Pagina a 3-a
PROCEDURA
de autorizare a
functionării comerciantilor din punct de vedere al protectiei mediului
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1)
Prezenta procedură reglementează conditiile de solicitare si de emitere a
acordului si/sau autorizatiei de mediu, denumite în continuare acord,
respectiv autorizatie, perioada de valabilitate si modalitatea de
reînnoire a acestora, precum si cuantumul taxelor si tarifelor aferente, în
vederea autorizării functionării comerciantilor în conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2001.
(2)
Acordul/autorizatia reprezintă documentul care conditionează functionarea
comerciantilor de respectarea legislatiei privind protectia mediului
înconjurător.
(3) Eliberarea
acordului/autorizatiei în urma evaluării sediului social si a activitătilor desfăsurate
în acesta dă dreptul comerciantului să functioneze si să desfăsoare
activitătile pentru care a fost autorizat.
(4) Neeliberarea
acordului/autorizatiei atrage neeliberarea certificatului de înregistrare.
Art. 2. - (1)
Obiectivele si activitătile desfăsurate la sediile sociale ale comerciantilor
sunt considerate activităti cu impact redus asupra mediului si sunt supuse
prezentei proceduri.
(2) Activitătile de
productie, import-export sau servicii, altele decât cele aferente sediului
social al comerciantului, vor fi supuse
unei proceduri specifice de autorizare în conformitate cu prevederile cap. II
sectiunea 1 din Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicată.
Art. 3. - (1)
Obtinerea acordului de mediu este obligatorie pentru proiecte de investitii noi
si pentru modificarea celor existente.
(2) Nu necesită acord
de mediu activitătile care nu implică lucrări de constructii-montaj, cu
exceptia celor prevăzute la pct. 8 lit. g) si i) din anexa nr. II la Legea
protectiei mediului nr. 137/1995, republicată.
(3) Obtinerea
autorizatiei de mediu este obligatorie pentru desfăsurarea oricărei activităti
cu impact asupra mediului.
(4) Pentru
activitătile cu impact redus asupra mediului se aplică prezenta procedură.
Art. 4. - În cazul în
care la sediul social al comerciantului nu se desfăsoară activităti supuse
procedurii de autorizare din punct de vedere al protectiei mediului nu este
necesară eliberarea acordului/autorizatiei în această etapă.
Art. 5. -
Acordul/autorizatia se eliberează de inspectoratul teritorial de protectie a
mediului în a cărui rază teritorială se află sediul social al comerciantului,
prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comert si
industrie teritoriale.
Art. 6. - Inspectoratele
teritoriale de protectie a mediului au următoarele obligatii:
a) să delege la
Biroul unic unul sau mai multi reprezentanti cu drept de semnătură, în
conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 76/2001;
b) să evalueze sediul
social si activitătile desfăsurate în acesta si să transmită reprezentantului
delegat la Biroul unic un referat care să contină rezultatul evaluării, în
termen de maximum 10 zile de la data pronuntării încheierii judecătorului
delegat.
CAPITOLUL II
Art. 7. - (1) În
vederea obtinerii acordului/autorizatiei solicitantul va depune la Biroul unic
cererea de înregistrare tip, în care va mentiona datele de identificare a
sediului social si activitătile care se desfăsoară la sediu, codificate în
conformitate cu nomenclatorul CAEN.
(2) Anexate la
cererea de înregistrare, conform opisului de documente necesare în vederea
autorizării, se vor depune:
a) o fisă-tip de
prezentare a obiectivului/activitătii, conform modelului prezentat în anexa nr.
4.1 care face parte integrantă din prezenta procedură, care contine descrierea
acestora si principalele informatii din care să rezulte date privind impactul
asupra mediului, la care se anexează, după caz, documente
doveditoare ale sarcinilor privind protectia mediului
care grevează aporturile în natură la capitalul social;
b) dovada achitării
taxei/tarifului aferente autorizării.
(3) Orice modificare
ulterioară, prin lucrări de constructii-montaj, a obiectivelor si activitătilor
declarate initial este supusă procedurii de emitere a acordului de mediu, în
conformitate cu prevederile art. 3.
CAPITOLUL III
1. Atributiile reprezentantului
inspectoratului teritorial de protectie a mediului delegat la Biroul unic
Art. 8. -
Reprezentantul inspectoratului teritorial de protectie a mediului delegat la
Biroul unic are următoarele obligatii, cu respectarea termenelor stabilite prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76/2001:
a) să verifice
dosarul pentru obtinerea acordului, respective a autorizatiei, cuprinzând
documentele prevăzute la art. 7 alin. (2), si să îl transmită de îndată
inspectoratului teritorial de protectie a mediului (cu borderou);
b) să verifice
încadrarea corectă a fiecărei solicitări în cuantumul taxelor/tarifelor
aferente autorizării;
c) să comunice
inspectoratului teritorial de protectie a mediului, concomitent cu transmiterea
dosarului, termenul până la care trebuie să primească referatul cu privire la
eliberarea acordului/autorizatiei solicitate sau, după caz, respingerea
solicitării;
d) să comunice
solicitantului data vizitei personalului de specialitate al inspectoratului
teritorial de protectie a mediului la sediile supuse autorizării;
e) să completeze si
să semneze anexa la certificatul de înregistrare, pe baza concluziilor cuprinse
în referatul primit, sau, după caz, să asigure informarea în scris a
solicitantului cu privire la neconformitătile constatate si la actele normative
ale căror prevederi nu sunt îndeplinite.
2. Evaluarea sediilor si/sau a activitătilor
pentru care se solicită autorizarea
Art. 9. - (1)
Inspectoratul teritorial de protectie a mediului, prin personalul său de
specialitate, verifică conditiile de functionare, în conformitate cu
prevederile legislatiei în vigoare privind protectia mediului.
(2) Inspectoratul
teritorial de protectie a mediului va întocmi referatul cuprinzând concluziile
evaluării, propunând clar una dintre variantele prevăzute la art. 6 alin. (3)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76/2001; în situatia în care se
constată că nu sunt îndeplinite conditiile pentru autorizarea functionării vor
fi precizate neconformitătile si actele normative ale căror prevederi nu sunt
îndeplinite, care motivează neeliberarea acordului/autorizatiei.
(3) Conducătorul
inspectoratului teritorial de protectie a mediului va semna referatul si îl va
transmite reprezentantului delegat la Biroul unic.
CAPITOLUL IV
Perioada de
valabilitate si modalitatea de reînnoire a acordului/autorizatiei, precum si
cuantumul taxelor/tarifelor aferente
Art. 10. - Durata de
valabilitate a acordului/autorizatiei de mediu este de un an, dacă în această
perioadă nu intervin schimbări care să afecteze conditiile stabilite prin
actele de reglementare.
Art. 11. - (1)
Acordul/autorizatia se retrage de către inspectoratul teritorial de protectie a
mediului în cazul în care comerciantul nu mai îndeplineste conditiile de
functionare pentru care a fost autorizat, prin completarea rubricii
corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.
(2) Retragerea
autorizatiei se face pe baza unui procesverbal întocmit de inspectoratul
teritorial de protectie a mediului cu o motivatie temeinică privind
neconformitătile si actele normative ale căror prevederi au fost încălcate. Un
exemplar al procesului-verbal se transmite comerciantului, iar o copie de pe
acesta, Biroului unic.
Art. 12. -
Inspectoratul teritorial de protectie a mediului asigură arhivarea
documentatiei specifice, prevăzută la art. 7 alin. (2), care a stat la baza
eliberării acordului/autorizatiei, inclusiv a revizuirilor, retragerilor si
reautorizărilor.
Art. 13. - Camerele
de comert si industrie teritoriale vor asigura arhivarea referatelor de
evaluare si a copiilor de pe documentele referitoare la retragerea sau
revizuirea acordului/autorizatiei, respectiv la reautorizare.
Art. 14. - (1)
Cuantumul taxelor pentru emiterea acordurilor de mediu este de 50.000 lei, iar
cuantumul taxelor pentru emiterea autorizatiilor de mediu este de 100.000 lei
pentru activitătile cu impact redus asupra mediului si vor constitui surse de
venit ale Fondului pentru mediu.
(2) Cuantumul
tarifelor pentru emiterea acordurilor de mediu este de 100.000 lei, iar
cuantumul tarifelor pentru emiterea autorizatiilor de mediu este de 200.000 lei
pentru activitătile cu impact redus asupra mediului.
CAPITALUL V
Art. 15. -
Prevederile prezentei proceduri se aplică în mod corespunzător si pentru
autorizarea functionării filialelor, sucursalelor si celorlalte sedii secundare
- agentii, reprezentante, puncte de lucru sau alte asemenea sedii, altele decât
sediul social, precum si în cazul reînnoirii acordului/autorizatiei, la
expirarea valabilitătii acestuia/acesteia, prin Biroul unic din judetul unde
acestea sunt amplasate, cu exceptia activitătilor prevăzute la art. 2 alin.
(2).
ANEXA Nr. 4.1.
a
obiectivului/activitătii comerciantului
1. Datele de identificare |
Numele ....................................................................................................... Adresa ........................................................................................................ Numărul de telefon.................................. .Fax ......................................... |
|||
2. Caracteristicile constructiei |
||||
2.1. Mărimea sediului social în folosintă |
Suprafata totală (mp) |
Suprafata utilizată pentru sediul social (mp) |
||
2.2. Modul de utilizare a constructiei |
Utilizare exclusivă pentru sediul social: |
Utilizare mixtă/în diviziune cu alte tipuri de activităti si/sau beneficiari (se vor specifica celelalte activităti) |
||
3. Acte doveditoare ale dreptului de folosintă/proprietate a spatiului pentru sediul social |
Felul documentului: Nr. ................ Eliberat de ......................... Data eliberării …. Valabil până la …. |
|
||
4. Asigurarea utilitătilor*) |
|
|
||
4.1. Alimentare cu apă |
Sistem centralizat sau din sursa altui beneficiar: |
Sursă proprie: (se va anexa descrierea) |
||
4.2. Evacuarea apelor uzate |
Sistem de canalizare orăsenească sau a altei unităti: |
Sistem propriu: (se va anexa descrierea) |
||
4.3. Încălzire |
Sistem cu centrală de zonă: |
Sistem propiu: (se va anexa descrierea si tipul combustibilului utilizat) |
||
4.4. Evacuarea deseurilor |
Sistem de colectare centralizat: |
Sistem propriu: (se va anexa descrierea |
||
5. Numărul de personal |
Cu normă de lucru intreagă: |
Cu normă de lucru partială: |
||
6. Activităti declarate la înregistrare: |
|
|
||
7. Aporturi în natură la capitalul social, care servesc la desfăsurarea unor activităti declarate la înregistrare |
Tipul: |
Sarcini de mediu de care sunt grevate: |
||
8. Declaratie (semnată de reprezentantul legal al solicitantului/ comerciantului) |
Subsemnatul ............................., în calitate de actionar/asociat, declar pe propria răspundere că informatiile consemate în această fisă de prezentare sunt conforme cu realitatea, cunoscând că falsul în declaratii este pedepsit de legea penală. ……………. (semnătura) |
|||
9. Reprezentantul legal al solicitantului/comerciantului |
Numele si prenumele |
Pozitia |
Data |
|
* Se vor anexa documentele dovedětoare ale serviciilor specificate la pct. 4.1-4.4.
de autorizare a
functionării comerciantilor din punct de vedere al protectiei muncii
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1)
Prezenta procedură reglementează conditiile de solicitare si de emitere a
autorizatiei de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, denumită
în continuare autorizatie, perioada de valabilitate si modalitatea de
reînnoire a acesteia, precum si cuantumul tarifelor aferente, în vedere
autorizării functionării comerciantilor în conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2001.
(2) Autorizatia
reprezintă documentul care conditionează functionarea comerciantilor de
respectarea legislatiei de protectie a muncii, în scopul prevenirii
accidentelor de muncă si bolilor profesionale.
(3) Eliberarea
autorizatiei în urma evaluării sediului social si a activitătilor desfăsurate
în acesta dă dreptul comerciantului să functioneze si să desfăsoare
activitătile pentru care a fost autorizat.
(4) Neeliberarea
autorizatiei atrage neeliberarea certificatului de înregistrare.
Art. 2. - Autorizatia
se eliberează de autoritătile competente în a căror rază teritorială se află
sediul social al comerciantului, respectiv inspectoratele teritoriale de muncă,
prin reprezentantul delegat la Biroul unic din cadrul camerei de comert si
industrie teritoriale.
Art. 3. -
Inspectoratul teritorial de muncă are următoarele obligatii:
a) să delege la
Biroul unic unul sau mai multi reprezentanti cu drept de semnătură, în
conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 76/2001;
b) să evalueze sediul
social si activitătile desfăsurate în acesta si să transmită reprezentantului
delegat la Biroul unic un referat care să contină rezultatul evaluării, în
termen de maximum 10 zile de la data pronuntării încheierii judecătorului delegat.
CAPITOLUL II
Art. 4. - (1) În
vederea obtinerii autorizatiei solicitantul va depune la Biroul unic cererea de
înregistrare tip, în care va mentiona datele de identificare a sediului social
si activitătile care se desfăsoară la sediu, codificate în conformitate cu
nomenclatorul CAEN.
2) Anexate la cererea
de înregistrare, conform opisului dedocumente necesare în vederea autorizării,
se vor depune:
a) declaratia pe
propria răspundere privind respectarea legislatiei de protectie a muncii,
conform modelului prezentat în anexa nr. 5.1;
b) lista cuprinzând
echipamentele tehnice din dotare;
c) copii de pe
certificatele de conformitate ale echipamentelor tehnice folosite în zone cu
pericol de explozie (după caz);
d) dovada achitării tarifului
aferent autorizării.
Art. 5. - Pentru
activitătile care pot genera pericole deosebite si care intră sub incidenta
prevederilor Decretului nr. 466/1979 privind regimul produselor si substantelor
toxice, ale Legii nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, precum si
ale Legii nr. 85/1995 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 4/1995 privind
fabricarea, comercializarea si utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru
combaterea bolilor, dăunătorilor si buruienilor în agricultură si silvicultură,
este
necesară obtinerea prealabilă a unor avize si/sau
autorizări distincte, conform prevederilor reglementărilor legale
susmentionate, care se vor depune o dată cu documentele prevăzute la art. 4
alin. (2).
CAPITOLUL III
1. Atributiile reprezentantului
inspectoratului teritorial de muncă delegat la Biroul unic
Art. 6. -
Reprezentantul inspectoratului teritorial de muncă delegat la Biroul unic are
următoarele obligatii, cu respectarea termenelor stabilite prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 76/2001:
a) să verifice
dosarul pentru obtinerea autorizatiei, cuprinzând documentele prevăzute la art.
4 alin. (2), si să îl transmită de îndată inspectoratului teritorial de muncă
(cu borderou);
b) să verifice
încadrarea corectă a fiecărei solicitări în cuantumul tarifelor aferente
autorizării;
c) să comunice
inspectoratului teritorial de muncă, concomitent cu transmiterea dosarului,
termenul până la care trebuie să primească referatul cu privire la acordarea
autorizatiei solicitate sau, după caz, respingerea solicitării;
d) să comunice
solicitantului data vizitei personalului de specialitate al inspectoratului
teritorial de muncă la sediile supuse autorizării;
e) să completeze si
să semneze anexa la certificatul de înregistrare, pe baza concluziilor cuprinse
în referatul primit, sau, după caz, să asigure informarea în scris a
solicitantului cu privire la neconformitătile constatate si la actele normative
ale căror prevederi nu sunt îndeplinite.
2. Evaluarea sediilor si/sau a activitătilor
pentru care se solicită autorizarea
Art. 7. - (1)
Inspectoratul teritorial de muncă va proceda astfel:
a) va evalua
continutul documentelor din dosarul solicitantului din punct de vedere al legislatiei
de protectie a muncii;
b) va analiza la
sediul solicitantului, la data comunicată, conformitatea documentelor cu
situatia din teren;
c) va efectua la
sediul solicitantului evaluarea aplicării măsurilor minime necesare pentru
prevenirea accidentelor de muncă si a bolilor profesionale.
(2) Inspectoratul
teritorial de muncă va redacta referatul cuprinzând concluziile evaluării,
propunând clar una dintre variantele prevăzute la art. 6 alin. (3) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76/2001; în situatia în care se constată
că nu sunt îndeplinite conditiile pentru autorizarea functionării vor fi
precizate neconformitătile si actele normative ale căror prevederi nu sunt
îndeplinite, care motivează neeliberarea autorizatiei.
(3) Inspectorul-sef
al inspectoratului teritorial de muncă va semna referatul si îl va transmite
reprezentantului în Biroul unic.
CAPITOLUL IV
Perioada de
valabilitate si modalitatea de revizuire a autorizatiei, precum si cuantumul
tarifelor aferente
Art. 8. - (1)
Autorizatia este valabilă atâta timp cât nu s-au modificat conditiile initiale
pentru care aceasta a fost eliberată.
(2) La modificarea
conditiilor initiale comerciantul va solicita Biroului unic revizuirea
autorizatiei.
(3) Conform art. 9
alin. (2) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996, republicată, comerciantii au
obligatia să confirme anual la inspectoratele teritoriale de muncă faptul că se
mentin conditiile initiale pentru care s-a eliberat autorizatia.
Art. 9. - Tarifele
pentru serviciile prestate pentru autorizarea din punct de vedere al protectiei
muncii sunt prevăzute în anexa nr. 5.2.
Art. 10. - (1)
Autorizatia se retrage de către inspectoratul teritorial de muncă în cazul în
care se constată că nu sunt mentinute conditiile existente la data obtinerii
acesteia, iar comerciantul nu a solicitat revizuirea autorizatiei, prin
completarea rubricii corespunzătoare din anexa la certificatul de înregistrare.
(2) Retragerea
autorizatiei se face pe baza unui procesverbal întocmit de inspectoratul
teritorial de muncă cu o motivatie temeinică privind neconformitătile si actele
normative ale căror prevederi au fost încălcate. Un exemplar al
procesului-verbal se transmite comerciantului, iar câte o copie de pe acesta,
Biroului unic si Inspectiei Muncii.
Art. 11. -
Inspectoratul teritorial de muncă asigură arhivarea documentatiei specifice,
prevăzută la art. 4 alin. (2), care a stat la baza eliberării autorizatiei,
inclusiv a revizuirilor, retragerilor si reautorizărilor.
Art. 12. - Camerele
de comert si industrie teritoriale vor asigura arhivarea referatelor de
evaluare si a copiilor de pe documentele referitoare la retragerea sau la
revizuirea autorizatiei, respectiv la reautorizare.
CAPITOLUL V
Art. 13. -
Prevederile prezentei proceduri se aplică în mod corespunzător si pentru
autorizarea functionării filialelor, sucursalelor si celorlalte sedii secundare
- agentii, reprezentante, puncte de lucru sau alte asemenea sedii, altele decât
sediul social, prin Biroul unic din judetul unde acestea sunt amplasate.
Art. 14. - Anexele
nr. 5.1 si 5.2 fac parte integrantă din prezenta procedură.
DECLARATIE
pe propria răspundere
privind respectarea legislatiei de protectia muncii
Subsemnatul
.........................., în calitate de asociat/actionar, declar pe propria
răspundere că activitătile enumerate mai jos si pentru care se solicită
autorizatie de functionare din punct de vedere al protectiei muncii se vor
desfăsura în conformitate cu prevederile Legii protectiei muncii nr. 90/1996,
republicată, normelor generale de protectie a muncii, normelor specifice de
securitate a muncii, standardelor de securitate si ale altor reglementări în
vigoare specifice activitătii desfăsurate.
Numărul de personal
care desfăsoară activităti în sediul social este de
..................................... .
Activităti efectuate
la sediul social:
Codul CAEN Denumirea
CAEN
Activitate principală
................................................... ........................................................................
Alte activităti
...................................................
........................................................................
...................................................
...........................................................................................................................
.............................................................................................................
............. ...........................................................................................................................
........................................................................
Ne
angajăm ca, în situatia în care urmează să efectuăm si alte activităti, să
solicităm revizuirea autorizatiei emise, iar în situatia în care vom înfiinta
subunităti (filiale, sucursale sau puncte de lucru) să solicităm autorizatia
acestora prin Biroul unic din judetul în care este amplasată subunitatea.
.................................
(semnătura).
În sustinerea celor de mai sus:
I. Declarăm că:
Conditii |
Dacă este cazul, se marchează cu X |
1. Activitatea de protectie a muncii este asigurată si se desfăsoară în mod organizat |
|
2. Conditiile pentru instruirea corespunzătoare, în domeniul protectiei muncii, a participantilor la procesul de muncă sunt asigurate. |
|
3. Spatial construit este adecvat activitătilor unitătii si corespunde ca rezistentă reglementărilor legate în vigoare. |
|
4. Riscurile de accidentare sau îmbolnăvire profesională generate de activitătile desfăsurate sunt identificate. |
|
5. Sunt stabilite măsurile de apărare a vietii, integritătii corporale si sănătătii participantilor la procesul de muncă. |
|
6. Echipamentele tehnice utilizate în atmosfere normale sunt certificate din punct de vedere al calitătii de securitate a muncii, conform reglementărilor legate în vigoare. |
|
7. Echipamentele tehnice utilizate în atmosfere potential explozive sunt certificate din punct de vedere al calitătii de securitate a muncii, conform reglementărilor legate în vigoare. |
|
8. Echipamentele tehnice sunt asigurate corespunzător cu sisteme si dispozitive de protectie, cu aparatură de măsură si control. |
|
9. Locurile de muncă sunt dotate cu mijloacele necesare pentru interventie în caz de accident sau intoxicatii, conform baremurilor în vigoare. |
|
10. Concentratiile substantelor toxice, explozive si inflamabile în mediul de lucru sunt controlate periodic. |
|
11. Personalul este dotat cu echipamentul individual de protectie reglementar necesar pentru protejarea contra tuturor factorilor de risc la care este expus, de calitate de protectie corespunzătoare si certificat conform reglementărílor în vigoare. |
|
12. Este încadrat personalul necesar, specializat si autorizat reglementar pentru meserii si profesii specificate în Normele Generate de Protectia Muncii |
|
II. Precizăm:
1. Riscurile principale de accidentare si/sau îmbolnăvire profesională.
2. Se dispune după caz de:
- proiectul pentru constructie si tehnologie si/sau raport de expertiză nr. ..... / data ....... elaborat de .............;
- proiectul de zonare Ex pentru prevenirea exploziilor si incendiilor în zonele cu atmosferă potential explozivă, nr. ….. / data .......... elaborat de .............................. .;
- autorizatia pentru produse si substante toxice conform Decretului nr.466/1979;
- autorizatia pentru materii explozive conform Legii nr.126/1995;
- autorizatia pentru produce de uz fitosanitar conform Legii nr.85/1995.
3. Lista echipamentelor tehnice (tip, nr.) sub incidenta ISCIR cu mentionarea numărului autorizatiei si a datei scadente de verificare.
Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declaratii este pedepsit de legea penală.
……………..
(semnătura)
Tarife
pentru
serviciile prestate pentru autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii
Nr. crt. |
Activitatea |
Tariful |
|
Expertizarea persoanelor fizice si juridice în vederea eliberării autorizatiei de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, a revizuirii autorizatiei conform legislatiei în vigoare |
Întreprinderi micro - 450.000 lei |
Întreprinderi mici - 700.000 lei |
||
Întreprinderi mijlocii - 1.350.000 lei |
||
Întreprinderi mari - 2.250.000 lei |
||
2 |
Expertiza si analiza în vederea eliberării autorizatiei pentru producerea, detinerea, transportul, comercializarea si utilizarea substantelor toxice precum si a substantelor de uz fitosanitar conform Ordonantei Guvernului nr.4/1995 |
Întreprinderi micro - 450.000 lei |
Întreprinderi mici - 700.000 lei |
||
Întreprinderi mijlocii - 1.350.000 lei |
||
Întreprinderi mari - 2.250.000 lei |
||
3. |
Expertiza si analiza în vederea eliberării autorizatiei de detinere a materiilor explozive în conformitate cu prevederile art.8 din Legea nr.126/1995 |
- materii explozive propriu-zise - 1.800.000 lei |
- obiecte artizanale si de distractie pe bază de amestecuri pirotehnice |
||
a) detinere maximum 3 kg. – 180.000 lei |
||
b) detinere între 3 si 100 kg - 900.000 lei |
||
c) detinere peste 100 kg. - 4.500.000 lei |
||
4 |
Expertiza si analiza în vederea eliberării autorizatiei de depozitare a materiilor explozive în conformitate cu prevederile art.9 din Legea nr.126/1995 |
Întreprinderi micro - 450.000 lei |
Întreprinderi mici - 700.000 lei |
||
Întreprinderi mijlocii - 1.350.000 lei |
||
Întreprinderi mari - 2.250.000 lei |
||
5 |
Expertiza si analiza în vederea obtinerii vizei anuale a autorizatiei de detinere materii explozive |
- materii explozive propriu-zise – 270.000 lei |
|
|
- obiecte artizanale si de distractie pe bază de amestecuri pirotehnice |
|
|
a) detinere maximum 3 kg. – 90.000 lei |
|
|
b) detinere între 3 si 100 kg – 450.000 lei |
|
|
c) detinere peste 100 kg. – 1.800.000 lei |
6 |
Analiza si avizarea documentatiilor aferente instalatiilor din mediile cu potential exploziv |
- 180.000 lei/oră |
7 |
Expertiza si analiza în vederea eliberării documentului de clasificare a minelor din punct de vedere al emanatiilor de gaze |
- 900.000 lei |
8 |
Expertiza în vederea emiterii avizului de amplasament al firidelor de explozivi la persoanele juridice cu profil minier |
- 450.000 lei/firidă |
9 |
Expertiza în vederea autorizării încăperilor pentru depozitarea, păstrarea si manipularea capselor pentru pistoale de implant bolturi, fuzee antigrindină si capse de alarmare utilizate la transportul feroviar |
- 450.000 lei/încăpere |
10 |
Analiza în vederea avizării documentatiilor pentru împucări (explozii) masive cu peste 100 t exploziv (echivalent TNT), inclusiv asistentă tehnică) |
- 1.350.000 lei |
Pentru activitătile de expertize sau asistentă tehnică, în cazul extinderii domeniului de autorizare sau al reautorizării, se va tarifa cu 75% din tariful specificat.
Emiterea duplicatelor (certificate, avize etc.) în conditiile legii se va tarifa cu 50% din valoarea initială de eliberare.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea, functionarea si atributiile
Institutului National de Cercetare pentru Sport
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 53 din Legea
educatiei fizice si sportului
nr. 69/2000,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Institutul
National de Cercetare pentru Sport este institutie publică, cu personalitate
juridică, în subordinea Ministerului Tineretului si Sportului, cu sediul în
municipiul Bucuresti, bd Basarabia nr. 37-39, sectorul 2, înfiintată prin
reorganizarea Centrului de Cercetări pentru Probleme de Sport (C.C.P.S.) care
se desfiintează.
Art. 2. - Institutul
National de Cercetare pentru Sport are ca obiect principal de activitate
desfăsurarea si promovarea activitătilor de sprijinire a sportului de
performantă si a educatiei fizice prin mijloace specifice de
cercetare-dezvoltare si inovare, efectuarea de expertize si acordarea de
consultantă si asistentă tehnică în domeniul sportului si educatiei fizice,
elaborarea de propuneri privind strategia de dezvoltare a domeniului, realizarea
obiectivelor prevăzute în programele proprii ale Ministerului Tineretului si
Sportului, precum si participarea la realizarea obiectivelor stiintifice si
tehnologice ale Planului national pentru cercetare-dezvoltare
si inovare si ale programelor componente.
Art. 3. - (1)
Activitatea Institutului National de Cercetare pentru Sport este condusă de
directorul general, iar în lipsa acestuia, de directorul general adjunct.
(2) Directorul
general al Institutului National de Cercetare pentru Sport si directorul
general adjunct sunt numiti prin ordin al ministrului tineretului si sportului,
în conditiile legii.
Art. 4. - (1)
Structura organizatorică a Institutului National de Cercetare pentru Sport este
prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Institutul
National de Cercetare pentru Sport poate propune Ministerului Tineretului si
Sportului înfiintarea în cadrul structurii sale de laboratoare si alte
subunităti fără personalitate juridică, precum si modificarea numărului de
posturi.
Art. 5. - (1)
Personalul existent în cadrul Centrului de Cercetări pentru Probleme de Sport
(C.C.P.S.) se transferă, conform prevederilor legale, la Institutul National de
Cercetare pentru Sport.
(2) Numărul maxim de
posturi din Institutul National de Cercetare pentru Sport este de 73.
(3) Salarizarea
personalului se face în conditiile legii.
Art. 6. - Patrimoniul
Institutului National de Cercetare pentru Sport, stabilit pe baza bilantului
contabil încheiat la data de 31 decembrie 2000, este de 1.820.285 mii lei, din
care: imobilizări corporale si necorporale 1.217.403 mii lei si active
circulante 602.882 mii lei, si se transferă de la Centru de Cercetări pentru
Probleme de Sport (C.C.P.S.) pe bază de protocol de predare-preluare, conform
legii, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 7. - Activitatea
Institutului National de Cercetare pentru Sport este finantată din venituri
extrabugetare si din alocatii acordate de la bugetul de stat pentru realizarea
unor programe proprii ale Ministerului Tineretului si Sportului.
Art. 8. - Institutul
National de Cercetare pentru Sport îsi desfăsoară activitatea în conformitate
cu reglementările legale în vigoare si cu regulamentul de organizare si
functionare prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 9. - Statele de
functii si statele de personal ale Institutului National de Cercetare pentru
Sport se aprobă prin ordin al ministrului tineretului si sportului în termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 10. - Anexele
nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 11. - Pozitia X
de la litera A “Unitătile care functionează în subordinea Ministerului
Tineretului si Sportului” din cuprinsul anexei nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr. 6/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Tineretului si Sportului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“X. Institutul
National de Venituri extrabugetare si Cercetare pentru Sport alocatii
de la bugetul de stat”
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul tineretului
si sportului,
p. Ministrul
educatiei si cercetării,
Vasile Molan,
secretar de stat
Ministrul muncii si
solidaritătii sociale,
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
Bucuresti, 6 iulie 2001.
Nr. 628.
ANEXA Nr. 1
Numărul maxim de posturi = 73
STRUCTURA
ORGANIZATORICĂ
a Institutului
National de Cercetare pentru Sport
Director general
Consiliul stiintific
Director general
adjunct Contabil-sef
Laborator de
tehnologia performantei sportive si biologia efortului
Serviciul
administrativ
Serviciul
financiar-contabil
Compartiment de audit
intern
Sector de documentare
si prelucrarea informatiei sportive
Laborator de control
doping
de organizare si
functionare a Institutului National de Cercetare pentru Sport
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1)
Institutul National de Cercetare pentru Sport, denumit în continuare institut,
este persoană juridical organizată ca institutie publică aflată în subordinea
Ministerului Tineretului si Sportului.
(2) Institutul îsi
desfăsoară activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare si cu
prezentul regulament.
Art. 2. - Institutul
este înfiintat în scopul desfăsurării activitătilor de cercetare stiintifică,
dezvoltare tehnologică, asistentă tehnică, consultantă si expertiză în domeniul
educatiei fizice si sportului, realizării obiectivelor stiintifice si
tehnologice ale Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare,
precum si al participării, prin propuneri, la elaborarea strategiei de
dezvoltare a domeniului.
Art. 3. - Obiectul de
activitate al institutului constă în:
A. Activităti de
cercetare-dezvoltare:
a) participarea la
realizarea strategiei generale a organizării si dezvoltării sportului de
performantă si la extinderea, pe măsura creării conditiilor, a activitătii
sportive de performantă;.
b) cercetări
fundamentale pentru dezvoltarea activitătii de educatie fizică si sport, a
metodelor si metodologiei de studiere si crestere a performantei sportive în
România;
c) cercetări
aplicative pentru dezvoltarea si cresterea eficientei sociale a educatiei
fizice si sportului;
d) cercetări si
studii referitoare la biologia si biochimia substantelor farmacologice incluse
în lista doping a Comitetului International Olimpic si a federatiilor sportive
internationale;
e) control doping,
expertizare si consultantă în scopul prevenirii si eliminării utilizării de
substante interzise în activitatea sportivă;
f) studii asupra
impactului social al programelor de stimulare în domeniu;
g) valorificarea
optimă a resurselor umane, materiale si financiare în domeniu;
h) studiul dinamicii
performantei sportive românesti si internationale;
i) cresterea gradului
de diseminare a cunostintelor în domeniu;
j) preluarea directă
sau prin licitatie a unor proiecte de cercetare de interes national sau
international;
k) propune directiile
de dezvoltare a sportului pentru toti, în vederea cresterii standardului de
pregătire fizică si ameliorării stării de sănătate a populatiei;
l) analizează
evolutia fenomenelor specifice în raport cu tendintele existente pe plan
international si propune autoritătilor competente măsurile de rigoare;
m) sprijinirea din
punct de vedere metodic a participării sportivilor care reprezintă România la
competitiile internationale oficiale;
n) cercetarea
reactivitătii biologice, biochimice, biomotrice, fiziologice si psihologice a sportivilor
la solicitările de antrenament si în competitii;
o) studierea
evolutiei potentialului biomotric al populatiei tinere la scară natională si
monitorizarea acestuia în ceea ce priveste activitatea de educatie fizică si
sport;
p) determinarea si
testarea eficacitătii unor substante sau măsuri terapeutice în vederea
ridicării nivelului performantei sportive sau reabilitării în domeniu;
q) cercetarea si
elaborarea de principii, materiale, echipamente, instalatii, instrumente si
aparatură specifice, în vederea stabilirii si ameliorării metodologiei
antrenamentului pentru sportul de performantă;
r) participarea la
elaborarea de planuri de management, strategii, standarde, studii de diagnoză
si prognoză privind educatia fizică si sportul;
s) dezvoltarea de
tehnologie si aparatură de investigare a efortului, de pregătire pentru sport,
educatie fizică si pentru recuperare neuromotorie;
s) dezvoltarea de
software specific pentru înregistrarea, analiza, dirijarea si planificarea
antrenamentului si competitiilor;
t) informare si
documentare pentru specialistii din sport;
t) înregistrarea si
prelucrarea informatiilor audiovizuale specifice competitiilor sportive si
antrenamentelor;
u) transferul de
metodologie, privind cresterea performantei motrice, din alte domenii;
v) efectuarea de
studii si cercetări privind accelerarea proceselor de refacere a organismului
după antrenament si competitii.
B. Activităti conexe:
a) organizarea de
reuniuni stiintifice si cu caracter tehnico-metodologic în domeniile de interes
ale institutului;
b) asistentă tehnică
si consultantă la constituirea si implementarea sistemelor de asigurare a
calitătii în domeniu;
c) furnizarea de
servicii stiintifice si tehnologice;
d) proiectare
tehnologică si proiectare de produse speciale care prezintă interes pentru
profilul institutului;
e) testare de
produse, tehnologii, echipamente si instalatii în vederea omologării;
f) efectuarea de
expertize si analize chimice, biologice si de altă natură;
g) dezvoltarea de
programe informatice în domeniu si acordarea de asistentă tehnică la
informatizarea unor activităti specifice;
h) certificarea
produselor si serviciilor în domeniul său de activitate;
i) asigurarea de
specialisti necesari pentru realizarea si sustinerea unor programe de
instruire, îndrumare tehnică si metodologică privind educatia fizică si
sportul;
j) aplicarea
procedurilor necesare în vederea acreditării laboratoarelor si aplicarea
practică a sistemului de calitate a datelor;
k) eficientizarea
actiunilor de autorizare si control referitoare la calitatea programelor de
educatie fizică si sport;
l) elaborarea si
propunerea spre aprobare autoritătilor competente de norme si metodologii prin
care se urmăreste îmbunătătirea programelor de educatie fizică si mărirea eficientei
sociale a sportului pentru toti;
m) crearea,
întretinerea, perfectionarea si exploatarea bazelor de date utile în cercetarea
si asistenta stiintifică pentru educatie fizică si sport;
n) participarea la
procesul de armonizare a legislatiei nationale în domeniu cu cea a Uniunii
Europene;
o) aplicarea
dispozitiilor conventiilor internationale în materie si derularea de programe
internationale;
p) înaintarea de
propuneri referitoare la elaborarea si actualizarea strategiei nationale
privind educatia fizică si sportul si controlul aplicării ei;
q) elaborarea de
specificatii si de criterii tehnice în vederea achizitionării de echipamente si
instalatii specifice;
r) realizarea de
sisteme informatizate.
C.
Activităti de formare si de specializare profesională în domeniul propriu de
activitate:
a) contribuie, cu
acordul autoritătilor competente si în conformitate cu reglementările legale
aplicabile, la.efectuarea de stagii de pregătire practică sau de
perfectionare stiintifică teoretică, în cadrul
institutului, la nivel mediu, universitar si postuniversitar;
b) formarea si
specializarea personalului de cercetare din cadrul institutului;
c) organizează
cursuri de informare stiintifică în domeniu si realizează, în conditiile legii,
schimburi de specialisti, pe durată determinată, cu unităti de cercetare din
tară si din străinătate;
d) colaborează cu
organizatii neguvernamentale, cu scoli, licee, universităti etc., în cadrul
programelor de educatie fizică si sport.
D.
Activităti de editare si tipărire a lucrărilor de specialitate:
a) editează si
tipăreste buletinul informativ al institutului, în care se publică informatii
stiintifice si tehnice din domeniu;
b) editează si
tipăreste studii, rapoarte, sinteze, colectii de standarde, cataloage de
produse, alte publicatii în domeniu;
c) elaborarea si
tipărirea de materiale publicitare pentru institut sau pentru promovarea
activitătilor de educatie fizică si sport;
d) elaborarea de
lucrări de documentare pentru specialistii din domeniu.
E.
Activităti de transfer si de valorificare a rezultatelor cercetărilor:
a) acordarea de
asistentă tehnică, consultantă, precum si monitorizare în activităti privind
educatia fizică si sportul;
b) valorificarea
rezultatelor cercetărilor din domeniul educatiei fizice si sportului prin
brevetarea solutiilor originale, publicarea rezultatelor, organizarea si
participarea la expozitii, manifestări stiintifice, realizarea unor instalatii
experimentale model la nivel pilot;
c) producerea si
livrarea de materiale si aparatură în scopul finalizării proiectelor de
cercetare-dezvoltare si inovare.
F. Activităti de
cooperare internatională:
a) colaborarea cu
persoane fizice, institute, organizatii
internationale si alte persoane juridice pentru desfăsurarea în comun a
unor cercetări în domeniul de activitate propriu;
b) participarea la
sesiuni, simpozioane, congrese si la alte manifestări cu caracter intern sau
international, de interes pentru domeniul propriu de activitate;
c) încheierea de
protocoale de schimb de informatii si de colaborare în vederea elaborării sau
concretizării de programe internationale privind educatia fizică si sportul.
G. Activităti de
productie în vederea sustinerii cercetării, dezvoltării tehnologice si inovării
în domeniu, prin unicate si serii mici de produse, microproductie (pentru
valorificarea cercetărilor experimentale elaborate); executarea de astfel de
produse în vederea participării la expozitii de profil
CAPITOLUL II
Art. 4. - Patrimoniul
institutului, stabilit pe baza bilantului contabil încheiat la data de 31
decembrie 2000, este de 1.820.285 mii lei, din care: imobilizări corporale si
necorporale 1.217.403 mii lei si active circulante 602.882 mii lei, si se preia
pe bază de protocol de predare-preluare de la Centrul de Cercetări pentru
Probleme de Sport (C.C.P.S.).
Art. 5. - (1)
Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate
publică, precum si alte bunuri dobândite în conditiile legii. Bunurile
proprietate publică, precum si cele dobândite se află în administrarea
institutului si se evidentiază distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele
cercetărilor concretizate în active corporale si necorporale, efectuate si
finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite si
trec în administrarea institutului, dacă prin contract nu se prevede altfel,
înregistrându-se în evidenta sa contabilă.
(3) În exercitarea
drepturilor sale institutul administrează si dispune, în conditiile legii, de
bunurile aflate în patrimoniul său, în scopul realizării obiectului său de
activitate.
(4) Patrimoniul
institutului poate fi modificat conform prevederilor legale.
CAPITOLUL III
Art. 6. - Institutul
întocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli si trimestrial bilantul
contabil si contul de executie bugetară potrivit normelor legale în v
vigoare.
Art. 7. - Bugetul
anual de venituri si cheltuieli se aprobă de Ministerul Tineretului si
Sportului.
Art. 8. - Bugetul
anual cuprinde la partea de venituri:
a) alocatii de la
bugetul de stat;
b) venituri
extrabugetare realizate în legătură cu scopul si cu obiectul de activitate ale
institutului;
c) donatii si
sponsorizări;
d) alte venituri, în
conditiile legii.
Art. 9. -
Administrarea bugetului anual de venituri si cheltuieli se realizează în
conditiile prevăzute de normele privind finantele publice.
CAPITOLUL IV
Art. 10. - (1)
Institutul poate avea în structură subunităti, sectii, laboratoare, precum si
alte componente organizatorice necesare pentru realizarea obiectului său de
activitate.
(2) Institutul poate
propune Ministerului Tineretului si Sportului înfiintarea în cadrul structurii
sale de subunităti fără personalitate juridică, necesare în vederea realizării
obiectului său de activitate.
(3) În functie de
specificul activitătii pot fi constituite colective specializate sau colective
interdisciplinare proprii sau în colaborare cu alte unităti din tară sau din
străinătate.
Art. 11. - (1)
Modificările în structura organizatorică si functională se propun spre avizare
Ministerului Tineretului si Sportului de către directorul general al
institutului si se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(2) Directorul
general stabileste relatiile dintre subunitătile aflate în structura
institutului, precum si relatiile acestora cu tertii. Directorul general poate
acorda conducătorilor acestor subunităti împuternicire de reprezentare a
institutului.
Art. 12. -
Conducătorii subunitătilor din structura institutului răspund fată de directorul
general si directorul general adjunct pentru îndeplinirea tuturor atributiilor,
responsabilitătilor si competentelor încredintate de acestia.
CAPITOLUL V
SECTIUNEA 1
Art. 13. -
Activitatea curentă a institutului este condusă de directorul general, numit
prin ordin al ministrului tineretului si sportului pe baza rezultatelor
concursului organizat conform conditiilor si criteriilor stabilite de
Ministerul Tineretului si Sportului. Pot participa la concurs numai cercetătorii
stiintifici principali gradul I sau II care lucrează în domeniu si au
experientă managerială.
Art. 14. - (1)
Directorul general are în principal următoarele atributii:
a) reprezintă
personal sau prin delegat institutul în relatiile cu celelalte institutii
publice sau private, organe jurisdictionale, organizatii si agenti economici,
precum si cu persoane fizice din tară si din străinătate;
b) stabileste
atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile
organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu tertii;
c) elaborează si
prezintă spre avizare Consiliului stiintific, o dată pe an, strategia pe termen
scurt a institutului si ajustările strategiilor pe termen mediu si lung,
inclusiv modalitătile de finantare a obiectivelor;
d) negociază si
semnează contracte si alte acte juridice de angajare a institutului;
e) identifică
măsurile optime de valorificare si, după caz, de asimilare în productie a
rezultatelor cercetărilor întreprinse;
f) coordonează si
controlează activitatea desfăsurată în cadrul sectiilor, laboratoarelor si
celorlalte compartimente ale institutului, în vederea realizării la termen a
contractelor încheiate si a obiectivelor asumate;
g) organizează
împreună cu conducătorii temelor de cercetare stiintifică modul de executare a
temelor, cu respectarea termenelor stabilite;
h) stabileste si
deleagă atributii pe trepte ierarhice si functii, având în vedere prezentul
regulament, structura organizatorică si statul de functii aprobate;
i) organizează
controlul îndeplinirii sarcinilor de către personalul din subordine si
urmăreste aplicarea măsurilor pe care le dispune;
j) numeste sau revocă
conducătorii compartimentelor din aparatul propriu;
k) angajează prin
concurs, redistribuie pe posturi si concediază personalul propriu, conform
prevederilor legale;
l) aprobă propunerile
de premiere sau de acordare a altor drepturi personalului din subordine;
m) aplică, în
conditiile legii, sanctiuni disciplinare salariatilor în cazul săvârsirii de
abateri disciplinare si dispune repararea prejudiciilor produse;
n) adoptă măsuri
pentru asigurarea conditiilor corespunzătoare de lucru pentru angajati si
pentru realizarea unei discipline ferme în muncă;
o) aprobă, la
propunerea Consiliului stiintific, componenta comisiilor de concurs pentru
încadrarea în functiile de cercetător stiintific principal gradul III si
cercetător stiintific;
p) înaintează, la
propunerea Consiliului stiintific, spre avizare de către Ministerul Tineretului
si Sportului, componenta comisiilor de concurs pentru angajarea sau promovarea
în functiile de cercetător stiintific principal gradele I si II;
q) răspunde de
administrarea întregului patrimoniu al institutului, cu respectarea prevederilor
legale;
r) contribuie la
atragerea de noi surse si modalităti de finantare a activitătii institutului si
ia măsuri pentru lărgirea bazei materiale si de crestere a eficientei economice
a unitătii;
s) stabileste si
asigură realizarea programului de investitii al institutului, raportat la
bugetul de venituri si cheltuieli aprobat;
s) organizează
sistemul de control periodic al încadrării costurilor de functionare a
institutului si de executie a lucrărilor, finantate din fonduri de la bugetul
de stat, în limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat;
t) este ordonator de
credite pentru fondurile pe care le gestionează;
t) poate delega, în
conditiile legii, o parte din atributiile sale directorului general adjunct sau
conducătorilor compartimentelor din cadrul institutului.
(2) Exercită orice
alte atributii, cu exceptia celor date potrivit reglementărilor legale în
competenta altor organe.
SECTIUNEA a 2-a
Art. 15. - (1)
Directorul general adjunct asigură realizarea activitătii curente a
institutului, în limitele atributiilor conferite de directorul general, fată de
care este direct subordonat.
(2) Directorul
general adjunct este numit prin ordin al ministrului tineretului si sportului
pe baza rezultatelor concursului sustinut în conditii similare celor pentru
ocuparea functiei de director general.
Art. 16. - (1)
Directorul general adjunct are următoarele atributii:
a) vizează
temele-program ale contractelor de cercetare si coordonează activitatea
colectivelor de cercetare în vederea realizării planului tematic al
institutului;
b) efectuează
periodic controlul stadiului de realizare a tematicii, organizând avizări
partiale, discutii în collective lărgite, analize si inspectii la locul de
desfăsurare a activitătilor;
c) răspunde de
organizarea si realizarea activitătii de avizare internă si externă a
contractelor;
d) avizează lucrările
destinate manifestărilor stiintifice si publicarea studiilor de specialitate care
se elaborează în institut;
e) promovează
cercetarea interdisciplinară si ia măsuri pentru stimularea si organizarea
cooperării dintre diferitele compartimente si colective de specialitate din
institut si pentru initierea de colaborări interdisciplinare cu alte institute;
f) contribuie la
activitatea de selectare, încadrare si promovare a personalului;
g) verifică direct si
evaluează periodic nivelul de realizare a sarcinilor de serviciu de către
personalul subordonat;
h) stabileste
legături cu alte institute de cercetare si cu specialisti si propune măsuri de
colaborare stiintifică;
i) contribuie la
organizarea sesiunilor anuale, simpozioanelor si meselor rotunde pentru
prezentarea si analiza cercetărilor, la manifestări stiintifice organizate în
cadrul sau în afara institutului;
j) prezintă, la
cerere, directorului general analiza activitătii desfăsurate în cadrul
compartimentelor de care răspunde si propune măsuri pentru îmbunătătirea ei.
(2) În perioadele în
care directorul general lipseste din institut atributiile acestuia sunt
exercitate de directorul general adjunct.
SECTIUNEA a 3-a
Art. 17. - Orientarea
si coordonarea activitătii tehnicostiintifice, în concordantă cu strategia de
cercetare-dezvoltare pe termen lung a institutului, sunt avizate de Consiliul
stiintific.
Art. 18. - (1)
Consiliul stiintific este organ consultativ, format din 9 membri, dintre care 5
membri din cadrul institutului si 4 membri din afara acestuia.
(2) Consiliul
stiintific este alcătuit din cercetători stiintifici, cadre didactice din
învătământul superior si angajati ai institutului alesi prin vot secret de
cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul
stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte alesi pe o
perioadă de 2 ani, prin vot secret, de membrii consiliului. Din Consiliul
stiintific fac parte de drept directorul general si directorul general adjunct
ai institutului.
Art. 19. -
Atributiile principale ale Consiliului stiintific sunt următoarele:
a) elaborează
propuneri privind strategia de dezvoltare a activitătii de cercetare-dezvoltare
si inovare în domeniul propriu de activitate;
b) examinează si
avizează proiectele de cercetare stiintifică ale institutului, precum si
realizarea acestora;
c) avizează
hotărârile directorului general care implică politica de cercetare a
institutului;
d) propune măsuri
pentru perfectionarea profesională si pentru încadrarea personalului de
cercetare în grade profesionale;
e) stabileste măsuri
vizând modul de organizare si conditiile de participare la concursurile de
încadrare si promovare a personalului de cercetare;
f) propune componenta
comisiilor de concurs pentru promovarea în functiile atestabile si confirmă
rezultatele concursului pentru functiile de cercetător stiintific si cercetător
stiintific principal gradul I, II sau III;
g) organizează si
coordonează desfăsurarea actiunilor cu caracter stiintific, în concordantă cu
strategia de cercetare-dezvoltare pe termen lung a institutului;
h) avizează actiunile
de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
i) avizează acordarea
de burse de studii si stagii de perfectionare în străinătate.
CAPITOLUL VI
Art. 20. - Litigiile
institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabilă,
sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecată române competente, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
CAPITOLUL VII
Art. 21. - (1)
Prezentul regulament de organizare si functionare se completează cu
dispozitiile legale în vigoare.
(2) Modificările si
completările prezentului regulament se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Acordului dintre Ministerul
Lucrărilor Publice si Amenajării Teritoriului din România si Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Regionale din Republica Ungară privind cooperarea
în domeniul amenajării teritoriului, semnat la Gyula la 2 noiembrie 2000
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 5 alin. 1 din Legea
nr. 4/1991 privind încheierea si ratificarea tratatelor,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Acordul dintre Ministerul Lucrărilor Publice si Amenajării Teritoriului
din România si Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Regionale din Republica
Ungară privind cooperarea în domeniul amenajării teritoriului, semnat la Gyula
la 2 noiembrie 2000.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor
publice,
transporturilor si locuintei,
Ministrul afacerilor
externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor
publice,
Bucuresti, 6 iulie 2001.
Nr. 631.
ACORD
între Ministerul
Lucrărilor Publice si Amenajării Teritoriului din România si Ministerul
Agriculturii
si Dezvoltării
Regionale din Republica Ungară privind cooperarea în domeniul amenajării
teritoriului
Călăuzite
de dorinta îmbunătătirii cooperării în domeniul amenajării teritoriului,
Ministerul Lucrărilor Publice si Amenajării Teritoriului din România si
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Regionale din Republica Ungară, denumite
în continuare părti, au convenit următoarele:
Părtile vor constitui
un grup de lucru pentru amenajarea teritoriului, denumit în continuare grup,
în scopul de a înlesni cooperarea, în special în zonele transfrontaliere
comune.
(1)
Părtile vor sprijini cu toate mijloacele care le stau
la dispozitie dezvoltarea cooperării în domeniile enumerate la alin. (2), în
conformitate cu prevederile
legale din România si din Republica Ungară.
(2) Principalele
domenii ale cooperării vor fi următoarele:
- elaborarea unor
propuneri comune de amenajare a teritoriului pentru zonele transfrontaliere
comune;
- corelarea si
armonizarea reglementărilor si metodelor utilizate în domeniul amenajării
teritoriului si dezvoltării urbane, precum si în introducerea unui sistem
informatizat regional;
- schimb de
informatii privind implementarea exigentelor de calitate, a reglementărilor
tehnice si a standardizării clădirilor;
- schimb de
informatii în domeniul amenajării teritoriului, dezvoltării urbane,
managementului constructiilor, în corelare cu integrarea în Uniunea Europeană.
(1) Grupul constituit
potrivit art. 1 va fi condus de ministrii responsabili cu amenajarea
teritoriului, în calitate de copresedinti.
(2) Fiecare parte va
numi câte un covicepresedinte al grupului. Reuniunile grupului vor fi prezidate
de un presedinte al uneia dintre părti si de un vicepresedinte al celeilalte
părti, prin rotatie.
(3) Grupul va putea
avea ca membri:
- reprezentanti ai
organizatiilor guvernamentale care participă în domeniile de cooperare
enumerate la alin. (2) al art. 2;
- reprezentanti ai
autoritătilor locale din judetele transfrontaliere.
(4) Pentru îndeplinirea
obligatiilor sale grupul poate constitui colective specializate.
(5) Activitătile
grupului si cele ale eventualelor colective specializate sunt reglementate prin
regulamentul intern adoptat la reuniunea de constituire.
(6) Reuniunea de
constituire a grupului va avea loc, pe cât posibil, în termen de 3 luni de la
data intrării în vigoare a prezentului acord.
(1) Reuniunile
grupului vor fi organizate ori de câte ori este necesar, dar cel putin o dată
pe an.
(2) La reuniunile
grupului si ale eventualelor colective specializate pot participa si experti
invitati.
(3) Deciziile,
propunerile si recomandările legate de activitătile grupului si ale
eventualelor colective specializate vor fi adoptate prin consens.
(1) Reuniunile grupului
si ale eventualelor colective specializate vor fi organizate alternativ pe
teritoriile statelor părtilor. Partea care este gazdă va suporta costurile
rezultate din pregătirea si organizarea reuniunii, translatie si interpretare,
precum si din pregătirea minutei reuniunii.
(2) Cheltuielile de
deplasare, cazare si masă ale delegatiei părtii invitate la reuniunile grupului
sau ale eventualelor colective specializate vor fi plătite de partea
invitată.
(1) Acest acord intră
în vigoare la data la care partea română notifică pe canale diplomatice părtii
ungare despre îndeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru
aprobarea acordului.
(2) Acest acord este
valabil pe o perioadă de 5 ani si va fi prelungit automat pe încă o perioadă de
4 ani, dacă nici una dintre părti nu îl denuntă în scris, notificând celeilalte
părti cu cel putin 6 luni înainte de încetarea valabilitătii.
(3) Acest acord poate
fi denuntat de orice parte. Acordul îsi încetează valabilitatea după 6 luni de
la data transmiterii notei scrise de denuntare.
(4) Prezentul acord
poate fi amendat la initiativa oricărei părti. Amendamentele convenite vor
intra în vigoare în conformitate cu dispozitiile alin. (1).
(5) Orice diferente
de interpretare a prezentului acord vor fi rezolvate de părti pe bază de
consens.
Semnat la Gyula la 2
noiembrie 2000, în două exemplare originale, fiecare în limbile română,
maghiară si engleză, toate textele fiind egal autentice. În caz de divergentă
în interpretare va prevala textul în limba engleză.
Pentru Ministerul Lucrărilor
Publice si Amenajării Teritoriului din România, Serban
Antonescu, secretar de stat |
Pentru Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Regionale din Republica Ungară, Péter
Szalő, subsecretar de stat |
privind unele măsuri de redresare financiară la
Societatea Comercială “Upetrom” - S.A. Ploiesti
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 82 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor
bugetare, aprobată si modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Pentru
Societatea Comercială “Upetrom” - S.A. Ploiesti, denumită în continuare societate
comercială, la care a fost încheiat contractul de privatizare, se acordă
următoarele înlesniri la plata obligatiilor bugetare restante:
a) esalonarea
obligatiilor bugetare restante, pe o perioadă de 5 ani, cu o perioadă de gratie
de 6 luni cuprinsă în perioada de esalonare;
b) scutirea de la
plată a majorărilor de întârziere aferente obligatiilor bugetare restante.
(2) Acordarea
înlesnirilor prevăzute la alin. (1) se va face cu conditia achitării sumelor ce
reprezintă stopaj la sursă, până la data emiterii certificatelor de obligatii
bugetare de către creditorii bugetari.
(3) Plata ratelor se
efectuează până în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni.
(4) Stabilirea
graficului de esalonare la plată si precizarea sumelor reprezentând majorări de
întârziere scutite de la plată se fac de fiecare creditor bugetar pentru
creantele sale, prin ordin al conducătorului institutiei creditoare.
(5) Înlesnirile la
plată îsi pierd valabilitatea în situatia în care societatea comercială nu îsi
achită obligatiile bugetare curente ale fiecărui an fiscal, cu termene scadente
începând cu luna următoare intrării în vigoare a prezentei hotărâri, împreună
cu majorările de întârziere aferente.
(6) Societatea
comercială va achita până la primul termen de esalonare sumele reprezentând
obligatiile bugetare datorate si neachitate până la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri si care nu fac obiectul înlesnirilor la plată acordate,
împreună cu majorările de întârziere aferente acestora.
(7) De la data
aprobării înlesnirilor la plata obligatiilor bugetare, pentru sumele esalonate
la plată se datorează si se calculează majorări, conform prevederilor legale,
pentru fiecare sumă achitată în contul ratelor aprobate, plata acestora
efectuându-se împreună cu rata respectivă. Pe perioada de gratie acordată la
esalonare majorările datorate conform legii se achită lunar.
(8) Nerespectarea
conditiilor si a termenelor în care s-au aprobat înlesnirile la plată atrage
anularea acestora, începerea sau continuarea, după caz, a executării silite
pentru întreaga sumă neplătită si obligatia de plată a majorărilor de
întârziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost
respectate.
Art. 2. - (1) Sumele
reprezentând obligatii bugetare care se esalonează la plată sunt cele stabilite
în certificatul de obligatii bugetare eliberat de organele teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale,
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, la data transferului de proprietate asupra
actiunilor, si corectate cu plătile efectuate în contul acestor obligatii până
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Sumele
reprezentând majorări de întârziere aferente obligatiilor bugetare restante,
care se scutesc la plată, sunt cele stabilite în certificatul de obligatii
bugetare eliberat de organele teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice,
Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale, Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate, calculate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - În situatia
în care contractul de vânzare-cumpărare de actiuni este rezolutionat din vina
exclusivă a cumpărătorului pachetului de actiuni de la societatea comercială,
înlesnirile la plată îsi pierd valabilitatea, iar aceasta va achita obligatiile
bugetare restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii
pentru Privatizare
si Administrarea
Participatiilor Statului,
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
Ministrul muncii si
solidaritătii sociale,
Bucuresti, 6 iulie 2001.
Nr. 632.
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.
981/2000 privind aprobarea Programului de participare
a României la manifestări promotionale
internationale în anul 2001,
cu finantare de la bugetul de stat
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. -
Hotărârea Guvernului nr. 981/2000 privind aprobarea Programului de participare
a României la manifestări promotionale internationale în anul 2001, cu
finantare de la bugetul de stat, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 539 din 1 noiembrie 2000, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 4 va
avea următorul cuprins:
“Art. 4. - Agentii
economici participanti la manifestările promotionale internationale în anul
2001, indiferent de natura capitalului social, vor suporta cheltuielile în lei
si în valută legate de transportul mostrelor, exponatelor si materialelor de
promovare proprii pentru actiunile de protocol la nivel de agent economic,
precum si pentru deplasarea în străinătate a delegatilor proprii: cazare, diurnă,
transport, cu exceptia cheltuielilor legate de transportul în grup al
participantilor români la misiunile economice în interiorul tării de
destinatie, care vor fi acoperite conform dispozitiilor art. 2 lit. a).”
2. În cuprinsul
hotărârii denumirea Ministerul Industriei si Comertului se înlocuieste
cu denumirea Ministerul Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p. Ministrul
afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor
publice,
Bucuresti, 6 iulie 2001.
Nr. 633.
ACTE ALE ORGANELOR DE
SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
privind aprobarea Normelor de prevenire si
stingere a incendiilor specifice
sectorului radiocomunicatii
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 20/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
în temeiul prevederilor
art. 16 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 60/1997 privind apărarea
împotriva incendiilor, aprobată prin Legea nr. 212/1997, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul Avizului
nr. 14/2000 acordat de Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari
Societătii Nationale de Radiocomunicatii - S.A.,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă
Normele de prevenire si stingere a incendiilor specifice sectorului
radiocomunicatii, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Biroul
protectia muncii si prevenirea si stingerea incendiilor din cadrul Societătii
Nationale de Radiocomunicatii - S.A. va lua măsuri pentru aducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului
transporturilor si telecomunicatiilor nr. 12/1980 de aprobare a Normelor
specifice de prevenire si stingere a incendiilor.
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Bucuresti, 22 martie 2001.
Nr. 137.
*) Anexa va fi comunicată institutiilor interesate după intrarea în
vigoare a prezentului ordin.
pentru stabilirea caracteristicilor minime ale
munitiei permise pentru vânarea
unor specii de vânat în România cu arme de
vânătoare cu tevi ghintuite
Ministrul
agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
având în vedere
prevederile art. 32 lit. e) si ale art. 50 alin. (1) din Legea fondului
cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996, cu modificările ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 7 lit. B.m) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor,
în baza Avizului
Consiliului National de Vânătoare nr. 1/2001,
emite următorul
ordin:
Art. 1. -
Caracteristicile minime ale munitiei permise la armele de vânătoare cu tevi
ghintuite pentru vânarea speciilor de interes cinegetic prevăzute la art. 32
lit. e) din Legea fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996, cu
modificările ulterioare, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Bucuresti, 21 mai 2001.
Nr. 173.
CARACTERISTICILE MINIME
ale munitiei permise pentru
vânarea unor specii de vânat în România
cu arme de vânătoare
cu tevi ghintuite
Nr. crt. |
Specia de vânat |
Caracteristicile
munitiei |
||
Calibrul minim al
proiectilului unic (mm) |
Lungimea minima a
tubului (mm) |
|||
1. |
Căprior |
5,6 |
43 |
|
2. |
Capră neagră si muflon |
5,6 |
50 |
|
3. |
Mistret si cerb lopătar |
6,5 |
57 |
|
4. |
Cerb comun |
7,0 |
57 |
|
5. |
Urs |
7,0 |
64 |
|
privind prelungirea termenului de valabilitate
a autorizatiilor tehnice de functionare
a statiilor de radiocomunicatii care
functionează în banda de frecvente 26.960-27.410 kHz
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 20/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
în baza Legii
telecomunicatiilor nr. 74/1996, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Hotărârii
Guvernului nr. 153/1997 privind înfiintarea Regiei Autonome luInspectoratul
General al Comunicatiilor”,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 890/1994 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor în
domeniul comunicatiilor si al protectiei radioelectrice,
emite prezentul
ordin.
Art. I. - Articolul 3
din Ordinul nr. 190/1999 pentru
aprobarea Regulamentului statiilor de radiocomunicatii din serviciul
mobil terestru în banda de frecvente
26.960-27.410 kHz, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 548 bis din 9 noiembrie 1999, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“Art. 3. -
Autorizatiile tehnice de functionare a statiilor de radiocomunicatii care
functionează în banda de frecvente 26.960-27.410 kHz îsi pierd valabilitatea la data de 1 octombrie 2001,
dacă nu sunt înlocuite, la cererea titularului, cu permisele de utilizare
prevăzute în regulamentul aprobat prin prezentul ordin.”
Art. II. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor
si tehnologiei informatiei,
Bucuresti, 2 iulie 2001.
Nr. 260.