MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 630 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 26 august 2002
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.349/2001. -
Hotărâre privind atestarea domeniului public al judetului Călărasi, precum
si al municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Călărasi
837. - Hotărâre
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.019/2001 privind
garantarea unui credit extern pentru retehnologizarea echipamentelor de
radiocomunicatii ale Societătii Nationale de Radiocomunicatii - S.A.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
259. - Ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si
pădurilor pentru aprobarea Normei sanitare veterinare referitoare la finantarea
inspectiilor si controalelor veterinare la frontieră
580. - Ordin al
ministrului sănătătii si familiei pentru aprobarea Regulamentului privind
activitatea de supraveghere a produselor medicamentoase de uz uman
589. - Ordin al
ministrului sănătătii si familiei pentru modificarea si completarea Ordinului
ministrului sănătătii si familiei nr. 135/2002 privind aprobarea normativelor
de personal
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
atestarea domeniului public al judetului Călărasi, precum si al municipiilor,
oraselor si comunelor din judetul Călărasi
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se atestă
apartenenta la domeniul public al judetului Călărasi, precum si al
municipiilor, oraselor si comunelor din judetul Călărasi a bunurilor cuprinse
în anexele nr. 1-54*) care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 27
decembrie 2001.
Nr. 1.349.
*) Anexele nr. 1-54 se
publică ulterior.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.019/2001 privind
garantarea unui credit extern pentru retehnologizarea echipamentelor de
radiocomunicatii ale Societătii Nationale de Radiocomunicatii - S.A.
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României, precum si ale art. 35 alin. (1) si ale art. 37 alin. (4)
din Legea datoriei publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea
Guvernului nr. 1.019/2001 privind garantarea unui credit extern pentru
retehnologizarea echipamentelor de radiocomunicatii ale Societătii Nationale de
Radiocomunicatii - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 659 din 19 octombrie 2001, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 va avea următorul
cuprins:
‘‘Art. 1. - Ministerul Finantelor
Publice garantează, în numele statului, pentru Societatea Natională de
Radiocomunicatii - S.A. următoarele credite externe, astfel:
a) în anul 2002 85 milioane dolari
S.U.A., precum si dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente pentru
retehnologizarea echipamentelor de radiodifuziune si extinderea retelei de
acces în banda 26 GHz si 3,5 GHz, precum si pentru realizarea Centrului
National de Radiocomunicatii;
b) în anul 2003 15 milioane dolari
S.U.A., precum si dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente pentru
extinderea si modernizarea statiei de sol Cheia.”
2. După articolul 3 se introduce
articolul 4 cu următorul cuprins:
‘‘Art. 4. - Prin derogare de la
prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 293/1992 pentru aprobarea
atributiilor, competentelor si modului de functionare ale Comitetului
Interministerial de Garantii si Credite de Comert Exterior, precum si a
conventiilor-cadru pentru derularea activitătii de finantare si asigurare a
creditelor de comert exterior în numele si contul statului, cu modificările
ulterioare, se autorizează Comitetul Interministerial de Garantii si Credite de
Comert Exterior să aprobe garantarea în proportie de 100% a creditului extern
în valoare de 85 milioane dolari S.U.A., precum si dobânzile, comisioanele si
alte costuri aferente creditului, pentru retehnologizarea echipamentelor de
radiodifuziune si extinderea retelei de acces în banda 26 GHz si 3,5 GHz,
precum si pentru realizarea Centrului National de Radiocomunicatii.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Adriana Silvia Ticău,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 31 iulie
2002.
Nr. 837.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII,
ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru
aprobarea Normei sanitare veterinare referitoare la finantarea inspectiilor
si
controalelor veterinare la frontieră
Ministrul agriculturii, alimentatiei
si pădurilor,
având în vedere prevederile art. 31 din
Legea sanitară veterinară nr. 60/1974, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr.
156.222 din 6 iunie 2002, întocmit de Agentia Natională Sanitară Veterinară,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară
veterinară referitoare la finantarea inspectiilor si controalelor veterinare la
frontieră, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Agentia Natională Sanitară
Veterinară, Institutul de Diagnostic si Sănătate Animală si inspectoratele de
politie sanitară veterinară de frontieră vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Agentia Natională Sanitară
Veterinară si Institutul de Diagnostic si Sănătate Animală vor controla modul
de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - Tarifele prevăzute în
anexa la prezenta normă sanitară veterinară se reactualizează periodic, prin
ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor, în functie de
rata inflatiei.
Art. 5. - Sumele încasate din
tarifele prevăzute în anexa la prezenta normă sanitară veterinară se utilizează
ca venituri extrabugetare de către Institutul de Diagnostic si Sănătate
Animală, conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 6. - La data intrării în
vigoare a prezentului ordin se abrogă anexa nr. 3 la Ordinul ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 473/2001 pentru modificarea si
completarea anexelor nr. 1, 2, 3 si 4 la Ordinul ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor nr. 146/2001 privind aprobarea tarifelor pentru
efectuarea analizelor si examenelor de laborator, precum si a unor activităti
sanitare veterinare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
827 din 21 decembrie 2001, cu modificările ulterioare, precum si orice alte
prevederi contrare prezentului ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin va fi
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare în termen de 10 zile de la data
publicării lui.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 20 iunie
2002.
Nr. 259.
ANEXĂ
NORMA SANITARĂ VETERINARĂ
referitoare la finantarea inspectiilor si controalelor veterinare la
frontieră
Art. 1. - Prezenta normă sanitară
veterinară stabileste tarifele pentru efectuarea inspectiilor si controalelor veterinare
la frontieră, care sunt prevăzute în anexa la prezenta normă sanitară
veterinară.
Art. 2. - Tarifele prevăzute în
anexa la prezenta normă sanitară veterinară vor fi achitate, după efectuarea
controalelor veterinare, de către persoana responsabilă de încărcătură.
Art. 3. - În sensul prezentei norme
sanitare veterinare se întelege prin:
a) transport de animale vii -
un număr de animale de aceeasi specie, însotite de acelasi certificat veterinar
sau document, încărcate în acelasi mijloc de transport, care sosesc din aceeasi
tară sau din aceeasi zonă a unei tări;
b) transport de produse - o
cantitate de produse de acelasi tip, însotite de acelasi/aceleasi
certificat/certificate sau document/documente veterinar/veterinare sau de
alt/alte document/documente cerut/cerute de legislatia veterinară, încărcate în
acelasi mijloc de transport, care sosesc din aceeasi tară sau din aceeasi zonă
a unei tări;
c) persoana responsabilă de
încărcătură - orice persoană fizică sau juridică care, conform reglementărilor
vamale în vigoare, are responsabilitate în derularea diferitelor situatii
prevăzute de aceste reglementări, în care se poate afla transportul, si care
îsi asumă responsabilitatea consecintelor ce decurg în urma controalelor
veterinare;
d) mijloc de transport -
acele părti ale autovehiculelor rutiere, vehiculelor pe sină si avioanelor,
precum si calele vaselor, destinate transporturilor de bunuri, si
containerelepentru transportul aerian, terestru sau naval;
e) animale vii si/sau produse -
orice animale vii si/sau produse cuprinse în lista prevăzută în anexa la
Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 285/2001 pentru
aprobarea Listei cuprinzând animalele vii, produsele si subprodusele de origine
animală si alte mărfuri supuse controlului veterinar la punctele de control
pentru trecerea frontierei de stat,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 21 august
2001, inclusiv orice alte produse neprevăzute în respectiva listă, la care
controlul sanitar veterinar la frontieră se execută la solicitarea autoritătii
vamale;
f) controlul veterinar la
frontieră - orice control fizic si/sau formalitate administrativă care se
aplică transporturilor de animale vii, produse de origine animală si orice alte
produse supuse controlului veterinar, pentru protectia sănătătii publice si a
animalelor.
Art. 4. - În cazul controlului
efectuat la solicitarea autoritătilor vamale va fi încasat tariful
corespunzător, iar controlul va fi înregistrat în documentele veterinare sub
semnătura medicului veterinar care a efectuat inspectia si a personalului vamal
care a solicitat controlul.
ANEXĂ*)
la norma sanitară
veterinară
NOTĂ:
a) Pentru transporturile care sosesc
în acelasi mijloc de transport, având produse grupaj apartinând aceluiasi
importator, se va taxa 900 mii lei/transport si suplimentar pentru fiecare tip
de produs, corespunzător tabelului de mai sus.
b) Pentru transporturile care au doi
sau mai multi importatori se va taxa responsabilul de încărcătură cu 900 mii
lei/transport si, individual, pentru mărfurile fiecărui importator.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
SI FAMILIEI
pentru
aprobarea Regulamentului privind activitatea de supraveghere
a produselor
medicamentoase de uz uman
Ministrul sănătătii si familiei,
în temeiul prevederilor Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz
uman, aprobată si modificată prin Legea nr. 336/2002, si ale Hotărârii Guvernului
nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si
Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare al
Directiei generale farmaceutice nr. DB 9.129 din 1 august 2002,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul
privind activitatea de supraveghere a produselor medicamentoase de uz uman,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generală
farmaceutică, directiile de sănătate publică judetene si a municipiului
Bucuresti si Agentia Natională a Medicamentului vor aduce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Ordinul ministrului
sănătătii nr. 812/1999 pentru aprobarea Regulamentului activitătii de
supraveghere a produselor medicamentoase de uz uman se abrogă.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti, 2 august
2002.
Nr. 580.
ANEXĂ
REGULAMENT
privind activitatea de supraveghere a produselor medicamentoase de uz
uman
Art. 1. - În conformitate cu
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele
medicamentoase de uz uman, aprobată si modificată prin Legea nr. 336/2002,
Ministerul Sănătătii si Familiei controlează si supraveghează permanent
fabricatia, controlul, testarea clinică si toxicologică, depozitarea,
eliberarea si utilizarea produselor medicamentoase de uz uman.
Art. 2. - Agentia Natională a
Medicamentului controlează si supraveghează permanent fabricatia, controlul,
testarea clinică si toxicologică a produselor medicamentoase.
Art. 3. - Activitatea de
supraveghere a produselor medicamentoase de uz uman este realizată de Inspectia
Natională de Farmacie (INF), compusă din Serviciul de inspectie farmaceutică al
Directiei generale farmaceutice din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei,
precum si din Departamentul de inspectie farmaceutică din cadrul Agentiei
Nationale a Medicamentului.
Art. 4. - Activitatea de inspectie
din cadrul Inspectiei Nationale de Farmacie este desfăsurată de către:
a) farmacisti-inspectori ai
Serviciului de inspectie farmaceutică, precum si alti farmacisti din Directia
generală farmaceutică, desemnati pentru această activitate;
b) farmacisti-inspectori si alti
inspectori ai Departamentului de inspectie farmaceutică din cadrul
Agentiei Nationale a
Medicamentului;
c) farmacisti-inspectori din cadrul
directiilor de sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti si din
unitătile teritoriale ale Agentiei Nationale a Medicamentului, care asigură
împreună inspectia în teritoriu.
Art. 5. - Atributiile Serviciului de
inspectie farmaceutică al Directiei generale farmaceutice din cadrul
Ministerului Sănătătii si Familiei sunt următoarele:
a) efectuează inspectii împreună cu
inspectorii Agentiei Nationale a Medicamentului (conform programului stabilit
în comitetul director) în unitătile de fabricatie a produselor medicamentoase
în vederea eliberării de către Ministerul Sănătătii si Familiei a
autorizatiilor de functionare a acestora;
b) efectuează inspectii în unitătile
de distributie a produselor medicamentoase (depozite farmaceutice, farmacii,
drogherii) în vederea eliberării de către Ministerul Sănătătii si Familiei a
autorizatiilor de functionare a acestor unităti, precum si în vederea
prelungirii valabilitătii acestora;
c) efectuează inspectii în unitătile
de distributie a produselor medicamentoase în scopul supravegherii respectării
Regulilor de bună practică farmaceutică si a Regulilor de bună practică de
distributie;
d) efectuează prelevarea de probe
din unitătile controlate si transmiterea lor la Agentia Natională a
Medicamentului în
vederea verificării calitătii;
e) efectuează alte inspectii în
domeniul specific de activitate la solicitarea persoanelor juridice interesate
sau a autoritătilor statului, precum si pentru rezolvarea unor sesizări si
reclamatii;
f) organizează si coordonează
activitatea de formare si instruire a inspectorilor.
Art. 6. - Atributiile
Departamentului de inspectie farmaceutică din cadrul Agentiei Nationale a
Medicamentului sunt următoarele:
a) efectuează
împreună cu inspectorii din Serviciul de inspectie farmaceutică al Directiei
generale farmaceutice din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei, la datele
planificate de comitetul director, inspectii în unitătile de fabricatie a
produselor medicamentoase în vederea eliberării de către Ministerul Sănătătii
si Familiei a autorizatiei de functionare pentru aceste unităti;
b) efectuează inspectii în vederea eliberării
de către Agentia Natională a Medicamentului a certificatului de bună practică
de fabricatie si a reînnoirii periodice a acestuia;
c) efectuează inspectii privind
respectarea Regulilor de bună practică de fabricatie în unitătile de fabricatie
din tară, inclusiv în spitalele cu unităti proprii de fabricatie sau, când
situatia o impune, în unităti de fabricatie din străinătate;
d) efectuează inspectii în unitătile
de fabricatie, înainte de eliberarea autorizatiei de punere pe piată de către
Agentia Natională a Medicamentului, pentru produsele medicamentoase cu risc
major la administrare;
e) efectuează
inspectii în vederea supravegherii respectării Regulilor de bună practică de
laborator;
f) efectuează inspectii în vederea
supravegherii respectării Regulilor de bună practică în studiul clinic pentru
studiile clinice aprobate de Agentia Natională a Medicamentului;
g) elaborează împreună cu Serviciul
de inspectie farmaceutică al Directiei generale farmaceutice din cadrul
Ministerului Sănătătii si Familiei programul anual de efectuare a inspectiilor
planificate în unitătile de fabricatie;
h) întocmeste trimestrial situatia
produselor medicamentoase necorespunzătoare si le prezintă în comitetul
director spre analiză si pentru luarea eventualelor măsuri;
i) investighează aspectele critice
semnalate de inspectorii din Serviciul de inspectie farmaceutică al Directiei
generale farmaceutice din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei;
j) recoltează probe din unitătile de
fabricatie, inclusiv cele ale spitatelor, conform sarcinilor stabilite de
comitetul director prin programul la Raportul anual asupra activitătii de
supraveghere a produselor medicamentoase;
k) recoltează si alte probe, în
conformitate cu prevederile lit. i) si ale art. 9 lit. f);
l) impune măsuri administrative, cum
sunt blocarea distributiei unei serii de fabricatie, precum si retragerea
si/sau distrugerea unei serii de fabricatie sau, după caz, măsurile prevăzute
la art. 4 lit. n) din Ordonanta Guvernului nr. 125/1998;
m) aplică sanctiunile pentru care
este împuternicit prin art. 100 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 152/1999, aprobată si modificată prin Legea nr. 336/2002;
n) participă la actiunile comune
organizate de Conventia pentru recunoasterea reciprocă a inspectiilor, la care
România este membru permanent;
o) organizează si coordonează
activitatea de formare si instruire a inspectorilor.
Art. 7. - (1) Activitatea de
supraveghere efectuată de către Inspectia Natională de Farmacie a produselor
medicamentoase de uz uman este coordonată de un comitet director condus, în
calitate de presedinte al acestuia, de către directorul general adjunct al
Directiei generale farmaceutice.
(2) Comitetul director este compus
din:
a) seful Serviciului de inspectie
farmaceutică al Directiei generale farmaceutice din cadrul Directiei generale
farmaceutice;
b) seful Departamentului de
inspectie farmaceutică din cadrul Agentiei Nationale a Medicamentului;
c) trei farmacisti-inspectori din
cadrul Directiei generale farmaceutice si trei farmacisti-inspectori din
Departamentul de inspectie farmaceutică din cadrul Agentiei Nationale a
Medicamentului;
d) un secretar desemnat de comitetul
director din cadrul Directiei generale farmaceutice.
(3) Nominalizarea membrilor comitetului
director, a farmacistilor-inspectori, precum si a celorlalti inspectori se face
prin ordin al Ministrului Sănătătii si Familiei.
Art. 8. - (1) Comitetul director se
întruneste lunar la data stabilită de presedintele acestuia sau ori de câte ori
este necesar.
(2) La sedintele comitetului
director pot participa directorul Directiei generale farmaceutice si
presedintele Agentiei Nationale a Medicamentului.
Art. 9. - Atributiile comitetului
director sunt următoarele:
a) asigură buna functionare a
activitătii de supraveghere a produselor medicamentoase de uz uman;
b) analizează activitatea de
supraveghere a produselor medicamentoase în perioada dintre două sedinte;
c) stabileste măsuri si ia decizii
privind coordonarea activitătii Serviciului de inspectie farmaceutică al
Directiei generale farmaceutice din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei
si a Departamentului de inspectie farmaceutică din cadrul Agentiei Nationale a
Medicamentului;
d) solutionează contestatiile la
deciziile inspectorilor din cadrul Inspectiei Nationale de Farmacie;
e) elaborează si înaintează spre
informare conducerii Ministerului Sănătătii si Familiei Raportul anual asupra
activitătii de supraveghere a produselor medicamentoase;
f) elaborează Programul anual
cuprinzând principalele obiective ale activitătii de supraveghere a produselor
medicamentoase si de prelevare a probelor si informează conducerea Ministerului
Sănătătii si Familiei asupra acestuia.
Art. 10. - Atributiile exercitate
conform functiei de inspector sunt incompatibile cu desfăsurarea de activităti
în domeniul supus inspectiei.
Art. 11. - Inspectorii sunt
autorizati, conform domeniilor de activitate precizate pentru fiecare la art.
57 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 152/1999, aprobată si modificată
prin Legea nr. 336/2002, să verifice respectarea legislatiei farmaceutice în
domeniul produselor medicamentoase de uz uman, inclusiv:
- respectarea reglementărilor în
vigoare privind preturile produselor medicamentoase;
- modul în care se efectuează
publicitatea pentru produsele medicamentoase.
Art. 12. - Pentru rezolvarea unor
situatii speciale din activitatea de supraveghere a produselor medicamentoase
de uz uman se poate apela la experti din domeniile implicate sau la
institutiile în care acestia functionează.
Art. 13. - (1) Inspectia se
finalizează cu un raport de inspectie.
(2) Raportul de inspectie contine
datele de identificare si de constatare referitoare la unitatea controlată,
deficientele semnalate, propunerile si termenele de remediere a acestor
deficiente si sanctiunile aplicate conform prevederilor legale.
(3) Măsurile luate de inspectori pot
fi contestate, în termen de 10 zile lucrătoare de la data controlului, la
Comitetul director al Inspectiei Nationale de Farmacie.
(4) În cazul constatării unor fapte
care, potrivit legii, sunt infractiuni, comitetul director sesizează organele
de urmărire penală.
Art. 14. - Inspectiile sunt de
următoarele tipuri:
a) inspectii pentru autorizarea de
functionare;
b) inspectii pentru eliberarea certificatului
de bună practică de fabricatie;
c) inspectii pentru eliberarea
certificatului de bună practică de laborator;
d) inspectii vizând respectarea
regulilor de bună practică în domeniu;
e) reinspectii de verificare a
rezolvării unor actiuni corective impuse la o inspectie anterioară;
f) alte inspectii.
Art. 15. - Inspectiile privind
autorizarea si reautorizarea de functionare a unitătilor de fabricatie sau de
distributie a produselor medicamentoase de uz uman, precum si eliberarea
certificatului de bună practică de fabricatie se efectuează la solicitarea
persoanei juridice interesate.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
SI FAMILIEI
pentru
modificarea si completarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr.
135/2002 privind aprobarea normativelor de personal
Ministrul sănătătii si familiei,
văzând Referatul
Directiei management, salarizare si structuri unităti sanitare nr. DB 9.214 din
6 august 2002,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu modificările si completările ulterioare,
emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului
sănătătii si familiei nr. 135/2002 privind aprobarea normativelor de personal,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 25 martie
2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Litera h) a punctului 8 de la
capitolul A din anexa nr. 1 va avea următorul cuprins:
“h) medicină nucleară (radioizotopi) număr de posturi/aparat/tură 1 2”
2. Litera k) a punctului 8 de la capitolul A din anexa nr. 1 va avea
următorul cuprins:
“k) terapie cu energii înalte număr de posturi/1 aparat/tură 3”
3. Litera b) a punctului 9 de la capitolul A din anexa nr. 1 va avea
următorul cuprins:
“b) alte unităti sanitare cu paturi 8) număr de paturi/1 post 200-400 150-200”
4. La subsolul anexei nr. 1 se introduce nota 8) cu următorul cuprins:
“8)
În
unitătile sanitare cu mai putin de 200 de paturi se normează câte 1 post de
medic pe unitate si câte 1 post de asistent medical pe unitate.”
5. Litera f) a punctului 11 de la capitolul A din anexa nr. 1 va avea
următorul cuprins:
“f) cabinete de planificare familială număr de locuitori/post4)10.000 10.000”
6. Litera a) a punctului 1 de la capitolul B
din anexa nr. 1 va avea următorul cuprins:
“a) spitale număr de paturi/1 post9) 80-120 30-50”
7. La subsolul anexei nr. 1 se introduce nota 9) cu următorul cuprins:
“9)
În
unitătile sanitare cu mai putin de 50 de paturi se normează câte 1 post de
medic si 1 post de asistent medical pe unitate.”
8. Punctul 3 de la capitolul B din anexa nr. 1 va aveaurmătorul
cuprins:
“3. Profesor de cultură fizică medicală; de fiziokinetoterapeut; kinetoterapeut
număr de posturi/sală de kinetoterapie 1 /tură -”
9. Punctul 3 de la capitolul B
din anexa nr. 3 va avea următorul cuprins:
“3. Profesor de cultură fizică medicală; de fiziokinetoterapeut; kinetoterapeut
număr de posturi/sală de kinetoterapie 1 /tură -”
10. La capitolul II din anexa nr. 5 se introduce punctul 3 cu următorul
cuprins:
“3. Profesor de cultură fizică medicală; de fiziokinetoterapeut; kinetoterapeut
număr de posturi/sală de kinetoterapie 1 /tură -”
11. La capitolul I din anexa nr. 7 se introduce punctul 5 cu
următorul cuprins:
“5. Brancardieri număr de posturi/ unitate 1 post/tură”
12. La capitolul II din anexa nr. 7 se introduce punctul 5 cu
următorul cuprins:
“5. Brancardieri număr de posturi/unitate 1 post/tură”
13. Anexa nr. 8 se completează cu capitolul C cu următorul cuprins:
“C. Profesor de cultură fizică medicală; fiziokinetoterapeut;
kinetoterapeut
Nr. crt. |
Tipul asistentei medicale |
Criteriul de normare |
Numărul de posturi |
1. |
Proceduri fiziokinetoterapie |
număr de proceduri*)/1 post |
15” |
14. La capitolul III punctul 6 litera b) din anexa nr. 14, liniuta a
7-a va avea următorul cuprins:
“Elemente de normare: |
Criterii de normare: |
- Confectionare,
reparare si întretinere inventar moale |
- 1 post de
muncitor la 125 paturi fizice; la unitătile sanitare sub 125 paturi fizice se
normează 1 post/unitate” |
15. La capitolul III punctul 6 litera b) din anexa nr. 14, liniuta a
8-a va avea următorul cuprins:
“Elemente de normare: |
Criterii de normare: |
- Aprovizionare, manipulare,
depozitare si deservire mijloace de transport |
- 1 post de
muncitor la 125 paturi fizice; la unitătile sanitare sub 125 paturi fizice se
normează 1 post/unitate” |
16. La capitolul III punctul 6 litera c) din anexa nr. 14, prima
liniută va avea următorul cuprins:
“Elemente de normare: |
Criterii de normare: |
- În blocuri
alimentare care deservesc până la 500 paturi conventionale |
- 1 post de
muncitor/20 paturi conventionale” |
Art. II. - Directia management, salarizare si structuri unităti sanitare din
cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei, directiile de sănătate publică si
unitătile sanitare cu personalitate juridică vor aduce la îndeplinire
dispozitiile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti, 6 august
2002.
Nr. 589.