MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 225 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 3 aprilie 2002
SUMAR
DECRETE
239. - Decret pentru supunerea
spre ratificare Parlamentului a Conventiei europene asupra cetăteniei, adoptată
la Strasbourg la 6 noiembrie 1997
240. - Decret pentru supunerea
spre ratificare Parlamentului a Acordului dintre statele participante la
Brigada Multinatională în Asteptare cu Capacitate de Luptă Ridicată pentru
Operatiuni O.N.U. privind statutul fortelor lor, semnat la Copenhaga la 13
decembrie 2001
241. - Decret privind conferirea
ordinelor nationale Steaua României, Serviciul Credincios si Pentru
Merit în grad de Cavaler
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 54 din 19 februarie
2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7
alin. 4 si ale art. 10 alin. 4 din Legea nr. 85/1992 privind vânzarea de
locuinte si spatii cu altă destinatie construite din fondurile statului si din
fondurile unitătilor economice sau bugetare de stat, republicată
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
282. - Hotărâre privind
transmiterea unui imobil proprietate privată a statului din administrarea
Companiei Nationale a Metalelor Pretioase si Neferoase “Remin” - S.A. Baia Mare,
judetul Maramures, în administrarea Arhiepiscopiei Sucevei si Rădăutilor
283. - Hotărâre privind plata
taxei pe valoarea adăugată la Comisia Europeană, care a fost suportată din
împrumutul nerambursabil acordat de Comunitatea Europeană pentru finantarea
Proiectului PHARE VET RO 9405
291. - Hotărâre privind
eliberarea domnului Togănel Ioan din functia de prefect al judetului Mures
292. - Hotărâre privind numirea
domnului Natea Ovidiu în functia de prefect al judetului Mures
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
10. - Circulară privind nivelul
ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României, valabil în luna
aprilie 2002
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
supunerea spre ratificare Parlamentului a Conventiei europene asupra
cetăteniei, adoptată la Strasbourg la 6 noiembrie 1997
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) si ale art.
99 din Constitutia României, precum si ale art. 1 si 4 din Legea nr. 4/1991
privind încheierea si ratificarea tratatelor, la propunerea Guvernului,
potrivit Hotărârii nr. E 106 din 13 martie 2002,
Presedintele României d e c r e
t e a z ă:
Articol unic. - Se supune spre ratificare
Parlamentului Conventia europeană asupra cetăteniei, adoptată la Strasbourg la
6 noiembrie 1997, si se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
29 martie 2002.
Nr. 239.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului dintre statele participante
la Brigada Multinatională în Asteptare cu Capacitate de Luptă Ridicată pentru
Operatiuni O.N.U. privind statutul fortelor lor, semnat la Copenhaga la 13 decembrie
2001
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) si ale art.
99 din Constitutia României, precum si ale art. 1 si 4 din Legea nr. 4/1991
privind încheierea si ratificarea tratatelor, la propunerea Guvernului,
potrivit Hotărârii nr. E 111 din 21 martie 2002,
Presedintele României d e c r e
t e a z ă:
Articol unic. - Se supune spre ratificare
Parlamentului Acordul dintre statele participante la Brigada Multinatională în
Asteptare cu Capacitate de Luptă Ridicată pentru Operatiuni O.N.U. privind
statutul fortelor lor, semnat la Copenhaga la 13 decembrie 2001, si se dispune
publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
29 martie 2002.
Nr. 240.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
conferirea ordinelor nationale Steaua României, Serviciul Credincios si Pentru
Merit în grad de Cavaler
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99
din Constitutia României, precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A
pct. I, II si III si ale art. 11 alin. (1) pct. 1, 2 si 3 din Legea nr. 29/2000
privind sistemul national de decoratii al României, la propunerea ministrului
culturii si cultelor, pentru îndelungata si prodigioasa activitate stiintifică,
didactică sau artistică, precum si pentru implicarea activă în viata cetătii,
contribuind substantial la recunoasterea municipiului Cluj-Napoca ca unul
dintre prestigioasele centre intelectuale si artistice ale României,
Presedintele României decretează:
Art. 1. - Se conferă Ordinul national Steaua
României în grad de Cavaler următorilor:
- doamnei Lia Hubic, solistă vocală;
- domnului doctor Aurel Kaufmann, membru emerit al Academiei
de Stiinte Medicale;
- domnului doctor docent Crisan Mircioiu, rector al
Universitătii Populare din Cluj-Napoca.
Art. 2. - Se conferă Ordinul national Serviciul
Credincios în grad de Cavaler următorilor:
- domnului doctor inginer Horia Colan, membru al
Academiei Române;
- doamnei profesor universitar Maria Curticăpeanu,
filolog;
- domnului doctor inginer Ioan Drăgan;
- domnului profesor doctor Răzvan Givulescu, membru al
Academiei Române;
- domnului profesor universitar Ioan Ică, teolog;
- doamnei Eugenia Popovici, balerină;
- domnului doctor inginer Ioan Puia,
agronom;
- domnului doctor inginer Alexandru Salontay, agronom;
- domnului profesor doctor Raoul Cornel Toma Sorban,
istoric si istoric de artă;
- doamnei profesor doctor Marica Viorica, critic si
istoric de artă;
- domnului conferentiar universitar Ioan Sbârciu,
rector al Universitătii de Artă si Design din Cluj-Napoca.
Art. 3. - Se conferă Ordinul national Pentru Merit în
grad de Cavaler următorilor:
- domnului Tibor Erdos, pictor;
- domnului profesor universitar Alexandru Farcas,
director general al Operei Nationale din Cluj-Napoca;
- domnului profesor Sandor Arpad Fodor, scriitor;
- doamnei Emilia Hodis Croitoru, actrită;
- domnului profesor Tudor Jarda, muzicolog;
- domnului Andras Kos, sculptor;
- doamnei Maria Peter, solistă de muzică populară;
- doamnei Ana Pop-Corondan, solistă vocală;
- domnului profesor universitar Gavril Neamtu,
filolog;
- domnului profesor doctor Dumitru Pop, folclorist;
- domnului profesor doctor Dumitru Protase, arheolog;
- domnului Gheorghe Radu, actor;
- domnului Aurel Rău, scriitor;
- domnului profesor doctor Andrei Ripeanu, inginer;
- domnului profesor universitar Aurel Sasu, istoric
literar;
- doamnei Marilena Ursu, actrită;
- domnului profesor universitar Mircea Vaida-Voievod,
scriitor si critic literar;
- domnului profesor universitar Ionel-Silviu Vlad,
istoric literar.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
1 aprilie 2002.
Nr. 241.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 19 februarie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. 4 si ale art.
10 alin. 4 din Legea nr. 85/1992 privind vânzarea de locuinte si spatii cu altă
destinatie construite din fondurile statului si din
fondurile unitătilor economice sau bugetare de stat, republicată
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. 4 si ale art. 10 alin. 4 din
Legea nr. 85/1992 privind vânzarea de locuinte si spatii cu altă destinatie
construite din fondurile statului si din fondurile unitătilor economice sau
bugetare de stat, republicată, exceptie ridicată de Societatea Comercială
“B.T.T.” - S.A. din Bucuresti în dosarele nr. 1.224/2001 si nr. 1.225/2001 ale
Judecătoriei Mangalia. La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Curtea, având în vedere că exceptiile de
neconstitutionalitate ridicate în dosarele nr. 298C/2001 si nr. 299C/2001 au un
continut identic, pune în discutie, din oficiu, problema conexării cauzelor.
Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexării dosarelor. Curtea, în temeiul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicată, coroborate cu cele ale art. 164 din Codul de procedură civilă, dispune conexarea Dosarului nr. 299C/2001 la Dosarul nr. 298C/2001, care este primul înregistrat. Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere jurisprudenta Curtii Constitutionale, solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin încheierile din 25 iunie 2001, pronuntate în
dosarele nr. 1.224/2001 si nr. 1.225/2001, Judecătoria Mangalia a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 7 alin. 4 si ale art. 10 alin. 4 din Legea nr. 85/1992 privind vânzarea de
locuinte si spatii cu altă destinatie construite din fondurile statului si din
fondurile unitătilor economice sau bugetare de stat, republicată, exceptie
ridicată de Societatea Comercială “B.T.T.” - S.A. din Bucuresti în litigii ce
au ca obiect obligarea acestei societăti la vânzarea unor apartamente.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că dispozitiile art. 7 alin. 4 teza finală din Legea nr.
85/1992, republicată, care stabilesc modul de calcul al pretului de vânzare
pentru locuintele ce intră sub incidenta legii, sunt contrare prevederilor art.
41 alin. (2) din Constitutie, precum si ale art. 1 din primul Protocol
aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale,
prin aceea că modalitatea indexării pretului “nu are o justificare obiectivă si
ratională”, legiuitorul sustrăgând de la indexare “perioada de la 8 februarie
1990, data intrării în vigoare a Decretului-lege nr. 61/1990, si până la 7
martie 1991, data când devine aplicabil salariul minim brut pe tară potrivit
Hotărârii Guvernului nr. 133/1991, precum si perioada de la 8 martie 1992 până
la 29 iulie 1992 […]”.
De asemenea, se apreciază că “art. 10 alin. 4 din
Legea nr. 85/1992, republicată, precum si prevederile din aceeasi lege de care
nu poate fi disociat, anume art. 10 alin. 1, 2, 3 si 6 din Legea nr. 85/1992,
republicată”, contravin prevederilor constitutionale ale art. 41 alin. (1) si
(3) si ale art. 135 alin. (6), precum si prevederilor art. 1 din primul
Protocol aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale. Astfel, se sustine că lăprin efectul art. 10 alin. 4
din Legea nr. 85/1992 terenurile ce sunt proprietatea societătilor comerciale
îsi schimbă regimul juridic si devin “proprietate de stat”, ceea ce reprezintă
o expropriere […]”.
Judecătoria Mangalia, exprimându-si opinia,
apreciază că “exceptia de neconstitutionalitate a art. 7 alin. 4 din Legea nr.
85/1992 este inadmisibilă si vădit nefondată, întrucât Curtea Constitutională
s-a mai pronuntat cu privire la această exceptie si a stabilit că dispozitiile
art. 7 din Legea nr. 85/1992, în întregime, sunt constitutionale […]”. În ceea
ce priveste art. 10 alin. 4 din legea criticată, instanta de judecată apreciază
că acest text de lege “nu reprezintă
decât modalitatea concretă prin care se vor atribui terenurile aferente
locuintelor si nicidecum o expropriere”, astfel că această exceptie este
neîntemeiată.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este nefondată, dispozitiile legale criticate nefiind
contrare art. 41 alin. (1), (2) si (3) si art. 135 alin. (6) din Constitutie si
nici art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Se arată că legiuitorul
poate stabili “nu numai limitele dreptului de proprietate, dar si continutul si
modul în care se exercită acest drept si în care operează limitările”. În ceea
ce priveste modalitatea concretă de stabilire a pretului de vânzare a
locuintelor, se apreciază că aceasta este o problemă de aplicare a legii, iar
nu de constitutionalitate.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctul de vedere
al Guvernului, rapoartele întocmite în cauze de judecătorulraportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată,
să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 7 alin. 4 si ale art. 10 alin. 4 din Legea nr.
85/1992 privind vânzarea de locuinte si spatii cu altă destinatie construite
din fondurile statului si din fondurile unitătilor economice sau bugetare de
stat, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 15
iulie 1998, dispozitii care au următorul cuprins:
- Art. 7 alin. 4: “Evaluarea si vânzarea locuintelor
prevăzute la alin. 1 si 2 si la art. 1 alin. 1, pentru care nu s-au încheiat
contracte de vânzare-cumpărare până la data intrării în vigoare a prezentei
legi, se vor face în conditiile Decretului-lege nr. 61/1990 si ale prezentei
legi, completate cu prevederile referitoare la coeficientii de uzură din
Decretul nr. 93/1977, la un pret indexat în functie de cresterea salariului
minim brut pe tară la data cumpărării, fată de cel existent la data intrării în
vigoare a Legii nr. 85/1992”;
- Art. 10 alin. 4: “Pentru persoanele care
dobândesc locuintele în conditiile Decretului-lege nr. 61/1990 si ale prezentei
legi, atribuirea terenului se face în conditiile art. 36 alin. 2 din Legea nr.
18/1991.”
Textele constitutionale invocate de autorul exceptiei
ca fiind înfrânte de aceste dispozitii legale sunt cele ale art. 41 alin. (1),
(2) si (3) si ale art. 135 alin. (6), care au următorul continut:
- Art. 41 alin. (1), (2) si (3): “(1) Dreptul de
proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si
limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
(2) Proprietatea privată este ocrotită în mod egal de
lege, indiferent de titular. Cetătenii străini si apatrizii nu pot dobândi
dreptul de proprietate asupra terenurilor.
(3) Nimeni nu poate fi expropriat decât pentru o cauză
de utilitate publică, stabilită potrivit legii, cu dreaptă si prealabilă
despăgubire.”;
- Art. 135 alin. (6): “Proprietatea privată este,
în conditiile legii, inviolabilă.”
De asemenea, se invocă încălcarea prevederilor art. 1
din primul Protocol aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului
si a libertătilor fundamentale, prevederi cu următorul cuprins: “Orice
persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni
nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauză de utilitate publică
si în conditiile prevăzute de lege si de principiile generale ale dreptului
international. Dispozitiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a
adopta legile pe care le consideră necesare pentru a reglementa folosinta
bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor
ori a altor contributii, sau a amenzilor.”
Motivele de neconstitutionalitate invocate de autorul
exceptiei privesc modalitatea de stabilire si, implicit, cuantumul pretului de
vânzare, considerându-se că acesta nu respectă cerintele impuse de prevederile
art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale. Asupra constitutionalitătii dispozitiilor
art. 7 din Legea nr. 85/1992 Curtea Constitutională s-a pronuntat prin
numeroase decizii, de exemplu prin Decizia nr. 10 din 8 martie 1994, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 114 din 5 mai 1994, Decizia nr.
22 din 27 februarie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 94 din 9 mai 1996, Decizia nr. 40 din 14 martie 2000, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 1 iunie 2000, sau Decizia
nr. 164 din 22 mai 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 492 din 23 august 2001, respingând exceptiile invocate. În motivarea
solutiilor s-a retinut că prin aceste dispozitii se instituie o limitare legală
a dreptului de proprietate, constând în posibilitatea fiecărui chirias de a
cumpăra locuinta, limitare conformă dispozitiilor art. 41 din Constitutie si
care dă expresie, totodată, exigentelor cuprinse la art. 134 alin. (2) lit. f)
si la art. 43 alin. (1) din Constitutie cu privire la obligatia statului de a
crea conditii necesare pentru cresterea calitătii vietii si de a lua măsuri de
dezvoltare economică si de protectie socială, de natură să asigure cetătenilor
un nivel de trai decent. Curtea a mai constatat că dispozitiile art. 7 din
Legea nr. 85/1992, republicată, reprezintă o normă de justitie socială,
întrucât dau posibilitatea chiriasilor să cumpere locuintele la construirea
cărora au contribuit direct sau indirect în vechiul sistem statal-juridic.
Având în vedere că nu au intervenit elemente noi de natură să determine
reconsiderarea jurisprudentei Curtii, atât solutiile, cât si considerentele
cuprinse în deciziile anterioare îsi păstrează valabilitatea si în prezentele
cauze.
Faptul că în aceste cazuri autorul exceptiei nu
critică obligativitatea înstrăinării locuintelor, ci pretul de vânzare a
acestora nu priveste constitutionalitatea textului criticat, fiind o problemă
de optiune legislativă. Legiuitorul a înteles să stabilească pretul de vânzare
într-un cuantum care să permită chiriasilor să-si poată exercita efectiv
dreptul la cumpărarea locuintelor, în cazul unui pret ridicat dreptul acestora
devenind iluzoriu. De aceea, nu poate fi retinută nici încălcarea prevederilor
art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale. În acest sens s-a pronuntat Curtea
Constitutională prin Decizia nr. 324 din 27 noiembrie 2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 5 februarie 2002.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. 4 din
Legea nr. 85/1992, republicată, Curtea constată că acestea nu contravin
prevederilor constitutionale invocate. Acest text de lege face referire numai
la modalitatea concretă de atribuire a terenurilor pe care se găsesc locuintele
dobândite prin vânzare-cumpărare în conditiile Legii nr. 85/1992. Deci, acest
articol nu prevede o expropriere, ci o trecere a terenurilor în proprietatea
detinătorilor de locuinte, fosti chiriasi ai acestora, dobândite prin cumpărare
de la unitătile economice sau bugetare de stat, atribuirea terenurilor
făcându-se integral sau proportional cu cota-parte din dreptul de proprietate
asupra constructiei respective.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1)
lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 7 alin. 4 si ale art. 10 alin. 4 din Legea nr. 85/1992
privind vânzarea de locuinte si spatii cu altă destinatie construite din
fondurile statului si din fondurile unitătilor economice sau bugetare de stat,
republicată, exceptie ridicată de Societatea Comercială “B.T.T.” - S.A. din Bucuresti
în dosarele nr. 1.224/2001 si nr. 1.225/2001 ale Judecătoriei Mangalia.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 19 februarie
2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Doina Suliman
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil proprietate privată a statului din administrarea
Companiei
Nationale a Metalelor Pretioase si Neferoase “Remin” - S.A. Baia Mare,
judetul
Maramures, în administrarea Arhiepiscopiei Sucevei si Rădăutilor
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 4 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si
regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea imobilului
proprietate privată a statului, identificat potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Companiei Nationale a
Metalelor Pretioase si Neferoase “Remin” - S.A. Baia Mare, judetul Maramures,
în administrarea Arhiepiscopiei Sucevei si Rădăutilor din cadrul Patriarhiei
Bisericii Ortodoxe Române.
Art. 2. - Capitalul social al Companiei Nationale a
Metalelor Pretioase si Neferoase “Remin” - S.A. Baia Mare, judetul Maramures,
se diminuează cu valoarea evidentiată în contabilitate a imobilului prevăzut la
art. 1.
Art. 3. - Predarea-preluarea imobilului prevăzut la
art. 1 se va face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
21 martie 2002.
Nr. 282.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului proprietate privată a statului care se
transmite din administrarea Companiei Nationale a Metalelor Pretioase si
Neferoase “Remin” - S.A. Baia Mare în administrarea Arhiepiscopiei Sucevei si
Rădăutilor
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristici tehnice ale imobilului |
Municipiul
Vatra Dornei, str. Mihai Eminescu nr. 1, judetul Maramures |
Compania
Natională a Metalelor Pretioase si Neferoase “Remin” - S.A. - Baia Mare |
Arhiepiscopia
Sucevei si Rădăutilor |
- Imobil compus din: parter, etaj,
mansardă, clădire centrală termică, spatiu pentru protectie si pază - Teren - 2.777 m2, CF -
2027, parcele 173 si 174 |
-
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind plata taxei pe valoarea adăugată la Comisia Europeană, care a fost suportată din împrumutul nerambursabil acordat de Comunitatea Europeană pentru finantarea Proiectului PHARE VET RO 9405
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă plata taxei pe valoarea adăugată
la Comisia Europeană, care a fost suportată din împrumutul nerambursabil
acordat de Comunitatea Europeană pentru finantarea Proiectului PHARE VET RO
9405, în limita echivalentului în lei al sumei de 23.112,60 euro.
Art. 2. - Suma
prevăzută la art. 1 se suportă din creditele bugetare aprobate pentru anul 2002
Ministerului Educatiei si Cercetării la capitolul 57.01 “Învătământ”, titlul
“Cheltuieli materiale si servicii”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
21 martie 2002.
Nr. 283.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
eliberarea domnului Togănel Ioan din functia de prefect al judetului Mures
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din
Constitutia României si în baza dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea
administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Togănel Ioan se eliberează din
functia de prefect al judetului Mures.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti,
28 martie 2002.
Nr. 291.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind numirea domnului Natea Ovidiu în
functia de prefect al judetului Mures
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din
Constitutia României si în baza dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea
administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Natea Ovidiu se numeste în
functia de prefect al judetului Mures.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti,
28 martie 2002.
Nr. 292.
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României, valabil în
luna aprilie 2002
Având în vedere prevederile Legii nr. 101/1998 privind
Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile
macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională a României hotărăste:
Pentru luna aprilie 2002 nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României este de 34,1% pe an.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti,
1 aprilie 2002.
Nr. 10.