P A R T E A I
Anul XI - Nr. 39
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 29 ianuarie 1999
SUMAR
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
7. - Ordonantã pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Administratia Nationalã a Drumurilor (A.N.D.) pentru finantarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a III-a, semnat la Luxemburg la 21 iulie 1998, si la Bucuresti, la 24 iulie 1998
Acord de împrumut între România si Banca Europeanã de Investitii si Administratia Nationalã a Drumurilor (A.N.D.)
16. - Ordonantã pentru aprobarea Programului prioritar de constructie a autostrãzilor din România
17. - Ordonantã privind constituirea, organizarea si functionarea Serviciului Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol si Salvare
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
ORDONANTÃ
pentru ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii
si Administratia Nationalã a Drumurilor (A.N.D.) pentru finantarea
Proiectului de reabilitare a drumurilor,
etapa a III-a, semnat la Luxemburg la 21 iulie 1998, si la Bucuresti, la
24 iulie 1998
În temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si al art. 1 pct. 1 lit. i) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Art. 1. - Se ratificã Acordul de împrumut dintre România
si Banca Europeanã de Investitii si Administratia Nationalã
a Drumurilor (A.N.D.), în valoare de 225 milioane euro echivalent,
pentru finantarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a III-a,
semnat la Luxemburg la 21 iulie 1998, si la Bucuresti, la 24 iulie 1998.
Art. 2. - (1) Se autorizeazã Guvernul României ca, prin Ministerul
Finantelor, de comun acord cu Banca Europeanã de Investitii, sã
introducã, pe parcursul derulãrii împrumutului, în
raport de conditiile concrete ale derulãrii acordului de împrumut,
amendamente la continutul acestuia care
privesc realocãri de fonduri, modificãri în structura
împrumutului, pe categorii si componente, modificãri de termene,
precum si orice alte modificãri care nu sunt de naturã sã
sporeascã obligatiile financiare ale României fatã
de Banca Europeanã de Investitii sau sã determine noi conditionãri
economice fatã de cele convenite initial între pãrti.
(2) Guvernul României va raporta periodic Parlamentului României
despre amendamentele introduse, în cadrul Raportului privind datoria
publicã externã a României.
Art. 3. - (1) Fondurile necesare rambursãrii creditului, plãtii
dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente împrumutului
se vor asigura de la bugetul de stat, prin includerea acestora în
bugetul Ministerului Transporturilor.
(2) Contributia cu fonduri a pãrtii române la realizarea lucrãrilor
de investitii finantate prin împrumutul Bãncii Europene
de Investitii, mentionat la art. 1, constând în contravaloarea
taxelor si impozitelor percepute pe teritoriul tãrii, precum si
contravaloarea altor costuri locale care nu se pot plãti din împrumutul
extern, se va asigura din Fondul special al drumurilor publice.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Rãzvan Ungureanu,
secretar de stat
p. Ministrul lucrãrilor publice
si amenajãrii teritoriului,
László Borbély,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 7.
Acord de împrumut
între România si Banca
Europeanã de Investitii si Administratia Nationalã a Drumurilor
(A.N.D.)
ORDONANTÃ
pentru aprobarea Programului prioritar
de constructie a autostrãzilor din România
În temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si al art. 1 pct. 8 lit. b) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Art. 1. - Se aprobã Programul prioritar de constructie a autostrãzilor
din România prevãzut în anexa, care face parte integrantã
din prezenta ordonantã.
Art. 2. - Tronsoanele de autostrãzi prevãzute în anexã
sunt lucrãri de interes national si constituie utilitate publicã,
expropriator fiind statul român, prin Regia Autonomã "Administratia
Nationalã a Drumurilor din România" de sub autoritatea Ministerului
Transporturilor.
Art. 3. - Delimitarea terenurilor, a culoarelor si a amplasamentelor necesare
pentru realizarea tronsoanelor de autostrãzi se realizeazã
în baza documentatiei de urbanism si amenajare a teritoriului, aprobatã
potrivit legii, a studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice.
Art. 4. - (1) Terenurile aflate în proprietatea publicã a
statului, judetului, municipiului, orasului sau comunei, pe care se executã
tronsoane de autostradã, inclusiv cele destinate amplasãrii
instalatiilor, clãdirilor si dotãrilor aferente, se trec
în administrarea Regiei Autonome "Administratia Nationalã
a Drumurilor din România", prin hotãrâre a Guvernului.
Terenurile aflate în proprietatea privatã
a judetului, municipiului, orasului sau comunei ori a persoanelor fizice
sau juridice se expropriazã potrivit dispozitiilor art. 21-40 din
Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauzã de utilitate
publicã si intrã în proprietatea publicã a statului.
(2) Terenurile aflate în proprietatea privatã a statului pe
care se executã tronsoane de autostradã, inclusiv cele destinate
amplasãrii instalatiilor, clãdirilor si dotãrilor
aferente si terenurile expropriate potrivit prevederilor alin. (1) se trec
în administrarea Regiei Autonome "Administratia Nationalã
a Drumurilor din România", prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 5. - Pentru terenurile prevãzute la art. 4 nu se percep taxe
sau impozite.
Art. 6. - Finantarea Programului prioritar de constructie a autostrãzilor
din România se asigurã de la bugetul de stat, din credite
externe si din alte surse legal constituite, pe bazã de documentatii
tehnico-economice aprobate potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 16.
ANEXÃ
PROGRAMUL
prioritar privind constructia de
autostrãzi în România
· Tronsoane de autostradã amplasate pe coridoarele europene de transport nr. IV si IX:
1. Bucuresti - Pitesti |
|
|
(reabilitarea autostrãzii existente
care
este în lucru) |
2. Bucuresti - Constanta | = | 201 km | (continuarea executiei lucrãrilor
între-
rupte pe tronsonul Bucuresti - Fetesti, lucrãri noi pe tronsonulCernavodã - Constanta si modernizarea tronsonului Fetesti - Cernavodã) |
3. Centura Bucuresti-Sud |
|
|
|
4. Pitesti - Nãdlac |
|
|
|
5. Bucuresti - Buzãu
-
Focsani - Albita |
= | 380 km |
ORDONANTÃ
privind constituirea, organizarea
si functionarea "Serviciului Public de Radiocomunicatii Navale de Apel,
Pericol si Salvare"
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României, ale art. 4 alin. (4) si art. 6 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996 si ale art. 1 pct. 7 lit. a) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Art. 1. - (1) Activitatea de radiocomunicatii navale de apel, pericol si
salvare se constituie, se organizeazã si functioneazã ca
serviciu public de interes national si are ca scop ocrotirea si salvarea
de vieti omenesti pe mare.
(2) Serviciul Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol si Salvare
se presteazã fãrã percepere de taxe sau de tarife
si constã în:
a) îndeplinirea angajamentelor de trafic de radiocomunicatii navale
de apel, pericol si salvare care revin României în conformitate
cu conventiile internationale la care este parte;
b) ascultarea continuã pe frecventele internationale de apel si
pericol;
c) transmiterea de semnale de alarmare, în caz de receptionare a
unui mesaj de pericol;
d) alarmarea factorilor responsabili de la uscat, în caz de receptionare
a unui semnal de pericol de la o navã;
e) transmiterea situatiei meteo;
f) transmiterea de avize pentru navigatori.
Art. 2. - Serviciul Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol
si Salvare se organizeazã permanent pe frecventele de radio alocate
acestui scop: 490 kHz, 500 kHz, 510 kHz, 2.174,5 kHz, 2.182 kHz, 2.187,5
kHz, 4.209,5 kHz, 8.414,5 kHz si 156,8 MHz, 156,525 MHz. Licentele pentru
operarea pe aceste frecvente se acordã gratuit.
Art. 3. - Serviciul Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol
si Salvare se asigurã de Compania Nationalã de Radiocomunicatii
Navale "radionav" - S.A. Constanta, pe o duratã de 10 ani.
Art. 4. - Cheltuielile curente aferente desfãsurãrii activitãtii
Serviciului Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol si Salvare
se finanteazã de la bugetul de stat, în limita sumelor prevãzute
cu aceastã destinatie în bugetul Ministerului Transporturilor.
Art. 5. - În scopul achizitiei de echipamente destinate mentinerii
standardului tehnic si a capacitãtii de trafic radio a Serviciului
Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol si Salvare, Compania
Nationalã de Radiocomunicatii Navale "radionav" - S.A. Constanta
poate primi alocatii de la bugetul de stat pentru cheltuieli de capital,
în limita sumelor prevãzute cu aceastã destinatie în
bugetul Ministerului Transporturilor.
Art. 6. - Dupã perioada prevãzutã la art. 3, Serviciul
Public de Radiocomunicatii Navale de Apel, Pericol si Salvare poate fi
concesionat, prin grija Ministerului Transporturilor, conform prevederilor
legale, agentilor economici care dispun de dotarea necesarã bunei
desfãsurãri a acestei activitãti si de personal calificat.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 17.