MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XIII - Nr. 310 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 11 iunie 2001
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
529. - Hotărâre
privind suplimentarea bugetului Ministerului de Interne din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
M.62/N.691. - Ordin al
ministrului apărării nationale si al sefului Oficiului Central de Stat pentru
Probleme Speciale privind aprobarea Nomenclatorului produselor destinate
asigurării cererilor unitătilor militare prin planul de mobilizare a
garnizoanei, care se constituie în stocuri intangibile
477. - Ordin al
ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei privind aprobarea
Reglementării aeronautice civile române RACR RA – Regulile aerului, Editia
1/2001, care stabileste regulile generale de desfăsurare a zborurilor în
spatiul aerian national
896. - Ordin al
ministrului finantelor publice pentru aprobarea Precizărilor metodologice
privind compensarea unor obligatii de plată potrivit prevederilor art. 53 alin.
(1), (2) si (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001
897. - Ordin al
ministrului finantelor publice pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatea
de stingere a T.V.A. de plată, datorată de furnizorii de bunuri/prestatorii de
servicii contribuabilului care solicită compensarea, în limita diferentei de
T.V.A. rămase după aplicarea prevederilor art. 22 lit. b)1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată
1.023. - Ordin al
ministrului finantelor publice privind prospectul de emisiune al certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1047
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL
AUDIOVIZUALULUI
84. - Decizie privind
aprobarea structurii organizatorice a Consiliului National al Audiovizualului
ACTE ALE AUTORITĂTII NATIONALE DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE
114. - Decizie privind
stabilirea conditiilor de acordare a licentei provizorii în sectorul gazelor
naturale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea bugetului Ministerului de
Interne din Fondul de rezervă bugetară
la dispozitia Guvernului
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României, ale art. 22 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul
2001 nr. 216/2001 si ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se suplimentează bugetul
Ministerului de Interne pe anul 2001 cu suma de 200,0 miliarde lei din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, pentru finantarea cheltuielilor
materiale si de capital, conform anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Cu sumele rămase necheltuite până
la data de 31 decembrie 2001 se întregeste Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului pe anul 2001.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul
Finantelor Publice să introducă modificările ce decurg din aplicarea prezentei
hotărâri în bugetul de stat pe anul 2001 si în bugetul Ministerului de Interne.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
7 iunie 2001.
Nr.
529.
- miliarde lei -
Clasificatia bugetară |
Suma |
Capitolul 55.01 “Ordine publică” - Total, din care: |
170,0 |
- Cheltuieli de personal |
- |
- Cheltuieli materiale si servicii |
135,0 |
- Cheltuieli de capital |
35,0 |
Capitolul 57.01 “Învătământ” - Total, din
care: |
20,0 |
- Cheltuieli de personal |
- |
- Cheltuieli materiale si servicii |
20,0 |
Capitolul 72.01 “Alte actiuni” - Total, |
10,0 |
din care: |
|
- Cheltuieli de personal |
- |
- Cheltuieli materiale si servicii |
10,0 |
TOTAL, din care: |
200,0 |
- Cheltuieli de personal |
- |
- Cheltuieli materiale si servicii |
165,0 |
- Cheltuieli de capital |
35,0 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE Nr. M.62/8 mai 2001 |
OFICIUL CENTRAL DE STAT PENTRU
PROBLEME SPECIALE Nr. N.691/23
aprilie 2001
|
privind aprobarea Nomenclatorului produselor destinate
asigurării cererilor unitătilor militare prin planul de mobilizare a
garnizoanei, care se constituie în stocuri intangibile
Ministrul apărării nationale si seful
Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale,
pentru
aplicarea prevederilor art. 28 din Legea nr. 73/1995 privind pregătirea
economiei nationale si a teritoriului pentru apărare si ale art. 39 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.290/1996 privind organizarea, coordonarea si
controlul activitătilor de pregătire a economiei nationale si a teritoriului
pentru apărare,
în temeiul art. 7 alin. (1) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 14/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Apărării Nationale si al art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 897/1997 privind organizarea si functionarea Oficiului Central de Stat
pentru Probleme Speciale, cu modificările si completările ulterioare,
emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Nomenclatorul
produselor destinate asigurării cererilor unitătilor militare prin planul de
mobilizare a garnizoanei, care se constituie în stocuri intangibile, prezentat
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării nationale, Ioan Mircea Pascu |
Seful
Oficiului Central de Stat Pentru Probleme Speciale, Teodor Stelian Palade general de brigadă |
NOMENCLATORUL
produselor destinate asigurării
cererilor unitătilor militare
prin planul de mobilizare a
garnizoanei, care se constituie în stocuri intangibile
A.
Alimente (29 de produse)
1.
Produse de morărit si panificatie
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Biscuiti |
kg |
|
2. |
Făină de grâu albă |
kg |
|
3. |
Mălai |
kg |
|
4. |
Paste făinoase |
kg |
|
2.
Produse vegetale conservabile
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Ceaiuri naturale |
kg |
|
2. |
Fasole boabe |
kg |
|
3. |
Orez decorticat |
kg |
|
4. |
Ulei comestibil |
kg |
|
5. |
Zahăr |
kg |
|
3.
Legume si fructe proaspete si conservabile
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Cartofi |
kg |
|
2. |
Compoturi |
kg |
|
3. |
Conserve de legume în apă |
kg |
|
4. Carne si produse din carne
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Carne |
kg |
|
2. |
Preparate din carne |
kg |
|
3. |
Salam de Sibiu |
kg |
|
5.
Produse lactate
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Brânză telemea |
kg |
|
2. |
Brânză topită |
kg |
|
3. |
Cascaval |
kg |
|
4. |
Lapte praf |
kg |
|
5. |
Unt de masă |
kg |
|
6.
Conserve
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Conserve din carne de porc (vită) în suc propriu |
kg |
|
2. |
Gem de fructe (dulceată) |
kg |
|
3. |
Pastă de rosii |
kg |
|
4. |
Pate (pastă) din carne, din ficat |
kg |
|
7.
Alte produse alimentare
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Apă minerală (apă gazoasă) |
l |
|
2. |
Cafea naturală |
kg |
|
3. |
Miere de albine |
kg |
|
4. |
Ouă |
bucată |
|
5. |
Sare comestibilă |
kg |
|
B.
Articole de echipament si protectie (14 produse)
1.
Articole de echipament
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Apă minerală (apă gazoasă) |
l |
|
2. |
Cafea naturală |
kg |
|
3. |
Miere de albine |
kg |
|
4. |
Ouă |
bucată |
|
5. |
Sare comestibilă |
kg |
|
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Chiloti sau indispensabili |
bucată |
|
2. |
Corturi pentru 2 persoane |
bucată |
|
3. |
Lenjerie de pat |
set |
|
4. |
Maiouri (tricouri) |
bucată |
|
5. |
Mănusi |
pereche |
|
6. |
Pături |
bucată |
|
7. |
Pijamale |
bucată |
|
8. |
Prosoape |
bucată |
|
9. |
Pulovere |
bucată |
|
10. |
Saci de dormit |
bucată |
|
11. |
Saltele |
bucată |
|
2.
Articole de protectie
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Cizme de cauciuc |
pereche |
|
2. |
Combinezoane de protectie (salopetă) |
bucată |
|
3. |
Echipament complet de unică folosintă pentru bloc operator |
bucată |
|
C.
Articole de gospodărie si igienă personală (2 produse)
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Cremă pentru încăltăminte |
kg |
|
2. |
Detergenti |
kg |
|
D.
Furaje (7 produse)
Nr. crt. |
Denumirea |
U.M. |
Observatii |
1. |
Fân |
kg |
|
2. |
Orz boabe |
kg |
|
3. |
Ovăz boabe |
kg |
|
4. |
Paie |
kg |
|
5. |
Porumb boabe |
kg |
|
6. |
Sare furajeră |
kg |
|
7. |
Soia boabe |
kg |
|
Totalul produselor incluse: |
52 |
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
privind aprobarea Reglementării aeronautice civile
române RACR RA - Regulile aerului,
Editia 1/2001, care stabileste regulile generale de
desfăsurare a zborurilor în spatiul aerian national
Ministrul lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei,
pentru îndeplinirea atributiilor ce revin
Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei, ca autoritate de
stat în domeniul transporturilor,
în scopul armonizării reglementărilor
nationale cu cele ale Organizatiei privind Aviatia Civilă Internatională în
domeniul aviatiei civile,
în temeiul prevederilor art. 12 lit. b), j) si p) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările ulterioare, ale art. 4 lit. b), f) si h) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 130/2000, republicată, ale art. 3 pct. 1, 13 si 63 si ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei, precum si ale art. 4 pct. 4.1 din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii Aeronautice Civile Române, aprobat prin Hotătârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiintarea Autoritătii Aeronautice Civile Române,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Reglementarea
aeronautică civilă română RACR RA - Regulile aerului, Editia 1/2001, prevăzută
în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin si care stabileste
regulile generale de desfăsurare a zborurilor în spatiul aerian national.
Art. 2. - Procedurile specifice de
aplicare a prevederilor Reglementării RACR RA - Regulile aerului, Editia
1/2001, vor fi stabilite de Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică Civilă
Română”.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare în termen de
30 de zile de la data publicării lui.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin orice dispozitii contrare îsi încetează aplicabilitatea.
Art. 5. - Directia generală de servicii
transport aerian si aeroporturi din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei si Regia Autonomă “Autoritatea Aeronautică Civilă
Română” vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
p. Ministrul lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Bucuresti,
2 aprilie 2001.
Nr.
477.
*)
Anexa se pune la dispozitie celor interesati de către Regia Autonomă “Autoritatea
Aeronautică Civilă Română”.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru
aprobarea Precizărilor metodologice privind compensarea unor obligatii de plată
potrivit
prevederilor art. 53 alin. (1), (2) si (3) din Legea bugetului de stat pe anul
2001 nr. 216/2001
Ministrul finantelor publice,
în temeiul prevederilor art. 14 alin. (1)
din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice, cu modificările ulterioare, si în baza
dispozitiilor art. 53 alin. (5) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr.
216/2001,
emite prezentul ordin.
Articol unic. - Se aprobă Precizările
metodologice privind compensarea unor obligatii de plată, potrivit prevederilor
art. 53 alin. (1), (2) si (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr.
216/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 26
aprilie 2001, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
28 mai 2001.
Nr.
896.
PRECIZĂRI METODOLOGICE
privind compensarea unor obligatii de
plată potrivit prevederilor art. 53 alin. (1), (2) si (3)
din Legea bugetului de stat pe anul 2001
nr. 216/2001
Art. 1. - (1) Sumele reprezentând
contravaloarea în lei a garantiilor în cotă de 10% din valoarea utilajelor
livrate pentru Combinatul minier de îmbogătire a minereurilor acide cu continut
de fier de la Krivoi Rog - Ucraina, retinute prin necreditare, se compensează
până la data de 15 decembrie 2001 cu obligatiile de plată datorate la bugetul
de stat până la data de 31 decembrie 2000 si neachitate până la data
compensării de către societătile comerciale furnizoare.
(2) Majorările de întârziere aferente
obligatiilor de plată prevăzute la alin. (1), calculate până la data
compensării inclusiv, se scutesc la plată.
(3) În întelesul prezentelor precizări
metodologice, data compensării este data întocmirii procesului-verbal de
compensare (pct. 1.2 din procesul-verbal de compensare), iar data stingerii
obligatiilor fată de bugetul de stat este data aprobării compensării de
către organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate ca plătitori de
impozite si taxe societătile comerciale furnizoare (pct. 4 din procesul-verbal
de compensare).
Art. 2. - (1) Procedura de compensare se
realizează de organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate ca
plătitori de impozite si taxe societătile comerciale furnizoare, denumite în
continuare organe fiscale competente, cu conditia încheierii în
prealabil, conform prevederilor art. 53 alin. (1) din Legea bugetului de stat
pe anul 2001 nr. 216/2001, a unei conventii între fiecare societate comercială
furnizoare si Ministerul Industriei si Resurselor.
(2) Prin conventie se prevede obligatia
expresă a acestor societăti comerciale furnizoare ca, în cadrul noilor termene
de punere în functiune a combinatului si în conditiile stabilite prin noua
întelegere care va fi perfectată între Guvernul României si Cabinetul de
Ministri al Ucrainei, să aducă furnitura livrată, pe cheltuială proprie, într-o
nouă garantie care să expire o dată cu garantia externă.
(3) Conventia va fi întocmită în 3
exemplare originale, un exemplar pentru Ministerul Industriei si Resurselor, un
exemplar pentru societatea comercială furnizoare si un exemplar va fi retinut de
organul fiscal competent si va fi anexat la procesul-verbal de compensare.
Art. 3. - În operatiunea de compensare nu
sunt cuprinse societătile comerciale furnizoare debitoare, aflate în procedura
de dizolvare-lichidare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990
privind societătile comerciale, republicată, cu modificările ulterioare, sau în
procedura de reorganizare judiciară si faliment, conform prevederilor Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizării judiciare si a falimentului, republicată.
Art. 4. - (1) Pentru compensarea
obligatiilor datorate bugetului de stat societătile comerciale furnizoare,
prevăzute la art. 1 alin. (1), care au încheiat conventia cu Ministerul
Industriei si Resurselor conform prevederilor art. 2, vor întocmi în 4 exemplare
procesul-verbal de compensare, prevăzut în modelul anexat la prezentele
precizări metodologice. Sumele reprezentând valoarea garantiilor retinute
potrivit pct. 1 din procesul-verbal de compensare se stabilesc de societătile
comerciale furnizoare pe baza documentelor justificative proprii si a cursului
de schimb valutar comunicat de Banca Natională a României, în vigoare la data
retinerii garantiilor, precum si la data compensării acestora.
(2) Cele 4 exemplare ale procesului-verbal
de compensare, însotite de un exemplar original al conventiei, vor fi înaintate
Ministerului Industriei si Resurselor, care va confirma pe propria răspundere
realitatea sumelor înscrise la pct. 1 din procesul-verbal de compensare.
(3) Procesele-verbale de compensare,
confirmate potrivitalin. (2), însotite de conventie, sunt transmise de
societătile comerciale furnizoare organului fiscal competent pentru înscrierea
obligatiilor datorate bugetului de stat. Organul fiscal competent va verifica
respectarea prevederilor art. 53
alin.
(3) din Legea nr. 216/2001 si va înscrie la pct. 3.1 si 3.2 din procesul-verbal
de compensare obligatiile datorate bugetului de stat până la data de 31
decembrie 2000 de către societătile comerciale furnizoare si neachitate până la
data compensării, precum si majorările de întârziere aferente.
(4) După efectuarea operatiunii prevăzute
la alin. (3) organul fiscal competent va aproba compensarea
obligatiilor.datorate bugetului de stat în limita sumei reprezentând
contravaloarea în lei a garantiilor retinute, prevăzute la pct. 1.2 din
procesul-verbal de compensare, în conformitate
cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare, aprobată si modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările si
completările ulterioare, precum si scutirea la plată a majorărilor de
întârziere aferente obligatiilor datorate la bugetul de stat, compensate.
(5) După aprobarea proceselor-verbale de
compensare organul fiscal competent va retine un exemplar împreună cu
exemplarul original al conventiei, pentru operarea în evidenta pe plătitori a
stingerii obligatiilor datorate bugetului de stat de societătile comerciale
furnizoare, iar celelalte exemplare ale procesului-verbal de compensare se
transmit după cum urmează:
a) un exemplar societătii comerciale
furnizoare, pentru operarea în evidenta contabilă a stingerii obligatiilor
către bugetul de stat;
b) un exemplar Ministerului Industriei si
Resurselor, pentru informarea asupra rezultatelor compensării garantiilor
retinute;
c) un exemplar directiei generale a
finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, serviciul
buget, în vederea preluării si prelucrării datelor.
Art. 5. - Directia generală a finantelor
publice judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, va transmite informatiile
Ministerului Finantelor Publice - Directia generală pentru tehnologia
informatiei până în ultima zi a fiecărei luni în care s-a efectuat compensarea,
pentru situatiile primite până la data de 25 a lunii respective, în
conformitate cu instructiunile transmise de această directie.
Art. 6. - În cazul în care societătile
comerciale furnizoare care au beneficiat de compensarea obligatiilor bugetare
conform art. 1 alin. (1) nu îsi îndeplinesc obligatiile asumate în conventia
încheiată cu Ministerul Industriei si Resurselor, acestea vor restitui
contravaloarea garantiilor compensate, actualizate la cursul de schimb valutar
comunicat de Banca Natională a României, în vigoare la data restituirii
garantiei. Aceste sume constituie venituri la bugetul de stat si vor fi
recuperate de organele fiscale competente în baza conventiei care constituie
titlu executoriu.
Art. 7. - Majorările de întârziere
aferente obligatiilor bugetare compensate, stabilite de organele fiscale
competente, se înregistrează în evidenta pe plătitori si se scutesc la plată
conform prevederilor art. 53 alin. (1) din Legea nr. 216/2001, iar la nivelul
societătilor comerciale furnizoare se reflectă în contul de ordine si evidentă
8038 “Alte valori în afara bilantului” analitic distinct.
Art. 8. - Societătile comerciale
furnizoare, pe baza proceselor-verbale de compensare aprobate de organele în
drept, vor înregistra în contabilitate operatiunile de compensare a
obligatiilor datorate bugetului de stat cu sumele retinute cu titlu de
garantii, potrivit prevederilor art. 53 alin. (1), (2) si (3) din Legea nr.
216/2001, după cum urmează:
% 441 “Impozitul pe profit” - 4423 “T.V.A. de plată” 444 “Impozitul pe salarii” 446 “Alte impozite, taxe si vărsăminte asimilate” 447 “Fonduri speciale - taxe si vărsăminte asimilate” 448 “Alte datorii si creante cu bugetul statului” |
= 267 “Creante imobilizate” cu sumele
compensate prevăzute la pct. 4.1 din procesul-verbal de compensare |
Societatea
Comercială.........................
Sediul...................................................
Codul
fiscal..........................................
PROCES - VERBAL
nr. ......../.........2001
de compensare a garantiilor retinute
în cotă de 10% din valoarea utilajelor livrate
la Combinatul minier de îmbogătire a
minereurilor acide cu continut de fier
de la Krivoi Rog - Ucraina cu
obligatiile de plată datorate la bugetul de stat, în conformitate cu
prevederile art. 53 alin. (1), (2)
si (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001
Explicatii |
Numărul rândului |
Suma (lei) |
1. Date privind garantiile retinute |
|
|
1.1. Suma în lei a garantiilor de 10% la data retinerii*), prin
necreditare, reprezentând ........... dolari S.U.A. (la cursul de schimb
valutar comunicat de Banca Natională a României, în vigoare la data retinerii) |
|
01 ...................... |
1.2. Suma în lei a garantiilor retinute, rămasă necompensată la data
de 31 decembrie 2000, reprezentând ............ dolari S.U.A. (la cursul de
schimb valutar comunicat de Banca Natională a României, în vigoare la data
compensării) |
|
02 ...................... |
Director, L.S./data |
Conducătorul compartimentului financiar-contabil, |
*)
Prin data retinerii se întelege data înregistrării în extrasul de cont
bancar a sumei în lei reprezentând 90% din valoarea utilajelor livrate la
Combinatul minier de îmbogătire a minereurilor acide cu continut de fier de la
Krivoi Rog-Ucraina.
Explicatii |
Numărul rândului |
Suma (lei) |
2. Ministerul Industriei si Resurselor |
|
|
Confirmăm pe propria răspundere realitatea sumelor prevăzute la pct. 1 Director, L.S./data |
||
3. Organul fiscal territorial |
|
|
3.1. Obligatii datorate bugetului de stat la data de 31 decembrie
2000, în sumă totală de.......................... din care: |
03 |
...................... |
a) 01.01.01. Impozit pe profit de la agentii economici |
04 |
...................... |
b) 02.01.01. Impozit pe salarii (cota aferentă bugetului de stat
pentru anul 1999) ........................................ |
05 |
...................... |
c) 06.01.02. Impozit pe veniturile din salarii ........................................ |
06 |
...................... |
d) 06.01.04. Impozit pe veniturile din
dividende................................ |
07 |
...................... |
e) 08.01.03. Impozit pe dividende de la societătile
comerciale..................... |
08 |
...................... |
f) 08.01.07. Contributia agentilor economici pentru învătământul de
stat..... |
09 |
...................... |
g) 08.01.09. Contributia agentilor economici pentru persoanele cu handicap ................... |
10 |
...................... |
h) 13.01. Taxa pe valoarea adăugată
........................................ |
11 |
...................... |
i) 14.01. Accize ........................................ |
12 |
...................... |
j) 17.01.04. Taxa pe activitatea de prospectiuni, explorare si
exploatare a resurselor minerale ........................................ |
13 |
...................... |
k) 17.01.18. Taxa asupra unor activităti dăunătoare sănătătii si din
publici- tatea lor ........................................ |
14 |
...................... |
l) 17.01.24. Impozit pe titeiul din productia internă si gazele
naturale ...... |
15 |
...................... |
m) 22.01.07. Venituri din concesiuni (redevente)
........................................ |
16 |
...................... |
3.2. Majorări de întârziere aferente obligatiilor datorate bugetului
de stat la data de 31 decembrie 2000, calculate până la data aprobării
procesului-verbal de compensare, din care: |
|
|
- Impozit pe profit |
17 |
...................... |
- Impozit pe salarii (cota aferentă bugetului de stat pentru anul 1999) |
18 |
...................... |
- Impozit pe veniturile din salarii |
19 |
...................... |
- Impozit pe dividende de la societătile comerciale |
20 |
...................... |
- Contributia agentilor economici pentru învătământul de stat |
21 |
...................... |
- Contributia agentilor economici pentru persoanele cu handicap |
22 |
...................... |
- Taxa pe valoarea adăugată |
23 |
...................... |
- Accize |
24 |
...................... |
- Impozit pe titeiul din productia internă si gazele naturale |
25 |
...................... |
- Taxa pe activitatea de prospectiuni, explorare si exploatare a
resurselor minerale |
26 |
...................... |
- Taxa asupra unor activităti dăunătoare sănătătii si din publicitatea
lor |
27 |
...................... |
- Venituri din concesiuni (redevente) |
28 |
...................... |
Director, Sef serviciu, L.S./data |
||
4. În baza art. 53 alin. (1), (2) si (3) din Legea bugetului de stat
pe anul 2001 nr. 216/2001 |
|
|
4.1. se sting prin compensare obligatii datorate bugetului de stat în
valoare totală |
29 |
...................... |
din care: |
|
|
a) 01.01.01. Impozit pe profit de la agentii economici
................................. |
30 |
...................... |
b) 02.01.01. Impozit pe salarii (cota aferentă bugetului de stat
pentru anul 1999) ....................................... |
31 |
...................... |
c) 06.01.02. Impozit pe veniturile din salarii |
32 |
...................... |
d) 06.01.04. Impozit pe veniturile din dividende |
33 |
...................... |
e) 08.01.03. Impozit pe dividende de la societătile comerciale |
34 |
..............….... |
f) 08.01.07. Contributia agentilor economici pentru învătământul de
stat |
35 |
...................... |
g) 08.01.09. Contributia agentilor economici pentru persoanele cu
handicap |
36 |
...................... |
h) 13.01. Taxa pe valoarea adăugată |
37 |
...................... |
i) 14.01. Accize |
38 |
...................... |
j) 17.01.04. Taxa pe activitatea de prospectiuni, explorare si
exploatare a resurselor minerale |
39 |
...................... |
k) 17.01.18. Taxa asupra unor activităti dăunătoare sănătătii si din
publicitatea lor |
40 |
...................... |
l) 17.01.24. Impozit pe titeiul din productia internă si gazele
naturale |
41 |
...................... |
m) 22.01.07. Venituri din concesiuni (redevente) |
42 |
...................... |
4.2. se scutesc la plată majorările de întârziere în sumă totală de
………. din care aferente: |
43 |
...................... |
- Impozit pe profit |
44 |
...................... |
- Impozit pe salarii (cota aferentă bugetului de stat pentru anul
1999) |
45 |
...................... |
- Impozit pe veniturile din salarii |
46 |
...................... |
- Impozit pe dividende |
47 |
...................... |
- Impozit pe dividende de la societătile comerciale |
48 |
...................... |
- Contributia agentilor economici pentru învătământul de stat |
49 |
...................... |
- Contributia agentilor economici pentru persoanele cu handicap |
50 |
...................... |
- Taxa pe valoarea adăugată |
51 |
...................... |
- Accize |
52 |
...................... |
- Impozit pe titeiul din productia internă si gazele naturale |
53 |
...................... |
- Taxa pe activitatea de prospectiuni, explorare si exploatare a
resurselor minerale |
54 |
...................... |
- Taxa asupra unor activităti dăunătoare sănătătii si din publicitatea
lor |
55 |
...................... |
- Venituri din concesiuni (redevente) |
56 |
...................... |
Aprobat compensarea |
||
Director, Sef serviciu, L.S./data |
||
5. Suma garantiilor retinute în cotă de 10%, rămase necompensate (pct. 1.2-pct. 4.1) |
||
Director, Sef serviciu, L.S. |
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
pentru
aprobarea Instructiunilor privind modalitatea de stingere a T.V.A. de plată,
datorată
de furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii contribuabilului care solicită
compensarea, în limita diferentei de T.V.A. rămase după aplicarea prevederilor
art. 22 lit. b)1
din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată
Ministrul finantelor publice,
în temeiul prevederilor art. 14 alin. (1)
din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si completările ulterioare, si
având în vedere dispozitiile art. 22 lit.b) 2 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instructiunile privind
modalitatea de stingere a T.V.A. de plată, datorată de furnizorii de
bunuri/prestatorii de servicii contribuabilului care solicită compensarea, în
limita diferentei de T.V.A. rămase după aplicarea prevederilor art. 22 lit. b)1
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea
adăugată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113 din 15
martie 2000, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
28 mai 2001.
Nr.
897.
INSTRUCTIUNI
privind modalitatea de stingere a T.V.A. de plată,
datorată de furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii contribuabilului care
solicită compensarea, în limita diferentei de T.V.A. rămase după aplicarea
prevederilor art. 22 lit. b)1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000
privind taxa pe valoarea adăugată
1. Agentii economici care solicită
compensarea T.V.A. de rambursat cu T.V.A. datorată bugetului de stat de către
furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii ai acestora, rezultată din
facturile fiscale aferente bunurilor livrate si/sau serviciilor prestate,
neachitate până la data efectuării controlului, vor depune o dată cu cererea de
compensare, prevăzută în modelul prezentat în anexa la Normele de aplicare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea
adăugată, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 401/2000, cu modificările
ulterioare, si o situatie centralizatoare care va cuprinde:
- denumirea completă a furnizorilor de
bunuri/prestatorilor de servicii (fără prescurtări);
- codul fiscal al acestora;
- sediul social;
- numărul si data fiecărei facturi
fiscale, valoarea totală a acestora, din care T.V.A. aferentă;
- suma totală a T.V.A. rezultate din
facturile fiscale aferente bunurilor livrate/serviciilor prestate de furnizorii
de bunuri/prestatorii de servicii, neachitate până la data depunerii cererii de
compensare.
2. În termen de 15 zile de la data
înregistrării cererii de compensare organul teritorial al Ministerului
Finantelor Publice în evidenta căruia se află înregistrat contribuabilul care a
solicitat compensarea va proceda la verificarea si la stabilirea, conform
legii, a T.V.A. de rambursat ce urmează să fie compensată si, după încheierea
actului de verificare, în baza situatiei privind furnizorii de
bunuri/prestatorii de servicii neachitati, anexată de agentul economic la
cererea de compensare, va solicita imediat prin fax organelor fiscale în
evidenta cărora se află înregistrati furnizorii de bunuri/prestatorii de
servicii respectivi sumele reprezentând T.V.A. de plată, datorată de acestia
până în momentul respectiv.
3. Organele fiscale în evidenta cărora se
află înregistrati furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii, în baza
deconturilor de T.V.A. depuse si a evidentei contabile prezentate de acestia,
vor întocmi o notă de constatare si vor comunica, în cel mult 3 zile de la data
primirii solicitării, organului fiscal în evidenta căruia se află înregistrat
contribuabilul care a solicitat compensarea sumele reprezentând T.V.A. de
plată, datorată de furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii, în ordinea
vechimii acestora.
4. În cazul în care furnizorul de
bunuri/prestatorul de servicii nu are T.V.A. de plată, datorată, comunicarea se
va face în acest sens.
5. În situatia în care contribuabilul care
a solicitat compensarea are sediul în raza aceluiasi organ fiscal cu furnizorul
de bunuri/prestatorul de servicii, operatiunea de compensare va fi efectuată
după finalizarea actului de verificare în termenul prevăzut la pct. 2, pe baza
procesului-verbal de compensare.
6. Verificarea corectitudinii T.V.A. de
plată, evidentiată de furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii în
deconturile de T.V.A., si stabilirea eventualelor diferente se vor efectua si
se vor consemna ulterior, de către organele fiscale competente, în acte de
verificare si control.
7. După primirea situatiei fiecărui
furnizor de bunuri/prestator de servicii organul fiscal în evidenta căruia se
află înregistrat contribuabilul care a solicitat compensarea va decide, în
limita sumei T.V.A. de compensat a acestuia, actualizată, conform actului de
verificare încheiat si în
functie
de vechimea T.V.A. de plată, datorată de furnizorii de bunuri/prestatorii de
servicii, care sunt cei care vor beneficia de compensarea prevăzută la lit. b)2
a art. 22 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000.
8. În conditiile în care există 2 sau mai
multi furnizori de bunuri/prestatori de servicii cu aceeasi vechime a T.V.A. de
plată, în limita aceleiasi sume, se va alege furnizorul de bunuri/prestatorul
de servicii care are T.V.A. de plată în cuantumul cel mai mare.
9. Organele fiscale care au primit cererea
de compensare aprobă compensarea, în limita T.V.A. rezultate din facturile
furnizorilor de bunuri/prestatorilor de servicii, dar nu mai mult decât T.V.A.
de plată, datorată bugetului de stat, reflectată în contul 4423 “T.V.A. de
plată” în evidenta furnizorilor de bunuri/prestatorilor de servicii si pentru
care s-a primit confirmare de la organele fiscale teritoriale în evidenta
cărora se află înregistrati ca plătitori furnizorii de bunuri/prestatorii de
servicii.
10. Decizia organului fiscal în evidenta
căruia se află înregistrat contribuabilul care a solicitat compensarea va fi
imediată, finalizarea operatiunilor de compensare mentionate mai sus
consemnându-se într-un proces-verbal de compensare, conform modelului anexat la
prezentele instructiuni, întocmit de organul fiscal în evidenta căruia se află
înregistrat ca plătitor contribuabilul care a solicitat compensarea.
11. În situatia în care contribuabilul
care a solicitat compensarea nu are sediul fiscal în raza aceluiasi organ
fiscal la care se află înregistrat furnizorul de bunuri/prestatorul de
servicii, procesul-verbal de compensare se va întocmi pentru fiecare furnizor
de bunuri/prestator de servicii în 5 exemplare, care apoi vor fi transmise prin
postă organului fiscal la care acesta este înregistrat ca plătitor, în vederea
avizării si semnării lor. Acest organ fiscal va retine două exemplare, unul
pentru evidenta pe plătitori - persoane juridice - si unul pentru a fi înaintat
furnizorului de bunuri/prestatorului de servicii, care va semna pentru luare la
cunostintă pe exemplarul organului fiscal, iar pe celelalte 3 exemplare le va
restitui prin postă organului fiscal emitent.
12. Din cele 3 exemplare unul va fi
retinut de organul fiscal pentru evidenta pe plătitori - persoane juridice -,
unul va fi transmis contribuabilului care a solicitat compensarea, pe baza
semnăturii pentru luare la cunostintă, ultimul exemplar fiind înaintat
trezoreriei statului în raza căruia îsi are sediul agentul economic care a
solicitat compensarea. În baza acestui exemplar, trezoreria respective
întocmeste documentul de plată pentru virarea sumei la trezoreria de care
apartine furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii care a beneficiat de
compensarea obligatiei datorate bugetului de stat, reprezentând T.V.A. de
plată.
13. Pe baza procesului-verbal de
compensare unitătile trezoreriei statului vor înregistra T.V.A. compensată în
conturile de venituri ale bugetului de stat corespunzătoare, astfel:
- în situatia în care agentul economic
care a solicitat compensarea T.V.A. de rambursat are sediul fiscal în raza
aceleiasi unităti a trezoreriei statului cu furnizorul de bunuri/prestatorul de
servicii cu care a intrat în proces de compensare, operatiunea se efectuează pe
bază de notă
contabilă,
în care contul 20.13.01.02 “Taxa pe valoarea adăugată restituită” (analitic cod
fiscal contribuabil.beneficiar) se debitează prin creditul contului 20.13.01.01
“Taxa pe valoarea adăugată încasată” (analitic cod fiscal furnizor de
bunuri/prestator de servicii);
- în situatia în care agentul economic
care solicită compensarea T.V.A. de rambursat are sediul fiscal în altă
localitate decât cea a furnizorului de bunuri/prestatorului de servicii cu care
intră în proces de compensare, operatiunea de compensare se efectuează pe bază
de ordin de plată
pentru
trezoreria statului, întocmit distinct pentru fiecare furnizor de
bunuri/prestator de servicii.
14. În cazul în care contribuabilul care a
solicitat compensarea si furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii al acestuia
au sediul în raza aceluiasi organ fiscal, procesul-verbal de compensare se
întocmeste în 4 exemplare, din care un exemplar rămâne la organul fiscal pentru
evidenta pe plătitori - persoane juridice -, câte un exemplar se transmite sub
semnătură contribuabilului si, respectiv, furnizorului de bunuri/prestatorului
de servicii, iar un exemplar se transmite unitătii trezoreriei statului.
15. Pe baza ordinului de plată pentru
trezoreria statului suma compensată se virează din contul 20.13.01.02 “Taxa pe
valoarea adăugată restituită” (analitic cod fiscal contribuabil beneficiar) în
contul 20.13.01.01 “Taxa pe valoarea adăugată încasată” (analitic cod fiscal
furnizor de bunuri/prestator de servicii), în rubrica “Obiectul plătii”,
precizându-se în mod obligatoriu “Compensarea conform art. 22 lit. b)2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000, între Societatea Comercială
.............................. si Societatea Comercială
.................................”.
16. În evidenta pe plătitori - persoane
juridice – data compensării obligatiilor reprezentând T.V.A. de plată, datorată
de furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii, efectuată în conformitate cu
prevederile art. 22 lit. b)2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000,
este data aprobării procesului-verbal de compensare de către organul fiscal în
evidenta căruia se află înregistrat furnizorul de bunuri/prestatorul de
servicii care a beneficiat de compensare.
17. Suma compensată se va înscrie în
decontul de T.V.A. aferent lunii în care a fost aprobat procesul-verbal de
compensare de către organul fiscal în evidenta căruia se află înregistrat
furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii care a beneficiat de compensarea
T.V.A. de plată, datorată.
18. Calculul majorărilor de întârziere
aferente T.V.A. de plată, datorată de furnizorul de bunuri/prestatorul de
servicii, se va face din ziua imediat următoare expirării termenului legal de
plată a acesteia si până la data compensării obligatiei de plată, respectiv
până la data aprobării procesului-verbal de compensare de către organul fiscal
în raza căruia se află înregistrat furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii care a beneficiat de compensarea
T.V.A. de plată, datorată.
19. Reflectarea în contabilitate a
operatiunilor de compensare se face astfel:
a) la
contribuabilul care a solicitat compensarea:
401 “Furnizori” |
= 4424 “T.V.A. de rambursat” |
cu suma reprezentând T.V.A. de rambursat compensată; |
b) la
furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii care a beneficiat de compensare:
4423 “T.V.A. de plată” |
= 411 l.Clienti” |
cu suma reprezentând T.V.A. de plată compensată. |
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
Directia
generală a finantelor publice
a
judetului ...........................................*)
PROCES - VERBAL DE COMPENSARE
nr. .................... data
..............................
În baza prevederilor art. 22 lit. b) 2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 17/2000
privind
taxa pe valoarea adăugată,
având în vedere că
.....................................................**) solicită, conform cererii
nr. ........... din data de ........................................,
compensarea T.V.A. de rambursat, aferentă lunii ........................../anul
..............., în sumă de ........................................, cu
obligatiile reprezentând T.V.A. de plată, datorată de
........................................***), în baza actelor de verificare nr.
..................................... si nr.
................................****), se aprobă compensarea T.V.A. de plată,
datorată, în sumă totală de ........................................, pe
lunile:
........................................
anul ......... în sumă de .........................................;
........................................
anul ......... în sumă de .........................................;
........................................
anul ......... în sumă de ........................................ .
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în
.......... exemplare, din care: ........................................
........................................
............................... .
Se aprobă Director, .......................... L.S. (Conducătorul organului fiscal al
contribuabilului care a solicitat compensarea) |
Se aprobăDirector ...................................... L.S./Data
...........................*****) (Conducătorul organului fiscal al furnizorului care a beneficiat de
compensare) |
Se
vor mentiona:
**)
organul fiscal al contribuabilului care a solicitat compensarea
***)
contribuabilul care a solicitat compensarea, codul fiscal, sediul
****)
furnizorul care a beneficiat de compensare, codul fiscal, sediul
*****)
actele de verificare încheiate de cele două organe fiscale
*****)
data stingerii din evidenta pe plătitori a obligatiilor reprezentând T.V.A. de
plată, datorată de furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii care a
beneficiat de compensare.
privind prospectul de emisiune al certificatelor de
trezorerie cu dobândă pentru populatie cod 1047
În conformitate cu prevederile Legii
datoriei publice nr. 81/1999, ale Ordonantei Guvernului nr. 66/1994 privind
formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului,
republicată, cu modificările ulterioare, Ministerul Finantelor Publice lansează
o emisiune de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie prin
trezoreria statului, începând cu data de 12 iunie 2001.
Prin acest sistem statul protejează
economiile populatiei de riscurile inflatiei si ale pietei bancare si
contribuie la consolidarea încrederii în moneda natională, garantând
rambursarea la scadentă si plata dobânzilor aferente.
Trezoreria statului este abilitată să
lanseze emisiuni de certificate de trezorerie pentru populatie, scop în care
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.
ARTICOLUL 1
Forma si codul emisiunii
Certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie se emit în formă nominală si cuprind cuponul (matca) si
certificatul de trezorerie propriu-zis.
Codul emisiunii este 1047.
ARTICOLUL 2
Data emisiunii
Certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie se pun în vânzare în numerar si prin virament din conturile personale deschise la bănci si la Casa de Economii si Consemnatiuni pe o perioadă de 90 de zile, cu subscriptie în zilele de 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28 si 29 iunie 2001. Termenul de răscumpărare a certificatelor de trezorerie este în zilele de 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 24, 25, 26 si 27 septembrie 2001.
ARTICOLUL 3
Valoarea nominală a emisiunii
Emisiunea de certificate de trezorerie cu
dobândă pentru populatie reprezintă suma încasată până în ultima zi de
subscriptie.
ARTICOLUL 4
Valoarea nominală a certificatelor de
trezorerie cu dobândă pentru populatie
Emisiunea de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se efectuează prin certificate de trezorerie cu o valoare nominală de 1.000.000 lei, 5.000.000 lei, 10.000.000 lei, 20.000.000 lei, 50.000.000 lei si 100.000.000 lei, pe termen de 90 de zile calendaristice.
La cumpărare titularii certificatelor de
trezorerie pot împuternici si o altă persoană pentru răscumpărare.
ARTICOLUL 5
Rata dobânzii
Dobânda aferentă certificatelor de
trezorerie cu dobândă pentru populatie este de 39% pe an, pentru o perioadă de
subscriere de 90 de zile calendaristice, calculată după formula:
D = VN x 39 x 90/360 x 100
în care:
D = suma dobânzii;
VN = valoarea nominală a certificatului de
trezorerie.
ARTICOLUL 6
Data scadentei
Scadenta emisiunii de certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie se stabileste începând cu ziua încasării contravalorii acestora si până la data împlinirii termenului de 90 de zile calendaristice inclusiv.
ARTICOLUL 7
Închiderea emisiunii
Operatiunea de închidere a emisiunii de
certificate de trezorerie cu dobândă pentru populatie are loc la data de 29
iunie 2001, ora 14,00.
ARTICOLUL 8
Răscumpărarea este
operatiunea prin care unitătile trezoreriei statului rambursează la termenul
stabilit valoarea nominală a certificatelor de trezorerie prezentate de
persoanele fizice care au subscris la emisiunile de certificate de trezorerie
cu dobândă pentru populatie la aceeasi unitate a trezoreriei statului.
O dată cu răscumpărarea la scadentă a
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie unitătile trezoreriei
statului plătesc persoanelor respective si dobânzile aferente. Răscumpărarea
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie se poate efectua si
prin subscrierea de către titular a sumelor la noua emisiune de certificate de
trezorerie care se lansează în zilele respective, cu posibilitatea de a încasa
dobânda aferentă sau de a o subscrie pe certificate de trezorerie, după caz.
Operatiunile privind răscumpărarea
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie si plata dobânzilor se
efectuează prin ghiseele casieriilor trezoreriei statului. Data răscumpărării
certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru populatie este prima zi
lucrătoare după împlinirea a 90 de zile calendaristice inclusiv.
Titularii pot prezenta certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie pentru răscumpărare si înaintea datei de răscumpărare, situatie în care pentru perioada de subscriere care se calculează din ziua încasării sumei si până în ziua prezentării pentru răscumpărare exclusiv se acordă dobânda la vedere de 10% pe an.
Certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie reprezentate pentru răscumpărare în ziua stabilită (ziua
scadentei) se transformă în depozite la trezoreria statului.
Nivelul dobânzii la termen va fi, începând
cu data de 12 iunie 2001, de 39% pe an. Ele se răscumpără de către trezoreria
statului în ziua prezentării acestora la ghiseele trezoreriei statului,
astfel:.a) Certificatele de trezorerie prezentate trezoreriei statului în
maximum 30 de zile de la data scadentei (titularul se prezintă în a 31-a zi,
certificatele de trezorerie rămân în depozit la vedere maximum 30 de
zile) vor fi răscumpărate astfel:
- pentru perioada subscrisă, 90 de zile
calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor de trezorerie cu
dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada de maximum 30 de zile,
stabilită din ziua fixată pentru răscumpărare inclusiv si până în ziua
prezentării la ghiseul casieriei trezoreriei statului exclusiv, se plăteste
pentru suma subscrisă dobânda la vedere de 10% pe an.
b) Certificatele de trezorerie prezentate
în termen de peste 30 de zile de la data scadentei (titularul se prezintă în a
32-a zi, certificatele de trezorerie rămân în depozit la termen 31 de
zile) vor fi răscumpărate cu dobânda capitalizată astfel:
- pentru perioada subscrisă, 90 de zile
calendaristice, se achită suma nominală a certificatelor de trezorerie cu
dobândă pentru populatie plus dobânda aferentă;
- pentru perioada în care certificatele de
trezorerie cu dobândă pentru populatie sunt în depozit, stabilită din ziua
fixată pentru răscumpărare inclusiv si până în ziua prezentării titularului la
ghiseul casieriei trezoreriei statului exclusiv, se plăteste dobânda, calculată
prin aplicarea procentului de dobândă la termen, asupra sumei rezultate din
valoarea nominală si dobânda aferentă perioadei subscrise.
ARTICOLUL 9
Regimul fiscal
Dobânzile încasate de populatie din
subscrierea la certificatele de trezorerie cu dobândă pentru populatie nu sunt
supuse impozitării.
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
8 iunie 2001.
Nr.
1.023.
privind aprobarea structurii organizatorice a
Consiliului National al Audiovizualului
Presedintele Consiliului National al
Audiovizualului,
în temeiul Legii audiovizualului nr.
48/1992 si al Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 228/2000
privind alegerea presedintelui Consiliului National al Audiovizualului,
în baza Regulamentului de organizare si
functionare a Consiliului National al Audiovizualului, aprobat prin Decizia
presedintelui Consiliului National al Audiovizualului nr. 6/2000,
în conformitate cu prevederile anexei nr.
3 la Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001,
în baza hotărârii Consiliului National al
Audiovizualului, consemnată în procesul-verbal al sedintei din data de 29 mai
2001, referitoare la structura organizatorică,
emite prezenta decizie.
Art. 1. - Începând cu data de 1 iunie 2001
se aprobă structura organizatorică a Consiliului National al Audiovizualului,
conform anexei.
Art. 2. - Regulamentul de organizare si
functionare a Consiliului National al Audiovizualului, aprobat prin Decizia
presedintelui Consiliului National al Audiovizualului nr. 6/2000, se va
reactualiza în conformitate cu structura organizatorică aprobată.
Art. 3. - Serviciul organizare personal,
salarizare, învătământ si celelalte directii si compartimente din cadrul
Consiliului National al Audiovizualului vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentei decizii.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL
AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
29 mai 2001.
Nr.
84.
ANEXĂ
Numărul
maxim de posturi = 144
(inclusiv
functiile de demnitate publică)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Consiliului National al Audiovizualului
ACTE
ALE AUTORITĂTII NATIONALE DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE
AUTORITATEA
NATIONALĂ DE REGLEMENTARE
ÎN
DOMENIUL GAZELOR NATURALE
privind stabilirea conditiilor de acordare a licentei
provizorii în sectorul gazelor naturale
Presedintele Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale - ANRGN,
în temeiul prevederilor art. 64 alin. (3)
din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitătilor din
sectorul gazelor naturale, cu modificările si completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 8
alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiintarea, organizarea
si functionarea Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale - ANRGN, cu modificările ulterioare,
emite prezenta decizie.
Art. 1. - Licenta provizorie este
actul tehnic si juridic emis de ANRGN, care conferă titularului, persoană
juridică română sau străină, dreptul de a participa la o licitatie publică, în
vederea obtinerii concesiunii serviciilor de distributie si/sau a bunurilor
aferente.
Art. 2. - Pentru acordarea licentei
provizorii prevăzute la art. 1 solicitantul este obligat să prezinte
următoarele documente:
a) actul constitutiv al societătii
comerciale, în copie legalizată;
b) certificatul de înmatriculare a
societătii comerciale la oficiul registrului comertului, în copie legalizată;
c) date privind situatia financiară a
solicitantului, conform anexei care face parte integrantă din prezenta decizie;
d) informatii privind localitatea -
comună, oras -, precum si data la care are loc licitatia publică pentru care se
solicită licenta provizorie;
e) caietul de sarcini, inclusiv modelul
acordului de concesiune.
Art. 3. - (1) Licenta provizorie acordată
de ANRGN este valabilă până la data adjudecării obiectului licitatiei publice
pentru care a fost emisă.
(2) După adjudecarea concesiunii
câstigătorul licitatiei publice se va adresa ANRGN în vederea obtinerii
licentei de distributie si a autorizatiilor corelative prevăzute în
Regulamentul pentru acordarea autorizatiilor si licentelor în sectorul gazelor
naturale, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr.
784/2000.
Art. 4. - Eliberarea licentei provizorii
se realizează în conditiile stabilite în Instructiunile privind regimul eliberării
documentelor, aprobate prin Decizia presedintelui ANRGN nr. 51 din 17 ianuarie
2001.
Art. 5. - Departamentul licentieri,
autorizări, reglementări tehnice, Departamentul preturi, tarife, reglementări
comerciale si protectia consumatorilor, precum si Serviciul legislatie,
contencios vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
Art. 6. - Prezenta decizie va fi publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea
Presedintele Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale,
Gheorghe Radu
Bucuresti,
4 iunie 2001.
Nr.
114.
ANEXĂ
DATE
privind situatia financiară
Solicitantul
..............................................................................................
(denumirea)
Certificăm exactitatea datelor (Directia
generală a finantelor publice a judetului)
A. Indicatori privind evolutia
bonitătii financiare:
Nr. crt. |
Indicatorii de bonitate, calculati
conform bilanturilor anuale si raportărilor semestriale |
Date de referintă |
||||
Denumirea |
Simbolul |
U.M |
1999 |
30 iunie 2000 |
31 decembrie2000 |
|
1. |
Lichiditatea globală |
Lg |
% |
|
|
|
2. |
Solvabilitatea patrimonială |
Sp |
% |
|
|
|
3. |
Rata profitului brut |
Rpb |
% |
|
|
|
4. |
Viteza de rotatie a fondului de rulment |
VR |
cicluri/an |
|
|
|
Lichiditatea globală =
active circulante/datorii curente x 100%, din care:
- active circulante = stocuri + alte
active circulante;
- datorii curente (în termen de până la un
an) = furnizori si conturi asimilate + împrumuturi pe termen scurt + salarii +
impozite si taxe.
Solvabilitatea patrimonială =
capitaluri proprii/total pasiv, mai putin clienti creditori si conturi de
regularizare si asimilate x 100%.
Rata profitului brut =
rezultatul brut (profit) al exercitiului financiar/cifra de afaceri x 100%.
Viteza de rotatie a fondului de rulment =
viteza de rotatie anuală a fondului de rulment, calculată pe baza datelor din
bilantul contabil din anul precedent, care reprezintă raportul dintre
veniturile din exploatare si fondul de rulment aferent exercitiului financiar
(cicluri/an).
B. Indicatori privind capacitatea
financiară a solicitantului, calculati la data de...................
1. TOTAL GENERAL ACTIV (milioane lei)............., din care:
1.1. Active circulante - TOTAL (milioane
lei) ..........
2. TOTAL GENERAL PASIV (milioane lei)
.............., din care:
2.1. Obligatii - TOTAL (milioane lei)
......................
3. Fond de rulment (rd. 1.1 - rd. 2.1) -
TOTAL (milioane lei) .....................................
4. Depozite bancare - TOTAL (milioane lei)
.............
5. Linie de credite deschise - TOTAL
(milioane lei) .....................
6. Credite bancare (neconsumate) - TOTAL
(milioane lei) ......................
7. Venituri din exploatare - TOTAL
(milioane lei) .............................
8. Viteza de rotatie a fondului de
rulment (VR) ...........
Director general, ................................. |
Director economic, ................................................ |
NOTĂ
:
1.
Pentru capacitătile nou-înfiintate informatiile privind situatia financiară pot
fi prezentate de investitori.
2.
Pentru investitorii străini informatiile privind situatia financiară pot fi
prezentate de compania mamă din străinătate, în numele companiei fiice din
România, în măsura în care se face dovada preluării în mod indubitabil a
tuturor angajamentelor financiare ale acesteia. Informatiile vor fi prezentate
în limba română, în traducere legalizată la un birou notarial din România.
ANRGN va lua în considerare orice tip de informatii referitoare la viabilitatea
financiară a proiectului supus autorizării.