P A R T E A I
Anul XI - Nr. 36
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 29 ianuarie 1999
SUMAR
DECIZII
3. - Decizia privind convocarea Camerei Deputatilor
4. - Decizia privind convocarea Senatului în sesiune ordinarã
DECRETE
45. - Decret privind aprobarea unor gratieri individuale
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
5. - Ordonantã privind declararea municipiului Sibiu si a zonei înconjurãtoare ca obiectiv de interes national
9. - Ordonantã pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru autoritãtile si institutiile publice
10. - Ordonantã pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar
11. - Ordonantã privind aprobarea plafonului de îndatorare publicã externã a României pentru anul 1999
12. - Ordonantã pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente
13. - Ordonantã pentru modificarea alin. 1 al art. 3 din Legea nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plângerilor, asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor
14. - Ordonantã privind unele mãsuri specifice pentru asigurarea resurselor Fondului special al drumurilor publice si executarea silitã a creantelor la bugetul acestui fond
15. - Ordonantã privind înfiintarea Academiei Române de Aviatie
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
55. - Ordin al ministrului finantelor privind aprobarea formularelor specifice cu regim special utilizate în comercializarea alcoolului, bãuturilor alcoolice, produselor din tutun si a sortimentelor de cafea
DECIZII
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
DECIZIE
privind convocarea Camerei Deputatilor
În temeiul art. 63 alin. (1) si (3) din Constitutia României,
Camera Deputatilor este convocatã în prima sesiune ordinarã a anului 1999, în ziua de 1 februarie, ora 14,00.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ION DIACONESCU
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 3.
DECIZIE
privind convocarea Senatului în
sesiune ordinarã
În temeiul art. 63 alin. (1) si (3) din Constitutia României,
se convoacã Senatul în prima sesiune ordinarã a anului 1999, în ziua de 1 februarie, ora 15,00.
PRESEDINTELE SENATULUI
PETRE ROMAN
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 4.
DECRETE
DECRET
privind aprobarea unor gratieri
individuale
În temeiul art. 94 lit. d) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Se gratiazã pedeapsa aplicatã urmãtorilor
condamnati:
- Brundean Ana
- Brundean Gheorghe
- Mazãre Gheorghe
- Nicoarã Cãlin
- Sãcrieru Cãtãlin
- Ulanovschi Ion-Dan
- Vãleanu Mircea.
Art. 2. - Se gratiazã restul rãmas neexecutat din pedeapsa
aplicatã urmãtorilor condamnati:
- Burcea Paul-Marinel
- lon Virgil
- Matei Gheorghe
- Munteanu Gheorghe.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Bucuresti, 26 ianuarie 1999.
Nr. 45.
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
ORDONANTÃ
privind declararea municipiului
Sibiu si a zonei înconjurãtoare ca obiectiv de interes national
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si ale art. 1 pct. 1 lit. r) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Art. 1. - Se declarã ca obiectiv de interes national municipiul
Sibiu si zona delimitatã potrivit anexei nr. 1, pentru lucrãrile
de restaurare, consolidare, conservare si punere în valoare a monumentelor
istorice, respectiv pentru lucrãrile publice de reabilitare a constructiilor,
echipamentelor si infrastructurii.
Art. 2. - (1) Se constituie Comitetul "sibiu 2000", format din reprezentanti
ai Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor, Ministerului Lucrãrilor
Publice si Amenajãrii Teritoriului, Autoritãtii Nationale
pentru Turism, Departamentului pentru Administratie Publicã Localã
si ai autoritãtilor administratiei publice locale, dupã caz.
(2) Comitetul "sibiu 2000" are rolul de a coordona actiunile întreprinse
de autoritãtile pe care le reprezintã pentru realizarea lucrãrilor
prevãzute la art. 1 si de a propune Guvernului mãsurile prin
care sã fie aplicatã strategia de dezvoltare a municipiului
Sibiu si a zonei înconjurãtoare.
(3) Comitetul "sibiu 2000" va stabili si va urmãri în unitãtile
administrativ-teritoriale prevãzute în anexa nr. 2 îndeplinirea
obiectivelor pe termen scurt, respectiv va elabora strategia de realizare
a lucrãrilor pe termen lung, având în vedere, cu precãdere:
a) reabilitarea constructiilor, echipamentelor si infrastructurii, precum:
dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Sibiu, modernizarea
DN1, construirea soselei de centurã a municipiului Sibiu, rectificarea
si modernizarea cãilor de rulare a cãilor ferate, asfaltarea
cãilor de acces în zonele turistice, repararea drumului turistic
"trtransfãgãrãsan",
refacerea retelei de apã, canal, gaz, curent electric, telefonie
în întregul centru istorie al Sibiului, realizarea unui sistem
de drenaje care sã protejeze imobilele si centurile de fortificatii
din rezervatia de arhitecturã medievalã Sibiu, asfaltarea
si modernizarea strãzilor interioare în pãmânt
aflate în zona centralã a municipiului Sibiu;
b) reabilitarea obiectivelor turistice din zonã;
c) restaurarea si introducerea în circuitul turistic a unor clãdiri
monument istoric;
d) crearea conditiilor necesare repopulãrii si reabilitãrii
zonelor rurale pãrãsite care dispun de un patrimoniu cultural
bogat si de potential agroturistic.
Art. 3. - Pentru finantarea lucrãrilor prevãzute la art.
1 se vor utiliza:
a) sume alocate cu aceastã destinatie de la bugetul de stat si de
la bugetele judetene, municipale, orãsenesti sau comunale, dupã
caz;
b) sume alocate din Fondul National de Dezvoltare Regionalã, Fondul
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, precum si din alte
fonduri constituite potrivit legii;
c) sume alocate de organisme internationale, precum si de organizatii neguvernamentale;
d) sponsorizãri, donatii si alte liberalitãti, potrivit legii;
e) alte surse, potrivit legii.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantã din prezenta ordonantã.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul culturii,
Ion Caramitru
p. Ministrul lucrãrilor publice
si amenajãrii teritoriului,
László Borbély
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publicã Localã,
Vlad Rosca
Presedintele
Autoritãtii Nationale pentru
Turism,
Sorin Frunzãverde
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 5.
LISTA
cuprinzând unitãtile
administrativ-teritoriale în care vor fi efectuate, cu precãdere,
lucrãri de reabilitare a obiectivelor turistice, de introducere
în circuitul turistic a unor
monumente istorice si de reabilitare a zonelor rurale
JUDETUL SIBIU
Agnita | Chirpãr | Merghindeal | Rosia |
Apoldu de Jos | Cârta | Miercurea Sibiului | Sãliste |
Altâna | Cisnãdie | Mihãileni | Seica Mare |
Atel | Copsa Micã | Mosna | Selimbãr |
Avrig | Cristian | Nocrich | Slimnic |
Axente Sever | Dârlos | Ocna Sibiului | Sura Micã |
Biertan | Gura Râului | Orlat | Sura Mare |
Bârghis | Iacobeni | Poiana Sibiului | Tãlmaciu |
Brãdeni | Loamnes | Poplaca | Tilisca |
Brãteiu | Marpod | Porumbacu de Jos | Valea Viilor |
Bruiu | Medias | Rãsinari | Vurpãr |
ORDONANTÃ
pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de
cheltuieli pentru autoritãtile si institutiile publice
În temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si al art. 1 pct. 2 lit. j) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Articol unic. - Ordonanta Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea
unor normative de cheltuieli pentru autoritãtile si institutiile
publice, publicatã în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 245 din 30 august 1994, aprobatã si modificatã
prim Legea nr. 13/1995, cu modificãrile ulterioare, se modificã
si se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În anexa nr. 1, punctul 2 de la litera A a Capitolului I,
precum si punctul 3 de la litera A a Capitolului II se completeazã
cu functiile de "secretari generali si secretari generali adjuncti".
2. Nota la anexa nr. 1 se completeazã cu un nou alineat, dupã
alineatul 1, cu urmãtorul cuprins:
"Limitele maxime de cheltuieli prevãzute în anexa nr. 1 pot
fi majorate cu pânã la 70%, în situatii justificate,
de cãtre ministri de stat si ministri, prin ordin, numai în
cazul actiunilor organizate la nivelul acestora."
3. În anexa nr. 2, Capitolul I, litera A, dupã punctul
3 se introduce punctul 31 cu urmãtorul cuprins:
"31. secretari generali si secretari generali adjuncti - 1 autoturism."
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneazã:
Ministru de stat, ministrul justitiei,
Valeriu Stoica
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 9.
ORDONANTÃ
pentru completarea Ordonantei Guvernului
nr. 32/1995 privind timbrul judiciar
În temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si al art. 1 pct. 2 lit. i) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã :
Articol unic. - Alineatul 2 al articolului 8 din Ordonanta Guvernului
nr. 32/1995 privind timbrul judiciar, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 30 august 1995, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 106/1995, publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 21 noiembrie
1995, modificatã si completatã prin Legea nr. 123/1997, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 11
iulie 1997, modificatã prin Ordonanta Guvernului nr. 10/1998, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 30 ianuarie
1998, care a fost aprobatã si modificatã prin Legea nr. 120/1998,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 225 din 18 iunie 1998, se completeazã si va avea urmãtorul
cuprins:
"De asemenea, din veniturile provenind din vânzarea timbrului judiciar
se vor asigura sumele necesare pentru construirea si cumpãrarea
de locuinte de serviciu, pentru efectuarea cheltuielilor de protocol ale
Ministerului Justitiei, precum si pentru plata specialistilor si a colaboratorilorexterni,
care participã la elaborarea unor proiecte de coduri si a altor
acte normative importante pentru activitatea justitiei. Sumele alocate
pentru efectuarea actiunilor de protocol se stabilesc, în functie
de necesitãti, prin ordin al ministrului justitiei, fãrã
a fi aplicabile limitele maxime prevãzute în anexa nr. 1 la
Ordonanta Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de
cheltuieli pentru autoritãtile si institutiile publice."
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneazã:
Ministru de stat, ministrul justitiei,
Valeriu Stoica
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 10.
ORDONANTÃ
privind aprobarea plafonului de
îndatorare publicã externã a României pentru
anul 1999
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si ale art. 1 pct. 1 lit. f) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã :
Articol unic. - Plafonul de îndatorare publicã externã
a României pentru anul 1999 se stabileste la suma de 3.100 milioane
dolari S.U.A.
Se autorizeazã Guvernul si Banca Nationalã a României
sã contracteze si sã garanteze în anul 1999 împrumuturi
financiare externe în limita sumei prevãzute la alin. 1, în
scopul asigurãrii resurselor valutare necesare finantãriiinvestitiilor
în cadrul procesului de relansare economicã, aprovizionãrii
cu materii prime de bazã de strictã importantã si
cresterii rezervelor valutare ale statului.
Guvernul va informa, semestrial, Parlamentul asupra derulãrii creditelor
contractate potrivit alin. 1, conditiilor de contractare, garantiilor acordate
si modului de folosire.
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneazã:
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 11.
ORDONANTÃ
pentru modificarea Ordonantei Guvernului
nr. 20/1994 privind mãsuri
pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente
În temeiul, prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României, precum si al prevederilor art. 1 pct. 8 lit. a) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã :
Art. I. - Articolul 6, litera a), liniuta a treia din Ordonanta
Guvernului nr. 20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului
seismic al constructiilor existente, aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 82/1995, republicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 150 din 15 aprilie 1998, se modificã
si va avea urmãtorul cuprins:
"- credite bancare cu o duratã de rambursare de pânã
la 20 de ani, pentru consolidarea elementelor structurale sau a sistemului
structural în ansamblu si, dupã caz, a elementelor nestructurale
ale constructiei existente si/sau introducerea unor elemente structurale
suplimentare, inclusiv desfacerea si refacerea instalatiilor, echipamentelor
si finisajelor aferente.
În acest, scop, Casa de Economii si Consemnatiuni poate acorda credite
bancare, cu respectarea prevederilor legale si a normelor interne de creditare.
Creditele se acordã cu o dobândã egalã cu dobânda
la depunerile pe termen de un an, acordatã de Casa de Economii si
Consemnatiuni populatiei, la care se adaugã o marjã de 5
puncte procentuale, dobândã care se suportã:
· 5%, de cãtre beneficiarul creditului;
· diferenta pânã la nivelul total al dobânzii,
inclusiv marja de 5 puncte procentuale, prin transferuri de la bugetul
de stat.
Casa de Economii si Consemnaiiuni nu va percepe nici un comision asupra
creditelor acordate.
Modul de derulare a finantãrii se stabileste prin conventie încheiatã
între Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului,
Departamentul pentru Administratie Publicã Localã si Casa
de Economii si Consemnatiuni, cu avizul Ministerului Finantelor.
În limita transferurilor de la bugetul de stat, aprobate anual cu
aceastã destinatie în bugetul Ministerului Lucrãrilor
Publice si Amenajãrii Teritoriului, acesta va repartiza Casei de
Economii si Consemnatiuni sumele aferente diferentei de dobândã
pentru creditele acordate si pentru cele care urmeazã a fi acordate
în anul respectiv.
Casa de Economii si Consemnatiuni va stabili instructiuni corespunzãtoare
privind calculul, evidenta si raportarea dobânzii subventionate la
creditele acordate, rãspunzând pentru corecta determinare
a diferentei de dobândã solicitate ce se suportã din
transferuri de la bugetul de stat.
Pânã la rambursarea integralã a creditului, se instituie
ipotecã asupra locuintei. În cazul vânzãrii locuintei,
din pretul convenit se asigurã rambursarea integralã a creditului,
inclusiv a dobânzilor aferente, conform evidentei bancare de la data
vânzãrii locuintei. Radierea ipotecii se face numai cu dovada
achitãrii integrale a creditului bancar acordat si a dobânzilor
aferente."
Art. II. - În termen de 60 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Lucrãrilor Publice
si Amenajãrii Teritoriului în colaborare cu Departamentul
pentru Administratie Publicã Localã si cu Ministerul Finantelor
vor elabora Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.
20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor
existente, republicatã, cu modificãrile ulterioare, si le
vor supune aprobãrii Guvernului.
Art. III. - Ordonanta Guvernului nr. 20/1994, republicatã,
cu modificãrile si completãrile aduse prin prezenta ordonantã,
se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministrul lucrãrilor publice
si amenajãrii teritoriului,
László Borbély
secretar de stat
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publicã Localã,
Vlad Rosca
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 12.
ORDONANTÃ
pentru modificarea alin. 1 al art.
3 din Legea nr. 105/1997 pentru
solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plângerilor asupra
sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale
organelor Ministerului Finantelor
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României, precum si al art. 1 pct. 2 lit. g) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Articol unic. - Alineatul 1 al articolului 3 din Legea nr. 105/1997
pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plângerilor
asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere
ale organelor Ministerului Finantelor, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 30 iunie 1997, se modificã
dupã cum urmeazã:
"Împotriva hotãrârii se poate depune, în termen
de 15 zile de la data comunicãrii acesteia, la organele care au
emis hotãrârea, contestatie care se solutioneazã de
directia generalã a finantelor publice si controlului financiar
de stat judeteanã sau a municipiului Bucuresti, dupã caz."
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneazã:
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 13.
ORDONANTÃ
privind unele mãsuri specifice
pentru asigurarea resurselor Fondului special al drumurilor publice si
executarea silitã a creantelor la bugetul acestui fond
În temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si al art. 1 pct. 7 lit. c) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta ordonantã stabileste unele mãsuri specifice pentru accelerarea încasãrilor la bugetul Fondului special al drumurilor publice si de simplificare a procedurilor de executare silitã în scopul asigurãrii resurselor la bugetul acestui fond.
CAPITOLUL II
Mãsuri specifice pentru asigurarea
resurselor Fondului special al drumurilor publice
Art. 2. - (1) Persoanele juridice prevãzute la art. 5 alin.
(1) din Legea nr. 118/1996 privind constituirea si utilizarea Fondului
special al drumurilor publice, republicatã în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 150 din 15 aprilie 1998,
modificatã si completatã prin Ordonanta Guvernului nr. 72/1998,
vor depune, lunar, la reprezentanta Autoritãtii Rutiere Române
- A.R.R., pe a cãrei razã teritorialã îsi au
sediul, declaratia privind obligatiile de platã la Fondul special
al drumurilor publice, pentru luna expiratã. Declaratia se poate
depune si la orice oficiu postal, prin scrisoare cu valoare declaratã.
În acest caz, data de depunere a declaratiei este data de expeditie
a postei.
(2) Declaratiile prevãzute la alin. (1) se depun pânã
la data de 10 a lunii urmãtoare celei pentru care se datoreazã
sumele la bugetul Fondului special al drumurilor publice. În cazul
în care ultima zi de depunere este zi nelucrãtoare, declaratia
se considerã a fi depusã în termen dacã se face
în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare termenului de
depunere.
(3) Forma, modelul si continutul declaratiei se stabilesc prin ordin al
ministrului transporturilor.
Art. 3. - (1) Persoanelor juridice care efectueazã transporturi
auto supuse licentierii si care înregistreazã obligatii de
platã restante la Fondul special al drumurilor publice li se suspendã
sau nu li se mai acordã licenta, dupã caz, de cãtre
Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Rutierã Românã
- A.R.R.
(2) Eliberarea unei licente voi sau utilizare în continuare a licentei
vechi se va efectua numai dupã achitarea obligatiilor restante la
Fondul special al drumurilor publice, inclusiv
a majorãrilor de întârziere aferente.
Art. 4. - (1) Regiile autonome, companiile nationale, societãtile
nationale si societãtile comerciale, care înregistreazã
restante la bugetul Fondului special al drumurilor publice, nu pot acorda
premii din fondul de salarii.
(2) Acordarea de premii din fondul de salarii de cãtre persoanele
juridice prevãzute la alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneazã
cu amendã de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(3) Contraventia se constatã si amenda se aplicã de cãtre
organele împuternicite ale Ministerului Transporturilor.
CAPITOLUL Ill
Mãsuri specifice pentru executarea
silitã a creantelor la bugetul Fondului special al drumurilor publice
Art. 5. - (1) Constatãrile persoanelor împuternicite de Ministerul
Transporturilor sã efectueze controlul privind îndeplinirea
obligatiilor de platã la Fondul special al drumurilor publice se
consemneazã într-un proces-verbal care va cuprinde datele
de identificare a persoanelor juridice, numele reprezentantului legal,
individualizarea sumelor datorate, inclusiv majorãrile de întârziere
aferente, precum si obligatia de platã a sumelor datorate în
termen de 15 zile de la data înregistrãrii procesului-verbal
la registratura contribuabilului.
(2) Procesul-verbal se semneazã de cãtre organul constatator
si de cãtre reprezentantul legal al persoanei juridice controlate.
(3) Procesul-verbal întocmit conform prevederilor alin. (1) constituie
titlu de creantã si devine titlu executoriu la expirarea termenului
de platã stabilit.
(4) Pe baza titlului executoriu prevãzut la alin. (3) se poate trece
la executarea silitã, fãrã nici o altã formalitate.
(5) Împotriva procesului-verbal de constatare se pot formula obiectiuni
si se poate depune contestatie la Ministerul Transporturilor, în
termen de 5 zile de la data înregistrãrii procesului-verbal.
Contestatia nu suspendã executarea silitã.
(6) Contestatia se solutioneazã în termen de 10 zile de la
data înregistrãrii acesteia, prin decizie a ministrului transporturilor.
Art. 6. - (1) Organele de specialitate ale Autoritãtii Rutiere Române
- A.R.R., denumite în continuare organe de executare, sunt
abilitate sã efectueze procedura de executare silitã pentru
creantele Fondului special al drumurilor publice administrat de Ministerul
Transporturilor.
(2) Personalul organelor de executare prevãzute la alin. (1), împuternicit
sã efectueze executarea silitã, îndeplineste o functie
ce implicã exercitiul autoritãtii de stat.
Art. 7. - (1) Urmãrirea si încasarea creantelor la bugetul
Fondului special al drumurilor publice se pot efectua si cu personal angajat
de cãtre Autoritatea Rutierã Românâ - A.R.R.
prin conventii civile de prestãri de servicii, încheiate în
conditiile art. 2 lit. c) din Legea nr. 83/1995 privind unele mãsuri
de protectie a persoanelor încadrate în muncã.
(2) Personalul cu atributii în aplicarea prevederilor prezentei ordonante
este împuternicit de cãtre Ministerul Transporturilor pe baza
legitimatiilor speciale eliberate în acest scop.
Art. 8. - (1) Nevirarea sumelor datorate la Fondul special al drumurilor
publice în termenul stabilit potrivit art. 5 constituie contraventie,
dacã potrivit legii penale nu constituie infractiune, si se sanctioneazã
cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Amenda se aplicã persoanei juridice care datoreazã sumele
la Fondul special al drumurilor publice.
(3) Contraventia se constatã si amenda se aplicã de cãtre
organele împuternicite ale Ministerului Transporturilor.
Art. 9. - (1) Nedepunerea declaratiilor la termenul prevãzut la
art. 2 alin. (2), completarea acestora cu date eronate ori folosirea altui
model decât cel stabilit prin ordinul ministrului transporturilor
constituie contraventie si se sanctioneazã cu amendã de la
10.000.000 lei la 20.000.000 lei.
(2) Contraventia se constatã si amenda se aplicã de cãtre
organele împuternicite ale Ministerului Transporturilor.
Art. 10. - (1) La cererea temeinic justificatã a debitorilor, Ministerul
Transporturilor poate acorda:
- amânãri si esalonãri la plata obligatiilor la bugetul
Fondului special al drumurilor publice;
- amânãri, esalonãri, scutiri sau reduceri de majorãri
de întârziere.
(2) Procedura de acordare a înlesnirilor privind plata sumelor datorate
potrivit alin. (1) se stabileste prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 11. - Dispozitiile din prezenta ordonantã referitoare la contraventii
se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea
si sanctionarea contraventiilor.
Art. 12. - În termen de 30 de zile de la data intrãrii în
vigoare a prezentei ordonante Ministerul Transporturilor va emite norme
metodologice de aplicare a procedurii de executare silitã a creantelor
Fondului special al drumurilor publice, care se vor publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 13. - În mãsura în care prezenta ordonantã
nu dispun altfel, prevederile acesteia se completeazã cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobatã si modificatã prin Legea nr.
108/1996, cu modificãrile si completãrile ulterioare.
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
p. Ministrul muncii si protectiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 14.
ORDONANTÃ
privind înfiintarea Academiei
Române de Aviatie
În temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si al art. 1 pct. 9 lit. d) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã:
Art. 1. - Se înfiinteazã Academia Românã de Aviatie
prin reorganizarea Centrului de Perfectionare a Personalului din Aviatia
Civilã - Bucuresti, institutie publicã finantatã din
venituri extrabugetare, care se desfiinteazã.
Art. 2. - (1) Academia Românã de Aviatie, denumitã
în continuare Academia, este institutie publicã cu
personalitate juridicã în subordinea Ministerului Transporturilor,
care realizeazã pregãtirea specificã în vederea
atestãrii personalului aeronautic civil, precum si pregãtirea
periodicã, specializarea si perfectionarea profesionalã a
personalului aeronautic în functie, în conformitate cu prevederile
prezentei ordonante.
(2) Academia poate desfãsura activitãti de cercetare stiintificã
pentru necesitãtile proprii sau pentru terti, pe bazã de
contract. De asemenea, Academia poate edita, traduce, multiplica, tipãri
si comercializa reglementãri tehnice, publicatii si lucrãri
proprii, specifice domeniului sãu de activitate, pe bazã
de tarife stabilite în conditiile Iegii.
(3) Academia se finanteazã din venituri extrabugetare si din fonduri
alocate de la bugetul de stat.
(4) Academia are sediul în municipiul Bucuresti, str. Gratioasã
nr. 13, sectorul 1.
Art. 3. - Patrimoniul initial al Academiei se constituie prin preluarea
activului si pasivului Centrului de Perfectionare a Personalului din Aviatia
Civilã - Bucuresti, conform datelor din bilantul contabil al acestuia
la data de 31 decembrie 1998.
Art. 4. - (1) Conducerea Academiei este asiguratã de consiliul de
conducere si de directorul general.
(2) Consiliul de conducere, denumit în continuare consiliu,
este compus din 7-9 persoane, presedintele consiliului este si directorul
general al Academiei.
(3) Membrii consiliului si presedintele acestuia se numesc si se revocã
prin ordin al ministrului transporturilor.
(4) Durata mandatului membrilor consiliului Academiei este
de 4 ani si poate fi prelungit pe durate de câte 4 ani.
(5) Indemnizatia membrilor consiliului si salariul directorului general
se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 5. - Academia întocmeste anual buget de venituri si cheltuieli
în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor,
care se aprobã de Ministerul Transporturilor la propunerea consiliului.
Art. 6. - (1) Finantarea cheltuielilor privind functionarea si dotarea
Academiei se asigurã din surse proprii, din Fondul special al aviatiei
civile si alte surse.
(2) Finantarea celorlalte cheltuieli de capital ale Academiei, inclusiv
cele de retehnologizare si de achizitionare de material aeronautic, se
asigurã din surse proprii, din Fondul special al aviatiei civile
si din fonduri alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Transporturilor, la cap. "transporturi".
Art. 7. - Prestatiile si serviciile specifice asigurate de cãtre
Academie se fac pe bazã de tarife aprobate de Ministerul Transporturilor,
la propunerea consiliului.
Art. 8. - Academia se organizeazã si functioneazã potrivit
regulamentului de organizare si functionare aprobat de rninistrul transporturilor.
Art. 9. - Personalul de instruire al Academiei este asigurat, de regulã,
din rândul personalului care exercitã functii de expert, inspector,
instructor sau functii superioare acestora, în cadrul unitãtilor
cu specific de aviatie - institutii publice, regii autonome sau societãti
comerciale - care pot fi detasati, cu acordul lor, pe o perioadã
de pânã la 3 ani, în cadrul Academiei.
Art. 10. - (1) Salarizarea personalului Academiei se stabiteste potrivit
reglementãrilor privind salarizarea personalului din institutiile
publice finantate integral din venituri extrabugetare.
(2) Personalul de instruire teoreticã si practicã, detasat
la Academie, va fi salarizat cu un salariu ce nu poate fi mai mic decât
cel avut la unitatea cu care are încheiat contractul individual de
muncã.
(3) Academia poate folosi, în conditiile legii, si cadre didactice
universitare, alti specialisti români si strãini, pentru desfãsurarea
procesului de instruire si perfectionare profesionalã.
(4) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare
a prezentei ordonante, Academia va negocia drepturile salariale prin contractul
colectiv de muncã, încheiat potrivii legii.
Art. 11. - (1) Durata cursurilor de pregãtire specificã pentru
aviatia civilã este de 1-3 ani, iar durata cursurilor de perfectionare
profesionalã este de maximum un an.
(2) În fiecare an, ministrul transporturilor, la propunerea consiliului
Academiei, aprobã numãrul de cursanti, stabilit în
functie de necesitãtile aviatiei civile, pe baza studiilor statistice
si a propunerilor agentilor aeronautici.
(3) Durata cursurilor de pregãtire se propune de cãtre consiliul
Academiei, în baza standardelor, cerintelor si recomandãrilor
organizatiilor internationale ale aviatiei civile, la care România
este parte, privind instruirea personalului aeronautic si se aprobã
de ministrul transporturilor.
Art. 12. - (1) Admiterea în Academie, la cursurile de pregãtire
specificã se face prin examen organizat pe baza criteriilor si conditiilor
propuse de consiliul Academiei si aprobate de ministrul transporturilor.
(2) Componenta comisiilor si modul de desfãsurare a examenului de
admitere se stabilesc prin regulament aprobat de ministrul transporturilor,
la propunerea consiliului Academiei.
(3) Admiterea la cursurile de pregãtire periodicã, de specializare
si de perfectionare profesionalã se face în baza cererilor
agentilor aeronautici sau la solicitarea persoanei interesate, în
conditiile îndeplinirii criteriilor stabilite de reglementãrile
aeronautice în vigoare.
Art. 13. - (1) Candidatii admisi la examenul de admitere la cursurile de
pregãtire specificã ale Academiei au calitatea de cursanti.
(2) Cursantii care încheie cu Academia un contract prin care se obligã
cã vor lucra cel putin 5 ani în sistemul aviatiei românesti
beneficiazã de o bursã acordatã de Ministerul Transporturilor
din Fondul special al aviatiei civile, care sã asigure acoperirea
tuturor cheltuielilor de instruire teoreticã si practicã.
(3) Criteriile de acordare a burselor si numãrul acestora vor fi
stabilite si aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 14. - (1) Personalul aeronautic admis la cursurile de pregãtire
periodicã, de specializare sau de perfectionare profesionalã
are calitatea de auditori si beneficiazã de drepturile avute în
functiile detinute la agentii aeronautici, potrivit contractului individual
de muncã si contractulul colectiv de muncã.
(2) Cheltuielile pentru instruirea teoreticã si practicã
a personalului aeronautic la cursurile de pregãtire periodicã,
de specializare sau de perfectionare profesionalã se suportã
de cãtre agentii aeronautici care au solicitat instruirea acestora
sau de cãtre persoanele fizice, dacã instruirea se face la
cererea lor.
Art. 15. - (1) Tarifele de instruire se aprobã de ministrul transporturilor,
la propunerea consiliului Academiei, pe baza calculatiei de cheltuieli
curente si de capital, dupã caz, necesare executãrii fiecãrui
program de instruire.
(2) Cheltuielile pentru instruirea cursantilor strãini sesuportã
de cãtre acestia sau de institutiile, organizatiile ori agentii
economici strãini sau români, interesati.
Art. 16. - (1) Instruirea în Academie are ca obiectiv pregãtirea
specificã si perfectionarea profesionalã a personalului aeronautic
din aviatia civilã, în scopul asigurãrii resurselor
umane necesare pentru furnizarea serviciilor de transport aerian si de
navigatie aerianã, conform standardelor si practicilor recomandate
de Organizatia Internationalã a Aviatiei Civile si adaptate la cerintele
din spatiul Uniunii Europene.
(2) În perioada cursurilor de instruire, cursantii vor desfãsura
stagii de practicã în cadrul Academiei si al agentilor aeronautici,
potrivit contractelor încheiate de Academie cu acestia.
Art. 17. - (1) La absolvirea cursurilor de pregãtire specificã,
de pregãtire periodicã si de specializare, cursantii vor
sustine un examen de absolvire, iar la terminarea cursurilor de perfectionare
vor prezenta si vor sustine o lucrare de absolvire.
(2) Probele teoretice si practice, criteriile de apreciere pentru examenul
de absolvire se stabilesc de cãtre consiliul Academiei pe baza reglementãrilor
aeronautice.
(3) Tematica lucrãrii de absolvire a cursurilor de pertectionare
profesionalã se stabileste de cãtre consiliul Academiei,
la propunerea agentilor aeronautici care au desemnat cursantii respectivi.
Art. 18. - (1) Absolventilor Academiei li se elibereazã un atestat,
în conformitate cu modelul aprobat de ministrul transporturilor.
(2) Absolventii Academiei au dreptul sã exercite functii de personal
aeronautic civil numai dupã obtinerea unei licente corespunzãtoare,
în conformitate cu reglementãrile aeronautice în vigoare.
Art. 19. - (1) Personalul preluat la înfiintarea Academiei de la
Centrul de Perfectionare a Personalului din Aviatia Civilã - Bucuresti
se considerã transferat si îsi pãstreazã salariile
avute pânã la negocierea acestora, conform reglementãrilor
în vigoare.
(2) Criteriile de selectionare a personalului care urmeazã sã
fie transferat vor tine seama, în mod prioritar, de competenta si
nivelul de calificare profesionalã, de vechimea în activitatea
aeronauticã si de natura posturilor necesare realizãrii programelor
de instruire specifice personalului aeronautic civil.
Art. 20. - Academia nu face parte din sistemul national de învãtãmânt
si educatie si nu este supusã dispozitiilor legale în vigoare
cu privire la acreditarea institutiilor de învãtãmânt
superior si recunoasterea diplomelor.
Art. 21. - Punctul 31 din anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului
nr. 44/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 38 din 7 martie 1997, cu modificãrile si completãrile
ulterioare, va avea urmãtorul cuprins:
"31. academia românã de aviatie extrabugetarã bucuresti"
Art. 22. - La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonante
se abrogã orice dispozitie contrarã.
p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat
p. Ministrul muncii si protectiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat
Ministrul educatiei nationale,
Andrei Marga
Bucuresti, 28 ianuarie 1999.
Nr. 15.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
ORDIN
privind aprobarea formularelor specifice
cu regim special utilizate în comercializarea alcoolului, bãuturilor
alcoolice, produselor din tutun si a sortimentelor de cafea
Ministrul finantelor,
în baza atributiilor prevãzute în Hotãrârea
Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere prevederile art. I pct. 2, 3, 4 din Ordonanta
Guvernului nr. 1/1999 pentru modificarea Ordonantei de urgentã a
Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte,
precum si prevederile art. 1 alin. (4) si (5) din Hotãrârea
Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune
privind activitatea financiarã si contabilã si a normelor
metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - (1) Pentru toate livrãrile de alcool efectuate de cãtre agentii economici producãtori interni si importatori se vor utiliza în mod obligatoriu:
- Facturã fiscalã | Cod ALCOOL 14-4-10/A
[anexa nr. 1 a)-f)]*) |
- Aviz de însotire a mãrfii | Cod ALCOOL 14-3-6/A
[anexa nr. 2 a)-f)]*) |
(2) Pentru toate livrãrile de bãuturi alcoolice efectuate de cãtre agentii economici producãtori interni, agenti comerciali si de marketing ai producãtorului, distribuitori, importatori si comercianti în sistem angro se vor utiliza în mod obligatoriu:
- Facturã fiscalã | Cod BÃUTURI ALCOOLICE 14-4-10/A
[anexa nr. 3 a)-p)]*) |
- Aviz de însotire a mãrfii | Cod BÃUTURI ALCOOLICE 14-3-6/A
[anexa nr. 4 a)-p)]*) |
(3) Pentru toate livrãrile de produse din tutun efectuate de cãtre agentii economici producãtori interni, agenti comerciali si de marketing ai producãtorului, distribuitori, importatori si comercianti în sistem angro se vor utiliza în mod obligatoriu:
- Facturã fiscalã | Cod PRODUSE DIN TUTUN 14-4-10/A
[anexa nr. 5 a)-p)]*) |
- Aviz de însotire a mãrfii | Cod PRODUSE DIN TUTUN 14-3-6/A
[anexa nr. 6 a)-p)]*) |
(4) Pentru toate livrãrile de cafea, cafea cu înlocuitori si cafea solubilã, inclusiv amestecuri cu cafea solubilã, efectuate de cãtre agentii economici producãtori interni, agenti comerciali si de marketing ai producãtorului, distribuitori, importatori si comercianti în sistem angro, se vor utiliza în mod obligatoriu:
- Facturã fiscalã | Cod CAFEA 14-4-10/A
[anexa nr. 7 a)-p)]*) |
- Aviz de însotire a mãrfii | Cod CAFEA 14-3-6/A
[anexa nr. 8 a)-p)]*) |
(5) Pentru transferul produselor supuse autorizãrii dintr-un depozit
al societãtii comerciale într-un alt depozit al acesteia,
fãrã a schimba dreptul de proprietate asupra mãrfii,
se vor utiliza în mod obligatoriu:
a) în cazul alcoolului:
Aviz de însotire a mãrfii | Cod TR-ALCOOL
14-3-6/A (anexa nr. 9) |
b) în cazul bãuturilor alcoolice:
Aviz de însotire a mãrfii | Cod TR-BÃUTURI
14-3-6/A (anexa nr. 10) |
c) în cazul produselor din tutun:
Aviz de însotire a mãrfii | Cod TR-TUTUN 14-3-6/A
(anexa nr. 11) |
d) în cazul cafelei, cafelei cu înlocuitori si cafelei solubile, inclusiv amestecurilor cu cafea solubilã:
Aviz de însotire a mãrfii | Cod TR-CAFEA 14-3-6/A
(anexa nr. 12) |
Art. 2. - (1) Pe diagonala fiecãrui document prevãzut la
art. 1 se vor inscriptiona, dupã caz, cuvintele: "alcool", "Bãuturi
alcoolice", "Produse din tutun", "Cafea", "Alcool Transfer", "Bãuturi
alcoolice - Transfer", "Produse din tutun - Transfer", "Cafea - Transfer".
(2) Pe fiecare facturã fiscalã si aviz de însotire
a mãrfii se vor înscrie calitatea agentilor economici, atât
a furnizorului, cât si a cumpãrãtorului, respectiv
de producãtor, agent comercial si de marketing al producãtorului,
distribuitor, importator, comerciant angro sau en détail, spitale,
farmacii, utilizatori în scop tehnologic, altii decât producãtorii
de bãuturi alcoolice, numãrul si data autorizatiei, precum
si textul "Furnizorul si cumpãrãtorul cunosc prevederile
legale privind urmãrile neînregistrãrii contractului".
Art. 3. - În cazul agentilor economici producãtori interni
de alcool, facturile fiscale si avizele de însotire a mãrfii
vor fi imprimate în patru exemplare, exemplarul patru rãmânândla
supraveghetorul fiscal, si vor avea, de asemenea, un spatiu destinat semnãturii
supraveghetorului fiscal.
Art. 4. - (1) Necesarul de documente speciale se stabileste de cãtre
fiecare agent economic autorizat în parte, care va transmite comenzi
ferme directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene si a municipiului Bucuresti, conform modelului prezentat
în anexa nr. 4 la Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 82/1997.
(2) La depunerea comenzilor, agentii economici autorizati vor prezenta
copie de pe ordinul de platã vizat de bancã, prin care justificã
achitarea în contul Regiei Autonome "imprimeria nationalã"
a contravalorii cantitãtii de documente solicitate.
(3) Notele de comandã ale agentilor economici aprobate de directiile
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene
si a municipiului Bucuresti, însotite de copii de pe ordinele de
platã vizate de bancã, vor fi centralizate si înaintate
sãptãmânal la Regia Autonomã "imprimeria nationalã".
(4) Documentele cu regim special vor fi distribuite de cãtre Regia
Autonomã "imprimeria nationalã" directiilor generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului
Bucuresti, în baza comenzilor
acestora, cu aviz de însotire a mãrfii pe care se mentioneazã
"nu se factureazã".
(5) Documentele cu regim special vor fi distribuite direct agentilor economici
de cãtre directiile generale ale finantelor publice si controlului
financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, în baza comenzilor
acestora. Distribuirea documentelor speciale se va face cu aviz de însotire
a mãrfii, pe care se vor înscrie în mod obligatoriu
tipul si codul documentelor eliberate, cantitatea, plaja de serii si numere,
precum si mentiunea "nu se factureazã".
(6) Sãptãmânal, o datã cu transmiterea comenzilor
cãtre Regia Autonomã "imprimeria nationalã", directiile
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene
si a municipiului Bucuresti vor transmite si copii de pe avizele de însotire
a mãrfii cu care s-au eliberat documentele speciale, pentru ca regia
sã emitã facturi cãtre agentii economici si sã
actualizeze baza de date cu evidenta distributiei documentelor speciale.
(7) Agentii economici care au obtinut aprobare, în conformitate cu
prevederile art. 1 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr.
831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea
financiarã si contabilã si a normelor metodologice privind
întocmirea si utilizarea acestora pentru a folosi formularele specifice
cu regim special, pot solicita Regiei Autonome "imprimeria nationalã",
în baza unor comenzi ferme aprobate de directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti,
conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la Ordonanta de urgentã
a Guvernului nr. 82/1997, tipãrirea modelului aprobat în conditiile
prevãzute la art. 1. În aceastã situatie documentele
fiscale speciale vor fi distribuite agentilor economici direct de cãtre
Regia Autonomã "imprimeria nationalã". La codul formularelor
prevãzute la art. 1 se va adãuga codul primit cu ocazia aprobãrii
modelului respectiv prin ordin al ministrului finantelor.
(8) Documentele fiscale speciale prevãzute la art. 1 si comandate
la Regia Autonomã "imprimeria nationalã" pânã
la data prezentului ordin vor fi Iivrate direct agentilor economici.
Art. 5. - Se aprobã sistemul unitar de înseriere si numerotare
a formularelor cu regim special, dupã cum urmeazã:
- primele douã cãsute reprezintã indicativul categoriei
de produse supuse autorizãrii, si anume: AL pentru alcool, BA pentru
bãuturi alcoolice, TU pentru produse din tutun, CF pentru cafea,
cafea cu înlocuitori si cafea solubilã, inclusiv amestecuri
cu cafea solubilã;
- urmãtoarele cinci cãsute reprezintã seria de identificare
a transei de formulare comandate;
- urmãtoarele sapte cãsute reprezintã numãrul
formularului.
Art. 6. - Toate formularele vor purta, în josul paginii, mentiunea
referitoare la actul normativ prin care au fost aprobate
(Ordinul ministrului finantelor nr. .../....).
Art. 7. - Directiile generale ale finantelor publice si controlului
financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti si Regia Autonomã
"imprimeria nationalã" vor lua mãsuri
pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin, care va intra în vigoare la data de 1
februarie 1999, va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã
Ordinul ministrului finantelor nr. 2.689/1998.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 21 ianuarie 1999.
Nr. 55.
*) Anexele se publicã
ulterior.