MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P
A R T E A I
Anul
XIII - Nr. 621 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 2 octombrie 2001
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 203 din 26 iunie 2001 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, modificată si completată
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
920. - Hotărâre privind aprobarea bugetelor de
venituri si cheltuieli pe anul 2001 pentru companiile si societătile nationale,
societătile comerciale si institutele nationale de cercetare-dezvoltare aflate
sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Industriei si Resurselor,
precum si a transferurilor pentru societătile comerciale din sectorul minier si
pentru Societatea Comercială “Romplumb” - S.A. Baia Mare
921. - Hotărâre privind exceptarea de la plata
taxelor vamale a unor produse, materii prime si materiale necesare pentru
punerea în circulatie a noilor pasapoarte românesti
922. - Hotărâre privind aprobarea Listei cuprinzând
echipamentele pentru protectia mediului scutite de la plata taxelor vamale de
import, achizitionate în cadrul proiectului “Sistemul meteorologic integrat
national
923. - Hotărâre privind organizarea în România a
celei de-a 3-a Reuniuni a Comitetului de Coordonare a Procesului Reuniunii
Ministrilor Apărării din Sud-Estul Europei (SEDM-CC) si a celei de-a 6-a
Reuniuni a Comitetului Director Politico-Militar (PMSC) al Fortei
Multinationale de Pace din Sud-Estul Europei (MPFSEE)
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
20. - Circulară privind ratele dobânzilor practicate
de Banca Natională a României la facilitătile permanente acordate băncilor
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 26 iunie 2001
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r)
din Legea
nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, modificată si completată
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Gabriela Ghită - procuror
Marioara Prodan - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, modificată si completată, exceptie ridicată de Iosif Conta, Ioana Vlasiu si Maria Anton în Dosarul nr. 10.817/1999 al Judecătoriei Pitesti, judetul Arges.
La apelul nominal se prezintă Smaranda Pârcă asistată de avocat Nicolae
Teodorescu, lipsind celelalte părti, fată de care procedura de citare este
legal îndeplinită.
Reprezentantul părtii prezente solicită respingerea exceptiei de
neconstitutionalitate, considerând că aceasta a fost ridicată doar pentru
tergiversarea cauzei, autorii exceptiei neprezentându-se în fata Curtii pentru
a argumenta neconstitutionalitatea textelor de lege criticate. Se mai arată că
nu sunt încălcate prevederile constitutionale ale art. 1 alin. (3) referitoare
la statul de drept, ale art. 16 referitoare la egalitatea în drepturi si nici
cele ale art. 138 alin. (1) referitoare la impozite si taxe.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a
exceptiei de neconstitutionalitate, precizând că textul de lege criticat nu
contravine prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei. Se mai
arată că jurisprudenta Curtii Constitutionale, în deplin acord cu cea a Curtii
Europene a Drepturilor Omului, a stabilit că principiul egalitătii nu înseamnă
uniformitate, fiind premise tratamente juridice diferite pentru situatii
deosebite. De asemenea, consideră că nu este încălcat nici art. 138 alin. (1)
din Constitutie, referitor la impozite si taxe, deoarece acestea se stabilesc
numai prin lege, cerintă constitutională îndeplinită în spetă, întrucât
scutirea de plata taxelor judiciare de timbru s-a dispus prin Ordonanta
Guvernului nr. 11/1998, aprobată si modificată prin Legea nr. 112/1998. În
final se consideră că prevederile art. 49 din Constitutie nu au incidentă în
cauză, deoarece textele de lege criticate nu se referă la nici un drept
fundamental, astfel încât nu se pune problema vreunei restrângeri a
exercitiului unui asemenea drept.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 21 septembrie 2000, pronuntată în Dosarul nr.
10.817/1999, Judecătoria Pitesti a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit. r) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, modificată si completată,
exceptie ridicată de
Iosif Conta, Ioana Vlasiu si Maria Anton.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia
sustin că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile constitutionale ale
art. 1 alin. (3) referitoare la principiul statului de drept si la cel al
dreptătii, ale art. 16 referitoare la egalitatea în drepturi, ale art. 49
referitoare la restrângerea exercitiului unor drepturi si al unor libertăti si
pe cele ale art. 138 alin. (1) referitoare la impozite si taxe.
Exprimându-si opinia asupra exceptiei, instanta de judecată consideră că aceasta
este neîntemeiată.
În conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, deoarece dispozitiile art. 15 lit. r) din Legea nr.
146/1997, modificată si completată, nu încalcă prevederile art. 16 alin. (1)
din Constitutie. Se mai consideră că “principiul egalitătii
presupune ca
tratamentul juridic să fie identic pentru situatii identice, un regim diferit
putând să fie aplicat pentru categorii de persoane aflate în situatii
diferite”. În acest sens se face referire la jurisprudenta Curtii
Constitutionale, si anume la Decizia Curtii Constitutionale nr. 21 din 18
ianuarie 2001 si la Decizia Curtii Constitutionale nr. 22 din 8 februarie 2000.
Se mai arată că prevederile art. 138 alin. (1) din Constitutie, referitoare la
impozite si taxe, nu sunt încălcate, întrucât stabilirea, prin lege, a
impozitelor si taxelor nu exclude posibilitatea instituirii unor scutiri
(exceptări) de la plata acestora. În final se consideră că nu sunt încălcate
nici prevederile art. 49 alin. (2) din Constitutie, întrucât “Neexistând o
restrângere a unui drept, nu poate fi vorba, în consecintă, nici de proportionalitate”.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum rezultă din
cererea formulată de autorul acesteia si din încheierea de sesizare, îl
constituie dispozitiile art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997 privind taxele
judiciare de timbru, modificate si completate prin Ordonanta Guvernului nr. 11
din 29 ianuarie 1998
pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare
de timbru, publiccată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 30
ianuarie 1998, aprobată cu modificări si completări prin egea nr. 112 din 5
iunie 1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 9
iunie 1998, dispozitii care au următorul continut: “Sunt scutite de taxe
judiciare de timbru actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea
căilor de atac, referitoare la: […]
r) cererile introduse de proprietari sau de succesorii acestora pentru
restituirea imobilelor preluate de stat sau de alte persoane juridice în
perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum si cererile accesorii si
incidente.”
În sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia au invocat
următoarele prevederi constitutionale:
- Art. 1 alin. (3): “România este stat de drept, democratic si
social, în care demnitatea omului, drepturile si libertătile cetătenilor,
libera dezvoltare a personalitătii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezintă
valori supreme si sunt garantate.”;
- Art. 16 alin. (1): “Cetătenii
sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără
discriminări.”;
- Art. 49: “(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate
fi restrâns numai prin lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea
sigurantei nationale, a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertătilor cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamităti naturale ori ale unui sinistru
deosebit de grav.
(2) Restrângerea trebuie să fie proportională cu situatia care a
determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertătii.”;
- Art. 138 alin. (1): “Impozitele, taxele si orice alte venituri ale
bugetului de stat si ale bugetului asigurărilor sociale de stat se stabilesc
numai prin lege.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că aceasta
este neîntemeiată pentru următoarele considerente:
Potrivit art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare
de timbru, modificată si completată, sunt scutite de plata taxei judiciare de
timbru cererile introduse de proprietari sau de succesorii acestora pentru
restituirea imobilelor preluate de stat sau de alte persoane juridice în perioada
6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum si cererile accesorii si incidente.
Curtea retine că aceste dispozitii legale nu pot fi considerate contrare
prevederilor art. 1 alin. (3) din Constitutie, care statuează că “România
este stat de drept”, iar “dreptatea si pluralismul politic reprezintă
valori supreme”, care “sunt garantate”, deoarece tocmai rolul
preeminent al legii în guvernarea tării este de esenta statului de drept.
Totodată Curtea observă că scutirea de plata taxei judiciare de timbru a fostilor
proprietari sau a succesorilor acestora pentru actiunile având ca obiect
restituirea imobilelor preluate de stat, în perioada mentionată în textul de
lege criticat, nu numai că nu reprezintă o “nedreptate”, ci, dimpotrivă,
constituie o măsură prin care se facilitează accesul la justitie al acestei
categorii de proprietari (nedreptătiti prin cunoscutele încălcări ale dreptului
de proprietate săvârsite de stat în perioada amintită), măsură care are ca
finalitate tocmai garantarea “dreptătii” ca “valoare supremă în stat”
si, prin urmare, aplicarea textului constitutional pretins a fi încălcat.
Curtea constată, de asemenea, că textul de lege criticat nu contravine
nici prevederilor art. 138 alin. (1) din Constitutie, deoarece stabilirea numai
prin lege a impozitelor, taxelor, precum si a oricăror alte venituri ale
bugetului de stat si ale bugetului asigurărilor sociale de stat, dispozitie
constitutională cuprinsă în acest text, nu este încălcată prin prevederea, în
lege, a unor scutiri de plată a taxei judiciare de timbru. Stabilirea
veniturilor bugetului de stat este de nivelul legii, iar nu de cel al Legii
fundamentale. Prin urmare, legiuitorul, care este competent să stabilească
impozite si taxe, are si latitudinea să prevadă scutiri în cazurile în care
consideră că acestea sunt necesare si justificate.
Referitor la critica de neconstitutionalitate vizând încălcarea art. 16
alin. (1) din Constitutie, Curtea
constată că si aceasta este neîntemeiată, deoarece textul de lege criticat,
instituind scutiri de taxe de timbru pentru anumite categorii de cereri, nu
face nici o diferentiere între contribuabili. Pe de altă parte, asa cum Curtea
Constitutională a stabilit în mod constant în jurisprudenta sa, în acord cu
jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, principiul egalitătii nu
înseamnă uniformitate, asa încât, în cazul unor situatii diferite, un tratament
diferit este posibil când acesta se justifică în mod obiectiv si rational, asa
cum este si în cazul dispozitiilor legale criticate.
În ceea ce priveste încălcarea principiului proportionalitătii
restrângerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti, prevăzut la art.
49 alin. (2) din Constitutie, Curtea constată că acest principiu nu are
incidentă în cauză, întrucât prin dispozitiile art. 15 lit. r) din Legea nr.
146/1997 privind taxele judiciare de timbru, modificată si completată, nu este
restrâns nici unul dintre drepturile fundamentale prevăzute în titlul II din
Constitutie si nici vreun alt drept.
De altfel, Curtea Constitutională s-a mai pronuntat asupra
constitutionalitătii art. 15 lit. r) din Legea nr. 146/1997, modificată si
completată, respingând exceptiile de neconstitutionalitate, ca fiind
neîntemeiate (de exemplu: Decizia nr. 22 din 8 februarie 2000, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 13 septembrie 2000,
Decizia nr. 21 din 18 ianuarie 2001, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 109 din 5 martie 2001).
Curtea retine că atât solutiile pronuntate anterior, cât si
considerentele care au stat la baza acestora îsi păstrează valabilitatea si în
prezenta cauză, întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să determine
schimbarea jurisprudentei Curtii.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 lit.
r) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, modificată si
completată, exceptie ridicată de Iosif Conta, Ioana Vlasiu si Maria Anton în
Dosarul nr. 10.817/1999 al Judecătoriei Pitesti, judetul Arges.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 26 iunie 2001.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Marioara Prodan
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2001 pentru companiile
si
societătile nationale, societătile comerciale si institutele nationale de
cercetare-dezvoltare
aflate sub
autoritatea sau în coordonarea Ministerului Industriei si Resurselor,
precum si a
transferurilor pentru societătile comerciale din sectorul minier
si pentru
Societatea Comercială “Romplumb”-S.A. Baia Mare
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 48
alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, cu
modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2001 ale companiilor si societătilor nationale, societătilor comerciale, precum si ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Industriei si Resurselor, prevăzute în anexa nr. I (1-36).
(2) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în anexa nr. I se
aprobă de Ministerul Industriei si Resurselor.
Art. 2. - (1) Subventia acordată companiilor, societătilor nationale si
societătilor comerciale din sectorul minier este prevăzută în anexa nr. II
(1-7).
(2) Regularizarea subventiei la sfârsitul anului se va face pe baza
deconturilor definitive anuale, eventualele diferente în plus sau în minus fată
de prevederi putând fi redistribuite între societătile comerciale de către
ordonatorul principal de credite, în limita sumelor înscrise în bugetul de
stat.
Art. 3. - (1) Se aprobă nivelul transferurilor pentru companiile,
societătile nationale si societătile comerciale din sectorul minier, prevăzute
în anexa nr. III (1-8).
(2) Se aprobă transferurile pentru Societatea Comercială “Romplumb”-S.A.
Baia Mare, prevăzute în anexa nr. IV.
(3) Pe baza realizărilor efective se poate efectua regularizarea
trimestrială în structura cheltuielilor de această natură, cu încadrarea în
volumul total al transferurilor.
(4) Transferurile destinate acoperirii unei părti din cheltuielile
ocazionate de prelucrarea cenusilor de pirită la Societatea Comercială “Uzina
de Valorificare a Cenusilor de Pirită”-S.A. Turnu Măgurele se vor acorda pe
baza normelor unitare aprobate de Ministerul Industriei si Resurselor pentru
productia realizată pe perioada expirată de la începutul anului si cea
programată pentru perioada curentă, potrivit contractelor încheiate si
graficelor de livrare aprobate.
Art. 4. - Alocatiile de capital pentru constituirea stocului de
sigurantă si de consum la Compania Natională a Uraniului în anul 2001 se vor
acorda la produsul octoxid de uraniu, prin derogare de la prevederile art. 1
din Hotărârea Guvernului nr. 69/1993 privind modul de constituire si finantare
a stocului de uraniu în concentrat. Se aprobă structura cheltuielilor de
reprocesare pentru cantitatea de 55 tone de uraniu în concentrat, care este
prevăzută în anexa nr. V.
Art. 5. - Ministerul Industriei si Resurselor poate solicita de la
bugetul de stat pentru redistribuire, pe baza deconturilor prezentate de
agentii economici în luna decembrie 2001, sumele reprezentând subventii si/sau
transferuri rămase disponibile la finele anului 2001.
Art. 6. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în
bugetele de venituri si cheltuieli ale companiilor si societătilor nationale,
societătilor comerciale, precum si ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
prevăzute la art. 1, reprezintă limite maxime si nu pot fi depăsite decât în
cazuri justificate, cu aprobarea Guvernului, la propunerea ministerului de
resort, cu avizul Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale si al
Ministerului Finantelor Publice.
(2) În cazul în care în executie se înregistrează depăsiri sau
nerealizări ale veniturilor aprobate, companiile si societătile nationale,
societătile comerciale, precum si institutele nationale de cercetare-dezvoltare
pot efectua cheltuieli în functie de realizarea veniturilor, cu încadrarea în
indicatorii de eficientă aprobati.
(3) În cadrul cheltuielilor prevăzute la art. 26 din Legea bugetului de
stat pe anul 2001 nr. 216/2001, cu modificările ulterioare, societătile
comerciale din industria minieră vor prevedea si contributia la fondurile de
interventie ale asociatiei profesionale, în conformitate cu art. 51 din Legea
minelor nr. 61/1998.
Art. 7. - Cheltuielile cu salariile brute corespunzătoare numărului de
personal prevăzut să fie utilizat suplimentar în anul 2001 fată de cel realizat
în anul 2000, precum si cele corespunzătoare cresterii productivitătii muncii
în anul 2001 fată de anul 2000, stabilite în conditiile prevederilor art. 27
din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001, cu modificările
ulterioare, se vor efectua proportional cu gradul de realizare a cresterii
productivitătii muncii.
Art. 8. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 6 si 7 constituie
contraventie, dacă nu a fost săvârsită în astfel de conditii încât, potrivit
legii penale, să fie considerată infractiune, si se sanctionează cu amendă de
la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Contraventiei prevăzute la alin. (1) îi sunt aplicabile prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
(3) Contraventia se constată si amenda se aplică de organele de control
financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate de
nerespectarea prezentei hotărâri.
Art. 9. - Anexele nr. I (1-36), II (1-7), III (1-8), IV si V fac parte
integrantă din prezenta hotărâre si se comunică persoanelor juridice
interesate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul industriei si resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti, 20
septembrie 2001.
Nr. 920.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
exceptarea de la plata taxelor vamale a unor produse, materii prime
si materiale
necesare pentru punerea în circulatie a noilor pasapoarte românesti
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 70
din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se exceptează de la plata taxelor vamale, până la data de 1
iunie 2003, în limita unui contingent tarifar de 35.550.000 euro, importul
bunurilor prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Administrarea contingentului tarifar prevăzut la art. 1 se
efectuează prin licente eliberate de Ministerul Afacerilor Externe -
Departamentul pentru comert exterior si promovare economică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Bucuresti, 20
septembrie 2001.
Nr. 921.
ANEXĂ
Nr. crt. |
Denumirea produsului |
U.M. |
Cantitatea |
Valoarea (euro) |
Încadrarea tarifară |
Observatii |
1. |
Pasapoarte simple
de tip nou |
bucată |
1.000.000 |
5.950.000 |
4911.99.00 |
|
2. |
Sistemul pentru
emiterea a 5 milioane pasapoarte de tip
nou, compus din echipamente de
calcul si auxiliare: |
|
|
|
|
|
|
calculatoare |
bucată |
149 |
|
8471.41.90 |
|
|
servere |
bucată |
151 |
|
8471.41.90 |
|
|
routere |
bucată |
2 |
|
8471.41.90 |
|
|
scanere |
bucată |
51 |
|
8471.80.00 |
|
|
cititoare optice de calitate pentru
pasapoarte |
bucată |
50 |
|
8471.90.00 |
|
|
cititoare barcode |
bucată |
155 |
|
8471.90.00 |
|
|
imprimante calculator |
bucată |
94 |
|
8471.60.40 |
|
|
UPS |
bucată |
245 |
|
8504.40.20 |
|
|
laminatoare
pasapoarte |
bucată |
51 |
|
8472.20.00 |
|
|
hub 16 porturi UTP
+ 1 port BNC |
bucată |
43 |
|
8471.80.00 |
|
|
hub 24 porturi UTP
+ 1 port BNC |
bucată |
1 |
|
8471.80.00 |
|
|
instalatii pentru conditionarea aerului |
bucată |
43 |
|
84.15 |
|
|
mobilier pentru
calculatoare compus din birouri si scaune ergonomice |
|
106 |
|
94.0394.01 |
|
|
Valoare totală: |
|
|
5.800.000 |
|
|
3. |
a) Linie completă
pentru tipărirea în România a 4 milioane pasapoarte de tip nou, compusă din: |
|
|
|
|
|
|
masină de tipărit ofset cu unitate de numerotare
|
bucată |
1 |
|
84.43 |
|
|
masină de tipărit intaglio |
bucată |
1 |
|
84.43 |
|
|
masină de perforat
semiautomată cu laser pentru perforat pasapoarte |
bucată |
1 |
|
84.43 |
|
b) |
Linie completă de
finisare pentru pasapoarte, compusă
din: |
|
|
|
|
|
|
masină de colationat
|
bucată |
1 |
|
84.41 |
|
|
masină de tăiat |
bucată |
1 |
|
84.41 |
|
|
masină de cusut |
bucată |
1 |
|
84.41 |
|
|
masină de ambalat |
bucată |
1 |
|
84.41 |
|
|
Valoare totală: |
|
|
19.500.000 |
|
|
4. |
Materii prime si
materiale pentru tipărirea în România a 4
milioane pasapoarte de tip nou, compuse
din: |
|
|
|
|
|
|
hârtie specială
pentru carnetul de pasaport |
|
|
|
48.02 |
|
|
material de copertă
Balacron pentru coperta
pasaportului |
|
|
|
39.18 |
|
|
cerneluri speciale
pentru tipărirea în pasaport |
|
|
|
32.15 |
|
|
fir de coasere în 3
culori pentru carnetul de pasaport |
|
|
|
56.04 |
|
|
folie TKO pentru
pagina cu fotografia titularului
pasaportului |
|
|
|
39.21 |
|
|
Valoare totală: |
|
|
4.300.000 |
|
|
|
TOTAL GENERAL: |
|
|
35.550.000 |
|
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Listei cuprinzând echipamentele pentru protectia mediului scutite
de la plata
taxelor vamale de import, achizitionate în cadrul proiectului
“Sistemul
meteorologic integrat national”
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 7
lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal de import al
României, aprobată prin Legea nr. 102/1994, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Lista cuprinzând echipamentele pentru protectia
mediului scutite de la plata taxelor vamale de import, în limita unui
contingent valoric de 55 milioane dolari S.U.A., în cadrul obiectivului de
investitie “Sistemul meteorologic integrat national”, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - (1) Administrarea contingentului tarifar se efectuează prin
licente de import eliberate de Ministerul Afacerilor Externe, cu avizul
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
(2) Modelul avizului Ministerului Apelor si Protectiei Mediului este
prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
Florin Stadiu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Bucuresti, 20
septembrie 2001.
Nr. 922.
cuprinzând echipamentele pentru protectia mediului scutite de la plata
taxelor vamale de import si a comisionului vamal, achizitionate în cadrul
proiectului “Sistemul meteorologic integrat national”
Nr. crt. |
Denumirea
echipamentului |
Denumirea pozitiei
tarifare |
Pozitia tarifară |
1. |
Radare
meteorologice Doppler în banda S – 5 bucăti |
Alte instrumente si
aparate electronice de meteorologie, hidrologie si de geofizică |
9015.80.11 |
2. |
Echipamente pentru
reteaua de detectie a fulgerelor |
Alte instrumente si
aparate electronice de meteorologie, hidrologie si de geofizică |
9015.80.11 |
3. |
Echipamente pentru
sistemul de achizitie si receptie a datelor prin satelit METEOSAT |
Alte instrumente si
aparate electronice de meteorologie, hidrologie si de geofizică |
9015.80.11 |
4. |
Echipamente de
prelucrare a datelor pentru modelare si prognoză meteorologică |
Unităti de
prelucrare a datelor numerice (digitale) |
8471.50.90 |
5. |
Echipamente pentru
reteaua de balize si statii hidrologice fluviale si maritime ale Statului
Major al Fortelor Navale |
Alte instrumente si
aparate electronice de meteorologie, hidrologie si de geofizică |
9015.80.11 |
6. |
Echipamente de
receptie a datelor si prognozelor meteorologice speciale pentru: |
Unităti de
prelucrare a datelor numerice (digitale) |
8471.50.90 |
|
Statul Major al
Fortelor Navale |
|
|
|
Statul Major al
Fortelor Aeriene |
|
|
|
Statul Major
General al Armatei |
|
|
|
Ministerul de
Interne |
|
|
|
Ministerul
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei |
|
|
|
Inspectoratul de
Protectie Civilă |
|
|
|
Ministerul Apelor
si Protectiei Mediului |
|
|
|
Compania Natională “Apele
Române” - S.A. |
|
|
|
Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor |
|
|
|
Regia Autonomă
Autoritatea Aeronautică Civilă Română |
|
|
|
Institutul National
de Cercetări Marine |
|
|
7. |
Statii
meteorologice automate |
Alte instrumente si
aparate electronice de meteorologie, hidrologie si de geofizică |
9015.80.11 |
8. |
Echipamente pentru
infrastructura retelei de comunicatii meteorologice |
Alte unităti de
masini automate de prelucrare a
datelor |
8471.80.00 |
AVIZ
privind scutirea de la plata taxelor vamale de import si a comisionului
vamal a echipamentelor
pentru protectia mediului, achizitionate în cadrul proiectului “Sistemul
meteorologic integrat national”
nr. ............. din .....................
Exemplar destinat:
1. Denumirea agentului economic beneficiar al importului
2. Denumirea agentului economic care efectuează importul
3. Autoritatea centrală care coordonează activitatea agentului economic
beneficiar al importului
4. Codul tarifar si denumirea echipamentelor importate si utilizate
exclusiv pentru protectia mediului
5. Detalii privind echipamentele importate si activitătile pe care le
vor deservi
6. Documentele care se anexează (în copie)
7. Ministerul Apelor si Protectiei Mediului - semnatari.
privind
organizarea în România a celei de-a 3-a Reuniuni a Comitetului de Coordonare
a Procesului
Reuniunii Ministrilor Apărării din Sud-Estul Europei (SEDMĐCC)
si a celei
de-a 6-a Reuniuni a Comitetului Director Politico-Militar (PMSC) al Fortei
Multinationale de Pace din Sud-Estul Europei (MPFSEE)
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă organizarea în România a celei de-a 3-a Reuniuni a
Comitetului de Coordonare a Procesului Reuniunii Ministrilor Apărării din
Sud-Estul Europei (SEDMĐCC) si a celei de-a 6-a Reuniuni a Comitetului Director
Politico-Militar (PMSC) al Fortei Multinationale de Pace din Sud-Estul Europei
(MPFSEE) în luna septembrie 2001.
Art. 2. - (1) Cheltuielile determinate de organizarea si desfăsurarea
activitătilor se vor încadra în limitele stabilite de normele legale în vigoare
si se vor suporta din bugetul pe anul 2001 aprobat Ministerului Apărării
Nationale.
(2) Numărul participantilor la activitătile prevăzute la art. 1, precum
si cazarea acestora se vor asigura prin derogare de la prevederile cap. 2 pct.
2 si, respectiv, pct. 5 lit. B din Normele privind organizarea în tară a actiunilor
de protocol si a unor manifestări cu caracter cultural-stiintific, precum si
cheltuielile ce se pot efectua în acest scop de către institutiile publice,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 552/1991, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării nationale,
Sorin Encutescu,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20
septembrie 2001.
Nr. 923.
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind
ratele dobânzilor practicate de Banca Natională a României
la
facilitătile permanente acordate băncilor
În baza prevederilor art. 2 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul
Băncii Nationale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului nr.
1/2000 privind operatiunile de piată monetară efectuate de Banca Natională a
României si facilitătile de creditare si de depozit acordate de aceasta
băncilor,
având în vedere evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Consiliul de Administratie al Băncii Nationale a României h o t ă r ă s t e:
Începând cu data de 1 octombrie 2001 nivelurile următoarelor rate ale
dobânzii practicate de Banca Natională a României se stabilesc astfel:
- rata dobânzii la facilitatea de depozit: 6% pe an;
- rata dobânzii la facilitatea de creditare: 65% pe an.
PRESEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE
AL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti, 25
septembrie 2001.
Nr. 20.