MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 586 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 7 august 2002
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
51. -
Ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Imatex” - S.A. Târgu Mures
52. - Ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Lutex” - S.A. Ludus
290. - Ordin al ministrului de
interne pentru modificarea Ordinului ministrului de interne nr. 159/2001
privind aprobarea Listei cuprinzând tările în care în general nu există risc
serios de persecutie
291. - Ordin al ministrului de
interne pentru modificarea Ordinului ministrului de interne nr. 158/2001
privind aprobarea Listei cuprinzând tările terte sigure
852/289. - Ordin al ministrului
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului de interne
privind aprobarea Normelor metodologice pentru organizarea si efectuarea
activitătilor de control de către echipajele mixte de control al traficului
rutier
1.067/4.203. - Ordin al
ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului
educatiei si cercetării pentru completarea Ordinului ministrului lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei si al ministrului educatiei si cercetării
nr. 360/4.005/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea
facilitătilor de transport pe calea ferată si cu metroul pentru elevi si
studenti
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
27. - Circulară privind nivelul
ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna
august 2002
REPUBLICĂRI
Ordonanta Guvernului nr. 12/1998
privind taxele de timbru pentru activitatea notarială
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Imatex” - S.A. Târgu Mures
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Imatex” - S.A. Târgu Mures,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Imatex” - S.A.
Târgu Mures, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
municipiul Târgu Mures, str. Gheorghe Doja nr. 64-68, judetul Mures,
înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J/26/16/1991, începând
cu data de 19 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde, în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Bucuresti, 30 iulie 2002.
Nr. 51.
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE
SI
ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Lutex” - S.A. Ludus
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru
accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de
organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august
2001, în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Lutex” - S.A. Ludus, emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială “Lutex” - S.A.
Ludus, denumită în continuare societate comercială, cu sediul în
localitatea Ludus, str. 1 Mai nr. 34, judetul Mures, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J/26/319/1991, începând cu data de 19 iulie
2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în
perioada privatizării administratorul special are atributiile stabilite prin
mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va
cuprinde, în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează
asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si
institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru
bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în
perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate
asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale sau la data
stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
30 iulie 2002.
Nr. 52.
MINISTERUL
DE INTERNE
pentru
modificarea Ordinului ministrului de interne nr. 159/2001
privind aprobarea Listei cuprinzând
tările în care în general nu există risc serios de persecutie
Ministrul de interne,
având în vedere
prevederile art. 19 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei
Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 622/2001, si ale art. 19 alin. (1) si
(2) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul
refugiatilor în România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 323/2001, în
temeiul art. 13 alin. 2 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea si
functionarea Ministerului de Interne,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Anexa la Ordinul ministrului de
interne nr. 159/2001 privind aprobarea Listei cuprinzând tările în care în
general nu există risc serios de persecutie, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 730 din 15 noiembrie 2001, se înlocuieste cu anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministru de interne,
Bucuresti,
17 iulie 2002.
Nr. 290.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând tările în care în general nu există risc
serios de persecutie
1. Principatul Andorrei
2. Uniunea Australiană
3. Republica Bulgaria
4. Republica Croatia
5. Republica Cipru
6. Republica Cehă
7. Confederatia Elvetiană
8. Republica Estonia
9. Republica Islanda
10. Republica Letonia
11. Principatul Liechtenstein
12. Republica Lituania
13. Republica Malta
14. Regatul Norvegiei
15. Republica Polonă
16. Serenisima Republică San Marino
17. Republica Slovacă
18. Republica Slovenia
19. Republica Ungară
MINISTERUL
DE INTERNE
pentru
modificarea Ordinului ministrului de interne nr. 158/2001 privind aprobarea
Listei cuprinzând tările terte sigure
Ministrul de interne,
având în vedere prevederile art. 11 din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 622/2001, si ale art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 323/2001,
în temeiul art. 13 alin. 2 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului de Interne,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Anexa la Ordinul ministrului de
interne nr. 158/2001 privind aprobarea Listei cuprinzând tările terte sigure,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 730 din 15 noiembrie
2001, se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministru de interne,
Ioan Rus
Bucuresti,
17 iulie 2002.
Nr. 291.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând tările terte sigure
1. Uniunea Australiană
2. Republica Bulgaria
3. Republica Cehă
4. Confederatia Elvetiană
5. Republica Estonia
6. Republica Islanda
7. Republica Letonia
8. Republica Lituania
9. Regatul Norvegiei
10. Noua Zeelandă
11. Republica Polonă
12. Republica Slovacă
13. Republica Slovenia
14. Repubica Ungară
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI Nr. 852 din 13 iunie 2002 |
MINISTERUL DE INTERNE Nr. 289 din 15 iulie 2002 |
privind
aprobarea Normelor metodologice pentru organizarea si efectuarea activitătilor
de control de către echipajele mixte de control al traficului rutier
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei si ministrul de interne,
în temeiul
prevederilor art. 3 pct. 50 si ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei,
în temeiul
prevederilor art. 13 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea si functionarea
Ministerului de Interne, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere
prevederile art. 3 alin. (1) si ale art. 6 din Ordinul ministrului lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei si al ministrului de interne nr.
29/206/2002 pentru înfiintarea echipajelor mobile mixte de control al
traficului rutier, formate din reprezentanti ai regiilor autonome
“Administratia Natională a Drumurilor din România” si “Registrul Auto Român”,
precum si ai Autoritătii Rutiere Române - A.R.R., împreună cu organe de control
apartinând Inspectoratului General al Politiei si Inspectoratului General al
Politiei de Frontieră,
în concordantă cu
prevederile Directivei Consiliului nr. 6/92/CEE, Regulamentului Consiliului nr.
3.820/85/CEE, Regulamentului Consiliului nr. 3.821/85/CEE, Directivei
Consiliului nr. 459/89/CEE, Directivei Consiliului nr. 671/91/CEE, Directivei
Consiliului nr. 50/95/CEE, Directivei Consiliului nr. 55/94/CEE, Directivei
Consiliului nr. 53/96/CEE si ale Directivei Consiliului nr. 599/88/CEE,
emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice pentru
organizarea si efectuarea activitătilor de control de către echipajele mixte de
control al traficului rutier, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., regiile
autonome “Administratia Natională a Drumurilor din România” si “Registrul Auto
Român”, Inspectoratul General al Politiei si Inspectoratul General al Politiei
de Frontieră vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei, Ileana Tureanu, secretar de stat |
Ministru de interne, Ioan Rus |
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
pentru organizarea si efectuarea activitătilor de
control de către echipajele mixte de control al traficului rutier
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentele norme metodologice sunt elaborate
în vederea realizării unui control permanent, unitar, sigur si eficient asupra
vehiculelor rutiere, din punct de vedere al respectării reglementărilor în
vigoare privind traficul rutier pe drumurile publice din România.
Art. 2. - Circulatia vehiculelor rutiere este permisă
pe reteaua drumurilor publice din România numai dacă îndeplinesc conditiile
impuse de reglementările în vigoare privind documentele specifice
transportului, vehiculului, conducătorului auto, sigurantei rutiere si gradului
de poluare, precum si masele si/sau dimensiunile de gabarit maxim admise.
Art. 3. - Activitătile de control al traficului rutier vor fi efectuate de către echipajele mobile mixte constituite din membrii subunitătilor teritoriale ale Autoritătii Rutiere Române - A.R.R., ale regiilor autonome “Administratia Natională a Dumurilor din România” si “Registrul Auto Român”, împreună cu reprezentanti ai serviciilor judetene de Politie Rutieră si ai inspectoratelor judetene ale Politiei de Frontieră.
CAPITOLUL II
Atributiile echipajelor mobile mixte de control al
traficului rutier
Art. 4. - Potrivit competentelor specifice fiecărei
institutii nominalizate, membrii echipajului mixt de control au următoarele
atributii:
(1) Atributii ale reprezentantilor Inspectoratului
General al Politiei - Directia Politiei Rutiere:
a) oprirea vehiculului rutier pentru control si
verificarea documentelor referitoare la:
- conducătorul auto;
- vehiculul rutier supus controlului;
- mărfurile transportate;
b) verificarea corespondentei dintre datele înscrise
în documentele vehiculelor rutiere si seriile de motor si de sasiu ale acestora
în vederea descoperirii infractiunilor de trafic cu vehicule furate;
c) aplicarea de sanctiuni contraventionale în cazul
încălcării reglementărilor legale specifice în vigoare, din competenta
politiei;
d) întocmirea actelor premergătoare în cazul
constatării săvârsirii unor infractiuni la reglementările specifice;
e) ridicarea bunurilor ce fac obiectul confiscării,
potrivit legii;
f) sprijinirea echipajului mobil mixt de control al
traficului rutier pentru îndeplinirea atributiilor specifice;
g) alte atributii stabilite, potrivit legii.
(2) Atributii ale reprezentantilor Inspectoratului
General al Politiei de Frontieră:
a) stabilirea identitătii persoanelor si a temeiului
prezentei acestora în zona de frontieră, prin verificarea existentei si a
valabilitătii documentelor (pasapoarte, titluri de călătorie, cărti de
identitate etc.);
b) verificarea aspectului exterior al vehiculelor
rutiere în vederea depistării eventualelor violări ale sigiliilor sau plombelor
aplicate de organele vamale;
c) controlul locurilor pretabile ascunderii unor
persoane în vehiculele rutiere, în vederea descoperirii cazurilor de migratie
ilegală;
d) verificarea corespondentei dintre datele înscrise
în documentele vehiculelor rutiere si seriile de motor si de sasiu ale acestora
în vederea descoperirii infractiunilor de trafic cu vehicule furate.
(3) Atributii ale reprezentantilor Autoritătii Rutiere
Române - A.R.R.:
a) coordonarea activitătii de control a
reprezentantilor institutiilor din subordinea Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei;
b) asigurarea inspectiei si controlului în trafic, a
îndeplinirii conditiilor de efectuare a transporturilor rutiere, respectarea
reglementărilor interne si internationale, precum si sanctionarea abaterilor de
la legislatia natională si internatională în vigoare (Ordonanta Guvernului nr.
44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 105/2000; Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001 pentru aprobarea Normelor
metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a
activitătilor conexe acestora;
Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei nr. 1.843/2001 pentru aprobarea Normelor privind
conditiile de utilizare a vehiculelor detinute temporar în scopul efectuării
operatiunilor de transport rutier; Ordinul ministrului transporturilor nr. 598/1999
privind efectuarea controlului specific vehiculelor rutiere de către Ministerul
Transporturilor la punctele de control pentru trecerea frontierei de stat a
României;
Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei nr. 658/2002 privind exercitarea controlului
respectării reglementărilor din domeniul transporturilor rutiere, precum si
constatarea si sanctionarea contraventiilor; Ordonanta Guvernului nr. 17/2002
privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihnă ale
conducătorilor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere nationale).
(4) Atributii ale reprezentantilor Regiei Autonome
“Registrul Auto Român”:
a) identificarea vehiculului rutier, verificarea
conformitătii cu documentele însotitoare si, dacă este cazul, se va efectua
certificarea autenticitătii în laboratoarele special amenajate din cadrul
reprezentantelor din structura sa;
b) verificarea stării tehnice a vehicului, în
conformitate cu reglementările în vigoare, asupra ansamblurilor si subansamblurilor
ce afectează siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta
conform destinatiei, potrivit prevederilor Ordinului ministrului
transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementărilor privind
certificarea încadrării vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice
privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform
destinatiei, prin inspectia tehnică periodică, cu modificările si completările
ulterioare;
c) verificarea elementului de securizare aplicat pe
anexa certificatului de înmatriculare (în cazul vehiculelor înmatriculate în
România).
(5) Atributii ale reprezentantilor Regiei Autonome
“Administratia Natională a Drumurilor din România”:
a) verificarea maselor pe axe (prin cântărire) si a
masei totale (prin cântărire sau din documente);
b) verificarea dimensiunilor de gabarit prin măsurare;
c) verificarea documentelor specifice efectuării
transportului;
d) verificarea existentei si valabilitătii rovinietei;
e) constatarea si aplicarea sanctiunilor contraventionale
în conformitate cu prevederile legale în domeniu (Hotărârea Guvernului nr.
1.275/1990 privind înfiintarea Administratiei Nationale a Drumurilor din
România, cu modificările si completările ulterioare; Ordonanta Guvernului nr.
43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare; Ordinul ministrului transporturilor nr. 598/1999;
Ordinul ministrului transporturilor si al ministrului de interne nr.
407/991/1999 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea si efectuarea
transporturilor rutiere cu greutăti si/sau cu dimensiuni de gabarit care
depăsesc limitele maxime prevăzute în Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind
regimul drumurilor;
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind
frontiera de stat a României, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 243/2002; Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei nr. 41/2002 pentru aprobarea listelor cuprinzând drumurile publice cu
limitele maselor maxime admise pentru vehiculele de transport marfă).
Art. 5. - La nivel teritorial responsabili cu organizarea si efectuarea activitătii de control sunt sefii subunitătilor teritoriale din structurile mentionate la art. 3.
CAPITOLUL III
Efectuarea activitătii de control
Art. 6. - Controlul traficului rutier prin echipaje
mixte constituite în acest scop se va efectua în baza reglementărilor specifice
fiecărei institutii nominalizate conform art. 3 si a planului de control
întocmit la nivel teritorial, de comun acord, de către reprezentantii acestora,
cu cel putin 3 zile înainte de începutul fiecărei luni, sub coordonarea
Autoritătii Rutiere Române - A.R.R.
Art. 7. - (1) Programul de control va fi elaborat
lunar, iar intervalul orar si zilele aferente controlului vor fi în mod continuu
decalate, astfel încât pe parcursul anului să fie acoperit întregul interval de
24 ore/zi si toată săptămâna, inclusiv zilele nelucrătoare.
(2) Modelul formularului programului de control lunar
este prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 8. - La planificarea activitătii locurile de
control se vor stabili tinându-se seama de punctele fixe de control ale Regiei
Autonome “Administratia Natională a Drumurilor din România”, punctele de
trecere a frontierei sau amplasamentele care permit scoaterea din trafic a vehiculelor
rutiere în vederea verificării, astfel încât fluenta traficului rutier si
siguranta circulatiei să nu fie afectate si pentru a nu permite conducătorilor
auto să ocolească punctele de control, optând pentru alt traseu.
Art. 9. - Deplasarea echipajelor mobile mixte de
control al traficului rutier se va asigura prin grija inspectoratelor judetene
de politie, a agentiilor teritoriale ale Autoritătii Rutiere Române - A.R.R., a
reprezentantelor teritoriale ale Regiei Autonome “Registrul Auto Român” si a directiilor
regionale de drumuri si poduri din cadrul Regiei Autonome “Administratia
Natională a Drumurilor din România”.
Art. 10. - În cadrul programului lunar echipajele
mobile mixte de control al traficului rutier vor fi alcătuite din cel putin
câte un reprezentant al institutiilor enumerate la art. 3.
Art. 11. - După oprirea vehiculului rutier si
scoaterea acestuia din trafic, în locul stabilit pentru control, de către
reprezentantul inspectoratului judetean de politie se procedează la efectuarea
controlului de către fiecare dintre reprezentantii institutiilor abilitate,
conform atributiilor prevăzute la art. 4.
Art. 12. - Pentru fiecare vehicul controlat
reprezentantul Autoritătii Rutiere Române - A.R.R. va completa câte o fisă de
control, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 13. - În cazul controlului efectuat în transportul rutier de mărfuri periculoase se va completa buletinul de control prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2000 pentru aprobarea Normelor privind aplicarea etapizată în traficul intern a prevederilor Acordului european referitor la transportul rutier international al mărfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994.
CAPITOLUL IV
Raportarea activitătii de control
Art. 14. - (1) La sfârsitul fiecărei activităti de
control se va întocmi un raport zilnic de activitate în care se vor evidentia
constatările si sanctiunile mentionate în fisele de control întocmite pentru
fiecare vehicul rutier verificat.
(2) Modelul raportului zilnic de activitate este
prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 15. - (1) În urma controalelor efectuate conform
programului lunar se va întocmi un raport lunar privind rezultatele activitătii
desfăsurate. Lunar agentiile teritoriale ale Autoritătii Rutiere Române -
A.R.R. vor înainta acesteia, până la data de 5 a lunii în curs, raportul lunar
privind rezultatele activitătii de control pentru luna anterioară.
(2) Modelul raportului lunar al activitătii de control
efectuate este prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 16. - Sinteza rapoartelor lunare pentru activitatea de control desfăsurată la nivel national va fi întocmită de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. si va fi înaintată conducerilor Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerului de Interne până la data de 15 a lunii în curs.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 17. - Aplicarea sanctiunilor si a celorlalte
măsuri se face în conformitate cu reglementările legale specifice domeniului de
activitate a institutiilor implicate.
Art. 18. - În cazul operatorilor de transport rutier străini sau al angajatilor acestora, care încalcă prevederile legale, nationale ori internationale, organele de control vor aplica sanctiunile contraventionale legale pe care le vor înscrie în “Tichetul de înscriere a contraventiilor”, eliberat la intrarea în tară de organele politiei de frontieră, ale cărui serie si număr vor fi mentionate în procesul-verbal de constatare a contraventiei.
Art. 19. - Fisele de control întocmite pentru fiecare
vehicul rutier pe perioada desfăsurării activitătii de control vor fi arhivate
la agentia teritorială a Autoritătii Rutiere Române - A.R.R. pentru o perioadă
de 1 an.
Art. 20. - Modelul fisei de control al vehiculului
rutier si lista cuprinzând elementele de control vor fi actualizate ori de câte
ori modificarea legislatiei în vigoare o impune.
Art. 21. - (1) Programul lunar de control are caracter
de confidentialitate.
(2) Institutiile implicate în activitatea de control
al traficului rutier efectuat de echipajele mixte vor lua măsuri pentru
asigurarea confidentialitătii.
(3) Conducătorii institutiilor enumerate la art. 3 vor
comunica membrilor echipajelor mixte de control locul si intervalul orar de
control în ziua desfăsurării acestuia.
ANEXA Nr.1
la normele
metodologice
PROGRAMAREA LUNARĂ
a activitătii efectuate de echipajele mixte de control
al traficului rutier si componenta acestora
Pentru luna ......................................
Data |
Perioada orară |
Locul DN, km, pozitia S/D/P.C.T.F. |
Componenta echipajelor mixte de control al
traficului rutier |
||||
I.J.P.R. |
I.J.P.F. |
A.R.R. |
D.R.D.P. |
R.A.R. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seful Serviciului judetean de Politie Rutieră, L.S. .................................... |
Seful Inspectoratului judetean al Politiei de Frontieră, L.S. ..................................... |
Seful agentiei A.R.R., L.S. .................................... |
Seful Directiei regionale de drumuri si poduri, L.S. ................................ |
Seful reprezentantei R.A.R., L.S. .................................... |
ANEXA Nr.
2
la normele
metodologice
1. Locul controlului
..............................................judetul .........................
2. Data si ora ..............................................
3. Simbolul national al vehiculului, numărul de
înmatriculare, seria
sasiului..............................................................
4. Simbolul national al remorcii/semiremorcii, numărul
de înmatriculare, seria sasiului ................................................
5. Marca si tipul vehiculului
..............................................................................................................................................
6. Transportatorul .............................................................................................................................................................
Adresa/Nationalitatea
.....................................................................................................................................................
7. Conducătorul vehiculului, documentul de identitate
..................................................................................................
Ajutorul conducătorului vehiculului, documentul de
identitate ......................................................................................
8. Permisul de conducere pentru conducătorul
vehiculului/ajutorul conducătorului vehiculului
....................................
9. Foaia de parcurs - seria, numărul/fisa-cartelă de
înregistrare
.........................................../.......................................
10. Expeditorul, adresa
............................................................................................................................
locul de încărcare
..................................................
12. Certificatul de înmatriculare
..............................
I.T.P. valabilitatea
...................................................
14. Licenta/autorizatia de transport - seria, numărul
...
15. Licenta de executie/cartela magnetică numărul
...................................................................................
11. Destinatarul, adresa
..................................................................................................................................................
locul de descărcare
........................................................
13. Asigurarea civilă
........................................................
(Cartea verde) .....................................................................
............................................................................................
16. Documentul-tip care atestă valabilitatea cartelei
magnetice, numărul ......................................................../..........
17. Contractul de închiriere
.............................................................................................................................................
18. Licenta pentru traseu, caiet de sarcini - seria,
numărul
.......................................................................................
19. Certificatul de clasificare/stele sau categorii -
seria, numărul
............................................................................
20. Biletele de călătorie Da Nu
21. Lista pasagerilor Foaia tip ASOR Da Nu
22. Documentul de tarifare a transportului Da Nu
25. Autorizatia sanitară pentru vehicul Da Nu
26. Certificatul sanitar-veterinar pentru marfă transportată Da Nu
23. Asigurarea călătorilor si bagajelor - seria,
numărul
............................................................................................
24. Autorizatia pentru transportul international de
persoane/marfă - seria, numărul
................................................
27. Certificatul de agreare R.A.R. pentru transportul
international de produse perisabile A.T.P - seria, numărul
................................................................................................................................................................................
28. Certificatul de agreare R.A.R. pentru transport
mărfuri periculoase - seria, numărul
...........................................................................................................................................................................................................
29. Scrisoarea de transport/CMR seria ...........,
numărul .......................................
30. Carnetul T.I.R.
20. seria ....................., numărul
.......................................
31. Rovinieta - seria ................., numărul
.........................................................................................................................
32. Talonul-chitantă/chitanta eliberată de personalul
Regiei Autonome “Administratia Natională a Drumurilor din România” la
intrarea/iesirea în/din tară - numărul
........................................................................................................................
33. Autorizatia specială/avizul prealabil efectuării
transportului cu depăsiri de limite maxime admise
......................................................................................................................................................................................................
34. Autorizatia de circulatie pe Drumul National 1
(Bucuresti-Ploiesti) emisă de Regia Autonomă “Administratia Natională a
Drumurilor din România” - Inspectoratul General al Politiei - numărul
................................................................
35. Autorizatia specială de circulatie în zilele de
sâmbătă, duminică si în alte zile nelucrătoare, emisă de SDN - Regia Autonomă
“Administratia Natională a Drumurilor din România” - numărul
................................................................
36. Autorizatia pentru echipaje de însotire
transporturi agabaritice, emisă de Regia Autonomă “Administratia Natională a
Drumurilor din România” - Autoritatea Rutieră Română
....................................................................................
- pentru firmă - numărul
.............................................. - individuală - numărul
...................................................
Nr. crt. |
Organul de control |
Încadrarea |
Procesulverbal de constatare a contraventiei seria...nr... |
Valoarea amenzii |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. . |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
Componenta echipajului mixt de control al traficului
rutier, reprezentant al:
Serviciului judetean de Politie Rutieră ............................................... (numele, prenumele, semnătura) |
Inspectoratului judetean al Politiei de Frontieră ................................................. (numele, prenumele, semnătura) |
Agentiei Autoritătii Rutiere Române - A.R.R. ......................................... (numele, prenumele, semnătura) |
Directiei Regionale de Drumuri si Poduri ........................................... (numele, prenumele, semnătura) |
Reprezentantei Registrului Auto Român
............................................... (numele, prenumele, semnătura) |
ANEXA Nr.
3
la normele
metodologice
RAPORT
asupra controlului realizat în trafic în locul … din
data… ora …, conform Ordinului M.L.P.T.L. nr. 29/2002
Numărul de autovehicule controlate |
Numărul de PVCC |
Valoarea PVCC - mii lei - |
||||||||
total |
marfă |
persoane |
Total |
din care: |
Total |
din care: |
||||
Înmatriculat în România |
Înmatriculat în alt stat |
Înmatriculat în România |
Înmatriculat în alt stat |
Înmatriculat în România |
Înmatriculat în alt stat |
Politia rutieră |
|
Politia rutieră |
|
|
|
|
|
|
|
|
Politia de frontieră |
|
Politia de
frontieră |
|
|
|
|
|
|
|
|
A.R.R. |
|
A.R.R. |
|
|
|
|
|
|
|
|
A.N.D. |
|
A.N.D. |
|
|
Nr.crt. |
Transportatorul |
Numărul de înmatriculare al vehiculului |
Numele si prenumele sferului |
Abaterea constatată |
Sancţiunile aplicate/Institutia care a încheiat PVCC |
Observatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reprezentant
al:
Serviciului judetean de Politie Rutieră, .................................... (numele, prenumele, semnătura) |
Inspectoratului judetean al Politiei de Frontieră, ..................................... (numele, prenumele, semnătura) |
Agentiei A.R.R., .................................... (numele, prenumele, semnătura) |
Directiei regionale de drumuri si poduri, ................................ (numele, prenumele, semnătura) |
Reprezentantei R.A.R., .................................... (numele, prenumele, semnătura) |
la normele
metodologice
Agentia
A.R.R. .................................... Anul ....................................
Nr.
............................../........................ Luna
..................................
RAPORT LUNAR
al activitătii desfăsurate de echipajele mixte de
control al traficului rutier
Numărul de controale programate |
Numărul de controale realizate |
Numărul de autovehicule verificate |
Numărul de PVCC Încheiate |
Valoarea amenzilor aplicate - mii lei - |
||||||||||
total |
marfă |
persoane |
Total |
din care: |
Total |
din care: |
||||||||
în trafic |
în PCTF |
în trafic |
în PCTF |
Înmatriculat în România |
Înmatriculat în alt stat |
Înmatriculat în România |
Înmatriculat în alt stat |
Înmatriculat în România |
Înmatriculat în alt stat |
Politia rutieră |
|
Politia rutieră |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Politia de
frontieră |
|
Politia de
frontieră |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
A.R.R. |
|
A.R.R. |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
A.N.D. |
|
A.N.D. |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
R.A.R. |
|
R.A.R. |
|
|
||
Sef agentie,
..................................................
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI Nr. 1.067/30 iulie 2002 |
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETĂRII Nr. 4.203/31 iulie 2002 |
pentru
completarea Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei si al ministrului educatiei si cercetării nr. 360/4.005/2002 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind acordarea facilitătilor de transport pe
calea ferată si cu metroul pentru elevi si studenti
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei si ministrul educatiei si cercetării,
în temeiul
prevederilor art. 17 alin. (9) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr.
743/2001, ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei si ale art. 5 lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetării,
emit următorul ordin:
Art. I. - După articolul 9 din anexa nr. 1
“Norme metodologice privind acordarea facilitătilor de transport pe calea
ferată pentru elevi si studenti” la Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei si al ministrului educatiei si cercetării nr.
360/4.005/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea
facilitătilor de transport pe calea ferată si cu metroul pentru elevi si
studenti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 546 din 25
iulie 2002, se introduce articolul 10 cu următorul cuprins:
“Art. 10. - Până la intrarea în vigoare a prezentelor
norme metodologice, pentru călătoriile cu tarif redus pe calea ferată efectuate
de elevi si studenti decontarea se va face de Directia generală economică si relatii
bugetare din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, de la capitolul 60.01 “«Asistentă socială, alocatii, pensii,
ajutoare si indemnizatii»” titlul «Cheltuieli materiale si servicii» conform
prevederilor Legii bugetului de stat, pe baza deconturilor înaintate de
Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători «C.F.R. Călători» -
S.A.”
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei, Ion Selaru, secretar de stat |
Ministrul educatiei si cercetării, Ecaterina Andronescu |
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în
luna august 2002
Având în vedere prevederile Legii nr. 101/1998 privind
Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile
macroeconomice si monetare recente, Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna august 2002 nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României este de 27,2% pe an.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
Bucuresti,
1 august 2002.
Nr. 27.
ORDONANTA GUVERNULUI Nr. 12/1998*)
privind
taxele de timbru pentru activitatea notarială
*) Republicată în temeiul art. IV din Ordonanta
Guvernului nr. 30 din 29 ianuarie 1999 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si a Ordonantei Guvernului nr.
12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarială, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 29 ianuarie 1999 (aprobată
prin Legea nr. 169 din 9 aprilie 2001, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 184 din 11 aprilie 2001), dându-se textelor o nouă
numerotare.
Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 a fost aprobată cu
modificări prin Legea nr. 122 din 19 iunie 1998, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 226 din 19 iunie 1998, si a mai fost modificată prin
Ordonanta Guvernului nr. 59 din 21 august 1998, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 308 din 25 august 1998 (abrogată prin Ordonanta
Guvernului nr. 30/1999), respinsă prin Legea nr. 200 din 20 aprilie 2001,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 25 aprilie
2001, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/1999 (aprobată prin Legea nr. 169 din 9
aprilie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din
11 aprilie 2001) si prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 177 din 26
octombrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 535
din 31 octombrie 2000 (suspendată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
295 din 30 decembrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 707 din 30 decembrie 2000) respinsă prin Legea nr. 223 din 30 aprilie
2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 4 mai
2001).
Art. 1. - (1) Actele si serviciile notariale, care se
îndeplinesc de către notarii publici, sunt supuse taxelor de timbru prevăzute
la pct. I din anexa care face parte integrantă din prezenta ordonantă.
(2) Sunt scutite de taxe de timbru actele si
serviciile notariale prevăzute la pct. II din anexă si la art. 2 alin. (2).
Ministerul Finantelor Publice poate acorda scutiri, reduceri, esalonări sau
amânări de plată a taxelor de timbru pentru activitatea notarială, în
conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 2. - (1) Pentru actele notariale îndeplinite,
potrivit legii, de secretarii primăriilor din comunele si orasele unde nu
functionează birouri ale notarilor publici se percep taxele de timbru prevăzute
la pct. I (15 si 16) din anexă.
(2) Actele notariale îndeplinite, potrivit legii, de
secretarii primăriilor, de unele institutii sau de agenti economici, în cazul
în care actele se depun la acestia, sunt scutite de taxe de timbru.
Art. 3. - Taxele de timbru se datorează de persoanele
fizice si de persoanele juridice care solicită îndeplinirea actelor si a
serviciilor notariale.
Art. 4. - (1) Autentificarea actelor între vii,
translative ale dreptului de proprietate si ale altor drepturi reale, care au
ca obiect bunuri imobile, se taxează la valoarea declarată de părti în actul
autentic. Dacă există o disproportie vădită între valoarea declarată de părti
si valoarea de circulatie, notarul va amâna autentificarea actului până la
stabilirea valorii de circulatie, prin expertiză efectuată la cererea Camerei
notarilor publici, pe cheltuiala acesteia; în acest caz, autentificarea se taxează
la valoarea astfel stabilită.
(2) Autentificarea actelor de înstrăinare între vii a
mijloacelor de transport cu tractiune mecanică se taxează la valoarea declarată
de părti în actul autentic, dar nu mai putin decât taxa asupra acestor mijloace
de transport, stabilită de organele fiscale în a căror rază teritorială
contribuabilii îsi au domiciliul sau sediul.
(3) Autentificarea oricăror alte acte de înstrăinare,
al căror obiect este evaluabil în bani, se taxează la valoarea declarată de
părti în actul autentic, dar nu mai putin de 25.000 lei.
Art. 5. - (1) Autentificarea contractelor care cuprind
clauze cu privire la renta viageră si obligatia de întretinere pe viată se
taxează, după caz, la valoarea rentei sau a întretinerii pe 10 ani.
(2) Autentificarea actelor pentru cesiuni de drepturi
de orice fel, dacă sunt evaluabile în bani, se taxează potrivit pct. I (9) din
anexă.
Art. 6. - (1) Este nulă vânzarea prin care părtile se
înteleg, printr-un act secret, să se plătească un pret mai mare decât cel care
se declară în actul autentic.
(2) Nulitatea prevăzută la alin. (1) se extinde atât
asupra actului secret, cât si asupra actului autentic.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) sunt aplicabile si
în cazul contractului de închiriere, având ca obiect un bun imobil, prin care
părtile au convenit, printr-un act secret, să se plătească o chirie mai mare
decât cea care se declară în actul autentic care se înregistrează la organul
fiscal teritorial.
(4) Taxa de timbru plătită, după caz, la valoarea
pretului sau a chiriei declarate în actul autentic nu se restituie.
Art. 7. - (1) Taxele de timbru pentru actele si
serviciile notariale se plătesc în numerar sau prin virament, în contul
bugetului de stat, la unitătile trezoreriei statului sau ale Casei de Economii
si Consemnatiuni.
(2) Persoanele juridice plătesc taxele de timbru în
numerar sau prin virament, în contul bugetului de stat, la unitatea trezoreriei
statului în raza căreia îsi au sediul fiscal.
Art. 8. - Taxele de timbru pentru actele si serviciile
notariale se pot încasa si de notarul public, care are obligatia de a le vărsa
la bugetul de stat în conditiile stabilite prin normele metodologice privind
aplicarea prezentei ordonante.
Art. 9. - Taxele de timbru pentru actele si serviciile
notariale se datorează anticipat, cu exceptia taxelor pentru efectuarea
procedurii succesorale, care se datorează până la eliberarea certificatului de
mostenitor.
Art. 10. - Taxele de timbru pentru actele si
serviciile notariale se fac venit la bugetul de stat si se cuprind distinct în
bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei, în conditiile si
cu destinatia prevăzute de lege pentru taxele judiciare de timbru.
Art. 11. - Taxele de timbru prevăzute în anexa la
prezenta ordonantă pot fi actualizate prin hotărâre a Guvernului, în functie de
rata inflatiei, la initiativa Ministerului Justitiei, cu avizul Ministerului
Finantelor Publice.
Art. 12. - (1) Prezenta ordonantă intră în vigoare în
termen de 60 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
(2) În termenul prevăzut la alin. (1) Ministerul
Justitiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, va elabora norme
metodologice pentru aplicarea prezentei ordonante, care se vor publica în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si vor intra în vigoare o dată cu
prezenta ordonantă.
Art. 13. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
ordonante se abrogă Decretul nr. 199/1955 privind taxele de timbru, publicat în
Buletinul Oficial, Partea I, nr. 14 din 5 iunie 1955 (numai în ceea ce priveste
taxele de timbru pentru activitatea notarială), precum si Ordonanta Guvernului
nr. 37/1995 privind stabilirea taxelor de timbru pentru activitatea notarială,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie
1995, aprobată si modificată prin Legea nr. 105/1995, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 21 noiembrie 1995.
LISTA
taxelor de timbru pentru actele si serviciile
notariale, precum si a actelor si serviciilor notariale scutite de plata taxelor
de timbru
I. Lista taxelor de timbru pentru actele si
serviciile notariale
1. Autentificarea actelor între vii, translative ale dreptului de proprietate si ale altor drepturi reale ce au ca obiect bunuri imobile, inclusiv actele ce au ca obiect constituirea ca aport la capitalul social al dreptului de proprietate sau al altui drept real asupra bunurilor imobile se taxează la valoarea stabilită potrivit art. 4 alin. (1), după cum urmează:
a) până
la 25.000.000 lei |
3%, dar
nu mai putin de 50.000 lei |
b) de
la 25.000.001 lei la 50.000.000 lei |
750.000
lei + 2% pentru suma ce depăseste 25.000.000 lei |
c) de
la 50.000.001 lei la 100.000.000 lei |
1.250.000
lei + 1,5% pentru suma ce depăseste 50.000.000 lei |
d) de
la 100.000.001 lei la 500.000.000 lei |
2.000.000
lei + 1% pentru suma ce depăseste 100.000.000 lei |
e) de
la 500.000.001 lei la 1.000.000.000 lei |
6.000.000
lei + 0,75% pentru suma ce depăseste 500.000.000 lei |
f)
peste 1.000.000.001 lei |
9.750.000
lei + 0,5% pentru suma ce depăseste 1.000.000.000 lei. |
NOTĂ:
- În cazul schimburilor de imobile, valoarea la care
se percepe taxa este aceea a imobilului cu valoarea cea mai mare.
- La constituirea drepturilor reale imobiliare, altele
decât dreptul de proprietate, taxa de timbru se stabileste la valoarea
declarată de părti, dar nu mai putin de 20% din valoarea de circulatie a
imobilului, stabilită potrivit art. 4 alin. (1). La rezervarea uzufructului sau
a altui drept real înstrăinarea nudei proprietăti se taxează la valoarea
declarată de părti, dar nu mai putin de 80% din valoarea de circulatie a
bunului.
2. Autentificarea testamentelor 15.000 lei
3. Autentificarea actelor de partaj 50.000 lei
4. Autentificarea actelor de lotizare (parcelare)
15.000 lei
5. Autentificarea actelor de garantie, inclusiv a contractelor
de ipotecă 20.000 lei
6. Autentificarea actelor de înstrăinare a mijloacelor
de transport cu tractiune mecanică - 0,5% la valoarea declarată de părti, dar
nu mai putin decât taxa asupra acestor mijloace de transport, stabilită de
către organele fiscale teritoriale pe raza cărora contribuabilii îsi au
domiciliul sau sediul
7. Autentificarea contractelor de comodat si
închiriere de bunuri - 0,5% din valoarea bunurilor declarate de părti sau, după
caz, din cuantumul chiriei declarate de părti, dar nu mai putin de 25.000 lei
8. Autentificarea procurilor 10.000 lei
9. Autentificarea oricăror alte acte al căror obiect
este evaluabil în bani, necuprinse la pct. 1-8 - 0,5% din valoarea declarată de
părti, dar nu mai putin de 25.000 lei
10. Autentificarea actelor constitutive ale
societătilor comerciale, precum si a actelor de modificare a acestora 50.000
lei
11. Autentificarea actelor constitutive ale
societătilor agricole, precum si a actelor de modificare a acestora 20.000 lei
12. Autentificarea actelor de constituire si a
statutelor asociatiilor fără scop patrimonial si ale fundatiilor, inclusiv a
actelor de modificare 20.000 lei
13. Autentificarea oricăror alte acte al căror obiect
este neevaluabil în bani 3.000 lei
14. Întocmirea actelor de protest al cambiilor, cecurilor
si al altor titluri la ordin 50.000 lei
15. Legalizarea semnăturilor, a specimenelor de
semnătură si a sigiliilor, dare de dată certă, certificarea unor fapte, pentru
fiecare act 10.000 lei
16. Legalizarea de copii de pe înscrisurile prezentate
de părti sau din arhiva notarului public, pentru fiecare copie 3.000 lei
17. Legalizarea traducerii de către notarul public
autorizat sau legalizarea semnăturii traducătorului, pentru fiecare exemplar 5.000
lei
18. Primirea în depozit a înscrisurilor si
documentelor pe timp de un an sau fractiune de un an, pentru fiecare exemplar 3.000
lei
19. Eliberări de duplicate de pe actele notariale si
reconstituiri de acte originale 5.000 lei
20. Taxa asupra succesiunilor, după valoarea acestora,
se stabileste astfel:
a) până
la 10.000.000 lei |
+ 3%,
dar nu mai putin de 10.000 lei pentru fiecare mostenitor |
b) de
la 10.000.001 lei la 50.000.000 lei |
300.000
lei + 2% pentru suma care depăseste 10.000.000 lei |
c) de
la 50.000.001 lei la 100.000.000 lei |
1.100.000
lei + 1% pentru suma care depăseste 50.000.000 lei |
d)
peste 100.000.001 lei |
1.600.000
lei + 0,5% pentru suma care depăseste 100.000.000 lei. |
NOTĂ:
A. Taxele asupra succesiunilor se stabilesc la
valoarea întregului activ, cuprinzând bunurile mobile si imobile, din care se
scade pasivul succesoral, dovedit prin înscrisuri.
Pentru cheltuielile de înmormântare până la 2.000.000
lei nu sunt necesare dovezi scrise pentru mostenitorii care au suportat aceste
cheltuieli.
B. Evaluarea bunurilor imobile se va face în functie
de valoarea declarată de părti, dar nu mai putin decât valoarea stabilită
potrivit art. 4 alin. (1) din prezenta ordonantă, iar a bunurilor mobile, în
functie de valoarea declarată de părti, dar nu mai putin de 25.000 lei.
C. Taxele asupra succesiunilor se reduc cu 50% în
cazul în care sunt datorate de descendenti, ascendenti, colaterali privilegiati
sau de sotul supravietuitor, dacă activul succesoral este alcătuit numai din
casa de locuit cu anexele gospodăresti si terenul aferent, locurile de veci si
certificatele de actionar.
21. Efectuarea oricăror alte acte notariale necuprinse
la pct. 11-18, pentru fiecare act 3.000 lei.
II. Lista actelor si serviciilor notariale scutite
de plata taxelor de timbru
a) succesiunile vacante ce revin statului;
b) succesiunile în care statul sau institutiile
publice au calitatea de mostenitori testamentari, numai pentru taxa datorată de
acestia;
c) succesiunile ce revin descendentilor minori,
lipsiti de venituri proprii, dacă activul succesoral cuprinde numai casa de
locuit cu anexele gospodăresti si terenul aferent, locurile de veci si
certificatele de actionar;
d) actele privind încetarea dreptului de concesiune
detinut asupra locurilor de veci (declaratii sau succesiuni vacante);
e) actele notariale în legătură cu schimburile
intervenite între stat si particulari;
f) perfectarea actelor prin care se donează statului
sau institutiilor publice (consilii locale, muzee etc.) bunuri mobile sau
imobile;
g) actele si procedurile prin care cultele recunoscute
de lege devin titulare ale dreptului de proprietate sau ale altor drepturi
reale;
h) cererile si actele notariale prin care se
efectuează împărteala pentru iesirea din indiviziune, când iesirea din
indiviziune a fost cerută de stat.
Când iesirea din indiviziune a fost cerută de ceilalti
copărtasi, scutirea se aplică numai actelor prin care statul cumpără părtile
lor ori vinde partea sa prin bună învoială;
i) legalizarea specimenelor de semnătură ale
demnitarilor în exercitarea atributiilor de serviciu;
j) actele întocmite în scopul valorificării unor
drepturi prevăzute de legi speciale si de protectie socială, si anume:
- declaratii privind ajutorul de somaj;
- declaratii privind drepturile de pensie, ajutorul
social si ajutorul pentru mamele cu mai multi copii;
- declaratii privind obtinerea alocatiei de stat
pentru copii;
- declaratii privind acordarea burselor pentru elevi
si studenti;
- declaratii privind stabilirea sau valorificarea
drepturilor fostilor detinuti politici, veteranilor de război si ale văduvelor
acestora;
- declaratii privind valorificarea drepturilor
persoanelor cu handicap;
- actele notariale privind recunoasterea filiatiei, adoptia, tutela, curatela, punerea sub interdictie.