MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R
T E A I
Anul XIII -
Nr. 368 LEGI, DECRETE,
HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 9 iulie 2001
SUMAR
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
604. - Hotãrâre pentru
înfiintarea Centrului National de Formare a Personalului din
Învãtãmântul Preuniversitar
605. - Hotãrâre pentru stabilirea modului de alocare a fondurilor de la bugetul de stat, destinate plãtii materialului seminal provenit din productia internã, pentru actiunea de însãmântare artificialã la bovine si porcine si pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea, distribuirea si controlul sumelor cheltuite de la bugetul de stat pentru actiunea de însãmântare artificialã la bovine si porcine
608. - Hotãrâre privind
transmiterea unui imobil proprietate publicã a statului, situat în
municipiul Giurgiu, din administrarea Consiliului Local Giurgiu în
administrarea Consiliului Judetean Giurgiu
609. - Hotãrâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului
pe anul 2001 pentru achizitionarea sculpturii “Cap de copil” de Constantin
Brâncusi si transmiterea acesteia în administrarea Muzeului National de
Artã al României
610. - Hotãrâre privind
transmiterea în administrarea Serviciului Român de Informatii a unui imobil,
proprietate publicã a statului, situat în municipiul Ploiesti
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
398. - Ordin al ministrului muncii
si solidaritãtii sociale privind împuternicirea organelor de executare
ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale si
ale caselor teritoriale de pensii sã desfãsoare activitãti
de executare silitã în baza Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, aprobatã si modificatã prin Legea
nr. 108/1996, cu modificãrile si completãrile ulterioare
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
150. - Hotãrâre privind
retragerea autorizatiei de functionare a Bãncii Comerciale “Unirea” -
S.A.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
înfiintarea Centrului National de Formare a Personalului din
Învãtãmântul Preuniversitar
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 163 din Legea învãtãmântului nr. 84/1995,
republicatã, cu modificãrile si completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Formarea continuã a personalului
didactic, a personalului didactic auxiliar si a cadrelor de conducere,
îndrumare si control din sistemul de învãtãmânt preuniversitar
cuprinde toate formele si activitãtile de perfectionare, inclusiv
conversia profesionalã, prevãzute la art. 32 din Legea nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, si la art. 159-162 din Legea
învãtãmântului nr. 84/1995, republicatã, cu
modificãrile si completãrile ulterioare.
Art. 2. - (1) Se înfiinteazã Centrul National
de Formare a Personalului din Învãtãmântul Preuniversitar,
denumit în continuare CNFP, institutie publicã cu personalitate
juridicã în.subordinea Ministerului Educatiei si Cercetãrii, cu
sediul în municipiul Bucuresti, str. Spiru Haret nr. 10-12, sectorul 1.
(2) La data înfiintãrii, CNFP preia bunurile,
drepturile si obligatiile Centrului National de Formare a Personalului Didactic
din Învãtãmântul Preuniversitar si cele ale Centrului National de
Formare a Managerilor din Învãtãmântul Preuniversitar.
Art. 3. - (1) Obiectul de activitate al CNFP îl
constituie asigurarea calitãtii programelor de formare a personalului
didactic, didactic auxiliar si a cadrelor de conducere, îndrumare si control
din învãtãmântul preuniversitar pe baza standardelor si a
politicilor nationale de formare stabilite de Ministerul Educatiei si
Cercetãrii, prin Directia generalã pentru educatie
continuã, formarea si perfectionarea personalului didactic.
(2) Atributiile principale ale CNFP sunt:
a) elaborarea standardelor de formare continuã
a personalului didactic, didactic auxiliar si a cadrelor de conducere,
îndrumare si control din învãtãmântul preuniversitar;
b) elaborarea criteriilor si a modalitãtilor de
acreditare a programelor de formare;
c) acreditarea prin comisiile specializate a
programelor de formare continuã, propuse de furnizorii de formare pe
baza standardelor si a metodologiilor aprobate de ministrul educatiei si
cercetãrii;
d) initierea si derularea de expertize privind
continutul, proiectarea, realizarea si evaluarea pregãtirii personalului
din învãtãmântul preuniversitar;
e) efectuarea de studii de specialitate -
diagnozã, prognozã si altele asemenea;
f) initierea si desfãsurarea, cu acordul
Directiei generale pentru educatie continuã, formarea si perfectionarea
personalului didactic, a unor activitãti de dezvoltare
profesionalã în domeniul educational, finantate din fondurile unor
programe nationale si internationale.
Art. 4. - (1) CNFP are un numãr maxim de 35 de
posturi.
(2) Personalul CNFP se angajeazã prin concurs,
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 5. -
Conducerea CNFP va fi asiguratã de un director si de un director adjunct
(cadre didactice universitare), în subordinea directorului general al Directiei
generale pentru educatie continuã, formarea si perfectionarea
personalului didactic. Procedura de numire a directorului si Art. 6. -
Atributiile, regulamentul de organizare si functionare, structura
organizatoricã si statul de functii ale CNFP se aprobã prin ordin
al ministrului educatiei si cercetãrii.
Art. 7. - Salarizarea personalului didactic, didactic
auxiliar si nedidactic angajat în cadrul CNFP se face conform egii.
Art. 8. - (1) Începând cu anul 2002 finantarea
cheltuielilor curente si de capital ale CNFP se asigurã din venituri
extrabugetare si din alocatii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Educatiei si Cercetãrii de la capitolul “Învãtãmânt”.
(2) Veniturile extrabugetare ale CNFP provin din
activitãti de evaluare si acreditare a programelor de formare
continuã, studii de specialitate, consultatii în domeniul formãrii
personalului didactic si altele asemenea, precum si din sponsorizãri,
donatii, venituri proprii realizate în conditiile legii.
(3) Pentru anul 2001 finantarea cheltuielilor
prevãzute la alin. (1) se asigurã integral de la bugetul de stat
din fondurile prevãzute în bugetul Ministerului Educatiei si
Cercetãrii la capitolul “Învãtãmânt”.
Art. 9. - Litera A din anexa nr. 3 “Institutiile si
unitãtile are functioneazã în subordinea Ministerului Educatiei
si Cercetãrii, exceptând institutiile de cercetare stiintificã”
la Hotãrârea Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Educatiei si Cercetãrii, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001, se modificã dupã
cum urmeazã:
- Pozitia XXII va avea urmãtorul cuprins:
“XXII. Centrul National de Formare a Personalului din
Învãtãmântul Preuniversitar - venituri extrabugetare si alocatii
de la bugetul de stat”
- Pozitia XXIII se eliminã.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul educatiei si cercetãrii,
Ecaterina Andronescu
Ministrul muncii si solidaritãtii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
27 iunie 2001.
Nr. 604.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
stabilirea modului de alocare a fondurilor de la bugetul de stat, destinate
plãtii materialului seminal provenit din productia internã,
pentru actiunea de însãmântare artificialã la bovine si porcine
si pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea, distribuirea si
controlul sumelor cheltuite de la bugetul de stat pentru actiunea de
însãmântare artificialã la bovine si porcine
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 6 din Legea nr. 40/1975 privind cresterea si ameliorarea
animalelor, republicatã,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - (1) Pentru sporirea efectivelor de animale
însãmântate artificial contravaloarea materialului seminal provenit din
productia internã, utilizat la însãmântarea artificialã la
bovine si porcine, se suportã din alocatiile prevãzute anual cu
aceastã destinatie în bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pãdurilor.
(2) Beneficiarii sprijinului acordat de la bugetul de
stat prevãzut la alin. (1) sunt detinãtorii de animale din
sectorul privat.
Art. 2. - (1) Plata materialului seminal din productia
internã se face cãtre unitãtile specializate pentru
testarea reproducãtorilor, producerea de material seminal congelat
si.însãmântãri artificiale la animale, prin directiile generale
pentru agriculturã si industrie alimentarã judetene, respectiv
a
municipiului Bucuresti, pe baza decontului justificativ prevãzut în
anexa nr. 2 la normele metodologice aprobate prin prezenta hotãrâre.
(2) Unitãtile specializate prevãzute la
alin. (1) sunt acreditate si autorizate, în conditiile legii, de Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor.
(3) Cerintele minime pentru acreditarea si autorizarea
unitãtilor specializate pentru testarea reproducãtorilor,
producerea de material seminal congelat si însãmântãri artificiale
la animale se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si
pãdurilor.
(4) Plata manoperei de însãmântare
artificialã este suportatã de detinãtorii de animale,
beneficiari ai sprijinului acordat de la bugetul de stat.
Art. 3. - (1) Executarea operatiunii de
însãmântare artificialã se face de operatorii
însãmântãtori, autorizati în conditiile legii de directiile
generale pentru agriculturã si industrie alimentarã judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Operatorii însãmântãtori
înregistreazã numãrul dozelor folosite lunar în borderoul
însãmântãrilor, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa
nr. 1 la normele metodologice aprobate prin prezenta hotãrâre.
Art. 4. - Circulatia materialului seminal se face
numai prin intermediul unitãtilor specializate pentru testarea
reproducãtorilor, producerea de material seminal congelat si
însãmântãri artificiale la animale.
Art. 5. - Se aprobã Normele metodologice
privind utilizarea, distribuirea si controlul sumelor cheltuite de la bugetul
de stat pentru actiunea de însãmântare artificialã la bovine si
porcine, prevãzute în anexa care face parte integrantã din
prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si
pãdurilor,
Ovidiu Natea,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
27 iunie 2001.
Nr. 605.
NORME METODOLOGICE
privind utilizarea, distribuirea si controlul sumelor
cheltuite de la bugetul de stat
pentru actiunea de însãmântare artificialã
la bovine si porcine
Art. 1. - În sensul prezentelor norme metodologice, beneficiarii
plãtii materialului seminal folosit la însãmântarea
artificialã a bovinelor si porcinelor sunt detinãtorii de animale
din sectorul privat.
Art. 2. - (1) Corespunzãtor tehnologiei de
lucru, detinãtorii de animale din sectorul privat beneficiazã, pe
femelã însãmântatã, de douã doze de material
seminal pe an pentru douã cicluri diferite.
(2) Materialul seminal livrat de unitatea
specializatã pentru testarea reproducãtorilor, producerea de
material seminal congelat si pentru însãmântãri artificiale la
animale va fi însotit de documente care sã ateste calitatea si
salubritatea acestuia, precum si de date de identificare a reproducãtorului
si a valorii de ameliorare a acestuia.
(3) Detinãtorii de animale beneficiari ai
plãtii materialului seminal pot solicita, în raport cu preferinta de
obtinere a descendentei, material seminal de taur de la orice unitate
specializatã pentru testarea reproducãtorilor, producerea de material
seminal congelat si însãmântãri artificiale la animale,
autorizatã si acreditatã de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Pãdurilor.
Art. 3. - Reproducãtorii utilizati la
însãmântãri artificiale vor fi autorizati de Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor.
Art. 4. - (1) Operatorii însãmântãtori,
angajati ai unitãtilor specializate pentru testarea
reproducãtorilor, producerea de material seminal congelat si
însãmântãri artificiale la animale, ai altor societãti
comerciale si asociatii, precum si cu liberã practicã autorizati
în conditiile legii au obligatia sã înscrie în evidenta primarã
însãmântãrile artificiale efectuate, iar pe baza acestora
sã completeze borderoul de însãmântãri artificiale conform
modelului prezentat în anexa nr. 1.
(2) Borderoul însãmântãrilor artificiale
este avizat de specialistul de la centrul agricol.
(3) Dupã avizare borderoul
însãmântãrilor va fi expediat, prin grija operatorului, la
unitatea specializatã pentru testarea reproducãtorilor,
producerea de material seminal congelat si însãmântãri
artificiale la animale furnizoare, pânã cel târziu la data de 5 a lunii.
(4) Unitatea specializatã pentru testarea
reproducãtorilor, producerea de material seminal congelat si
însãmântãri artificiale la animale întocmeste decontul
justificativ, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, pe baza borderourilor
de însãmântare si îl depune la directiile generale pentru
agriculturã si industrie alimentarã judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, la care operatorii de însãmântãri
artificiale îsi desfãsoarã activitatea, pânã cel târziu la
data de 15 a lunii.
(5) Directiile generale pentru agriculturã si
industrie alimentarã judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
verificã decontul justificativ si solicitã Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pãdurilor sumele necesare în vederea decontãrii,
pânã cel târziu la data de 20 a lunii.
Art. 5. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte
integrantã din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele
metodologice
UNITATEA
PENTRU TESTAREA REPRODUCÃTORILOR, PRODUCEREA
DE MATERIAL
SEMINAL CONGELAT SI ÎNSÃMÂNTÃRI ARTIFICIALE
LA ANIMALE
.............................................................................................
Operator
............................................................................
Vizat la data de .............
(semnãtura)
Centrul agricol comunal
Numele si
prenumele ................................. (numele scris citet,
semnãtura)
Forma în
care lucreazã .............................
Judetul
.........................................................................
Localitatea
...................................................................
BORDEROUL ÎNSÃMÂNTÃRILOR
luna ................... anul ........
Nr. crt. |
Numãrul din registru |
Data însãmântãrii |
Proprietarul(numele si prenumele) |
Localitatea si numãrul casei |
Numãrul matricol si numele vacii/scroafei |
Cod taur/vier |
Însãmântarea vacã/scroafã IA 1 IA 2 |
Semnãtura proprietarului |
Mentiuni |
NOTÃ:
Se trimite
la unitatea pentru testarea reproducãtorilor, producerea de material
seminal congelat si însãmântãri artificiale la animale, prin
postã, la care trebuie sã ajungã cel târziu pânã la
data de 5 a lunii, pentru luna precedentã.
ANEXA Nr. 2
la normele
metodologice
Judetul
.......................................................................
Unitatea
pentru testarea reproducãtorilor,
producerea
de material seminal congelat
si
însãmântãri artificiale la animale ........................
Adresa/Sediul
............................................................
Codul
fiscal ...............................................................
Numãrul
de înregistrare la registrul comertului ......
Banca
.........................................................................
Contul nr.
...................................................................
Tel./Fax
.......................................................................
Verificat
si aprobat
Directia
generalã pentru agriculturã si industrie alimentarã
Director general,
DECONT JUSTIFICATIV
privind contravaloarea dozelor de material seminal
folosite la însãmântãri artificiale
în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. ...........
în luna .............. anul …. judetul ...................
Nr. crt. |
Reproducãtor
(taur/vier) |
Cod/Nr. matricol |
Categoria de exploatare (TDL, TA, PP)
(atestat/autorizat) |
Valoarea de ameliorare pentru lapte (index* ) -
valoarea relativã** ) ) |
Lei/dozã |
Numãrul dozelor folosite |
Suma alocatã de la buget (mii lei) (5x6) |
Mentiuni |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL PE
JUDET:
* ) Testare pe
descendenti lapte - în alte tãri
** ) Testare pe
descendenti lapte – indigeni
Director,
(numele scris citet, semnãtura si stampila)
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil proprietate publicã a statului, situat în
municipiul Giurgiu,
din
administrarea Consiliului Local Giurgiu în administrarea Consiliului Judetean
Giurgiu
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
| Art. 1. - Se aprobã
transmiterea imobilului compus din constructie si terenul aferent, proprietate
publicã a statului, situat în municipiul Giurgiu, având datele de
identificare prevãzute în anexa care face parte integrantã din
prezenta hotãrâre, din administrarea Consiliului Local Giurgiu în
administrarea Consiliului Judetean Giurgiu.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului se face pe
bazã de protocol încheiat între pãrtile interesate, în termen de
30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
p. Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor
si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Bucuresti,
27 iunie 2001.
Nr. 608.
ANEXÃ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului si terenului aferent, proprietate
publicã a statului, care se transmit
din administrarea Consiliului Local Giurgiu în administrarea
Consiliului Judetean Giurgiu
Persoana juridicã la care se transmite
imobilul |
Persoana juridicã de la care se transmite
imobilul |
Adresa imobilului |
Caracteristici tehnice al imobilului |
|||
Imobil |
Teren |
|||||
Suprafata construitã |
Suprafata desfãsuratã |
Suprafata terenului pe care sunt situate
clãdirile |
Suprafata terenului împrejmuitor al
clãdirilor |
|||
Consiliul
Local Giurgiu |
Consiliul
Judetean Giurgiu |
Municipiul
Giurgiu, str. Grasse nr. 9, judetul Giurgiu |
367,95 m2,
reprezentând: - corp clãdire =318,95 m2 - 2 garaje = 49,00 m2 |
636,75 m2,
reprezentând: - subsol, parter si etaj = 587,75 m2 - 2 garaje = 49,00 m2 |
367,95 m2 |
466,25 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervã bugetarã la dispozitia
Guvernului pe anul 2001 pentru achizitionarea sculpturii “Cap de copil” de
Constantin Brâncusi si transmiterea acesteia în administrarea Muzeului National
de Artã al României
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, cu
modificãrile ulterioare, ale art. 36 din Legea nr. 182/2000 privind
protejarea patrimoniului cultural national mobil, cu modificãrile
ulterioare, ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia si ale art. 22 lit.
a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - (1) Se suplimenteazã bugetul
Ministerului Culturii si Cultelor cu suma de 12,9 miliarde lei, reprezentând
echivalentul în lei al sumei de 450.000 dolari S.U.A., din Fondul de
rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului pe anul 2001, pentru
achizitionarea sculpturii “Cap de copil” de Constantin Brâncusi, plata taxelor
aferente încheierii contractului de vânzare-cumpãrare si onorariul
pentru avocat..(2) Eventualele influente rezultate din diferente de curs de
schimb valutar se suportã din bugetul Ministerului Culturii si Cultelor
pe anul 2001.
Art. 2. - Se autorizeazã Ministerul Culturii si
Cultelor ca, în numele statului, sã încheie contractul de
vânzare-cumpãrare pentru achizitionarea bunului prevãzut la art.
1 alin. (1).
Art. 3. - Bunul prevãzut la art. 1 alin. (1),
proprietate publicã a statului, se transmite în administrarea Muzeului
National de Artã al României, institutie publicã de
culturã în subordinea Ministerului Culturii si Cultelor.
Art. 4. - În termen de 15 zile de la achizitionarea
bunului prevãzut la art. 1 alin. (1) Ministerul Culturii si Cultelor va
solicita Ministerului Finantelor Publice sã reîntregeascã Fondul
de rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului pe anul 2001 cu
sumele rãmase neutilizate.
Art. 5. - Se autorizeazã Ministerul Finantelor
Publice sã introducã modificãrile ce decurg din aplicarea
prezentei hotãrâri în bugetul de stat si în bugetul Ministerului
Culturii si Cultelor pe anul 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
p. Ministrul culturii si cultelor,
Florin Rotaru,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
27 iunie 2001.
Nr. 609.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea în administrarea Serviciului Român de Informatii a unui imobil,
proprietate publicã a statului, situat în municipiul Ploiesti
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art.
1. - Se aprobã transmiterea imobilului, proprietate publicã a
statului, situat în municipiul Ploiesti, str. C.T. Grigorescu nr. 3, judetul
Prahova, având datele de identificare prevãzute în anexa care face parte
integrantã din prezenta hotãrâre, în administrarea Serviciului
Român de Informatii.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 se face pe bazã de protocol încheiat între Consiliul
Local al Municipiului Ploiesti si Serviciul Român de Informatii, în termen de
60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
Contrasemneazã:
p. Directorul Serviciului Român de Informatii,
Mircea Gheordunescu,
p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
27 iunie 2001.
Nr. 610.
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului proprietate publicã a statului,
care se transmite în administrea Seviciului Român de Informatii
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridicã de la care se transmite
imobilul |
Persoana juridicã la care se transmite
imobilul |
Caracteristici tehnice al imobilului |
Municipiul
Ploiesti, str. C.T. Grigorescu nr. 3, judetul Prahova |
Consiliul
Local al Municipiului Ploiesti |
Serviciul
Român de Informatii |
Corp 1: -
Suprafata construitã = 289,42 m2 -
Suprafata desfãsuratã = 289,42 m2 Corp 2: -
Suprafata construitã = 43,12 m2 -
Suprafata desfãsuratã = 129,36 m2 -
Suprafata terenului = 543,29 m2 |
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
privind
împuternicirea organelor de executare ale Casei Nationale de Pensii si Alte
Drepturi de Asigurãri Sociale si ale caselor teritoriale de pensii
sã desfãsoare activitãti de executare silitã în
baza Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu
modificãrile si completãrile ulterioare
Ministrul muncii si solidaritãtii sociale,
având în vedere prevederile art. 108 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, ale art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr.
4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si
Solidaritãtii Sociale, cu modificãrile si completãrile
ulterioare, ale Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte
drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, precum si ale Hotãrârii Guvernului nr.
258/2001 privind aprobarea Statutului Casei Nationale de Pensii si Alte
Drepturi de Asigurãri Sociale,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Pentru executarea creantelor la bugetul
asigurãrilor sociale de stat administrat de Casa Nationalã de
Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale sunt abilitate sã
aducã la îndeplinire mãsurile asigurãtorii si sã
efectueze procedura de executare silitã, prevãzute de Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, organele de executare ale
Casei
Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale si ale caselor
teritoriale de pensii.
Art. 2. - Directorii generali ai caselor teritoriale
de pensii sunt delegati sã propunã lista cuprinzând personalul
împuternicit cu executarea silitã în care vor fi cuprinsi: personalul
compartimentului de executare silitã, directorul Directiei colectare
contributii, precum si directorul general adjunct.
Art. 3. - Lista cuprinzând personalul împuternicit cu
executarea silitã prevãzutã la art. 2, avizatã de
Directia generalã combatere fraudã si executare silitã,
lista cuprinzând directorii generali ai caselor teritoriale de pensii, propusi
de Directia generalã combatere fraudã si executare silitã
pentru învestirea cu atributii de executare silitã, precum si lista
cuprinzând organele de executare ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi
de Asigurãri Sociale se aprobã prin decizie a presedintelui Casei
Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
Art. 4. - Personalul împuternicit prin decizie a
presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri
Sociale sã
aducã
la îndeplinire mãsurile asigurãtorii si sã efectueze
procedura de executare silitã îndeplineste, conform legii, o functie ce
implicã exercitiul autoritãtii de stat, primind o legitimatie
specialã. Modelul legitimatiei speciale este prevãzut în anexa
care face parte integrantã din prezentul ordin. Orice faptã
sãvârsitã împotriva organului de executare se sanctioneazã
potrivit legii penale.
Art. 5. - Legitimatiile prevãzute la art. 4
atestã o împuternicire specialã, acordatã în vederea
aplicãrii mãsurilor asigurãtorii si de executare
silitã, si dau dreptul organului de executare, conform legii, sã
intre în orice incintã sau încãpere a debitorului, sã
cerceteze toate locurile în care acesta îsi pãstreazã bunurile
ori valorile, sã solicite si sã cerceteze orice document sau
element material care poate constitui o probã în determinarea bunurilor
proprietate a debitorului, sã primeascã concursul organelor de
politie, precum si sã obtinã relatiile solicitate de la orice
persoanã fizicã sau juridicã.
Art. 6. - (1) Legitimatiile se emit de Casa
Nationalã de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, prin
Directia generalã combatere fraudã si executare silitã,
pentru personalul împuternicit cu executarea silitã, prin decizie a
presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri
Sociale.
(2) Evidenta legitimatiilor se tine într-un registru
special în care se vor mentiona, pentru fiecare legitimatie, seria (indicativul
judetului), numãrul de ordine, numele, prenumele si functia titularului,
data eliberãrii si semnãtura de primire.
Art. 7. - Legitimatiile purtând semnãtura
directorului general al Directiei generale combatere fraudã si executare
silitã, respectiv a presedintelui pentru directorul general al Directiei
generale combatere fraudã si executare silitã, se vor elibera
persoanelor prevãzute la art. 6.
Art. 8. - Când calitatea de organ de executare a
titularului legitimatiei înceteazã, acesta o va depune la organul care a
eliberat-o, în vederea anulãrii, anulare care va fi consemnatã în
evidentã.
Art. 9. - Directia generalã combatere
fraudã si executare silitã si Directia resurse umane din cadrul
Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale si
casele teritoriale de pensii vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 10. - (1) Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului
ordin îsi înceteazã aplicabilitatea orice alte prevederi contrare.
Ministrul muncii si solidaritãtii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti,
8 iunie 2001.
Nr. 398.
- model –
GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITÃTII SOCIALE CASA NATIONALÃ DE PENSII SI ALTE DREPTURI DE
ASIGURÃRI SOCIALE Directia generalã combatere fraudã si
executare silitã/ Casa Judeteanã de Pensii
........................... LEGITIMATIE seria ......... nr. ............... Numele
............................................................ Prenumele
....................................................... Functia
............................................................. Compartimentul
............................................... Data
eliberãrii ...................... Foto Director
general, L.S. Legitimatia
nu este transmisibilã. |
Titularul
are calitatea de organ de executare si are dreptul sã aplice
mãsurile asigurãtorii si de executare silitã, sã
intre în orice incintã sau încãpere a debitorului, sã
cerceteze toate locurile în care acesta îsi pãstreazã bunurile
ori valorile, sã solicite si sã cerceteze orice document sau
element material pentru determinarea bunurilor proprietate a debitorului,
sã primeascã concursul organelor de politie, precum si sã
obtinã relatiile solicitate de la orice persoanã fizicã
sau juridicã, conform Ordonantei Guvernului nr. 11/1996,
aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu
modificãrile si completãrile ulterioare. În
termen de 15 zile pierderea legitimatiei se publicã în presã si
se anuntã organului emitent.
|
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE ROMÂNIEI
privind
retragerea autorizatiei de functionare a Bãncii Comerciale “Unirea” -
S.A.
Având în vedere faptele consemnate în
procesele-verbale înregistrate la Banca Comercialã “Unirea” - S.A. sub nr.
131/2001 si nr. 1.407/2001, întocmite de Banca Nationalã a României, din
care rezultã urmãtoarele:
- încãlcarea prevederilor art. 40 alin. 4 din
Legea bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile ulterioare, si ale
art. 5 din Normele Bãncii Nationale a României nr. 9/2000 privind
capitalul minim al bãncilor si al sucursalelor bãncilor
strãine, prin neînregistrarea la data de 31 mai 2001 a unui nivel al
capitalului social si al fondurilor proprii în sumã de 150 miliarde lei,
faptã prevãzutã la art. 69 alin. 1 lit. a) din Legea
bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile ulterioare;
- încãlcarea prevederilor art. 6 si 10 din
Normele Bãncii Nationale a României nr. 8/1999 privind limitarea riscului
de credit al bãncilor, cu modificãrile ulterioare, prin
înregistrarea de expuneri mari si împrumuturi acordate persoanelor aflate în
relatii speciale cu banca peste limita de 20% din fondurile proprii ale
bãncii, faptã prevãzutã la art. 69 alin. 1 lit. a)
din Legea bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile ulterioare;
- încãlcarea prevederilor art. 3 lit.
h) si ale art. 25 alin. 1 din Legea bancarã nr. 58/1998, cu
modificãrile ulterioare, precum si ale art. 21 alin. 2 din Normele
Bãncii Nationale a României nr. 3/1999 privind modificãrile în
situatia bãncilor, cu modificãrile ulterioare, prin faptul
cã începând cu data de 3 august 2000 Banca Comercialã “Unirea” -
S.A. nu mai îndeplineste cerintele legale privind numãrul
conducãtorilor bãncii si nu a luat mãsurile necesare
privind completarea numãrului acestora în termen de 3 luni de la
aparitia situatiei, faptã prevãzutã la art. 69 alin. 1
lit. a) din Legea bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile
ulterioare;
- nerespectarea mãsurilor si restrictiilor
stabilite de Banca Nationalã a României, faptã
prevãzutã la art. 69 alin. 1 lit. a) coroboratã cu lit. e)
din Legea bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 26 si 34 din Legea nr.
101/1998 privind Statutul Bãncii Nationale a României, cu modificãrile
ulterioare, si ale art. 16 liniuta a 2-a din Legea bancarã nr. 58/1998,
cu modificãrile ulterioare,
Consiliul de administratie al Bãncii Nationale
a României hotãrãste :
Art. 1. - Retragerea autorizatiei de
functionare seria B nr. 000024 din data de 24 ianuarie 1997 a Bãncii Comerciale
“Unirea” - S.A., cu sediul în municipiul Bucuresti, bd Regina Elisabeta nr. 45,
sectorul 5.
Art. 2. - Prezenta hotãrâre va fi
transmisã Consiliului de administratie al Bãncii Comerciale ”Unirea’
- S.A. si va intra în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Art. 3. - Banca Comercialã “Unirea” - S.A. are drept
de contestatie la Consiliul de administratie al Bãncii Nationale a
României în termen de 15 zile de la data comunicãrii, în conformitate cu
prevederile art. 83 alin. 1 din Legea bancarã nr. 58/1998, cu
modificãrile ulterioare.
p. PRESEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE
AL BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,