MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P
A R T E A I
Anul
XIII - Nr. 746 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 22 noiembrie 2001
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 250 din 18 septembrie 2001 referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18, 19 si 20 din
Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitătilor economice de stat ca regii
autonome si societăti comerciale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
661/444/2.196. - Ordin al ministrului muncii si solidaritătii sociale, al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si solidaritătii sociale, al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului finantelor publice nr. 4.079/268/1.480/2001 privind încadrarea în activitatea de creatie de programe pentru calculator
2.185. - Ordin al ministrului finantelor publice
pentru aprobarea unor formulare tipizate cu regim special
4.640/827/762/46/1.512. - Ordin al directorului
Serviciului Român de Informatii, al directorului Serviciului de Informatii
Externe, al directorului Serviciului de Protectie si Pază, al directorului
Serviciului de Telecomunicatii Speciale si al ministrului finantelor publice
pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea, utilizarea si
reportarea veniturilor extrabugetare reprezentând indemnizatii cuvenite pentru
cazurile de producere a riscurilor asigurate la bunurile din dotare
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 18 septembrie 2001
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18, 19 si 20
din Legea
nr. 15/1990 privind reorganizarea unitătilor economice de stat ca regii
autonome
si societăti
comerciale
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Ioan Vida - judecător
Gabriela Ghită - procuror
Marioara Prodan - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 18, 19 si 20 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitătilor
economice de stat ca regii autonome si societăti comerciale, exceptie ridicată
de Societatea Comercială “Horoscop” - S.R.L. Bucuresti în Dosarul nr.
4.702/1998 al Tribunalului Bucuresti – Sectia comercială.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de
citare este legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune
concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, precizând că
textele de lege criticate nu contravin prevederilor constitutionale ale art. 135
alin. (1), referitoare la obligatia statului de a ocroti proprietatea, si nici
celor ale alin. (6) al aceluiasi articol, referitoare la caracterul inviolabil
al proprietătii, prevederi invocate de autorul exceptiei. Se mai arată că în
jurisprudenta sa Curtea Constitutională a constatat că dispozitiile art. 18, 19
si 20 din Legea nr. 15/1990 sunt constitutionale. Întrucât nu au intervenit noi
elemente, se solicită mentinerea acestei jurisprudente.
Referitor la definirea notiunii de “patrimoniu”, definire solicitată de
autorul exceptiei, se consideră că este inadmisibilă în conformitate cu
prevederile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 11 decembrie 2000, pronuntată în Dosarul nr.
4.702/1998, Tribunalul Bucuresti – Sectia comercială a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18,
19 si 20 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitătilor economice de
stat ca regii autonome si societăti comerciale, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Horoscop” - S.R.L. Bucuresti.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia
sustine că “prevederile art. 18-20 din Legea nr. 15/1990 nu sunt în concordantă
cu principiile prevăzute de art. 135 alin. (1) din Constitutie, care prevede că
“Statul ocroteste proprietatea” si alin (6) al aceluiasi articol care
stipulează că “Proprietatea privată este, în conditiile legii, inviolabilă””.
Se mai arată că dispozitiile alin. 2 al art. 20 din Legea nr. 15/1990 potrivit
cărora “Bunurile din patrimoniul societătii comerciale sunt proprietatea
acesteia [...]” sunt inechitabile, deoarece Primăria, ca organ al
administratiei locale, administrează si în prezent aceste bunuri ale statului
aflate în raza ei de competentă. În ceea ce priveste notiunea de “patrimoniu”,
folosită la art. 18, 19 si 20 din Legea nr. 15/1990, se sustine că aceasta
creează lcconfuzie si injustete, în sensul că societătile comerciale au devenit
proprietare ale unor bunuri pe care nu le aveau în administrare sau nu aveau
încheiate, pentru acestea, contracte de închiriere, deoarece nu aveau folosinta
bunurilor respective, în detrimentul Primăriei care le administra în fapt si în
drept”. În consecintă, autorul exceptiei solicită explicarea de către Curtea
Constitutională a notiunii de “patrimoniu”.
Exprimându-si opinia asupra exceptiei, instanta de judecată consideră că aceasta
este neîntemeiată, întrucât dispozitiile legale criticate nu contravin textelor
constitutionale invocate.
În conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul său de vedere, apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, autorul.acesteia neindicând, de
altfel, motivele de
neconstitutionalitate. Se mai arată că asupra constitutionalitătii
acelorasi dispozitii legale Curtea Constitutională s-a mai pronuntat (si anume
prin Decizia nr. 37 din 3 aprilie 1996, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 141 din 8 iulie 1996, si prin Decizia nr. 9 din 22
ianuarie 1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141
din 7 iulie 1997), stabilind că acestea sunt conforme prevederilor
Constitutiei. Referitor la definirea de către Curtea Constitutională a notiunii
de “patrimoniu”, definire solicitată de autorul exceptiei, se arată în
aceeasi opinie că aceasta “este o problemă ce nu intră în câmpul de actiune al
contenciosului constitutional”.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtilor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei,
precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum rezultă din
cererea formulată de autorul acesteia si din încheierea de sesizare, îl
constituie dispozitiile art. 18, 19 si 20 din Legea nr. 15/1990 privind
reorganizarea unitătilor economice de stat ca regii autonome si societăti
comerciale, dispozitii referitoare la modalitătile juridice de transformare a
unitătilor economice de stat în societăti comerciale, la inventarierea patrimoniului
acestora, la evaluarea si stabilirea capitalului societătilor comerciale
înfiintate pe această cale, în conditiile stabilite prin hotărâre a Guvernului,
precum si la capitalul social si bunurile din patrimoniul societătilor
comerciale.
În sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia a
invocat încălcarea prevederilor constitutionale ale art. 135 alin. (1),
potrivit cărora “Statul ocroteste proprietatea”, precum si a celor ale
alin. (6) al aceluiasi articol, conform cărora “Proprietatea privată este,
în conditiile legii, inviolabilă”.
De asemenea, autorul exceptiei a considerat că notiunea de “patrimoniu”
creează “confuzie si injustitie” si a solicitat Curtii Constitutionale să
explice “întelesul juridic al notiunii de patrimoniu”.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că aceasta
este neîntemeiată, deoarece nu există o incompatibilitate a textelor de lege
criticate cu prevederile constitutionale invocate. Astfel, dispozitiile art.
18, 19 si 20 din Legea nr. 15/1990 se integrează, în realitate, în ansamblul
normelor prin care legiuitorul preconstitutional a stabilit bazele unui sistem
economic compatibil cu regulile
economiei de piată, sistem bazat pe proprietatea privată, opus esential
sistemului economic centralizat, pe care l-a înlocuit, sistem care se baza pe
proprietatea de stat. Totodată, Curtea retine că dispozitiile art. 18 si 19 din
Legea nr. 15/1990 au doar un caracter tehnic, prevăzând modul de înfiintare a societătilor
comerciale, elementele obligatorii ale statutului acestora, obligativitatea
înscrierii societătii în registrul camerelor de comert si industrie, precum si
inventarierea patrimoniului si evaluarea capitalului social, operatiuni care
trebuie să respecte conditiile stabilite prin hotărârea Guvernului. Or, aceste
dispozitii nu încalcă în nici un mod obligatia statului de a ocroti
proprietatea, îndatorire prevăzută la art. 135 alin. (1) din Constitutie, si
nici inviolabilitatea, în conditiile legii, a proprietătii private, prevăzută
la alin. (6) al aceluiasi articol constitutional. Dimpotrivă, anticipând aceste
prevederi constitutionale, legiuitorul preconstitutional a creat cadrul
legislativ pentru transformarea proprietătii de stat în proprietatea privată a
societătilor comerciale, societăti ulterior privatizabile, creând astfel
premisele unei economii de piată.
Curtea constată că dispozitiile art. 20 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitătilor
economice de stat ca regii autonome si societăti comerciale nu reprezintă, de
asemenea, o încălcare a textelor constitutionale invocate, întrucât nu încalcă
obligatia statului de a ocroti proprietatea, ci, dimpotrivă, au asigurat
conditiile legislative pentru exercitarea si extinderea acestui rol, si, pe de
altă parte, nu contravin nici inviolabilitătii, în conditiile legii, a
proprietătii private, pentru că aceste dispozitii au creat bazele necesare
pentru privatizarea fostelor unităti economice de stat. De altfel, asupra
constitutionalitătii art. 20 din Legea nr. 15/1990 Curtea Constitutională s-a
mai pronuntat, stabilind prin mai multe
decizii (de exemplu, prin Decizia nr. 15 din 6 februarie 1995, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 din 22 decembrie 1995) că
prevederile sale sunt conforme Constitutiei.
Întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să determine o
reconsiderare a acestei jurisprudente, atât considerentele acelei decizii, cât
si solutia pronuntată îsi păstrează valabilitatea si în prezenta cauză.
Astfel fiind, Curtea retine, potrivit art. 150 alin. (1) din
Constitutie, că textele de lege criticate au rămas în vigoare, întrucât nu
contravin Constitutiei, exceptia urmând să fie respinsă.
În ceea ce priveste solicitarea autorului exceptiei de a se explica
“întelesul juridic al notiunii de patrimoniu”, Curtea constată că aceasta nu
intră în sfera controlului de constitutionalitate, deoarece potrivit art. 2
alin. (3) fraza a doua din Legea nr. 47/1992, republicată, “Curtea
Constitutională nu se poate pronunta asupra modului de interpretare si aplicare
a legii, ci numai asupra întelesului său contrar Constitutiei”.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145
alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 18, 19 si 20 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea
unitătilor economice de stat ca regii autonome si societăti comerciale,
exceptie ridicată de Societatea Comercială “Horoscop” - S.R.L. Bucuresti în Dosarul nr. 4.702/1998 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 18 septembrie 2001.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Marioara Prodan
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITĂTII SOCIALE Nr. 661/6 noiembrie 2001 |
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI Nr. 444/1 noiembrie 2001
|
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 2.196/7 noiembrie 2001 |
pentru
modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si solidaritătii
sociale,
al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului
finantelor publice
nr.
4.079/268/1.480/2001 privind încadrarea în activitatea de creatie de programe
pentru calculator
Ministrul muncii si solidaritătii sociale, ministrul comunicatiilor si
tehnologiei informatiei si ministrul finantelor publice, având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 94/2001 pentru completarea
art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, ale
Hotărârii Guvernului nr. 4/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale, cu
modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 20/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, precum si ale Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările ulterioare,
emit prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale, al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului finantelor publice
nr. 4.079/268/1.480/2001 privind încadrarea în activitatea de creatie de
programe pentru calculator, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 441 din 6 august 2001, se modifică si se completează după cum urmează:
1. După articolul 1 se introduc articolele 11 , 12 si 13 cu următorul cuprins:
“Art. 1 1 . - Prin activitatea de creatie de programe pentru calculator, în
sensul Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 94/2001, se întelege activitătile
mentionate în anexa nr. 1.
Art. 12 .
- Diplomele de absolvire prevăzute la art. 1 pct. 3 sunt diplomele de absolvire
a unei forme de învătământ superior de lungă durată având înscrisă una dintre
specializările: Automatică, Calculatoare, Informatică, Matematică, Cibernetică,
Electronică, respectiv una dintre specializările cuprinse în anexa nr. 2.
Art. 13 .
- (1) Venitul de 10.000 dolari S.U.A. mentionat la art. 1 pct. 4 este venitul
realizat de către angajator în anul fiscal precedent si înregistrat distinct în
balantele analitice, ca urmare a activitătii de creare de programe pentru
calculator destinate comercializării pe bază de contract.
(2) Calculul venitului mentionat la alin. (1) se face pe baza respectivelor înregistrări, utilizându-se cursul de schimb valutar mediu lunar corespunzător lunii în care a fost înregistrat venitul, curs de schimb valutar comunicat de Institutul National de Statistică.”
2. După articolul 2 se introduc articolele 21 si 22 cu următorul cuprins:
“Art. 21 .
- Dosarul cuprinzând documentele justificative se va păstra la sediul
angajatorului în vederea controlului, la organele fiscale fiind depuse
declaratiile privind impozitul pe venitul global prevăzute de normele legale în
vigoare.
Art. 22 .
- Statul de plată întocmit separat pentru angajatii care beneficiază de
scutirea de impozit, în conformitate cu art. 2 lit. f), se va depune lunar la
inspectoratele teritoriale de muncă.”
3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - Scutirea de impozit prevăzută de Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 94/2001 se aplică lunar, numai pentru veniturile de natură
salarială obtinute în baza unui contract individual de muncă.”
4. După articolul 3 se introduce articolul 31 cu următorul cuprins:
“Art. 31 .
- Încadrarea unei persoane în categoriile de activităti sau de ocupatii, în
scopul beneficierii de scutirea de impozit prevăzută de Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 94/2001, constituie responsabilitatea angajatorului.”
5. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.”
6. Anexa devine anexa nr. 1.
7. După anexa nr. 1 se introduce anexa nr. 2 cu următorul cuprins:
LISTA
cuprinzând specializările
1. Automatică si informatică industrială
2. Calculatoare, Inginerie electrică si calculatoare
3. Electronică, Electronică aplicată, Electronică si telecomunicatii,
Comunicatii
4. Matematică, Matematică informatică
5. Informatică, Informatică economică, Informatică aplicată
6. Cibernetică si informatică economică, Cibernetică si previziune
economică, Contabilitate si informatică de gestiune”
Art. II. - Ordinul ministrului muncii si solidaritătii sociale, al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului finantelor publice
nr. 4.079/268/1.480/2001 privind
încadrarea în activitatea de creatie de programe pentru calculator, cu
modificările si completările aduse prin prezentul ordin, va fi republicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o nouă
numerotare.
Ministrul muncii si solidaritătii sociale, Marian Sârbu |
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, Ion Smeeianu, secretar de stat |
p. Ministrul finantelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat |
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
pentru
aprobarea unor formulare tipizate cu regim special
Ministrul finantelor publice,
având în vedere atributiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea
financiară si contabilă si a normelor metodologice privind întocmirea si
utilizarea acestora, potrivit cărora, la propunerea principalilor utilizatori,
Ministerul Finantelor Publice aprobă introducerea de noi formulare tipizate cu
regim special, comune si specifice, precum si modificarea sau eliminarea celor
aflate în uz,
emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelele unor formulare specifice cu regim
special privind activitatea financiară si contabilă, prevăzute în anexele nr.
1-3.
(2) Se aprobă modelele unor formulare specifice cu regim special privind
activitatea financiară si contabilă si normele privind întocmirea si utilizarea
acestora, prevăzute în anexele nr. 4-6.
Art. 2. - Directia de reglementări contabile din cadrul Ministerului
Finantelor Publice va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 6
noiembrie 2001.
Nr. 2.185.
ANEXA Nr. 1
Furnizor
.................................................................. ................................................................................. (denumirea, forma
juridică) Nr. de
înmatriculare în registrul comertului/anul ................................................................................. Codul fiscal
............................................................. Sediul
(localitatea, str. nr.)..................................... Judetul
................................................................... Contul
..................................................................... Banca
..................................................................... |
Cumpărător
............................................................ ................................................................................. (denumirea, forma
juridică) Nr. de
înmatriculare în registrul comertului/anul ................................................................................. Codul fiscal
............................................................. Sediul (localitatea,
str. nr.)..................................... Judetul
................................................................... Contul
..................................................................... Banca
..................................................................... |
FACTURĂ FISCALĂ
Nr. facturii ................................................
Data (ziua, luna, anul) ............................
Nr. avizului de însotire a mărfii ............. (dacă este cazul)
Marca Furnizorul Conditiile de
livrare |
Descrierea mărfii |
Valoarea Greutatea reală Volumul Metri de planseu Greutatea taxabilă |
||
1. Denumirea
produselor sau serviciilor TOTAL |
2. Valoarea Cota
T.V.A. 0% |
3. Valoarea Cota T.V.A. % |
||
Câmpul (1) |
Câmpul (2) |
|||
Total fără taxe |
Cota T.V.A |
Total T.V.A. |
|
T.V.A. |
Câmpul (3) |
Câmpul (4) |
Câmpul (5) |
Câmpul (6) |
|
Semnătura Stampila |
Total |
Câmpul (7) |
Aprobat prin O.M.F.P. nr. 2.185/2001 EGETRA 14-4-10/A.
Ex. de factură fiscală
Aprobat prin O.M.F.P.
nr. 2.185/2001 AUTOLIV 14-4-10/A
Ex. de factură fiscală
Aprobat prin O.M.F.P.
nr. 2.185/2001 RONDO 14-4-10/A.
ANEXA Nr. 4.
Ex. de factură fiscală
Aprobat prin O.M.F.P.
nr. 2.185/2001. CONSERV 14-4-10/A
FACTURĂ FISCAL Ă
(cod CONSERV 14-4-10/A)
Formular cu regim special de înseriere si numerotare
Se tipăreste în seturi cu câte 3 file în culori diferite: negru pe
fundal bej-gălbui - exemplarul 1, rosu pe fundal rosu - exemplarul 2, verde pe
fundal verde - exemplarul 3. În partea de sus a celor 3 exemplare se va face
mentiunea: EXEMPLARUL NR. 1, EXEMPLARUL NR. 2, respectiv EXEMPLARUL NR. 3.
1. Serveste ca:
- document pe baza căruia se întocmeste instrumentul de decontare a
produselor si mărfurilor livrate, a lucrărilor executate sau a serviciilor
prestate;
- document de însotire a mărfii pe timpul transportului;
- document de încărcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului
si a cumpărătorului.
2. Se întocmeste manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, în trei
exemplare, la livrarea produselor si a mărfurilor, la executarea lucrărilor si
la prestarea serviciilor, de către compartimentul desfacere sau de alt
compartiment desemnat pe baza dispozitiei de livrare, a avizului de însotire a
mărfii sau a altor documente care atestă executarea lucrărilor si prestarea
serviciilor si se semnează de compartimentul emitent.
3. Circulă:
- la furnizor:
- la compartimentul în care se efectuează operatiunea de control
financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control
financiar preventiv se acordă numai pe exemplarul nr. 3;
- la persoanele autorizate să dispună încasări în contul de la bancă al
unitătii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidentele
operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor (exemplarul nr. 2, la
care se anexează dispozitia de livrare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în
contabilitate (exemplarul nr. 3);
- la cumpărător:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operatiunii
(exemplarul nr. 1);
- la compartimentul care efectuează operatiunea de control financiar
preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul nr. 1);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plătii, precum
si pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul nr. 1).
4. Se arhivează:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul nr. 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul nr. 3);
- la cumpărător:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul nr. 1).
Nr. loc |
S.C. …………………..
(denumirea, forma juridica) Codul ………………… Sediul ………………… (
loclitatea, str., nr.) Judetul ………………... Contul ………………… Banca ………………... |
|
Bilet seria …. Nr.
……… |
BILET DE CALATORIE
DATA/RUTA L.s. |
|
Valoare bilet …………. Lei din care T.V.A.( …%) …… lei |
|
Valoare bilet …………. Lei |
|
din care T.V.A.( …%) …… lei |
|
Valoare bilet …………. Lei |
|
din care T.V.A.( …%) …… lei |
|
Valoare bilet …………. Lei |
|
Valoare bilet …………. Lei |
|
din care T.V.A.( …%) …… lei |
|
Valoare bilet …………. Lei |
|
din care T.V.A.( …%) …… lei |
|
Valoare bilet …………. Lei |
|
S.C. …………………..
(denumirea, forma juridica) Codul ………………… Sediul ………………… (
loclitatea, str., nr.) Judetul ………………... Contul ………………… Banca ………………... |
|
Bilet seria …. Nr.
……… |
|
BILET DE CALATORIE
DATA/RUTA L.s. |
Aprobat prin O.M.F.P. nr. 2.185/2001 TRAUTO
14-4-1/a
(cod TRAUTO 14-4-1/a)
Formular cu regim special de tipărire, înseriere si numerotare
Tipărit în blocuri cu câte 50 de file, pe hârtie obisnuită într-o
singură culoare
În spatiile care apar în modelul de bilet de călătorie, respectiv
“Valoare bilet: ”, vor fi pretipărite preturile, care se modifică periodic în
functie de evolutia preturilor si de nivelul inflatiei.
Spatiul liber din rubrica “BILET DE CĂLĂTORIE (DATA/RUTA)” se
completează, la eliberarea biletului, de conducătorul auto prin aplicarea
stampilei aferente datei si rutei pe care se deplasează călătorul.
1. Serveste ca:
- document justificativ pe baza căruia unitatea prestatoare asigură
serviciile de transport interurban de călători;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea prestatorului
si a beneficiarului, după caz;
- document care stă la baza întocmirii situatiei privind încasările.
2. Se întocmeste de către prestatorul de servicii într-un exemplar cu
matcă si parte detasabilă.
3. Circulă:
- la beneficiarul transportului interurban - partea dreaptă a biletului,
care se detasează, pentru a dovedi la orice control plata transportului si
pentru înregistrarea în contabilitatea acestuia;
- la prestatorul de servicii rămâne matca, pentru înregistrarea în
contabilitate.
4. Se arhivează:
- la beneficiarul transportului interurban (biletul din partea dreaptă a
formularului);
- la prestatorul de servicii (matca formularului).
Furnizor
...............................................................(denumirea, forma
juridică) din Registrul
comertului ................................... .Codul fiscal
............................................................. Sediul
(localitatea, str. nr.)..................................... Judetul
................................................................... Contul
..................................................................... Banca
..................................................................... |
Cumpărător
.................................................(denumirea, forma
juridică) Nr. din Registrul
comertului................................. Codul fiscal
........................................................... Sediul
(localitatea, str. nr.) .................................. Judetul
................................................................. Contul
.................................................................. Banca
................................................................... |
BON DE ÎNSOTIRE A PRODUSELOR
Nr. .....................................................
Data (ziua, luna, anul) ....................
SPECIFICATIA (produsul, ambalajul etc.) |
Cantitatea livrată (receptionată) kg |
Indici de calitate |
Nr. tichet laborator |
||||
Brut |
Tara |
Net |
Greutate hl (kg) |
Corpuri străine (%) |
Umiditate (%) |
||
1 |
2 |
3 |
4= (2-3) |
5 |
6 |
7 |
8 |
Date privind
expeditia: Semnătura si
stampila furnizorului |
Numele delegatului
................................................................................................ Felul
autovehiculului ........................................ Capacitatea
............................ t Nr. circulatie
.......................................................................................................... Ora sosirii la
încărcat ............................ Ora plecării încărcat
.......................... Ora sosirii la
descărcat ......................... Ora plecării descărcat
....................... Semnătura de
primire a cărăusului |
||||||
De plată: |
km total parcursi
....................; Ore în circulatie ..................; Ore ce depăsesc
timpii normati ............. |
||||||
Mentiuni privind
depăsirea timpilor normati: |
Semnătura delegatilor la receptie |
Furnizor: |
|||||
Beneficiar: |
Aprobat prin O.M.F.P.
nr. 2.185/2001 CEREAL 14-3-6/Aa
BON DE ÎNSOTIREA PRODUSELOR
(cod CEREAL 14-3-6/Aa)
Formular cu regim special de tipărire, înseriere si numerotare
Tipărit în blocuri cu câte 100 de file, formate din 25 de seturi a câte
4 file
1. Serveste ca:
- document de însotire a mărfii pe timpul transportului;
- document care stă la baza întocmirii actului de receptie si calcul de
către depozitar.
2. Se întocmeste în 4 exemplare de către ferma de productie care
livrează marfa către depozitar, în vederea efectuării prestatiilor pentru a o
aduce la indicii de calitate prevăzuti de STAS pentru fiecare produs.
3. Circulă:
- la furnizor:
- la conducătorul auto care efectuează transportul, servindu-i la
confirmarea transportului si la plata acestuia (exemplarul nr. 3);
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantitătilor transportate
si stabilirea cantitătii utile de plată, confruntându-se cu cea stabilită
(exemplarul nr. 2);
- la ferma de productie care a livrat produsul, în vederea înregistrării
productiei obtinute (exemplarul nr. 4);
- la depozitar (cumpărător):
- la magazie, pentru încărcarea în gestiune a produsului, după
efectuarea receptiei cantitative si calitative de către gestionar, laborator si
delegatul furnizorului (exemplarul nr. 1).
4. Se arhivează:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul nr. 3);
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul nr. 3 al
facturii (exemplarul nr. 2);
- la ferma de productie, în vederea înregistrării productiei în
registrul de urmărire a realizării productiei si a bugetului de venituri si
cheltuieli (exemplarul nr. 4);
- la depozitar (cumpărător):
- la compartimentul financiar-contabil, pentru întocmirea actului de
receptie si calcul, atasat la exemplarul nr. 1 al
facturii (exemplarul
nr. 1).
SERVICIUL ROMÂN DE INFORMATII nr. 4.640/23 august 2001 |
SERVICIUL DE INFORMATII EXTERNE nr. 827/16 august 2001 |
SERVICIUL DE PROTECTIE SI PAZĂ nr. 762/24 august 2001 |
|
SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE nr. 46/24 august 2001 |
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE nr. 1.512/10 august 2001 |
||
pentru
aprobarea Normelor metodologice privind constituirea, utilizarea
si
reportarea veniturilor extrabugetare reprezentând indemnizatii cuvenite
pentru
cazurile de producere a riscurilor asigurate la bunurile din dotare
Directorii Serviciului Român de Informatii, Serviciului de Informatii
Externe, Serviciului de Protectie si Pază, Serviciului de Telecomunicatii
Speciale si ministrul finantelor publice,
în temeiul prevederilor art. II din Legea nr. 43/2001 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 15/1998 cu privire la asigurările facultative de
bunuri, persoane si răspundere civilă în Ministerul Apărării Nationale,
Ministerul de Interne si Ministerul Justitiei - Directia Generală a
Penitenciarelor,
emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind constituirea,
utilizarea si reportarea veniturilor extrabugetare reprezentând indemnizatii
cuvenite pentru cazurile de producere a riscurilor asigurate la bunurile din
dotare, emise în aplicarea Legii nr. 15/1998 cu privire la asigurările
facultative de bunuri, persoane si răspundere civilă în Ministerul Apărării
Nationale, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informatii, Serviciul de
Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Pază, Serviciul de
Telecomunicatii Speciale si Ministerul Justitiei - Directia Generală a
Penitenciarelor si a Legii nr. 43/2001 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 15/1998 cu privire la asigurările facultative de bunuri, persoane si
răspundere civilă în Ministerul Apărării Nationale, Ministerul de Interne si
Ministerul Justitiei -
Directia Generală a
Penitenciarelor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Normele metodologice prevăzute la art. 1 se publică în Mon
itorul Oficial al României, Partea I.
Directorul Serviciului Român de Informatii, Radu Timofte |
p. Directorul Serviciului de Informatii Externe, Constantin Rotaru |
p. Directorul Serviciului de Protectie si Pază, Iulian Crăiniceanu |
|
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Tudor Tănase |
p. Ministrul finantelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat |
||
NORME METODOLOGICE
privind constituirea, utilizarea si reportarea veniturilor extrabugetare
reprezentând indemnizatii cuvenite
pentru cazurile de producere a riscurilor asigurate la bunurile din
dotare
1. Potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 15/1998 cu
privire la asigurările facultative de bunuri, persoane si răspundere civilă în
Ministerul Apărării
Nationale, Ministerul
de Interne, Serviciul Român de Informatii, Serviciul de Informatii Externe,
Serviciul de Protectie si Pază, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si
Ministerul Justitiei - Directia Generală a Penitenciarelor, cu modificările si
completările ulterioare, sumele reprezentând indemnizatiile cuvenite pentru
cazurile de producere a riscurilor asigurate la bunurile din dotare se retin ca
venituri extrabugetare de către Ministerul Apărării Nationale, Ministerul de
Interne, Serviciul Român de Informatii, Serviciul de Informatii Externe,
Serviciul de Protectie si Pază, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si
Ministerul Justitiei - Directia Generală a Penitenciarelor si se gestionează
prin contul 50.03 “Disponibil al ministerelor si institutiilor subordonate”,
deschis la Directia de trezorerie si contabilitate publică a municipiului
Bucuresti pe seama ordonatorilor principali de credite.
Contul 50.03 “Disponibil al ministerelor si institutiilor subordonate”
se creditează cu sumele reprezentând indemnizatiile cuvenite pentru cazurile de
producere a riscurilor asigurate la bunurile din dotare si se debitează cu
sumele reprezentând cheltuieli privind repararea sau achizitionarea de tehnică
militară.
Disponibilul rămas la finele anului se reportează în anul următor cu
aceeasi destinatie.
Pentru constituirea si utilizarea veniturilor extrabugetare se întocmeste
buget de venituri si cheltuieli, care se aprobă de ordonatorul principal de
credite.
2. În contractele de asigurare facultativă a bunurilor din dotare, încheiate de unitătile Serviciului
Român de Informatii, Serviciului de Informatii Externe, Serviciului de
Protectie si Pază si Serviciului de Telecomunicatii Speciale cu societătile de
asigurare, se va mentiona contul deschis pe seama ordonatorilor principali de
credite, în care se virează indemnizatiile cuvenite pentru cazurile de
producere a riscurilor asigurate.
3. Veniturile extrabugetare se utilizează pentru repararea bunurilor din
dotare asigurate, care au fost avariate, precum si pentru achizitionarea de
tehnică militară nouă în vederea înlocuirii celei avariate, în cazul în care
repararea este costisitoare si ineficientă.
Repararea bunurilor avariate se poate face în unitătile de profil
specializate ale Serviciului Român de Informatii, Serviciului de Informatii
Externe, Serviciului de Protectie si Pază si Serviciului de Telecomunicatii
Speciale, după caz, ori la agenti economici specializati, cu respectarea
legislatiei în vigoare.
Procurarea de tehnică militară nouă se face potrivit normelor
metodologice privind finantarea investitiilor la institutiile publice,
înscriindu-se în lista cuprinzând obiectivele de investitii cu finantare din
venituri extrabugetare, anexă la bugetul de venituri si cheltuieli al
institutiei, si cu respectarea legislatiei în vigoare ce reglementează achizitiile de bunuri.
4. Cheltuielile pentru reparatii la bunurile avariate sau pentru
achizitii de tehnică militară nouă se efectuează de către unitătile stabilite
de ordonatorul principal de credite, în limita veniturilor extrabugetare
realizate si potrivit destinatiilor aprobate prin bugetul de venituri si
cheltuieli din mijloace extrabugetare.
5. Disponibilul rămas la sfârsitul anului se reportează în anul următor
si va fi folosit cu aceeasi destinatie.
6. Disponibilitătile, cheltuielile si veniturile activitătii finantate
din venituri extrabugetare se evidentiază în contabilitate cu ajutorul
conturilor:
- 120 “Disponibil al institutiei finantate din venituri extrabugetare”;
- 420 “Cheltuielile institutiei publice finantate din venituri
extrabugetare”;
- 520 “Veniturile extrabugetare ale institutiei publice”.
Veniturile si cheltuielile privind executia bugetului activitătii finantate din venituri extrabugetare se raportează distinct în anexă la darea de seamă contabilă pentru “Institutii publice”, potrivit normelor elaborate de Ministerul Finantelor Publice.