P A R T E A I
Anul XI - Nr. 510 LEGI,
DECRETE, HOTARÂRI SI ALTE ACTE Joi, 21 octombrie
1999
SUMAR
HOTARÂRI ALE CAMEREI DEPUTATI7LOR
29. - Hotarâre privind demisia unui deputat
ORDONANTE SI HOTARÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
153. - Ordonanta de urgenta privind autorizarea Ministerului Finantelor de a garanta un împrumut extern în valoare de 50 milioane marci germane pentru Banca de Export-Import a României (EXIM-BANK) - S.A., acordat de catre Kreditanstalt f.r Wiederaufbau pentru realizarea programului dedezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii cu capital majoritar românesc
154. - Ordonanta de urgenta pentru modificarea Art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/1999 privind unele masuri de restructurare financiara a Bancii Agricole - S.A
155. - Ordonanta de urgenta pentru modificarea Art. 101 din Legea asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997
841. - Hotarâre pentru aprobarea unor amendamente la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, încheiat la Washington la 7 octombrie 1991
843. - Hotarâre privind încadrarea pe tipuri a unitatilor de alimentatie publica neincluse în structurile de primire turistice
862. - Hotarâre privind stabilirea datei pentru alegerea primarului în Circumscriptia electorala Baia de Aries, judetul Alba
ACTE ALE BANCII NATIONALE A ROMÂNIEI
27. - Circulara privind ratele dobânzilor platite la rezervele minime obligatorii aferente lunii octombrie 1999 (perioade de aplicare)
HOTARÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
În temeiul Art. 67 alin. (2) si al Art. 68 alin. (2) din ConstitutiaRomâniei,
precum si al Art. 192 din Regulamentul Camerei Deputatilor, republicat,
Camera Deputatilor hotaraste:
Articol unic. - Camera Deputatilor ia act de cererea de demisie prezentata
de domnul George Iulian Stancov, deputat ales în Circumscriptia.electorala
nr. 39 Vâlcea, apartinând Grupului parlamentar Uniunea SocialDemocrata
- Partidul Democrat, si declara vacant locul de deputat detinut
de acesta.
Aceasta hotarâre a fost adoptata de Camera Deputatilor în sedinta
din 18 octombrie 1999, cu respectarea
prevederilor Art. 74 alin. (2) din Constitutia României
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VASILE LUPU
Bucuresti, 18 octombrie 1999.
Nr. 29.
ORDONANTE SI HOTARÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
ORDONANTA
DE URGENTA
privind autorizarea Ministerului
Finantelor de a garanta un împrumut extern în
valoare de 50 milioane marci germane pentru Banca de Export-Import a României(EXIMBANK)
- S.A., acordat de catre Kreditanstalt f.r Wiederaufbau pentru realizareaprogramului
de dezvoltare a întreprinderilor mici si mijlocii cu capital majoritar
românesc
În temeiul Art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Art. 1. - În vederea realizarii programului de dezvoltarea întreprinderilor
mici si mijlocii se autorizeaza Ministerul Finantelor
sa garanteze în numele si în contul statului un împrumut
extern în valoare de 50 milioane marci germane, care
va fi acordat de Kreditanstalt f.r Wiederaufbau Bancii de
Export-Import a României (EXIMBANK) - S.A., precum si
dobânzile, comisioanele si alte costuri aferente.
Art. 2. - Finantarea proiectelor de investitii pentru dezvoltarea întreprinderilor
mici si mijlocii în cadrul acestui împrumut
se realizeaza de catre Banca de Export-Import a României
(EXIMBANK) - S.A. sau de catre bancile participante, cu conditia respectarii
de catre întreprinderile respective, prin proiectele de investitii
prezentate, a criteriilor de
eligibilitate prevazute în acordul de împrumut încheiat
între Banca de Export-Import a
României (EXIMBANK) - S.A.
si Kreditanstalt f.r Wiederaufbau.
Art. 3. - Rambursarea ratelor scadente, a dobânzilor, a
comisioanelor si a altor costuri aferente se va asigura din
surse proprii ale întreprinderilor mici si mijlocii, beneficiare
ale împrumutului.
Art. 4. - Agentia Nationala pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii
asigura urmarirea derularii programului propus pentru întreprinderi
mici si mijlocii si evaluarea rezultateloracestuia în conformitate
cu prevederile Art. 2 alin. (1) lit. c) din
Hotarârea Guvernului nr. 975/1998.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Presedintele Agentiei Nationale
pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii,
Mirel Tariuc
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 19 octombrie 1999.
Nr. 153.
GUVERNUL ROMÂNIEI
ORDONANTA
DE URGENTA
pentru modificarea Art. 1 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/1999 privind
unele masuri de restructurare financiara a Bancii Agricole - S.A.
În temeiul Art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Articol unic. - Alineatul (5) al articolului 1 din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 120/1999 privind unele
masuri de restructurare financiara a Bancii Agricole - S.A.,
publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I,nr. 313
din 30 iunie 1999, se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"(5) Titlurile de stat vor fi emise
în limita plafonului stabilit la alin. (1), la data preluarii efective
a titlurilor de participare de catre Agentia de Valorificare a ActivelorBancare,
si vor fi rascumparate în doua rate anuale egale începând
cu data de 15 iulie 2000. Titlurile
de stat sunt negociabile si poarta o dobânda a
carei rata este egala cu rata medie lunara a dobânzii active
practicate de banci în relatiile cu clientii nebancari. Rata
medie lunara a dobânzii active este calculata de Banca
Nationala a României pe baza datelor transmise de
banci. Dobânda se plateste trimestrial pâna la datade 27 a
lunii urmatoare trimestrului pentru care se face plata."
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Presedintele Agentiei Române
de Dezvoltare,
Sorin Fodoreanu
p. Guvernatorul Bancii Nationale
a României,
Mihai Bogza,
viceguvernator
Agentia de Valorificare a Activelor
Bancare
Dumitru Tataru,
secretar de stat
Bucuresti, 19 octombrie 1999.
Nr. 154.
GUVERNUL ROMÂNIEI
ORDONANTA
DE URGENTA
pentru modificarea Art. 101 din
Legea asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997
În temeiul Art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmatoarea ordonanta de urgenta:
Articol unic. - Literele b) si c) ale alineatului 1 al articolului 101
din Legea asigurarilor sociale de sanatatenr. 145/1997, publicata în
Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 178 din 31 iulie 1997, modificata si completata prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1998, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 6
noiembrie 1998, se modifica dupa cum urmeaza:
"b) 3 membri numiti prin consens de catre asociatiile patronale
reprezentative la nivel national;
c) 3 membri numiti prin consens de catre organizatiile sindicale
reprezentative la nivel national."
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii,
Hajdú Gábor
Presedintele Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate,
Alexandru Ciocâlteu
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 19 octombrie 1999.
Nr. 155.
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTARÂRE
pentru aprobarea unor amendamente
la Acordul de împrumut dintre România si
Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, încheiat
la Washington la 7 octombrie
1991
În temeiul prevederilor Art. 2 al Ordonantei Guvernului nr. 57/1994
pentru ratificarea unui amendament la Acordul
de împrumut dintre România
si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, încheiat
la Washington la
7 octombrie 1991, aprobata prin
Legea nr. 126/1994,
Guvernul României h o t a r a s t e :
Articol unic. - Se aproba amendamentele convenite între
Guvernul României, prin Ministerul Finantelor, si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul
de împrumut încheiat la Washington la 7 octombrie 1991,
ratificat prin Legea nr. 79/1991, dupa cum urmeaza:
1. Se înlocuieste data limita de tragere a împrumutului,mentionata
la Art. 2 sectiunea 2.03, cu data de 30 iunie 1999.
2. Se anuleaza suma de 420.000 USD de la categoria "nealocate" din anexa
nr. 1 la acordul de împrumut.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul sanatatii,
Hajdú Gábor
p. Ministrul afacerilor externe,
Ion Pascu,
secretar de stat
Bucuresti, 14 octombrie 1999.
Nr. 841.
HOTARÂRE
privind încadrarea pe tipuri
a unitatilor de alimentatie publica neincluse
în structurile de primire turistice
În temeiul Art. 107 alin. (1) si (2) din Constitutia României,
Guvernul României h o t a r a s t e :
Art. 1. - Unitatile de alimentatie publica, altele decât cele
definite de Ordonanta Guvernului nr.58/1998 privind organizarea
si desfasurarea activitatii de turism în România, denumite
în continuare unitati independente, se definesc ca tipuri
de unitati de alimentatie publica conform anexei nr. 1.
Art. 2. - Încadrarea pe tipuri a unitatilor independente se
realizeaza de catre agentii economici, în baza unei
declaratii pe propria raspundere,
conform modelului prevazut în
anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) În cazul unitatilor nou-înfiintate declaratiase
depune la primaria locala o data cu cererea pentru obtinerea
autorizatiei de functionare. Aceeasi procedura se utilizeaza
si în cazul schimbarii agentului economic care administreaza
unitatea independenta.
(2) Atunci când survin modificari privind tipul unitatii independente,
în termen de maximum 10 zile agentul economic va întocmi
o noua declaratie, pe care o va depune la
primaria locala.
Art. 4. - Un exemplar al declaratiei agentului economic, confirmat
de primire, se va pastra în permanenta la sediul unitatii
independente, pentru a fi prezentat organelor de control
abilitate, la solicitarea acestora.
Art. 5. - La darea în folosinta a unitatii independente agentul
economic este obligat sa înscrie vizibil pe firma tipul
unitatii.
Art. 6. - Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu
au fost comise în astfel de conditii încât, potrivit
legiipenale, sa fie considerate infractiuni:
a) nerespectarea prevederilor Art. 3;
b) nerespectarea prevederilor Art. 5;
c) nerespectarea reglementarilor legale în vigoare privindconditiile
igienico-sanitare si sanitar-veterinare.
Art. 7. - Contraventiile prevazute la Art. 6 se sanctioneaza
dupa cum urmeaza:
a) faptele prevazute la lit. a), cu amenda de la 500.0000
lei la 1.000.000 lei;
b) fapta prevazuta la lit. b), cu amenda de la 300.000
lei la 500.000 lei;
c) faptele prevazute la lit. c), conform legislatiei sanitare si
sanitar-veterinare în vigoare.
Art. 8.- Contraventiile prevazute la Art. 6 lit. a) si b) se
constata si amenzile se aplica de catre organele de control
abilitate ale administratiei publice locale, iar pentru cele
prevazute la Art. 6 lit. c), de catre organele abilitate ale
Ministerului Sanatatii si ale Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
Art. 9. - Contraventiilor prevazute la Art. 6 le sunt aplicabile prevederile
Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor, cu modificarile ulterioare.
Art. 10. - La solicitarea agentilor economici care doresc
sa ofere servicii pentru turismul organizat prin intermediul agentiilor
de turism, unitatile independente vor fi clasificate pe categorii dupa
aceleasi reguli ca si structurile de primire
turistice, de catre Oficiul de Autorizare si Control în Turism.
Art. 11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta
hotarâre.
Art. 12. - Încadrarea pe tipuri a unitatilor independente,efectuata
în baza Hotarârii Guvernului nr. 233/1992, ramâne
valabila în conditiile în care unitatile nu au suportatmodificari
care au influentat tipologia acestora.
Art. 13. - La data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri
se abroga Hotarârea Guvernului nr. 233/1992 privind clasificarea
pe categorii de încadrare a unitatilor de cazare
si de alimentatie publica, publicata în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 105 din 25 mai 1992, cu modificarile
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
p. Ministrul industriei si comertului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat
p. Presedintele Autoritatii Nationale
pentru Turism,
Dorin Anton
Secretar de stat, seful Departamentului
pentru Administratie Publica Locala,
Vlad Rosca
Bucuresti, 14 octombrie 1999.
Nr. 843.
ANEXA Nr. 1
CARACTERIZAREA
tipurilor de unitati de alimentatie
publica
Ca regula generala, unitatea de alimentatie publica reprezinta
localul public în care se servesc preparate culinare, produse de
cofetarie-patiserie, bauturi, caracterizându-se prin
aceea ca în cadrul lui se îmbina activitatea de pregatire/preparare
cu activitatea de comercializare, însotita de
servicii specifice care asigura consumul acestora pe loc.
1. Restaurant clasic - unitate de alimentatie publica încare
consumatorii sunt serviti cu un variat sortiment de preparate culinare
de cofetarie-patiserie, cafea, bauturi etc.
Pentru crearea unei atmosfere recreative se pot oferi programe artistice
sau alte mijloace de distractie. Personalulde productie si de servire are
o calificare de profil.
2. Restaurant cu specific - unitate de alimentatie publica
care prin amenajari, dotari, tinuta lucratorilor si preparatele culinare
oferite corespunde unui specific local, regional, national (restaurant
"românesc", "moldovenesc", "dobrogean",
"banatean" etc.) sau reprezinta unitati traditionale
- han, crama, coliba, sura etc.
3. Restaurant specializat - unitate de alimentatie publica
în care consumatorilor li se ofera, în principal, unsortiment
specializat de preparate culinare si bauturi, aflat în
permanenta în lista-meniu a unitatii, în conditiile unoramenajari
si dotari clasice sau adecvate structurii sortimentale (vânatoresc,
pescaresc etc.) care formeaza obiectul specializarii.
3.1. Restaurant-zahana - unitate de alimentatie publica
în care se servesc, în special
la comanda, în tot timpul zilei,produse si subproduse din carne neportionate
(organe), pregatite la gratar
si alese de consumatori din vitrinele de expunere
sau de pe platou, o data cu luarea comenzii.
Sortimentul oferit mai poate cuprinde: ciorbe, borsuri, tuslama,
tochitura, salate, dulciuri de bucatarie si bauturi.
3.2. Restaurant lacto-vegetarian, dietetic - unitate de alimentatie
publica în care se desfac în exclusivitate sortimente de preparate
culinare pe baza de lapte si derivate din
lapte, oua, carne de pasare sau de vaca, paste fainoase,
orez, salate din legume, precum si dulciuri de bucatarie,
înghetata si bauturi nealcoolice.
3.3. Restaurant-pensiune - unitate de alimentatie publica
care ofera mai multe variante de meniuri complete cu
baremuri fixe. Bauturile cuprinse în meniu sunt limitate la
sortimentele de racoritoare si ape minerale. Poate functiona
si pe baza de abonament. În
aceste unitati se pot oferi suplimentar diferite sortimente de preparate
si bauturi, inclusiv alcoolice, altele decât
cele cuprinse în cadrul meniurilor zilnice.
4. Braserie - unitate de alimentatie publica care asigura în
tot cursul zilei servirea consumatorilor cu un sortiment mai restrâns
de preparate culinare (preparate reci,minuturi, 1-2 feluri de mâncare),
produse de cofetarie-patiserie si bauturi.
5. Pizzerie - unitate specializata care ofera, cu preponderenta,
sortimente de pizza si de paste fainoase.
Suplimentar se pot oferi gustari, salate, produse de patiserie si sortiment
variat de bauturi, cu preponderenta slab alcoolizate.
6. Berarie - unitate de alimentatie publica caracterizataprin vânzarea
cu preponderenta a berii de diverse sortimente, oferita consumatorilor
în recipiente specifice (tap, halba,
cana, sonde) de diferite capacitati, alaturi de produse si preparate care
se asociaza în consum cu aceasta, precum:
gustari calde si reci, minuturi (din oua, legume etc.),
specialitati de zahana (1-2 preparate). Se mai poate oferi
un sortiment restrâns de bauturi alcoolice, precum si bauturi
nealcoolice.
7. Bar - unitate de alimentatie publica cu program de zi
sau de noapte în care se desfac bauturi alcoolice si nealcoolice,
un sortiment restrâns de produse culinare.
Cadrul ambiental este completat cu program artistic, auditii muzicale,
jocuri electronice si video.
7.1. Bar de zi - unitate care poate functiona ca subunitate distincta
în cadrul restaurantelor, precum si ca unitateindependenta. Ofera
consumatorilor o gama variata de.bauturi alcoolice si nealcoolice, simple
sau în amestec,cafea, gustari în sortiment restrâns,
specialitati de cofetarie.
7.2. Bar de noapte - unitate de alimentatie publica cu caracter
distractiv, având orar de functionare pe timpul noptii.
Prezinta un program variat de divertisment, de music-hall
si dans, iar consumatorilor li se ofera o gama variata
de bauturi, mai ales de cocteiluri, gustari, sortiment restrâns
de preparate la gratar, specialitati de cofetarie-patiserie.
7.3. Café-bar, cafenea - unitati specifice desfacerii, cuprioritate,
a sortimentelor variate de cafea si derivate din ciocolata,
cacao, ceai, bauturi alcoolice fine la pahar, bauturi
racoritoare, sandvisuri, produse de cofetarie-patiserie. În dotarea
unitatilor un rol important revine utilajelor pentru
pregatirea cafelei si, în primul rând, a cafelei expresso.
7.4. Disco-bar, Video-bar, Discoteca - unitati cu profilde divertisment
pentru tineret, divertismentul fiind realizat prin
intermediul muzicii si al dansului, în acest sens unitatea fiind
dotata si amenajata corespunzator. Sortimentele oferite
sunt asemanatoare celor din baruri, cu deosebirea ca
bauturile vor fi prioritar nealcoolice sau slab alcoolizate, având
în vedere ca majoritatea clientelei o reprezinta tineretul.
7.5. Bar biliard - unitate cu profil preponderent recreativ, realizat
prin posibilitatea practicarii biliardului, unde se servesc
bauturi si un sortiment restrâns de sandvisuri, produse de patiserie-cofetarie.
7.6. Snack-bar - unitate de alimentatie publica care asigura
clientilor o servire rapida pe tot parcursul zilei, cu sortiment
restrâns de minuturi, preparate la gratar, produse de
cofetarie-patiserie, bauturi nealcoolice, ceaiuri, cafele si un
sortiment restrâns de bauturi alcoolice. Specific acestuitip de unitate
este prezenta unei tejghele-bar, în spatele careia
preparatele se pregatesc la vederea clientilor, cu un front
de desfacere care sa permita si servirea directa a consumatorilor.
8. Fast-Food - unitate care propune clientelei sale, înprincipal
tineri, o servire rapida de produse, la preturi unitare. Oferta de produse
se reduce la un sortiment limitat si standardizat,
de regula bazat pe un singur produs de baza, si
este prezentata de obicei pe panouri luminoase.
Preparatele sunt preluate de clienti la casa în momentul platii
si consumate pe loc sau în afara unitatii. Produsele sunt
oferite în inventar de servire de unica folosinta.
9. Unitati tip bufet, bodega, birt, rotiserie
9.1. Bufet - unitate de alimentatie publica care functioneaza
de obicei independent sau în incinta unor institutii.
Se ofera, în general, un sortiment restrâns de preparate culinare,
calde si reci, pregatite în bucataria proprie sau
aduse din afara, si de bauturi.
9.2. Bodega - unitate de alimentatie publica cu spatiu restrâns
de servire, de larga accesibilitate, care ofera un sortiment
restrâns de gustari si preparate la gratar, bauturi alcoolice,
servite de regula la pahar, si nealcoolice, cafea. Servirea
se face de regula la tejghea-bar.
9.3. Birt - unitate de alimentatie publica asemanatoare
cu bodega, amplasata de regula în
piete, gari, autogari.
9.4. Rotiserie - unitate de alimentatie publica cu spatiurestrâns
de servire, care ofera clientilor, în principal, produse preparate
la rotisor, salate, sortiment restrâns de bauturi
alcoolice, produse de patiserie-cofetarie, cafea.
Mobilierul caracteristic îl constituie rotisorul amplasat îninteriorul
spatiului de servire si vitrina frigorifica în care sunt
expusi pui si alte specialitati din carne pentru preparat în
prezenta clientilor.
10. Unitati tip pub si bistro
Sunt unitati de alimentatie publica de influenta englezeasca, respectiv
frantuzeasca, care ofera sortimente debauturi si preparate culinare specifice
zonelor de influenta.
11. Cabaret - unitate de alimentatie publica cu caracter de recreere
si divertisment în care se desfasoara spectacole complexe cu valoare
artistica deosebita. Se ofera cosumatorilor
preparate culinare de cofetarie-patiserie,diverse bauturi alcoolice si
nealcoolice. De obicei, suprafata de
servire este realizata în amfiteatru, pentru ca programulartistic
muzical sa poata fi vizionat de la toate mesele.
12. Unitati tip cofetarie, patiserie
Sunt unitati de alimentatie publica care ofera consumatorilor preparate
de cofetarie-patiserie produse în laboratoarele proprii sau în
laboratoarele altor unitati de profil, biscuiti
si produse zaharoase ale producatorilor specializati, bauturi
nealcoolice, cafea, ceai, fructe, produse specifice micului
dejun, precum si diferite sortimente de bauturi fine pentru
consum la domiciliu. Majoritatea unitatilor de acest tip,
pe lânga asigurarea conditiilor pentru consumul pe loc, vinde
si produse pentru consum la domiciliu.
În aceasta tipologie se încadreaza:
12.1. Cofetariile si bomboneriile - unitati specializate învânzarea
de produse de cofetarie-patiserie, sortimente de bomboane.
12.2. Patiserie-placintarie - unitati care vând, în
general, produse de patiserie în stare calda, în acest scop
fiind preferabil ca produsele
sa fie realizate în laboratoarele proprii. La vânzarea acestor
produse se poate oferi si bere.
12.3. Simigerie-covrigarie-gogoserie - unitati cu spatiu
restrâns de servire sau chiosc, amplasate în zone de
trafic pietonal intens, care se pot organiza fie ca spatii ce
reunesc cele trei specialitati, fie ca unitati profilate pe o singura
specialitate. Produsele acestor unitati se vând, de regula,
în stare calda.
13. Ceainarie - unitate de alimentatie publica, specializata în
pregatirea si servirea unei game largi de ceaiuri, alaturi
de care se ofera sandvisuri si produse de cofetarie-patiserie.
14. Restaurantele cu caracter social
Aceste unitati sunt restaurante pentru colectivitati si sunt amplasate
în incinta institutiilor sau se pot organiza ca unitati
independente care livreaza, pe baze contractuale, preparate
culinare la sediul/domiciliul persoanelor juridice/fizice.
Principalele tipuri de restaurante pentru colectivitati sunt:
14.1. Cantina-restaurant - unitate de alimentatie publicaîn
care mesele sunt servite în general pe baza de abonamente pentru
meniuri unice; dotarea acestor unitati se face cu
mobilier si inventar simplu.
14.2. Restaurant cu autoservire (self-service) - unitatede alimentatie
publica cu desfacere rapida, în care consumatorii îsi aleg
si se servesc singuri cu preparate culinare, de
cofetarie-patiserie, cu bauturi, expuse în linii de auto-servire
cu flux dirijat. Consumul produselor are loc la mese.
15. Terasa/gradina de vara - functioneaza în sezonulcald
fie în structura unei unitati de alimentatie publica, fie
ca unitate independenta, de sine statatoare,
oferind un sortiment de bauturi si/sau de preparate specific tipologiei
anterior prezentate.
În cazul în care terasa/gradina de vara functioneaza caunitate
de sine statatoare, agentul economic este obligat sa
înscrie pe firma denumirea "terasa", urmata de tipulunitatii respective
(Terasa-bar, terasa-bufet, terasa-restaurant etc.).
* * *
Pentru unitatile de alimentatie
publica cu activitate complexa, care cumuleaza caracteristici specifice
mai multortipuri, tipul unitatii va fi declarat în functie de activitateapredominanta.
ANEXA Nr. 2
DECLARATIE
Subsemnatul ...................................................., cu domiciliul
în ...................................................,str. .........................................
nr. ....., judetul/sectorul ........, în calitate de*) .......................................la
Societatea Comerciala ............................................., înregistrata
la registrul comertului sub nr. de înmatriculare
........../...../....., cu sediul social în ......................................judetul/sectorul
......................, str.
............................................ nr. .........., declar pe
propria raspundere ca unitatea de alimentatiepublica situata în ..(sediul
unitatii) este de tipul ..........,
având urmatoarele caracteristici functionale:
1. Total suprafata (m 2 ) .............................................,
din care:
- de servire .............................................................;
- de pregatire/predare ............................................;
- de depozitare .......................................................;
- anexe-utilitati ......................................................................;
(birouri, grupuri sanitare, vestiare etc)
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTARÂRE
privind stabilirea datei pentru
alegerea primarului în Circumscriptia electorala Baia de Aries, judetul
Alba
În temeiul prevederilor Art. 7 alin. (1) si (3) din Legea nr. 70/1991
privind alegerile locale, republicata, modificata si completata prin Legeanr.
164/1998,
Guvernul României h o t a r a s t e :
Articol unic. - Se stabileste data de 14 noiembrie 1999 pentru alegerea
primarului în Circumscriptia electorala Baia de Aries, judetul Alba.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Vlad Rosca
Bucuresti, 20 octombrie 1999.
Nr. 862.
ACTE ALE BANCII NATIONALE A ROMÂNIEI
BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
CIRCULARA
privind ratele dobânzilor
platite la rezervele minime obligatorii aferente lunii octombrie 1999 (perioade
de aplicare)
În baza Art. 8 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationalea
României,
în aplicarea prevederilor Regulamentului nr. 4/1998 privind regimulrezervelor
minime obligatorii, republicat,
Banca Nationala a României h o t a r a s t e :
Ratele dobânzilor platite la rezervele minime obligatorii aferente
lunii octombrie 1999 (perioade
de aplicare) sunt:
- 22,5% pentru rezervele minime obligatorii constituite în lei;
- 3,6% pentru rezervele minime obligatorii constituite în dolari
S.U.A.;
- 1,7% pentru rezervele minime obligatorii constituite în euro.
GUVERNATORUL BANCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISARESCU
Bucuresti, 13 octombrie 1999.
Nr. 27.