MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 294 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 30 aprilie 2002
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
338. - Hotărâre pentru asigurarea
fortei de muncă necesare la mobilizare si pe timp de război cu personal cu
obligatii militare
385. - Hotărâre pentru aprobarea
bugetului rectificat de venituri si cheltuieli al Ministerului Turismului
privind activitatea de privatizare pe anul 2002
386. - Hotărâre privind
suplimentarea bugetului
Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2002 din Fondul de rezervă bugetară
la dispozitia Guvernului pentru sprijinirea unor unităti de cult ce apartin
cultelor religioase recunoscute din România, din judetul Mures
387. - Hotărâre privind aprobarea
desemnării Băncii de Investitii “DAIWA Securities SMBC Europe Limited” în
calitate de firmă specializată pentru continuarea activitătii de consultantă
destinată finalizării la termen a raportului de evaluare si a studiului de
fezabilitate pentru implementarea Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale
Române - S.A.
388. - Hotărâre pentru aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2002 al Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei si Stiintelor Biomedicale “Victor
Babes”, aflat în coordonarea Ministerului Sănătătii si Familiei
390. - Hotărâre privind finantarea
editării Documentarului cu tematica “Perceptia populatiei asupra solutionării
cazurilor de coruptie”
391. - Hotărâre pentru prorogarea
termenelor prevăzute la alin. (2) al art. 4 din Hotărârea Guvernului nr.
537/2001 privind înfiintarea Centrului de Pregătire si Perfectionare
Profesională al Inspectiei Muncii
392. - Hotărâre privind
declararea utilitătii publice pentru lucrarea de interes national “Amenajarea
hidroenergetică a râului Strei pe sectorul Subcetate - Simeria”
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
asigurarea fortei de muncă necesare la mobilizare si pe timp de război
cu
personal cu obligatii militare
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 26 din Legea nr. 73/1995 privind pregătirea economiei
nationale si a teritoriului pentru apărare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Forta de muncă necesară desfăsurării
activitătilor economico-sociale la mobilizare si pe timp de război se asigură
prin utilizarea personalului fără obligatii militare si prin mobilizarea la
locul de muncă a personalului cu obligatii militare, strict necesar continuării
activitătii autoritătilor administratiei publice, institutiilor publice si
agentilor economici, indiferent de forma de proprietate, denumite în continuare
institutii publice si agenti economici.
(2) Personalul cu obligatii militare îl constituie,
conform legii, rezervistii.
Art. 2. - (1) Stabilirea numărului si structurii
personalului care se mobilizează la locul de muncă, pentru fiecare institutie
publică si agent economic, se face pe baza structurii organizatorice de
functionare pe timp de război, necesară realizării sarcinilor prevăzute în
Planul de mobilizare a economiei nationale si a celorlalte activităti care
sustin efortul de apărare.
(2) Rezervistii care se mobilizează la locul de muncă
potrivit alin. (1) pot fi: personal încadrat pe functii de conducere,
specialisti de înaltă calificare si personal de executie strict necesar
desfăsurării activitătilor, cum ar fi: soferi profesionisti, tractoristi
rutieristi, mecanici conductori utilaje de constructii etc.
(3) Institutiile publice si agentii economici au
obligatia să întocmească cerere de mobilizare la locul de muncă, în termen de
cel mult 90 de zile de la primirea sarcinilor stabilite prin Planul de
mobilizare a economiei nationale.
Art. 3. - Mobilizarea la locul de muncă a
rezervistilor care ocupă functii de demnitate publică, precum si cele asimilate
cu acestea se face în procent de 100%.
Art. 4. - (1) Lucrările de mobilizare la locul de
muncă, prevăzute la art. 4 din anexă, se avizează în ordinea următoare, de
către: directia/serviciul de mobilizare a economiei si pregătire a teritoriului
pentru apărare, centrul militar judetean/municipal/de sector, Oficiul Central
de Stat pentru Probleme Speciale si se aprobă de Statul Major General.
(2) Aprobarea dată conform alin. (1) poate fi anulată
de Statul Major General atunci când institutia publică sau agentul economic nu
mai desfăsoară activitatea economico-socială pentru care a întocmit cerere de
mobilizare la locul de muncă.
Art. 5. - La completarea efectivelor unitătilor
militare cu rezervisti se va avea în vedere ca institutiile publice si agentii
economici să îsi poată asigura personalul strict necesar realizării sarcinilor
prevăzute în Planul de mobilizare a economiei nationale si a celorlalte
activităti care sustin efortul de apărare.
Art. 6. - Pentru tinerea evidentei rezervistilor
angajati si întocmirea lucrărilor de mobilizare la locul de muncă, la
institutiile publice si agentii economici prevăzuti cu sarcini în domeniul
pregătirii economiei nationale si a teritoriului pentru apărare, prin ordinul
sau decizia conducătorului respectiv, va fi numit un responsabil cu evidenta
militară si mobilizarea la locul de muncă.
Art. 7. - Instruirea responsabililor cu evidenta
militară si mobilizarea la locul de muncă se efectuează anual sau ori de câte
ori situatia o impune, de către centrul militar judetean/municipal/de sector si
de directia/serviciul de mobilizare a economiei si pregătire a teritoriului
pentru apărare, pe baza programelor stabilite în comun de cele două structuri.
Art. 8. - (1) Institutiile publice si agentii
economici care au în structura organizatorică de functionare pe timp de pace
rezervisti specialisti de înaltă calificare în productia de tehnică militară în
domeniile: comunicatii, transporturi feroviare, navale si aeriene, precum si
asistentă sanitară au obligatia să mentină în evidenta proprie, până la
împlinirea vârstei prevăzute de lege, situatia militară acestora si după încetarea raportului de
muncă, în vederea aducerii lor pentru completarea fortei de muncă la război.
(2) Noua institutie publică sau agent economic care
are raporturi de muncă cu rezervistul specialist prevăzut la alin. (1) si care
îl înscrie în lucrările proprii de mobilizare la locul de muncă are obligatia
să înstiinteze institutia publică sau agentul economic la care acesta este
mentinut în evidentă.
Art. 9. - Elaborarea si actualizarea lucrărilor de
mobilizare la locul de muncă se realizează în conformitate cu Metodologia de
elaborare a documentelor pentru asigurarea fortei de muncă necesare la
mobilizare si pe timp de război cu personal cu obligatii militare, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 10. - Nerespectarea prevederilor prezentei
hotărâri atrage răspunderea contraventională, administrativă sau civilă, după
caz, si se sanctionează conform prevederilor legale.
Art. 11. - (1) Îndrumarea, coordonarea si controlul
activitătilor privind mobilizarea la locul de muncă, precum siconstatarea
contraventiilor si aplicarea sanctiunilor în dome- niu, prevăzute la art. 50
lit. d) si la art. 51 din Legea nr. 73/1995 privind pregătirea economiei nationale
si a teritoriului pentru apărare, se fac de către Oficiul Central de Stat
pentru Probleme Speciale, Statul Major General, directia/serviciul de
mobilizare a economiei si pregătire ateritoriului pentru apărare, centrul
militar judetean/municipal/de sector prin personalul împuternicit de către
sefiiacestor structuri.
(2) Constatările făcute cu ocazia controalelor se vor
consemna în registrul unic existent la institutia publică sau la agentul
economic.
Art. 12. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 25/1996 privind completarea fortei
de muncă necesară la război cu personal
cu obligatii militare,
care nu a
fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
p. Ministru de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti,
4 aprilie 2002.
Nr. 338.
ANEXĂ
METODOLOGIE
de elaborare a documentelor pentru asigurarea fortei de
muncă necesare la mobilizare si pe timp de război cu personal cu obligatii
militare
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta metodologie reglementează modalitătile de îndeplinire a obligatiilor legale de către institutiile publice si agentii economici, precum si de directia/serviciile de mobilizare a economiei si pregătire a teritoriului pentru apărare, centrele militare si celelalte organe abilitate în elaborarea, avizarea si aprobarea documentelor de mobilizare la locul de muncă.
Art. 2. - Institutiile publice si agentii economici,
indiferent de forma de proprietate, au obligatia să îsi asigure la mobilizare
si pe timp de război forta de muncă necesară pentru realizarea integrală a
sarcinilor cuprinse în Planul de mobilizare a economiei nationale si a
celorlalte activităti care sustin efortul de apărare si totodată să
disponibilizeze rezervistii stabiliti din timp de pace să completeze unitătile
militare la mobilizare si pe timp de război.
Art. 3. - Necesarul de fortă de muncă stabilit în cererile de mobilizare la locul de muncă poate să cuprindă un procent de până la 100% din rezervistii angajati la institutiile publice si agentii economici care desfăsoară activităti continue în domeniile: siderurgie, metalurgie, minerit, extractia si prelucrarea petrolului si gazelor, cercetare si productie energetică, nuclearo-electrică si apă grea, telecomunicatii, radiocomunicatii, postă, transport pe calea ferată, aerian si naval, evacuare si reparatie de tehnică cu specific militar, cercetare, experimentare si productie de tehnică militară.
CAPITOLUL II
Elaborarea, avizarea si aprobarea documentelor
de mobilizare la locul de muncă
Art. 4. - Documentele care se întocmesc pentru
mobilizarea la locul de muncă sunt: cererea de mobilizare la locul de muncă;
tabelul cuprinzând functiile pe care pot fi încadratirezervisti mobilizati
la locul de
muncă; centralizatorul
cuprinzând cererile de mobilizare la locul de muncă; registrul pentru evidenta
nominală a angajatilor care au obligatii militare (rezervisti); tabelul nominal
cuprinzând rezervistii angajati, aflati în evidenta centrului militar
judetean/municipal/de sector, care pot fi mobilizati la locul de muncă;
situatia numerică privind rezervistii aprobati pentru a fi mobilizati la locul
de muncă la data …; tabelul nominal cuprinzând rezervistii specialisti de
înaltă calificare, la care obligatia de mobilizare la locul de muncă se va
mentine pentru vechiul loc de muncă.
Art. 5. - (1) Cererea de mobilizare la locul de muncă,
prevăzută în anexa nr. 1, este documentul pe baza căruia se asigură necesarul
de fortă de muncă.
(2) Cererea se întocmeste în două exemplare, de către
responsabilul cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă, pentru
personalul cuprins în aparatul propriu al structurilor prevăzute la art. 1 din
hotărâre.
(3) Pentru sucursalele/filialele fără personalitate
juridică, care apartin institutiilor publice si agentilor economici, sarcina
întocmirii cererii revine structurii ierarhic superioare.
(4) Cererea se semnează de către conducătorul
institutiei publice sau al agentului economic si de responsabilul cu evidenta
militară si mobilizarea la locul de muncă respectiv.
(5) Directia/serviciul de mobilizare a economiei si
pregătire a teritoriului pentru apărare întocmeste cererea de mobilizare la
locul de muncă pentru personalul din aparatul de lucru al prefecturii.
(6) Institutia publică sau agentul economic prezintă
spre avizare un exemplar al cererii directiei/serviciului de mobilizare a
economiei si pregătire a teritoriului pentru apărare si centrului militar,
aflate pe raza sa teritorială, iar al doilea exemplar îl păstrează în evidentă.
(7) Pentru institutiile publice si agentii economici
prevăzuti la alin. (3) cererile se întocmesc separat pe sucursale/filiale si
aparatul propriu si se avizează de directia/serviciul de mobilizare a economiei
si pregătire a teritoriului pentru apărare si de centrul militar pe a cărui
rază teritorială îsi are sediul fiecare sucursală/filială.
Art. 6. - (1) Tabelul cuprinzând functiile pe care pot
fi încadrati rezervisti mobilizati la locul de muncă, prevăzut în anexa nr. 2,
se întocmeste în 3 exemplare de către responsabilul cu evidenta militară si
mobilizarea la locul de muncă.
(2) Tabelul este semnat de conducătorul institutiei
publice sau al agentului economic si cuprinde functiile care asigură
desfăsurarea activitătilor pentru situatiile prevăzute la art. 1 din hotărâre.
(3) Tabelul cuprinzând personalul din aparatul de
lucru al prefecturii este întocmit de directia/serviciul de mobilizare a
economiei si pregătire a teritoriului pentru apărare.
(4) Institutia publică sau agentul economic înscrie în
mod obligatoriu în tabel: necesarul de functii conform structurii
organizatorice de functionare pe timp de război, totalul functiilor pe care
sunt încadrati rezervisti pe timp de pace si functiile pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă.
(5) În rubrica “Functii în care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă” se trec numai functiile din structura
organizatorică de functionare pe timp de război, pe care pot fi încadrati
rezervistii strict necesari a fi mobilizati la locul de muncă conform art. 3
din hotărâre.
(6) La întocmirea tabelelor institutiile publice si
agentii economici care au sucursale/filiale în teritoriu fără personalitate
juridică procedează conform prevederilor art. 5 alin. (3) si (7).
(7) Institutia publică sau agentul economic prezintă
spre avizare tabelul întocmit în două exemplare sefului directiei/serviciului
de mobilizare a economiei si pregătire a teritoriului pentru apărare si apoi
comandantului centrului militar judetean/municipal/de sector.
(8) După avizarea centrului militar institutia publică
sau agentul economic înaintează directiei/serviciului de mobilizare a economiei
si pregătire a teritoriului pentru apărare cele două exemplare ale
tabelului împreună cu
exemplarul cererii prevăzute la
art. 5 alin. (5) si (6), în vederea centralizării acestora.
(9) Rezervistii încadrati pe functiile cuprinse în
tabel, dupăaprobarea lucrărilor de mobilizare la locul de muncă de către Statul
Major General, nu mai primesc alte însărcinări din partea organelor de evidentă militară.
Art. 7. - Centralizatorul cuprinzând cererile de
mobilizare la locul de muncă la nivel de judet/municipiu Bucuresti, prevăzut în
anexa nr. 3, se întocmeste în două exemplare de către directia/serviciul de
mobilizare a economiei si pregătire a teritoriului pentru apărare si contine
datele cuprinse în cererile de mobilizare la locul de muncă ale institutiilor
publice si agentilor economici, inclusiv ale societătilor financiar-bancare.
Art. 8. - (1) Centralizatorul cuprins în anexa nr. 3,
însotit de tabelele cuprinzând functiile pe care pot fi încadrati rezervisti
mobilizati la locul de muncă, grupate sub formă de livrete, fiecare în două
exemplare, se înaintează Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
(2) Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale
analizează si avizează documentele din punct de vedere al includerii
institutiilor publice si agentilor economici cu sarcini în Planul de mobilizare
a economiei nationale în celelalte activităti care sustin efortul de apărare,
precum si procentele propuse si le trimite Statului Major General pentru
aprobare.
(3) Statul Major General verifică, analizează si
aprobă, după caz, procentele solicitate prin Centralizatorul cuprinzând
cererile de mobilizare la locul de muncă, precum si functiile pe care pot fi
încadrati rezervisti mobilizati la locul de muncă, retine exemplarul nr. 1 din
cele două documente primite si înapoiază Oficiului Central de Stat pentru
Probleme Speciale exemplarul nr. 2, aprobat.
(4) Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale
restituie lucrările aprobate directiei/serviciului de mobilizare a economiei si
pregătire a teritoriului pentru apărare.
CAPITOLUL III
Transmiterea aprobării si finalizarea documentelor de
mobilizare la locul de muncă
Art. 9. - (1) După primirea centralizatorului aprobat, prevăzut în anexa nr. 3, directia/serviciul de mobilizare a economiei si pregătire a teritoriului pentru apărare completează pe versoul cererii prevăzute în anexa nr. 1 comunicarea privind aprobarea functiilor pe care pot fi încadrati rezervisti mobilizatila locul de muncă, a cifrelor si procentelor de mobilizare la locul de muncă.
(2) Cererile de mobilizare la locul de muncă astfel
completate se înapoiază institutiilor publice sau agentilor economici care
le-au întocmit, împreună cu tabelele cuprinzând functiile pe care pot fi
încadrati rezervisti mobilizati la locul de muncă.
Art. 10. - Pe baza datelor din comunicarea prevăzută
la art. 9 alin. (1) si din Registrul pentru evidenta nominală a angajatilor
care au obligatii militare, prevăzut în anexa nr. 4, responsabilul cu evidenta
militară si mobilizarea la locul de muncă
întocmeste în două
exemplare Tabelul nominal cuprinzând rezervistii angajati,
aflati în evidenta centrului military judetean/municipal/de sector, care pot fi
mobilizati la locul de muncă, prevăzut în anexa nr. 5.
Art. 11. -
(1) Tabelul prevăzut
în anexa nr.
5 se întocmeste pentru
rezervistii care au domiciliul în zona de responsabilitate a centrului militar
judetean/municipal/de sector aflat pe raza teritorială a institutiei publice
sau a agentului economic respectiv.
(2) Pentru rezervistii care au domiciliul pe raza
teritorială a altor judete/municipii/sectoare tabelele prevăzute în anexa nr. 5
se analizează si se aprobă de către centrele militare la care acestia se află
în evidentă.
(3) Cele două exemplare ale tabelului, semnate de
conducătorul institutiei publice sau al agentului economic, se transmit spre
aprobare la centrul militar judetean/municipal/de sector, împreună cu o
xerocopie de pe tabelul cuprinzând functiile pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă.
Art. 12. - Centrul militar judetean/municipal/de
sector retine un exemplar al tabelului prevăzut în anexa nr. 5, iar exemplarul
nr. 2, aprobat, îl înapoiază institutiei publice sau agentului conomic emitent.
Art. 13. - Pe baza tabelului nominal cuprinzând
rezervistii angajati, aflati în evidenta centrului militar
judetean/municipal/de sector, care pot fi mobilizati la locul de muncă, si a
comunicării prevăzute la art. 9 alin. (1) responsabilul cu evidenta militară
simobilizarea la locul de muncă întocmeste Situatia numerică cuprinzând
rezervistii aprobati pentru a fi mobilizati la locul de muncă la data …,
prevăzută în anexa nr. 6.
CAPITOLUL IV
Actualizarea, anularea si păstrarea documentelor
de mobilizare la locul de muncă
Art. 14. - (1) Actualizarea tabelelor prevăzute în anexa nr. 5 se face atunci când în structura organizatorică de functionare la pace a institutiei publice sau agentului economic se producmodificări/reorganizări/desfiintări de compartimente/angajări ce afectează peste 25% din numărul rezervistilor aprobati, care pot fimobilizati la locul de muncă.
(2) La actualizarea tabelelor institutiile publice si
agentii economici vor respecta cifrele si procentele aprobate, comunicate.
Art. 15. - Anularea mobilizării la locul de muncă se
face în conditiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din hotărâre, în următoarele
cazuri:
a) când institutia publică a fost desfiintată sau
agentul economic a fost dizolvat, se află în procedură de lichidare
judiciară sau faliment, si-a schimbat
obiectul de activitate renuntând la activitătile si
serviciile stabilite prin Planul de mobilizare a economiei nationale sau când
personalul a fost disponibilizat pe o perioadă mai mare de 6 luni;
b) când rezervistului i-au încetat raporturile de
muncă, a fost transferat/mutat în alt loc de muncă în afara institutiei publice
sau agentului economic ori a fost condamnat la o pedeapsă privativă de
libertate;
c) în caz de scoatere din evidenta militară,
pensionare, invaliditate sau deces.
Art. 16. - Documentele privind lucrările de mobilizare
la locul de muncă se păstrează în conditiile prevăzute de legislatia
referitoare la păstrarea secretului.
Art. 17. - Evidenta militară a rezervistilor angajati
se tine de către fiecare institutie publică si agent economic în conformitate
cu Hotărârea Guvernului nr. 1.194/1996 referitoare la atributiile agentilor
economici, institutiilor publice si autoritătilor administratiei publice
privind recrutarea, încorporarea si evidenta militară.
Art. 18. - Evidenta salariatilor proprii cu obligatii
militare se tine de către fiecare institutie publică si agent economic în
registrul prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 19. - (1) La declararea mobilizării responsabilul
cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă se prezintă la centrul
militar pe a cărui rază teritorială îsi are sediul institutia publică sau
agentul economic, având asupra sa tabelul prevăzut în anexa nr. 5 si livretele
militare ale rezervistilor înscrisi în tabel.
(2) După confruntare reprezentantul centrului militar
aplică în livretele militare, la rubrica .Însemnări speciale”, stampila
“MOBILIZAT LA LOCUL DE MUNCĂ”.
Art. 20. - Pentru anularea mobilizării la locul de
muncă centrul militar aplică în livretul militar, la rubrica “Însemnări
speciale”, stampila “ANULAT MOBILIZAREA LA LOCUL DE MUNCĂ”, consemnând despre
aceasta si în tabelul nominal cuprinzând rezervistii angajati, aflati în
evidenta centrului militar judetean/municipal/de sector, care pot fi mobilizati
la locul de muncă.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 21. - (1) Unitătile militare apartinând Ministerului Apărării Nationale, Ministerului de Interne, Serviciului Român de Informatii, Serviciului de Protectie si Pază, Serviciului de Informatii Externe, Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Directiei Generale a Penitenciarelor, precum si Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, care au în structura organizatorică de functionare pe timp de pace functii de salariati civili/personal civil ce se mentin la război si sunt încadrate cu personal cu obligatii militare, întocmesc în două exemplare tabelele prevăzute în anexa nr. 5 si le trimit centrelor militare pe a căror rază teritorială acestia îsi au domiciliul.
(2) După aprobare centrul militar înapoiază exemplarul
nr. 2 al tabelelor cuprinzând institutiile prevăzute la alin. (1).
Art. 22. - (1) La declararea mobilizării
comandantii/sefii unitătilor subordonate structurilor prevăzute la art. 21
alin. (1) trimit la centrul militar pe a cărui rază teritorială acestea sunt
dislocate o persoană din compartimentul personal sau de mobilizare cu tabelul
prevăzut în anexa nr. 5, precum si cu livretele militare ale personalului
prevăzut în tabel.
(2) După verificare reprezentantul centrului militar
aplică în livretele militare, la rubrica “Însemnări speciale”, stampila
“MOBILIZAT LA LOCUL DE MUNCĂ”.
(3) Pentru anularea mobilizării la locul de muncă se
procedează conform art. 20.
Art. 23. - (1) Corpul judetean/municipal/orăsenesc/de
sector al gardienilor publici întocmeste cererea de mobilizare la locul de
muncă pentru rezervistii care nu sunt repartizati în planurile de mobilizare
ale unitătilor militare apartinând Ministerului ApărăriiNationale, Ministerului
de Interne, Serviciului Român de Informatii si Serviciului de Protectie si
Pază.
(2) Cererile vor fi aprobate de comandantii centrelor
militare judetene/municipale/de sector, conform prevederilor Legii nr. 26/1993
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Corpului gardienilor publici.
Art. 24. - După aprobarea cererilor de mobilizare la
locul de muncă consiliile judetene, precum si consiliile locale
municipale/orăsenesti/comunale au obligatia de a comunica institutiilor publice
si agentilor economici la care sunt angajati consilierii rezervisti despre
situatia mobilizării acestora la locul de muncă.
Art. 25. - (1) Directiile de sănătate publică includ
în lucrările de mobilizare la locul de muncă pe lângă personalul din aparatul
propriu si pe cel destinat încadrării la spitalele de zonă interioară.
(2) După aprobarea cererilor de mobilizare la locul de
muncă directiilor de sănătate publică le revine obligatia de a comunica
institutiei la care este încadrat personalul prevăzut laalin. (1) despre
situatia mobilizării acestuia la locul de muncă.
Art. 26. - (1) Agentii economici specializati în
productia de armament, munitii, explozivi, aparatură si tehnică destinată
sectorului de apărare întocmesc Tabelul nominal cuprinzând rezervistii
specialisti de înaltă calificare, la care obligatia de mobilizare la locul de
muncă se va mentine pentru vechiul loc de muncă, prevăzut în anexa nr. 7, si în
cazul părăsirii institutiei publice sau agentului economic.
(2) Un
exemplar al tabelului prevăzut în anexa nr. 7 este înaintat centrului
militar care are în evidentă rezervisti aflati în situatia prevăzută la alin.
(1).
(3) La declararea mobilizării institutiile publice si
agentii economici nominalizati la alin. (1), împreună cu centrele militare,
organizează anuntarea si aducerea acestora la locurile de muncă stabilite din
timp de pace.
Art. 27. - Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr.
1
la
metodologie
............................................................
(denumirea agentului economic, institutiei) |
Secret de serviciu (după completare) Exemplar nr. |
........................................................ (adresa, numărul de telefon) |
|
........................................................ (nr. de înregistrare al documentului) |
|
Avizat |
Avizat |
Comandantul Centrului militar judetean
................./ al municipiului ........................./ al sectorului
............. ............ (gradul) |
Seful S.M.E.P.T.A.*) al judetului
........................./ D.M.E.P.T.A.**) a municipiului Bucuresti .................. (gradul) |
L.S. ............................................ (numele, prenumele si semnătura) |
L.S. ............................................ (numele, prenumele si semnătura) |
1. Total personal încadrat la pace
.......................................................................................,
din care:
a) fără obligatii militare (inclusiv recruti)
.................................................;
b) cu obligatii militare (rezervisti)
........................................................... .
2. Total personal necesar la război
.....................................................................................,
din care:
c) cu obligatii militare (rezervisti)
...................................... .
3. Numărul total de functii pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă ..............
4. Numărul total de rezervisti angajati, propusi
pentru a fi mobilizati la locul de muncă ....................
5. Procentul de mobilizare la locul de muncă [c)/b)]
propus este de ........ %.
Conducătorul/Managerul, L.S. ............................................. (numele, prenumele si semnătura) |
Întocmit, Responsabil cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă, ....................................... (numele, prenumele si semnătura) |
verso
COMUNICARE
privind aprobarea functiilor pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă,
a cifrelor si procentelor de mobilizare la locul de
muncă
Statul Major General a aprobat cu nr. ......................................... din ................................... următoarele:
1. numărul total de functii pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă:
.........................................;
2. numărul de rezervisti angajati, care pot fi
mobilizati la locul de muncă:
................................................................,
reprezentând ................................... % din totalul angajatilor cu
obligatii militare.
Totodată vă înapoiez Tabelul cuprinzând functiile pe
care pot fi încadrati rezervisti mobilizati la locul de muncă, continând
............. file.
Seful S.M.E.P.T.A.*) al judetului
................................. /
D.M.E.P.T.A.**) a municipiului Bucuresti,
L.S.
......................................................
(numele, prenumele si semnătura)
*)
S.M.E.P.T.A. - Serviciul de mobilizare a economiei si pregătirea teritoriului
pentru apărare.
**)
D.M.E.P.T.A. - Directia de mobilizare a economiei si pregătirea teritoriului
pentru apărare.
ANEXA Nr.
2
la
metodologie
.......................................................
(denumirea agentului economic, institutiei)
Secret de serviciu
(după completare)
Exemplar nr.
TABEL
cuprinzând functiile pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă*)
Profilul (obiectul de activitate de bază al
institutiei publice/agentului economic) la război ..........................................................................................................................…………….
(se va trece pe scurt, conform
datelor de înregistrare la registrul comertului)
Denumirea funcţiei (ocupaţiei) |
Necesarul de functii la război |
Totalul functiilor pe care sunt încadraţi rezervisti la pace |
Functiile pe care pot fi încadrati rezervisti mobilizati la locul de muncă |
a)
Functii de conducere pe perioada exercitării acestora**) ................................................................................................... ................................................................................................... |
|
|
|
b)
Functii (ocupatii, meserii) de executie**) ................................................................................................... ................................................................................................... |
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
Conducătorul/Managerul, L.S.
...............................................................
(numele, prenumele si semnătura) |
Întocmit, Responsabil cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă, ...................................................... (numele, prenumele si semnătura) |
Avizat Un număr de ........ functii pe care pot fi încadrati
rezervisti mobilizati la locul de muncă |
Avizat Un număr de ......... functii pe care pot fi
încadrati rezervisti mobilizati la locul de muncă |
Seful S. (D.)M.E.P.T.A.***)
..................., L.S. ..................................... (gradul) ........................................ (numele, prenumele si semnătura) |
Comandantul Centrului militar
........................., L.S. ........................................ (gradul) ...................................... (numele, prenunele si semnătura) |
*) Functiile ce se trec în acest tabel sunt conforme cu structura organizatorică de functionare a institutiei publice si agentului economic care îl întocmeste. Functiile trecute în tabel vor trebui să fie dintre cele care asigură functionarea în conditii optime a institutiei publice, agentului economic si
realizarea
sarcinilor ce îi revin din Planul de mobilizare a economiei nationale si a
celorlalte activităti care sustin efortul de apărare.
**)
Denumirea ocupatiei, meseriei se va lua după .Clasificarea ocupatiilor din
România” - Manual pentru utilizatori, editia 1995, intrat în vigoare la 1
ianuarie 1996, cu modificările si completările ulterioare.
***)
S.(D.)M.E.P.T.A. - Serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregătirea
teritoriului pentru apărare.
ANEXA Nr.
3
la
metodologie
........................................................................
S.(D.)M.E.P.T.A. al (a) judetului/municipiului Bucuresti |
Secret de serviciu (după completare) Exemplar nr. |
.................................................................. (adresa, numărul de telefon) |
|
.................................................................. (numărul de înregistrare al documentului) |
|
Aprobat Seful Statului Major General, ......................................................... (gradul) |
Avizat Seful Oficiului Central de Stat pentru Probleme
Speciale, ......................................................... (gradul) |
L.S. ......................................................... (numele, prenumele si semnătura) |
L.S. .......................................................... (numele, prenumele si semnătura) |
CENTRALIZATOR
cuprinzând cererile de mobilizare la locul de muncă
Nr.crt. |
Denumirea agentilor economici si/sau insitutiilor
publice, localitatea în care îsi au sediul |
Total personal încadrat la pace |
Din care |
Total personal necesar pe timp de război |
Propusi a fi mobilizati la locul de muncă din
totalul rezervistilor angajati |
Avizul O.C.S.P.S. |
Aprobarea S.M.G. |
Numărul
de înregistrare a comunicării |
|||||||
Fără obligatii militare (inclusiv recrutii) |
Cu obligatii militare (rezervistii) |
||||||||||||||
numeric |
% |
numeric |
% |
numeric |
% |
numeric |
% |
numeric |
% |
numeric |
% |
|
|||
col. 3/col. 2 |
col. 5/col. 2 |
col. 7/col. 2 |
col. 9/col. 5 |
col. 11/col. 5 |
col. 13/col. 5 |
||||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
Ministerul
Industriei si Resurselor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Societatea
Comercială “Laminorul”-S.A., Bârlad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Societatea
Comercială “Adezivul”-S.A. Vaslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
. . . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Ministerul
Industriei si Resurselor: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Directia
generală pentru agricultură si industrie alimentară Vaslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Institutul
de Cercetare Pomicolă Vaslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
. . . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Consiliul
judetean, consilii locale/municipale/orăsenesti/ comunale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Consiliul
Judetean Vaslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Consiliul
Municipal Vaslui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Consiliul
Orăsenesc Bârlad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Agenti
economici si institutii publice care nu sunt de resortul ministerelor sau
altor organe centrale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total agenti
economici si institutii publice: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
GENERAL judet/municipiul
Bucuresti: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seful S.M.E.P.T.A.*) al judetului
......................./
D.M.E.P.T.A.**) a municipiului Bucuresti,
L.S.
...................................................
*)
S.M.E.P.T.A. - Serviciul de mobilizare a economiei si pregătirea teritoriului
pentru apărare.
**)
D.M.E.P.T.A. - Directia de mobilizare a economiei si pregătirea teritoriului
pentru apărare.
ANEXA Nr.
4
la
metodologie
Secret de serviciu
(după completare)
........................................................
(denumirea
agentului economic, institutiei)
REGISTRU
pentru evidenta nominală a angajatilor care au
obligatii militare (rezervisti)
Nr. crt. |
Pozitia*) |
Numele, prenumele tatălui, prenumele rezervistului |
C.N.P. |
Gradul militar |
Numărul specialitătii militare de bază |
Livretul militar (seria si numărul) |
Centrul militar în evidenta căruia se află |
Domiciliul |
Ocupatia (sectorul unde este încadrat) |
Date privind luarea si scoaterea din evidentă |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
- fiecare
filă va avea capul de tabel complet;
-
rubricile 2, 3, 6 se vor înscrie în cerneală (tus), iar celelalte coloane se
vor completa în creion;
-
rezervistii se iau în evidentă pe baza Fisei de evidentă prevăzute în anexa nr.
3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.194/1996;
- se
înscriu mai întâi ofiterii, maistrii militari, subofiterii în ordinea gradelor,
iar în continuare, gradatii si soldatii în rezervă, în ordine alfabetică;
- C.N.P.
reprezintă codul numeric personal înscris în buletinul (cartea) de identitate.
- după
înscrierea în registru a rezervistilor conform indicatiilor de la liniuta a
4-a, rezervistii care sunt angajati ulterior vor fi trecuti în ordinea
angajării;
- în
rubrica “Date privind luarea si scoaterea din evidentă” se va completa numai în
dreptul rezervistilor care sunt mutati (detasati, trecuti în somaj, desfăcut
contractul de muncă, mutat în alt loc de muncă din afara agentului economic sau
institutiei publice, decedat etc.). Scoaterea din evidentă a rezervistului
specialist prevăzut la art. 26 din metodologie se face la primirea înstiintării
de la noul loc de muncă al acestuia că este inclus în lucrările sale de
mobilizare la locul de muncă;
- când se
produc modificări în datele de evidentă ale rezervistilor (coloanele 1, 4, 5,
7, 8 si 9) responsabilul cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă
(persoana desemnată) va actualiza datele respective în cel mult 5
zile;actualizările respective se vor regăsi în Formularul de evidentă cuprins
în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.194/1996, pe care agentul economic
(institutia publică) trebuie să îl completeze, să îl certifice si să îl trimită
centrelor militare pe a căror rază teritorială domiciliază rezervistii, în anii
în care nu se execută viza livretelor militare.
*) Se va
trece în creion, după caz, încadrarea rezervistului în una dintre următoarele
pozitii: Plan de mobilizare (M), Mobilizat la locul de muncă (MLM), Disponibil
(DISP), Soferi si mecanici conductori (S). Această activitate se execută sub
coordonarea centrului militar.
ANEXA Nr.
5
la
metodologie
..............................................................
(denumirea
agentului economic, institutiei)
..............................................................
(adresa,
numărul de telefon) Exemplar nr.
..............................................................
(numărul
de înregistrare a documentului)
Secret de serviciu
(după completare)
Se aprobă
mobilizarea la locul de muncă a unui număr de ......
rezervisti
Comandantul Centrului militar judetean/municipal/de
sector ..............
L.S.
..............................................................
(gradul)
..............................................................
(numele, prenumele si semnătura)
TABEL NOMINAL
cuprinzând rezervistii angajati, aflati în evidenta
Centrului militar judetean/municipal/de sector ........., care pot fi
mobilizati la locul de muncă
Nr. crt. |
Numele, prenumele tatălui, prenumele rezervistului |
C.N.P. |
Gradul militar |
Numărul specialitătii militare de bază |
Adresa de domiciliu |
Ocupatia (sectorul unde este încadrat) |
Observatii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Conducător/Manager, L.S. ....................................................
(numele, prenumele si semnătura) |
Întocmit, Responsabil cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă, .................................................... (numele, prenumele si semnătura) |
NOTĂ:
-
Rubricile 1 si 2 se vor completa cu cerneală (tus), iar celelalte coloane vor
fi completate în creion.
- Fiecare
filă va avea capul de tabel complet.
-
Tabelele nominale se trimit de institutia publică/agentul economic centrelor
militare judetene/municipale/de sector pe a căror rază teritorială îsi au
domiciliul rezervistii angajati.
ANEXA Nr.
6
la
metodologie
.................................................................
(denumirea
agentului economic, institutiei)
Exemplar
nr.
Secret de serviciu
(după completare)
cuprinzând rezervistii aprobati pentru a fi mobilizati
la locul de muncă la data
......................................
(data aprobării cererii)
- Total personal încadrat la
pace..............................................................., din care:
- fără obligatii militare (inclusiv recrutii)
.............., reprezentând*) ........ %;
- cu obligatii militare (rezervisti)
........................., reprezentând*) ......... %;
- Total personal necesar la război
................................., reprezentând*) ......... %;
- Numărul de rezervisti angajati, care pot fi
mobilizati la locul de muncă ..............., reprezentând**) .......... %.
Nr.crt. |
Centrele militare în evidenta cărora se află personalul angajat |
Personalul angajat pe timp de pace |
Personalul angajat la război |
Structura pe corpuri a personalului aprobat a fi
mobilizat la locul de muncă |
|||||||||||
Total |
din care: |
Total |
din care: |
||||||||||||
Fără obligatii militare (inclusiv recrutii) |
Cu obligatii militare (rezervistii) |
Aprobat a fi mobilizat la locul de muncă |
Fără obligatii militare (inclusiv recrutii) |
||||||||||||
numeric |
% |
numeric |
% |
numeric |
% |
numeric |
% |
Ofiteri |
Subofiteri |
Maistri militari |
Soldati gradati |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Întocmit,
Responsabil cu evidenta militară
si mobilizarea la locul de muncă,
....................................................................
(numele, prenumele si semnătura)
*)
Procentul se calculează fată de totalul personalului încadrat la pace.
**)
Procentul se calculează fată de totalul rezervistilor angajati la pace.
ANEXA Nr.
7
la
metodologie
.................................................................
(denumirea
agentului economic, institutiei)
Exemplar
nr.
.................................................................
(adresa,
numărul de telefon)
.................................................................
(numărul
de înregistrare a documentului)
Secret de serviciu (după completare)
Se aprobă
Comandantul Centrului militar judetean/municipal/de
sector
L.S.
...................................................................
(gradul)
.................................................................
(numele, prenumele si semnătura)
TABEL NOMINAL
cuprinzând rezervistii specialisti de înaltă
calificare, la care obligatia de mobilizare la locul de muncă se va mentine
pentru vechiul loc de muncă
Nr. crt. |
Numele, prenumele tatălui, prenumele rezervistului |
C.N.P. |
Gradul militar |
Numărul specialitătii militare de bază |
Livret (seria, numărul) |
Adresa de domiciliu |
Functia (meseria, sectia) |
Locul de muncă |
Observatii |
|
Domiciliul |
Resedinta |
|||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Conducător/Manager, L.S. ....................................................
(numele, prenumele si semnătura) |
Întocmit, Responsabil cu evidenta militară si mobilizarea la locul de muncă, .................................................... (numele, prenumele si semnătura) |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea bugetului rectificat de venituri si cheltuieli al Ministerului
Turismului privind activitatea de privatizare pe anul 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale, aprobată prin Legea nr.
44/1998, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Legii nr.
137/2002 privind accelerarea privatizării,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă bugetul rectificat de
venituri si cheltuieli al Ministerului Turismului privind activitatea de
privatizare pe anul 2002, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul turismului,
Matei-Agathon Dan
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 385.
ANEXĂ
BUGETUL PROPRIU RECTIFICAT DE VENITURI SI CHELTUIELI
al Ministerului Turismului pentru activitatea de privatizare
pe anul 2002
- mii lei -
Nr. crt. |
Denumirea indicatorilor |
Prevederi anuale |
I. |
Venituri
- total, din care: |
925.000.000 |
1. |
Venituri
din privatizare |
900.000.000 |
2. |
Venituri
din dividende |
25.000.000 |
II. |
Cheltuieli
- total, din care: |
925.000.000 |
|
a)
cheltuieli proprii de organizare, functionare, deplasări, publicitate,
mijloace fixe, obiecte de inventar, efectuate în scopul privatizării |
100.000.000 |
|
b)
cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanti sau firme de
avocatură si cele pentru pregătirea si realizarea privatizării societătilor
comerciale |
10.000.000 |
|
c)
cheltuieli pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare si
postprivatizare pentru expertize, cautiuni, evaluări în litigii, onorarii
pentru executori judecătoresti, documentatii pentru obtinerea avizului de
mediu etc. |
10.000.000 |
|
d)
costurile implicate de dizolvarea si lichidarea societătilor comerciale |
1.000.000 |
|
e) sume
plătite efectiv cumpărătorilor în cheltuielile executarea garantiilor
acordate acestora de Ministerul Turismului si/sau efectuate pentru combaterea
ori stingerea pretentiilor formulate de cumpărători |
3.000.000 |
|
f) sume
plătite ca despăgubiri în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/2001
privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 6 martie
1945-22 decembrie 1989, precum si ale Legii nr. 137/2002 |
25.000.000 |
|
g)
cheltuieli ale privind taxele la instantele judecătoresti, registre ale
actionarilor, comisioane bancare pentru depozitare de actiuni etc., efectuate
în cadrul procesului de privatizare |
1.000.000 |
|
h)
cheltuieli destinate cofinantării proiectelor PHARE |
30.000.000 |
|
i)
vărsăminte la trezoreria statului, într-un cont special deschis pe seama Ministerului Finantelor Publice |
745.000.000 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2002
din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pentru sprijinirea unor
unităti de cult
ce
apartin cultelor religioase recunoscute din România, din judetul Mures
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 3 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 82/2001 privind
stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitătile de cult apartinând
cultelor religioase recunoscute din România, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 125/2002, precum si ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă alocarea sumei de 5.000 milioane
lei din bugetul Ministerului Culturii si Cultelor pentru unităti de cult ce
apartin cultelor religioase recunoscute din România, din judetul Mures,
potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Cu suma prevăzută la art. 1 se suplimentează
bugetul Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2002 din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice
să introducă modificările corespunzătoare în bugetul de stat si în bugetul
Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2002.
Art. 4. - Ministerul Culturii si Cultelor si alte organe abilitate de lege vor
controla modul de utilizare a sumei alocate potrivit prezentei hotărâri, în
conformitate cu prevederile legale.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul culturii si cultelor,
Florin Rotaru,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 386.
ANEXĂ
REPARTIZAREA
sumei alocate din bugetul Ministerului Culturii si
Cultelor pentru unităti de cult ce apartin
cultelor religioase recunoscute din România, din
judetul Mures
Nr. crt. |
Unitatea de cult |
Suma - milioane lei - |
1. |
Parohia
Ortodoxă Târgu Mures VIII din municipiul Târgu Mures, judetul
Mures |
2.000 |
2. |
Parohia
Romano-Catolică din comuna Sângeorgiu de Pădure, judetul
Mures |
2.000 |
3. |
Parohia
Unitariană din comuna Sângeorgiu de Pădure, judetul Mures |
1.000 |
|
TOTAL: |
5.000 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea
desemnării Băncii de Investitii “DAIWA Securities SMBC Europe Limited”
în calitate de
firmă specializată pentru continuarea activitătii de consultantă destinată
finalizării la termen a raportului de evaluare si a studiului de fezabilitate
pentru implementarea Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale Române -
S.A.
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 7 alin. (11) si (12) din
Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societătilor comerciale bancare la care
statul este actionar, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă desemnarea Băncii de Investitii
“DAIWA Securities SMBC Europe Limited” în calitate defirmă specializată pentru
continuarea activitătii de consultantă destinată finalizării la termen a
raportului de evaluare si întocmirea documentelor pentru implementarea
Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale Române - S.A., aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.017/2001.
Art. 2. - Se mandatează Autoritatea pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului să încheie contractul de consultantă,
având ca părti contractante Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului si Banca Comercială Română - S.A., pe de o parte, si
Banca de Investitii “DAIWA Securities SMBC Europe Limited”, pe de altă parte,
în urma negocierii ofertei formulate de Banca de Investitii “DAIWA Securities
SMBC Europe Limited”.
Art. 3. -
Plata onorariului de succes se va efectua de către Autoritatea pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor
Statului din veniturile obtinute din privatizarea Băncii Comerciale Române -
S.A., iar plata onorariului fix, în conformitate cu conditiile contractului de
consultantă, va
fi
suportată de Banca Comercială Română - S.A.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu,
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Emil Iota Ghizari
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 387.
pentru
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2002 al Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei si Stiintelor
Biomedicale “Victor Babes”, aflat în coordonarea Ministerului Sănătătii si
Familiei
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 47 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr.
743/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli
pe anul 2002 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul
Patologiei si Stiintelor Biomedicale “Victor Babes”, aflat în coordonarea
Ministerului Sănătătii si Familiei, prevăzut în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente
veniturilor prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli al Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei si Stiintelor
Biomedicale “Victor Babes” reprezintă limite maxime si nu pot fi depăsite decât
în cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea
Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu avizul Ministerului Muncii si Solidaritătii
Sociale si al Ministerului Finantelor Publice.
(2) În cazul în care în executie se înregistrează
depăsiri sau nerealizări ale veniturilor aprobate, Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei si Stiintelor Biomedicale “Victor
Babes” va efectua cheltuieli în functie de realizarea veniturilor, cu
încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
Art. 3. - Fondul de salarii se poate utiliza
proportional cu gradul de realizare în anul 2002 fată de anul 2001 a
productivitătii muncii, calculată valoric, prevăzută în bugetul de venituri si
cheltuieli.
Art. 4. - Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie
contraventie si se
sanctionează cu amendă
de la 10.000.000 lei la
50.000.000 lei.
Art. 5. - (1) Contraventia prevăzută la art. 4 se
constată si amenda se aplică de către organele de control financiar ale
statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate de nerespectarea
prevederilor prezentei hotărâri.
(2) Contraventiei prevăzute la art. 4 îi sunt
aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic
al contraventiilor, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii si familiei,
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 388.
*) Anexa
se comunică Ministerului Sănătătii si Familiei.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind finantarea
editării Documentarului cu tematica “Perceptia populatiei asupra solutionării
cazurilor de coruptie”
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - În contextul integrării României în
structurile europene si euroatlantice se aprobă finantarea, în sumă totală de
350 milioane lei, a editării Documentarului cu tematica “Perceptia populatiei
asupra solutionării cazurilor de coruptie”, actiune aprobată de Consiliul
interministerial
pentru
imagine externă prin Hotărârea nr. 9 din 17 aprilie 2002.
Documentarul prevăzut la alin. 1 va fi realizat în
perioada 1 mai 2002-1 mai 2003 de către Liga Apărării Drepturilor Omului -
L.A.D.O., persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, cu
sediul în municipiul Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 11, recunoscută ca
fiind de utilitate publică prin
Hotărârea Guvernului nr.
971/2000.
Art. 2. - Finantarea actiunii prevăzute la art. 1 se
asigură din bugetul Secretariatului General al Guvernului, de la capitolul
72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a
imaginii României”, titlul “Transferuri”.
Finantarea se face pe bază de contract de finantare
încheiat între Secretariatul General al Guvernului si Liga Apărării Drepturilor
Omului - L.A.D.O., cu plata în avans în cuantum de 30%, în conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul informatiilor publice,
Dan Jurcan,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 390.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
prorogarea termenelor prevăzute la alin. (2) al art. 4 din Hotărârea Guvernului
nr. 537/2001 privind înfiintarea Centrului de Pregătire si Perfectionare
Profesională al Inspectiei Muncii
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Termenele prevăzute la alineatul
(2) al articolului 4 din Hotărârea Guvernului nr. 537/2001 privind înfiintarea
Centrului de Pregătire si Perfectionare Profesională al Inspectiei Muncii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 322 din 15 iunie
2001, se prorogă până la data de 31 decembrie 2002 si, respectiv, până la data
de 30 iunie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina, secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 391.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
declararea utilitătii publice pentru lucrarea de interes national
“Amenajarea
hidroenergetică a râului Strei pe sectorul Subcetate-Simeria”
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 7 alin. 1 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea
pentru cauză de utilitate publică,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se declară de utilitate publică de interes
national lucrarea “Amenajarea hidroenergetică a râului Strei pe sectorul
Subcetate-Simeria”.
Art. 2. -
Expropriatorul este statul
român prin Societatea Comercială
de Producere a Energiei Electrice “Hidroelectrica” - S.A., aflată sub
autoritatea Ministerului Industriei si Resurselor.
Art. 3. - Prezentul act de declarare a utilitătii
publice va fi adus la cunostintă publică prin afisare la sediile consiliilor
locale ale oraselor Călan si Simeria si ale comunelor Băcia, Bretea Română si
Sântămăria-Orlea, judetul Hunedoara.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina, secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2002.
Nr. 392