MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 404 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 12 iunie 2002
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 120
din 11 aprilie 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 34 si ale anexei nr. 9a) din Legea bugetului de stat pe anul
2001 nr. 216/2001
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
553. - Hotărâre
privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din
administrarea Centrului National al Cinematografiei – Regia Autonomă a
Distributiei si Exploatării Filmelor “România-Film” în domeniul public al
municipiului Zalău, judetul Sălaj
555. - Hotărâre
pentru aprobarea plătii contributiei României la fondul necesar organizării
primei Reuniuni a statelor părti la Statutul Curtii Penale Internationale
559. - Hotărâre
privind schimbarea titularilor dreptului de administrare a unor bunuri
proprietate publică a statului
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI
48. - Decizie
pentru retragerea unor licente de emisie
49. - Decizie
privind scoaterea la concurs a unui canal de televiziune locală de putere mică
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 11 aprilie 2002
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34
si ale anexei nr. 9a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001
Costică Bulai - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Gabriela Ghită - procuror
Laurentiu Cristescu -
magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 si ale anexei nr.
9a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, exceptie ridicată de
Paul Ioan în Dosarul nr. 3.646/2001 al Tribunalului Brăila - Sectia comercială
într-un litigiu de muncă.
La apelul nominal lipsesc părtile,
fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public
arată că întreaga Lege nr. 216/2001 a mai fost supusă controlului de
constitutionalitate, Curtea constatând prin Decizia nr. 123 din 25 aprilie 2001
că această lege este constitutională. Mai arată că această lege, având caracter
temporar, se aplică numai pe întinsul anului bugetar respectiv, astfel încât în
prezent ea nu mai este în vigoare. De aceea propune respingerea exceptiei ca
fiind inadmisibilă.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările
dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 14 noiembrie
2001, pronuntată în Dosarul nr. 3.646/2001, Tribunalul Brăila - Sectia
comercială a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 si ale anexei nr. 9a) din Legea
bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, exceptie ridicată de Ioan
Paul.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că
dispozitiile legale criticate sunt contrare prevederilor art. 119 si 121 din
Constitutie, “aducând atingere principiului de bază al autonomiei locale”. Aceste
dispozitii legale, limitând numărul de posturi din aparatul propriu al
consiliului judetean, au determinat eliberarea din functie a autorului
exceptiei. Sustine, de asemenea, că dispozitiile legale criticate, impunând
prevederi rezervate numai legilor organice si modificând Legea administratiei
publice locale nr. 215/2001, încalcă si art. 72 alin. (3) lit. o) din
Constitutie.
Tribunalul Brăila - Sectia
comercială, exprimându-si opinia, arată că “solutionarea cauzei nu
depinde de
solutionarea
acestei exceptii de neconstitutionalitate”, dar, cu toate acestea, dispune
sesizarea Curtii Constitutionale, iar pe fond apreciază că “Exceptia invocată
nu este întemeiată, deoarece prin Legea nr. 216/2001 privind bugetul de stat pe
anul 2001 s-a stabilit numărul de posturi conform posibilitătilor si resurselor
bugetare ale Consiliului Judetean Brăila”.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin.
(1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a Curtii
Constitutionale a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale
Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere cu privire
la exceptia ridicată.
Presedintele Camerei Deputatilor consideră
că prin raportarea dispozitiilor legale criticate la prevederile art. 119 si
121 din Constitutie “nu se constată vreun temei de neconstitutionalitate”. Mai
arată că autorul exceptiei, în mod gresit, face raportare la dispozitiile Legii
administratiei publice locale nr. 215/2001, întrucât această lege a intrat în
vigoare ulterior datei intrării în vigoare a Legii nr. 216/2001. Făcându-se
însă raportarea la Legea nr. 69/1991, atunci în vigoare, se observă că
dispozitiile legale criticate sunt conforme celor ale Legii nr. 69/1991,
republicată, care, la art. 63 alin. (1) lit. l), prevedea, printre atributiile
consiliului judetean, că acesta ”aprobă,
în limitele normelor legale, organigrama si numărul de personal din aparatul
propriu”.
Guvernul apreciază
că exceptia este inadmisibilă, deoarece Legea bugetului de stat pe anul 2001 a
fost o lege temporară, cu aplicabilitate numai pe anul 2001, si, prin urmare,
nu mai este în vigoare. Mai arată că, chiar dacă exceptia ar putea fi examinată
pe fond, criticile formulate tot nu ar putea fi primite, “întrucât din bugetul
de stat sunt alocate sume defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale,
acestea din urmă neavând resurse suficiente si, deci, o autonomie financiară
totală, sens în care în bugetul de stat pot exista prevederi limitative de
natura celor evidentiate de reclamantă”.
Presedintele Senatului nu
a transmis punctul său de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare,
punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului,
raportul judecătorului-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal
sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din
Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea
nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 34 si ale anexei nr. 9a)
din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 26 aprilie 2001.
Aceste texte de lege au următorul
continut:
- Art. 34: “(1) Limitele maxime
ale numărului de posturi din aparatul propriu al consiliilor locale de la
comune, orase, municipii si sectoare ale municipiului Bucuresti, precum si de
la consiliile judetene sunt prevăzute în anexa nr. 9a).
(2) La stabilirea concretă a
numărului de posturi din aparatul propriu consiliile locale si consiliile
judetene vor lua în considerare numărul populatiei din comunele, orasele,
municipiile si judetele respective, suprafata si numărul de localităti
componente ale unitătilor administrativ-teritoriale.
(3) Stabilirea numărului de posturi
se va face în conditiile cheltuirii eficiente a fondurilor publice si
încadrării cheltuielilor de personal în veniturile bugetelor locale ale
unitătilor administrativ-teritoriale.”
În anexa nr. 9a), cap. II, se
prevede că numărul maxim de posturi poate fi 100 în cazul judetelor care au
până la 500.000 de locuitori, 125 în cazul judetelor care au între 500.001 si
650.000 de locuitori si 150 în cazul celor care au peste 650.000 de locuitori.
Autorul exceptiei sustine că
dispozitiile legale criticate sunt contrare următoarelor prevederi
constitutionale:
- Art. 72 alin. (3) lit. o): “Prin
lege organică se reglementează: [...]
o) organizarea administratiei
locale, a teritoriului, precum si regimul general privind autonomia locală.”;
- Art. 119: ‘Administratia
publică din unitătile administrativ-teritoriale se întemeiază pe principiul
autonomiei locale si pe cel al descentralizării serviciilor publice.”;
- Art. 121: “(1) Consiliul
judetean este autoritatea administratiei publice pentru coordonarea activitătii
consiliilor comunale si orăsenesti, în vederea realizării serviciilor publice
de interes judetean.
(2) Consiliul judetean este ales si
functionează în conditiile legii.”
Examinând exceptia de
neconstitutionalitate, Curtea constată că Legea bugetului de stat pe anul 2001
nr. 216/2001,
desi
a avut un caracter temporar, aplicându-se în cursul exercitiului financiar al
anului 2001, totusi la data la care a fost ridicată exceptia de
neconstitutionalitate si la care instanta a dispus sesizarea Curtii
Constitutionale (14 noiembrie 2001), această lege era încă în vigoare.
Curtea mai constată că dispozitiile
legale criticate nu sunt determinante în solutionarea cauzei în care a fost
ridicată exceptia de neconstitutionalitate. Prin aceste dispozitii s-a prevăzut
numărul maxim de posturi în cadrul aparatului propriu al consiliilor judetene,
în raport cu anumite criterii obiective. Cu conditia nedepăsirii limitei
maxime, consiliul judetean putea stabili în mod autonom numărul de posturi în
aparatul propriu. În situatia în care numărul posturilor ocupate a fost mai
mare decât cel stabilit de consiliul judetean, presedintelui acestui consiliu
îi revenea sarcina de a dispune reducerea de personal, desfiintarea anumitor
posturi si selectionarea personalului care urmează a fi disponibilizat. Astfel,
determinantă în solutionarea litigiului de muncă este legalitatea dispozitiei
presedintelui consiliului judetean, iar nu dispozitia legală care a limitat
numărul total de posturi, motiv pentru care exceptia de neconstitutionalitate
apare ca fiind inadmisibilă în sensul dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea
nr. 47/1992, republicată, potrivit cărora “Curtea Constitutională decide
asupra exceptiilor ridicate în fata instantelor judecătoresti privind
neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dis- pozitii dintr-o
lege sau ordonantă în vigoare, de care depinde solutionarea cauzei”.
De altfel, constitutionalitatea
dispozitiilor criticate a fost examinată si stabilită si pe fond. Legea
bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001 a fost supusă controlului de
constitutionalitate a priori. Curtea Constitutională, prin Decizia nr.
123 din 25 aprilie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 292 din 4 iunie 2001, a constatat că legea “a fost adoptată cu respectarea
dispozitiilor constitutionale privind legiferarea”, precum si
constitutionalitatea mai multor dispozitii, printre care se numărau si cele ale
art. 34 si ale anexei nr. 9a). În privinta dispozitiilor art. 34 si ale anexei
nr. 9a) Curtea a
retinut
în considerentele acelei decizii că “principiul autonomiei locale nu include si
absolvirea autoritătilor administratiei publice locale de la obligatia
respectării legilor cu caracter general si validitate pe întreg teritoriul
tării”. În acest sens sunt si prevederile art. 120 alin. (2) din Constitutie,
potrivit cărora: “Consiliile locale si primarii functionează, în conditiile
legii, ca autorităti administrative autonome si rezolvă treburile publice din
comune si din orase.”
Curtea a mai constatat că
dispozitiile legale criticate stabilesc doar “Limitele maxime ale numărului de
posturi din aparatul propriu [...]”, iar în cadrul acestor limite consiliile
locale pot decide în mod autonom asupra dimensionării aparatului propriu, în
functie de nevoile si posibilitătile locale specifice. S-a retinut în acea
decizie si concordanta dispozitiilor legale examinate cu reglementările
internationale.
Întrucât nu există elemente noi care
să determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, considerentele
din acea decizie rămân valabile si în cauza de fată.
Pentru considerentele expuse, în
temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al
art. 1, al art. 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25
alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă,
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 si ale anexei nr. 9a)
din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, exceptie ridicată de
Ioan Paul în Dosarul nr. 3.646/2001 al Tribunalului Brăila - Sectia comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din
data de 11 aprilie 2002.
PRESEDINTE,
prof. univ. dr. COSTICĂ BULAI
Magistrat-asistent,
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din
administrarea Centrului National al Cinematografiei - Regia Autonomă a
Distributiei si Exploatării Filmelor “România-Film” în domeniul public al
municipiului Zalău, judetul Sălaj
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României, ale art. 9 alin. (1) si ale art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea
imobilului situat în municipiul Zalău, piata Iuliu Maniu nr. 5, judetul Sălaj,
identificat potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
din domeniul public al statului si din administrarea Centrului National al
Cinematografiei - Regia Autonomă a Distributiei si Exploatării Filmelor
“România-Film” în domeniul public al municipiului Zalău si în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Zalău, judetul Sălaj.
Art. 2. - Transmiterea imobilului
prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol de predare-preluare încheiat
între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Consiliul Local al
Municipiului Zalău va asigura spatiul necesar desfăsurării activitătii Filialei
de exploatare a filmelor Sălaj a Regiei Autonome a Distributiei si Exploatării
Filmelor “România-Film”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
p. Ministrul culturii si cultelor,
Florin Rotaru,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr.
553.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din
domeniul public al statului si din administrarea Centrului National al
Cinematografiei, prin intermediul Regiei Autonome a Distributiei si Exploatării
Filmelor “România-Film” - filiala Sălaj, în domeniul public al municipiului
Zalău si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Zalău, judetul
Sălaj
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se
transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite
imobilul |
Codul de clasificare din inventarul
bunurilor aflate care se transmite în administrarea Centrului National al
Cinematografiei |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul Zalău, piata Iuliu Maniu nr. 5, judetul Sălaj |
Statul român, Centrul National al Cinematografiei, prin Regia Autonomă
a Distributiei si Exploatării Filmelor“România-Film” Filiala de exploatare a
filmelor Sălaj |
Municipiul Zalău, în administrarea Consiliului Local al Municipiului
Zalău |
Complex cinematografic Libertatea 8.30. - Nr. 101006 |
Suprafata construită = 1.545 m2, compusă din: - parter = 199 m2 - etaj I = 1.107 m2 - etaj II = 239 m2 Nr. CF - 1 - Nr. topo - 1/a/1/II si 1/a/1/III |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea plătii contributiei României la fondul necesar
organizării primei Reuniuni
a statelor părti la Statutul Curtii Penale Internationale
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României, ale art. 10 alin. 1 din Legea nr. 4/1991 privind încheie-
rea
si ratificarea tratatelor, precum si ale art. 115 lit. a) din Statutul Curtii
Penale Internationale, adoptat la Roma la
17
iulie 1998, ratificat de România prin Legea nr. 111/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă plata
contributiei României la fondul necesar organizării primei Reuniuni a statelor
părti la
Statutul
Curtii Penale Internationale, în sumă de 15.000 euro.
Art. 2. - Suma necesară pentru plata
contributiei, prevăzută la art. 1, se suportă din bugetul Ministerului
Justitiei.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Ioan Alexandru,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr.
555.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind schimbarea titularilor dreptului de administrare a unor bunuri
proprietate publică a statului
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă transmiterea
imobilului situat în orasul Buftea, Str. Studioului nr. 1, judetul Ilfov,
proprietate publică a statului, identificat potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Prefecturii Judetului Ilfov
în administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”.
(2) Se aprobă transmiterea unei cote
indivize din imobilul situat în municipiul Bucuresti, str. Smârdan nr. 3,
sectorul 3, proprietate publică a statului, identificată potrivit anexei care
face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Regiei Autonome
“Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” în administrarea Prefecturii
Judetului Ilfov, ca palat administrativ.
Art. 2. - Predarea-preluarea
imobilelor prevăzute în anexă se va face pe bază de protocol încheiat între
părti, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr.
559.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilelor proprietate publică a
statului care îsi schimbă titularii dreptului de administrare
Localitatea unde este situat imobilul
transferat |
Persoana juridică de la care se
transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite
imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului
care se transmite |
Orasul Buftea, Str. Stadionului nr. 1, judetul Ilfov |
Prefectura Judetului Ilfov |
Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” |
Depozite - corp L, etajul I: - anul punerii în functiune: 1995 - numărul de inventar: 31005 - numărul planului de situatie: 6 - suprafata construită = 4.129 m2 - suprafata desfăsurată = 8.258 m2 - valoarea de inventar = 1.087.665.676 lei |
Municipiul Bucuresti, str. Smârdan nr. 3, sectorul 3 |
Regia Autonomă “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” |
Prefectura Judetului Ilfov (palat administrativ) |
Cotă indiviză - parter + etaj I: - parter, suprafata exclusivă = 354 m2 suprafata totală = 660,31 m2 - etaj I, suprafata exclusivă = 174,56 m2 suprafata totală = 237,65 m2 |
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
pentru retragerea unor licente de emisie
În conformitate cu dispozitiile art.
29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,
Consiliul National al
Audiovizualului d e c i d e:
Art. 1. - Având în vedere renuntarea
la activitatea pentru care au primit licentă de emisie, se retrag, la cerere,
licentele de emisie următoarelor societăti comerciale:
CATV
Nr. crt. |
Titularul licentei de emisie (societatea
comercială) |
Numărul licentei de emisie/data
eliberării |
Localitatea (judetul) |
Data retragerii licentei |
1. |
DIGITAL 3 - S.A. |
C581 din 20 decembrie 1994 |
Brădesti (Harghita) |
1 ianuarie 2002 |
2. |
|
C829 din 22 mai 1995 |
Feliceni (Harghita) |
|
3. |
|
C1024 din 7 decembrie 1995 |
Atid (Harghita) |
|
4. |
|
C1027 din 7 decembrie 1995 |
Dealu (Harghita) |
|
5. |
|
C1028 din 7 decembrie 1995 |
Mugeni (Harghita) |
|
6. |
|
C1099 din 14 mai 1996 |
Sâncrăieni (Harghita) |
|
7. |
|
C1100 din 14 mai 1996 |
Săcel (Harghita) |
|
8. |
|
C1213 din 12 decembrie 1996 |
Lupeni (Harghita) |
|
9. |
|
C1244 din 12 decembrie 1996 |
Băile Tusnad (Harghita) |
|
10. |
|
C1245 din 12 decembrie 1996 |
Frumoasa (Harghita) |
|
11. |
|
C1492 din 24 februarie 1998 |
Căpâlnita (Harghita) |
|
12. |
|
C1494 din 24 februarie 1998 |
Lueta (Harghita) |
|
13. |
|
C1495 din 24 februarie 1998 |
Zetea (Harghita) |
|
14. |
|
C1496 din 24 februarie 1998 |
Praid (Harghita) |
|
15. |
|
C1497 din 24 februarie 1998 |
Vlăhita (Harghita) |
|
16. |
|
C1822 din 18 martie 1999 |
Ocland (Harghita) |
|
17. |
|
C153 din 29 iunie 1993 |
Odorheiu Secuiesc (Harghita) |
|
18. |
|
CATV CABLE C1329 din 17 aprilie 1997 |
Baciu (Cluj) |
1 ianuarie 2002 |
19. |
TELEVISION LINE - S.R.L. |
C1593 din 15 iunie 1998 |
Sighetu Marmatiei (Maramures) |
|
20. |
KAHO - S.R.L. |
C047 din 1 februarie 1993 |
Miercurea-Ciuc |
1 ianuarie 2002 |
21. |
AGAPIA - S.R.L. |
C274 din 25 ianuarie 1994 |
Bucecea (Botosani) |
1 ianuarie 2002 |
22. |
|
C204 din 7 septembrie 1993 |
Câmpulung Moldovenesc (Suceava) |
|
23. |
|
C273 din 25 ianuarie 1994 |
Dorohoi (Botosani) |
|
24. |
|
C203 din 7 septembrie 1993 |
Fălticeni (Suceava) |
|
25. |
|
C276 din 25 ianuarie 1994 |
Siret (Suceava) |
|
26. |
|
C049 din 11 februarie 1993 |
Suceava (Suceava) |
|
27. |
|
C202 din 7 septembrie 1993 |
Târgu-Neamt (Neamt) |
|
28. |
METWOPLAST - S.R.L. |
C1243 din 12 decembrie 1996 |
Meresti (Harghita) |
1 ianuarie 2002 |
29. |
STORM TV - S.R.L. |
C162 din 8 iulie 1993 |
Brăila (Brăila) |
1 ianuarie 2002 |
30. |
|
C163 din 8 iulie 1993 |
Buzău (Buzău) |
|
31. |
|
C193 din 22 iulie 1993 |
Cugir (Alba) |
|
32. |
|
C261 din 9 decembrie 1993 |
Câmpina (Prahova) |
|
33. |
|
C436 din 26 aprilie 1994 |
Gilău (Cluj) |
|
34. |
|
C447 din 9 iunie 1994 |
Ploiesti (Prahova) |
|
35. |
TV CABLU - S.R.L. |
C192 din 1 iulie 1993 |
Bucuresti |
1 ianuarie 2002 |
36. |
|
C062 din 18 martie 1993 |
Cluj-Napoca (Cluj) |
|
37. |
|
C1451 din 23 octombrie 1997 |
Sinaia (Prahova) |
|
38. |
|
C1450 din 23 octombrie 1997 |
Predeal (Prahova) |
|
39. |
|
C1530 din 14 aprilie 1998 |
Bistrita (Bistrita-Năsăud) |
|
40. |
|
C143 din 1 iunie 1993 |
Bacău (Bacău) |
|
41. |
|
C1452 din 23 octombrie 1997 |
Huedin (Cluj) |
|
42. |
GAMELAND - S.R.L. |
C191 din 22 iulie 1993 |
Galati (Galati) |
1 ianuarie 2002 |
43. |
|
C1699 din 12 noiembrie 1998 |
Luncavita (Tulcea) |
|
44. |
|
C1700 din 12 noiembrie 1998 |
Pechea (Galati) |
|
45. |
AXEL - S.R.L. |
C1575 din 25 mai 1998 |
Rodna (Bistrita-Năsăud) |
6 martie 2002 |
46. |
UNISAT - S.R.L. |
C121 din 27 mai 1993 |
Craiova |
1 ianuarie 2002 |
47. |
CRESCENDO MARKET - S.R.L. |
C2555 din 27 februarie 2001 |
Leordeni (Arges) 14 martie 2002 |
|
48. |
|
C2554 din 27 februarie 2001 |
Valea Iasului (Arges) |
|
49. |
|
C2442 din 19 octombrie 2000 |
C.A. Rosetti (Tulcea) |
|
50. |
BĂLEANU SERVCOM - S.R.L. |
C2087 din 7 decembrie 1999 |
Rodinua (Caras-Severin) |
1 ianuarie 2002 |
51. |
|
C2089 din 7 decembrie 1999 |
Divici (Caras-Severin) |
|
52. |
|
C2090 din 7 decembrie 1999 |
Belabresca (Caras-Severin) |
|
53. |
|
C2088 din 7 decembrie 1999 |
Susca (Caras-Severin) |
|
54. |
|
C2093 din 7 decembrie 1999 |
Greoni (Caras-Severin) |
|
55. |
|
C2096 din 7 decembrie 1999 |
Ticvaniul Mic (Caras-Severin) |
|
56. |
|
C2098 din 7 decembrie 1999 |
Mercina (Caras-Severin) |
|
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL
AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
21 mai 2002.
Nr.
48.
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
privind scoaterea la concurs a unui canal de televiziune locală de putere
mică
În temeiul prevederilor art. 12
alin. (2) si (3) si ale art. 14 alin. (3) din Legea audiovizualului nr.
48/1992, cu
modificările
si completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 29 din aceeasi
lege,
Consiliul National al Audiovizualului
decide:
Art. 1. - Ca urmare a expirării
perioadei de valabilitate a Licentei de emisie Tv008 din 14 ianuarie 1993
pentru statia locală de televiziune de putere mică Tele 7abc Bucuresti,
apartinând Societătii Comerciale “CMC INTERNATIONAL IMPEX” - S.A., se scoate la
concurs canalul 42-8M Bucuresti, PAR=0,500 kW, Hef=35
m, polarizare orizontală.
Art. 2. - Dosarele de participare la
concursul de acordare a licentei de emisie pentru canalul 42-8M Bucuresti vor
fi depuse la sediul Consiliului National al Audiovizualului până la data de 15
iulie 2002.
Art. 3. - Continutul dosarului de
înscriere la concurs, precum si criteriile de departajare pentru acordarea
licentei de emisie sunt prezentate în anexele nr. 1 si 2.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac
parte integrantă din prezenta decizie.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL
AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
23 mai 2002.
Nr.
49.
ANEXA
Nr. 1
CONTINUTUL
dosarului de înscriere la concursul pentru
licenta de emisie radio-tv
1. Cerere de licentă (dactilografiată
pe formular tip C.N.A.)
2. Achitarea taxei de înscriere la
concurs
3. Actele juridice ale societătii,
în copii legalizate:
- hotărârea judecătorească;
- certificatul de înmatriculare al
societătii;
- statutul societătii;
- tipul de comunicatie audiovizuală
solicitată trebuie să fie explicit înscris în statutul societătii la obiectul
de activitate (orice modificare a statutului trebuie dovedită prin actul
aditional si cererea de înscriere de mentiuni);
- contractul societătii;
- contractul de asociere (dacă este
cazul);
- declaratia notarială prin care să se
precizeze, pentru fiecare asociat al societătii, din ce alte societăti din
domeniul audiovizualului mai face parte (investitor, actionar direct sau
indirect) si care este procentul de participare la capitalul social al altor
societăti. Prin aceeasi declaratie notarială se va preciza dacă persoana
juridică (societatea care solicită licenta) mai este investitor sau actionar
direct ori indirect la alte societăti de comunicatie audiovizuală, cu
precizarea procentului detinut din capitalul social al acestora;
- structura de capital si
actionarii/asociatii.
4. Avizul tehnic prealabil eliberat de
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
5. Studiul de fezabilitate, oportunitate si
marketing:
A. Situatia economică si financiară a
societătii, anexând o copie de pe ultimul bilant contabil cu viza
administratiei financiare, balanta contabilă la data întocmirii bilantului si
ultima balantă contabilă întocmită (în cazul societătilor care nu au desfăsurat
activitate, declaratie vizată de administratia financiară):
- investitii în audiovizual;
- potentialul financiar;
- scrisoarea de bonitate;
- rezultatele economico-financiare;
- surse de finantare detaliate
(reinvestirea profitului, surse externe - primite sau în curs de finalizare,
contracte de sponsorizare, subventii - hotărâri ale Guvernului, ordonante ale
Guvernului etc., transferuri - în cazul zonelor defavorizate, fonduri obtinute
prin programe ale Uniunii Europene etc.)
B. Formularea unei strategii a dezvoltării
viitoare, construirea unor variante, analiza economică si financiară,
justificarea tehnică si economică a acestor variante
C. Etapele si termenele de finalizare ale
proiectului (maximum 18 luni din momentul obtinerii licentei) D. Resurse umane:
- angajati (experienta acumulată în
activitatea în domeniul audiovizualului, un scurt curriculum vitae);
- colaboratori;
- schema organizatorică a departamentelor
programe, tehnic, economic, administrativ etc.
E. Amplasamentul statiei de emisie, al
studiourilor, al spatiilor tehnice, redactionale si de productie aferente
(adresa, actele de proprietate sau de închiriere)
F. Tipul si principalii parametri ai
echipamentului utilizat pentru:
- statia de emisie;
- studiouri.
G. Grila de program pe zile, ore si
procente (conform Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr.
21/1999):
- prezentarea programelor de conceptie
proprie si a celor cuprinzând retransmisia de productii audiovizuale
înregistrate prin diverse mijloace;
- se va declara intentia de afiliere a
postului (dacă este cazul).
H. Sursele si proportiile programelor,
după structură
I. Strategia de utilizare a licentelor
detinute de societate pentru posturile de radiodifuziune din zona de acoperire
a statiei de putere mare pentru care se scoate la concurs frecventa
J. Caseta demonstrativă pentru programele
de conceptie proprie, cu o durată aproximativă de 20-30 de minute
K. Pentru societătile care au functionat
se va depune un memoriu privind activitatea postului (grila de program,
utilizarea timpului de emisie, întreruperi în emisie, situatia
economico-financiară, investitii în audiovizual, resurse umane etc.).
Eventualele modificări ale grilei de
program existente la depunerea dosarului de înscriere la concurs se pot efectua
cu maximum 15 zile înainte de data prezentării la concurs.
Eventualele modificări în situatia
juridică existentă la depunerea dosarului de înscriere la concurs se pot
efectua cu maximum 15 zile înainte de data prezentării la concurs, cu conditia
încadrării acestora în prevederile Legii nr. 48/1992.
Paginile dosarului vor fi numerotate.
ANEXA
Nr. 2
CRITERII
pentru departajarea participantilor
1. Capacitatea solicitantului de a
presta un serviciu performant:
1.1. calitatea ofertei de programe
[conform art. 12 alin. (4) din Legea nr. 48 1992];
1.2. ponderea productiilor
audiovizuale nationale si europene în ansamblul programelor difuzate;
1.3. durata zilnică a programelor de
conceptie proprie, în situatia afilierii la un post al altui titular de licentă;
1.4. programul local sau zonal
oferit de societătile care preconizează retransmiterea programului unei statii
cap de retea (acolo unde este cazul);
1.5. ponderea productiei proprii în
ansamblul emisiunilor difuzate;
1.6. nivelul tehnic al echipamentelor
utilizate (existente/preconizate);
1.7. experienta echipei redactionale
în audiovizual.
2. Spatiile tehnice si redactionale,
echipamentele detinute, investitii prevăzute
3. Investitii preconizate, spatiile
în care se prevede functionarea studioului si/sau a emitătorului, echipamentele
detinute/preconizate
4. Capacitatea solicitantului de a
sustine financiar si economic activitatea postului:
4.1. volumul si structura
capitalului prevăzut pentru a fi investit;
4.2. bonitatea societătii;
4.3. planul de afaceri;
4.4. achitarea obligatiilor
financiare prevăzute de lege.
5. Îndeplinirea obligatiilor
prevăzute în licenta de emisie si în deciziile Consiliului National al
Audiovizualului: sanctiuni aplicate de Consiliul National al Audiovizualului*)
6. Situatia utilizării licentelor de
emisie obtinute anterior*).
*) Se referă la societătile care detin licente de emisie pentru radiodifuziune si/sau televiziune transmisă pe cale radioelectrică sau prin cablu.