MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R
T E A I
Anul XIII -
Nr. 647 LEGI, DECRETE,
HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 16 octombrie 2001
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 136 din 3 mai 2001
privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 40 din Legea nr.
219/1998 privind regimul concesiunilor
- Opinie separatã
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
975. - Hotãrâre privind
acordarea cetãteniei române unor persoane
992. - Hotãrâre privind
organizarea la Bucuresti, în perioada 15-16 noiembrie 2001, a Reuniunii anuale
a primilor-ministri ai tãrilor membre ale Acordului Central European de
Comert Liber (CEFTA)
998. - Hotãrâre privind
schimbarea dreptului de administrare asupra unor terenuri situate în comuna
Golesti, judetul Vrancea
999. - Hotãrâre privind
transmiterea unui teren, proprietate publicã a statului, din
administrarea Ministerului Apãrãrii Nationale în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Timisoara, judetul Timis
1.000. - Hotãrâre privind
schimbarea dreptului de administrare asupra unor terenuri situate în municipiul
Târgu Jiu, judetul Gorj
1.001. - Hotãrâre privind
schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unor terenuri,
proprietate publicã a statului, situate în municipiul Constanta, judetul
Constanta
1.002. - Hotãrâre privind
transmiterea unui imobil situat în municipiul Orãstie, judetul
Hunedoara, din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului
Culturii si Cultelor în domeniul public al municipiului Orãstie si în
administrarea Consiliului Local al Municipiului Orãstie
1.004. - Hotãrâre privind
constituirea si componenta Comandamentului antiepizootic central
1.005. - Hotãrâre privind
suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor din Fondul de
rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului pe anul 2001 pentru
Parohia Romano-Catolicã “Sfânta Cruce” din municipiul Miercurea-Ciuc,
judetul Harghita
1.008. - Hotãrâre privind
organizarea la Bucuresti, în perioada 25-26 octombrie 2001, a celei de-a doua
Conferinte Regionale a Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI
122. - Decizie privind amendarea
cu 3% a Societãtii Comerciale “PRO TV” - S.R.L. pentru postul de
televiziune PRO TV Bucuresti, având Licenta de emisie nr. TV 018 din 29
ianuarie 1993 si Decizia de autorizare nr. 084.0 din 13 octombrie 1994
123. - Decizie privind amendarea
cu 2% a Societãtii Comerciale “Corporatia pentru Culturã si
Artã Intact” - S.A. pentru postul de televiziune Antena 1 din Bucuresti,
având Licenta de emisie nr. TV 012 din 25 ianuarie 1993 si Decizia de
autorizare nr. 025 din 14 iunie 1994
124. - Decizie privind amendarea
cu 2% a Societãtii Române de Televiziune pentru postul de televiziune
România 1, având Licenta de emisie nr. TV 180 din 11 martie 1999
CURTEA CONSTITUTIONALÃ
din 3 mai 2001
privind
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 40 din Legea nr.
219/1998
privind
regimul concesiunilor
Lucian Mihai - presedinte
Costicã Bulai - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokár Gábor - judecãtor
Ioan Muraru - judecãtor
Nicolae Popa - judecãtor
Lucian Stângu - judecãtor
Florin Bucur Vasilescu - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Gabriela Ghitã - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent
Pe rol se aflã solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 40 din Legea nr. 219/1998 privind
regimul concesiunilor, exceptie ridicatã de primarul municipiului Onesti
si de Consiliul Local al Municipiului Onesti în Dosarul nr. 4.422/2000 al
Tribunalului Bacãu – Sectia comercialã si contencios administrativ.
Dezbaterile au avut loc în sedinta publicã din
24 aprilie 2001 si au fost consemnate în încheierea din aceeasi datã,
când, având nevoie de timp pentru a delibera, Curtea a amânat pronuntarea la 3
mai 2001.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrãrile dosarului,
constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 27 septembrie 2000,
pronuntatã în Dosarul nr. 4.422/2000, Tribunalul Bacãu -
Sectia comercialã si contencios administrativ a sesizat Curtea
Constitutionalã cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 40 din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor. Exceptia a
fost ridicatã de primarul municipiului Onesti si de Consiliul Local al
Municipiului Onesti în cadrul litigiului comercial în contradictoriu cu
Societatea Comercialã “Onedil” - S.A. Onesti.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine
cã dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale
ale art. 16 alin. (1) care consacrã principiul egalitãtii
cetãtenilor în fata legii, ale art. 119 privind principiile de
bazã ale organizãrii si functionãrii administratiei
publice locale, precum si ale art. 120 alin. (2) referitoare la
autoritãtile locale.
Instanta de judecatã, exprimându-si opinia,
apreciazã cã exceptia este neîntemeiatã. Se
considerã cã dispozitiile legale criticate nu contravin
prevederilor constitutionale invocate, deoarece prin acestea “s-a
urmãrit armonizarea intereselor locale cu cele nationale, neaducându-se
nici o
atingere autonomiei locale”.
Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicatã, încheierea de sesizare a fost comunicatã
presedintilor celor douã Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru
a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
Guvernul, în punctul sãu de vedere,
apreciazã cã exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiatã. Se considerã cã în spetã nu este
vorba de o problemã de constitutionalitate, ci de o problemã de
aplicare a legii, de competenta exclusivã a instantei judecãtoresti.
Presedintii celor douã Camere ale Parlamentului
nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului, raportul întocmit în cauzã de judecãtorul-raportor,
sustinerile autorilor exceptiei si ale pãrtii prezente, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la revederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii r. 47/1992, retine
urmãtoarele:
Curtea Constitutionalã a fost legal
sesizatã si este competentã, potrivit dispozitiilor art. 144 lit.
c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din
Legea nr. 47/1992, republicatã, sã solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicatã.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 40 din Legea nr. 219/1998 privind regimul
concesiunilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
459 din 30 noiembrie 2000, care are urmãtorul cuprins: “(1) Bunurile
proprietate publicã ori privatã a statului, judetului, orasului sau
comunei, precum si activitãtile si serviciile publice de interes
national sau local se atribuie direct, printr-un contract de concesiune,
societãtilor comerciale sau companiilor nationale ori
societãtilor nationale, înfiintate prin reorganizarea regiilor autonome
care au avut în administrare aceste bunuri, activitãti ori servicii.
Contractul de concesiune se încheie cu autoritatea concedentã
competentã pe o duratã care se stabileste prin hotãrâre a
Guvernului sau a consiliului judetean ori local de înfiintare a
societãtii comerciale respective.
(2) Contractele de concesiune încheiate pânã la
data intrãrii în vigoare a prezentei legi îsi pãstreazã
valabilitatea.
(3) În cazul privatizãrii companiilor nationale
ori a societãtilor nationale sau societãtilor comerciale,
înfiintate prin reorganizarea regiilor autonome care au avut încheiat contract
de concesiune în conditiile alin. (1),
concedentul poate cere renegocierea acestuia.”
Autorii exceptiei sustin cã aceste dispozitii
legale, prin faptul cã atribuie activitãtile si serviciile
publice de interes national si local direct, prin concesiune,
societãtilor comerciale sau companiilor nationale înfiintate prin
reorganizarea regiilor autonome care au avut în administrare aceste bunuri,
activitãti sau servicii, încalcã urmãtoarele prevederi
constitutionale:
- Art. 16 alin. (1): “Cetãtenii sunt egali
în fata legii si a autoritãtilor publice, fãrã privilegii
si fãrã discriminãri.”;
- Art. 119: “Administratia publicã din
unitãtile administrativ-teritoriale se întemeiazã pe principiul
autonomiei locale si pe cel al descentralizãrii serviciilor publice.”;
- Art. 120 alin. (2): “Consiliile locale si
primarii functioneazã, în conditiile legii, ca autoritãti
administrative autonome si rezolvã treburile publice din comune si din
orase.”
Curtea retine cã exceptia a fost
ridicatã într-un litigiu comercial în care se solicitã obligarea
autoritãtilor locale, în temeiul art. 40 din Legea nr. 219/1998, la
încheierea unui contract având ca obiect concesionarea cãtre Societatea
Comercialã “Onedil” - S.A. Onesti a retelelor de transport si
distributie a apei în municipiul Onesti, precum si a constructiilor si
instalatiilor aferente acestei activitãti.
Analizând exceptia astfel cum a fost formulatã,
Curtea constatã cã art. 16 alin. (1) din Constitutie, care
consacrã principiul egalitãtii în drepturi, nu este aplicabil în
vederea solutionãrii acesteia, întrucât textul constitutional mentionat
impune un tratament egal în fata legii si a autoritãtilor publice numai
în privinta cetãtenilor aflati în situatii identice, iar nu si în
privinta persoanelor juridice, asa cum se întâmplã în spetã.
În legãturã cu celelalte sustineri,
potrivit cãrora dispozitiile legale criticate contravin prevederilor
constitutionale ale art. 119 si art. 120 alin. (2), Curtea con- statã
cã acestea din urmã se referã la principiul autonomiei
locale în cadrul organizãrii administratiei publice din unitãtile
administrativ-teritoriale, iar nu la existenta unei autonomii de decizie în
afara cadrului legal, care este general obligatoriu.Pe de altã parte
însã, Curtea observã cã potrivit prevederilor art. 134
alin. (1) din Constitutie “Economia României este economie de piatã”,
iar alin. (2) lit. a) din acelasi text constitutional dispune: “Statul
trebuie sã asigure: a) libertatea comertului, protectia concurentei
loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de
productie”. Asa fiind, se impune si stabilirea unui cadru concurential ce
exclude orice formã de privilegiu de naturã sã împiedice
concurenta loialã pe piatã.
Prin urmare, Curtea constatã cã, în
mãsura în care sunt aplicate dispozitiile art. 40 alin. (1) fraza întâi
din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, se contravine
prevederilor art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie.
Asa fiind, exceptia de neconstitutionalitate
urmeazã sã fie admisã în parte, cu referire la
dispozitiile art. 40 alin. (1) fraza întâi din Legea nr. 219/1998, celelalte
dispozitii ale art. 40 fiind constitutionale.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit.
c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1)
lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicatã, cu majoritate de voturi,
CURTEA
În numele legii
D E C I D E :
1. Admite în parte exceptia de neconstitutionalitate
ridicatã de primarul municipiului Onesti si de Consiliul Local al
Municipiului Onesti în Dosarul nr. 4.422/2000 al Tribunalului Bacãu -
Sectia comercialã si contencios administrativ si, în consecintã,
constatã cã dispozitiile art. 40 alin. (1) fraza întâi din Legea
nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor sunt neconstitutionale în
mãsura în care autoritãtile publice locale sunt obligate
sã atribuie direct, printr-un contract de concesiune, bunurile proprietate
publicã sau activitãtile si serviciile publice de interes local
unor persoane juridice nominalizate.
2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate ridicatã de aceiasi autori în acelasi dosar, cu privire la celelalte dispozitii ale art. 40 din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.
Decizia se comunicã celor douã Camere
ale Parlamentului si Guvernului.
Definitivã si obligatorie.
Pronuntatã în sedinta publicã din data
de 3 mai 2001.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
LUCIAN MIHAI
Magistrat-asistent,
Doina Suliman
OPINIE SEPARATÃ
Sunt de acord cu majoritatea colegilor mei
judecãtori cu privire la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate referitor la dispozitiile alin. (2) si (3) ale Legii nr. 219/1998
privind regimul concesiunilor, precum si cu motivarea conform cãreia, în
legãturã cu neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 40 alin.
(1) din aceeasi lege, se apreciazã cã dispozitiile
constitutionale ale art. 119 si art. 120 alin. (2) se referã la laprincipiul
autonomiei locale în cadrul organizãrii administratiei publice din
unitãtile administrativteritoriale, iar nu la existenta unei autonomii
de decizie în afara cadrului legal, care este general obligatoriu”.
Sunt în dezacord însã cu opinia
majoritãtii cu privire la constatarea neconstitutionalitãtii
“dispozitiilor art. 40 alin. (1) fraza întâi din Legea nr. 219/1998 privind
regimul concesiunilor în mãsura în care contributiile publice locale
sunt obligate sã atribuie direct, printr-un contract de concesiune,
bunurile proprietate publicã sau activitãtile si serviciile
publice de interes local unor persoane juridice nominalizate”.
1. În motivarea acestei solutii pronuntate de Curtea
Constitutionalã cu majoritate de voturi se retine, în esentã,
prin decizia adoptatã, cã “în mãsura în care sunt aplicate
dispozitiile art. 40 alin. (1) fraza întâi din Legea nr. 219/1998 privind
regimul concesiunilor, se contravine prevederilor art. 134 alin. (2) lit. a)
din Constitutie”, potrivit cãrora “Statul trebuie sã asigure:
a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului
favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie”. În
considerentele deciziei se mai retine cã potrivit acestei dispozitii
constitutionale “[...] se impune si stabilirea unui cadru concurential ce
exclude orice formã de privilegiu de naturã sã împiedice
concurenta loialã pe piatã”.
Un prim temei al dezacordului fatã de
aceastã solutie îl constituie faptul cã autorul exceptiei nu a
invocat în motivarea exceptiei de neconstitutionalitate pe care a ridicat-o în
Dosarul nr. 4.422/2000 al Tribunalului Bacãu – Sectia comercialã
si contencios administrativ încãlcarea dispozitiilor art. 134 din
Constitutie privind economia. Motivele invocate de autorul exceptiei în
înscrisul depus la Tribunalul Bacãu la data de 27 septembrie 2000 si
sustinute în fata acestei instante, asa cum rezultã din încheierea
tribunalului din data de 27 septembrie 2000, prin care Curtea
Constitutionalã a fost sesizatã, le constituie încãlcarea
dispozitiilor art. 16 alin. (1), art. 119 si art. 120 alin. (2) din
Constitutie.
În aceste conditii Curtea Constitutionalã nu
putea sã retinã un alt temei de neconstitutionalitate în afara
motivelor invocate de autorul exceptiei cu care Curtea fusese sesizatã
prin încheierea din 27 septembrie 2000 a Tribunalului Bacãu - Sectia
comercialã si contencios administrativ, întrucât conform art. 144 lit.
c) din Constitutie Curtea “hotãrãste asupra exceptiilor
ridicate în fata instantelor judecãtoresti privind
neconstitutionalitatea legilor si a ordonantelor”, iar potrivit art. 12
alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii
Constitutionale, republicatã, sesizãrile trebuie fãcute în
formã scrisã si motivate.
În jurisprudenta Curtii s-a stabilit cã
încãlcarea dispozitiilor imperative ale art. 12 alin. (2) din Legea nr.
47/1992, republicatã, potrivit cãrora orice sesizare
adresatã Curtii Constitutionale trebuie motivatã, are drept
consecintã imposibilitatea exercitãrii controlului de
constitutionalitate, Curtea neputându-se substitui autorului sesizãrii
în ceea ce priveste invocarea unui motiv de neconstitutionalitate. În acest
sens sunt, de exemplu: Decizia nr. 36 din 17 februarie 1998, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146 din 10 aprilie 1998;
Decizia nr. 96 din 29 iunie 1999, publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 502 din 18 octombrie 1999.
De asemenea, în jurisprudenta sa Curtea
Constitutionalã a stabilit cã o exceptie de neconstitutionalitate
nu poate fi ridicatã direct în fata Curtii prin indicarea unui alt motiv
de neconstitutionalitate decât cele pe baza cãrora exceptia a fost
ridicatã initial în fata instantei judecãtoresti care a sesizat
Curtea, fiindcã în cazul în care Curtea ar putea modifica limitele sesizãrii
controlul nu ar mai fi exercitat la sesizare, ci din oficiu, ceea ce ar
contraveni principiului de organizare a controlului de constitutionalitate
instituit de Constitutia României. În acest sens citãm, de exemplu,
Decizia Curtii Constitutionale nr. 337 din 15 iulie 1997, publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 30 octombrie 1997.
Ratiunile care au stat la baza acestor solutii de
principiu din jurisprudenta Curtii Constitutionale cu privire la respectarea
limitelor sesizãrii Curtii si a obligatiei de motivare a
sesizãrii de neconstitutionalitate se opun si în cazul de fatã
procedeului folosit prin decizia Curtii Constitutionale la care facem opinie
separatã, decizie prin care exceptia de neconstitutionalitate a fost
admisã în parte, constatându-se neconstitutionalitatea unui text al
Legii nr. 219/1998 pentru un motiv care nu a fost invocat de autorul exceptiei,
nu a fost înscris în încheierea instantei de judecatã prin care a fost
sesizatã Curtea Constitutionalã si nici nu are cel putin legãturã
cu cele douã motive de neconstitutionalitate invocate de autorul
sesizãrii si cuprinse în încheierea instantei - încãlcarea
principiului egalitãtii în drepturi, prevãzut la art. 16 alin.
(1) din Constitutie, si a principiului autonomiei locale, prevãzut la
art. 119 si 120 din Constitutie.
2. Un al doilea motiv al dezacordului cu solutia
pronuntatã în cauzã cu majoritate de voturi îl constituie lipsa
de temeinicie a acesteia.
Solutia pronuntatã prin decizie se
bazeazã pe ideea cã textul de lege constatat ca fiind neconstitutional
încalcã dispozitiile art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din
Constitutie, care stabilesc cã “Economia României este economie de
piatã”, iar “Statul trebuie sã asigure: a) libertatea
comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru
valorificarea tuturor factorilor de productie”.
În realitate, aceastã solutie omite faptul
important cã dispozitia cuprinsã în textul art. 40 alin. (1)
fraza întâi al Legii nr. 219/1998 stabileste cã bunurile proprietate
publicã ori privatã a statului, judetului, orasului sau comunei,
precum si activitãtile si serviciile publice de interes national sau
local se atribuie direct, printr-un contract de concesiune, nu oricãrui
agent economic, ci anume societãtilor comerciale sau companiilor
nationale ori societãtilor nationale înfiintate prin reorganizarea
regiilor autonome care au avut în administrare aceste bunuri, activitãti
ori servicii.
În acest context atribuirea directã apare ca
fiind pe deplin justificatã de necesitatea reorganizãrii regiilor
autonome si se încadreazã în ansamblul mãsurilor cu
aceastã finalitate.
Aceste mãsuri se înscriu, în opinia
noastrã, pe deplin în obligatia statului de a asigura “protejarea
intereselor nationale în activitatea economicã, financiarã si
valutarã”, prevãzutã la art. 134 alin. (2) lit. b) din
Constitutie. În acelasi timp, dacã se are în vedere importanta
activitãtilor si serviciilor publice din domeniul gospodãriei
comunale pentru viata locuitorilor, nu este exagerat sã considerãm
cã mãsurile în discutie se încadreazã si în prerogativa
statului de creare a “conditiilor necesare pentru cresterea calitãtii
vietii”, prevãzutã la art. 134 alin. (2) lit. f) din
Constitutie.
În opinia pe care o sustinem dispozitiile art. 134 din
Constitutie privind “Economia” trebuie interpretate sistematic si prin luarea
în considerare a finalitãtii lor, fãrã a se absolutiza una
dintre obligatiile ce revin statului conform alin. (2) din acest articol,
pânã la înlãturarea celorlalte obligatii la fel de importante.
De altfel, contrar opiniei majoritãtii si cu
tot respectul pentru aceasta, considerãm cã textul criticat
pentru neconstitutionalitate nici nu contravine obligatiei statului
prevãzute la art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, întrucât mãsura
prevãzutã poate fi consideratã ca fiind menitã
sã asigure “crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor
factorilor de productie” în domeniul gospodãriei comunale.
Judecãtor,
Constantin Doldur.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
acordarea cetãteniei române unor persoane
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 11 din Legea cetãteniei române nr. 21/1991,
republicatã,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Articol unic. - Se acordã cetãtenia
românã persoanelor prevãzute în anexa care face parte
integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul justitiei,
Doru Crin Trifoi,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
p. Ministru de interne,
Pavel Abraham,
secretar de stat
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 975.
cuprinzând persoanele cãrora li s-a aprobat
acordarea cetãteniei române în temeiul art. 10
din Legea cetãteniei române nr. 21/1991,
republicatã
1. Popa Silvia, cetãtean italian,
nãscutã la 22 iulie 1935 în localitatea Medias, judetul Sibiu,
România, fiica lui Nicolae si Ana, cu domiciliul actual în Italia, 24065 Lovere
(BG), Torricella 17 g.
2. Onutu Viorel-Romeo, cetãtean francez,
nãscut la 14 iulie 1946 în Bucuresti, România, fiul lui Petre si Maria,
cu domiciliul actual în Franta, 07800 Charmes sur Rhone, 92 Chemin de
LÕAye.
3. Huza Aurora, cetãtean austriac,
nãscutã la 8 decembrie 1959 în localitatea Cãtina, judetul
Cluj, România, fiica lui Ioan si Iuliana, cu domiciliul actual în Austria, 1010
Viena, Singerstr. 27/38.
4. Krafcsik Anton, cetãtean german,
nãscut la 4 ianuarie 1962 în localitatea Timisoara, judetul Timis,
România, fiul lui Dezideriu-Emeric si Ana, cu domiciliul actual în Germania,
76316 Malsch, Am Wasen 8.
5. Vogl Dan-Peter, cetãtean suedez,
nãscut la 13 octombrie 1961 în Bucuresti, România, fiul lui Epure Mircea
si Tasica, cu domiciliul actual în România, Bucuresti, str. Muzeul Zambaccian
nr. 24, sectorul 1.
6. Vogl Andrea-Minina, cetãtean suedez,
nãscutã la 11 noiembrie 1961 în Bucuresti, România, fiica lui
Iozsef si Minina, cu domiciliul actual în România, Bucuresti, str. Muzeul
Zambaccian nr. 24, sectorul 1.
7. Neag Dorel, apatrid, nãscut la 15 aprilie
1960 în localitatea Anina, judetul Caras-Severin, România, fiul lui Sandru
Dimitrie si Valeria, cu domiciliul actual în România, localitatea Ciucea nr. 1,
judetul Cluj.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea la Bucuresti, în perioada 15-16 noiembrie 2001,
a
Reuniunii anuale a primilor-ministri ai tãrilor membre ale Acordului
Central European
de
Comert Liber (CEFTA)
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 22 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr.
216/2001, precum si ale art. 106 din Ordonanta de urgentã a Guvernului
nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - (1) În perioada 15-16 noiembrie 2001 se
organizeazã la Bucuresti, sub auspiciile Ministerului Afacerilor
Externe, Reuniunea anualã a primilor-ministri ai tãrilor membre
ale Acordului Central European de Comert Liber (CEFTA).
(2) Pe data de 15 noiembrie 2001 se
desfãsoarã Reuniunea pregãtitoare la nivel de experti,
denumitã în continuare Reuniunea pregãtitoare, iar pe data
de 16 noiembrie 2001 se desfãsoarã Summitul anual al
primilorministri din tãrile membre CEFTA, denumit în continuare Summit.
Art. 2. - În vederea realizãrii demersurilor si
luãrii mãsurilor necesare pentru buna organizare si
desfãsurare a Summitului si a Reuniunii pregãtitoare a acestuia
se constituie un comitet interministerial si o comisie de organizare.
Art. 3. - (1) Comitetul interministerial este condus
de primul-ministru si este format din:
- ministrul afacerilor externe;
- ministrul pentru coordonarea Secretariatului General
al Guvernului;
- ministrul finantelor publice;
- ministrul de interne;
- ministrul lucrãrilor publice, transporturilor
si locuintei;
- directorul Serviciului de Protectie si Pazã.
(2) La activitatea Comitetului interministerial
participã, în calitate de invitat, si un reprezentant al Administratiei
Prezidentiale.
Art. 4. - (1) Comisia de organizare este
condusã de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului si are în componentã câte un reprezentant din cadrul
urmãtoarelor autoritãti:
- Ministerul Afacerilor Externe;
- Secretariatul General al Guvernului;
- Ministerul Finantelor Publice;
- Ministerul de Interne;
- Ministerul Lucrãrilor Publice,
Transporturilor si Locuintei;
- Serviciul de Protectie si Pazã.
(2) La lucrãrile comisiei de organizare
participã, în calitate de invitat, si un reprezentant al Administratiei
Prezidentiale.
(3) Comisia de organizare va coordona, printr-un
departament operational, nominalizat de cãtre ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului, toate activitãtile
destinate organizãrii si desfãsurãrii Reuniunii anuale a
primilor-ministri ai tãrilor membre ale Acordului Central European de
Comert Liber (CEFTA), scop în care va realiza toate demersurile necesare si se
va întruni, sãptãmânal sau ori de câte ori va fi necesar, pentru
analiza stadiului pregãtirilor, informând operativ Comitetul
interministerial.
(4) În vederea organizãrii si
desfãsurãrii Sumitului si a Reuniunii pregãtitoare a
acestuia comisia de organizare va coopera si cu alte institutii publice si
private, precum si cu organizatii guvernamentale si neguvernamentale.
Art. 5. - (1) Finantarea cheltuielilor pentru
organizarea si desfãsurarea Summitului si a Reuniunii
pregãtitoare a acestuia se va realiza din bugetul Secretariatului
General al Guvernului pe anul 2001, în limita sumei de 4 miliarde lei,
stabilitã conform devizului estimativ prevãzut în anexa*) care
face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Cu suma prevãzutã la alin. (1) se
suplimenteazã bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2001
din Fondul de rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului.
(3) Se autorizeazã Ministerul Finantelor
Publice sã introducã modificãrile corespunzãtoare
în bugetul de stat si în bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul
2001.
(4) Cu sumele neutilizate se reîntregeste Fondul de
rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului, pânã la data de
30 noiembrie 2001.
Art. 6. - (1) Gestionarea actiunilor prevãzute
în prezenta hotãrâre va fi realizatã de Secretariatul General al
Guvernului.
(2) Secretariatul General al Guvernului are în
responsabilitate asigurarea tuturor bunurilor si serviciilor necesare pentru
buna organizare si desfãsurare a Reuniunii anuale a primilor-ministri ai
tãrilor membre ale Acordului Central European de Comert Liber (CEFTA),
prin achizitionarea acestora, în conformitate cu reglementãrile legale
în vigoare.
(3) Pentru conventiile care au ca obiect
achizitionarea de bunuri si servicii necesare în vederea organizãrii si
desfãsurãrii Reuniunii anuale a primilor-ministri ai
tãrilor membre ale Acordului Central European de Comert Liber (CEFTA)
pragurile mentionate la art. 13 lit. a) si b) din
Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice se
stabilesc la valoarea de 100.000 euro pentru fiecare.
(4) Secretariatul General al Guvernului va utiliza
sumele alocate pentru organizarea si desfãsurarea actiunilor
prevãzute la art. 1, în conformitate cu deciziile comisiei de
organizare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemneazã:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihãilescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 992.
*) Anexa se
comunicã institutiilor interesate
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
schimbarea dreptului de administrare asupra unor terenuri situate în comuna
Golesti,
judetul
Vrancea
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 9 si ale art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicã
si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã transmiterea unui teren din
domeniul public al statului si din administrarea Ministerului
Apãrãrii Nationale în domeniul public al comunei Golesti, judetul
Vrancea, si în administrarea Consiliului Local al Comunei Golesti.
Art. 2. - Se aprobã darea în administrare
Ministerului Apãrãrii Nationale a unui teren trecut din domeniul
public al comunei Golesti, judetul Vrancea, în domeniul public al statului, în
baza Hotãrârii Consiliului Local al Comunei Golesti nr. 20 din 29
decembrie 2000.
Art. 3. - Datele de identificare a terenurilor
mentionate la art. 1 si 2 sunt prevãzute în anexa care face parte
integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 4. - Predarea-primirea terenurilor transmise
potrivit art. 1 si 2 se face pe bazã de protocol încheiat între
pãrtile interesate, în termen de 60 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul apãrãrii nationale,
Gheorghe Matache,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor
si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 998.
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenurilor care fac obiectul schimbãrii
titularului dreptului de proprietate si de administrare
Nr. crt. |
Locul unde este situat terenul care se transmite |
Persoana juridicã de la care se transmite
terenul |
Persoana juridicã la care se transmite
terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
1. |
Comuna Golesti, judetul Vrancea |
Statul român, în administrarea Ministerului
Apãrãrii Nationale |
Comuna Golesti, în administrarea Consiliului Local
al Comunei Golesti |
Suprafata totalã = 4,0020 ha |
2. |
Comuna Golesti, judetul Vrancea |
Comuna Golesti, în administrarea Consiliului Local
al Comunei Golesti |
Statul român, în administrarea Ministerului
Apãrãrii Nationale |
Suprafata totalã = 4,0020 ha |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui teren, proprietate publicã a statului,
din
administrarea Ministerului Apãrãrii Nationale în administrarea
Consiliului
Local al Municipiului Timisoara, judetul Timis
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã transmiterea unui teren,
proprietate publicã a statului, situat în municipiul Timisoara, judetul
Timis, în suprafatã de 100 m 2 , având datele de identificare prevãzute
în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre, din
administrarea Ministerului Apãrãrii Nationale în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Timisoara.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenului transmis
potrivit art. 1 se face pe bazã de protocol încheiat între
pãrtileinteresate, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în
vigoare a prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul apãrãrii nationale,
Gheorghe Matache,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor
si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 999.
ANEXÃ
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului, proprietate publicã a statului,
situat în municipiul Timisoara, judetul Timis, carese transmite din administrarea
Ministerului Apãrãrii Nationale în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Timisoara
Locul unde este situat terenul care se transmite |
Autoritatea publicã de la care se transmite
administrarea terenului |
Autoritatea publicã în a cãrei administrare
se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
Municipiul
Timisoara, intersectia Str. Diminetii cu str. Pavlov |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
Consiliul
Local al Municipiului Timisoara |
Suprafata
totalã = 100 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
schimbarea dreptului de administrare asupra unor terenuri situate
în
municipiul Târgu Jiu, judetul Gorj
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publicã si regimul juridicã al acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã transmiterea unui teren,
proprietate publicã a statului, din administrarea Ministerului
Apãrãrii Nationale în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Târgu Jiu.
Art. 2. - Se aprobã darea în administrare
Ministerului Apãrãrii Nationale a unui teren trecut din domeniul
privat al municipiului Târgu Jiu în domeniul public al statului, în baza
Hotãrârii Consiliului Local al Municipiului Târgu Jiu nr. 77 din 26
martie 2001.
Art. 3. - Datele de identificare a terenurilor
mentionate la art. 1 si 2 sunt prevãzute în anexa care face parte
integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 4. - Predarea-preluarea terenurilor transmise
potrivit art. 1 si 2 se face pe bazã de protocol încheiat între
pãrtile interesate, în termen de 60 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul apãrãrii nationale,
Gheorghe Matache,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor
si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 1.000.
a terenurilor care fac obiectul schimbãrii
titularului dreptului de administrare
Nr. crt. |
Locul unde este situat terenul care se transmite |
Persoana juridicã de la care se transmite
terenul |
Persoana juridicã la care se transmite
terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
1. |
Municipiul
Târgu Jiu, punctul Vãdeni, judetul Gorj |
Ministerul
Apãrãrii |
Consiliul
Local al Nationale Municipiului Târgu Jiu |
Suprafata
= 8,4525 ha |
2. |
Municipiul
Târgu Jiu, punctul Turcinesti, judetul Gorj |
Consiliul
Local al Municipiului Târgu Jiu |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
Suprafata
= 7,6 ha |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unor terenuri,
proprietate
publicã a statului, situate în municipiul Constanta, judetul Constanta
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã transmiterea terenurilor,
proprietate publicã a statului, situate în municipiul Constanta, judetul
Constanta, având datele de identificare prevãzute în anexa care face
parte integrantã din prezenta hotãrâre, din administrarea
Ministerului Apãrãrii Nationale în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Constanta.
Art. 2. - Se aprobã transmiterea terenurilor,
proprietate publicã a statului, situate în municipiul Constanta, judetul
Constanta, având datele de identificare prevãzute în anexã, din
administrarea Consiliului Local al Municipiului Constanta în administrarea
Ministerului Apãrãrii Nationale.
Art. 3. - Predarea-preluarea terenurilor transmise
potrivit art. 1 si 2 se face pe bazã de protocol încheiat între
pãrtile interesate, în termen de 60 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul apãrãrii nationale,
Gheorghe Matache,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor
si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 1.001.
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenurilor, proprietate publicã a statului,
care fac obiectul schimbãrii titularului dreptului de administrare
Locul unde este situat terenul care se transmite |
Persoana juridicã de la care se transmite
terenul |
Persoana juridicã la care se transmite
terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
Municipiul
Constanta, Bd 1 Mai nr. 68-70 |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta (Piata Farului) |
-
suprafata totalã = 14.268 m 2 |
Municipiul
Constanta, Str. Dezrobirii |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta (Zona Marinarului) |
-
suprafata totalã = 3.000 m 2 |
Municipiul
Constanta, str. Stefãnitã Vodã nr. 13 |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
-
suprafata = 2.954 m 2 |
Municipiul
Constanta, str. Stefãnitã Vodã nr. 15 |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
-
suprafata = 1.500 m 2 |
Municipiul
Constanta, Str. Dunãrii (Piata Farului) |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
-
suprafata totalã = 262 m 2 |
Municipiul
Constanta, Bd 1 Mai nr. 19 |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
-
suprafata totalã = 11.052 m 2 |
Municipiul
Constanta, Bd Tomis - str. Mircea cel Bãtrân (extremitatea
nordicã a parcului). |
Consiliul
Local al Municipiului Constanta |
Ministerul
Apãrãrii Nationale |
-
suprafata totalã = 1.500 m 2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil situat
în municipiul Orãstie, judetul Hunedoara, din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul
public al municipiului Orãstie si în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Orãstie
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 9 alin. (1) si ale art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicã si regimul juridic al
acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã transmiterea imobilului -
constructie si teren aferent - situat în piata Aurel Vlaicu nr. 3, municipiul
Orãstie, judetul Hunedoara, având datele de identificare
prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta
hotãrâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul public al municipiului
Orãstie si în administrarea Consiliului Local al Municipiului
Orãstie.
Art. 2. - Predarea-preluarea bunurilor transmise
potrivit art. 1 se face în termen de 30 de zile de la data intrãrii în
vigoare a prezentei hotãrâri, pe bazã de protocol încheiat între
pãrtile interesate, la valoarea de inventar de la data transmiterii.
Art. 3. - Patrimoniul Ministerului Culturii si
Cultelor se diminueazã cu valoarea de inventar a bunurilor de la data
transmiterii, iar patrimoniul Consiliului Local al Municipiului Orãstie
se mãreste corespunzãtor cu aceeasi valoare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul culturii si cultelor,
Rãzvan Theodorescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 1.002.
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului - constructie si teren aferent - care se
transmite din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Culturii si Cultelor în domeniul public
al municipiului Orãstie si în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Orãstie
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridicã de la care se transmite
imobilul |
Persoana juridicã la care se transmite
imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
|||
Suprafata |
Valoarea (lei) |
|||||
Constructie |
Teren |
de inventar |
rãmasã |
|||
Municipiul
Orãstie, piata Aurel Vlaicu nr. 3, judetul Hunedoara |
Ministerul
Culturii si Cultelor |
Consiliul
Local al Municipiului Orãstie |
Aria
desfãsuratã =694 m2:
subsol, parter, etaj |
Suprafata
= 644 m2 Suprafata
construitã = 401,90 m2 |
Constructie
= 646.800.000 Valoarea terenului este inclusã în valoarea constructiei |
Constructie
= 641.567.861 Valoarea terenului este inclusã în valoarea constructiei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
constituirea si componenta
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 15 alin. 3 din Legea sanitarã veterinarã nr.
60/1974, republicatã, cu modificãrile si completãrile
ulterioare,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã constituirea
Comandamentului antiepizootic central, în componenta prevãzutã în
anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - Atributiile si rãspunderile
Comandamentului antiepizootic central sunt cele prevãzute de Legea
sanitarã veterinarã nr. 60/1974, republicatã, cu
modificãrile si completãrile ulterioare.
Art. 3. - Pe data intrãrii în vigoare a
prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Guvernului nr.
468/1995 privind constituirea si componenta Comandamentului antiepizootic
central, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151
din 17 iulie 1995.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul agriculturii,
alimentatiei si pãdurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihãilescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 1.004.
COMPONENTA
Comandamentului antiepizootic central
Presedinte - ministrul agriculturii, alimentatiei si
pãdurilor
Secretar - directorul general al Agentiei Nationale
Sanitare Veterinare din cadrul
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pãdurilor
Membri: reprezentanti ai conducerii
urmãtoarelor institutii:
- Ministerul Finantelor Publice
- Ministerul de Interne
- Ministerul Apãrãrii Nationale
- Ministerul Afacerilor Externe
- Ministerul Justitiei
- Ministerul Sãnãtãtii si
Familiei
- Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
- Ministerul Turismului
- Ministerul pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii
si Cooperatie
- Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
- Ministerul Lucrãrilor Publice,
Transporturilor si Locuintei
- Ministerul Administratiei Publice
- Secretariatul General al Guvernului.
7privind suplimentarea bugetului
Ministerului Culturii si Cultelor din Fondul de rezervã bugetarã
la dispozitia Guvernului pe anul 2001 pentru Parohia Romano-Catolicã
“Sfânta Cruce” din
municipiul Miercurea-Ciuc, judetul Harghita
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 3 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 82/2001 privind
stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitãtile de cult
apartinând cultelor religioase din România, precum si ale art. 20 din Legea nr.
72/1996 privind finantele publice, cu modificãrile si
completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se suplimenteazã bugetul Ministerului
Culturii si Cultelor cu suma de 2 miliarde lei din Fondul de rezervã
bugetarã la dispozitia Guvernului pe anul 2001, pentru Parohia
Romano-Catolicã “Sfânta Cruce” din municipiul Miercurea-Ciuc, judetul
Harghita.
Art. 2. - Se autorizeazã Ministerul Finantelor
Publice sã introducã modificãrile ce decurg din aplicarea
prezentei hotãrâri în bugetul de stat si în bugetul Ministerului
Culturii si Cultelor pe anul 2001.
Art. 3. - Ministerul Culturii si Cultelor si alte
organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare, în conformitate cu
prevederile legale, a sumelor alocate potrivit prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul culturii si cultelor,
Rãzvan Theodorescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 1.005.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea la Bucuresti, în perioada 25-26 octombrie 2001,
a
celei de-a doua Conferinte Regionale a Pactului de Stabilitate pentru Europa de
Sud-Est
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 22 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr.
216/2001, precum si ale art. 106 din Ordonanta de urgentã a Guvernului
nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - În perioada 25-26 octombrie 2001 se
organizeazã la Bucuresti, sub auspiciile Comisiei Europene,
Bãncii Mondiale, Coordonatorului special al Pactului de Stabilitate si
Guvernului României, a doua Conferintã Regionalã a Pactului de
Stabilitate pentru Europa de Sud-Est, denumitã în continuare Conferinta
Regionalã.
Art. 2. - (1) În vederea realizãrii
demersurilor si luãrii mãsurilor necesare pentru buna organizare
si desfãsurare a Conferintei Regionale se constituie o comisie de
organizare.
(2) Comisia de organizare este condusã de
ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si are în
componentã câte un reprezentant din cadrul urmãtoarelor
autoritãti:
- Secretariatul General al Guvernului;
- Ministerul Afacerilor Externe;
- Ministerul Finantelor Publice;
- Ministerul Apãrãrii Nationale;
- Ministerul de Interne;
- Ministerul Sãnãtãtii si
Familiei;
- Ministerul Lucrãrilor Publice, Transporturilor
si Locuintei;
- Prefectura Municipiului Bucuresti;
- Serviciul de Protectie si Pazã.
(3) La lucrãrile comisiei de organizare
participã, în calitate de invitat, si câte un reprezentant al
Administratiei Prezidentiale si al Camerei Deputatilor.
(4) Comisia de organizare va coordona printr-un
departament operational, nominalizat de cãtre ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului, toate activitãtile
destinate organizãrii si desfãsurãrii Conferintei
Regionale, scop în care va realiza toate demersurile necesare si se va întruni
ori de câte ori va fi necesar pentru analiza stadiului pregãtirilor.
Departamentul operational va informa operativ comisia de organizare în
legãturã cu orice problemã de competenta acesteia.
(5) În vederea organizãrii si
desfãsurãrii Conferintei Regionale comisia de organizare va
coopera si cu alte institutii publice si private, precum si cu organizatii
guvernamentale si neguvernamentale.
Art. 3. - (1) Finantarea cheltuielilor pentru
organizarea si desfãsurarea Conferintei Regionale se va realiza din
bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2001, în limita sumei de
4,53 miliarde lei.
(2) Bugetul detaliat al Conferintei Regionale se
aprobã de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului.
(3) Cu suma prevãzutã la alin. (1) se
suplimenteazã bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2001
din Fondul de rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului.
(4) Se autorizeazã Ministerul Finantelor
Publice sã introducã modificãrile corespunzãtoare
în bugetul de stat si în bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul
2001.
(5) Cu sumele neutilizate se reîntregeste Fondul de
rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului, pânã la data de
30 noiembrie 2001.
Art. 4. - (1) Gestionarea actiunilor prevãzute
în prezenta hotãrâre va fi realizatã de Scretariatul General al Guvernului.
(2) Secretariatul General al Guvernului are în
responsabilitate asigurarea tuturor bunurilor si serviciilor necesare pentru
buna organizare si desfãsurare a Conferintei Regionale, prin
achizitionarea acestora, în conformitate cu reglementãrile legale în
vigoare.
(3) Pentru conventiile care au ca obiect
achizitionarea de bunuri si servicii necesare în vederea organizãrii si
desfãsurãrii Conferintei Regionale pragurile mentionate la art.
13 lit. a) si b) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice se stabilesc la valoarea de 150.000 euro pentru
fiecare.
(4) Secretariatul General al Guvernului va utiliza
sumele alocate pentru organizarea si desfãsurarea actiunilor
prevãzute la art. 1, în conformitate cu deciziile comisiei de
organizare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihãilescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
8 octombrie 2001.
Nr. 1.008.
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
privind
amendarea cu 3% a Societãtii Comerciale “PRO TV” - S.R.L.
pentru
postul de televiziune PRO TV Bucuresti, având Licenta de emisie nr. TV 018
din
29 ianuarie 1993 si Decizia de autorizare nr. 084.0 din 13 octombrie 1994
În baza prevederilor art. 37 alin. (1) si în
conformitate cu dispozitiile art. 29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d
e :
Articol unic. - Consiliul National al Audiovizualului
a hotãrât amendarea Societãtii Comerciale “PRO TV” - S.R.L.
pentru postul de televiziune PRO TV Bucuresti, având Licenta de emisie nr. TV
018 din 29 ianuarie 1993 si Decizia de autorizare nr. 084.0 din 13 octombrie
1994, cu 3% din cifra de afaceri a anului precedent, în conformitate cu art. 37
alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului nr. 48/1992.
Aceastã mãsurã a fost
luatã de Consiliul National al Audiovizualului ca urmare a faptului
cã societatea comercialã a încãlcat prevederile Deciziei
Consiliului National al Audiovizualului nr. 47 din 20 aprilie 2000 privind
restrictii si avertizãri în scopul protectiei minorilor si ale Deciziei
Consiliului National al Audiovizualului nr. 65 din 23 mai 2000 privind
adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping si sponsorizare
în domeniul audiovizualului, neconformându-se astfel somatiilor publice nr.
4.825 din 28 august 2001 si nr. 5.402 din 25 septembrie 2001, somatii ce i-au
fost adresate pentru aceleasi abateri.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
5 octombrie 2001.
Nr. 122.
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
privind
amendarea cu 2% a Societãtii Comerciale
“Corporatia
pentru Culturã si Artã Intact” - S.A. pentru postul de
televiziune
Antena
1 din Bucuresti, având Licenta de emisie nr. TV 012 din 25 ianuarie 1993
si Decizia de autorizare nr. 025 din
14 iunie 1994
În baza prevederilor art. 37 alin. (1) si în
conformitate cu dispozitiile art. 29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d
e :
Articol unic. - Consiliul National al Audiovizualului
a hotãrât amendarea Societãtii Comerciale “Corporatia pentru
Culturã si Artã Intact” - S.A. pentru postul de televiziune
Antena 1 din Bucuresti, având Licenta de emisie nr. TV 012 din 25 ianuarie 1993
si Decizia de autorizare nr. 025 din 14 iunie 1994, cu 2% din cifra de afaceri
a anului precedent, în conformitate cu art. 37 alin. (1) lit. a) din Legea
audiovizualului nr. 48/1992.
Aceastã mãsurã a fost
luatã de Consiliul National al Audiovizualului ca urmare a faptului
cã societatea comercialã a încãlcat prevederile Deciziei
Consiliului National al Audiovizualului nr. 65 din 23 mai 2000 privind
adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping si sponsorizare
în domeniul audiovizualului, neconformându-se astfel Somatiei publice nr. 5.401
din 25 septembrie 2001, somatie ce i-a fost adresatã pentru aceleasi
abateri.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
5 octombrie 2001.
Nr. 123.
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
privind
amendarea cu 2% a Societãtii Române de Televiziune pentru postul de
televiziune
România
1, având Licenta de emisie nr. TV 180 din 11 martie 1999
În baza prevederilor art. 37 alin. (1) si în
conformitate cu dispozitiile art. 29 din Legea audiovizualului nr. 48/1992,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d
e :
Articol unic. - Consiliul National al Audiovizualului
a hotãrât amendarea Societãtii Române de Televiziune pentru
postul de televiziune România 1, având Licenta de emisie nr. TV 180 din 11
martie 1999, cu 2% din cifra de afaceri a anului precedent, în conformitate cu
art. 37 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului nr. 48/1992.
Aceastã mãsurã a fost
luatã de Consiliul National al Audiovizualului ca urmare a faptului
cã societatea comercialã.a încãlcat prevederile Deciziei
Consiliului National al Audiovizualului nr. 65 din 23 mai 2000 privind
adoptarea Normelor obligatorii pentru publicitate, teleshopping si sponsorizare
în domeniul audiovizualului, neconformându-se astfel Somatiei publice nr. 5.404
din 25 septembrie 2001, somatie ce i-a fost adresatã pentru aceleasi
abateri.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
5 octombrie 2001.
Nr. 124.