P A R T E A I
Anul XII - Nr. 144 LEGI,
DECRETE, HOTARÂRI SI ALTE ACTE Joi, 6 aprilie
2000
SUMAR
LEGI SI DECRETE
31. - Lege privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice
86. - Decret pentru promulgarea Legii privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice
66. - Decret privind conferirea medaliei comemorative "150 de ani de la nasterea lui mihai eminescu"
73. - Decret privind eliberarea din functie a unor magistrati
74. - Decret privind numirea în functie a unor magistrati
83. - Decret privind numirea în functia de judecãtor la Curtea Supremã de Justitie
84. - Decret privind acordarea gradului diplomatic de ambasador în centrala Ministerului Afacerilor Externe
88. - Decret privind trecerea în rezervã a unui general din Serviciul de Informatii Externe
HOTÃRÂRI ALE SENATULUI
11. - Hotãrâre privind modificarea Hotãrârii Senatului nr. 20/1999 pentru înfiintarea unei comisii de anchetã asupra activitãtii Fondului Proprietãtii de Stat
HOTÃRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
18. - Hotãrâre pentru prelungirea termenului de depunere de cãtre Comisia pentru industrii si servicii a Raportului referitor la ancheta cu privire la Societatea Nationalã de Telecomunicatii "romtelecom" - S.A.
19. - Hotãrâre pentru modificarea Hotãrârii Camerei Deputatilor nr. 42/1996 privind aprobarea componentei nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
239. - Hotãrâre pentru completarea Hotãrârii Guvernului nr. 88/2000 privind constituirea si functionarea Comisiei de fundamentare a Strategiei nationale de dezvoltare economicã
240. - Hotãrâre pentru aprobarea strategiei de privatizare a Bãncii Agricole - S.A
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
340. - Ordin al ministrului apelor, pãdurilor si protectiei mediului pentru aprobarea Nomenclatorului de lucrãri si servicii care se presteazã de cãtre autoritãtile pentru protectia mediului în regim de tarifare si cuantumul tarifelor aferente
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor silvice
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Art. 1. - (1) Constituie contraventii silvice si se sanctioneazã
cu închisoare de la 2 luni la 6 luni sau cu amendã de la 10.000.000
lei la 30.000.000 lei urmãtoarele fapte:
a) ocuparea unor suprafete din fondul forestier national mai mari decât
cele aprobate legal, amplasarea lucrãrilor pe alte terenuri din
acest fond decât cele aprobate sau neredarea terenurilor din fondul
forestier national, folosite temporar în alte scopuri decât
silvice, la termenul stabilit prin actul de aprobare si în stare
de a fi împãdurite;
b) reducerea suprafetei fondului forestier national sau a terenurilor cu
vegetatie forestierã din afara acestui fond, în alte conditii
decât cele prevãzute de lege, inclusiv prin defrisare lentã;
c) tãierea, ruperea sau scoaterea din rãdãcini, fãrã
drept, de arbori, puieti sau lãstari, cu sau fãrã
ridicarea acestora din fondul forestier national sau de pe terenurile cu
vegetatie forestierã din afara acestuia, dacã valoarea pagubei,
stabilitã conform legii, este de pânã la de 5 ori pretul
mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior;
d) sustragerea ori însusirea, fãrã drept, de arbori
doborâti sau rupti de fenomene naturale ori de arbori, puieti, lãstari,
care au fost tãiati ori scosi din rãdãcini, cu sau
fãrã drept, de alte persoane, din fondul forestier national
sau de pe terenuri cu vegetatie forestierã din afara acestuia, dacã
valoarea pagubei, stabilitã conform legii, este de pânã
la de 5 ori pretul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã
pe picior;
e) depãsirea volumului maxim de masã lemnoasã, aprobat
anual pentru recoltare prin hotãrâre a Guvernului, în
limita posibilitãtii stabilite prin amenajamentele silvice;
f) nerespectarea prevederilor amenajamentelor silvice, aprobate în
conditiile legii;
g) distrugerea ori vãtãmarea arborilor, puietilor sau lãstarilor,
prin pãsunare în fondul forestier national ori pe terenurile
cu vegetatie forestierã din afara acestuia;
h) pãsunatul animalelor domestice pe terenurile din fondul forestier
national, precum si trecerea acestora prin pãduri sau pãsunatul
pe terenurile cu vegetatie forestierã din afara fondului forestier,
fãrã aprobare legalâ sau contrar prevederilor acesteia;
i) tãierea arboreturilor sub vârstele optime stabilite pe
bazã de studii si cercetãri stiintifice si prevãzute
în normele tehnice de amenajare a pãdurilor;
j) tãierea, ruperea sau scoaterea din rãdãcini, de
cãtre proprietarii pãdurilor proprietate privatã sau
de detinãtorii terenurilor cu vegetatie forestierã din afara
fondului forestier national, de arbori nemarcati de personalul silvic autorizat;
k) provocarea de incendii prin diverse mijloace în pãduri
sau în vegetatia forestierã din afara fondului forestier national;
l) încãlcarea dispozitiilor legale de prevenire si de stingere
a incendiilor în fondul forestier natiorial si în zonele limitrofe
acestuia, precum si în vegetaiia forestierã din afara acestui
fiond;
m) modificarea, fãrã aprobare legalã, a prevederilor
amenajamentelor silvice în vigoare, dacã prin aceasta nu se
produc consecinte juridice;
n) tãierea ori însusirea, fãrã drept, de arbori
ornamentali sau pomi de iarnã din pãdurile proprietate de
stat sau privatã ori de pe terenuri cu vegetatie forestierã
din afara fondului forestier national sau vânzarea ori transportul
acestora fãrã sã fie însotiti de documente legale
de provenientã;
o) neachitarea contravalorii efectelor functiilor de protectie a pãdurilor,
stabilite în conditiile legii;
p) transportul materialelor lemnoase sau al celorlalte produse specifice
fondului forestier, cu orice mijloc de transport, fãrã documente
legale de provenientã, sau refuzul conducãtorului mijlocului
de transport auto sau hipo de a transporta materialul încãrcat
la locul indicat de agentul constatator ori de a opri la semnalul acestuia
sau de a prezenta, la cerere, actele de provenientã. Sanctiunea
se aplicã conducãtorului mijlocului de transport;
r) folosirea altor modele de documente de însotire a materialelor
lemnoase pe durata transportului decât cele stabilite potrivit reglementãrilor
legale;
s) primirea de materiale lemnoase pentru a fi încãrcate si
transportate cu orice mijloc de transport, fãrã a fi însotite
de documente legale de provenientã;
s) functionarea fãrã autorizatie a instalatiilor de prelucrat
lemn rotund în cherestea;
t) primirea lemnului rotund la instalatiile de prelucrare în cherestea
sau prelucrarea acestuia în cherestea fãrã documente
legale de provenientã;
i) deversarea în fondul forestier national sau pe terenurile cu vegetatie
forestierã din afara acestuia de reziduuri industriale, petroliere
sau rezultate din prelucrarea lemnului, de substante chimice, apã
sãratã si altele asemenea;
u) distrugerea sau vãtãmarea, prin poluare, a pãdurilor
sau a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national;
v) folosirea de procese tehnologice de recoltare si scoatere a lemnului
din pãduri, care produc degradarea solului si a malurilor apelor,
distrugerea sau vãtãmarea semintisului utilizabil si a arborilor
nedestinati exploatãrii, peste limitele admise prin instructiunile
emise de autoritatea publicã centralã care rãspunde
de silviculturã;
x) netinerea la zi de cãtre detinãtorii instalatiilor de
prelucrat lemn rotund în cherestea a evidentei cantitãtilor
de lemn primite spre prelucrare, potrivit reglementãrilor în
vigoare.
(2) Dispozitiile alin. (1) se aplicã si în cazul terenurilor
farestiere proprietate particularã.
Art. 2. - Constituie contraventii silvice si se sanctioneazã cu
amendã de la 1.200.000 lei la 2.000.000 lei urmãtoarele fapte:
a) aruncarea de tigãri, chibrituri sau alte obiecte aprinse în
pãduri sau pe alte terenuri aflate în cuprinsul fondului forestier
national ori aprinderea focului în pãduri la o distantã
mai micã de 100 m de limita acestora, în alte locuri decât
cele special amenajate si marcate;
b) deteriorarea prin orice mijloace a drumurilor forestiere sau a lucrãrilor
aferente acestora, inclusiv prin folosirea unor utilaje cu tonaj sau cu
gabarit peste limitele admise de proiectele acestor lucrãri, prin
practicarea transporturilor pe timp ploios sau prin deteriorarea ori nerespectarea
indicatoarelor de circulatie amplasate de organele competetente;
c) deteriorarea amenajãrilor silvice, vânãtoresti,
piscicole din apele de munte, a îrriprejmuirilor, barierelor sau
a altor
lucrãri asemãnãtoare,
aflate în fondul forestier national;
d) deteriorarea lucrãrilor de ameliorare a terenurilor degradate
sau de corectare a torentilor din fondul forestier
national si din vegetatia forestierã
din afara acestuia;
e) inundarea terenurilor din fondul forestier nationat sau a celor cu vegetatie
forestierã din afara acestui fond, prin
construirea, fãrã
drept, de baraje, praguri sau altele asemenea pe albiile pâraielor
sau ale vãilor situate în afara fondului forestier sau la
limita acestuia;
f) folosirea în lucrãrile de împãdurire a altor
materiale de reproducere decât cele provenite din rezervatii de
seminte, plantaje si plantatii-mamã
de butasi si din arboreturi-sursã de seminte, înscrise în
catalogul national al
materialelor de reproducere admise
în culturã, fãrã aprobarea autoritãtii
publice centrale care rãspunde de silviculturã;
g) deteriorarea, scoaterea din rãdãcini sau ridicarea din
pãduri a cioturilor destinate regenerãrii naturaie ori lãsarea
în parchetul ce se exploateazã
de cioturi cu înãltimea mai mare de o treime din diametrul
acestora, mãsuratã în partea din amonte;
h) înfiintarea sau functionarea de centre sau puncte volante ori
permanente de achizitie a ciupercilor si fructelor
de pãdure, precum si a altor
produse specifice, fondului forestier, fãrã avizul unitãtii
silvice teritoriale;
i) distrugerea sau vãtãmarea semintisului utilizabil în
parchetele autorizate la exploatare, peste limitele admise
de instructiunile emise de autoritatea
publicã centralã care rãspunde de silviculturã;
j) neîndeplinirea obligatiei ca la exploatarea pãdurilor de
rãsinoase sã se cojeascã cioturile la pin si molid
în întregime, iar la brad si la celelalte rãsinoase
prin curelare, precum si mentinerea în pãdure si în
depozite, în intervalul
1 aprilie-1 octombrie, a lemnului
de rãsinoase necojit;
k) comercializarea de material lemnos, de arbori ori arbusti ornamentali
si de pomi de iarnã, fãrã documente
legale de provenientã sau
revânzarea materialului lemnos cumpãrat de persoane fizice
de la unitãtile silvice pentru
trebuinte proprii;
l) culegerea sau recoltarea în scopul comercializãrii, din
fondul forestier national si din vegetatia forestierã din afara
acestuia, de fructe de pâdure,
ciuperci comestibile, seminte forestiere, plante medicinale si aromatice,
rãsinã, mlãdite
de rãchitã, frurize,
ramuri, humus, iarbã, lucernã, cetinã, muguri si altele
asemenea, fãrã autorizatia unitãtilor silvice
sau fãrã acordul proprietarului
si în alte conditii decât cele autorizate, precum si nerespectarea
normelor tehnice specifice, elaborate de autoritatea publicã centralã
care rãspunde de silviculturã;
m) amplasarea în fondul forestier proprietate publicã a statului
de constructii, drumuri de scoatere sau instalatii
pasagere necesare pentru exploatarea
parchetelor ori a bocselor de mangalizare, fãrã aprobare
legalã sau în alte
locuri decât cele aprobate.
Art. 3. - Constituie contraventii silvice si se sanctioneazã cu
amendã de la 800.000 lei la 1.200.000 lei
urmãtoarele fapte:
a) vãtãmarea de arbori nemarcati în parchetele în
curs de exploatare, din fondul forestier national sau din
vegetatia forestierã din
afara acestui fond, cu exceptia vãtãmãrilor normale
specifice procesului tehnologic sau
care nu au putut fi evitate datoritã
respectãrii normelor de protectie a muncii, dacã în
locul arborilor vãtãmati si în
imediata lor apropiere nu au fost
lãsati arbori corespunzãtori, dintre cei destinati exploatãrii,
marcati ca atare de personalul silvic în cadrul procesului de punere
în valoare;
b) lãsarea animalelor sã pãsuneze în fondul
forestier national nesupravegheate sau în alte conditii decât
cele
prevãzute de lege;
c) neluarea de cãtre proprietarii sau detinãtorii unor obiective
legal amplasate în fondul forestier national a mãsurilor de
salubrizare si igienizare a pãdurilor aferente obiectivelor;
d) neîndeplinirea mãsurilor legale, dispuse de organele împuternicite
sã exercite controlul silvic de stat, la termenele stabilite de
comun acord cu administratorii sau cu proprietarii fondului forestier national
sau ai vegetatiei forestiere din afara acestui fond;
e) refuzul de a permite persoanelor împuternicite sã verifice
modul în care sunt respectate prevederile regimului
silvic sau ale normelor tehnice
silvice si de pazã, precum si de circulatie si transport pentru
materialul lemnos recoltat, în vegetatia forestierã din afara
fondului forestier national;
f) aducerea sau depozitarea în fondul forestier national sau pe terenurile
cu vegetatie forestierã din afara acestuia
de piatrã, moloz, cadavre
de animale, gunoaie, deseuri si altele asemenea;
g) neexecutarea de cãtre proprietarii de pãduri private a
lucrãrilor de regenerare a acestora la termenele si în
conditiile prevãzute de lege,
precum si folosirea zonei de regenerare în alte scopuri în
perioada executãrii lucrãrilor
pânã la închiderea
stãrii de masiv;
h) stergerea mãrcilor sau a numerelor de pe arbori ori de pe cioturi;
i) exploatarea de parchete, cupoane sau loturi de arbori înaintea
termenului prevãzut în autorizatia de exploatare ori,
dupã expirarea acestuia sau
în epocile în care exploatarea este interzisã prin normele
tehnice în vigoare;
j) lãsarea în parchet, la expirarea termenului prevãzut
în autorizatia de exploatare, de arbori netãiati dintre cei
destinati exploatãrii, de arbori tãiati si de material lemnos
, valorificabil ori lãsarea de material lemnos pe vãi sau
de-a lungul instalatiilor de scos, apropiat si transport;
k) nestrângerea sau necurãtarea resturilor de exploatare în
parchetele atribuite spre exploatare, la termenele si în
conditiile prevãzute de normele
legale.
Art. 4. - Constituie contraventii silvice si se sanctioneazã cu
amendã de la 600.000 lei la 1.000.000 lei urmãtoarele fapte:
a) exploatarea pietrei, pietrisului, nisipului, pãmâtului,
solului, brazdelor de iarbã sau a altora asemenea, prin
orice mijloace, de pe terenuri din
fondul forestier national, fãrã aprobarea unitãtilor
silvice sau a detinãtorului legal al
acestor terenuri;
b) circulatia în fondul forestier national si pe terenurile cu vegetatie
forestierã din afara acestuia cu autovehicule
sau vehicule tractate de animale,
nerespectarea indicatoarelor de circulatie, precum si parcarea în
alte locuri decât
cele marcate;
c) instalarea în fondul forestier proprietate publicã a statului
de corturi, tonete sau altele asemenea în alte locuri
decât cele aprobate si marcate
de organele silvice;
d) instalarea de stupi în fondul forestier proprietate publicã
a statului, fãrã aprobare legalã, sau arnplasarea
acestora în alte locuri si
în alte conditii decât cele aprobate;
e) spãlarea în apele curgãtoare sau stãtãtoâre
din fondul forestier national sau în apele situate pe terenurile
cu
vegetatie forestierã din
afara acestuia a animalelor domestice, a autovehiculelor de orice fel sau
a altor obiecte poluante.
Art. 5. - Constituie contraveniii silvice si se sanctioneazã cu
amendã de la 600.000 lei la 800.000 lei urmãtoarele fapte:
a) neparticiparea la actiunile de stingere a focului a celor care desfãsoarã
activitãti în zonele în care s-au
declansat incendii asupra vegetatiei
forestiere din fondul forestier national sau din afara acestuia;
b) scoaterea din rãdãcini sau ridicarea din fondul forestier
national si din terenurile cu vegetatie forestierã din
afara acestuia, fãrã
aprobarea organelor silvice sau a detinãtorilor legali ai acelor
terenuri, de cioturi care nu sunt
destinate regenerãrii nãturale,
de crãci sau resturi de exploatare;
c) circulatia persoanelor în fondul forestier proprietate publicã
a statului, prin locuri interzise, stabilite si mãrcate
de organele silvice prin indicatoare
instalate la locuri vizibile;
d) aruncarea sau lãsarea în interiorul ori la liziera pãdurii
de ambalaje si resturi menajere sau altele asemenea;
e) aducerea si mentinerea pe vetrele de stupinã, atribuite în
fondul forestier proprietate publicã a statului, de animale domestice
si pãsãri.
Art. 6. - Limitele minime si maxime ale amenzilor prevãzute la art.
1-5 se dubleazã în cazul contraventiilor silvice sãvârsite
în pãdurile si în vegetatia forestierã cu functii
speciale de protectie, definite astfel potrivit art. 20 alin. 1 lit. a)
din Legea nr. 26/1996 privind Codul silvic, precum si în cazul celor
sãvârsite de proprietarii de pãduri sau de personalul
silvic cu atributii de pazã si protectie a pãdurilor ori
a terenurilor cu vegetatie forestierã din afara fondului forestier
national.
Art. 7. - Sanctiunea amenzii contraventionale poate fi aplicatã
si persoanelor juridice, limitele minime si maxime ale amenzilor majorându-se
de 5 ori.
Art. 8. - (1) Contraventiile silvice prevãzute la art. 1-5 se constatã
de pãdurarii, brigadierii, sefii districtelor silvice, inginerii
si tehnicienii silvici din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor
si Protectiei Mediului, Regiei Nationale a Pãdurilor, inspectoratelor
silvice teritoriale si al celorlalte subunitãti silvice, precum
si de alti angajati împuternicti de Ministerul Apelor, Pãdurilor
si Protectiei Mediului si de Regia Nationalã a Pãdurilor.
(2) De asemenea, contraventiile prevãzute la art. 1-5, cu exceptia
celor prevãzute la art. 1 lit. e), f), i), m), u), v), la art. 2
lit. f), g), i), j) si la art. 3 lit. a), c), d), e), g), h), i), j), k),
se constatã si de cãtre [primari sau, dupã caz, de
împuternicitii acestora, de ofiterii si subofiterii, de politie,
iar cele prevãzute la art. 1 lit. k) si de ofiterii si subofiterii
pompieri.
(3) Agentul constatator depune procesul-verbal de constatare la ocolul
silvic în a cãrui razã teritorialã s-a sãvârsit
contraventia, în termen de
5 zile de la data constatãrii, în scopul calculãrii
pagubei si al stabilirii amenzii.
(4) În procesul-verbal de constatare a contraventiei se face mentiune
despre bunurile supuse confiscãrii, potrivit
art. 12 alin. (1) si (2).
(5) Amenzile încasate se fac venit la bugetul de stat pentru Fondul
de ameliorare a fondului funciar, gestionat
de Ministerul Apelor, Pãdurilor
si Protectiei Mediului, la bugetele locale sau, dupã caz, la asociatiile
cu personalitate juridicã constituite în conditiile legii,
care administreazã fondul forestier respectiv.
Art. 9. - Organul silvic, însotit de un politist sau de un jandarm,
ia mãsuri de identificare si de inventariere, la
locurile unde sunt situate, a materialelor
rezultate prin sãvârsirea contraventiei silvice.
Art. 10. - (1 ) Aplicarea sanctiunii se face dupã cum urmeazã:
a) amenda si valoarea pagubei se stabilesc prin rezolutia sefului ocolului
silvic în a cãrui razã teritorialã s-a
sãvârsit contraventia,
la propunerea organului constatator;
b) în cazul în care constatarea contraventiei si stabilirea
pagubei s-au fãcut de cãtre seful ocolului silvic, sanctiunea
amenzii se aplicã de conducãtorul unitãtii silvice
ierarhic superioare.
(2) În termen de 15 zile de la data primirii procesului-verbal de
constatare a contraventiei ocolul silvic trimite
contravenientului o copie de pe
acesta si înstiintarea de platã în termen de maximum
30 de zile a amenzii si
despãgubirilor pentru prejudiciile
produse.
Art. 11. - În cazul contraventiilor pentru care legea prevede si
sanctiunea cu amendã sau închisoare contraventionalã,
dacã seful ocolului silvic apreciazã cã sanctiunea
amenzii nu este îndestulãtoare, se procedeazã
potrivit dispozitiilor art. 10 din
Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de încãlcare
a unor norme de convietuire socialã, a ordinii si linistii publice.
Art. 12. - (1) Sunt supuse confiscãrii bunurile produse sau rezultate
ca urmare a sãvârsirii faptei contraventionale, dacã
nu sunt restituite persoanei fizice sau juridice prejudiciate.
(2) Bunurile supuse confiscãrii se retin.
Art. 13. - Pretul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã
pe picior, pe baza cãruia se determinã, potrivit
legii, cuantumial despãgubirilor
pentru pagubele produse prin contraventii, se stabileste de Ministerul
Apelor, Pãdurilor si Protectiei Mediului.
Art. 14. - (1) Împotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei
si de aplicare a sanctiunii contravenientul
poate face plângere în
termen de 15 zile de la data comunicãrii acestuia. Partea vãtãmatã
poate face plângere
numai în ceea ce priveste
despãgubirea, iar cel cãruia îi apartin bunurile confiscate,
altul decãt contravenientul,
numai în ceea ce priveste
mãsura confiscãrii.
(2) Plângerea se depune pentru evidentã la ocolul silvic în
a cãrui razã teritorialã s-a constatat contraventia,
iar
acesta o înainteazã,
împreunã cu toatã documentatia, în termen de
5 zile de la depunere, spre solutionare,
judecãtoriei competente.
Plângerea si celelalte acte de procedurã privind solutionarea
acesteia sunt scutite de taxã de
timbru.
(3) Depunerea plângerii suspendã executarea sanctiunii contraventionale.
(4) Pentru motive temeinice, instanta poate acorda un termen de platã
a amenzii de cel mult 30 de zile sau
poate dispune esalonarea plãtii
într-un termen de cel mult 3 luni.
(5) Hotãrârea instantei este definitivã si executorie.
Art. 15. - Contravenientul este obligat sã prezinte ocolului silvic
dovada cã a achitat amenda stabilitã în termenul prevãzut
în procesul-verbal sau stabilit de instantã si sã plãteascã
despãgubirea pentru prejudiciile produse prin contraventie.
Art. 16. - Dacã amenda aplicatã pentru contraventiile prevãzute
la art. 1 si cea rezultatã din aplicarea art. 6 nu au fost achitate
în termen de 30 de zile de la rãmânerea definitivã
a sanctiunii, ocolul silvic sesizeazã instanta da judecatã
în conformitate cu prevederile art. 16 din Legea nr. 61/1991, în
vederea transformãrii amenzii în închisoare contraventionalã
si a recuperãrii pe cale civilã a despãgubirilor pentru
prejudiciile produse.
Art. 17. - În exercitarea atributiilor de serviciu privind paza si
apãrarea fondului forestier national, precum si în activitatea
de constatare si sanctionare a contraventiilor silvice personalul silvic
prevãzut la art. 8 alin. (1) este asimilat personalului care îndeplineste
functii ce implicã exercitiul autoritãtii de stat.
Art. 18. - Încãlcarea atributiilor de serviciu de cãtre
personalul silvic atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã,
materialã, contraventionalã sau penalã, potrivit legii.
Art. 19. - Contraventiilor prevãzute la art. 2-5 le sunt aplicabile
si prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
Art. 20. - Limitele amenzilor contraventionale prevãzute de prezenta
lege se reactualizeazã, dacã este cazul, de cãtre
Guvern.
Art. 21. - Prezenta lege intrã în vigoare la 30 de zile de
la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 22. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se
abrogã dispozitiile art. 9, art. 35-39 si anexa nr. 2 din Legea
nr. 2/1987 privind conservarea, protejarea si dezvoltarea pãdurilor,
exploatarea lor rationalã economicã si mentinerea echilibrului
ecologic, publicatã în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 52
din 9 noiembrie 19877, precum si orice alte dispozitii contrare.
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor si
de Senat în sedinta comunã din 8 martie 2000, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (1) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României.
VASILE LUPU |
MIRCEA IONESCU-QUINTUS |
Bucuresti, 3 aprilie 2000.
Nr. 31.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
DECRET
pentru promulgarea Legii privind
stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor silvice si se dispune publicarea în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 31 martie 2000.
Nr. 86.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
DECRET
privind conferirea medaliei comemorative
"150 de ani de la nasterea lui mihai eminescu"
În temeiul art. 94 lit. a) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 2 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgentã
a Guvernului nr. 194/1999 privind instituirea medaliei comemorative "150
de ani de la nasterea lui Mihai Eminescu",
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se conferã domnului Koichiro Matsuura, director
general UNESCO, medalia comemorativã "150 de ani de la nasterea
lui Mihai Eminescu" pentru sprijinul acordat promovãrii operei eminesciene
în lume prin patronarea de cãtre UNESCO a aniversãrii
poetului national al
României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin.
(2) din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISÃRESCU
Bucuresti, 17 martie 2000.
Nr. 66.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 94 lit. c) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 131 si al art. 92 alin. (1) lit. a),
b) si c) din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã,
republicatã, cu modificãrile ulterioare,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se elibereazã din functie, la cerere, magistratii
prevãzuti în anexa la prezentul decret.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 24 martie 2000.
Nr. 73.
ANEXÃ
A. Prin demisie
- Lemnaru Anca-Luciana - judecãtor
la Judecãtoria Adjud
- sublocotenent magistrat Tudurache
Dan-Constantin - judecãtor la Tribunalul Militar Iasi
B. Prin pensionare - Popdan Aurel
- judecãtor la Tribunalul Satu Mare
- Savin Ana-Alexandrina - judecãtor
la Curtea Supremã de Justitie
- Cascaval Eufrosina - judecãtor
la Curtea de Apel Galati
- Ivãnoiu Ion - judecãtor
la Tribunalul Vâlcea
- Preda Stefan - judecãtor
1a Tribunalul Vâlcea
- Dumitrescu Klara - procuror la
Parchetul de pe lângã Curtea Supremã de Justitie
- Bocãnet Stefan - procuror
la Parchetul de pe lângã Curtea de Apel Ploiesti
- Plãviciosu Nicolae - procuror
la Parchetul de pe lângã Curtea de Apel Craiova
- Visea Liviu - procuror la Parchetul
de pe lângâ Tribunalul Sibiu
- Moraru Florea - procuror la Parchetul
de ,pe lângã Tribunalul Dolj
C. Prin transfer
- Gliga Carmen-Cãtãlina
- judecãtor la Judecãtoria Piatra-Neamt.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 94 lit. c) si al art. 99 alin. (1 ) din Constitutia
României, precum si al art. 47 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea
judecãtoreascã, republicatã, cu modificãrile
ulterioare,
având în vedere propunerile
Consiliului Superior al Magistraturii,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se numesc în functia de magistrat candidatii mentionati
în anexa la prezentul decret.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 24 martie 2000.
Nr. 74.
ANEXÃ
A. Judecãtori
- Leoveanu Ramona - Judecãtoria
Topoloveni
- Rusu Elena Minodora - Judecãtoria
Topoloveni
- Constantinescu Bogdan-Florin -
Judecãtoria Horezu
- Popa Ileana-Tatiana - Judecãtoria
Sfântu Gheorghe
- Cotoz Francisc - Judecãtoria
Viseu de Sus
- Frentiu Gabriela-Cristina - Judecãtoria
Bistrita
- Dragoe Stefania - Judecãtoria
Ludus
- Ionitã Petronela - Judecãtoria
Moreni
- Conta Mihaela-Aurelia - Judecãtoria
Gurahont
- Popescu Aura-Gabriela - Judecãtoria
Slatina
B. Procurori
- Budianã Claudia - Parchetul
de pe lângã Judecãtoria Drobeta-Turnu Severin.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
DECRET
privind numirea în functia
de judecãtor la Curtea Supremã de Justitie
În temeiul art. 94 lit: c) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 12 din Legea Curtii Suprerrie de Justitie
nr. 56/1993, republicatã,
având în vedere propunerile Consiliului Superior al Magistraturii,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se numesc în functia de judecãtor la Curtea
Supremã de Justitie urmãtorii:
- Bîrsan Gabriela-Victoria
- Glodean Florica
- Jumanca Ion
- Lovin Edita
- Popescu Veronica-Carmen
- Popescu, Zenovia Mariana
- Similean Petre
- Stancu Luana.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 29 martie 2000.
Nr. 83.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
DECRET
privind acordarea gradului diplomatic
de ambasador în centrala Ministerului Afacerilor Externe
În temeiul art. 94 lit. c) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 6 alin. (1) din Statutul Corpului Diplomatic
si Consular al României,
având în vedere propunerile ministrului de stat, ministrul
afacerilor externe,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se acordã domnului Mihai Croitoru gradul diplomatic
de ambasador în centrala Ministerului Afacerilor Externe.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 29 martie 2000.
Nr. 84.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
DECRET
privind trecerea în rezervã
a unui general din Serviciul de Informatii Externe
În temeiul art. 99 alin. (1) din Constitutia României, al art.
17 alin. (1) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea si functionarea Serviciului
de Informatii Externe, precum si al art. 43 alin. 1 lit. a) din Legea nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare,
având în vedere propunerea directorului Serviciului de Informatii
Externe,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Pe data de 31 martie 2000 generalul de brigadã Toader
Gheorghe Gheorghe se trece în rezervã prin aplicarea prevederilor
art. 85 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin.
(2) din
Constitutia României,
contrasemnãm acest decret.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISÃRESCU
Bucuresti, 3 aprilie 2000.
Nr. 88.
HOTÃRÃRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
HOTÃRÂRE
privind modificarea Hotãrârii
Senatului nr. 20/1999
pentru înfiintarea unei
comisii de anchetã asupra activitãtii Fondului Proprietãtii
de Stat
Senatul adoptã prezenta hotãrâre.
Articol unic. - Hotãrârea Senatului nr. 20/1999 pentru înfiintarea
unei comisii de anchetã asupra activitãtii Fondului Proprietãtii
de Stat, publicatã în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 498 din 15 octombrie 1999, se modificã dupã
cum urmeazã:
- Articotul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Raportul Comisiei de anchetã asupra activitãtii
Fondului Proprietãtii de Stat va fi prezentat pânã
la data de 31 mai 2000."
Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Senat
în sedinta din 3 aprilie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Bucuresti, 3 aprilie 2000.
Nr. 11.
HOTÃRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
HOTÃRÂRE
pentru prelungirea termenului
de depunere de cãtre Comisia pentru industrii si servicii a Raportului
referitor la ancheta cu privire la Societatea Nationalã de Telecomunicatii
Romtelecom" - S.A.
În temeiul art. 68 din Regulamentul Camerei Deputatilor, republicat,
Camera Deputatilor adoptã prezenta hotãrâre.
Articol unic. - Se prelungeste pânã la data de 15 mai 2000
termenul stabilit prin Hotãrârea Camerei Deputatilor nr. 6
din 8 februarie 2000, publicatã în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr: 63 din 14 februarie 2000, pentru depunerea de cãtre
Comisia pentru industrii si servicii a Raportului cu privire la ancheta
referitoare la Societatea Nationalã de Telecomunicatii "romtelecom"
- S.A.
Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 3 aprilie 2000, cu respectarea prevederilor
art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
MIRON TUDOR MITREA
Bucuresti, 3 aprilie 2000.
Nr. 18.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
HOTÃRÂRE
pentru modificarea Hotãrârii
Camerei Deputatilor nr. 42/1996 privind aprobarea componentei nominale
a comisiilor permanente ale Camerei Deputatilor
În temeiul art. 39 din Regulamentul Camerei Deputatilor, republicat,
Camera Deputatilor adoptã prezenta hotãrâre.
Articol unic. - Hotãrârea Camerei Deputatilor nr. 42/1996
privind aprobarea componeniei nominale a comisiilor permanente ale Camerei
Deputatilor, cu modificãrile ulterioare, se modificã în
sensul cã domnul deputat Victor Babiuc, fãrã apartenentã
la grupuri parlamentare, trece de la Comisia pentru cercetarea abuzurilor,
coruptiei si pentru petitii la Comisia pentru apãrare, ordine publicã
si sigurantã nationalã.
Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 3 aprilie 2000, cu respectarea prevederilor
art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
MIRON TUDOR MITREA
Bucuresti, 3 aprilie 2000.
Nr. 19.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
pentru completarea Hotãrârii
Guvernul nr. 88/2000 privind constituirea si functionarea Comisiei de fundamentare
a Strategiei nationale de dezvoltare economicã
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Articol unic. - Articolul 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 88/2000
privind constituirea si functionarea Comisiei de fundamentare a Strategiei
nationale de dezvoltare economicã, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 7 februarie 2000, se completeazã
cu aliniatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Vicepresedinte executiv al comisiei va fi domnul Mircea Ciumara, ministru
de stat, presedintele Consiliului de Coordonare Economico-Financiarã,
ministru pentru relatiile cu Parlamentul."
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISÃRESCU
Contrasemneazã:
Ministru de stat,
presedintele Consiliului de Coordonare
Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara
Ministrul functiei publice,
Vlad Rosca
Bucuresti, 5 aprilie 2000.
Nr. 239.
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
pentru aprobarea strategiei de
privatizare a Bãncii Agricole - S.A.
În temeiul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea
societãtilor comerciale bancare la care statul este actionar, cu
modificãrile si completãrile ulterioare,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã strategia de privatizare a Bãncii Agricole
- S.A., cuprinsã în anexa*) care face parte integrantã
din prezenta hotãrâre, elaboratã de comisia de privatizare
numitã prin Hotãrârea Guvernului nr. 669/1997, modificatã
prin Hotãrârea Guvernului nr. 455/1999.
Art. 2. - Punerea în aplicare a strategiei de privatizare a Bãncii
Agricole - S.A. se realizeazã sub supravegherea comisiei de privatizare,
în conformitate cu prevederile legale.
Art. 3. - Fondul Proprietãtii de Stat va aduce la îndeplinire
strategia de privatizare a Bãncii Agricole - S.A., prevãzutã
la art. 1.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISÃRESCU
Contrasemneazã:
Presedintele Agentiei Române
de Dezvoltare,
Sorin Fodoreanu
Guvernatorul Bãncii Nationale
a României,
Emil Iota Ghizari
Presedintele Consiliului de administratie
al Fondului Proprietãtii de Stat,
Radu Sârbu
p. Ministrul finantelor,
Sebastian Vlãdescu,
secretar de stat Ministru de stat,
presedintele Consiliului de Coordonare
Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara
Bucuresti, 5 aprilie 2000.
Nr. 240.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL APELOR, PÃDURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
ORDIN
pentru aprobarea Nomenclatorului
de lucrãri si servicii care se presteazã de cãtre
autoritãtile pentru protectia mediului în regim de tarifare
si cuantumul tarifelor aferente
Ministrul apelor, pãdurilor si protectiei mediului,
având în vedere prevederile art. 7, 8 si 14 din Legea nr. 137/1995
privind protectia mediului, republicatã în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 70 din 17 februarie 2000,
în baza dispozitiilor art. 9 din Hotãrârea Guvernului
nr. 104/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Pãdurilor
si Protectiei Mediului,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Nomenclatorul lucrãrilor si serviciilor
care se presteazã de cãtre autoritãtile pentru protectia
mediului în regim de tarifare, cuantumul tarifelor aferente acestor
lucrãri si servicii si clasificarea activitãtilor cu impact
asupra mediului pe categorii de complexitate, pentru care se aplicã
regimul de tarifare, conform prevederilor anexelor nr. 1 si 2.
Art. 2. - Ministerul Apelor, Pãdurilor si Protectiei Mediului, agentiile
teritoriale de protectie a mediului, ca autoritãti pentru protectia
mediului îsi vor deschide conturi pentru veniturile extrabugetare
provenite din încasarea tarifelor la filialele trezoreriei statului
în a cãror razã teritorialã îsi desfãsoarã
activitatea.
Art. 3. - (1) Sumele încasate vor fi utilizate în conformitate
cu prevederile art. 14 din Legea nr. 137/1995, republicatã.
(2) Prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor si protectiei mediului
se pot redistribui unele sume între agentiile de protectie a mediului,
dupã deducerea cotei aferente stimulãrii personalului acestora,
în vederea solutionãrii unor prioritãti pentru activitãtile
prevãzute la art. 14 din Legea nr. 137/1995, republicatã.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantã din prezentul
ordin.
Art. 5. - Directia generalã de resurse si dezvoltare din cadrul
Ministerului Apelor, Pãdurilor si Protectiei Mediului si conducerea
agentiilor teritoriale de protectie a mediului vor aduce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin
se abrogã prevederile art. 3 din Ordinul ministrului apelor, pãdurilor
si protectiei mediului nr. 727/1998 privind taxele de atestare a persoanelor
fizice si juridice pentru efectuarea studiilor de impact si a bilanturilor
de mediu.
Ministrul apelor, pãdurilor
si protectiei mediului,
Romicã Tomescu
Bucuresti, 20 martie 2000.
Nr. 340.
ANEXA Nr. 1
NOMENCLATORUL
cuprinzãnd lucrãrile
si serviciile care se presteazã de autoritãtile pentru protectia
mediului la solicitarea persoanelor fizice sau juridice si care sunt supuse
regimului de tarifare, în conformitate cu dispozitiile Legii nr.
137/19J5 privind protectia mediului, republicatã
SECTlUNEA l
Lucrãri si servicii
care se presteazã de agentiile teritoriale de protectie a mediului
|
|
|
||
|
|
|
||
1. Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea acordului de mediu | Analiza documentatiei care se depune în vederea emiterii acordului de mediu, incluzând, dupã caz, verificarea pe teren | 500.000 | 4.500.000 | 10.000.000 |
2. Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea autorizatiei de mediu | Analiza documentatiei care se depune în vederea emiterii autorizatiei de mediu, incluzând, dupã caz, verificarea pe teren | 1.000.000 | 4.500.000 | 10.000.000 |
3. Emiterea avizului de mediu pentru privatizare, conform prevederilor legale | Analiza documentatiei care se depune si stabilirea obligatiilor de mediu, incluzând, dupã caz, verificarea pe teren | 1.500.000 | 4.500.000 | 10.000.000 |
4. Stabilirea obligatiilor de mediu la schimbarea proprietarilor obiectivelor cu impact asupra mediului | Analiza documentatiei care se depune si stabilirea obligatiilor de mediu, incluzând, dupã caz, verificarea pe teren | 700.000 | 3.000.000 | 10.000.000 |
5. Stabilirea obligatiilor de mediu la schimbarea profilului de activitate, în vederea emiterii: | ||||
5.1. unui nou acord de mediu, în conformitate cu dispozitiile legale | Analiza documentatiei care se depune si, dupã caz, verificarea pe teren | 700.000 | 3.000.000 | 10.000.000 |
5.2. unei noi autorizatii de de mediu, în conformitate cu dispozitiile legale | Analiza documentatiei care se depune si , dupã caz, verificarea pe teren | 700.000 | 3.000.000 | 10.000.000 |
6. Stabilirea obligatiilor de mediu la încetarea definitivã a activitãtii obiectivelor cu impact asupra mediului | Analiza documentatiei care se depune si verificarea pe teren | 700.00 | 3.000.000 | 10.000.000 |
7. Revizuirea acordului sau a autorizatiei de mediu, în conformitate cu procedurile legale | Analiza documentatiei care se depune si verificarea pe teren | 300.000 | 500.000 | 1.000.000 |
8. Reînnoirea acordului sau a autorizatiei de mediu, în conformitate cu procedurile legale | Analiza documentatiei care se depune si verificarea pe teren | 300.000 | 500.000 | 1.000.000 |
9.**) Realizarea de cãtre operatorii economici a sistemelor proprii de automonitorizare a emisiilor cu impact asupra mediului, în conformitate cu dispozitiile legii | Consultatii si asistentã tehnicã de specialitate pentru realizarea sistemelor de automonitorizare a emisiilor la nivelul standardelor europene | 10.000.000 | 15.000.000 | 25.000.000 |
10.**) Introducerea de cãtre operatorii economici a sistemelor de management ecologic si de autoauditare utilizate în Uniunea Europeanã (EMAS sau ISO 14001 ) | Consultatii si asistentã tehnicã de specialitate pentru introducerea sistemelor de management ecologic si de autoauditare în întreprinderile cu impact asupra mediului | 1.000.000 | 5.000.000 | 15.000.000 |
11.**) Identificarea si promovarea proiectelor eligibile pentru finantare în cadrul programelor si instrumentelor de finantare ale Unîunii Europene, ale organismelor si organizatiilor internationale | Identificarea obiectivelor si asigurarea
consultantei si
asistentei tehnice de specialitate pentru promovarea proiectelor eligibile, în conformitate cu criteriile de finantare |
1.000.000 | 5.000.000 | 15.000.000 |
*) 1. Pentru documentatiile depuse
pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului
ordin, conform prevederilor cuprinse la pozitiile nr. 1-8, tarifele se
incaseazã înaintea emiterii acordurilor, autorizatiilor si
avizelor de mediu solicitate.
2. Pentru documentatiile care se
depun dupã data intrãrii în vigoare a prezentului ordin,
pentru lucrãrile si serviciile prevãzute la pozitiile nr.
1-8 tarifele se încaseazã la depunerea documentatiilor.
**) Activitãtile stabilite
la pozitiile nr. 9-11 se pot organiza si desfãsura numai la solicitarea
operatorilor economici interesati si numai în baza unui/unei contract/conventii
sau altei întelegeri oficiale între operatorul economic si
agentia de protectie a mediului.
SECTIUNEA a II-a
Lucrãri si servicii
care se presteazã de compartimentele de specialitate
din Ministerul Apelor, Pãdurilor
si Protectiei Mediului
|
|
(lei) |
1. Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea acordului de mediu | Analiza documentatiei care se depune
în vederea emiterii acordului de mediu,
incluzând, dupã caz, verificarea pe teren |
10.000.000 |
2. Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea autorizatiei de mediu | Analiza documentatiei care se depune,
incluzând, dupã caz, verificarea pe
teren |
10.000.000 |
3. Revizuirea acordului sau a autorizatiei de mediu, în conformitate cu procedurile legale | Analiza documentatiei care se depune si, dupã caz, verificarea pe teren | 1.000.000 |
4. Reînnoirea acordului sau a autorizatiei de mediu, în conformitate cu procedurile legale | Analiza documentatiei care se depune si, dupã caz, verificarea pe teren | 1.000.000 |
5. Emiterea licentei de import/export pentru substantele, produsele si echipamentele supuse controlului international, în conformitate cu reglementãrile si procedurile internationale | Analiza documentatiei în vederea emiterii licentei de import/export | 10.000.000 |
6. Emiterea acordului de mediu pentru importul deseurilor admise la import, în conformitate cu reglementãrile si procedurile nationala si internationale | Analiza documentatiei care se depune
în vederea emiterii acordului de mediu, incluzând, dupã caz, procedurile de notificare, în conformitate cu reglementãrile internationale |
15.000.000 |
7. Emiterea acordului de mediu pentru exportul deseurilor chimice si al altor categorii de deseuri, cu exceptia celor care contin metale, în conformitate cu reglementãrile si procedurile nationale si internationale | Analiza documentatiei care se depune
în vederea emiterii acordului de mediu,
incluzând, dupã, caz, procedurile de notificare, în conformitate cu reglementãrile internationale |
1.000.000 |
8. Emiterea acordului de mediu pentru exportul deseurilor de metale sau cu continut de metale, în conformitate cu reglementãrile si procedurile nationale si internationale | Analiza documentatiei care se depune
în vederea emiterii acordului de mediu,
incluzând, dupã caz, procedurile de notificare, în conformitate cu reglementãrile internationale |
25.000.000 |
9. Emiterea avizului de mediu pentru introducerea în mediul înconjurãtor si pe piatã a organismelor modificate genetic si a produselor rezultate din acestea | Analiza documentatiei care se depune în vederea emiterii avizului de mediu | 10.000.000 |
*) 1 . Pentru documentatiile depuse
pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului
ordin, conform prevederilor pozitiilor nr. 1-9, tarifele se încaseazã
înaintea emiterii acordurilor, autorizatiilor, licentelor si avizelor
solicitate.
2. Pentru documentatiile care se
depun dupã data intrãrii in vigoare a prezentului ordin,
pentru lucrãrile si serviciile prevãzute la pozitiile nr.
1-9 tarifele se încaseazã la depunerea documentatiilor.
SECTIUNEA a III-a
Tarife pentru analize de laborator
si pentru date de mediu*), altele decât cele destinate informãrii
publicului si autoritãtilor
Nr.
crt. |
|
(lei/indicator) |
|
|
|
|
||
1. | Pulberi sedimentabile | 50.000 |
2. | Metale din pulberi sedimentabile | 365.000 |
3. | Pulberi în suspensie | 50.000 |
4. | Metale din pulberi în suspensie | 270.000 |
5. | Analiza solului (metalelor) | 240.000 |
6. | Analiza ionului de metal din apã prin: | |
- metoda colorimetricã | 155.000 | |
- absorbtie atomicã | 290.000 | |
7. | Analiza sulfatilor din apã - metoda colorimetricã | 360.000 |
8 | Determinarea pH - în sol | 30.000 |
- în apã | 25.000 | |
9. | Analiza alcalinitãtii, aciditãtii, conductivitãtii | 35.000 |
10. | Analiza detergentilor | 45.000 |
11. | Analiza CBO5 | 60.000 |
12. | Analiza suspensiilor | 120.000 |
13. | Analiza reziduului fix | 80.000 |
14. | Analiza oxigenului dizolvat | 40.000 |
15. | Analiza nitratilor, nitritilor, amoniului | 45.000 |
16. | Determinarea cianurilor | 80.000 |
17. | Analiza fenolilor | 50.000 |
18. | Analiza S02; N02; NH3; Cl2; HCl | 50.000 |
19. | Analiza O3 | 150.000 |
20. | Evaluarea nivelului de zgomot | 50.000 |
21. | Analize vegetatie - metale | 240.000 |
22. | Analiza pesticidelor | 400.000 |
23. | Analiza fluorului | 60.000 |
24. | Analize biologice | 200.000 |
25. | Analize microbiologice | 250.000 |
26. | Analiza duritãtii | 40.000 |
A. Imisie |
||
1. | Recoltarea si analiza SO2, NOX, O3, parametri meteo | 200.000 |
2. | Recoltarea si analiza pulberilor | 400.000 |
|
||
1. | Recoltarea si analiza hidrocarburilor, S02, NOX, CO, C02, O2, parametri gaz | 200.000 |
2. | Recoltarea si analiza pulberilor | 400.000 |
3. | Recoltare în solutie si analiza altor indicatori | 200.000 |
SECTIUNEA a IV-a
Servicii prestate de Ministerul
Apelor, Pãdurilor si Protectiei Mediului pentru atestarea persoanelor
fizice si juridice în vederea efectuãrii studiilor de impact
asupra mediului si a bilanturilor de mediu
|
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Îndeplinirea atributiilor de secretariat al Comisiei de atestare si atestarea persoanelor fizice si juridice pentru efectuarea studiilor de impact asupra mediului si a bilanturilor de mediu | Verificarea si înscrierea
dosarelor pentru atestare
Analiza documentatiei care se depune pentru atestare si examinare în Comisia de atestare |
1.500.000
12.000.000 |
1.250.000
10.000.000
|
1.000.000
8.000.000 |
750.000
6.000.000 |
500.000
4.000.000 |
250.000
3.000.000 |
2. Reatestarea si/sau promovarea pe un nivel superior de competentã | Analiza documentatiei pentru reatestare si examinare în Comisia de atestare | 10.000.000 | 8.000.000 | 6.000.000 | 4.000.000 | 3.000.000 | 1.500.000 |
*) 1. Tariful pentru verificarea
si înscrierea dosarelor pentru atestare se achitã la depunerea
acestora, în contul special deschis de minister.
2. Tariful pentru analiza documentatiei
care se depune pentru atestare si examinare în Comisia de atestare
se achitã de beneficiarul atestãrii la eliberarea documentelor
de atestare.
3. Tariful pentru analiza documentatiei
pentru reatestare si/sau promovare pe un nivel superior de competentã
se achitã la depunerea documentatiei.
ANEXA Nr. 2
CLASIFICAREA
pe categorii de complexitate
a lucrãrilor si serviciilor în functie de impactul
activitãtii asupra mediului
I. Categoria de complexitate mare
Lucrãrile si serviciile încadrate în categoria de complexitate
mare privesc toate obiectivele cu impact major asupra mediului, dupã
cum urmeazã:
1. Industrii energetice
1.1. Instalatii de ardere cu o putere caloricã de combustie mai
mare de 50 MW
1.2. Rafinãrii de titei si prelucrarea gazelor
1.3. Cuptoare de cocs
1.4. Instalatii de gazeificare si lichefiere a cãrbunilor
1.5. Centrale nuclearoelectrice si alte reactoare nucleare, inclusiv demontarea
sau dezafectarea acestor centrale ori reactoare (cu exceptia statiilor
de cercetare pentru producerea si conversia materialelor fisionabile si
fertile a cãror putere maximã nu depãseste 1 MW de
încercare termicã
permanentã)
1.6. Instalatii pentru:
- producerea si îmbogãtirea combustibilului nuclear
- prelucrarea combustibilului nuclear radioactiv sau a deseurilor cu radioactivitate
ridicatã;
- depozitarea finalã a deseurilor radioactive.
2. Productia si prelucrarea metalelor
2.1. Instalatii de prãjire sau sinterizare a minereului metalic
(inclusiv a zãcãmintelor de sulfuri)
2.2. Instalatii pentru producerea fontei sau a otelului (productia primarã
sau secundarã), inclusiv instalatii pentru turnarea continuã,
cu o capacitate care depãseste 2,5 t/orã
2.3. Instalatii pentru prelucrarea metalelor feroase:
a) laminoare la cald cu o capacitate mai mare de 20 t otel brut/orã;
b) forje cu ciocane, a cãror energie de lovire depãseste
50 kJ/ciocan, iar puterea caloricã dezvoltatã, este mai mare
de 20 MW;
c) aplicarea de straturi protectoare din metal topit, cu o capacitate de
tratare mai mare de 2 t otel brut/orã
2.4. Topitorii pentru metale feroase cu o capacitate mai mare de 20 t/zi
2.5. Instalatii pentru:
a) producerea de metale neferoase brute din zãcãminte, concentrate
sau materii prime secundare, prin procese metalurgice, chimice sau electrolitice;
b) topirea rnetalelor neferoase, inclusiv a aliajelor si produselor recuperate
(rafinare, turnãtorie de fontã etc.).; cu o capacitate de
topire mai mare de 4 t/zi pentru plumb si cadmiu sau de 20 t/zi pentru
toate celelalte metale
2.6. Instalatii pentru tratarea suprafetelor metalelor si materialelor
plastice prin folosirea procedeetor electrolitice sau chimice, la care
volumul recipientelor de tratare depãseste 30 m3.
3. Industria mineralelor
3.1. Instalatii pentru producerea clincherului de ciment în cuptoare
rotative cu o capacitate de productie mai mare de 500 t/zi sau a varului
în cuptoare rotative cu o capacitate de productie care depãseste
50 t/zi ori în alte tipuri de cuptoare cu o capacitate de productie
mai mare de 50 4/zi
3.2. Instalatii pentru producerea azbestului si fabricarea produselor pe
bazã de azbest
3.3. Instalatii pentru fabricarea sticlei, inclusiv a fibrelor pentru producerea
fibrelor de sticlã, cu o capacitate de topire mai mare de 20 t/zi
3.4. Instalatii pentru topirea substantelor minerale, inclusiv pentru producerea
fibrelor minerale, cu o capacitate de topire mai mare de 20 t/zi
3.5. Fabricarea produselor din ceramicã prin ardere, în special
a tiglelor, cãrãmizilor, cãrãmizilor refractare,
dalelor, produselor din ceramicã sau portelan, cu o capacitate de
productie mai mare de 75 t/zi si/sau cu o capacitate a cuptoarelor mai
mare de 4 m3 si cu o densitate stabilitã pentru fiecare cuptor mai
mare de 300 kg/m3.
4. Industria chimicã
4.1. Instalatii chimice pentru producerea de substante chimice organice
de bazã, precum:
a) hidrocarburi (liniare sau ciclice, saturate sau nesaturate, alifatice
sau aromatice);
b) hidrocarburi ce contin oxigen, precum: alcooli, aldehide, cetone, acizi
carboxilici, esteri, eteri, acetati, peroxizi, rãsini epoxidice;
c) hidrocarburi sulfuroase;
d) hidrocarburi ce contin azot, precum: amine, amide, compusi azotosi,
compusi nitro sau nitrati, nitrili, cianati sau izocianati;
e) hidrocarburi continând fosfor;
f) hidrocarburi halogenate;
g) compusi organo-metalici;
h) materiale plastice de bazã (polimeri, fibre sintetice si fibre
pe bazã de celulozã);
i) cauciucuri sintetice;
j) vopsele si pigmenti;
k) agenti de suprafatã si agenti tensioactivi
4.2. Instalatii chimice pentru producerea de substante chimice anorganice
de bazã, precum:
a) gaze, ca de exemplu: amoniac, clor sau acid clorhidric gazos, fluor
sau acid fluorhidric, oxizi de carbon, compusi de sulf, oxizi de azot,
hidrogen, dioxid de sulf, oxiclorurã de carbon;
b) acizi, ca de exemplu: acid cromic, acid hipofluoros, acid fosforic,
acid azotic, acid hipocloros, acid sulfuric, oleum, acizi sulfurosi;
c) baze, ca de exemplu: hidroxid de amoniu, hidroxid de potasiu, hidroxid
de sodiu;
d) metaloizi, oxizi metalici si alti compusi anorganici, ca de exemplu:
carburã de calciu, siliciu, carburã de siliciu
4.3. Instalatii chimice pentru fabricarea îngrãsãmintelor
chimice pe bazã de fosfor, azot sau potasiu (îngrãsãminte
chimice simple sau compuse)
4.4. Instalatii chimice pentru fabricarea produselor fitosanitare de bazã
sau a biocidelor
4.5. Instalatii utilizând procedee chimice sau biologice pentru fabricarea
produselor farmaceutice de bazã
4.6. Instalatii chimice destinate fabricãrii explozibililor
4.7. Instalatii chimice în care se foloseste tratarea chimicã
sau biologicã pentru obtinerea aditivilor alimentari cu proteine,
a fermentilor sau a altor substante proteice.
5. Gestiunea deseurilor
5.1. Instalatii pentru incinerarea, recuperarea, tratarea chimicã
sau depozitarea controlatã a deseurilor periculoase (inclusiv a
deseurilor petroliere), cu o capacitate mai mare de 10 t/zi
5.2. Instalatii pentru incinerarea deseurilor municipale, cu o capacitate
mai mare de 3 t/orã
5.3. Instalatii pentru depozitarea deseurilor nepericuloase, cu o capacitate
mai mare de 50 t/zi
5.4. Depozite controlate de deseuri, care primesc mai mult de 10 t/zi sau
cu o capacitate totalã mai mare de 25.000 t, cu exceptia depozitelor
controlate de deseuri inerte.
6. Alte activitãti
6.1. Instalatii industriale pentru productia de:
a) celulozã din lemn sau alte materiale fibroase;
b) hârtie si carton, cu o capacitate de produciie mai mare de 20
t/zi
6.2. Instalatii pentru pretratare (operatiuni precum spãlare, albire,
mercerizare) sau vopsirea fibrelor ori textilelor, cu o capacitate de tratare
mai mare de 10 t/zi
6.3. Instalatii pentru tãbãcirea blãnurilor si a pieilor,
cu o capacitate de tratare mai mare de 12 t de produse finite/zi
6.4. a) Abatoare cu o capacitate de producere a carcaselor de animale mai
mare de 50 t/zi
b) tratare si prelucrare în scopul fabricãrii produselor alimentare
din:
- materii prime de origine animalã (altele decât laptele),
cu o capacitate de productie mai mare de 75 t/zi;
- materii prime vegetale, cu o capacitate de productie mai mare de 300
t/zi (valoarea medie trimestrialã)
6.5. Instalatii pentru depozitarea sau reciclarea carcaselor de animale
si a deseurilor de animale, cu o capacitate de tratare mai mare de 10 t/zi
6.6. Instalatii pentru cresterea intensivã a pãsãrilor
sau a porcilor, cu mai mult de:
a) 40.000 locuri pentru pãsãri;
b) 2.000 locuri pentru porcii de productie (peste 30 kg); sau
c) 750 locuri pentru scroafe
6.7. Instalatii pentru tratarea suprafetei substantelor, obiectelor sau
produselor, utilizând solventi organici, în particular pentru
finisarea, placarea, acoperirea, degresarea, impermeabilizarea, dimensionarea,
vopsirea, curãtarea sau impregnarea, cu o capacitate de consum mai
mare de 150 kg/orã sau mai mult de 200 t/an
6.8. Instalatii pentru productia de carbon (cãrbune sãrac
în gaze) sau de electrografit, prin incinerare sau grafitizare
6.9. Statii de epurare a apelor uzate menajere, pentru localitãti
cu o populatie de peste 150.000 locuitori
6.10. Porturi comerciale, dane pentru încãrcãri si
descãrcãri, care sunt legate de uscat si de porturi exterioare
si pot primi vase de peste 1.350 t
6.11. Extractia petrolului si a gazelor naturale, acolo unde cantitatea
extrasã depãseste 500 t/zi în cazul petrolului si 50.000
m3/zi în cazul gazelor
6.12. Conducte pentru transportul gazelor, titeiului sau al substantelor
chimice, cu diametrul mai mare de 800 mm si cu o lungime mai mare de 40
km
6.13. Exploatãrile miniere de suprafatã si subterane, cu
o capacitate de productie mai mare de 2.000 t/lunã
6.14. Instalatii de depozitare a produselor petroliere, petrochimice sau
chimice, cu o capacitate mai mare de 200.000 t
6.15. Linii si cabluri de înaltã tensiune, aeriene sau îngropate,
dimensionate pentru puteri mai mari de 220 kW.
II. Categoria de complexitate medie
Lucrãrile si serviciile încadrate în categoria de complexitate
medie privesc toate celelalte obiective, altele decât cele stabilite
la pct. I, pentru care acordul sau autorizatia de mediu se emite pe baza
evaluãrii impactului asupra mediului, prin studiu de impact sau
prin bilant de mediu.
III. Categoria de complexitate micã
Lucrãrile si serviciile încadrate în categoria de complexitate
micã privesc toate obiectivele pentru care acordul sau autorizatia
de mediu se emite fãrã evaluarea impactului asupra mediului,
prin studiu de impact, sau prin bilant de mediu.