MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 387 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 6 iunie 2002
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
537. - Hotărâre pentru modificarea si completarea
Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii si Familiei si pentru înfiintarea Centrului National de
Perfectionare Postuniversitară a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu
Studii Superioare si Asistentilor Medicali
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
13. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la unele societăti comerciale
14. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Turnu” - S.A.
Turnu Măgurele
15. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Bicapa” - S.A.
Târnăveni
16. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Vulcan” - S.A.
Bucuresti
17. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Urbis Armături
Sanitare” - S.A. Bucuresti
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
18. - Circulară privind nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna iunie 2002
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei si pentru înfiintarea Centrului National de Perfectionare Postuniversitară a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii si Familiei, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Punctul 33 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“33. aprobă, prin ordin al ministrului sănătătii si familiei,
Nomenclatorul de specialităti medicale si farmaceutice si Normele cu privire la
specialitătile medico-sanitare si paramedicale, supraspecializările si
competentele pentru reteaua de asistentă medicală;”.
2. Punctul 331 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“331. stabileste criteriile pentru angajarea si promovarea personalului de
specialitate medico-sanitar din unitătile sanitare;”
3. După punctul 331 al articolului 3 se introduc punctele 332 si 333 cu următorul cuprins:
“332. organizează, în conditiile legii, concursuri si examene pentru
obtinerea specialitătii si promovarea în grade profesionale pentru medici,
farmacisti, biologi, chimisti si biochimisti si pentru asistentii medicali din
reteaua Ministerului Sănătătii si Familiei si a ministerelor cu retea sanitară
proprie;
333. organizează concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici,
farmacisti, chimisti, biologi si biochimisti din unitătile aflate în reteaua
Ministerului Sănătătii si Familiei;”.
4. Punctul 36 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“36. stabileste strategiile si organizează activitatea privind formarea,
pregătirea si perfectionarea profesională a personalului medico-sanitar,
instruirea, evaluarea profesională si certificarea programelor de educatie
medicală continuă;”.
5. Punctul 361 al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“361. aprobă cuantumul taxelor pentru organizarea si realizarea
activitătilor prevăzute la pct. 332, 333 si 36, în conditiile legii.”
6. Articolul 32 va avea următorul cuprins:
“Art. 32.
- Activitătile prevăzute la pct. 331, 332, 333 si 36 ale art. 3 se organizează si se realizează de
către Ministerul Sănătătii si Familiei si unitătile subordonate.”
Art. II. - (1) Se înfiintează Centrul National de Perfectionare Postuniversitară
a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor
Medicali, ca unitate cu personalitate juridică, finantată integral din venituri
extrabugetare, în subordinea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu sediul în
municipiul Bucuresti, Str. Regiei nr. 8, sectorul 6, si str. Bodesti nr. 1,
sectorul 2, prin reorganizarea
Directiei generale de perfectionare postuniversitară a medicilor, farmacistilor
si asistentilor medicali, care se desfiintează.
(2) Veniturile extrabugetare provin din sumele încasate de la persoanele
fizice care se înscriu si participă la programele de formare, pregătire si
perfectionare profesională a personalului medico-sanitar, instruire, evaluare
profesională a programelor de educatie medicală continuă, la concursuri si
examene si altele asemenea, precum si din fondurile bănesti acordate de
persoanele juridice si fizice sub formă de donatii si sponsorizări.
(3) Centrul National de Perfectionare Postuniversitară a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali are
în dotare bunuri mobile si imobile dobândite în conditiile legii.
(4) Bunurile mobile si imobile aflate în administrarea Ministerului
Sănătătii si Familiei si utilizate la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri de către Directia generală de perfectionare postuniversitară a
medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali se transmit Centrului
National de
Perfectionare
Postuniversitară a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii
Superioare si Asistentilor Medicali, pe bază de protocol încheiat între părti.
(5) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri Centrul National de Perfectionare Postuniversitară a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali va
prelua de la Ministerul Sănătătii si Familiei veniturile si cheltuielile
extrabugetare si executia aferentă perioadei de functionare în anul 2002 a
acestui centru ca directie în cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei.
(6) Personalul Directiei generale de perfectionare post-universitară a
medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali se preia prin transfer de
către Centrul National de Perfectionare Postuniversitară a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali.
Art. III. - Anexele nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului nr. 22/2001, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se înlocuiesc cu
anexele nr. 1 si 2 la prezenta hotărâre.
Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
precum si cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii si familiei,
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 30 mai
2002.
Nr. 537.
ANEXA Nr. 1*)
ORGANIGRAMA
Ministerului Sănătătii si Familiei
*) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzând unitătile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în
coordonarea Ministerului Sănătătii si Familiei
Nr. crt. |
Denumirea unitătii |
A. Unităti
aflate în subordinea Ministerului Sănătătii si Familiei |
|
I. |
Unităti finantate
de la bugetul de stat: |
|
- Secretariatul de
Stat pentru Persoanele cu Handicap, în subordinea căruia functionează
inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap |
|
- Numărul maxim de
posturi finantate de la bugetul de stat este de 378. |
II. |
Unităti finantate
de la bugetul de stat: |
1. |
Directiile de
sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucuresti |
2. |
Institutul de Sănătate
Publică Bucuresti |
3. |
Insti tutul de
Sănătate Publică “Prof. dr. Iuliu Moldovan” Cluj-Napoca |
4. |
Institutul de
Sănătate Publică Iasi |
5. |
Institutul de
Sănătate Publică “Prof. dr. Leonida Georgescu” Timisoara |
6. |
Centrul de Sănătate
Publică Târgu Mures |
7. |
Centrul de Sănătate
Publică Sibiu |
8. |
Institutul de
Management al Serviciilor de Sănătate Bucuresti |
9. |
Institutul National
de Medicină Sportivă Bucuresti |
10. |
Institutul National
de Hematologie Transfuzională “Prof. dr. C.T. Nicolau” Bucuresti |
11. |
Centrul de Calcul,
Statistică Sanitară si Documentare Medicală Bucuresti |
12. |
Academia de Stiinte
Medicale Bucuresti |
13. |
Oficiul Central de
Stocare Bucuresti |
14. |
Centrul de
Informare si Consultantă pentru Familie |
15. |
Centrul-Pilot de
Asistentă si Protectie a Victimelor Violentei în Familie |
|
- Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la nr. crt. 1-12 este de 8.458. |
|
- Numărul maxim de
posturi la unitatea prevăzută la nr. crt. 13 este de 136. |
|
- Numărul maxim de
posturi la unitătile prevăzute la nr. crt. 14-15 este de 15. |
|
- Încadrarea în
numărul maxim de posturi se realizează în termen de 45 de zile de la data
publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I. |
III. |
Unităti finantate
din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurări sociale de sănătate si
din transferuri de la bugetul de stat: |
1. |
Institutul
Oncologic “Prof. dr. Alexandru Trestioreanu” Bucuresti |
2. |
Institutul
Oncologic “Prof. dr. I. Chiricută” Cluj-Napoca |
3. |
Institutul National
de Gerontologie si Geriatrie “Ana Aslan” Bucuresti |
4. |
Institutul de
Pneumoftiziologie “Prof. dr. Marius Nasta” Bucuresti |
5. |
Institutul pentru
Ocrotirea Mamei si Copilului “Prof. dr. Alfred Rusescu” Bucuresti |
6. |
Institutul National
de Recuperare, Medicină Fizică si Balneoclimatologie Bucuresti |
7. |
Institutul de
Fiziologie Normală si Patologică “D. Danielopolu” Bucuresti |
8. |
Institutul de
Endocrinologie “C.I. Parhon” Bucuresti |
9. |
Institutul de
Diabet, Nutritie si Boli Metabolice “Prof. dr. N. Paulescu” Bucuresti |
10. |
Institutul de Boli
Cerebrovasculare Bucuresti |
11. |
Institutul de Boli
Cardiovasculare “Prof. dr. C.C. Iliescu” Bucuresti |
12. |
Institutul Inimii
“Prof. dr. Nicolae Stăncioiu” Cluj-Napoca |
13. |
Institutul de Boli
Infectioase “Prof. dr. Matei Bals” Bucuresti |
14. |
Institutul de
Fonoaudiologie si Chirurgie Functională O.R.L. “Prof. dr. Dorin Hociotă”
Bucuresti |
15. |
Institutul de Boli
Cardiovasculare Timisoara |
16. |
Institutul Clinic
Fundeni Bucuresti |
17. |
Institutul Clinic
de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca |
18. |
Centrul de
Cardiologie Iasi |
19. |
Centrul de Boli
Cardiovasculare Târgu Mures |
20. |
Centrul de
Cardiologie Craiova |
21. |
Centrul National de
Acupunctură si Homeopatie Bucuresti |
22. |
Statia Centrală de
Salvare Bucuresti |
IV. |
Unităti finantate
din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat: |
1. |
Agentia Natională a
Medicamentului Bucuresti |
2. |
Institutul National
de Medicină Legală “Mina Minovici” Bucuresti |
3. |
Institutul de
Medicină Legală Iasi |
4. |
Institutul de
Medicină Legală Cluj-Napoca |
5. |
Institutul de
Medicină Legală Timisoara |
6. |
Institutul de
Medicină Legală Craiova |
7. |
Institutul de
Medicină Legală Târgu Mures |
V. |
Unităti finantate
din venituri extrabugetare: |
1. |
Statia de
Verificare si Întretinere a Aparaturii Medicale Bucuresti*) |
2. |
Centrul National de
Perfectionare Postuniversitară a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu
Studii Superioare si Asistentilor Medicali |
B. |
Unităti aflate sub
autoritatea Ministerului Sănătătii si Familiei: |
|
- Compania
Natională “Unifarm” - S.A. Bucuresti |
C. |
Unităti aflate în
coordonarea Ministerului Sănătătii si Familiei: |
1. |
Institutul National
de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei si Stiintelor Biomedicale
“Victor Babes” Bucuresti |
2. |
Institutul National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie “Cantacuzino” |
*) Aceste unităti pot
primi sume de la bugetul de stat pe bază de programe de sănătate.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la unele societăti comerciale
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
societătile comerciale prevăzute în anexă,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la societătile comerciale prevăzute în anexă, denumite în
continuare societăti comerciale, începând cu data de 20 mai 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătilor
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătilor comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societătile comerciale le au de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătilor
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătilor comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătilor comerciale sau la data stabilită prin ordin
al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 20 mai
2002.
Nr. 13.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând societătile comerciale aflate în proces de privatizare
Nr. crt. |
Denumirea societătii comerciale |
Adresa sediului social |
Nr. de înregistrare la Oficiul registrului comertului |
1. |
PROREM UTB - S.A.
Brasov |
Brasov, Str.
Turnului nr. 5, judetul Brasov |
J/8/1005/1999 |
2. |
SCUDIVER UTB - S.A.
Brasov |
Brasov, Str.
Turnului nr. 5, judetul Brasov |
J/8/1002/1999 |
3. |
REUTCOM UTB - S.A.
Brasov |
Brasov, Str.
Turnului nr. 5, judetul Brasov |
J/8/1001/1999 |
4. |
AWE HD - S.A.
Brasov |
Brasov, Str.
Turnului nr. 5, judetul Brasov |
J/8/1007/1999 |
5. |
FRIMUT UTB - S.A.
Brasov |
Brasov, Str.
Turnului nr. 5, judetul Brasov |
J/8/1004/1999 |
6. |
MUM UTB - S.A.
Brasov |
Brasov, Str.
Turnului nr. 5, judetul Brasov |
J/8/1008/1999 |
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Turnu” -
S.A. Turnu Măgurele
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Turnu” - S.A. Turnu Măgurele,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Turnu” - S.A. Turnu Măgurele, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în localitatea Turnu
Măgurele, Str. Portului nr. 1, judetul Teleorman, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J/34/184/1991, începând cu data de 1 iunie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 27 mai
2002.
Nr. 14.
AUTORITATEA PENTRU PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Bicapa” -
S.A. Târnăveni
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială Bicapa - S.A. Târnăveni,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială Bicapa - S.A. Târnăveni, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în localitatea Târnăveni,
str. Avram Iancu nr. 144, judetul Mures, înmatriculată la Oficiul
Registrului
Comertului sub nr. J/26/24/1991, începând cu data de 1 iunie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare
acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 27 mai
2002.
Nr. 15.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Vulcan” -
S.A. Bucuresti
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Vulcan” - S.A. Bucuresti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Vulcan” - S.A. Bucuresti, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Sebastian nr. 88, sectorul 5, înmatriculată la Oficiul registrului comertului
cu nr. J/40/1655/1991, începând cu data de 1 iunie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare
acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează
la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 27 mai
2002.
Nr. 16.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Urbis
Armături Sanitare” - S.A. Bucuresti
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului.
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Urbis Armături Sanitare” - S.A. Bucuresti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Urbis Armături Sanitare” - S.A.
Bucuresti, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
municipiul Bucuresti, Bd. Preciziei nr. 3, sectorul 6, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J/40/1695/1991, începând cu data de 25 mai 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare
acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 27 mai
2002.
Nr. 17.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în
luna iunie 2002
Având în vedere prevederile Legii nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna iunie 2002 nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale
a României este de 30,6% pe an.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti, 3 iunie
2002.
Nr. 18.