P A R T E A I
Anul XI - Nr. 122
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 24 martie 1999
SUMAR
LEGI SI DECRETE
41. - Lege pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/1998 privind regularizarea cotelor de capital social în procesul de privatizare a bãncilor
87. - Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/1998 privind regularizarea cotelor de capital social în procesul de privatizare a bãncilor
86. - Decret pentru modificarea Decretului nr. 239/1998 privind numirea în functie a unor magistrati
90. - Decret privind eliberarea din functie a adjunctului directorului Serviciului de Protectie si Pazã
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
174. - Hotãrâre privind acordarea de la bugetul de stat a unor ajutoare financiare pentru construirea unor noi lãcasuri de cult, întretinerea si functionarea unor unitãti de cult cu venituri reduse si pentru sustinerea unor actiuni cu caracter international
188. - Hotãrâre privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
137. - Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masã pentru semestrul I 1999, potrivit prevederilor art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 5/1999
LEGI SI DECRETE
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 130/1998 privind regularizarea cotelor de capital social în procesul
de privatizare a bãncilor
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã Ordonanta Guvernului nr. 130 din
29 august 1998 privind regularizarea cotelor de capital social în
procesul de privatizare a bãncilor, emisã în temeiul
art. 1 pct. 6 lit. b) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului
de a emite ordonante si publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 328 din 29 august 1998, cu urmãtoarea
modificare:
Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Actiunile detinute de societãtile de investitii financiare
la bãncile la care statul este actionar si care sunt supuse procesului
de privatizare, corespunzând capitalului social transferat, în
baza prevederilor Legii nr. 58/1991, din proprietatea statului român
la Fondurile Proprietãtii Private, fac obiectul compensãrii
între societãtile de investitii financiare si Fondul Proprietãtii
de Stat, în conformitate cu prevederile art. 3 din Legea nr. 83/1997,
cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1990, republicatã, pe baza
unor protocoale încheiate în maximum 60 de zile de la data
publicãrii prezentei ordonante în Monitorul Oficial al României.
(2) Protocolul mentionat la alin. (1) va cuprinde: numãrul de actiuni,
modalitatea de compensare si data efectuãrii acestei compensãri."
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 15 octombrie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
ADRIAN NÃSTASE
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 4 martie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
CRISTIAN DUMITRESCU
Bucuresti, 22 martie 1999.
Nr. 41.
DECRET
privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/1998 privind regularizarea cotelor
de capital social în procesul de privatizare a bãncilor
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/1998 privind regularizarea cotelor de capital social în procesul de privatizare a bãncilor si se dispune publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 18 martie 1999.
Nr. 87.
DECRET
pentru modificarea Decretului nr.
239/1998 privind numirea în functie a unor magistrati
În temeiul art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
având în vedere Hotãrârea Consiliului Superior
al Magistraturii nr. 28 din 19 ianuarie 1999,
Presedintele României d e c r e t e a z ã:
Articol unic. - Din anexa la Decretul nr. 239/1998*), lit. A - Judecãtori - Curtea de Apel Bucuresti, se eliminã alineatul privind pe domnul Anghel Viorel.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 18 martie 1999.
Nr. 86.
*) Decretul nr. 239/1998 a fost publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 235 din 26
iunie 1998.
DECRET
privind eliberarea din functie a
adjunctului directorului Serviciului de Protectie si Pazã
În temeiul art. 94 lit. c) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 9 alin. (2) din Legea nr. 191/1998 privind
organizarea si functionarea Serviciului de Protectie si Pazã,
având în vedere propunerea directorului Serviciului de Protectie
si Pazã,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Începând cu data de 5 aprilie 1999 colonelul Bãlan Ion Emil-Marian se elibereazã din functia de adjunct al directorului Serviciului de Protectie si Pazã.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 22 martie 1999.
Nr. 90.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
privind acordarea de la bugetul
de stat a unor ajutoare financiare
pentru construirea unor noi lãcasuri
de cult, întretinerea si functionarea unor unitãti de cult
cu venituri reduse si pentru sustinerea unor actiuni cu caracter international
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã alocarea sumei de 7.625 milioane lei în
vederea completãrii fondurilor proprii, necesare pentru continuarea
lucrãrilor de constructie a unor lãcasuri de cult, precum
si pentru întretinerea si functionarea unor unitãti de cult
cu venituri reduse, potrivit anexei care face parte integrantã din
prezenta hotãrâre.
Art. 2. - Se aprobã alocarea sumei de 3.500 milioane lei Patriarhiei
Române pentru sustinerea unor actiuni cu caracter international,
din care 500 milioane lei pentru Eparhia Ortodoxã Românã
apartinând comunitãtii românesti din Gyula - Ungaria.
Art. 3. - Cu sumele prevãzute la art. 1 si 2 se suplimenteazã
bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte pe anul 1999 din Fondul de
rezervã bugetarã la dispozitia Guvernului.
Art. 4. - Se autorizeazã Ministerul Finantelor sã introducã
modificãrile corespunzãtoare în bugetul de stat pe
anul 1999.
Art. 5. - Secretariatul de Stat pentru Culte si alte organe abilitate de
lege vor controla modul de utilizare, în conformitate cu prevederile
legale, a sumelor prevãzute la art. 1 si 2.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Secretariatul de Stat pentru Culte
Gheorghe F. Anghelescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 18 martie 1999.
Nr. 174.
ANEXÃ
Nr.
crt. |
|
|
- milioane lei - |
|
|||
1. | Arhiepiscopia Clujului, Vadului si Feleacului |
|
|
2. | Mitropolia Sibiului |
|
|
3. | Episcopia de Alba |
|
|
4. | Biserica Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril |
|
|
5. | Mânãstirea Robaia |
|
|
6. | Biserica Ortodoxã Bãsesti |
|
|
7. | Arhiepiscopia Romano-Catolicã Bucuresti |
|
|
8. | Biserica Eroilor |
|
|
|
|||
TOTAL: |
|
HOTÃRÂRE
privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
În temeiul art. 20 alin. (4) din Legea nr. 145/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionalã,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale este organul de specialitate
al administratiei publice centrale care asigurã si coordoneazã
aplicarea strategiei Guvernului în domeniul muncii si protectiei
sociale.
Art. 2. - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale exercitã controlul
aplicãrii unitare a dispozitiilor legale în domeniile sale
de activitate, în unitãtile din sectorul public, mixt si privat.
Art. 3. - În realizarea obiectului sãu de activitate Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale are, în principal, urmãtoarele
atributii:
I. În domeniul legislatiei muncii si protectiei sociale:
a) coordoneazã si asigurã perfectionarea legislatiei în
domeniul muncii si protectiei sociale; elaboreazã si avizeazã
proiectele de acte normative care cuprind propuneri de reglementãri
în domeniul muncii si protectiei sociale;
b) îndeplineste atributiile prevãzute de Legea nr. 130/1996
privind contractul colectiv de muncã, republicatã;
c) urmãreste aplicarea si respectarea legislatiei muncii în
cadrul raporturilor de muncã încheiate de cetãtenii
români care urmeazã sã desfãsoare activitãti
pe teritoriul altor state;
d) organizeazã evidenta muncii si controleazã respectarea
legalitãtii raporturilor de muncã la agentii economici cu
capital social privat sau mixt, precum si la alte categorii de angajatori
care folosesc personal salariat.
II. În domeniul pensiilor si asigurãrilor sociale:
a) aplicã legislatia în domeniul asigurãrilor sociale
de stat; elaboreazã metodologia si realizeazã îndrumarea
în domeniul asigurãrilor sociale;
b) elaboreazã proiecte de acte normative privind crearea si implementarea
sistemului de pensii;
c) administreazã bugetul asigurãrilor sociale de stat si
realizeazã controlul veniturilor si al cheltuielilor bugetului asigurãrilor
sociale de stat;
d) organizeazã sistemul de trimitere la tratament balnear si odihnã
pentru pensionari, precum si pentru salariatii din sistemul bugetar; administreazã
unitãtile de tratament balnear si odihnã ale agricultorilor.
III. În domeniul asistentei sociale si politicilor familiale:
a) coordoneazã sistemul national de asistentã socialã,
initiazã proiecte de acte normative si urmãreste aplicarea
legislatiei în domeniul asistentei sociale;
b) evalueazã la nivel national programele de asistentã socialã
si propune strategia privind politicile familiale pe baza, analizei indicatorilor
sociali;
c) initiazã, coordoneazã si urmãreste realizarea unor
programe de servicii de asistentã socialã, în colaborare
cu administratia publicã localã, cu organizatiile neguvernamentale
si cu alti reprezentanti ai societãtii civile;
d) coordoneazã metodologic activitatea institutiilor specializate
care asigurã servicii comunitare de asistentã socialã,
finantate de la bugetul de stat si de la bugetele locale;
e) asigurã plata ajutoarelor, a alocatiilor familiale si a altor
drepturi bãnesti de la bugetul de stat; pentru care, potrivit legii,
este ordonator principal de credite bugetare;
f) elaboreazã politici familiale si le supune spre aprobare organelor
competente;
g) acordã subventii, în conditiile prevãzute de lege,
asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridicã,
care înfiinteazã si administreazã unitãti de
asistentã socialã.
IV. În domeniul salarial:
a) elaboreazã propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul
din sectorul bugetar si realizeazã controlul aplicãrii legislatiei
din acest domeniu;
b) propune strategii si mãsuri cu privire la salarizarea în
regiile autonome si în societãtile comerciale cu capital integral
sau majoritar de stat;
c) îndeplineste atributiile prevãzute de lege privind constatarea
si aplicarea sanctiunilor în institutiile publice finantate integral
din venituri extrabugetare;
d) colaboreazã cu partenerii sociali si acordã asistentã
de specialitate în acest domeniu;
e) analizeazã si avizeazã actele normative elaborate de ministere
si de alte organe centrale privind cheltuielile de personal în sectorul
regiilor autonome, companiilor si societãtilor nationale, precum
si al institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
V. În domeniul protectiei muncii:
a) elaboreazã metodologia, normele, standardele si indicatorii privind
protectia muncii;
b) autorizeazã, din punct de vedere al protectiei muncii, agentii
economici, certificã echipamentele tehnice, avizeazã echipamentele
individuale de protectie; elaboreazã si urmãreste aplicarea
actelor normative privind încadrarea în grupe de muncã;
c) realizeazã controlul privind aplicarea si respectarea legislatiei
în acest domeniu.
VI. În domeniul promovãrii si asigurãrii respectãrii
drepturilor femeii:
a) urmãreste asigurarea accesului nediscriminator al femeii pe piata
muncii, precum si îmbunãtãtirea conditiilor în
care aceasta îsi desfãsoarã activitatea;
b) propune mãsuri pentru perfectionarea legislatiei în domeniu
si urmãreste aplicarea acestora;
c) în colaborare cu institutiile guvernamentale si neguvernamentale
efectueazã analize si studii referitoare la conditia femeii în
societate, propune solutii pentru eliminarea aspectelor negative constatate.
VII. În domeniul fortei de muncã:
a) elaboreazã politici si programe în domeniul ocupãrii
si formãrii profesionale, colaboreazã cu ministerele si cu
alte organe centrale în acest sens si exercitã controlul asupra
înfãptuirii acestora de cãtre Agentia Nationalã
pentru Ocupare si Formare Profesionalã;
b) elaboreazã si avizeazã proiecte de acte normative în
domeniul ocupãrii si formãrii profesionale;
c) deleagã anual atributiile de ordonator principal de credite pentru
bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj; dupã aprobarea
acestuia, presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionalã;
d) aprobã programele anuale de activitate ale Agentiei Nationale
pentru Ocupare si Formare Profesionalã, propuse de consiliul de
administratie al acesteia;
e) stabileste competentele Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare
Profesionalã în privinta executãrii creantelor bugetare
si acordãrii de înlesniri la plata acestora, în conditiile
legii;
f) urmãreste, pe baza rapoartelor trimestriale si anuale, executia
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj si realizarea programului
de activitate al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionalã;
g) promoveazã programe si propune acorduri si proiecte de colaborare
internationalã în domeniul ocupãrii si formãrii
profesionale a fortei de muncã; identificã si atrage surse
de finantare a acestora.
VIII. Alte domenii de activitate:
a) propune strategii de dezvoltare si solutii de reformã în
domeniul muncii si protectiei sociale, în concordantã cu obiectivele
si principiile de guvernare;
b) îndeplineste atributiile prevãzute de lege privind constatarea
si aplicarea sanctiunilor în unitãtile din sectorul public,
mixt si privat;
c) elaboreazã proiectul bugetului asigurãrilor sociale de
stat si al Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
d) elaboreazã criterii metodologice privind gestiunea personalului
în sectorul bugetar;
e) analizeazã si avizeazã actele normative elaborate de alte
autoritãti ale administratiei publice centrale, precum si cele privind
domeniile ministerului;
f) se preocupã de armonizarea legislatiei nationale în domeniul
muncii si protectiei sociale cu legislatia internationalã;
g) elaboreazã si negociazã acorduri bilaterale în domeniul
circulatiei foriei de muncã si securitãtii sociale;
h) participã la elaborarea instrumentelor juridice multilaterale
în cadrul organizatiilor internationale la care România este
parte;
i) aplicã instrumente juridice internatioanele în domeniul
securitãtii sociale, încheiate de România pânã
în prezent;
j) stabileste cadrul de colaborare multilateralã în domeniul
muncii si protectiei sociale;
k) reprezintã Guvernul României în relatiile cu Organizatia
Internationalã a Muncii, colaborând si cooperând cu
organisme nationale si internationale, guvernamentale si neguvernamentale,
în probleme privind munca si protectia socialã;
l) elibereazã permise de muncã cetãtenilor strãini
si apatrizilor, care, în conditiile legii, urmeazã sã
fie angajati cu contract individual de muncã de cãtre persoane
juridice si fizice cu sediul, respectiv cu domiciliul, în Romãnia;
m) editeazã buletine informative în domeniul muncii si protectiei
sociale; cheltuielile legate de tipãrirea si difuzarea buletinelor
informative vor fi suportate din alocatiile bugetare aprobate Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale.
IX. Îndeplineste orice alte atributii stabilite prin alte acte
normative pentru domeniul sãu de activitate.
Art. 4. - În exercitarea atributiilor sale Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale colaboreazã cu celelalte ministere si organe de specialitate
din subordinea Guvernului, cu alte autoritãti publice si cu organisme
guvernamentale si neguvernamentale.
Art. 5. - Ministerele, celelalte autoritãti ale administratiei publice,
institutiile publice, precum si agentii economici au obligatia de a pune
la dispozitie Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, la cererea acestuia,
documentele, datele si informatiile necesare pentru realizarea atributiilor
sale.
Art. 6. - Ministerul Muncii si Protectiei Sociate poate realiza venituri
proprii din prestãri de servicii de consultantã, studii,
proiecte, publicatii în domeniul sãu de activitate, pe bazã
de tarife stabilite prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale,
precum si din donatii sau sponsorizãri, în conditiile legii.
Art. 7. - (1) Conducerea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se exercitã
de cãtre ministru.
(2) Ministrul muncii si protectiei sociale conduce activitatea ministerului
si îl reprezintã, în exercitarea atributiilor prevãzute
de lege, în raporturile cu autoritãtile administratiei publice,
cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum si cu organisme din
tarã si din strãinãtate.
(3) În exercitarea atributiilor sale ministrul muncii si protectiei
sociale emite ordine, norme si instructiuni.
(4) Ministrul muncii si protectiei sociale este ajutat în activitatea
de conducere a ministerului de 3 secretari de stat. Ministrul si secretarii
de stat sunt functii de demnitate publicã, potrivit legii, si sunt
numiti pe criterii politice.
(5) Secretarii de stat exercitã atributii delegate de ministrul
muncii si protectiei sociale.
(6) Secretarii de stat rãspund, în principal, de domenii,
probleme si activitãti de aceeasi naturã. Rãspunderile
si atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului
muncii si protectiei sociale.
(7) În cazul în care ministrul muncii si protectiei sociale
nu îsi poate exercita, din diferite motive, atributiile curente,
el poate delega competente secretarilor de stat pentru exercitarea acestor
atributii.
Art. 8. - (1) Secretarul general al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
se numeste în functie prin ordin al ministrului muncii si protectiei
sociale.
(2) Functia de secretar general se ocupã prin examen sau prin concurs,
în conditiile legii.
(3) Secretarul general coordoneazã întreaga activitate executivã
a ministerului, îndeplinind atributiile care îi sunt delegate
de ministrul muncii si protectiei sociale; actionând pentru aducerea
la îndeplinire a ordinelor si mãsurilor stabilite de acesta.
(4) Secretarul general poate îndeplini si alte atributii prevãzute
de regulamentul de organizare si functionare a ministerului sau încredintate
de ministrul muncii si protectiei sociale.
Art. 9. - (1) Pe lângã ministrul muncii si protectiei sociale
functioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aprobã prin ordin al ministrului muncii si protectiei
sociale.
(3) Colegiul ministerului se întruneste periodic sub presedintia
ministrului muncii si protectiei sociale, pentru dezbaterea unor probleme
privind activitatea ministerului.
Art. 10. - (1) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale are structura organizatoricã
prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia,
prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, se pot organiza
servicii, birouri sau colective temporare, stabilindu-se numãrul
posturilor de conducere.
(2) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale este de 370, din care 355 posturi sunt finantate
din bugetul de stat si 15 posturi, din bugetul asigurãrilor sociale
de stat.
(3) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã
se stabileste prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.
Art. 11. - Atributiile, sarcinile si rãspunderile personalului din
aparatul propriu al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se stabilesc,
în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã
în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.
Art. 12. - (1) Unitãtile care functioneazã în subordinea,
în coordonarea sau în administrarea Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale, dupã caz, sunt prevãzute în anexa
nr. 2.
(2) Înfiintarea sau desfiintarea unitãtilor subordonate Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale se face în conditiile legii.
(3) Principalele atributii, sarcini si rãspunderi ale unitãtilor
subordonate Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se stabilesc prin
regulamentul de organizare si functionare a acestora, aprobat prin ordin
al ministrului muncii si protectiei sociale.
(4) Repartizarea numãrului maxim de posturi prevãzut în
anexa nr. 2 pe unitãtile subordonate ministerului se aprobã
prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.
(5) Structura organizatoricã, normativele de personal, criteriile
de constituire a compartimentelor si statele de functii ale unitãtilor
subordonate ministerului se aprobã prin ordin al ministrului muncii
si protectiei sociale.
Art. 13. - (1) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale utilizeazã
un parc propriu de transport pentru aparatul ministerului si pentru unitãtile
subordonate, care se stabileste potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) Pentru activitatea specificã de control privind aplicarea si
respectarea legislatiei în domeniul protectiei muncii la unitãtile
din Delta Dunãrii, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale utilizeazã
o salupã, cu un consum lunar mediu de carburant de 1.500 litri,
precum si o ambarcatiune cu motor pentru interventii urgente la accidentele
de muncã, cu un consum lunar mediu de carburant de 200 litri.
Art. 14. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantã din prezenta
hotãrâre.
Art. 15. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 448/1994 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale,
republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 268 din 20 noiembrie 1995, cu modificãrile si completãrile
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 23 martie 1999.
Nr. 188.
ANEXA Nr. 2
UNITÃTILE
care functioneazã în
subordinea, în coordonarea sau în administrarea Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale
A. În subordine
I. Unitãti cu personalitate juridicã, finantate din
bugetul de stat (4.100 de posturi)
1. Directii generale de muncã si protectie socialã judetene
si a municipiului Bucuresti - servicii publice descentralizate
2. Inspectorate de stat teritoriale pentru protectia muncii
3. Unitãti de asistentã socialã:
- Centrul Social "gavroche" de Integrare Familialã pentru Copii
- Cãminul pentru Pensionari Alba lulia
- Cãminul pentru Pensionari Sibiu
4. Oficiul Muncii
5. Centru-Pilot de Asistentã si Protectie a Victimelor Violentei
în Familie
6. Centrul de Informare si Consultantã pentru Familie
7. Institutul National de Expertizã Medicalã si Recuperare
a Capacitãtii de Muncã
II. Unitãti sau activitãti finantate din bugetul asigurãrilor
sociale de stat (1.380 de posturi)
1. Oficiul Central de Platã a Pensiilor, unitate cu personalitate
juridicã
2. Activitatea de control asupra încasãrii veniturilor si
efectuãrii cheltuielilor din bugetul asigurãrilor sociale
de stat, din aparatul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si al directiilor
generale de muncã si protectie socialã judetene si a municipiului
Bucuresti
3. Activitãti pentru plata drepturilor de asigurãri sociale
din cadrul directiilor generale de muncã si protectie socialã
judetene si a municipiului Bucuresti
III. Unitãti sau activitãti finantate din venituri
extrabugetare
1. Centrul de Monitorizare a Unitãtilor cu Risc Profesional, unitate
cu personalitate juridicã (12 posturi)
2. Activitatea camerelor de muncã din cadrul directiilor generale
de muncã si protectie socialã judetene si a municipiului
Bucuresti, finantatã din sumele încasate din comisionul de
1% pentru activitãtile prevãzute la art. 5, 6 si 12 din Legea
nr. 83/1995 privind unele mãsuri de protectie a persoanelor încadrate
în muncã (2.150 de posturi).
B. În coordonare
I. Unitãti cu personalitate juridicã în coordonare,
finantate din venituri extrabugetare
1. Institutul National de Cercetare Stiintificã în Domeniul
Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.D.M.P.S. Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii
- I.N.C.D.P.M. Bucuresti
3. Revista pentru protectia muncii "obiectiv"
II. Unitãti cu personalitate juridicã în coordonare
metodologicã, finantate din bugetele locale
- Cãminele pentru pensionari din judete si din municipiul Bucuresti.
C. Unitãti cu personalitate juridicã în administrare
- Unitãti de tratament balnear si de odihnã ale agricultorilor,
autofinantate.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind stabilirea valorii nominale
indexate a unui tichet de masã pentru semestrul I 1999, potrivit
prevederilor art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind
acordarea tichetelor de masã, aprobate prin Hotãrârea
Guvernului nr. 5/1999
Ministrul muncii si protectiei sociale,
având în vedere prevederile art. 31 din Normele de aplicare
a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, aprobate
prin Hotãrârea Guvernului nr. 5/1999,
în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului
nr. 448/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:
Articol unic. - Pentru semestrul I 1999 valoarea nominalã indexatã a unui tichet de masã, stabilitã potrivit prevederilor art. 31 alin. (2), (4) si (5) din Normele de aplicarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 5/1999, este de 16.000 lei.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 12 martie 1999.
Nr. 137.