MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 81 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 1 februarie 2002
SUMAR
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
10. - Ordonantă
pentru ratificarea Memorandumului de finantare convenit între Guvernul României
si Comisia Europeană privind asistenta financiară nerambursabilă acordată prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura
“Reabilitarea si modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă si a
retelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România”, semnat la Bruxelles
la 31 mai 2001 si la Bucuresti la 10 octombrie 2001
Memorandum de finantare convenit
între Guvernul României si Comisia Europeană privind asistenta financiară
nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de
Preaderare pentru măsura “Reabilitarea si modernizarea sistemului de alimentare
cu apă potabilă si a retelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România”
18. - Ordonantă
privind functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă
22. - Ordonantă
privind executarea obligatiilor de plată ale institutiilor publice, stabilite
prin titluri executorii
24. - Ordonantă
privind încasarea prin mijloace electronice a impozitelor si taxelor locale
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
8. - Decizie
privind retragerea Licentei de emisie nr. R 003 din 7 ianuarie 1993, acordată
Societătii Comerciale “Dacia R.T.V. Europa Nova” - S.R.L. pentru postul Radio
Europa Nova din Iasi
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
ratificarea Memorandumului de finantare convenit între Guvernul României si
Comisia Europeană privind asistenta financiară nerambursabilă acordată prin
Instrumentul
pentru
Politici Structurale de Preaderare pentru măsura “Reabilitarea si modernizarea
sistemuluide alimentare cu apă potabilă si a retelei de canalizare din
municipiul Cluj-Napoca, România”, semnat
la Bruxelles la 31 mai 2001 si la Bucuresti la 10 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107
alin. (1) si (3) din Constitutia României si ale art. 1 pct. I.1 din Legea nr.
751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă.
Art. 1. - Se ratifică Memorandumul
de finantare convenit între Guvernul României si Comisia Europeană privind
asistenta financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici
Structurale de Preaderare pentru măsura “Reabilitarea si modernizarea
sistemului de alimentare cu apă potabilă si a retelei de canalizare din
municipiul Cluj-Napoca, România”, semnat la Bruxelles la 31 mai 2001 si la
Bucuresti la 10 octombrie 2001.
Art. 2. - (1) În cadrul contractelor
încheiate cu contractorii locali pentru executarea de lucrări, furnizarea de
bunuri si servicii plătile pot fi efectuate si în moneda euro.
(2) Cheltuielile aferente costurilor
neeligibile incluse în planul de finantare prevăzut în anexa II la memorandumul
de finantare se suportă din surse proprii ale beneficiarului final.
(3) Sumele necesare pentru
continuarea finantării proiectului în cazul indisponibilitătii temporare a
contributiei comunitare ISPA se prevăd în bugetul de stat la alineatul
“Transferuri aferente Fondului national de preaderare”, în bugetul Ministerului
Finantelor Publice – “Actiuni generale”, si se transferă autoritătii
responsabile de implementarea proiectului - Oficiul de Plăti si Contractare PHARE,
urmând a se regulariza cu fondurile transferate de către Comisia Europeană în
limita sumelor eligibile cheltuite.
(4) În cazul în care sumele
prevăzute la alin. (3) vor fi cheltuite în alt scop decât cel prevăzut în
memorandumul de finantare, beneficiarul final va restitui aceste sume la
bugetul de stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul integrării europene,
Vasile Puscas,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
24 ianuarie 2002.
Nr. 10.
Măsura
ISPA nr. 2000/RO/16/P/PE/008
MEMORANDUM DE FINANTARE*)
convenit între Guvernul României si Comisia Europeană
privind asistenta financiară nerambursabilă
acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale
de Preaderare pentru măsura “Reabilitarea si modernizarea
sistemului de alimentare cu apă potabilă si a retelei
de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România”
*)
Traducere.
Comisia Europeană, denumită în
continuare Comisia, actionând pentru si în numele Comunitătii Europene,
denumită în continuare Comunitatea, reprezentată de comisarul pentru
politică regională, domnul Michel Barnier, pentru Comisie, pe de o parte, si
Guvernul României, reprezentat de doamna Hildegard Carola Puwak, ministrul
integrării europene, denumit în continuare Beneficiarul, pe de altă
parte, au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Măsura la care se face referire în
art. 2 va fi executată si finantată din resursele bugetare ale Comunitătii, în
conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul memorandum de finantare.
Măsura la care se face referire în art. 2 va fi executată cu respectarea
Conditiilor generale anexate la acordul-cadru semnat între Comisie si
Beneficiar, completat cu prevederile prezentului memorandum de finantare si ale
anexei la acesta.
ARTICOLUL 2
Identificarea măsurii
Instrumentul pentru Politici
Structurale de Preaderare va contribui, sub forma asistentei financiare nerambursabile,
la finantarea următoarei măsuri, conform celor descrise în anexa I:
Numărul măsurii: 2000/RO/16/P/PE/008
Denumirea măsurii: “Reabilitarea si
modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă si a retelei de
canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România”
Durata: data începerii: data
semnării memorandumului de finantare de către Comisie;
- data încheierii: 31 decembrie 2006
Localizare: municipiul Cluj-Napoca,
judetul Cluj
Grupa: nu este cazul.
ARTICOLUL 3
Angajamentul
(1)
Cheltuielile eligibile maxime, publice sau echivalente, care pot fi luate în
considerare la calcularea asistentei financiare, sunt de 46.755.800 euro..(2)
Ponderea asistentei acordate de Comunitate pentru această măsură este stabilită
la 75% din cheltuielile publice totale sau echivalente, conform celor indicate
în planul de finantare din anexa II.
(3) Valoarea maximă a asistentei acordate prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixată la
35.066.850 euro.
(4) O sumă de 24.546.795 euro este angajată din
bugetul pe anul 2001 din linia bugetară B7-020.
Angajamentele privind transele anuale ulterioare se
vor baza pe planul de finantare initial sau revizuit pentru măsura respectivă,
în functie de stadiul implementării măsurii si de disponibilitătile bugetare.
ARTICOLUL 4
Plătile
(1) Asistenta din partea Comunitătii va acoperi
plătile referitoare la măsura pentru care s-au făcut angajamente valabile din
punct de vedere juridic de către Beneficiar si pentru care s-a alocat în mod
specific finantarea necesară. Aceste plăti trebuie să fie în legătură cu
lucrările descrise în anexa I.
(2) Plătile efectuate înainte de data semnării
memorandumului de finantare de către Comisie nu sunt eligibile pentru asistenta
prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare.
(3) Măsura descrisă în anexa I si plătile efectuate de
autoritatea responsabilă cu implementarea acestei măsuri se vor încheia nu mai
târziu de data de 31 decembrie 2006. Raportul solicitat pentru efectuarea
plătii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la această dată.
(4) Plata în avans este stabilită la 7.013.370 euro si
va fi transferată după cum urmează:
- o sumă de 3.506.685 euro este plătită după semnarea
prezentului memorandum de finantare de către Beneficiar;
- plata pentru suma rămasă se va efectua după semnarea
primului contract important de lucrări, ce se va conveni între Beneficiar si
Comisie după prezentarea planului de achizitii conform celor specificate în
art. 8 (3).
(5) În conformitate cu anexa III.1 sectiunea III pct.
5, Comisia va accepta pentru această măsură o valoare totală a plătilor în
avans si intermediare reprezentând 90% din totalul asistentei financiare
nerambursabile acordate.
ARTICOLUL 5
Respectarea legilor si politicilor Comunitătii
Măsura se va realiza cu respectarea
prevederilor relevante din acordurile europene si va contribui la punerea în
aplicare a politicilor comunitare, în special a celor referitoare la protejarea
si îmbunătătirea stării mediului.
ARTICOLUL 6
Proprietatea intelectuală
Beneficiarul si autoritatea
responsabilă cu implementarea, mentionată în anexa I pct. 3, se vor asigura în
ceea ce priveste obtinerea tuturor drepturilor de proprietate intelectuală
pentru studii, schite, planuri, publicitate si pentru alte materiale produse în
legătură cu planificarea, implementarea, monitorizarea si evaluarea
proiectului. Acestea vor garanta accesul si dreptul de a utiliza astfel de
materiale de către Comisie sau orice alt organism ori persoană delegată de
Comisie. Comisia va utiliza aceste materiale numai în scop propriu.
ARTICOLUL 7
Permisele si autorizatiile
Orice tipuri de permise si/sau
autorizatii necesare pentru implementarea măsurii trebuie să fie eliberate de
autoritătile competente ale Beneficiarului, la timp si în conformitate cu legislatia
natională.
ARTICOLUL 8
Conditiile specifice referitoare la măsură
Fără a se aduce atingere Conditiilor
generale din anexa III, asistenta financiară nerambursabilă din partea
Comunitătii se află sub rezerva următoarelor conditii:
1. Conditia privind evaluările si situatia activelor
Comisia îsi rezervă dreptul de a revizui valoarea asistentei prin ISPA
stabilită la art. 3, dacă, în termen de 5 ani de la data finalizării
lucrărilor, conditiile de exploatare (trafic, încasări din tarife etc.) diferă
semnificativ fată de evaluările initiale făcute pentru stabilirea nivelului
asistentei financiare nerambursabile si/sau există o modificare substantială
care:
a) afectează natura exploatării sau conditiile de
implementare ori conferă unui organism public sau privat un avantaj
nejustificat; si
b) rezultă fie din modificarea formei de proprietate
asupra oricărei părti din infrastructura finantată, fie din încetarea sau
modificarea reală a aranjamentelor de exploatare. Tara beneficiară va informa
Comisia asupra oricărei modificări si va cere acordul prealabil din partea
Comisiei pentru aceste modificări.
2. Conditia privind disponibilitătile
Asistenta financiară nerambursabilă acordată de
Comunitate pentru măsură este acordată sub rezerva punerii la dispozitie de
către autoritătile implicate a unor resurse suficiente pentru asigurarea
exploatării si întretinerii eficiente a activelor.
3. Conditii privind plata în avans:
a) furnizarea de informatii detaliate despre nivelul
actual de pretratare si reciclare a apelor uzate industriale de către
Beneficiar;
b) semnarea unui acord de împrumut cu Banca Europeană
de Investitii (B.E.I.) în vederea finantării investitiei presupuse de măsură;
c) prezentarea de către Beneficiar a unui plan final
privind achizitiile, care trebuie să fie aprobat de Comisie;
d) nominalizarea unui manager de proiect si crearea
unei unităti de implementare a proiectului, în conformitate cu termenii de
referintă acceptati de Comisie. Acestia trebuie să includă si prevederi privind
programe de instruire a personalului în vederea întăririi capacitătii de
monitorizare;
e) stabilirea unui plan de management pentru prevenirea poluării în zonele Tarnita si Gilău, care va fi acceptat de Comisie si B.E.I., inclusiv identificarea unor obiective care urmează să fie îndeplinite la anumite termene pe perioada implementării măsurii.
4. Conditiile care trebuie îndeplinite înaintea
efectuării plătilor intermediare ulterioare:
a) realizarea unui progres satisfăcător în ceea ce
priveste atingerea obiectivelor-tintă identificate în planul de management
pentru prevenirea poluării în zonele Tarnita si Gilău;
b) stabilirea până la data de 31 decembrie 2005 a
măsurilor necesare pentru asigurarea totalei conformităti cu cerintele
legislatiei existente în domeniul pretratării apelor uzate industriale;
c) stabilirea până la data de 31 decembrie 2005 a unui
sistem de taxe care să asigure recuperarea în totalitate a costurilor, atât în
ceea ce priveste costurile de exploatare si întretinere, cât si contributia
măsurii la costurile de investitie;
d) prezentarea de către beneficiarul final până la
data de 31 decembrie 2005 a unui program specific de exploatare si întretinere,
care va fi agreat de Comisie si B.E.I.
Programul se va derula pe o perioadă de 10 ani
începând cu data de 1 ianuarie 2006.
5. Conditia pentru efectuarea plătii finale
Este necesar ca autorizatiile de mediu pentru
componentele proiectului să prescrie parametrii de calitate în totală
concordantă cu directivele U.E.
ARTICOLUL 9
Prevederile privind implementarea,
descrise în anexele la prezentul memorandum de finantare, fac parte integrantă
din acesta.
Nerespectarea conditiilor si
prevederilor privind implementarea va fi tratată de Comisie conform procedurii
stipulate în anexa III.1 sectiunea VIII.
ARTICOLUL 10
Textul autentic al acestui
memorandum de finantare este prezentul document, semnat mai jos:
Semnat la Bucuresti la 10 octombrie
2001.
Semnat la
Bruxelles la 31 mai 2001.
Pentru Beneficiar, Hildegard Carola Puwak, ministrul integrării europene |
Pentru Comunitate, Michel Barnier, membru al Comisiei Europene |
Lista anexelor*)
Anexa I Descrierea proiectului
Anexa II Plan de finantare
Anexa III
Anexa III.1 Prevederi privind implementarea finantării
ISPA
Anexa III.2 Prevederi privind eligibilitatea cheltuielilor
pentru măsurile finantate prin ISPA
Anexa III.3 Model de cerere de plată pentru raportarea
progresului financiar si fizic si pentru solicitarea de modificări
Anexa III.4 Acord privind cerintele minime de control
financiar aplicabile măsurilor finantate prin ISPA
Anexa III.5 Acord cu privire la nereguli si la
recuperarea sumelor încasate eronat prin ISPA
Anexa III.6 Cerinte privind informarea si
publicitatea.
*) Anexele
se publică ulterior.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 1 pct. VI.5 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. 1. - În sensul prezentei ordonante, termenii si
expresiile de mai jos au următorul înteles:
a) apel de urgentă - orice chemare sau
solicitare de ajutor care se efectuează gratuit;
b) furnizor de servicii - entitatea stabilită
în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 617/2001 privind Sistemul national
unic pentru apeluri de urgentă, care va implementa în România sistemul
national;
c) număr unic pentru apeluri de urgentă -
1-1-2;
d) Sistemul national unic pentru apeluri de urgentă
- serviciile centralizate de dispecerizare si de coordonare a interventiei,
în caz de urgentă, a personalului specializat, pe teritoriul României.
Art. 2. - În România operatorul Sistemului national
unic pentru apeluri de urgentă este Serviciul de Telecomunicatii Speciale, în
conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 617/2001.
Art. 3. - Serviciile specializate sunt servicii de
interventie rapidă în cazul apelurilor de urgentă.
Art. 4. - Sistemul national unic pentru apeluri de
urgentă functionează permanent, iar personalul operativ lucrează în ture.
Art. 5. - (1) Sistemul national unic pentru apeluri de
urgentă are următoarele atributii principale:
a) primeste si înregistrează automat apelurile de
urgentă comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anuntare,
semnalizare, alarmare ori prin alte mijloace, confirmă si localizează, pe cât
posibil, apelurile primite;
b) analizează, directionează si transmite operativ
apelurile de urgentă la serviciile specializate de interventie, în functie de
natura evenimentelor si de consecintele acestora, precum si la autoritătile
competente;
c) transmite imediat, în cazul producerii dezastrelor,
apelurile, datele si informatiile primite la Secretariatul tehnic permanent de
pe lângă Comisia guvernamentală de apărare împotriva dezastrelor;
d) primeste si înregistrează datele si informatiile
privind evolutia evenimentelor si a interventiilor;
e) centralizează, stochează si pune la dispozitie
autoritătilor abilitate datele privind apelurile de urgentă gestionate.
(2) Sistemul national unic pentru apeluri de urgentă
asigură, conform legii, receptionarea apelurilor de urgentă si în limbile
minoritătilor nationale din unitatea administrativ-teritorială si, după caz, în
una-două limbi de circulatie internatională.
Art. 6. - (1) Serviciile specializate în interventii
la apelurile de urgentă au următoarele atributii principale:
a) asigură, prin dispeceratele proprii, preluarea
apelurilor de urgentă transmise de dispeceratul pentru apeluri de urgentă;
b) alertează de îndată personalul de interventie;
c) mentin legătura cu fortele si mijloacele dislocate
la locul evenimentului.
(2) Pentru îndeplinirea atributiilor prevăzute la
alin. (1) serviciile specializate încheie protocoale cu furnizorul de servicii.
Art. 7. - (1) În România se introduce numărul unic pentru
apeluri de urgentă în retelele publice de telefonie.
Acesta este 1-1-2.
(2) Numărul unic pentru apeluri de urgentă va fi
utilizat în paralel cu celelalte numere telefonice nationale pentru anuntarea
urgentelor, pentru o perioadă de 3 luni de la data intrării în vigoare a
prezentei ordonante.
(3) Apelul de urgentă este netaxabil.
Art. 8. - (1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei va supraveghea ca toti operatorii publici de telefonie fixă care
furnizează aceste servicii de comunicatii să asigure primirea si retransmiterea
apelului de urgentă de la toate posturile telefonice fixe pe care le deservesc,
până la desfiintarea circuitului telefonic.
(2) În cuprinsul avizului de comunicare asupra datei
de desfiintare a circuitului telefonic se va preciza în mod clar si faptul că
de la data respectivă utilizatorul nu va mai beneficia de posibilitatea de a
telefona la numărul unic pentru apeluri de urgentă.
(3) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei va supraveghea ca toti operatorii publici de telefonie fixă care
furnizează aceste servicii de comunicatii să asigure primirea si retransmiterea
automată a apelului de urgentă de la toate posturile telefonice instalate în
locurile deschise accesului public, indiferent de modul în care se realizează
taxarea apelurilor si a convorbirilor de la aceste posturi telefonice.
Art. 9. - Operatorii publici de telefonie mobilă care
furnizează aceste servicii de comunicatii au obligatia să asigure primirea si
retransmiterea apelului de urgentă de la orice aparat telefonic pentru
comunicatii mobile, indiferent de tipul de cartelă din aparatul telefonic
respectiv.
Art. 10. - Eliberarea sau prelungirea licentelor
pentru operatorii publici de telefonie se conditionează de asigurarea
introducerii numărului unic pentru apeluri de urgentă în conformitate cu
prevederile prezentei ordonante.
Art. 11. - (1) Operatorii publici de telefonie fixă
si/sau mobilă, care furnizează servicii de comunicatii în România, au obligatia
să pună la dispozitie furnizorului de servicii, gratuit si în timp util, toate
numerele de telefon, numele si adresele din bazele lor de date, actualizate
lunar.
(2) Furnizorul de servicii este obligat să asigure
confidentialitatea si securitatea bazelor de date pe care le gestionează.
Art. 12. - Personalul necesar în vederea înfiintării
si functionării Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă se
selectează si se perfectionează de către furnizorul de servicii.
Art. 13. - (1) Pentru finantarea functionării
Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă si pentru recuperarea
investitiilor efectuate de către furnizorul de servicii pentru implementarea
Sistemului national pentru apeluri de urgentă se instituie un tarif care se
colectează de către furnizorul de servicii de la operatorii publici de
telefonie.
(2) Tariful prevăzut la alin. (1) va fi stabilit prin
hotărâre a Guvernului, avându-se în vedere asigurarea costurilor de functionare
a Sistemului national unic pentru apeluri de urgentă si recuperarea
investitiilor efectuate de către furnizorul de servicii.
(3) Furnizorul de servicii suportă cheltuielile pentru
acoperirea costurilor legate de realizarea comunicatiei dintre postul de la
care se efectuează apelul de urgentă si dispeceratul pentru apeluri de urgentă
corespunzător, precum si pentru cele legate de realizarea comunicatiei necesare
între dispeceratul pentru apeluri de urgentă si dispeceratele serviciilor
specializate de politie, pompieri si ambulantă.
(4) Alte persoane juridice interesate în realizarea
comunicatiei cu Sistemul national unic pentru apeluri de urgentă suportă
cheltuielile pentru acoperirea costurilor pentru realizarea comunicatiei între
dispeceratele corespunzătoare de urgentă si serviciile specializate în
interventii din cadrul persoanelor juridice respective.
(5) În termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, va întocmi proiectul
normelor metodologice privind colectarea fondurilor reprezentând sumele
corespunzătoare tarifului prevăzut la alin. (1), care va fi supus spre aprobare
Guvernului.
Art. 14. - (1) Toate persoanele juridice interesate în
realizarea comunicatiei cu Sistemul national unic pentru apeluri de urgentă au
obligatia să solicite, în scris, avizul tehnic de compatibilitate a sistemelor
proprii cu solutia tehnică implementată la dispeceratul pentru apeluri de
urgentă de către prestatorul de servicii.
(2) Avizul tehnic se acordă de operatorul Sistemului
national unic pentru apeluri de urgentă, cu precizarea aspectelor de
incompatibilitate.
Art. 15. - În gestionarea apelurilor de urgentă
furnizorul de servicii poate încheia conventii cu organizatii neguvernamentale
si cu alte servicii comunitare, constituite potrivit legii, care au atributii
în acest domeniu.
Art. 16. - Se interzice utilizarea în alte scopuri a
numerelor pentru apeluri de urgentă.
Art. 17. - Încălcarea dispozitiilor prezentei ordonante atrage răspunderea disciplinară, civilă, contraventională sau penală, după caz.
Art. 18. - (1) Constituie contraventii, potrivit
prevederilor prezentei ordonante, următoarele fapte si se sanctionează după cum
urmează:
a) apelarea abuzivă sau alertarea falsă a
dispeceratului pentru apeluri de urgentă, precum si a celorlalte servicii specializate
se sanctionează cu amendă de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei;
b) nerespectarea de către operatorii publici de
telefonie a obligatiilor prevăzute la art. 8, 9 si 11 se sanctionează cu amendă
de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii
prevăzute la alin. (1) lit. a) se realizează, după caz, de ofiteri si
subofiteri din cadrul Ministerului de Interne, de pompierii militari sau de
către primari, iar în cazul amenzii prevăzute la alin. (1) lit. b), de către
personalul abilitat din cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei.
(3) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei va putea delega competentele prevăzute la alin. (2) unei persoane
juridice de drept public cu atributii în domeniul comunicatiilor.
(4) Dispozitiile prezentei ordonante, referitoare la
contraventii, se completează cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contraventiilor, cu exceptia celor ale art. 28.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
24 ianuarie 2002.
Nr. 18.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
executarea obligatiilor de plată ale institutiilor publice, stabilite prin
titluri executorii
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 1 pct. III.3 din Legea nr. 751/2001 privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă.
Art. 1. - Executarea obligatiilor de
plată ale institutiilor publice în temeiul titlurilor executorii se realizează
din sumele aprobate prin bugetele acestora la titlul de cheltuieli la care se
încadrează obligatia de plată respectivă.
Art. 2. - Ordonatorii principali de
credite bugetare au obligatia să dispună toate măsurile ce se impun, inclusiv
virări de credite bugetare, în conditiile legii, pentru asigurarea în bugetele
proprii si ale institutiilor din subordine a creditelor bugetare necesare pentru
efectuarea plătii sumelor stabilite prin titluri executorii.
Art. 3. - În procesul executării
silite a sumelor datorate de către institutiile publice în baza unor titluri
executorii trezoreria statului poate efectua numai operatiuni privind plăti
dispuse de către ordonatorii de credite, în limita creditelor bugetare si a
destinatiilor aprobate potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stănoiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2002.
Nr. 22.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
încasarea prin mijloace electronice a impozitelor si taxelor locale
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 pct. IV.5 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. 1. - (1) Autoritătile administratiei publice
locale au obligatia să asigure implementarea unui sistem electronic de încasare
a impozitelor si taxelor locale în fiecare oras si municipiu.
(2) Autoritătile administratiei publice locale au
obligatia să ia toate măsurile necesare, astfel încât plata impozitelor si a
taxelor locale să se poată face si prin intermediul sistemului electronic
prevăzut la alin. (1), începând cu următoarele date:
a) 1 noiembrie 2002, în cazul impozitelor si taxelor
încasate de către autoritătile administratiei publice locale de la nivelul
municipiilor;
b) 1 februarie 2003, în cazul impozitelor si taxelor
încasate de către autoritătile administratiei publice locale de la nivelul
oraselor.
Art. 2. - În termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonante, la propunerea Ministerului Administratiei
Publice si a Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Guvernul
va adopta normele metodologice privind implementarea sistemului electronic de
încasare a impozitelor si taxelor locale.
Art. 3. - (1) Încălcarea obligatiilor prevăzute la
art. 1 constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la 20.000.000
lei la 150.000.000 lei.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor
se fac de către reprezentanti anume împuterniciti de către Ministerul
Administratiei Publice si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2002.
Nr. 24.
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
privind
retragerea Licentei de emisie nr. R 003 din 7 ianuarie 1993,
acordată
Societătii Comerciale “Dacia R.T.V. Europa Nova” - S.R.L.
pentru
postul Radio Europa Nova din Iasi
Consiliul National al Audiovizualului, întrunit în
sedinta din 17 ianuarie 2002, a constatat următoarele:
postul Radio Europa Nova din Iasi al Societătii
Comerciale “Dacia R.T.V. Europa Nova” - S.R.L., având Licenta de emisie nr. R
003 din 7 ianuarie 1993, a întrerupt emisiunile proprii începând cu data de 17
decembrie 2001, nerespectându-se astfel grila de program, difuzând doar muzică
si semnale de identificare a statiei în sistem automat, încălcându-se
obligatiile ce decurg din licenta de emisie, precum si prevederile Deciziei
Consiliului National al Audiovizualului nr. 21/1999 privind reglementarea
modului de prezentare si de aprobare a grilelor de program;
în baza art. 36 din Legea audiovizualului nr. 48/1992
Societătii Comerciale “Dacia R.T.V. Europa Nova” - S.R.L. i-a fost adresată
Somatia publică nr. 7.874 din 27 decembrie 2001 pentru aceeasi abatere;
de asemenea, începând cu data de 11 ianuarie 2002, de
la ora 9,00, pe frecventa 72,92 MHz nu a mai putut fi receptionat postul Radio
Europa Nova.
Având în vedere că Societatea Comercială “Dacia R.T.V.
Europa Nova” - S.R.L. nu s-a conformat somatiei si nu a intrat în legalitate în
termenul stabilit, în temeiul art. 37 alin. (1) lit. d) din Legea
audiovizualului nr. 48/1992 si în conformitate cu dispozitiile art. 29 din aceeasi
lege,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d
e:
Articol unic. - Se retrage Licenta de emisie nr. R 003
din 7 ianuarie 1993 pentru postul Radio Europa Nova din Iasi, acordată
Societătii Comerciale “Dacia R.T.V. Europa Nova” - S.R.L., în temeiul art. 37
alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 48/1992.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
21 ianuarie 2002.
Nr. 8.