capitolului 4
“Conditii de eligibilitate pentru beneficiarii Programului” va avea următorul
cuprins:
“1. solicitantii, persoane fizice sau juridice, care
exploatează terenuri si ferme concesionate de la Agentia Domeniilor Statului
vor prezenta avizul reprezentantului Agentiei Domeniilor Statului din teritoriu
privind achitarea la zi a redeventei;”
3. Punctul 4 de la litera B a capitolului 4
“Conditii de eligibilitate pentru beneficiarii Programului” va avea următorul
cuprins:
“4. solicitantii, persoane fizice sau juridice, vor
prezenta documente care să ateste că au pregătire profesională de specialitate
si/sau practică în domeniul zootehnic ori că au angajati cu contract individual
de muncă pe perioadă nedeterminată, cu pregătire profesională de specialitate.”
4. Capitolul 5 “Destinatia alocatiei” va avea
următorul cuprins:
I. Pentru un beneficiar, asa cum este
definit la cap. 3, numărul maxim de animale ce urmează să fie achizitionate si
pentru care se acordă subventii în baza acestui program este cel ce reprezintă
dimensiunea minimă pentru exploatatiile agricole din sectorul animalier, asa
cum sunt definite la art. 5 lit. B din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
108/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 166/2002.
1. La specia porcine se acordă cumpărătorului:
a) 6
milioane lei/cap pentru scrofite de reproductie din productia internă sau
import, atestate de către organismele abilitate de selectie prin certificat de
origine si productivitate;
b) 1 milion lei/cap pentru tineret porcin destinat
îngrăsării, din productia internă sau import, achizitionat la greutatea individuală
de minimum 25 kg/cap si de maximum 30 kg/cap.
2. La specia bovine se acordă cumpărătorului 20
milioane lei/cap pentru juninci achizitionate din productia internă sau import,
atestate de către organismele abilitate de selectie prin certificat de origine
si productivitate.
II. Pentru un beneficiar, asa cum este definit la cap.
3, utilajele specifice activitătilor din zootehnie ce urmează să fie
achizitionate si pentru care se acordă subventii în baza acestui program sunt
cele necesare dotării unui singur adăpost zootehnic. La aceste utilaje pentru
zootehnie se vor acorda alocatii conform Nomenclatorului din anexa nr. 4 la
Program.
III. Înstrăinarea utilajelor si a animalelor de
reproductie achizitionate în baza Programului, înainte de expirarea perioadei
de 3 ani pentru utilaje, 2,5 ani pentru animale de reproductie si 5 ani pentru
vaci de lapte este interzisă si atrage restituirea alocatiei acordate,
actualizată cu rata inflatiei, de către beneficiarul alocatiei, inclusiv plata
de penalităti la bugetul de stat, potrivit legii.
IV. Sumele recuperate din restituirea alocatiei,
astfel cum se precizează la pct. III, se vor vira în Fondul «Dezvoltarea
agriculturii românesti».”
5. La capitolul 6 “Acordarea alocatiei din Fondul
«dezvoltarea agriculturii românesti»” sintagma persoane fizice se
înlocuieste cu sintagma persoane fizice sau juridice.
6. La capitolul 6 “Acordarea alocatiei din Fondul
«dezvoltarea agriculturii românesti»” prima liniută a alineatului 2 va avea
următorul cuprins:
“- cerere conform modelelor prezentate în anexa nr. 1
si anexa nr. 11, după caz, care fac parte integrantă din
Program, însotită de actele doveditoare privind încadrarea în categoriile
prevăzute la cap. 3 si îndeplinirea conditiilor mentionate la cap. 4;”
7. Titlul anexei nr. 1 la Program va avea următorul
cuprins:
“CERERE pentru persoane fizice privind acordarea
alocatiei pentru achizitionarea de animale de reproductie, crestere si
îngrăsare, din speciile taurine si
porcine, si pentru procurarea de utilaje noi specifice activitătilor din
zootehnie, cu acordarea de mijloace
financiare din Fondul «Dezvoltarea agriculturii românesti» constituit conform
Legii nr. 268/2001”
8. După anexa nr. 1 la Program se introduce anexa
nr. 11 la Program
“Cerere pentru persoane juridice privind acordarea alocatiei pentru
achizitionarea de animale de reproductie, crestere si îngrăsare, din speciile
taurine si porcine, si pentru procurarea de utilaje noi specifice activitătilor
din zootehnie, cu acordarea de mijloace financiare din Fondul «Dezvoltarea
agriculturii românesti» constituit conform Legii nr. 268/2001”, care are
cuprinsul prevăzut în anexa ce face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Bucuresti,
11 noiembrie 2002.
Nr. 523.
ANEXĂ
(anexa nr.
11 la
Program)
Nr. de
înregistrare... din... Se aprobă.
Director
general al D.G.A.I.A.
pentru persoane juridice privind acordarea alocatiei
pentru achizitionarea de animale de reproductie, crestere si îngrăsare, din
speciile taurine si porcine, si pentru procurarea de utilaje noi specifice
activitătilor din zootehnie, cu acordarea de mijloace financiare din Fondul
Dezvoltarea agriculturii românesti” constituit conform Legii nr. 268/2001
1. Persoane juridice
Societatea Comercială ., cu sediul în localitatea ,
str. nr. , judetul , (satul,
comuna, orasul)înregistrată la registrul comertului cu nr. , cod
fiscal ..., reprezentată prin domnul/doamna..., în calitate de reprezentant
legal, posesor al B.I./C.I. seria ... nr. ..., cod numeric personal
/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/- .
2. Cresc/produc
..
..
..
..
(se vor anexa acte doveditoare conform cap. 3 si 4 din
Program)
În baza datelor prezentate solicit acordarea avizului
pentru a putea achizitiona animale si utilaje, beneficiind de alocatie din
pretul de achizitionare, conform prevederilor Ordinului ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 141/2002, după cum urmează:
..
..
..
Mă angajez să respect prevederile Ordinului
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 141/2002 si că nu voi
înstrăina animalele de reproductie si utilajele zootehnice timp de 3 ani pentru
utilaje, 2,5 ani pentru animale de reproductie si 5 ani pentru vaci de lapte,
de la achizitionare.
Data
Numele si prenumele ...
(în clar)
Semnătura ….
Avizăm favorabil.
Asociatia profesională a crescătorilor de animale