MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 4 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 7
ianuarie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
753/2001. - Lege
pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 113/1999 privind reglementarea
productiei, circulatiei si comercializării alimentelor
1.081/2001. - Decret
privind promulgarea Legii pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 113/1999
privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializării alimentelor
1.102/2001. - Decret
privind numirea si eliberarea unor judecători si procurori
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 265 din
25 septembrie 2001 privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr.
74/1996
Decizia nr. 267 din
25 septembrie 2001 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. I pct. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 11/1997 pentru modificarea si
completarea Normelor metodologice privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru
reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte,
trecute în proprietatea statului, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.
20/1996
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
204/2001. - Ordin al
presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind aprobarea Listei
cuprinzând perimetrele petroliere de explorare, dezvoltare si exploatare,
oferite pentru concesiune prin concurs de ofertă publică
388/2001. - Ordin al
ministrului industriei si resurselor privind aprobarea Listei cuprinzând standardele
române care adoptă standardele europene armonizate referitoare la recipientele
simple sub presiune
531/2001. - Ordin al
presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei pentru Clauze Abuzive
532/2001. - Ordin al
presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei pentru Securitatea Produselor
533/2001. - Ordin al
presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind
aprobarea componentei nominale si a Regulamentului de organizare si functionare
ale Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor
535/2001.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor privind unele măsuri de informare a consumatorilor
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 113/1999 privind
reglementarea productiei,
circulatiei si comercializării alimentelor
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se respinge Ordonanta
Guvernului nr. 113 din 30 august 1999 privind reglementarea productiei,
circulatiei si comercializării alimentelor, emisă în temeiul art. 1 lit. P pct.
3 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si
publicată în Monitorul
Oficial
al României, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999.
Această lege a fost adoptată de Camera
Deputatilor în sedinta din 18 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art.
74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în
sedinta din 26 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2)
din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Bucuresti,
27 decembrie 2001.
Nr.
753.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru respingerea
Ordonantei Guvernului nr. 113/1999 privind reglementarea
productiei, circulatiei si comercializării alimentelor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1)
si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d
e c r e t e a z ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru
respingerea Ordonantei Guvernului nr. 113/1999 privind reglementarea
productiei, circulatiei si comercializării alimentelor si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
21 decembrie 2001.
Nr.
1.081.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind numirea si eliberarea unor judecători si procurori
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c),
ale art. 99 alin. (1) si ale art. 133 alin. (1) din Constitutia României,
precum si ale art. 47, ale art. 92 alin. (1) lit. a), b) si c) si ale art. 131
din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
având în vedere hotărârile Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 176/2001 si nr. 177/2001,
Presedintele României d
e c r e t e a z ă :
Art. 1. - Se numesc în functiile de
judecător si procuror, la instantele si la parchetele de pe lângă instantele
mentionate în dreptul fiecăruia, următorii:
- doamna Adriana Chioseaua Curtea de Apel
Bucuresti;
- doamna Maria Gheorghe Judecătoria
Câmpulung;
- doamna Simona Florina Lungu Judecătoria
Piatra Neamt;
- doamna Teodora Năcută Tribunalul Vaslui;.-
doamna Monica Mioara Turcu Judecătoria Câmpeni;
- doamna Aurora-Letitia Veltan Judecătoria
Târgu Mures;
- doamna Nicoleta-Ioana Alexandrescu
Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 Bucuresti;
- doamna Daniela-Elena Artemie Parchetul
de pe lângă Judecătoria Brezoi;
- doamna Camelia Ciubotariu Parchetul de
pe lângă Judecătoria Vaslui;
- domnul Ilie Ciucur Parchetul de pe lângă
Judecătoria Gheorgheni;
- domnul Traian Fucigiu Parchetul de pe
lângă Tribunalul Tulcea;
- domnul Visărică-Octavian Mitache
Parchetul de pe lângă Judecătoria Gheorgheni;
- doamna Aurica Pauliuc Parchetul de pe
lângă Judecătoria Satu Mare;
- domnul Florin Scripcă Parchetul de pe
lângă Judecătoria Vaslui;
- domnul Vasile-Cătălin Tentiuc Parchetul
de pe lângă Judecătoria Piatra Neamt;
- domnul Simion-Nicu Trifan Parchetul de
pe lângă Judecătoria Ludus.
Art. 2. - Se eliberează din functie
următorii judecători si procurori:
a) prin demisie
- doamna Ileana Botea judecător la
Judecătoria Târgu Cărbunesti, pe data de 1 noiembrie 2001;
- doamna Rodica Caragea judecător la
Judecătoria Sectorului 2 Bucuresti, pe data de 22 octombrie 2001;
- domnul Stefan Dan Stoica judecător la
Tribunalul Bucuresti, pe data de 1 noiembrie 2001;
- doamna Sorinela-Raveca Dancăsiu procuror
la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu, pe data de 1 noiembrie 2001;
b) prin pensionare potrivit legii sau
încetarea activitătii pensionarului reîncadrat
- doamna Cecilia Dăscălescu judecător la
Judecătoria Darabani, la cerere, pe data de 1 noiembrie 2001;
- domnul Ulpiu Traian Maniu judecător la
Curtea de Apel Cluj, prin retragerea avizului de continuare a activitătii, pe
data de 31 decembrie 2001;
- doamna Stănuta-Maria Neagu judecător la
Judecătoria Călărasi, la cerere, pe data de 1 decembrie 2001;
- doamna Ana Roman judecător la Curtea de
Apel Cluj, prin retragerea avizului de continuare a activitătii, pe data de 31
decembrie 2001;
- domnul Petru Banda procuror la Parchetul
de pe lângă Tribunalul Caras-Severin, la cerere, pe data de 1 octombrie 2001;
- domnul Ioan Băloi procuror la Parchetul
de pe lângă Curtea de Apel Ploiesti, prin retragerea avizului de continuare a
activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Ion Bonini-Dariu procuror la
Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justitie, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Radu Găină procuror la Parchetul
de pe lângă Judecătoria Câmpulung Moldovenesc, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Florin Gheorghiu procuror la
Parchetul de pe lângă Tribunalul Buzău, prin retragerea avizului de continuare
a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Petru Iacob procuror la Parchetul
de pe lângă Tribunalul Dolj, prin retragerea avizului de continuare a activitătii,
pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Otto-Iosif Kreutzer procuror la
Parchetul de pe lângă Tribunalul Maramures, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Marin Marcu procuror la Parchetul
de pe lângă Tribunalul Galati, la cerere, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Naphegyi-Ioan Mihaly procuror la
Parchetul de pe lângă Tribunalul Harghita, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Constantin Panait procuror la
Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucuresti, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Gheorghe Pop procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Buhusi, prin retragerea avizului de continuare
a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Ioan Pop procuror la Parchetul de
pe lângă Judecătoria Roman, prin retragerea avizului de continuare a
activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Tiberiu-Mircea Pop procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Dej, prin retragerea avizului de continuare a
activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Anton Socaciu procuror la
Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Brasov, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
- domnul Gheorghe Zamfir procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucuresti, prin retragerea
avizului de continuare a activitătii, pe data de 1 octombrie 2001;
- doamna Antoaneta Zapotinschi procuror la
Parchetul de pe lângă Judecătoria Hunedoara, prin retragerea avizului de
continuare a activitătii, pe data de 1 septembrie 2001;
c) prin transfer
- domnul locotenent-colonel judecător la
Tribunalul Militar magistrat Marius-Flaviu Budu Teritorial Bucuresti, la
cerere, pe data de 1 noiembrie 2001.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
28 decembrie 2001.
Nr.
1.102.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 25 septembrie 2001
privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin.
(2) si ale art. 30 alin. (2)
din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996
Nicolae
Popa - presedinte
Costică
Bulai - judecător
Nicolae
Cochinescu - judecător
Constantin
Doldur - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Serban
Viorel Stănoiu - judecător
Ioan
Vida - judecător
Paula
C. Pantea - procuror
Doina
Suliman - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin.
(2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996, exceptie ridicată de Societatea
Comercială TVS - S.R.L. din Oradea în Dosarul nr. 221/LC/2001 al Tribunalului
Bihor.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de
care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public
solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată,
deoarece dispozitiile legale criticate reglementează tarifele de supraveghere
si control, care nu intră în categoria impozitelor si taxelor, astfel că nu
sunt venituri ale bugetului de stat.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările
dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 17 aprilie 2001,
pronuntată în Dosarul nr. 221/LC/2001, Tribunalul Bihor a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14
alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996. Exceptia
a fost ridicată de Societatea Comercială TVS - S.R.L. din Oradea într-o cauză
ce are ca obiect penalităti de întârziere a plătii solicitate de Regia Autonomă
“Inspectoratul General al Comunicatiilor” Bucuresti.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate se sustine că dispozitiile legale
criticate contravin prevederilor
constitutionale ale art. 138 alin. (1). Se arată că în timp ce “taxele de
autorizare sunt stabilite prin lege, ceea ce este în conformitate cu
Constitutia, [...] tariful de supraveghere si control (si alte tarife), care au
acelasi regim juridic, respectiv se fac venit la bugetul de stat, se stabilesc
prin ordin al ministrului comunicatiilor”.
Prin notele scrise depuse la dosar Regia
Autonomă “Inspectoratul General al Comunicatiilor” Bucuresti consideră că
exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibilă, deoarece “tarifele de
supraveghere si control astfel cum sunt reglementate prin art. 14 alin. (2) si
art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996 [...] nu sunt
«venituri ale bugetului de statČ si nu intră în categoria impozitelor si
taxelor”.
Instanta de judecată, exprimându-si opinia,
apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, dispozitiile
legale criticate nefiind contrare prevederilor constitutionale invocate. Se
arată că tariful de supraveghere si control a fost stabilit prin lege, iar
cuantumul acestuia s-a stabilit de către autoritatea de reglementare în temeiul
art. 24-25 din Legea nr. 74/1996.
Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Presedintele Camerei Deputatilor, în
punctul său de vedere, apreciază că dispozitiile legale
criticate sunt constitutionale, astfel că exceptia este neîntemeiată.
Guvernul, în punctul său de vedere,
consideră că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât
“regimul juridic al tarifelor este instituit la nivel de lege”, iar “acordarea
de către Legea nr. 74/1996 a unor competente în stabilirea nivelului tarifelor,
urmare evolutiei accelerate a indicelui preturilor si tarifelor în economie, nu
contravine dispozitiilor art. 138 alin. (1) din Constitutia României”.
Presedintele Senatului nu
a comunicat punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
reaminând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor
si cel al Guvernului, raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor,
notele scrise depuse de parte, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum
si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal
sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din
Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea
nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei îl constituie
dispozitiile art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea
telecomunicatiilor nr. 74/1996, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 156 din 22 iulie 1996.
Textele de lege criticate au următorul
continut:
- art. 14 alin. (2): “Cheltuielile
privind activitătile necesare pentru controlul permanent al respectării
prevederilor licentelor, controlul tehnic asociat, verificarea parametrilor de
calitate si a protectiei contra perturbatiilor si, după caz, monitorizarea
spectrului radioelectric sunt suportate din tarifele percepute de la titularii
de licentă de către organismul specializat prevăzut la art. 49 alin. (1).
Aceste tarife se aprobă conform prevederilor art. 25, care se aplică în mod
corespunzător.”;
- art. 30 alin. (2): “Cheltuielile
privind activitătile necesare pentru controlul permanent al respectării
prevederilor autorizatiilor, controlul tehnic asociat, verificarea parametrilor
de calitate si a protectiei contra perturbatiilor si, după caz, monitorizarea
spectrului radioelectric sunt suportate din tarifele percepute de la titularii
de autorizatie de către organismul specializat prevăzut de art. 49 alin. (1).
Aceste tarife se aprobă conform prevederilor art. 25, care se aplică în mod
corespunzător.”
Autorul exceptiei, invocând
neconstitutionalitatea acestor dispozitii legale, apreciază că au fost
încălcate prevederile constitutionale ale art. 138 alin. (1), potrivit cărora:
“Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale
bugetului asigurărilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege.”
Examinând exceptia, Curtea constată că, în
principiu, o taxă are justificarea într-un serviciu public, iar impozitul
reprezintă o contributie bănească obligatorie si cu titlu nerambursabil,
datorată, conform legii, bugetului de stat.
Autorul exceptiei critică faptul că
tariful de supraveghere si control, desi instituit prin Legea nr. 74/1996, este
stabilit prin ordin al ministrului comunicatiilor, ceea ce contravine art. 138
alin. (1) din Constitutie. În spetă, fiind vorba însă de tarife (care nu fac
parte din categoria surselor de venituri bugetare, ci sunt surse proprii de
venituri, reprezentând pretul unor activităti), iar nu de taxe, Curtea nu poate
retine vreo legătură între dispozitiile legale criticate si prevederile
constitutionale invocate. Asa fiind, rezultă că aprobarea, printr-un act ce nu
are forta juridică a legii, a tarifelor percepute de titularii de licentă
pentru serviciile de telecomunicatii furnizate nu poate fi considerată
neconstitutională.
Pentru considerentele expuse, în temeiul
art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13
alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (2) si ale art. 30 alin. (2) din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996, exceptie ridicată de Societatea Comercială TVS - S.R.L. din Oradea în Dosarul nr. 221/LC/2001 al Tribunalului Bihor.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de
25 septembrie 2001.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Doina Suliman
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 25 septembrie 2001
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I
pct. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 11/1997 pentru modificarea si completarea
Normelor metodologice privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea
situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în
proprietatea statului, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 20/1996
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionali tate a dispozitiilor art. I pct. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 11/1997 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 20/1996, exceptie ridicată de Daniel Zăvoianu, Paul Ciocănescu, Dobrită Drumea si Dan Pârcălăbescu în Dosarul nr. 5.342/2000 al Tribunalului Constanta - Sectia civilă.
La apelul nominal autorii exceptiei,
Daniel Zăvoianu, Paul Ciocănescu si Dobrită Drumea, sunt prezenti personal, iar
Dan Pârcălăbescu este reprezentat de sotia sa, Iuliana Pârcălăbescu. Lipseste R.A.E.D.P.P.
Constanta, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Paul Ciocănescu, în numele său si al
celorlalti autori ai exceptiei, solicită admiterea acesteia pentru motivele
invocate în fata instantei de judecată.
Reprezentantul Ministerului Public
solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibilă,
deoarece hotărârile Guvernului nu pot constitui obiect al controlului de
constitutionalitate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările
dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea nr. 481 din 21 februarie
2001, pronuntată în Dosarul nr. 5.342/2000, Tribunalul Constanta – Sectia
civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. I pct. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 11/1997 pentru
modificarea si completarea Normelor metodologice privind aplicarea Legii nr.
112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia
de locuinte, trecute în proprietatea statului, stabilite prin Hotărârea
Guvernului nr. 20/1996.
Exceptia a fost ridicată de Daniel Zăvoianu, Paul Ciocănescu, Dobrită Drumea si Dan Pârcălăbescu cu ocazia solutionării apelului declarat împotriva unei sentinte civile pronuntate de Judecătoria Constanta.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate
se sustine că dispozitiile legale criticate contravin
prevederilor constitutionale ale art. 16 si ale art. 107 alin. (2).
Tribunalul Constanta - Sectia civilă,
exprimându-si opinia, apreciază că exceptia ridicată este
nefondată, deoarece dispozitiile Hotărârii Guvernului nr. 11/1997 nu contravin
prevederilor constitutionale invocate. Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1)
din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate
ridicate.
Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază
că exceptia este inadmisibilă întrucât, potrivit art. 144 din Constitutie,
controlul hotărârilor Guvernului nu intră în com- petenta Curtii
Constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale
Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul
de vedere al Guvernului, raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor,
sustinerile autorilor exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. I pct. 6 din Hotărârea
Guvernului nr. 11/1997 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice
privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a
unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului,
stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 20/1996, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 16 din 4 februarie 1997.
Autorii exceptiei consideră că aceste
dispozitii contravin prevederilor constitutionale ale art. 16 privind
egalitatea în drepturi si ale art. 107 alin. (2) relative la emiterea
hotărârilor Guvernului.
Curtea constată că în situatia în care
obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie o hotărâre a
Guvernului, aceasta este contrară prevederilor art. 144 lit. c) din
Constitutie, precum si celor ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, iar potrivit alin. (6) al aceluiasi articol din lege, instanta de
judecată trebuia să o respingă, ca fiind inadmisibilă, printr-o încheiere
motivată, fără a sesiza Curtea Constitutională. Întrucât instanta de judecată
nu a aplicat aceste dispozitii legale, Curtea urmează să respingă exceptia ca
fiind inadmisibilă.
Pentru considerentele expuse, în temeiul
art. 144 lit. c) din Constitutie si al art. 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă, exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 6 din Hotărârea Guvernului
nr. 11/1997 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind
aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor
imobile cu destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului, stabilite
prin Hotărârea Guvernului nr. 20/1996, exceptie ridicată de Daniel Zăvoianu,
Paul Ciocănescu, Dobrită Drumea si Dan Pârcălăbescu în Dosarul nr. 5.342/2000
al Tribunalului Constanta - Sectia civilă.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 25 septembrie 2001.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Doina Suliman
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind aprobarea Listei cuprinzând perimetrele petroliere de explorare,
dezvoltare si exploatare, oferite pentru concesiune prin concurs de ofertă
publică
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
având
în vedere:
-
Legea petrolului nr. 134/1995;
-
Hotărârea Guvernului nr. 1.265/1996 privind aprobarea Normelor metodologice
pentru aplicarea Legii petrolului
nr.
134/1995 si modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.043/1995
privind unele măsuri în domeniul cooperării cu parteneri străini la explorarea
de titei si gaze în România;
- Legea nr. 219/1998 privind regimul
concesiunilor;
- prevederile Normelor metodologice-cadru
de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 216/1999;
- solicitările persoanelor juridice
adresate Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul
1, tel. +(40) 1 3132204, fax +(40) 1 2107440, oferă în vederea concesionării
următoarele perimetre de explorare, dezvoltare si exploatare petrolieră:
1. Perimetrul E IV - 1 Suceava
Coordonate-Stereo ‘70
Nr. crt. |
x |
y |
1. |
718.549 |
568.308 |
2. |
690.434 |
580.217 |
3. |
691.000 |
585.000 |
4. |
660.843 |
613.435 |
5. |
642.656 |
627.343 |
6. |
625.774 |
641.639 |
7. |
639.354 |
665.959 |
8. |
743.455 |
598.902. |
2. Perimetrul E IV - 2 Viperesti
Coordonate-Stereo ‘70
Nr. crt. |
x |
y |
1. |
451.000 |
600.000 |
2. |
451.000 |
636.500 |
3. |
443.000 |
636.500 |
4. |
443.000 |
631.900 |
5. |
436.500 |
631.900 |
6. |
436.500 |
623.609 |
7. |
404.815 |
623.609 |
8. |
404.810 |
629.510 |
9. |
396.041 |
629.493 |
10. |
396.047 |
623.606 |
11. |
390.242 |
623.610 |
12. |
390.260 |
609.500 |
13. |
403.196 |
609.499 |
14. |
403.194 |
602.002 |
15. |
410.000 |
602.008 |
16. |
410.000 |
613.000 |
17. |
425.000 |
613.000 |
18. |
425.000 |
600.000 |
3. Perimetrul E IV - 3 Zegujani
Coordonate-Stereo ‘70
Nr. crt. |
x |
y |
1. |
407.000 |
358.000 |
2. |
351.100 |
358.000 |
3. |
351.750 |
338.800 |
4. |
351.000 |
316.500 |
5. |
364.750 |
323.250 |
6. |
385.000 |
323.250 |
7. |
407.000 |
339.000 |
cu
exceptia perimetrului, în limitele adâncimii de 3.000 m:
Nr. crt. |
x |
y |
1. |
375.471,33 |
345.258,83 |
2. |
376.670,10 |
341.850,88 |
3. |
377.826,36 |
341.741,42 |
4. |
379.397,05 |
345.136,65 |
5. |
380.206,13 |
345.209,10 |
6. |
381.029,70 |
348.561,85 |
7. |
379.969,24 |
349.639,90 |
8. |
377.433,57 |
348.912,14 |
4. Perimetrul E IV - 4 Anina
Coordonate-Stereo ‘70
Nr. crt. |
x |
y |
1. |
430.673 |
255.771 |
2. |
426.572 |
266.078 |
3. |
384.444 |
252.657 |
4. |
384.971 |
239.503 |
5. Perimetrul E IV - 5 Satu Mare
Coordonate-Stereo ‘70
Nr. crt. |
x |
y |
1. |
724.150 |
361.800 |
2. |
690.700 |
361.800 |
3. |
690.700 |
358.000 |
4. |
683.500 |
358.000 |
5. |
683.500 |
354.000 |
6. |
677.750 |
354.000 |
7. |
677.750 |
350.500 |
8. |
672.500 |
350.500 |
9. |
672.500 |
347.700 |
10. |
644.000 |
347.700 |
11. |
644.000 |
312.000 |
12. |
689.000 |
291.500 |
14. |
697.585 |
299.764 |
15. |
696.760 |
307.509 |
16. |
700.822 |
326.254 |
17. |
707.119 |
334.672 |
18. |
711.114 |
334.435 |
19. |
720.207 |
346.978 |
20. |
724.788 |
358.046 |
6. Perimetrul E IV - 6 Midia-Vest
Coordonate MERCATOR
Nr. crt. |
E |
N |
1. |
441.300 |
4.872.600 |
2. |
442.600 |
4.897.000 |
3. 482.600 |
4.897.000 |
|
4. |
482.600 |
4.912.000 |
5. |
486.717 |
4.911.376 |
6. |
486.367 |
4.872.253 |
Art. 2. - Durata concesionării
operatiunilor petroliere este de maximum 30 de ani.
Art. 3. - Conditiile de participare la
concursul de ofertă publică vor fi stabilite prin procedura de licitatie, care
va fi pusă la dispozitie companiilor interesate, în baza solicitării adresate
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, în termen de două săptămâni de la
data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Termenul de depunere a
ofertelor, lista datelor disponibile, care vor fi puse la dispozitie companiilor interesate în baza
unui acord de confidentialitate si cu plata tarifelor legale, precum si
criteriile de evaluare a ofertelor vor fi precizate prin procedura de
licitatie.
Art. 5. - Negocierea acordurilor de
explorare, dezvoltare si exploatare petrolieră începe după desemnarea ofertei
câstigătoare pentru fiecare perimetru si durează 90 de zile.
Art. 6. - Acordul de explorare, dezvoltare
si exploatare petrolieră intră în vigoare după aprobarea de către Guvernul
României.
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
21 decembrie 2001.
Nr.
204.
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
privind aprobarea Listei cuprinzând standardele române care adoptă
standardele europene
armonizate referitoare la recipientele simple sub presiune
Ministrul industriei si resurselor,
în conformitate cu prevederile art. 6
alin. (1) si ale art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 571/2000 privind
stabilirea conditiilor de introducere pe piată a recipientelor simple sub
presiune,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si
Resurselor, cu modificările ulterioare,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Lista cuprinzând
standardele omâne care adoptă standardele europene armonizate referitoare la
recipientele simple sub presiune, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
20 noiembrie 2001.
Nr.
388.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând standardele române care adoptă
standardele europene armonizate referitoare la recipientele simple sub presiune
Nr. crt. |
Numărul de referintă |
Titlul |
1. |
SREN
286-2:2000 |
Recipiente
sub presiune, simple, nesupuse la flacără, destinate să contină aer si azot -
Partea 2: Recipiente sub presiune pentru circuite de frânare si circuite
auxiliare ale vehiculelor rutiere si remorcile lor |
2. |
SREN
571-1:1999 |
Examinări
nedistructive - Examinări cu lichide penetrante - Partea I: Principii
generale |
3. |
SREN
583-1:2001 |
Examinări
nedistructive - Examinări cu ultrasunete - Partea 1: Principii generale |
4. |
SREN
1011-1:2001 |
Sudare
- Recomandări pentru sudarea materialelor metalice - Partea 1: Ghid general
pentru sudarea cu arc electric |
5. |
SREN
1290:2000 |
Examinări
nedistructive ale îmbinărilor sudate - Examinarea cu pulberi magnetice a
îmbinărilor sudate |
6. |
SREN
1330-3:2001 |
Examinări
nedistructive - Terminologie - Partea 3: Termeni utilizati la examinarea
radiografică industrială |
7. |
SREN
1714:2000 |
Examinări
nedistructive ale sudurilor - Examinarea cu ultrasunete a îmbinărilor sudate |
8. |
SREN
ISO 6520-1:1999 |
Sudare si procedee conexe - Clasificarea imperfectiunilor geometrice
din îmbinările sudate ale materialelor metalice - Partea 1: Sudare prin
topire |
9. |
SREN
12062:2001 |
Examinări nedistructive ale îmbinărilor sudate - Reguli generale
pentru materiale metalice |
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei pentru Clauze
Abuzive
Secretarul de stat, presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
în
conformitate cu:
- prevederile art. 32 din Ordonanta
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu
modificările si completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 574/2001 pentru
aprobarea Strategiei Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
2001-2004,.în temeiul art. 3 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 166/2001
privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se înfiintează Comisia pentru
Clauze Abuzive, organism consultativ independent, nonprofit, format din reprezentanti
ai organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, din
reprezentanti ai agentilor economici si din reprezentanti ai consumatorilor, în
vederea reprezentării
organizatiilor
neguvernamentale în procesul decizional, precum si a obtinerii celor mai bune
opinii fundamentate privind eliminarea clauzelor abuzive din contractele
încheiate cu consumatorii.
Art. 2. - Organizarea si functionarea
comisiei sunt revăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor,
Rovana Plumb,
secretar de stat
Bucuresti,
12 decembrie 2001.
Nr.
531.
ANEXĂ
ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA
Art. 1. - Comisia pentru Clauze Abuzive
este un organism consultativ independent, nonprofit, format din reprezentanti
ai organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, din
reprezentanti ai agentilor economici si din reprezentanti ai consumatorilor, în
vederea reprezentării
organizatiilor
neguvernamentale în procesul decizional, precum si a obtinerii celor mai bune
opinii fundamentate privind clauzele abuzive din contractele încheiate cu
consumatorii.
Art. 2. - (1) Comisia pentru Clauze
Abuzive este compusă din 9 (nouă) membri cu drept de vot, după cum urmează:
a) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor;
b) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Ministerul Industriei si Resurselor;
c) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Oficiul Concurentei;
d) un reprezentant în calitate de membru,
cadru didactic, desemnat de Universitatea Bucuresti, Facultatea de Stiinte
Juridice;
e) 2 reprezentanti în calitate de membri,
desemnati de Camera de Comert si Industrie a României si a Municipiului
Bucuresti;
f) 3 reprezentanti ai asociatiilor de
proprietari constituite în baza Legii locuintei nr. 114/1996, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, si ai consumatorilor, în calitate de
membri, desemnati de asociatiile si fundatiile recunoscute ca fiind de
utilitate publică, în conformitate cu
prevederile
art. 38 si 39 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si
fundatii.
(2) Membrii Comisiei pentru Clauze Abuzive
vor desemna prin vot un presedinte si un vicepresedinte.
(3) Nominalizarea membrilor se face de
către institutiile si asociatiile mentionate, la solicitarea secretarului de
stat, presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
(4) Membrii Comisiei pentru Clauze Abuzive
au un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(5) Comisia pentru Clauze Abuzive se
întruneste trimestrial, la convocarea presedintelui ori a vicepresedintelui
acesteia, sau ori de câte ori este necesar.
Art. 3. - (1) Modalitatea de constituire,
organizare si functionare a secretariatului Comisiei pentru Clauze Abuzive va
fi prevăzută în regulamentul intern de organizare si functionare a acesteia.
Secretariatul Comisiei pentru Clauze Abuzive este format din 3 persoane care nu
au calitatea de membru al acesteia.
(2) Comisia pentru Clauze Abuzive poate fi
sprijinită de raportori permanenti, desemnati de institutiile si organizatiile
mentionate la art. 2.
(3) Pot fi cooptati si alti raportori,
desemnati de presedinte sau vicepresedinte, în functie de nevoile Comisiei
pentru Clauze Abuzive, de specialitatea si de competenta acestora.
Art. 4. - (1) Comisia pentru Clauze
Abuzive are atributii de a analiza si de a evalua contractele preformulate
pentru servicii de interes public sau care se adresează unui număr mare de
consumatori, în vederea emiterii unui punct de vedere consultativ.
(2) În exercitarea atributiilor sale
Comisia pentru Clauze Abuzive analizează si emite punctul de vedere consultative
în ceea ce priveste:
a) eliminarea sau modificarea clauzelor si
conditiilor contractuale pe care le consideră că pot crea un dezechilibru între
drepturile si obligatiile părtilor, în detrimentul consumatorilor;
b) includerea în contracte a unor clauze,
conditii, mentiuni si precizări pe care le consideră necesare pentru informarea consumatorilor sau a căror lipsă se
consideră că poate crea un dezechilibru între obligatiile si drepturile
părtilor, în detrimentul consumatorilor;
c) formularea clară a clauzelor si
conditiilor contractuale, astfel încât să permită consumatorilor întelegerea corectă a sensului si a dimensiunii
efectelor acestora asupra lor.
Art. 5. - Comisia pentru Clauze Abuzive
poate fi consultată de către Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor, Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei
Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor, precum si de către
instantele de judecată, cărora urmează să li se transmită, în termen de cel
mult 30 de zile de la data înregistrării sesizării, punctul de vedere al
Comisiei pentru Clauze Abuzive, care are caracter consultativ.
Art. 6. - (1) Raportorii întocmesc pentru
fiecare sesizare repartizată de Comisia pentru Clauze Abuzive un raport în care
prezintă punctul propriu de vedere privind problemele mentionate în sesizare,
raport încheiat în urma cercetării documentelor si audierii persoanelor pe care
le consideră necesare.
(2) Membrii Comisiei pentru Clauze Abuzive
si raportorii răspund de păstrarea secretului profesional în legătură cu
aspectele tehnologice, economice si comerciale de care iau cunostintă în
decursul cercetării documentelor si audierii persoanelor invitate.
Art. 7. - Punctul de vedere al Comisiei
pentru Clauze Abuzive se transmite, dacă este cazul, si organelor de
specialitate ale administratiei publice competente.
Art. 8. - (1) Deliberarea se face în
plenul Comisiei pentru Clauze Abuzive, la care trebuie să fie prezentă cel
putin jumătate din numărul membrilor acesteia, prezenta presedintelui sau, în lipsa
acestuia, a vicepresedintelui fiind.obligatorie, în urma analizării punctului
de vedere al raportorului, după caz.
(2) În cazul unui vot paritar votul
presedintelui sau, în lipsa acestuia, al vicepresedintelui este hotărâtor.
(3) Sedintele Comisiei pentru Clauze
Abuzive nu sunt publice.
Art. 9. - Membrii Comisiei pentru Clauze
Abuzive nu pot delibera într-o problemă în care sunt direct interesati sau sunt
reprezentanti ai unei părti interesate.
Art. 10. - (1) Calitatea de membru al
Comisiei pentru Clauze Abuzive poate fi pierdută în următoarele cazuri:
- lipsa nejustificată, în mod repetat, de
la sedintele acesteia;
- deliberarea într-o problemă în care era
direct interesat sau reprezentant al unei părti interesate
- a fost dispusă începerea urmăririi penale;
- nu mai este membru sau angajat al
institutiei care l-a desemnat;
- retragerea calitătii de reprezentant al
institutiei care l-a desemnat;
- deces.
(2) În locul persoanei care a pierdut
calitatea de membru va fi desemnat un alt reprezentant.
Art. 11. - Procesul-verbal al sedintei va
fi semnat de toti membrii prezenti ai Comisiei pentru Clauze Abuzive.
Punctul de vedere al acesteia va fi
formulat în scris, va fi înregistrat si îndosariat de către secretariat în urma
consemnării în procesul-verbal al sedintei în care a fost adoptat.
Art. 12. - (1) Convocarea Comisiei pentru
Clauze Abuzive va fi făcută de secretariatul acesteia în termen de 5 (cinci)
zile de la data înregistrării cererii de consultare, formulată de Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor, Comitetul Interministerial pentru
Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor, sau
de la data sesizării Comisiei pentru Clauze Abuzive de către instanta de
judecată.
(2) Convocarea se face în scris si se consemnează
în procesul-verbal al sedintei. În convocarea la sedintă se vor preciza ordinea
de zi, data, ora si locul desfăsurării acesteia.
Art. 13. - Regulamentul intern de
organizare si functionare a Comisiei pentru Clauze Abuzive va fi elaborat si
adoptat de către membrii săi, în termen de 45 de zile de la data primei sedinte
a acesteia.
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei pentru
Securitatea Produselor
Secretarul de stat, presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
în
conformitate cu:
- prevederile art. 32 din Ordonanta
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu
modificările si completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 574/2001 pentru
aprobarea Strategiei Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
2001-2004,
în temeiul art. 3 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 166/2001 privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se înfiintează Comisia pentru
Securitatea Produselor, organism consultativ independent, nonprofit, format din
reprezentanti ai organelor de specialitate ale administratiei publice centrale,
reprezentanti ai asociatiilor profesionale si din reprezentanti ai
consumatorilor, în vederea reprezentării organizatiilor neguvernamentale în
procesul decizional, precum si a obtinerii celor mai bune opinii fundamentate
privind produsele periculoase pentru viata, sănătatea sau securitatea
consumatorilor.
Art. 2. - Organizarea si functionarea
Comisiei pentru Securitatea Produselor sunt prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor,
Rovana Plumb,
secretar de stat
Bucuresti,
12 decembrie 2001.
Nr.
532.
ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA
Comisiei pentru Securitatea Produselor
Art. 1. - Comisia pentru Securitatea Produselor este un organism consultativ independent, nonprofit, format din reprezentanti ai organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, reprezentanti ai asociatiilor profesionale si din reprezentanti ai consumatorilor, în vederea reprezentării organizatiilor neguvernamentale în procesul decizional si a obtinerii celor mai bune opinii fundamentate privind produsele periculoase pentru viata, sănătatea sau securitatea
consumatorilor.
Art. 2. - (1) Comisia pentru Securitatea
Produselor este compusă din 11 (unsprezece) membri cu drept de vot, după cum
urmează:
a) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor;
b) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor;
c) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Ministerul pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie;
d) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Ministerul Sănătătii si Familiei;
e) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Centrul National pentru Încercarea si Expertizarea Produselor
“Larex” Bucuresti;
f) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Institutul de Cercetare si Proiectare pentru Electrotehnică - S.A.
Bucuresti;
g) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Institutul de Chimie Alimentară Bucuresti;
h) un reprezentant în calitate de membru,
desemnat de Camera de Comert si Industrie a României si a Municipiului
Bucuresti;
i) 3 reprezentanti ai asociatiilor de proprietari
constituite în baza Legii locuintei nr. 114/1996, republicată, cu modificările
si completările ulterioare, si ai consumatorilor, în calitate de membri,
desemnati de asociatiile si fundatiile recunoscute ca fiind de utilitate
publică, în conformitate cu prevederile art. 38 si 39 din Ordonanta Guvernului
nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.
(2) Membrii Comisiei pentru Securitatea
Produselor vor desemna prin vot un presedinte si un vicepresedinte.
(3) Nominalizarea membrilor se face de către
institutiile si asociatiile mentionate, la solicitarea secretarului de stat,
presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
(4) Membrii Comisiei pentru Securitatea
Produselor au un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(5) Comisia pentru Securitatea Produselor
se întruneste trimestrial, la convocarea presedintelui ori a vicepresedintelui
acesteia, sau ori de câte ori este necesar.
Art. 3. - (1) Modalitatea de constituire,
organizare si functionare a secretariatului Comisiei pentru Securitatea
Produselor va fi prevăzută în regulamentul intern de organizare si functionare
a acesteia. Secretariatul Comisiei pentru Securitatea Produselor este format
din 3 persoane care nu au calitatea de membru al acesteia.
(2) Comisia pentru Securitatea Produselor
poate fi sprijinită de raportori permanenti, desemnati de institutiile si
organizatiile mentionate la art. 2.
(3) Pot fi cooptati si alti raportori,
desemnati de presedinte sau vicepresedinte, în functie de nevoile Comisiei
pentru Securitatea Produselor, de specialitatea si de competenta acestora.
Art. 4. - (1) Comisia pentru Securitatea
Produselor analizează sesizările privind riscurile pe care le pot prezenta
produsele destinate consumatorilor pentru evaluare, în vederea emiterii unui
punct de vedere consultativ.
(2) În exercitarea atributiilor sale
Comisia pentru Securitatea Produselor analizează si emite punctul de vedere
consultativ în ceea ce priveste:
a) caracteristicile produsului, ale
ambalării si ale instructiunilor de montaj si întretinere;
b) efectul asupra altor produse împreună
cu care acesta poate fi folosit;
c) modul se prezentare a produsului,
etichetarea, instructiunile de folosire si orice alte indicatii si informatii
furnizate de producător;
d) categoria de consumatori expusă
riscului prin folosirea produsului.
(3) Evaluarea securitătii produselor se
face în conformitate cu cerintele minime de securitate prevăzute în actele
normative specifice. În lipsa acestora, în procesul de evaluare se au în vedere
cerintele generale de securitate cuprinse în standardele române, europene sau
internationale, iar dacă acestea nu există, se au în vedere cunostintele
stiintifice si tehnologice din domeniu.
(4) Comisia pentru Securitatea Produselor
îsi creează o bază de date prin inventarierea informatiilor din domeniu
referitoare la pericolele prezentate de produse.
Art. 5. - Comisia pentru Securitatea
Produselor poate fi consultată de către Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor, Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei
Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor, precum si de către
instantele de judecată,
cărora
urmează să li se transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la data
înregistrării sesizării, punctul de vedere al Comisiei pentru Securitatea
Produselor, care are caracter consultativ.
Art. 6. - (1) Raportorii întocmesc pentru
fiecare sesizare repartizată de către Comisia pentru Securitatea Produselor un
raport în care prezintă punctul propriu de vedere privind problemele mentionate
în sesizare, raport încheiat în urma cercetării documentelor si audierii
persoanelor pe care le consideră necesare.
(2) Membrii Comisiei pentru Securitatea
Produselor si raportorii răspund de păstrarea secretului profesional în
legătura cu aspectele tehnologice, economice si comerciale de care iau
cunostintă în decursul cercetării documentelor si audierii persoanelor
invitate.
Art. 7. - Punctul de vedere al Comisiei
pentru Securitatea Produselor se transmite, dacă este cazul, si organelor de
specialitate ale administratiei publice competente.
Art. 8. - În caz de pericol grav si
imediat, la sesizarea Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor sau
a Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor, Comisia pentru Securitatea Produselor
constituie un grup de urgentă care analizează produsele în cauză si îsi
formulează si comunică punctul de vedere în cel mai scurt timp posibil.
Art. 9. - (1) Deliberarea se face în
plenul Comisiei pentru Securitatea Produselor, la care trebuie să fie prezentă
cel putin jumătate din numărul membrilor acesteia, prezenta presedintelui sau,
în lipsa acestuia, a vicepresedintelui fiind obligatorie, în urma analizării
punctului de vedere al raportorului, după caz.
(2) În cazul unui vot paritar votul
presedintelui sau, în lipsa acestuia, al vicepresedintelui este hotărâtor.
(3) Sedintele Comisiei pentru Securitatea
Produselor nu sunt publice.
Art. 10. - Membrii Comisiei pentru
Securitatea Produselor nu pot delibera într-o problemă în care sunt direct
interesati sau sunt reprezentanti ai unei părti interesate.
Art. 11. - (1) Calitatea de membru al
Comisiei pentru Securitatea Produselor poate fi pierdută în următoarele cazuri:
- lipsa nejustificată, în mod repetat, de
la sedintele acesteia;
- deliberarea într-o problemă în care era
direct interesat sau reprezentant al unei părti interesate;
- a fost dispusă începerea urmăririi
penale;
- nu mai este membru sau angajat al
institutiei care l-a desemnat;
- retragerea calitătii de reprezentant al
institutiei care l-a desemnat;
- deces.
(2) În locul persoanei care a pierdut
calitatea de membru va fi desemnat un alt reprezentant.
Art. 12. - Procesul-verbal al sedintei
este semnat de toti membrii prezenti ai Comisiei pentru Securitatea Produselor.
Punctul de vedere al acesteia va fi formulat în scris, va fi înregistrat si
îndosariat de către secretariat în urma consemnării în procesul-verbal al
sedintei în care a fost adoptat.
Art. 13. - (1) Convocarea Comisiei pentru
Securitatea Produselor va fi făcută de secretariatul acesteia în termen de 5
zile de la data înregistrării cererii de consultare, formulată de Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor, Comitetul Interministerial pentru
Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor, sau
de la data sesizării Comisiei pentru Securitatea Produselor de către instanta
de judecată.
(2) Convocarea se face în scris si se
consemnează în procesul-verbal al sedintei. În convocarea la sedintă se vor
preciza ordinea de zi, data, ora si locul desfăsurării acesteia.
Art. 14. - Regulamentul intern de
organizare si functionare a Comisiei pentru Securitatea Produselor va fi
elaborat si adoptat de către membrii săi în termen de 45 de zile de la data
primei sedinte a acesteia.
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
privind aprobarea componentei nominale si a Regulamentului de organizare
si functionare
ale Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor
si Serviciilor
si Protectia Consumatorilor
Secretarul de stat, presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
în
conformitate cu:
- prevederile art. 30 din Ordonanta
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu
modificările si completările ulterioare;
- prevederile art. 1 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 681/2001 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei
Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor,
în temeiul art. 3 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 166/2001 privind organizarea si functionarea Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă componenta nominală a
Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de
organizare si functionare a Comitetului Interministerial pentru Supravegherea
Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor, prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
Rovana Plumb,
secretar de stat
Bucuresti,
12 decembrie 2001.
Nr.
533.
ANEXA
Nr. 1
COMPONENTA NOMINALĂ
a Comitetului Interministerial pentru
Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor
Nr. crt. |
Denumirea institutiei |
Functia în institutie a reprezentantului
în Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor |
Calitatea si numele reprezentantului în
Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor |
1. |
Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor |
secretar de stat, presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor |
presedinte Rovana Plumb |
2. |
Ministerul pentru Întreprinderile Mici
si Mijlocii si Cooperatie |
secretar de stat pentru cooperatie, comert interior si relatia cu
Parlamentul si organismele neguvernamentale |
vicepresedinte Dumitru Bulumete |
3. |
Oficiul Concurentei |
secretar de stat, seful Oficiului Concurentei |
vicepresedinte Nicu Tănase |
4. |
Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor |
secretar general |
membru Ferdinand Nagy |
5. |
Ministerul pentru Întreprinderile Mici
si Mijlocii si Cooperatie |
director, Directia Protectia Consumatorului |
membru Dan Stănescu |
6. |
Ministerul Integrării Europene |
director, Directia evaluare pregătiri pentru aderare si cooperare
institutională |
membru Maria Baciu |
7. |
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului |
director, Directia de gestiune deseuri si substante chimice
periculoase |
membru Mariana Ghineraru |
8. |
Ministerul Industriei si Resurselor |
director, Directia acreditări, calitate, protectia mediului |
membru Cristiana Ion |
9. |
Ministerul Turismului |
director general, Directia generală autorizare si control în turism |
membru Viorel Teianu |
10. |
Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor |
director, Directia control si supraveghere a pietei |
membru Stelică Nicula |
11. |
Oficiul Concurentei |
director general adjunct, Directia generală de investigatie si control |
membru Dan Pantea |
12. |
Ministerul Sănătătii si Familiei |
director general adjunct, Directia generală de sănătate publică |
membru Ioana Iacob |
13. |
Ministerul Sănătătii si Familiei |
inspector sanitar de stat sef, Inspectia Sanitară de Stat |
membru Lili Păsat |
14. |
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor |
director general adjunct, Agentia Natională Sanitară Veterinară |
membru Sorin Mitrea |
15. |
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor |
director, Directia standarde, mărci, licente, calitatea alimentelor si
acreditare |
membru Constantin Baciu |
16. |
Ministerul de Interne |
sef Directia Politie economico-financiară |
membru colonel Milescu Aurel |
17. |
Garda Financiară Centrală |
comisar sef de divizie |
membru Gabriel Cărbunaru |
18. |
Directia Generală a Vămilor |
director, sef Serviciu tarif vamal integrat |
membru Mioara Voicu Mic |
19. |
Ministerul Administratiei Publice |
director, Directia servicii publice descentralizate |
membru Ioan Mărgăritaru |
20. |
Ministerul Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei |
director general, Corpul de control al ministrului |
membru Traian Panait |
21. |
Ministerul Afacerilor Externe |
director general, Directia generală politici comerciale |
membru Victoria Câmpeanu |
ANEXA
Nr. 2
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Comitetului
Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si
Protectia Consumatorilor
CAPITOLUL I
Atributii
Art.
1. - Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor, înfiintat prin Hotărârea Guvernului
nr. 681/2001 pe lângă Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor, în
scopul armonizării mecanismelor si instrumentelor vizând piata internă a
produselor si serviciilor, precum si al asigurării protectiei consumatorilor,
asigură
colaborarea dintre autoritătile administratiei publice centrale si dintre
aceste autorităti si structurile civile.
Art. 2. - Comitetul Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor are ca scop:
a) dezvoltarea si perfectionarea
Sistemului national de supraveghere a pietei produselor si serviciilor;
b) perfectionarea cadrului legislativ si
institutional în materie, care să îndeplinească cerintele de integrare în piata
unică europeană;
c) accelerarea procesului de armonizare a
legislatiei nationale cu legislatia comunitară în domeniu.
Art. 3. - Atributiile principale ale
Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor sunt următoarele:
a) analizează si evaluează sistemul actual
de supraveghere a pietei din România;
b) studiază sistemul actual de
supraveghere a pietei produselor si serviciilor din tările Uniunii Europene;
c) urmăreste, în baza analizelor si
evaluărilor efectuate, ca Sistemul national de supraveghere a pietei produselor
si serviciilor să răspundă următoarelor cerinte:
- stabilirea responsabilitătilor
operatorilor economici;
- delimitarea clară a atributiilor
organismelor de control abilitate;
- delimitarea laboratoarelor si a
personalului specializat de control pe piată de organismele care certifică
conformitatea produselor cu prevederile legale, în perioada de conceptie si de
productie;
- stabilirea metodelor si tehnicilor de
control;
- transparenta procedurilor si siguranta
mecanismelor de inspectie si control;
- formarea personalului specializat pentru
controlul pe piată al produselor si serviciilor;
- perfectionarea procedurilor de informare
si colaborare între institutiile cu competentă în materie;
d) în exercitarea atributiilor prevăzute
la alin. (1) Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor
si Serviciilor si Protectia Consumatorilor întocmeste rapoarte privind
dezvoltarea si perfectionarea Sistemului national de supraveghere a pietei
produselor si serviciilor, precum si a cadrului legislativ si institutional în
materie, care sunt prezentate Guvernului de către presedintele Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
CAPITOLUL II
Modul de functionare
Art.
4. - Comitetul Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor
si Protectia Consumatorilor se întruneste trimestrial si ori de câte ori este
necesar, la convocarea presedintelui sau, în lipsa acestuia, a unuia dintre
vicepresedinti.
Art. 5. - Comitetul Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor este condus de secretarul de stat, presedintele Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor, în calitate de presedinte.
În lipsa presedintelui conducerea
Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor si Protectia Consumatorilor este asigurată de unul dintre
vicepresedinti, de-
semnat
prin ordin al secretarului de stat, presedintele Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor.
Art. 6. - Comitetul Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor se consideră legal întrunit dacă se asigură prezenta a minimum
două
treimi
din numărul membrilor titulari.
Art. 7. - Comitetul Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor adoptă decizii prin votul deschis al majoritătii simple a
membrilor titulari
prezenti.
În cazul unui număr egal de voturi, votul presedintelui este hotărâtor.
Modificarea sau completarea Regulamentului
de organizare si functionare a Comitetului Interministerial pentru
Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor se
face la cererea presedintelui, a unuia dintre vicepresedinti sau la cererea a
cel putin două treimi din numărul membrilor titulari.
Regulamentul de organizare si functionare
modificat sau completat va fi aprobat prin ordin al secretarului de stat,
presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, în termen
de
10
zile de la data adoptării lui, si va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 8. - Dezbaterile si deciziile din
cadrul reuniunilor se consemnează într-un registru de procese-verbale ale
Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si
Serviciilor
si Protectia Consumatorilor, fiecare proces-verbal fiind contrasemnat de
reprezentantii cu drept de vot prezenti la sedintă.
Registrul de procese-verbale se va păstra
la secretariatul Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei
Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor.
Art. 9. - Secretariatul Comitetului
Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si
Protectia Consumatorilor este asigurat de către Autoritatea Natională pentru
Protectia
Consumatorilor.
Secretariatul Comitetului Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor este alcătuit din 3 (trei) membri si este coordonat de un
secretar desemnat prin ordin al secretarului de stat, presedintele Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
În perioada dintre două reuniuni
secretariatul asigură legătura dintre membrii Comitetului Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor, schimburile de informatii si documentele necesare pentru
îndeplinirea obiectivelor propuse, precum si convocarea acestora.
Secretariatul urmăreste efectuarea
lucrărilor de secretariat si participă la reuniunile Comitetului
Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si
Protectia
Consumatorilor
fără drept de vot.
Membrii Comitetului Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor sunt convocati nominal, în scris, cu minimum 7 zile înaintea
fiecărei
reuniuni,
comunicându-li-se locul, data si ora convocării, precum si ordinea de zi, la
care se anexează documentele de lucru necesare.
Propunerile din partea membrilor privind
proiectele pentru ordinea de zi se primesc cu cel putin 5 zile înainte de data
stabilită pentru reuniune.
În cazuri de urgentă convocarea se va face
de îndată.
Art. 10. - La sedintele Comitetului
Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si
Protectia Consumatorilor pot participa, în calitate de invitat, reprezentanti
ai altor autorităti ale administratiei publice si ai unor organizatiio
neguvernamentale reprezentative ale întreprinzătorilor, producătorilor si
consumatorilor.
În acest sens fiecare participant va
desemna, în functie de ordinea de zi, invitatii pe care îi consideră oportuni;
numele acestora vor fi comunicate presedintelui Comitetului Interministerial
pentru
Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor cu
cel putin 5 zile înainte de data stabilită pentru reuniune.
CAPITOLUL III
Alte dispozitii
Art. 11. - Comitetul Interministerial
pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia
Consumatorilor este format din 21 de membri care vor fi desemnati de către
institutiile
prevăzute
în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 681/2001.
Membrii care fac parte din Comitetul
Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si
Protectia Consumatorilor si din secretariatul acestuia îsi păstrează calitatea
de angajat, respectiv de functionar public la institutiile de la care provin,
precum si toate drepturile ce derivă din această calitate.
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
privind unele măsuri de informare a consumatorilor
Secretarul de stat, presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
în temeiul art. 1 din Ordonanta Guvernului
nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, si în baza dispozitiilor art. 3 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 166/2001 privind organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Pentru buna informare a
consumatorilor si pentru a le da acestora posibilitatea să îsi exprime opinia
cu privire la produsele si serviciile care sunt puse la dispozitie de agentii
economici este obligatorie afisarea la loc vizibil în spatiul de comercializare
sau, după caz, de prestare a serviciilor a unei plachete cu numărul de telefon
TELCONS (telefonul consumatorului - apel gratuit)
01-80.80.999,
precum si adresa si numărul de telefon ale oficiilor judetene pentru protectia
consumatorilor, respective ale Oficiului Municipiului Bucuresti pentru
Protectia Consumatorilor, în a cărui rază teritorială se află agentul economic.
(2) Adresele si numerele de telefon ale
oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor, respectiv adresa si numărul
de telefon ale Oficiului Municipiului Bucuresti pentru Protectia
Consumatorilor, sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 2. - Placheta prevăzută la art. 1 va
fi realizată prin grija agentului economic, conform modelului prezentat în
anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor,
Rovana Plumb,
secretar de stat
Bucuresti,
14 decembrie 2001.
Nr.
535.
Oficiul judetean pentru protectia
consumatorilor |
Adresa |
Telefon
|
Alba |
Alba Iulia, str. Octavian Goga nr. 9 |
811946 |
Arad |
Arad, Str. Revolutiei nr. 50 |
257049 |
Arges |
Pitesti, Str. Zorilor nr. 22 |
222960 |
Bacău |
Bacău, str. Erou Gh. Nechita nr. 2 |
111273 |
Bihor |
Oradea, Str. Sucevei nr. 4A |
431817 |
Bistrita-Năsăud |
Bistrita, piata Petru Rares nr. 1 |
211681 |
Botosani |
Botosani, str. Marchian nr. 66 |
512958 |
Brasov |
Brasov, str. Alexandru Ioan Cuza nr. 12 |
413951 |
Brăila |
Brăila, str. 1 Decembrie 1918 nr. 121 |
615641 |
Buzău |
Buzău, cartier Bazar bl. C4, parter |
720908 |
Caras-Severin |
Resita, Aleea Pinilor bl. 1, sc. B, parter |
213083 |
Călărasi |
Călărasi, str. Grivita nr. 91 |
317897 |
Cluj |
Cluj Napoca, str. Năvodari nr. 2 |
413368 |
Constanta |
Constanta, Bd. Poporului nr. 121 bis |
550550 |
Covasna |
Sfântu Gheorghe, str. Gabor Aron nr. 1 |
312297 |
Dâmbovita |
Târgoviste, str. Udriste Năsturel nr. 1 |
215940 |
Dolj |
Craiova, str. Gh. Chitu nr. 46 |
124242 |
Galati |
Galati, str. Alexandru Ioan Cuza bl. Cristal, sc. 2, et. 3 |
413929 |
Giurgiu |
Giurgiu, aleea Prof. Savin Popescu bl. MUV 3, anexa D |
216402 |
Gorj |
Târgu Jiu, Str. Victoriei nr. 2 |
212521 |
Harghita |
Miercurea-Ciuc, Bd. Timisoarei nr. 15 |
111702 |
Hunedoara |
Deva, str. Mihai Viteazul nr. 3 |
214971 |
Ialomita |
Slobozia, Aleea Parcului nr. 5, bl. B27 |
231410 |
Iasi |
Iasi, str. Toma Cozma nr. 11 |
278233 |
Ilfov |
Bucuresti, bd. Nicolae Bălcescu nr. 21, sectorul 1 |
3150355 |
Maramures |
Baia Mare, str. Dimitrie Cantemir nr. 48 |
218887 |
Mehedinti |
Drobeta-Turnu Severin, Str. Unirii nr. 78-80 |
315276 |
Mures |
Târgu Mures, str. Livezeni nr. 3 |
254625 |
Neamt Piatra |
Neamt, str. Alecu Russo nr. 12 bis |
217090 |
Olt |
Slatina, str. Sevastopol nr. 2 |
415531 |
Prahova |
Ploiesti, Str. Industriei nr. 111 |
176436 |
Satu Mare |
Satu Mare, str. Gheorghe Lazăr nr. 3 |
768733 |
Sălaj |
Zalău, Piata Unirii nr. 20 |
612832 |
Sibiu |
Sibiu, Str. Dorului nr. 21 |
447789 |
Suceava |
Suceava, bd. George Enescu nr. 2, bl. 7, parter |
530876 |
Teleorman |
Alexandria, str. Turnu Măgurele nr. 12 |
312643 |
Timis |
Timisoara, Str. Circumvalatiunii nr. 6 |
122790 |
Tulcea |
Tulcea, Str. Păcii nr. 17A |
515658 |
Vaslui |
Vaslui, str. Stefan cel Mare bl. 5A, parter |
361450 |
Vâlcea Râmnicu |
Vâlcea, Splaiul Independentei nr. 7, bl. 8, sc. A, ap. 3 |
747120 |
Vrancea |
Focsani, str. Lupeni nr. 6 |
217000 |
Municipiul Bucuresti |
Bucuresti, str. Elev Stefănescu Stefan nr. 9, sectorul 2 |
2505550, 980 |
ANEXA
Nr. 2
TELEFOANE
la dispozitia consumatorilor
TELCONS
Linie telefonică cu apelare gratuită, destinată sesezărilor si reclamatiilor
01 80.80.999
Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor
Adresa : …………………………….
Telefon : ……………………………