P A R T E A I
Anul XI - Nr. 57
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Marti,
9 februarie 1999
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 134 din 20 octombrie 1998 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plângerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor
ORDONANTE SI HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
4. - Ordonantã de urgentã privind unele mãsuri de protectie pentru personalul al cãrui contract individual de muncã va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizareaRegiei Nationale a Pãdurilor
58. - Hotãrâre privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protectie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de muncã vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operationalã a activitãtii, privatizare sau lichidare, aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 52/1998
67. - Hotãrâre privind aprobarea reducerii, cu caracter temporar, a taxelor vamale de import pentru unele produse agricole si agroalimentare
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr.
134
din 20 octombrie 1998
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor Legii nr. 105/1997 pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor
si a plângerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele
de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor
Lucian Mihai - presedinte
Costica Bulai - judecator
Constantin Doldur - judecator
Kozsokár Gábor - judecator
Ioan Muraru - judecator
Nicolae Popa - judecator
Lucian Stangu - judecator
Florin Bucur Vasilescu - judecator
Romul Petru Vonica - judecator
Paula C. Pantea - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent
Pe rol, solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor
Legii nr. 105/1997, invocata de Societatea Comerciala "silicom" - S.R.L.
din Arad in Dosarul nr. 838/1998 al Judecatoriei Arad.
Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 13 octombrie 1998,
in prezenta reprezentantului Ministerului Public, a autoarei exceptiei
si in lipsa celorlalte parti legal citate, si au fost consemnate in incheierea
de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a
amanat pronuntarea pentru data de 20 octombrie 1998.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
Lucian Mihai
Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta
ORDONANTE SI HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
ORDONANTÃ DE URGENTÃ
privind unele mãsuri de protectie
pentru personalul al cãrui contract individual de muncã va
fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea
Regiei Nationale a Pãdurilor
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã de urgentã:
Art. 1. - (1) Prevederile prezentei ordonante de urgentã se aplicã
personalului ce urmeazã a fi disponibilizat prin concedieri colective
rezultate din procesul de reorganizare a Regiei Nationale a Pãdurilor,
asa cum sunt definite la art. 2 din Ordonanta de urgentã a Guvernului
nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protectie pentru persoanele
ale cãror contracte individuale de muncã vor fi desfãcute
ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare,
închidere operativã a activitãtii, privatizare sau
lichidare, aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1997,
cu modificãrile ulterioare.
(2) Aprobarea disponibilizãrilor colective se face în baza
hotãrârii Guvernului de reorganizare a Regiei Nationale a
Pãdurilor, prin ordin al ministrului de resort.
(3) Pentru persoanele disponibilizate în conditiile alin. (1), desfacerea
contractului individual de muncã este dispusã în temeiul
art. 180 alin. (1) lit. a) sau b) din Codul muncii în termen de 60
de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României
a ordinului ministrului de aprobare a disponibilizãrilor colective.
Art. 2. - (1) Persoanele cu o vechime minimã de un an în Regia
Nationalã a Pãdurilor, ale cãror contracte individuale
de muncã sunt desfãcute ca urmare a a concedierilor colective,
beneficiazã, lunar, pe o duratã determinatã, de o
platã compensatorie neimpozabilã, egalã cu salariul
mediu net pe ramurã, dar nu mai putin decât salariul mediu
net pe economie din luna în care are loc desfacerea contractului
individual de muncã, dupã cum urmeazã:
a) 12 luni, din care primele 6 luni din bugetul de venituri si cheltuieli
al Regiei Nationale a Pãdurilor si urmãtoarele 6 luni din
bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj pentru salariatii cu
o vechime în muncã mai micã de 5 ani;
b) 15 luni, din care primele 6 luni din bugetul de venituri si cheltuieli
al Regiei Nationale a Pãdurilor si urmãtoarele 9 luni din
bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj pentru salariatii cu
o vechime în muncã cuprinsã între 5 si 15 ani;
c) 20 de luni, din care primele 8 luni din bugetul de venituri si cheltuieli
al Regiei Nationale a Pãdurilor si urmãtoarele 12 luni din
bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj pentru salariatii cu
o vechime în muncã mai mare de 15 ani.
(2) Sumele de bani aferente plãtilor compensatorii se pot achita,
dupã caz:
a) într-o singurã transã, dacã beneficiarul
se angajeazã sã utilizeze suma de bani pentru dezvoltarea
sau asocierea în vederea dezvoltãrii unei societãti
comerciale, desfãsurarea unei activitãti comerciale pe cont
propriu, achizitionarea sau asocierea în vederea achizitionãrii
de inventar agricol sau cumpãrarea de actiuni;
b) în douã transe, dacã beneficiarul se angajeazã
sã utilizeze suma de bani în scopul înfiintãrii
sau asocierii în vederea înfiintãrii unei societãti
comerciale sau asociatii familiale, dupã cum urmeazã:
- în prima transã se vor asigura sumele pentru constituirea
capitalului social minim necesar si a altor cheltuieli privind înfiintarea
acestora;
- dupã prezentarea actelor prin care se dovedeste înfiintarea
asociatiei familiale sau societãtii comerciale se va achita a doua
transã reprezentând diferenta cuvenitã drept platã
compensatorie.
(3) În situatia în care beneficiarul care a primit suma de
bani în conditiile alin. (2) nu poate face dovada utilizãrii
acesteia în scopurile mentionate, în termen de 90 de zile de
la data încasãrii este obligat la restituirea comisionului
perceput de Casa de Economii si Consemnatiuni în conditiile legii.
(4) Dreptul la plata compensatorie se naste la data desfacerii contractului
individual de muncã si se acordã fiecãrei persoane
o singurã datã.
(5) Dreptul la plata compensatorie înceteazã la data reîncadrãrii
în muncã în cadrul Regiei Nationale a Pãdurilor
sau în cadrul unei unitãti rezultate din reorganizarea acesteia,
iar sumele primite în conditiile alin. (2) se restituie în
limita plãtilor aferente perioadei ulterioare încadrãrii
în muncã.
(6) Posturile desfiintate în cadrul programului de reorganizare si
pentru care personalul a beneficiat de prevederile prezentei ordonante
de urgentã nu pot fi reînfiintate timp de 12 luni.
Art. 3. - Persoanele ale cãror contracte individuale de muncã
sunt desfãcute ca urmare a concedierilor colective primesc, în
conditiile legii, si drepturile stabilite de Legea nr. 1/1991 privind protectia
socialã a somerilor si reintegrarea lor profesionalã, republicatã,
cu modificãrile ulterioare.
Art. 4. - Nu beneficiazã de plata compensatorie stabilitã
conform art. 2 alin. (1) persoanele aflate în situatiile prevãzute
la art. 7 alin. (2) lit. a)-e) din Ordonanta de urgentã a Guvernului
nr. 9/1997, aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1997,
cu modificãrile ulterioare.
Art. 5. - Sumele aferente plãtilor compensatorii nu constituie sursã
de venituri în sensul prevederilor art. 6 alin. (1 ) lit. b) din
Legea nr. 1/1991, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
Art. 6. - Persoanele prevãzute la art. 1 si 2 beneficiazã
si de mãsurile active de protectie a persoanelor cãrora li
s-a desfãcut contractul individual de muncã ca urmare a concedierilor
colective prevãzute la cap. II din Ordonanta de urgentã a
Guvernului nr. 9/1997, aprobatã si modificatã prin Legea
nr. 108/1997, cu modificãrile ulterioare.
Art. 7. - Persoanele disponibilizate de la Regia Nationalã a Pãdurilor
beneficiazã si de urmãtoarele facilitãti:
a) scutirea pe o perioadã de 2 ani de la plata impozitului pe profit
pentru cei care au înfiintat societãti comerciale si de la
plata impozitului pe venit pentru cei care sunt autorizati sã desfãsoarã
activitãti economice pe baza liberei initiative ca persoane fizice
independente sau ca asociatii familiale;
b) credite, în conditiile prevãzute de Legea nr. 1/1991, republicatã,
cu modificãrile ulterioare.
Art. 8. - Sumele de bani aferente plãtilor compensatorii se suportã
din bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Nationale a Pãdurilor,
precum si din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, constituit
în baza Legii nr. 1/1991, republicatã, cu modificãrile
ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 24 din aceeasi lege,
în limita sumelor alocate cu aceste destinatii prin legea bugetului
asigurãrilor sociale de stat.
Art. 9. - (1) Sumele de bani aferente plãtilor compensatorii, suportate
din bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Nationale a Pãdurilor
si din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, se transferã,
lunar, în conturi curente personale purtãtoare de dobândã,
deschise pe numele beneficiarilor la Casa de Economii si Consemnatiuni
de cãtre Regia Nationalã a Pãdurilor si, respectiv,
de cãtre directiile generale de muncã si protectie socialã
judetene si a municipiului Bucuresti.
(2) La expirarea perioadei corespunzãtoare plãtilor compensatorii
din bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Nationale a Pãdurilor,
sumele de bani aferente plãtilor compensatorii se suportã
din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
(3) Regia Nationalã a Pãdurilor si Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale vor încheia cu Casa de Economii si Consemnatiuni conventii
pentru stabilirea modalitãtilor de derulare a plãtilor compensatorii
prevãzute de prezenta ordonantã de urgentã.
(4) Pentru deschiderea de conturi curente personale si pentru operatiunile
efectuate în acestea nu se percepe comision beneficiarilor de plãti
compensatorii.
(5) Pentru sumele de bani aferente plãtilor compensatorii, virate
în conturile curente personale, si pentru regularizãrile ulterioare
Regia Nationalã a Pãdurilor si Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale vor plãti Casei de Economii si Consemnatiuni un comision
de pânã la 2%, stabilit prin conventie.
(6) Conturile curente personale purtãtoare de dobândã
vor avea un sold minim lunar de 10.000 lei.
Art. 10. - Regia Nationalã a Pãdurilor si Ministerul Muncii
si Protectiei Sociale vor vira Casei de Economii si Consemnatiuni, o datã
cu sumele ce reprezintã plãti compensatorii, un comision
de pânã la 2%. Comisionul va fi suportat din bugetul de venituri
si cheltuieli al Regiei Nationale a Pãdurilor si, respectiv, din
Fondul pentru plata ajutorului de somaj.
Art. 11. - În termen de 30 de zile de la data intrãrii în
vigoare a prezentei ordonante de urgentã Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale si Ministerul Apelor, Pãdurilor si Protectiei Mediului vor
elabora si vor supune aprobãrii Guvernului normele de aplicare a
prezentei ordonante de urgentã.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministrul apelor,
pãdurilor si protectiei mediului,
Anton Vlad,
secretar de stat
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 4 februarie 1999.
Nr. 4.
HOTÃRÂRE
privind aprobarea Normelor pentru
aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997
cu privire la unele mãsuri de protectie pentru persoanele ale cãror
contracte individuale de muncã vor fi desfãcute ca urmare
a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare,
închidere operationalã a activitãtii, privatizare sau
lichidare, aprobatã si modificatã prin Legea nr. 108/1997,
modificatã si completatã prin Ordonanta de urgentã
a Guvernului nr. 52/1998
În temeiul art. 27 din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 9/1997, cu modificãrile ulterioare,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã Normele pentru aplicarea prevederilor Ordonantei
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri
de protectie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de
muncã vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective
efectuate în procesul de restructurare, închidere operationalã
a activitãtii, privatizare sau lichidare, aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998, prevãzute în anexa
care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Agentia Nationalã
pentru Ocupare si Formare Profesionalã, Ministerul Finantelor, Fondul
Proprietãtii de Stat, ministerele de resort, Comisia Nationalã
pentru Statisticã, Comisia Nationalã a Valorilor Mobiliare,
Departamentul pentru Administratie Publicã Localã si consiliile
locale vor lua mãsurile necesare în vederea aplicãrii
normelor mentionate la art. 1.
Art. 3. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 203/1997 privind
aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã
a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protectie
pentru persoanele ale cãror contracte individuale de muncã
vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea
programelor de restructurare, privatizare, lichidare, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 din 21 mai
1997.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Presedintele Consiliului de administratie
al Fondului Proprietãtii de
Stat,
Victor Erös,
vicepresedinte
Bucuresti, 3 februarie 1999.
Nr. 58.
NORME
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997
cu privire la unele mãsuri
de protectie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de
muncã vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective
efectuate în procesul de restructurare, închidere operationalã
a activitãtii, privatizare sau lichidare, aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998
Art. 1. - În conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanta de
urgentã a Guvemului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã,
beneficiazã de mãsurile de protectie prevãzute în
acest act normativ salariatii societãtilor comerciale sau ai regiilor
autonome care se aflã în urmãtoarele situatii:
- înregistreazã pierderi evidentiate în formularele
de raportare "situatia patrimoniului" si "contul de profit si pierderi",
elaborate de Ministerul Finantelor si întocmite pe baza balantei
de verificare din luna anterioarã aprobãrii programelor de
restructurare, închiderii operationale a activitãtii, privatizãrii,
lichidãrii;
- înregistreazã arierate (plãti restante) evidentiate
în formularul de raportare "plãti restante", elaborat de Ministerul
Finantelor si întocmit pe baza balantei de verificare din luna anterioarã
aprobãrii programelor de restructurare, închiderii operationale
a activitãtii, privatizãrii, lichidãrii.
Art. 2. - Documentele prevãzute la art. 1, certificate de cenzori
si avizate de directiile generale ale finantelor publice si controlului
financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor însoti
programul de restructurare, hotãrârea de închidere operationalã
a activitãtii, contractul de vânzare-cumpãrare sau
hotãrârea de lichidare.
Art. 3. - Numãrul persoanelor disponibilizate potrivit prevederilor
art. 2 lit. a) din ordonantã se calculeazã în functie
de numãrul efectiv de salariati existent, dupã caz, la data:
a) întocmirii programului de restructurare;
b) emiterii hotãrârii adunãrii generale a actionarilor
sau, dupã caz, a actului normativ de închidere operationalã
a activitãtii;
c) încheierii contractului de vânzare-cumpãrare;
d) emiterii hotãrârii adunãrii generale a actionarilor
de aprobare a dizolvãrii si lichidãrii sau, dupã caz,
la data rãmânerii definitive a hotãrârii pronuntate
de tribunal privind aprobarea reorganizãrii judiciare si a falimentului.
Art. 4. - (1) Prin închidere operationalã partialã
sau totalã a activitãtii se întelege încetarea
partialã sau totalã a activitãtii unui agent economic,
în conditiile prevãzute de Legea nr. 31/1990 privind societãtile
comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, în
vederea:
a) privatizãrii, în conditiile prevãzute de Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãtilor
comerciale, aprobatã prin Legea nr. 44/1998;
b) reorganizãrii prin divizare, dizolvãrii si lichidãrii
voluntare anticipate, în conditiile prevãzute de Legea nr.
31/1990, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
c) reorganizãrii judiciare sau falimentului, în conditiile
prevãzute de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii
judiciare si a falimentului, modificatã si completatã prin
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 58/1997.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã si în cazul încetãrii
activitãtii sau închiderii unor unitãti sau subunitãti
fãrã personalitate juridicã, prevãzutã
de alte acte normative, urmatã de concedieri colective realizate
în conditiile si cu procedura stabilite de ordonantã.
Art. 5. - În carnetul de muncã al persoanei cãreia
i s-a desfãcut contractul individual de muncã si care beneficiazã
de plata compensatorie societatea comercialã sau regia autonomã,
dupã caz, va face si mentiunea "beneficiar de drepturi, conform
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997, modificatã
si completatã prin Ordonanta de urgentã a Guvernului nr.
52/1998".
Art. 6. - În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonantã,
în termen de 3 zile de la data aprobãrii programelor de restructurare,
societãtile comerciale si regiile autonome sunt obligate sã
comunice, în scris, organizatiilor sindicale sau reprezentantilor
salariatilor mãsurile de disponibilizare a personalului, precum
si informatii privind numãrul de salariati ce urmeazã a fi
disponibilizati, motivele care determinã aceste mãsuri, precum
si perioada în care se vor efectua concedierile colective.
Art. 7. - În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din ordonantã,
pentru situatia în care sindicatele sau, dupã caz, reprezentantii
salariatilor nu sunt de acord cu rãspunsul primit la obiectiunile
formulate, se pot adresa, în termen de 3 zile de la data primirii
rãspunsului, organelor prevãzute la art. 3 din ordonantã.
Decizia acestor organe se comunicã, în scris, în termen
de 5 zile si este definitivã.
Art. 8. - (1) Listele cuprinzând salariatii cãrora li s-a
desfãcut contractul individual de muncã, prevãzute
la art. 8 din ordonantã, se vor întocmi potrivit anexelor
nr. 1a) si 1 b) la norme si se vor transmite agentiilor pentru ocupare
si formare profesionalã judetene, respectiv a municipiului Bucuresti..
(2) Listele vor fi însotite, dupã caz, de:
a) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 2 la norme, în
cazul societãtilor comerciale care se restructureazã;
b) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 3 la norme, în
cazul societãtilor comerciale care se dizolvã si se lichideazã;
c) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 4 la norme, în
cazul societãtilor comerciale supuse procedurii reorganizãrii
judiciare si a falimentului;
d) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 5 la norme, în
cazul societãtilor comerciale care se privatizeazã;
e) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 6 la norme, în
cazul regiilor autonome, societãtilor nationale, companiilor nationale
si al societãtilor comerciale care functioneazã sub autoritatea
ministerelor;
f) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 7 la norme, în
cazul regiilor autonome si al societãtilor comerciale care functioneazã
sub autoritatea localã;
g) adresa întocmitã potrivit anexei nr. 8 la norme, în
cazul societãtilor comerciale care disponibilizeazã personal
ca urmare a închiderii operationale a activitãtii.
Art. 9. - Responsabilitatea întocmirii listelor conform anexelor
nr. 1 a) si 1 b), cu respectarea prevederilor art. 7 din ordonantã,
revine în exclusivitate conducerii unitãtii care disponibilizeazã
personal.
Art. 10. - (1) În sensul prevederilor art. 9 din ordonantã,
constituie servicii de preconcediere colectivã urmãtoarele
activitãti:
a) consilierea privind prevederile legale referitoare la protectia socialã
a somerilor si reintegrarea lor profesionalã;
b) plasarea pe locurile de muncã vacante existente pe plan local
si instruirea în modalitãti de cãutare a unui loc de
muncã;
c) reorientarea profesionalã în cadrul sau în afara
societãtilor comerciale sau regiilor autonome, inclusiv prin cursuri
de instruire de scurtã duratã (1-3 sãptãmâni);
d) sondarea opiniei salariatilor si informarea acestora cu privire la mãsurile
active de combatere a somajului.
(2) Serviciile de preconcediere colectivã sunt efectuate de agentiile
pentru ocupare si formare profesionalã judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, si de grupurile de interventie rapidã constituite în
cadrul acestora.
Art. 11. - (1) Grupul de interventie rapidã se va constitui, la
nivel central, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocupare
si Formare Profesionalã, din specialisti în probleme de fortã
de muncã si somaj, iar la nivel local, prin decizie a directorului
executiv al agentiei pentru ocupare si formare profesionalã judeteanã,
respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) La nivel central si local, grupul de interventie rapidã poate
utiliza în activitatea sa servicii de specialitate, în conformitate
cu prevederile art. 16 din ordonantã.
(3) Grupul de interventie rapidã la nivel central are urmãtoarele
atributii:
a) coordoneazã activitatea grupurilor de interventie rapidã
la nivel local si informeazã Consiliul de administratie al Agentiei
Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionalã despre activitatea
desfãsuratã;
b) elaboreazã metodologii si proceduri de lucru destinate întocmirii
programelor de mãsuri active, în colaborare cu grupurile de
interventie rapidã organizate la nivel local.
c) dezvoltã programe de formare a specialistilor grupurilor de interventie
rapidã la nivel local.
Art. 12. - Grupurile de interventie rapidã la nivel local au urmãtoarele
atributii:
a) asigurã serviciile de preeoncediere colectivã;
b) elaboreazã programe de mãsuri active de protectie a persoanelor
cãrora li s-a desfãcut contractul individual de muncã
ca urmare a concedierilor colective, în colaborare cu conducerile
societãtilor comerciale sau ale regiilor autonome aflate în
procesul de restructurare, închidere operationalã a activitãtii,
privatizare sau lichidare, cu organizatiile sindicale si patronale si cu
alte organizatii si institutii care pot contribui la realizarea mãsurilor
active;
c) înainteazã programele de mãsuri active pentru combaterea
somajului la consiliul consultativ al agentiei pentru ocupare si formare
profesionalã judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si identificã
împreunã cu acesta posibilele resurse locale necesare acestora;
d) în perioada de aplicare a programului de mãsuri active
de combatere a somajului pot propune grupului de interventie rapidã,
la nivel central, modificarea programelor în functie de evolutia
situatiei reale pe plan local, cu încadrarea în suma totalã
alocatã si cu respectarea indicatorilor din programul initial aprobat.
Art. 13. - (1) Selectarea furnizorilor de servicii pentru mãsurile
active mentionate la art. 10 din ordonantã se va face de cãtre
agentiile pentru ocupare si formare profesionalã judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti, prin licitatii organizate în conformitate
cu prevederile legale în vigoare.
(2) Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si
Formare Profesionalã va coordona serviciile si mãsurile active
pentru care vor fi organizate licitatii, în conditiile prevãzute
la alin. (1).
(3) Mãsurile active pentru combaterea somajului includ:
a) activitãti pregãtitoare pentru recrutarea si instruirea
de personal în vederea realizãrii mãsurilor active;
b) activitãti de furnizare a serviciilor si a asistentei specifice
pentru beneficiarii mãsurilor active;
c) activitãti de evaluare a mãsurilor active.
Art. 14. - (1) Plãtile compensatorii acordate în conditiile
ordonantei se stabilesc ca sumã neimpozabilã al cãrei
cuantum lunar este egal cu câstigul salarial mediu net realizat pe
diviziunile sau grupele de diviziuni corespunzãtoare Clasificãrii
activitãtilor din economia nationalã (CAEN), dar nu mai mic
decât câstigul salarial mediu net pe economie, comunicat de
Comisia Nationalã pentru Statisticã la data stabilirii dreptului.
(2) Comisia Nationalã pentru Statisticã va comunica, în
scris, Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionalã,
pânã la data de 25 a lunii pentru luna anterioarã,
nivelul câstigului salarial mediu net realizat pe diviziunile sau
grupele de diviziuni corespunzãtoare CAEN, precum si câstigul
salarial mediu net lunar pe economie.
Art. 15. - (1) Agentiile pentru ocupare si formare profesionalã
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor calcula sumele aferente
plãtilor compensatorii la data desfacerii contractului individual
de muncã si le vor vira lunar sucursalelor Casei de Economii si
Consemnatiuni.
(2) Regularizarea sumelor aferente plãtilor compensatorii cuvenite
se va face în termen de cel mult 15 zile de la data comunicãrii
de cãtre Comisia Nationalã pentru Statisticã a câstigului
salarial mediu net pe economie, respectiv pe diviziuni si subdiviziuni
CAEN pentru luna în care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie.
(3) În situatiile în care beneficiarii plãtilor compensatorii
solicitã încasarea întregii sume într-o singurã
transã, eliberarea sumelor de bani din contul curent special se
va face de cãtre Casa de Economii si Consemnatiuni numai dupã
efectuarea regularizãrilor prevãzute la alin. (2).
Art. 16. - Acordarea drepturilor cuvenite potrivit art. 20 alin. (2) din
ordonantã se face luându-se în calcul rata somajului
din luna în care s-a nãscut dreptul la plata compensatorie.
Art. 17. - (1) În situatia în care hotãrârea adunãrii
generale a actionarilor de dizolvare si lichidare sau de închidere
operationalã a activitãtii este anulatã printr-o sentintã
judecãtoreascã definitivã, dreptul la plata compensatorie
înceteazã la data rãmânerii definitive a hotãrârii
judecãtoresti.
(2) În situatia în care plãtile compensatorii au fost
achitate în conditiile art. 21 alin. (2) din ordonantã, sumele
primite se restituie într-o singurã transã, în
limita plãtilor aferente perioadei ulterioare rãmânerii
definitive a hotãrârii judecãtoresti.
Art. 18. - Sumele de bani aferente plãtilor compensatorii pot fi
acordate într-o singurã transã pentru dezvoltarea unei
societãti comerciale la care titularul detine sub 5% din totalul
drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor sau
pentru dezvoltarea unei societãti comerciale la care titularul devine
asociat.
Art. 19. - (1) Sumele reprezentând prima transã prevãzutã
la art. 21 alin. (2) lit. b) din ordonantã se pot acorda, dupã
caz, astfel:
a) echivalentul a patru salarii medii care au stat la baza stabilirii dreptului
în vederea constituirii capitalului social minim si acoperirii cheltuielilor
necesare înfiintãrii societãtilor comerciale pentru
care legea prevede un capital social minim;
b) echivalentul a douã salarii medii care au stat la baza stabilirii
dreptului în vederea înfiintãrii unei societãti
comerciale pentru care legea nu prevede capital social minim sau pentru
înfiintarea unei asociatii familiale.
(2) Sumele reprezentând a doua transã vor fi utilizate pentru
majorarea capitalului social sau pentru dezvoltarea activitãtii.
Art. 20. - Plata se va face de cãtre Casa de Economii si Consemnatiuni
direct beneficiarului sau prin virament în contul persoanei juridice
indicate de titular, dupã caz:
a) direct beneficiarului, în cazul desfãsurãrii unei
activitãti comerciale pe cont propriu si, respectiv, în cazul
achitãrii primei transe pentru înfiintarea sau asocierea în
vederea înfiintãrii unei societãti comerciale ori asociatii
familiale;
b) prin virament, în cazul majorãrii capitalului social, dezvoltãrii
sau asocierii în vederea dezvoltãrii unei societãti
comerciale, achizitionãrii sau asocierii în vederea achizitionãrii
de inventar agricol ori pentru cumpãrarea de actiuni.
Art. 21. - În vederea aplicãrii prevederilor art. 21 alin.
(2) din ordonantã, persoanele fizice vor depune la agentiile pentru
ocupare si formare profesionalã judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, un angajament scris întocmit în conformitate cu
dispozitiile anexei nr. 9 la prezentele norme.
Art. 22. - În termen de 90 de zile de la data efectuãrii plãtii
beneficiarul va prezenta agentiilor pentru ocupare si formare profesionalã
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupã caz, urmãtoarele
documente justificative:
a) copie de pe certificatul de înmatriculare, de pe statutul societãtii
comerciale înfiintate si codul fiscal;
b) autorizatie pentru desfãsurarea de activitãti pe cont
propriu pe bazã de liberã initiativã;
c) copie de pe autorizatia de functionare a asociatiei familiale;
d) acte prin care se dovedeste achizitionarea de inventar agricol, cumpãrarea
de actiuni;
e) în cazul dezvoltãrii unei societãti comerciale,
se vor prezenta acte doveditoare privind achizitionarea de bunuri mobile
sau imobile ori majorarea capitalului social.
Art. 23. - (1) Agentiile pentru ocupare si formare profesionarã
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor vira lunar Casei de Economii
si Consemnatiuni sumele de bani reprezentând plãti compensatorii.
(2) Primul virament se va efectua în termen de cel mult 25 de zile
de la data depunerii de cãtre societãtile comerciale sau
de cãtre regiile autonome a documentelor prevãzute la art.
8 din prezentele norme.
(3) Casa de Economii si Consemnatiuni va efectua plata cãtre beneficiarii
de plãti compensatorii în termen de cel mult 7 zile lucrãtoare
de la data intrãrii în cont a sumelor virate.
Art. 24. - Pentru deschiderea de conturi curente personale speciale si
pentru operatiunile efectuate în acestea, comisionul nu se percepe
de la beneficiarii de plãti compensatorii.
Art. 25. - În aplicarea prevederilor art. 21 alin. (4) din ordonantã
vor fi respectate urmãtoarele:
a) persoana beneficiarã de plãti compensatorii va prezenta
cu ocazia semnãrii angajamentului un contract de administrare discretionarã
a portofoliului de actiuni încheiat cu o societate de valori mobiliare,
precum si numãrul de cont indicat de aceasta în care Casa
de Economii si Consemnatiuni va vira suma de bani;
b) contractul va contine, în mod obligatoriu clauze referitoare la:
- durata minimã de un an, care curge de la data la care beneficiarul
plãtilor compensatorii devine initial proprietar de actiuni, corespunzãtor
întregii valori a plãtilor compensatorii;
- obligativitatea societãtii de valori mobiliare de a cumpãra
actiuni în numele si pe seama persoanei beneficiare de plãti
compensatorii în termen de 3 zile lucrãtoare de la data intrãrii
banilor în contul indicat de aceasta;
- obligativitatea beneficiarului plãtilor compensatorii ca pe perioada
de un an sã nu solicite societãtii de valori mobiliare sume
de bani aflate în contul sãu de numerar si lichidarea contului
de actiuni;
- obligativitatea societãtii de valori mobiliare ca pe aceeasi duratã
sã nu efectueze plãti si sã nu lichideze contul de
actiuni, la solicitarea beneficiarului;
c) dovada utilizãrii sumei reprezentând plata compensatorie
în scopul cumpãrãrii de actiuni se va face cu extrasul
de cont sau, dupã caz, cu situatia detaliatã a contului de
actiuni, eliberate de societatea de valori mobiliare;
d) în cazul în care o autoritate cu drept de control solicitã,
oficial, societãtii de valori mobiliare informatii despre situatia
detaliatã a contului de numerar sau despre situatia contului de
actiuni, respectiva societate de valori mobiliare are obligatia sã
furnizeze aceste informatii.
Art. 26. - Pentru persoanele disponibilizate în baza unor programe
de restructurare, privatizare si lichidare, aprobate anterior datei de
22 decembrie 1998, data publicãrii în Monitorul Oficial al
României a Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 52/1998,
la care desfacerea contractului individual de muncã se face dupã
data mentionatã, dar în termenul de 60 de zile prevãzut
de ordonantã, se aplicã prevederile Ordonantei de urgentã
a Guvernului nr. 52/1998.
Art. 27. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1a)
la norme
FONDUL PROPRIETÃTII DE STAT/MINISTERUL
DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
Unitatea cu personalitate juridicã
...........................
Adresa ................................................................
Telefonul ............................................................
Codul fiscal .................. ......................................
Numãrul efectiv de salariati
...................................
Numãrul de salariati disponibilizati
.........................
LISTA
cuprinzând persoanele care
beneficiazã de plãti compensatorii
ca urmare a programului de restructurare/închiderii
operationale a activitãtii/privatizãrii/lichidãrii,
aprobat prin .................... din data de*) ..............., conform
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si
modificatã prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã
prin Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã
în continuare ordonantã
Câstigul salarial mediu net lunar, pe diviziune sau grupã de diviziunile/economie, cunoscut la data stabilirii dreptului
Nr.
|
si prenumele |
numeric personal sau data si locul nasterii |
stabil**) |
desfacerii contractului individual de muncã |
|
|
|||
de salarii conform vechimii în muncã |
|
|
contului personal****) |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTÃ:
Prezentul tabel a fost întocmit
cu respectarea prevederilor art. 2, 3 si 7 din ordonantã.
.................................. (semnãtura si stampila) |
............................................ |
*) Data prezentatã la art. 3
din ordonantã.
**) Se va trece adresa completã
a domiciliului stabil (localitatea, strada, numãrul, judetul).
'**) Se va completa de cãtre
agentia pentru ocupare si formare profesionalã judeteanã,
respectiv a municipiului Bucuresti.
****) Se va completa de cãtre
Casa de Economii si Consemnatiuni.
ANEXA Nr. 1b)
la norme
FONDUL PROPRIETÃTII DE STAT/MINISTERUL
DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
Unitatea cu personalitate juridicã
...........................
Adresa ................................................................
Telefonul ............................................................
Codul fiscal .................. ......................................
Numãrul efectiv de salariati
...................................
Numãrul de salariati disponibilizati
.........................
LISTA
cuprinzând persoanele disponobilizate
ca urmare a programului de restructurare/închiderii operationale
a activitãtii/privatizãrii/lichidãrii, care se încadreazã
în prevederile art. 19 alin (4) din Ordonanta de urgentã a
Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã prin Legea
nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta de
urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã
crt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTÃ:
Prezentul tabel a fost întocmit
cu respectarea prevederilor art. 2, 3 si 7 din ordonantã.
.................................. (semnãtura si stampila) |
............................................ |
ANEXA Nr. 2
la norme
ANTETUL SOCIETÃTII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Societatea Comercialã
.............................. a fost aprobat programul de restructurare
conform Hotãrârii*) Comitetului de directie al Fondului Proprietãtii
de Stat/Comitetului de directie al Sucursalei ...........................................
din data de ............./Hotãrârii*) adunãrii
generale a actionarilor din data de ........................ la care
reprezentantul Fondului Proprietãtii de Stat a avut mandatul special
nr. ................... din data de .......................... .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- are o structurã a actionariatului în care statul (Fondul
Proprietãtii de Stat) detine .................% din totalul drepturilor
de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii
programului de restructurare;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
...........................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ......
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã
este de ......................... .
ANEXA Nr. 3
la norme
ANTETUL SOCIETÃTII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Societatea Comercialã
.............................. a fost aprobatã dizolvarea si lichidarea
conform Hotãrârii *) adunãrii generale a actionarilor,
publicatã în Monitorul Oficial al României nr. ...................
din data de ........................ .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- are o structurã a actionariatului în care statul (Fondul
Proprietãtii de Stat) detine ...........% din totalul drepturilor
de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii
programului de restructurare;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ........
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã
este de ......................... .
Conducãtorul unitãtii,
.............................................
(semnãtura si stampila)
ANEXA Nr. 4
la norme
ANTETUL SOCIETÃTII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Societatea Comercialã
.............................. a fost pronuntatã Hotãrârea*)
Tribunalului ...................... nr. ...................... din
data de ......... rãmasã definitivã la data de ..........................................,
pentru aprobarea planului de reorganizare (sau, dupã caz, de lichidare
judiciarã), potrivit Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii
judiciare si a falimentului, modificatã si completatã prin
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 58/1997.
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- are o structurã a actionariatului în care statul (Fondul
Proprietãtii de Stat) detine ..............% din totalul drepturilor
de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii
programului de restructurare;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ........
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã este
de ......................... .
Conducãtorul unitãtii,
.............................................
(semnãtura si stampila)
ANEXA Nr. 5
la norme
ANTETUL SOCIETÃTII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Societatea Comercialã
.............................. s-a
încheiat contractul de vânzare-cumpãrare *) nr. .............................
din data de .......................... .
Societatea comercialã:
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- are o structurã a actionariatului în care statul (Fondul
Proprietãtii de Stat) detine ...............% din totalul drepturilor
de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii
programului de restructurare;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ........
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã
este de ......................... .
Conducãtorul unitãtii,
.............................................
(semnãtura si stampila)
ANEXA Nr. 6
la norme
ANTETUL REGIEI AUTONOME/SOCIETÃTII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Regia Autonomã/Societatea
Comercialã/Societatea Nationalã/Compania Nationalã
a fost aprobat programul de restructurare, conform Hotãrârii
Guvernului*) nr. ..................... din data de ............................
si Ordinul ministrului *) nr. ................................. din data
de ........................................... .
Regia autonomã (societatea comercialã, societatea nationalã,
compania nationalã):
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
......................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ........
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã este
de ......................... .
Conducãtorul unitãtii,
.............................................
(semnãtura si stampila)
ANEXA Nr. 7
la norme
ANTETUL SOCIETÃTII COMERCIALE/REGIEI AUTONOME
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Societatea Comercialã/Regia
Autonomã a fost aprobat programul de restructurare, conform Hotãrârii
Consiliului judetean sau local ..................................
Societatea comercialã/regia autonomã:
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- are o structurã a actionariatului în care statul (Fondul
Proprietãtii de Stat) detine ...................% din totalul drepturilor
de vot în adunarea generalã a actionarilor la data aprobãrii
programului de restructurare;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ........
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã
este de ......................... .
Conducãtorul unitãtii,
.............................................
(semnãtura si stampila)
ANEXA Nr. 8
la norme
VIZATFondul Proprietãtii
de StatANTETUL SOCIETÃTII COMERCIALE/REGIEI
AUTONOME
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
Prin prezenta vã comunicãm cã pentru Societatea
Comercialã ...................................... a fost aprobatã
închiderea operationalã (partialã sau totalã)
a activitãtii conform Hotãrârii*) adunãrii
generale a actionarilor nr. .......... din data de ..............., publicatã
în Monitorul Oficial al României nr. ............. din ........................
.
Societatea comercialã/regia autonomã:
- se încadreazã în prevederile art. 1 din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã;
- se aflã în urmãtoarea situatie**)
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
Numãrul efectiv de salariati la data aprobãrii întocmirii
programului de restructurare este de ........
Numãrul total de personal disponibilizat în conformitate cu
prevederile art. 2 din ordonantã
este de ......................... .
Conducãtorul unitãtii,
.............................................
(semnãtura si stampila)
ANEXA Nr. 9
la norme
Dat în fata noastrã
AGENTIA
PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALÃ
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI
BUCURESTI
ANGAJAMENT
Subsemnatul ............................, domiciliat în localitatea
........................ str. ..................... nr. .........., bl...........
, et. ....... , sectorul/judetul ................ , posesor al buletinului
de identitate seria nr . ..., cod numeric personal ..........................
eliberat de .................... la data de ................ , titular
al contului curent personal special, deschis la unitatea Casei de Economii
si Consemnatiuni .................. cunoscând prevederile art. 292
din Codul penal cu privire la falsul în declaratii, mã angajez
ca suma de ..................................... lei sã o utilizez
în baza prevederilor art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgentã
a Guvernului nr. 9/1997 (aprobatã si modificatã prin Legea
nr. 108/1997, modificatã si completatã prin Ordonanta de
urgentã a Guvernului nr. 52/1998), denumitã în continuare
ordonantã,
în scopul*): .......................................
Mã oblig ca în termen de 90 de zile de la data la care Casa
de economii si Consemnatiuni îmi va elibera suma de bani solicitatã,
sã prezint agentiei pentru ocupare si formare profesionalã
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si unitãtii .............
copii de pe actele doveditoare**) din care sã rezulte utilizarea
sumei în scopul de mai sus.
Semnãtura
.................................
Data .......................
HOTÃRÂRE
privind aprobarea reducerii, cu
caracter temporar, a taxelor vamale de import
pentru unele produse agricole si
agroalimentare
În temeiul prevederilor art. 70 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1 . - Se aprobã reducerea, cu caracter temporar, pentru anul
1999, a taxelor vamale de import pentru produsele agricole si agroalimentare
prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta
hotãrâre.
Art. 2. - Anexa (publicatã în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 507 bis din 29 decembrie 1998) la Hotãrârea
Guvernului nr. 35/1998 privind aprobarea taxelor vamale de import, reduse
sau exceptate, cu caracter temporar, pentru anul 1999, pentru importul
unor produse agricole si agroalimentare, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 507 din 29 decembrie 1998, se
modificã în mod corespunzãtor prevederilor prezentei
hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
p. Ministrul agriculturii si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
Bucuresti, 4 februarie 1999.
Nr. 67.
ANEXÃ
|
|
vamalã de bazã |
aplicabilã în anul 1999 |
|
|||
0210 90 29 | --- Altele |
139
|
40
|
2304 00 00 | Turte si alte reziduuri solide, chiar mãcinate
sau aglomerate sub formã de pelete, rezultate din extractia uleiului de soia |
37,5
|
5
|
2305 00 00 | Turte si alte reziduuri solide, chiar mãcinate
sau aglomerate sub formã de pelete, rezultate din extractia uleiului de arahide |
37,5
|
10
|
3824 60 11 | --- Care contin D-manitol într-o proportie mai micã
sau egalã de 2% din greutate, calculatã în D-glucitol |
85
|
30
|
3824 60 19 | --- Altele |
85
|
30
|
3824 60 91 | --- Care contin D-manitol într-o proportie mai micã
sau egalã de 2% din greutate, calculatã la continutul de D-glucitol |
85
|
30
|
3824 60 99 | --- Altele |
85
|
30
|
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
ORDIN Nr. 1
din 21 ianuarie 1999
Având în vedere prevederile art. 3 lit. o), ale art. 8, 9 si
38 din Legea bancarã nr. 58/1998,
în temeiul prevederilor art. 26 si 50 din Legea nr. 101/1998 privind
Statutul Bãncii Nationale a României si ale art. 86 din Legea
bancarã nr. 58/1998,
Banca Nationalã a României emite prezentul ordin.
Art. 1. - Obiectul de activitate autorizat al bãncilor, persoane
juridice române, si al sucursalelor bãncilor, persoane juridice
strãine, care au fost autorizate sã functioneze pe teritoriul
României pânã la data intrãrii în vigoare
a prezentului ordin, este prevãzut în anexã*).
Art. 2. - Bãncile, persoane juridice române, si sucursalele
bãncilor, persoane juridice strãine, mentionate la art. 1,
vor lua mãsurile necesare pentru înregistrarea în registrul
comertului a obiectului lor de activitate, conform prezentului ordin.
Dovada înregistrãrii mentiunilor corespunzãtoare va
fi prezentatã Bãncii Nationale a României în
termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului
ordin.
Art. 3. - Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sanctioneazã
conform prevederilor art. 69 din Legea bancarã nr. 58/1998.
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii
lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE
AL BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISÃRESCU