MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P
A R T E A I
Anul XIII - Nr. 609 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi, 27 septembrie 2001
SUMAR
LEGI SI DECRETE
478. - Lege privind respingerea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 229/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr.
52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori
699. - Decret pentru promulgarea Legii privind
respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 229/2000 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de
valori
479. - Lege privind respingerea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 193/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare
privatizării băncilor
700. - Decret pentru promulgarea Legii privind
respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 193/1999 pentru modificarea
si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele
măsuri premergătoare privatizării băncilor
480. - Lege privind respingerea Ordonantei
Guvernului nr. 54/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri
remergătoare privatizării băncilor
701. - Decret pentru promulgarea Legii privind
respingerea Ordonantei Guvernului nr. 54/1999 pentru modificarea si completarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri
premergătoare privatizării băncilor
481. - Lege privind respingerea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 64/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare
privatizării băncilor
702. - Decret pentru promulgarea Legii privind
respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/1999 pentru modificarea
si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele
măsuri premergătoare privatizării băncilor
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 146 din 8 mai 2001 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV si art. IX din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si
completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, astfel cum a
fost modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 15/2000, precum si a
dispozitiilor art. 79 si art. 80 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea
conflictelor de muncă
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
354. - Ordin al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor privind aprobarea numărului de exemplare din speciile
strict protejate care se pot recolta în cadrul sezonului de vânătoare 2001-2002
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 229/2000 pentru modificarea
si completarea
Legii nr.
52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se respinge Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 229
din 24 noiembrie 2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/1994
privind valorile mobiliare si bursele de valori, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 606 din 25 noiembrie 2000, abrogată prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 27/2001.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 12
iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 4 septembrie 2001,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 24
septembrie 2001.
Nr. 478.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
229/2000 pentru modificarea
si
completarea Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României d e c r e t e a z ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind respingerea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 229/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/1994
privind valorile mobiliare si bursele de valori si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 21
septembrie 2001.
Nr. 699.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 193/1999
pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind
unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se respinge Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 193
din 9 decembrie 1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare privatizării băncilor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din 10 decembrie
1999.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 15
februarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 4 septembrie 2001,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
Bucuresti, 24
septembrie 2001.
Nr. 479.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei
de urgentă a
Guvernului nr. 193/1999 pentru modificarea
si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind
unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României d e c r e t e a z ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind respingerea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 193/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare
privatizării băncilor si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 21
septembrie 2001.
Nr. 700.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
respingerea Ordonantei Guvernului nr. 54/1999
pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind
unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se respinge
Ordonanta Guvernului nr. 54 din 24 august 1999 pentru modificarea si completarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare
privatizării băncilor, emisă în temeiul art. 1 lit. D pct. 29 din Legea nr.
140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 405 din 26 august 1999.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 15
februarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 4 septembrie 2001,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
Bucuresti, 24
septembrie 2001.
Nr. 480.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 54/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind
unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României d e c r e t e a z ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind respingerea Ordonantei Guvernului
nr. 54/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 21
septembrie 2001.
Nr. 701.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 64/1999
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998
privind
unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se respinge Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 64 din
18 mai 1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare privatizării băncilor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 20 mai 1999.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 15
februarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 4 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 24
septembrie 2001.
Nr. 481.
pentru
promulgarea Legii privind respingerea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
64/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare privatizării băncilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României d e c r e t e a z ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind respingerea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 64/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri premergătoare
privatizării băncilor si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 21
septembrie 2001.
Nr. 702.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 8 mai 2001
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV si art. IX din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, astfel cum a fost modificată prin Ordonanta de urgentă
a Guvernului
nr. 15/2000, precum si a dispozitiilor art. 79 si art. 80 din Legea nr.
168/1999 privind solutionarea conflictelor de muncă
Lucian Mihai - presedinte
Costică Bulai - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Ioan Muraru - judecător
Nicolae Popa - judecător
Lucian Stângu - judecător
Romul Petru Vonica - judecător
Gabriela Ghită - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. IV si art. IX din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru
organizarea judecătorească, astfel cum a fost modificată prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 15/2000, precum si a dispozitiilor art. 79 si art. 80
din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de muncă, exceptie
ridicată de Constantin Mirică în Dosarul nr. 3.639/2000 al Tribunalului Bucuresti
- Sectia a IV-a civilă.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este
legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public, considerând că dispozitiile legale
criticate nu încalcă prevederile constitutionale invocate, solicită respingerea
exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 3 noiembrie 2000, pronuntată în Dosarul nr.
3.639/2000, Tribunalul Bucuresti – Sectia a IV-a civilă a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si
completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, astfel cum a
fost modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 15/2000, precum si a
dispozitiilor art. 79 si art. 80 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea
conflictelor de muncă, exceptie ridicată de Constantin Mirică într-o cauză
civilă având ca obiect un litigiu de muncă.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, în
esentă, că dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 179/1999
modifică o lege organică, si anume Legea nr. 92/1992, ceea ce contravine art.
107 alin. (3) si art. 114 din Constitutie. De asemenea, se sustine că art. IV
si IX din ordonanta de urgentă criticată contravin prevederilor constitutionale
ale art. 15 alin. (2), ale art. 21 si 24, deoarece suprimă apelul în materia
litigiilor de muncă, litigii care ar trebui solutionate de complete de judecată
speciale, care însă nu au fost încă înfiintate.
În final se apreciază că Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 15/2000
pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 privind
modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească
ar trebui “să prelungească” si dispozitiile art. IV ale acestei ordonante de
urgentă, ca, de altfel, si pe cele ale art. 71, 79 si 80 din Legea nr.
168/1999.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civilă, exprimându-si opinia, apreciază că prin
Legea nr. 168/1999 “legiuitorul a dorit ca litigiile de muncă să fie solutionate
cu mai multă celeritate”. În ceea ce priveste înlăturarea căii de atac a
apelului se arată că prin această măsură nu se încalcă prevederile art. 15,
art. 21 alin. (2) si ale art. 24 din Constitutie.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul său de vedere, arată că prin Decizia nr. 34/1998 Curtea
Constitutională a statuat că interdictia reglementării prin ordonantă a
domeniilor rezervate legilor organice nu este aplicabilă ordonantelor de urgentă
ale Guvernului. În ceea ce priveste neconstitutionalitatea celorlalte
dispozitii legale Guvernul consideră că nu sunt înfrânte prevederile
constitutionale ale art. 20, 21 si ale art. 24 alin. (1).
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului,
raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144
lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si
23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
cu care a fost sesizată.
Instanta judecătorească a sesizat Curtea Constitutională cu solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 179/1999 si a dispozitiilor art. 79 si art. 80 din
Legea nr. 168/1999, respingând, ca fiind inadmisibilă, exceptia referitoare la
art. 71 din Legea nr. 168/1999. Examinând însă încheierea de sesizare cât si
notele scrise ale autorului exceptiei, Curtea constată că în ceea ce priveste Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 autorul exceptiei a criticat ca fiind
neconstitutionale nu numai prevederile art. IV, ci si prevederile art. IX.
De aceea, Curtea urmează să se pronunte asupra dispozitiilor art. IV si
art. IX din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea
si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999,
astfel cum a fost modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
15/2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 din.14
martie 2000, precum si asupra dispozitiilor
art. 79 si art. 80 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de
muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 29 noiembrie
1999. Textele legale criticate au următorul continut:
- Art. IV din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999:
“Cauzele care au ca obiect judecarea în fond a unor litigii de muncă,
aflate pe rolul judecătoriilor, vor fi trecute la completele care judecă
conflictele de muncă si litigiile de muncă din cadrul judecătoriei respective,
imediat după înfiintarea acestora. Apelurile declarate până la data înfiintării
noilor instante, precum si cele aflate în curs de judecată vor fi solutionate
de instantele legal sesizate.
Recursurile declarate sau aflate în curs de judecată vor fi trecute la
sectiile care judecă conflicte de muncă si litigii de muncă din cadrul
tribunalelor.”;
- Art. IX din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999:
“(1) Prezenta ordonantă de urgentă intră în vigoare la data publicării
ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu exceptia prevederilor pct. 6
al art. I, care se aplică după 90 de zile de la data intrării în vigoare a
acesteia.
(2) La data publicării prezentei ordonante de urgentă prevederile art.
1, 11, 12 si 16 din Decretul nr. 203/1974 pentru înfiintarea si organizarea de
sectii maritime si fluviale la unele instante judecătoresti si unităti de
procuratură, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 131 din 31 octombrie
1974, se abrogă.”;
- Art. 79 din Legea nr. 168/1999: ‘(1) Hotărârile instantei de fond
sunt definitive.
(2) Hotărârile motivate ale instantei de fond se redactează si se
comunică părtilor în termen de cel mult 15 zile de la pronuntare.”;
- Art. 80 din Legea nr. 168/1999: “Termenul de recurs este de 10 zile
de la data comunicării hotărârii pronuntate de instanta de fond.”
Autorul exceptiei de neconstitutionalitate consideră că aceste
dispozitii legale încalcă următoarele prevederi constitutionale:
- Art. 15 alin. (2): ‘Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia
legii penale mai favorabile.”;
- Art. 21: “(1) Orice persoană se poate adresa justitiei pentru
apărarea drepturilor, a libertătilor si a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege nu poate îngrădi exercitarea acestui drept.”;
- Art. 24: “(1) Dreptul la apărare este garantat.
(2) În tot cursul procesului, părtile au dreptul să fie asistate de un
avocat, ales sau numit din oficiu.”;
- Art. 107 alin. (3): “Ordonantele se emit în temeiul unei legi
speciale de abilitare, în limitele si în conditiile prevăzute de aceasta.”;
- Art. 114: “(1) Parlamentul poate adopta o lege specială de
abilitare a Guvernului pentru a emite ordonante în domenii care nu fac obiectul
legilor organice.
(2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul si data
până la care se pot emite ordonante.
(3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonantele se supun aprobării
Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului
de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonantei.
(4) În cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgentă.
Acestea intră în vigoare numai după depunerea lor spre aprobare la Parlament.
Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă în mod obligatoriu.
(5) Aprobarea sau respingerea ordonantelor se face printr-o lege în care
vor fi cuprinse si ordonantele ale căror efecte au încetat potrivit alineatului
(3).”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că nu poate
fi primită nici una dintre criticile de neconstitutionalitate formulate de
autorul acesteia.
Astfel, în ceea ce priveste încălcarea prevederilor constitutionale ale
art. 15 alin. (2), Curtea Constitutională constată că textele de lege criticate
nu contin vreo dispozitie de natură să le confere caracter retroactiv.
Nu poate fi primită nici critica adusă Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 179/1999 în baza argumentului că, potrivit art. 107 alin. (3) si
art. 114 din Constitutie, o asemenea ordonantă nu poate interveni într-un
domeniu apartinând unei legi organice. Curtea Constitutională, prin Decizia nr.
34 din 17 februarie 1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 88 din 25 februarie 1998, a retinut că “Dispozitiile art. 114 din
Constitutie nu prevăd interdictia de a se emite ordonante de urgentă în
domeniul legilor organice, deoarece cazul exceptional ce impune adoptarea unei măsuri
urgente pentru salvgardarea unui interes public ar putea reclama instituirea
unei reglementări de domeniul legii organice, nu numai ordinare, care, dacă nu
ar putea fi adoptată, interesul public avut în vedere ar fi sacrificat, ceea ce
este contrar finalitătii constitutionale a institutiei”.
În ceea ce priveste motivul de neconstitutionalitate decurgând din “suprimarea
apelului” Curtea Constitutională a statuat că “accesul liber la justitie nu
înseamnă că el trebuie asigurat la toate structurile judecătoresti, deoarece competenta
si căile de atac sunt stabilite exclusiv de legiuitor, care poate institui
reguli deosebite, în considerarea unor situatii deosebite”. În acest sens este,
de exemplu, Decizia nr. 38 din 26 februarie 1998, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 177 din 13 mai 1998.
În legătură cu invocarea încălcării dispozitiilor art. 24 din Constitutie,
referitoare la garantarea dreptului la apărare, Curtea nu o poate retine ca
fiind relevantă, întrucât toate litigiile legate de modificarea sau desfacerea
contractelor de muncă se judecă de către instantele judecătoresti, părtile
având dreptul de a fi asistate de un avocat în tot cursul procesului,
indiferent de gradele de jurisdictie.
Referitor la toate celelalte critici legate de modul de solutionare a
litigiilor de muncă se constată că acestea nu ridică probleme de
constitutionalitate, ci de aplicare a legii, care nu intră în competenta Curtii
Constitutionale. În sfârsit, în legătură cu faptul că Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 15/2000 ar trebui, potrivit autorului exceptiei, “să
prelungească” dispozitiile art. IV din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
179/1999, ca de altfel si pe cele ale art. 79 si 80 din Legea nr. 168/1998, Curtea
constată că aceasta este o problemă de legiferare, ce apartine competentei
exclusive a legiuitorului, iar nu una de contencios constitutional.
De altfel, dispozitiile criticate au mai fost supuse controlului de
constitutionalitate. Astfel, prin Decizia nr. 230 din 16 noiembrie 2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 16 decembrie
2000, si prin Decizia nr. 67 din 27 februarie 2001, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 188 din 12 aprilie 2001, Curtea a respins exceptiile
privitoare la aceste dispozitii.
Neintervenind elemente noi de natură să justifice reconsiderarea
jurisprudentei Curtii, aceeasi solutie se impune si în cauza de fată.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, cu majoritate de
voturi sub aspectul raportării dispozitiilor legale criticate la art. 114 alin.
(4) din Constitutie,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV si art. IX din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 179/1999 privind modificarea si completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, astfel cum a fost.modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 15/2000, precum si a dispozitiilor art. 79 si art. 80 din Legea nr. 168/1999 privind solutionarea conflictelor de muncă, exceptie ridicată de Constantin Mirică în Dosarul nr. 3.639/2000
al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a IV-a civilă.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 8 mai 2001.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
LUCIAN MIHAI
Magistrat-asistent,
Maria Bratu
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE ENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
privind
aprobarea numărului de exemplare din speciile strict protejate care se pot
recolta
în cadrul
sezonului de vânătoare 2001-2002
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
având în vedere prevederile art. 29 alin. (2) si ale anexei nr. 2 la
Legea fondului cinegetic si a protectiei vânatului r. 103/1996, cu modificările
ulterioare, precum si ale art. 9 pct. 1 din Conventia privind conservarea
vietii sălbatice si a habitatelor naturale din Europa, adoptată la Berna la 19
septembrie 1979, la care România a aderat prin Legea nr. 13/1993,
în temeiul prevederilor art. 7 lit. B.b) din Hotărârea Guvernului nr.
12/2001 privind organizarea si functionarea inisterului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările ulterioare,
în baza Avizului Ministerului Apelor si Protectiei Mediului nr.
2.257/ACI din 10 septembrie 2001 si a Avizului Academiei Române - Comisia
pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii nr. Cj 151 din 22 august 2001, emise în
conformitate cu prevederile art. 28 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
236/2000 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor
naturale, a florei si faunei sălbatice,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă numărul de exemplare din speciile urs (Ursus
arctos), lup (Canis lupus), râs (Lynx lynx) si pisică
sălbatică (Felix silvestris), care se pot recolta, în conditiile impuse
prin reglementările în vigoare, în cadrul sezonului de vânătoare 2001-2002,
prevăzute în anexa la prezentul ordin, întocmită pe judete, gestionari si
fonduri de vânătoare.
Art. 2. - (1) Recoltarea numărului de exemplare aprobat din speciile de
faună sălbatică prevăzute la art. 1 se poate face în perioadele:
- pentru lup, râs si pisică sălbatică: 15 septembrie 2001 - 31 martie
2002;
- pentru urs: 15 septembrie 2001 - 31 decembrie 2001 si 15 martie 2002 -
14 mai 2002.
(2) Exemplarele din cele 4 specii de faună sălbatică prevăzute la art. 1
se pot recolta pe bază de autorizatii de vânătoare individuală si autorizatii
de vânătoare colectivă în grup mare, folosindu-se metodele “la panda”, “la
dibuit” si “la goana”.
Art. 3. - Eliberarea de către Regia Natională a Pădurilor a
autorizatiilor de vânătoare pentru specia urs se face numai cu aprobarea
prealabilă, nominală, a ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor.
Art. 4. - Gestionarii fondurilor de vânătoare pentru care s-a aprobat
recoltarea unor exemplare din speciile de fauna sălbatică prevăzute la art. 1
aplică prevederile prezentului ordin, iar Directia regim si inspectie silvică
din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si inspectoratele
teritoriale de regim silvic si cinegetic, prin oficiile cinegetice, verifică
modul aplicării si respectării lui.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, iar anexa se va comunica celor interesati de către Directia
regim si inspectie silvică din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei
si Pădurilor.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 14
septembrie 2001.
Nr. 354.