MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XIII - Nr. 21 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 15 ianuarie 2001
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE CAMEREI DEPUTATILOR
5. - Hotărâre privind modificarea si completarea
Regulamentului Camerei Deputatilor
6. - Hotărâre privind demisia unui deputat
5. - Decret privind acordarea unor gratieri individuale
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
159. - Hotărâre privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Departamentului pentru Relatia cu Investitorii Străini
160. - Hotărâre privind modul de suportare a cheltuielilor de
cazare în unele situatii speciale
161. - Hotărâre pentru modificarea alin. (2) al art. 1 din
Hotărârea Guvernului nr. 240/1997 privind
stabilirea preturilor, tarifelor si adaosurilor comerciale
maximale la unele produse si servicii reglementate potrivit Legii concurentei
nr. 21/1996, a impozitului pe titei si gaze din productia internă si a modului
de reglementare a cheltuielilor necesare realizării, dezvoltării si
modernizării productiei la produsele
respective si pentru aprobarea Listei cuprinzând produsele din industria
cărbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere
care se subventionează de la bugetul de stat în anul 2001
1. - Circulară privind ratele dobânzilor plătite la
rezervele minime obligatorii aferente lunii ianuarie 2001 (perioade de
aplicare)
HOTĂRÂRI
ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind modificarea si completarea
Regulamentului Camerei Deputatilor
În temeiul art. 61 alin. (1) si al art. 64 din Constitutia României, precum si al art. 211 din Regulamentul Camerei Deputatilor, republicat,
Camera
Deputatilor
adoptă prezenta hotărâre.
Art.
I. - Regulamentul Camerei Deputatilor,
aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu
modificările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1.
După litera d) a articolului 31 se introduce litera d1) cu următorul
cuprins:
"d1)
convoacă Comitetul ordinii de zi, prezidează lucrările acestuia si îi supune
spre aprobare proiectele ordinii de zi si programului de lucru ale
Camerei;"
2.
După articolul 34 se introduc articolele 341 si 342 cu
următorul cuprins:
"Art.
341. - Comitetul ordinii de zi este alcătuit din liderii grupurilor
parlamentare sau din loctiitorii acestora si are următoarele atributii:
a)
aprobă ordinea de zi a sedintelor Camerei si programul de lucru al acesteia,
precum si modificările sau completările aduse ordinii de zi sau programului
aprobat;
b)
organizează dezbaterile prin alocarea pentru fiecare grup parlamentar, în
functie de ponderea sa în numărul total al deputatilor, a timpului afectat
pentru luările de cuvânt în sedinta Camerei; alocarea timpului afectat
dezbaterilor este obligatorie la dezbaterile politice si facultativă la
dezbaterile generale asupra unui proiect de lege sau unei propuneri
legislative;
c)
poate include în ordinea de zi dezbaterea unui proiect de lege sau a unei
propuneri legislative la care termenul de depunere a raportului a fost depăsit.
Art.
342. - Comitetul ordinii de zi hotărăste cu majoritatea rezultată
din ponderea votului fiecărui membru prezent. Ponderea este dată de proportia
grupului parlamentar reprezentat de lider în numărul total al deputatilor.
Presedintele Camerei nu are drept de vot.
La
lucrările Comitetului ordinii de zi participă ca invitat reprezentantul
Guvernului si, dacă este cazul, presedintele comisiei parlamentare care a
depăsit termenul de depunere a raportului.
Comitetul
ordinii de zi se întruneste, de regulă, miercurea si lucrează în mod
regulamentar în prezenta a cel putin jumătate din numărul liderilor grupurilor
parlamentare."
3.
La articolul 46 se introduce un alineat final cu următorul cuprins:
"Deputatul
care absentează de la lucrările comisiei poate fi înlocuit de un alt deputat
din acelasi grup, pe baza împuternicirii scrise a liderului grupului
parlamentar."
4.
După articolul 46 se introduce articolul 461 cu următorul cuprins:
"Art.
461. - În timpul sesiunii sedintele comisiilor parlamentare pot avea
loc în acelasi timp cu cele ale plenului Camerei, pe baza aprobării date de
Comitetul ordinii de zi.
Prin
exceptie de la prevederile alin. 1, este interzisă tinerea de sedinte în
comisii concomitent cu sedinta de vot organizată în acest scop, potrivit
ordinii de zi. De asemenea, lucrările comisiei se suspendă de drept în cazul în
care presedintele Camerei solicită prezenta deputatilor la lucrările în
plen."
5.
Alineatul 3 al articolului 60 va avea următorul cuprins:
"Biroul
permanent solutionează conflictele de competentă în termen de cel mult 7 zile.
Prevederile art. 59 alin. 2 se aplică în mod corespunzător."
6.
Articolul 65 se abrogă.
7.
Articolul 78 va avea următorul cuprins:
"Art.
78. - Proiectul ordinii de zi si proiectul programului de lucru ale Camerei
Deputatilor pentru săptămâna următoare se întocmesc de Biroul permanent.
Biroul
permanent poate include în proiectul ordinii de zi dezbaterea unui proiect de
lege sau a unei propuneri legislative la care termenul de depunere a raportului
a fost depăsit."
8.
Articolul 79 va avea următorul cuprins:
"Art.
79. - Ordinea de zi a Camerei Deputatilor cuprinde toate problemele care se
supun dezbaterii si adoptării Camerei.
Proiectele
de lege si propunerile legislative se înscriu în proiectul ordinii de zi în
termen de cel mult 7 zile de la primirea de către Biroul permanent a raportului
comisiei sesizate în fond.
La
întocmirea si adoptarea ordinii de zi, în domeniul legislativ, se va asigura
prioritate cererilor adresate de birourile comisiilor permanente, dezbaterilor
în procedură de urgentă, cererilor pentru adoptarea unei asemenea proceduri si
dezbaterii rapoartelor întocmite de comisiile de mediere.
Alte
propuneri sau documente decât cele din domeniul legislativ se transmit Biroului
permanent, pentru a fi incluse în proiectul ordinii de zi, cu cel putin două
zile înainte de sedinta Comitetului ordinii de zi, dacă prin lege, prin
prezentul regulament sau prin hotărâre a Camerei nu se prevede un termen mai
scurt.
Cererile
Presedintelui României, rapoartele si declaratiile primului-ministru se înscriu
cu prioritate pe ordinea de zi."
9.
Articolul 80 va avea următorul cuprins:
"Art.
80. - Programul de lucru al Camerei Deputatilor se stabileste în concordantă cu
ordinea de zi si poate cuprinde măsuri pentru organizarea dezbaterilor
Camerei."
10.
Articolul 81 se abrogă.
11.
Articolul 82 va avea următorul cuprins:
"Art.
82. - Proiectul ordinii de zi si proiectul programului de lucru sunt
săptămânale si se aprobă de Comitetul ordinii de zi până la sfârsitul fiecărei
săptămâni de lucru a Camerei."
12.
Articolul 83 va avea următorul cuprins:
"Art.
83. - Modificarea ordinii de zi sau a programului de lucru se aprobă de
Comitetul ordinii de zi, la cererea Biroului permanent, în cazuri
exceptionale."
13.
După articolul 83 se introduce articolul 831 cu următorul cuprins:
"Art.
831. - Ordinea de zi si programul de lucru aprobate se transmit
deputatilor si grupurilor parlamentare până în ultima zi de lucru a Camerei.
Prevederile
alin. 1 se aplică în mod corespunzător si în caz de modificare sau de
completare a ordinii de zi ori a programului de lucru.
În
prima sedintă a Camerei, după votul din Comitetul ordinii de zi, liderii
grupurilor parlamentare au dreptul să prezinte Camerei pozitia grupului fată de
ordinea de zi si programul de lucru."
14.
Articolul 85 va avea următorul cuprins:
"Art.
85. - toate proiectele si propunerile legislative se înregistrează în ordinea
prezentării lor. Ele se imprimă si se distribuie deputatilor de îndată."
15.
După articolul 85 se introduce articolul 851 cu următorul cuprins:
"Art. 851. - Proiectele de lege sau propunerile legislative sunt aduse la cunostintă Camerei de către presedintele acesteia, prin anuntarea titlului, a initiatorului, a comisiilor sesizate în fond si pentru avizare, precum si a termenului de depunere a raportului."
16.
Articolul 90 va avea următorul cuprins:
"Art.
90. - Deputatii, grupurile parlamentare sau Guvernul au dreptul de a prezenta
amendamente la comisia sesizată în fond, până la împlinirea unui termen de 5
zile înainte de data stabilită pentru depunerea raportului. Dacă termenul de
depunere a fost redus la 5 zile, termenul de depunere a amendamentelor este de
3 zile.
Pentru
propunerile legislative elaborate de o comisie parlamentară amendamentele se
depun la acea comisie în termen de 5 zile de la anuntarea în plenul Camerei Deputatilor.
În aceeasi zi propunerea legislativă se comunică Guvernului. Comisia este
obligată să întocmească în următoarele 5 zile un raport asupra amendamentelor.
Numai după împlinirea acestui termen propunerea legislativă poate fi înscrisă
pe ordinea de zi si, dacă este cazul, comunicată, în forma sa definitivă,
deputatilor si Guvernului.
Amendamentele
se depun în scris, motivat si sub semnătura initiatorului, cu precizarea, dacă
este cazul, a grupului parlamentar din care face parte.
Amendamentele
Guvernului se depun numai sub semnătura unui membru al Guvernului.
Data
amendamentului este data înregistrării sale la comisie. Aceasta va tine o
evidentă specială a tuturor amendamentelor primite si, la cerere, va elibera
autorului o dovadă că a primit amendamentul.
Comisia
sesizată în fond sau, după caz, comisia specială se pronuntă asupra tuturor
amendamentelor înregistrate, cu respectarea termenului prevăzut la alin. 1 sau
2. Numai în cazul în care consideră necesar comisia va solicita si avizul unei
alte comisii.
Pentru
a se putea pronunta comisia va transmite Guvernului amendamentele care implică
modificarea bugetului de stat sau a bugetului asigurărilor sociale de stat,
potrivit art. 110 din Constitutie. Amendamentele la care, în termen de 5 zile
de la primire, Guvernul nu se opune se consideră acceptate. Răspunsul
Guvernului poate fi dat numai sub semnătura unui membru al acestuia.
Pentru
amendamentele orale, prezentate în plen, cu respectarea art. 98 alin. 3, avizul
comisiei se dă tot oral de către raportor, la solicitarea presedintelui
Camerei.
Este
interzis presedintelui Camerei să supună dezbaterii sau votului un amendament
asupra căruia comisia nu s-a pronuntat, cu exceptia situatiei prevăzute la art.
341 lit. c)."
17.
Articolul 96 va avea următorul cuprins:
"Art.
96. - Camera Deputatilor trece la dezbaterea pe articole a proiectului sau a
propunerii legislative numai atunci când în raportul comisiei sesizate în fond
există amendamente admise sau respinse."
18.
Articolul 97 va avea următorul cuprins:
"Art.
97. - La discutarea articolelor la care s-au făcut amendamente deputatii pot
lua cuvântul pentru a-si exprima punctul de vedere. De asemenea, pot lua
cuvântul reprezentantul Guvernului sau al initiatorului si raportorul comisiei
sesizate în fond.
Luarea
de cuvânt a unui deputat cu privire la un text ce urmează să fie supus votului
Camerei Deputatilor are, de regulă, durata de 5 minute. La începutul dezbaterii
proiectului de lege sau a propunerii legislative se poate stabili si altă
durată a interventiei.
La
înscrierea pentru a lua cuvântul în scopul dezbaterii unui proiect de lege,
unei propuneri legislative sau altui act, deputatii vor preciza dacă sunt
pentru sau contra amendamentului sau prevederilor textului supus dezbaterii.
Autorii amendamentelor sau subamendamentelor se consideră a fi contra textului
initial. După luări de cuvânt din partea grupurilor parlamentare care vor să
intervină pot lua cuvântul initiatorul proiectului si raportorul comisiei
sesizate în fond. Fiecare grup parlamentar poate interveni printr-un singur
reprezentant.
Presedintele
Camerei poate supune spre aprobare sistarea discutiilor la articolul
dezbătut."
19.
Alineatul 3 al articolului 98 va avea următorul cuprins:
"În
plenul Camerei se pot formula amendamente de corelare tehnico-legislativă,
gramaticale sau lingvistice."
20.
După alineatul 3 al articolului 98 se introduce alineatul 4 cu următorul
cuprins:
"În
plenul Camerei Deputatilor nu pot fi depuse amendamente de fond."
21.
Alineatul 3 al articolului 100 va avea următorul cuprins:
"Se
supun dezbaterii si votului Camerei numai articolele la care s-au făcut
amendamente textele articolelor si
amendamentelor se adoptă cu votul majoritătii deputatilor prezenti."
22.
După articolul 100 se introduc articolele 1001 si 1002 cu
următorul cuprins:
"Art.
1001. - Proiectul de lege sau propunerea legislativă, în forma
rezultată din dezbaterea pe articole, se supune Camerei spre adoptare.
Votul
final priveste ansamblul reglementării. Camera poate hotărî, la propunerea
presedintelui, ca votul final să privească părti din ansamblul reglementării,
în măsura în care fiecare parte constituie o reglementare unitară. În acest caz
este obligatoriu ca toate părtile astfel separate să fie supuse succesiv la
vot, în aceeasi sedintă. Partea care nu a fost adoptată se elimină din
cuprinsul reglementării.
Votul
final poate avea loc într-o sedintă consacrată acestui scop, în ordinea
definitivării proiectelor de lege sau a propunerilor legislative, ca urmare a
dezbaterii pe articole. În cazul în care până la data sedintei de vot,
stabilită prin ordinea de zi, dezbaterea pe articole nu s-a încheiat, votul
final se amână de drept.
Proiectul
de lege sau propunerea legislativă la care nu s-au făcut amendamente până la
data sedintei de vot se supune direct votului final, după prezentarea de către
initiator a expunerii de motive si de către comisia sesizată în fond a
raportului, precum si după audierea punctelor de vedere ale reprezentantilor
grupurilor parlamentare.
Sedintele
consacrate exclusiv votului final, prevăzute în ordinea de zi, se aduc din timp
la cunostintă Camerei de către presedintele acesteia, care va preciza data si
ora când vor avea loc.
Art.
1002. - În cazul prevăzut la art. 341 lit. c) dezbaterea se face
potrivit procedurii legislative obisnuite, luându-se în discutie toate
amendamentele depuse la comisie în termenul prevăzut de prezentul
regulament."
23.
Alineatul 2 al articolului 102 va avea următorul cuprins:
"Cererile
Guvernului si propunerile Biroului permanent, ale grupurilor parlamentare sau
ale comisiilor permanente se supun aprobării Comitetului ordinii de zi."
24.
Alineatul 3 al articolului 102 va avea următorul cuprins:
"Proiectele
de lege referitoare la armonizarea legislatiei României cu cea a Uniunii
Europene si a Consiliului Europei si ordonantele emise de Guvern în temeiul
art. 114 alin. (4) din Constitutie se supun de drept aprobării Camerei
Deputatilor în procedură de urgentă."
25.
Articolul 104 va avea următorul cuprins:
"Art.
104. - Biroul permanent, după primirea raportului comisiei sesizate în fond,
înscrie cu prioritate în proiectul ordinii de zi proiectul de lege sau
propunerea legislativă."
26.
Articolul 105 va avea următorul cuprins:
"Art.
105. - La discutarea fiecărui articol la care s-au făcut amendamente se aplică
prevederile art. 97. În timpul dezbaterilor nu pot fi prezentate
amendamente."
27.
Alineatul 2 al articolului 106 va avea următorul cuprins:
"În
situatia în care timpul prevăzut la alin. 1 s-a epuizat dezbaterea se încheie
si presedintele Camerei supune votului fiecare amendament cuprins în raportul
comisiei sesizate în fond si fiecare articol amendat, după care se va proceda
la votarea finală a proiectului de lege sau a propunerii legislative."
28.
După articolul 107 se introduce articolul 1071 cu următorul cuprins:
"Art.
1071. - Orice amendament, alt text legislativ sau cerere ce urmează
să fie aprobată se consideră adoptată dacă, la solicitarea presedintelui
Camerei, nu există obiectie."
29. La articolul 121, după alineatul 1 se introduce un nou alineat, care devine alineatul 2, cu următorul cuprins:
"Se
supun la vot, potrivit procedurii de dezbatere pe articole a legii, numai
solutiile propuse de comisia de mediere care sunt diferite de cele adoptate
initial de Cameră. În toate cazurile raportul comisiei de mediere se aprobă cu
majoritatea de voturi necesară pentru adoptarea legii în forma finală.
Rapoartele comisiilor de mediere se aprobă în sedintele consacrate votului
final asupra proiectelor de lege."
30. Articolul 126 va avea următorul cuprins:
"Art.
126. - Camera Deputatilor îsi desfăsoară activitatea în plen, în comisii si în
grupurile parlamentare, pe parcursul a 4 sau 5 zile consecutive din săptămână,
potrivit programului stabilit de Comitetul ordinii de zi. De regulă, a 5-a zi
din săptămână este rezervată activitătii în circumscriptiile electorale în care
deputatii au fost alesi.
Cu
aprobarea Comitetului ordinii de zi se vor putea tine sedinte si după un alt
program de lucru."
31. Alineatul 3 al articolului 127 se abrogă.
32. Articolul 128 va avea următorul cuprins:
"Art.
128. - Camera Deputatilor adoptă legi, hotărâri si motiuni în prezenta
majoritătii deputatilor.
În
cadrul procedurii legislative prevederile alin. 1 se aplică numai la votul
pentru adoptarea legii în ansamblul ei, precum si atunci când, potrivit
prevederilor prezentului regulament, se supune la vot respingerea proiectului
de lege sau a propunerii legislative.
Verificarea
întrunirii cvorumului se dispune numai la sedintele de vot final de către
presedinte, imediat înaintea votării, din proprie initiativă ori la cererea
liderului unui grup parlamentar.
În
cazul în care cvorumul nu este întrunit, sedinta se suspendă, iar presedintele
va arăta când se reiau lucrările. Reluarea lucrărilor se face si prin derogare
de la ordinea de zi aprobată, cu respectarea succesiunii stabilite prin
aceasta.
Presedintele
Camerei Deputatilor poate dispune ca toti deputatii aflati în sediul Camerei să
se prezinte la dezbatere sau la vot, sub sanctiunea considerării lor ca
absenti, cu toate consecintele ce decurg din aceasta."
Art.
II.
- La proiectele de legi si la propunerile legislative aflate pe ordinea de zi a
Camerei Deputatilor din legislatura 1996-2000 si care nu au fost înscrise pe
ordinea de zi a sesiunii extraordinare din ianuarie 2001 deputatii au dreptul
să facă amendamente la comisiile sesizate în fond, cu cel putin 6 zile înaintea
dezbaterii în plenul Camerei Deputatilor. Comisiile vor întocmi rapoarte
suplimentare.
Art.
III.
- Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării ei.
Art.
IV.
- Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor
nr. 8/1994, republicat, modificat si completat prin hotărârile Camerei
Deputatilor nr. 33/1996, nr. 41/1998, nr. 39/2000 si nr. 48/2000, precum si cu
modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o nouă numerotare.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 12 ianuarie 2001,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
Bucuresti, 12 ianuarie 2001.
Nr. 5.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
privind demisia unui deputat
În
temeiul art. 67 alin. (2) si al art. 68 alin. (2) din Constitutia României,
precum si al art. 183 alin. 1 si al art. 192 din Regulamentul Camerei
Deputatilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat,
cu modificările ulterioare,
Camera
Deputatilor adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Camera Deputatilor ia act de cererea de demisie prezentată de domnul Ioan
Cindrea, ales deputat la 26 noiembrie 2000 în Circumscriptia electorală nr. 34
Sibiu, apartinând Grupului parlamentar al P.D.S.R. (social-democrat si
umanist), si declară vacant locul de deputat detinut de acesta.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 12 ianuarie 2001,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
Bucuresti, 12 ianuarie 2001.
Nr. 6.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea unor gratieri
individuale
În
temeiul art. 94 lit. d) si al art. 99 din Constitutia României, din motive
umanitare si pentru ca acest act de clementă să conducă la integrarea socială a
celor cărora le-a fost acordat,
Presedintele
României d
e c r e t e a z ă:
Art.
1. - Se gratiază pedeapsa cu închisoarea aplicată următorilor condamnati:
-
Cucuta Petrică, născut la 10 noiembrie 1937, fiul lui Barbu si Vasilica,
condamnat la 1 an închisoare prin Sentinta penală nr. 2.181/1999 a Judecătoriei
Focsani, astfel cum a fost modificată prin Decizia penală nr. 230/A/2000 a
tribunalului Vaslui, definitivă prin Decizia penală nr. 731/2000 a Curtii de
Apel Iasi, pentru infractiunea de nerespectarea hotărârilor judecătoresti;
-
Daraban Alexandru, născut la 17 octombrie 1960, condamnat la 2 luni închisoare
prin Decizia penală nr. 740/2000 a Curtii de Apel Cluj, pentru infractiunea de
delapidare si infractiunea de fals în înscrisuri sub semnătură privată;
-
Pîrvu Ion, născut la 24 februarie 1958, condamnat la 1 an închisoare prin
Sentinta penală nr. 2.582/1998 a Judecătoriei Sectorului 5 Bucuresti,
definitivă prin Decizia penală nr. 1.579/1999 a Curtii de Apel Bucuresti,
pentru infractiunea de instigare la furt calificat si infractiunea de
complicitate la furt calificat;
-
Rusu Elena, născută la 22 octombrie 1965, condamnată la 1 an închisoare prin
Sentinta penală nr. 4.519/1996 a Judecătoriei Iasi, pentru infractiunea de
gestiune frauduloasă;
-
Szilaghi Cornel Dinu, născut la 20 martie 1971, condamnat la 10 luni închisoare
prin Sentinta penală nr. 19/1999 a Judecătoriei Orăstie, definitivă prin
Decizia penală nr. 1.073/1999 a Curtii de Apel Alba Iulia, pentru infractiunea
de furt calificat;
-
Trită Maria, născută la 20 octombrie 1961, condamnată la 3 luni închisoare prin
Sentinta penală nr. 797/1998 a Judecătoriei Slatina, astfel cum a fost
modificată, definitivă prin Decizia penală nr. 405/2000 a Curtii de Apel
Craiova, pentru infractiunea de distrugere.
Art.
2. - Se gratiază restul rămas neexecutat din pedeapsa cu închisoarea aplicată
următorilor condamnati:
-
Frîntu Dorina, născută la 14 decembrie 1961, condamnată la 6 luni închisoare
prin Decizia penală nr. 874/2000 a Curtii de Apel Craiova, pentru infractiunea
de delapidarea, însusirea, folosirea sau traficarea de către un functionar;
-
Peter Csaba, născut la 25 octombrie 1969, condamnat la 7 luni închisoare prin
Sentinta penală nr. 33/1999 a Judecătoriei Gheorgheni, definitivă prin Decizia
penală nr. 131/R/2000 a Curtii de Apel târgu Mures, pentru infractiunea de furt
calificat;
-
Sandu Sultănica, născută la 14 decembrie 1933, condamnată la 9 luni închisoare
prin Sentinta penală nr. 2.181/1999 a Judecătoriei Focsani, astfel cum a fost
modificată prin Decizia penală nr. 230/A/2000 a tribunalului Vaslui, definitivă
prin Decizia penală nr. 731/2000 a Curtii de Apel Iasi, pentru infractiunea de
nerespectare a hotărârilor judecătoresti.
Art.
3. - Se gratiază pedeapsa cu închisoarea si amendă penală aplicată condamnatei
Oglan Mirela-Mihaela, născută la 20 aprilie 1973, condamnată la 2 luni
închisoare si 200.000 lei amendă penală prin Decizia penală nr. 3.954/1999 a
Curtii Supreme de Justitie, în urma admiterii recursului în anulare împotriva
Sentintei penale nr. 243/1998 a Judecătoriei Adjud, pe care o casează partial,
pentru infractiunea de delapidare si infractiunea de fals în înscrisuri sub
semnătură privată.
Art.
4. - Se gratiază pedeapsa cu amendă penală aplicată condamnatei Unguru Lenuta,
născută la 18 martie 1967, condamnată la 4.500.000 lei amendă penală prin
Sentinta penală nr. 1.350/2000 a Judecătoriei Iasi, pentru infractiunea de
nerespectare a hotărârilor judecătoresti.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
Bucuresti, 9 ianuarie 2001.
Nr. 5.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Departamentului pentru Relatia cu Investitorii Străini
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se înfiintează Departamentul pentru Relatia cu Investitorii Străini, în
cadrul aparatului de lucru al Guvernului si în subordinea directă a primului-ministru,
ca structură specializată de elaborare, coordonare si realizare unitară a
politicii de atragere a investitiilor străine cu o valoare de minimum 10
milioane dolari S.U.A. fiecare.
Art.
2. - (1) În realizarea obiectului său de activitate Departamentul pentru
Relatia cu Investitorii Străini are următoarele atributii principale:
a)
asigură promovarea mediului investitional si de afaceri din România în mediile
de afaceri internationale;
b)
monitorizează respectarea prevederilor legale privind regimul investitiilor
străine în România si face propuneri primului-ministru pentru îmbunătătirea
legislatiei în domeniu;
c)
identifică, în colaborare cu ministerele, organele de specialitate ale
administratiei publice centrale si cu celelalte institutii publice, cu
societătile comerciale si regiile autonome interesate, proiecte noi de
investitii în sectorul privat si de stat si asigură prezentarea acestora
investitorilor străini;
d)
asigură legătura dintre investitorii străini importanti si structurile guvernamentale
de decizie, în vederea concretizării cât mai rapide a proiectelor;
e)
examinează propunerile partenerilor străini pentru efectuarea de investitii în
România si stabileste actiunile pentru valorificarea acestora, consultând, după
caz, institutiile si societătile comerciale implicate;
f)
acordă, la solicitarea partenerilor străini, asistentă economică, sprijin si
consultantă de specialitate, împreună cu institutiile competente, pentru
realizarea proiectelor de investitii cu participare străină de capital,
inclusiv în ceea ce priveste procedura de definitivare a formalitătilor pentru
investitiile străine confirmate;
g)
prezintă periodic primului-ministru informări în legătură cu volumul, originea,
structura si tendinta investitiilor străine;
h)
evaluează reactiile investitorilor străini în legătură cu problemele curente
ale activitătii de investitii în România, cu informarea operativă a factorilor
de decizie, pentru a actiona în consecintă;
i)
promovează, prin buletine specializate, articole si materiale informative,
proiecte concrete de investitii în România;
j)
organizează, împreună cu alte organisme guvernamentale si neguvernamentale, în
tară si în străinătate, seminarii, conferinte, mese rotunde si dezbateri pe
teme de investitii străine si participă la manifestări similare initiate de
alte institutii sau organizatii române ori străine;
k)
organizează, împreună cu ministerele, în baza directiilor de dezvoltare si a
prioritătilor stabilite de Guvern, misiuni economice în România, generale sau
specializate pe domenii de activitate;
l)
organizează întâlniri pentru schimb de experientă cu agentiile sau institutiile
guvernamentale si private similare din alte tări;
m)
încheie, în conditiile legii, conventii si întelegeri de colaborare cu
institutii, asociatii, firme de specialitate si experti din străinătate, în
scopul promovării investitiilor străine în România;
n)
elaborează si prezintă primului-ministru analize si situatii comparate în
legătură cu politica si legislatia internatională în domeniul investitiilor
străine.
(2)
Departamentul pentru Relatia cu Investitorii Străini îndeplineste orice alte
atributii conferite prin lege, prin hotărâri ale Guvernului sau prin decizii
ale primului-ministru.
Art.
3. - (1) Departamentul pentru Relatia cu Investitorii Străini îsi desfăsoară
activitatea în strânsă colaborare cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, cu agentii economici din
sectorul public sau privat, cu asociatiile profesionale si cu alte institutii
de specialitate, guvernamentale si neguvernamentale.
(2)
Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, precum si institutiile publice sunt obligate să furnizeze
Departamentului pentru Relatia cu Investitorii Străini toate datele si
informatiile solicitate pentru realizarea atributiilor sale.
Art.
4. - (1) Departamentul pentru Relatia cu Investitorii Străini este condus de un
secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2)
În exercitarea atributiilor sale secretarul de stat emite ordine cu caracter
individual.
Art.
5. - (1) Structura organizatorică a Departamentului pentru Relatia cu
Investitorii Străini este prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
(2)
Atributiile si sarcinile compartimentelor din cadrul Departamentului pentru
Relatia cu Investitorii Străini se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare, care se aprobă prin ordin al secretarului de stat.
(3)
Numărul de posturi ale Departamentului pentru Relatia cu Investitorii Străini,
precum si atributiile secretarului de stat se stabilesc prin decizie a
primului-ministru.
Art.
6. - Resursele financiare necesare în vederea functionării Departamentului
pentru Relatia cu Investitorii Străini sunt cuprinse în bugetul Secretariatului
General al Guvernului.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Ministrul administratiei publice,
Bucuresti, 11 ianuarie 2001.
Nr. 159.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modul de suportare a
cheltuielilor de cazare în unele situatii speciale
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul
României
adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Ordonatorii principali de credite bugetare sunt autorizati să aprobe
suportarea din bugetele institutiilor publice respective a cheltuielilor de
cazare la hotelurile din municipiul Bucuresti pentru persoanele care ocupă
functii de demnitate publică numite, precum si pentru persoanele care ocupă
functii asimilate functiilor de demnitate publică si cărora nu li s-au putut
asigura încă locuinte în municipiul Bucuresti, în conditiile legii.
(2)
Persoanele prevăzute la alin. (1) beneficiază si de două deplasări dus-întors
între municipiul Bucuresti si localitatea în care îsi au domiciliul, cu orice
mijloc de transport, ale căror cheltuieli se decontează în conditiile legii.
Art.
2. - Conducătorii institutiilor publice prevăzute la art. 1 vor efectua
demersurile necesare, în conditiile legii, pentru asigurarea de locuinte în
municipiul Bucuresti demnitarilor respectivi.
Art.
3. - (1) Cheltuielile de cazare pentru persoanele prevăzute la art. 1 se pot
deconta în limita tarifelor efectiv plătite de acestea pentru o cameră în
hoteluri având categorii de până la 4 stele inclusiv.
(2)
Se pot deconta cheltuielile de cazare pentru persoanele prevăzute la art. 1 si
în cazul în care acestea au ocupat apartamente în hoteluri din municipiul
Bucuresti, iar tarifele pentru cazare în astfel de situatii nu depăsesc
tarifele percepute pentru o cameră în hoteluri având categorii de până la 4
stele inclusiv.
Art.
4. - Prevederile prezentei hotărâri se aplică pentru cheltuielile aferente
cazării, care se efectuează în anul 2001.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 11 ianuarie 2001.
Nr. 160.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea alin. (2) al art. 1
din Hotărârea Guvernului nr. 240/1997
privind stabilirea
preturilor, tarifelor si adaosurilor
comerciale maximale la unele produse si servicii reglementate potrivit Legii
concurentei nr. 21/1996, a impozitului pe titei si gaze din productia internă
si a modului de reglementare a cheltuielilor necesare realizării, dezvoltării
si modernizării productiei la produsele
respective si pentru aprobarea Listei cuprinzând produsele din industria
cărbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere
care se subventionează de la bugetul de stat în anul 2001
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 4 alin. (2)
din Legea concurentei nr. 21/1996,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
I. - Alineatul (2) al articolului 1 din Hotărârea Guvernului nr. 240/1997
privind stabilirea preturilor, tarifelor si adaosurilor comerciale maximale la unele
produse si servicii reglementate potrivit Legii concurentei nr. 21/1996, a
impozitului pe titei si gaze din productia internă si a modului de reglementare
a cheltuielilor necesare realizării, dezvoltării si modernizării productiei la
produsele respective, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
108 din 30 mai 1997, cu modificările ulterioare, se modifică în sensul că
supravegherea si controlul preturilor pentru produsele subventionate se vor
efectua până la data de 31 decembrie 2001 inclusiv.
Art.
II. - Se aprobă Lista cuprinzând produsele din industria cărbunelui,
minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere care se
subventionează de la bugetul de stat în anul 2001, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 11 ianuarie 2001.
Nr. 161.
LISTA
cuprinzând produsele din industria
cărbunelui, minereurilor feroase,
neferoase, radioactive, rare si
nemetalifere care se subventionează
de la bugetul de stat în anul 2001
1. Huilă brută (de Valea Jiului, Anina si Baia Nouă)
2.
Lignit (exclusiv bazinul minier Oltenia)
3.
Cărbune brun
4.
Cupru în concentrat de cupru
5.
Cupru în rest concentrat
6.
Plumb în concentrat de plumb
7.
Plumb în rest concentrat
8.
Zinc în concentrat de zinc
9.
Zinc în rest concentrat
10.
Aur în concentrat aurifer*)
11.
Aur în nămol*)
12.
Aur în amalgam*)
13.
Octoxid de uraniu
14.
Minereu de fier + mangan
15.
Produse din molibden.
____________
*)
La produsele: aur în concentrat aurifer, aur în nămol si aur în amalgam
subventia se va acorda la productia-marfă fabricată.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind ratele dobânzilor plătite la
rezervele minime obligatorii aferente lunii ianuarie 2001 (perioade de
aplicare)
În
baza prevederilor art. 8 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii
Nationale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului nr. 4/1998
privind regimul rezervelor minime obligatorii, republicat,
Banca
Natională a României hotărăste:
Ratele
dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii aferente lunii ianuarie 2001
(perioade de aplicare) sunt:
-
25,5%, pentru rezervele minime obligatorii constituite în lei;
-
3,1 %, pentru rezervele minime obligatorii constituite în dolari S.U.A.;
-
2,1 %, pentru rezervele minime obligatorii constituite în euro.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A
ROMÂNIEI,
MUGUR ISĂRESCU
Bucuresti, 10 ianuarie 2001.
Nr. 1.
În Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 211/2000 privind instituirea sistemului de plată pentru motorină, pe bază de bonuri valorice, în vederea înfiintării culturilor de cereale păioase si efectuării arăturilor din toamna anului 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 22 noiembrie 2000, se face următoarea rectificare:
-
la art. 1 alin. (3), în loc de: majorări se va citi: majorări de
întârziere.
În
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 294/2000 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 145/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesională, precum si a Legii
nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 30
decembrie 2000, se face următoarea rectificare:
-
la art. II pct. 1 alin. (3), în loc de: ordonator de credite se va citi:
ordonator principal de credite.