MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 530 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 19 iulie 2002
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
707. - Hotărâre
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Substante si
Preparate Chimice Periculoase
708. - Hotărâre
pentru aprobarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Justitiei din
România si Ministerul Justitiei din Republica Slovenia, semnat la Ljubliana la
5 decembrie 2001
Protocol de colaborare între
Ministerul Justitiei din România si Ministerul Justitiei din Republica Slovenia
718. - Hotărâre
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de măsuri de restructurare
financiară a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol
719. - Hotărâre
pentru modificarea pozitiilor nr. 2 si 3 din anexa nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si
celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului trimis în misiune
permanentă în străinătate
721. - Hotărâre
privind transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate publică a
statului, din administrarea Ministerului Finantelor Publice în administrarea
Ministerului de Interne
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
39. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Comat Neamt” - S.A. Piatra Neamt
40. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Comes” - S.A. Săvinesti
41. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “U.I.M.” - S.A. Vânători-Neamt
42. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Fibracis Veresti” - S.A. Veresti
43. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Fibratin” - S.A. Cornu Luncii
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
24. - Circulară
privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii aferente
lunii iulie 2002 (perioade de aplicare)
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Substante si Preparate
Chimice Periculoase
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 23 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea
substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobată si modificată prin
Legea nr. 451/2001,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Agentia Natională pentru
Substante si Preparate Chimice Periculoase, denumită în continuare A.N.S.P.C.P.
este, potrivit legii, persoană juridică de interes public în subordinea
Ministerului Industriei si Resurselor, având sediul în municipiul Bucuresti,
Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1.
Art. 2. - (1) A.N.S.P.C.P.
stabileste conditiile în care pot circula substantele si preparatele chimice
periculoase pentru om si mediu, astfel încât acestea să nu afecteze viata si
sănătatea populatiei sau mediul înconjurător.
(2) Măsurile privind protectia sănătătii si
securitătii lucrătorilor expusi efectului substantelor si preparatelor chimice
periculoase în mediu de muncă, precum si controlul în acest domeniu sunt în
competenta Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale prin organismele sale
de specialitate, conform legislatiei în vigoare.
Art. 3. - (1) În realizarea obiectivelor sale
A.N.S.P.C.P. are următoarele atributii si răspunderi principale:
a) solicită si primeste informatii despre
proprietătile substantelor sau ale preparatelor chimice periculoase, inclusiv
despre compozitia lor chimică, care vor fi utilizate numai în scopul
satisfacerii oricărei cerinte medicale impuse de elaborarea măsurilor
preventive si curative, în mod special a urgentelor;
b) coordonează în colaborare cu ministerele interesate
pregătirea si perfectionarea personalului atestat pentru controlul si
supravegherea produselor chimice si pentru instruirea organismelor
responsabile;
c) coordonează si furnizează suportul informational în
domeniul substantelor si al preparatelor chimice periculoase;
d) autorizează inspectorii de specialitate pentru
controlul respectării prevederilor reglementărilor în domeniul substantelor si
al preparatelor chimice periculoase;
e) furnizează informatii specifice si detaliate
tuturor agentiilor si organismelor guvernamentale care au atributii în domeniul
substantelor si al preparatelor periculoase;
f) inspectează si verifică respectarea aplicării bunei
practici de laborator pentru substantele si preparatele chimice periculoase,
produsele de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor si
buruienilor în agricultură si silvicultură, produse cosmetice, aditivi
alimentari de uz uman si alte produse chimice industriale;
g) elaborează procedurile pentru efectuarea
inspectiilor instalatiilor de testare si a verificărilor studiilor care se vor
aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor;
h) atestă instalatiile de testare privind
conformitatea cu principiile de bună practică de laborator pentru substante si
preparate chimice periculoase, produse de uz fitosanitar pentru combaterea
bolilor, dăunătorilor si buruienilor în agricultură si silvicultură, produse
cosmetice, aditivi alimentari de uz uman si alte produse chimice industriale;
i) reglementează conditiile de realizare si omologare
a ambalajelor si recipientelor destinate transportului substantelor si
preparatelor chimice periculoase în conformitate cu prevederile Acordului
european referitor la transportul rutier international al mărfurilor
periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România
a aderat prin Legea nr. 31/1994;
j) elaborează norme privind clasificarea, ambalarea,
etichetarea, expedierea si depozitarea substantelor si preparatelor chimice
periculoase în conformitate cu prevederile acordului european prevăzut la lit.
i);
k) constată si aplică sanctiunile pentru
contraventiile prevăzute la art. 25 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
200/2000.
(2) A.N.S.P.C.P. îndeplineste orice alte atributii
prevăzute de lege sau stabilite de ministrul industriei si resurselor.
Art. 4. - În vederea aplicării unitare a dispozitiilor
legale privind libera circulatie a substantelor si preparatelor chimice
periculoase pentru om si mediu cu realizarea unei protectii adecvate a
acestora, A.N.S.P.C.P. colaborează cu ministere, cu alte organe ale
administratiei publice centrale si locale, în conformitate cu prevederile
legale privind competentele acestora. În acest scop vor fi încheiate, după
caz, protocoale care vor viza modalitătile concrete de
colaborare.
Art. 5. - Finantarea activitătii A.N.S.P.C.P. se
realizează din venituri, de regulă, extrabugetare.
Art. 6. - (1) Conducerea A.N.S.P.C.P. este asigurată
de un director general numit prin ordin al ministrului industriei si
resurselor.
(2) În exercitarea atributiilor sale directorul
general al A.N.S.P.C.P. emite decizii.
(3) Directorul general reprezintă A.N.S.P.C.P. în
raporturile cu tertii si poate delega, pe bază de mandat, o parte din
atributiile sale directorilor executivi.
Art. 7. - (1) Structura organizatorică a A.N.S.P.C.P.
este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice, prin decizie
a directorului general se pot organiza servicii, birouri si colective temporare
de lucru.
(3) A.N.S.P.C.P. poate înfiinta centre regionale fără
personalitate juridică, prin decizie a directorului general.
(4) Numărul maxim de posturi pentru A.N.S.P.C.P. este
de 45, cu încadrarea în numărul maxim de posturi si în cheltuielile de personal
aprobate prin bugetul de stat Ministerului Industriei si Resurselor pentru anul
2002.
(5) Salarizarea personalului A.N.S.P.C.P. se face
conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 24/2000 privind
sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din
sectorul bugetar, cu modificările si completările ulterioare. În situatia în
care finantarea activitătii A.N.S.P.C.P. se realizează integral din venituri
extrabugetare salarizarea se face în conditiile prevăzute de lege pentru
salarizarea institutiilor publice finantate din venituri extrabugetare.
Art. 8. - (1) A.N.S.P.C.P. are în dotare, pentru
transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de două autoturisme.
(2) Dotarea cu autoturisme a centrelor regionale care se înfiintează potrivit art. 7 alin. (3) se face în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată si modificată prin Legea nr. 247/2002.
Art. 9. - În termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri A.N.S.P.C.P. va elabora regulamentul propriu de
organizare si functionare, care se aprobă prin ordin al ministrului industriei
si resurselor.
Art. 10. - Anexa nr. 2 lit. A “Unităti aflate în
subordinea Ministerului Industriei si Resurselor” pct. II la Hotărârea
Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Industriei si Resurselor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 17 din 10 ianuarie 2001, cu modificările si completările ulterioare, se
completează după cum urmează:
“3. Agentia Natională pentru Substante si Preparate
Chimice Periculoase.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
3 iulie 2002.
Nr. 707.
ANEXĂ
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU SUBSTANTE SI PREPARATE
CHIMICE PERICULOASE
Numărul
maxim de posturi = 45
DIRECTOR GENERAL
AUDIT PUBLIC INTERN
RELATII CU PUBLICUL
OFICIUL JURIDIC
DIRECTIA IMPLEMENTARE REGLEMENTARE
DIRECTIA INSPECTIE
DIRECTIA FINANCIAR-ADMINISTRATIVĂ
Centre regionale
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Justitiei din România si
Ministerul Justitiei din Republica Slovenia, semnat la Ljubliana la 5 decembrie
2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea si
ratificarea tratatelor,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Protocolul de colaborare
dintre Ministerul Justitiei din România si Ministerul Justitiei din Republica
Slovenia, semnat la Ljubliana la 5 decembrie 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stănoiu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Bucuresti,
3 iulie 2002.
Nr. 708.
PROTOCOL
de colaborare între Ministerul Justitiei din România
si Ministerul Justitiei din Republica Slovenia
Ministerul Justitiei din România si
Ministerul Justitiei din Republica Slovenia, fiind convinse de utilitatea
stabilirii unor relatii strânse între ministerele justitiei din cele două tări
în limitele atributiilor ce le revin,
constiente
de faptul că întărirea cooperării dintre România si Republica Slovenia în
domeniul justitiei joacă un rol important în dezvoltarea relatiilor dintre cele
două tări, au convenit următoarele:
1. Cele două ministere vor încuraja
colaborarea specialistilor în domeniul juridic în vederea elaborării
legislatiei referitoare la sfera justitiei si schimburile de experientă privind
integrarea în sistemul juridic european, cu un accent deosebit pe unificarea
normelor; ele îsi vor transmite reciproc textele reglementărilor si informatii
privind legislatia adoptată.
2. Cele două ministere vor organiza,
ori de câte ori va fi necesar, întâlniri ale specialistilor în domeniul
justitiei, în vederea facilitării elaborării legislatiei referitoare la acest
domeniu, si vor sprijini cooperarea în domeniul specializării reciproce a
judecătorilor si functionarilor din cele două ministere.
3. Ori de câte ori va fi necesar
cele două ministere vor organiza atât consultări referitoare la chestiuni
juridice care interesează ambele părti, un accent deosebit fiind pus pe
acordarea mutuală de asistentă juridică privind procedurile judiciare, cât si
schimburi de opinii si de experientă în colaborarea juridică.
4. Ori de câte ori va fi necesar
cele două ministere vor face schimb de informatii statistice privind domeniul
justitiei. Prezentul protocol nu contravine obligatiilor asumate prin
conventiile internationale la care ambele tări sunt parte. Cele două părti îsi
vor transmite reciproc notificările privind îndeplinirea procedurilor legale
interne, necesare pentru intrarea în vigoare a prezentului protocol, care va
intra în vigoare în ziua următoare datei de primire a ultimei notificări.
Prezentul protocol poate fi denuntat oricând de oricare dintre părti, prin
intermediul unei notificări scrise transmise pe cale diplomatică, termenul de
preaviz fiind de 6 luni.
Încheiat la Ljubliana la 5 decembrie
2001, în două exemplare originale, în limbile română si slovenă, ambele texte
fiind autentice.
Pentru Ministerul Justitiei din România, Rodica Stănoiu, ministrul justitiei |
Pentru Ministerul Justitiei din Republica Slovenia, Ivan Bizjak, ministrul justitiei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de măsuri de restructurare
financiară a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 12 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
56/2002 privind programul de măsuri de restructurare financiară a creantelor
detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor
economici din sectorul agricol,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Normele
metodologice de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
56/2002 privind programul de măsuri de restructurare financiară a creantelor
detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor
economici din sectorul agricol, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Bancare,
Ionel Blănculescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
3 iulie 2002.
Nr. 718.
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de
aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 56/2002 privind
programul de măsuri de restructurare financiară a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra
agentilor economici din sectorul agricol
Art. 1. - Prezentele norme
metodologice reglementează modul de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de măsuri de restructurare
financiară a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol, denumită în continuare
ordonantă de urgentă.
Art. 2. - Agentii economici viabili
din sectorul agricol definiti la art. 2 din ordonanta de urgentă, pentru a
beneficia de programul de măsuri de restructurare financiară a creantelor
detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, denumită în
continuare A.V.A.B., trebuie să depună, în termen de 60 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, o cerere de
esalonare în lei a obligatiilor de plată către A.V.A.B., pe o perioadă de
maximum 5 ani.
Art. 3. - Procesul de calificare a
agentilor economici, respectiv a societătilor comerciale, a asociatiilor
constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 privind organizarea si
desfăsurarea unor activităti economice pe baza liberei initiative si a persoanelor
fizice autorizate să desfăsoare activităti în mod independent, în cadrul
programului de măsuri vizând restructurarea financiară a creantelor detinute de
A.V.A.B., presupune parcurgerea următoarelor etape:
etapa de
preselectie, etapa de selectie, etapa de analiză si implementare si etapa de
monitorizare.
Art. 4. - Etapa de preselectie a
agentilor economici constă în analiza preliminară a activitătii acestora în
functie de următoarele criterii:
a) eliminatorii, potrivit cărora nu intră sub
incidenta prevederilor ordonantei de urgentă agentii economici care se află în
reorganizare judiciară, faliment sau lichidare;
b) de eligibilitate, potrivit cărora sunt selectati
agentii economici care:
1. au realizat în ultimii 3 ani o cifră de afaceri
preponderent din activitătile definite la art. 2 din ordonanta de urgentă;
2. au depus si au înregistrat situatiile financiare si
declaratiile de impozite, taxe si contributii pe anul 2001 la organele fiscale;
3. detin baza tehnico-materială necesară realizării
obiectului de activitate (teren agricol, efective de animale, utilaje agricole,
linii de prelucrare etc.);
4. recunosc valoarea creantei detinute de A.V.A.B.,
consolidată conform Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind
valorificarea unor active bancare, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 409/2001, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 5. - Societătile comerciale vor furniza A.V.A.B.
următoarele documente:
a) acte constitutive, certificat fiscal, certificat de
înmatriculare, certificat constatator emis de oficiul registrului comertului
privind constituirea societătii sau detalii si documente privind situatii de
divizări, fuziuni, asocieri, participatii, externalizări de activităti;
b) cerere de esalonare ce va contine graficul de
achitare a datoriei conform ordonantei de urgentă;
c) bilantul contabil sau, după caz, situatia
financiară anuală, vizată de organul fiscal, rapoartele de gestiune si
rapoartele comisiei de cenzori la 31 decembrie 1999, 31 decembrie 2000 si 31
decembrie 2001;
d) balanta de verificare pentru anul 2001, precum si
ultima balantă de verificare pentru anul 2002, cu înregistrarea distinctă a
datoriei către A.V.A.B.;
e) bugetul de venituri si cheltuieli si proiectia
fluxului de numerar pe anul în curs si pe anul 2003;
f) situatia principalilor clienti (se specifică
principalii clienti care detin o pondere mai mare sau egală cu 20% din totalul
cifrei de afaceri pe anul 2001);
g) situatia principalilor furnizori de materii prime
si materiale consumabile, lucrări si servicii executate de terti (se specifică
principalii furnizori care detin o pondere mai mare sau egală cu 20% din total
furnizori pe anul 2001; nu vor fi luati în calcul furnizorii de utilităti si
furnizorii de imobilizări);
h) situatia centralizată a contractelor/comenzilor
aferente anului 2001, precum si a celor în baza cărora au fost estimate
încasările si plătile pentru anii 2002 si 2003 (în fotocopie);
i) situatia activelor imobilizate, întocmită conform
clasificării prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea
clasificatiei si a duratelor normale de functionare a mijloacelor fixe,
mentionându-se totodată sarcinile care le grevează, precum si creditorii în
favoarea cărora au fost constituite garantiile;
j) situatia creditelor contractate aflate în derulare,
cu specificarea soldurilor la zi, confirmate de extrase de cont si grafice de
plată;
k) situatia datoriilor bugetare aferente anilor 2001
si 2002, cu specificarea restantelor, a existentei/inexistentei esalonării la
plată a acestora, cu specificarea termenelor de plată si a demersurilor făcute
în vederea efectuării plătii;
l) situatia centralizată a litigiilor, specificându-se
cuantumul pretentiilor materiale;
m) declaratia pe propria răspundere a conducerii
societătii privind:
1. actiunile/părtile sociale, detinute de societatea
comercială la capitalul social al altor societăti, mentionându-se societatea,
numărul de actiuni si procentul detinut din totalul capitalului social;
2. nominalizarea băncii/băncilor la care societatea are
deschise conturi în lei/valută, cu specificarea numerelor de cont;
3. asigurarea, pe toată perioada de achitare a
datoriei fată de A.V.A.B., a unei politici manageriale care să preîntâmpine
declararea în incapacitate de plată de către alti creditori;
4. existenta si starea garantiilor ipotecare sau cu
drept de gaj, aflate în portofoliul de garantii A.V.A.B.;
n) declaratia actionarilor/asociatilor societătii
privind actiunile/părtile sociale detinute la capitalul social al altor
societăti, mentionându-se societatea, numărul de actiuni/părti sociale si
procentul detinut din totalul capitalului social.
Art. 6. - Etapa de selectie a societătilor comerciale
constă în analiza activitătii acestora în functie de următoarele criterii:
a)
criterii de performantă economico-financiară si managerială
1. Indicatori
financiari
Indicatori 2001/Punctaj (P fin) |
10 |
8 |
6 |
4 |
2 |
0 |
Optim |
I.
Lichiditate (%) |
|
|
|
|
|
|
|
a)
Lichiditate generală |
>120 |
120-110 |
110-100 |
100-90 |
90-80 |
sub 80 |
>120 |
b)
Lichiditate curentă |
>60 |
60-50 |
50-40 |
40-30 |
30-20 |
sub 20 |
>60 |
II.
Echilibrul patrimonial (%) |
|
|
|
|
|
|
|
a) Rata
solvabilitătii |
>30 |
30-25 |
25-20 |
20-15 |
15-10 |
sub 10 |
>30 |
b) Rata
globală de îndatorare |
<70 |
70-75 |
75-80 |
80-85 |
85-90 |
peste
90 |
<70 |
III.
Gestiune*) |
|
|
|
|
|
|
|
a)
Durata medie de încasare a creantelor (numărul de zile) |
|
|
|
|
|
|
|
b)
Durata medie de plată a furnizorilor (numărul de zile) |
|
|
|
|
|
|
|
c)
Corelatie numărul de zile b)-a) |
peste 8
|
8-6 |
6-4 |
4-2 |
2-0 |
sub 0 |
>8 |
IV.
Rentabilitate (%) |
|
|
|
|
|
|
|
a)
Rentabilitatea din activul de exploatare |
>10 |
10-8 |
8-6 |
6-4 |
4-2 |
sub 2 |
>10 |
b)
Gradul de acoperire a cheltuielilor din venituri |
>105
|
105-104 |
104-103 |
103-102 |
102-101 |
sub 101 |
>105 |
*) În
situatia în care din totalul furnizorilor pentru activitatea curentă furnizorii
restanti (peste 30 de zile) detin o pondere mai mare de 10%, indicatorul de
gestiune (III) va fi punctat cu 0.
P fin = 25% x (media I + media II + III c + media IV)
2.
Aprecierea managementului
2.1.
Politica managerială referitoare la achitarea obligatiilor către A.V.A.B.,
materializată prin plăti:
Punctaj (P cr) |
10 |
8 |
6 |
4 |
2 |
0 |
Optim |
Procent din valoarea nominală |
> 60 |
60-50 |
50-40 |
40-30 |
30-20 |
sub 20 |
> 60 |
2.2.
Problematica socială a societătii:
Probleme
sociale (an)/punctaj (Psoc) |
Aferente anului 2001 |
||||
Inexistente |
Solutionate în anul 2001 |
Solutionate în anul 2002 |
Nesolutionate |
||
Aferente
anului 2002 |
Inexistente
|
10 |
8 |
6 |
4 |
Solutionate
|
8 |
6 |
4 |
2 |
|
În curs
de solutionare |
6 |
4 |
2 |
0 |
|
|
Nesolutionate
|
4 |
2 |
0 |
0 |
2.3.
Politica comercială pe anul 2001
Punctaj (P com) |
10 |
8 |
6 |
4 |
2 |
0 |
Optim |
I.
Gradul de utilizare a capacitătii de productie (%) |
>80 |
80-70 |
70-60 |
60-50 |
50-40 |
sub 40 |
>80 |
II.
Gradul de asigurare a desfacerii cu contracte/comenzi (%) |
>80 |
80-70 |
70-60 |
60-50 |
50-40 |
sub 40 |
>80 |
III. Gradul
de asigurare cu contracte/comenzi în aprovizionare (%) |
>80 |
80-70 |
70-60 |
60-50 |
50-40 |
sub 40 |
>80 |
IV.
Dependenta de un singur client (%) |
<30 |
30-35 |
35-40 |
40-45 |
45-50 |
peste 50 |
<30 |
V.
Dependenta de un singur furnizor (%) |
<30 |
30-35 |
35-40 |
40-45 |
45-50 |
peste 50 |
<30 |
Pcom = 20% x (I + II + III + IV + V)
2.4. Litigii comerciale
Punctaj (P lit) |
10 |
8 |
6 |
4 |
2 |
0 |
Optim |
Ponderea
creantelor litigioase în totalul creantelor (%) |
0 |
0-5 |
5-10 |
10-15 |
15-20 |
peste 20 |
0 |
Punctaj acordat aprecierii managementului (P mg)
P mg = 25% x (Pcr + Psoc + Pcom + Plit)
Punctajul acordat criteriilor de performantă
economico-financiară si managerială [punctajul a)] se calculează ca medie
aritmetică ponderată a acestora după următoarea formulă:
Punctaj a) = 60% x Pfin + 40% x pmg
b) situatia datoriilor bugetare:
Puncte
1. nu înregistrează plăti restante si nu beneficiază
de esalonări 10
2. beneficiază de esalonări la plată si respectă
graficul 8
3. beneficiază de esalonări la plată, dar
înregistrează restante ce se află în curs de solutionare 6
4. înregistrează plăti restante pentru care există
solicitare si dosar complet în analiză pentru esalonare la plată 4
5. înregistrează plăti restante a căror esalonare
poate fi acordată 2
6. înregistrează plăti restante a căror esalonare nu a
fost aprobată 0
Punctajul acordat criteriului “Situatia datoriilor
bugetare” [punctajul b)] se calculează în functie de punctajul acordat conform
grilei.
c) clasificarea garantiilor ce vor garanta creanta
A.V.A.B.
1. Imobile cu destinatia de locuintă si/sau sedii
administrative, amplasate în mediu:
Puncte
1.1. urban:
1.1.1. cu teren aferent 6
1.1.2. fără teren aferent 2
1.2. rural:
1.2.1. cu teren aferent 2
1.2.2. fără teren 0
2. Imobile cu destinatie industrială/depozitare si
spatii comerciale,
amplasate în mediu:
2.1. urban:
2.1.1. cu teren aferent 6
2.1.2. fără teren aferent 2
2.2. rural:
2.2.1. cu teren aferent 2
2.2.2. fără teren 0
3. Ferme agricole:
3.1. cu teren aferent 6
3.2. fără teren aferent 4
4. Teren:
4.1. intravilan 6
4.2. extravilan 4
5. Echipamente de productie, transport, animale si
păsări:
5.1. instalatii, echipamente si utilaje tehnologice 4
5.2. utilaje agricole si mijloace de transport 4
5.3. animale si păsări 2
6. Culturi, stocuri de produse si alte bunuri 0
N O T Ă :
Garantiile vor fi clasificate si apreciate din punct
de vedere calitativ conform grilei. Garantiile constituite si cele care urmează
a fi constituite în favoarea A.V.A.B. trebuie să atingă nivelul de minimum 150%
grad de acoperire a soldului creantei ce poate face obiectul esalonării la
plată în conditiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 56/2002. Va fi luată
în calcul valoarea garantiilor stabilită prin raport de evaluare întocmit de o
societate de evaluare selectată de A.V.A.B. prin licitatie publică.
Punctaj c) = Σ puncte/nr. de clase de încadrare a garantiilor
N O T Ă :
La stabilirea numărului de clase nu vor fi luate în
calcul clasele în cadrul cărora garantiile au fost punctate cu 0.
Modalitatea de calcul al punctajului specific (PS)
Punctajul specific se calculează ca medie aritmetică
ponderată a criteriilor din punctajele a), b) si c) privind selectia si
calificarea societătilor comerciale care pot beneficia de prevederile
ordonantei de urgentă, după următoarea formulă:
PS = 50% x punctaj a) + 20% x punctaj b) + 30% x
punctaj c)
Punctajul specific va fi ajustat cu indicatorul de
corectie.
d) Indicator de corectie (IC) - rata somajului în
judet/trimestrul I 2002
1. mai mare cu 25% fată de rata medie a somajului 2
2. între 0-25% fată de rata medie a somajului 1
3. mai mică sau egală cu rata medie a somajului 0
Punctaj total minim admisibil (PS+IC) pentru
societătile comerciale = 5 puncte
Societătile comerciale ce întrunesc punctajul total minim
admisibil vor intra în etapa de analiză si implementare.
Art. 7. - Asociatiile constituite conform
Decretului-lege nr. 54/1990 vor furniza, în functie de natura asociatiei,
următoarele documente:
a) autorizatia de exercitare a comertului, emisă de
autoritătile administratiei publice locale, conform Decretului-lege nr.
54/1990;
b) certificat de înmatriculare la camera de comert si
industrie - oficiul registrului comertului;
c) certificat de înregistrare fiscală la organele
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice;
d) contractul de asociere;
e) bilantul contabil sau, după caz, situatia
financiară anuală pe ultimii 3 ani/declaratie de venituri pentru ultimii 3 ani,
înregistrate la organele fiscale;
f) situatia datoriilor bugetare aferente anilor 2001
si 2002, cu specificarea restantelor, a existentei/inexistentei esalonării la
plată a acestora, cu specificarea termenelor de plată si a demersurilor făcute
în vederea efectuării plătii;
g) documente care să ateste existenta bazei
tehnico-materiale necesare pentru realizarea obiectului de activitate;
h) declaratie pe propria răspundere a membrilor
asociatiei constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 privind
actiunile/părtile sociale detinute la capitalul social al altor societăti (se
mentionează societatea, numărul de actiuni/părti sociale si procentul detinut
din totalul capitalului social).
Art. 8. - Persoanele fizice autorizate să desfăsoare
activităti în mod independent vor furniza următoarele documente:
a) certificat din care să rezulte că este autorizat să
presteze activitătile definite la art. 2 din ordonanta de urgentă;
b) declaratia de impunere înregistrată la organele
fiscale;
c) certificat emis de organele fiscale privind sumele
datorate la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetele
locale;
d) situatia datoriilor bugetare aferente anilor 2001
si 2002, cu specificarea restantelor, a existentei/inexistentei esalonării la
plată a acestora, cu specificarea termenelor de plată si a demersurilor făcute
în vederea efectuării plătii;
e) acte de proprietate din care să rezulte existenta
bazei tehnico-materiale necesare realizării activitătilor definite la art. 2
din ordonanta de urgentă (facturi si chitante fiscale, titluri de proprietate
pe teren);
f) adeverintă de avere eliberată/vizată de primărie;
g) declaratie pe propria răspundere privind
actiunile/părtile sociale, detinute de persoana fizică la capitalul social al
societătilor comerciale (se mentionează societatea, numărul de actiuni/părti
sociale si procentul detinut din totalul capitalului social).
Art. 9. - Etapa de selectie a asociatiilor constituite
conform Decretului-lege nr. 54/1990 si a persoanelor fizice autorizate să
desfăsoare activităti în mod independent constă în analiza activitătii acestora
în functie de următoarele criterii:
a) Criteriul economic:
a.1. Gradul de acoperire a cheltuielilor din venituri
- art. 6 lit. a) pct. 1.IV.b)
a.2. Gradul de achitare a obligatiilor către A.V.A.B.
- art. 6 lit. a) pct. 2.1.
Punctaj a) = 50% x (punctaj a.1 + punctaj a.2)
b) situatia datoriilor bugetare - art. 6 lit. b);
c) clasificarea garantiilor ce vor garanta creanta
A.V.A.B. - art. 6 lit. c).
Modalitatea de calcul al punctajului specific (PS)
Punctajul specific se calculează ca medie aritmetică
ponderată a criteriilor din punctajele a), b) si c) privind selectia si
calificarea asociatiilor constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 si a
persoanelor fizice autorizate care pot beneficia de prevederile ordonantei de
urgentă, după următoarea formulă:
PS = 50% x punctaj a) + 20% x punctaj b) + 30% x
punctaj c)
Punctajul specific va fi ajustat cu indicatorul de
corectie prevăzut la art. 6 lit. d).
Punctajul total minim admisibil (PS+IC) pentru
asociatiile constituite conform Decretului-lege nr. 54/1990 si persoanele
fizice autorizate = 5 puncte
Asociatiile constituite conform Decretului-lege nr.
54/1990 si persoanele fizice autorizate să desfăsoare activităti în mod
independent, care întrunesc punctajul total minim admisibil, vor intra în etapa
de analiză si implementare.
Art. 10. - (1) Etapa de analiză si implementare constă
în analiza posibilitătii agentilor economici, calificati după primele două
etape, de plată a datoriei către A.V.A.B., în vederea încheierii conventiilor
de esalonare.
(2) Pentru analiză în cadrul acestei etape agentii
economici vor furniza următoarele documente:
a) planul de afaceri pe următorii 5 ani;
b) fluxul de numerar pe anul 2002 si previzionat pe
anul 2003, acesta urmând a fi reconsiderat periodic la finele exercitiului
financiar în functie de specificul activitătii;
c) planul de investitii pe următorii 5 ani.
(3) În etapa de analiză si implementare A.V.A.B. va
aplica procedura proprie de esalonare în vederea identificării agentilor
economici cu care va încheia conventii de esalonare potrivit art. 6 din
ordonanta de urgentă.
Art. 11. - (1) Prin procedura de monitorizare se va
realiza evaluarea semestrială a agentilor economici, în vederea determinării
evolutiei activitătii acestora si a respectării termenilor stabiliti prin
conventiile de esalonare.
(2) Agentii economici care, pe parcursul derulării
conventiilor de esalonare la plată, îsi vor schimba obiectul de activitate sau
ale căror venituri vor fi obtinute preponderent din alte activităti decât cele
care au determinat calificarea în programul de restructurare financiară vor
pierde dreptul de a beneficia de prezentele măsuri de restructurare financiară
a creantelor, iar A.V.A.B. va declansa procedurile de valorificare prevăzute la
art. 10 din ordonanta de urgentă.
pentru
modificarea pozitiilor nr. 2 si 3 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si celelalte drepturi
în valută si în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în
străinătate
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Pozitiile nr. 2 si 3 din anexa
nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de
salarizare în valută si celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului
trimis în misiune permanentă în străinătate, republicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 210 din 5 septembrie 1996, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si vor avea următorul cuprins:
“Nr. crt. |
Functiile |
Coeficientul |
Nivelul studiilor de ierarhizare |
2. |
Consul
general-sef al unui consulat general |
S |
3,90 |
3. |
Ministru
consilier, reprezentant diplomatico-militar pe lângă organizatiile
internationale |
S |
3,80” |
Art. II. - Pentru anul 2002 fondurile
necesare drepturilor salariale în valută, ca urmare a modificărilor
coeficientilor de ierarhizare potrivit prezentei hotărâri, se suportă din
bugetul aprobat pe anul 2002 pentru Ministerul Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti,
3 iulie 2002.
Nr. 719.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate publică a statului,
din administrarea Ministerului Finantelor
Publice în administrarea Ministerului de Interne
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea parterului si
etajului I din imobilul proprietate publică a statului, situat în municipiul
Târgoviste, judetul Dâmbovita, având datele de identificare prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Ministerului Finantelor Publice - Directia generală a finantelor publice a
judetului Dâmbovita în administrarea Ministerului de Interne - Serviciul de
evidentă informatizată a persoanei al judetului Dâmbovita.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministru de interne,
Toma Zaharia
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti,
3 iulie 2002.
Nr. 721.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite din administrarea
Ministerului Finantelor Publice în administrarea Ministerului de Interne
Nr. crt. |
Datele de identificare a imobilului |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Denumirea obiectivului+ teren aferent |
Nr. de inventar atribuit de Ministerul Finantelor
Publice |
Cod de clasificare |
1. |
Municipiul
Târgoviste, bd. Mircea cel Bătrân nr. 2 (fostă
Str. Victoriei nr. 2),
judetul Dâmbovita |
Ministerul
Finantelor Publice |
Ministerul
de Interne |
Parterul
si etajul I ale imobilului Aria construită desfăsurată = 793 m2 Teren
aferent = 550 m2 |
Clădire
= 28347 Teren = 28349 |
8.29.06 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Comat
Neamt” - S.A. Piatra-Neamt
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din
6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Comat Neamt” - S.A.
Piatra-Neamt,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Comat Neamt” -
S.A. Piatra-Neamt, denumită în continuare societate comercială, cu
sediul în municipiul Piatra-Neamt, str. Ion Păun Pincio nr. 3, judetul Neamt,
înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J 27/205/1991, începând
cu data de 9 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor, în situatia privatizării societătii comerciale, sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
12 iulie 2002.
Nr. 39.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Comes” - S.A. Săvinesti
Ministrul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de
organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august
2001,
în vederea stabilirii
modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate
pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Comes” -
S.A. Săvinesti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Comes” - S.A.
Săvinesti, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
localitatea Săvinesti, Str. Uzinei nr. 1, judetul Neamt, înmatriculată la
Oficiul registrului comertului sub nr. J 27/27/1991, începând cu data de 9
iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra
societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor, în situatia privatizării societătii comerciale, sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
12 iulie 2002.
Nr. 40.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
.U.I.M.” - S.A. Vânători-Neamt
Ministrul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de
organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august
2001,
în vederea stabilirii
modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate
pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “U.I.M.”
- S.A. Vânători-Neamt,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială.U.I.M.” - S.A.
Vânători-Neamt, denumită în continuare societate comercială, cu sediul
în comuna Vânători-Neamt, Str. Principală, judetul Neamt, înmatriculată la
Oficiul registrului comertului sub nr. J 27/358/1991, începând cu data de 9
iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor, în situatia privatizării societătii comerciale, sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
12 iulie 2002.
Nr. 41.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
.Fibracis Veresti” - S.A. Veresti
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din
6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Fibracis Veresti” - S.A.
Veresti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Fibracis Veresti”
- S.A. Veresti, denumită în continuare societate comercială, cu sediul
în comuna Veresti, satul Hancea, judetul Suceava, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J 33/165/2000, începând cu data de 9 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de
administrare specială în perioada de privatizare încetează la data transferului
dreptului de proprietate asupra actiunilor, în situatia privatizării societătii
comerciale, sau la data stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
12 iulie 2002.
Nr. 42.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de
administrare specială la Societatea Comercială “Fibratin” - S.A. Cornu Luncii
Ministrul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de
organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august
2001,
în vederea stabilirii
modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate
pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială
“Fibratin” - S.A. Cornu Luncii,
emite preznetul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Fibratin” - S.A.
Cornu Luncii, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
comuna Cornu Luncii, judetul Suceava, înmatriculată la Oficiul registrului
comertului sub nr. J 33/166/2000, începând cu data de 9 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor, în situatia privatizării societătii comerciale, sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
12 iulie 2002.
Nr. 43.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii aferente lunii iulie
2002
(perioade
de aplicare)
În baza art. 8 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul
Băncii Nationale a României si în aplicarea prevederilor Regulamentului nr.
4/1998 privind regimul rezervelor minime obligatorii, republicat,
Banca Natională a României hotărăste:
Ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii aferente lunii iulie 2002 (perioade de aplicare) sunt:
- 11,0% pentru rezervele minime obligatorii
constituite în lei;
- 1,0% pentru rezervele minime obligatorii constituite
în dolari S.U.A.;
- 1,0% pentru rezervele minime obligatorii constituite
în euro.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti,
11 iulie 2002.
Nr. 24.