MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P
A R T E A I
Anul
XIII - Nr. 639 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 12 octombrie 2001
SUMAR
DECRETE
768. - Decret privind acordarea
gradului de general de brigadă unui colonel din Ministerul Apărării Nationale
si trecerea acestuia în rezervă
773. - Decret privind trecerea în
rezervă a unor generali din Ministerul de Interne
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
977. - Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Societătii Române de Televiziune din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului
979. - Hotărâre pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor
scoase din functiune, aflate în administrarea Serviciului Român de Informatii
ACTE ALE INSTITUTIEI AVOCATUL POPORULUI
95. - Ordin privind numirea
adjunctilor avocatului poporului
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
22. - Circulară privind ratele
dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii aferente lunii octombrie
2001 (perioade de aplicare)
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
acordarea gradului de general de brigadă unui colonel
din
Ministerul Apărării Nationale si trecerea acestuia în rezervă
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 99
din Constitutia României, precum si ale art. 43 alin. 1 lit. a), art. 45 lit.
a), art. 66 alin. 3 si ale art. 85 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 80/1995
privind Statutul cadrelor militare, astfel cum a fost modificat si completat
prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 90/2001,
având în vedere propunerea ministrului apărării
nationale,
Presedintele României d e c r e
t e a z ă:
Articol unic. - Pe data de 31 octombrie 2001 domnului
colonel Ion Constantin Rosu i se acordă gradul de general de brigadă si se
trece în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
9 octombrie 2001.
Nr. 768.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
trecerea în rezervă a unor generali
din
Ministerul de Interne
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 99
din Constitutia României, precum si ale art. 43 alin. 1 lit. a), art. 85 alin.
1 lit. e) si ale art. 109 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor
militare, astfel cum a fost modificat si completat prin Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 90/2001,
având în vedere propunerile ministrului de interne,
Presedintele României d e c r e
t e a z ă:
Articol unic. - Pe data de 31 octombrie 2001 domnul
general de brigadă Gheorghe Marin Botea, domnul general de brigadă Andrei
Constantin Odangiu si domnul general de divizie Petre Roman Vasilescu se trec
în rezervă.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
9 octombrie 2001.
Nr. 773.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului
Societătii
Române de Televiziune din Fondul
de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice si ale
art. 22 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea bugetului Societătii
Române de Televiziune din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului
cu suma de 5,0 miliarde lei pentru plata datoriei Societătii Române de
Televiziune fată de Société Éditrice de
la Chaîne Européenne Multilingue d’Informations Euronews (SECEMIE),
reprezentând datoria reesalonată pentru perioada 1998-2000 si cotizatia pe anul
2001.
Art. 2. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului
de stat pe anul 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul informatiilor publice,
Vasile Dîncu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 977.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea
bunurilor scoase din functiune, aflate în administrarea Serviciului Român de
Informatii
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 1 lit. a) si ale art. 3 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din
functiune, aflate în administrarea institutiilor publice de apărare, ordine
publică si sigurantă natională, aprobată si modificată prin Legea nr. 28/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea
licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate în
administrarea Serviciului Român de Informatii, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Serviciul Român de Informatii va emite norme
metodologice în aplicarea prezentei hotărâri, în termen de 45 de zile de la
data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Prezenta hotărâre va intra în vigoare la 30
de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Directorul Serviciului Român de Informatii,
Alexandru-Radu Timofte
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
4 octombrie 2001.
Nr. 979.
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune,
aflate în administrarea Serviciului Român de
Informatii
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Bunurile scoase din functiune, aflate în
administrarea unitătilor apartinând Serviciului Român de Informatii, pot fi
valorificate în starea fizică în care se află sau ca materiale si piese
rezultate în urma dezmembrării lor, astfel:
a) prin licitatie;
b) prin valorificare directă fără organizare de
licitatie, în cazul în care producătorul sau alt ofertant acceptă schimbarea
bunului cu altul nou având aceiasi parametri sau în alte situatii aprobate de
directorul Serviciului Român de Informatii la propunerea unitătilor centrale cu
atributii de înzestrare;
c) prin transmitere fără plată la alte institutii
publice, în conditiile legii.
(2) Modalitatea de valorificare se aprobă de
directorul Serviciului Român de Informatii, la propunerea unitătilor centrale
cu atributii de înzestrare.
Art. 2. - În sensul prezentului regulament prin bunuri
se întelege produsele, echipamentele si orice alte obiecte, de orice fel si
cu orice fel de descriere, cu exceptia clădirilor si a terenurilor.
Art. 3. - Fac obiectul valorificării bunurile:
a) cu resursele de functionare (ani, ore, km etc.)
îndeplinite si care, pentru refacerea resurselor, necesită cheltuieli mai mari
de 60% din valoarea de înlocuire;
b) cu resursele de functionare (ani, ore, km etc.)
neîndeplinite, dacă acestea nu mai sunt necesare institutiei, dacă sunt
excedentare sau dacă Serviciul Român de Informatii nu mai are dreptul să le
folosească, dar care pot fi folosite în continuare de către alte persoane
juridice sau fizice;
c) care nu au putut fi împrospătate sau când păstrarea
lor în depozite ar conduce la deprecieri ori stări periculoase de orice fel,
stabilite prin analize si încercări în laboratoare si poligoane specializate,
potrivit normelor care vor fi emise de ministere;
d) rezultate din dezmembrări.
Art. 4. - Bunurile care implică apărarea tării,
ordinea publică si siguranta natională, de natura armamentului, tehnicii de
luptă, mijloacelor si instalatiilor speciale, precum si cele care, datorită
caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare
de activitate pot fi valorificate la intern sau extern prin agentii economici
acreditati în productia si comercializarea unor asemenea bunuri, pe baza
preturilor negociate între părti.
Art. 5. - Deseurile rezultate în urma delaborărilor se
pot valorifica prin agenti economici români producători de munitii, prin
negocierea pretului.
Art. 6. - Bunurile aflate în administrarea unitătilor
Serviciului Român de Informatii, dezafectate de dotarea specific militară,
precum si cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de
activitate pot fi valorificate prin licitatie publică deschisă cu strigare.
Art. 7. - (1) Pentru bunurile a căror valorificare a
fost aprobată se interzice efectuarea oricăror lucrări ce necesită consum de
manoperă si materiale din fondurile Serviciului Român de Informatii pentru
schimbarea stării tehnice în care se aflau la data întocmirii
proceselor-verbale de scoatere din functiune.
(2) Pentru bunurile propuse a fi valorificate
nedezmembrate, precum si pentru materialele sau piesele rezultate în urma
dezmembrării, al căror pret initial de vânzare prin licitatie este de peste
10.000.000 lei, unitătile abilitate prin ordin al directorului Serviciului
Român de Informatii vor publica anunturile de vânzare într-o publicatie cu
circulatie la nivel national, cu cel putin 15 zile înainte de data stabilită
pentru licitatie.
(3) De asemenea, unitătile gestionare afisează anuntul
de vânzare la sediul propriu, precum si la sediul autoritătii administratiei publice
locale în a cărei rază teritorială functionează, cu 15 zile înainte de
desfăsurarea licitatiei.
(4) Pentru bunurile propuse a fi valorificate
nedezmembrate, precum si pentru materialele sau piesele rezultate în urma
dezmembrării, al căror pret initial de vânzare este sub 10.000.000 lei,
unitătile gestionare vor face publică data stabilită pentru licitatie numai
prin afisarea anuntului de vânzare la sediul propriu, precum si la sediul
autoritătii administratiei publice locale în a cărei rază teritorială
functionează, cu 15 zile înainte de desfăsurarea licitatiei.
Art. 8. - Anuntul privind vânzarea prin licitatie va
contine următoarele informatii:
a) denumirea si adresa unitătii organizatoare a
licitatiei, precum si locul unde pot fi văzute bunurile scoase din functiune
sau, după caz, materialele si piesele care fac obiectul licitatiei;
b) adresa, data si ora tinerii licitatiei pentru
vânzarea bunurilor, precum si datele de desfăsurare a următoarelor licitatii în
caz de neadjudecare;
c) numărul de telefon sau de fax la care se pot obtine
informatii despre bunurile ce fac obiectul licitatiei, precum si conditiile pe
care trebuie să le îndeplinească eventualii achizitori pentru a fi admisi la
licitatie;
d) pretul de pornire a licitatiei;
e) cota de cheltuieli de participare la licitatie;
f) cuantumul garantiei de participare la licitatie.
Art. 9. - La licitatiile pentru vânzarea bunurilor
scoase din functiune sau, după caz, a materialelor ori pieselor rezultate în
urma dezmembrării acestora poate participa orice persoană fizică sau juridică
care prezintă până la data tinerii sedintei de licitatie următoarele documente:
a) chitanta de achitare a cotei de cheltuieli de
participare la licitatie, eliberată de casieria unitătii organizatoare;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare la
registrul comertului si de pe codul fiscal pentru persoane juridice române sau
copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
c) dovada privind depunerea garantiei de participare
la licitatie.
CAPITOLUL II
Evaluarea bunurilor
Art. 10. - Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare prin vânzare se face de către o comisie de evaluare numită prin ordin al comandantului unitătii abilitate, compusă din 3-5 membri, din care în mod obligatoriu va face parte un reprezentant al compartimentului financiar-contabil.
Art. 11. - (1) Comisia de evaluare astfel constituită
va întocmi un raport de evaluare a bunurilor care urmează să fie valorificate.
Pretul initial de vânzare si, după caz, preturile diminuate vor fi aprobate de
ordonatorul de credite de la unitatea centrală competentă în domeniul bunurilor
aprobate pentru valorificare, după ce au fost vizate de controlul financiar
preventiv propriu.
(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere
formula stabilită în normele metodologice aprobate prin ordin al directorului
Serviciului Român de Informatii, precum si pretul pietei la bunuri de acelasi
fel.
CAPITOLUL III
Organizarea si desfăsurarea licitatiilor
Art. 12. - (1) Licitatiile se organizează de către
unitătile stabilite prin ordin al directorului Serviciului Român de Informatii.
(2) Locul de desfăsurare a licitatiei se va stabili de
către organizatorul acesteia, în functie de dispunerea unitătilor gestionare
ale bunurilor materiale si de cheltuielile ocazionate de această activitate.
Art. 13. - (1) Unitătile organizatoare numesc prin
ordin de zi pe unitate, cu cel putin 30 de zile înainte de data tinerii
licitatiei, comisia de licitatie formată din minimum 3 membri, cu următoarea
componentă:
a) presedintele si secretarul comisiei de licitatie,
din partea unitătii care organizează vânzarea prin licitatie;
b) alti reprezentanti, ca membri în comisia de
licitatie, care trebuie să fie specialisti cu experientă profesională în
domeniu si cu probitate morală.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitatie membrii
comisiei de evaluare.
Art. 14. - Nu pot participa la licitatie în calitate
de cumpărător membrii comisiilor de evaluare si ai comisiilor de licitatie si
nici sotul (sotia), fratii (surorile), copiii, părintii, socrii sau cumnatii
acestor membri.
Art. 15. - (1) Garantia de participare la licitatie va
fi stabilită de comisia de licitatie, va reprezenta 5-10% din valoarea
bunurilor si va fi depusă în contul unitătii organizatoare a licitatiei ori va
fi plătită la casieria acesteia cu cel putin 3 zile lucrătoare înaintea
desfăsurării licitatiei.
(2) Garantia de participare se returnează
participantilor care nu si-au adjudecat bunul material licitat sau care nu s-au
prezentat la licitatie.
Art. 16. - Organizatorul licitatiei întocmeste
următoarele documente:
a) caietul de sarcini, care cuprinde:
1. obiectul licitatiei;
2. cantitatea oferită;
3. pretul de începere a licitatiei, precum si valoarea
salturilor de supralicitare;
4. modalitătile de plată;
5. termenul limită de prezentare a documentelor de
către licitatori;
6. data si locul de desfăsurare a licitatiei;
7. modul de desfăsurare a licitatiei;
8. cuantumul garantiei care trebuie să fie depusă de
solicitanti pentru a fi admisi la licitatie;
9. modelul de contract (ca anexă);
10. o declaratie a licitatorului privind acceptarea
modelului de contract;
11. clauze asigurătorii privind:
- pierderea garantiei de participare la licitatie, în
cazul în care câstigătorul licitatiei renuntă la cumpărarea bunului si refuză
semnarea contractului de vânzare-cumpărare;
- neadmiterea la licitatie a persoanelor care nu
prezintă toate documentele sau care prezintă documente incomplete;
- alte conditii si precizări pe care comisia de
licitatie consideră că este necesar să le introducă;
b) fisa tehnică a bunului scos din functiune, pe baza
celei întocmite de unitatea militară gestionară;
c) raportul de evaluare;
d) tabelul cuprinzând persoanele care participă la
licitatie.
Tabelul se întocmeste de comisia de licitatie pe baza
documentelor, a cotei de cheltuieli de participare si a garantiei;
e) anuntul publicitar.
Art. 17. - Caietul de sarcini si fisa tehnică se pun
la dispozitie solicitantilor, contra cost, cu cel putin 10 zile lucrătoare
înainte de desfăsurarea licitatiei.
Art. 18. - Licitatorul are dreptul să examineze
instructiunile, formularele, termenii si specificatiile din documentele
licitatiei, iar în cazul în care are nevoie de lămuriri în legătură cu
documentele prezentate, le solicită în scris organizatorului licitatiei.
Organizatorul licitatiei răspunde în scris la toate solicitările primite, cu
cel putin 5 zile înainte de termenul limită de depunere a documentelor de către
licitatori.
Art. 19. - (1) Organizatorul licitatiei poate aduce
modificări documentelor licitatiei din proprie initiativă sau ca urmare a
solicitărilor licitatorilor.
(2) Modificările la documentele licitatiei vor fi
notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau fax, cu cel putin 5
zile înainte de termenul limită de depunere a documentelor.
(3) Omiterea vreunei informatii în documentele
licitatiei sau prezentarea unor documente necorespunzătoare fată de cele
stabilite prin caietul de sarcini determină descalificarea licitatorului
respectiv.
(4) Documentele licitatiei vor fi puse la dispozitie
persoanelor juridice si fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de
cheltuieli de participare la licitatie. În această sumă se includ valoarea
caietului de sarcini, precum si cheltuielile de organizare si desfăsurare a
licitatiei.
Art. 20. - Comisia de licitatie va analiza documentele
prezentate cu două zile înainte de începerea licitatiei si va întocmi lista
cuprinzând ofertantii acceptati, excluzându-i de la participare pe cei care nu
au îndeplinit conditiile sau care nu au prezentat, în totalitate si la termenul
stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu această ocazie comisia
de licitatie va verifica:
a) dosarele cu documentele licitatiei;
b) dacă publicitatea s-a făcut în mod corespunzător;
c) documentele privind calificarea participantilor la
icitatie, cerute prin caietul de sarcini.
Art. 21. - Solicitantilor care prezintă chitantele de
plată garantiei si a cotei de
participare la licitatie li se va permite examinarea amănuntită a bunurilor
materiale, fără unerea în functiune sau fără efectuarea probelor de rulaj nu se
admit consumuri de energie, de carburanti si lubrifianti sau de piese de schimb
si materiale).
Art. 22. - (1) Licitatiile se desfăsoară sub
conducerea comisiei de licitatie.
(2) Sedinta de licitatie este condusă de presedintele comisiei
de licitatie.
(3) În ziua si la ora stabilite pentru începerea
licitatiei, n cazul în care sunt minimum 2 participanti, presedintele comisiei
de licitatie anuntă obiectul licitatiei, face prezenta participantilor si
constată dacă sunt îndeplinite conditiile legale pentru desfăsurarea acesteia.
Presedintele anuntă pretul initial de vânzare de la care porneste strigarea, cu
precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitatie.
(4) Participantii la licitatie vor prezenta oferta de pręt
prin strigări. Oferta trebuie să respecte conditiile de salt precizate la
deschiderea licitatiei. Presedintele comisiei de licitatie anuntă cu glas tare
si clar suma oferită de licitator.
(5) Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se
strigă o sumă mai mare, presedintele comisiei de licitatie anuntă adjudecarea
licitatiei în favoarea participantului care a oferit ultima sumă.
(6) Licitatia se declară închisă după anuntarea
verbală a câstigătorului de către presedintele comisiei de licitatie si după
întocmirea procesului-verbal care se semnează de membrii comisiei de licitatie
si de participantii la licitatie.
(7) Procesul-verbal al licitatiei, împreună cu
documentele privind organizarea si desfăsurarea acesteia, se arhivează,
potrivit legii, la sediul unitătii organizatoare a licitatiei, iar un exemplar
al procesului-verbal se va trimite unitătii gestionare, constituind baza legală
a încheierii contractului de
vânzare-cumpărare.
Art. 23. - (1) Participantii la licitatie pot formula
contestatii în cazul în care consideră că nu s-au respectat dispozitiile legale
si precizările din caietul de sarcini referitoare la organizarea si
desfăsurarea licitatiei.
(2) Contestatiile se depun la sediul unitătii
organizatoare a licitatiei în termen de două zile lucrătoare de la încheierea
acesteia.
Art. 24. - Unitatea organizatoare a licitatiei este
obligată să solutioneze contestatia în termen de 5 zile lucrătoare de la
depunerea acesteia si să comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi
numită o comisie formată din 2-4 membri, altii decât cei care fac parte din
comisia de licitatie.
Art. 25. - (1) În maximum 10 zile lucrătoare de la
adjudecare sau de la solutionarea contestatiilor persoana căreia i s-a
adjudecat bunul licitat este obligată să semneze contractul de
vânzare-cumpărare si să achite pretul acestuia.
(2) Dacă persoana renuntă la cumpărarea bunului sau
dacă nu se prezintă în termen de 10 zile lucrătoare pentru semnarea
contractului de vânzare-cumpărare, pierde garantia depusă.
Art. 26. - (1) În cazul în care nu s-au prezentat
minimum 2 participanti la licitatie sau dacă nici un ofertant dintre cei
prezenti nu a oferit cel putin pretul de pornire, licitatia se va repeta,
încheindu-se proces-verbal de constatare.
(2) Repetarea licitatiei se va face numai după
trecerea a cel putin 15 zile lucrătoare de la data precedentei licitatii, iar
noul pret de pornire diminuat va fi aprobat de ordonatorul de credite de la
unitatea centrală de resort pentru bunurile aprobate spre valorificare.
(3) În cazul în care nici de această dată nu se
prezintă la licitatie minimum 2 participanti si nu se oferă cel putin pretul de
pornire, licitatia se va relua după cel putin 15 zile lucrătoare, iar pretul va
fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Procentul de
diminuare va fi stabilit prin ordin al directorului Serviciului Român de
Informatii.
(4) În situatia în care după a treia licitatie nu a
fost oferit cel putin pretul de pornire a licitatiei, bunurile se vor
valorifica conform celorlalte modalităti prevăzute la art. 1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase
din functiune, aflate în administrarea institutiilor publice de apărare, ordine
publică si sigurantă natională, aprobată si modificată prin Legea nr. 28/2001,
precum si la art. 9 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind
acumularea, scoaterea si împrospătarea produselor din rezervele proprii ale
fortelor destinate apărării nationale, aprobată prin Legea nr. 50/1999, cu
modificările ulterioare.
(5) Procedurile de valorificare prin selectie de
oferte sau prin negociere directă pot fi stabilite prin ordin al directorului
Serviciului Român de Informatii.
Art. 27. - (1) Bunurile care nu au fost vândute prin
licitatie, selectie de oferte sau prin negociere directă, care nu au fost
schimbate cu altele noi având aceiasi parametrii ori care nu au fost transmise
fără plată altor institutii publice, în conditiile legii, pot fi valorificate
nedezmembrate, cu aprobarea ordonatorului de credite stabilit prin ordin al
directorului Serviciului Român de Informatii, prin agenti economici care au ca
obiect de activitate achizitionarea de materiale refolosibile.
(2) Pretul de valorificare se stabileste prin
negociere directă, urmând ca acesta să se consemneze într-un proces-verbal de
negociere.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 28. - Cota cheltuielilor de participare la
licitatie se determină astfel încât să nu depăsească cheltuielile ocazionate de
organizarea si desfăsurarea licitatiei.
Art. 29. - Bunurile materiale de natura mijloacelor
si/sau a instalatiilor speciale în legătură cu care ordonatorul principal de
credite apreciază că prin procedura de valorificare se poate aduce atingere
metodelor de muncă specifice Serviciului Român de Informatii nu fac obiectul
valorificării.
Art. 30. - Sumele obtinute în urma organizării
licitatiilor de valorificare a bunurilor scoase din functiune vor fi retinute
integral de Serviciul Român de Informatii si li se va da destinatia prevăzută
de lege.
ACTE ALE INSTITUTIEI AVOCATUL POPORULUI
INSTITUTIA
AVOCATUL POPORULUI
privind
numirea adjunctilor avocatului poporului
În conformitate cu prevederile art. 13 lit. e),
coroborat cu art. 11 si 12 din Legea nr. 35/1997 privind organizarea si
functionarea institutiei Avocatul Poporului,
în baza Avizului pentru numirea adjunctilor avocatului
poporului al Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunităti si validări a
Senatului României nr. XXIII/1.149/2001,
având în vedere Hotărârea Senatului nr. 33 din 4
octombrie 2001 pentru numirea avocatului poporului,
se emite următorul ordin:
Art. 1. - Începând cu data de 10 octombrie 2001 se
numesc în functia de adjunct al avocatului poporului:
- conf. univ. dr. Gheorghe Iancu;
- conf. univ. dr. Claudia Moarcăs.
Conform prevederilor art. 33 alin. (3) din Legea nr.
35/1997 functia de adjunct al avocatului poporului se asimilează cu functia de
secretar de stat.
Art. 2. - Adjunctii avocatului poporului vor depune
jurământul în fata unui vicepresedinte al Camerei Deputatilor si a unui vicepresedinte
al Senatului.
Art. 3. - În conformitate cu prevederile art. 11 din
Legea nr. 35/1997 numirea adjunctilor avocatului poporului se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
AVOCATUL POPORULUI,
prof. univ. dr. IOAN MURARU
Bucuresti,
10 octombrie 2001.
Nr. 95.
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind
ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii aferente lunii
octombrie 2001
(perioade
de aplicare)
În baza prevederilor art. 8 din Legea nr. 101/1998
privind Statutul Băncii Nationale a României si în aplicarea prevederilor
Regulamentului nr. 4/1998 privind regimul rezervelor minime obligatorii,
republicat,
Banca Natională a României h o t ă r
ă s t e:
Ratele dobânzilor plătite la rezervele minime
obligatorii aferente lunii octombrie 2001 (perioade de aplicare) sunt:
- 20,0%, pentru rezervele minime obligatorii
constituite în lei;
- 2,2%, pentru rezervele minime obligatorii
constituite în dolari S.U.A.;
- 1,7%, pentru rezervele minime obligatorii
constituite în euro.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti, 10 octombrie 2001.