MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 268 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 22 aprilie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
180. - Lege pentru aprobarea Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor
279. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor
181. - Lege pentru modificarea si completarea Legii
nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului
281. - Decret privind promulgarea Legii pentru
modificarea si completarea Legii nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea
institutiei Avocatul Poporului
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
331. - Hotărâre privind finantarea unor proiecte
pentru promovarea imaginii externe a
României
332. - Hotărâre privind aprobarea unor măsuri
pentru recoltarea masei lemnoase afectate de doborâturi si rupturi de vânt în
perioada 6-8 martie 2002
334. - Hotărâre privind trecerea din domeniul
public al statului în domeniul privat al statului a unor active corporale aflate
în administrarea Societătii
Comerciale “Conpet” - S.A.
335. - Hotărâre privind unele măsuri de
implementare în România a programului “Steagul Albastru - Blue Flag”
336. - Hotărâre privind înfiintarea Biroului vamal
- Aeroportul Arad pentru traficul aerian international de călători si mărfuri,
judetul Arad
337. - Hotărâre privind numirea Comisiei pentru
efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilitătii publice
pentru lucrarea de interes national “Amenajarea hidroenergetică Surduc - Siriu”
339. - Hotărâre privind transmiterea cu plată a
unui imobil din patrimoniul
Societătii Comerciale “Clujana”
- S.A. din Cluj-Napoca, judetul Cluj, în domeniul public al statului si în
administrarea Ministerului de Interne
340. - Hotărâre privind stabilirea nivelului
pretului national de referintă pentru energia termică furnizată populatiei prin
sisteme centralizate, în scopul încălzirii locuintelor si al preparării apei
calde
343. - Hotărâre privind aplicarea în anul 2002 a
prevederilor art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 160/2001
346. - Hotărâre privind transmiterea unui teren
agricol, proprietate publică a statului, din administrarea Institutului de
Cercetare-Dezvoltare pentru
Industrializarea si Marketingul Produselor Horticole - Horting Bucuresti în
administrarea Statiunii de Cercetare si
Productie Pomicolă - Băneasa
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr. 2 din 12 iulie 2001
privind regimul juridic al contraventiilor, adoptată în temeiul art. 1 pct.
IV.9 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante
si publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din
25 iulie 2001, cu
următoarele modificări si completări:
1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - Legea contraventională apără valorile sociale, care nu sunt
ocrotite prin legea penală. Constituie contraventie fapta săvârsită cu
vinovătie, stabilită si sanctionată prin lege, ordonantă, prin hotărâre a
Guvernului sau, după caz, prin hotărâre a consiliului local al comunei,
orasului, municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, a consiliului
judetean ori a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.”
2. La articolul 2, alineatele (1)-(3) vor avea următorul cuprins:
“Art. 2. - (1) Prin legi, ordonante sau hotărâri ale Guvernului se pot
stabili si sanctiona contraventii în toate domeniile de activitate.
(2) Prin hotărâri ale autoritătilor administratiei publice locale sau
judetene se stabilesc si se sanctionează contraventii în toate domeniile de
activitate pentru care acestora le sunt stabilite atributii prin lege, în
măsura în care în domeniile respective nu sunt stabilite contraventii prin
legi, ordonante sau hotărâri ale Guvernului.
(3) Consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti pot stabili
si sanctiona contraventii în următoarele domenii: salubritate; activitatea din
piete, curătenia si igienizarea acestora; întretinerea parcurilor si spatiilor
verzi, a spatiilor si locurilor de joacă pentru copii; amenajarea si curătenia
spatiilor din jurul blocurilor de locuinte, precum si a terenurilor virane;
întretinerea bazelor si obiectivelor sportive aflate în administrarea lor;
întretinerea străzilor si trotuarelor, a scolilor si altor institutii de
educatie si cultură, întretinerea clădirilor, împrejmuirilor si a altor
constructii; depozitarea si colectarea gunoaielor si a resturilor menajere.”
3. La articolul 2, după alineatul (4) se introduce alineatul (5) cu
următorul cuprins:
“(5) Hotărârile consiliilor locale sau judetene ori, după caz, ale
sectoarelor municipiului Bucuresti, prin care s-au stabilit contraventii cu
nesocotirea principiilor prevăzute la alin. (2)-(4), sunt nule de drept.
Nulitatea se constată de instanta de contencios administrativ competentă, la
cererea oricărei persoane interesate.”
4. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4 - (1) Actele normative prin care se stabilesc si se sanctionează
contraventii intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării,
iar în cazul hotărârilor consiliilor locale sau judetene punerea în aplicare se
face si cu respectarea conditiilor prevăzute la art. 50 alin. (2) din Legea administratiei
publice locale nr. 215/2001.
(2) În cazuri urgente se poate prevedea intrarea în vigoare într-un
termen mai scurt, dar nu mai putin de 10 zile.
(3) Hotărârile autoritătilor administratiei publice locale sau judetene
prevăzute la art. 1, prin care se stabilesc si se sanctionează contraventii,
pot fi aduse la cunostintă publică prin afisare sau prin orice altă formă de
publicitate în conditiile Legii nr. 215/2001.”
5. La articolul 5, alineatul (5) va avea următorul cuprins:
“(5) Sanctiunea stabilită trebuie să fie proportională cu gradul de
pericol social al faptei săvârsite.”
6. La articolul 5, după alineatul (5) se introduc alineatele (6) si
(7) care vor avea următorul cuprins:
.(6) Sanctiunile complementare se aplică în functie de natura si de gravitatea
faptei.
(7) Pentru una si aceeasi contraventie se poate aplica numai o sanctiune
contraventională principală si una sau mai multe sanctiuni complementare.”
7. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1) Amenda
contraventională are caracter administrativ.
(2) Limita minimă a amenzii contraventionale este de 250.000 lei, iar
limita maximă nu poate depăsi:
a) 1 miliard lei, în cazul contraventiilor stabilite prin lege si
ordonantă;
b) 500 milioane lei, în cazul contraventiilor stabilite prin hotărâri
ale Guvernului;
c) 50 milioane lei, în cazul contraventiilor stabilite prin hotărâri ale
consiliilor judetene ori ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
d) 25 milioane lei, în cazul contraventiilor stabilite prin hotărâri ale
consiliilor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si ale sectoarelor
municipiului Bucuresti.
(3) Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul de stat, cu
exceptia celor provenite din amenzile aplicate în temeiul hotărârilor
autoritătilor administratiei publice locale prevăzute la alin. (2) lit. c) si
d), care se fac venit la bugetul local respectiv, precum si a celor pentru care
legea prevede altfel. Amenzile
aplicate în temeiul
unei legi, ordonante sau
hotărâri a Guvernului se fac venit la bugetul de stat în cotă de 75%, diferenta
revenind autoritătii din care face parte agentul constatator. Această sumă se
retine integral ca venituri extrabugetare, cu titlu permanent, si va fi
repartizată pentru dotarea cu mijloace specifice activitătilor din domeniu.”
8. La articolul 20, alineatul (2) se abrogă.
9. La articolul 22, alineatul
(1) va avea următorul cuprins:
“Art. 22. - (1) În cazul contraventiilor pentru care legea prevede
sanctiunea închisorii contraventionale alternativ cu amenda, dacă agentul
constatator apreciază că sanctiunea amenzii nu este îndestulătoare, încheie
procesul-verbal de constatare si îl
înaintează în cel
mult 48 de
ore judecătoriei în a cărei rază teritorială a fost săvârsită
contraventia, pentru aplicarea sanctiunii corespunzătoare.
Judecata se face cu participarea procurorului.”
10. La articolul 28, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art. 28. - (1) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de
cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la
data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul
normativ, agentul constatator făcând mentiune despre această posibilitate în
procesul-verbal. În actul normativ de stabilire a contraventiilor această
posibilitate trebuie mentionată
în mod expres.”
11. La articolul 34, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
“(2) Hotărârea judecătorească prin care s-a solutionat plângerea poate
fi atacată cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare, la sectia contencios
administrativ a tribunalului. Motivarea recursului nu este obligatorie.
Motivele de recurs pot fi sustinute si oral în fata instantei. Recursul
suspendă executarea hotărârii.”
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 13 martie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 19
martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti, 11 aprilie
2002.
Nr. 180.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin (1) din
Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ă :
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 9 aprilie
2002.
Nr. 279.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si completarea Legii
nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Legea nr. 35/1997 privind organizarea si
functionarea institutiei Avocatul Poporului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 48 din 20 martie 1997, cu modificările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - (1) Institutia Avocatul Poporului este autoritate publică autonomă
si independentă fată de orice altă autoritate publică, în conditiile legii.”
2. La articolul 15, alineatul
(2) va avea următorul cuprins:
“(2) Nu pot fi luate în considerare plângerile anonime, iar plângerile
îndreptate împotriva încălcării drepturilor si libertătilor cetătenesti prin
acte sau fapte ale autoritătii administratiei publice se adresează Avocatului
Poporului nu mai târziu de un an de la data la care aceste încălcări s-au produs ori de la data la care persoana
în cauză a luat cunostintă de ele.”
3. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
“Art. 18. - În cazul în care avocatul poporului constată că solutionarea
cererii cu care a fost sesizat este de competenta autoritătii judecătoresti, el
se poate adresa, după caz, ministrului justitiei, Ministerului Public sau
presedintelui instantei de judecată, care sunt obligati să comunice măsurile
luate.”
4. După articolul 18 se
introduce articolul 181 cu următorul cuprins:
“Art. 181.
- În cazul sesizării privind exceptia de neconstitutionalitate a legilor si
ordonantelor care se referă la drepturile si libertătile cetătenilor, Curtea
Constitutională va solicita si punctul de vedere al institutiei Avocatul
Poporului.”
5. După articolul 25 se
introduce articolul 251 cu următorul cuprins:
“Art. 251. - Avocatul poporului poate fi consultat de initiatorii proiectelor de
legi si ordonante, care, prin continutul reglementărilor, privesc drepturile si
libertătile cetătenilor, prevăzute de Constitutia României, de pactele si
celelalte tratate internationale privitoare la drepturile fundamentale ale
omului, la care România este parte.”
6. După articolul 26 se
introduce articolul 261 cu următorul cuprins:
“Art. 261. - Avocatul poporului, cu aprobarea Biroului permanent al Senatului,
poate organiza birouri teritoriale în functie de necesitătile realizării
atributiilor ce revin potrivit prezentei legi institutiei Avocatul Poporului.
Prefecturile vor asigura spatiile necesare pentru functionarea birourilor
teritoriale.”
7. La articolul 33, alineatul
(1) va avea următorul cuprins:
“Art. 33. - (1) Institutia Avocatul Poporului are buget propriu, care
face parte integrantă din bugetul de stat.”
8. La articolul 33, după alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu următorul
cuprins:
“(11) Proiectul de buget
se aprobă, cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice, de
avocatul poporului si se înaintează Guvernului pentru a fi inclus distinct în
proiectul bugetului de
stat supus legiferării. Obiectiile Avocatului Poporului la proiectul de buget al Guvernului
se prezintă Parlamentului pentru solutionare.”
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 12
februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 21 martie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Bucuresti, 12 aprilie
2002.
Nr. 181.
privind
promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 35/1997 privind
organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din
Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea
Legii nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul
Poporului si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti, 10 aprilie
2002.
Nr. 281.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind finantarea unor proiecte pentru
promovarea imaginii externe a României
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. II
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 13/2002 pentru modificarea art. III
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2001 privind reglementarea unor
măsuri financiare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă finantarea Proiectului “Opera Oreste-Oedip”,
aprobat de Consiliul interministerial pentru imagine externă prin Hotărârea nr.
5 din 3 aprilie 2002.
(2) Finantarea proiectului prevăzut la alin. (1) se asigură prin
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor cu suma de 285
milioane lei si diminuarea corespunzătoare a bugetului Secretariatului General
al Guvernului, de la capitolul 72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13 “Programe
de informare si prezentare a imaginii României”, titlul “Transferuri”.
Art. 2. - (1) Se aprobă finantarea Proiectului “Romanian Business
Journal”, aprobat de Consiliul interministerial pentru imagine externă prin
Hotărârea nr. 6 din 3 aprilie 2002.
(2) Finantarea proiectului prevăzut la alin. (1) se asigură din bugetul
Secretariatului General al Guvernului, de la capitolul 72.01 “Alte actiuni”,
subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a imaginii României”,
titlul “Cheltuieli materiale si servicii”, în limita sumei de 627 milioane lei.
Art. 3. - Cu sumele rămase neutilizate se diminuează bugetul
Ministerului Culturii si Cultelor si se suplimentează bugetul Secretariatului
General al Guvernului la capitolul 72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13
“Programe de informare si prezentare a imaginii României”, titlul
“Transferuri”, până la data de 15 decembrie 2002.
Art. 4. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă
modificările ce rezultă din aplicarea art. 1 alin. (2) si, după caz, a art. 3
în bugetele Secretariatului General al Guvernului si Ministerului Culturii si
Cultelor pe anul 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul informatiilor publice,
Vasile Dîncu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 331.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea unor măsuri pentru
recoltarea masei lemnoase afectate de doborâturi si rupturi de vânt în perioada
6-8 martie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 40
din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Masa lemnoasă din fondul forestier, proprietate publică a
statului, administrat de Regia Natională a Pădurilor, rezultată în urma
doborâturilor si rupturilor de vânt înregistrate în perioada 6-8 martie 2002,
va fi valorificată cu încadrarea în volumul maxim aprobat pentru recoltare în
anul 2002 prin Hotărârea Guvernului nr. 1.052/2001.
Art. 2. - Masa lemnoasă prevăzută la art. 1 va fi valorificată astfel:
a) se va atribui agentilor economici de exploatare si prelucrare a
lemnului, pe partizi sau grupat pe bazinete, pe bază de licitatie sau de
negociere directă în conditiile legii; masa lemnoasă doborâtă peste partizile
adjudecate anterior de agentii economici va fi valorificată în conditiile art.
23 alin. (1) din Regulamentul de vânzare de către Regia Natională a Pădurilor a
masei lemnoase destinate agentilor economici, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 695/1998; negocierea directă se realizează pornind de la preturile medii
obtinute la licitatii de directia silvică în ultimele 6 luni, pentru produse
similare;
b) 0,3 milioane m3 se vor exploata de Regia Natională a Pădurilor cu
forte proprii; sortimentele rezultate vor fi valorificate către agentii
economici de prelucrare a lemnului, prin licitatie, conform reglementărilor
legale.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 332.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea
din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor active
corporale aflate în administrarea Societătii Comerciale “Conpet”-S.A.
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, ale art. 10
alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia, cu completările ulterioare, si ale art.
2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de
scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc
domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale,
aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul
privat al statului a unor active corporale aflate în administrarea Societătii
Comerciale “Conpet”- S.A., identificate potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Trecerea în domeniul privat al statului a activelor corporale
prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din functiune, valorificării
si casării acestora.
Art. 3. - Sumele rezultate din valorificarea activelor corporale, după
deducerea cheltuielilor aferente, se fac venit la bugetul de stat.
Art. 4. - Societatea Comercială “Conpet” - S.A. îsi va actualiza în mod
corespunzător inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului,
în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 334.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând datele de identificare a activelor corporale aflate în
administrarea
Societătii Comerciale “Conpet” - S.A., care trec din domeniul public al
statului
în domeniul privat al statului în vederea scoaterii din functiune,
valorificării si casării
Codul de inventar al bunurilor proprietate publică a statului |
Codul de clasificare |
Localitatea |
Codul judetului |
Denumirea activului |
Valoarea de inventar |
privind
unele măsuri de implementare în România a programului “Steagul Albastru - Blue
Flag”
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă constituirea Comitetului National “Steagul Albastru
- Blue Flag” în vederea implementării în România a programului “Steagul
Albastru - Blue Flag”, coordonat de Fundatia de Educatie pentru Mediu, cu
sediul în Marea Britanie.
Art. 2. - (1) Ministerul Turismului, Ministerul Apelor si
Protectiei Mediului, Ministerul
Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, Ministerul Administratiei Publice, Ministerul
Sănătătii si Familiei, Ministerul Educatiei si Cercetării, Prefectura Constanta
si primarii localitătilor riverane Mării Negre îsi vor delega reprezentanti în
Comitetul National “Steagul Albastru - Blue
lag” alături de reprezentantii Centrului Carpato-Danubian de
Geoecologie, ai asociatiilor profesionale si patronale din turism, precum si ai
agentilor economici din turism.
(2) Ministerul Turismului împreună cu Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului asigură coordonarea activitătii autoritătilor publice, prevăzute la
alin. (1), în Comitetul National “Steagul Albastru - Blue Flag”.
Art. 3. - Autoritătile publice reprezentate în Comitetul National
“Steagul Albastru - Blue Flag” au următoarele atributii:
a) sprijină elaborarea studiilor de fezabilitate pentru programul-pilot
si pentru extinderile după faza-pilot;
b) organizează efectuarea determinărilor caracteristicilor
fizico-chimice si bacteriologice ale apei pentru plajele eligibile, în
conditiile si cu frecventa cerute de programul “Steagul Albastru - Blue Flag”;
c) propun măsuri si sprijină actiunile de aducere a apei de îmbăiat la
parametrii de calitate stabiliti prin Directiva europeană privind calitatea
apei de îmbăiere;
d) sprijină echiparea plajelor în conformitate cu cerintele programului
“Steagul Albastru - Blue Flag”;
e) sprijină elaborarea si realizarea programului de formare si educatie
privind mediul, conform cerintelor programului “Steagul Albastru - Blue Flag”;
f) participă la constituirea si activitatea Juriului national de
evaluare a îndeplinirii criteriilor programului “Steagul Albastru - Blue Flag”.
Art. 4. - (1) Ministerul Turismului asigură prin programele anuale de
promovare si dezvoltare a produselor turistice resursele necesare elaborării
studiilor si proiectelor aferente implementării programului “Steagul Albastru -
Blue Flag” în România, în conditiile legii.
(2) Ministerul Apelor si Protectiei Mediului asigură resursele necesare monitorizării calitătii apei mării.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul turismului,
Alin Burcea,
secretar de stat
p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
Florin Stadiu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 335.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
înfiintarea Biroului vamal-Aeroportul Arad pentru traficul aerian international
de călători si mărfuri, judetul Arad
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 6
alin. (2) din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu
modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Se aprobă înfiintarea
Biroului vamal - Aeroportul Arad
pentru traficul aerian international de călători si mărfuri, judetul Arad.
Art. 2. -
(1) Organele teritoriale
ale Ministerului Finantelor
Publice, Ministerului Sănătătii si Familiei si ale Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor vor asigura, prin redistribuire, personalul si
dotarea necesare efectuării controlului pentru trecerea frontierei: vamal,
sanitar-veterinar si fitosanitar.
(2) Prin protocol de predare-preluare Aeroportul Arad pune la dispozitie
biroului vamal, fără plată, spatiile necesare pentru desfăsurarea activitătii.
(3) Protocolul de predare-preluare se încheie în termen de 30 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Programul de functionare a biroului vamal înfiintat potrivit
art. 1 va fi acelasi cu cel al Aeroportului Arad.
Art. 4. - Cheltuielile privind personalul si dotarea, ce decurg din
aplicarea prezentei hotărâri, se asigură de către fiecare ordonator principal
de credite potrivit prevederilor aprobate prin bugetul de stat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
p. Ministru de interne,
Pavel Abraham,
secretar de stat
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 336.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind numirea Comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilitătii publice pentru lucrarea de interes national “Amenajarea hidroenergetică Surduc - Siriu”
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 9
din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se numeste Comisia pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilitătii publice pentru lucrarea de interes national “Amenajarea hidroenergetică Surduc - Siriu”, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 337.
ANEXĂ
pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilitătii
publice
pentru lucrarea de interes national “Amenajarea hidroenergetică Surduc -
Siriu”
Presedinte Ileana Tureanu - secretar de stat la Ministerul Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei
Membri: Ion Fătu - director general, Directia generală energie din
cadrul Ministerului Industriei si Resurselor
Tiberiu Nistor - director general, Directia generală a finantelor
publice a judetului Covasna, Ministerul Finantelor Publice
Viorel Constantinescu - presedintele Consiliului Judetean Buzău
Demeter Iános - presedintele Consiliului Judetean Covasna
Marian Oprisan - presedintele Consiliului Judetean Vrancea
Victor Ghinea - director, Directia tehnică, Consiliul Judetean Buzău
Stela Florea - director, Directia urbanism, amenajarea teritoriului si
lucrări publice, Consiliul Judetean Covasna
Ion Costeanu - director, Directia urbanism, lucrări publice, Consiliul
Judetean Vrancea
Viorica Stana - director
general, Oficiul judetean
de cadastru, geodezie si cartografie
Buzău
Lazăr Aurel Pop - director, Oficiul judetean de cadastru, geodezie si
cartografie Covasna
Horia Dragos Frâncu - director, Oficiul judetean de cadastru, geodezie
si cartografie Vrancea
Alexandru Corcodel - primarul orasului Nehoiu, judetul Buzău
Daniel Posea - primarul comunei Siriu, judetul Buzău
Dumitru Stoichită - primarul comunei Gura Teghii, judetul Buzău
Kocsis B.la - primarul comunei Comandău, judetul Covasna
Kiss J.zsef - primarul comunei Zagon, judetul Covasna
Vasile Caloian - primarul comunei Nereju, judetul Vrancea
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea cu plată a unui imobil din patrimoniul Societătii Comerciale
“Clujana” - S.A. din Cluj-Napoca, judetul Cluj, în domeniul public al statului
si în administrarea Ministerului de Interne
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, precum si ale
art. 8 alin. (3) si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea cu plată a unui imobil, compus din
constructie si terenul aferent, identificat potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din patrimoniul Societătii Comerciale
“Clujana” - S.A. din Cluj-Napoca, judetul Cluj, în domeniul public al statului
si în administrarea Ministerului de Interne.
Art. 2. - (1) Plata imobilului transmis potrivit art. 1, în valoare
totală de 589.050 USD, care include si T.V.A., plătibilă în lei la data
efectuării plătii de către Ministerul de Interne, se va face către Autoritatea
pentru Valorificarea Activelor Bancare, în contul creantei pe care aceasta o
detine împotriva debitorului său, Societatea Comercială “Clujana” - S.A. din
Cluj-Napoca, judetul Cluj, si pentru care are înregistrat drept de ipotecă
asupra imobilului ce face obiectul transferului.
(2) Plata sumei prevăzute la alin. (1) se va face în mod esalonat,
potrivit unui protocol ce se va încheia în termen de 30 de zile între
Ministerul de Interne si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, în
limita sumelor aprobate prin buget Ministerului de Interne cu această
destinatie.
Art. 3. - Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face
pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministru de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Bancare,
Ionel Blănculescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 339.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite din patrimoniul Societătii Comerciale “Clujana” -
S.A. din Cluj-Napoca,judetul Cluj, în proprietatea publică a statului si în
administrarea Ministerului de Interne
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
1 |
2 |
3 |
4 |
Municipiul
Cluj-Napoca, Piata 1 Mai nr. 4-5,
judetul Cluj |
Societatea
Comercială “Clujana” - S.A. din Cluj-Napoca,
judetul Cluj |
Ministerul de Interne,
pentru Directia Judeteană Cluj a
Arhivelor Nationale |
Constructie: imobil
- palat administrativ: S+P+2E+M- suprafata desfăsurată = 5.919,79 m2 - terenul aferent =
3.895 m2 - împrejmuiri =
86,00 m Valoarea imobilului
= 495.000 USD T.V.A. = 94.050 USD Valoarea totală =
589.050 USD |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
stabilirea nivelului pretului national de referintă pentru energia termică
furnizată populatiei prin sisteme centralizate, în scopul încălzirii
locuintelor si al preparării apei calde
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 2
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 162/1999 privind
instituirea pretului national de referintă pentru energia termică furnizată
populatiei prin sisteme centralizate, precum si pentru acordarea de ajutoare
bănesti pentru categoriile defavorizate ale populatiei,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Nivelul pretului national de referintă pentru energia termică
furnizată populatiei prin sisteme centralizate, în scopul încălzirii
locuintelor si al preparării apei calde, se stabileste la 600.000 lei/Gcal.,
inclusiv T.V.A., si este calculat la un curs de schimb de 32.740 lei pentru un
dolar S.U.A.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 1.303/2001 privind stabilirea nivelului pretului
national de referintă pentru energia termică furnizată populatiei prin sisteme
centralizate, în scopul încălzirii locuintelor si preparării apei calde,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 849 din 29 decembrie
2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 aprilie
2002.
Nr. 340.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aplicarea în anul 2002 a
prevederilor art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 160/2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Prevederile art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 160/2001 privind modul de suportare a cheltuielilor de cazare în unele situatii speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 15 ianuarie 2001, cu modificările ulterioare, se aplică si în anul 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 11 aprilie
2002.
Nr. 343.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui teren agricol, proprietate publică a statului, din
administrarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea si
Marketingul Produselor Horticole – Horting Bucuresti în administrarea Statiunii
de Cercetare si Productie Pomicolă – Băneasa
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 12
alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul
juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unui teren agricol în suprafată de 6,8
ha, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre, din administrarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare
pentru Industrializarea si Marketingul Produselor Horticole – Horting
Bucuresti, aflat în subordinea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice
“Gheorghe Ionescu Sisesti”, în administrarea Statiunii de Cercetare si
Productie Pomicolă - Băneasa, aflată în subordinea Academiei de Stiinte
Agricole si Silvice “Gheorghe Ionescu Sisesti”, care functionează în
coordonarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenului agricol prevăzut la art. 1 se
face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Hotărârea
Guvernului nr. 517/1999 privind delimitarea suprafetelor de teren strict
necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si material săditor din
categorii biologice superioare si de animale de rasă si trecerea terenurilor
destinate productiei, aflate în administrarea institutelor si statiunilor de
cercetare si productie agricolă, în domeniul privat al statului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 9 iulie 1999, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 11 aprilie
2002.
Nr. 346.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului agricol, proprietate publică a statului, care se transmite
din administrarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea
si Marketingul Produselor Horticole - Horting Bucuresti în administrarea
Statiunii de Cercetare si Productie Pomicolă – Băneasa
Locul unde este
situat terenul agricol care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite terenul agricol |
Persoana juridică la care se transmite terenul agricol |
Caracteristicile tehnice ale terenului agricol |
Municipiul
Bucuresti, str. Ion Ionescu de la Brad nr. 4, sectorul 1 - Baza de cercetare
- dezvoltare Băneasa |
Institutul de
Cercetare-Dezvoltare pentru Industrializarea si Marketingul Produselor
Horticole - Horting Bucuresti |
Statiunea de
Cercetare si Productie Pomicolă Băneasa |
Suprafata de teren
totală = 68.878 m2,
- situată în parcelele cadastrale As nr. 714-736, din care: - ocupată cu
constructii = 1.655,73 m2 - sere = 22.115,23
m2 - încălzite =
17.788,23 m2 - reci = 3.740,20 m2 - alte tipuri =
586,80 m2 - drumuri si
platforme = 7.895,76 m2 - teren agricol =
37.211,28 m2 |