MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 435 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 21 iunie 2002
LEGI SI DECRETE
349. - Lege
pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun
494. - Decret
privind promulgarea Legii pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului
produselor din tutun
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
71. - Ordonantă de
urgentă pentru încheierea de către Regia Natională a Pădurilor a
contractelor de vânzare-cumpărare pe termen lung privind masa lemnoasă
72. - Ordonantă de
urgentă pentru modificarea art. 42 din Legea nr. 14/1992 privind
organizarea si functionarea Serviciului Român de Informatii
73. - Ordonantă de
urgentă pentru asigurarea fondurilor necesare elaborării proiectelor
aferente Programului SAPARD, Măsura 2.1 “Dezvoltarea si îmbunătătirea
infrastructurii rurale”
74. - Ordonantă de
urgentă pentru modificarea Legii apărării nationale a României nr. 45/1994
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
808. - Ordin al
ministrului finantelor publice privind autorizarea Băncii Agricole - Raiffeisen
- S.A. ca detinător de certificate de trezorerie cu dobândă în valută seria VAL
1 PF USD 2003 pentru suma de 307.000 dolari S.U.A., reprezentând dublarea unor
oferte detinute de persoanele fizice subscriitoare
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
|
SENATUL |
pentru
prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. - Prezenta lege stabileste
unele măsuri privind prevenirea si combaterea consumului produselor din tutun,
prin restrângerea fumatului în spatiile publice închise, prin inscriptionarea
pachetelor cu produse din tutun, prin desfăsurarea de campanii de informare si
educare a populatiei, având ca scop protejarea sănătătii persoanelor fumătoare
si nefumătoare de efectele dăunătoare ale fumatului.
Art. 2. - În sensul prezentei legi,
prin:
a) produse din tutun se
întelege produsele fabricate din tutun, total sau partial, în scopul fumatului,
si anume: tigaretele, tigările si tigările de foi, tutunul destinat preparării
manuale a tigărilor, tutunul de pipă, precum si tutunul destinat prizatului,
suptului sau mestecatului;
b) produse din tutun de uz oral se
întelege produsele fabricate în totalitate sau partial din tutun, cu exceptia
celor care se fumează sau se mestecă, sub forme speciale sau pudră, sau orice
altă combinatie a acestora, în mod particular cele prezentate în pliculete
portionate sau poroase, precum si cele având orice formă care aminteste de un
produs alimentar;
c) tutun de mestecat se
întelege tutunul prelucrat, tăiat sau măruntit, destinat consumului prin
mestecare;
d) tutun de prizat se
întelege produsul de tutun prelucrat, măcinat până la stadiul de pulbere fină,
destinat consumului prin prizare;
e) fumat se întelege
inhalarea voluntară a fumului rezultat în urma arderii tutunului continut în
tigări, tigarete, tigări de foi, cigarillos si pipe;
f) tigarete se întelege
produsele din tutun ce contin tutun prelucrat, tutun tăiat, învelit într-un sul
longitudinal de hârtie, cu sectiune rotundă sau ovală, care contine tutun
prelucrat, dispus într-un mod adecvat pentru a fi fumate în mod direct;
g) trabucuri - termen generic
pentru tigările de foi;
h) tigări de foi se întelege
produsele din tutun obtinute prin învelirea tutunului de umplutură (tăiat sau
măruntit) în una sau mai multe foi de tutun prelucrat;
i) cigarillos se întelege
tigaretele la care hârtia de confectionat este înlocuită cu foi de tutun sau
tutun reconstituit;
j) gudron se întelege
condensatul anhidru de fum fără nicotină;
k) nicotină se întelege
alcaloida nicotinică;
l) ingredient se întelege
orice substantă sau orice constituent, cu exceptia frunzelor de tutun si a
altor părti naturale sau neprelucrate din tutun, folosit la prepararea sau
producerea produselor din tutun si care se regăseste în produsul finit, chiar
dacă apare în alte forme incluzând hârtie, filtru, cerneală si adezivi;
m) spatii publice închise se
întelege toate spatiile din institutiile publice centrale si locale, institutii
sau unităti economice, de alimentatie publică, de turism, comerciale, de
învătământ, medico-sanitare, culturale, de educatie, sportive, toate mijloacele
de transport în comun, autogări, gări si aeroporturi, de stat si private,
spatiile închise de la locul de muncă sau alte spatii prevăzute de lege, cu
exceptia spatiilor delimitate si special amenajate pentru fumat din incinta
acestora.
Art. 3. - (1) Se interzice fumatul
în spatiile publice închise.
(2) Fumatul este permis în spatii
special amenajate pentru fumat, cu respectarea următoarelor conditii
obligatorii:
a) să fie construite astfel încât să
deservească doar fumatul si să nu permită pătrunderea aerului viciat în
spatiile publice închise;
b) să fie ventilate corespunzător,
astfel încât nivelul noxelor să fie sub nivelurile maxime admise.
(3) De la prevederile alin. (1) fac
exceptie barurile, restaurantele, discotecile si alte spatii publice cu
destinatie similară, dacă îndeplinesc conditiile alin. (2) lit. b).
(4) Prevederile alin. (2) nu se
aplică barurilor, restaurantelor, discotecilor si altor spatii publice cu
destinatie similară, al căror proprietar sau manager stabileste si afisează
avertismentul: “În această unitate fumatul este interzis.”
(5) Se interzice vânzarea produselor
din tutun la bucată, precum si punerea pe piată a pachetelor de tigări care contin
mai putin de 20 de bucăti.
(6) Unitătile care comercializează
sau detin automate pentru vânzarea produselor din tutun sunt obligate:
a) să afiseze la loc vizibil
interzicerea vânzării produselor din tutun tinerilor sub 18 ani;
b) să afiseze cuantumul amenzii
aplicate pentru nerespectarea prevederilor lit. a).
(7) În autorizatia sanitară de
functionare a unitătilor care comercializează produse din tutun se introduce o
clauză specială de interzicere a vânzării produselor din tutun tinerilor sub 18
ani.
(8) Sunt interzise productia si
importul destinate pietei interne, precum si punerea pe piată a oricărui produs
care nu poartă inscriptionat continutul de gudron, de nicotină si monoxid de
carbon din gazele măsurate.
(9) Sunt interzise productia si
importul destinate pietei interne, precum si punerea pe piată a oricărui produs
care nu poartă inscriptionat avertismentul general si cel aditional privind pericolul
consumării acestuia asupra sănătătii individuale si publice.
(10) Este interzisă punerea pe piată
a oricăror produse din tutun de uz oral.
Art. 4. - (1) Publicitatea pentru
produsele din tutun este permisă în conformitate cu legislatia în vigoare.
(2) Folosirea unei embleme sau a
denumirii unei mărci de tutun pentru promovarea altor produse este interzisă.
Art. 5. - Proprietarii sau managerii
care administrează spatiile publice în care este interzis fumatul au obligatia
de
a afisa la
loc vizibil simboluri care interzic fumatul.
Art. 6. - (1) Fiecare pachet care
contine produse din tutun, în momentul punerii pe piată a produsului, trebuie
să prezinte tipărit pe o parte a pachetului, în limba română, continutul de
gudron, de nicotină si monoxid de carbon din gazele măsurate, în conformitate
cu prevederile legale în vigoare, astfel încât să se acopere cel putin 10% din
suprafata corespunzătoare.
(2) Fiecare pachet care contine
produse din tutun, cu exceptia tutunului de uz oral sau a altor produse din
tutun care nu se fumează, se inscriptionează, în limba română, cu un
avertisment general, precum si cu unul aditional, după cum urmează:
a) avertismentul general se
tipăreste alternativ, prin rotatie, la intervale egale de timp, folosindu-se
unul dintre cele două texte, precum: ”Fumatul ucide/Fumatul poate ucide” si
“Fumatul este nociv pentru sănătatea dumneavoastră si pentru cei din jurul
dumneavoastră”;
b) avertismentul general se
tipăreste pe cea mai vizibilă suprafată a pachetului, precum si în oricare loc
pe ambalajul exterior al pachetului, cu exceptia celui transparent, folosit în
vânzarea cu amănuntul a produsului;
c) avertismentul general acoperă cel
putin 30% din suprafata vizibilă a pachetului;
d) avertismentul aditional se
tipăreste alternativ, prin rotatie, la intervale egale de timp, folosindu-se
unul dintre textele prevăzute în lista cuprinsă în anexa care face parte
integrantă din prezenta lege;
e) avertismentul aditional se
tipăreste pe cealaltă suprafată vizibilă a pachetului, precum si în oricare loc
pe ambalajul exterior al pachetului, cu exceptia celui transparent, folosit în
vânzarea cu amănuntul a produsului;
f) avertismentul aditional acoperă
cel putin 40% din suprafata vizibilă a pachetului pe care este tipărit;
g) Ministerul Sănătătii si Familiei
va stabili, prin ordin al ministrului, reglementări referitoare la pozitionarea
avertismentelor pe aceste suprafete, precum si la utilizarea imaginilor
fotografice sau a desenelor care ilustrează consecintele fumatului asupra sănătătii;
h) pentru pachetele cu produse din
tutun, altele decât tigările, la care cea mai vizibilă suprafată depăseste 75
cm2, avertismentele prevăzute de prezenta lege acoperă o arie de 22,5 cm2 pe fiecare
suprafată.
(3) Textul avertismentului general,
al celui aditional, precum si continutul de gudron, de nicotină si monoxid de
carbon este:
a) tipărit cu font negru îngrosat,
tipul Helvetica, pe fond alb; dimensiunea fontului va ocupa cea mai mare
proportie posibilă din aria tipărită;
b) tipărit cu minuscule, cu exceptia
primei litere a mesajului;
c) tipărit centrat, paralel cu
imaginea de sus a pachetului;
d) textul avertismentelor este
încadrat cu un chenar negru, lat de minimum 3 mm si maximum 4 mm, care nu
interferează cu textul avertismentului sau cu informatia prezentată în limba
română.
(4) Se interzice tipărirea textului
avertismentelor pe timbru.
(5) Textul se tipăreste astfel încât
să nu poată fi mutat, sters sau ascuns, neclar ori întrerupt de alte texte sau
desene ori în momentul deschiderii pachetului.
(6) Pentru a se asigura
identificarea produsului, produsele din tutun vor fi marcate în mod
corespunzător, la numerotarea lotului, pe pachetele cu produse din tutun,
făcând posibilă determinarea locului si a momentului producerii acestora.
(7) Sunt interzise productia si
importul destinate pietei interne, precum si punerea pe piată a oricărui produs
care poartă inscriptionat orice text sau imagine care sugerează că un produs
din tutun este mai putin dăunător decât altul.
Art. 7. - (1) Agentii economici care
produc si importă pentru piata internă, precum si cei care comercializează
produse din tutun iau măsurile necesare aplicării prevederilor art. 3 alin.
(5), (8)-(10) si ale art. 6.
(2) Actiunile de inspectie sanitară de stat vor
cuprinde în mod obligatoriu si controlul respectării prevederilor prezentei
legi.
Art. 8. - Ministerul Educatiei si Cercetării,
Ministerul Sănătătii si Familiei si Ministerul Tineretului si Sportului
elaborează si pun în aplicare programe nationale de educatie, inclusiv prin
mass-media, privind prevenirea si combaterea consumului produselor din tutun.
Art. 9. - Posturile de radio si de televiziune
nationale pun la dispozitie Ministerului Educatiei si Cercetării, Ministerului
Sănătătii si Familiei si Ministerului Tineretului si Sportului un spatiu de
emisie de minimum 30 de minute săptămânal, din care 50% la ore de maximă
audientă, pentru difuzarea de materiale promotionale de prevenire si combatere
a consumului produselor din tutun.
Art. 10. - Constituie contraventii, dacă nu au fost
săvârsite în astfel de conditii încât, potrivit legii penale, să fie
considerate infractiuni, următoarele fapte:
a) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (1) si se
sanctionează cu amendă contraventională de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei
sau cu efectuarea a 20 de ore de muncă în folosul comunitătii, în cazul
elevilor sau studentilor contravenienti, în conditiile legii;
b) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (5) si ale
art. 4 alin. (2) si se sanctionează cu amendă contraventională de la 25.000.000
lei la 50.000.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (3), (4) si
(6) si se sanctionează cu amendă contraventională de la 10.000.000 lei la
50.000.000 lei;
d) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (8), (9) si
(10) si ale art. 6 si se sanctionează cu amendă contraventională de la
25.000.000 lei la 40.000.000 lei.
Art. 11. - Sanctiunile prevăzute la art. 10 lit. b) si
d) se aplică si persoanelor juridice.
Art. 12. - (1) Nerespectarea repetată a prevederilor
art. 6 se sanctionează cu retragerea de pe piată a produsului în cauză de către
organismele competente.
(2) Nerespectarea repetată a prevederilor art. 3 alin.
(3) si (4) si ale art. 5 se sanctionează cu suspendarea temporară a activitătii
de către organismele competente.
Art. 13. - (1) Constatarea contraventiilor si
aplicarea sanctiunilor prevăzute la art. 7 se fac de către directiile de
sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de către
directiile de sănătate publică regionale în transporturi, prin Inspectia
Sanitară de Stat, si de către reprezentanti ai Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor.
(2) Împotriva procesului-verbal de constatare a
contraventiei se poate face contestatie în termen de 15 zile de la data
comunicării acestuia.
(3) Contestatia, însotită de copia de pe
procesul-verbal de constatare a contraventiei, se depune la judecătoria în a
cărei rază teritorială a fost săvârsită contraventia, spre solutionare, în
termen de 15 zile de la data primirii.
Art. 14. - Prevederile prezentei legi se completează
cu cele ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul general al
contraventiilor, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 15. - Prezenta lege intră în vigoare în termen de 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu exceptia prevederilor art. 3 alin. (8) si (9) si ale art. 6, care intră în vigoare la data de 31 decembrie 2004.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
16 mai 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Această lege a fost adoptată de
Camera Deputatilor în sedinta din 21 mai 2002, cu respectarea prevederilor art.
74
alin. (2)
din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
6 iunie 2002.
Nr. 349.
LISTA
cuprinzând avertismente de sănătate aditionale,
conform art. 6 alin. (2) lit. d)
1. Fumătorii mor mai tineri.
2. Fumatul blochează circulatia sângelui în artere, provoacă infarct miocardic si accident vascular cerebral.
3. Fumatul provoacă cancer pulmonar, care este letal.
4. Fumatul în timpul sarcinii dăunează copilului
dumneavoastră.
5. Protejati copiii: nu-i lăsati să respire fumul
dumneavoastră!
6. Doctorul sau farmacistul dumneavoastră vă
poateajuta să vă lăsati de fumat.
7. Fumatul dă dependentă, nu începeti să fumati!
8. Oprirea fumatului scade riscul de îmbolnăviri
cardiace sau pulmonare fatale.
9. Fumatul poate provoca o moarte lentă si dureroasă.
10. Primiti ajutorul pentru renuntare la fumat: (...
telefon/adresă postală/adresă de Internet/consultati doctorul
dumneavoastră/farmacistul...).
11. Fumatul încetineste circulatia sângelui si
provoacă impotentă.
12. Fumatul provoacă îmbătrânirea tenului (pielii).
13. Fumatul poate dăuna calitătii spermei si scade
fertilitatea.
14. Fumul de tigară contine benzeni, nitrozamine,
formaldehide si cianuri.
privind
promulgarea Legii pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului
produselor din tutun
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru prevenirea si
combaterea efectelor consumului produselor din tutun si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti,
4 iunie 2002.
Nr. 494.
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru încheierea de către Regia Natională a Pădurilor a contractelor de vânzare-cumpărare pe termen lung privind masa lemnoasă
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - (1) Regia Natională a Pădurilor, în
calitatea sa de administrator al fondului forestier aflat în proprietatea
publică a statului, este abilitată să încheie contracte pe termen lung pentru
asigurarea vânzării masei lemnoase pe picior cu agentii economici care au
activitate în domeniul prelucrării lemnului în produse finite.
(2) Contractele prevăzute la alin. (1) se încheie
între Regia Natională a Pădurilor si agentii economici care au dobândit acest
drept prin licitatie publică, pentru volume minime de 20 mii m3/an/agent
economic si pentru o perioadă de minimum 3 ani si maximum 10 ani.
(3) Anual se va încheia un act aditional la contractul
prevăzut la alin. (1), prin care se stabilesc volumul masei lemnoase pe picior
si pretul acesteia.
Art. 2. - Licitatiile pentru dobândirea dreptului de a
încheia contracte pe termen lung se vor organiza la nivel central si se vor
desfăsura conform normelor metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură si a
autoritătii publice centrale pentru industrie si resurse, cu avizul
Ministerului Finantelor Publice, în termen de 60 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art. 3. - (1) Dreptul de a încheia contracte pe termen
lung revine agentului economic participant la licitatie, care adaugă cel mai
mare număr de puncte procentuale la cresterea procentuală medie a pretului de
pornire, rezultată prin licitatie pe categorii de produse principale, secundare
si, respectiv, accidentale, astfel cum sunt definite la art. 39 din Legea nr.
26/1996 - Codul silvic.
(2) Prin cresterea procentuală medie prevăzută
la alin. (1), în sensul prezentei ordonante de urgentă, se întelege diferenta
dintre pretul de adjudecare si cel de pornire a licitatiei, raportată la pretul
de pornire a licitatiei si înmultită cu 100.
Art. 4. - (1) Volumul de masă lemnoasă ce poate face
obiectul contractelor pe termen lung este de maximum 20,0 milioane m3, pentru o
perioadă de 10 ani, fără a se exploata anual în acest scop mai mult de 20% din
volumul maxim de masă lemnoasă cu destinatie industrială stabilit prin hotărâre
a Guvernului.
(2) La fundamentarea hotărârilor Guvernului privind
aprobarea anuală a volumului maxim de masă lemnoasă care se va recolta se va
tine seama de cuantumul volumelor de masă lemnoasă ce fac obiectul contractelor
de vânzare-cumpărare pe termen lung încheiate si aflate în derulare, în măsura
în care gospodărirea durabilă a fondu- lui forestier nu este afectată si fără
să depăsească posibilitatea anuală a pădurilor.
(3) Prin posibilitate anuală a pădurilor se
întelege mărimea recoltelor de lemn anuală, stabilită de amenajament, în
conditiile asigurării echilibrului ecologic si a continuitătii pe termen lung a
functiilor multiple atribuite pădurii.
Art. 5. - (1) Prin contractul de vânzare-cumpărare pe
termen lung vânzătorul se obligă să pună la dispozitie cumpărătorului toate
partizile/loturile destinate agentilor economici, iar cumpărătorul se obligă să
achite pentru partizile achizitionate pretul rezultat în urma aplicării la
pretul de pornire a cresterii procentuale prevăzute în contractul pe termen
lung.
(2) Masa lemnoasă ce face obiectul contractului pe
termen lung va cuprinde un volum de maximum 20% rezultat din produse secundare.
Art. 6. - (1) Cota de masă lemnoasă cu destinatie
industrială din volumul anual aprobat va fi prelucrată numai de agentii
economici ale căror instalatii de transformare a lemnului rotund au fost
autorizate.
(2) Autorizarea functionării instalatiilor de
transformat lemn rotund prevăzute la alin. (1) se face de o comisie de
autorizare ale cărei regulament si mod de organizare si functionare se vor
aproba prin hotărâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art. 7. - Autoritatea publică centrală care răspunde
de silvicultură va lua măsurile necesare pentru stabilirea posibilitătii anuale
a pădurilor pe o perioadă de minimum 10 ani.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
13 iunie 2002.
Nr. 71.
pentru
modificarea art. 42 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea
Serviciului Român de Informatii
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Articol unic. - Articolul 42 din
Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Român de
Informatii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 3
martie 1992, cu modificările ulterioare, se modifică si va avea următorul
cuprins:
“Art. 42. - Fondurile bănesti necesare pentru
desfăsurarea activitătilor în Serviciul Român de Informatii se asigură astfel:
de la bugetul de stat, din venituri extrabugetare, din credite externe si din
alte surse legal constituite.
Veniturile extrabugetare se constituie din:
contravaloarea bunurilor valorificate potrivit legislatiei specifice sectorului
de apărare natională, ordine publică si sigurantă natională, din sumele
încasate din prestări de servicii executate la cererea persoanelor fizice si
juridice, prin unitătile Serviciului Român de Informatii, în domeniile si în
conditiile stabilite prin ordin al directorului Serviciului Român de
Informatii, si din alte venituri realizate în conditiile prezentei legi.
Veniturile extrabugetare obtinute, în lei si în valută,
vor fi utilizate integral pentru finantarea cheltuielilor curente si de
capital, iar disponibilul rămas la sfârsitul anului va fi reportat în anul
următor si va fi folosit cu aceeasi destinatie.
Planificarea, evidenta, utilizarea, justificarea si controlul
cheltuielilor operative destinate realizării activitătii specifice Serviciului
Român de Informatii se efectuează în conformitate cu regulile generale în
această materie, aprobate de Consiliul Suprem de Apărare a Tării.
Clădirile, mijloacele de transport, aparatura tehnică
si celelalte mijloace materiale necesare Serviciului Român de Informatii se
asigură prin hotărâre a Guvernului sau se achizitionează în conditiile legii.
Terenurile si clădirile în care îsi desfăsoară
activitatea Serviciul Român de Informatii sunt bunuri proprietate publică a
statului.
Serviciul Român de Informatii primeste si
administrează bunuri proprietate publică si privată a statului, putând să le
închirieze în functie de regimul lor juridic, retinând sub formă de venituri extrabugetare
o cotă-parte de 50% din valoarea chiriei încasate.
Serviciul Român de Informatii are parc propriu de
mijloace de transport pentru aparatul central si unitătile din subordine, care
se stabileste prin tabelele de înzestrare a unitătilor, aprobate de directorul
Serviciului Român de Informatii.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Directorul Serviciului Român de Informatii,
Alexandru-Radu Timofte
Bucuresti,
13 iunie 2002.
Nr. 72.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
asigurarea fondurilor necesare elaborării proiectelor aferente Programului
SAPARD,
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 1. - Fondurile necesare decontării cheltuielilor
de proiectare, efectuate cu întocmirea studiilor de fezabilitate necesare
elaborării documentatiilor aferente Programului SAPARD, Măsura 2.1 .Dezvoltarea
si îmbunătătirea infrastructurii rurale” pe anul 2002, se suportă din bugetul
de stat, prin bugetul Ministerului Lucărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
Art. 2. - Sumele aferente decontării cheltuielilor
efectuate cu întocmirea studiilor de fezabilitate pentru Măsura 2.1 vor fi
alocate de către structurile de specialitate din cadrul Ministerului Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei potentialilor beneficiari care au depus
cereri de finantare conforme, acceptate de Birourile Regionale ale Agentiei
SAPARD (BRIPS).
Art. 3. - În termen de 15 zile de la intrarea în
vigoare a prezentei ordonante de urgentă Ministerul Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei va elabora norme metodologice de punere în
aplicare a acesteia, aprobate prin ordin al ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
13 iunie 2002.
Nr. 73.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Legii apărării nationale a României nr. 45/1994
În temeiul prevederilor art. 114
alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Articol unic. - Legea apărării
nationale a României nr. 45/1994, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 172 din 7 iulie 1994, cu modificările ulterioare, se modifică
după cum urmează:
1. Articolul 30 va avea următorul cuprins:
“Art. 30. - Organele militare teritoriale au în
compunere: centre militare zonale, centre militare judetene si centre militare
ale sectoarelor municipiului Bucuresti.”
2. La articolul 35, literele d) si e) vor avea
următorul cuprins:
“d) întocmesc, actualizează si pun la dispozitie centrelor militare judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti monografia economico-militară a unitătilor administrativ-teritoriale respective;
e) asigură centrelor militare zonale, judetene si ale
sectoarelor municipiului Bucuresti terenurile, localurile, instalatiile de
telecomunicatii, dotările si fondurile necesare desfăsurării activitătii acestora,
potrivit normelor stabilite prin hotărâre a Guvernului;”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
13 iunie 2002.
Nr. 74.
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
privind
autorizarea Băncii Agricole - Raiffeisen - S.A. ca detinător de certificate de
trezorerie cu dobândă în valută seria VAL 1 PF USD 2003 pentru suma de 307.000
dolari S.U.A., reprezentând dublarea unor oferte detinute de persoanele fizice
subscriitoare
Ministrul finantelor publice,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere prevederile Legii datoriei publice nr.
81/1999 si ale art. 30 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Nationale
a României,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Prin derogare de la prevederile art. 4 alin.
1 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 559 din 29 aprilie 2002
privind prospectul de emisiune al certificatelor de trezorerie cu dobândă în
valută seria VAL 1 PF USD 2003, se autorizează Banca Agricolă - Raiffeisen -
S.A. ca detinător de certificate de trezorerie cu dobândă în valută seria VAL 1
PF USD 2003 pentru suma de 307.000 dolari S.U.A., reprezentând dublarea unor
oferte detinute de persoanele fizice subscriitoare.
Art. 2. - Operatiunea de înregistrare a Băncii
Agricole - Raiffeisen - S.A. ca detinător de certificate de trezorerie cu
dobândă în valută seria VAL 1 PF USD 2003 se va efectua cu data de 21 mai 2002,
fără modificarea volumului total al ofertei adjudecate a emisiunii.
Art. 3. - În baza notificărilor de corectare a
ofertelor dublate, comunicate de Banca Agricolă - Raiffeisen - S.A., Banca
Natională a României va înregistra modificările corespunzătoare în registrul
titlurilor de stat.
Art. 4. - Regimul fiscal al certificatelor de trezorerie
cu dobândă în valută prevăzute la art. 1 este reglementat de legislatia în
vigoare.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
18 iunie 2002.
Nr. 808.