MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 421 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 17 iunie 2002
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 127 din 16 aprilie
2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5
alin. 2 lit. c) si ale art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996
privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările si completările ulterioare
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
92. -
Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind
concursul public de oferte nr. 30/2002 pentru concesionarea unor activităti
miniere de explorare
93. - Ordin al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind concursul public de oferte
nr. 31/2002 pentru concesionarea unor activităti miniere de exploatare
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 16 aprilie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 alin. 2 lit. c) si ale art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea
disciplinei financiar-valutare,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările
si completările ulterioare
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Vlad Mihai Cercel - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 5 alin. 2 lit. c) si ale art. 6 alin. 2 din Ordonanta
Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările
si completările ulterioare, exceptie ridicată de Luigi Russo în Dosarul nr.
9.550/2000 al Judecătoriei Sectorului 3 Bucuresti.
La apelul nominal se prezintă Garda Financiară Ilfov,
prin consilier juridic, lipsind autorul exceptiei, fată de care procedura de
citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul Gărzii Financiare Ilfov solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată. Arată că
dispozitiile criticate au mai făcut obiectul controlului de
constitutionalitate, Curtea Constitutională, prin deciziile nr. 6/1997, nr.
8/1997, nr. 93/1997, nr. 160/1998 si nr. 1/2000, respingând exceptiile
ridicate. Prin dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 15/1996 s-a urmărit
protejarea interesului general, respectarea acestora reprezentând o conditie a
îmbunătătirii mediului de afaceri. De asemenea, prin acestea este asigurat
bunul mers al economiei nationale.
Reprezentantul Ministerului Public arată că asupra
dispozitiilor criticate Curtea Constitutională s-a pronuntat în repetate
rânduri, de exemplu prin deciziile nr. 596/1997 si nr. 597/1997, respingând
exceptiile de neconstitutionalitate.
Dat fiind că nu au intervenit elemente noi de natură a
determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii, solicită respingerea exceptiei.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 21 decembrie 2000, pronuntată în
Dosarul nr. 9.550/2000, Judecătoria Sectorului 3 Bucuresti a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de necon- stitutionalitate a dispozitiilor art. 5
alin. 2 lit. c) si ale art. 6alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996
privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările si completările ulterioare,
exceptie invocată de Luigi Russo în cadrul plângerii împotriva
procesului-verbal de contraventie emis de Garda Financiară Ilfov, prin care a
fost sanctionat autorul exceptiei.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că dispozitiile art. 5 alin. 2 lit. c) si art. 6 alin. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 15/1996, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 131/1996, cu modificările si completările ulterioare, contravin
prevederilor art. 41 alin. (1) si (7), art. 134 alin. (2) lit. a) si ale art.
135 alin. (1) din Constitutie. Prin aplicarea sanctiunilor prevăzute de
dispozitiile criticate “proprietatea nu mai este ocrotită iar dreptul de
proprietate nu mai este garantat, operându-se o confiscare mascată a averii
dobândite licit”.
Pe de altă parte, “libertatea comertului presupune
tocmai ca fiecare partener să facă încasări si plăti, în numerar sau prin
bancă, după cum se întelege cu partenerul contractual”. Prin obligarea
agentilor economici de a face plăti în numerar doar în limita sumei de
30.000.000 lei sunt încălcate prevederile art. 134 alin. (2) lit. a) din
Constitutie, în ceea ce priveste obligatia statului de a asigura libertatea
comertului si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor
factorilor de productie. Aceste dispozitii legale ar putea functiona eficient
într-un sistem bancar viabil, ceea ce nu este cazul în prezent. Asadar, statul
nu ar putea să pretindă efectuarea tranzactiilor prin instrumente bancare, din
moment ce sistemul bancar nu functionează în asa fel încât să asigure comerciantilor
păstrarea tuturor beneficiilor rezultate din activitatea lor. În concluzie,
autorul exceptiei de neconstitutionalitate solicită admiterea acesteia.
Judecătoria Sectorului 3 Bucuresti, exprimându-si
opinia, apreciază că exceptia invocată este neîntemeiată, întrucât, în ceea ce
priveste dispozitiile art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996,
stabilirea unei amenzi, ca sanctiune contraventională, se realizează în functie
depericolul social abstract al faptei, care este evaluată de legiuitor în
functie de consecintele pe care le-ar putea produce. În ceea ce priveste
dispozitiile art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonantă, “instanta consideră
justificată limitarea plafonului de plăti în numerar, întrucât prin aceasta nu
seîncalcă libertatea comertului, doar se disciplinează activitatea contabilă a
agentilor economici”.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele Camerei Deputatilor consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. Dispozitiile criti-
cate sunt justificate de apărarea intereselor generale, obligatie a statului,
în conformitate cu prevederile art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie.
Aceste interese sunt, în asemenea situatii, protejate prin întărirea
disciplinei financiare si evitarea evaziunii fiscale. În ceea ce priveste
dispozitiile art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996, presedintele
Camerei Deputatilor arată că amenda contraventională a fost stabilită de
legiuitor în functie de pericolul social al faptei, iar nu “în functie de
cuantumul plafonului prevăzut de art. 5 alin. (2) lit. c) sau de sumele ce
depăsesc acest plafon”, si că aplicarea unei amenzi contraventionale, în
conditiile legii, nu poate fi privită ca o încălcare a prevederilor
constitutionale referitoare la proprietate. În sprijinul sustinerilor sale presedintele
Camerei Deputatilor invocă si deciziile Curtii Constitutionale nr. 6/1997, nr.
595/1997, nr. 596/1997, nr. 597/1997, nr. 598/1997, nr. 599/1997, nr. 91/1998
si nr. 1/2000, prin care au fost respinse exceptii de neconstitutionalitate
privind dispozitiile criticate.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este nefondată. În ceea ce priveste dispozitiile
constitutionale referitoare la proprietate, consideră că acestea nu au legătură
cu exceptia de neconstitutionalitate, întrucât suma plătită de comerciant
constituie o “sanctiune aplicată pentru nerespectarea dispozitiilor legale
privind plafonul maxim de plăti în numerar pe care o persoană juridică le poate
efectua zilnic”. În continuare Guvernul apreciază că dispozitiile criticate sunt
justificate de interese generale, în sensul întăririi disciplinei
financiar-valutare si evitării evaziunii fiscale. Aceste interese trebuie
apărate, “iar agentii economici trebuie să se integreze în acestcadru general,
în concordantă cu interesul national”. În ceea ce priveste sanctiunea amenzii
contraventionale, aceasta este stabilită avându-se în vedere pericolul social
al faptei, iar nu alte criterii.
Presedintele Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
exprimate de presedintele Camerei Deputatilor si deGuvern, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicată, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 dinLegea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 5 alin. 2 lit. c) si ale art. 6 alin. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei
financiar-valutare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
24 din 31 ianuarie 1996, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
131/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 28
octombrie 1996, cu modificările si completărileulterioare, dispozitii care au
următorul cuprins:
- art. 5 alin. 2 lit. c): “Prin exceptie de la
prevederile alineatului precedent, persoanele juridice pot efectua plăti în
numerar în următoarele cazuri: […]
c) plăti către persoane juridice, în limita unui
plafon zilnic de maximum 20.000.000 lei.”;
- art. 6 alin. 2: “Nerespectarea prevederilor de la
art. 5 alin. 2 lit. c) si alin. 4, 6 si 7 ale aceluiasi articol si de la art. 6
alin. 1, după caz, constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la
10.000.000 lei la 50.000.000 lei.”
Prevederile constitutionale invocate de autorul
exceptiei în sustinerea acesteia sunt următoarele:
- art. 41 alin. (1) si (7): “(1) Dreptul de proprietate,
precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele
acestor drepturi sunt stabilite de lege. […]
(7) Averea dobândită licit nu poate fi confiscată.
Caracterul licit al dobândirii se prezumă.”;
- art. 134 alin. (2) lit. a): “Statul trebuie să
asigure:
a) libertatea comertului, protectia concurentei
loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de
productie;”;
- art. 135 alin. (1): “Statul ocroteste
proprietatea.”
Analizând exceptia de neconstitutionalitate ridicată,
Curtea constată că asupra dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 15/1996, ce
prevăd posibilitatea efectuării plătilor în numerar între persoane juridice în
limita unui anumit plafon si sanctiunea amenzii contraventionale în cazul depăsirii
acestui plafon, dispozitii continute în present în art. 5 alin. 2 lit. c) si,
respectiv, în art. 6 alin. 2 dinordonantă, s-a mai pronuntat prin numeroase
decizii, respingând exceptiile de neconstitutionalitate invocate. În acest sens
sunt, de exemplu, Decizia nr. 6 din 16 ianuarie 1997, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 14 martie 1997, sau Decizia nr. 271
din 19 iunie 1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
340 din 4 decembrie 1997. Prin aceste decizii Curtea a statuat că dispozitiile
criticate sunt justificate de interese de ordin general, pentru întărirea
disciplinei financiar-valutare si evitarea evaziunii fiscale. În acest sens
“statul are obligatia să actioneze pentru apărarea intereselor generale ale
societătii, iar agentii economici trebuie să se integreze cadrului
constitutional, în concordantă cu interesul public la care statul este obligat
să vegheze”. Neintervenind elemente noi de natură să determine reconsiderarea
jurisprudentei Curtii, considerentele si solutiile pronuntate rămân valabile si
în prezenta cauză.
În ceea ce priveste sustinerea autorului exceptiei că
instituirea amenzii contraventionale reprezintă în fapt o “confiscare mascată”,
Curtea retine că prevederile art. 41 alin. (7) si (8) din Constitutie se referă
la confiscare, ca sanctiune complementară, penală ori contraventională,
neinterzicând instituirea unei amenzi, ca sanctiune contraventională
principală. Astfel, această sustinere urmează să fie respinsă.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1)
lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 5 alin. 2 lit. c) si ale art. 6 alin. 2 din Ordonanta
Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările
si completările ulterioare, exceptie ridicată de Luigi Russo în Dosarul nr.
9.550/2000 al Judecătoriei Sectorului 3 Bucuresti.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 16 aprilie
2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Vlad Mihai Cercel
Întrucât a încetat calitatea de magistrat-asistent
a domnului Vlad Mihai Cercel, în locul său
semnează, în temeiul art. 261 alin. 2 din Codul
de procedură civilă,
Magistrat-asistent sef,
Claudia Miu
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind
concursul public de oferte nr. 30/2002 pentru concesionarea unor activităti
miniere de explorare
Presedintele Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale, având în vedere:
- solicitările persoanelor juridice pentru
concesionarea unor activităti miniere de explorare, adresate Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale;
- prevederile art. 9 si 40 din Legea minelor nr.
61/1998;
- prevederile art. 6-17 din Normele pentru aplicarea
Legii minelor nr. 61/1998, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 639/1998, în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale, emite următorul ordin:
Art. 1. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale,
cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1,
telefon: +(40)1-313 22 04, fax: +(40)1-210 74 40, oferă în vederea
concesionării activitătilor miniere de explorare, în conditiile Legii minelor
nr. 61/1998, ale Hotărârii Guvernului nr. 639/1998 si ale Hotărârii Guvernului
nr. 14/1999, perimetrele de explorare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Durata concesionării activitătilor miniere
de explorare din perimetrele de explorare stabilite conform art. 1 este de
maximum 5 ani, cu drept de prelungire pentru cel mult 3 ani, cu reducerea
corespunzătoare a mărimii perimetrului, si drept de preemtiune la obtinerea
licentei de exploatare.
Art. 3. - În scopul întocmirii ofertelor Agentia
Natională pentru Resurse Minerale asigură accesul la datele specifice, în baza
unui acord de confidentialitate, pentru utilizarea datelor si informatiilor
geologice, cu plata tarifelor pentru consultare, în conditiile legii.
Art. 4. - Ofertele pentru concesionarea activitătilor
miniere de explorare se depun la Agentia Natională pentru Resurse Minerale în
termen de 60 de zile calendaristice de la data publicării prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Conditiile de participare, continutul
ofertelor si modul de evaluare a acestora sunt reglementate prin Procedura de
selectie a ofertelor, runda 30/2002-explorare, care se oferă gratuit, la
cerere, de către Agentia Natională pentru Resurse Minerale.
Art. 6. - Ofertantii rămân angajati prin termenii
ofertelor lor pentru toată durata de valabilitate a licentei solicitate.
Art. 7. - Deschiderea ofertelor va avea loc în sedintă
publică, la sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale. Data si ora
sedintei publice de deschidere a plicurilor se anuntă la depunerea ofertelor.
Nerespectarea continutului plicurilor, stabilit prin Procedura de selectie a
ofertelor, runda 30/2002-explorare, si a coordonatelor perimetrului oferit
determină descalificarea ofertantului.
Art. 8. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale va
analiza ofertele în termen de maximum 30 de zile si va comunica rezultatul
evaluării tuturor ofertantilor.
Art. 9. - În termen de 10 zile calendaristice de la primirea
comunicării de respingere a ofertelor, la solicitarea scrisă a ofertantilor
respinsi, Agentia Natională pentru Resurse Minerale va transmite o copie de pe
procesul-verbal de evaluare a ofertelor. În termen de 5 zile calendaristice de
la primirea copiei de pe procesul-verbal de evaluare a ofertelor ofertantii pot
depune la sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale contestatii cu
privire la modul în care au fost respectate dispozitiile legale care
reglementează concesionarea prin concurs de oferte publice. În termen de 10
zile calendaristice de la primirea contestatiei Agentia Natională pentru
Resurse Minerale este obligată să solutioneze contestatia si să comunice
răspunsul său contestatarului.
Art. 10. - Negocierea licentelor de explorare cu câstigătorii
concursului începe după finalizarea contestatiilor si durează 30 de zile.
Art. 11. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
8 mai 2002.
Nr. 92.
cuprinzând perimetrele de explorare - runda 30/2002
Nr. crt. |
Denumirea perimetrului |
Localizarea perimetrului (judetul) |
Suprafata (km2) |
Coordonate-Stereo ‘70 |
Resursa minerală |
Observatii |
||
X |
Y |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
1. |
VALEA
SFÂNTULUI |
Harghita |
10,00 |
557759 |
546971 |
Andezit |
|
|
|
|
|
|
557759 |
551299 |
|
|
|
|
|
|
|
558599 |
551299 |
|
|
|
|
|
|
|
558599 |
552999 |
|
|
|
|
|
|
|
556199 |
552999 |
|
|
|
|
|
|
|
556199 |
550999 |
|
|
|
|
|
|
|
557099 |
550999 |
|
|
|
|
|
|
|
557099 |
549299 |
|
|
|
|
|
|
|
555899 |
549299 |
|
|
|
|
|
|
|
555899 |
546971 |
|
|
|
2. |
DRĂGSINESTI |
Timis |
42,89 |
479300 |
290000 |
Argilă,
nisip, calcar |
Cu exceptia următorului perimetru: |
|
|
|
|
|
478000 |
290000 |
|
X |
Y |
|
|
|
|
478000 |
288250 |
|
479200 |
284000 |
|
|
|
|
476400 |
288250 |
|
479200 |
285700 |
|
|
|
|
476400 |
285700 |
|
477200 |
285700 |
|
|
|
|
474700 |
285700 |
|
477200 |
284000 |
|
|
|
|
474700 |
282000 |
|
|
|
|
|
|
|
476000 |
282000 |
|
|
|
|
|
|
|
476000 |
280000 |
|
|
|
|
|
|
|
482000 |
280000 |
|
|
|
|
|
|
|
482000 |
283000 |
|
|
|
|
|
|
|
480000 |
283000 |
|
|
|
|
|
|
|
480000 |
284800 |
|
|
|
|
|
|
|
482000 |
284800 |
|
|
|
|
|
|
|
482000 |
286000 |
|
|
|
|
|
|
|
479300 |
286000 |
|
|
|
3. |
VALEA
CRISTIOREL |
Bihor |
11,622 |
552772 |
307212 |
Argilă,
calcar, dolomit |
|
|
|
|
|
|
552647 |
309709 |
|
|
|
|
|
|
|
548003 |
309475 |
|
|
|
|
|
|
|
548129 |
306979 |
|
|
|
4. |
SICHEVITA
|
Caras
Severin |
29,0 |
365000 |
247000 |
Nisipuri
cuartoase |
|
|
|
|
|
|
365000 |
251000 |
|
|
|
|
|
|
|
361000 |
250000 |
|
|
|
|
|
|
|
357000 |
249000 |
|
|
|
|
|
|
|
357000 |
245000 |
|
|
|
|
|
|
|
362000 |
247000 |
|
|
|
5. |
VALEA
LAZULUI |
Bihor |
14,952 |
571000 |
313000 |
Granodiorite
|
Cu exceptia următorului perimetru: |
|
|
|
|
|
571000 |
316000 |
|
X |
Y |
|
|
|
|
566000 |
316000 |
|
568250 |
314400 |
|
|
|
|
566000 |
313000 |
|
568250 |
314720 |
|
|
|
|
|
|
|
568100 |
314720 |
|
|
|
|
|
|
|
568100 |
314400 |
6. |
VALEA
HOTARULUI |
Alba |
20,25 |
493000 |
378000 |
Minereuri
auro-argentifere |
|
|
|
|
|
|
493000 |
382500 |
|
|
|
|
|
|
|
488500 |
382500 |
|
|
|
|
|
|
|
488500 |
378000 |
|
|
|
7. |
TOBOLIU |
Bihor |
10,139 |
619350 |
249150 |
Căldura
din sisteme geotermale |
|
|
|
|
|
|
625500 |
255500 |
|
|
|
|
|
|
|
624650 |
256300 |
|
|
|
|
|
|
|
618550 |
249950 |
|
|
|
8. |
COMARNIC |
Prahova |
42,0 |
419535 |
541082 |
Apă
minerală |
|
|
|
|
|
|
413535 |
541082 |
|
|
|
|
|
|
|
413535 |
548082 |
|
|
|
|
|
|
|
419535 |
548082 |
|
|
|
9. |
PĂLTINIS
|
Suceava |
10,05 |
633500 |
532000 |
Apă
minerală |
|
|
|
|
|
|
633500 |
535000 |
|
|
|
|
|
|
|
630000 |
535000 |
|
|
|
|
|
|
|
630000 |
532000 |
|
|
|
10. |
OTOPENI
NORD |
Ilfov |
10,05 |
344500 |
584300 |
Căldură
din sisteme geotermale |
|
|
|
|
|
|
344500 |
587650 |
|
|
|
|
|
|
|
341500 |
587650 |
|
|
|
|
|
|
|
341500 |
584300 |
|
|
|
11. |
ARHANDGHELI
- OCNA DE FIER |
Caras Severin |
10,214 |
430675 |
245275 |
Calcar |
Cu exceptia următoarelor perimetre: |
|
|
|
|
|
429695 |
247018 |
|
X |
Y |
|
|
|
|
434050 |
249575 |
|
433985 |
248458 |
|
|
|
|
435040 |
247775 |
|
434227 |
248653 |
|
|
|
|
|
|
|
434361 |
248811 |
|
|
|
|
|
|
|
434286 |
249031 |
|
|
|
|
|
|
|
433950 |
248888 |
|
|
|
|
|
|
|
433789 |
248745 |
|
|
|
|
|
|
|
433795 |
248600 |
|
|
|
|
|
|
|
430642 |
246118,5 |
|
|
|
|
|
|
|
430712,5
|
246091 |
|
|
|
|
|
|
|
430857,5
|
246187,5 |
|
|
|
|
|
|
|
430857,5 |
246326,5 |
12. |
PETRESTII
DE JOS |
Cluj |
10,117 |
564000 |
397000 |
Calcar |
|
|
|
|
|
|
563000 |
399800 |
|
|
|
|
|
|
|
559896 |
397000 |
|
|
|
|
|
|
|
559896 |
396073 |
|
|
|
|
|
|
|
560182 |
396257 |
|
|
|
|
|
|
|
560263 |
396003 |
|
|
|
|
|
|
|
560103 |
395708 |
|
|
|
|
|
|
|
560400 |
394920 |
|
|
|
13. |
RAPOLT CIGMĂU |
Hunedoara
|
20,324 |
494150 |
359050 |
Tuf |
|
|
|
|
|
|
493200 |
358920 |
|
|
|
|
|
|
|
492850 |
360089 |
|
|
|
|
|
|
|
489769 |
353529 |
|
|
|
|
|
|
|
487100 |
351285 |
|
|
|
|
|
|
|
487367 |
348996 |
|
|
|
|
|
|
|
489039 |
348996 |
|
|
|
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind
concursul public de oferte nr. 31/2002 pentru concesionarea unor activităti
miniere de exploatare
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale, având în vedere:
- solicitările persoanelor juridice pentru
concesionarea unor activităti miniere de exploatare, adresate Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale;
- prevederile art. 10 si 40 din Legea minelor nr.
61/1998;
- prevederile art. 18-29 din Normele pentru aplicarea
Legii minelor nr. 61/1998, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 639/1998;
- Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor;
- Normele metodologice-cadru de aplicare a
Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 216/1999, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 368/1999 privind
reorganizarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, emite
următorul ordin:
Art. 1. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale,
cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1,
telefon: +(40)1-313 22 04, fax: +(40)1-210 74 40, oferă în vederea
concesionării activitătilor miniere de exploatare, în conditiile Legii minelor
nr. 61/1998 si ale Hotărârii Guvernului nr. 639/1998, zăcămintele prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Durata concesionării activitătilor miniere
de exploatare este de maximum 20 de ani, cu drept de prelungire pe perioade
succesive de câte 5 ani.
Art. 3. - În scopul întocmirii ofertelor Agentia
Natională pentru Resurse Minerale asigură accesul la datele specifice, în baza
unui acord de confidentialitate, pentru utilizarea datelor si informatiilor
geologice, cu plata tarifelor pentru consultare, în conditiile legii.
Art. 4. - Ofertele pentru concesionarea activitătilor
miniere de exploatare se depun la Agentia Natională pentru Resurse Minerale în
termen de 90 de zile calendaristice de la data publicării prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Conditiile de participare, continutul
minimal al ofertelor si modul de evaluare a acestora sunt reglementate prin
Procedura de selectie a ofertelor, runda 31/2002 - exploatare, care se oferă
gratuit, la cerere, la sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
Art. 6. - Solicitantii vor primi, contra unor tarife
stabilite, caietul de sarcini întocmit pentru fiecare zăcământ oferit spre
concesionare.
Art. 7. - Ofertantii rămân angajati prin termenii
ofertelor lor pentru toată durata de valabilitate a licentei solicitate.
Art. 8. - Concursul public de oferte pentru
concesionarea unor activităti miniere de exploatare se organizează în
conformitate cu prevederile Legii minelor nr. 61/1998, ale Normelor pentru
aplicarea Legii minelor nr. 61/1998, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
639/1998, ale Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor si ale Normelor
metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul
concesiunilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 216/1999.
Art. 9. - (1) Deschiderea ofertelor va avea loc în
sedintă publică, la sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale. Data si
ora sedintei publice de deschidere a ofertelor se anuntă la depunerea
ofertelor.
(2) Nerespectarea continutului ofertelor si a
coordonatelor zăcământului oferit determină descalificarea ofertei.
Art. 10. - (1) În cazul în care până la expirarea
termenului limită de depunere a ofertelor nu se depun cel putin două oferte,
Agentia Natională pentru Resurse Minerale va proceda la republicarea anuntului
publicitar, iar procedura licitatiei va fi reluată de la etapa depunerii
ofertelor.
(2) Pentru continuarea desfăsurării concursului public
de ofertă este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare, precum si
după deschiderea plicurilor interioare, care contin oferta tehnică, cel putin
două oferte să întrunească conditiile prevăzute de lege.
(3) În cazul în care nici în urma celei de a doua
runde nu se desemnează nici un câstigător, Agentia Natională pentru Resurse
Minerale va atribui concesionarea prin negociere directă conform legii.
Art. 11. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale
va analiza ofertele în termen de maximum 30 de zile si va comunica rezultatul
evaluării tuturor ofertantilor.
Art. 12. - Negocierea licentelor de exploatare cu
câstigătorii concursului începe după finalizarea eventualelor contestatii si
durează 30 de zile lucrătoare.
Art. 13. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
8 mai 2002.
Nr. 93.
LISTA
cuprinzând perimetrele de exploatare - runda 31/2002
Nr. crt. |
Denumirea perimetrului |
Localizarea perimetrului (judetul) |
Suprafata (km2) |
Coordonate-Stereo ‘70 |
Resursa minerală |
|
X |
Y |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
MIHĂIESTI
NORD |
Cluj |
1,421 |
600800 |
377660 |
Nisipuri silicioase si nisipuri caolinoase |
|
|
|
|
600780 |
378950 |
|
|
|
|
|
600020 |
378930 |
|
|
|
|
|
600030 |
378440 |
|
|
|
|
|
599550 |
377930 |
|
|
|
|
|
599550 |
377350 |
|
2. |
MIHĂIESTI
SUD |
Cluj |
1,216 |
599550 |
376700 |
Nisipuri silicioase si nisipuri caolinoase |
|
|
|
|
599550 |
377350 |
|
|
|
|
|
599550 |
377930 |
|
|
|
|
|
598520 |
377980 |
|
|
|
|
|
598620 |
376725 |
|