MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 158 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 5 martie 2002
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 47 din 12 februarie 2002 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. 11 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, republicată, cu modificările si completările ulterioare
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
180. - Hotărâre privind înfiintarea Inspectoratului
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei prin reorganizarea Regiei
Autonome “Inspectoratul General al Comunicatiilor”
181. - Hotărâre pentru aprobarea Normelor
metodologice privind implementarea Sistemului electronic de încasare a
impozitelor si taxelor locale
182. - Hotărâre privind lista autoritătilor
contractante care au obligatia de a aplica prevederile Ordonantei Guvernului
nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice si produsele
care urmează să fie achizitionate prin procedura de licitatie electronică
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
din 1 2 februarie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. 11 din Legea nr. 92/1992
pentru
organizarea judecătorească, republicată, cu modificările si completările
ulterioare
Costică Bulai - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Gabriela Ghită - procuror
Vlad Mihai Cercel - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 17 alin. 11 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea
judecătorească, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
exceptie ridicată de Compania Natională “Romtehnica” - S.A. din Bucuresti în
Dosarul nr. 6.090/2001 al Tribunalului Bucuresti – Sectia a III-a civilă si,
respectiv, de Sandu Gurguiatu în dosarele nr. 1.147/2001 si nr. 3.501/2001 ale
Judecătoriei Focsani.
La apelul nominal se prezintă avocat Gheorghe Bădică, pentru partea
Constantin Stanciu, lipsind celelalte părti, fată de care procedura de citare a
fost legal îndeplinită.
Curtea, din oficiu, pune în discutie conexarea dosarelor nr. 408C/2001
si nr. 409C/2001 la Dosarul nr. 402C/2001, având în vedere că obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate este identic în toate aceste cauze. Partea
prezentă, prin avocat, consideră întrunite conditiile pentru conexare.
Reprezentantul Ministerului Public declară că nu se opune măsurii conexării. În
consecintă, pentru o mai bună administrare a justitiei, Curtea, în temeiul art.
164 din Codul de procedură civilă si al art. 16 din Legea nr. 47/1992,
republicată, dispune conexarea dosarelor nr. 408C/2001 si nr. 409C/2001 la
Dosarul nr. 402C/2001. Cauza fiind în stare de judecată, se dă cuvântul
avocatului părtii prezente, care sustine că dispozitiile art. 17 alin. 11 - 13 din Legea nr.
92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, nu contravin
prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei si că exceptia de
neconstitutionalitate este fondată pe o prezumtie dedusă dintr-un text
constitutional, iar nu pe o dispozitie expresă continută în Constitutie.
Astfel, art. 123 din Constitutie stabileste doar statutul judecătorilor, iar nu
si interdictia ca în compunerea anumitor complete de judecată să intre si alte
persoane decât judecători. În ceea ce priveste presupusa încălcare a
dispozitiilor art. 125 din Constitutie, acest text constitutional prevede că
atât instantele judecătoresti, cât si competenta si procedura de judecată sunt
stabilite de lege. Or, normele privind compunerea completului de judecată în
cauzele având ca obiect litigii de muncă sunt norme de procedură, stabilite de
lege în baza acestei dispozitii constitutionale. În consecintă, se solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.
Reprezentantul Ministerului Public invocă Decizia Curtii Constitutionale
nr. 322/2001, prin care a fost admisă exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 17 alin. 11 din Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare. Întrucât această decizie a
fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, este opozabilă erga
omnes. În concluzie, solicită respingerea exceptiei de
neconstitutionalitate, ca devenită inadmisibilă, în ceea ce priveste aceste
dispozitii legale. În ceea ce priveste dispozitiile art. 17 alin. 12 si 13 consideră că acestea
nu contravin Constitutiei, în conditiile în care solutionarea litigiilor se
hotărăste de către judecători, asistentii judiciari având un rol consultativ.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarelor, constată următoarele:
Prin încheierile din 6 noiembrie 2001 si 13 septembrie 2001, pronuntate
în Dosarul nr. 6.090/2001 si, respectiv, în dosarele nr. 1.147/2001 si nr.
3.501/2001, Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civilă si Judecătoria
Focsani au sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 17 alin. 11 - 13 din Legea nr. 92/ 992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
Exceptia a fost ridicată de Compania Natională “Romtehnica” - S.A. din Bucuresti si, respectiv, de Sandu
Gurguiatu în dosarele mentionate, având ca obiect litigii de muncă.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia
sustin că dispozitiile art. 17 alin. 11 - 13 din Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, contravin prevederilor art. 1 alin. (3), art. 51, 123,
124 si 125 din Constitutie, dat fiind că asistentii judiciari, care intră în
compunerea completelor ce solutionează conflicte de muncă si litigii de muncă,
nu sunt judecători, ci functionari publici si, în consecintă, nu pot înfăptui
justitia în conditiile consacrate de Constitutie. Asistentii judiciari nu pot
fi independenti si impartiali, întrucât ei reprezintă anumite interese,
subordonându-se acestora în judecarea cauzelor. În concluzie, se solicită
admiterea exceptiei de neconstitutionalitate.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civilă, exprimându-si opinia în Dosarul nr.
6.090/2001, apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată,
fără însă a motiva această sustinere.
Judecătoria Focsani, exprimându-si opinia în dosarele nr.
1.147/2001 si nr. 3.501/2001, apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, deoarece instantele de judecată în compunerea cărora intră
si asistenti judiciari nu sunt instante extraordinare, ci instante
specializate, ceea ce nu contravine prevederilor constitutionale. În acelasi
sens instanta motivează că prezenta asistentilor judiciari în completele de
judecată care solutionează litigiile de muncă este o garantie a înfăptuirii
justitiei, acestia având studii juridice de specialitate. Potrivit
dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierile
de sesizare au fost comunicate pre edintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază că dispozitiile art. 17 alin. 11 - 13 din Legea nr.
92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, nu contravin
prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei.
Potrivit prevederilor art. 125 din Constitutie, pe de o parte, justitia
se realizează prin Curtea Supremă de Justitie si celelalte instante
judecătoresti stabilite de lege, iar pe de altă parte, competenta si procedura
de judecată sunt stabilite prin lege. Or, dispozitiile legale criticate
reprezintă norme de compunere si alcătuire a instantelor, care sunt incluse în
notiunea de procedură lato sensu, la care se referă art. 125 din
Constitutie. Pentru aceste considerente Guvernul opinează că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctul de vedere exprimat de Guvern,
rapoartele întocmite de judecătorulraportor, sustinerile părtii prezente,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională constată că este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizată. În legătură cu
obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, de i atât autorii
exceptiei, cât si instantele de judecată, în încheierile de sesizare a Curtii
Constitutionale, au retinut că sunt criticate dispozitiile art. 17 alin. 11 - 13 din Legea nr.
92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, în realitate,
din analiza cererilor autorilor exceptiei rezultă că acestia critică doar alin.
11 al acestui articol,
care reglementează modalitatea de compunere a completelor specializate în
solutionarea conflictelor de muncă si a litigiilor de muncă si modul de
pronuntare a hotărârilor în aceste cauze. A a fiind, Curtea
urmează să se pronunte numai asupra dispozitiilor art. 17 alin. 11 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, dispozitii care au fost
introduse prin art. I pct. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
179/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 17
noiembrie 1999, si care au următorul cuprins: “Cauzele privind conflictele
de muncă si litigiile de muncă se judecă în primă instantă, cu celeritate, de
către un complet format dintr-un judecător si doi asistenti judiciari, dintre
care unul reprezintă asociatiile patronale, iar celălalt reprezintă
sindicatele. Hotărârile în aceste cauze se iau cu majoritatea membrilor
completului.”
În sustinerea exceptiei autorii acesteia au invocat următoarele
prevederi constitutionale:
- art. 1 alin. (3): “România este stat de drept, democratic si
social, în care demnitatea omului, drepturile si libertătile cetătenilor,
libera dezvoltare a personalitătii umane, dreptatea si pluralismul politic
reprezintă valori supreme si sunt garantate.”;
- art. 51: “Respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor
este obligatorie.”;
- art. 123: “(1) Justitia se înfăptuieste în numele legii.
(2) Judecătorii sunt independenti si se supun numai legii.”;
- art. 124: “(1) Judecătorii numiti de Presedintele României sunt
inamovibili, potrivit legii. Presedintele si ceilalti judecători ai Curtii
Supreme de Justitie sunt numiti pe o perioadă de 6 ani. Ei pot fi reînvestiti
în functie. Promovarea, transferarea si sanctionarea judecătorilor pot fi
dispuse numai de Consiliul Superior al Magistraturii, în conditiile legii.
(2) Functia de judecător este incompatibilă cu orice altă functie
publică sau privată, cu exceptia functiilor didactice din învătământul
superior.”;
- art. 125: “(1) Justitia se realizează prin Curtea Supremă de
Justitie si prin celelalte instante judecătoresti stabilite de lege.
(2) Este interzisă înfiintarea de instante extraordinare.
(3) Competenta si procedura de judecată sunt stabilite de lege.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că asupra
dispozitiilor art. 17 alin. 1 1 din Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, s-a pronuntat prin Decizia nr. 322 din 20 noiembrie
2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 30
ianuarie 2002. Cu acel prilej Curtea Constitutională a retinut că, în lumina
dispozitiilor constitutionale ale art. 1 alin. (3), art. 51, 123, 124 si 125,
este necesară reconsiderarea jurisprudentei sale, a admis exceptia de
neconstitutionalitate si a constatat că dispozitiile legale criticate, care
prevăd că hotărârile în cauzele privind conflictele de muncă si litigiile de
muncă, judecate în primă instantă, se iau cu majoritatea membrilor completului
de judecată, sunt neconstitutionale. Având în vedere că Decizia nr. 322/2001 a
fost pronuntată si publicată ulterior încheierilor de sesizare a Curtii
Constitutionale în aceste dosare, rezultă că au devenit incidente dispozitiile
art. 23 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea
Curtii Constitutionale, republicată, potrivit cărora “Nu pot face obiectul
exceptiei prevederile legale a căror constitutionalitate a fost stabilită
potrivit art. 145 alin. (1) din Constitutie sau prevederile constatate ca fiind
neconstitutionale printr-o decizie anterioară a Curtii Constitutionale”. În
consecintă, exceptia de neconstitutionalitate în aceste cauze urmează să fie
respinsă ca devenită inadmisibilă.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al
art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca devenită inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 17 alin. 1 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea
judecătorească, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
exceptie ridicată de Compania Natională “Romtehnica” - S.A. din Bucuresti în
Dosarul nr. 6.090/2001 al Tribunalului Bucuresti – Sectia a III-a civilă si,
respectiv, de Sandu Gurguiatu în dosarele nr. 1.147/2001 si nr. 3.501/2001 ale
Judecătoriei Focsani.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 12 februarie 2002.
PRESEDINTE,
prof. univ. dr. Costică Bulai
Magistrat-asistent,
Vlad Mihai Cercel
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
înfiintarea Inspectoratului General
pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei prin reorganizarea
Regiei
Autonome “Inspectoratul General al Comunicatiilor”
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 69
din Ordonanta Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii
electronice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiintează Inspectoratul General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei, ca institutie publică cu personalitate juridică,
finantată integral din venituri extrabugetare, în subordinea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prin reorganizarea Regiei Autonome
“Inspectoratul General al Comunicatiilor” care se desfiintează.
(2) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei
are sediul în municipiul Bucuresti, Str. Italiană nr. 22, sectorul 2.
(3) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei îsi desfăsoară activitatea în conformitate cu
dispozitiile legale în vigoare si cu regulamentul de organizare si functionare.
Art. 2. - (1) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei are ca obiect principal de
activitate supravegherea si controlul activitătilor din domeniul
comunicatiilor, în conditiile legii, precum si implementarea la nivel national
a proiectelor de administratie electronică, în conformitate cu strategia
natională în domeniul tehnologiei informatiei.
(2) În realizarea obiectului său de activitate Inspectoratul General
pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei are, în principal, următoarele
atributii:
1. supravegherea si controlul respectării reglementărilor, licentelor si
autorizatiilor din domeniul comunicatiilor electronice, al postei, al
audiovizualului si al tehnologiei informatiei;
2. gestionarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentală;
3. monitorizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire
neguvernamentală;
4. controlul tehnic si certificarea conformitătii cu normele tehnice din
domeniul comunicatiilor electronice, postei, audiovizualului si tehnologiei
informatiei;
5. supravegherea si controlul activitătilor desfăsutate prin mijloace
electronice;
6. operarea Sistemului electronic de achizitii publice;
7. implementarea la nivel national a proiectelor de promovare a
administratiei electronice.
(3) Se exceptează de la supravegherea si controlul efectuate de
Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei activitătile
efectuate de autoritătile publice abilitate din domeniul apărării nationale, al
sigurantei nationale si al ordinii publice.
Art. 3. - (1) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei preia toate drepturile si
obligatiile care reveneau Regiei Autonome “Inspectoratul General al
Comunicatiilor” prin acte normative, conventii, acorduri interne si
internationale, contracte si alte asemenea acte juridice.
(2) Patrimoniul initial al Inspectoratului General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei se constituie prin preluarea activului si pasivului
Regiei Autonome “Inspectoratul General al Comunicatiilor”, conform datelor din
bilantul contabil al acesteia la data de 31 decembrie 2001.
(3) Personalul existent în cadrul Regiei Autonome “Inspectoratul General
al Comunicatiilor” este preluat, pe bază de examen sau concurs organizat în
conditiile legii, de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei, în conformitate cu structura organizatorică.
Art. 4. - (1) Conducerea Inspectoratului General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei este asigurată de Consiliul de conducere si de
directorul general.
(2) Consiliul de conducere, denumit în continuare Consiliu, este
compus din 7 membri, presedintele Consiliului fiind si directorul general al
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
(3) Membrii Consiliului si presedintele acestuia sunt numiti si sunt
revocati prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(4) Indemnizatia membrilor Consiliului si salariul directorului general
se stabilesc prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei.
(5) Atributiile Consiliului si ale directorului general se stabilesc
prin Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
Art. 5. - Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei se aprobă prin ordin al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei, iar structura sa organizatorică se aprobă de către Consiliu.
Art. 6. - (1) Finantarea cheltuielilor aferente activitătii Inspectoratului
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei se asigură, în principal,
din următoarele surse:
a) tariful de utilizare a spectrului de frecvente radio;
b) tarifele de supraveghere si control în domeniul comunicatiilor
electronice, postei si tehnologiei informatiei, prevăzute în actele normative
în vigoare;
c) tariful de înregistrare în Sistemul electronic de achizitii publice
si tariful de utilizare a acestuia;
d) alte venituri ce se pot realiza conform prevederilor actelor
normative în vigoare.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli al Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei se elaborează anual de către această
institutie si se aprobă de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, în conditiile dispozitiilor legale în vigoare.
(3) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei
poate accepta donatii, contributii si sponsorizări, în conditiile legii.
(4) Tarifele percepute de Inspectoratul General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei pentru activitătile specifice, cu exceptia celor
stabilite prin legi speciale, se aprobă prin ordin al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei, în conditiile legii.
(5) Pentru efectuarea încasărilor si plătilor necesare Inspectoratul
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei va dispune de conturi si
subconturi la unitătile de trezorerie ale Ministerului Finantelor Publice sau
la unităti bancare, după caz.
Art. 7. - (1) Salarizarea personalului Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei se face conform prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de institutiile
publice finantate integral din venituri extrabugetare, astfel cum a fost
aprobată si modificată prin Legea nr. 27/1999.
(2) Personalul preluat de la Regia Autonomă “Inspectoratul General al
Comunicatiilor”, în conditiile art. 3, îsi păstrează drepturile
salariale avute la data desfiintării acesteia până la negocierea, în termen de
90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, a contractului
colectiv de muncă.
Art. 8. - (1) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei colaborează cu ministerele si
celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale,
având dreptul de a solicita si de a primi din partea acestora informatiile
necesare pentru realizarea atributiilor sale.
(2) În exercitarea atributiilor ce îi revin potrivit actelor normative
în vigoare Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei
va fi sprijinit operativ de autoritătile administratiei publice locale, de
organele de politie sau de către alte autorităti publice, în vederea
identificării, localizării si sanctionării, în conditiile legii, a persoanelor
fizice sau juridice pentru nerespectarea legislatiei în vigoare din domeniul
comunicatiilor electronice, postei, audiovizualului si al tehnologiei
informatiei, precum si în domeniul protectiei radioelectrice.
(3) Personalul împuternicit al Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei va avea, pe bază de delegatie, acces
liber în orice loc în care se află echipamente, aparate si instalatii din
domeniul comunicatiilor electronice, postei, audiovizualului si al tehnologiei
informatiei sau în care se află ori se pot afla surse de perturbatii
radioelectrice, cu respectarea legislatiei în vigoare.
(4) Accesul personalului Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei la obiectivele apartinând institutiilor publice cu atributii în domeniul apărării nationale, al sigurantei nationale si al ordinii publice, dacă în aceste obiective se află sau se pot afla surse de perturbatii radioelectrice, se face pe baza conventiilor stabilite cu fiecare dintre institutiile publice respective.
Art. 9. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 153/1997 privind înfiintarea Regiei Autonome
“Inspectoratul General al Comunicatiilor” prin reorganizarea Regiei Autonome
“Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor”, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 81 din 5 mai 1997, precum si orice alte dispozitii
contrare.
(2) Pe aceeasi dată art. 8 si pct. 3 din anexa nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr. 20/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, se modifică în mod
corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Adriana Ticău,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti, 28
februarie 2002.
Nr. 180.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Normelor metodologice privind implementarea Sistemului electronic
de încasare
a impozitelor si taxelor locale
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 2
din Ordonanta Guvernului nr. 24/2002 privind încasarea prin mijloace electronice
a impozitelor si taxelor locale,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice privind implementarea
Sistemului electronic de încasare a impozitelor si taxelor locale,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul comunicatiilor si
tehnologiei informatiei,
Adriana Ticău,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 28
februarie 2002.
Nr. 181.
ANEXA
NORME METODOLOGICE
privind implementarea Sistemului electronic de încasare a impozitelor si
taxelor locale
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1) În întelesul prezentelor norme metodologice, abrevierile
utilizate au următoarele semnificatii:
a) ISO - Organizatia Internatională de Standardizare;
b) SSL - Protocol de comunicare securizată prin Internet.
(2) În întelesul prezentelor norme metodologice, termenii utilizati au
următoarele definitii:
a) Sistem - Sistemul electronic de încasare a impozitelor si
taxelor locale;
b) entitate fiscală - autoritate a administratiei publice locale
însărcinată cu colectarea taxelor si impozitelor locale;
c) utilizator - persoană fizică sau juridică, română ori străină,
care beneficiază de serviciile Sistemului;
d) pagină web - document electronic, accesibil prin Internet;
e) Navigator Internet - program pentru calculator care permite
vizualizarea paginilor web.
Art. 2. - Prezentele norme metodologice stabilesc cadrul corespunzător
implementării Sistemului prin punerea în valoare a posibilitătilor si
avantajelor pe care tehnologia informatiei le oferă pentru dezvoltarea
economico-socială, asigurând coerenta, siguranta si operativitatea Sistemului.
Art. 3. - Prezentele norme metodologice se adresează contribuabililor,
autoritătilor administratiei publice locale si institutiilor financiare.
Art. 4. - În vederea asigurării operării Sistemului entitatea fiscală
are următoarele responsabilităti:
a) punerea la dispozitie utilizatorilor a unui sistem care să permită
încasarea taxelor si impozitelor locale prin mijloace electronice;
b) întretinerea si operarea Sistemului; acest sistem va permite
contribuabililor să consulte lista taxelor si impozitelor locale datorate,
precum si lista detaliată a plătilor efectuate după punerea în functiune a
Sistemului;
c) să furnizeze servicii de consultantă si suport tehnic cu privire la
utilizarea Sistemului si la tranzactiile ce se desfăsoară prin intermediul
Sistemului;
d) să supravegheze si să controleze respectarea normelor legale în
vigoare de către cei care utilizează Sistemul.
Art. 5. - (1) Entitatea fiscală va adopta acele proceduri de utilizare
care să asigure confidentialitatea, integritatea, accesul si disponibilitatea
permanentă a datelor pe parcursul transmiterii si stocării acestora, în
conformitate cu legislatia în vigoare.
(2) Toti utilizatorii Sistemului au obligatia să respecte procedurile
stabilite de entitatea fiscală în scopul asigurării nivelului de securitate
necesar bunei desfăsurări a operatiunilor în cadrul acestuia.
Art. 6. - (1) Utilizatorii Sistemului sunt obligati să utilizeze
procedurile de autentificare stabilite de entitatea fiscală.
(2) Entitatea fiscală are obligatia de a asigura prin intermediul
procedurilor de autentificare pe care le stabileste identificarea emitentului
unui mesaj, integritatea datelor în timpul transmiterii acestora sau în timpul
stocării lor, precum si confidentialitatea informatiilor transmise.
Art. 7. - În scopul promovării competitiei entitatea fiscală are
obligatia de a adopta solutiile care utilizează doar standarde deschise.
Art. 8. - În scopul asigurării securitătii Sistemului entitatea fiscală
trebuie să ia toate măsurile necesare implementării mecanismelor de
non-repudiere, pentru a garanta integritatea si originea tranzactiilor din
punctul de vedere al expeditorului.
Art. 9. - În scopul asigurării securitătii datelor entitatea fiscală
trebuie să ia toate măsurile necesare pentru stocarea în deplină sigurantă a
datelor si documentelor utilizate de Sistem. Orice document va fi stocat astfel
încât să se păstreze originea, destinatia si momentul transmiterii sale prin
intermediul Sistemului.
Art. 10. - În scopul asigurării integritătii si securitătii datelor si a
documentelor entitatea fiscală trebuie să ia toate măsurile necesare care tin
de aceasta, pentru asigurarea securitătii comunicatiei dintre Sistem si
utilizatorii săi.
Art. 11. - (1) Entitatea fiscală are obligatia să informeze cetătenii,
prin intermediul Sistemului, cu privire la obligatiile fiscale si la tipul de
taxe si impozite pe care acestia le pot achita si prin mijloace electronice.
(2) Entitatea fiscală pune la dispozitie utilizatorilor facilitătile
Sistemului fără a percepe taxe.
(3) Entitatea fiscală este obligată să furnizeze informatia gestionată,
la cerere, gratuit, celorlalte institutii ale administratiei publice, dacă
acestea sunt abilitate legal de a detine, prelucra sau folosi informatia
solicitată.
Art. 12. - Orice contribuabil poate folosi Sistemul după înregistrarea
sa ca utilizator.
Art. 13. - Sistemul trebuie să fie disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
CAPITOLUL II
Registrul electronic al taxelor si impozitelor locale
Art. 14. - (1) Entitatea fiscală are obligatia de a crea si de a mentine Registrul electronic al taxelor si impozitelor
locale, denumit în continuare Registrul Sistemului.
(2) Registrul Sistemului contine informatii referitoare exclusiv la
contribuabilii înregistrati ca utilizatori ai Sistemului.
(3) Registrul Sistemului trebuie să facă mentiune despre:
a) taxele si impozitele locale datorate;
b) taxele si impozitele locale plătite ulterior datei punerii în
functiune a Sistemului.
Art. 15. - (1) Structura Registrului Sistemului, pentru fiecare
utilizator înregistrat al Sistemului, este următoarea:
a) date de identificare - codul numeric personal, numele si prenumele
plătitorului, precum si alte nume purtate anterior, dacă se aplică;
b) adresa completă - judet, ora , sector, stradă,
număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod postal, telefon;
c) lista impozitelor si taxelor datorate, detaliate pe unitate
impozabilă si roluri fiscale;
d) lista plătilor efectuate ulterior datei punerii în functiune a
Sistemului.
(2) Lista impozitelor si taxelor datorate, prevăzută la alin. (1) lit.
c), contine:
a) tipul impozitului/taxei, conform legislatiei în vigoare;
b) denumirea impozitului/taxei;
c) suma de plată;
d) numărul/data notificării plătii;
e) contul în care se face plata;
f) data scadentei;
g) majorările si penalitătile prevăzute în cazul întârzierilor;
h) facilităti - reduceri în cazul efectuării plătii într-un interval
prestabilit;
i) suma de plată la data curentă;
j) evidenta stingerii acestor obligatii pe măsura plătilor efectuate de
către contribuabil.
(3) Lista plătilor efectuate, prevăzută la alin. (1) lit. d), contine:
a) date de identificare a plătitorului, dacă aceste informatii sunt
disponibile;
b) tipul impozitului/taxei, conform legislatiei în vigoare;
c) denumirea impozitului/taxei;
d) suma de plată;
e) numărul/data notificării plătii;
f) numărul avizului de plată;
g) banca si contul în care s-a efectuat plata, dacă aceste informatii
sunt disponibile;
h) data înregistrării plătii.
Art. 16. - (1) Datele continute, procesate si stocate în Registrul
Sistemului au statut de date cu caracter personal, prin asimilarea persoanelor
juridice în categoria persoane identificabile în sensul art. 3 lit. a) din
Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
(2) Orice utilizator are acces exclusiv la informatiile din Registrul
Sistemului privind propria persoană.
Art. 17. - (1) Registrul Sistemului este actualizat cel putin o dată pe
zi.
(2) Entitatea fiscală are responsabilitatea actualizării Registrului Sistemului în conditiile de securitate cerute de lege.
CAPITOLUL III
Înregistrarea în Sistem
Art. 18. - (1) Înregistrarea ca utilizator al Sistemului se face în urma
unei cereri adresate entitătii fiscale, conform formularului prezentat în anexa
nr. 1.
(2) În cel mult două zile lucrătoare de la data înregistrării cererii
solicitantul este introdus în lista de utilizatori ai Sistemului si se
generează elemente de identificare si autentificare în Sistem pentru acesta.
(3) Entitatea fiscală trebuie să asigure confidentialitatea elementelor
de identificare si autentificare în Sistem ale tuturor utilizatorilor.
Art. 19. - (1) Elementele de identificare si autentificare în Sistem se
înmânează solicitantului în plic închis, stampilat de către entitatea
fiscală.
(2) Înmânarea plicului se face numai după verificarea identitătii
solicitantului.
(3) Utilizatorul este obligat să solicite noi elemente de identificare
si autentificare în Sistem, dacă observă că plicul a fost desigilat.
(4) Prin acceptarea elementelor de identificare si autentificare în
Sistem solicitantul îsi asumă responsabilitatea controlului acestora
si a luării unor măsuri pentru a preveni pierderea, dezvăluirea sau utilizarea
neautorizată.
Art. 20. - (1) În caz de expunere a elementelor de identificare si
autentificare în Sistem, utilizatorul în cauză trebuie să solicite schimbarea
acestora printr-o cerere adresată entitătii fiscale. Formatul cererii este
prezentat în anexa nr. 2.
(2) În cel mult două zile lucrătoare de la data înregistrării cererii se
generează noi elemente de identificare si autentificare în Sistem pentru
solicitant.
CAPITOLUL IV
Conectarea la Sistem
Art. 21. - (1) Conectarea la Sistem se poate face pe Internet, prin
intermediul paginii web a entitătii fiscale, pe baza elementelor de
identificare si autentificare în Sistem.
(2) Sistemul va permite accesul cetăteanului la aplicatiile având
continut de informatii si servicii, atât de la calculatorul personal, cât si de
la terminale publice specializate, instalate în locuri de interes comunitar.
(3) Entitatea fiscală va asigura accesul utilizatorilor la facilitătile
Sistemului.
(4) Pagina web principală a entitătii fiscale va contine informatii cu
privire la taxele si impozitele locale, calendarul taxelor, modalitatea de
calcul, informatii generale cu privire la Sistem, trimiteri către pagini web
ale administratiei publice locale si centrale, informatii despre băncile
atestate în Sistem, informatii cu privire la perioada în care se face
actualizarea Registrului Sistemului, un ghid de utilizare a Sistemului, precum
si alte informatii utile utilizatorilor Sistemului.
Art. 22. - Conectarea la Sistem se va face utilizându-se un protocol cu
nivel de securitate cel putin egal cu nivelul de securitate al protocolului
SSL, versiunea 3.
Art. 23. - (1) După autentificare utilizatorul are acces în citire la
înregistrările aferente lui din Registrul Sistemului.
(2) Continutul informational prevăzut la alin. (1) are următoarea
structură:
a) antet continând datele personale ale contribuabilului;
b) lista impozitelor si taxelor datorate, în format tabelar, conform
structurii prevăzute la art. 15 alin. (2);
c) lista plătilor efectuate, în format tabelar, conform structurii
prevăzute la art. 15 alin. (3).
Art. 24. - Decuplarea de la Sistem se face automat la închiderea Navigatorului Internet.
CAPITOLUL V
Efectuarea plătilor
Art. 25. - (1) Fiecare cetătean are dreptul de a alege modalitatea prin
care efectuează plata taxelor si impozitelor locale prin mijloace electronice.
(2) Registrul Sistemului va semnala efectuarea plătii cel mai târziu la prima
actualizare după înregistrarea efectuării plătii la entitatea fiscală.
(3) În vederea actualizării datelor din Registrul Sistemului entitatea
fiscală va opera documentele de plată primite din sistemul bancar, în baza unor
conventii încheiate între entitatea fiscală si tertii cărora utilizatorii le
pot ordona plăti în contul taxelor si impozitelor locale, în mod similar
operării documentelor în cazul plătii în numerar la ghiseu.
Art. 26. - (1) Utilizatorii vor fi informati cu privire la modalitătile
de plată si conditiile efectuării acesteia, stabilite prin conventia prevăzută
la art. 25 alin. (3).
(2) Stabilirea datei de efectuare a plătii se face după cum urmează:
a) în cazul în care utilizatorul a ordonat plata unui tert, stabilirea
datei se face în baza conventiei dintre tert si entitatea fiscală, conform art.
25 alin. (3);
b) dacă plata se face în numerar la ghiseu, data de efectuare a plătii
se consideră data curentă.
(3) Acordarea facilitătilor si calculul penalitătilor se fac pe baza datei prevăzute la alin. (2).
CAPITOLUL VI
Alte precizări
Art. 27. - Entitatea fiscală are dreptul de a subcontracta o parte din
activitătile implicate în exploatarea Sistemului, conform legislatiei în
vigoare.
CAPITOLUL VII
Conditii tehnice minimale
Art. 28. - (1) Conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 24/2002
privind încasarea prin mijloace electronice a impozitelor si taxelor locale,
autoritatea administratiei publice locale are responsabilitatea implementării
Sistemului.
(2) Sistemul trebuie să satisfacă următoarele conditii tehnice minimale:
a) arhitectura Sistemului trebuie să fie pe 3 niveluri;
b) Sistemul trebuie să fie functional 24 de ore pe zi, 7 zile pe
săptămână; în acest sens solutia trebuie să gestioneze o bază de date replicată
ce contine toate informatiile din Registrul Sistemului;
c) accesul în Sistem trebuie să se facă pe baza elementelor de
identificare si autentificare;
d) Sistemul trebuie să permită introducerea de noi utilizatori si
generarea pentru acestia a elementelor de identificare si autentificare;
e) Sistemul trebuie să folosească un protocol cu nivel de securitate cel
putin egal cu protocolul SSL, versiunea 3;
f) Sistemul trebuie să mentină un istoric al operatiunilor efectuate de
utilizatori;
g) Registrul Sistemului trebuie să fie disponibil pe Internet, fiecare
utilizator având acces exclusiv la informatiile aferente lui;
h) Sistemul trebuie să asigure actualizarea Registrului Sistemului cel
putin o dată pe zi;
i) continutul paginii web a entitătii fiscale trebuie să corespundă prevederilor
prezentelor norme metodologice;
j) Sistemul trebuie să permită conectarea simultană a cel putin 500 de
utilizatori;
k) decuplarea de la Sistem trebuie să se realizeze automat la închiderea
Navigatorului Internet;
l) arhitectura hardware si software trebuie să fie scalabilă;
m) Sistemul trebuie să asigure un nivel de securitate a sistemelor,
comunicatiilor, tranzactiilor si datelor conform standardelor recunoscute
ISO/IEC 15408-1,2,3 si ISO 17799;
n) structura Registrului Sistemului trebuie să corespundă prevederilor
prezentelor norme metodologice;
o) interfata web trebuie să fie prietenoasă, permitând exploatarea
comodă si eficientă a facilitătilor Sistemului;
p) Sistemul trebuie să asiste utilizatorul, cel putin prin utilizarea
unor texte explicative.
CAPITOLUL VIII
Dispozitii finale
Art. 29. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentele norme
metodologice.
la normele
metodologice
Subsemnatul ....................................... (numele si prenumele), cod numeric personal
.................................., domiciliat în ora ul .............., judetul/sectorul
......................, str. .............................. nr. ......, bl.
......, sc. ....., et. ......., ap. ......, cod postal ............., telefon
................................, solicit înregistrarea ca utilizator al
Sistemului electronic de încasare a impozitelor si taxelor locale.
Data
............................
Semnătura
.............................
ANEXA Nr. 2
la normele
metodologice
Subsemnatul ........................................ (numele si
prenumele), cod numeric personal .................................., domiciliat în
orasul ..........................., judetul/sectorul
................, str. ......................... nr. ......, bl. ......, sc.
....., et. ......, ap. ......., cod postal ........., telefon
.............................., solicit înlocuirea elementelor de identificare
si autentificare în Sistemul electronic de încasare a impozitelor si taxelor
locale, din motive de securitate.
Data
............................
Semnătura
.............................
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
lista autoritătilor contractante care au obligatia de a aplica prevederile
Ordonantei
Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice
si produsele
care urmează să fie achizitionate prin procedura de licitatie electronică
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 5
din Ordonanta Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii
electronice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Autoritătile contractante prevăzute în anexa nr. 1 au
obligatia să aplice procedura de licitatie electronică pentru atribuirea
oricărui contract de achizitie publică având ca obiect unul dintre produsele
prevăzute în anexa nr. 2 si a cărui valoare nu depăseste 200.000 euro.
Art. 2. - Autoritătile contractante prevăzute în anexa nr. 1 au
obligatia de a publica în Sistemul electronic de achizitii publice anuntul de
participare si anuntul de atribuire a contractului de achizitie publică pentru
atribuirea, prin una dintre procedurile prevăzute în Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, a unui contract de
achizitie publică având o valoare de cel putin 40.000 euro.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Adriana Ticău,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 28
februarie 2002.
Nr. 182.
ANEXA Nr. 1
LISTA
ministerelor si a institutiilor din subordine care au obligatia de a
utiliza Sistemul electronic de achizitii publice
Nr. crt. |
Ministerul |
Institutiile din subordine care utilizează Sistemul electronic de
achizitii publice |
1. |
Ministerul
Tineretului si Sportului |
|
2. |
Ministerul Culturii
si Cultelor |
|
3. |
Ministerul Muncii
si Solidaritătii Sociale |
1. Directiile
generale de muncă si solidaritate socială judetene si a municipiului
Bucuresti |
|
|
2. Casa Natională
de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale, cu delegare de ordonator
principal de credite si finantare din bugetul asigurărilor sociale de stat |
|
|
3. Casele judetene
de pensii si a municipiului Bucuresti |
|
|
4. Institutul
National de Expertiză Medicală si Recuperare a Capacitătii de Muncă |
5. |
|
5. Agentia
Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă, cu delegare de ordonator principal
de credite si finantare din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj |
6. |
|
6 Agentiile
judetene pentru ocuparea fortei de muncă |
7. |
|
7. Inspectia
Muncii, cu finantare din venituri extrabugetare si alocatii de la somaj bugetul de stat |
4. |
Ministerul Apărării
Nationale |
|
5. |
Secretariatul
General al Guvernului |
1. Autoritatea
Natională pentru Protectia Copilului si Adoptie |
|
|
2. Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor |
|
|
3. Regia Autonomă
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” |
|
|
4. Regia Autonomă
“Locato” |
|
|
5. Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Bancare |
|
|
6. Oficiul National
pentru Prevenirea si Combaterea Spălării Banilor |
6. |
Ministerul
Finantelor Publice |
1. 42 directii
generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti |
|
|
2. Directia
Generală a Vămilor |
|
|
3. Oficiul
Concurentei |
7. |
Ministerul
Justitiei |
1. Institutul
National al Magistraturii |
|
|
2. Centrul de
Pregătire a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate |
|
|
3. Serviciul
Independent de Protectie si Anticoruptie |
|
|
4. Institutul
National de Expertize Criminalistice |
|
|
5. Directia
Generală a Penitenciarelor |
|
|
6 Directia Medicală |
8. |
Ministerul
Sănătătii si Familiei |
1. Directiile de
sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucuresti |
|
|
2. Institutul de
Sănătate Publică Bucuresti |
|
|
3. Institutul de
Sănătate Publică “Prof. dr. Iuliu Moldovanil Cluj- Napoca |
|
|
4. Institutul de
Sănătate Publică Iasi |
|
|
5. Institutul de
Sănătate Publică “Prof. dr. Leonida Georgescu” Timisoara |
|
|
6. Institutul
Oncologic “Prof. dr. Alexandru Trestioreanu” Bucuresti |
|
|
7. Institutul
Oncologic “Prof. dr. I. Chiricută” Cluj- Napoca |
|
|
8. Institutul de
Pneumoftiziologie “Prof. dr. Marius Nasta” Bucuresti |
|
|
9. Institutul de
Endocrinologie “C. I. Parhon” Bucuresti |
|
|
10. Institutul
Clinic Fundeni Bucuresti |
|
|
11. Institutul
Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj- Napoca |
|
|
12. Centrul de
Cardiologie Iasi |
|
|
13. Centrul de Boli
Cardiovasculare Târgu Mures |
9. |
Ministerul Apelor
si Protectiei Mediului |
1. Comisia
Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare |
|
|
2. Compania
Natională “Apele Române” - S.A |
|
|
3. Compania
Natională “Institutul National de Meteorologie, Hidrologie si Gospodărire a
Apelor” - S.A. |
|
|
4. Institutul
National de Cercetare Dezvoltare pentru Protectia Mediului I.N.C.D.P.M.
Bucuresti |
10. |
Ministerul
Educatiei si Cercetării |
1. Institutul de
Fizică Atomică Bucuresti |
|
|
2. Institutul
National de Informare si Documentare din Bucuresti |
|
|
3. Consiliul
National al Bibliotecilor |
|
|
4. Universitatea
“Politehnica” din Bucuresti |
|
|
5. Universitatea
Tehnică de Constructii din Bucuresti |
|
|
6. Universitatea de
Arhitectură si Urbanism “on Mincu” din Bucuresti |
|
|
7. Universitatea de
Stiinte Agronomice si Medicină Veterinară din Bucuresti |
|
|
8. Universitatea
din Bucuresti |
|
|
9. Universitatea de
Medicină si Farmacie “Carol Davila” din Bucuresti |
|
|
10. Academia de
Studii Economice din Bucuresti |
|
|
11. Universitatea
Natională de Muzică din Bucuresti |
|
|
12. Universitatea
de Arte din Bucuresti |
|
|
13. Universitatea
Natională de Artă Teatrală si Cinematografică “Ion Luca Caragiale” din
Bucuresti |
|
|
14. Academia
Natională de Educatie Fizică si Sport din Bucuresti |
|
|
15. Scoala
Natională de Studii Politice si Administrative din Bucuresti |
|
|
16. Universitatea
“1 Decembrie 1918” din Alba Iulia |
|
|
17. Universitatea
“Aurel Vlaicu” din Arad |
|
|
18. Universitatea
din Bacău |
|
|
19. Universitatea
de Nord din Baia Mare |
|
|
20. Universitatea
“Transilvania” din Brasov |
|
|
21. Universitatea Tehnică din Cluj |
|
|
22. Universitatea de Stiinte Agricole si
Medicină Veterinară din Cluj-Napoca |
|
|
23. Universitatea “Babes –Bolyai” din Cluj-Napoca |
|
|
24. Universitatea de Medicină si Farmacie
“Iuliu Hatieganu” din Cluj-Napoca |
|
|
25. Academia de Muzică “Gheorghe Dimair din
Cluj-Napoca” |
|
|
26. Universitatea de Artă si Design din
Cluj-Napoca |
|
|
27. Universitatea “Ovidius” din Constanta |
|
|
28. Universitatea Maritimă din Constanta |
|
|
29. Universitatea din Craiova |
|
|
30. Universitatea de Medicină si Farmacie din
Craiova |
|
|
31. Universitatea “Dunărea de Jos” din Galati |
|
|
32. Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi”
din Iasi |
|
|
33. Universitatea de Stiinte Agricole si
Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” din Iasi |
|
|
34. Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iasi |
|
|
35. Universitatea de Medicină si Farmacie
“Grigore T. Popa” din Iasi |
|
|
36. Universitatea de Arte “George Enescu” din
Iasi |
|
|
37. Universitatea din Oradea |
|
|
38. Universitatea din Petrosani |
|
|
39. Universitatea din Pitesti |
|
|
40. Universitatea Petrol Gaze din Ploiesti |
|
|
41. Universitatea “Eftimie Murgu” din Resita |
|
|
42. Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu |
|
|
43. Universitatea “Stefan cel Mare” din
Suceava |
|
|
44. Universitatea “Valachia” din Târgoviste |
|
|
45. Universitatea “Constantin Brâncusi” din Târgu Jiu |
|
|
46. Universitatea “Petru Maioris din Târgu
Mures |
|
|
47. Universitatea de Medicină si Farmacie din
Târgu Mure |
|
|
48. Universitatea de Artă Teatrală din Târgu
Mures |
|
|
49. Universitatea “Politehnica” din Timisoara |
|
|
50. Universitatea de Stiinte Agricole si
Medicină Veterinară a Banatului din Timisoara |
|
|
51. Universitatea de Vest din Timisoara |
|
|
52. Universitatea de Medicină si Farmacie
“Victor Babes” din Timisoara |
|
|
53. Biblioteca Centrală Universitară din
Bucuresti |
|
|
54. Biblioteca Centrală Universitară “Mihai
Eminescu” din Iasi |
|
|
55. Biblioteca Centrală Universitară “Lucian
Blaga” din Cluj-Napoca |
|
|
56. Biblioteca Centrală Universitară “Eugen
Todoran” din Timisoara |
|
|
57. Centrul National pentru Programe de
Formare Profesională “Leonardo da Vinci” |
|
|
58. Agentia Natională “Socrate” |
|
|
59. Oficiul National pentru Administrare si
Operare al Infrastructurii de Comunicatii de Date ROEDUNET |
|
|
60. Oficiul Român TEMPUS |
|
|
61. Agentia Spatială Română |
|
|
62. Centrul European UNESCO pentru
Învătământul Superior (CEPES) |
11. |
Ministerul Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei |
1. Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Informatică
ICI Bucuresti |
|
|
2. Institutul National de Studii si Cercetări
pentru Comunicatii I.N.S.C.C.
Bucuresti |
|
|
3. Societatea Natională de
Radiocomunicatii S.A. |
|
|
4. Compania Natională “Posta Română”
S.A. |
|
|
5. Inspectoratul General pentru Comunicatii*) |
12. |
Ministerul
Industriei si Resurselor |
|
13. |
Ministerul pentru
Relatia cu Parlamentul |
|
14. |
Ministerul de
Interne |
|
15. |
Ministerul
Dezvoltării si Prognozei |
|
16. |
Ministerul pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie |
1. Centrul de Formare si Management pentru
Comert Bucuresti |
17. |
Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor |
1. Directia sanitară veterinară a judetului
Arad |
|
|
2. Directia sanitară veterinară a judetului
Bacău |
|
|
3. Directia sanitară veterinară a judetului
Bihor |
|
|
4. Directia sanitară veterinară a judetului
Brasov |
|
|
5. Directia sanitară veterinară a judetului
Cluj |
|
|
6. Directia sanitară veterinară a judetului
Constanta |
|
|
7. Directia sanitară veterinară a judetului
Galati |
|
|
8. Directia sanitară veterinară a judetului Iasi |
|
|
9. Directia sanitară veterinară a judetului
Prahova |
|
|
10. Directia sanitară veterinară a judetului
Timis |
|
|
11. Directia sanitară veterinară a municipiului
Bucuresti |
18. |
Ministerul Administratiei Publice |
41 prefecturi |
19. |
Ministerul
Informatiilor Publice |
|
20. |
Ministerul
Afacerilor Externe |
|
21. |
Ministerul
Integrării Europene |
|
22. |
Ministerul
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei |
|
23. |
Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului |
|
24. |
Ministerul Turismului |
|
*) A se vedea
Hotărârea Guvernului nr. 180/2002, reprodusă la pag. 4 din acest număr.
ANEXA Nr. 2
Codul CPSA în care este inclus produsul |
Denumirea produsului |
Nota |
A Produse ale agriculturii |
||
0113.10 |
Cartofi |
1 si 2 |
0117.1 |
Fructe |
1 si 2 |
0121.20 |
Lapte de vacă |
1 si 2 |
0125.2 |
Ouă |
1 si 2 |
AE Produse ale
industriei alimentare, băuturi, tutun |
||
1511.14 |
Carne de porcine congelată |
1 si 2 |
1561.10 |
Orez decorticat |
1 si 2 |
E Produse ale industriei textile |
||
1740.11 |
Cuverturi, pături si pleduri |
1 |
EE Produse ale industriei celulozei, hârtiei,
cartonului |
||
2112.12 |
Hârtie si carton sub formă de foi sau coli |
|
2123 |
Articole de papetărie, scolare si
comerciale |
|
2222.13 |
Formulare imprimate (tichete, bilete, formulare administrative) |
|
EF Produse naturale si ale industriei de prelucrare
a titeiului |
||
2441.51 |
Vitamine naturale si de sinteză; provitamine naturale si concentrate |
1 |
2441.54 |
Antibiotice (cefalosporine, aminoglicozide, beta lactamide) si
sărurile lor |
1 |
2442.24 |
Pansamente si catguturi (pansamente, vată, plasture si articole
similare) |
1 |
2451.32 |
Produse pentru curătare |
|
2524.27 |
Articole scolare si de birou din material plastic |
|
EK Produse ale industriei constructiilor metalice |
||
2875.23 |
Mici articole metalice de birou |
|
2861 |
Articole metalice de birou (articole de tăiat) |
|
EM Produse si echipamente electrice si optice |
||
3001 |
Consumabile pentru fax si copiatoare |
|
3310.15 |
Aparate medicale diverse (seringi) |
1 |
3663.2 |
Articole de scris |
|
NOTA 1: Se aplică pentru
Ministerul Sănătătii si Familiei.
NOTA 2: Se aplică pentru Ministerul Educatiei si Cercetării.