P A R T E A I
Anul XII - Nr. 221
LEGI, DECRETE, HOTARÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 19 mai
2000
SUMAR
DECRETE
192. - Decret privind acordarea unor gratieri individuale
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 9 din 24 ianuarie 2000 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 274, art. 338 si art. 350 din Codul de procedurã penalã
- Opinie separatã
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
727/1999.
- Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea
Normelor specifice de protectie a muncii pentru silviculturã si
economia vânatului
52. - Ordin
al presedintelui Autoritãtii Nationale pentru Turism pentru modificarea
si completarea Normelor metodologice privind activitatea de comercializare
a serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor
si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr.125
din 11 septembrie 1998
261. -
Ordin al ministrului apelor, pãdurilor si protectiei mediului
privind aprobarea repartizãrii volumului de masã lemnoasã
pe picior, aprobat pentru recoltare în anul 2000, din pãdurile
proprietate privatã a persoanelor fizice, din pãsunile împãdurite,
aliniamentele de arbori si din pãdurile sau terenurile cu vegetatie
forestierã, administrate de persoane juridice, altele decât
Regia Nationalã a Pãdurilor
311. -
Ordin al ministrului finantelor în legãturã cu
intrarea în vigoare a Acordului dintre România si Republica
Finlanda pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
35. - Decizie
privind frecventele pentru statiile locale de radio si canalele pentru
statiile locale de televiziune (putere micã) ce vor fi scoase la
concursul pentru obtinerea de licente de emisie în sesiunea de primãvarã-varã
2000
40. - Decizie
privind îndreptarea erorii materiale existente în Decizia Consiliului
National al
Audiovizualului nr. 18/2000
41. - Decizie
privind îndreptarea erorii materiale existente în Decizia Consiliului
National al
Audiovizualului nr. 18/2000
D E C R E T E
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 94 lit. d) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Se gratiazã pedeapsa amenzii penale aplicatã urmãtorilor
condamnati:
- Bãditoiu Gheorghe
- Curcã Chivu Maria.
Art. 2. - Se gratiazã pedeapsa cu închisoarea aplicatã
urmãtorilor condamnati:
- Anton Daniela
- Borbely Endre
- Budirincã Ioan
- Bulzan Cornelia
- Cãldãraru Filandra
- Csibi Alexandru
- Dobrin Daniel
- Domokos Maria
- Gogoasã Nicolae
- Grigoras Teodor
- Ianos Mihaela
- Ivascu Dorin Andrei
- Lacatus Mariana
- Mihai lon
- Mihai Mihai
- Nuszer Romelia Maria
- Sabãu Ioan
- Visan Gelu
- Vlad Dumitrel.
Art. 3. - Se gratiazã restul rãmas neexecutat din pedeapsa
cu închisoarea aplicatã urmãtorilor condamnati:
- Borcilã Rusalin
- Damian Narghezia
- Keresztes Sandor
- Mocanu Remus Constantin
- Nan Gheorghe
- Neculae Ionel
- Popescu Constantin
- Timofte Ioan.
Art. 4. - Se gratiazã restul rãmas neexecutat din pedeapsa
cu închisoarea aplicatã condamnatului Szocs Istvan, rãmânând
ca acesta sã execute pedeapsa amenzii penale.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin.
(2) din
Constitutia României,
contrasemnãm acest decret.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISÃRESCU
Bucuresti, 15 mai 2000.
Nr. 192.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALÃ
DECIZIA Nr.
9
din 24 ianuarie 2000
referitoare la excepiia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 274, art. 338 si art. 350 din Codul de procedurã
penalã
Lucian Mihai - presedinte
Costicã Bulai - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokár Gábor - judecãtor
Ioan Muraru - judecãtor
Nicolae Popa - judecãtor
Lucian Stângu - judecãtor
Florin Bucur Vasilescu - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Iuliana Nedelcu - procuror
Laurentiu Cristescu - magistrat-asistent
Pe rol se aflã solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 274, art. 338 si art. 350 din Codul de procedurã
penalã, ridicatã de Kalid Ali Sherkhan în Dosarul nr.
3.587/1999 al Curtii de Apel Constanta Sectia penalã.
Dezbaterile au avut loc în sedinta publicã din data de 20
ianuarie 2000, în prezenta reprezentantului Ministerului Public,
a autorului exceptiei Kalid Ali Sherkhan, asistat de avocat Ion Mustatã,
a lui Yahia AI Atem si Gheorghe Floricã, ambii asistati de avocat
Ileana Dancãu, care i-a
reprezentat si pe Sorin Mirel Floricã,
a lui Carmen Florentina Dan, asistatã de avocat Nicolae Dobre, a
lui Adrian Gherghina, asistat de avocat Ovidiu Sãraru, a lui Mircea
Nicolae Mãnescu si în lipsa celorlalte pãrti legal
citate. Dezbaterile au fost consemnate în încheierea din acea
datã, când Curtea, având nevoie de timp pentru a delibera,
a amânat pronuntarea pentru data de 24 ianuarie 2000.
CURTEA, având in vedere actele si lucrãrile dosarului, constatã
urmãtoarele:
Curtea de Apel Constanta - Sectta penalã, prin Încheierea
din 13 octombrie 1999, pronuntatã în Dosarul, nr. 3.587/1999,
aflat pe rolul acelei instante, a sesizat Curtea Constitutionalã
cu exceptia de neconstitutionalitãte a dispozitiilor art. 350, art.
338 si art. 274 din Codul de procedurã penalã, exceptie ridicatã
de Kalid Ali Sherkhan.
În motivarea exceptiei se aratã cã dispozitiile legale
mentionate si alte dispozitii din Codul de procedurã penalã
privitoare la durata mãsurii arestãrii preventive, expresie
a conceptiei si vointei legiuitorului de 1a 1968, sunt în contradictie
cu prevederile art. 23 din Constitutie referitoare la libertatea individualã.
Se mai sustine cã art. 159 din Codul de procedurã penalã,
în redactarea initialã, prevedea cã durata arestãrii
preventive era prelungitã din 30 in 30 de zile pânã
in momentul în care procurorul sesiza instanta de judecatã.
Din acest moment procesual, in conformitate cu art. 149 alineatul final
din.Codul
de procedurã penalã, arestarea preventivã dura pânã
la solutionarea definitivã a cauzei; în afarã de cazul
in care instanta dispunea revocarea ei. În corelatie cu textul art.
149 alineatul final, legiuitorul
de la 1968 a instituit, prin prevederile art. 350 din Codul de procedurã
penalã, obligatia instantei sã se pronunte, prin hotãrârea
sa, în aceleasi conditii, si cu privire la mantinerea sau luarea
mãsurii arestãrii inculpatului, iar prin prevederile art.
338 din Codul de procedurã penalã a instituit aceeasi obligatie
a instantei în cazul in care dispune restituirea cauzei la procuror.
De asemenea, prin art. 274 din Codul de procedurã penalã,
partea finalã, s-a prevãzut cã, în cazul restituirii
dosarului la procuror în situatiile în care inculpatul este
arestat, termenul de 30 de zile privind durata arestãrii preventive
curge de la data primirii dosarului de cãtre procuror. Autorul exceptiei
considerã cã "toate aceste dispozitii sunt neconstitutionale
în raport cu prevederile art. 23 din Constitutie, dacã sunt
interpretate în sensul contrar normei constitutionale precizate".
În art. 23 alin. (4) se prevede cã arestarea preventivã
se face în temeiul unui mandat emis de magistrat, pe o duratã
de cel mult 30 de zile, cã asupra legalitãtii mandatului
arestatul se poate plânge judecãtorului, care este obligat
sã se pronunte prin hotãrâre motivatã, iar prelungirea
arestãrii se aprobã numai
de instanta de judecatã.
În aceste conditii, se mai aratã în motivarea exceptiei,
pentru garantarea libertãtii persoanei, in conformitate cu obligatia
instituitã de art. 23 din Constitutie, instantele de judecatã
sunt obligate sã dispunã prelungirea arestãrii preventive
pânã la momentul rãmânerii definitive a hotãrârii
judecãtoresti de condamnare. Privarea de libertate este un act la
fel de grav, indiferent când se produce: in faza de urmãrire
penalã sau în cursul judecãtii. De aceea, în
mod corect, Curtea Constitutionalã a
constatat cã dispozitiile
art. 149 alineatul final din Codul de procedurã penalã sunt
neconstitutionale, dacã sunt interpretate in sensul cã durata
arestãrii preventive nu mai trebuie prelungitã pe parcursul
judecãrii cauzei.
Fatã de cele arãtate, prevederile art. 338, 350 si 274 din
Codul de procedurã penalã sunt neconstitutionale atunci când
sunt interpretate in sensul cã instantele pot dispune mentinerea
sine die a arestãrii preventive dupã pronuntarea unei hotãrâri
nedefinitive, fãrã sã mai aibã obligatia
prelungirii duratei arestãrii
preventive din 30 in 30 de zile, pânã în momentul rãmânerii
definitive a hotãrârii judecãtoresti, precum si în
cazul restituirii cauzei la procuror in vederea completãrii urmãririi
penale.
Interpretarea corectã a dispozitiilor legale mentionate, se aratã
în motivarea exceptiei, conduce la concluzia cã prevederile
art. 23 din Constitutie obligã instantele sã dispunã
prelungirea arestãrii preventive din 30 în 30 de zile, iar
in cazul restituirii cauzei, sã urmeze aceeasi procedurã,
din momentul ajungerii dosarului la procuror, acesta având obligatia
legalã sã cearã prelungirea arestãrii în
conformitate cu art. 159 din Codul de procedurã penalã, iar
instanta, sã o acorde, dacã sunt indeplinite conditiile legale.
Exprimându-si opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate, instanta
judecãtoreascã aratã cã aceasta este neîntemeiatã.
Ea invocã drept argument faptul cã dispozitiile art. 350
din Codul de procedurã penalã privind mentinerea mãsurii
arestãrii inculpatului condamnat îi sunt favorabile
acestuia, perioada respectivã
urmând a fi scãzutã din durata condamnãrii definitive.
De asemenea, în opinia instantei "Caracterul executoriu al dispozitiilor
privind mentinerea mãsurii arestãrii preventive în
cazul condamnãrii inculpatului derivã din însãsi
pedeapsa privativã de libertate aplicatã acestuia de cãtre
instanta de fond, pedeapsã în executarea cãreia se
aflã chiar din momentul arestãrii preventive, chiar dacã
hotãrârea nu este definitivã".
În sustinerea opiniei sale instanta mai invocã dispozitiile
art. 383 alin. 2 si ale art. 385 alin. 4 din Codul de procedurã
penalã, care obligã instanta sã arate în hotãrâre
timpul care se deduce din pedeapsã, atunci când inculpatul
s-a aflat in stare de detinere. Referindu-se la cazurile de restituire
a cauzei în conditiile art. 332-337 din Codul de procedurã
penalã, instanta aratã cã "este normal ca procurorul
sã reia procedura prelungirii arestãrii preventive a inculpatului,
pentru cã astfel se asigurã controlul magistratului judecãtor
asupra stãrii de libertate a celui de mai sus".
Cu privire la art. 274 din Codul de procedurã penalã, instanta
invocã Decizia Curtii Constitutionale nr. 207 din 5 iunie 1997,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 77 din 18 februarie 1998, prin care s-a respins exceptia de neconstitutionalitate
privitoare la dispozitiile art. 200-278 din Codul de procedurã penalã.
În fine, instanta invocã, în sustinerea opiniei sale,
si dispozitiile art. 141 din Codul de procedurã penalã, referitoare
la calea de atac împotriva încheierii privind mãsurile
preventive.
Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicatã, încheierea
de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicatã presedintilor
celor douã Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
În punctul de vedere al Guvernului se considerã cã
exceptia de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 274 din Codul
de procedurã penalã este intemeiatã, în timp
ce exceptia privind dispozitiile art. 338 si art. 350 din acelasi cod este
neîntemeiatã.
Cu privire la dispozitiile art. 274 din Codul de procedurã penalã,
pornindu-se de la dispozitiile art. 23 alin. (4). din Constitutie si, de
la practica jurisdictionalã a Curtii Constitutionale, care s-a pronuntat
in mod repetat asupra termenului de 30 de zile, precizând de fiecare
datã cã prevederile art. 23 din Constitutie trebuie respectate
ori de câte ori se dispune arestarea unei persoane, indiferent dacã
aceasta are loc în faza urmãririi penale sau in faza judecãrii,
deci si în cazul restituirii cauzei la procuror, Guvernul aratã
cã teza finalã a art. 274 ("în cazul in care dosarul
se restituie de cãtre instantã si inculpatul este arestat,
termenul curge de la data primirii dosarului de cãtre procuror")
este neconstitutionalã, dacã se interpreteazã în
sensul cã termenul de 30 de zile ar putea fi depãsit, fãrã
a interveni controlul instantei de judecatã.
În ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a art. 338
si 350 din Codul de procedurã penalã Guvernul apreciazã
cã aceasta nu poate fi admisã, deoarece dispozitiile acestor
articole nu contravin prevederilor art. 23 alin. (4) din Constitutie. Dimpotrivã,
atât prin hotãrârea de desesizare si restituire a cauzei
la procuror, cât si prin hotãrârea de solutionare a
acesteia, conform acestor texte, instanta are obligatia de a dispune cu
privire la mãsura arestãrii preventive si, prin urmare, de
a asigura controlul termenului de 30 de zile prevãzut la art. 23
alin. (4) din Constitutie.
Presedintii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat
punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului,
raportul judecãtorului-raportor, concluziile procurorului, sustinerile
autorului exceptiei si ale pãrtilor prezente, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile
Legii nr.
47/1992, retine urmãtoarele:
Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 din Legea nr. 47/1992,
republicatã, Curtea Constitutionalã a fost legal sesizatã
si este competentã sã solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicatã.
Exceptia de neconstitutionalitate priveste dispozitiile art. 350, 338 si
274 din Codul de procedurã penalã, dispozitii considerate
de autorul exceptiei ca fiind contrare prevederilor art. 23 alin: (4) din
Constitutie referitoare la temeiul, durata, legalitatea si prelungirea
mãsurii procesuale a arestãrii preventive. De asemenea, considerã
cã aceste prevederi sunt contrare si practicii constante a Curtii
Constitutionale in solutionarea exceptiilor de neconstitutionalitate a
dispozitiilor Codului
de procedurã penalã
privitoare la mãsura arestãrii preventive, ridicate in alte
cauze.
Textele legale criticate ca neconstitutionale sunt urmãtoarele:
- Art. 350: "Instanta are îndatorirea ca prin hotãrârea
sa sã se pronunte cu privire la revocarea, mentinerea sau luarea
mãsurii arestãrii inculpatului, tinând seama de dispozitiile
din partea generalã, titlul IV, capitolul I.
În caz de achitare sau încetare a procesului penal, instanta
dispune punerea de îndatã în libertate a inculpatului
arestat preventiv.
De asemenea, instanta dispune punerea de îndatã în libertate
a inculpatului arestat preventiv, atunci când pronuntã:
a) o pedeapsã cu închisoare cel mult egalã cu durata
retinerii si arestãrii preventive;
b) o pedeapsã cu închisoare, cu suspendarea conditionatã
a executãrii ori cu suspendarea executãrii sub supraveghere
sau cu executare la locul de muncã;
c) amenda.
Hotãrârea pronuntatã în cazul alineatelor precedente
cu privire la arestarea inculpatului este executorie.
Când potrivit dispozitiilor prevãzute în alin. 1, 2
si 3 inculpatul este pus în libertate, instanta comunicã aceasta
administratiei locului de detinere.
Inculpatul condamnat de prima instantã si aflat în stare de
detinere este liberat de îndatã ce retinerea si arestarea
devin egale cu durata pedepsei pronuntate, desi hotãrârea
nu este definitivã. Liberarea se dispune
de administratia locului de detinere. In acest scop i se comunicã,
îndatã dupã
pronuntarea hotãrârii,
copie de pe dispozitiv sau extras, care va cuprinde mentiunile prevãzute
în art. 140 alineatul ultim.
Când în cursul urmãririi penale sau al judecãtii
învinuitul sau inculpatul a fost liberat provizoriu pe cautiune,
instanta va dispune restituirea sumei depuse drept cautiune, în cazurile
prevãzute de lege. Dispozitiile art. l605 alin. 5 se
aplicã în mod corespunzãtor".
- Art. 338: "În cazurile de restituire potrivit art 332, 333 si 335
si de trimitere a dosarului la procuror în cazurile prevãzute
in art. 336 si 337, instanta dispune asupra mãsurilor preventive,
asupra mãsurilor de sigurantã prevãzute în art.
113 si 114 din Codul penal, asupra mãsurilor
asigurãtorii, cu privire
la persoanele in privinta cãrora s-a dispusrestituirea cauzei sau
trimiterea dosarului la procuror":
- Art. 274: "În cazurile de reluare a urmãririi penale prevãzute
în art 270 lit. a) si c), termenul de 30 de zile privitor la mãsura
arestãrii inculpatului curge de la data luãrii acestei mãsuri,
iar în cazul când dosarul se restituie de cãtre instanta
si inculpatul este arestat, termenul curge de la data primirii dosarului
de cãtre procuror.
Durata arestãrii inculpatului poate fi prelungitã potrivit
art. 155, 159 si 160".
1. Aceste dispozitii legale, în special cele din alin. 1 al art.
350 si partea finalã a art. 338 din Codul de procedurã penalã,
sunt considerate de autorul exceptiei ca neconstitutionale, dacã
se interpreteazã în sensul cã instantele pot dispune
mentinerea arestãrii preventive dupã pronuntarea
unei hotãrâri nedefinitive,
fãrã sã mai aibã obligatia prelungirii duratei
arestãrii din 30 în 30 de zile, pânã in momentul
rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoresti,
precum si in cazul restituirii cauzei la procuror in vederea completãrii
urmãririi penale.
Curtea constatã cã aceastã criticã este intemeiatã.
Potrivit art. 23 alin. (4) din Constitutie arestarea se face în temeiul
unui mandat emis de magistrat, pentru o duratã de cel mult 30 de
zile, iar prelungirea arestãrii se aprobã numai de instanta
de judecatã, indiferent dacã arestarea preventivã
s-a dispus în cursul urmãririi penale sau în cursul
judecãtii. Când mãsura arestãrii preventive
a fost luatã de instanta de judecatã, asa cum se prevede
în dispozitiile art. 350 si 338 din Codul de
procedurã penalã,
durata acesteia nu poate depãsi 30 de zile.
În practica sa jurisdictionalã Curtea Constitutionalã
a interpretat in acest sens dispozitiile constitutionale mentionate, asa
cum rezultã din Decizia nr. 60 din 25 mai 1994, definitivã
prin Decizia nr. 20 din 15 februarie 1995, ambele publicate în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 28 martie 1995, precum
si din Decizia nr. 546 din 4 decembrie1997, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 98 din 2 martie 1998. Prin aceastã
din urmã decizie Curtea Constitutionalã a constatat cã
prevederea potrivit cãreia "Arestarea inculpatului în cursul
judecãtii dureazã pânã la solutionarea definitivã
a cauzei", din art. 149 alin. 3 din Codul de procedurã penalã,
este neconstitutionalã, urmând ca în legãturã
cu durata arestãrii sã se facã aplicarea directã
a art. 23
alin. (4) din Constitutie.
Argumentul potrivit cãruia inculpatul condamnat prin hotãrâre
nedefinitivã este tinut in arest în executarea acestei condamnãri,
iar nu ca urmare a luãrii fatã de el a mãsurii arestãrii
preventive, nu are nici un fundament juridic. Pe de o parte acest argument
se bazeazã pe o confuzie între mãsura
proceduralã a arestãrii
preventive, al cãrei scop este asigurarea bunei desfãsurãri
a procesului penal, si pedeapsa închisorii, iar pe de altã
parte reprezintã o încãlcare a prezumtiei de nevinovãtie
consfintite in art. 23 alin. (8) din Constitutie, care prevede cã
"Pânã la rãmânerea definitivã a hotãrârii
judecãtoresti de condamnare, persoana este consideratã nevinovatã",
principiu prevãzut si în art. 6 alin. 2 din Conventia pentru
apãrarea drepturilor omului si a libertãtilor fundamentale,
potrivit cãruia "Orice persoanã acuzatã de o infractiune
este prezumatã nevinovatã pânã ce vinovãtia
sa va fi legal stabilitã.
2. Referindu-se la cazurile de restituire a cauzei la procuror, aceeasi
instantã considerã cã "este normal ca procurorul sã
reia procedura prelungirii arestãrii preventive a inculpatului",
însã nu rãspunde criticii aduse de autorul exceptiei
prevederilor art. 338 din Codul de procedurã penalã referitoare
la caracterul nedeterminat al duratei mãsurii arestãrii preventive
dispuse de instantã prin hotãrârea de desesizare si
restituire a dosarului, ceea ce face ca aplicarea acestor dispozitii sã
contravinã art. 23 alin. (4) partea întâi din Constitutie,
care prevede cã "Arestarea se face în temeiul unui mandat
emis de magistrat, pentru o duratã de cel mult 30 de zile".
Cu privire la dispozitiile art. 338 din Codul de procedurã penalã
Curtea Constitutionalã constatã cã acestea sunt neconstitutionale,
dacã sunt interpretate în sensul cã mãsura arestãrii
preventive nu trebuie sã se conformeze prevederilor constitutionale
privitoare la durata de 30 de zile,
asa cum statueazã art. 23
alin. (4) din Constitutie. De asemenea, aceastã interpretare este
în contradictie si cu dispozitiile art. 1 alin. (3) si ale art. 23
alin. (1) din Legea fundamentalã, care prevãd: primul, cã
"România este un stat de drept, democratic si social, in care demnitatea
omului, drepturile si libertãtile cetãtenilor, libera dezvoltare
a personalitãtii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezintã
valori supreme si sunt garantate", iar cel de-al doilea, cã "Libertatea
individualã si siguranta persoanei sunt inviolabile".
3. În fine, cu privire la critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 274 din Codul de procedurã penalã, teza finalã,
potrivit cãrora atunci cãnd dosarul se restituie de cãtre
instantã procurorului si inculpatul este arestat, termenul curge
de la data primirii dosarului de cãtre procuror,
asa cum se aratã, în
mod corect, în punctul de vedere al Guvernului. Acestea sunt insã
neconstitutionale, dacã se interpreteazã in sensul cã
termenul de 30 de zile ar putea fi depãsit fãrã a
interveni controlul instantei de judecatã.
Afirmatia instantei, potrivit cãreia Curtea Constitutionalã
a respins prin Decizia nr. 207 din 5 iunie 1997, publicatã in Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 77 din 18 februarie 1998, exceptia
de neconstitutionalitate a art. 200-278 din Codul de procedurã penalã,
nu este întemeiatã. În realitate, exceptia de neconstitutionalitate
respinsã prin amintita decizie privea, în bloc, dispozitiile
art. 200-278 din Codul de procedurã penalã. Cu acea ocazie
s-a criticat faptul cã dispozitiile
mentionate reglementeazã
urmãrirea penalã, desi nu a fost legiferatã institutia
judecãtorului de instructie.
De asemenea, Curtea constatã cã dispozitiile art. 141 din
Codul de procedurã penalã, care se referã la calea
de atac în contra încheierii privind mãsurile preventive,
invocate de aceeasi instantã, nu au incidentã în cauzã.
Se mai constatã cã nici dispozitiile art. 383 alin. 2 din
Codul de procedurã penalã privitoare la deducerea din pedeapsã
a timpului cât inculpatul a fost arestat preventiv si nici dispozitiile
art. 385 din acelasi cod privitoare la desfiintarea hotãrârii
si continutul deciziei penale, dispozitii invocate de aceeasi instantã,
nu au incidentã în cauzã.
În raport cu cele precedente Curtea constatã cã exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 274, 338 si 350 din Codul
de procedurã penalã este întemeiatã si urmeazã
sã fie admisã, în mãsura îin care se interpreteazã
cã durata arestãrii, în cadrul judecãtii, poate
depãsi 30 de zile fãrã a fi necesarã prelungirea
acesteia în conditiile art. 23 alin. (4) din Constitutie.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art.
145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 13 alin.
(1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicatã, cu unanimitate de voturi în ceea ce priveste
dispozitiile art. 274 si ale art. 338 din Codul de procedurã penalã
si cu majoritate de voturi in ceea ce priveste dispozitiile art. 350 din
acelasi cod,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicatã de Kalid Ali Sherkhan
în Dosarul nr. 3.587/1999 al Curtii de Apel Constanta - Sectia penalã
si constatã cã dispozitiile art. 274, art. 338 si art. 350
din Codul de procedurã penalã sunt neconstitutionale, în
mãsura în care se interpreteazã în sensul cã
durata arestãrii preventive dispusã sau mentinutã
de instantã, in cursul judecãtii, poate depãsi 30
de zile fãrã a fi necesarã prelungirea, în conditiile
art. 23 alin. (4) din Constitutie.
Decizia se comunicã presedintilor celor douã Camere ale Parlamentului
si Guvernului.
Definitivã si obligatorie.
Pronuntatã în sedinia publicã din data de 24 ianuarie
2000.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
LUCIAN MIHAI
Magistrat-asistent,
Laurentiu Cristescu
OPINIE SEPARATÃ
Lucian Mihai,
presedintele Curtii Constitutionale
Constantin Doldur,
judecãtor al Curtii Constitutionale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind aprobarea Normelor specifice
de protectie a muncii
pentru silviculturã si
economia vânatului
Ministrul muncii si protectiei sociale, având în vedere:
- art. 5 alin. (5) si pct. 2 din anexa nr. 2 din Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
- art. 3 pct. V si art. 7 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului
nr. 188/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale, cu modificãrile ulterioare;
- avizul Consiliului tehnico-economic nr. 39 din 26 noiembrie 1999 al Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale Protectia muncii,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Normele specifice de protectie a muncii pentru
silviculturã si economia vânatului, prevãzute în
anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 2. - Normele prevãzute la art. 1 intrã in vigoare în
termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului ordin in
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Începând cu aceeasi datã se abrogã prevederile
din normele departamentale de protectie a muncii care se referã
la silviculturã si economia vânatului.
Art. 3. - Normele specifice de protectie a muncii pentru silviculturã
si economia vânatului sunt obligatorii pentru activitãjile
cu acest profil si
se difuzeazã celor interesati
prin inspectoratele teritoriale de muncã si prin agentii autorizati
de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 2 decembrie 1999.
Nr. 727 .
AUTORITATEA NATIONALÃ PENTRU TURISM
ORDIN
pentru modificarea si completarea
Normelor metodologice privind
activitatea de comercializare
a serviciilor turistice, criteriile si metodologia
de acordare a licentelor si brevetelor
de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125 din 11
septembrie 1998
Presedintele Autoritãtii Nationale pentru Turism,
în temeiul prevederilor art. 8 din Hotãrârea Guvernului
nr. 513/1998 privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice
si de acordare a brevetelor si licentelor de turism,
în baza prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 972/1998
privind organizarea si functionarea Autoritãtii Nationale pentru
Turism, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere propunerile fundamentate de Oficiul de Autorizare
si Control în Turism (O.A.C.T.), emite urmãtorul ordin:
Art. I. - Normele metodologice privind activitatea de comercializare a
serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor
si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr.
125 din 11 septembrie 1998, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 462 din 2 decembrie
1998, se modificã si completeazã dupã cum urmeazã:
1. La punctul 3.2.2 litera f) se introduce alineatul 2 cu urmãtorul
cuprins:
"Fac exceptie persoanele care îsi desfãsoarã activitatea
în calitate de asociati înscrisi în documentele constitutive
ale societãtii."
2. La punctul 3.2.2.4, dupã litera d) se introduce litera e) cu
urmãtorul cuprins:
"e) copie de pe actul de detinere a spatiului, copie de pe brevetul de
turism al persoanei care conduce agentia si de pe contractul de muncã
al acesteia."
3. La punctul 3.3.3 litera f), prima liniutã va avea urmãtorul
cuprins:
- copie de pe carnetul de muncã, certificatã pentru conformitate
de inspectoratul teritorial de muncã sau, dupã caz, de unitatea
care pãstreazã si completeazã carnetul de muncã,
iar în cazul celor care au lucrat în strãinãtate
sau în calitate de ghizi colaboratori se poate prezenta si alt document
din care reiese perioada efectiv lucratã."
4. La punctul 3.3.5, dupã alineatul 3 se introduce alineatui 4 cu
urmãtorul cuprins:
"Brevetele pot fi acordate si pe termen limitat pentru persoanele care
fac dovada cã sunt înscrise la cursul de formare managerialã
sau pentru absolventii unei facultãti cu profil de turism, care
dovedesc cã sunt încadrati la o societate comercialã
de turism."
5. Anexele nr. 1 si nr. 1 bis la normele metodologice se înlocuiesc
cu anexele nr. 1 si 2 la prezentul ordin.
6. La punctul 2.2.3 din anexa nr. 5 la normele metodologice, alineatul
1 va avea urmãtorul cuprins:
"2.2.3. sã fie absolvent al unui colegiu cu profil de turism3),
al unei scoli postliceale în domeniul turismului cu durata de 1-2
ani3) sau al unui liceu cu profil de turism si:"
7. În anexa nr. 5 la normele metodologice, liniuta a opta de la punctul
2.2.3 litera a) si liniuta a saptea de la punctul 2.2.4 litera a) vor avea
urmãtorul cuprins:
"- lucrãtor comercial în unitãti de cazare (receptioner),
consierge, guvernantã"
8. În anexa nr. 5 la normele metodologice, liniuta a douãsprezecea
de la punctul 2.2.3 litera a) si liniuta a douãsprezecea de la punctul
2.2.4 litera a) vor avea urmãtorul cuprins:
"- lucrãtor gestionar in alimentatia publicã, bucãtar
gestionar, sef de salã"
9. În subsolul anexei nr. 5 la normele metodologice se introduce
o notã cu urmãtorul cuprins:
"NOTÃ: - pentru lucrãtorii în vârstã de
peste 50 de ani, cu o vechime in turism de peste 15 ani, absolvirea cursurilor
de formare managerialã este facultativã;
- la evaluarea criteriului privind activitatea în turism, pentru
lucrãtorii din unitãtile sezoniere de pe litoral se va lua
în considerare ca an calendaristic perioada lucratã în
sezonul estival, in conditiile în care în sezonul respectiv
au lucrat minimum 3 luni conform înscrierilor din carnetul de muncã."
10. Denumirea "camera de muncã", utilizatã în cuprinsul
normelor metodologice, se înlocuieste cu denumirea "inspectoratul
teritorial de muncã".
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. III. - Normele metodologice privind activitatea de comercializare
a serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor
si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr.
125/1998, cu modificãrile si completãrile aduse prin prezentul
ordin, vor
fi republicate in Monitorul Oficial
al Romãniei, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
Presedintele Autoritãtii Nationale
pentru Turism,
Dumitru Moinescu
Bucuresti, 11 aprilie 2000.
Nr. 52.
ROMÂNIA
AUTORITATEA NATIONALÃ
PENTRU TURISM
OFICIUL DE AUTORIZARE SI CONTROL
IN TURISM
LICENTÃ DE TURISM
VALABILÃ PÂNÃ LA DATA DE: .....................
Agentia de turism ...........................................................................
Sediul agentiei ................................................................................
Titularul (denumirea agentului economic)
înregistrat la registrul comertului
sub nr. ................ din ...................
are conditii materiale si capacitate
profesionalã de a desfãsura activitãti turistice
specifice agentiilor de turism de
tip:
Prezenta licentã de turism a fost elaboratã conform prevederilor:
Nr. .................
Bucuresti .....................
(Semnãtura si L.S.)
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
ROMÂNIA
AUTORITATEA NATIONALã
PENTRU TURISM
OFICIUL DE AUTORIZARE SI CONTROL
IN TURISM
ANEXA
LICENTEI DE TURISM
VALABILÃ PÂNÃ LA DATA DE: ......................
Filiala agentiei de turism .....................................................................
Sediul filialei: .....................................................................................
Titularul .............................................................................................
(denumirea agentului economic)
înregistrat la registrul comertului
sub nr. ............... din .....................................
are conditii materiale si capacitate
profesionalã de a desfãsura activitãti turistice
specifice agentiilor de turism de
tip ..................................................................
prin filiala agentiei de turism
................................... cu sediul în .......................
Prezenta licentã de turism a fost elaboratã conform prevederilor
:
Nr. .................
Bucuresti ......................
.................................
(Semnãtura si L.S.)
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
Se prelungeste valabilitatea pânã la data de ................. Semnãtura si L.S. |
MINISTERUL APELOR, PÃDURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
ORDIN
privind aprobarea repartizãrii
volumului de masã lemnoasã pe picior,
aprobat pentru recoltare în
anul 2000, din pãdurile proprietate privatã a persoanelor
fizice,
din pãsunile împãdurite,
aliniamentele de arbori si din pãdurile sau
terenurile cu vegetatie forestierã,
administrate de persoane juridice,
altele decât Regia Nationalã
a Pãdurilor
Ministrul apelor, pãdurilor si protectiei mediului,
în conformitate cu prevederile art. 1 din Hotãrârea
Guvernului nr. 718/1999 privind aprobarea volumului maxim de masã
lemnoasã ce se va recolta în anul 2000,
în temeiul prevederilor art. 9 din Hotãrârea Guvernului
nr. 104/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Pãdurilor
si Protectiei Mediului, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã repartizarea, pe judete sau, dupã caz,
pe detinãtori, a volumului de masã lemnoasã pe picior,
aprobat pentru recoltare în anul 2000, din pãdurile proprietate
privatã a persoanelor fizice, din pãsunile împãdurite,
aliniamentele de arbori si din pãdurile sau terenurile cu
vegetatie forestierã, administrate
de persoane juridice, altele decât Regia Nationalã a Pãdurilor,
prevãzutã in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integrantã
din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generalã a pãdurilor din cadrul Ministerului
Apelor, Pãdurilor si Protectiei Mediului va urmãri respectarea
prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul apelor, pãdurilor
si protectiei mediului,
Romicã Tomescu
Bucuresti, 29 februarie 2000.
Nr. 261.
ANEXA Nr. 1
REPARTIZAREA PE JUDETE
a volumului de masã lemnoasã
pe picior ce se va recolta în anul 2000 din
pãdurile proprietate privatã
apartinând persoanelor fizice
|
(m3) |
Alba
Arad Arges Bacãu Bihor Bistrita-Nãsãud Botosani Brasov Brãila Buzãu Caras-Severin Cãlãrasi Cluj Constanta Covasna Dâmbovita Dolj Galati Giurgiu Gorj Harghita Hunedoara Ialomita Iasi Ilfov Maramures Mehedinti Mures Neamt Olt Prahova Satu Mare Sãlaj Sibiu Suceava Teleorman Timis Tulcea Vaslui Vâlcea Vrancea |
12.985
9.128 35.115 26.315 11.579 21.084 9.148 3.497 97 17.493 6.798 120 7.600 9 11.503 13.852 5.308 3.253 1.283 6.847 72.945 20.615 789 2.906 513 11.241 30.053 12.290 28.372 18.063 15.801 21.601 19.566 3.071 23.833 4.912 6.866 38 8.320 32.586 9.585 |
TOTAL |
546.980
|
ANEXA Nr. 2
REPARTIZAREA PE DETINATORI
a volumului de masã lemnoasã
pe picior, de 200.000 m3, ce se va recolta în anul 2000
din pãsunile împãdurite,
aliniamentele de arbori si din pãdurile
sau terenurile cu vegetatie forestierã,
administrate de persoane juridice,
altele decãt Regia Nationalã
a Pãdurilor
|
(m3) |
||
Regia Nationalã a Pãdurilor |
|
a Pãdurilor1), 2) |
|
Alba |
17.891
|
0
|
|
Arad |
4.103
|
192
|
|
Arges |
863
|
109
|
|
Bacãu |
3.433
|
413
|
|
Bihor |
10.947
|
606
|
|
Bistrita-Nãsãud |
1.409
|
0
|
|
Botosani |
0
|
68
|
|
Brasov |
7.437
|
950
|
|
Brãila |
0
|
266
|
|
Buzãu |
1.200
|
128
|
|
Caras-Severin |
12.179
|
121
|
|
Cãlãrasi |
0
|
38
|
|
Cluj |
2.621
|
147
|
|
Constanta |
0
|
32
|
|
Covasna |
11.350
|
724
|
|
Dâmbovita |
784
|
50
|
|
Dolj |
0
|
935
|
|
Galati |
0
|
121
|
|
Giurgiu |
0
|
424
|
|
Gorj |
0
|
106
|
|
Harghita |
33.693
|
0
|
|
Hunedoara |
9.577
|
146
|
|
Ialomita |
0
|
76
|
|
Iasi |
0
|
480
|
|
Ilfov |
0
|
0
|
7.0001)
|
Maramures |
1.212
|
0
|
|
Mehedinti |
1.104
|
203
|
|
Mures |
374
|
920
|
|
Neamt |
3.966
|
28
|
|
Olt |
0
|
186
|
|
Prahova |
0
|
71
|
|
Satu Mare |
1.139
|
290
|
|
Sãlaj |
0
|
130
|
|
Sibiu |
0
|
258
|
|
Suceava |
3.008
|
33
|
|
Teleorman |
0
|
85
|
|
Timis |
1.235
|
704
|
|
Tulcea |
0
|
194
|
50.0002)
|
Vaslui |
0
|
713
|
|
Vâlcea |
0
|
60
|
|
Vrancea |
2.945
|
503
|
|
TOTAL |
132.490
|
10.510
|
57.000
|
MINISTERUL FINANTELOR
ORDIN
în legãturã
cu intrarea în vigoare a Acordului dintre România si Republica
Finlanda
pentru evitarea dublei impuneri
cu privire la impozitele pe venit
Ministrul finantelor,
în baza Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor, publicatã in Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 18 august 1997, cu modificãrile
si completãrile ulterioare,
in conformitate cu prevederile Acordului dintre România si Republica
Finlanda pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit,
ratificat prin Legea nr. 201/1999, publicatã in Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 642 din 29 decembrie 1999, pentru cunoasterea
datei
privind intrarea în vigoare
si, respectiv, a datei de când sunt aplicabile prevederile acordului,
emite urmãtorul ordin:
1. - La data de 4 februarie 2000 a intrat in vigoare Acordul dintre România
si Republica Finlanda pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele
pe venit, semnat la Helsinki la 27 octombrie 1998, ca urmare a îndeplinirii
procedurii stipulate la art. 27 din acord, ale cãrui prevederi
se vor aplica începãnd
cu data de 1 ianuarie 2001.
2.- Începând cu data de 1 ianuarie 2001 va înceta sã
aibã efect Conventia dintre Republica Socialistã România
si Republica Finlanda pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii
fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnatã
la Helsinki la 18 august 1977.
3. Directia acorduri fiscale internationale si directiile generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului
Bucuresti vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 24 februarie 2000.
Nr. 311.
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
DECIZIE
privind frecventele pentru statiile
locale de radio si canalele
pentru statiile locale de televiziune
(putere micã) ce vor fi scoase la
concursul pentru obtinerea de
licente de emisie in sesiunea de primãvarã-varã 2000
Având in vedere prevederile art. 32 alin. 4 din Legea audiovizualului
nr. 48/1992,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d e:
Art. 1. - Frecventele pentru statiile locale de radio si canalele pentru
statiile locale de televiziune (putere micã), disponibile pentru
sesiunea de primãvarã-varã 2000, sunt prevãzute
în anexele nr. 1a), 1b) si 2 care fac parte integrantã din
prezenta decizie.
Art. 2. - Continutul dosarului de înscriere la concurs si criteriile
de departajare a participantilor in vederea acordãrii licentei de
emisie pot fi consultate la sediul Consiliului National al
Audiovizualului.
Art. 3. - Dosarele pentru inscrierea la concurs pentru frecventele prevãzute
in anexele nr. 1a) si 2 vor fi depuse la sediul Consiliului National al
Audiovizualului pânã cel târziu.la data de 15 mai 2000,
iar cele pentru frecventele din anexa nr. 1b), pânã la data
de 5 iunie 2000.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI,
MIRCEA SORIN MOLDOVAN
Bucuresti, 30 martie 2000.
Nr. 35.
ANEXA Nr. 1 a)
LISTA
cuprinzãnd frecventele
pentru statiile locale de radio (putere micã)
scoase la concurs pentru sesiunea
de primãvarã-varã 2000
crt. |
|
(MHz) |
(kW) |
(m) |
|
|
1. | Aiud | 103,200 | 0,080 | 35 | V | Localizare strictã a serviciului |
2. | Alba lulia | 89,600 | 0,100 | 35 | V | |
3. | Bicaz | 96,100 | 0,050 | 35 | V | |
4. | Bistrita | 88,200 | 0,100 | 35 | V | |
5. | Câmpina | 93,900 | 0,050 | 50 | V | |
6. | Câmpina | 103,200 | 0,100 | 35 | V | |
7. | Cluj-Napoca | 92,200 | 0,100 | 35 | V | |
8. | Constanta | 90,100 | 0,080 | 35 | V | Necesitã coordonare cu administratiile vecine interesate |
9. | Drãgãsani | 88,900 | 0,050 | 35 | V | |
10. | Gheorgheni | 91,200 | 0,100 | 35 | V | Statia se va amplasa în localitate
(se vor evita cotele dominante) pentru a
proteja receptia canalului 5TV în localitãtile învecinate. |
11. | Giurgiu | 96,500 | 0,100 | 35 | V | Cu posibile restrictii la punerea in functiune a statiei |
12. | Ludus | 100,400 | 0,100 | 35 | V | |
13. | Miercurea-Ciuc | 106.100 | 0,100 | 35 | V | |
14. | Piatra-Neamt | 107,200 | 0,050 | 35 | V | |
15. | Sfântu Gheorghe | 105,900 | 0,100 | 35 | V | |
16. | Slatina | 94,600 | 0,050 | 35 | V | Necesitã coordonare cu administratiile vecine interesate |
17. | Târgoviste | 94,700 | 0,080 | 35 | V | |
18. | Târnãveni | 107,100 | 0,100 | 35 | V | |
19. | Turda | 107,700 | 0,100 | 35 | V |
crt. |
|
(MHz) |
(kW) |
(m) |
|
|
1. | Arad | 1,602 | 1,000 |
|
|
|
2. | Bacãu | 1,485 | 1,000 |
|
|
|
3. | Bacãu | 1,584 | 1,000 |
|
|
|
4. | Bistrita | 1,602 | 1,000 |
|
|
|
5. | Botosani | 1,485 | 1,000 |
|
|
|
6. | Focsani | 1,602 | 1,000 |
|
|
|
7. | Iasi | 1,602 | 1,000 |
|
|
|
8. | Medias | 1,485 | 1,000 |
|
|
|
9. | Rãdãuti | 1,584 | 1,000 |
|
|
|
10. | Sighetu Marmatiei | 1,584 | 1,000 |
|
|
|
11. | Suceava | 1,584 | 1,000 |
|
|
|
12. | Sânnicolau Mare | 1,584 | 1,000 |
|
|
ANEXA Nr. 1 b)
LISTA
cuprinzând frecventele
pentru statiile locale de radio (putere micã)
scoase la concurs pentru sesiunea
de primãvarã-varã 2000
crt. |
|
(MHz) |
(kW) |
(m) |
|
|
1. | Bucuresti | 94,200 | 0,200 | 35 | V | |
2. | Sebes | 90,100 | 0,100 | 35 | V |
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzând canalele pentru
statiile locale de televiziune (putere micã)
scoase la concurs pentru sesiunea
de primãvarã-varã 2000
crt. |
|
|
|
(kW) |
(m) |
|
|
1. | Alba Iulia | 35 | - | 0,500 | 35 |
|
|
2. | Alba Iulia | 52 | - | 0,500 | 35 |
|
|
3. | Brasov | 55 | - | 0,300 | 35 |
|
Statia nu se va amplasa pe cote dominante fatã de oras. |
4. | Câmpina | 41 | - | 0,100 | 35 |
|
|
5. | Cluj-Napoca | 50 | 8M | 0,500 | 35 |
|
|
6. | Deva | 57 | - | 0,500 | 35 |
|
Statia nu se va amplasa pe cote dominante fatã de oras. |
7. | Gheorghieni | 28 | - | 0,300 | 35 |
|
|
8. | Miercurea-Ciuc | 42 | - | 0,500 | 35 |
|
|
9. | Petrosani | 54 | 8M | 0,500 | 35 |
|
|
10. | Piatra-Neamt | 45 | 8M | 0,300 | 35 |
|
Reducere P.A.R. în sectotul 30°-90° pânã la 0,100 kW |
11. | Ploiesti | 26 | - | 0,300 | 35 |
|
|
12. | Râmnicu Vâlcea | 52 | - | 0,100 | 35 |
|
|
13. | Sfântu Gheorghe | 24 | - | 0,300 | 35 |
|
|
14. | Târgoviste | 30 | - | 0,300 | 35 |
|
|
15. | Târgu Jiu | 50 | - | 0,300 | 35 |
|
Reducere P.A.R. în sectorul 205°-240° pânã la 0,100 kW |
16. | Târnãveni | 29 | - | 0,300 | 35 |
|
|
17. | Sighisoara | 52 | - | 0,500 | 35 |
|
|
18. | Sinaia | 57 | - | 0,500 | 35 |
|
CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
DECIZIE
privind îndreptarea erorii
materiale existente în
Decizia Consiliului National
al Audiovizualului nr. 18/2000
În vederea îndreptãrii unei erori materiale din Decizia
Consiliului National al Audiovizualului nr. 18/2000, în legãturã
cu data solicitãrii de anulare a licentelor C032 din 27 ianuarie
1993 (Constanta), C909 din 18 iulie 1995 (Basarabi), C1483 din 18 decembrie
1997 (Valu lui Traian) de
cãtre Societatea Comercialã
"soti cable neptun" S.R.L. prin Adresa nr. 4.540 din 23 decembrie 1999,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d e :
Articol unic. - Având in vedere renuntarea la activitatea pentru
care au primit licenta de emisie, se retrag, la cerere, începând
cu data de 23 decembrie 1999, urmãtoarele licente ale Societãtii
Comerciale "soti cable neptun" - S.R.L.:
- C032 din 27 ianuarie 1993 pentru Constanta;
- C909 din 18 iulie 1995 pentru Basarabi (judetul Constanta);
- C1483 din 18 decembrie 1997 pentru Valu lui Traian (judetul Constanta).
P. PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI,
CRISTINA CIUCÃ
Bucuresti, 5 aprilie 2000.
Nr. 40.
CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
DECIZIE
privind îndreptarea erorii
materiale existente în
Decizia Consiliului National
al Audiovizualului nr. 18/2000
Ca urmare a Adresei nr. 8.371 din 24 martie 2000 a Societãtii Comerciale
"romania cable systems" - S.A.,
prin care se rectificã cererea cu privire la anularea licentei C1713
din 24 noiembrie 1998 pentru localitatea Rãzvad (judetul Dâmbovila),
inclusã din eroare in Adresa nr. 5.179 din 28 ianuarie 2000 a aceleiasi
societãti,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d e :
Articol unic. - Se excepteazã de la prevederile art. 1 din Decizia
Consiliului National al Audiovizualului nr. 18 din 2 martie 2000 Societatea
Comercialã "ROMANIA CABLE
SYSTEMS" - S.A. pentru licenta C1713
din 24 noiembrie 1998 - Rãzvad (judetul Dãmbovita), cuprinsã
la pozitia nr. 37 din decizie.
P. PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI,
CRISTINA CIUCÃ
Bucuresti, 5 aprilie 2000.
Nr. 41.