MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul
XIII - Nr. 440 LEGI, DECRETE,
HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Luni,
6 august 2001
SUMAR
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
682. - Hotãrâre
privind aprobarea Normelor metodologice pentru trecerea în proprietatea
publicã a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane
juridice,
supuse executãrii silite
703. - Hotãrâre
pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii
Croatia privind cooperarea în combaterea terorismului, crimei organizate, a
traficului ilicit de stupefiante si substante psihotrope, precum si a altor
activitãti ilegale, semnat la Zagreb la 30 septembrie 2000 11
Acord între Guvernul României si Guvernul
Republicii Croatia privind cooperarea în combaterea terorismului, crimei
organizate, a traficului ilicit de stupefiante si substante psihotrope, precum
si a altor activitãti ilegale
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE A
ROMÂNIEI
15. - Circularã
privind întocmirea de cãtre bãnci a situatiei financiar-contabile
- Indicatori de activitate-mod. 4090
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea Normelor metodologice pentru trecerea în proprietatea
publicã a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane
juridice,
supuse executãrii silite
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 109 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996
privind executarea creantelor bugetare,
aprobatã
cu modificãri prin Legea nr. 108/1996, cu modificãrile si
completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã Normele
metodologice pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a unor
bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executãrii
silite, prevãzute în anexa care face parte integrantã din
prezenta hotãrâre.
Art. 2. - Pe data intrãrii în
vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea
Guvernului nr. 1.009/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile ale
debitorilor persoane juridice, supuse executãrii silite,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 616 din 16
decembrie 1999.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
p. Ministrul muncii
si solidaritãtii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
Bucuresti,
19 iulie 2001.
Nr.
682.
NORME METODOLOGICE
pentru trecerea în proprietatea
publicã a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane
juridice,
supuse executãrii silite
Art. 1. - Debitorul persoanã
juridicã, cu obligatii de platã fatã de bugetul de stat
sau bugetul asigurãrilor sociale de stat administrat si gestionat prin
Casa Nationalã de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale si
de Agentia Nationalã pentru Ocuparea Fortei de Muncã, aflat în
procedurã de executare silitã, poate cere organului competent
sã aplice procedura de executare silitã din cadrul Ministerului
Finantelor Publice sau al Ministerului Muncii si Solidaritãtii Sociale,
dupã caz, stingerea unor creante ale bugetului de stat sau ale bugetului
asigurãrilor sociale de stat prin darea în platã a unor bunuri
imobile din proprietatea sa, care trec în proprietatea publicã a
statului. Acestea pot fi date în administrare, în conditiile legii.
Art. 2. - În temeiul prevederilor art. 68 1
din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonantã,
cererea poate fi depusã de debitor, în scris, în tot cursul
executãrii silite asupra bunurilor imobile, începând cu ziua în care s-a
încheiat procesul-verbal prin care bunurile imobile se
indisponibilizeazã. De asemenea, cererea se poate depune în perioada în
care, pânã la împlinirea termenului de prescriptie, organul competent va
repeta procedura de licitatie.
Art. 3. - Cererea va cuprinde, în mod
obligatoriu, urmãtoarele date:
a) denumirea si sediul debitorului;
b) alte date de identificare a debitorului
(codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comertului);
c) structura capitalului social, a
asociatilor ori a actionariatului, dupã caz;
d) volumul si natura creantelor bugetare
prevãzute la art. 1;
e) bunurile imobile supuse
executãrii silite, pentru care se solicitã stingerea unor creante
ale bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat,
dupã caz, prin trecerea în proprietatea publicã a statului
(denumirea, datele de identificare a acestora, precum si o scurtã
descriere);
f) mentiunea asupra actelor doveditoare
potrivit cãrora bunurile imobile respective constituie proprietatea
debitorului;
g) acordul expres al debitorului privind pretul
de evaluare a bunurilor imobile supuse executãrii silite, stabilit de
organul de executare competent, prin servicii prestate de organe sau persoane
specializate, în conformitate cu prevederile art. 52 din ordonantã;
h) valoarea de inventar a bunurilor
imobile supuse executãrii silite, evidentiatã în contabilitate,
reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în
vigoare;
i) mentiunea debitorului cã a luat
cunostintã de prevederile legale din prezentele norme metodologice, în
sensul cã stingerea creantei bugetare se va face cu valoarea
determinatã potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), dupã caz;.
j) mentiunea debitorului cã
bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale si de alte sarcini, cu
precizarea documentelor doveditoare;
k) acceptul debitorului cu privire la
compensarea diferentei, potrivit legii, în cazul în care valoarea bunului
imobil, determinatã potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), dupã caz,
este mai mare decât creanta bugetarã prevãzutã la art. 1;
l) semnãtura reprezentantului legal
al debitorului persoanã juridicã, precum si stampila acesteia.
Art. 4. - (1) Cererea se depune de
cãtre debitor la:
a) unitatea teritorialã
subordonatã Ministerului Finantelor Publice în a cãrei
razã este înregistrat ca plãtitor de obligatii fatã de
bugetul de stat;
b) Casa judeteanã de pensii,
respectiv a municipiului Bucuresti, Agentia judeteanã pentru ocuparea
fortei de muncã, respectiv a municipiului Bucuresti, dupã caz, în
a cãrei razã este înregistrat ca plãtitor de obligatii
fatã de bugetul asigurãrilor sociale de stat;
c) directia regionalã vamalã
interjudeteanã, pentru taxe si drepturi vamale cuvenite bugetului de
stat.
(2) La cerere se anexeazã copii
legalizate de pe actele care atestã dreptul de proprietate al
debitorului asupra bunurilor imobile pentru care solicitã trecerea în
proprietatea publicã a statului, dovada, în original, cã acestea
nu sunt grevate de drepturi reale si de alte sarcini, emisã de biroul de
carte funciarã din cadrul judecãtoriei în a cãrei
razã teritorialã se aflã bunul imobil, precum si copii de
pe fisa mijlocului fix si de pe balanta analiticã a mijloacelor fixe.
(3) Cererea debitorului se transmite, prin
directia generalã a finantelor publice judeteanã, respectiv a
municipiului Bucuresti, ori prin Directia Generalã a vãmilor, prin Casa judeteanã
de pensii, respectiv a municipiului Bucuresti sau prin Agentia judeteanã
pentru ocuparea fortei de muncã, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupã caz, directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
Publice sau, dupã caz, din cadrul Casei Nationale de Pensii si Alte
Drepturi de Asigurãri Sociale ori Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Muncã, desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice
sau al ministrului muncii si solida-
ritãtii
sociale, dupã caz, însotitã de urmãtoarele documente:
a) copiile certificate de pe toate actele
aflate în dosarul de executare silitã;
b) propunerile organului competent
sã aplice procedura de executare silitã, din cadrul
unitãtilor prevãzute la alin. (1);
c) punctul de vedere al directiei generale
a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, ori al
Directiei Generale a Vãmilor, numai pentru creantele reprezentând taxe si drepturi vamale cuvenite bugetului
de stat.
(4) Adresa de transmitere a întregii
documentatii, precum si referatul cuprinzând analiza si punctul de vedere vor
fi semnate, dupã verificarea datelor din cererea de stingere a
creantelor bugetului de stat sau bugetului asigurãrilor sociale de stat
prin trecerea în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile
supuse executãrii silite si a actelor din dosarul în sustinerea
acesteia, de cãtre conducãtorul directiei generale a finantelor
publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, al Directiei Generale a
Vãmilor, al Casei judetene de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti, ori al Agentiei judetene pentru ocuparea fortei de muncã,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupã caz, sau de înlocuitorul
acestuia.
(5) O datã cu documentele
prevãzute la alin. (2) directiile generale ale finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia Generalã a
Vãmilor, Casa judeteanã de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti, ori Agentia judeteanã pentru ocuparea fortei de muncã,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupã caz, vor comunica si
solicitãrile de bunuri imobile de felul celor pentru care se cere
trecerea în proprietatea publicã a statului, primite de la institutii
publice, directiilor de specialitate prevãzute la art. 5 alin. (1).
(6) Solicitãrile de bunuri imobile
vor fi avizate de ordonatorul principal de credite. Evidenta
solicitãrilor de bunuri imobile se tine de directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, de Directia Generalã a Vãmilor, de Casa
judeteanã de pensii, respectiv a municipiului Bucuresti, sau de Agentia
judeteanã pentru ocuparea fortei de muncã, respectiv a
municipiului Bucuresti, dupã caz, în registre de evidentã
deschise în acest scop.
Art. 5. - (1) La primirea cererii,
însotitã de documentele anexate, Ministerul Finantelor Publice, Casa
Nationalã de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori
Agentia Nationalã pentru Ocuparea Fortei de Muncã, dupã
caz, prin directia de specialitate desemnatã, procedeazã la
înregistrarea acesteia. Cererea, însotitã de documentatia
completã, se prezintã unei comisii numite prin ordin al
ministrului finantelor publice sau al ministrului muncii si
solidaritãtii sociale, dupã caz, pentru analizarea si luarea unei
decizii.
(2) Modul de lucru al comisiei
prevãzute la alin. (1) se stabileste prin regulamentul de organizare si
functionare al acesteia, aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice
sau al ministrului muncii si solidaritãtii sociale, dupã caz.
(3) Comisia va analiza si va decide asupra
fiecãrei cereri, având în vedere urmãtoarele elemente:
a) documentele prezentate de debitor, care
atestã dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile pentru care
acesta solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului,
precum si dovada cã acestea nu sunt grevate de drepturi reale si de alte
sarcini;
b) existenta solicitãrilor pentru
obtinerea în administrare a unor bunuri imobile de felul celor pentru care
urmeazã sã se analizeze oportunitatea trecerii în proprietatea
publicã a statului;
c) respectarea reglementãrilor
legale în vigoare referitoare la aplicarea procedurii de executare
silitã a creantelor bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat,
dupã caz. Se vor avea în vedere si situatiile în care suma
obtinutã prin aplicarea modalitãtilor de valorificare a bunurilor
imobile ar permite realizarea într-o mãsurã mai mare a creantelor
bugetare fatã de debitorul supus executãrii silite;
d) impactul reglementãrilor legale
în vigoare privind retrocedarea proprietãtii, în mãsura în care
acesta poate fi prevãzut;
e) propunerile organului competent pentru
aplicarea procedurii de executare silitã, precum si punctul de vedere al
directiei generale a finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, al Directiei Generale a
Vãmilor, al Casei judetene de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti, ori al Agentiei judetene pentru ocuparea fortei de muncã,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupã caz;
f) cheltuielile necesare, estimate de
institutia publicã solicitantã a bunurilor imobile ce
urmeazã sã fie trecute în proprietatea publicã a statului,
pentru transformarea acestora în sedii corespunzãtoare
desfãsurãrii activitãtii;
g) eficienta trecerii bunurilor imobile în
proprietatea publicã a statului, rezultatã din compararea, de
cãtre directia generalã a finantelor publice judeteanã,
respectiv a municipiului Bucuresti, ori de cãtre Directia
Generalã a Vãmilor, numai pentru creantele reprezentând taxe si
drepturi vamale cuvenite bugetului de stat, sau de cãtre Casa judeteanã
de pensii, respectiv a municipiului Bucuresti, ori Agentia judeteanã
pentru ocuparea fortei de muncã, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupã caz, a creantelor bugetare stinse prin aceastã modalitate,
la care se adaugã si cheltuielile de amenajare, cu cheltuielile necesare
unei noi constructii sau achizitii.
h) orice alte elemente necesare
solutionãrii cererii.
(4) Comisia din cadrul Ministerului
Finantelor Publice, prevãzutã la alin. (1), aprobã
stingerea creantelor bugetului de stat prin trecerea în proprietatea
publicã a statului a bunurilor imobile necesare
desfãsurãrii obiectului activitãtii Ministerului
Finantelor Publice si unitãtilor subordonate acestuia, precum si altor
institutii publice finantate de la bugetul de stat, dupã caz.
Art. 6. - În cazul cererilor de realizare
a creantelor bugetului asigurãrilor sociale de stat prin trecerea în
proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile supuse
executãrii silite, decizia comisiei constituite în acest scop prin ordin
al ministrului muncii si solidaritãtii sociale se ia numai cu acordul
comisiei numite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 7. - (1) Decizia
prevãzutã la art. 5 alin. (1) se comunicã de directia de
specialitate desemnatã din cadrul Ministerului Finantelor Publice, din
cadrul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale
sau din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncã,
dupã caz, organului competent sã aplice procedura de executare
silitã, prin directia generalã a finantelor publice
judeteanã, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia Generalã
a Vãmilor, Casa judeteanã de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti, ori prin Agentia judeteanã pentru ocuparea fortei de
muncã, respectiv a municipiului Bucuresti, dupã caz.
(2) În cazul în care comisia decide
stingerea creantelor bugetare prevãzute la art. 1, prin trecerea
bunurilor imobile în proprietatea publicã a statului, aceasta
solicitã organului competent
sã aplice procedura de executare silitã si sã
întocmeascã procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a
bunului imobil, conform modelelor prezentate în anexele nr. 1, 2 si 3 care fac
parte integrantã din prezentele norme metodologice.
(3) Încheierea procesului-verbal
prevãzut la alin. (2) si stingerea creantei bugetului de stat sau a
bugetului asigurãrilor sociale de stat, dupã caz, prin trecerea
în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile supuse
executãrii silite, este conditionatã de prezentarea de
cãtre debitor, la data încheierii procesului-verbal, a unei noi dovezi,
în original, emisã de biroul de carte funciarã din cadrul
judecãtoriei în a cãrei razã teritorialã se
aflã bunul imobil, care sã ateste cã bunul imobil nu este
grevat de drepturi reale si de alte sarcini. În cazul în care se
constatã cã bunul imobil este grevat de drepturi reale si de alte
sarcini, organul de executare competent înstiinteazã comisia
prevãzutã la art. 5 alin. (1), care procedeazã la anularea
deciziei. Despre aceasta este înstiintat si debitorul.
(4) Procesul-verbal pentru trecerea în
proprietatea statului se întocmeste în 3 exemplare, dintre care unul se
înainteazã debitorului, unul institutiei publice solicitante, iar al
treilea rãmâne la organul competent sã aplice procedura de
executare silitã.
(5) La data întocmirii procesului-verbal
pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus
executãrii silite, organul competent va actualiza nivelul
majorãrilor de întârziere si nivelul cheltuielilor de executare
pânã la aceastã datã. Totodatã se va calcula,
potrivit legii, taxa pe valoarea adãugatã datoratã
bugetului de stat pentru transferul proprietãtii bunului imobil
respectiv.
(6) La data întocmirii procesului-verbal
pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil înceteazã
mãsura de indisponibilizare a acestuia, precum si calitatea de
administrator-sechestru a persoanelor desemnate, conform legii.
(7) Institutiile publice care au obtinut
în administrare bunuri imobile trecute în proprietatea publicã a
statului conform procedurii din prezentele norme metodologice sunt obligate
sã solicite organului competent, potrivit legii, înregistrarea
operatiunilor de modificare a regimului juridic al bunurilor imobile din
domeniul public al statului.
Art. 8. - (1) Bunurile imobile, pentru
care s-a aprobat trecerea în proprietatea publicã a statului, vor fi
evaluate, conform art. 52 din ordonantã, de cãtre organele sau
persoanele specializate.
(2) În cazul în care valoarea
stabilitã conform alin. (1) este mai micã decât valoarea de
inventar evidentiatã în contabilitatea persoanei juridice debitoare, se
va lua în considerare valoarea stabilitã de organele sau de persoanele
specializate.
(3) Dacã valoarea stabilitã
de organele sau de persoanele specializate este mai mare decât valoarea de
inventar evidentiatã în contabilitate, se va lua în considerare valoarea
de inventar.
(4) Cu valoarea determinatã
potrivit alin. (2) sau (3), dupã caz, inclusiv taxa pe valoarea
adãugatã calculatã conform prevederilor legale în materie,
se sting, total sau partial, creanta bugetarã prevãzutã la
art. 1, precum si majorãrile de întârziere si cheltuielile de executare,
actualizate. Contribuabilii înregistrati ca plãtitori de taxã pe
valoarea adãugatã au obligatia înscrierii T.V.A. în jurnalul de
vânzãri si în decontul de T.V.A. pentru luna în curs.
(5) În cazul în care suma care
reprezintã valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în
proprietatea publicã a statului, determinatã potrivit alin. (2)
sau (3), dupã caz, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã
calculatã conform prevederilor legale în materie, este mai micã
decât creanta bugetarã prevãzutã la art. 1, la care se
adaugã majorãrile de întârziere aferente si cheltuielile de
executare silitã, actualizate, diferenta urmeazã sã fie
realizatã prin aplicarea celorlalte modalitãti prevãzute
de ordonantã.
(6) În cazul în care suma care
reprezintã atât creanta bugetarã prevãzutã la art.
1, cât si majorãrile de întârziere aferente si cheltuielile de
executare, actualizate, este mai micã decât valoarea bunului imobil
pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publicã a statului,
determinate potrivit alin. (2) sau (3), dupã caz, inclusiv taxa pe
valoarea adãugatã calculatã conform prevederilor legale în
materie, cu aceastã diferentã se va proceda la compensare,
potrivit legii.
Art. 9. - (1) Cheltuielile necesare pentru
transformarea bunurilor imobile, pentru care s-a aprobat trecerea în
proprietatea publicã a statului, în sedii sau spatii
corespunzãtoare
desfãsurãrii activitãtii sunt suportate de institutia
publicã solicitantã.
(2) În cazul bunurilor imobile care au
încorporate în structurã bunuri
mobile sau dotãri specifice activitãtii, a cãror valoare
nu este cuprinsã în valoarea acestor bunuri imobile, cheltuielile cu
lucrãrile privind dezafectarea, dezmembrarea, înlãturarea acestora
ori altele asemenea, dupã caz, sunt suportate de cãtre debitor.
Art. 10. - (1) În vederea
utilizãrii ca sedii, spatii sau altele similare, necesare pentru
desfãsurarea obiectului de activitate, bunurile imobile pentru care s-au
întocmit actele de trecere în proprietatea publicã a statului sunt date
în administrarea:
a) Ministerului Finantelor Publice sau
unitãtilor subordonate acestuia, dupã caz;
b) Directiei Generale a Vãmilor ori
directiilor regionale vamale interjudetene, dupã caz;
c) Ministerului Muncii si
Solidaritãtii Sociale, Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de
Asigurãri Sociale, Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de
Muncã ori unitãtilor subordonate acestora, dupã caz;
d) altor institutii publice finantate de
la bugetul de stat.
(2) Darea în administrare,
prevãzutã la alin. (1), se va efectua prin hotãrâre a
Guvernului, initiatã de Ministerul Finantelor Publice sau de Ministerul
Muncii si Solidaritãtii Sociale ori de ordonatorii principali de credite
ale bugetului de stat, dupã caz.
Art. 11. - (1) Operatiunile legate de
stingerea creantelor bugetare prevãzute la art. 1 prin preluarea de la
debitori a bunurilor imobile si trecerea lor în proprietatea publicã a
statului se reflectã în evidenta analiticã pe plãtitori
deschisã la nivelul unitãtilor teritoriale subordonate
Ministerului Finantelor Publice sau directiilor regionale vamale interjudetene
ori ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale
sau ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncã, dupã
caz, în a cãror razã teritorialã îsi au sediul ori în
evidenta cãrora sunt luati debitorii respectivi, precum si în evidenta
contabilã a debitorilor.
(2) Unitãtile prevãzute la
alin. (1) vor stinge în evidenta analiticã pe plãtitori creantele
bugetului de stat sau bugetului asigurãrilor sociale de stat,
dupã caz, pe fiecare fel de venit, inclusiv majorãrile de
întârziere aferente, în limita valorii bunului imobil trecut în proprietatea
publicã a statului.
(3) În situatia în care Casa
Nationalã de Pensii si Alte Drepturi de Asigurãri Sociale si
Agentia Nationalã pentru Ocuparea Fortei de Muncã au evidentiat
în contabilitate debitele de încasat,
respectiv veniturile de realizat din sumele datorate, potrivit legii, de
debitori bugetului asigurãrilor sociale de stat, vor proceda la
stornarea operatiunilor respective la nivelul valorii stabilie potrivit art. 8
alin. (4).
Art. 12. - În contabilitatea debitorilor
operatiunile privind trecerea în proprietatea publicã a statului a unor
bunuri imobile supuse executãrii silite se reflectã astfel:
a) transferul în proprietatea
publicã a statului a bunurilor imobile supuse executãrii silite,
evaluate conform prevederilor art. 8, pe baza procesului-verbal de trecere în
proprietatea statului:
461 “Debitori diversi”/ |
= |
% - cu valoarea stabilitã
analitic distinct conform art. 8 alin. (2) sau (3) din normele metodologice,
plus T.V.A. |
Ministerul Finantelor Publice, Casa Nationalã de Pensii si Alte
Drepturi de Asigurãri Sociale, Agentia Nationalã pentru Ocuparea
Fortei de Muncã |
|
|
|
7721 “Venituri din cedarea activelor” |
- cu valoarea stabilitã conform art. 8 alin. (2) sau (3) din
normele metodologice |
|
4427 “T.V.A colectatã” |
- cu T.V.A. aferentã; |
b) scãderea din patrimoniul persoanei
juridice debitoare a bunurilor imobile respective:
|
% = 212 “Mijloace fixe” |
- cu valoarea de înregistrare în contabilitate |
281 “amortizãri privind
imobilizãrile corporale” |
|
- cu amortizarea calculatã |
6721 “Cheltuieli privind activele cedate” |
|
- cu valoarea rãmasã neamortizatã; |
c) efectuarea operatiunii de compensare a
datoriei persoanei juridice debitoare fatã de bugetul de stat sau
bugetul asigurãrilor sociale de stat, la nivelul celei mai mici sume
dintre creanta bugetarã si sumele înregistrate din evaluarea bunurilor
imobile supuse executãrii silite, inclusive T.V.A. calculatã:
% |
= |
461 “Debitori deversi”/ analitic distinct Ministerul Finantelor Publice
Casa Nationalã de Pensii si Alte Drepturi d Asigurãri Sociale
Agentia Nationalã pentru Ocuparea Fortei de Muncã |
441 “Impozitul pe profit” |
|
|
4423 “T.V.A. de platã” |
|
|
444 “Impozitul pe salarii” |
|
|
446 “Alte impozite, taxe si vãrsãminte asimilate” |
|
|
448 “Alte datorii si creante cu bugetul statului” |
|
|
431 “Asigurãri sociale” |
|
|
437 “Ajutor de somaj” |
|
|
447 “Fonduri speciale - taxe si vãrsãminte asimilate”; |
|
|
d) în cazul în care valoarea bunurilor imobile, determinatã potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) sau (3), dupã caz, este mai mare decât creantele bugetare prevãzute la art. 1, sumã care depãseste valoarea acestora, aflatã în soldul contului 461 “Debitori diversi”/analitic distinct, va fi utilizatã ulterior pentru compensarea obligatiilor bugetare viitoare ale debitorului, prin creditarea acestui cont la scadenta obligatiilor bugetare ale debitorului.
Art. 13. - (1) Evidentierea
distinctã în contabilitatea institutiilor publice a bunurilor imobile se
face pe baza hotãrârii Guvernului de atribuire în administrare a
imobilului respectiv si a procesului-verbal pentru trecerea acestuia în
proprietatea statului.
(2) În contabilitatea institutiilor
publice care administreazã bunurile imobile trecute în proprietatea
publicã a statului, aceste bunuri se înregistreazã la valoarea
stabilitã conform art. 8 alin. (2) sau (3), astfel:
013 “Mijloace fixe”/ analitice distincte |
= |
306 “Fondul bunurilor care alcãtuiesc
domeniul public al statului” |
la
normele metodologice
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
D.G.F.P.
....................................................
Unitatea
fiscalã .........................................
Str.
.................................... nr. ................
Localitatea
.................................................
Dosar
de executare nr. ............./.............
|
Data |
Functia |
Semnãtura |
Aprobat |
|
|
|
Avizat |
|
|
|
Verificat |
|
|
|
PROCES - VERBAL
pentru trecerea în proprietatea statului a
bunului imobil supus executãrii silite
încheiat
astãzi............................ luna ..........................
anul................
În baza art. 68 1 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu
modificãrile si completãrile ulterioare, s-au aplicat
modalitãtile de executare silitã asupra debitorului
(persoanã juridicã) ......................................
din
localitatea .........................................................., str.
...................................................... nr. ......., nr. de
înmatriculare în registrul comertului..........................., codul fiscal
nr. ..............., pentru încasarea obligatiilor cãtre bugetul de stat
asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr.
......................................................, emise de
............................................................., în sumã
totalã de ............................ lei, din care rãmase de
recuperat:*) ....................................
....................................
.................................... ....................................
Întrucât debitorul nu a plãtit la
termenele stabilite obligatiile prevãzute mai sus, se efectueazã
trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil înscris în
Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr.
...................................... din
.........................................., întocmit de cãtre
......................................................, care se anexeazã
la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului
imobil (clãdire si/
sau teren). .............................................
.................................... ....................................
....................................
b) Descrierea sumarã.
....................................
.................................... ....................................
c) Documente care atestã dreptul de
proprietate al debitorului asupra bunului imobil. .......
....................................
.................................... ....................................
....................................
d) Pretul bunului imobil, acceptat de
debitor, este de ...................................................... lei,
plus T.V.A. în sumã de ............................ lei
e) Pretul bunului imobil acceptat de
debitor (inclusiv T.V.A.) ..................................................
lei
f) Suma obligatiilor bugetare
...................................................... lei
g) Diferenta, din care:
- obligatii bugetare rãmase de
recuperat [f)-e)] ................ lei
- suma rãmasã în plus care
urmeazã a fi regularizatã conform dispozitiilor legale în vigoare
[e)-f)] ................ lei
h) T.V.A. colectatã în sarcina de
platã a debitorului ................ lei
Documentele din care rezultã
cã bunul imobil este liber de orice sarcini (din evidentele de
publicitate imobiliarã) ....................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în
baza Deciziei nr. .................. din data de ................... a comisiei
din cadrul Ministerului Finantelor Publice, în ................ exemplare.
Conducãtorul organului de
executare, ................................... ................................... ................................... |
Debitor, ................................... ................................... ................................... |
L.S |
. L.S. |
*) Se înscriu sumele rãmase de
recuperat, pe tipuri de impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat,
inclusive majorãrile de întârziere si cheltuielile de executare
actualizate.
la
normele metodologice
MINISTERUL
MUNCII SI SOLIDARITÃTII SOCIALE
Casa
de pensii a judetului ......................
Str.
.................................... nr. .................
Localitatea
.................................................
Dosar
de executare nr. ............./.............
Verificat
pentru trecerea în proprietatea statului a
bunului imobil supus executãrii silite
încheiat astãzi..........
luna............. anul............
În baza art. 68 1 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu
modificãrile si completãrile ulterioare, s-au aplicat
modalitãtile de executare silitã asupra debitorului
(persoanã juridicã)...................................... din
localitatea ................................................, str.
............................................ nr. ............., nr. de
înmatriculare în registrul comertului................, codul fiscal
nr....................., pentru
încasarea obligatiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat
asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ..............., emise
de .........................., în sumã totalã de
......................... lei, din care rãmase de recuperat*):
.................................... ....................................
....................................
Întrucât debitorul nu a plãtit la
termenele stabilite obligatiile prevãzute mai sus, se efectueazã
trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil înscris în
Procesul-verbal de identificare a
bunurilor imobile nr. ................... din ...................., întocmit de
cãtre .........................., care se anexeazã la prezentul
proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului
imobil (clãdire si/sau teren): ....................................
.................................... ....................................
b) Descrierea sumarã:
..................................................................................................................
.................................... ....................................
....................................
c) Documente care atestã dreptul de
proprietate al debitorului asupra bunului imobil: .............
.................................... ....................................
....................................
d) Pretul bunului imobil, acceptat de
debitor, este de........................ lei, plus T.V.A. în sumã de
..................... lei.
e) Pretul bunului imobil, acceptat de
debitor (inclusiv T.V.A.).......................... lei
f) Suma obligatiilor
bugetare............................ lei
g) Diferenta, din care:
- obligatii bugetare rãmase de
recuperat [f)-e)] ............... lei
- suma rãmasã în plus care
urmeazã sã fie regularizatã conform dispozitiilor legale
în vigoare [e)-f)] .................. lei
h) T.V.A. colectatã în sarcina de
platã a debitorului................ lei
Documentele din care rezultã
cã bunul imobil este liber de orice sarcini (din evidentele de publicitate imobiliarã)
...........................................................................................................................
.................................... ....................................
....................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în
baza Deciziei nr.................... din data de....................... a
comisiei din cadrul Ministerului Muncii si Solidaritãtii Sociale,
în........... exemplare.
Conducãtorul organului de
executare, ................................... ................................... ................................... |
Debitor, ................................... ................................... ................................... |
L.S |
. L.S. |
*)
Se înscriu sumele rãmase de recuperat, pe tipuri de impozite, taxe si
alte venituri ale bugetului de stat, inclusive majorãrile de întârziere
si cheltuielile de executare actualizate.
ANEXA
Nr. 3
(la
normele metodologice)
MINISTERUL
MUNCII SI SOLIDARITÃTII SOCIALE
Agentia
de ocupare a fortei de muncã
a
judetului ........................................................
Str.
.................................... nr. .......................
Localitatea
........................................................
Dosar
de executare nr. ............./....................
|
Data |
Functia |
Semnãtura |
Aprobat |
|
|
|
Avizat |
|
|
|
Verificat |
|
|
|
PROCES - VERBAL
pentru trecerea în proprietatea statului a
bunului imobil supus executãrii silite
încheiat astãzi..........
luna............. anul............
În baza art. 68 1 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1996, cu modificãrile si completãrile
ulterioare, s-au aplicat modalitãtile de executare silitã asupra
debitorului (persoanã
juridicã)...................................... din localitatea
..............................................., str.
........................................... nr. ..............., nr. de
înmatriculare la registrul comertului ................, codul fiscal nr.
...................., pentru încasarea obligatiilor cãtre bugetul
asigurãrilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului
de somaj, asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr.
..............., emise de .........................., în sumã
totalã de ............................. lei, din care, rãmase de
recuperat*): ....................................
....................................
....................................
Fondul pentru plata ajutorului de somaj,
inclusiv majorãrile de întârziere si cheltuielile de executare
actualizate.
Întrucât debitorul nu a plãtit la
termenele stabilite obligatiile prevãzute mai sus, se efectueazã
trecerea în proprietatea publicã a statului a bunului imobil înscris în
Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. ................... din
...................., întocmit de cãtre .........................., care
se anexeazã la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului
imobil (clãdire si/sau teren): ....................................
.................................... ....................................
b) Descrierea sumarã:
.................................................................................................................. ....................................
....................................
....................................
c) Documente care atestã dreptul de
proprietate al debitorului asupra bunului imobil: .............
.................................... ....................................
....................................
....................................
d) Pretul bunului imobil, acceptat de
debitor, este de........................ lei, plus T.V.A. în sumã de
..................... lei.
e) Pretul bunului imobil, acceptat de
debitor (inclusiv T.V.A.) .......................... lei
f) Suma obligatiilor bugetare
............................ lei
g) Diferenta, din care:
- obligatii bugetare rãmase de
recuperat [f)-e)] ............... lei
- suma rãmasã în plus care
urmeazã sã fie regularizatã conform dispozitiilor legale
în vigoare [e)-f)] .................. lei
h) T.V.A. colectatã în sarcina de
platã a debitorului ................ lei
Documentele din care rezultã
cã bunul imobil este liber de orice sarcini (din evidentele de
publicitate imobiliarã)
...........................................................................................................................
.................................... ....................................
....................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în
baza Deciziei nr. ................. din data de ..................... a
comisiei din cadrul Ministerului Muncii si Solidaritãtii Sociale, în
........... exemplare.
Conducãtorul organului de
executare, ................................... ................................... ................................... |
Debitor, ................................... ................................... ................................... |
L.S |
. L.S. |
*)
Se înscriu sumele rãmase de recuperat, pe tipuri de contributii la
bugetul asigurãrilor sociale de stat, respectiv
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind cooperarea în combaterea terorismului, crimei organizate, a traficului ilicit de stupefiante si substante psihotrope, precum si a altor activitãti ilegale,
semnat la Zagreb la 30 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 4/1991 privind
încheierea si ratificarea tratatelor,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Articol unic. - Se aprobã Acordul
dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Croatia privind cooperarea în
combaterea terorismului, crimei organizate, a traficului ilicit de stupefiante
si substante psihotrope, precum si a altor activitãti ilegale, semnat la
Zagreb la 30 septembrie 2000.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministru de interne,
Ioan Rus
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
p. Directorul Serviciului Român
de Informatii,
Mircea Gheordunescu
Bucuresti,
19 iulie 2001.
Nr.
703.
ACORD
între Guvernul României si Guvernul
Republicii Croatia privind cooperarea în combaterea terorismului,
crimei organizate, a traficului ilicit de stupefiante
si substante psihotrope, precum si a altor activitãti ilegale
Guvernul României si Guvernul Republicii
Croatia, denumite în continuare pãrti contractante,
în
spiritul prieteniei si cooperãrii existente între cele douã
tãri,
convinse de necesitatea
apãrãrii vietii, proprietãtii, drepturilor fundamentale si
a altor libertãti ale propriilor cetãteni,
recunoscând avantajele cooperãrii
internationale, ca factor important în prevenirea si combaterea efectivã
a crimei organizate,
tinând seama de prevederile Conventiei
unice asupra substantelor stupefiante (New York, 30 martie 1961), astfel cum a
fost modificatã prin Protocolul din 1972 (Geneva, 25 martie), ale
Conventiei asupra substantelor psihotrope (Viena, 21 februarie 1971), ale Conventiei
împotriva traficului ilicit de stupefiante si
substante psihotrope (Viena, 20 decembrie 1988), ale Planului global de
actiuni (New York, 23 februarie 1990), de Rezolutia adoptatã la cel
de-al IX-lea Congres privind prevenirea criminalitãtii si tratamentul
delincventilor (Cairo, 25 aprilie - 8 mai 1995), elaborate în cadrul Natiunilor
Unite, precum si ale altor documente internationale relevante,
au convenit urmãtoarele:
ARTICOLUL
1
Pãrtile contractante vor coopera si
îsi vor acorda asistentã reciprocã în urmãtoarele domenii:
1. combaterea terorismului international;
2. combaterea criminalitãtii
organizate, descoperirea si cercetarea persoanelor si a organizatiilor
implicate în:
a) traficul ilicit, producerea si consumul
de substante stupefiante si psihotrope;
b) traficul de fiinte umane si exploatarea
copiilor;
c) traficul ilicit de materii prime,
materiale si tehnologie din domeniul nuclear, de produse si tehnologii
strategice, de armament, munitii si substante toxice si explozive;
d) procurarea si traficul de organe si
tesuturi umane;
e) contrabanda cu pietre si metale
pretioase sau cu bunuri de valoare istoricã si artisticã,
apartinând respectivelor patrimonii culturale nationale sau patrimoniului
cultural international;
f) falsul de documente, de monedã
si alte titluri de valoare (distribuirea si utilizarea acestor falsuri);
g) jocurile de noroc ilegale si manoperele
frauduloase utilizate în jocurile legale;
3. combaterea activitãtilor
economice ilegale internationale sau desfãsurate de cetãtenii
celor douã state, precum si a actelor de contrabandã, evaziune
fiscalã si a operatiunilor de reciclare a sumelor sau bunurilor
provenite din fapte ilicite;
4. ordinea publicã:
a) metode si mijloace folosite pentru
asigurarea, mentinerea si restabilirea ordinii publice, paza si protectia
obiectivelor publice si de interes national;
b) prevenirea actelor de violentã
si a folosirii de bombe artizanale;
c) prevenirea, descoperirea si cercetarea
furturilor si a traficului cu autovehicule furate, a infractiunilor la regimul
circulatiei rutiere;
5. sistemul de evidentã a actelor
de identitate si de stare civilã, cu respectarea obligatiilor asumate de
pãrtile contractante prin aderarea la întelegeri sau acorduri
internationale bilaterale sau multilaterale;
6. migratia ilegalã, paza
frontierei de stat:
a) combaterea migratiei ilegale si a
retelelor specializate în traficul cu fiinte umane;
b) depistarea documentelor de
cãlãtorie si a vizelor false sau falsificate;
c) organizarea, executarea si conducerea
pazei si supravegherii frontierei de stat în sectoarele de uscat si, respectiv,
maritim;
7. conlucrarea în combaterea
criminalitãtii ecologice;
8. sprijin reciproc în selectionarea,
pregãtirea si formarea profesionalã si promovarea specialistilor
celor douã tãri în domeniile mentionate la pct. 1-7.
ARTICOLUL 2
Cooperarea dintre cele douã
pãrti contractante se va realiza prin:
a) schimburi de informatii si de
experientã în domeniile prevãzute la art. 1;
b) realizarea de mãsuri sau
operatiuni convenite reciproc între autoritãtile competente din cele
douã tãri;
c) schimburi de specialisti în domeniile
de interes reciproc;
d) schimburi de documentatii, publicatii
si rezultate ale cercetãrilor stiintifice în domeniile de interes comun;
e) transmiterea reciprocã de
informatii operative care pot ajuta la prevenirea si descoperirea, precum si la
cercetarea activitãtilor din domeniul crimei organizate si a altor
infractiuni.
ARTICOLUL 3
1. Pãrtile contractante
desemneazã drept autoritãti competente pentru aplicarea prevederilor
prezentului acord, respectiv:
a) pentru partea contractantã
românã:
- Ministerul de Interne;
- Parchetul de pe lângã Curtea
Supremã de Justitie;
- Serviciul Român de Informatii;
- Ministerul Finantelor - Directia
Generalã a Vãmilor si Garda Financiarã;
- Oficiul National de Prevenire si
Combatere a Spãlãrii Banilor;
b) pentru partea contractantã
croatã:
- Ministerul de Interne.
2. Pentru asigurarea legãturii
operative autoritãtile competente vor desemna câte o persoanã de
contact, ale cãrei coordonate - nume, prenume, functie, numere de
telefon si fax - vor fi schimbate reciproc de cãtre pãrtile
contractante, pe cale diplomaticã, în termen de 30 de zile de la data
intrãrii în vigoare a prezentului acord.
3. Pentru realizarea practicã a cooperãrii,
în conformitate cu prevederile art. 1 si 2, autoritãtile competente ale
pãrtilor contractante, în limitele competentelor lor legale, pot încheia
protocoale de cooperare, cu respectarea legislatiilor interne din cele douã
state.
ARTICOLUL 4
Pãrtile contractante îsi vor acorda
reciproc asistentã în prelucrarea si analizarea informatiilor enumerate
la art. 1 si 12.pot furniza
autoritãtilor competente ale celeilalte pãrti contractante echipament
si tehnologie specifice, cu respectarea obligatiilor internationale asumate.
ARTICOLUL 5
Pentru cresterea eficientei
cooperãrii lor, pãrtile contractante:
1. vor organiza întâlniri ale expertilor
din ministerele lor de interne si/sau din alte institutii convenite reciproc,
în respectivele lor domenii de competentã, ori de câte ori
considerã cã este necesar pentru a rezolva probleme urgente si
deosebite, cum ar fi: terorismul, traficul de droguri si substante psihotrope,
de arme si munitii, retele de migratie ilegalã sau privind alte forme
ale crimei organizate;
2. îsi vor acorda sprijin reciproc pe baza
unor consultãri prealabile, în diferitele foruri, organizatii si
organisme internationale din domeniile care fac obiectul prezentului acord.
ARTICOLUL 6
1. Oricare dintre pãrtile
contractante poate sã refuse îndeplinirea unei cereri de cooperare sau
transmiterea de informatii, dacã apreciazã cã o asemenea
cerere ar putea aduce atingere suveranitãtii ori sigurantei nationale a
statului pãrtii contractante solicitate sau încalcã legislatia
lui internã ori alte obligatii asumate prin acorduri internationale.
2. În acest caz refuzul va fi notificat
celeilalte pãrti contractante în cel mai scurt timp posibil.
ARTICOLUL 7
1. Prevederile prezentului acord nu vor
aduce atingere drepturilor si obligatiilor asumate de pãrtile
contractante sau de statele lor prin alte întelegeri sau acorduri
internationale.
2. Orice diferende privind interpretarea
sau aplicarea prezentului acord vor fi solutionate prin consultãri între
pãrtile contractante.
ARTICOLUL 8
Cheltuielile ocazionate de aplicarea în
practicã a prevederilor prezentului acord, precum si cele legate de
schimburile de delegatii vor fi suportate pe bazã de reciprocitate,
urmând sã fie reglementate prin protocoalele ce se vor încheia conform
paragrafului 3 al art. 3.
ARTICOLUL 9
1. Prezentul acord se încheie pe
duratã nedeterminatã.
2. Prezentul acord va intra în vigoare la
data primirii, pe cale diplomaticã, a ultimelor notificãri
schimbate între pãrtile contractante, prin care acestea se informeazã
reciproc cu privire la îndeplinirea cerintelor prevãzute de legislatiile
lor nationale pentru intrarea lui în vigoare.
3. Oricare dintre pãrtile
contractante poate denunta sau suspenda oricând prezentul acord, în întregime
sau partial, printr-o notificare scrisã adresatã celeilalte
pãrti contractante, pe canale diplomatice. Denuntarea sau, dupã
caz, suspendarea va deveni efectivã în termen de 6 (sase) luni si,
respectiv, 30 (treizeci) de zile de la data primirii unei asemenea
notificãri.
4. Pãrtile contractante pot stabili
de comun acord eventuale modificãri sau completãri ale
prezentului acord. Modificãrile si completãrile intrã în
vigoare conform procedurilor mentionate la pct. 1 al prezentului articol.
Semnat la 30 septembrie 2000 la Zagreb, în
douã exemplare originale, fiecare în limbile românã,
croatã si englezã, toate textele fiind egal autentice. În cazul
unor diferente de interpretare va prevala textul în limba englezã.
Pentru Guvernul României, Constantin Dudu Ionescu |
Pentru Guvernul Republicii Croatia, Sime Lucin |
BANCA
NATIONALÃ A ROMÂNIEI
privind întocmirea de cãtre bãnci
a situatiei financiar-contabile - Indicatori de activitate-mod. 4090 –
Având în vedere prevederile art. 6 din Ordinul
ministrului finantelor si al guvernatorului Bãncii Nationale a României
nr. 1.524/362/1998 privind aprobarea modelelor situatiilor financiar-contabile
pentru bãnci si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea
acestora si ale Normelor metodologice ale Ministerului Finantelor Publice nr.
460.479/2001 privind întocmirea, verificarea si centralizarea
raportãrilor contabile ale agentilor economici la 30 iunie 2001,
în temeiul prevederilor art. 50 din Legea
nr. 101/1998 privind Statutul Bãncii Nationale a României, cu
modificãrile si completãrile ulterioare, ale art. 58 din Legea
bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile si completãrile
ulterioare, si ale art. 4 din Legea contabilitãtii nr. 82/1991, republicatã,
Banca Nationalã a României emite
prezenta circularã.
Art. 1. - Prezenta circularã
modificã si completeazã prevederile modelelor situatiilor
financiar-contabile pentru bãnci si ale Normelor metodologice privind
întocmirea si utilizarea acestora, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor
si al guvernatorului Bãncii Nationale a României nr. 1.524/362/1998, cu
modificãrile si completãrile ulterioare, dupã cum
urmeazã:
Continutul datelor privind plãtile
restante din situatia financiar-contabilã - Indicatori de
activitate-mod. 4090 - se modificã si se completeazã, începând cu
situatiile financiar-contabile pe semestrul I al anului 2001, astfel:
a) denumirea pozitiei Creditori
restanti se schimbã în Obligatii restante fatã de bugetul
asigurãrilor sociale;
b) denumirea pozitiei Contributia angajatilor
si angajatorilor la constituirea fondului initial al asigurãrilor
sociale de sãnãtate se schimbã în Contributia
angajatilor si angajatorilor la constituirea fondului asigurãrilor
sociale de sãnãtate;
c) dupã pozitia Contributia
unitãtii si a personalului la fondul de somaj se introduc
urmãtoarele pozitii:
- Alte datorii sociale:
Cuprinde obligatiile restante fatã
de alte datorii sociale (din soldul creditor al contului 35261 “Alte datorii
sociale”).
- Obligatii restante fatã de
bugetele fondurilor speciale:
Cuprinde obligatiile restante fatã
de bugetele fondurilor speciale (din soldul creditor al contului 3538 “Fonduri
speciale - taxe si vãrsãminte asimilate”).
Ca
urmare a modificãrilor si completãrilor de mai sus, modelul
situatiei privind plãtile restante din situatia financiar-
contabilã - Indicatori de activitate-mod. 4090 - este cel
prevãzut în anexa la prezenta circularã.
Art. 2. - Banca Nationalã a
României va urmãri în cadrul actiunilor de supraveghere
desfãsurate potrivit legii aplicarea de cãtre bãnci,
persoane juridice române, si sucursalele din România ale bãncilor
strãine a prevederilor prezentei circulare.
Art. 3. - Nerespectarea prevederilor
prezentei circulare atrage aplicarea sanctiunilor prevãzute la art. 69
din Legea bancarã nr. 58/1998, cu modificãrile si
completãrile ulterioare.
Art. 4. - La data intrãrii în
vigoare a prezentei circulare se abrogã orice dispozitii contrare.
GUVERNATORUL BÃNCII NATIONALE A
ROMÂNIEI,
MUGUR ISÃRESCU
Bucuresti,
30 iulie 2001.
Nr.
15.